abonnement Unibet Coolblue
pi_180834119
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_180834159
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Niets! Ik hoop de het zijn hersentjes zo veranderd heeft dat hij zo auto rijden ineens leuk vindt!
Hehe, ik help het je hopen! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_180834246
Mijn O. sliep de laatste dagen overigens voor het eerst in zijn leven zowaar overdag in z'n ledikantje! :o Ik begon er al bijna op te rekenen, maar toen ik het net weer vol goeie moed probeerde, resulteerde dat in een krijsfestijn waar volgens mij de newborn bij de buren wakker van werd. Oeps! Sorry @ beide knulletjes!

O. slaapt intussen wel, op ons bed, met zijn neus in mijn oksel gedrukt en zijn vuist om mijn tepel :') O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180834814
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:03 schreef Jagärtrut het volgende:

Hoe doe jij dat met opvoeden qua talen jagar? Want jouw man is Duits en jullie wonen ook steeds in een ander land :)
Spreken je kinderen nu meerdere talen vloeiend?
pi_180835064
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:30 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Hoe doe jij dat met opvoeden qua talen jagar? Want jouw man is Duits en jullie wonen ook steeds in een ander land :)
Spreken je kinderen nu meerdere talen vloeiend?
Mijn man spreekt Duits net de kinderen, een ik Nederlands. Mijn man en ik spreken nu nog Engels armen. Voorheen woonden we in Duitsland en ging T naar een Duits kdv. Nu gaat hij straks naar een Vlaamse school. Hij spreekt Duits en Nederlands en weet het meestal ook goed uit elkaar te halen. Alleen sommige woorden kent hij maar in 1 taal... toetje bijvoorbeeld alleen in het Nederlands...
pi_180835341
Voorlezen wordt voor A eigenlijk nooit overgeslagen en doet het altijd goed.
Al ben ik in een slechte bui, voorlezen veranderd echt mijn stemming in positieve zin.
A. vind het ook altijd leuk. *O*
pi_180835519
Oh Jagar, wat schrikken met die kleine O, gelukkig gaat het goed met hem!

Je ziet haar tandjes nu als ze lacht *) Voor de rest is ze heel jengelig en ongeduldig vandaag }:|
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180836622
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mijn man spreekt Duits net de kinderen, een ik Nederlands. Mijn man en ik spreken nu nog Engels armen. Voorheen woonden we in Duitsland en ging T naar een Duits kdv. Nu gaat hij straks naar een Vlaamse school. Hij spreekt Duits en Nederlands en weet het meestal ook goed uit elkaar te halen. Alleen sommige woorden kent hij maar in 1 taal... toetje bijvoorbeeld alleen in het Nederlands...
Welke taal willen jullie samen gaan spreken? Wij spreken thuis (helaas) Engels. Nu is mijn Engels beter dan het Nederlands van mijn man, maar vind het toch onhandig omdat het niet mijn moedertaal is. Daarnaast betrap ik mezelf erop dat ik ook Engels tegen R. praat :')

Nu maakt dat allemaal niet zo uit, baby is pas drie maanden :D

Oh Rena, wat een schattige foto weer O+

Hier ook een hangerige baby. De babygym was een regelrechte hit de afgelopen weken. Kon hij zich per dag wel een uur mee vermaken. Nu wil hij het liefst niet meer op zijn rug maar op ons liggen.. Met dit weer }:|
pi_180839326
Voor de verandering eens geen jippiebericht. Zojuist tot bloedens toe gebeten tijdens het voeden :X
Let me see you stripped down to the bone
pi_180839368
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:07 schreef rena het volgende:
Oh Jagar, wat schrikken met die kleine O, gelukkig gaat het goed met hem!

Je ziet haar tandjes nu als ze lacht *) Voor de rest is ze heel jengelig en ongeduldig vandaag }:|
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tandjes zou ik op elk ander moment reuzeschattig hebben gevonden.. :+
Dan maar een O+ voor het pluisje haar boven oh zo knijpbare wangen! O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 30 juli 2018 @ 19:24:33 #11
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180840047
Zonder bijlees.. hier (ook) doorkomende tandjes, pijn en geen slaap....
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 30 juli 2018 @ 19:28:42 #12
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180840110
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:46 schreef minilot het volgende:
Voor de verandering eens geen jippiebericht. Zojuist tot bloedens toe gebeten tijdens het voeden :X
:X
Protčge moi de mes désirs.
pi_180840287
Oei dames, dat klinkt erg onplezierig :o :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180840503
:X ik kijk niet uit naar de tandjes...
pi_180840818
Oh nee Mini :X En Duman dus ook al tandjes ellende. B heeft nog steeds een heerlijk tandenloos bekkie O+ Dacht wel iets te voelen bovenin bij z'n voortandjes, maar hij was zo happy vandaav dat ze vast nog niet op echt doorkomen staan. Sterkte dames!
pi_180840846
Oei mini, das niet leuk!

@dg, ik denk dat we overschakelen op Duits of Nederlands, maar ik vind het maar lastig. De duutser is van die mening, omdat hij denkt dat T zich buitengesloten voelt aan tafel. Ik weet dat nog niet zo zeker!
  maandag 30 juli 2018 @ 20:12:16 #17
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180840868
Wat gaan jullie hard :o

Mini, daar zag ik dus echt zo tegenop, om te voeden met tandjes :X. Precies om die reden :X

Duman, jij ook gebeten? :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 30 juli 2018 @ 20:13:10 #18
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180840884
En Rena, wat een heerlijk bolle toet heeft C zeg O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 30 juli 2018 @ 20:20:53 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180841035
Mijn moeder vindt M. één gezicht met mijn oudste dochter:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 30 juli 2018 @ 20:41:06 #20
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_180841441
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:20 schreef LadyS het volgende:
Mijn moeder vindt M. één gezicht met mijn oudste dochter:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb trouwens nog een foto van A. op een fietsje op een meeting. I. is daar volgens mij zelfs nog een baby.. O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 30 juli 2018 @ 20:47:32 #21
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180841616
LadyS, nee, gelukkig nog niet gebeten! Maar m’n tepel wordt wel gebruikt om z’n pijn te verlichten. O+ U. heeft er heel erg last van, ik begreep net pas dat het door de tandjes komt..

Oh, je kleintjes zijn inderdaad als 2 druppels! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_180841775
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Oei mini, das niet leuk!

@dg, ik denk dat we overschakelen op Duits of Nederlands, maar ik vind het maar lastig. De duutser is van die mening, omdat hij denkt dat T zich buitengesloten voelt aan tafel. Ik weet dat nog niet zo zeker!
Nou ja, wel weer goed voor z'n Engels ;)
  maandag 30 juli 2018 @ 20:57:03 #23
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180841871
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:41 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik heb trouwens nog een foto van A. op een fietsje op een meeting. I. is daar volgens mij zelfs nog een baby.. O+
Oh echt? :o Wat leuk zeg.
Ze lijken nu trouwens in het niks meer op zichzelf :D Ik zal even een recente foto opzoeken

Duman, ben je nu niet elke keer bang dat die tanden er in staan straks? Het stomme is: ik heb mijn jongste dochter ruim 16 maanden gevoed en dus ook met tanden, maar ik kan me er dus niet veel van herinneren :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180842424
Rena wat een schatje O+

Oh no mini! Auw! :X

LadyS ze lijken echt op elkaar! En je telefoon _O-

Sacre allebei nog nooit? :D Ik hoop niet dat jullie t dan nog krijgen.. :P
pi_180842431


[ Bericht 92% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 30-07-2018 21:21:22 (Mezelf gequote :P) ]
  maandag 30 juli 2018 @ 21:56:57 #26
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180843024
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:57 schreef LadyS het volgende:

[..]

Duman, ben je nu niet elke keer bang dat die tanden er in staan straks? Het stomme is: ik heb mijn jongste dochter ruim 16 maanden gevoed en dus ook met tanden, maar ik kan me er dus niet veel van herinneren :@
Ja! U. is heel erg ondeugend tijdens het drinken, probeert steeds m’n aandacht te trekken. Ben nu al bang. :+
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 30 juli 2018 @ 21:58:01 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180843056
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:12 schreef Malteser het volgende:
Mijn altijd zo blije zenbaby was even heeeel verdrietig vannacht. Hij had al 4 dagen niet gepoept en overduidelijk buikpijn. Arm dropke. En maar kreunen en persen en overstrekken en stampen met zijn benen. Maar vanochtend was daar dan de luier-des-luiers! :s)
Ik snap er alleen niks van want het is gewoon vloeibare borstvoedingspoep. Wat maakt dan dat hij er soms zo moeilijk vanaf kan?
Baby's moeten nog leren poepen. Dat klinkt een beetje gek want ze doen het al vanaf dag 1, maar het samenspel tussen het ene aanspannen en het ander ontspannen, is iets dat ze echt nog moeten ontwikkelen. Wel sneu, dus fijn dat het gelukt is!

Sterkte met de tandjes allemaal *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180843192
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja! U. is heel erg ondeugend tijdens het drinken, probeert steeds m’n aandacht te trekken. Ben nu al bang. :+
Hier al twee maanden twee tandjes, maar ze trekt nog steeds aandacht door aan m'n haar te trekken tijdens het drinken, of m'n neus te pakken, of d'r hand in m'n mond te proppen 😅. Bijten staat gelukkig niet op het lijstje, dus er is nog hoop voor jou & baby.
pi_180843221
Ik zit hier ook te wachten op de luier des luiers :D al sinds donderdag geen poepluier meer, dus dat wordt ook echt een goeie. Hij laat wel veel scheetjes, maar lijkt er verder geen last van te hebben.

Oei vervelend van het bijten mini! Lijkt mij echt zo naar..

Duman, sterkte met het tandjesleed
:*

Lady, ze lijken inderdaad veel op elkaar :D

J. krijgt morgen zijn eerste prikjes! Ben benieuwd hoe ie daar op gaat reageren.
pi_180843892
Mijne poept nog steeds minstens drie keer per dag. En meestal fijn buiten de luier. We doen nog maar kort wasbare luiers, maar valt me op hoeveel minder kakjepakje ik daarmee heb dan nu op reis met wegwerp..
  dinsdag 31 juli 2018 @ 00:13:33 #31
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180845869
De mijne poept zelfs zen... gewoon 1x per dag & nooit buiten de luier.
Hij kan alleen niet drinken & poepen tegelijk :D t is het ččn of het ander.

Hij slaapt nog steeds heel goed snachts :D 12 a 13 uur achter elkaar.
En overdags 1x3 en 1x iets waar hij zin in heeft (kan 2 uur zijn, maar ook een uurtje).

Vandaag even langs mijn ouders geweest, maar ook daar slaapt hij gewoon volgens 'schema' in een campingbedje.
Incl. slapend overhengelen vanuit maxi cosi O+ de puckababy in.
Ik ga nooit meer weg zonder dat ding :7 /geen aandelen
pi_180848016
Hier wordt door R. één keer in de drie/vier dagen gepoept (flesvoeding), netjes in de luier O-)

Fijn, SC dat hij ook buiten de deur goed slaapt en ook nog eens volgens schema :D Begin september gaan we naar familie in Engeland en vind het best spannend hoe het slapen daar zal gaan :)

Mijn verlof is sinds vorige week afgelopen :o Heb nu vakantie en daarna ouderschapsverlof *O* Blij, want werken had ik nog echt niet getrokken.

Oh, ik ben trouwens naar de bekkenfysio gegaan voor oefeningen en omdat ik last had van tintelende en pijnlijke armen. Er ging een wereld aan info open. Na 16 weken in je zwangerschap is het sowieso af te raden om te sporten (dus bootcamp, hardlopen). En na je zwangerschap kan je daar het beste na zes maanden pas rustig mee beginnen. En qua zwanger worden raadden ze aan om dat echt niet binnen een jaar te doen vanwege je bekken.

Fysiek ben ik er echt slecht aan toe, ik kan liggend nog geen eens mijn been goed optillen 8)7 Dus maar aangemeld voor een klasje waarbij ik 10 weken lang word begeleid, zodat ik daarna rustig kan beginnen met hardlopen. Ben blij dat ik deze keer niet lakoniek ben geweest :)
pi_180848598
Wauw SC, dat klinkt heerlijk!

Succes met de prikjes, Aure!

Grappig hoe dat per kind verschilt trouwens, bij mijn oudste heb ik bijna nooit een vies poeppakje gehad, bij M meerdere keren per week!

Onze nachten zijn nog steeds slecht, maar ik vermoed dat er tandjes doorkomen. Zag twee wilde bultjes onderin haar mondje dus wie weet komt er binnenkort iets door!

DG, ik ben wel benieuwd naar de reden waarom je met 16 weken moet stoppen met sporten! Ik heb zelf MominBalance gedaan vanaf die periode omdat hardlopen niet meer mocht (wegens bloedverlies). Ik vond het erg fijn om door te blijven sporten en nu ook weer, om weer wat lekkerder in mijn vel te zitten. Is het slecht voor het bekken?
pi_180848919
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Baby's moeten nog leren poepen. Dat klinkt een beetje gek want ze doen het al vanaf dag 1, maar het samenspel tussen het ene aanspannen en het ander ontspannen, is iets dat ze echt nog moeten ontwikkelen. Wel sneu, dus fijn dat het gelukt is!

Sterkte met de tandjes allemaal *) .
Ah oké. Dank voor de uitleg!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 09:14:24 #35
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180849117
M. heeft vannacht voor het eerst op een andere kamer geslapen. Mijn oudste kinderen zijn naar hun vader, dus heb ik het campingbedje in één van hun kamers gezet.
Ik heb hem om 19.30 gisteren naar bed gebracht en hij slaapt nu nog :o. Normaal wordt hij tegenwoordig rond 07.00 wakker, dus ik heb meteen gekeken of hij nog wel ademde :@
Hij vindt het wel lekker rustig denk ik
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180849197
Minilot, wat goed dat O in zijn eigen ledikant heeft geslapen! Hopelijk blijft het nu weer goed gaan en komen er geen buien meer zoals gistermiddag :) en tot bloedens toe gebeten, jaiks en auw ;(

Jagar, wat gaaf dat jullie je kinderen tweetalig opvoeden, daar gaan ze later denk ik ook heel veel profijt van hebben!

Voorlezen, ik zag dat al helemaal voor me met dreumes en heb toen tijdens de zwangerschap ladingen boeken gekocht voor in haar eigen boekenkast. We hebben alleen al meer dan 100 disneyboeken :') maar madam scheurt ze nog altijd liever kapot dan dat ze voorgelezen wordt helaas. Ik heb nu al mijn hoop gevestigd op N, maar met haar 9 weken kan het ook haar nog niet echt boeien :')

Rena, die tandjes! O+

LadyS, wat lijken ze enorm op elkaar! Zo mooi en leuk om te zien, mijn meiden zijn soms ook als 2 druppels water. Zelfs de kraamzorg zei bij de geboorte van N meteen, dat is gewoon een kopietje van J!

Duman, heel veel sterkte voor en met U. Die doorkomende tandjes kunnen voor zoveel ellende zorgen ;( :*

En baby's die maar eens per zoveel dagen poepen :o die van mij gerust 4 keer op een dag }:| alleen heeft ze wel nog steeds diarree, en mosgroen. Ondertussen al meer dan 3 weken. De huisarts zegt dat het geen kwaad kan zolang ze goed groeit en niet uitdroogt, maar vooral in combinatie met het vele spugen ben ik er toch wat minder gerust op..

SacreCoeur, wat heerlijk die zenbaby van jou, geniet ervan! O+ O+

Dorothy, fijn dat je nog vakantie en ouderschapsverlof hebt! En wat vervelend dat je er lichamelijk zo slecht aan toe bent, hopelijk gaat dat klasje je goed helpen.

Aure, succes vandaag met de prikjes!

Olivia, hopelijk snel betere nachten! Bij mijn dreumes drukte mijn vrouw de tandjes soms door als ze er bijna door waren. Vond J heel fijn en daarna knapte ze vaak ook sneller op. Maar dat moet je maar het durven en willen, ik kan het zelf echt niet :{w

Ik heb de hele week uitgekeken naar vandaag, want crčche dag van dreumes en dus de enige dag dat ik alleen ben met N en wat rust kan pakken. Hele slechte en korte nachten gehad dus ik was er wel aan toe. Maar vanmorgen J uit bed gehaald voor de crčche en het arme kind gloeide van top tot teen, 38.6 graden koorts ;( dus de crčche maar afgebeld en afscheid genomen van mijn rustdag, volgende week nieuwe ronden nieuwe kansen :')

Bfd, dus even een plaatje van mijn lachebekje N:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Schanu op 31-07-2018 09:27:35 ]
pi_180850358
Ik heb allang geen baby meer, maar ik zag net iets en ik dacht... o-m-g. Je hebt tegenwoordig rompers met de opdruk 'Nee, niks te koetsiekoetsie. Gewoon afblijven met die smerige graftakken van je'.
Worden verkocht op Facebook zag ik. Ben ik nou zo ouderwets dat ik dit nooit bij mijn baby (als ik er één had) zou aantrekken? Ik vind het oprecht zielig voor een kind met zo'n romper aan...
pi_180850382
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb allang geen baby meer, maar ik zag net iets en ik dacht... o-m-g. Je hebt tegenwoordig rompers met de opdruk 'Nee, niks te koetsiekoetsie. Gewoon afblijven met die smerige graftakken van je'.
Worden verkocht op Facebook zag ik. Ben ik nou zo ouderwets dat ik dit nooit bij mijn baby (als ik er één had) zou aantrekken? Ik vind het oprecht zielig voor een kind met zo'n romper aan...
Ik vind het ook nogal grof hoor.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 10:42:58 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_180850413
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb allang geen baby meer, maar ik zag net iets en ik dacht... o-m-g. Je hebt tegenwoordig rompers met de opdruk 'Nee, niks te koetsiekoetsie. Gewoon afblijven met die smerige graftakken van je'.
Worden verkocht op Facebook zag ik. Ben ik nou zo ouderwets dat ik dit nooit bij mijn baby (als ik er één had) zou aantrekken? Ik vind het oprecht zielig voor een kind met zo'n romper aan...
Da's ook voor het soort mensen dat ook buikbanden draagt met "AFBLIJVEN!!" er op ;)

Mnoh, Schanu! Wat een popje O+
disclaimer
pi_180850416
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 08:22 schreef OliviaIsTaken het volgende:

DG, ik ben wel benieuwd naar de reden waarom je met 16 weken moet stoppen met sporten! Ik heb zelf MominBalance gedaan vanaf die periode omdat hardlopen niet meer mocht (wegens bloedverlies). Ik vond het erg fijn om door te blijven sporten en nu ook weer, om weer wat lekkerder in mijn vel te zitten. Is het slecht voor het bekken?
Grof gezegd; je lichaam begint al direct na de bevruchting hormonen aan om o.a. je de banden van je bekkenbodem weker te maken voor de bevalling. Dus belasting op het bekken in de vorm van springen, hardlopen enz. is dan echt niet goed.

De bekkenfysio was dan ook niet te spreken over mom in balance klasjes waarbij werd hardgelopen en vrouwen direct na de bevalling werden toegelaten. Ik wist dit dus niet en was echt in shock toen ik dit hoorde...

Ik weet niet wat je nu precies doet qua sporten? Als je twijfelt wat je kan doen dan zou ik gewoon even contact opnemen met een bekkenfysio.

Vervelend Schanu dat je relaxdagje in het water is gevallen. Hopelijk is J. snel weer hersteld. Gelukkig heb je nog wel een lachebekje thuis O+
pi_180850462
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:43 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Grof gezegd; je lichaam begint al direct na de bevruchting hormonen aan om o.a. je de banden van je bekkenbodem weker te maken voor de bevalling. Dus belasting op het bekken in de vorm van springen, hardlopen enz. is dan echt niet goed.

De bekkenfysio was dan ook niet te spreken over mom in balance klasjes waarbij werd hardgelopen en vrouwen direct na de bevalling werden toegelaten. Ik wist dit dus niet en was echt in shock toen ik dit hoorde...

Ik weet niet wat je nu precies doet qua sporten? Als je twijfelt wat je kan doen dan zou ik gewoon even contact opnemen met een bekkenfysio.

Vervelend Schanu dat je relaxdagje in het water is gevallen. Hopelijk is J. snel weer hersteld. Gelukkig heb je nog wel een lachebekje thuis O+
Ah interessant. Ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat borstvoeding geven effect heeft op je gewrichten, of dat klopt weet ik niet.
Ik moet wel zeggen dat ze bij Mom in Balance er wel opletten dat je na je bevalling niet meteen gaat hardlopen, je moet dan powerwalken.
Ik ben weer aan het hardlopen (vanaf vier maanden na de bevalling denk ik) en bootcampen. Springen vermijd ik wel, ik voel zelf ook dat dat echt nog niet goed is.

Thanks voor je uitleg, ik zal eens even rondvragen in mijn omgeving hoe ik het beste kan sporten!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 11:03:27 #42
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180850797
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb allang geen baby meer, maar ik zag net iets en ik dacht... o-m-g. Je hebt tegenwoordig rompers met de opdruk 'Nee, niks te koetsiekoetsie. Gewoon afblijven met die smerige graftakken van je'.
Worden verkocht op Facebook zag ik. Ben ik nou zo ouderwets dat ik dit nooit bij mijn baby (als ik er één had) zou aantrekken? Ik vind het oprecht zielig voor een kind met zo'n romper aan...
Wel lekker tokkie :P
pi_180851006
Ah vervelend Schanu! Wat een mooi meisje heb je daar O+

Succes vandaag Aure!

Sorry ik heb alleen maar waterpokfoto’s deze week :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180851295
Wat een prachtige baby schanu!

Ahw arme M. Hij kijkt er wel nog redelijk vrolijk bij!

J. moest wel even flink huilen toen de prikjes er in gingen, maar liet zich goed troosten. Op weg naar huis viel ie in slaap dus ik ben nog naar de markt geweest om wat boodschappen te doen. En nu thuis ligt ie bij mij O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180852026
Fijn dat het goed ging Aure, hopelijk gaat het de rest van de dag ook zo goed!

Sterkte mini ;(

Wat sneu fleur! Maar wat is ie desondanks schattig O+

Hier sinds zaterdag elke dag een poepluier :D hiervoor eens in de vier dagen. Ik ben altijd blij met poep dus vind het niet erg.

Verder is mijn baby de laatste tijd hangerig en huileriger dan normaal, slaapt overdag en snachts ook minder goed helaas. Naast die momenten is ze verder heel vrolijk en druk bezig met haar nek recht houden en zichzelf omhoog te trekken als ze zo op m’n schoot ligt:



Hoog boven onze hoofden vastgehouden worden vindt ze ook erg leuk O+

Oh en ze stopt alles in haar mond om er vervolgens met haar tandenlozw bekkie flink op te gaan bijten, ook op mijn vingers :') wat kunnen ze hard bijten met dat tandvlees man!
pi_180852323
Schattige baby met knappe mama!

J. 'bijt' nog niet, maar is de laatste tijd wel heftig aan het duimen. Hij weigert z'n speen ook steeds vaker. Die duim zal wel een stuk lekkerder smaken :D

Oh en we hadden net poep! Maar het was niet zo superdun als normaal, meer een soort pasta, dus het bleef netjes in de luier 8-)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 12:36:21 #47
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180852573
Fleur, hij is wel nog blij ondanks de pokkies :D en aure, volgens mij ligt jouw kleintje heerlijk bij te komen van zn prikjes, sneu he ;(

Hier ging de kleine grote kapitein van de week voor t eerst in t zitje van een winkelwagentje, hij was ultiem in zn nopjes _O-

[ Bericht 18% gewijzigd door littledrummergirl op 02-08-2018 08:49:52 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180852824
Jouw baby wordt ook echt al groter Aure (moet ook, daar niet van) :P Mooi ventje O+ Fijn dat het goed ging met de vaccinaties!

Vita leuke foto van jullie! O+

LDG de kaptein heeft zo'n vrolijke blik altijd! O+ Prachtig jongetje!

Ik had nog wel een foto waar M. vrolijker opstaat dan op deze, maar daar kun je de pokken zo goed zien dat ik dat jullie wou besparen _O-
pi_180853595
Mooie foto’s! Het winkelwagengeluk van de kapitein O+

Fijn dat de prikken goed gingen, Aure! Ik vind dat echt ellendig altijd :{

Hier vanmorgen naar het cb geweest. Ze is nu 6,5 week en weegt 4670 en is 56 cm. 3 cm en bijna een kilo erbij dus sinds de geboorte. Ze volgt strak een p50-lijntje :) Grappig om te bedenken dat haar broer al bij z’n geboorte nog ietsje zwaarder was en 2 cm langer :+

En daarna een mooie Tiny Love mobile gescoord via marktplaats. Met afstandsbediening O+ #lazyandIknowit
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:56:48 #50
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180853907
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:37 schreef Jentin het volgende:
Mooie foto’s! Het winkelwagengeluk van de kapitein O+

Fijn dat de prikken goed gingen, Aure! Ik vind dat echt ellendig altijd :{

Hier vanmorgen naar het cb geweest. Ze is nu 6,5 week en weegt 4670 en is 56 cm. 3 cm en bijna een kilo erbij dus sinds de geboorte. Ze volgt strak een p50-lijntje :) Grappig om te bedenken dat haar broer al bij z’n geboorte nog ietsje zwaarder was en 2 cm langer :+

En daarna een mooie Tiny Love mobile gescoord via marktplaats. Met afstandsbediening O+ #lazyandIknowit
die tinyloveshizzle is geweldig :D als je poepweinig energie hebt is t zo relaxt om lekker met die afstandsbediening baby te entertainen _O_
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180853986
Hee hooiii :+ Ik leef nog!
Paar zware weken achter de rug met een heel lang verhaal kort: sprong, ziek van de prikjes en een heel niet lekker in vel zittende baby > osteopaat > zijn lijfje bleek op drie plekken vast te zitten (terwijl hij al eerder voor zijn nek behandeld was) > na de behandeling heeft ie nog drie dagen last gehad van alles wat loskwam bij de behandeling. Huilen, overstrekken...
Anyway, ben tijdens die weken dagenlang bezig geweest om hem in slaap te krijgen en houden etcccc ik was kapot en wanhopig bij tijd en wijle. Maar ik leef weer.

Halfjes bijgelezen, eens kijken of ik weer kan aanhaken. :)

Over het sportverhaal: dat vind ik erg apart! Want er zijn toch ook van die fitmomgroepjes onder begeleiding v bekkenfysio’s? En ik lees juist altijd dat sporten goed is, mijn vk vond het ook allemaal toppie. Ik heb in ieder geval nog tot 38 weken doorgesport (Crossfit, combinatie tussen gymnastiek, gewichtheffen en atletiek). Heb tijdens de laatste training met 38w1d nog met stang van 25 kilo getraind. Verder wel binnen mijn eigen grenzen en aangepast getraind uiteraard. Ik loop nu ook bij een bekkenfysio vanwege de vacuümverlossing (beetje zwaar gevoel gehad down under, gelukkig geen verzakking maar bleek mijn spieren te verkrampen tijdens het lopen) maar die is wel suuuuper voorzichtig met sporten ná de bevalling. Tot 6 maanden na bevalling niet hardlopen en ik mocht iig tot 3 maanden na de bevalling nog niets met gewichten doen etc.
Dit, dat, alles.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:01:26 #52
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180853992
Schanu, wat een lieverd! O+
Jammer van je dag! Hopelijk heb je volgende week weer geluk.

Aaah Belle, dat gezichtke. O+ ;( Gelukkig lacht ‘ie nog mooi!

Aure, wat een poppetje O+ Fijn dat hij goed reageert op de prikjes!

Mooie Vita met d’r mooie Vitababy. O+

LDG, helemaal blij! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door arvensis op 01-08-2018 10:24:40 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_180854030
Wow wat een jongetje al DUMAN! Een knapperd O+ En een bos haaaaar! De laatste x dat ik bijlas, las ik iets over koemelkallergie bij U. Hoe is dat nu? En wat waren de symptomen? Na deze binnenstorm zal ik weer netjes verder gaan met bijleesposts enzo :P
Dit, dat, alles.
pi_180854443
:o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ :P
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:29:57 #55
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180854454
Oh venco O+ wat een plaatje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180854462
Ik vind alle baby’s zo leuk om te zien. O+
Vooral als ze echt zo’n eigen gezichtje gaan krijgen wanneer ze wat ouder zijn.
pi_180855913
Venco! Ik was al zo benieuwd naar je babylove, wat een mooi meisje! En wat een haar! O+
pi_180856504
Wb Philo! Klinkt als een zware tijd! Hopelijk nu een beetje rust!

Wat een mooie ogen heeft ie, Duman. Wat een kapperd O+
Venco wat een mooie haren! Echt een schatje!

Volgende maand een bruiloft dus even koptelefoon uit proberen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E. is net bij de kapper geweest. Pff ze heeft het echt verkloot. E. lijkt nu op Jim Carrey van Dumb and Dumber -O-
pi_180857795
Prachtig venco O+ die haren O+

En U. blijf ik ook een knap kind vinden!

De kapitein in de winkelwagen :D wat lijkt ie groot!

Balen van de kapper memoru. Wel een hele leuke foto! Is dat een gehoorbeschermer voor E.? Van welk merk is ie?

Ik kreeg J. vanmiddag in slaap door de stofzuiger aan te zetten :D kon ik beginnen aan de babi ketjap die nu door het hele huis heen geurt :9
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:02:46 #60
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180857869
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:59 schreef Aure het volgende:

De kapitein in de winkelwagen :D wat lijkt ie groot!
Dat lijkt niet alleen zo, het is een heuse babyzilla _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door littledrummergirl op 02-08-2018 08:50:23 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180858033
Hahahaha geweldige foto! :D

Ik had hier poepluier nummer 2 :9 weer smeuīge poep en dus netjes binnen de luier O+ wel veeeeeel poep. Ah man ik had vantevoren nooit gedacht dat ik zoveel over poep zou praten O+
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:21:26 #62
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180858249
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:59 schreef Aure het volgende:

Ik kreeg J. vanmiddag in slaap door de stofzuiger aan te zetten :D kon ik beginnen aan de babi ketjap die nu door het hele huis heen geurt :9
Wist je dat je daar een app voor hebt? :P
Ook wasmachine geluiden enzo.
pi_180858289
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wist je dat je daar een app voor hebt? :P
Ook wasmachine geluiden enzo.
Normaal gesproken zet ik inderdaad iets aan op mijn telefoon! Maar ik wilde ook een muziekje in de keuken :+
pi_180858325
Z wordt rustig als ik dit voor haar zing:
Maar i.p.v. de echte tekst doe ik gewoon “lalalala”, anders gaat zoon het letterlijk nazingen. :')
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:27:59 #65
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180858387
En een breeezah ananassssshh :') en het zit in mn hoofd *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:28:48 #66
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180858405
De kapitein wordt blij van t onzinkinderliedje cowboy billy boem _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180859042
Duman wat een mooi ventje O+

Ah das ook geen fijne tijd Philo! Gaat het nu weer beter?

LDG hij is echt groot!

Het kdv belde vlak voordat mijn vriend vrij was en ‘m op kwam halen (dat vond ik wel een beetje gek) dat hij de hele middag niet wou slapen en drinken -O-. Ik zit hier nu met een heel zielig hoopje baby op m’n arm die alleen maar in mijn armen ‘slaapt’ en elke vorm van vocht weigert. Hij had al geen bijzonder goede plasluiers de afgelopen week (en wel diarree) maar ik vrees er nu helemaal voor. Zit me niet zo heel lekker dit ;(
  dinsdag 31 juli 2018 @ 18:05:17 #68
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180859132
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:00 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Duman wat een mooi ventje O+

Ah das ook geen fijne tijd Philo! Gaat het nu weer beter?

LDG hij is echt groot!

Het kdv belde vlak voordat mijn vriend vrij was en ‘m op kwam halen (dat vond ik wel een beetje gek) dat hij de hele middag niet wou slapen en drinken -O-. Ik zit hier nu met een heel zielig hoopje baby op m’n arm die alleen maar in mijn armen ‘slaapt’ en elke vorm van vocht weigert. Hij had al geen bijzonder goede plasluiers de afgelopen week (en wel diarree) maar ik vrees er nu helemaal voor. Zit me niet zo heel lekker dit ;(
Anders ff HAP bellen en advies vragen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180859851
Even van me afschrijven..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 40% gewijzigd door Schanu op 01-08-2018 09:56:13 ]
pi_180860047
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Anders ff HAP bellen en advies vragen?
We gaan er nu naartoe, toen ik ‘m meenam naar beneden zag ik dat hij een dik oog had die hij niet open kon krijgen en wat bleef tranen. Arm ding. :{ Dat zou het niet kunnen slapen/drinken wel verklaren.
pi_180860083
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180860129
Schanu, wat ontzettend erg. ;(
Zo zie je maar dat het ‘ons’ allemaal kan overkomen en begrijp heel goed dat het je aangrijpt.
Mijn hart zou ook zeggen: mijn baby blijft thuis! :( Maar in de praktijk is dat helaas niet altijd haalbaar.
Succes en sterkte. :* :*
pi_180860623
Die kapitein :D een echte heerser haha.

Venco, wat een haaaaar O+

Heel schattig met die koptelefoon Memoru!
De kapper is hier nog lang niet aan de orde :')

Wat is U toch een knap ventje O+

Ohhh waterpokken ;( maar er wordt wel gelachen hihi.

V gaat voornamelijk lopend achter zijn rollator door het huis. En hij heeft een nieuwe update!
Hij wijst naar alles en zegt dan djie dehdehdeh *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:04:23 #74
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_180862160
Vraagje of iemand tips heeft...
Vier weken geleden begonnen met Nutrilon 1, daarna na 2 weken overgestapt naar Nutramigen na overleg met de huisarts ivm reflux (als gevolg van koemelkallergie).

Alleen nu twee weken later beginnen de klachten weer: ontroostbare huilbuien, waarna ze af en toe paar keer een wind laat en dat de klachten daarna minder worden.

We laten haar al 3 a 4 keer boeren tijdens de fles... en ze drinkt ongeveer 7-8 flessen van 90ml... iemand soortelijke ervaring/tips?
pi_180862215
Wat een plaatjes weer. En Venco fie van jou in het bijzonder, wat een haar! O+

Banaan en ik maken het goed. Ik heb wel wat traantjes moeten laten want wat een bende was het. Maar nou lekker gesetteld en ligt Banaan heerlijk in de tuin. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banaan was niet veel later niet meer zo vrolijk. Poep die niet wou en daardoor borst weigeren blijft een dingetje. Vooral fijn als je op bezoek bent ergens. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:18:30 #76
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180862386
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:04 schreef Goddelijker het volgende:
Vraagje of iemand tips heeft...
Vier weken geleden begonnen met Nutrilon 1, daarna na 2 weken overgestapt naar Nutramigen na overleg met de huisarts ivm reflux (als gevolg van koemelkallergie).

Alleen nu twee weken later beginnen de klachten weer: ontroostbare huilbuien, waarna ze af en toe paar keer een wind laat en dat de klachten daarna minder worden.

We laten haar al 3 a 4 keer boeren tijdens de fles... en ze drinkt ongeveer 7-8 flessen van 90ml... iemand soortelijke ervaring/tips?
Zijn het niet gewoon krampjes :?

Gaan ze ook langere tijd ontroostbaar door krijsen :Y ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:19:41 #77
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180862409
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

We gaan er nu naartoe, toen ik ‘m meenam naar beneden zag ik dat hij een dik oog had die hij niet open kon krijgen en wat bleef tranen. Arm ding. :{ Dat zou het niet kunnen slapen/drinken wel verklaren.
brrr hopelijk iets wat ze snel kunnen verhelpen. Arm prul :* succes met m
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180862513
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:42 schreef Schanu het volgende:
Even van me afschrijven..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:35:50 #79
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_180862662
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:18 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zijn het niet gewoon krampjes :?

Gaan ze ook langere tijd ontroostbaar door krijsen :Y ;(
Ja, dat zijn het ook denk ik. ;)
Maar iemand een fantastische tip? Het is namelijk heel erg zielig voor haar...
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:46:38 #80
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180862836
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, dat zijn het ook denk ik. ;)
Maar iemand een fantastische tip? Het is namelijk heel erg zielig voor haar...
hier hielp dragen/lopen met kleintje op je onderarm.

Zoals deze mevrouw.


Oh en oordopjes, tv met ondertiteling en elkaar aflossen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:47:57 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_180862867
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, dat zijn het ook denk ik. ;)
Maar iemand een fantastische tip? Het is namelijk heel erg zielig voor haar...
draagdoek. De eerste 4 maanden van mijn zoons leven liep ik elke avond met hem in de draagdoek O+
disclaimer
pi_180863572
Draagdoek indd.
Wat bij ons ook hielp was met V op de schouder rondjes lopen. Zijn bovenlichaam hadden we dan over onze schouder hangen (armpjes over onze schouder) en zo liepen we rondjes totdat hij weer rustig was.
Een wonder dat de vloer rondom de tafel niet is afgesleten :')
pi_180863762
Ik heb geen aandelen in de osteopaat, wel al veel geld heen gebracht :') Maar ik zou dat eens proberen. Twee baby’s in mijn omgeving lopen vanwege krampjesachtige klachten bij de osteopaat. 1 ervan had een nekwervel vast zitten (wss door turbobevalling van 3 uur) wat weer invloed had op de darmen.

