Zeker, er is een klein groepje die dat denkt. Ik heb meerdere jaren achtereen meegeholpen in de bouw, dan heb je het over een groep van in totaal zo'n 40 a 50 mensen. De mensen die niet 10x per dag hun beroep zaten te vervloeken waren op een hand te tellen.quote:
Geld investeren en de winst opstrijken werkt natuurlijk alleen als je een behoorlijk bedrag te investeren hebt. En daarvoor zul je toch eerst zelf een tijdje moeten werken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach, de ideeën van Marx zijn dat achterhaald en begraven, zijn analyse van de maatschappij is zo slecht nog niet.
Productie bestaat bij de gratie van arbeid en kapitaal, beide worden beloond. Je kan werken voor geld, of geld investeren en de winst opstrijken.
mensen met hogere ambities beginnen in 90% van de gevallen ook gewoon met strontscheppen hoor. Dat ze daarna een beetje uit de hoogte gaan doen is de aard van het beestje.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:59 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
En de gasten met hogere ambitie schijten vervolgens op jou
[ afbeelding ]
Ja, je hebt gelijk, heb ook een jaar gewerkt voordat ik een huis voor Fl.130.000,- kocht en ging beleggen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:14 schreef spiritusbus het volgende:
Geld investeren en de winst opstrijken werkt natuurlijk alleen als je een behoorlijk bedrag te investeren hebt. En daarvoor zul je toch eerst zelf een tijdje moeten werken.
Dat heb je netjes gedaan, maar mensen/gezinnen met laagbetaalde arbeid hebben die 15k niet zomaar om weg te zetten. Wat als Apple geflopt was? Weg 15000 euro... dat kunnen sommigen nu eenmaal niet riskeren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, heb ook een jaar gewerkt voordat ik een huis voor Fl.130.000,- kocht en ging beleggen.
Als je 15 jaar geleden ¤10.000 in Apple had geīnvesteerd, was je nu miljonair. Achteraf makkelijk gezegd en een exceptioneel voorbeeld, maar maandelijks een bedrag investeren/beleggen brengt meer op dan werken. Ik kan wel voorbeelden blijven aandragen, maar er is meer dan alleen werken voor geld.
Verder vind ik het wel best in dit topic, we belanden (weer) in oeverloos gezwets. Ik ga de winst op m'n OCI opties (aug calls) maar eens verzilveren, kan ik dit weekeind "de beest gaan uithangen".
meerdere jaren zelfs, wauw, volhouder gespot.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:14 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Zeker, er is een klein groepje die dat denkt. Ik heb meerdere jaren achtereen meegeholpen in de bouw, dan heb je het over een groep van in totaal zo'n 40 a 50 mensen. De mensen die niet 10x per dag hun beroep zaten te vervloeken waren op een hand te tellen.
Eindbaas gespot.quote:
Ik heb ook een kantoorbaan, maar als ik langer dan een uur achter mijn pc zit moet ik toch echt even iets anders gaan doen. Geen enkele baas kan en zal van je verwachten dat je 8 uur lang niet achter je bureau vandaan komt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:27 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Je schrikt er denk ik van voor hoeveel mensen dit dus wel geldt.
Als ik een uitje als beachvolleybal voorstel beginnen mensen al te klagen dat het te vermoeiend is (en dat is niet 1 persoon maar 50% van de mensen). Verder komt iedereen met de auto/scooter. Ook mensen die op 5 minuten fietsen wonen.
Volgens mij is luiheid/tekort aan beweging een groeiend probleem
x
Weer heerlijk de slaaf gespeeld vandaag. Beetje administratie bijwerken, tussendoor nog twee uurtjes aan een opdracht besteden waar je een dag voor declareert. Prima werkdag zoquote:
Doe je toch iets fout. Als jij daadwerkelijk het geld krijgt dat wordt gefactureerd voor die 8 uurtjes werk en er 2 uur voor gewerkt hebt, dan is het prima. Andersom naai je jezelf.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:12 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Weer heerlijk de slaaf gespeeld vandaag. Beetje administratie bijwerken, tussendoor nog twee uurtjes aan een opdracht besteden waar je een dag voor declareert. Prima werkdag zo
Ehh ja, ik heb gewoon een contract voor 40 uur per week.quote:Op zondag 5 augustus 2018 02:16 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Doe je toch iets fout. Als jij daadwerkelijk het geld krijgt dat wordt gefactureerd voor die 8 uurtjes werk en er 2 uur voor gewerkt hebt, dan is het prima. Andersom naai je jezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |