Groei een paar ballen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:05 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Voor een habbekrats jezelf kwellen
Dan moet je wel heel wanhopig zijn.
Heb je al weleens een meubel gemaakt of een horloge uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:27 schreef ShevaJB het volgende:
Zit ook op kantoor en heb er wel eens aan gedacht een deeltijdopleiding meubelmaker of horlogemaker te volgen. Nog niet van gekomen.
Nee, maar het lijkt me interessant.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Heb je al weleens een meubel gemaakt of een horloge uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet?
Ja, leuk. Er niks mis mee om als 16 jarige een dergelijke bijbaan te hebben. Kinderen met de mentaliteit van jou en die van TS zijn funest voor onze maatschappij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:32 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Veel plezier vandaag weer achter de lopende band he.
Ik heb weleens een antiek zakhorloge uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Alleen moet ik nog steeds een keer uitzoeken hoe ik de wijzers vastzetquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:41 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Nee, maar het lijkt me interessant.
Je hebt geen idee hoe mijn mentaliteit is knul.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:44 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja, leuk. Er niks mis mee om als 16 jarige een dergelijke bijbaan te hebben. Kinderen met de mentaliteit van jou en die van TS zijn funest voor onze maatschappij.
Gast ga nou niet zo stoer doenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:41 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe mijn mentaliteit is knul.
Ik heb vanaf mijn 13e allerlei zomerbaantjes gehad, maar als iets echt ultiem kut is ben je wel een kneus om dat werk te blijven doen terwijl er op die leeftijd tal van andere bijbanen zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:50 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Gast ga nou niet zo stoer doenMooie straatcommando dat je er rondloopt. Als je je te goed voelt voor een paar weekjes bikkelen op een zomerbaantje dan is je mentaliteit gewoon kut. Klaar.
Dat bedoel ik, puur vanwege het feit dat je op kantoor zit en toch wat tastbaars wilt maken. Dus inderdaad een goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb weleens een antiek zakhorloge uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Alleen moet ik nog steeds een keer uitzoeken hoe ik de wijzers vastzetDie zaten er los bij.
En ik heb van ouwe planken een paar van deze stoelen gemaakt. Wel tof om in de tuin op je zelfgemaakte stoel te zitten
[ afbeelding ]
Gewoon beginnen met een kastje of een bankie. Gaandeweg leer je wel
Of een goedkoop horloge en een loep met lamp kopen en beginnen
Wel mee eens. Ooit als knaapje in de afwaskeuken van een restaurant gewerkt. Was daar naar 3 weekenden klaar mee.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik heb vanaf mijn 13e allerlei zomerbaantjes gehad, maar als iets echt ultiem kut is ben je wel een kneus om dat werk te blijven doen terwijl er op die leeftijd tal van andere bijbanen zijn.
Wat is er mis mee om af en toe even te weten wat hard werken is? Dan leer je ook hoe het is voor mensen die dat tot aan hun pensioen moeten doen. Ik kots op mensen die na 2 dagen dit soort dingen al opgeven, zwakkelingen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik heb vanaf mijn 13e allerlei zomerbaantjes gehad, maar als iets echt ultiem kut is ben je wel een kneus om dat werk te blijven doen terwijl er op die leeftijd tal van andere bijbanen zijn.
En de gasten met hogere ambitie schijten vervolgens op jouquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:56 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om af en toe even te weten wat hard werken is? Dan leer je ook hoe het is voor mensen die dat tot aan hun pensioen moeten doen. Ik kots op mensen die na 2 dagen dit soort dingen al opgeven, zwakkelingen.
Nou echt wel, wat zullen de mensen op kantoor schijten op de vakantiewerkers van 16 jaar zegquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:59 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
En de gasten met hogere ambitie schijten vervolgens op jou
[ afbeelding ]
Ik heb het niet over hard werken, maar of werk kut is. Ik heb bijbanen gehad waar ik geen flikker hoefde te doen, maar doordat het daar verder wel kut was ben ik daarmee gekapt en ben ik bij een boomkwekerij gaan werken waar je 8 uur per dag op het land stond. Dat was hard werken, maar wel een topsfeer.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:56 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om af en toe even te weten wat hard werken is? Dan leer je ook hoe het is voor mensen die dat tot aan hun pensioen moeten doen. Ik kots op mensen die na 2 dagen dit soort dingen al opgeven, zwakkelingen.
Ik doe helemaal geen kutwerk, geen idee hoe je daar bij komtquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:02 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik heb het niet over hard werken, maar of werk kut is. Ik heb bijbanen gehad waar ik geen flikker hoefde te doen, maar doordat het daar verder wel kut was ben ik daarmee gekapt en ben ik bij een boomkwekerij gaan werken waar je 8 uur per dag op het land stond. Dat was hard werken, maar wel een topsfeer.
Maar blijf jij maar werk doen wat je kut vindt. Je zult er vast iets aan hebben in je leven
Dan ben ik die ene % die dat anders aanpakt. Mooie is, dat het geld erbij kwam, zonder dat ik dat nastreefde. Voor mij was (is) zinvol en moeilijk en boeiend werk, belangrijk dan het geld. Overigens was en is werken niet mijn belangrijkste bron van inkomsten. Je kan werken voor geld (niet mijn idee), laat het geld voor me werken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:03 schreef nickhguitar het volgende:
Iedereen wil de makkelijke weg naar veel geld, zo zit het leven nou eenmaal niet in elkaar voor 99% van de mensen.
Ja dit zijn altijd van die populaire uitspraken. Om het ook daadwerkelijk dusdanig in te richten is een 2de. Als het zo simpel was; waarom liggen mensen dan nog 40 uur per week op hun knieën straten te leggen? Het zou zoveel makkelijk zijn om het geld voor hun te laten werken. immers.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan ben ik die ene % die dat anders aanpakt. Mooie is, dat het geld erbij kwam, zonder dat ik dat nastreefde. Voor mij was (is) zinvol en moeilijk en boeiend werk, belangrijk dan het geld. Overigens was en is werken niet mijn belangrijkste bron van inkomsten. Je kan werken voor geld (niet mijn idee), laat het geld voor me werken.
omdat het best leuk werk is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dit zijn altijd van die populaire uitspraken. Om het ook daadwerkelijk dusdanig in te richten is een 2de. Als het zo simpel was; waarom liggen mensen dan nog 40 uur per week op hun knieën straten te leggen? Het zou zoveel makkelijk zijn om het geld voor hun te laten werken. immers.
Ach, de ideeën van Marx zijn dat achterhaald en begraven, zijn analyse van de maatschappij is zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:09 schreef nickhguitar het volgende:
Ja dit zijn altijd van die populaire uitspraken. Om het ook daadwerkelijk dusdanig in te richten is een 2de. Als het zo simpel was; waarom liggen mensen dan nog 40 uur per week op hun knieën straten te leggen? Het zou zoveel makkelijk zijn om het geld voor hun te laten werken. immers.
Zeker, er is een klein groepje die dat denkt. Ik heb meerdere jaren achtereen meegeholpen in de bouw, dan heb je het over een groep van in totaal zo'n 40 a 50 mensen. De mensen die niet 10x per dag hun beroep zaten te vervloeken waren op een hand te tellen.quote:
Geld investeren en de winst opstrijken werkt natuurlijk alleen als je een behoorlijk bedrag te investeren hebt. En daarvoor zul je toch eerst zelf een tijdje moeten werken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach, de ideeën van Marx zijn dat achterhaald en begraven, zijn analyse van de maatschappij is zo slecht nog niet.
Productie bestaat bij de gratie van arbeid en kapitaal, beide worden beloond. Je kan werken voor geld, of geld investeren en de winst opstrijken.
mensen met hogere ambities beginnen in 90% van de gevallen ook gewoon met strontscheppen hoor. Dat ze daarna een beetje uit de hoogte gaan doen is de aard van het beestje.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:59 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
En de gasten met hogere ambitie schijten vervolgens op jou
[ afbeelding ]
Ja, je hebt gelijk, heb ook een jaar gewerkt voordat ik een huis voor Fl.130.000,- kocht en ging beleggen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:14 schreef spiritusbus het volgende:
Geld investeren en de winst opstrijken werkt natuurlijk alleen als je een behoorlijk bedrag te investeren hebt. En daarvoor zul je toch eerst zelf een tijdje moeten werken.
Dat heb je netjes gedaan, maar mensen/gezinnen met laagbetaalde arbeid hebben die 15k niet zomaar om weg te zetten. Wat als Apple geflopt was? Weg 15000 euro... dat kunnen sommigen nu eenmaal niet riskeren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, heb ook een jaar gewerkt voordat ik een huis voor Fl.130.000,- kocht en ging beleggen.
Als je 15 jaar geleden ¤10.000 in Apple had geïnvesteerd, was je nu miljonair. Achteraf makkelijk gezegd en een exceptioneel voorbeeld, maar maandelijks een bedrag investeren/beleggen brengt meer op dan werken. Ik kan wel voorbeelden blijven aandragen, maar er is meer dan alleen werken voor geld.
Verder vind ik het wel best in dit topic, we belanden (weer) in oeverloos gezwets. Ik ga de winst op m'n OCI opties (aug calls) maar eens verzilveren, kan ik dit weekeind "de beest gaan uithangen".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |