Ik kan het nietquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:57 schreef NijntjesUk het volgende:
Arme Sien.
Je brengt haar toch niet terug naar de opvang?
Ik zou t ook niet kunnen hoor.quote:
Ik was gister naar Woerden gegaan, want daar zou iemand werken die een cursus heeft gevolgd bij die dierenarts in België. Maar ze was op vakantiequote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:04 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Ik zou t ook niet kunnen hoor.
Lexife blijft met 2 keer per dag bijvoeren wel op gewicht en eet daarnaast ook gewoon groenvoer, hooi en brokken. Ik snap er niks van. Dierenarts vind ik ook weer zo wat. Is tijdelijk niet bereikbaar met ov dus zou dan op de fiets moeten. Komt ze daarn geschud aan.
Hahaha wat leuk, skinny's zijn erg grappig, hebben ook een heel ander temperament dan harige cavia'squote:Op zondag 19 augustus 2018 18:40 schreef Meaghan het volgende:
Effe mijn baby naakie showen. Haar zusje zit in het huisje verscholen![]()
[ afbeelding ]
Die twee hier zijn ook enorm lachwekkend, echt van die drama dames die overal om gillen, er zit nu een hoogzwanger zeugje bij ze in, daar zijn ze gelukkig wel heel lief voor.quote:Op maandag 20 augustus 2018 09:44 schreef Meaghan het volgende:
Ja klopt, Fem_Littlelady! Ik lig geregeld in een deuk hier om die twee
Ik nam altijd desbetreffende cavia mee en kon dan ter plekke koppelen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben op zoek naar een castraat, maar vind het wel lastig. Die lunk in Limburg heeft iets aan z'n oogje, ze smeren het elke dag in. Het is niet ontstoken maar wel viezig en hij lijkt er zelf geen last van te hebben. Na een week wachten is er een klein beetje verbetering. Leuk beestje maar hoewel dit niet ernstig lijkt, zit ik er stiekem niet echt op te wachten
Dan eentje in Apeldoorn waar geen info bij staat. Ook handig. Driekleur gladhaar. Ziet er wel angstig uit maar dat is ook maar een momentopname op zo'n foto.
En eentje in de buurt van Veenendaal, een sheltie van bijna een jaar oud.
Keuzes keuzes. Kon ik Sien maar laten kiezen.
Ja maar eerst moet ik kiezenquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik nam altijd desbetreffende cavia mee en kon dan ter plekke koppelen.
Ging eigenlijk altijd goed
Oh ja, heel belangrijkquote:
Dat ziet er schattig uitquote:Op zondag 19 augustus 2018 18:40 schreef Meaghan het volgende:
Effe mijn baby naakie showen. Haar zusje zit in het huisje verscholen![]()
[ afbeelding ]
Wat jij de laatste tijd met cavia's hebt meegemaakt zou ik ook voor een gezonde gaan.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben op zoek naar een castraat, maar vind het wel lastig. Die lunk in Limburg heeft iets aan z'n oogje, ze smeren het elke dag in. Het is niet ontstoken maar wel viezig en hij lijkt er zelf geen last van te hebben. Na een week wachten is er een klein beetje verbetering. Leuk beestje maar hoewel dit niet ernstig lijkt, zit ik er stiekem niet echt op te wachten
Dan eentje in Apeldoorn waar geen info bij staat. Ook handig. Driekleur gladhaar. Ziet er wel angstig uit maar dat is ook maar een momentopname op zo'n foto.
En eentje in de buurt van Veenendaal, een sheltie van bijna een jaar oud.
Keuzes keuzes. Kon ik Sien maar laten kiezen.
Ouch, altijd zo iets als de dikste boven op de kleinere dunne springt. Hoop dat Oreo er snel boven op is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Potver.... Oreo is weer kreupel.. nou liep ze altijd al een beetje vreemd, maar ze kon aardig mee komen.. Dus gisteren er maar pijnstilling ingestopt (carpofen, want dat had ik nog.. en ja ik weet dat het niet goed is) en nu loopt ze wel weer beter.
Het vermoeden bestaat dat Cloud (ongeveer 2x zo zwaar als Oreo) op de rug van Oreo heeft lopen springen omdat ze schrok.
Heel veel succes! Heb je een leuke op het oog?quote:
Een sheltiequote:Op dinsdag 21 augustus 2018 22:15 schreef steelhead het volgende:
[..]
Heel veel succes! Heb je een leuke op het oog?
Hij lijkt heel veel op Pieter, een coronet die zo'n 2,5 jaar geleden is overleden met een kaakabces. Die had meer zwart, maar dat zwart door het bruin lijkt er erg op.quote:
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 22:14 schreef steelhead het volgende:
[..]
Ouch, altijd zo iets als de dikste boven op de kleinere dunne springt. Hoop dat Oreo er snel boven op is.
Luke is groter en dikker. Frodo is klein en dun. Had ze net zo goed Laurel & Hardy kunnen noemen.
Wel raar want ze krijgen hetzelfde te eten.
Leuk crempjequote:Op woensdag 22 augustus 2018 12:54 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Toen ik hem net had opgehaald. Ik laat hem even met rust en ga er dan met een borsteltje en schaar doorheen want hij heeft dik lang haar en hij is een beetje viezig van achterener is niet hee veel interactie tussen die twee maar Sien zit nu gewoon te eten dus dat is goed genoeg.
Sienquote:
Leuk beestje. Mooi dat het goed gaat. Gezellig met 2 watjesquote:Op woensdag 22 augustus 2018 12:54 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Toen ik hem net had opgehaald. Ik laat hem even met rust en ga er dan met een borsteltje en schaar doorheen want hij heeft dik lang haar en hij is een beetje viezig van achterener is niet hee veel interactie tussen die twee maar Sien zit nu gewoon te eten dus dat is goed genoeg.
Heb je weleens een foto van Sien laten zien?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 00:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Siendie had ik al
De nieuwe is echt een angsthaas. Hopelijk is het gewoon een kwestie van wennen. Hij schrikt al als ik de kamer binnenkom. Maar Sien heeft z'n ogen al wel schoongelikt.
Ik heb hem vanavond even gekamd en het haar bij z'n kont bijgeknipt. Hij stonk een beetjemaar hij vindt oppakken dus zo stom dat hij over een wilgenbrug klom (????!!) om aan me te ontkomen.
Sien:quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heb je weleens een foto van Sien laten zien?![]()
Ahw joh, komt wel goed.. gewoon veel tegen hem praten en voeren.
En dan elke keer dat hoofd: shit ik ben erin getrapt, ik dacht dat ik voer kreeg, maar ik word opgepakt.. zucht.
Guineapig instaquote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Sien:
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 12:54 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie kleurquote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Sien:
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
Heel goed. Dus helemaal weer race monsterquote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oreo loopt weer als een klein kievietje
Altijd leuk om te zien, baby caafs. Is dat mevrouw blootje, die nieuwsgierig komt kijken?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:25 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Net op tijd thuis voor de bevalling van een van de cavia's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee dat is Miss Nudist ( zo noemt iedereen haar) Het zijn wel de cavia's die hier de meeste aandacht krijgen van visite. Allemaal van, ieeuuww wat vies!! Mag ik haar even vasthouden?quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:25 schreef steelhead het volgende:
[..]
Altijd leuk om te zien, baby caafs. Is dat mevrouw blootje, die nieuwsgierig komt kijken?
Dat laatste dan weer welquote:Op zondag 26 augustus 2018 20:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Nee dat is Miss Nudist ( zo noemt iedereen haar) Het zijn wel de cavia's die hier de meeste aandacht krijgen van visite. Allemaal van, ieeuuww wat vies!! Mag ik haar even vasthouden?
Ja heel apart,quote:
Altijd een verassing wat eruit komt. Had ooit een nestje van 3 en ze waren alle drie compleet anders.quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:05 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja heel apart,
De kleintjes hobbelen al snel in het rond, dacht even dat een een hele vieze kont had, maar die heeft daar gewoon een bruine vlek. Weer een aparte kleurindeling hahahaha
Heb hier soms ook jongen dan denk ik, die 'stambomen' zijn ook maar natte vinger werk, raszuiver, ja ja mijn kont. Uit twee peruvians zou dan nooit een rex mogen komenquote:Op maandag 27 augustus 2018 14:07 schreef steelhead het volgende:
[..]
Altijd een verassing wat eruit komt. Had ooit een nestje van 3 en ze waren alle drie compleet anders.
Een borstelharige met wit, bruin en schutkleur.
Een compleet zwarte met een wit pootje, met een roset op het kopje.
En een gladhaar kleurenmix.
De moeder was punk met wit en creme. Pa geen idee.
Ik vind het dan vervelend dat ze mij niet om advies hebben gevraagd. Heb het ook eens gezien, één cavia in een veel te kleine kooi, liksteen erbij, geen hooi. Ik heb ze van alles uit staan leggen en ze hebben er gelukkig ook naar geluisterd. Beestjes waren wel binnen twee jaar weg.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:21 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Voel mij af en toe wel een zeikerd, zie ik weer een van mijn vrienden 1 cavia hebben, proppen hem ook nog bij het konijn in, moet ze dan weer uitleggen dat het lief bedoeld is maar gewoon niet gezond voor beide dieren is
Vind het zo sneu, want zie al gebeuren dat deze binnen een half jaar het loodje legtquote:Op maandag 27 augustus 2018 14:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het dan vervelend dat ze mij niet om advies hebben gevraagd. Heb het ook eens gezien, één cavia in een veel te kleine kooi, liksteen erbij, geen hooi. Ik heb ze van alles uit staan leggen en ze hebben er gelukkig ook naar geluisterd. Beestjes waren wel binnen twee jaar weg.
Vind dat altijd zo leuk gezicht als ze rondrennenquote:Op maandag 27 augustus 2018 20:15 schreef CherryLips het volgende:
https://imgur.com/a/yucjkgW
Ze hielden natuurlijk op toen ik om het hoekje kwam filmen.
Volgens mij is het al eeuwen te laat voor een stamboom bij die rare beestjes.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Heb hier soms ook jongen dan denk ik, die 'stambomen' zijn ook maar natte vinger werk, raszuiver, ja ja mijn kont. Uit twee peruvians zou dan nooit een rex mogen komen
Je kan beginnen maar dan moet je het echt goed aanpakken en controle van een onafhankelijke organisatiequote:Op donderdag 30 augustus 2018 08:54 schreef steelhead het volgende:
[..]
Volgens mij is het al eeuwen te laat voor een stamboom bij die rare beestjes.
Gezellig stelletje. Echt leuk.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:15 schreef CherryLips het volgende:
https://imgur.com/a/yucjkgW
Ze hielden natuurlijk op toen ik om het hoekje kwam filmen.
Of een spastische aanval krijgen. Luke rolt hier net zowat op zijn rug.quote:Op maandag 27 augustus 2018 21:52 schreef CherryLips het volgende:
Als ze zulke rare sprongen maken alsof ze vergaan van de jeuk
Die laatste foto: dat kleine caviaatje denkt "wat doe je"quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:25 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Net op tijd thuis voor de bevalling van een van de cavia's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha effe neusje vrij maken, moeders was zo druk met alles bezig. Als die maar vrij is, gebeurd ook nog wel eens dat jongen stikken namelijk. Maar ze doen het erg goed gelukkig.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Die laatste foto: dat kleine caviaatje denkt "wat doe je"
Ik noem haar weleens "racewagentje'quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:23 schreef steelhead het volgende:
[..]
Heel goed. Dus helemaal weer race monster.
Wel met strokorrels van n ander merk.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 15:20 schreef Sjechov het volgende:
Hier lopen ze ook lekker los als we thuis zijn. Hilarisch gespring.
Andere vraag. Heeft iemand hier ervaring met Versele-Laga Cubetto Straw Strokorrels - Bodembedekking?
Dat kunnen cavia’s altijd waarderenquote:Op zaterdag 1 september 2018 11:36 schreef steelhead het volgende:
Volgens mij ook blij dat ik stop met aan zijn kont pulken.
Dat is altijd zo leuk!quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik mis mijjn cavia’s
Door vakantie logeren ze nu al vanaf vorige week zaterdag bij oma
Morgen weer ophalen
Ow ja, meestal wel. Luke doet dat ook. Frodo is meer het type, van het zal allemaal wel. Gisteren avond trok hij het voer uit mijn handen. Dus die is wel hersteld.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat kunnen cavia’s altijd waarderen
Ik krijg altijd trappen als ik richting kont ga
Hoe was de Reünie?quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik mis mijjn cavia’s
Door vakantie logeren ze nu al vanaf vorige week zaterdag bij oma
Morgen weer ophalen
Het zijn wat dat betreft geen honden nee. Al moet ik zeggen, dat ik wel gehad heb na 1 of 2 weken weg geweest te zijn dat, er een aantal heel blij en enthousiast zijn dat je terug bent. Maar ook genoeg die je aankijken van, 'ow, je bent er weer'.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:36 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Dat is altijd zo leuk!
en dan herkennen ze je niet meer
na 24 uur herkennen ze de koelkast weer gelukkigquote:Op woensdag 5 september 2018 08:37 schreef steelhead het volgende:
[..]
Het zijn wat dat betreft geen honden nee. Al moet ik zeggen, dat ik wel gehad heb na 1 of 2 weken weg geweest te zijn dat, er een aantal heel blij en enthousiast zijn dat je terug bent. Maar ook genoeg die je aankijken van, 'ow, je bent er weer'.
Volgens mij word dat ondertussen genetisch doorgegeven.quote:Op woensdag 5 september 2018 09:13 schreef Oscar. het volgende:
[..]
na 24 uur herkennen ze de koelkast weer gelukkig
Bij mij whiepen ze ook niet altijd. Al zijn ze wel super enthousiast als het eten komt.quote:Op woensdag 5 september 2018 09:18 schreef CherryLips het volgende:
Die van mij interesseren zich nooit in mijZelfs niet als er gevoederd wordt.
Serieus. Ik ben de enige die altijd cavia's heeft die niet whiepen.
Dat komt vanzelf goed, zo te horen. Voor de nieuwe zal het nog wel wennen zijn. Hoe heet de nieuwe eigenlijk?quote:Op woensdag 5 september 2018 09:46 schreef CherryLips het volgende:
De nieuwe heeft net wel voor het eerst uit de hand gegetenWel achter in de kooi, moest er zowat in kruipen. Sien is ook al niet zo dapper, dus dat is niet zo'n goed voorbeeld misschien.
Ik haal tegenwoordig wel de huisjes eruit overdagAnders zitten ze met z'n tweeën de hele tijd in een huisje gepropt en komen ze ook amper eten.
Whahaha, ja ze waren eerst een beetje stil, maar Orka kwam gelukkig al snel kijkenquote:Op dinsdag 4 september 2018 23:36 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Dat is altijd zo leuk!
en dan herkennen ze je niet meer
quote:
Wel liefquote:Op donderdag 6 september 2018 10:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Gelukkig toch nog een stukje herkenning en Oreo floot naar me
quote:Op donderdag 6 september 2018 18:59 schreef steelhead het volgende:
[..]
Wel lief.
It's the food person, quick be active and make noise.
Worstquote:Op vrijdag 7 september 2018 07:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Gisteren zijn Binkie en Worst gecastreerd
Ja dat had die fokker bedacht, ik verander nooit de namen anders raak ik zelf in de war, dus hij blijft Worst hahahaquote:
Kan ik me voorstellen, jij hebt er niet maar twee ofzo. Arme Worstquote:Op vrijdag 7 september 2018 19:20 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja dat had die fokker bedacht, ik verander nooit de namen anders raak ik zelf in de war, dus hij blijft Worst hahaha
Beter dan op zaterdagnachtquote:Op vrijdag 7 september 2018 20:31 schreef CherryLips het volgende:
Sien had bloed in de urine. AB en pijnstiller mee. Als die stomme beesten dat nou even laten merken voordat ze gestrekt gaanen liever niet op vrijdagmiddag.
Een bevriende fokker had haar skinny's op fleece en is daar toen mee opgehouden vanwege de kans op verstoppingquote:Op zondag 9 september 2018 13:21 schreef Sjechov het volgende:
Vraagje.
Al jaren hebben we hier van die heerlijke zachte fleece kussentjes in de kooi liggen.
Dit ging eigenlijk altijd goed. Nu viel ons op, dat onze caav van 15 mnd, ineens begon te eten van de kussentjes. Ze trekt er wat af en loopt er lekker van te eten. Nu lijkt me dit niet goed voor hun darmen. Zodoende heb ik direct ze eruit gehaald. Wat te doen? Hoeveel kwaad kan het? Immers, er zijn mensen die standaard fleece gebruiken op de bodem als bodembedekking.
Het liefst in het duurste tariefquote:Op vrijdag 7 september 2018 22:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Beter dan op zaterdagnacht
Het ging hier altijd goed. Vreemd genoeg begint ze er ineens van te etenquote:Op zondag 9 september 2018 13:32 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Een bevriende fokker had haar skinny's op fleece en is daar toen mee opgehouden vanwege de kans op verstopping
Dat had zij ook, ze deden er niets mee, ze had ook allemaal mooie hoezen gemaakt, maar die begonnen ze op te eten, toen is ze ermee gestopt. Heb het ook ook 2 dagen in het hok gehad, maar ik vond het te vies worden, dat was niet omdat mijn cavia's eraan vraten, daar ging het eigenlijk om ze geheel op fleece te zetten, zoals ditquote:Op zondag 9 september 2018 15:18 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Het ging hier altijd goed. Vreemd genoeg begint ze er ineens van te eten
Blijft grappigquote:Op zondag 9 september 2018 20:19 schreef CherryLips het volgende:
https://www.instagram.com(...)igshid=1cc7px02c4x3p
quote:Op zondag 9 september 2018 20:19 schreef CherryLips het volgende:
https://www.instagram.com(...)igshid=1cc7px02c4x3p
De waarheid is hardquote:Op vrijdag 7 september 2018 11:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zie mezelf als wandelende voerdispenser
Nu Sans-worstquote:Op vrijdag 7 september 2018 19:20 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja dat had die fokker bedacht, ik verander nooit de namen anders raak ik zelf in de war, dus hij blijft Worst hahaha
Hoe gaat het er nu mee? Het zit je wat dat betreft echt niet mee. Is het huis tochtig of iets anders?quote:Op vrijdag 7 september 2018 20:31 schreef CherryLips het volgende:
Sien had bloed in de urine. AB en pijnstiller mee. Als die stomme beesten dat nou even laten merken voordat ze gestrekt gaanen liever niet op vrijdagmiddag.
Lijkt me idd ook lastig poetsen. De plas trekt daar volgens mij helemaal in. Het hok op de foto is dan weer wel grappig. Maar weet niet of ik de ondergrond zou gebruiken.quote:Op zondag 9 september 2018 15:21 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Dat had zij ook, ze deden er niets mee, ze had ook allemaal mooie hoezen gemaakt, maar die begonnen ze op te eten, toen is ze ermee gestopt. Heb het ook ook 2 dagen in het hok gehad, maar ik vond het te vies worden, dat was niet omdat mijn cavia's eraan vraten, daar ging het eigenlijk om ze geheel op fleece te zetten, zoals dit
[ afbeelding ]
Volgens mij kan het ook aan bijvoorbeeld de waterkwaliteit liggen in het geval van blaasontsteking.quote:Op maandag 10 september 2018 11:26 schreef steelhead het volgende:
[..]
Hoe gaat het er nu mee? Het zit je wat dat betreft echt niet mee. Is het huis tochtig of iets anders?
Ze was gister aan het popcornen en ze poept ook weer goed, dus ben benieuwd.quote:Op maandag 10 september 2018 11:26 schreef steelhead het volgende:
[..]
Hoe gaat het er nu mee? Het zit je wat dat betreft echt niet mee. Is het huis tochtig of iets anders?
Bij blaasstenen toch? Maar ik woon op de Veluwe, dus zacht water geloof ik. Heb ook zelden kalkaanslag op kranen enzo. Heb vorige week toevallig voor het eerst in tien jaar de waterkoker schoon moeten maken.quote:Op maandag 10 september 2018 11:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volgens mij kan het ook aan bijvoorbeeld de waterkwaliteit liggen in het geval van blaasontsteking.
Maar ik ga echt geen spa Blauw aan mijn cavia's geven
Dat zou ook kunnen. Dat spa blauw in Antwerpen ooit wel gedaan, maar het water daar ruikt meer naar chloor dan het lokale zwemparadijs hier. Nederlands kraan water is over het algemeen helemaal niet slecht.quote:Op maandag 10 september 2018 11:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volgens mij kan het ook aan bijvoorbeeld de waterkwaliteit liggen in het geval van blaasontsteking.
Maar ik ga echt geen spa Blauw aan mijn cavia's geven
Yup en dan met het gevolg: blaasontsteking.quote:Op maandag 10 september 2018 11:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij blaasstenen toch? Maar ik woon op de Veluwe, dus zacht water geloof ik. Heb ook zelden kalkaanslag op kranen enzo. Heb vorige week toevallig voor het eerst in tien jaar de waterkoker schoon moeten maken.
Dat popcornen en poepen klinkt iig beter. Hoop dat het zo blijft gaan.quote:Op maandag 10 september 2018 11:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij blaasstenen toch? Maar ik woon op de Veluwe, dus zacht water geloof ik. Heb ook zelden kalkaanslag op kranen enzo. Heb vorige week toevallig voor het eerst in tien jaar de waterkoker schoon moeten maken.
De meeste dieren in het wild drinken hetzelfde water. Geloof ook wel dat het losloopt.quote:Op maandag 10 september 2018 11:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Yup en dan met het gevolg: blaasontsteking.
Ik heb heel hard water en alleen Oreo heeft nog blaasonsteking gehad.
Ja precies en dan heb je caafjes die er wat meer vatbaarder voor zijnquote:Op maandag 10 september 2018 11:39 schreef steelhead het volgende:
[..]
De meeste dieren in het wild drinken hetzelfde water. Geloof ook wel dat het losloopt.
Dat kan altijd natuurlijk. Was de ontsteking snel verholpen?quote:Op maandag 10 september 2018 11:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja precies en dan heb je caafjes die er wat meer vatbaarder voor zijn
Jawel, alleen heb ik wel een andere pijnstiller en een extra grote pot met sulfatrim moeten vragen. Want de dierenarts vond het na een weekje wel genoeg, maar volgens mij moet je zoiets minimaal 2 weken behandelen.quote:Op maandag 10 september 2018 11:44 schreef steelhead het volgende:
[..]
Dat kan altijd natuurlijk. Was de ontsteking snel verholpen?
Heb dat toch altijd wel het idee bij dierenartsen. Het is een cavia, dus laat maar. Honden en katten daarentegen.quote:Op maandag 10 september 2018 11:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Jawel, alleen heb ik wel een andere pijnstiller en een extra grote pot met sulfatrim moeten vragen. Want de dierenarts vond het na een weekje wel genoeg, maar volgens mij moet je zoiets minimaal 2 weken behandelen.
Officieel zou je dan ook weer de urine moeten testen, maar dat heb ik niet gedaan. Oreo was al klachtenvrij, gelukkig.
Ja ik zei maar: Oreo reageert niet goed op Carpofen (doet ze wel, maar liever niet als er andere medicijnen op de markt zijn) en een grotere pot Sulfatrim is natuurlijk ook duurder dus meer centjes voor de artsquote:Op maandag 10 september 2018 11:49 schreef steelhead het volgende:
[..]
Heb dat toch altijd wel het idee bij dierenartsen. Het is een cavia, dus laat maar. Honden en katten daarentegen.
Wel goed dat je het gevraagd hebt.
Ik heb nu ook een vrij klein potje gekregen, moet het twee weken twee keer per dag geven, maar als ik het zo uitreken is het te weinig voor twee weken. En volgens feesboek is de dosering te laagquote:Op maandag 10 september 2018 11:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Jawel, alleen heb ik wel een andere pijnstiller en een extra grote pot met sulfatrim moeten vragen. Want de dierenarts vond het na een weekje wel genoeg, maar volgens mij moet je zoiets minimaal 2 weken behandelen.
Officieel zou je dan ook weer de urine moeten testen, maar dat heb ik niet gedaan. Oreo was al klachtenvrij, gelukkig.
"Het stond op facebook, dus het is waar."quote:Op maandag 10 september 2018 12:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een vrij klein potje gekregen, moet het twee weken twee keer per dag geven, maar als ik het zo uitreken is het te weinig voor twee weken. En volgens feesboek is de dosering te laag
Ja klote is het dan, want dan bel je van 'ja ik heb gelezuh op feesboek' dus daar wordt dan vrij weinig mee gedaan.quote:Op maandag 10 september 2018 12:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
"Het stond op facebook, dus het is waar."
Maareh.. ja dierenartsen schrijven wel standaard te lage doseringen voor.
Omg.. dus zelfs zo'n lijst -dierenarts is niets.. nou ja.. er zit er hier eentje in Wateringen, dat is nog enigszins te doen.. maar liever ga ik dan naar België.. de kosten vallen ook best mee..quote:Op maandag 10 september 2018 12:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja klote is het dan, want dan bel je van 'ja ik heb gelezuh op feesboek' dus daar wordt dan vrij weinig mee gedaan.
'Ga naar een caviakundige dierenarts van de lijst!!~`11' Ja dat was dit ook. Dan rij je al drie kwartier naar iemand van de lijst en dan is het weer niet goed.
Die had ik gebeld, maar misschien had ze zoiets van 'heb je haar weer', want ze adviseerde me om naar een dierenarts in de buurt te gaan. Het was al vrijdagavond, ik zou pas om half acht op z'n vroegst bij haar kunnen zijn.quote:Op maandag 10 september 2018 12:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Omg.. dus zelfs zo'n lijst -dierenarts is niets.. nou ja.. er zit er hier eentje in Wateringen, dat is nog enigszins te doen.. maar liever ga ik dan naar België.. de kosten vallen ook best mee..
Ik vond eerst het idee te absurd voor woorden, maar ze heeft wel Oreo genezen
quote:Op maandag 10 september 2018 12:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die had ik gebeld, maar misschien had ze zoiets van 'heb je haar weer', want ze adviseerde me om naar een dierenarts in de buurt te gaan. Het was al vrijdagavond, ik zou pas om half acht op z'n vroegst bij haar kunnen zijn.
Of ik liet het iets erger klinken dan het was, maar Sien zat er ook wel heel zielig bijquote:Op maandag 10 september 2018 12:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]Ja ik vind het best een aparte
Ah dat is de eigenaresse van Sien.. (hoor je haar denken aan de andere kant van de telefoon)quote:Op maandag 10 september 2018 12:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of ik liet het iets erger klinken dan het was, maar Sien zat er ook wel heel zielig bijMaar meestal zegt ze 'kom maar meteen'.
Hoe gaat het nu met Sien?quote:Op maandag 10 september 2018 12:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of ik liet het iets erger klinken dan het was, maar Sien zat er ook wel heel zielig bijMaar meestal zegt ze 'kom maar meteen'.
Mag ook wel met een dergelijke specialisering. Zijn vaak niet de Run of the mill mensen die zoiets doen. Ook wel leuk af en toe van dat kleurrijke volk. Anders ook zo saaiquote:Op maandag 10 september 2018 12:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]Ja ik vind het best een aparte
Oh ja niets mis mee ! Oreo wandelt nog steeds rond, dus ik ben haar erg dankbaarquote:Op woensdag 12 september 2018 08:34 schreef steelhead het volgende:
[..]
Mag ook wel met een dergelijke specialisering. Zijn vaak niet de Run of the mill mensen die zoiets doen. Ook wel leuk af en toe van dat kleurrijke volk. Anders ook zo saai.
Rare beesten soms. Maar goed dat het nu beter gaatquote:Op woensdag 12 september 2018 08:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Alsof er niks aan de hand is
Kan me voorstellen. Het kan met cavia's toch al snel gaan helaas. Zeker met een arts die geen kennis heeft. Helaas ook een cavia daardoor verloren, jaren geleden. Zeker als je er later erachter komt dat het niet had gehoeven.quote:Op woensdag 12 september 2018 10:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh ja niets mis mee ! Oreo wandelt nog steeds rond, dus ik ben haar erg dankbaar
Ja dierenartsen weten helaas heel weinig over cavia'squote:Op woensdag 12 september 2018 11:02 schreef steelhead het volgende:
[..]
Kan me voorstellen. Het kan met cavia's toch al snel gaan helaas. Zeker met een arts die geen kennis heeft. Helaas ook een cavia daardoor verloren, jaren geleden. Zeker als je er later erachter komt dat het niet had gehoeven.
Knof zeiden ze hier dat het schimmel was, maar ze lag he-le-maal open, niks hielp. Ga naar België, ze kijkt: dit is een allergie. Van alles meegekregen, het ging even beter, maar na een week kreeg ze ineens gasbuik en toen was het voorbijquote:Op woensdag 12 september 2018 11:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja dierenartsen weten helaas heel weinig over cavia's
Ooit had een dierenarts een cavia met schurft onbehandeld laten gaan, want het kon geen schurft zijn.. de andere cavia had het niet.. Niet wetende dat het een weerstandskwestie is
Serieus?? Die verdient de slechtste dierenarts van het jaar awardquote:Op woensdag 12 september 2018 11:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja dierenartsen weten helaas heel weinig over cavia's
Ooit had een dierenarts een cavia met schurft onbehandeld laten gaan, want het kon geen schurft zijn.. de andere cavia had het niet.. Niet wetende dat het een weerstandskwestie is
Er zouden ook meer gespecialiseerde dierenartsen moeten komen. De meeste kijken alleen naar honden en katten. Ik snap dat aan de ene kant ook wel, want meer mensen hebben nu eenmaal een hond of een kat.quote:Op woensdag 12 september 2018 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Knof zeiden ze hier dat het schimmel was, maar ze lag he-le-maal open, niks hielp. Ga naar België, ze kijkt: dit is een allergie. Van alles meegekregen, het ging even beter, maar na een week kreeg ze ineens gasbuik en toen was het voorbij
Knofje was m'n beeb
Beer had longontsteking en heeft de verkeerde AB gekregen, geen pijnstiller en dwangvoeren was allemaal ook niet nodig.
Ollie had diarree, krampen, niet eten. De dierenartsen hier gaven hem ciseral (dan schijt ie zich dus leeg) en de ander gaf hem immodium, dan zat ie dus verstopt. Ja dat hielp niet.
Ja, maar hallo.. 5 minuten is wel heeeel lang en je geeft ze waarschijnlijk nooit watquote:Op maandag 17 september 2018 10:48 schreef steelhead het volgende:
Dit weekend even naar buiten geweest om het afval weg te gooien. Bij binnenkomst
2 piepende mannen, die net 5 min geleden al een dijk groenvoer gekregen hebben.
Tis toch wat
Nee nooit, mijn portemonnee word wel op een magische manier lichter aan al de groentes, maar verder. Het erge is dat ik ze nu al weer mis, die gekke beestjes.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar hallo.. 5 minuten is wel heeeel lang en je geeft ze waarschijnlijk nooit wat
Dat is een kunst hoor. Ik heb het ook wel eens geprobeerd op die manier te leven. Niet te doen op lange termijn.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Yoshi is mijn beertje en elke keer als ik naar dat hok kijk.. dan zie ik hem languit liggen.
Dat beest heeft een leven joh
Ja, ik wil ze best meenemen naar kantoor, maar als ik ze loslaat, moet ik ze weer overal vandaan toveren.. plus dat ze aan draden gaan knagen.. dat moeten we niet hebbenquote:Op donderdag 20 september 2018 10:17 schreef steelhead het volgende:
[..]
Nee nooit, mijn portemonnee word wel op een magische manier lichter aan al de groentes, maar verder. Het erge is dat ik ze nu al weer mis, die gekke beestjes.
Alleen in het weekend gaat dat goedquote:Op donderdag 20 september 2018 10:18 schreef steelhead het volgende:
[..]
Dat is een kunst hoor. Ik heb het ook wel eens geprobeerd op die manier te leven. Niet te doen op lange termijn.
Denk dat je collega's het wel schattig vinden, maar de poep op de lange duur niet. Ik werk alleen in het archief en genoeg ruimte om ze los te laten, maar ik heb een donker bruin vermoeden dat ze aan de dossiers gaan knagen. Onder het mom van leuk spelletje...quote:Op donderdag 20 september 2018 10:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik wil ze best meenemen naar kantoor, maar als ik ze loslaat, moet ik ze weer overal vandaan toveren.. plus dat ze aan draden gaan knagen.. dat moeten we niet hebben
Om nog maar te zwijgen van die lopende poepfabriekjes
Daar is het ook weekend ook voor, de rest is voor werken, voor dat groenvoerquote:Op donderdag 20 september 2018 10:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Alleen in het weekend gaat dat goed
quote:Op donderdag 20 september 2018 10:23 schreef steelhead het volgende:
[..]
Denk dat je collega's het wel schattig vinden, maar de poep op de lange duur niet. Ik werk alleen in het archief en genoeg ruimte om ze los te laten, maar ik heb een donker bruin vermoeden dat ze aan de dossiers gaan knagen. Onder het mom van leuk spelletje...
[..]
Daar is het ook weekend ook voor, de rest is voor werken, voor dat groenvoer
Niks mis met loungen in bed met een goed boek, zo nu en dan.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Zo cavia's zo caviabaasjes
Als ik geen plannen heb in het weekend, dan ben ik niet uit bed te slaanquote:Op donderdag 20 september 2018 11:00 schreef steelhead het volgende:
[..]
Niks mis met loungen in bed met een goed boek, zo nu en dan.
Bed is ook een geniale uitvinding. Zeker nu het kouder word. Meestal is dat cavia's van pampus, eigenaar van pampus, want goed idee doet volgen, of zoiets. Is uit bed komen dan ook eens soort van gevecht?quote:Op donderdag 20 september 2018 11:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ik geen plannen heb in het weekend, dan ben ik niet uit bed te slaan
Uit bed komen is geen probleem, behalve als we weer midden in de donkere periode zitten.. dan soms welquote:Op donderdag 20 september 2018 11:34 schreef steelhead het volgende:
[..]
Bed is ook een geniale uitvinding. Zeker nu het kouder word. Meestal is dat cavia's van pampus, eigenaar van pampus, want goed idee doet volgen, of zoiets. Is uit bed komen dan ook eens soort van gevecht?
Dat is ook wel grappig, vanuit bed zie je dan een hutje waar een achter pootje uitsteekt.
Straks ook de dikkere laken erin, muziekje op de achtergrond en de rest van de wereld kan em. En niet storen uiteraard..
Of zo gedraaid, dat je je afvraagt of ze geen problemen krijgen met de rug. Zeker Frodo heeft dit. Dan denk ik van, dat ligt toch niet lekker. Maar blijkbaar wel, want een paar uur later zie je hem uitrekken.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Uit bed komen is geen probleem, behalve als we weer midden in de donkere periode zitten.. dan soms wel![]()
Ja geweldig hoe ze kunnen liggen, achterpootjes uitgerekt
quote:Op donderdag 20 september 2018 11:39 schreef steelhead het volgende:
[..]
Of zo gedraaid, dat je je afvraagt of ze geen problemen krijgen met de rug. Zeker Frodo heeft dit. Dan denk ik van, dat ligt toch niet lekker. Maar blijkbaar wel, want een paar uur later zie je hem uitrekken.
Luke is meer een soort van drap, dat je ergens neer plempt. Maakt ook niet uit waar.
Of het voerbakje, wat vol is omgegooid en nu op z'n kop als kussen word gebruikt.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Ja of dat ze hun hoofd op iets hards leggen (randje van een huisje of zo) en dat ze dit erg lekker vinden liggen
quote:Op donderdag 20 september 2018 12:33 schreef steelhead het volgende:
[ afbeelding ]
Het is ook full domination. En na het vervelende mobiel ding weg is, is de ondergrond een mooi kussen.
Hamster vliegt van schrik uit z'n wielquote:Op donderdag 20 september 2018 12:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh ja wel herkenbaar.. Cloud is ook altijd het huisje aan het slopen of verplaatsen
Hoor je ineens een harde TOK uit het hok komen
Heel herkenbaar. Al heb ik altijd wel het vermoeden dat ze er op een of andere manier er nog wel in of uit kunnen na voerbak sleep perikelen.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:54 schreef CherryLips het volgende:
Die van mij hebben kartonnen huisjes die ze zo hard mogelijk tegen het plexiglas beuken.
Of hem naar de hangmat slepen en dan onder het huisje op de hangmat liggen met z'n tweeën. of hem over de voerbak heen zetten en er dan niet meer onder kunnen. Of de dozen omver gooien.
Hij is goed kneedbaar idd.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]Wat een lekkere dikke unit
Awhhhhquote:Op donderdag 20 september 2018 13:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hamster vliegt van schrik uit z'n wiel(die zit in de verdieping erboven )
Cavia's zelf ook ...quote:Op donderdag 20 september 2018 13:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dat doet ie sowieso wel hoor.
Een zenuwpeesje?quote:Op donderdag 20 september 2018 13:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dat doet ie sowieso wel hoor.
Met verve. Maakt ook niet uit. Boem is ho, toch?quote:
Dat is dan wel weer schattigquote:Op donderdag 20 september 2018 14:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij gaat sneller dan het wieltje kan bijhouden en hij struikelt soms.
Zo had ik eens een Pools dwergkonijntje die over de kop ging als hij ging rennenquote:Op donderdag 20 september 2018 14:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij gaat sneller dan het wieltje kan bijhouden en hij struikelt soms.
Zoiets dusquote:Op donderdag 20 september 2018 14:30 schreef steelhead het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer schattig.
quote:Op donderdag 20 september 2018 14:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zo had ik eens een Pools dwergkonijntje die over de kop ging als hij ging rennenDaar mag je niet om lachen, maar toch
Hahahaha Tic draait 12 keer meerquote:
Dat is dan wel een gigantische unitquote:Op donderdag 20 september 2018 16:04 schreef NijntjesUk het volgende:
![]()
Gizmo is een nog dikkere unit. Ze heeft een onderkin.
Nog gelukt met de foto? Of werkt Gizmo niet mee?quote:Op donderdag 20 september 2018 22:27 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik was op zoek naar een foto waarop die onderkin te zien is, maar kon ik zo snel niet vinden. Zal er eens eentje proberen te maken.
Wat denk je?quote:Op maandag 24 september 2018 09:09 schreef steelhead het volgende:
[..]
Nog gelukt met de foto? Of werkt Gizmo niet mee?
quote:Op maandag 24 september 2018 10:21 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Wat denk je?
Zou jij (als je die hebt) met onderkin prominent op de foto willen?
quote:Op donderdag 20 september 2018 16:04 schreef NijntjesUk het volgende:
![]()
Gizmo is een nog dikkere unit. Ze heeft een onderkin.
Ik blijf dat geweldig vinden 'dikke unit'.quote:Op maandag 24 september 2018 13:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]Dikke units..
Yoshi is ook zo'n lekker dik ding
Die is snuitigquote:Op maandag 24 september 2018 16:34 schreef NijntjesUk het volgende:
Schrik niet.![]()
[ afbeelding ]
1247 gr (net gewogen).![]()
Luke: ????quote:Op maandag 24 september 2018 15:29 schreef steelhead het volgende:
[..]
Ik blijf dat geweldig vinden 'dikke unit'.
Zeg het nu ook constant tegen Luke.
Ja het maakt hem niet zoveel uit wat je hem noemt. Daarvoor was het 'grote dikzak'.quote:
Ahww, jammerquote:Op dinsdag 25 september 2018 08:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Gisteravond is mijn hoogzwangere bevallen van 4 jongen, helaas was 1 overleden.
Oh nee hoor.. wij zeggen ook op lieve toon tegen Oreo: wat ben je toch een rotzakquote:Op dinsdag 25 september 2018 09:28 schreef steelhead het volgende:
[..]
Ja het maakt hem niet zoveel uit wat je hem noemt. Daarvoor was het 'grote dikzak'.
Foto'squote:Op dinsdag 25 september 2018 08:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Gisteravond is mijn hoogzwangere bevallen van 4 jongen, helaas was 1 overleden.
Otje noemde ik kötjequote:Op dinsdag 25 september 2018 09:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh nee hoor.. wij zeggen ook op lieve toon tegen Oreo: wat ben je toch een rotzakDat maakt ze echt niet uit.. zolang er maar eten is
Ja dat jaquote:Op dinsdag 25 september 2018 09:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh nee hoor.. wij zeggen ook op lieve toon tegen Oreo: wat ben je toch een rotzakDat maakt ze echt niet uit.. zolang er maar eten is
Ja daar hoef ik geen foto van.quote:Op dinsdag 25 september 2018 09:29 schreef steelhead het volgende:
[..]
Foto's![]()
. Wel sneu dat er eentje dood geboren is.
Zal zo wel even het gezin op de foto zettenquote:Op dinsdag 25 september 2018 09:29 schreef steelhead het volgende:
[..]
Foto's![]()
. Wel sneu dat er eentje dood geboren is.
Niet van de overledene. Van de 3 die nog leven.quote:Op dinsdag 25 september 2018 09:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja daar hoef ik geen foto van.
quote:
ik zal vanavond wel ff een foto maken van mijn 1500 gram wegende monsterquote:Op maandag 24 september 2018 16:34 schreef NijntjesUk het volgende:
Schrik niet.![]()
[ afbeelding ]
1247 gr (net gewogen).![]()
Mooi coronetje toch? Als ik dit zie dan vind ik het wel weer jammer om te stoppen met fokken, maar goed, alles heeft ook zijn keerzijde en als ik dan weer in Bakkeveen sta te kijken bij alle gedumpte cavia's dan denk ik, ja is beter om te stoppenquote:
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 25 september 2018 09:43 schreef Oscar. het volgende:
[..]
ik zal vanavond wel ff een foto maken van mijn 1500 gram wegende monster
Aaaw wat een mooikequote:Op dinsdag 25 september 2018 09:46 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Dit is een van de moppie's
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 september 2018 09:46 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Dit is een van de moppie's
[ afbeelding ]
1170 en 1180 gram. De heren hadden geen zin om te poserenquote:Op dinsdag 25 september 2018 17:23 schreef iamredleader het volgende:
Nu ben ik ook stiekem benieuwd wat onze mannetjes wegen![]()
zal vanavond een poging wegen wagen om hun gewicht te bepalen. En misschien wat foto's te maken
quote:Op dinsdag 25 september 2018 20:49 schreef Oscar. het volgende:
[ afbeelding ]
door de 1500 gram barriere heen, op zijn vierde!
Foto's maken werkt alleen als je het stiekem doetquote:Op dinsdag 25 september 2018 20:26 schreef iamredleader het volgende:
[..]
1170 en 1180 gram. De heren hadden geen zin om te poseren
Dat ziet er goed kneedbaar eruitquote:Op dinsdag 25 september 2018 20:49 schreef Oscar. het volgende:
[ afbeelding ]
Goed zo, wie is hier nou de baas.. de cavia of jijquote:Op donderdag 27 september 2018 10:10 schreef steelhead het volgende:
Deze ochtend had Luke het op z'n heupen. Aan het klappertanden en draaien met die kont.
Eerst tegen Frodo en toen ik polshoogte kwam nemen tegen mij.
Dus ging ik voor hem staan. Eerst probeerde hij nog, maar daarna toch maar wegwezen onder de brug.
Voel me nu zo alpha.
Misschien is het beter daar geen antwoord op te geven.quote:Op donderdag 27 september 2018 10:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Goed zo, wie is hier nou de baas.. de cavia of jij![]()
Nou ja, ze mogen van mij niet aan de rand knagen, en dat heb ik ze toch redelijk goed afgeleerdquote:Op donderdag 27 september 2018 10:30 schreef steelhead het volgende:
[..]
Misschien is het beter daar geen antwoord op te geven..
Hoe is het met de caafs?
Lekker fluffyquote:Op dinsdag 25 september 2018 20:49 schreef Oscar. het volgende:
[ afbeelding ]
Aan de rand knagen is ook irritant. Had er ooit een die knaagde aan de tralies en hard ook. Midden in de nachtquote:Op donderdag 27 september 2018 10:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nou ja, ze mogen van mij niet aan de rand knagen, en dat heb ik ze toch redelijk goed afgeleerd![]()
Met de caafs gaat het helemaal goed, zelfs de bejaarde Oreo zat gisteren zelfs te popcornen
Tja studio, dan is er niet veel keus. Vriendin sliep er trouwens gewoon doorheen, sommige mensenquote:Op maandag 8 oktober 2018 10:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
WHAHA, ja Oreo de draaimolen en piepende wekkers op pootjes.. nou ja de slaapkamer is bij ons het verste weg van de woonkamer, dus ze moeten goed hun best doen om mij wakker te piepen (lees: dat lukt niet).
Zo'n onschuldige blik hequote:
Hij ging ook lekker liggen, zodra dat enge ding weg was. Die kwam zeker een half uur niet van z'n plaats.quote:
quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:16 schreef steelhead het volgende:
[..]
Tja studio, dan is er niet veel keus. Vriendin sliep er trouwens gewoon doorheen, sommige mensen.
Vind dat ook wel mooi, toch grappig om te zien dat ze toch verschillend kunnen zijn wat karakter betreft.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind die verschillende karaktertjes ook zo leuk.
Eigenlijk is Valencia de enige die zo schuw, de rest vindt alles prima.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:22 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]![]()
Hier lukt t de dames ook niet. Ik werd om 5 uur echter wakker omdat de hond zn neus in mn oksel duwde.
Als ze kon praten dan zei ze: NEEEE GA WEG, BLIJF VAN ME AF, WIL NIET OPGEPAKT WORDENquote:Op maandag 8 oktober 2018 11:27 schreef steelhead het volgende:
[..]
Vind dat ook wel mooi, toch grappig om te zien dat ze toch verschillend kunnen zijn wat karakter betreft.
Ze ontdooit wel op een gegeven moment? Of echt 24/7 schuw? Je hebt er ook van die kamikaze piloten erbij af en toe.
Sommigen zijn ook van die angsthazen. Maar ze ontdooit iig wel als ze eenmaal bij je zit.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Moet haar wat meer aandacht geven, denk ik.. maar de rest is gelukkig niet schuw.
Toch wel raar.. ze is wel hetzelfde opgevoed al de anderen.
Ja dan is opeens alles koek en ei en is ze de grote wereldreisontdekker (lees: de bank)quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:50 schreef steelhead het volgende:
[..]
Sommigen zijn ook van die angsthazen. Maar ze ontdooit iig wel als ze eenmaal bij je zit.
Zag dat ook, is al bijgewerkt,quote:
Gezelligquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 07:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
https://www.facebook.com/266178711346/posts/10155803660646347/
Dinnerdate
Dat doe ik ook met een gewone nagelknipper, vind ik het fijnste. Ik heb er een speciaal voor hun.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:04 schreef NijntjesUk het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens?
Hier een gewone nagelknipper, maar de nagels van de achterpoten Lexie zijn inmiddels zo dik dat ze er nog maar net tussen passen.
Voor de voorpootjes een gewone knipper en voor de achterpootjes een speciale nagelknipper voor knaagdieren. Die knijpt dan samen en knipt zo de nagel af.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:04 schreef NijntjesUk het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens?
Hier een gewone nagelknipper, maar de nagels van de achterpoten Lexie zijn inmiddels zo dik dat ze er nog maar net tussen passen.
Ja, altijd leuk bij de dierenarts ook... WHIEEEEEEEEPquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:13 schreef steelhead het volgende:
[..]
Dat doe ik ook met een gewone nagelknipper, vind ik het fijnste. Ik heb er een speciaal voor hun.
Meestal houd mijn vriendin ze vast, terwijl ik ze knip.
De laatste keer alleen gedaan, dat spartelt dan wel meer, net of je ze gaat martelen.
De laatste keer bij de dierenarts, jaren geleden, een van de dames (Bolleke) laten knippen, die ging toch te keer. De mevrouw van de cavia opvang die daar werkte, kwam nog vragen of er een cavia werd gemarteld. Het was natuurlijk gewoon aanstelleritus.
Ik heb daar ook eens geïnformeerd. Waar je zou denken dat ik als klant keus had, werd me eigenlijk een indeling “opgedragen”. Nah dacht het ff niet hé!quote:Op zondag 14 oktober 2018 21:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De onderkant van mn caviaflat bij een verdieping laat los (vinyl) en ik had bij caviaflat.nl op 23 september een bericht gestuurd, totaal geen reactie. Behalve waar de afkorting FYI voor staat. Mijn vraag was: welke lijm / kit kan ik daarvoor gebruiken .. maar dat is kennelijk te moeilijk of zo
Had wel een betere aftersales verwacht, vandaag de laatste mail gestuurd .. en anders een negatieve recensie dan maar
Jammer, was niet nodig geweest en had dit ook niet verwacht bij een caviaflat van >700 euro
Ik zie nu ook een fb melding dat ze nu gestopt zijn met de meubels.. misschien teveel negatieve reacties.. ?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 11:24 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ik heb daar ook eens geïnformeerd. Waar je zou denken dat ik als klant keus had, werd me eigenlijk een indeling “opgedragen”. Nah dacht het ff niet hé!
Net vogeltjes dan. Apart geluidje idd.quote:Op zondag 14 oktober 2018 20:38 schreef NijntjesUk het volgende:
Van de week sloeg Gizmo ineens aan het waken.Was niks aan de hand, te zien of te horen. Ze heeft t zeker 5 min volgehouden. Vond t n heel bijzonder geluid..
Lekker 'bedrijf' dan. Zeker voor 700 euro.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zie nu ook een fb melding dat ze nu gestopt zijn met de meubels.. misschien teveel negatieve reacties.. ?
Heb nu wel een net mailtje gekregen, maar als ze dit nu gelijk had gestuurd dan was er niets aan de hand geweest.
Btw.. dat had ik dus ook bij mijn caviaflat.. werd ik opgebeld door haar man, ja ik zou de indeling toch anders doen.. ipv.. de onderste twee verdiepingen aan elkaar verbinden, de bovenste twee.. ik heb het geaccepteerd, maar leuk vond ik het niet. Mijn vriend zei ook al van: ja volgens mij hebben ze er nog eentje staan en willen ze die kwijt.. Zou best kunnen
Ze waren de houdertjes van de waterflesjes ook nog eens vergeten toen ze de flat kwamen brengen, dat is niet erg... vergeten is menselijk, maar ik moest ze daarna nog een mailtje sturen dat ze die dingen op moesten sturenquote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:03 schreef steelhead het volgende:
[..]
Lekker 'bedrijf' dan. Zeker voor 700 euro.
Gewoon een stelletje beunhazen dus. Vergeten is idd menselijk, maar dit slaat wel alles. Volgens mij zijn ze gestopt, omdat mensen het door kregen. Wel goed gecashed.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ze waren de houdertjes van de waterflesjes ook nog eens vergeten toen ze de flat kwamen brengen, dat is niet erg... vergeten is menselijk, maar ik moest ze daarna nog een mailtje sturen dat ze die dingen op moesten sturen
quote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:49 schreef steelhead het volgende:
[..]
Gewoon een stelletje beunhazen dus. Vergeten is idd menselijk, maar dit slaat wel alles. Volgens mij zijn ze gestopt, omdat mensen het door kregen. Wel goed gecashed.
Echt een heel verhaal? Damnquote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Ja, ik vond die reactie op mijn mail ook zo vreemd.. ik vraag om tips, krijg ik een heel verhaal over dat ze niet snapt waar FYI voor stond (ik stuurde een email door, omdat ik maar geen antwoord kreeg)
Nou ja, het was nogal duidelijk dat ze geen fatsoenlijk antwoord wilde geven op mijn vraag (hoe lijm ik de vloer weer aan de flat) en ze zaagde maar door over dat FYI..quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:13 schreef steelhead het volgende:
[..]
Echt een heel verhaal? Damn.
Niet iedereen hoeft vloeiend Engels te kunnen, maar als je iets niet begrijpt, dan google het, zou ik zeggen.
Wij hebben uiteindelijk zelf er eentje gebouwd. Heel bijzonder allemaal.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zie nu ook een fb melding dat ze nu gestopt zijn met de meubels.. misschien teveel negatieve reacties.. ?
Heb nu wel een net mailtje gekregen, maar als ze dit nu gelijk had gestuurd dan was er niets aan de hand geweest.
Btw.. dat had ik dus ook bij mijn caviaflat.. werd ik opgebeld door haar man, ja ik zou de indeling toch anders doen.. ipv.. de onderste twee verdiepingen aan elkaar verbinden, de bovenste twee.. ik heb het geaccepteerd, maar leuk vond ik het niet. Mijn vriend zei ook al van: ja volgens mij hebben ze er nog eentje staan en willen ze die kwijt.. Zou best kunnen
Ja opzich heb ik er best plezier van, maar dit is wel een beetje jammer en ik ben zelf totaal niet handigquote:Op donderdag 18 oktober 2018 17:23 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Wij hebben uiteindelijk zelf er eentje gebouwd. Heel bijzonder allemaal.
Wel jammer van je geld
Laat maar eens wetenquote:Op donderdag 18 oktober 2018 19:54 schreef Fem_LittleLady het volgende:
kan volgende week een zak sirocco poeder halen, ben benieuwd hoe dat werkt
Schijnt ook preventief te werken tegen schurft en schimmel en beter voor de luchtwegen. Dat zou wel fijn zijn. Hoop dat het hok dan ook langer beter ruikt, blijf ze wel 2 keer in de week verschonen, maar wil gewoon niets ruiken.quote:
Je kan je cavia helpen door het pilletje in de bek te plaatsen en iets door te duwen tot bij de kiesjes, soms moeten ze even door hebben dat het lekker is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 16:41 schreef steelhead het volgende:
Zojuist vitamine c tabletten gehaald voor de cavia's. Hiervoor niet gegeven.
Maar nu ze ouder zijn dan 4 jaar lijkt het me toch wel handig om te geven.
Alleen die harige dotten pakken het dus niet. Ook in het bekje gestopt, maar het word uitgespuugd.
Hoe kan ik dit het best aanpakken?
spannendquote:Op zaterdag 3 november 2018 23:06 schreef CherryLips het volgende:
Mijn caafs gaan dinsdag logeren op een nieuw adres. Ik hou m'n hart vast. Al hebben ze vorige week ook vijf dagen bij m'n ouders gestaan en dat was prima. Ik weet niet wat die mensen doen met ze maar ik krijg steeds blije caafs terug als ze daar zijn geweest.
Sterkte met het verliesquote:Op zondag 4 november 2018 13:11 schreef Oscar. het volgende:
Eergisteren is Swiffer overledenViel ineens 200 gram af binnen 2 dagen. We zagen dat ie weer longproblemen had. Nog naar de dierenarts geweest voor antibiotica maar helaas heeft dat niet geholpen.
Nu zit ik met een ander probleem. 8 jaar oude Scruf die alleen is. Pas over 2 weken kan er een klein beertje bij. Hebben jullie ervaringen met leencaafs om hem een beetje gezelschap te houden? Want nu zit ie alleen maar zielig in een hoekje
Scruf is wel een beetje dominant, dus als Yoshi dat ook is, dan hebben we wel een uitdagngquote:Op zondag 4 november 2018 20:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb helaas geen ervaringen met leencavia's, je mag Yoshi (gecastreerde volwassen beer) wel lenen, maar ik weet niet of het zou klikken
Ik vind Yoshi een beetje een sulletje.. hij laat zich door de dames gewoon wegsturen en hij heeft niet zo veel te zeggen. Ik zou zeggen, even laten kennis maken op neutraal terreinquote:Op zondag 4 november 2018 20:56 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Scruf is wel een beetje dominant, dus als Yoshi dat ook is, dan hebben we wel een uitdagng
Noord-Holland, maar ik kijk het nog een dagje of 2 aan. Hij kan natuurlijk nu gewoon in de rouw zijn en daardoor van slag.quote:Op zondag 4 november 2018 20:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind Yoshi een beetje een sulletje.. hij laat zich door de dames gewoon wegsturen en hij heeft niet zo veel te zeggen. Ik zou zeggen, even laten kennis maken op neutraal terrein![]()
Uit welke provincie kom je ?
Ik kom uit Zuid-Holland, maar ik werk 2 dagen in Hoofddorpquote:
Precies, laat maar weten of Yoshi zijn diensten nog nodig zijn.quote:Op zondag 4 november 2018 20:58 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Noord-Holland, maar ik kijk het nog een dagje of 2 aan. Hij kan natuurlijk nu gewoon in de rouw zijn en daardoor van slag.
Ja, misschien ben ik te overbezorgd. Meneer is al 8 en elke scheet dat ie laat wordt natuurlijk onder een loep genomen.quote:Op zondag 4 november 2018 21:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Precies, laat maar weten of Yoshi zijn diensten nog nodig zijn.
Twee weekjes is best te overleven
Scruf is welkomquote:Op zondag 4 november 2018 21:01 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ja, misschien ben ik te overbezorgd. Meneer is al 8 en elke scheet dat ie laat wordt natuurlijk onder een loep genomen.
Mocht het echt nodig zijn, dan breng ik Scruf wel langs
aaawquote:
Ze doet dit al vanaf kleins af aan en ik heb het de anderen nog nooit zien doen.quote:
Dank je, ik ga het uit proberen. Spuitjes heb ik nog steriel liggen, dus dat is geen probleem. Ik heb Beaphar. Maar anders merk proberen is ook een optie. Verwende krengenquote:Op zaterdag 3 november 2018 22:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je kan je cavia helpen door het pilletje in de bek te plaatsen en iets door te duwen tot bij de kiesjes, soms moeten ze even door hebben dat het lekker is.
Methode twee: maal het pilletje fijn en strooi het over de brokjes
Methode drie: pilletjes fijnmalen, vermengen met water en opzuigen met een spuitje zonder naald en het dan toedienen.
Btw, hier willen de prinsesjes en het prinsje alleen maar Roter, Kruidvat en eigen merk blieven ze niet
Yup, maar meestal als ze door hebben dat vitamine c pilletjes hartstikke lekker zijn, staan ze er voor in de rijquote:Op maandag 5 november 2018 11:29 schreef steelhead het volgende:
[..]
Dank je, ik ga het uit proberen. Spuitjes heb ik nog steriel liggen, dus dat is geen probleem. Ik heb Beaphar. Maar anders merk proberen is ook een optie. Verwende krengen.
Heel veel sterkte Oscar. Het blijft altijd moeilijk. Hoop dat je het snel kan oplossen.quote:Op zondag 4 november 2018 13:11 schreef Oscar. het volgende:
Eergisteren is Swiffer overledenViel ineens 200 gram af binnen 2 dagen. We zagen dat ie weer longproblemen had. Nog naar de dierenarts geweest voor antibiotica maar helaas heeft dat niet geholpen.
Nu zit ik met een ander probleem. 8 jaar oude Scruf die alleen is. Pas over 2 weken kan er een klein beertje bij. Hebben jullie ervaringen met leencaafs om hem een beetje gezelschap te houden? Want nu zit ie alleen maar zielig in een hoekje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |