abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180884504
Als je het echt ver wilt schoppen moet je op kantoor met je handen gaan werken obder het bureau van je baas!
Play hard, go pro.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:48:29 #77
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180886447
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:07 schreef Nobu het volgende:

[..]

Gaat dit nog steeds over bouwvakkeren of zijn dit kantoorklachten?
Bouwvakkers
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180886572
Ik ben juist blij met mijn leven als kantoorslaaf. Zit nooit in kutweer in de winter, nu tijdens de hittegolf lekker in de airco, flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuis werken... Het lijkt me ook echt kut om 0,0 vastigheid te hebben qua tijden, er is ook geen haar op m'n hoofd die aan nacht-, weekend- of feestdagendienst denkt...

Kortom, kantoorslaafleef beste leef :7
pi_180886932
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben juist blij met mijn leven als kantoorslaaf. Zit nooit in kutweer in de winter, nu tijdens de hittegolf lekker in de airco, flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuis werken... Het lijkt me ook echt kut om 0,0 vastigheid te hebben qua tijden, er is ook geen haar op m'n hoofd die aan nacht-, weekend- of feestdagendienst denkt...

Kortom, kantoorslaafleef beste leef :7
Deze man weet. Bovendien is mijn lijf niet compleet verrot over een jaar of 20.
pi_180887122
Ik herken het ook wel. Het klinkt vreemd maar het lijkt me heerlijk om in de winter in de vrieskou buiten te staan en in de zomer met die hitte hard te werken. Kantoorwerk geeft (voor mij) geen voldoening. Maar het verdiend goed en ik heb hele leuke collega's dus ik vind het wel ok. Maar ik zal het zeker niet tot mijn pensioen blijven doen
pi_180888005
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:13 schreef Handleiding het volgende:
Goed dagboektopic weer kluun1985
dat ben ik niet :(
Niet doen
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:31:40 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180900830
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 00:11 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

hehehe, nee, je hebt gelijk.. Beeldscherm turen, altijd zitten en lekker muizen de hele dag is prima voor lijf en leden... Blijf jij maar lekker binnen bij de airco zitten ^O^

We hebben al tientallen jaren een arbo-wet, en als je die een beetje volgt, kun je best oud worden in de bouw.

En nee, een avondje sporten per week of op de viedz naar je werk is niet hetzelfde als elke dag lekker bewegen de hele dag.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:50:50 #83
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180901227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 00:18 schreef Fearce23 het volgende:
Ik herken het ook wel. Het klinkt vreemd maar het lijkt me heerlijk om in de winter in de vrieskou buiten te staan en in de zomer met die hitte hard te werken. Kantoorwerk geeft (voor mij) geen voldoening. Maar het verdiend goed en ik heb hele leuke collega's dus ik vind het wel ok. Maar ik zal het zeker niet tot mijn pensioen blijven doen
Gras aan de andere kant is altijd groener. We praten wel verder als je met -5 aan een waterlek moet werken of in deze hitte een gasleiding moet affakkelen.
And so is the past
pi_180901445
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:11 schreef Jaume_I het volgende:Elke dag als ik een hoveniersbusje zie rijden, of mensen in de bouw bezig zie of iets anders waar je een concreet resultaat kunt bereiken met fysiek werk, word ik jaloers.
Bij de betoncentrale kunnen ze nog mensen gebruiken. :7
pi_180901671
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hehehe, nee, je hebt gelijk.. Beeldscherm turen, altijd zitten en lekker muizen de hele dag is prima voor lijf en leden... Blijf jij maar lekker binnen bij de airco zitten ^O^

We hebben al tientallen jaren een arbo-wet, en als je die een beetje volgt, kun je best oud worden in de bouw.

En nee, een avondje sporten per week of op de viedz naar je werk is niet hetzelfde als elke dag lekker bewegen de hele dag.
Denk dat ik een stuk fitter ben dan 90% van de bouwvakkers. Maar het is wel goed dat ze er zijn.
pi_180901827
Je kan ook een tussenweg vinden, ik vind het ook niks om de hele dag op kantoor te zetten achter een pc'tje. Maar als ik die gasten nu zie die tuinen moeten aanleggen met 35 graden dat is ook geen pretje. En in de winter ook niet, weinig werk.
Ik ben daarom concierge geworden op een grote middelbare school, super veel actief werk en klusjes doen en uiteindelijk kun je nog doorgroeien naar hoofd concierge krijg je nog wat management taken erbij. Het betaald best prima en je hebt veel vrije dagen.
pi_180905576
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 00:11 schreef spiritusbus het volgende:
Nou wat dacht je van je cholesterol, bloeddruk en opgefroten frustraties? Hoeveel kantoorlui zijn niet schijtziek van het geneuzel en dan nog in de file naar huis sukkelen. Lichamelijk misschien dan niet slopend, maar geestelijk afstompend en demotiverend.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180905969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Nou wat dacht je van je cholesterol, bloeddruk en opgefroten frustraties? Hoeveel kantoorlui zijn niet schijtziek van het geneuzel en dan nog in de file naar huis sukkelen. Lichamelijk misschien dan niet slopend, maar geestelijk afstompend en demotiverend.
Geen last van. Heb best uitdagend werk en bij verschillende klanten. Variatie houdt de geest en dus het lichaam scherp.
pi_180906016
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:58 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zo dacht ik ook, tot ik een zomerbaantje aan de lopende band nam... Heb me na 2 dagen ziekgemeld en toen ik weer terugkwam na een dag ontslag genomen :')
Slappe zak.
pi_180906993
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Slappe zak.
:') lekker mentaal kapot gaan onder het motto 'karakter'

Heb 2 weken later een baantje gevonden die 100x leuker is en ik nu nog heb.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:48:59 #91
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180908348
We maken het ook wel erg extreem natuurlijk. Alsof een kantoorbaan letterlijk 8 uur per dag achter een beeldscherm zitten is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180911037
niet bij pwc werken in Amsterdam als RA :’)
pi_180911283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 06:05 schreef wielrennerdt het volgende:
niet bij pwc werken in Amsterdam als RA :’)
Waar werk jij?
pi_180911368
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:31 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

In de koekjesfabriek werken hielp mij met bepalen dat ik iets moest doen wat ik echt leuk vond. Met meer zelfstandigheid en diepgang. Je weet nog beter waarvoor je studeert, al kon je daar wel kletsen want je stond of zat tegenover elkaar.

Lol van je eindproduct heb je daarbij ook niet echt, omdat je maar voor zo’n klein stuk verantwoordelijk bent.
pi_180911778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:48 schreef karr-1 het volgende:
We maken het ook wel erg extreem natuurlijk. Alsof een kantoorbaan letterlijk 8 uur per dag achter een beeldscherm zitten is.
Je schrikt er denk ik van voor hoeveel mensen dit dus wel geldt.

Als ik een uitje als beachvolleybal voorstel beginnen mensen al te klagen dat het te vermoeiend is (en dat is niet 1 persoon maar 50% van de mensen). Verder komt iedereen met de auto/scooter. Ook mensen die op 5 minuten fietsen wonen.

Volgens mij is luiheid/tekort aan beweging een groeiend probleem

x
pi_180911898
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:31 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is een zomerbaantje man zak hooi :') Als je je al niet een paar weken kunt zetten tot zoiets dan is het wel droevig gesteld met je.
pi_180912303
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is een zomerbaantje man zak hooi :') Als je je al niet een paar weken kunt zetten tot zoiets dan is het wel droevig gesteld met je.
Voor een habbekrats jezelf kwellen :')

Dan moet je wel heel wanhopig zijn.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:13:50 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180912387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:27 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Je schrikt er denk ik van voor hoeveel mensen dit dus wel geldt.

Als ik een uitje als beachvolleybal voorstel beginnen mensen al te klagen dat het te vermoeiend is (en dat is niet 1 persoon maar 50% van de mensen). Verder komt iedereen met de auto/scooter. Ook mensen die op 5 minuten fietsen wonen.

Volgens mij is luiheid/tekort aan beweging een groeiend probleem

x
Vond ik ook opvallend inderdaad, bij ons op het werk werken ca 800 man. Er werd geklaagd dat er weinig georganiseerd werd (door het werk zelf; we hebben een PV die regelmatig wat doen maar daar moet je lid van zijn voor 2,50 in de maand). Nu wordt er een sportdag georganiseerd voor iedereen en er hadden zich 32(!) mensen aangemeld.
Ik vind zoiets leuk, en kan me ook indenken dat dat niet voor iedereen geld. Maar 32 van de 800 is toch wel erg weinig hoor :')
Ze hebben de datum verzet en nu is de opkomst hoger, na flink gelobby van de organisatie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180913032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Vond ik ook opvallend inderdaad, bij ons op het werk werken ca 800 man. Er werd geklaagd dat er weinig georganiseerd werd (door het werk zelf; we hebben een PV die regelmatig wat doen maar daar moet je lid van zijn voor 2,50 in de maand). Nu wordt er een sportdag georganiseerd voor iedereen en er hadden zich 32(!) mensen aangemeld.
Ik vind zoiets leuk, en kan me ook indenken dat dat niet voor iedereen geld. Maar 32 van de 800 is toch wel erg weinig hoor :')
Ze hebben de datum verzet en nu is de opkomst hoger, na flink gelobby van de organisatie.
Mensen zijn vaak ook bang zich anders te presenteren. Misschien is die vlotte jongen een stuntel, hebben ze echt een dramatische conditie of vinden ze dat ze er niet uit zien in sportkleding.
Voor veel mensen is zoiets echt buiten hun comfortzone.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:27:20 #100
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_180913440
Zit ook op kantoor en heb er wel eens aan gedacht een deeltijdopleiding meubelmaker of horlogemaker te volgen. Nog niet van gekomen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')