Duitsers in Duitsland zijn voor 95% prima. Echt prima. Duitsers in Nederland hebben zich perfect aangepast. Gelukkig snappen ze een grootlicht seintje nog altijd... I.t.t. Nederlanders die daardoor meteen op hun pikkie getrapt zijn (scheelt wellicht, bij de gemiddelde Duitser moet je eerst door 30cm buik voordat je op zijn pikkie zou kunnen trappen ).quote:Op zondag 5 augustus 2018 09:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt idd, iedereen looft die Duitsers wel maar dat zal wel over de snelweg gaan dat soort commentaar.
Op de binnenwegen zijn het net Nederlanders, gewoon rotzakken dus.
Fijn dat je op veel snelwegen mag trappen en dat wordt verheerlijkt maar mensen lijken te vergeten dat er ook andere wegen bestaan en dat Duitsers ook rotzakkeen kunnen zijn in het verkeer.
Dat idealiseren gaat me veel te ver iig.
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.quote:Op zondag 5 augustus 2018 17:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Duitsers in Duitsland zijn voor 95% prima. Echt prima. Duitsers in Nederland hebben zich perfect aangepast. Gelukkig snappen ze een grootlicht seintje nog altijd... I.t.t. Nederlanders die daardoor meteen op hun pikkie getrapt zijn (scheelt wellicht, bij de gemiddelde Duitser moet je eerst door 30cm buik voordat je op zijn pikkie zou kunnen trappen ).
Dat zijn de interessantere beeldenquote:Op zondag 5 augustus 2018 19:25 schreef DevFreak het volgende:
Net een sportieve asorijder in zijn groene Polo dwars en vol door rood heen. En niet eens voorzichtig ofzo.
Staat op camera trouwens.
En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 07:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oneens.
Zoals iedereen weet zit de grootste vertraging in het allerlaatste stuk, vlak voor het kruis, waar automobilisten nog even snel naartoe racen en daar tussen willen frotten.
Normaal gezien begin je te ritsen bij de vooraankondiging, de witte schuine pijl, niet vlak voor het rode kruis. Het stuk tussen deze symbolen is de marge.
Dat komt er ook nog bij idd. Ik hou altijd ruim voldoende afstand tot mijn voorganger. Het is vaak zelfs zoveel ruimte dat er inprincipe meer dan een vrachtwagenlengte tussen past. Nadeel is dat mensen er telkens tussenduiken. Daardoor krijg je dat je dus als treintje gaat rijden, ook bij snelheden van 100km/h+.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mijn ergernis zijn mensen die net genoeg afstand houden. Die zorgen voor stressrijden met plotselinge remfestijnen door zichzelf te weinig anticipatietijd te geven, en geven mensen van de rechterbaan geen kans om in te halen waardoor die, gefrustreerd omdat niemand ze ertussen laat, hem er uiteindelijk inderdaad maar gewoon tussen gooien.
Wat.quote:Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:
Als het niet druk is, kan je natuurlijk eerder gaan, maar als het druk is, is het gewoon de bedoeling dat je doorrijd.
Duitsers hebben ook de neiging om met 70 in te voegen dus uit zelfbescherming snap ik dat naar links gaan welquote:Op zondag 5 augustus 2018 17:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.
Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?quote:Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.
Ik rij altijd door tot het einde en heb werkelijk nog nóóit meegemaakt dat ik er niet tussen kon. Kwestie van je snelheid aanpassen en bijtijds te anticiperen. Als het niet druk is, kan je natuurlijk eerder gaan, maar als het druk is, is het gewoon de bedoeling dat je doorrijd.
Het enige wat ik heb meegemaakt zijn achterlijke truckers die denken je te slim af te zijn door je te blokkeren. De enige die ze ermee hebben, zijn zichzelf, want als je het terug doet en ze blokkeert én uitstapt om verhaal te halen, zijn ze te schijterig. Koning van de weg mijn reet. Ik ben ook professioneel chauffeur, ze hoeven mij de les niet te lezen...
Eens, stilstaan op de snelweg, het staat dan wel heel erg stil maar cmon, dom gedoe, kleine pikkies.quote:Op maandag 6 augustus 2018 12:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?
En daarna zet je het verkeer stil om verhaal te halen bij een vrachtwagenchauffeur, dat maakt jou een held die écht helpt aan de doorstroming van het verkeer.
Ik zal niet typen wat ik vind dat je bent maar ze groeien aan een eikenboom.
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.quote:Op maandag 6 augustus 2018 12:00 schreef vannelle het volgende:
Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?
En daarna zet je het verkeer stil om verhaal te halen bij een vrachtwagenchauffeur, dat maakt jou een held die écht helpt aan de doorstroming van het verkeer.
Ik zal niet typen wat ik vind dat je bent maar ze groeien aan een eikenboom.
Oh is dat zo?quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.
Aan wat voor boom jij daardoor groeit, mag je zelf invullen.
Is er voldoende ruimte vanaf het bord 'Ritsen vanaf hier' - Of zelfs ervoor? Ga dan niet moeilijk doen en rits in. Maar wordt het wat lastiger, dan is het geen enkel probleem om door te rijden tot dat je meer ruimte vindt.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:19 schreef vannelle het volgende:
Staat er niet: "ritsen vanaf hier" ipv rij door tot het eind van de strook en zet het verkeer stil door een vrachtwagen te blokkeren?
Blokkeren? Als het gaat zoals het hoort te gaan zou er niemand geblokkeerd worden want dan haalt niemand daar in. Snelheidsverschillen maken het ritsproces minder vloeiend dus werkt file vormend. Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.
Aan wat voor boom jij daardoor groeit, mag je zelf invullen.
'Ritsen vanaf hier' betekent vanaf dat bord totdat de rijstrook ophoudt. Dat moet zelfs voor een vrachtwagenchauffeur wel te begrijpen zijn.quote:
Elke weggebruiker die opzettelijk een andere weggebruiker blocked moeten ze zijn rijbewijs afnemenquote:Op maandag 6 augustus 2018 14:22 schreef ludovico het volgende:
Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.
Eens maar met alle respect, die automobilisten die zich gehinderd voelen door die trucker zijn niet dat type mensen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:21 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Is er voldoende ruimte vanaf het bord 'Ritsen vanaf hier' - Of zelfs ervoor? Ga dan niet moeilijk doen en rits in. Maar wordt het wat lastiger, dan is het geen enkel probleem om door te rijden tot dat je meer ruimte vindt.
Zolang de achterligger niet op de rem hoeft te gaan als je inritst vind ik het best.
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen wordenquote:Op maandag 6 augustus 2018 14:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Elke weggebruiker die opzettelijk een andere weggebruiker blocked moeten ze zijn rijbewijs afnemen
Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding. Rij dan gewoon tot het eind, dan passen er meer auto's op. Dat staat er ook, afrit volledig benutten. Doe je dit bij een werk aan de weg situatie, ja dan ben je een aso.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden
Zo moeilijk is het niet om een beetje rekening met elkaar te houden je staat allemaal in de file en jouw tijd is niet meer waard dan die van een ander. Gelijke snelheid houden dus.
Ik rijd altijd door naar het einde... Echter, zo het laatste aankondiginsbord en het bord "Ritsen vanaf hier" haal ik in de basis niemand meer in. Daarmee benut ik het asfalt maximaal en houd ik ook het gat dicht voor mensen die wel plankgas tot het einde door willen. En 95% van de weggebruikers snapt dit spelletje donders goed en geeft keurig de ruimte.quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding. Rij dan gewoon tot het eind, dan passen er meer auto's op. Dat staat er ook, afrit volledig benutten. Doe je dit bij een werk aan de weg situatie, ja dan ben je een aso.
Mensen die voorrang afdwingen met hun knipperlicht en gewoon doorduwen, terwijl er achter me meer dan genoeg plek is om in te voegen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden
Waar dan? Ik om daar elke dag. Wat daar gebeurt is dat mensen naar de linkerbaan gaan, de hoek om en dan weer naar de rechterbaan moeten duwen omdat de linkerbaan linksaf gaat.quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding.
gewoon Rechtdoor richting de bilt/zeist. Het is ook niet iedere dag zo, maar dinsdag en donderdag spits,altijd raak. Komt omdat de a28 richting amersfoort dan vast staat.quote:Op maandag 6 augustus 2018 17:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Waar dan? Ik om daar elke dag. Wat daar gebeurt is dat mensen naar de linkerbaan gaan, de hoek om en dan weer naar de rechterbaan moeten duwen omdat de linkerbaan linksaf gaat.
Vanuit de richting Utrecht zeker?quote:Op maandag 6 augustus 2018 18:27 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
gewoon Rechtdoor richting de bilt/zeist. Het is ook niet iedere dag zo, maar dinsdag en donderdag spits,altijd raak. Komt omdat de a28 richting amersfoort dan vast staat.
Ja, terwijl je prima om die file heen kan als je weet hoe. Domme schapen die nooit verder kijken dan de snelweg/navigatiefuncties. De meeste navi's hebben tegenwoordig zelfs functies HOE je eromheen kan en niemand gebruikt ze. Ik weet iig dat het standaard is bij BMW/Merc/Volvo/Audiquote:Op maandag 6 augustus 2018 19:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vanuit de richting Utrecht zeker?
Ben niet helemaal meer wakker geloof ik, maar ik gebruik altijd de afrit Bunnik als ik uit die richting kom, en de op/afrit Zeist als ik naar Arnhem ga. Ik heb sinds ik in Zeist woon die afrit Zeist nog nooit gebruikt. Vandaar de verwarring.
Als vrachtwagenchauffeurs de boel al gaan blokkeren bij de vooraankondiging zijn ze toch echt verkeerd bezig. Blokkeren überhaupt. Ze zijn geen politie of handhaver en hoeven mij de les niet te lezen. Bovendien, als er nog 100en meters vrij asfalt is vóór de rijstrook daadwerkelijk ophoudt, dan maak ik daar gebruik van. Dat er zoveel van die idioten die met doldwaze remacties elk gaatje induiken, kan ik niets aan doen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Blokkeren? Als het gaat zoals het hoort te gaan zou er niemand geblokkeerd worden want dan haalt niemand daar in. Snelheidsverschillen maken het ritsproces minder vloeiend dus werkt file vormend. Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.
Ook zo'n domme opmerking. De vrachtwagenchauffeur hoort niet op de linkerbaan te rijden en hoort ook niet voor eigen rechter te spelen. Dit soort engbekken hebben aan mij gewoon de verkeerde. Liefst sla ik ze gewoon helemaal de tyfus in. En nee, ik doe het niet, maar zou het wel willen. Blokkeren omdat je je aan de verkeersregels houdt... rot toch op. Ga een ander beroep zoeken als de verkeersregels je niet bevallen. Betweters...bahquote:Op maandag 6 augustus 2018 12:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens, stilstaan op de snelweg, het staat dan wel heel erg stil maar cmon, dom gedoe, kleine pikkies.
Die vrachtwagen chauffeur zou je overigens niet hinderen als je gewoon stopt met inhalen als je op een strook zit die moet ritsen. Dat inhalen is een grote ergernis dus kap daar ook maar gewoon mee, prima dat je het asfalt gebruikt verder maar kap eens met dat inhalen.
Maar lezen kan je niet want je begint weer over die vrachtwagenchauffeur. Ik zeg dat als jij rijdt zoals je zou moeten rijden dat je daar niet moet inhalen en dat je dus nooit van deze situatie last zou moeten hebben, trucker is verkeerstechnisch uiteraard in overtreding maar ik heb er eigenlijk niet zoveel moeite mee, de grootste aso's zijn die gappies waar die trucker het recht voor in eigen hand neemt.quote:Op maandag 6 augustus 2018 22:51 schreef FReemdeling het volgende:
Ook zo'n domme opmerking. De vrachtwagenchauffeur hoort niet op de linkerbaan te rijden en hoort ook niet voor eigen rechter te spelen. Dit soort engbekken hebben aan mij gewoon de verkeerde. Liefst sla ik ze gewoon helemaal de tyfus in. En nee, ik doe het niet, maar zou het wel willen. Blokkeren omdat je je aan de verkeersregels houdt... rot toch op. Ga een ander beroep zoeken als de verkeersregels je niet bevallen. Betweters...bah
Als je dat allemaal netjes doet kom je nooit die trucker tegen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 22:51 schreef FReemdeling het volgende:
Als het gaat zoals het hoort te gaan, dan staat ook de in te voegen baan vol tot het einde en word daar keurig 1 voor 1 geritst. Dat is zoals het is voorgeschreven en zo loopt het ook het beste door. Mensen zijn gewoon bang dat ze er niet meer tussen kunnen. Ik rij gewoon door met aangepaste snelheid - en dat ik daar dan een zooi auto's mee inhaal, so be it. Dat is dan misschien wel de beloning die je krijgt omdat je je houdt aan de ongeschreven gedragscode.
Gepaste snelheid betekent dat je dezelfde snelheid aanhoudt. Je haalt dan niet in, dus waar jij denkt een beloning in te zien wordt dit gedrag door de normale weggebruikers gezien als asogedrag. Als je dat nóg niet begrijpt stel ik voor dat je je maar laat rijden, want verkeer is dan misschien wel een erg moeilijk ding.quote:Op maandag 6 augustus 2018 22:51 schreef FReemdeling het volgende:
Als het gaat zoals het hoort te gaan, dan staat ook de in te voegen baan vol tot het einde en word daar keurig 1 voor 1 geritst. Dat is zoals het is voorgeschreven en zo loopt het ook het beste door. Mensen zijn gewoon bang dat ze er niet meer tussen kunnen. Ik rij gewoon door met aangepaste snelheid - en dat ik daar dan een zooi auto's mee inhaal, so be it. Dat is dan misschien wel de beloning die je krijgt omdat je je houdt aan de ongeschreven gedragscode.
[..]
Die betweterige vrachtwagenchauffeurs (allemaal) die massaal rijstroken aan het blokkeren zijn zijn best een obsessie voor jou, is het niet? Het is niet relevant, maar zodra je wordt aangesproken op je aso-rits-gedrag wordt de boel omgedraaid et voila, daar zijn die vrachtwagenchauffeurs weer die de boel blokkeren...quote:Ook zo'n domme opmerking. De vrachtwagenchauffeur hoort niet op de linkerbaan te rijden en hoort ook niet voor eigen rechter te spelen. Dit soort engbekken hebben aan mij gewoon de verkeerde. Liefst sla ik ze gewoon helemaal de tyfus in. En nee, ik doe het niet, maar zou het wel willen. Blokkeren omdat je je aan de verkeersregels houdt... rot toch op. Ga een ander beroep zoeken als de verkeersregels je niet bevallen. Betweters...bah
Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden
Zo moeilijk is het niet om een beetje rekening met elkaar te houden je staat allemaal in de file en jouw tijd is niet meer waard dan die van een ander. Gelijke snelheid houden dus.
Als je dezelfde snelheid rijdt als de mensen ernaast. Dan benut je het asfalt. Maar sommige mensen gebruiken "asfalt benutten" als excuus om nog even flink te gassen en om zo lekker snel en asociaal 3 of 4 auto's verder in de file te staan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.
O ja, en dan ook nog overtredingen van de verkeersregels goed praten, omdat je het allemaal niet snapt. Dat is helemaal dom.
Goed praten... Ik heb er geen moeite mee, dat is alles wat ik zeg, niet zo overdrijven met je kleine pikkie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.
O ja, en dan ook nog overtredingen van de verkeersregels goed praten, omdat je het allemaal niet snapt. Dat is helemaal dom.
Het veroorzaken van gevaarlijke situaties proberen goed te praten en onwetendheid proberen te verkopen als zelfreflectie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:35 schreef ludovico het volgende:
Goed praten... Ik heb er geen moeite mee, dat is alles wat ik zeg, niet zo overdrijven met je kleine pikkie.
Ook nergens gezegd dat het niet goed is om het asfalt volledig te gebruiken. Echter wel gezegd dat als je dat normaal doet dat je die trucker niet tegen zult komen dus dat je dan ff achter je eigen oren moet krabben maar aan je reactie te merken zul jij dat stukje zelfreflectie missen.
Begin je weer met je goedpraten. Lezen is niet je sterkste punt hè, gaat ook totaal voorbij het moraal van mijn verhaal. Die probeer je eigenlijk zo hard als je kunt niet onder ogen te zien. Zielig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het veroorzaken van gevaarlijke situaties proberen goed te praten en onwetendheid proberen te verkopen als zelfreflectie.
Jij begrijpt zelf gewoon niet wat je opschrijft. Met mijn lezen is niets mis.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:44 schreef ludovico het volgende:
Begin je weer met je goedpraten. Lezen is niet je sterkste punt hè
Oh, jouw moraal is duidelijk: ongeacht of iemand zich aan de regels houdt of niet, als het jou niet bevalt, dan mag die persoon klemgereden worden.quote:, gaat ook totaal voorbij het moraal van mijn verhaal. Die probeer je eigenlijk zo hard als je kunt niet onder ogen te zien. Zielig.
Niemand beweert dit. Waar is dit een reactie op?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.
Vannellequote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:56 schreef Chai het volgende:
[..]
Niemand beweert dit. Waar is dit een reactie op?
Ah dat is het, je houdt gewoon heel erg van regels.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij begrijpt zelf gewoon niet wat je opschrijft. Met mijn lezen is niets mis.
[..]
Oh, jouw moraal is duidelijk: ongeacht of iemand zich aan de regels houdt of niet, als het jou niet bevalt, dan mag die persoon klemgereden worden.
Je hebt eindelijk door dat je geen valide argumenten hebt. Duurde even, maar we zijn er.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah dat is het, je houdt gewoon heel erg van regels.
Vannelle reageerde op FReemdeling die met blokkerende truckers te maken heeft en de manier waarop FReemdeling 'maximaal gebruik maakt van het asfalt', want dat is niet bevorderlijk voor de doorstroming. Naar mijn idee heeft vannelle het dan ook alleen over automobilisten die doorgassen tot het verdijvingsvlak en bewust nog een paar (potentiële) ruimtes overslaan bij 'Ritsen vanaf hier'.quote:
Regels is wat anders dan moraalquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt eindelijk door dat je geen valide argumenten hebt. Duurde even, maar we zijn er.
Want jouw moraal is beter dan de regels? Pfft, de domme arrogantie......ongelofelijk....quote:
FReemdeling heeft het volledig bij het rechte eind en Vannelle niet. Maar Vannelle is een trucker en die komt even zijn collega's verdedigen die zo achterlijk zijn om personenauto's klem te rijden. Volgens mijn persoonlijke mening mogen dat soort truckers standrechtelijk geexecuteerd worden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:21 schreef Chai het volgende:
Vannelle reageerde op FReemdeling die met blokkerende truckers te maken heeft en de manier waarop FReemdeling 'maximaal gebruik maakt van het asfalt'
FReemdeling past zijn snelheid niet aan. En wat dan het meest aso is van beide aso acties is imo een non-discussie, tenzij je uit bent op een ja maar hunnie hetze.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
FReemdeling heeft het volledig bij het rechte eind en Vannelle niet. Maar Vannelle is een trucker en die komt even zijn collega's verdedigen die zo achterlijk zijn om personenauto's klem te rijden. Volgens mijn persoonlijke mening mogen dat soort truckers standrechtelijk geexecuteerd worden.
Dan hebben zowel jij als Vannelle toch een vuiltje op jullie contactlens, vermoed ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:31 schreef Chai het volgende:
Zowel je snelheid niet aanpassen als blokkades opwerpen is natuurlijk aso, maar blijf vooral lekker doorgaan met langs elkaar heen lullen.
[..]
FReemdeling past zijn snelheid niet aan. En wat dan het meest aso is van beide aso acties is imo een non-discussie, tenzij je uit bent op een ja maar hunnie hetze.
quote:Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:
En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.
Ik rij altijd door tot het einde en heb werkelijk nog nóóit meegemaakt dat ik er niet tussen kon. Kwestie van je snelheid aanpassen en bijtijds te anticiperen.
Ik probeerde alleen maar uit te leggen dat volgens mij niemand het zo eg met elkaar oneens is als ze denken en volgens mij klopt dat nog steeds.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan hebben zowel jij als Vannelle toch een vuiltje op jullie contactlens, vermoed ik.
[..]
Nou, als ik Vannelle's reactie zie, is hij het zeker niet eens met FReemdeling.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:44 schreef Chai het volgende:
Ik probeerde alleen maar uit te leggen dat volgens mij niemand het met elkaar oneens is en volgens mij klopt dat nog steeds.
Regels blind opvolgen is pas echt dom.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jouw moraal is beter dan de regels? Pfft, de domme arrogantie......ongelofelijk....
Welke moraal? Dat je iemand mag snijden of klemrijden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:49 schreef ludovico het volgende:
Je ziet ook niet in dat 90% van de automobilisten dit moraal heeft m.b.t. ritsen zeker?
Waar hebben we het nou de hele tijd over? Je wilt zo krampachtig van het onderwerp afsnijden dat de cognitieve dissonantie er vanaf spat. Maak jezelf maar wijs dat je gedrag okay is jonge...quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke moraal? Dat je iemand mag snijden of klemrijden?
Te veel herrie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
De eerste meters is het wel fijn om even de ergste hitte uit de auto te waaien. Zelfs bij de huidige temperaturen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op.
---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
Wel grappig dat dit zo een gepolariseerd onderwerp is, ik zou eigenlijk willen dat de politiek het even oplost met wat regels dan zijn die ergernissen weg.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op.
---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
Rij je gewoon met de airco aan en het raam open, doen Italianen ook, die gebruiken hun linkerhand om te signaleren, schofferen, dreigen en complimenteren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op.
---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
Op de vrachtwagen was dit zo'n beetje klacht nummer één op parkeerplaatsen. Personenauto's die daar gewoon gaan staan omdat je dan toch je deuren wijd open kunt gooien en vooruit weg kunt rijden. Ik vraag me dan altijd af of het gemakzucht is of de afwezigheid van parkeerskills. Ik bedoel, als je een vak van twintig bij drievijftig nodig hebt om je hok van vijf bij twee te kunnen parkeren...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:03 schreef Fer het volgende:
Onderweg op vakantie is dit mijn klacht. Het gaat dus om de BMW op de plek voor lange voertuigen en combinaties.
[ afbeelding ]
Lekker makkelijk wegrijden zo
Die regels zijn er al, je hoeft je er alleen maar blind aan te houden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:14 schreef ludovico het volgende:
Wel grappig dat dit zo een gepolariseerd onderwerp is, ik zou eigenlijk willen dat de politiek het even oplost met wat regels dan zijn die ergernissen weg.
Deden mensen het maar. Het zou behoorlijk schelen in het verkeer. Of het over naar voren racende "asfaltbenutters" gaat of om truckers met een denkbeeldige politiepet en overdreven gevoel voor rechtvaardigheid...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die regels zijn er al, je hoeft je er alleen maar blind aan te houden.
Zou zeker schelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:39 schreef Ridocar het volgende:
Deden mensen het maar. Het zou behoorlijk schelen in het verkeer. Of het over naar voren racende "asfaltbenutters" gaat of om truckers met een denkbeeldige politiepet en overdreven gevoel voor rechtvaardigheid...
Heb je het nou over de moraal van de blokkerende trucker? Want dan moet je even uitleggen wat jij denkt dat 'moraal' betekent.quote:
Wat is volgens jou ritsen dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zou zeker schelen.
Het helpt wel als mensen zich realiseren dat de 'naar voren racende asfaltbenutters' binnen de regels opereren (hoe irritant ze ook zijn) en truckers met een denkbeeldige politiepet niet.
"Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken."quote:
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
"Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken."
Hoe is dat relevant?
Dat was je vraag wel.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:38 schreef Ridocar het volgende:
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.
"volgens jou", niet "google even naar de betekenis".quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat was je vraag wel.
Nee, an sich is het doorrijden tot einde rijstrook geen overtreding, wat er daarna gebeurt kan wel een overtreding zijn, afhankelijk hoe de doorrijder ermee omgaat.quote:Ik snap wel waar je naartoe wil; jij wil het op een of andere manier zo spinnen dat het gebruiken van de laatste meters asfalt, toch een overtreding is. Maar dat is het niet.
Laat die trucker eens weg. Gewoon niet benoemen, dat heeft geen enkele kut te maken met de doorrijdende aso. Ik heb het over die laatinvoeger. Niets meer, niets minder.quote:De trucker die probeert de rijstrook te blokken is dat overduidelijk wel. Sterker nog, dat is een artikeltje 5, als je het mij vraagt.
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.quote:Op zondag 5 augustus 2018 17:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.
De meesten begrijpen het groot licht signaaltje nog wel ja maar dat wordt ook minder.
In Nederland zijn ze zo bang voor boetes dat ze liever te langzaam rijden. 80 op 100 wegen enzo
Is dat zo ja, nog nooit gehoord. Ik weet wel dat de stroken erg kort zijn maar volgens mij geld in Duitsland ook gewoon dat je voorrang moet verlenen als je een bijzondere verrichting doet zoals van baan wisselen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Gisteren anders wel zo'n Duitse lamlul die bij Schiphol met 70 invoegde op een 100 km weg en dat ook gewoon bleef rijdenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Onzinquote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Duitsers zijn in Nederland dan ook een beetje bang voor de idioot hoge boetes op misdadige vergrijpen zoals 4km te hard rijden.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gisteren anders wel zo'n Duitse lamlul die bij Schiphol met 70 invoegde op een 100 km weg en dat ook gewoon bleef rijden
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Duitsers zijn in Nederland dan ook een beetje bang voor de idioot hoge boetes op misdadige vergrijpen zoals 4km te hard rijden.
Dit was gewoon gevaarlijk....quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.
Het wordt er niet minder stomvervelend van, maar vanuit hen gezien is het een soort van logisch.
Ik vind de brandstof in DL ook aardig duur worden. Vroegâh tankte je nog gewoon 98 voor 1,28.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.
Het wordt er niet minder stomvervelend van, maar vanuit hen gezien is het een soort van logisch.
Op de Afrikaanse steppe een leeuw voor zijn ballen schoppen is gevaarlijk.quote:
Toen de mannen nog van staal waren en de bierkratten van hout. Moest je doorzuipen, anders ging de kachel uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind de brandstof in DL ook aardig duur worden. Vroegâh tankte je nog gewoon 98 voor 1,28.
En toen de batavieren nog met zijn vijfen warenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de Afrikaanse steppe een leeuw voor zijn ballen schoppen is gevaarlijk.
[..]
Toen de mannen nog van staal waren en de bierkratten van hout. Moest je doorzuipen, anders ging de kachel uit.
In Zeeland is het iets minder nationalistisch, maar op de weg hanteren ze volgens mij de Duitse verkeersregels. Aan alle fietsers wordt voorrang verleend (ja, ook op de kruisingen en rotondes waar de fietser voorrang moet verlenen)quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:48 schreef Fer het volgende:
Meer het type Duitser wat Noord Holland als vakantiebestemming kiest. Middenop rijden, bang voor de Velsertunnel, 60 op de N9. En bij aankomst op de camping een flinke Duitse vlag op de caravan hangen.
Bij Duitsers hoef je je tenminste geen zorgen te maken dat je ondersteboven gereden wordt op een zebrapadquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In Zeeland is het iets minder nationalistisch, maar op de weg hanteren ze volgens mij de Duitse verkeersregels. Aan alle fietsers wordt voorrang verleend (ja, ook op de kruisingen en rotondes waar de fietser voorrang moet verlenen)
Een zebrapad is een Voetgangers Oversteek Plaats. Niet voor fietsers, die mag je ondersteboven rijden dusquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij Duitsers hoef je je tenminste geen zorgen te maken dat je ondersteboven gereden wordt op een zebrapad
Ik doe gewoon mijn mistachterlicht aan en uit, denken ze ook nog dat een deel van de remlichten het niet doet, worden ze extra afstandelijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:39 schreef DevFreak het volgende:
Net weer een klevertje achter me. Ben ik echt helemaal klaar mee, dat soort types. Ik toch even subtiel geremd. Optyfen met die onzin.
Volgende keer ga ik gewoon 20% trager rijden.
Zonde dat mijn dashcam net niet aan het opnemen was. Had bijna een botsing met één of andere Turk die niet op zat te letten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik doe gewoon mijn mistachterlicht aan en uit, denken ze ook nog dat een deel van de remlichten het niet doet, worden ze extra afstandelijk.
Sorry, maar vaak staat er bij opritten ook "Gehele invoegstrook gebruiken". En daar is die strook ook voor bedoeld, ook als er rijstroken af gaan. Het probleem zit hem vaak vooral in de Tokkies die geen ruimte laten voor invoegend verkeer.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.
Om toch het stukje copy-paste erbij te pakken. Vertel dan wat er ordelijk aan het doorrijden naar einde rijstrook met een aanzienlijk snelheidsverschil dat je keuzes beperkt zijn tot:
- ertussen afdwingen/proppen
- stilstaan op de rijbaan
- doorrijden over het stuk asfalt na het einde van de rijstrook
rijbewijs afpakken nooit meer teruggevenquote:
Dit gebeurt dagelijks zo vaak, dan blijft er weinig verkeer meer overquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
rijbewijs afpakken nooit meer teruggeven
Oké ik geef toe dat het meevalt, maar de bedoeling is het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
rijbewijs afpakken nooit meer teruggeven
Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |