quote:Al met al klinkt het format dus vrij onbenullig. Kim-Lian van der Meij lijkt een goede kandidaat voor de presentatie.
quote:Het Amerikaanse medium Char Margolis hield jaren geleden miljoenen kijkers aan de buis gekluisterd op RTL 4, maar dat is definitief verleden tijd: het alfabet voorlezen kan de kijker zelf ook wel.
quote:Op dinsdag 27 november 2018 12:55 schreef Handleiding het volgende:
http://www.mediacourant.n(...)en-in-show-op-sbs-6/
[..]![]()
Godver, lolquote:Toevallig: nieuwste ex Gordon spoort ook al niet
Een enorm toeval treft SBS-ster Gordon. In navolging van bijna al zijn vorige vriendjes, blijkt ook zijn nieuwste vriendje uit Zuid-Afrika niet te sporen. Althans, dat zegt de entertainer vandaag zelf in De Telegraaf. Gordon (50) liet model Ryk du Preez (24) vorige week in business class naar Nederland vliegen om de Masters of LXRY bij te wonen. Ze probeerden daar samen niet al te veel op te vallen. “Al poseerde het stel al wel voor de Privé-fotograaf, voor een publicatie rond kerst“, meldt de krant.
De kerst gaan ze echter niet halen. “Al een paar uur ná het maken van die verliefde foto moet het vreselijk mis zijn gegaan tussen Gordon en zijn speciaal ingevlogen liefde.”
Een etmaal nadat hij aankwam op Schiphol, stond Du Preez daar al weer in te checken. “Met de ervaring van een dure ’dagtocht’ naar Amsterdam rijker…”
Aan de krant vertrouwt Gordon toe wat de reden is: “Het is gewoon weer een grote ramp. Opnieuw heb ik te maken met zo’n instabiel mentaal wrak. Het is mij ook echt niet gegund.”
“Hij had een hotel op het vliegveld en vloog de volgende morgen naar huis. Het is allemaal erg pijnlijk. Daarom wil ik zo graag mijn liefdes nog even stil houden voordat ik ermee naar buiten kom, maar ook dat is weer niet gelukt.”
Voorafgaand aan Ryks aankomst op Schiphol vertelde Gordon nog aan De Telegraaf: “Deze jongen maakt mij zo gelukkig. Eindelijk lijk ik iemand gevonden te hebben die wél goed bij zijn hoofd is. Bij vorige vriendjes vroeg ik mij weleens af of dit wel het geval was.”
Gordon haalt enkele keren per jaar het nieuws met een relatiebreuk. Elke keer weer blijken zijn vriendjes, volgens Gordon, psychisch niet in orde.
Bron: http://www.mediacourant.n(...)-spoort-ook-al-niet/
http://www.mediacourant.n(...)chts-97-000-kijkers/quote:In elke aflevering van Jensen stond een andere gast centraal aan wie hij zijn mening verkondigde. Paradepaardjes van de presentator zijn dat het belachelijk is dat Donald Trump zo belachelijk wordt gemaakt in de media en dat het bizar is dat de I Amsterdam-letters zijn weggehaald.
Alles wat ook maar een beetje naar links neigt wordt door Jensen weggezet met het opzetten van gekke stemmetjes, waarbij hij dingetjes mompelt als ‘gewogen mening’.
Hier heb ik alleen al gelachen om de titel.quote:Arie Boomsma vindt appels te duur in Nederland
Arie Boomsma vindt appels te duur in Nederland. Hij vindt het daarom schandelijk dat ze in 2019 nóg duurder worden door de btw-verhoging van 6 naar 9 procent. Dat zei hij zondagavond in RTL Boulevard. Albert Heijn verkoopt al appels vanaf 99 cent per kilo, maar volgens Boomsma is een appel duurder dan een Mars-reep. “Het is zo’n gemiste kans. Een appel is in ons land nu al natuurlijk duurder dan een donut of een mars of een van die andere repen. Dat is eigenlijk al heel gek.”
Dit was een kans van de regering, aldus Boomsma. “Het ís officieel nog een kans, want eigenlijk wordt pas volgende week door de Eerste Kamer officieel besloten, maar nu gooien de supermarkten en horeca de prijzen al omhoog. Dit was een kans om te zeggen: ‘Alles wordt duurder, behalve, groente, sport en zorg.’”
Wat betreft Brussel mag het, aldus Boomsma. “In de meeste landen is de btw zo’n 5 procent. Daar zitten we nu al ver boven en straks helemaal. Daarbij kun je voor consumptiemiddelen uitzonderingen maken.”
Nederland lijkt er niet echt mee bezig dat je straks een paar cent extra voor groente en fruit betaalt. “Dit werd vroeg in het jaar al aangekondigd in het regeerakkoord, maar toen kraaide er niemand naar. Nu zijn er wat petities die je kunt tekenen, maar je hoopt natuurlijk op een soort bewogen politicus of minister die zegt: ‘Weet je wat, we moeten dit gewoon zo doen.’”
“Bemoedig nou goed eten, veel bewegen en een goedkopere zorg. Ik snap het gewoon niet! ”
Als Albert Heijn de belastingverhoging compleet doorberekent aan zijn klanten, kosten zijn goedkoopste appels straks niet 0,99 cent per kilo, maar 1,02 cent per kilo.
Een abonnement bij Arie Boomsma’s sportschool is met 62,50 euro per maand aanzienlijk duurder dan die van concurrerende sportscholen.
quote:Frits Barend, oud-talkshowhost en de openbaar aanklager van Gijs van Dam, vreest voor de kijkcijfers van de nieuwe Humberto Tan-talkshow VTBL. Dat zegt hij in Het Parool.
quote:Frank Awick: ‘Glennis Grace gooit mijn naam te grabbel’
Frank Awick vindt dat Glennis Grace zijn naam te grabbel gooit door te suggereren dat hij een gebeurtenis tijdens hun interview in 2011 in scène heeft gezet. Dat laat hij weten aan NU.nl. Grace werd tijdens de opnames min of meer aan de kant ‘geduwd’ door een automobilist. Ze schreeuwde ‘klerelijer’ naar hem, waarop hij verhaal kwam halen. Tokkies onder elkaar dus. “Het was allemaal te toevallig. Als ik erop terugkijk, denk ik: zij wisten gewoon hoe ik zou reageren“, reageert ze.
Ze ‘denkt het echt’. “AT5 ging echt slecht toen. Ik wilde dat interview eigenlijk al niet doen, maar ik kende Frank Awick al heel lang. Ik vond hem best wel irritant, maar het was ook een soort haat-liefdeverhouding.”
Awick ontkent dit ten stelligste. “Dat is een onjuiste beschuldiging. Ik heb Glennis hoog zitten, ben grote fan van haar muziek en erg geschrokken dat ze zegt dat ik dit in scène heb gezet. Ze gooit daarmee mijn naam te grabbel, en beschuldigt ook AT5 onterecht.”
“En dan zegt ze ook nog dat ze mij irritant vindt. Nooit iets van gemerkt, had liever dat ze dit persoonlijk had gezegd dan dit via de media te vernemen.”
SBS 6-ster Thijs Zeeman op Twitter: “Gaat het verder goed Glennis Grace?😂 In scène gezet? Een soort: ‘Ik ben een alleenstaande moeder die n droom heeft om zangeres te worden-scène’, bedoel je? Ik werkte destijds bij AT5… Je schold die man uit en die man werd boos. Was ‘n rare man, jij ‘n rare vrouw. That was all.”
Awick wenst Grace veel succes met haar carrière in Amerika (die non-existent is, red.).
quote:Ook de terugkeer van Fiona Hering werkt goed. Een dame met echte kennis ziet de kijker ongetwijfeld liever aan het woord dan leeghoofdige types als Anna Nooshin.
Netjes.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:45 schreef Handleiding het volgende:
http://www.mediacourant.n(...)jk-bekeken-6-inside/
[..]
quote:SBS 6 kreeg zondag veel kritiek op de uitzending van Titanic. Die film duurt al ongelooflijk lang, maar was door de onderbreking door Hart van Nederland en Shownieuws al helemaal niet vol te houden.
Ja, dat vind jij leuk he. Hier 30 cm voor je.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 15:52 schreef Handleiding het volgende:
[..]
http://www.mediacourant.n(...)n-onderbreken-films/
quote:Gordon gaat vanavond toch geen tv-gevecht aan met Angela de Jong in De Wereld Draait Door. Hij heeft de talkshow afgezegd. Dat heeft de SBS 6-ster zojuist laten weten op Facebook. De Wereld Draait Door kondigde ruim een half uur geleden op Twitter aan dat zowel De Jong als Gordon vanavond in de show zitten. Het zou ongelooflijk spannende televisie opleveren, maar de entertainer ziet er toch van af. Het lijkt erop dat Gordon het helemaal niet aandurft om tegenover De Jong te gaan zitten.
Gordon zegt op Facebook: “Laat ik nou eens luisteren naar mn onderbuik. Geen aandacht meer besteden aan deze vervelende mevrouw dus DWDD afgezegd. Focus op de toekomst, mijn mening is duidelijk!”
De Jong was zo moedig om op de uitnodiging van DWDD in te gaan. Moedig, omdat Gordon bekendstaat om zijn wat labiele gedrag, waarbij hij niemand spaart. Het is echter Gordon die niet durft.
Vanochtend schreef Gordon een woest verhaal op Facebook waarin hij keihard uithaalt naar De Jong. Hij is er boos over dat zij hem over zijn hoogtepunt heen vindt.
Ook gaf hij aan de oorlog met De Jong aan te binden. “Ik ga die oorlog met jou aan en veeg als het moet echt de vloer met je aan, want je komt aan mijn brood en die van vele andere collega’s“, schreef hij.
Nu Gordon DWDD heeft afgezegd, lijkt De Jong wel een beetje gelijk te hebben met haar punt dat je met Gordon de oorlog niet gaat winnen.
quote:Christina Curry heeft weer een originele manier gevonden om de aandacht te trekken.
quote:Eén ding is zeker: hun gezamenlijke deelname aan de BN’er-therapieshow In Therapie heeft niet echt geholpen.
Lol, Christina Curry. Die ging ooit op 4 mei om 20:00u stipt zitten tweeten over haar jurkje. Mensen die haar daarover aanspraken, die retweette ze. Niks meer dan dat, puur omdat ze wist dat haar Twittervolgers-leger die mensen toch wel zouden aanpakken.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 23:07 schreef Handleiding het volgende:
https://www.mediacourant.(...)ochter-is-misbruikt/
[..]
[..]
De meeste artikelen zijn de moeite niet waard om te lezen, maar een paar keer per week komen ze echt met pareltjes.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 23:15 schreef Handleiding het volgende:
Mediacourant draait op volle toeren rond stokpaardjes Huys, van Dijk, de Jong en Gordon.
Dat is het juist, van niets, iets maken.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 23:37 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
De meeste artikelen zijn de moeite niet waard om te lezen, maar een paar keer per week komen ze echt met pareltjes.![]()
Vaak is het artikel zelf geen reet aan maar lig ik dubbel om één zinnetje.
Ik moest lachen.quote:Jaspers: “Ja, maar weet je: ik heb gewoon zó’n liefde voor mijn portemonnee voor die boeren. Ik vind het zo mooi om met die mensen te praten en ik leer er zo veel van. Ik sta gewoon met boerinnen in een weiland. Het is heel onschuldig. Daar zitten geen kwade bedoelingen achter.”
https://www.mediacourant.(...)ek-vraagt-niet-door/
quote:De van RTL naar SBS overgestapte tv-ster Wendy van Dijk heeft last van racismeroepers. Ze plaatste op Instagram een foto van haar vroegere typetje Dushi, maar dat is tegenwoordig vragen om ellende. Dat is te volgen op social media. Van Dijk doet mee aan de zogeheten #10YearChallenge, waarbij mensen een foto van zichzelf tien jaar geleden en nu naast elkaar posten. De presentatrice koos niet voor een tien jaar oude foto van zichzelf, maar van zichzelf als haar typetje Dushi.
Haar post heeft een enorme discussie uitgelokt over mogelijk racisme dat in Van Dijk schuilt. “Wanneer je trots bent op je blackface“, klinkt het. Iemand anders: “Begin deze troep uit m’n feed te halen. Blackface was niet OK, is niet OK en zal niet OK zijn.”
Weer iemand anders: “Dit gedonder en vele andere stereotyperingen dragen bij dat zwarten nog altijd onbewust als minderwaardig gezien worden, vaak zelfs ook door zwarte mensen zelf. Deze zielige blackface van Wendy van Dijk draagt daar aan bij. Bovendien is een zwart mens geen kostuum.”
Wat vindt die volger er dan van dat Jandino Asporaat ook witte mensen nadoet? “Het heeft geen invloed omdat de machtsstructuur tussen witte en zwarte mensen groot is. Gezien de geschiedenis heeft dat dus weinig tot geen invloed op de beeldvorming van witte mensen.”
Eén van de reageerders probeert Van Dijks ‘blackface’ zelfs onder de aandacht te brengen bij de BBC, constateert GeenStijl in het artikel ‘Racistische Wendy erbij gelapt bij de BBC’. “This is a TV-host doing blackface in 2019”, zegt iemand in een bericht aan de BBC.
GeenStijl: “Kersverse Talpa-ster NU AL in de problemen.”
Overigens gaat Van Dijk bij SBS 6 het programma Dance Dance Dance presenteren met de donkere Jandino Asporaat. Hij lijkt nergens last van te hebben en zei donderdag in 6 Inside erg uit te kijken naar de samenwerking.
Asporaat: “Ik heb mijn jas even uitgeleend aan Humberto en nu mag ik hem weer terug. Ik heb het samenwerken met Chantal heel erg gemist. Nu mag ik het weer gaan doen, maar dan met iemand anders. En niet zomaar iemand anders.“
Wendy kan niet worden geruild
Mocht John de Mol toch spijt hebben van zijn aankoop, dan heeft hij pech, want Van Dijk kan niet worden geruild, bleek donderdag in de slotrubriek van DWDD: Lucky TV (zie hier).
Het satirische Lucky TV meldde: “Presentatrice Wendy van Dijk kan niet meer worden geruild. Dat liet RTL vandaag weten in een reactie aan John de Mol. De Talpa-eigenaar kocht de presentatrice van RTL, maar heeft nu al spijt van zijn aankoop.”
Vervolgens kwam De Mol in beeld: “Ik heb het bonnetje gewoon netjes geruild, maar omdat het een ouder model is, kan er niet worden geruild. Dat is jammer, maar er is niks aan te doen. Het was eigenlijk gewoon een beetje een impulsaankoop. Je ziet het op televisie en dan denk je: dat wil ik ook hebben. Maar als je het krijgt en je maakt de doos open, zit er eigenlijk helemaal niks in. Helemaal niks.”
https://www.mediacourant.(...)overstap-naar-talpa/quote:Al twee dagen geen overstap naar Talpa
Er is al twee dagen niemand overgestapt naar Talpa Network, het mediabedrijf van John de Mol. Na Wendy van Dijk op maandag en Linda de Mol op woensdag is het nu al ruim 48 uur stil op het gebied van tv-transfers. Er lijkt een impasse te zijn ontstaan in tv-land. De sterrenstal van SBS 6 is nu zo goed gevuld dat veel presentatoren de overstap mogelijk niet meer aandurven. Er moet immers wel ruimte zijn om iets te kunnen presenteren en met zo’n grote sterrenstal wordt dat lastig.
Nadat Chantal Janzen donderdag bij RTL Boulevard aangaf trouw te blijven aan RTL, laat nu ook NOS Journaal-presentatrice Amber Brantsen weten niet over te stappen naar John de Mol.
Als De Mol haar vraagt voor een talkshow, dan zou Brantsen nee zeggen, zegt ze bij WNL. “Ik zit zo lekker waar ik zit. Ik heb in een korte tijd best veel stappen gemaakt. Ik heb nooit spijt gehad van een stap die ik heb gemaakt, maar ik vind het ook wel lekker even ergens te landen, iets op te bouwen. Laat mij maar even lekker waar ik zit.”
Het is ook niet ondenkbaar dat Linda en Wendy voorlopig de laatste transfers naar Talpa zijn. Eind december meldde John de Mol nog in Pauw dat hij in 2019 ‘met één of twee verrassingen’ op het gebied van geruchtmakende transfers zou komen. Dat is hij met Linda en Wendy nu al wel nagekomen.
Verwacht tv-kenner Ron Vergouwen nog meer transfers? Bij NPO Radio 1: “Talpa heeft nu wel de grootste vangsten binnengeharkt met Wendy van Dijk en Linda de Mol. Er is nog een andere vrouw die altijd gegarandeerd hoge kijkcijfers haalt en dat is Chantal Janzen, maar zij heeft pas haar contract verlengd bij RTL, dus die blijft daar in elk geval zitten. Zij krijgt nu ook alle ruimte. Maar er is natuurlijk nog wel plek voor een aantal andere mensen bij Talpa, maar het zit al wel lekker vol daar.”
Bert van der Veer verwacht voorlopig geen transfers meer: “Eerlijk gezegd denk ik dat het nu wel even rustig gaat worden.”
quote:Wendy van Dijk is vrijwel altijd negatief in het nieuws: de ene keer duiken er cocaïnegeruchten op, de andere keer zet ze kwaad bloed bij racismeroepers en dan is er ook nog haar eeuwigdurende vete met de pers en in het bijzonder met Angela de Jong, die ze zelfs wil meppen. Zelfs toen kijkers grapten dat ze op tv net een Oempa Loempa leek, ging ze over de rooie. En nu zit ze in een huwelijkscrisis. Waar is het positieve nieuws over haar? “Wendy van Dijk verkoopt slecht bij goed nieuws.“
quote:Vijf acteurs uit het tijdperk van de telegram kwamen Matthijs van Nieuwkerk uitleggen wat de gevaren zijn van internet en het delen van data.
Pareltje dezequote:Kees Tol blijft mooi weer spelen over SBS-contract
Geplaatst op Tue 29 Jan 2019 om 13:10
Kees Tol blijft mooi weer spelen over zijn gewijzigde relatie met SBS. Hij wil koste wat kost geen gezichtsverlies lijden. Dat bleek maandag in Koffietijd op RTL 4. Tol is jarenlang neergezet als dé belofte van SBS. “Kees is SBS en SBS is Kees, die laten we nooit meer gaan”, zei oud-tv-baas Remko van Westerloo ooit. Maar de afgelopen tijd werd het stil rondom Tol: hij werd uit Shownieuws gehaald én hij verloor zijn shows op prime time. Het enige wat rest is het door Viktor Brand afgedankte vtwonen.
Toen Tol twee weken geleden werd aangekondigd als de nieuwe presentator van AD’s Ochtend Show To Go werd duidelijk dat SBS 6 niet zulke grote plannen meer met hem heeft. SBS bevestigde daarop dat hij niet meer exclusief aan de zender verbonden is.
De Volendammer was niet blij toen dat nieuws naar buiten kwam en nog dezelfde avond deed hij zijn verhaal in Shownieuws, waar hij mooi weer speelde. Hij beweerde daar dat er helemaal niets aan de hand is, behalve dat de exclusiviteitsclausule uit zijn contract is gehaald, zodat hij ook voor andere opdrachtgevers kan werken.
Dat betekent natuurlijk niets meer en niets minder dan dat SBS 6 hem alleen nog maar vtwonen heeft aangeboden en hij om wat extra bij te verdienen ook voor andere media aan de slag moet.
Koffietijd
Koffietijd-presentatrice Pernille La Lau liet Tol weten dat ze het jammer vindt dat hij niet meer zo in the picture is bij SBS. “Je was zelf ook nog in het nieuws, hè? Ja, ik bedoel: het werd bekend dat je niet meer exclusief voor SBS aan de slag gaat. Dat geeft je aan de andere kant tijd voor deze ochtendshow, maar we hadden het niet verwacht, want je deed ontzettend veel leuke programma’s daar.”
Het klopt als een bus wat La Lau zegt – op ‘leuke programma’s’ na – maar Tol kwam toch met een ontkennend antwoord. “Het is ook niet zo dat ik niet meer bij SBS aan de slag ga. Het contract is wel verlengd, alleen iemand heeft dat op Mediacourant geplaatst. Ik weet ook niet welke debiel dat is geweest, maar dat is eigenlijk gewoon een verkeerd nieuwsbericht.”
Tol legt uit: “Mijn contract is gewoon verlengd, alleen de exclusiviteit is eruit gehaald. Jullie weten wat dat betekent, maar voor de mensen die dat niet weten: dat betekent ook dat je andere dingen naast SBS mag doen. Mijn vtwonen gaat gewoon door dit aankomend jaar, maar ik mag nu ook voor het AD dingen doen. Het is niet zo dat ik niet meer bij SBS te zien ben. Zoals ik zelf zeg: ik heb meerdere pannetjes op het gas en met huidige tv-klimaat vind ik dat ook wel belangrijk.”
Hoe glorieus gaat het dan met zijn SBS-carrière? Welke grote shows zitten er allemaal aan te komen? “Er staan heel veel vtwonens op de rol. Dat doet het nog steeds heel erg goed en dat vind ik nog steeds heel erg leuk om te doen. Daar is mijn hele jaar mee gevuld en ik ga lekker aan de slag voor het AD. En ik spreek hier en daar een tekenfilm in.”
Om af te sluiten met de treffende conclusie: “Zo rommelen we verder.”
Wekker om 4.00 uur
Zo’n AD Ochtend Show To Go is natuurlijk een moetje, want je gaat niet voor je plezier midden in de nacht je bed uit om een programma te maken voor anderhalve man en een paardenkop. “Het is live én in Rotterdam. Als je vanuit Volendam moet kijken, is het vrij vroeg. Het is zó vroeg dat het eigenlijk gewoon op de late avond voelt. Om vier uur gaat mijn wekker.”
Dat is toch verschrikkelijk? “Het is wennen. Vooral omdat ik het helemaal niet gewend ben om zo vroeg uit mijn nest te gaan. Aan de andere kant: ik ben om half elf weer thuis, dus dan ga ik even een uurtje liggen. Dan moet ik even een uurtje slapen.”
Maar waarom doet hij het dan? Is het dan toch omdat hij bij SBS niets meer te doen heeft? Nee. “Met name om een klein beetje mijn horizon te verbreden. Als je kijkt naar het huidige tv-klimaat: er is nogal wat aan de hand. Ik werd toen gevraagd voor dit online nieuwsprogramma en toen dacht ik: ik ga me ook breder inzetten online. Dat is toch waar we naartoe gaan met z’n allen een beetje. En ik vond de formule heel leuk. Het is ochtendnieuws, maar niet al te zwaar. Het is luchtig ochtendnieuws en dat past ook goed bij me.”
Wanneer kunnen we gaan kijken naar de Ochtend Show To Go? “We hebben om half acht een uitzending en om half tien. Het duurt 20 tot 25 minuten. Het is twee keer live. Met dezelfde gasten, maar het nieuws kan alweer een beetje aangepast zijn. Het is heel makkelijk te volgen. Als je op de app van het AD klikt kom je erin.”
De andere bekende presentator van AD’s Ochtend Show To Go is Jörgen Raymann, die zo’n beetje alles aangrijpt om van zijn megaschuld af te komen. Ook Lucille Werner was nog een paar weken verbonden aan het programma, maar zij is inmiddels gered door KRO-NCRV.
quote:Twan Huys nog steeds te zien met RTL Late Night
Twan Huys is nog steeds te zien op televisie met zijn talkshow RTL Late Night met Twan Huys. Hij had dinsdagavond gewoon weer een uitzending. Dat was om half elf te zien op RTL 4. Huys was tot eind vorig jaar veelvuldig in het nieuws vanwege zijn enorm lage kijkcijfers, maar sindsdien horen we vrij weinig meer van hem. Het blijkt dat het programma nog wel gewoon op de buis is, maar dat in navolging van de kijkers ook de mediawatchers het programma niet meer volgen.
Aangezien de kijkcijfers van RTL Late Night met Twan Huys structureel laag blijven zijn de scores van Huys niet echt meer nieuwswaardig. Het leidt ertoe dat de presentator niet langer onder het vergrootglas van de media ligt.
Niet alleen de kijkcijfers, maar ook de inhoud van RTL Late Night wordt nauwelijks besproken en dat is natuurlijk een tikkie ernstiger. Na het Jenny Douwes-debacle durft Huys alleen nog maar Lex Uiting uit te nodigen en dat levert geen spraakmakende televisie op.
De algemeen gedeelde verwachting is toch wel dat het na één seizoen ophoudt voor Huys. Sterker nog: het zou goed kunnen dat RTL nu al in gesprek is met een opvolger, zoals de zender dat vorig jaar ook achter Humberto Tans rug om deed met Huys.
RTL Late Night met Twan Huys is vanavond weer te zien op RTL 4.
quote:
quote:Marieke Elsinga is nog geen half jaar te horen in de ochtendshow van Qmusic, maar toch maakt ze morgen al kans op een Zilveren RadioSter. Ze vormt bij de zender een radioduo met Mattie Valk, die níet genomineerd is. De Telegraaf wil van Elsinga weten hoe dat komt en ze draait daarbij vakkundig om de overduidelijke reden heen: zijn onoverkomelijke imagoprobleem. “Hij heeft veel meer concurrentie. Als vrouw kom je sneller bovendrijven“, is de beredenering van Elsinga.
Dat Marieke Elsinga is genomineerd is al een raadsel, maar waarom Mattie Valk niet is genomineerd ligt er natuurlijk wel heel erg dik bovenop. Hij vormde jarenlang een gouden radioduo met Wietze de Jager, maar de Dagobert Duck in hem heeft alles goed verpest. Zijn imago is compleet aan gort en dat alles voor zes ton en een Tesla.
Elsinga moet het gouden radioduo Mattie & Wietze doen vergeten en het in de wacht slepen van de Zilveren RadioSter zou een mooie eerste stap zijn. “Mattie vindt het heerlijk voor me dat ik genomineerd ben. En hij is, en dat bedoel ik liefdevol, het type radionerd dat misschien wel minder waarde hecht aan dit soort feestjes.”
De presentatrice neemt het op tegen Eva Koreman en Annemieke Schollaardt, die wél zelf aan de knoppen schuiven. “Terwijl ik net nu als vrouw in de klassieke rol zit: Mattie schuift. Natuurlijk win ik het liefste zelf, maar het is bepaald geen schande om van hen te verliezen.”
quote:Michael Jackson zat ook aan Loeki de Leeuw
Michael Jackson, die momenteel in opspraak is vanwege de documentaire Leaving Neverland waarin hij wordt beschuldigd van kindermisbruik, heeft in het verleden ook aan Loeki de Leeuw gezeten. Dat meldde Albert Verlinde donderdagavond in 6 Inside. Het Japanse themapark Huis ten Bosch heeft Loeki als mascotte en Michael Jackson is daar ook eens geweest. Hij heeft hem daar stevig vastgehouden, maar de foto daarvan wil zijn geestelijk moeder Louise Geesink niet meer delen.
Verlinde wilde de foto graag aan zijn kijkers tonen. “In een pretpark in Japan staat een Loeki. Dat vinden de Japanners leuk. Michael Jackson was in dat park en heeft een foto gemaakt van hem met Loeki. Dat is natuurlijk leuk om te laten zien.”
Louise Geesink wil dat echter niet. “Louise zei: ‘Ik vind het een beetje vervelend, want Michael Jackson daar is toch wat mee in deze tijd, dus ik wil die foto nu niet delen.’”
6 Inside suggereerde dat Jackson misschien ook wel inside Loeki is geweest. “Ik denk dat Loeki toen de kreet bedacht heeft: ‘Asjemenou.’”
De foto van Jackson en Loeki is overigens wel te vinden op Spreekbuis.nl.
quote:Twee blisterverpakkingen hebben RTL 4-ster Martijn Krabbé schade toegebracht aan zijn vinger. Bloedend slaakt hij nu een noodkreet. Dat is te lezen op Twitter. Krabbé vindt dat het afgelopen moet zijn met die belachelijke blisterverpakkingen, waarin vaak voorwerpen als scharen en scheermesjes worden verpakt. Veel Nederlanders krijgen hier op dagelijkse basis mee te maken, maar veilig is het niet: bij het openen blijkt het plastic vlijmscherp. Nu is er dus ook een tv-ster gewond geraakt.
Gelukkig kan Krabbé het nog wel navertellen, maar prettig is het niet. "Ik heb zojuist twee producten geopend die ik dagelijks gebruik en nu heb ik een bloedende vinger."
Fabrikanten moet volgens Krabbé hun verantwoordelijkheid nemen. "Beste hard-plastic verpakkingen van scheermesjes en opzetstukken voor elektrische tandenborstels; ik haat jullie vanuit het diepst van mijn ziel en wens jullie NOOIT meer te zien."
Veel volgers van Krabbé hebben gelijksoortige ervaringen. Eén van hen, Han, moest na het openen van een blisterverpakking zelfs naar het ziekenhuis. "Het kostte mij eens vier uur ziekenhuis, plastic snee tot aan m'n pees."
Eén ding is zeker: Krabbé staat niet alleen. Het NPO 1-programma Kassa heeft afgelopen zaterdag een oproep gedaan of mensen zich willen melden als ze last hebben van verpakkingen die haast niet open te krijgen zijn.
Krabbé is vanavond wel gewoon te zien in de eerste liveshow van The Voice of Holland. Kassa-ster Brecht van Hulten heeft nog steeds een hersenschudding.
quote:Marieke Elsinga begrijpt mensen niet die roepen dat ze zou moeten kiezen tussen radio en televisie. Ze wijst erop dat ze prijzen pakt voor beide media. Dat is te lezen op Instagram. De prijzenkast van Elsinga puilt uit, geeft ze aan. Ze vindt het geweldig dat Nederland haar zo massaal omarmt. “Zeven jaar geleden ging ik ervoor: mijn droom om presentatrice te worden najagen. Ontslag nemen, in de horeca bijverdienen en uren en uren ervaring opdoen. Lokale omroepen, stage, nachtradio.”
Het was vallen en opstaan, aldus Elsinga. “Een schoenendoos vol afwijzingen. Maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet. ‘Je moet wel een keer kiezen tussen radio en tv hè?!’, hoorde ik. ‘Waarom?’”
Elsinga wijst erop dat ze zowel in radio als in televisie erg goed is en daarvoor prijzen pakt. “Hier staan ze naast elkaar. De Televizier Talent Award en de Zilveren Radio Ster en noem het pocherij ze zo op insta te knallen, maar ik doe het omdat ik best wat vaker in m’n eigen arm mag knijpen om te zeggen: ‘Damn, wat ik wilde is gelukt.’”
Ze besluit: “Laat het een aanmoediging zijn dat zelf ook te doen 🌟”
Al haar bekende vrienden en vriendinnen vinden het geweldig dat Elsinga dit zo allemaal zegt. “👊❤️💋“, zegt de werkloze presentatrice Irene Moors.
Marlijn Weerdenburg, bekend van Danni Lowinski: “Waanzinnig knap. Je doet het zo goed! Mooi voorbeeld ben je! En zo fijn dat je aantoont dat je niet hoeft te kiezen 🙏🏻”
Joshua Feytons, deelnemer van Elsinga’s naakte-piemelshow Adam Zkt Eva VIPS: “Super schat je hebt dat verdiend!”
Presentatrice met hersenschudding Quinty Trustfull: “En zo is het maar net! Je moet hier zelfs trots op zijn! Topprestatie, en ik heb zomaar het gevoel dat er nog wel meer gaat volgen. You Go Girl💪🏽🔥❤️”
RTL Boulevard-collega Eric de Munck: “❤️ je bent mijn nieuwe inspiratiebron!!!! 🎉”
Tv-flop-host Jan Versteegh: “💪💪💪❤️❤️”
GTST-personage Buddy Vedder: “Respect! 🔥”
Presentator met schuldenberg Jörgen Raymann: “Super trots op jou! Je verdient dit mooi mens! ❤️🙌🏾😘”
Het is niet bekend of het ego van Elsinga inmiddels genoeg gestreeld is.
Ik vind dat zo'n naar wijf.quote:Op maandag 4 februari 2019 19:45 schreef Eightyone het volgende:
Wat is dit nou weer.
https://www.mediacourant.(...)en-voor-radio-en-tv/
[..]
quote:Op maandag 4 februari 2019 19:45 schreef Eightyone het volgende:
Joshua Feytons, deelnemer van Elsinga’s naakte-piemelshow Adam Zkt Eva VIPS
quote:Woede om grapje ‘Friesland is ver’ in RTL Boulevard
De emoties lopen hoog op in Friesland nu Piet Paulusma is ontslagen als weerman van SBS 6. Een grapje die maandag in RTL Boulevard werd gemaakt over de provincie is voor sommige Friezen de druppel die de emmer doet overlopen. Dat is te volgen op Twitter. Boulevard probeerde telefonisch contact te leggen met Paulusma, maar hij was absoluut niet te verstaan. Niet omdat hij in het Fries praatte, maar omdat er technische problemen waren. “Friesland is ver“, klonk het in de studio.
Tv-kenner Ron Vergouwen maakte deze opmerking, maar omdat veel mensen nog altijd geen flauw idee hebben wie hij is, werd het op social media in de schoenen geschoven van Luuk Ikink.
Thijs reageerde woest. “‘We hebben Piet nu aan de lijn’, *geen verbinding*, Luuk: ‘Friesland is ver’. Vreselijk deze westerse Hilversum-grapjes“, brieste hij.
Ikink daarop: “Volgens mij maakte ik dat grapje niet, los daarvan is Friesland ook vrij ver vanaf Amsterdam. Net zoals dat Amsterdam ver is vanaf Friesland. Afstanden bestaan nu eenmaal.”
Twitteraar Djipfrysk vindt Amsterdam helemaal niet ver vanaf Friesland. “Naar Lemmer 105,49 km. Een uur en een kwartier rijden. Maar dat dat als ver beschouwd wordt, valt te begrijpen als je dagelijks een uur en een kwartier in de file staat voor een kudtstukje.”
Ikink: “Ik sta nooit in de file gelukkig.”
Friesland is een provincie in het noorden van Nederland. De mensen zijn er bezig met fierljeppen, kaatsen en schaatsen en spreken er een taal die gewone Nederlanders niet begrijpen.
Bron: https://www.mediacourant.(...)er-in-rtl-boulevard/
https://www.mediacourant.(...)rtrek-piet-paulusma/quote:Fons van Westerloo en Tina Nijkamp, die overal opduiken om hun mening over SBS te geven sinds ze last minute aanschoven in DWDD omdat Gordon zijn tv-confrontatie met Angela de Jong niet aandurfde,
https://www.mediacourant.(...)nside-en-shownieuws/quote:Gijs van Dam nieuwe baas 6 Inside, collega van Barbara
Gijs van Dam is aangesteld als de nieuwe hoofdredacteur van de dagelijkse programma’s 6 Inside en Shownieuws op SBS 6. Hij is er al enkele dagen aan het werk. Dat heeft de tv-zender bevestigd aan het AD. Talpa-baas John de Mol helpt Van Dam opnieuw in het zadel, na de onterechte beschuldiging van verkrachting door Jelle Brandt Corstius. Hij werkte al eerder voor de mediamagnaat; zo stond hij als creatief directeur aan de wieg van de televisiehit Ik Hou Van Holland.
Van Dam heeft door de bizarre aantijgingen van Brandt Corstius een lange, moeilijke periode achter de rug, maar nu lijkt het weer de goede kant op te gaan met hem.
Een saillant detail is dat Barbara Barend als deskundige verbonden is aan 6 Inside. Zij en haar vader Frits Barend hebben een zeer kwalijke rol gespeeld in de verkrachtingsrel.
Toen Van Dam eind 2017 aan tafel ging zitten bij Pauw om te praten over de verkrachtingsbeschuldiging, twitterde Barbara Barend: “Die dader van de verkrachting van Jelle Brandt Corstius is een grote klootzak! Vieze vuile goorlap, gore verkrachter die je bent!! Dat je het weet! Eikel. Fuck him! Gore klootzak!”
Doorgaans is het niet goed voor de sfeer op een redactie als een medewerker de hoofdredacteur een vuile goorlap, eikel en gore klootzak vindt.
quote:Na slechts een paar optredens mag Victoria Koblenko zich nu al de Ronald Molendijk van 6 Inside noemen, oftewel: veruit de meest irritante deskundige in het programma. Dat blijkt uit de uitzendingen op SBS 6. Koblenko vindt zichzelf erg belangrijk, erg grappig, ze hindert ook, krijst en is ontzettend nadrukkelijk aanwezig. Gisteren hing ze aan het eind van de aflevering zelfs half bij Albert Verlinde om de nek. Ze gedraagt zich als iemand die een grootverbruiker van egodrugs is.
Het wordt steeds duidelijker dat ook Albert Verlinde en Jan Versteegh zich groen en geel ergeren aan deze mevrouw. Zo ook gisteren tijdens een dertien-in-een-dozijn-item over veganistisch eten.
“Zelfs mij zou een vegan lifestyle best wel ver gaan. Ik ben 95 procent vegetariër. Eens per twee maanden eet ik vlees, maar goed. Daar maak ik geen reclame voor“, zei ze, waarna ze merkwaardig genoeg uitgebreid begon te giechelen. “Wat belangrijk is, is dat de mensen het de laatste tijd niet alleen doen voor hun gezondheid, maar vooral om de planeet te steunen.”
Daarop wilde Versteegh een vraag stellen: “Ja, maar gezondheid…”
Toen begon Koblenko gewoon te schreeuwen: “Nee, Jan, laat me nou! Geef me één minuut.”
Even later merkte Versteegh op: “Dan nog: de mensen die vegetarisch of veganistisch leven… Weet je hoeveel palmolieplantages daarvoor geplant moeten worden en sojaplantages? Laten we niet doen alsof vegetarisch of veganistisch eten de heilige graal is.”
Daarop begon Koblenko alwéér te krijsen: “Hé, hé, hé: rustig Jan! Wil je een frikandelletje? Je hoeft mij niet aan te vallen…”
Ze vindt zichzelf erg komisch, maar Versteegh denkt daar anders over. “Dat is al twee keer dezelfde grap“, zei hij met een uitgestreken gezicht.
Verlinde riep de mensen op om te ‘flexitariën’. Koblenko vervolgens tegen Verlinde: “Wat ik al doe, wat ik al doe, Jan! Jan, ik noem jou steeds Jan! Oooh!!!!!!”
Vervolgens hing ze half bij Verlinde om de nek. Verlinde wees haar af: “Nee, nee, je bent nog niet toe aan jouw 5 procent vlees, dus we gaan gewoon even door.”
Dat mens spoort ook voor geen meter. Heeft ze al eerder bewezen door ineens bij Theo Maassen op schoot te gaan zitten en het daarna ook bij Humberto te doen.quote:
quote:Albert Verlinde hoopt dat de jongens in Tel Aviv iets weerbaarder zijn dan die bij ons. De castingboef is daar gesignaleerd op Grindr. Dat heeft de showkoning gezegd in zijn programma 6 Inside. Grindr is een app waarmee homoseksuele mannen met elkaar in contact kunnen komen. Kennelijk vindt Verlinde het discutabel dat Gosschalk daar op zit. “Hij zit op dit moment ergens in Tel Aviv. Ik hoor zelfs dat hij daar op Grindr zit, dus nog steeds vrolijk contact legt. Maar dat mag iedereen doen.”
Het is niet bekend hoe Verlinde aan zijn informatie komt, maar het is goed mogelijk dat zijn echtgenoot Onno Hoes de hele avond heeft lopen scrollen en uiteindelijk in Tel Aviv uit kwam. Hij is immers ook een grootverbruiker van de populaire app.
De showmedia, met Evert Santegoeds van de Privé voorop, smulden ervan toen in 2013 de Grindr-foto’s van Hoes uitlekten. “Burgemeester Hoes… zonder ambtsketen!“, kopte hij.
Uiteindelijk leidde Hoes’ Grindr-gebruik tot een enorme mediarel, waar Verlinde enigszins door in verlegenheid werd gebracht.
Het heeft Verlinde’s hele manier van tv-maken veranderd, vertelde Hoes in 2016. “Hij realiseert zich beter wat de effecten zijn van dit soort journalistiek op iemands leven. Ik denk dat hij in zijn werk terughoudender is geworden. Je zou het een soort loutering kunnen noemen.”
Een paar maanden geleden riep Verlinde de voormalig casting director nog op om zijn mediaboycot te laten vallen. “Job doet alsof hij de koning is door andere mensen het woord te laten doen. Maar als je een vent bent, doe je zelf het verhaal en ga je door het stof.”
https://www.instagram.com(...)b_button_share_sheetquote:Wendy van Dijk peutert dure brommobiel los voor zoon
Waarom zou je een duur cadeau voor het sweet-sixteen-feestje van je zoon kopen als je het ook gesponsord kan krijgen met een leuk filmpje op Instagram? Wendy van Dijk houdt de hand op de knip en heeft voor haar zestienjarige Sem een Ligier-brommobiel geregeld met een waarde van meer dan 16.000 euro. In ruil daarvoor worden de 250.000 volgers van Wendy en de 80.000 volgers van Sem nu overspoeld met allemaal berichtjes en filmpjes over deze veredelde invalidewagen.
Wendy van Dijk en haar nu-nog-echtgenoot Erland Galjaard zijn samen met Sems vader Xander de Buisonjé en zijn nieuwe blonde vrouw te zien in een surprisefilmpje. In de tuin van Erland en Wendy in Nigtevecht wordt Sem daar getrakteerd op de brommobiel.
“SURPRISE!!!!!! Voor onze lieve 16-jarige Sem. @ligiermicrocarbenelux“, laat de presentatrice weten.
Aanvankelijk hoopte de zestienjarige Sem op een scooter, maar dat vinden zijn ouders te gevaarlijk. Daarom zijn ze uitgekomen op de brommobiel, waar geen rijbewijs voor nodig is.
Al met al is het filmpje over de Ligier-brommobiel op de Instagram-pagina’s van Wendy en Sem al meer dan 350.000 keer bekeken.
De website waarop u de veredelde invalidewagen kunt bekijken vindt u hier en het surprisefilmpje ziet u onderstaand:
Eng kut volk he.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:49 schreef Handleiding het volgende:
[..]
https://www.instagram.com(...)b_button_share_sheet
Er staat nog een extra quote van Marcel Van Roosmalen bij:quote:Wendy van Dijk wekt niet veel sympathie op met haar filmpje waarin ze haar zestienjarige zoontje Sem verwent met een exorbitant duur cadeau, dat ze heeft laten betalen door een sponsor. Er klinken veel kritische geluiden op social media en op NPO Radio 1 is ze vanochtend zelfs uitgescholden voor mediahoer. “Waarom kan dit niet gewoon in huiselijke kring worden gedaan? Pfffff“, twittert Jack van Gelder bijvoorbeeld. “Zodat iedereen het kan en moet zien??! Wat erg is dit.“
Opiniemaker Nausicaa Marbe daarop: “Omdat nieuw geld exhibitionistisch is. Omdat het een ordinaire reclamedeal is. En er moest kennelijk ook wat gedaan worden aan damage control mbt relatieperikelen van pa en ma. Nu geeft iedereen het over die auto.”
Quote-baas Sander Schimmelpenninck: “Wat genieten dit. Die arelaxte kop van Galjaard, de gesponsorde Canta-de-luxe, het ertussenwurmkoppie van die nieuwe vriendin van Xander, de dictie van Wendy, de parapluomstanders, die arme arme jongen zelf en natuurlijk de duizenden halfjes die reageren in de comments.”
Columnist Marcel van Roosmalen gebruikte vanochtend op NPO Radio 1 het KRO-NCRV-personeel om Wendy van Dijk uit te schelden voor mediahoer.
Van Roosmalen over het cadeau voor Sem: “Hij kreeg van zijn moeder namens de grootste fabrikant van nepauto’s een invalidenauto. Wendy liet het allemaal filmen en zond het uit op haar socials. Nou weet ik wel dat er een heleboel anonieme KRO-NCRV-medewerkers zijn die dat om te kotsen vinden en die in dat gedrag van Wendy heel veel van hun eigen leiders herkennen.”
“De eerste anonieme e-mail is alweer onderweg naar Albert Verlinde en Koos van Plateringen waarin ze anoniem onthullen dat Wendy van Dijk een mediahoer is die net als de leiding van KRO-NCRV drugs gebruikt.”
Van Dijk gaf haar zoontje Sem een brommobiel waarmee je als zestienjarige de weg mee op mag. Een soort veredelde invalidenwagen ter waarde van een jaar lang minimumloon. Dat hoeft Van Dijk dus niet uit eigen zak te betalen.
quote:'Wendy van Dijk gebruikte de verjaardag van haar kind voor een ode aan het gebroken gezin.' Volgens @MvanRoosmalen een boodschap van liefde en hoop: 'Als dit kan hoeft er toch ook geen honger te zijn in de wereld.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |