quote:Al met al klinkt het format dus vrij onbenullig. Kim-Lian van der Meij lijkt een goede kandidaat voor de presentatie.
quote:Het Amerikaanse medium Char Margolis hield jaren geleden miljoenen kijkers aan de buis gekluisterd op RTL 4, maar dat is definitief verleden tijd: het alfabet voorlezen kan de kijker zelf ook wel.
quote:Op dinsdag 27 november 2018 12:55 schreef Handleiding het volgende:
http://www.mediacourant.n(...)en-in-show-op-sbs-6/
[..]![]()
Godver, lolquote:Toevallig: nieuwste ex Gordon spoort ook al niet
Een enorm toeval treft SBS-ster Gordon. In navolging van bijna al zijn vorige vriendjes, blijkt ook zijn nieuwste vriendje uit Zuid-Afrika niet te sporen. Althans, dat zegt de entertainer vandaag zelf in De Telegraaf. Gordon (50) liet model Ryk du Preez (24) vorige week in business class naar Nederland vliegen om de Masters of LXRY bij te wonen. Ze probeerden daar samen niet al te veel op te vallen. “Al poseerde het stel al wel voor de Privé-fotograaf, voor een publicatie rond kerst“, meldt de krant.
De kerst gaan ze echter niet halen. “Al een paar uur ná het maken van die verliefde foto moet het vreselijk mis zijn gegaan tussen Gordon en zijn speciaal ingevlogen liefde.”
Een etmaal nadat hij aankwam op Schiphol, stond Du Preez daar al weer in te checken. “Met de ervaring van een dure ’dagtocht’ naar Amsterdam rijker…”
Aan de krant vertrouwt Gordon toe wat de reden is: “Het is gewoon weer een grote ramp. Opnieuw heb ik te maken met zo’n instabiel mentaal wrak. Het is mij ook echt niet gegund.”
“Hij had een hotel op het vliegveld en vloog de volgende morgen naar huis. Het is allemaal erg pijnlijk. Daarom wil ik zo graag mijn liefdes nog even stil houden voordat ik ermee naar buiten kom, maar ook dat is weer niet gelukt.”
Voorafgaand aan Ryks aankomst op Schiphol vertelde Gordon nog aan De Telegraaf: “Deze jongen maakt mij zo gelukkig. Eindelijk lijk ik iemand gevonden te hebben die wél goed bij zijn hoofd is. Bij vorige vriendjes vroeg ik mij weleens af of dit wel het geval was.”
Gordon haalt enkele keren per jaar het nieuws met een relatiebreuk. Elke keer weer blijken zijn vriendjes, volgens Gordon, psychisch niet in orde.
Bron: http://www.mediacourant.n(...)-spoort-ook-al-niet/
http://www.mediacourant.n(...)chts-97-000-kijkers/quote:In elke aflevering van Jensen stond een andere gast centraal aan wie hij zijn mening verkondigde. Paradepaardjes van de presentator zijn dat het belachelijk is dat Donald Trump zo belachelijk wordt gemaakt in de media en dat het bizar is dat de I Amsterdam-letters zijn weggehaald.
Alles wat ook maar een beetje naar links neigt wordt door Jensen weggezet met het opzetten van gekke stemmetjes, waarbij hij dingetjes mompelt als ‘gewogen mening’.
Hier heb ik alleen al gelachen om de titel.quote:Arie Boomsma vindt appels te duur in Nederland
Arie Boomsma vindt appels te duur in Nederland. Hij vindt het daarom schandelijk dat ze in 2019 nóg duurder worden door de btw-verhoging van 6 naar 9 procent. Dat zei hij zondagavond in RTL Boulevard. Albert Heijn verkoopt al appels vanaf 99 cent per kilo, maar volgens Boomsma is een appel duurder dan een Mars-reep. “Het is zo’n gemiste kans. Een appel is in ons land nu al natuurlijk duurder dan een donut of een mars of een van die andere repen. Dat is eigenlijk al heel gek.”
Dit was een kans van de regering, aldus Boomsma. “Het ís officieel nog een kans, want eigenlijk wordt pas volgende week door de Eerste Kamer officieel besloten, maar nu gooien de supermarkten en horeca de prijzen al omhoog. Dit was een kans om te zeggen: ‘Alles wordt duurder, behalve, groente, sport en zorg.’”
Wat betreft Brussel mag het, aldus Boomsma. “In de meeste landen is de btw zo’n 5 procent. Daar zitten we nu al ver boven en straks helemaal. Daarbij kun je voor consumptiemiddelen uitzonderingen maken.”
Nederland lijkt er niet echt mee bezig dat je straks een paar cent extra voor groente en fruit betaalt. “Dit werd vroeg in het jaar al aangekondigd in het regeerakkoord, maar toen kraaide er niemand naar. Nu zijn er wat petities die je kunt tekenen, maar je hoopt natuurlijk op een soort bewogen politicus of minister die zegt: ‘Weet je wat, we moeten dit gewoon zo doen.’”
“Bemoedig nou goed eten, veel bewegen en een goedkopere zorg. Ik snap het gewoon niet! ”
Als Albert Heijn de belastingverhoging compleet doorberekent aan zijn klanten, kosten zijn goedkoopste appels straks niet 0,99 cent per kilo, maar 1,02 cent per kilo.
Een abonnement bij Arie Boomsma’s sportschool is met 62,50 euro per maand aanzienlijk duurder dan die van concurrerende sportscholen.
quote:Frits Barend, oud-talkshowhost en de openbaar aanklager van Gijs van Dam, vreest voor de kijkcijfers van de nieuwe Humberto Tan-talkshow VTBL. Dat zegt hij in Het Parool.
quote:Frank Awick: ‘Glennis Grace gooit mijn naam te grabbel’
Frank Awick vindt dat Glennis Grace zijn naam te grabbel gooit door te suggereren dat hij een gebeurtenis tijdens hun interview in 2011 in scène heeft gezet. Dat laat hij weten aan NU.nl. Grace werd tijdens de opnames min of meer aan de kant ‘geduwd’ door een automobilist. Ze schreeuwde ‘klerelijer’ naar hem, waarop hij verhaal kwam halen. Tokkies onder elkaar dus. “Het was allemaal te toevallig. Als ik erop terugkijk, denk ik: zij wisten gewoon hoe ik zou reageren“, reageert ze.
Ze ‘denkt het echt’. “AT5 ging echt slecht toen. Ik wilde dat interview eigenlijk al niet doen, maar ik kende Frank Awick al heel lang. Ik vond hem best wel irritant, maar het was ook een soort haat-liefdeverhouding.”
Awick ontkent dit ten stelligste. “Dat is een onjuiste beschuldiging. Ik heb Glennis hoog zitten, ben grote fan van haar muziek en erg geschrokken dat ze zegt dat ik dit in scène heb gezet. Ze gooit daarmee mijn naam te grabbel, en beschuldigt ook AT5 onterecht.”
“En dan zegt ze ook nog dat ze mij irritant vindt. Nooit iets van gemerkt, had liever dat ze dit persoonlijk had gezegd dan dit via de media te vernemen.”
SBS 6-ster Thijs Zeeman op Twitter: “Gaat het verder goed Glennis Grace?😂 In scène gezet? Een soort: ‘Ik ben een alleenstaande moeder die n droom heeft om zangeres te worden-scène’, bedoel je? Ik werkte destijds bij AT5… Je schold die man uit en die man werd boos. Was ‘n rare man, jij ‘n rare vrouw. That was all.”
Awick wenst Grace veel succes met haar carrière in Amerika (die non-existent is, red.).
quote:Ook de terugkeer van Fiona Hering werkt goed. Een dame met echte kennis ziet de kijker ongetwijfeld liever aan het woord dan leeghoofdige types als Anna Nooshin.
Netjes.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:45 schreef Handleiding het volgende:
http://www.mediacourant.n(...)jk-bekeken-6-inside/
[..]
quote:SBS 6 kreeg zondag veel kritiek op de uitzending van Titanic. Die film duurt al ongelooflijk lang, maar was door de onderbreking door Hart van Nederland en Shownieuws al helemaal niet vol te houden.
Ja, dat vind jij leuk he. Hier 30 cm voor je.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 15:52 schreef Handleiding het volgende:
[..]
http://www.mediacourant.n(...)n-onderbreken-films/
quote:Gordon gaat vanavond toch geen tv-gevecht aan met Angela de Jong in De Wereld Draait Door. Hij heeft de talkshow afgezegd. Dat heeft de SBS 6-ster zojuist laten weten op Facebook. De Wereld Draait Door kondigde ruim een half uur geleden op Twitter aan dat zowel De Jong als Gordon vanavond in de show zitten. Het zou ongelooflijk spannende televisie opleveren, maar de entertainer ziet er toch van af. Het lijkt erop dat Gordon het helemaal niet aandurft om tegenover De Jong te gaan zitten.
Gordon zegt op Facebook: “Laat ik nou eens luisteren naar mn onderbuik. Geen aandacht meer besteden aan deze vervelende mevrouw dus DWDD afgezegd. Focus op de toekomst, mijn mening is duidelijk!”
De Jong was zo moedig om op de uitnodiging van DWDD in te gaan. Moedig, omdat Gordon bekendstaat om zijn wat labiele gedrag, waarbij hij niemand spaart. Het is echter Gordon die niet durft.
Vanochtend schreef Gordon een woest verhaal op Facebook waarin hij keihard uithaalt naar De Jong. Hij is er boos over dat zij hem over zijn hoogtepunt heen vindt.
Ook gaf hij aan de oorlog met De Jong aan te binden. “Ik ga die oorlog met jou aan en veeg als het moet echt de vloer met je aan, want je komt aan mijn brood en die van vele andere collega’s“, schreef hij.
Nu Gordon DWDD heeft afgezegd, lijkt De Jong wel een beetje gelijk te hebben met haar punt dat je met Gordon de oorlog niet gaat winnen.
quote:Christina Curry heeft weer een originele manier gevonden om de aandacht te trekken.
quote:Eén ding is zeker: hun gezamenlijke deelname aan de BN’er-therapieshow In Therapie heeft niet echt geholpen.
Lol, Christina Curry. Die ging ooit op 4 mei om 20:00u stipt zitten tweeten over haar jurkje. Mensen die haar daarover aanspraken, die retweette ze. Niks meer dan dat, puur omdat ze wist dat haar Twittervolgers-leger die mensen toch wel zouden aanpakken.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 23:07 schreef Handleiding het volgende:
https://www.mediacourant.(...)ochter-is-misbruikt/
[..]
[..]
De meeste artikelen zijn de moeite niet waard om te lezen, maar een paar keer per week komen ze echt met pareltjes.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 23:15 schreef Handleiding het volgende:
Mediacourant draait op volle toeren rond stokpaardjes Huys, van Dijk, de Jong en Gordon.
Dat is het juist, van niets, iets maken.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 23:37 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
De meeste artikelen zijn de moeite niet waard om te lezen, maar een paar keer per week komen ze echt met pareltjes.![]()
Vaak is het artikel zelf geen reet aan maar lig ik dubbel om één zinnetje.
Ik moest lachen.quote:Jaspers: “Ja, maar weet je: ik heb gewoon zó’n liefde voor mijn portemonnee voor die boeren. Ik vind het zo mooi om met die mensen te praten en ik leer er zo veel van. Ik sta gewoon met boerinnen in een weiland. Het is heel onschuldig. Daar zitten geen kwade bedoelingen achter.”
https://www.mediacourant.(...)ek-vraagt-niet-door/
quote:De van RTL naar SBS overgestapte tv-ster Wendy van Dijk heeft last van racismeroepers. Ze plaatste op Instagram een foto van haar vroegere typetje Dushi, maar dat is tegenwoordig vragen om ellende. Dat is te volgen op social media. Van Dijk doet mee aan de zogeheten #10YearChallenge, waarbij mensen een foto van zichzelf tien jaar geleden en nu naast elkaar posten. De presentatrice koos niet voor een tien jaar oude foto van zichzelf, maar van zichzelf als haar typetje Dushi.
Haar post heeft een enorme discussie uitgelokt over mogelijk racisme dat in Van Dijk schuilt. “Wanneer je trots bent op je blackface“, klinkt het. Iemand anders: “Begin deze troep uit m’n feed te halen. Blackface was niet OK, is niet OK en zal niet OK zijn.”
Weer iemand anders: “Dit gedonder en vele andere stereotyperingen dragen bij dat zwarten nog altijd onbewust als minderwaardig gezien worden, vaak zelfs ook door zwarte mensen zelf. Deze zielige blackface van Wendy van Dijk draagt daar aan bij. Bovendien is een zwart mens geen kostuum.”
Wat vindt die volger er dan van dat Jandino Asporaat ook witte mensen nadoet? “Het heeft geen invloed omdat de machtsstructuur tussen witte en zwarte mensen groot is. Gezien de geschiedenis heeft dat dus weinig tot geen invloed op de beeldvorming van witte mensen.”
Eén van de reageerders probeert Van Dijks ‘blackface’ zelfs onder de aandacht te brengen bij de BBC, constateert GeenStijl in het artikel ‘Racistische Wendy erbij gelapt bij de BBC’. “This is a TV-host doing blackface in 2019”, zegt iemand in een bericht aan de BBC.
GeenStijl: “Kersverse Talpa-ster NU AL in de problemen.”
Overigens gaat Van Dijk bij SBS 6 het programma Dance Dance Dance presenteren met de donkere Jandino Asporaat. Hij lijkt nergens last van te hebben en zei donderdag in 6 Inside erg uit te kijken naar de samenwerking.
Asporaat: “Ik heb mijn jas even uitgeleend aan Humberto en nu mag ik hem weer terug. Ik heb het samenwerken met Chantal heel erg gemist. Nu mag ik het weer gaan doen, maar dan met iemand anders. En niet zomaar iemand anders.“
Wendy kan niet worden geruild
Mocht John de Mol toch spijt hebben van zijn aankoop, dan heeft hij pech, want Van Dijk kan niet worden geruild, bleek donderdag in de slotrubriek van DWDD: Lucky TV (zie hier).
Het satirische Lucky TV meldde: “Presentatrice Wendy van Dijk kan niet meer worden geruild. Dat liet RTL vandaag weten in een reactie aan John de Mol. De Talpa-eigenaar kocht de presentatrice van RTL, maar heeft nu al spijt van zijn aankoop.”
Vervolgens kwam De Mol in beeld: “Ik heb het bonnetje gewoon netjes geruild, maar omdat het een ouder model is, kan er niet worden geruild. Dat is jammer, maar er is niks aan te doen. Het was eigenlijk gewoon een beetje een impulsaankoop. Je ziet het op televisie en dan denk je: dat wil ik ook hebben. Maar als je het krijgt en je maakt de doos open, zit er eigenlijk helemaal niks in. Helemaal niks.”
https://www.mediacourant.(...)overstap-naar-talpa/quote:Al twee dagen geen overstap naar Talpa
Er is al twee dagen niemand overgestapt naar Talpa Network, het mediabedrijf van John de Mol. Na Wendy van Dijk op maandag en Linda de Mol op woensdag is het nu al ruim 48 uur stil op het gebied van tv-transfers. Er lijkt een impasse te zijn ontstaan in tv-land. De sterrenstal van SBS 6 is nu zo goed gevuld dat veel presentatoren de overstap mogelijk niet meer aandurven. Er moet immers wel ruimte zijn om iets te kunnen presenteren en met zo’n grote sterrenstal wordt dat lastig.
Nadat Chantal Janzen donderdag bij RTL Boulevard aangaf trouw te blijven aan RTL, laat nu ook NOS Journaal-presentatrice Amber Brantsen weten niet over te stappen naar John de Mol.
Als De Mol haar vraagt voor een talkshow, dan zou Brantsen nee zeggen, zegt ze bij WNL. “Ik zit zo lekker waar ik zit. Ik heb in een korte tijd best veel stappen gemaakt. Ik heb nooit spijt gehad van een stap die ik heb gemaakt, maar ik vind het ook wel lekker even ergens te landen, iets op te bouwen. Laat mij maar even lekker waar ik zit.”
Het is ook niet ondenkbaar dat Linda en Wendy voorlopig de laatste transfers naar Talpa zijn. Eind december meldde John de Mol nog in Pauw dat hij in 2019 ‘met één of twee verrassingen’ op het gebied van geruchtmakende transfers zou komen. Dat is hij met Linda en Wendy nu al wel nagekomen.
Verwacht tv-kenner Ron Vergouwen nog meer transfers? Bij NPO Radio 1: “Talpa heeft nu wel de grootste vangsten binnengeharkt met Wendy van Dijk en Linda de Mol. Er is nog een andere vrouw die altijd gegarandeerd hoge kijkcijfers haalt en dat is Chantal Janzen, maar zij heeft pas haar contract verlengd bij RTL, dus die blijft daar in elk geval zitten. Zij krijgt nu ook alle ruimte. Maar er is natuurlijk nog wel plek voor een aantal andere mensen bij Talpa, maar het zit al wel lekker vol daar.”
Bert van der Veer verwacht voorlopig geen transfers meer: “Eerlijk gezegd denk ik dat het nu wel even rustig gaat worden.”
quote:Wendy van Dijk is vrijwel altijd negatief in het nieuws: de ene keer duiken er cocaïnegeruchten op, de andere keer zet ze kwaad bloed bij racismeroepers en dan is er ook nog haar eeuwigdurende vete met de pers en in het bijzonder met Angela de Jong, die ze zelfs wil meppen. Zelfs toen kijkers grapten dat ze op tv net een Oempa Loempa leek, ging ze over de rooie. En nu zit ze in een huwelijkscrisis. Waar is het positieve nieuws over haar? “Wendy van Dijk verkoopt slecht bij goed nieuws.“
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |