Bouwvakkersquote:Op woensdag 1 augustus 2018 10:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gaat dit nog steeds over bouwvakkeren of zijn dit kantoorklachten?
Deze man weet. Bovendien is mijn lijf niet compleet verrot over een jaar of 20.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 23:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben juist blij met mijn leven als kantoorslaaf. Zit nooit in kutweer in de winter, nu tijdens de hittegolf lekker in de airco, flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuis werken... Het lijkt me ook echt kut om 0,0 vastigheid te hebben qua tijden, er is ook geen haar op m'n hoofd die aan nacht-, weekend- of feestdagendienst denkt...
Kortom, kantoorslaafleef beste leef
hehehe, nee, je hebt gelijk.. Beeldscherm turen, altijd zitten en lekker muizen de hele dag is prima voor lijf en leden... Blijf jij maar lekker binnen bij de airco zittenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 00:11 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Deze man weet. Bovendien is mijn lijf niet compleet verrot over een jaar of 20.
Gras aan de andere kant is altijd groener. We praten wel verder als je met -5 aan een waterlek moet werken of in deze hitte een gasleiding moet affakkelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 00:18 schreef Fearce23 het volgende:
Ik herken het ook wel. Het klinkt vreemd maar het lijkt me heerlijk om in de winter in de vrieskou buiten te staan en in de zomer met die hitte hard te werken. Kantoorwerk geeft (voor mij) geen voldoening. Maar het verdiend goed en ik heb hele leuke collega's dus ik vind het wel ok. Maar ik zal het zeker niet tot mijn pensioen blijven doen
Bij de betoncentrale kunnen ze nog mensen gebruiken.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 20:11 schreef Jaume_I het volgende:Elke dag als ik een hoveniersbusje zie rijden, of mensen in de bouw bezig zie of iets anders waar je een concreet resultaat kunt bereiken met fysiek werk, word ik jaloers.
Denk dat ik een stuk fitter ben dan 90% van de bouwvakkers. Maar het is wel goed dat ze er zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehehe, nee, je hebt gelijk.. Beeldscherm turen, altijd zitten en lekker muizen de hele dag is prima voor lijf en leden... Blijf jij maar lekker binnen bij de airco zitten
We hebben al tientallen jaren een arbo-wet, en als je die een beetje volgt, kun je best oud worden in de bouw.
En nee, een avondje sporten per week of op de viedz naar je werk is niet hetzelfde als elke dag lekker bewegen de hele dag.
Nou wat dacht je van je cholesterol, bloeddruk en opgefroten frustraties? Hoeveel kantoorlui zijn niet schijtziek van het geneuzel en dan nog in de file naar huis sukkelen. Lichamelijk misschien dan niet slopend, maar geestelijk afstompend en demotiverend.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 00:11 schreef spiritusbus het volgende:
Deze man weet. Bovendien is mijn lijf niet compleet verrot over een jaar of 20.
Geen last van. Heb best uitdagend werk en bij verschillende klanten. Variatie houdt de geest en dus het lichaam scherp.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou wat dacht je van je cholesterol, bloeddruk en opgefroten frustraties? Hoeveel kantoorlui zijn niet schijtziek van het geneuzel en dan nog in de file naar huis sukkelen. Lichamelijk misschien dan niet slopend, maar geestelijk afstompend en demotiverend.
Slappe zak.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 20:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zo dacht ik ook, tot ik een zomerbaantje aan de lopende band nam... Heb me na 2 dagen ziekgemeld en toen ik weer terugkwam na een dag ontslag genomen
quote:
Waar werk jij?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 06:05 schreef wielrennerdt het volgende:
niet bij pwc werken in Amsterdam als RA :’)
In de koekjesfabriek werken hielp mij met bepalen dat ik iets moest doen wat ik echt leuk vond. Met meer zelfstandigheid en diepgang. Je weet nog beter waarvoor je studeert, al kon je daar wel kletsen want je stond of zat tegenover elkaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:31 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]lekker mentaal kapot gaan onder het motto 'karakter'
Heb 2 weken later een baantje gevonden die 100x leuker is en ik nu nog heb.
Je schrikt er denk ik van voor hoeveel mensen dit dus wel geldt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 23:48 schreef karr-1 het volgende:
We maken het ook wel erg extreem natuurlijk. Alsof een kantoorbaan letterlijk 8 uur per dag achter een beeldscherm zitten is.
Het is een zomerbaantje man zak hooiquote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:31 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]lekker mentaal kapot gaan onder het motto 'karakter'
Heb 2 weken later een baantje gevonden die 100x leuker is en ik nu nog heb.
Voor een habbekrats jezelf kwellenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het is een zomerbaantje man zak hooiAls je je al niet een paar weken kunt zetten tot zoiets dan is het wel droevig gesteld met je.
Vond ik ook opvallend inderdaad, bij ons op het werk werken ca 800 man. Er werd geklaagd dat er weinig georganiseerd werd (door het werk zelf; we hebben een PV die regelmatig wat doen maar daar moet je lid van zijn voor 2,50 in de maand). Nu wordt er een sportdag georganiseerd voor iedereen en er hadden zich 32(!) mensen aangemeld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:27 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Je schrikt er denk ik van voor hoeveel mensen dit dus wel geldt.
Als ik een uitje als beachvolleybal voorstel beginnen mensen al te klagen dat het te vermoeiend is (en dat is niet 1 persoon maar 50% van de mensen). Verder komt iedereen met de auto/scooter. Ook mensen die op 5 minuten fietsen wonen.
Volgens mij is luiheid/tekort aan beweging een groeiend probleem
x
Mensen zijn vaak ook bang zich anders te presenteren. Misschien is die vlotte jongen een stuntel, hebben ze echt een dramatische conditie of vinden ze dat ze er niet uit zien in sportkleding.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vond ik ook opvallend inderdaad, bij ons op het werk werken ca 800 man. Er werd geklaagd dat er weinig georganiseerd werd (door het werk zelf; we hebben een PV die regelmatig wat doen maar daar moet je lid van zijn voor 2,50 in de maand). Nu wordt er een sportdag georganiseerd voor iedereen en er hadden zich 32(!) mensen aangemeld.
Ik vind zoiets leuk, en kan me ook indenken dat dat niet voor iedereen geld. Maar 32 van de 800 is toch wel erg weinig hoor
Ze hebben de datum verzet en nu is de opkomst hoger, na flink gelobby van de organisatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |