Volgen Tubantia doet ie er 48 minuten over: https://www.tubantia.nl/e(...)-eindelijk~a216adb0/quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:43 schreef Goverman het volgende:
Vandaag is de IC Zwolle-Enschede gaan rijden!
Tja, 2 minuten bezijden de planmatige waarheid... Er zijn inderdaad rectificaties om minder geplaatst.quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgen Tubantia doet ie er 48 minuten over: https://www.tubantia.nl/e(...)-eindelijk~a216adb0/
Zo zie je maar weer wat een leugens de krant (en dan vooral die krant) in het land brengt: hij doet er in beide richtingen toch echt 50 minuten over....
Doortrekken naar Steenwijk dan maar?quote:
Inderdaad. Man man man, met dat DM'90 wat niet vooruit te branden was. Toen de elektrische Flirts gingen rijden was het al een flinke verbetering en nu met de IC erbij al helemaal!quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:12 schreef Goverman het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een veel beter product dan de stopper die NS reed tussen Zwolle en Enschede (lang geleden).
De trein Breda-Brussel staat als NS International Intercity Direct in de reisplanner, niet als ICDI.quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
Met de RegionalBahnen tot Oldenzaal en Glanerbrug meegerekend zijn het er eigenlijk 5.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:46 schreef James1988 het volgende:
Complimenten aan Blauwnet, de enige "vervoerder" in ons land die maarliefst 4 treinsoorten kent: stoptrein, sneltrein, sprinter én intercity.
Intercity International en Intercity Direct International staat niet zo op de borden, dat zijn gewoon IC en ICd van de vervoerder NS Internationalquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
Behalve als de trein van/naar/via Den Haag HS gaat, dan is het een Intercityquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:31 schreef JDude het volgende:
[..]
De trein Breda-Brussel staat als NS International Intercity Direct in de reisplanner, niet als ICDI.
Heimwee express, speciale trein.quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand?
Hihihi, vind ik leukquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet bij Blauwnet nog steeds denken aan een soort internetprovider voor Indonesiërs
SPOILER: DienstregelingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even wat plaatjes van anderen omdat ik er zelf ook nog niet ben geweest:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is echt een treinquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:55 schreef BLS het volgende:
[..]
Is het een trein? Of is het een tram?
Ik kan 7 okt of anders 28 op zich nog welquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:51 schreef dennistd het volgende:
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
ik heb er wel zin in, al zal de 7e oktober mij niet gaan lukkenquote:Op maandag 27 augustus 2018 22:51 schreef dennistd het volgende:
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?
Niet te geloven!quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is echt een trein
Gewoon midden over het dorpsplein heen
Nou ja, Syntus/Keolis heeft natuurlijk zelf ook nog steeds een stoptrein (Oldenzaal-Zutphen).quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:48 schreef BLS het volgende:
Ik vind het meer klinken als een intranet van de politie
Eigenlijk wel raar dat er binnen Blauwnet zowel sprinter/intercity als stop-/sneltrein bestaan. Misschien heeft het ermee te maken dat onze Duitse vrienden van Arriva niet zo veel hebben met die NS-namen. Ik zie het nog wel gebeuren dat er RegioTreinen en RegioExpressen naar Emmen rijden...
Ik doe mee, maar niet op 28 oktober.quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:51 schreef dennistd het volgende:
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur?
7 oktober
- dennistd
- Dr_Flash
14 oktober
- dennistd
- Peterselieman
28 oktober
- dennistd
- Dr_Flash
- Peterselieman
Er is helaas niet echt tijd voor het avondeten in te plannen door zeer lage frequenties (tot 1x per drie uur zelfs). Het wordt een snelle hap ergens tussen 13.18u en 13.46u in Köln dit keer. Bier valt ook wel mee te nemen voor onderweg denk ik, gewoon net als de gemiddelde Duitse voetbalsupporter een kratje mee de trein inquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 00:31 schreef James1988 het volgende:
Had je ook al ergens iets gepland voor avondeten? Gaffel am Dom?
Dat is waar. Eigenlijk wel raar dat die niet ook gelijk Sprinter is gaan heten bij de start van Blauwnet. Maar wat niet is kan nog komen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 23:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, Syntus/Keolis heeft natuurlijk zelf ook nog steeds een stoptrein (Oldenzaal-Zutphen).
Je kunt hem ook hogesnelheidstrein noemen natuurlijk. De bus heet immers ook al metroquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:11 schreef BLS het volgende:
[..]
Dat is waar. Eigenlijk wel raar dat die niet ook gelijk Sprinter is gaan heten bij de start van Blauwnet. Maar wat niet is kan nog komen.
Ja dat snapte ik nog maar ging me meer om de kosten/reisduur etc? Is het een beetje uit zijn slof geschoten?quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:42 schreef dennistd het volgende:
Niks, maar het is gewoon heel lastig plannen zo kort na de dienstregelingwissel. Je wil namelijk zo vroeg mogelijk boeken vanwege de kosten, maar niet alle vervoerders starten gelijktijdig met de verkoop. Doorgaande tickets zijn daardoor pas (te) laat te boeken, en als het tweede deel wel boekbaar is loop je kans dat de eerste trein ineens niet meer rijdt of op hele andere tijden waardoor je trein 2 niet haalt.
Daarom dus de verplaatsing naar eind maart / begin april.
Koud, donker, Fles is saggerijnig, alles is kut. Jwz.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:20 schreef b2py het volgende:
Wat is er mis gegaan met het nieuwjaarsrondje dan?
Nou ja, dat wel soms jaquote:
Breng ze nou niet op ideeën...quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt hem ook hogesnelheidstrein noemen natuurlijk. De bus heet immers ook al metro
En dan willen ze in Europa dat we het vliegtuig laten staan en de trein nemen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:42 schreef dennistd het volgende:
Niks, maar het is gewoon heel lastig plannen zo kort na de dienstregelingwissel. Je wil namelijk zo vroeg mogelijk boeken vanwege de kosten, maar niet alle vervoerders starten gelijktijdig met de verkoop.
60 km/h in verband met het smalle perron. De provincie wilde voor een dubbeltje op de eerste rang.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 08:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet iemand hier waarom er bij Heino met 30 gepasseerd wordt door de IC? Is toch rechte baan?
Joh, na dat gehei en gedreun van de afgelopen tijd moet dit een zacht slaapmelodietje zijn geweest... Ik heb het idee dat een flink deel van de (direct) omwonenden ook bij de bijeenkomst aanwezig was (ze waren in ieder geval uitgenodigd).quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:45 schreef Salatrel het volgende:
lekker dan famfare voor je deur om 05:00
Een van de drukste klopt wel maar op de stellingname dat het een van de gevaarlijkste was valt een hele hoop af te dingen. De ontruiming (en dus de veiligheid) van de overweg zelf was vrij goed geregeld door het samenspel van de overweginstallatie en de verkeerslichten. Dat veroorzaakte alleen wel extra verkeershinder en inderdaad daarmee onveilige situaties elders. Maar de overweg zelf was niet onveilig.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:41 schreef Goverman het volgende:
Vanochtend is de onderdoorgang Hoofdstraat in Driebergen-Zeist geopend voor het wegverkeer. Daarmee is een van de gevaarlijkste en drukste overwegen in het land verleden tijd.
Geen schroef of in grond gevormde palen?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:48 schreef Goverman het volgende:
[..]
Joh, na dat gehei en gedreun van de afgelopen tijd moet dit een zacht slaapmelodietje zijn geweest... Ik heb het idee dat een flink deel van de (direct) omwonenden ook bij de bijeenkomst aanwezig was (ze waren in ieder geval uitgenodigd).
In mijn RWS-tijd stonden afritten in combinatie met overwegen altijd hoog in de ongevalscijfers. Vaak betrof het kop-staartaanrijdingen, soms met ernstige gevolgen (stilstaande auto's op uitvoegstrook waar andere auto's met behoorlijke snelheid tegenaan rijden). Met name Moordrecht en Zevenhuizen waren berucht, evenals Driebergen-Zeist. Al deze overwegen zijn dus weg (en daarmee dus ook de ongevalskansen op o.a. de A12).quote:Op woensdag 29 augustus 2018 10:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een van de drukste klopt wel maar op de stellingname dat het een van de gevaarlijkste was valt een hele hoop af te dingen. De ontruiming (en dus de veiligheid) van de overweg zelf was vrij goed geregeld door het samenspel van de overweginstallatie en de verkeerslichten. Dat veroorzaakte alleen wel extra verkeershinder en inderdaad daarmee onveilige situaties elders. Maar de overweg zelf was niet onveilig.
Ja, ook wel hoor. Maar er is wel geheid vorig jaar en de afgelopen dagen waren met name de sloopwerkzaamheden van de oude transfertunnel nogal luidruchtig.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 10:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen schroef of in grond gevormde palen?
Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 10:47 schreef Goverman het volgende:
[..]
In mijn RWS-tijd stonden afritten in combinatie met overwegen altijd hoog in de ongevalscijfers. Vaak betrof het kop-staartaanrijdingen, soms met ernstige gevolgen (stilstaande auto's op uitvoegstrook waar andere auto's met behoorlijke snelheid tegenaan rijden). Met name Moordrecht en Zevenhuizen waren berucht, evenals Driebergen-Zeist. Al deze overwegen zijn dus weg (en daarmee dus ook de ongevalskansen op o.a. de A12).
Daarom vind ik deze insteek een beetje flauw (en ietwat zurig). Deze overweg zorgde voor gevaarlijke situaties en is (daardoor) gevaarlijk. Dat je als gevolg van de dichtligtijden die deze overweg veroorzaakte wellicht niet door een trein wordt aangereden maar door een bus of een auto maakt dat niet anders...
Was het maar zo'n feest: de plaatselijke snelheid is weliswaar 60km/h maar op de een of andere manier wordt er toch geel 4 getoond....quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
60 km/h in verband met het smalle perron. De provincie wilde voor een dubbeltje op de eerste rang.
Dan is er geen doorgaande rijweg aanwezig. Slordig.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest: de plaatselijke snelheid is weliswaar 60km/h maar op de een of andere manier wordt er toch geel 4 getoond....
RWS kan wel een extra afslag aanleggen, maar als de provincie het nergens op aan wil sluiten houdt het op.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.
Zeg het maar...
Nou, het is m.i. vrij eenvoudig. Voor het benoemen dat een gevaarlijke overweg (of meer in jouw redenering: een overweg die tot gevaarlijke situatie elders leidt) is verdwenen en is vervangen door een onderdoorgang is het niet nodig om te zeggen dat 'er heel wat op af te dingen valt of de overweg gevaarlijk was'. Het belangrijkste is dat het ding er niet meer is en dat daarmee ook het knelpunt is verdwenen. Dat staat verder los van waar de oorzaak van een knelpunt ligt en wie het moet oplossen. In het geval van RWS of ProRail (bij interferentie tussen beide) is het uiteindelijk IenW (ofwel: het Rijk) die voor financiering zorgt. Dat is bij Driebergen-Zeist niet anders (nou ja, op een klein deel na dan).quote:Op woensdag 29 augustus 2018 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.
Zeg het maar...
Nou ja, die schijnt er dus wel te zijn, dat is het gekke...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan is er geen doorgaande rijweg aanwezig. Slordig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |