abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180882856
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:48 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Naar mijn idee krijgen die gasten ook nog eens de leukste meisjes. :(
Vaak van hetzelfde niveau wel. Als je graag priscilla's knalt is daar niks mis mee, maar dat is wel de realiteit dan _O- Ze zijn vaak wel zorgzamer enzo
pi_180882901
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:11 schreef Jaume_I het volgende:
Helaas bleek ik al op de basisschool redelijk goed te kunnen leren. Shit ging verkeerd toen ik opeens hoog scoorde voor mijn cito-toets waardoor ik naar het gymnasium zou moeten.

Vond het toen allemaal wel prima, en dus deed ik vwo. Aan het eind van het vwo, ging ik maar economie studeren want ik had eens moeten aankomen met de boodschap dat ik ''iets met mijn handen'' wilde doen. Dat was toen gewoon geen optie.

Inmiddels werk ik een paar jaar in een prima kantoorbaan, maar ik vind het gewoon kut. Elke dag als ik een hoveniersbusje zie rijden, of mensen in de bouw bezig zie of iets anders waar je een concreet resultaat kunt bereiken met fysiek werk, word ik jaloers.

Het lijkt me gewoon zo heerlijk om 's ochtends om half 8 te beginnen en dan lekker bijvoorbeeld buiten bezig te zijn met snoeien en andere werkzaamheden. In de zomer lekker zweten en veel water drinken, in de winter na een dag werken met de ijspegels aan je neus 's avonds om 6 uur thuis komen, bere honger hebben en flink vreten om vervolgens met vermoeide poten lekker voor de TV te gaan zitten.

Dat gevoel mis ik echt sinds ik niet meer bij de supermarkt werk of (zoals rond mijn 15e) als boeren knecht : Dat je de hele dag hard hebt gewerkt en dan aan het eind van de dag van die vermoeide zeurende poten hebt en honger als een paard en 's nachts slapen als een roos.

Nee nu heb ik alleen pijn aan mijn reet van het zitten en moet ik minimaal 4 keer per week 's avonds nog hardlopen om het stilzitten van de rest van de dag te compenseren.
Heb je je eigen verhaal wel eens goed gelezen?
Je maakt van jezelf een loser.
Mensen met een wetenschappelijke opleiding die achter een bureau eindigen. Hoe krijg je het voor elkaar?
Het is een wetenschappelijke opleiding, dus kun je het beste onderzoek gaan doen en er boeken over schrijven, zoals velen, maar wat doe jij? Helemaal geen reet.

Met je stomme lijzige gezicht in je avatar. En dan hier gaan klagen.
Zo'n veelbelovende jongen.

Ik zal je wat zeggen.
1. Wegwezen van Fok.
2. Doe wat aan je eigen karakter
3. En ga de wereld veranderen.

Luilak.

Een schop onder je kont moet je hebben.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180883098
Maar hoe wordt je nou eigenlijk bouwvakker? Welke opleiding hoort daar dan bij als je op zo'n bouwplaats wilt werken?
pi_180883111
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:28 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Dat is een grapje, neem ik aan? En bruto?
Of hij is mbo starter :P
Hbo starters zitten ergens rond de 2500 op kantoorbanen, maar stijgen wel met zo'n 200-300 per jaar de eerste 5 jaar (als ze niet volkomen waardeloos zijn) en daarna nog een euro of 150 per jaar door. Die hoveniers die TS aanbidt verdienen in het begin een stuk lekkerder, maar na een paar jaar zitten die al aan hun plafond.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2018 21:21:36 ]
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:23:53 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180883166
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:20 schreef Somethingsometh het volgende:
Maar hoe wordt je nou eigenlijk bouwvakker? Welke opleiding hoort daar dan bij als je op zo'n bouwplaats wilt werken?
Lts bouw
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:26:49 #66
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180883230
quote:
99s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

Of hij is mbo starter :P
Hbo starters zitten ergens rond de 2500 op kantoorbanen, maar stijgen wel met zo'n 200-300 per jaar de eerste 5 jaar (als ze niet volkomen waardeloos zijn) en daarna nog een euro of 150 per jaar door. Die hoveniers die TS aanbidt verdienen in het begin een stuk lekkerder, maar na een paar jaar zitten die al aan hun plafond.
Mwoah, je schetst hier denk ik net een te positief beeld. Denkt dat de meesten er iets onder beginnen en 150-200 stijgen. Maar alsnog klopt de hoofdlijn van je verhaal.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_180883266
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Vaak van hetzelfde niveau wel. Als je graag priscilla's knalt is daar niks mis mee, maar dat is wel de realiteit dan _O- Ze zijn vaak wel zorgzamer enzo
Een simpele en lekkere vrouw die graag in de keuken staat en niet steeds loopt te zeiken.

Heerlijk. Maar voor mij onbereikbaar helaas
pi_180883311
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Een simpele en lekkere vrouw die graag in de keuken staat en niet steeds loopt te zeiken.

Hoezo onbereikbaar, die zijn juist het makkelijkst in te pakken met mooie praatjes. Naja een relatie is misschien wel wat vergezocht inderdaad, maar goedgelovig zijn ze vaak wel, althans als ze jong zijn.

Maar je hebt ook hoger opgeleide dames die het niet erg vinden om in de keuken te staan en niet altijd aan je kop zeuren, alleen soms moet je dan wel een beetje aanpassen, maar dat is in elke relatie.
pi_180883402
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:23 schreef daNpy het volgende:

[..]

Lts bouw
En als je zegmaar van de havo afkomt? Ben namelijk aan het twijfelen om MBO te doen in de bouw/techniek richting
pi_180883415
Baan zoeken waar je van alles wat doet joh. Beetje fysiek beunen, en dan weer paar dagen bijkomen op kantoor. Da's leuk.
pi_180883471
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:34 schreef Somethingsometh het volgende:

[..]

En als je zegmaar van de havo afkomt? Ben namelijk aan het twijfelen om MBO te doen in de bouw/techniek richting
Bij eerste beste bouwer binnenstappen, je verhaal vertellen, loonafspraak maken, en als de sodemieter naar huis om brood te smeren en dan aan het werk.

Zo gaan de sollicitatieprocedures op dit moment.
pi_180883484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:28 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Dat is een grapje, neem ik aan? En bruto?
Is geen grapje! Bruto iets van 2300
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:45:16 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180883686
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:34 schreef Somethingsometh het volgende:

[..]

MBO werkbouwtuig misschien?
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180884003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:36 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Bij eerste beste bouwer binnenstappen, je verhaal vertellen, loonafspraak maken, en als de sodemieter naar huis om brood te smeren en dan aan het werk.

Zo gaan de sollicitatieprocedures op dit moment.
Nemen ze zo snel mensen aan? Zou wel ideaal zijn als ik door kan groeien in dat bedrijf, aangezien ik jong en gezond ben
  woensdag 1 augustus 2018 @ 22:04:17 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180884064
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Waarom? Dat sport vrouwen zijn er toch volop en deze stellen ook geen onredelijke eisen.
The End Times are wild
pi_180884504
Als je het echt ver wilt schoppen moet je op kantoor met je handen gaan werken obder het bureau van je baas!
Play hard, go pro.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:48:29 #77
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180886447
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:07 schreef Nobu het volgende:

[..]

Gaat dit nog steeds over bouwvakkeren of zijn dit kantoorklachten?
Bouwvakkers
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180886572
Ik ben juist blij met mijn leven als kantoorslaaf. Zit nooit in kutweer in de winter, nu tijdens de hittegolf lekker in de airco, flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuis werken... Het lijkt me ook echt kut om 0,0 vastigheid te hebben qua tijden, er is ook geen haar op m'n hoofd die aan nacht-, weekend- of feestdagendienst denkt...

Kortom, kantoorslaafleef beste leef :7
pi_180886932
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben juist blij met mijn leven als kantoorslaaf. Zit nooit in kutweer in de winter, nu tijdens de hittegolf lekker in de airco, flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuis werken... Het lijkt me ook echt kut om 0,0 vastigheid te hebben qua tijden, er is ook geen haar op m'n hoofd die aan nacht-, weekend- of feestdagendienst denkt...

Kortom, kantoorslaafleef beste leef :7
Deze man weet. Bovendien is mijn lijf niet compleet verrot over een jaar of 20.
pi_180887122
Ik herken het ook wel. Het klinkt vreemd maar het lijkt me heerlijk om in de winter in de vrieskou buiten te staan en in de zomer met die hitte hard te werken. Kantoorwerk geeft (voor mij) geen voldoening. Maar het verdiend goed en ik heb hele leuke collega's dus ik vind het wel ok. Maar ik zal het zeker niet tot mijn pensioen blijven doen
pi_180888005
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:13 schreef Handleiding het volgende:
Goed dagboektopic weer kluun1985
dat ben ik niet :(
Niet doen
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:31:40 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180900830
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 00:11 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

hehehe, nee, je hebt gelijk.. Beeldscherm turen, altijd zitten en lekker muizen de hele dag is prima voor lijf en leden... Blijf jij maar lekker binnen bij de airco zitten ^O^

We hebben al tientallen jaren een arbo-wet, en als je die een beetje volgt, kun je best oud worden in de bouw.

En nee, een avondje sporten per week of op de viedz naar je werk is niet hetzelfde als elke dag lekker bewegen de hele dag.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:50:50 #83
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180901227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 00:18 schreef Fearce23 het volgende:
Ik herken het ook wel. Het klinkt vreemd maar het lijkt me heerlijk om in de winter in de vrieskou buiten te staan en in de zomer met die hitte hard te werken. Kantoorwerk geeft (voor mij) geen voldoening. Maar het verdiend goed en ik heb hele leuke collega's dus ik vind het wel ok. Maar ik zal het zeker niet tot mijn pensioen blijven doen
Gras aan de andere kant is altijd groener. We praten wel verder als je met -5 aan een waterlek moet werken of in deze hitte een gasleiding moet affakkelen.
And so is the past
pi_180901445
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:11 schreef Jaume_I het volgende:Elke dag als ik een hoveniersbusje zie rijden, of mensen in de bouw bezig zie of iets anders waar je een concreet resultaat kunt bereiken met fysiek werk, word ik jaloers.
Bij de betoncentrale kunnen ze nog mensen gebruiken. :7
pi_180901671
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hehehe, nee, je hebt gelijk.. Beeldscherm turen, altijd zitten en lekker muizen de hele dag is prima voor lijf en leden... Blijf jij maar lekker binnen bij de airco zitten ^O^

We hebben al tientallen jaren een arbo-wet, en als je die een beetje volgt, kun je best oud worden in de bouw.

En nee, een avondje sporten per week of op de viedz naar je werk is niet hetzelfde als elke dag lekker bewegen de hele dag.
Denk dat ik een stuk fitter ben dan 90% van de bouwvakkers. Maar het is wel goed dat ze er zijn.
pi_180901827
Je kan ook een tussenweg vinden, ik vind het ook niks om de hele dag op kantoor te zetten achter een pc'tje. Maar als ik die gasten nu zie die tuinen moeten aanleggen met 35 graden dat is ook geen pretje. En in de winter ook niet, weinig werk.
Ik ben daarom concierge geworden op een grote middelbare school, super veel actief werk en klusjes doen en uiteindelijk kun je nog doorgroeien naar hoofd concierge krijg je nog wat management taken erbij. Het betaald best prima en je hebt veel vrije dagen.
pi_180905576
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 00:11 schreef spiritusbus het volgende:
Nou wat dacht je van je cholesterol, bloeddruk en opgefroten frustraties? Hoeveel kantoorlui zijn niet schijtziek van het geneuzel en dan nog in de file naar huis sukkelen. Lichamelijk misschien dan niet slopend, maar geestelijk afstompend en demotiverend.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180905969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Nou wat dacht je van je cholesterol, bloeddruk en opgefroten frustraties? Hoeveel kantoorlui zijn niet schijtziek van het geneuzel en dan nog in de file naar huis sukkelen. Lichamelijk misschien dan niet slopend, maar geestelijk afstompend en demotiverend.
Geen last van. Heb best uitdagend werk en bij verschillende klanten. Variatie houdt de geest en dus het lichaam scherp.
pi_180906016
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:58 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zo dacht ik ook, tot ik een zomerbaantje aan de lopende band nam... Heb me na 2 dagen ziekgemeld en toen ik weer terugkwam na een dag ontslag genomen :')
Slappe zak.
pi_180906993
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Slappe zak.
:') lekker mentaal kapot gaan onder het motto 'karakter'

Heb 2 weken later een baantje gevonden die 100x leuker is en ik nu nog heb.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:48:59 #91
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180908348
We maken het ook wel erg extreem natuurlijk. Alsof een kantoorbaan letterlijk 8 uur per dag achter een beeldscherm zitten is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180911037
niet bij pwc werken in Amsterdam als RA :’)
pi_180911283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 06:05 schreef wielrennerdt het volgende:
niet bij pwc werken in Amsterdam als RA :’)
Waar werk jij?
pi_180911368
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:31 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

In de koekjesfabriek werken hielp mij met bepalen dat ik iets moest doen wat ik echt leuk vond. Met meer zelfstandigheid en diepgang. Je weet nog beter waarvoor je studeert, al kon je daar wel kletsen want je stond of zat tegenover elkaar.

Lol van je eindproduct heb je daarbij ook niet echt, omdat je maar voor zo’n klein stuk verantwoordelijk bent.
pi_180911778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:48 schreef karr-1 het volgende:
We maken het ook wel erg extreem natuurlijk. Alsof een kantoorbaan letterlijk 8 uur per dag achter een beeldscherm zitten is.
Je schrikt er denk ik van voor hoeveel mensen dit dus wel geldt.

Als ik een uitje als beachvolleybal voorstel beginnen mensen al te klagen dat het te vermoeiend is (en dat is niet 1 persoon maar 50% van de mensen). Verder komt iedereen met de auto/scooter. Ook mensen die op 5 minuten fietsen wonen.

Volgens mij is luiheid/tekort aan beweging een groeiend probleem

x
pi_180911898
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:31 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is een zomerbaantje man zak hooi :') Als je je al niet een paar weken kunt zetten tot zoiets dan is het wel droevig gesteld met je.
pi_180912303
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is een zomerbaantje man zak hooi :') Als je je al niet een paar weken kunt zetten tot zoiets dan is het wel droevig gesteld met je.
Voor een habbekrats jezelf kwellen :')

Dan moet je wel heel wanhopig zijn.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:13:50 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180912387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:27 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Je schrikt er denk ik van voor hoeveel mensen dit dus wel geldt.

Als ik een uitje als beachvolleybal voorstel beginnen mensen al te klagen dat het te vermoeiend is (en dat is niet 1 persoon maar 50% van de mensen). Verder komt iedereen met de auto/scooter. Ook mensen die op 5 minuten fietsen wonen.

Volgens mij is luiheid/tekort aan beweging een groeiend probleem

x
Vond ik ook opvallend inderdaad, bij ons op het werk werken ca 800 man. Er werd geklaagd dat er weinig georganiseerd werd (door het werk zelf; we hebben een PV die regelmatig wat doen maar daar moet je lid van zijn voor 2,50 in de maand). Nu wordt er een sportdag georganiseerd voor iedereen en er hadden zich 32(!) mensen aangemeld.
Ik vind zoiets leuk, en kan me ook indenken dat dat niet voor iedereen geld. Maar 32 van de 800 is toch wel erg weinig hoor :')
Ze hebben de datum verzet en nu is de opkomst hoger, na flink gelobby van de organisatie.
pi_180913032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Vond ik ook opvallend inderdaad, bij ons op het werk werken ca 800 man. Er werd geklaagd dat er weinig georganiseerd werd (door het werk zelf; we hebben een PV die regelmatig wat doen maar daar moet je lid van zijn voor 2,50 in de maand). Nu wordt er een sportdag georganiseerd voor iedereen en er hadden zich 32(!) mensen aangemeld.
Ik vind zoiets leuk, en kan me ook indenken dat dat niet voor iedereen geld. Maar 32 van de 800 is toch wel erg weinig hoor :')
Ze hebben de datum verzet en nu is de opkomst hoger, na flink gelobby van de organisatie.
Mensen zijn vaak ook bang zich anders te presenteren. Misschien is die vlotte jongen een stuntel, hebben ze echt een dramatische conditie of vinden ze dat ze er niet uit zien in sportkleding.
Voor veel mensen is zoiets echt buiten hun comfortzone.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:27:20 #100
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_180913440
Zit ook op kantoor en heb er wel eens aan gedacht een deeltijdopleiding meubelmaker of horlogemaker te volgen. Nog niet van gekomen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_180913493
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:05 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Voor een habbekrats jezelf kwellen :')

Dan moet je wel heel wanhopig zijn.
Groei een paar ballen.
pi_180913538
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Groei een paar ballen.
Veel plezier vandaag weer achter de lopende band he.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:38:34 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180913626
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:27 schreef ShevaJB het volgende:
Zit ook op kantoor en heb er wel eens aan gedacht een deeltijdopleiding meubelmaker of horlogemaker te volgen. Nog niet van gekomen.
Heb je al weleens een meubel gemaakt of een horloge uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:41:24 #104
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_180913679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Heb je al weleens een meubel gemaakt of een horloge uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet?
Nee, maar het lijkt me interessant.
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_180913746
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:32 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Veel plezier vandaag weer achter de lopende band he.
Ja, leuk. Er niks mis mee om als 16 jarige een dergelijke bijbaan te hebben. Kinderen met de mentaliteit van jou en die van TS zijn funest voor onze maatschappij.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:53:48 #106
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180913950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:41 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Nee, maar het lijkt me interessant.
Ik heb weleens een antiek zakhorloge uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Alleen moet ik nog steeds een keer uitzoeken hoe ik de wijzers vastzet :') Die zaten er los bij.
En ik heb van ouwe planken een paar van deze stoelen gemaakt. Wel tof om in de tuin op je zelfgemaakte stoel te zitten

Gewoon beginnen met een kastje of een bankie. Gaandeweg leer je wel
Of een goedkoop horloge en een loep met lamp kopen en beginnen

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 03-08-2018 10:59:18 ]
pi_180914959
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja, leuk. Er niks mis mee om als 16 jarige een dergelijke bijbaan te hebben. Kinderen met de mentaliteit van jou en die van TS zijn funest voor onze maatschappij.
Je hebt geen idee hoe mijn mentaliteit is knul.
pi_180915158
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:41 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoe mijn mentaliteit is knul.
Gast ga nou niet zo stoer doen :') Mooie straatcommando dat je er rondloopt. Als je je te goed voelt voor een paar weekjes bikkelen op een zomerbaantje dan is je mentaliteit gewoon kut. Klaar.
pi_180915227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Gast ga nou niet zo stoer doen :') Mooie straatcommando dat je er rondloopt. Als je je te goed voelt voor een paar weekjes bikkelen op een zomerbaantje dan is je mentaliteit gewoon kut. Klaar.
Ik heb vanaf mijn 13e allerlei zomerbaantjes gehad, maar als iets echt ultiem kut is ben je wel een kneus om dat werk te blijven doen terwijl er op die leeftijd tal van andere bijbanen zijn.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:55:12 #110
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_180915240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik heb weleens een antiek zakhorloge uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Alleen moet ik nog steeds een keer uitzoeken hoe ik de wijzers vastzet :') Die zaten er los bij.
En ik heb van ouwe planken een paar van deze stoelen gemaakt. Wel tof om in de tuin op je zelfgemaakte stoel te zitten
[ afbeelding ]
Gewoon beginnen met een kastje of een bankie. Gaandeweg leer je wel
Of een goedkoop horloge en een loep met lamp kopen en beginnen
Dat bedoel ik, puur vanwege het feit dat je op kantoor zit en toch wat tastbaars wilt maken. Dus inderdaad een goed voorbeeld.
[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:56:26 #111
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_180915264
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik heb vanaf mijn 13e allerlei zomerbaantjes gehad, maar als iets echt ultiem kut is ben je wel een kneus om dat werk te blijven doen terwijl er op die leeftijd tal van andere bijbanen zijn.
Wel mee eens. Ooit als knaapje in de afwaskeuken van een restaurant gewerkt. Was daar naar 3 weekenden klaar mee.
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_180915270
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om af en toe even te weten wat hard werken is? Dan leer je ook hoe het is voor mensen die dat tot aan hun pensioen moeten doen. Ik kots op mensen die na 2 dagen dit soort dingen al opgeven, zwakkelingen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:59:10 #113
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_180915327
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:56 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om af en toe even te weten wat hard werken is? Dan leer je ook hoe het is voor mensen die dat tot aan hun pensioen moeten doen. Ik kots op mensen die na 2 dagen dit soort dingen al opgeven, zwakkelingen.
En de gasten met hogere ambitie schijten vervolgens op jou

[/b]
Eindbaas ^O^
pi_180915362
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:59 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

En de gasten met hogere ambitie schijten vervolgens op jou

[ afbeelding ]
Nou echt wel, wat zullen de mensen op kantoor schijten op de vakantiewerkers van 16 jaar zeg :') Schei toch uit.
pi_180915411
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:56 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik heb het niet over hard werken, maar of werk kut is. Ik heb bijbanen gehad waar ik geen flikker hoefde te doen, maar doordat het daar verder wel kut was ben ik daarmee gekapt en ben ik bij een boomkwekerij gaan werken waar je 8 uur per dag op het land stond. Dat was hard werken, maar wel een topsfeer.

Maar blijf jij maar werk doen wat je kut vindt. Je zult er vast iets aan hebben in je leven :W
pi_180915448
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:02 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik heb het niet over hard werken, maar of werk kut is. Ik heb bijbanen gehad waar ik geen flikker hoefde te doen, maar doordat het daar verder wel kut was ben ik daarmee gekapt en ben ik bij een boomkwekerij gaan werken waar je 8 uur per dag op het land stond. Dat was hard werken, maar wel een topsfeer.

Maar blijf jij maar werk doen wat je kut vindt. Je zult er vast iets aan hebben in je leven :W
Ik doe helemaal geen kutwerk, geen idee hoe je daar bij komt :') Iedereen wil de makkelijke weg naar veel geld, zo zit het leven nou eenmaal niet in elkaar voor 99% van de mensen.
pi_180915508
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:03 schreef nickhguitar het volgende:
Iedereen wil de makkelijke weg naar veel geld, zo zit het leven nou eenmaal niet in elkaar voor 99% van de mensen.
Dan ben ik die ene % die dat anders aanpakt. Mooie is, dat het geld erbij kwam, zonder dat ik dat nastreefde. Voor mij was (is) zinvol en moeilijk en boeiend werk, belangrijk dan het geld. Overigens was en is werken niet mijn belangrijkste bron van inkomsten. Je kan werken voor geld (niet mijn idee), laat het geld voor me werken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180915576
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan ben ik die ene % die dat anders aanpakt. Mooie is, dat het geld erbij kwam, zonder dat ik dat nastreefde. Voor mij was (is) zinvol en moeilijk en boeiend werk, belangrijk dan het geld. Overigens was en is werken niet mijn belangrijkste bron van inkomsten. Je kan werken voor geld (niet mijn idee), laat het geld voor me werken.
Ja dit zijn altijd van die populaire uitspraken. Om het ook daadwerkelijk dusdanig in te richten is een 2de. Als het zo simpel was; waarom liggen mensen dan nog 40 uur per week op hun knieën straten te leggen? Het zou zoveel makkelijk zijn om het geld voor hun te laten werken. immers.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:11:43 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180915628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:09 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja dit zijn altijd van die populaire uitspraken. Om het ook daadwerkelijk dusdanig in te richten is een 2de. Als het zo simpel was; waarom liggen mensen dan nog 40 uur per week op hun knieën straten te leggen? Het zou zoveel makkelijk zijn om het geld voor hun te laten werken. immers.
omdat het best leuk werk is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180915639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:09 schreef nickhguitar het volgende:
Ach, de ideeën van Marx zijn dat achterhaald en begraven, zijn analyse van de maatschappij is zo slecht nog niet.

Productie bestaat bij de gratie van arbeid en kapitaal, beide worden beloond. Je kan werken voor geld, of geld investeren en de winst opstrijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')