Duidelijk nog niet geheel volwassen?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ja de error capture had wat minder amateuristisch gekund idd. Maar hey hoe oud is dat systeem nou?
Nee maar ja, vind jij jezelf volwassen? Vind ik mezelf volwassen?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 18:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Duidelijk nog niet geheel volwassen?
Ja dat is ook zo.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:15 schreef James1988 het volgende:
Als het de eerste keer in 12 jaar is dat dit specifieke probleem optreedt vind ik dat heel netjes hoor.
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:15 schreef James1988 het volgende:
Als het de eerste keer in 12 jaar is dat dit specifieke probleem optreedt vind ik dat heel netjes hoor.
Maar laten we niet zo ver gaan als die winkeldief tot een soort held te verklaren okee?quote:
De winkeldief zorgde er slechts onbedoeld voor dat de juiste omstandigheden werden gecreëerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Maar laten we niet zo ver gaan als die winkeldief tot een soort held te verklaren okee?
twitter:unsereOEBB twitterde op woensdag 22-08-2018 om 14:53:17 Wir glauben uns tritt ein Pf... WAIT WHAT??!? #WTF https://t.co/e0gtRrCXK7 reageer retweet
Von Fraulein Jansen?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:22 schreef dennistd het volgende:
🎶 Es steht ein Pferd im Zug 🎶
🎶 Ja ja ein Pferd im Zug 🎶twitter:unsereOEBB twitterde op woensdag 22-08-2018 om 14:53:17 Wir glauben uns tritt ein Pf... WAIT WHAT??!? #WTF https://t.co/e0gtRrCXK7 reageer retweet
Tekort aan chauffeurs, drukte op de wegen en stijgende brandstofprijzen, zou best kunnen dus.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:47 schreef pitboer het volgende:
Ligt het aan mij of worden er steeds meer vrachtwagen-trailers per spoor vervoerd?
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, dus, vanmiddag vroeg iemand aan een BOA van Blauwnet waar de trein naar Bielefeld ging terwijl ik er langs liep en ik zei "lol, fake city" uit reflex en de Duitser moest lachen.
Er rijden heel veel containertreinen van- en naar Rotterdam, maar ook een toenemend aantal trailertreinen. Vanaf Rotterdam zijn de 2 bekendste treinen de Novara-shuttle naar Novara gereden door SBB Cargo (van/naar Europoort met aansluiting boot naar Engeland) en de Poznan-shuttle die uiteraard naar Polen gaat, ook van- en naar Europoort met aansluiting op dezelfde boot.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:47 schreef pitboer het volgende:
Ligt het aan mij of worden er steeds meer vrachtwagen-trailers per spoor vervoerd?
Reizigers die eerst via Amsterdam Centraal reisden en daar overstapten op de tram, zullen nu eerder geneigd zijn om via Amsterdam Zuid te reizen als ze daardoor sneller op hun bestemming zijn (bijvoorbeeld Vijzelgracht). Omgekeerd hetzelfde: iemand die in de Pijp woont en naar Schiphol moet, zal nu eerder voor Amsterdam Zuid kiezen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 13:55 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de noord/zuidlijn een negatief effect heeft op de ns treinen?
Bedankt voor je antwoord.quote:Op zondag 26 augustus 2018 11:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Er rijden heel veel containertreinen van- en naar Rotterdam, maar ook een toenemend aantal trailertreinen. Vanaf Rotterdam zijn de 2 bekendste treinen de Novara-shuttle naar Novara gereden door SBB Cargo (van/naar Europoort met aansluiting boot naar Engeland) en de Poznan-shuttle die uiteraard naar Polen gaat, ook van- en naar Europoort met aansluiting op dezelfde boot.
de Trans-Overijssel-Express?quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:43 schreef Goverman het volgende:
Vandaag is de IC Zwolle-Enschede gaan rijden!
Volgen Tubantia doet ie er 48 minuten over: https://www.tubantia.nl/e(...)-eindelijk~a216adb0/quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:43 schreef Goverman het volgende:
Vandaag is de IC Zwolle-Enschede gaan rijden!
Tja, 2 minuten bezijden de planmatige waarheid... Er zijn inderdaad rectificaties om minder geplaatst.quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgen Tubantia doet ie er 48 minuten over: https://www.tubantia.nl/e(...)-eindelijk~a216adb0/
Zo zie je maar weer wat een leugens de krant (en dan vooral die krant) in het land brengt: hij doet er in beide richtingen toch echt 50 minuten over....
Doortrekken naar Steenwijk dan maar?quote:
Inderdaad. Man man man, met dat DM'90 wat niet vooruit te branden was. Toen de elektrische Flirts gingen rijden was het al een flinke verbetering en nu met de IC erbij al helemaal!quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:12 schreef Goverman het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een veel beter product dan de stopper die NS reed tussen Zwolle en Enschede (lang geleden).
De trein Breda-Brussel staat als NS International Intercity Direct in de reisplanner, niet als ICDI.quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
Met de RegionalBahnen tot Oldenzaal en Glanerbrug meegerekend zijn het er eigenlijk 5.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:46 schreef James1988 het volgende:
Complimenten aan Blauwnet, de enige "vervoerder" in ons land die maarliefst 4 treinsoorten kent: stoptrein, sneltrein, sprinter én intercity.
Intercity International en Intercity Direct International staat niet zo op de borden, dat zijn gewoon IC en ICd van de vervoerder NS Internationalquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
Behalve als de trein van/naar/via Den Haag HS gaat, dan is het een Intercityquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:31 schreef JDude het volgende:
[..]
De trein Breda-Brussel staat als NS International Intercity Direct in de reisplanner, niet als ICDI.
Heimwee express, speciale trein.quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
Hihihi, vind ik leukquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet bij Blauwnet nog steeds denken aan een soort internetprovider voor Indonesiërs
SPOILER: DienstregelingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even wat plaatjes van anderen omdat ik er zelf ook nog niet ben geweest:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is echt een treinquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:55 schreef BLS het volgende:
[..]
Is het een trein? Of is het een tram?
Ik kan 7 okt of anders 28 op zich nog welquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:51 schreef dennistd het volgende:
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
ik heb er wel zin in, al zal de 7e oktober mij niet gaan lukkenquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:51 schreef dennistd het volgende:
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?
Niet te geloven!quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is echt een trein
Gewoon midden over het dorpsplein heen
Nou ja, Syntus/Keolis heeft natuurlijk zelf ook nog steeds een stoptrein (Oldenzaal-Zutphen).quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:48 schreef BLS het volgende:
Ik vind het meer klinken als een intranet van de politie
Eigenlijk wel raar dat er binnen Blauwnet zowel sprinter/intercity als stop-/sneltrein bestaan. Misschien heeft het ermee te maken dat onze Duitse vrienden van Arriva niet zo veel hebben met die NS-namen. Ik zie het nog wel gebeuren dat er RegioTreinen en RegioExpressen naar Emmen rijden...
Ik doe mee, maar niet op 28 oktober.quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:51 schreef dennistd het volgende:
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?
7 oktober
- dennistd
- Dr_Flash
14 oktober
- dennistd
- Peterselieman
28 oktober
- dennistd
- Dr_Flash
- Peterselieman
Er is helaas niet echt tijd voor het avondeten in te plannen door zeer lage frequenties (tot 1x per drie uur zelfs). Het wordt een snelle hap ergens tussen 13.18u en 13.46u in Köln dit keer. Bier valt ook wel mee te nemen voor onderweg denk ik, gewoon net als de gemiddelde Duitse voetbalsupporter een kratje mee de trein inquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 00:31 schreef James1988 het volgende:
Had je ook al ergens iets gepland voor avondeten? Gaffel am Dom?
Dat is waar. Eigenlijk wel raar dat die niet ook gelijk Sprinter is gaan heten bij de start van Blauwnet. Maar wat niet is kan nog komen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 23:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, Syntus/Keolis heeft natuurlijk zelf ook nog steeds een stoptrein (Oldenzaal-Zutphen).
Je kunt hem ook hogesnelheidstrein noemen natuurlijk. De bus heet immers ook al metroquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:11 schreef BLS het volgende:
[..]
Dat is waar. Eigenlijk wel raar dat die niet ook gelijk Sprinter is gaan heten bij de start van Blauwnet. Maar wat niet is kan nog komen.
Ja dat snapte ik nog maar ging me meer om de kosten/reisduur etc? Is het een beetje uit zijn slof geschoten?quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:42 schreef dennistd het volgende:
Niks, maar het is gewoon heel lastig plannen zo kort na de dienstregelingwissel. Je wil namelijk zo vroeg mogelijk boeken vanwege de kosten, maar niet alle vervoerders starten gelijktijdig met de verkoop. Doorgaande tickets zijn daardoor pas (te) laat te boeken, en als het tweede deel wel boekbaar is loop je kans dat de eerste trein ineens niet meer rijdt of op hele andere tijden waardoor je trein 2 niet haalt.
Daarom dus de verplaatsing naar eind maart / begin april.
Koud, donker, Fles is saggerijnig, alles is kut. Jwz.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:20 schreef b2py het volgende:
Wat is er mis gegaan met het nieuwjaarsrondje dan?
Nou ja, dat wel soms jaquote:
Breng ze nou niet op ideeën...quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt hem ook hogesnelheidstrein noemen natuurlijk. De bus heet immers ook al metro
En dan willen ze in Europa dat we het vliegtuig laten staan en de trein nemen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:42 schreef dennistd het volgende:
Niks, maar het is gewoon heel lastig plannen zo kort na de dienstregelingwissel. Je wil namelijk zo vroeg mogelijk boeken vanwege de kosten, maar niet alle vervoerders starten gelijktijdig met de verkoop.
60 km/h in verband met het smalle perron. De provincie wilde voor een dubbeltje op de eerste rang.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 08:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet iemand hier waarom er bij Heino met 30 gepasseerd wordt door de IC? Is toch rechte baan?
Joh, na dat gehei en gedreun van de afgelopen tijd moet dit een zacht slaapmelodietje zijn geweest... Ik heb het idee dat een flink deel van de (direct) omwonenden ook bij de bijeenkomst aanwezig was (ze waren in ieder geval uitgenodigd).quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:45 schreef Salatrel het volgende:
lekker dan famfare voor je deur om 05:00
Een van de drukste klopt wel maar op de stellingname dat het een van de gevaarlijkste was valt een hele hoop af te dingen. De ontruiming (en dus de veiligheid) van de overweg zelf was vrij goed geregeld door het samenspel van de overweginstallatie en de verkeerslichten. Dat veroorzaakte alleen wel extra verkeershinder en inderdaad daarmee onveilige situaties elders. Maar de overweg zelf was niet onveilig.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:41 schreef Goverman het volgende:
Vanochtend is de onderdoorgang Hoofdstraat in Driebergen-Zeist geopend voor het wegverkeer. Daarmee is een van de gevaarlijkste en drukste overwegen in het land verleden tijd.
Geen schroef of in grond gevormde palen?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:48 schreef Goverman het volgende:
[..]
Joh, na dat gehei en gedreun van de afgelopen tijd moet dit een zacht slaapmelodietje zijn geweest... Ik heb het idee dat een flink deel van de (direct) omwonenden ook bij de bijeenkomst aanwezig was (ze waren in ieder geval uitgenodigd).
In mijn RWS-tijd stonden afritten in combinatie met overwegen altijd hoog in de ongevalscijfers. Vaak betrof het kop-staartaanrijdingen, soms met ernstige gevolgen (stilstaande auto's op uitvoegstrook waar andere auto's met behoorlijke snelheid tegenaan rijden). Met name Moordrecht en Zevenhuizen waren berucht, evenals Driebergen-Zeist. Al deze overwegen zijn dus weg (en daarmee dus ook de ongevalskansen op o.a. de A12).quote:Op woensdag 29 augustus 2018 10:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een van de drukste klopt wel maar op de stellingname dat het een van de gevaarlijkste was valt een hele hoop af te dingen. De ontruiming (en dus de veiligheid) van de overweg zelf was vrij goed geregeld door het samenspel van de overweginstallatie en de verkeerslichten. Dat veroorzaakte alleen wel extra verkeershinder en inderdaad daarmee onveilige situaties elders. Maar de overweg zelf was niet onveilig.
Ja, ook wel hoor. Maar er is wel geheid vorig jaar en de afgelopen dagen waren met name de sloopwerkzaamheden van de oude transfertunnel nogal luidruchtig.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 10:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen schroef of in grond gevormde palen?
Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 10:47 schreef Goverman het volgende:
[..]
In mijn RWS-tijd stonden afritten in combinatie met overwegen altijd hoog in de ongevalscijfers. Vaak betrof het kop-staartaanrijdingen, soms met ernstige gevolgen (stilstaande auto's op uitvoegstrook waar andere auto's met behoorlijke snelheid tegenaan rijden). Met name Moordrecht en Zevenhuizen waren berucht, evenals Driebergen-Zeist. Al deze overwegen zijn dus weg (en daarmee dus ook de ongevalskansen op o.a. de A12).
Daarom vind ik deze insteek een beetje flauw (en ietwat zurig). Deze overweg zorgde voor gevaarlijke situaties en is (daardoor) gevaarlijk. Dat je als gevolg van de dichtligtijden die deze overweg veroorzaakte wellicht niet door een trein wordt aangereden maar door een bus of een auto maakt dat niet anders...
Was het maar zo'n feest: de plaatselijke snelheid is weliswaar 60km/h maar op de een of andere manier wordt er toch geel 4 getoond....quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
60 km/h in verband met het smalle perron. De provincie wilde voor een dubbeltje op de eerste rang.
Dan is er geen doorgaande rijweg aanwezig. Slordig.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest: de plaatselijke snelheid is weliswaar 60km/h maar op de een of andere manier wordt er toch geel 4 getoond....
RWS kan wel een extra afslag aanleggen, maar als de provincie het nergens op aan wil sluiten houdt het op.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.
Zeg het maar...
Nou, het is m.i. vrij eenvoudig. Voor het benoemen dat een gevaarlijke overweg (of meer in jouw redenering: een overweg die tot gevaarlijke situatie elders leidt) is verdwenen en is vervangen door een onderdoorgang is het niet nodig om te zeggen dat 'er heel wat op af te dingen valt of de overweg gevaarlijk was'. Het belangrijkste is dat het ding er niet meer is en dat daarmee ook het knelpunt is verdwenen. Dat staat verder los van waar de oorzaak van een knelpunt ligt en wie het moet oplossen. In het geval van RWS of ProRail (bij interferentie tussen beide) is het uiteindelijk IenW (ofwel: het Rijk) die voor financiering zorgt. Dat is bij Driebergen-Zeist niet anders (nou ja, op een klein deel na dan).quote:Op woensdag 29 augustus 2018 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.
Zeg het maar...
Nou ja, die schijnt er dus wel te zijn, dat is het gekke...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan is er geen doorgaande rijweg aanwezig. Slordig.
Naja, het kan zijn dat die pas tot stand komt na het passeren van geel-4. Anders hebben ze iets anders gebouwd dan op de tekeningen staat.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, die schijnt er dus wel te zijn, dat is het gekke...
RWS is soms weinig flexibel met beleid idd, soms ook ingegeven door IenW. Dat zou hier ook wel eens zijn, maar wie weet wil de provincie iets anders dan RWS en loopt het daarom spaak. Meer afritten werden trouwens wel ongewenst geacht door sommige diensten binnen RWS... Volgens mij is dat een beetje eigen aan infra beheerders, ook bon provincies en ProRail merk ik vaak een wat afhoudende en conservatieve houding. Dat vind ik in de basis een gezonde grondhouding, mits er wel afwijkingen mogelijk zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De tunnel bij Driebergen-Zeist was natuurlijk heel erg welkom voor de doorstroming. Daar ben ik het van harte mee eens. Verder is het project een nodig opstapje voor de spoorlijn voor PHS.
Over de A6: [...]
Er is veel geld geinvesteerd in allerlei tussenoplossingen die het probleem niet oplosten terwijl een deel van het verkeer via een extra afrit leiden zeer goedkoop was geweest. De grond was al van het rijk, er was voldoende afstand t.o.v. andere afritten, provincie en gemeente wilden de afrit maar RWS bleef in het beleidsmatige argument hangen dat er niet teveel afritten op de snelweg mochten zijn. Dat is wat mij betreft niet zo sterk.
Er komen allemaal handelsverdragen waardoor vervoer tussen het vaste land en Engeland nog steeds soepel blijft gaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:41 schreef Adrie072 het volgende:
Terug vanuit Engeland? Je checkt eerst in, rijdt door een simpele scanner en gaat met je paspoort langs de douane, verder geen controles.
Tof! Zal deze laatste opmerking na de Brexit ook nog opgaan?
Het duurt jaren om een simpel handelsverdrag af te sluiten, helemaal met de EU omdat alle individuele lidstaten moeten goedkeuren. Er zouden maar zo een aantal landen (terecht, fuck you VK!) dwars kunnen gaan liggen, net als bij de eerste pogingen van het VK om toe te treden tot de EU.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Er komen allemaal handelsverdragen waardoor vervoer tussen het vaste land en Engeland nog steeds soepel blijft gaan.
Klopt. En die zijn er in enkeldeks uitvoering (waar ook bussen, campers en caravans in passen) en dubbeldeks voor alleen personenauto's.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:41 schreef greavy het volgende:
ter info: LeShuttle Freight heeft 18 stammen bestaande uit elk 2 loks (voor en achter), 3 Vehicle Loaders (via waar je erop rijdt) en 32 voertuigwagens.
De personenverkeerwagens zijn als het goed is rondom dichte wagens, niet zoals de vrachtwagentransporters open.
Zodat een vrachtwagenchauffeur zich helemaal vol kan laten lopen voordat hij weer de weg opgaat, bedoel je?quote:
Daar zijn passagepassen voor te krijgen.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 14:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
niemand hier op kantoor gaat ooit met de trein. toch hebben al m'n collega's een anonieme ovchipkaart. Ja, anders kom je niet naar de andere kant van Alkmaar
Tsja, toch een OV-chipkaart kopen dus. Of wachten tot er weer eens zo'n "reis met iemand mee"-dagkaart op de mat ploft.quote:mijn geluk. ik heb geen chipkaart en wil wel met meereiskorting reizen. ik haat het dat dit niet kan zonder pasje.
Dat werkt ook zo verschrikkelijk goed hequote:Op donderdag 30 augustus 2018 14:50 schreef James1988 het volgende:
Daar zijn passagepassen voor te krijgen.
https://www.ns.nl/reisinf(...)sagepas-station.html
2 passen aanvragenquote:Op donderdag 30 augustus 2018 17:37 schreef James1988 het volgende:
Wat probeerde je te doen, -10 passen aanvragen voor meneer "fles'-- DROP TABLE requests"?
Mooi gaat ie nooit worden. Minder lelijk...quote:Op donderdag 30 augustus 2018 20:02 schreef James1988 het volgende:
De V250 in z'n nieuwe jasje:
http://www.ferrovie.info/(...)trasferito-a-firenze
Anders.
Grotendeels stoelen, bij de ingang staan een paar van die koffie, frisdrank en snoepautomaten aan de vloer geschroefd. Ohja en een plee natuurlijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 22:47 schreef BLS het volgende:
Zitten er in zo'n begeleidingsrijtuig nog speciale voorzieningen als een bar of is het gewoon een zitrijtuig?
Op zich betekent geel-4 natuurlijk wat anders dan geel. Dus het verhaal van de doorgaande rijweg lijkt me niet op te gaan. Ik zal er vanmiddag eens een seinbeeldenkaart bij pakken.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Naja, het kan zijn dat die pas tot stand komt na het passeren van geel-4. Anders hebben ze iets anders gebouwd dan op de tekeningen staat.
wanneer wordt het nou?quote:
Hier een plaatje van de binnenkant.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 07:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Grotendeels stoelen, bij de ingang staan een paar van die koffie, frisdrank en snoepautomaten aan de vloer geschroefd. Ohja en een plee natuurlijk.
Dennis is hier de reisleider, ik nietquote:
Bedankt. Bij die ritjes was het meestal begin van de avond van huis en als het meezat begin van de volgende middag weer terug. Dus die twee keer een uurtje in de trein bestond meestal uit even gauw de oogjes dicht .quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 22:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hier een plaatje van de binnenkant.
[ afbeelding ]
Volgens bronnen "gewoon" gebaseerd een tussenrijtuig van een ETR500.
Waar in Engeland moest jij zijn eigenlijk?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:41 schreef greavy het volgende:
ter info: LeShuttle Freight heeft 18 stammen bestaande uit elk 2 loks (voor en achter), 3 Vehicle Loaders (via waar je erop rijdt) en 32 voertuigwagens.
De personenverkeerwagens zijn als het goed is rondom dichte wagens, niet zoals de vrachtwagentransporters open.
Zal de Queen de opening halen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 23:35 schreef James1988 het volgende:
Crossrail 9 maanden vertraagd
Crossrail, de nieuwe spoorlijn dwars door Londen, zal niet zoals gepland in december 2018 openen. Naar verwachting zullen de eerste treinen 'Elizabeth line'-treinen pas in de herfst van 2019 gaan rijden. Daarnaast is er een budgetoverschrijding van £600 miljoen.
Tot voor kort beweerde Transport for London nog dat Crossrail 'on time and within budget' zou worden opgeleverd. Dat blijkt nu dus niet meer haalbaar, onder andere door problemen met de beveiligingssystemen (Crossrail-treinen hebben er 3) en met de afwerking van stations.
Het is niet de eerste tegenslag voor het project, maar wel de eerste waarvan de gevolgen direct merkbaar zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ah ja en de eerste stap tegenslag is 9 maanden en 600M.
Dus reëel moet je rekenen op 4 jaar en 3Bn. Lekker
Ze hebben hun shit gewoon niet voor elkaar..quote:Op zaterdag 1 september 2018 00:02 schreef MTL het volgende:
Bombardier en software. Het lijkt wel een vloek.
De 7e of de 14e, dan kunnen de meesten. Wie wil er verder nog mee? Mocht het bij deze vier blijven dan wordt het wat mij betreft de 14e, de 8e moet ik namelijk alweer om 6u werken terwijl ik de 15e pas na drieën hoef te beginnen.quote:
Enige idee waarom het jongere ICE2 de deur uit wordt gedaan en ouder spul gereviseerd?quote:Op zaterdag 1 september 2018 08:36 schreef b2py het volgende:
Meer ICE4, ICE1 worden korter gemaakt en ICE2 wordt vervangen door ICE4: https://www.railjournal.c(...)ins.html?channel=000
Dat zal de ondergrond van het ballastbed niet echt prettig vinden.quote:Op zaterdag 1 september 2018 17:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)_heeft_geregend.html
Prima, maar dan zit ik in Portugalquote:Op zaterdag 1 september 2018 00:27 schreef dennistd het volgende:
De 7e of de 14e, dan kunnen de meesten. Wie wil er verder nog mee? Mocht het bij deze vier blijven dan wordt het wat mij betreft de 14e, de 8e moet ik namelijk alweer om 6u werken terwijl ik de 15e pas na drieën hoef te beginnen.
Mooi!quote:
Zie je wel: Rijden op zicht is overrated.quote:Op zaterdag 1 september 2018 17:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)_heeft_geregend.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |