Ik snap het spelletje wat je wil spelen niet zo goed denk ik.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Snap je het verschil echt niet of doe je maar alsof?
Inderdaad, jij noemt hem pinda, zoals anderen elkaar lange of kromme of neus noemen. Heeft echt 0,0 met racisme te maken. Maar veel mensen snappen dat echt niet, ik denk juist dat die mensen dan onderscheid maken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
nee, hij noemt een vriend van hem neger oomdat het schijnbaar een neger is. Verder geen kwade bedoelingen. Net zoals ik een goede Indonesische vriend van me ook gewoon pinda noem zonder dat daar meteen een kwade bedoeling achter zit, hij heeft ook een heel scala aan namen voor mij. heeft verder niets met racisme te maken. Mensen pakken elkaar gewoon op uiterlijkheden.
Waar had hij die boete dan gekregen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Mijn broer Tinus was laatst ook de klos. De onvermoede humorist haalde een belegen mop over Surinamers die wel of niet in de bus zouden mogen weer eens van stal (en neem die stal ook maar letterlijk in zijn geval). Pats, direct een boete.
In zijn stamcafè, waar heel toevallig ook Sylvana toen zat. Wat een pech kun je hebben in je leven, niewaar?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waar had hij die boete dan gekregen?
Man krijgt boete om een aantal beledigingen die hij door een volle zaal roept. SpecialK vervolgens: als beledigingen strafbaar zijn dan moeten scheldpartijen op Twitter ook zo behandeld worden. Maar dat doet de overheid niet en dat <insert rant over witte mensen die oneerlijk behandeld worden>.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik snap het spelletje wat je wil spelen niet zo goed denk ik.
Een rant over dat witte mensen oneerlijk worden behandeld? Werkelijk? Wijs eens aan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Man krijgt boete om een aantal beledigingen die hij door een volle zaal roept. SpecialK vervolgens: als beledigingen strafbaar zijn dan moeten scheldpartijen op Twitter ook zo behandeld worden. Maar dat doet de overheid niet en dat <insert rant over witte mensen die oneerlijk behandeld worden>.
Wat is er belangrijker in dit soort discussies dan principes eigenlijk? Context is bekend overigens en is vrij goed te vergelijken. Of het nou over twitter gaat of over een artikel waarin bepaalde mensen met een bepaald kleurtje (of gebrek daaraan) worden beledigd boeit verder weinig.quote:Je laat de context volledig weg en maakt er om de een of andere onnavolgbare reden een hele principiële discussie van. Als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat de wet hier helemaal niet zo inconsistent in handelt of in staat.
De wet zet een op zich duidelijke definitie neer. Ruchtbaarheid en opzet m.b.t. belediging. Een losse tweet die door 2 mensen wordt gelezen valt niet echt onder ruchtbaarheid. Dat het openbaar is zegt op zichzelf niet zoveel. Ik kan ook ergens in een bos in Drenthe iets beledigends roepen. Is ook in het openbaar. Dat wordt alleen niet beboet. Heel maf.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een rant over dat witte mensen oneerlijk worden behandeld? Werkelijk? Wijs eens aan?
[..]
Wat is er belangrijker in dit soort discussies dan principes eigenlijk? Context is bekend overigens en is vrij goed te vergelijken. Of het nou over twitter gaat of over een artikel waarin bepaalde mensen met een bepaald kleurtje (of gebrek daaraan) worden beledigd boeit verder weinig.
Jij maakt er ineens "2 mensen" van? Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De wet zet een op zich duidelijke definitie neer. Ruchtbaarheid en opzet m.b.t. belediging. Een losse tweet die door 2 mensen wordt gelezen valt niet echt onder ruchtbaarheid.
Hoeveel mensen horen je daar? Daar ging ruchtbaarheid toch over?quote:Dat het openbaar is zegt op zichzelf niet zoveel. Ik kan ook ergens in een bos in Drenthe iets beledigends roepen. Is ook in het openbaar.
Als er iemand in dat bos is die jou hoort en zich beledigd voelt dan...quote:Dat wordt alleen niet beboet. Heel maf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Als jij een Twitter-account hebt en er lekker op los scheldt en tiert en mensen beledigt en men daar aangifte van doet kan ook een boete volgen. Maar een tweet op zich levert geen boete op. Dat is afhankelijk van de context.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij maakt er ineens "2 mensen" van? Waar haal je dat vandaan?
Precies. Dus als jij een keer iets beledigends tweet dan levert dat je ook niet meteen een boete op.quote:Hoeveel mensen horen je daar? Daar ging ruchtbaarheid toch over?
[..]
Als er iemand in dat bos is die jou hoort en zich beledigd voelt dan...
word je niet beboet idd.
Lees nog eens mijn originele post voor de gein.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als jij een Twitter-account hebt en er lekker op los scheldt en tiert en mensen beledigt en men daar aangifte van doet kan ook een boete volgen. Maar een tweet op zich levert geen boete op. Dat is afhankelijk van de context.
Dat zeg ik ook niet.quote:[..]
Precies. Dus als jij een keer iets beledigends tweet dan levert dat je ook niet meteen een boete op.
Oh da's echt wel een samenloop van noodlottige omstandigheden die hij dan had.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
In zijn stamcafè, waar heel toevallig ook Sylvana toen zat. Wat een pech kun je hebben in je leven, niewaar?
Ja. Dat vind ik ook wel bijzonder. "Ik kan nooit racist zijn want mijn vriend is homo".quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef oranjevogel1 het volgende:
Dus die DJ vind dat hij mensen op grond van huidskleur mag discrimineren omdat hij zich tolerant opstelt richting de seksuele gedragingen van zijn vrienden?
Wat zeg je dan wel?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lees nog eens mijn originele post voor de gein.
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Als je mijn originele post leest dan zie je dat ik aangiftes als onderdeel van de schets heb gemaaktquote:
Dat dacht ik ook, ga 'echte' boeven vangenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Politie en justitie laten ernstige zaken op de plank liggen, maar hier hebben wij tijd voor. Zeker nu de man die werd aangesproken het schijnbaar prima vond.
Veel dingen op Twitter vind ik persoonlijk erger. Juist door die opzet om te beledigen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De wet zet een op zich duidelijke definitie neer. Ruchtbaarheid en opzet m.b.t. belediging. Een losse tweet die door 2 mensen wordt gelezen valt niet echt onder ruchtbaarheid. Dat het openbaar is zegt op zichzelf niet zoveel. Ik kan ook ergens in een bos in Drenthe iets beledigends roepen. Is ook in het openbaar. Dat wordt alleen niet beboet. Heel maf.
Zo'n aangifte gaat niks mee gebeuren dat weet ik nu al.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:21 schreef Toga het volgende:
Ik zie een goede startup bloeien; loop met camera door een parelwijk en verzamel de "kaaskop" kreten, al is het alleen maar om de staatskas te spekken.
'Witte' ook gewoon.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Man krijgt boete om een aantal beledigingen die hij door een volle zaal roept. SpecialK vervolgens: als beledigingen strafbaar zijn dan moeten scheldpartijen op Twitter ook zo behandeld worden. Maar dat doet de overheid niet en dat <insert rant over witte mensen die oneerlijk behandeld worden>.
Je laat de context volledig weg en maakt er om de een of andere onnavolgbare reden een hele principiële discussie van. Als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat de wet hier helemaal niet zo inconsistent in handelt of in staat.
Ik weet dat als je een agent uitscheldt dat het dan strafbaar is, of de koning. Het ging mij om een ander onderscheid.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 23:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan wel degelijk
https://www.hpdetijd.nl/2(...)-internet-strafbaar/
Maar ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik een vriend van mij in een betaalde context de kroeg lacherig met ee knipoog voor iets zou uitmaken, en vervolgens ineens een officier van justitie op mn dak zou krijgen door een willekeurig sneeuwvlokje die ons niet kent.
Maatquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:38 schreef RaXz het volgende:
Dit is een teken aan de wand dat mensen nog niet geheel bekeerd zijn qua diversiteit, er is dus veel meer promotie nodig in de media. Wel ironisch, veel rechters en advocaten zijn Vrijmetselaren, al lopen ze daar niet mee te koop gezien ze hun broederschap moeten beschermen. Donald Trump is hun heer en redder en die is behoorlijk racistisch, maar daar hun je natuurlijk nooit over, hoezo een dubbel standaard?
Oh, het is overigens bekend dat Vrijmetselaren de Verenigde Staten hebben gesticht, en die hebben Afrikanen als slaven meegenomen naar de nieuwe wereld om de oorspronkelijke bewoners met hun te vervangen, hetzelfde is nu gaande in Europa, vooral sinds Vrijmetselaar Obama de Libische muur naar beneden heeft gehaald die heel veel migranten uit Afrika tegenhield.
Helaas is het zwaar taboe om over Vrijmetselaren te praten, want dan wordt je uitgelachen en als samenzwerings theorist bestempelt, terwijl het allemaal algemene kennis is, ze hebben zelfs loge's in diverse landen waaronder in Nederland, en zelfs een site, maar dan nog is het een taboe om over ze te praten, maar ik doe het lekker toch.
https://www.vrijmetselarij.nl/
Ik betwijfel dat ik ooit nog voor het gerecht kom, want ze weten dat ik dan een niet-Vrijmetselaar rechter ga eisen, Vrijmetselaren leggen immers een eed af om hun broederschap te beschermen en zijn dus per definitie partijdig, en dat valt niet te combineren met rechtvaard, ze leven dus op de ontwetendheid van mensen die geen idee hebben wanneer ze met hun broederschap te maken hebben.
Laten we het er maar op houden dat ik niet met hun door een deur kan, hoeveel liefdadigheid ze ook doen.
Na het moment van zeggen is het weer weg?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Witte' ook gewoon.
Racist.
Blijf je spelletjes maar spelen, met je mooie verpakkingen. Jij ontmaskert jezelf wel een keer. Als je daar al niet mee bezig bent.
Tevens: een bar is relatief besloten en na het moment van zeggen is het weer weg. Twitter zet je het neer, zwart op wit, en is in de regel door iedereen te lezen.
Ik hoop dat je dat wel snapt en voor de rest je racisme achterwegen gaat laten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |