abonnement Unibet Coolblue
pi_181496737
afgelopen weekend weer fijn met de bus meegeweest in Uitgeest. een buschauffeur kwam heel uit Wolvega, met nog maar net z'n groot rijbewijs. de sfeer zat er wel goed in.
de vraag die mij bij is gebleven; waar is er precies gewerkt aan het spoor. iig niet in Uitgeest en Castricum.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport maandag 27 augustus 2018 @ 13:51:01 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181496789
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:43 schreef Goverman het volgende:
Vandaag is de IC Zwolle-Enschede gaan rijden!
Volgen Tubantia doet ie er 48 minuten over: https://www.tubantia.nl/e(...)-eindelijk~a216adb0/
Zo zie je maar weer wat een leugens de krant (en dan vooral die krant) in het land brengt: hij doet er in beide richtingen toch echt 50 minuten over....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 27 augustus 2018 @ 14:12:13 #183
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_181497138
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgen Tubantia doet ie er 48 minuten over: https://www.tubantia.nl/e(...)-eindelijk~a216adb0/
Zo zie je maar weer wat een leugens de krant (en dan vooral die krant) in het land brengt: hij doet er in beide richtingen toch echt 50 minuten over....
Tja, 2 minuten bezijden de planmatige waarheid... Er zijn inderdaad rectificaties om minder geplaatst.

Het is in ieder geval een veel beter product dan de stopper die NS reed tussen Zwolle en Enschede (lang geleden).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_181500194
Negen maanden geleden is toch niet zo lang?
Bier.
pi_181500234
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

de Trans-Overijssel-Express? _O_
Doortrekken naar Steenwijk dan maar?
Bier.
pi_181500241
Toch een beetje het Hoogeveen van Overijssel. Niemand wil er wonen en Overijssel zit er ook niet echt op te wachten.
Bier.
  maandag 27 augustus 2018 @ 20:40:51 #187
472645 BLS
verbindt.
pi_181504896
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:12 schreef Goverman het volgende:

[..]
Het is in ieder geval een veel beter product dan de stopper die NS reed tussen Zwolle en Enschede (lang geleden).
Inderdaad. Man man man, met dat DM'90 wat niet vooruit te branden was. Toen de elektrische Flirts gingen rijden was het al een flinke verbetering en nu met de IC erbij al helemaal!
  maandag 27 augustus 2018 @ 20:46:05 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181505023
Complimenten aan Blauwnet, de enige "vervoerder" in ons land die maarliefst 4 treinsoorten kent: stoptrein, sneltrein, sprinter én intercity. :P
pi_181505091
8)7
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:23:42 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181507848
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:31:54 #191
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_181508045
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
De trein Breda-Brussel staat als NS International Intercity Direct in de reisplanner, niet als ICDI.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:37:32 #192
472645 BLS
verbindt.
pi_181508182
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:46 schreef James1988 het volgende:
Complimenten aan Blauwnet, de enige "vervoerder" in ons land die maarliefst 4 treinsoorten kent: stoptrein, sneltrein, sprinter én intercity. :P
Met de RegionalBahnen tot Oldenzaal en Glanerbrug meegerekend zijn het er eigenlijk 5.
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:41:32 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181508291
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
Intercity International en Intercity Direct International staat niet zo op de borden, dat zijn gewoon IC en ICd van de vervoerder NS International :P

Landelijk zijn er Sprinter, IC en ICd. En HSTs, maar die rijden onder eigen merknaam en hebben een aparte tariefstructuur.

quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:31 schreef JDude het volgende:

[..]

De trein Breda-Brussel staat als NS International Intercity Direct in de reisplanner, niet als ICDI.
Behalve als de trein van/naar/via Den Haag HS gaat, dan is het een Intercity :s)
pi_181508382
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
Heimwee express, speciale trein.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 augustus 2018 @ 22:44:52 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181508395
Ik moet bij Blauwnet nog steeds denken aan een soort internetprovider voor Indonesiërs :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:48:31 #196
472645 BLS
verbindt.
pi_181508483
Ik vind het meer klinken als een intranet van de politie :P

Eigenlijk wel raar dat er binnen Blauwnet zowel sprinter/intercity als stop-/sneltrein bestaan. Misschien heeft het ermee te maken dat onze Duitse vrienden van Arriva niet zo veel hebben met die NS-namen. Ik zie het nog wel gebeuren dat er RegioTreinen en RegioExpressen naar Emmen rijden... :o
pi_181508498
quote:
11s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet bij Blauwnet nog steeds denken aan een soort internetprovider voor Indonesiërs :@
Hihihi, vind ik leuk :D
Bier.
  Redactie Sport maandag 27 augustus 2018 @ 22:51:11 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181508543
Volgend jaar doen we geen nieuwjaarsrondje maar een voorjaarsrondje omdat zeker het buitenland heel moeilijk te plannen is zo kort na de dienstregelingwissel. Omdat het dan nog wel erg lang duurt (ergens rond eind maart) en het steeds langer wordende rondje ook steeds duurder wordt (en daarmee voor sommigen te duur) hierbij een nieuw rondje: het najaarsrondje.

Op een zondag in oktober (7, 14 of 28) gaan we naar Duitsland voor een eendaags rondje. We vertrekken om 10.28u uit Nijmegen en zijn om 19.36u terug in Heerlen. De kosten zijn ongeveer ¤25 voor Nijmegen-Heerlen. Heen- en terugreis niet inbegrepen dus.

Genoeg gelul, hier de route die gereden gaat worden:


We zullen gebruikmaken van de bus ( :') ), Lint41, Talent2, Lint81, MAN-Schienenbus, opnieuw een bus ( :') ), RegioSprinter/RegioShuttle/Lint54 en 2x Talent.

SPOILER: Dienstregeling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even wat plaatjes van anderen omdat ik er zelf ook nog niet ben geweest:




PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 27 augustus 2018 @ 22:51:14 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181508547
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?

7 oktober
- dennistd
- Dr_Flash
- Bitlord
- James1988

14 oktober
- dennistd
- Peterselieman
- Bitlord
- James1988

28 oktober
- dennistd
- Dr_Flash
- Peterselieman

[ Bericht 25% gewijzigd door dennistd op 28-08-2018 00:51:48 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:55:07 #200
472645 BLS
verbindt.
pi_181508623
quote:
Is het een trein? Of is het een tram? :o
  Redactie Sport maandag 27 augustus 2018 @ 22:59:26 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181508698
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:55 schreef BLS het volgende:

[..]

Is het een trein? Of is het een tram? :o
Het is echt een trein :Y
Gewoon midden over het dorpsplein heen 8)7

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 augustus 2018 @ 23:01:18 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181508723
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:51 schreef dennistd het volgende:
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?
Ik kan 7 okt of anders 28 op zich nog wel :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 augustus 2018 @ 23:02:11 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181508736
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:51 schreef dennistd het volgende:
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?
ik heb er wel zin in, al zal de 7e oktober mij niet gaan lukken
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 augustus 2018 @ 23:06:13 #204
472645 BLS
verbindt.
pi_181508794
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is echt een trein :Y
Gewoon midden over het dorpsplein heen 8)7

Niet te geloven!
  Redactie Sport maandag 27 augustus 2018 @ 23:15:55 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181508993
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:48 schreef BLS het volgende:
Ik vind het meer klinken als een intranet van de politie :P

Eigenlijk wel raar dat er binnen Blauwnet zowel sprinter/intercity als stop-/sneltrein bestaan. Misschien heeft het ermee te maken dat onze Duitse vrienden van Arriva niet zo veel hebben met die NS-namen. Ik zie het nog wel gebeuren dat er RegioTreinen en RegioExpressen naar Emmen rijden... :o
Nou ja, Syntus/Keolis heeft natuurlijk zelf ook nog steeds een stoptrein (Oldenzaal-Zutphen).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_181509961
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:51 schreef dennistd het volgende:
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?

7 oktober
- dennistd
- Dr_Flash

14 oktober
- dennistd
- Peterselieman

28 oktober
- dennistd
- Dr_Flash
- Peterselieman
Ik doe mee, maar niet op 28 oktober.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:31:24 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181510166
7-10 en 14-10 kan ik, 28-10 niet.

Had je ook al ergens iets gepland voor avondeten? Gaffel am Dom? :P
  Redactie Sport dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:50:48 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181510318
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:31 schreef James1988 het volgende:
Had je ook al ergens iets gepland voor avondeten? Gaffel am Dom? :P
Er is helaas niet echt tijd voor het avondeten in te plannen door zeer lage frequenties (tot 1x per drie uur zelfs). Het wordt een snelle hap ergens tussen 13.18u en 13.46u in Köln dit keer. Bier valt ook wel mee te nemen voor onderweg denk ik, gewoon net als de gemiddelde Duitse voetbalsupporter een kratje mee de trein in ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:54:51 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181510351
Iets om rekening mee te houden dus, en proviand inslaan :P
pi_181511810
Dat moet inderdaad te regelen zijn.

Allicht kunnen we iets op het perron laten bezorgen? Doet het goed op de foto's.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:11:52 #211
472645 BLS
verbindt.
pi_181519372
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 23:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nou ja, Syntus/Keolis heeft natuurlijk zelf ook nog steeds een stoptrein (Oldenzaal-Zutphen).
Dat is waar. Eigenlijk wel raar dat die niet ook gelijk Sprinter is gaan heten bij de start van Blauwnet. Maar wat niet is kan nog komen.
pi_181522640
Wat is er mis gegaan met het nieuwjaarsrondje dan?
  Redactie Sport dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:42:14 #213
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181523384
Niks, maar het is gewoon heel lastig plannen zo kort na de dienstregelingwissel. Je wil namelijk zo vroeg mogelijk boeken vanwege de kosten, maar niet alle vervoerders starten gelijktijdig met de verkoop. Doorgaande tickets zijn daardoor pas (te) laat te boeken, en als het tweede deel wel boekbaar is loop je kans dat de eerste trein ineens niet meer rijdt of op hele andere tijden waardoor je trein 2 niet haalt.

Daarom dus de verplaatsing naar eind maart / begin april.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:44:35 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181523476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:11 schreef BLS het volgende:

[..]

Dat is waar. Eigenlijk wel raar dat die niet ook gelijk Sprinter is gaan heten bij de start van Blauwnet. Maar wat niet is kan nog komen.
Je kunt hem ook hogesnelheidstrein noemen natuurlijk. De bus heet immers ook al metro ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_181523604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:42 schreef dennistd het volgende:
Niks, maar het is gewoon heel lastig plannen zo kort na de dienstregelingwissel. Je wil namelijk zo vroeg mogelijk boeken vanwege de kosten, maar niet alle vervoerders starten gelijktijdig met de verkoop. Doorgaande tickets zijn daardoor pas (te) laat te boeken, en als het tweede deel wel boekbaar is loop je kans dat de eerste trein ineens niet meer rijdt of op hele andere tijden waardoor je trein 2 niet haalt.

Daarom dus de verplaatsing naar eind maart / begin april.
Ja dat snapte ik nog maar ging me meer om de kosten/reisduur etc? Is het een beetje uit zijn slof geschoten?
  Redactie Sport dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:58:54 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181524020
Nou ja, het is natuurlijk van een ééndaags rondje in Nederland wat je met een kruidvatkaartje ¤15 kost naar een driedaags internationaal rondje met een totaalprijs van ¤200+ gegaan. Op zich niks mis mee, veel vinden dat juist geweldig, maar een goedkoop ééndaags rondje is óók leuk, en voor vrijwel ieders portemonnee. Daarom nu dus ook dit rondje.

Belangrijkste vraag natuurlijk: ga je mee? :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:05:06 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181524214
En daarbij, waarom zou je het bij 1 rondje per jaar laten als je ook vaker kunt gaan? :s)
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:51:54 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181525501
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:20 schreef b2py het volgende:
Wat is er mis gegaan met het nieuwjaarsrondje dan?
Koud, donker, Fles is saggerijnig, alles is kut. Jwz.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:53:32 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181525534
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fles is saggerijnig
Nou ja, dat wel soms ja >:)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:25:24 #220
472645 BLS
verbindt.
pi_181527438
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je kunt hem ook hogesnelheidstrein noemen natuurlijk. De bus heet immers ook al metro ;)
Breng ze nou niet op ideeën... :D
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:25:42 #221
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181537204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:42 schreef dennistd het volgende:
Niks, maar het is gewoon heel lastig plannen zo kort na de dienstregelingwissel. Je wil namelijk zo vroeg mogelijk boeken vanwege de kosten, maar niet alle vervoerders starten gelijktijdig met de verkoop.
En dan willen ze in Europa dat we het vliegtuig laten staan en de trein nemen...
So we just called him Fred
pi_181537488
Weet iemand hier waarom er bij Heino met 30 gepasseerd wordt door de IC? Is toch rechte baan?
Bier.
pi_181537782
In Almelo staat een papa met z'n zoontje treinen te kijken.Papa op de knieën en wijzen naar onderdelen, zoontje staat intens te luisteren en te knikken. Heerlijk, takes me back <3
Bier.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:39:56 #224
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181538377
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet iemand hier waarom er bij Heino met 30 gepasseerd wordt door de IC? Is toch rechte baan?
60 km/h in verband met het smalle perron. De provincie wilde voor een dubbeltje op de eerste rang.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:41:58 #225
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_181538418
Vanochtend is de onderdoorgang Hoofdstraat in Driebergen-Zeist geopend voor het wegverkeer. Daarmee is een van de gevaarlijkste en drukste overwegen in het land verleden tijd. Dagelijks stonden er files op de A12 door de dichtligtijden van de overweg (en de uitvoegstrook was bij de verbreding van de A12 al verlengd met een bufferbaan van ruim 1 km. lengte...).



Met de verplaatsing van het busstation (vorig jaar), de nieuwe P+R-garage (april dit jaar) en nu dus het eerste deel van de ongelijkvloerse kruising wordt de rommelige situatie bij Driebergen-Zeist steeds beter! Nog twee jaar en het is helemaal klaar.





De opening vanochtend was nogal vroeg: inloop vanaf 5:00, met koffie. Vanaf 5:15 wat toespraakjes bij de onderdoorgang, fietsende bestuurders die de openingshandeling doen, gevolgd door een treintje voor mindervalide bezoekers en een fanfareband waar het hele gezelschap achteraan mocht lopen.



Na een rondje over het busstation, even wachten bij de gesloten de overweg aan de andere zijde van het station (die later ook nog verdwijnt) kwamen we weer terug bij de feesttent, alwaar ontbijt klaar stond en nog wat toespraakjes werden gehouden.




Nu weer verder aan het werk...

[ Bericht 28% gewijzigd door Goverman op 29-08-2018 10:11:04 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_181538480
lekker dan famfare voor je deur om 05:00 :')
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:48:04 #227
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_181538551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:45 schreef Salatrel het volgende:
lekker dan famfare voor je deur om 05:00 :')
Joh, na dat gehei en gedreun van de afgelopen tijd moet dit een zacht slaapmelodietje zijn geweest... Ik heb het idee dat een flink deel van de (direct) omwonenden ook bij de bijeenkomst aanwezig was (ze waren in ieder geval uitgenodigd).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:26:52 #228
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181539510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:41 schreef Goverman het volgende:
Vanochtend is de onderdoorgang Hoofdstraat in Driebergen-Zeist geopend voor het wegverkeer. Daarmee is een van de gevaarlijkste en drukste overwegen in het land verleden tijd.
Een van de drukste klopt wel maar op de stellingname dat het een van de gevaarlijkste was valt een hele hoop af te dingen. De ontruiming (en dus de veiligheid) van de overweg zelf was vrij goed geregeld door het samenspel van de overweginstallatie en de verkeerslichten. Dat veroorzaakte alleen wel extra verkeershinder en inderdaad daarmee onveilige situaties elders. Maar de overweg zelf was niet onveilig.
pi_181539998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:48 schreef Goverman het volgende:

[..]

Joh, na dat gehei en gedreun van de afgelopen tijd moet dit een zacht slaapmelodietje zijn geweest... Ik heb het idee dat een flink deel van de (direct) omwonenden ook bij de bijeenkomst aanwezig was (ze waren in ieder geval uitgenodigd).
Geen schroef of in grond gevormde palen?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:47:52 #230
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_181540005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Een van de drukste klopt wel maar op de stellingname dat het een van de gevaarlijkste was valt een hele hoop af te dingen. De ontruiming (en dus de veiligheid) van de overweg zelf was vrij goed geregeld door het samenspel van de overweginstallatie en de verkeerslichten. Dat veroorzaakte alleen wel extra verkeershinder en inderdaad daarmee onveilige situaties elders. Maar de overweg zelf was niet onveilig.
In mijn RWS-tijd stonden afritten in combinatie met overwegen altijd hoog in de ongevalscijfers. Vaak betrof het kop-staartaanrijdingen, soms met ernstige gevolgen (stilstaande auto's op uitvoegstrook waar andere auto's met behoorlijke snelheid tegenaan rijden). Met name Moordrecht en Zevenhuizen waren berucht, evenals Driebergen-Zeist. Al deze overwegen zijn dus weg (en daarmee dus ook de ongevalskansen op o.a. de A12).

Daarom vind ik deze insteek een beetje flauw (en ietwat zurig). Deze overweg zorgde voor gevaarlijke situaties en is (daardoor) gevaarlijk. Dat je als gevolg van de dichtligtijden die deze overweg veroorzaakte wellicht niet door een trein wordt aangereden maar door een bus of een auto maakt dat niet anders...

quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen schroef of in grond gevormde palen?
Ja, ook wel hoor. Maar er is wel geheid vorig jaar en de afgelopen dagen waren met name de sloopwerkzaamheden van de oude transfertunnel nogal luidruchtig.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_181540290
‘Geluidsarm bouwen’ opnemen in je eisenpakket :7
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:31:58 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181541058
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:47 schreef Goverman het volgende:

[..]

In mijn RWS-tijd stonden afritten in combinatie met overwegen altijd hoog in de ongevalscijfers. Vaak betrof het kop-staartaanrijdingen, soms met ernstige gevolgen (stilstaande auto's op uitvoegstrook waar andere auto's met behoorlijke snelheid tegenaan rijden). Met name Moordrecht en Zevenhuizen waren berucht, evenals Driebergen-Zeist. Al deze overwegen zijn dus weg (en daarmee dus ook de ongevalskansen op o.a. de A12).

Daarom vind ik deze insteek een beetje flauw (en ietwat zurig). Deze overweg zorgde voor gevaarlijke situaties en is (daardoor) gevaarlijk. Dat je als gevolg van de dichtligtijden die deze overweg veroorzaakte wellicht niet door een trein wordt aangereden maar door een bus of een auto maakt dat niet anders...
Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.

Zeg het maar...
pi_181541396
Lelystad moet je niet ontsluiten maar afsluiten. Liefst met een hoge muur
  Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 12:07:18 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181541979
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

60 km/h in verband met het smalle perron. De provincie wilde voor een dubbeltje op de eerste rang.
Was het maar zo'n feest: de plaatselijke snelheid is weliswaar 60km/h maar op de een of andere manier wordt er toch geel 4 getoond....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:28:24 #235
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181542429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest: de plaatselijke snelheid is weliswaar 60km/h maar op de een of andere manier wordt er toch geel 4 getoond....
Dan is er geen doorgaande rijweg aanwezig. Slordig.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:34:39 #236
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181542576
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.

Zeg het maar...
RWS kan wel een extra afslag aanleggen, maar als de provincie het nergens op aan wil sluiten houdt het op.
So we just called him Fred
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:35:59 #237
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_181542609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.

Zeg het maar...
Nou, het is m.i. vrij eenvoudig. Voor het benoemen dat een gevaarlijke overweg (of meer in jouw redenering: een overweg die tot gevaarlijke situatie elders leidt) is verdwenen en is vervangen door een onderdoorgang is het niet nodig om te zeggen dat 'er heel wat op af te dingen valt of de overweg gevaarlijk was'. Het belangrijkste is dat het ding er niet meer is en dat daarmee ook het knelpunt is verdwenen. Dat staat verder los van waar de oorzaak van een knelpunt ligt en wie het moet oplossen. In het geval van RWS of ProRail (bij interferentie tussen beide) is het uiteindelijk IenW (ofwel: het Rijk) die voor financiering zorgt. Dat is bij Driebergen-Zeist niet anders (nou ja, op een klein deel na dan).

Dat RWS met twee maten meet kan ik uit jouw voorbeeld niet opmaken. De notie dat er een afstroomknelpunt is op de A6 betekent niet gelijk dat dat ook een veiligheidsknelpunt is. Sterker nog, er staat dagelijks een paar honderd kilometer aan file. Dat is niet allemaal onveilig. Maar, zoals gezegd ken ik de casus daar niet goed genoeg om een oordeel over te hebben :).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:36:15 #238
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181542616
Die wilde wel, net als de gemeente.
  Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 12:54:57 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181543148
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan is er geen doorgaande rijweg aanwezig. Slordig.
Nou ja, die schijnt er dus wel te zijn, dat is het gekke...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:55:17 #240
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181543158
De tunnel bij Driebergen-Zeist was natuurlijk heel erg welkom voor de doorstroming. Daar ben ik het van harte mee eens. Verder is het project een nodig opstapje voor de spoorlijn voor PHS.

Over de A6: ik weet niet of de noeuwe ontsluitingsweg van Lelystad Airport al af is en of die helpt maar in ieder geval was het een paar jaar terug een groot probleem. Ongeveer de helft van het verkeer verlaat bij de betreffende afrit de snelweg en daarmee kwamen op de hoofdrijbaan kilometers lange files die vaak ook terugsloegen tot aan de knardijk. Ter plekke zeer problematisch omdat de zichtlijnen door de dijk worden weggenomen. Het laat zoch raden dat er vaak kop-staartongevallen zijn geweest.

Er is veel geld geinvesteerd in allerlei tussenoplossingen die het probleem niet oplosten terwijl een deel van het verkeer via een extra afrit leiden zeer goedkoop was geweest. De grond was al van het rijk, er was voldoende afstand t.o.v. andere afritten, provincie en gemeente wilden de afrit maar RWS bleef in het beleidsmatige argument hangen dat er niet teveel afritten op de snelweg mochten zijn. Dat is wat mij betreft niet zo sterk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')