abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2026 @ 09:25:13 #241
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_220150313
quote:
6s.gif Op donderdag 19 februari 2026 08:54 schreef Dagoduck het volgende:
Kaartjes zijn leuker dan lijstjes mensen!

https://www.traveltip.org/countries_visited.php
Sorry, het internet op mijn driedaagse bootexpeditie van Coron naar El Nido is daar niet goed genoeg voor
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_220157342
pi_220238546

19 landen in Europa (Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Vaticaanstad, Oostenrijk, Zwitserland, Ierland, Tsjechië, Hongarije, Polen, Denemarken, Zweden, Griekenland)
2 landen in Zuid-Amerika (Suriname & Frans-Guyana)
En Curaçao dan nog, maar dat wordt kennelijk als onderdeel van Nederland gezien.

Geen wereldreiziger dus. Heb wel nog de nodige Europese bestemmingen op mijn lijstje staan, daarbuiten eigenlijk maar weinig.
pi_220484957

En Antarctica :D
63 in totaal
  donderdag 2 april 2026 @ 02:17:04 #245
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_220488550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:29 schreef Intrepidity het volgende:
[ afbeelding ]
En Antarctica :D
63 in totaal
Ik zit ook op 63 totaal nu :D Morgen 64 _O-
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_220489181
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 13:03 schreef Rucebo het volgende:
[ afbeelding ]

En Curaçao dan nog, maar dat wordt kennelijk als onderdeel van Nederland gezien.

Geen wereldreiziger dus. Heb wel nog de nodige Europese bestemmingen op mijn lijstje staan, daarbuiten eigenlijk maar weinig.
Curacao is dan ook deel van Nederland :)
Dus dat is logisch.

Wel al veel in West en midden Europa. Europa heeft ook heel veel mooie plekken om te ontdekken, daar kan je je hele leven praktisch al mee vullen. (en wat goedkoper :X )
pi_220489418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 07:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Curacao is dan ook deel van Nederland :)
Dus dat is logisch.

Wel al veel in West en midden Europa. Europa heeft ook heel veel mooie plekken om te ontdekken, daar kan je je hele leven praktisch al mee vullen. (en wat goedkoper :X )
Ja, maar nee. Er zijn veel plekken in Europa en daar kun je behoorlijk wat tijd mee vullen, maar om nou nooit buiten je eigen cultuurgebied te stappen, dan mis je toch echt wel iets behoorlijks. Van die mensen die graag willen reizen, maar alleen binnen hun eigen comfortzone.
pi_220489477
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 08:27 schreef Intrepidity het volgende:

[..]
Ja, maar nee. Er zijn veel plekken in Europa en daar kun je behoorlijk wat tijd mee vullen, maar om nou nooit buiten je eigen cultuurgebied te stappen, dan mis je toch echt wel iets behoorlijks. Van die mensen die graag willen reizen, maar alleen binnen hun eigen comfortzone.
Ik zou nou niet zeggen dat heel Europa 1 cultuurgebied is hoor :o
Praktisch elk land heeft zijn eigen cultuur, manier van leven en doen.
Eigen historie, eigen natuur, eigen alles.

Sure, het is natuurlijk niet alsof je ineens in een woestijn van Afrika loopt waar mensen nog (voor ons) primitief wonen.
Een leven lang mee vullen is wellicht wat overdreven gezegd, maar als je elk land, elke cultuur en de mensen daar wilt ontdekken dan kan je in Europa ontzettend lang vullen. Minstens 44 landen, doe je er 2 per jaar ben je toch al 22 jaar bezig. En sommige landen (bv een UK) moet je echt meermaals bezoeken.

Ben overigens wel eens hoor met ook buiten Europa willen ontdekken :D
Wil ik ook graag nog veel meer doen, maar ja de prijzen.
  donderdag 2 april 2026 @ 09:58:34 #249
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220490100
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 08:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik zou nou niet zeggen dat heel Europa 1 cultuurgebied is hoor :o
Praktisch elk land heeft zijn eigen cultuur, manier van leven en doen.
Eigen historie, eigen natuur, eigen alles.

Sure, het is natuurlijk niet alsof je ineens in een woestijn van Afrika loopt waar mensen nog (voor ons) primitief wonen.
Een leven lang mee vullen is wellicht wat overdreven gezegd, maar als je elk land, elke cultuur en de mensen daar wilt ontdekken dan kan je in Europa ontzettend lang vullen. Minstens 44 landen, doe je er 2 per jaar ben je toch al 22 jaar bezig. En sommige landen (bv een UK) moet je echt meermaals bezoeken.

Ben overigens wel eens hoor met ook buiten Europa willen ontdekken :D
Wil ik ook graag nog veel meer doen, maar ja de prijzen.
Ga maar eens naar de Arabische wereld of sub-sahara, dan begrijp je wel wat ie bedoelt met andere cultuur. Dan zijn de verschillende culturen in Europa eigenlijk maar variaties op hetzelfde.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220490179
quote:
6s.gif Op donderdag 2 april 2026 09:58 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ga maar eens naar de Arabische wereld of sub-sahara, dan begrijp je wel wat ie bedoelt met andere cultuur. Dan zijn de verschillende culturen in Europa eigenlijk maar variaties op hetzelfde.
Dat heb ik dus wel eens gedaan, ik haal in mijn post dit ook aan. Dat er natuurlijk een groot verschil tussen zit.

Maar zeggen dat Europese culturen hetzelfde zijn of slechts een variatie van elkaar zijn is echt veel te kort door de bocht.
pi_220490553
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat heb ik dus wel eens gedaan, ik haal in mijn post dit ook aan. Dat er natuurlijk een groot verschil tussen zit.

Maar zeggen dat Europese culturen hetzelfde zijn of slechts een variatie van elkaar zijn is echt veel te kort door de bocht.
Hetzelfde, nee. Op hetzelfde spectrum, absoluut wel. Ik wil alleen zeggen dat je geen enorme geestverruimende ontdekkingen hoeft te verwachten op de Balkan als dat je dat bijvoorbeeld in Afrika of ZO-Azië zou krijgen.
pi_220758276
Alleen in Europa (heb geen paspoort :') )

Nederland
Albanië
België
Duitsland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Italië
Oostenrijk
Portugal
Spanje
pi_220770268
quote:
6s.gif Op donderdag 2 april 2026 09:58 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
In Europa weinig verschillende cultuur inderdaad. Zeker West-Europa heeft niets unieks meer.

Qua Cultuur staat Peru wel op 1 bij mij. Cusco genot. _O_ Hoe vullen jullie dat kaartje in qua map? Lijkt mij ook wel leuk :P
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:58:02 #254
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220770501
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
In Europa weinig verschillende cultuur inderdaad. Zeker West-Europa heeft niets unieks meer.

Qua Cultuur staat Peru wel op 1 bij mij. Cusco genot. _O_ Hoe vullen jullie dat kaartje in qua map? Lijkt mij ook wel leuk :P
Staat in de OP.

https://www.traveltip.org/countries_visited.php

Er zijn ook andere websites.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220782976
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]

Het is geen Zuid-Amerika of Azie, vooral ook omdat we Europa gewend zijn voelt het minder ´´extreem´´.

Maar zeggen dat er in Europa weinig culturen zijn is echt absolute onzin.
Als je echt zou willen zou je het in een paar zones kunnen plakken (de zuid-Europese cultuur, oost-Europese en noorderlijk-Europa bv), maar elk land is wel echt wat anders dan de ander.

En ja NL heeft een vrij duidelijke eigen cultuur. Maar Belgie en Duitsland zijn duidelijk weer anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')