Oh en wij hebben de Dr Brown-fles omdat die ook goed zou werken bij/tegen krampjes...

Oh LaBelle, wat naar! Hebben ze wat kunnen vinden?

Met Flipje gaat het gelukkig beter. Vanochtend weer geweest en het zat nog wat vast maar alweer stukken minder. En nu snel zelf slapen voordat de nachtdienst zich aandient...
Dit, dat, alles.
pi_180867695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:45 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Ah interessant. Ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat borstvoeding geven effect heeft op je gewrichten, of dat klopt weet ik niet.
Ik moet wel zeggen dat ze bij Mom in Balance er wel opletten dat je na je bevalling niet meteen gaat hardlopen, je moet dan powerwalken.
Ik ben weer aan het hardlopen (vanaf vier maanden na de bevalling denk ik) en bootcampen. Springen vermijd ik wel, ik voel zelf ook dat dat echt nog niet goed is.

Thanks voor je uitleg, ik zal eens even rondvragen in mijn omgeving hoe ik het beste kan sporten!
Volgens mij heeft het geven van borstvoeding effect op dat ‘relaxhormoon’ wat de banden weker maakt. Dat blijft daardoor langer werkzaam.
Succes verder met het opbouwen van je conditie, kan zelf niet wachten :s)

Haartjes groeien goed bij J. Aure! En fijn dat het op zich meeviel met de prikjes.. Dat huilen lijkt mij echt heel erg naar.. ;(
Wat een dametje Vita. Hopelijk gaat het hangerige en huilerige er snel uit!
Blije Babyzilla bij de AH :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:01 schreef Philomijn het volgende:
Hee hooiii :+ Ik leef nog!
Paar zware weken achter de rug met een heel lang verhaal kort: sprong, ziek van de prikjes en een heel niet lekker in vel zittende baby > osteopaat > zijn lijfje bleek op drie plekken vast te zitten (terwijl hij al eerder voor zijn nek behandeld was) > na de behandeling heeft ie nog drie dagen last gehad van alles wat loskwam bij de behandeling. Huilen, overstrekken...
Anyway, ben tijdens die weken dagenlang bezig geweest om hem in slaap te krijgen en houden etcccc ik was kapot en wanhopig bij tijd en wijle. Maar ik leef weer.

Halfjes bijgelezen, eens kijken of ik weer kan aanhaken. :)

Over het sportverhaal: dat vind ik erg apart! Want er zijn toch ook van die fitmomgroepjes onder begeleiding v bekkenfysio’s? En ik lees juist altijd dat sporten goed is, mijn vk vond het ook allemaal toppie. Ik heb in ieder geval nog tot 38 weken doorgesport (Crossfit, combinatie tussen gymnastiek, gewichtheffen en atletiek). Heb tijdens de laatste training met 38w1d nog met stang van 25 kilo getraind. Verder wel binnen mijn eigen grenzen en aangepast getraind uiteraard. Ik loop nu ook bij een bekkenfysio vanwege de vacuümverlossing (beetje zwaar gevoel gehad down under, gelukkig geen verzakking maar bleek mijn spieren te verkrampen tijdens het lopen) maar die is wel suuuuper voorzichtig met sporten ná de bevalling. Tot 6 maanden na bevalling niet hardlopen en ik mocht iig tot 3 maanden na de bevalling nog niets met gewichten doen etc.
Hoi :W
Jee Philomijn, dat klinkt als een paar hele heftige weken! Poeh… Ook zo zielig als een kleintje last heeft van zijn lichaampje. Maar goed om te lezen dat het nu weer beter gaat :)

Hmm… ik ken dat fitmomgebeuren niet zo. Ben toch wel benieuwd hoe dat zit, dus ik zal vrijdagochtend vragen of het na 16 weken sporten volgens richtlijnen gaat bij bekkenfysio’s of dat het meer haar mening is. Je bent trouwens wel tot ver in je zwangerschap fit geweest zeg :o

Venco en DUMAN, wat hebben jullie baby’s een heerlijk bos haar O+

Wat een droppie Memoru O+
V. achter de rollater, handig voor over 90 jaar :s)
Blije Banaan op de stoep :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben nu voor het eerst echt ongesteld, met alles erop en eraan. Bah.. Had eerder wel om de paar weken wat bloed verloren maar dat was eigenlijk niets vergeleken met dit.
pi_180868728
Schanu, wat vreselijk :'( (De namen van je dochters staan hier en daar voluit in je posts, trouwens.)

Phili, klinkt als een heftige tijd. Hier ook een osteopaat-sponsor (wij kregen veel vergoed van de verzekering, trouwens), veel aan gehad met mijn oudste.

Qua sporten volg ik nu een postnataal minicursusje van zes lessen bij de bekkenfysio, om te leren hoe alles weer op een goede manier te belasten, zodat ik mezelf niet de vernieling in draai als ik weer ga sporten.

Balen, DG, alweer ongesteld :{

Ik liep vannacht een hele tijd op... met m’n kleuter :') Baby sliep keurig 23.30-4.30-8.20
pi_180868913
Balen van je nacht Jentin..

Eindelijk eens koeler weer hier zodat er weer eens kleertjes aan kunnen. En die dan in ene bijna te klein zijn }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180869302
Zo zonde, hč, die kleertjes? Maar wat een lekker moppie :D
pi_180869456
Even teruggluren voor BFD O+

M van LadyS, wat een knapperd is het en hij lijkt idd op grote zus! En wat lekker dat hij zo goed sliep op de andere kamer!

Poepluierpraat :9 Herkenbaar hoor Aure, ik had nooit verwacht zo enthousiast te worden van iemand anders d’r poep, maar ik ben elke keer blij dat ze het maar weer kwijt is _O- Inmiddels zo’n 2 keer per dag gemiddeld.

SC, wat heerlijk zo’n zenbaby _O_

DG, wat goed dat je naar een fysio bent gegaan, nooit fijn om met klachten rond te lopen, hopelijk kunnen ze je goed helpen! Balen van de ongesteldheid en wat een lieve foto van je moppie in bijna te kleine kleertjes, ik vind het ook zo zonde :@

OIT, balen van de slechte nachten, hopelijk heeft het idd een reden, dan is het te verklaren :)

Schanu, wat een liefje is N O+ en wat een vreselijk drama op die crčche ;( Je ergste nachtmerrie als ouder, ik snap ook je weerstand er nu tegen hoor.

Och Fleur, je arme mannetje en zijn waterpokken ;( Hoe gaat het nu met hem?

J van Aure is nog zo heerlijk klein O+

Vita, wat wordt je meisje al weer groot en wat leuk om het gezicht achter de user te zien :)

De kapitein in het winkelwagentje en staand in bed als wereldoverheerser :D O+

Philomijn :W Klinkt als een paar heftige weken! Gaat het nu beter met hem? En met jou?

Duman, die U van jou mag je wel opsluiten als hij 16 is, hij lijkt wel elke week knapper te worden *;

Venco wat leuk om je meisje te zien O+ Geweldig haar ook!

Memoru, wat een lief zacht gezichtje heeft E O+

V achter de rollator ( :D ) Wat gaat hij snel!

Ik zie ook een lief Banaantje, wat zit hij al wijs. Mijn baby is ouder en kan echt nog niet los zitten :o

Jentin, zul je altijd zien dat je baby goed slaapt, dat de ander wakker is :+

C was gister enorm uit haar humeur bij oma, ze wilde niet slapen, niet wandelen, eigenlijk vrij weinig.. Toen papa thuiskwam was ze weer helemaal blij en rustig, zou de echte eenkennigheid er aan komen? Ik hoop het niet eigenlijk :P Vandaag oogt ze wel vrolijker dan ik haar gisteren achterliet.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180869618
Ach Schanu, wat heftig... Ik vind dat ook altijd heel eng, maarja J. zal straks toch echt naar het kdv moeten..

Balen van de ongesteldheid DG. Ik dacht laatst dat ik ook alweer ongesteld was, maar het heeft niet echt door gezet. Dus ik wacht nog maar af.

En wat een leukerd heb je daar! Tof pakje!

Ik heb J. ook meteen kleding aangetrokken :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij was gisteravond wat huileriger dan normaal, maar sliep wel goed! Van 22.30 tot 05.00 O+ daarna was er krampjesellende helaas.

Fleur hoe gaat het nu met M.?
pi_180870557
Fleur, wat een mooi mannetje heb je en wat fijn dat hij zo vrolijk blijft ondanks die nare waterpokken!

Aure, fijn dat de prikjes goed gingen! En wat een knapperdje O+

Vita, wat een prachtige foto! En wat fijn dat ze vrolijk blijft ondanks het slechte slapen. Wat goed dat ze al zo goed oefent met haar nekspiertjes O+

Kapitein in de winkelwagen, zie hem trots zijn! O+

Jentin, *O* voor de goede stats! En een mobiel met afstandbediening, wat super handig! Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik er ook voor zo 1 gaan :')

Philomijn, heftige periode heb je achter de rug! Wat fijn dat de osteopaat heeft geholpen en dat het nu beter gaat.

Duman, jouw U, ik smelt elke keer weer bij dat koppie en dat mooie haar O+

Venco, had de foto gisteren nog kunnen zien gelukkig, wat een mooi meisje heb je daar O+

Memoru, wat een heerlijke foto met die oversized koptelefoon op dat mooie koppie. En wat vreselijk jammer dat de kapper zijn kapsel heeft verprutst ;(

Flav, wat een knapperd dat V al zo goed loopt achter zijn wagentje en dat hij ook al begint met wijzen en praten!

Pannenkoekenmix, mooie Banaan met zijn prachtige ogen O+

Goddelijker, bij N helpt dragen tegen de krampjes. Ook helpt het als ik haar op haar zij op mijn schoot laat liggen en dan haar buikje tegen mijn buik aan hou en lichte druk uitoefen. Bij J hielp vrij weinig en zijn we uiteindelijk naar de osteopaat gegaan wat wel hielp. Dat was echter rond 11 a 12 weken en dan gaat het sowieso vaak weer wat beter ivm rijping van de darmpjes (or so I've been told), maar de osteopaat zal er in ieder geval aan hebben bijgedragen.

Fleur, hoe is het gegaan bij de Hap gisteren? Hoe voelt de kleine zich nu?

Jentin, bedankt voor het zeggen, had het in emotie geschreven dus niet goed opgelet. Heb het meteen aangepast. En wat vervelend, slaapt baby goed en houdt peuter je wakker. Zal je altijd zien :o

Dorothy, mooie foto O+ en herkenbaar, ik deed N gisteren een t-shirt aan in maat 56. Kon prima dacht ik. Werd echter steeds een naveltruitje omdat hij omhoog kroop :') helft van de kleding in maat 56 is nu dus al te klein, en door de hitte bijna niks van gedragen.

Aure, wat een heerlijke foto! En ligt J. in een hangmat? Het ziet er zo heerlijk relaxed uit O+

Voor wat betreft de crčche, gisteren uitgebreid besproken met vrouwlief en we vinden het beiden heel eng, maar beseffen ook dat als dit niet gebeurd was we N ook gewoon naar de crčche hadden gestuurd. Het moet niet nu ineens een 'ding' worden omdat we van dichtbij worden geconfeonteerd met dit drama. Qua werk is het gewoonweg niet te organiseren om N thuis te houden. Plus dat J ook naar die crčche gaat dus dan is de vraag of we haar ook thuis zouden willen houden terwijl zij het er enorm naar haar zin heeft en het ook goed is voor haar. En hoe lang moet je je baby dan thuis houden. Want mijn gevoel zegt 6 maanden, maar daarna kan toch ook van alles gebeuren. Plus dat mijn schoonmoeder op woensdag oppast, waar ik me dan ook niet meer prettig bij ga voelen want zij heeft nog een stuk of 5 andere oppaskinderen uit de buurt. Dus tja, ook daar kan zoiets gebeuren. Maar eerlijk, thuis evengoed ;(
Vreselijk dilemma maar zoals het er nu naar uit ziet brengen we N straks 'gewoon' naar de crčche. Vooraf hebben we nog 2 keer wat wenuren en we gaan een gesprek inplannen omdat we bijvoorbeeld wel zekerheid willen dat er om de zoveel tijd een checkup plaatsvindt als N slaapt. Ook willen we niet dat ze in de crčche op haar buik slaapt, iets wat we thuis wel doen maar hier is veel meer controle want 1 van ons is er altijd bij en als ze in haar kamer gaat slapen hebben we een beeldbabyfoon. Het heeft ons dus wel kritischer aan het denken gezet en ik denk dat dat alleen maar goed is. Evengoed zal het voor de crčche weer een eyeopener zijn geweest waardoor ze alleen maar waakzamer zullen zijn nu. Al had het waarschijnlijk sowieso niet voorkomen kunnen worden. Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren, mijn hart huilt ervan.
pi_180872787
Jeetje Schanu, wat verschrikkelijk. Kan me goed voorstellen dat je daar enorm van schrikt en er tegenop ziet om N naar de crčche te brengen. Maar wat je zelf al zegt, als het niet anders te organiseren is qua werk is het gewoon heel lastig.
Ik weet niet of dit overal hetzelfde is geregeld, maar wij moesten een speciaal formulier ondertekenen dat M op haar buik mocht slapen (anders slaapt ze dus gewoon niet). Dus misschien is dat bij jou ook zo, dat ze N niet zomaar op haar buik mogen leggen?

Goddelijker, sterkte met de krampjes! Kan inderdaad enorm heftig zijn. Heb ook niet dé tip voor je, de eerste weken werd er bij ons ook veel gedragen en vooral op mij geslapen.

DG, bedankt voor je uitleg nog!

Aure, fijn van de goede nacht! Geen last gehad van de prikjes dus?

M 'loopt' nog steeds in een rompertje rond, het is hier nog steeds behoorlijk warm en benauwd!

Wederom behoorlijke behoefte aan koffie vandaag. Ik ben nu op het punt dat ik echt niet meer weet hoe vaak ik M uit haar bedje heb gehaald. Ik kan me herinneren dat ik haar terug heb gelegd namelijk, maar toen ik middenin de nacht wakker werd, lag ze gewoon weer naast me :D Of ze is gewoon heel snel in haar ontwikkeling ;)
Ach, gelukkig is ze superlief.

De waterpokken blijken trouwens geen waterpokken te zijn. Vandaag wederom bij de huisarts geweest. Het zou een reactie op de warmte kunnen zijn, maar ook insectenbeten o.i.d. Hoe dan ook, niets ernstigs en T mag morgen gewoon naar de opvang *O*. Fijn, want ik heb een deadline :)
pi_180872914
Heftig zeg Schanu. Ik zou niet voor mezelf instaan als me dat zou overkomen.

Is de precieze oorzaak bekend?
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 12:41:05 #93
382129 crew  Donna
pi_180872951
Wat heftig Schanu, G is ook 4 maanden oud en heeft gisteren voor het eerst op de opvang heerlijk in een bedje op de slaapkamer geslapen. Dat voelt nu ineens helemaal niet goed meer. Krijg er gewoon kippenvel van. :'(
pi_180873336
Ik krijg er ook de rillingen van. Ik houd me dan maar voor dat de kans nihil is en dat het, hoe gruwelijk dat ook is, ook thuis kan gebeuren. Echt helpen doet die gedachte niet, overigens :{

Ik vond de namen van je meiden wel heel mooi, Schanu, en goed bij elkaar passen ook :)

Toch geen waterpokken, OIT *O* Fijn! Wel jammer van die baggernacht.
pi_180873619
Olivia, klopt bij onze crčche werken ze ook met een dergelijk formulier. Die heb ik destijds wel ondertekend voor dreumes J, maar zij werd een week na de 1e opvangdag 1 dus dat voelde toch anders. Nu dus idd besloten om aan te geven dat ze N op haar rug moeten laten slapen, in ieder geval tot ze oud genoeg is om zelf te draaien. Dat betekent helaas voor de crčche dat ze er een harde dobber aan gaan krijgen om N in slaap te krijgen :') maar dat is bot gezegd dan even niet mijn probleem, ik durf er gewoonweg niet op te vertrouwen dat er met 2 leiders op 12 kinderen (want een verticale groep) genoeg toezicht is op N als ze op haar buik wordt gelegd.

Wat fijn dat T geen waterpokken heeft!! *O*

Blue, de crčche heeft een bericht aan alle ouders van alle locaties gestuurd, maar daarin wordt niet gesproken over oorzaak. Enkel dat er is gereanimeerd maar dat dit niet mocht baten en op welke manier er voor nazorg wordt en is gezorgd. Wat ik heb begrepen, is dat het kindje in de slaap is overleden dus dan is mijn 1e gedachte wiegendood.

En Donnarush, even een knuffel :*

Ik begin me schuldig te voelen dat ik dit bericht heb gedeeld want het is voor alle ouders een vreselijke angst en als die angst voor een ouder werkelijkheid wordt, is dat voor iedereen confronterend. Het was niet mijn bedoeling om anderen ongerust te maken of een vervelend gevoel bij de crčche te geven. Mijn dreumes vermaakt zich uitstekend op de crčche dus ik sta hartstikke positief tegenover kinderdagverblijven. Met zo'n kleintje voelt het echter dan toch weer even extra kwetsbaar. Ik ga zelf vragen naar de aanwezigheid van een protocol waarbij een medewerker verplicht is om (bijvoorbeeld) de 15 minuten bij slapende baby's te kijken. Misschien ook een tip voor anderen die zich nu ongerust voelen, het kan net weer dat stukje zekerheid geven.

Statistisch gezien gaat het gelukkig in de meeste gevallen goed en is het zeker niet zo dat het gevaarlijk of onverantwoord zou zijn om een baby naar de crčche te brengen. Ik hoop dan ook dat ik bij niemand dat gevoel heb opgeroepen :*

Jentin, onze berichten hebben elkaar gekruist, maar idd ook dat dus. Het kan overal gebeuren, ook thuis. Ook al maakt die gedachte het misschien nog wel enger, maar je kan je kinderen nu eenmaal niet in een plastic bubbel stoppen om ze overal tegen te beschermen.

En dank je! Was een hele zoektocht naar de naam van de jongste omdat ik hem bij J wilde laten passen :)
pi_180873925
Schanu je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Ik denk dat meerendeel hier het nieuws kijkt daar was het namelijk ook op te zien..

Het blijft verschikkelijk en het is de grootste nachtmerrie voor alle ouders.. ;(
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 13:58:18 #97
382129 crew  Donna
pi_180874757
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:27 schreef BellaaElisa het volgende:
Schanu je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Ik denk dat meerendeel hier het nieuws kijkt daar was het namelijk ook op te zien..

Het blijft verschikkelijk en het is de grootste nachtmerrie voor alle ouders.. ;(
Inderdaad. Niet schuldig voelen!
pi_180876255
Spuit 11 maar niet schuldig voelen inderdaad Schanu! En ik vind de namen van je meiden ook mooi en bij elkaar passen! O+

Aure heeft J. nog veel last van z’n prikjes gehad? Misschien heb je t wel gezegd maar heb ik t gemist :P

OiT fijn dat het geen waterpokken zijn!

M. is vandaag een stuk beter te pas gelukkig! De arts van de hap had het over een bindvliesontsteking en we hebben een zalfje meegekregen voor z’n oog. Vanochtend zijn we met z’n tweeën de stad in geweest en hebben we even op het terras gezeten O+

Gisteravond vond ik m nog wel heel zielig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180876444
Oh Fleur, wat ziet dat er sneu uit :'( Gelukkig lijkt het beter te gaan met hem!

Schanu :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180876775
Ah Fleur, wat een zielig mannetje heb je daar ;( Fijn dat hij vandaag weer wat beter te pas is!

DG, zonde van de kleertjes hč! Schattig outfitje wel! Gelukkig zat B al eeuwig in 62, waar hij langzaam uit groeit, dus ik vind het geen ramp. Had wel net op tijd een lading hele leuke korte mouw rompertjes bij de Primark gekocht, die draagt hij op het moment full time.

En aure, wat een super leuk pakje (en baby)!

Schanu, had het ook al op het nieuws gehoord. Naar bericht, kreeg er kippenvel van. Merk ook wel dat me het veel meer doet nu ik zelf een baby heb. Had het hiervoor ook naar gevonden uiteraard, maar nu komt het wel meer binnen. Maar tegelijkertijd kan ik ook wel relativeren en breng ik B toch wel weer met een gerust hart naar de opvang. Voor jullie komt het wel dichterbij, dus goed dat jullie het er echt even over gehad hebben.

En verder heb ik op het moment best prima nachten (1 nachtvoeding, paar keer nacht een speen instoppen), maar ik blijf me maar moe en wat futloos voelen. Merk dat het wel ook ten koste gaat van werkplezier. En thuis sneller last van een kort lontje, waar vriend weer last van heeft. Vast het gebrek aan čcht goede nachten, maar vind het wel een matig vooruitzicht dat ik me dan dus voorlopig ook zo ga blijven voelen. Nog tips voor meer energie?
  woensdag 1 augustus 2018 @ 19:33:32 #101
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180880767
Schanu, ik had het vanmorgen ook al in het nieuws gelezen, voordat ik jouw post zag, dus voel je alsjeblieft niet schuldig! Desalniettemin verschrikkelijk wat er gebeurd is. Ik snap dat jullie het erover gehad heb.

Fleur, arme M. :'( Wel fijn dat hij zich wat beter voelt vandaag :)

De rest ben ik alweer vergeten, had ook niet alles bijgelezen.

Mijn man werd vandaag weer gebeld dat M. toch wel erg verdrietig bleef op het kdv ;( Hij heeft hem dus maar wat eerder opgehaald. Ik vind het zo lastig. Thuis is M. altijd vrolijk en altijd lachen, nooit huilen en altijd makkelijk enz.enz enz. Vind hij het nou echt niet leuk op het kdv? Moet hij nog wat langer wennen? Gaat hij te weinig (1 hele dag in per week)? Volgens de leidster moet hij altijd huilen als een ander kindje huilt, hij schrikt er elke keer een beetje van. Hij is de hele dag duidelijk niet in zijn hum
Als mijn moeder bijvoorbeeld oppast, is er niks aan de hand. Wat denken jullie? Gewoon nog even aankijken (hij gaat pas sinds 1 juli, dus feitelijk pas 4x geweest + 4 x wennen)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180881371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:44 schreef elliebell het volgende:
Nog tips voor meer energie?
Floradix? Vond 't niet te nassen maar het werkte wel. Oorzaak van de vermoeidheid was toen lage bloeddruk; weet niet of het ook werkt bij echt slaaptekort... Kan het altijd even proberen.
pi_180882983
Schanu, J. ligt inderdaad in een soort hangmat (Hangloose baby). Hij vindt het vaak wel fijn daar in!

J.'s pakje is van CarlijnQ elliebell, heel tof merk!

Ach Fleur, wat ziet ie er sneu uit zo.

Lastig LadyS, ik zou het denk ik nog een maandje aankijken. Is er een alternatief als het zo moeizaam blijft gaan?
pi_180883385
Hallo allemaal!

Sinds afgelopen zondag hebben we weer een minibabietje in huis O+ Kleine B doet het hartstikke goed! Na wat eerste krampjes en weer wennen aan elkaar hebben we nu heerlijke dagen. Ze drinkt als een tierelier en kwam vandaag alweer wat aan. Grote zus is ontzettend lief en de kraamhulp fantastisch. Kan niet anders zeggen dan: roze wolk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180883583
Hoiiii Ima, wat een plaatje! Klinkt als een heerlijke start O+
pi_180883657
Welkom IMA en wat is ze moooii O+
pi_180884811
Och wat een plaatje IMA. Gefeliciteerd. :*

Lastig LadyS. Ik denk toch ook wat langer wennen misschien. Vier keer is nog niet zo vaak, zeker met steeds een week ertussen. Hopelijk wordt het snel beter. :*

Ellie, geen tips. Wist ik het maar. Ik voel me ook vaak futloos zelfs als ik eens wel een oké nacht heb. En eigenlijk vind ik dat ik niet moet zeuren want als het nodig is kan ik overdag dutten maar dat doe ik zelden. Als ik het wel doe voel ik me trouwens ook niet ineens energieker.

Banaan slaapt sinds half zeven. :o Meestal gaat hij pas om tien uur voor zijn lange slaap maar vandaag was een lange, drukke dag. Wel fijn, dat beetje tijd voor mezelf en mijn man. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180885132
Gefeliciteerd IMA!! Wat een mooierd :)
pi_180885217
Welkom IMA, wat een mooie meid! O+ O+
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:03:35 #110
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180885475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:33 schreef LadyS het volgende:
Wat denken jullie? Gewoon nog even aankijken (hij gaat pas sinds 1 juli, dus feitelijk pas 4x geweest + 4 x wennen)
Ja, nog even aankijken.
Hier werd het beter toen hij 2 dagen ging, maar ik weet niet of het anders ook beter was geworden omdat ze natuurlijk ook gewoon ouder worden en daarmee telkens alles verandert en ze meer wennen. Maar 2 dagen was hier ook de opzet (alleen eerst geen plek).
Sterkte, het is niet leuk zo he?

quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:07 schreef Baran09 het volgende:
Floradix? Vond 't niet te nassen maar het werkte wel. Oorzaak van de vermoeidheid was toen lage bloeddruk; weet niet of het ook werkt bij echt slaaptekort... Kan het altijd even proberen.
Floradix claimt zelf dat het helpt tegen vermoeidheid maar dat impliceert dat er maar 1 oorzaak is voor vermoeidheid - was het maar zo simpel. Tegen slaaptekort helpt meer slaap. Maar ja...
Toch zou ik het daarin zoeken, elliebell. Soms eerder naar bed, soms uitslapen, soms overdag meeslapen. En intussen actief blijven en een beetje sporten en goed eten. En accepteren.

IMA wat een prachtig kind!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180889210
Goed dat je de knoop hebt doorgehakt Schanu. En ik kan jullie beredenering helemaal begrijpen om de kleine toch naar de opvang te brengen. Je hoeft je wat mij betreft niet schuldig te voelen hoor. Ik vind het juist beter om het te weten zodat ik eventueel actie kan ondernemen als het nodig is. Maar jee.. het blijft aangrijpend nieuws ;(

Ach, wat ziet M. er uit LBF! :o

Wat bij mij heel erg goed helpt voor meer energie Elleska, is gezond eten. Ik ben daar zelf heel erg gevoelig voor en het maakt voor mij een wereld van verschil. Net na mijn bevalling was ik er echt slecht aan toe maar mijn hoofd zat zo vol met alles dat we zo makkelijk mogelijk (en ongezond) aten. Dat hielp totaal niet mee aan het opstaan in de nacht. Op een gegeven moment hebben we de knop omgezet en dat scheelde zo enorm.. Waarschijnlijk ben je op zoek naar een quik fix, maar wilde dit toch even met je delen.

Wat naar LadyS, dat M. zo verdrietig is op het kdv. Ik heb er geen ervaring mee, maar 4 dagen lijken mij sowieso nog te kort om echt een conclusie te trekken?

Ohhhh nieuw vers lief babytje O+ . Gefeliciteerd IMA met je mooie dametje en welkom! *O*

Jee, ik ben nog nooit zķ zwaar ongesteld geweest, niet normaal meer de hoeveelheid bloedverlies. Ben zelfs doorgelekt _O- . Kan er ook niet van slapen :z Ik moet wel zeggen dat het op de een of andere manier oplucht, alsof het al een hele tijd dwars zat.

Gister hebben we met R.in de draagzak mijn broer opgehaald op Schiphol. Alvast een beetje oefenen voor als we zelf gaan vliegen begin september :s) . We hebben wat gedronken en gegeten. Dat ging prima en R, had het naar zijn zin. Maar voor het slapen gaan heeft hij toch weer een kwartier hard gehuild. Dit komt dan echt door teveel prikkels want hij heeft al een tijd geen huiluurtjes meer. Ik vind dit zo zielig en vraag me af of we dan teveel gedaan hebben? Of is dit normaal?

Over een week of vijf gaan we dus naar Engeland dus ik vind het dan extra spannend. Gelukkig vertrekken we vroeg in de ochtend zodat hij genoeg tijd heeft om te settelen als we aankomen. En we blijven logeren bij mijn schoonzus en haar vrouw, dus de hele week op dezelfde plek.
pi_180889513
Wat eet jij dan, DG? Ik heb ook altijd last van vermoeidheid terwijl ik wel goed slaap.
Ik ben nogal een zoetekauw en denk dat die suikers ook niet helpen. :')
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 07:05:52 #113
382129 crew  Donna
pi_180889561
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 06:58 schreef vencodark het volgende:
Wat eet jij dan, DG? Ik heb ook altijd last van vermoeidheid terwijl ik wel goed slaap.
Ik ben nogal een zoetekauw en denk dat die suikers ook niet helpen. :')
Als ik in de ochtend iets snoep (koek, chocola, hagelslag, snoep) dan ben ik de hele dag echt EXTREEM moe. En dan niet 1 koekje, dat gaat prima gelukkig, maar daar kan ik het zo slecht bij houden haha. Ik kan heel slecht tegen suiker. Erg handig, ben ook echt een zoetekauw.
pi_180890126
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 07:05 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Als ik in de ochtend iets snoep (koek, chocola, hagelslag, snoep) dan ben ik de hele dag echt EXTREEM moe. En dan niet 1 koekje, dat gaat prima gelukkig, maar daar kan ik het zo slecht bij houden haha. Ik kan heel slecht tegen suiker. Erg handig, ben ook echt een zoetekauw.
Ik ontbijt altijd zoet. Glas yogho, boterhammen met hagelslag enzo. :P
Zojuist glas water en boterham met ham en 1 met banaan. Zou dat al verschil maken? Is wel natuurlijke suiker. :?
pi_180890279
Ladys ik zou ook nog even door proberen; 4x is echt heel kort. Is het mss een optie om hem nog eens in de week een paar uurtjes te brengen om te wennen? Zou het wel even bespreken op het kdv, wat hun ervaringen zijn.

IMA welkom met je mooie kleine meid, wat klink je relax.

Leuke foto’s weer gisteren. Venco leuk om de jouwe eens te zien, wat is ze mooi!

Even *O* voor mijn nacht. Voor het eerst in een maand weer eens geen nachtvoeding en ze sliep van 20:30 tot 7:00 in haar eigen bed! :o
Ze kan het dus wel! Wel aan de borst in slaap gevallen na de voeding om 20:00 maar so what. Hopelijk komt de volgende doorslaapnacht sneller dan over een maand.

Vorig weekend kochten we deze ballenbaan voor haar. https://goo.gl/images/WZCpBY
Het is echt een enorme hit. Rammelen met de balletjes, ze zelf in de baan leggen (had ze echt snel door). Achter de balletjes aankruipen. Zo leuk om te zien.
En lopen aan de handen is het ook helemaal, ze wil haast niet anders meer! Al die ontwikkelingen betekenen ook dat het alweer augustus is en ze na deze maand geen baby meer is.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 08:40:55 #116
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180890312
IMA, wat een heerlijk klein frummeltje heb je daar O+ Welkom!

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:15 schreef Aure het volgende:
Schanu, J. ligt inderdaad in een soort hangmat (Hangloose baby). Hij vindt het vaak wel fijn daar in!

Lastig LadyS, ik zou het denk ik nog een maandje aankijken. Is er een alternatief als het zo moeizaam blijft gaan?
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:35 schreef Pannenkoekenmix het volgende:


Lastig LadyS. Ik denk toch ook wat langer wennen misschien. Vier keer is nog niet zo vaak, zeker met steeds een week ertussen. Hopelijk wordt het snel beter. :*

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:03 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja, nog even aankijken.
Hier werd het beter toen hij 2 dagen ging, maar ik weet niet of het anders ook beter was geworden omdat ze natuurlijk ook gewoon ouder worden en daarmee telkens alles verandert en ze meer wennen. Maar 2 dagen was hier ook de opzet (alleen eerst geen plek).
Sterkte, het is niet leuk zo he?

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 04:33 schreef DorothyGale het volgende:

Wat naar LadyS, dat M. zo verdrietig is op het kdv. Ik heb er geen ervaring mee, maar 4 dagen lijken mij sowieso nog te kort om echt een conclusie te trekken?

Dank allen!
Gisteren was trouwens niet de eerste keer dat ze belden hoor. En ze hadden al extra wendagen ingepland, dus hij heet 4x gewend in 2 weken tijd en daarna 4x 'echte' keren zeg maar. Elke keer bij het ophalen gaven ze aan dat het op zich wel goed ging, maar dat hij toch snel van slag is, vooral als een ander kindje gaat huilen. Gisteren was hij alleen rustig als zijn vaste leidster in de buurt was, als zij wegliep om wat anders te doen, ging hij paniekerig om zich heen kijken. Misschien toch ook wel de fase van eenkennigheid/verlatingsangst die ook mee speelt?

Ik merkte dat hier laatst ook toen een vriendin van mij hier was met haar kindje van 1 maand ouder. zij ging huilen en hij keek verschrikt op en ging meehuilen/-mekkeren ;(

Baby zijn is nog zo makkelijk niet volgens mij ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 2 augustus 2018 @ 08:47:16 #117
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180890390
Nolita, ja, ik ga het ook bespreken inderdaad. Als extra wennen niet mogelijk is, misschien die hele dag tijdelijk verdelen over 2 halve, als dat oppastechnisch mogelijk is hier in huis (man werkt onregelmatig, dus in sommige weken is dat zeker wel mogelijk). Dan zit er meer regelmaat in misschien.
En wat fijn van je goede nacht *O*

Iemand vroeg ook of het zonder kdv te regelen is. Vanaf december waarschijnlijk wel, dan gaat oma met pensioen en die wil best een vaste dag oppassen. Ook kan ik wel dagen wisselen op mijn werk waarschijnlijk. Dus als het echt moet, is er wel een mouw aan te passen, hoor.
Maar ik vind kdv ook wel belangrijk, dus mijn voorkeur is om hem daar wel op te laten als het even kan, hij ziet zo weinig andere kindjes.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180890408
IMA, welkom! Naast een prachtig kind maak je/maken jullie ook wel ontzettend mooie foto’s trouwens.

LadyS, Twix is destijds gestart op het kdv bij 3,5 maand. Rond de 9 maanden werd het pittiger voor hem op het kdv, ging hij huilen als andere kindjes huilden, had hij schrikreacties bij harde geluiden, enz. Terwijl hij toen al wel gewend was en de leidsters goed herkende. Het duurde een aantal weken (Twix ging ook één keer per week en had bij de Oma’s nergens last van) en toen werd het weer beter. Het was hier dus een fase.
pi_180890453
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:07 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Floradix? Vond 't niet te nassen maar het werkte wel. Oorzaak van de vermoeidheid was toen lage bloeddruk; weet niet of het ook werkt bij echt slaaptekort... Kan het altijd even proberen.
floradix bestaat ook in capsules tegenwoordig ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180890525
LadyS, de kapitein was zes maanden toen hij begon op het kdv, hij heeft denk ik ruim twee maanden nodig gehad om daar n beetje zn plekje te vinden, goed te slapen en te eten etc. Hij gaat overigens wel drie dagen in de week, ik denk dat dat wel scheelt in het makkelijker wennen :Y hij vind het er nu overigens awesome, vooral het buitenspelen (wat ze nu in de zomer hele dagen doen)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180890537
DG, B heeft het echt lang gehad, bij hem was het zijn manier van alles verwerken. Hij doet het nu met 4,5 jaar nog steeds maar dan zingend of kletsend in bed, op de wc etc.
Hij huilde nooit lang, maar inderdaad ook iets van 15 minuten.

J had eergisteren een horrordag, alleen maar huilen, niets was goed. En gisteren was ze een engeltje, echt een volledig ander kind. We hebben zelf het idee dat ze vervroegd in de eerste sprong zit (zaterdag is ze 5 weken). Ze is een stuk alerter, lacht veel naar ons en het newborn is er wat af.

De fles wil ze overigens nog niet, die duwt ze echt weg met zo'n blik van 'die heb ik niet besteld'. Ach we hebben de tijd, proberen het elke dag even als ze rustig is.

Wel een vreselijke nacht gehad, er was ergens een feestje, ik hoorde alleen maar krijsende en zingende tieners en KEIHARDE muziek. Ik had mijn raam dicht en een ventilator aan en nog steeds kon ik elk woord verstaan. 3 x (!) de politie gebeld, vervolgens werd het stil om 10 minuten later weer te beginnen. Ik hoorde dat alle buren ook belden naar de politie.
Ik vroeg nog om het huisnummer aan de politie zodat ik vanochtend om 07:00 aan kon bellen, maar die kreeg ik niet....
Het was uiteindelijk om 04:45 stil.
Echt bizar, wij wonen in een rustige wijk, natuurlijk hoor je wel eens mensen buiten en met het mooie weer is het soms wat onrustig buiten. Maar dit heb ik zelfs in ons oude huis (waar we oa weg wilden vanwege de vele luidruchtige feestjes) nog nooit meegemaakt.
pi_180890965
LadyS, Dirk heeft het eigenlijk van t begin af aan naar zijn zin op het kdv. Maar als het heel druk/onrustig is of als hij niet lekker in zijn vel zit dan is hij ook snel van slag. Onderlaatst hebben we hem opgehaald, waren er nog 3 kindjes allemaal aan het sippen/huilen. Ik vind het niet raar dat hij dan van slag is, juist wel lief. Dat hij meeleeft zeg maar.

Met maar 1 dag in de week is kdv wel lastig wennen denk ik. In een huislijke situatie (opa's &oma's bijv) is het verschil met thuis niet zo groot. Er is altijd veiligheid in de buurt en de omgeving is dan wel anders, maar niet zo anders als op het kdv. Met alle kindjes en de drukte en de gedeelde aandacht en wie weet wat nog meer. Zeker als ze die drukte niet gewend zijn dan is het niet raar dat ze dan naar een vaste leidster trekken. Dirk heeft nu tijdelijk een andere locatie ivm de vakantie en hij trekt ook naar de bekende leidsters en is van de drukte thuis sneller van slag. Het hoort denk ik een beetje bij wennen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:48:15 #123
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180891437
Malteser, ik hoop dat dit ook maar diezelfde fase + de rotleeftijd om op het kdv te beginnen. Fijn om jouw ervaring te horen, geeft hoop

LDG, de kapitein was dus ook wat ouder, denk dat dat ook wel meespeelt i.c.m. maar 1 dag in de week

Nanuke, ik vind eigenlijk ook wel schattig *; maar ook wel sneu natuurlijk. Als we hem ophalen, kijkt hij ons ook blij aan om daarna eerst eventjes te huilen. Lijkt wel of hij dan wel zeggen: "daar zijn jullie eindelijk, ik heb me de hele tijd groot moeten houden, dus nu ga ik eerst heeeeel eventjes huilen".

Bedankt voor jullie verhalen, geeft me toch wat meer moed ;) En ook de overpeinzing of we er niet een halve dag bij moeten doen misschien

Exode, dan moet de muziek wel heel hard hebben gestaan :{ . Ik woon op 150 meter ofzo van het centrum van ons toeristisch dorp en daar is nu bijna elke week wel een festival of evenement met harde muziek, maar ik kan wel altijd met mijn raam open slapen. Je hoort de muziek dan uiteraard wel, maar dan als gewoon gezellige achtergrond. Ik hoop voor jou dat dit eenmalig was ivm met een verjaardag ofzo!
M. wilde fles in eerste instantie ook niet, gelukkig met veel geduld en oefenen en proberen wel gelukt. En die sprongetjes houden zich inderdaad niet echt aan de vaste tijden (niet veel ervaring mee, want bij M. waren die sprongetjes nooit echt herkenbaar)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 10:01:04 #124
382129 crew  Donna
pi_180891699
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ontbijt altijd zoet. Glas yogho, boterhammen met hagelslag enzo. :P
Zojuist glas water en boterham met ham en 1 met banaan. Zou dat al verschil maken? Is wel natuurlijke suiker. :?
Zou zomaar kunnen. Yogho en hagelslag is al een heel verschil met water, ham en een banaan natuurlijk.

Ik had dinsdagochtend op m'n werk een zak M&M's staan. Paar handjes gehad en ik voelde me zo slecht. Was bijna in staat om me ziek te melden. Echt hoofdpijn en enorm moe.
pi_180891721
Wat sneu LadyS! Hopelijk is het gewoon even wennen! :*

Oh wat naar exode, wij hadden dat laatst ook. Ik was flink pissig tegen 03:00, en toen gingen ze ook nog vuurwerk afsteken. Het was bloedheet maar toen het raam snel dicht gedaan want was bang dat M. wakker zou worden. Dat vuurwerk bij verjaardagen is hier sowieso een vrij nare gewoonte bij feestjes }:|
pi_180891739
Er wordt hier ook nog wel eens gehuild bij ophalen. Ik interpreteer dat altijd als 'wat fijn dat je er bent', maar ik denk dat het vooral te maken heeft met een zekere (onbewuste) spanning die dan wegvalt. Die kleintjes krijgen natuurlijk ook veel prikkels binnen en hebben nog maar weinig mogelijkheden om die anders te verwerken dan door te huilen.

Wat het voor mij altijd makkelijker maakte is dat hij het er verder wel echt heel leuk had (en nog steeds heeft). Hij zoekt duidelijk interactie met andere kinderen en de uitdaging van andere omgeving doet hem goed. Het is alleen soms ook wat veel, en dat is ook prima. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180892027
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:02 schreef Nanuke het volgende:
Er wordt hier ook nog wel eens gehuild bij ophalen. Ik interpreteer dat altijd als 'wat fijn dat je er bent', maar ik denk dat het vooral te maken heeft met een zekere (onbewuste) spanning die dan wegvalt. Die kleintjes krijgen natuurlijk ook veel prikkels binnen en hebben nog maar weinig mogelijkheden om die anders te verwerken dan door te huilen.

Dat deed en doet Z ook nog weleens wanneer ze bij mijn ouders of schoonouders is geweest. Niet eens dramatisch huilen maar wel een soort huilen en gelijk bij mij willen.
Inderdaad een soort emotionele ontlading van blijheid en opluchting. Haha.
Ik vind het wel lief. :)

Hier begint trouwens heel voorzichtig een tandje door te komen! Ben benieuwd hoe dat met borstvoeding gaat straks. :P
pi_180892765
Ik breng altijd een hele blije B weg en haal 'm ook altijd weer blij op. Paar weken geleden vond hij het ineens heel spannend toen ik 'm meenam naar onbekende omgevingen, maar daar is hij weer helemaal overheen. Maar hij is ook nog geen 8 maanden, dus wie weet komt het nog.

Hier ook een doorkomende tandje! Ik dacht boven al iets te voelen, maar vanochtend was hij op mijn vinger aan het kluiven, en toen voelde ik ineens beneden wat scherps. Vind het wel heel leuk als hij tandjes krijgt, maar ben indedaad wel benieuwd of mijn tepels daar net zo over gaan denken *)

En bedankt voor de energie tips. Ik zoek niet echt naar een quick fix hoor, weet wel dat het niet zo werkt. Dus meer slapen, gezonder eten en wat maar bewegen toch maar wat meer een prioriteit maken. Ijzer zit al wel in m'n multivitamine, zou genoeg moeten zijn denk ik? Heb ook wel het gevoel dat zelfs als ik langer slaap, ik toch niet helemaal uitgerust wakker word, omdat die slaap wel meerdere malen onderbroken wordt per nacht. Normaal trek ik het ook wel prima, maar had op de een of andere manier een dipje deze week. Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen denk ik maar :P
pi_180893292
LadyS, wat vervelend dat M zo verdrietig is op het kdv. Maar ook wel heel herkenbaar. J werd 1 toen ze voor het eerst ging en het heeft denk ik wel 3 maanden geduurd voor ze was gewend. Zij gaat ook 1 dag per week. Nu gaat ze er met veel plezier heen, zelfs het wegbrengen resulteert niet meer in huilen. Het heeft soms dus echt gewoon tijd nodig denk ik.

IMA, gefeliciteerd met je prachtige meisje! O+ O+

Dorothy, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt om met R naar Engeland te gaan! Maar jullie zijn bij familie dus dat maakt het denk ik wel makkelijker en voor R misschien ook wat stabieler. Wel lekker vooruitzicht om op vakantie te gaan!
En dat huilen door prikkels is denk ik heel normaal hoor. J is bijna 21 maanden en heeft hier ook nog last van.

Nolita, *O* voor je doorslapertje én in eigen bed!

Exode, wat vervelend dat je door de buren zo'n slechte nacht hebt gehad, echt niet normaal zulke feestjes :o en sprongetjes kunnen idd eerder of later komen, heel herkenbaar. Met tussendoor de regeldagen is het feest helemaal compleet :')

Venco en Ellie, tandjes en borstvoeding :o hopelijk valt het mee :+
pi_180894867
Welkom IMA trouwens! Fijn dat alles zo goed gaat en wat een schatje O+
pi_180895062
Oh jongens, ik zag net op fb weer een filmpje van een red bull drinkende en rokende zwangere dame langskomen, en te veel mensen daaronder waren het aan verdedigen :'( “Ja, maar hij is kerngezond nu”. Leef ik nou echt in zo’n andere wereld?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180895284
quote:
11s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:45 schreef rena het volgende:
Oh jongens, ik zag net op fb weer een filmpje van een red bull drinkende en rokende zwangere dame langskomen, en te veel mensen daaronder waren het aan verdedigen :'( “Ja, maar hij is kerngezond nu”. Leef ik nou echt in zo’n andere wereld?
Ja, andere wereld maar daar mis je niks aan hoor. ;) Zo ken ik er ook wel. ;(
pi_180895361
Exode, vervelend dat je daardoor slecht hebt geslapen! Had J er ook last van? En hoe gaat het vandaag, hopelijk niet weer een horrordag!

Belle, vuurwerk bij verjaardagen, huh?

Doorkomend tandje bij Ellie! Heeft hij er last van?

En nog een heel hartelijk welkom aan IMA *O*
pi_180895366
Venco die ondertandjes zijn geen probleem met voeden, daar gaat het tongetje overheen. Je kunt er dus rustig aan wennen. ;)

Extra ijzer ga ik ook maar eens doen. Ik las dat extra vitaminen bij borstvoeding eigenlijk niet nodig zijn, maar mijn ijzer is standaard vaak aan de lage kant. Bedankt voor de tip. ^O^

Balen Exode, ook dat de politie er niet zo veel aan kon doen. -O-
En Fleur, vuurwerk om die tijd. 8)7 Jij woont een beetje achteraf toch?

Rena laten we maar blij zijn dat het kindje desondanks toch gezond is. Ik lees zulke dingen ook liever niet. :)

Banaan slaapt veel beter in ons nieuwe huisje. *O* We hebben de donkerste kamer gekozen, scheelt een hoop.
Hij kruipt als een pro trouwens. Rondjes om de tafel, achter de stofzuiger en de kat aan. :D Onvoorstelbaar hoe snel dat ontwikkelen gaat. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:01:15 #135
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180895410
quote:
11s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:45 schreef rena het volgende:
Oh jongens, ik zag net op fb weer een filmpje van een red bull drinkende en rokende zwangere dame langskomen, en te veel mensen daaronder waren het aan verdedigen :'( “Ja, maar hij is kerngezond nu”. Leef ik nou echt in zo’n andere wereld?
Doet me denken aan dit:
Ik stond -jaaaren geleden- op het schoolplein en hoorde een groepje moeders met elkaar praten. Een van de dames was zwanger en had het over de schimmel die maar in de badkamer bleef (huurwoningen) en de woningbouw had haar geadviseerd om schimmelvreter o.i.d. te gebruiken. Zij zegt: "Nou, ik ga écht niet met die rotzooi aan de gang nu ik zwanger ben, dat kan noooit goed zijn voor de kleine" Vervolgens gooit ze haar sigaret weg die ze net lekker heeft staan roken :') :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180895618
Rena, heel herkenbaar. Ik heb een tijd geschreven voor zo’n mamablog en schreef daar eens een stuk over de smoesjes die men gebruikt om roken tijdens de zwangerschap te verdedigen. De reacties die daarop kwamen :X (Al moet ik eerlijk zeggen dat de niet-rokenkant daarin ook niet vooropliep qua chique reacties.)

Exode, wat vervelend. Hopelijk komt het niet vaker voor. Mijn tolerantie voor dat soort geluidsoverlast is echt nul. Mijn man draait zich nog eens om en slaapt, maar ik lig echt schuimbekkend te mompelschelden in bed tot het stopt :') Ik heb één keer half verwilderd in m’n slaapshort met slaapkapsel bij de buren aangebeld om 1.30 omdat het computerspel van de buurman letterlijk te volgen was in onze slaapkamer - en we wonen vrijstaand :P Nooit meer last gehad en we gaan goed met elkaar om - kennelijk ben ik heel overtuigend in pyjama :Y)

Pkm, wat fijn van de banaanslaaps! En kruipen ook al! Wat gaan ze toch snel in dat eerste jaar.

Ik las nog over tandjes. Niet per se iets waar ik naar uitkijk deze keer.

Mijn meisje doet het goed. Ben zo blij met haar en het lijkt wel alsof ik haar broer nu nķg leuker vindt. Hij ontroert me zo als ik ‘m bezig zie met z’n zusje. En zij is zo vrolijk, ze ligt de halve dag te lachen en ze maakt er zo’n lekker nerdy ‘huhuhu’ geluidje bij O+
pi_180895968
Haha klopt, ik woon in zo'n 900 inwoners plattelandsdorpje. Meestal is het prima maar wanneer iemand 25 0f 50 wordt steken ze tijdens het feestje (vaak om 00:00) vuurwerk af (of soms ook al tijdens het préfeestje wanneer er een (halve) Abraham/Sara wordt gezet). Erg vervelend en nu helemaal met een baby. Ook hebben we regelmatig 'last' van dorpsfeesten van andere dorpen als de wind onze kant op staat :')
pi_180896009
Oh Rena, ik kan me daar ook zo ontzettend aan ergeren. Heel verschrikkelijk. :(

Fijn dat jullie meisje het goed doet Jentin!

Fijn dat banaan zich zo aan het ontwikkelen is en dat hij goed slaapt in jullie huis pkm! :)
pi_180896137
Dat feestje was gelukkig wel een uitzondering, we wonen hier nu 1,5 jaar en het is echt rustig. We kijken ook bij niemand binnen en andersom ook niet dus het voelt alsof we vrij wonen zeg maar.
Het feestje was niet in onze rij want daar wonen geen tieners, ook met naar buiten kijken kon ik niet ontdekken waar het was.
Het is hier niet doodstil maar ik word in principe alleen wakker van miln kinderen of de vele vogels.

B en J zijn gelukkig niet wakker geworden.

Vandaag CB bezoekje, waar B letterlijk de lijn altijd exact volgde en volgt, zit J erboven. :)
4920 gram en 56,2 cm, geboortegewicht was 3984.
Ze heeft al baby acne en ook zij zeiden: wat is ze wakker en alert, ze doet alles wat sneller lijkt wel.
Ook dat is wennen, B volgde tot op de minuut nauwkeurig elk schema. Leuk om nu al verschil te zien.
pi_180896179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:59 schreef OliviaIsTaken het volgende:

Doorkomend tandje bij Ellie! Heeft hij er last van?

Geloof het niet heel erg gelukkig. Hij drinkt over het algemeen al wat matig en dat was de afgelopen week wel iets erger, maar dat kan ook compleet wat anders zijn. Verder blij als altijd :)

En good to know dat die ondertandjes nog ongevaarlijk zijn voor mijn tepels haha. Nou voelde ik boven ook iets, maar onder is verder

En IMA, welkom nog en gefeliciteerd!
pi_180896255
Goeie stats, exode! En gelukkig is zo’n feestje de regelbevestigende uitzondering :)

Mijn baby rolde eergister van rug naar buik. Zelfs dat lastige onderste armpje ging mee. Ik zat er als een idioot naar te kijken. Ze lag op de bank en hop, daar ging ze :o Ook echt in één vloeiende beweging, niks geen gewurm of geworstel. (Ik snap wel dat dit een toevalstreffer is en dat ik niet superwonderbaby heb gebaard hoor :+ )
pi_180896270
En de helft vergeten:
PKM, wat fijn dat Banaan al beter slaapt! Hoe bevalt het jullie? Zijn jullie eigenlijk ver verhuisd, of van stad naar dorp oid? Gewoon interesse :)

Exode, ellendig dat soort feestjes. Mijn buren hadden toen ik zwanger was een keer een soort rave party tot 10.30 in de morgen :') Zonder kind kon ik er wel mee leven, met B had ik niet meer grappig gevonden.

Jentin, wat klink dat lief en fijn zeg, heerlijk!
pi_180897106
Ellie, ik wil beslist geen partypooper zijn, maar O. hier heeft met louter twee scherpe ondertandjes wel degelijk een van mijn tepels opengebeten. :X Het klopt dat dat tijdens het drinken niet lukt omdat de tong ervoor zit, maar die tong kunnen baby's ook in een milliseconde terugtrekken en het op een bijten zetten. Theoretisch. Maar goed, hoewel O. dus heel af en toe bijt en tot nu toe slechts een enkele keer heel hard, gaan vrijwel alle voedingen gewoon nog super, dus we zijn nog vriendjes. O+

Gisterenmiddag heeft de beeb zich vermaakt met een heleboel programmeurs uit allerlei verschillende landen op het hoofdkantoor van Coolblue. Bij papa op bezoek, want ik had met een vriend afgesproken in Breda voor drankjes, eten en een film. Heeft mijn J. de koter gewoon al om kwart over acht 's avonds boven in slaap gekregen en piepte -ie pas weer voor nog even een voeding toen ik tegen half één 's nachts thuis kwam. Zul je zien dat -ie vanavond weer gewoon zit te feestbeesten zonder in slaap te vallen tot half elf. :+

Zaterdag met O.'tje naar de Canal Pride in Amsterdam. Hij heeft zijn regenboogrompertje al een paar weken niet aan gehad, ik hoop maar dat -ie er niet al uitgegroeid is! *)

En argh Exode, irritant zeg! -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 02-08-2018 15:20:06 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_180897222
PKM, cool van het kruipen van Banaan en van het goeie slapen natuurlijk! O+

IMA, jeej, nieuwe aanwas! *O* En wat een mooierd! _O_

Ik heb BFD gemist, zo even terugkijken, maar hier een verlate van blije O., op zijn spekkigst, gisterenavond. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_180897602
Gebeten met ondertandjes Mini. Ik ging ervan uit dat O. gewoon zijn boventanden had gekregen. :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180897718
Net weer helemaal gerustgesteld, nu weer helemaal bang :P Ik zal vanavond gewoon even een goed gesprek met 'm vieren, dat gaat 'm vast weerhouden van het bijten. :+
pi_180898615
Wat een vrolijkerd is O. zeg O+
pi_180899508
Exode, wat rot van de nacht. En goeie stats!

Wauw Jentin! Wel een leuke toevalstreffer!

Oh ik vind O. zo'n toffe baby! Leuk dat ie mee was naar papa's werk!

Mijn baby was vannacht een beetje zielig, veel krampjes, dus hij sliep niet zo best (en wij ook niet), helaas. Maar het lijkt alsof het nu wel weer beter gaat gelukkig.
pi_180900792
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:01 schreef LadyS het volgende:

[..]

Doet me denken aan dit:
Ik stond -jaaaren geleden- op het schoolplein en hoorde een groepje moeders met elkaar praten. Een van de dames was zwanger en had het over de schimmel die maar in de badkamer bleef (huurwoningen) en de woningbouw had haar geadviseerd om schimmelvreter o.i.d. te gebruiken. Zij zegt: "Nou, ik ga écht niet met die rotzooi aan de gang nu ik zwanger ben, dat kan noooit goed zijn voor de kleine" Vervolgens gooit ze haar sigaret weg die ze net lekker heeft staan roken :') :')
Oh ik krijg daar zo’n buikpijn van he. Ik was ook een keer op een feestje in België, en dat was ver voor mijn man/rammelende eierstokdagen ;) , en daar zat een zwangere vrouw de hele avond aan de martini’s 8)7 :'( Ik snap niet hoe je dat risico durft te nemen met het leven en de gezondheid van iemand anders. Buiten de zwangerschap lustte ik ook best een red bull op z’n tijd, maar zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik het nooit meer genomen. Die 9 maanden voorzichtig doen met eten en drinken en iemand anders d’r lichaam kweken en gezond op de wereld brengen was het me zo waard, je zult het jezelf ook nooit vergeven als er wel wat is met je kindje lijkt me :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180900899
Dat gooi je dan gewoon op de vaccinaties, heb je gelijk een mooi verhaal voor op Feesboek :{
pi_180900967
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:10 schreef Jentin het volgende:
Rena, heel herkenbaar. Ik heb een tijd geschreven voor zo’n mamablog en schreef daar eens een stuk over de smoesjes die men gebruikt om roken tijdens de zwangerschap te verdedigen. De reacties die daarop kwamen :X (Al moet ik eerlijk zeggen dat de niet-rokenkant daarin ook niet vooropliep qua chique reacties.)
Internet is wat dat betreft ook echt een crime op het gebied van toetsenbordhelden en dat iedereen een mening mag hebben. :o

Mini, die O van jou, ik ben een beetje verliefd op hem, wil je hem uithuwelijken aan C ;) ?

PKM en kruipende Banaan, wat stoer *O*

Aure, wat sneu van de krampjes, heftig blijft dat he? Ik (en ik vermoed C ook maar die herinnert zich het hopelijk niet) heb zelf bijna een trauma van die eerste weken op krampjesgebied, ik vond het zo intens :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180902034
Ik stond bij het koken net mee te blčren en t dansen met Fat Bottomed Girls van Queen en mijn dochter vond het hilarisch :D _O- ( Ik voel me ook aangesproken door dat nummer :P )
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180903384
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:37 schreef rena het volgende:

[..]

Mini, die O van jou, ik ben een beetje verliefd op hem, wil je hem uithuwelijken aan C ;) ?

In geval van interesse in vrouwen (geen idee nog hč?) trouwt O. vanzelfsprekend eerst met mij, dan met oma, en uiteraard kan die fantastische C. onmiddellijk daarna O+ Ik noteer het. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_180905822
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:44 schreef minilot het volgende:

[..]

In geval van interesse in vrouwen (geen idee nog hč?) trouwt O. vanzelfsprekend eerst met mij, dan met oma, en uiteraard kan die fantastische C. onmiddellijk daarna O+ Ik noteer het. ^O^
Is hier ook nog maar de vraag inderdaad, het maakt mij niet uit waar ze mee thuis komt, als hij of zij maar een goed persoon is :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180905886
Mijn zoon wilt dolgraag met zijn zusje trouwen. :')
Hij ging vandaag huilen toen ik vertelde dat dat eigenlijk niet kan. O+
pi_180905939
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:44 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon wilt dolgraag met zijn zusje trouwen. :')
Hij ging vandaag huilen toen ik vertelde dat dat eigenlijk niet kan. O+
O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180906228
Aaaaaah Venco!! Superzoet.

J ligt weer op mijn arm te slapen, ochtend en middag slaapt ze in haar eigen slaapkamer, nacht in onze slaapkamer in een co sleeper maar 's avonds slaapt ze alleen in mijn armen. Zelfs als ik haar nu in bed leg, diepslapend, wordt ze meteen wakker.
Ach, het is tijdelijk en stiekem geniet ik ervan.

De huilavonden zijn wel ingeruild voor een huiluurtje, fijn! Hopelijk blijft dat zo voorlopig.
pi_180906388
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:44 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon wilt dolgraag met zijn zusje trouwen. :')
Hij ging vandaag huilen toen ik vertelde dat dat eigenlijk niet kan. O+
Dat is echt te schattig O+ *;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180906461
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:06 schreef rena het volgende:

[..]

Dat is echt te schattig O+ *;
Ja, die jongen is echt belachelijk lief met en over haar.
Hij zegt ook zoveel van haar te houden en dat hij altijd met haar samen wilt wonen. *;
Ik zou hier iedereen zo’n lieve broer/zus gunnen. :Y
pi_180906770
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:44 schreef minilot het volgende:

[..]

In geval van interesse in vrouwen (geen idee nog hč?) trouwt O. vanzelfsprekend eerst met mij, dan met oma, en uiteraard kan die fantastische C. onmiddellijk daarna O+ Ik noteer het. ^O^
In geval van interesse in mannen graag mijn O op de lijst!
pi_180907195
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

In geval van interesse in mannen graag mijn O op de lijst!
Mijn O. wil vast sowieso wel op jouw O.'s lijst O+

O. slaapt nu overigens net pas :') Hij was al wel erg moe vanaf een uur of negen maar had geen dorst, dus ik dacht: prima kerel, ik ga wel hobbelend rondjes met je lopen tot je instort. Schoot -ie in full on-kroelmodus en heeft -ie zowat een uur in mijn schouders geknepen, keiharde kwijlkussen op mijn kin gegeven en zijn neus in mijn nek begraven, onderwijl 'mamamamamababababamamama' en 'wieeeeeh!' kirrend. Heel lief, maar het hield maar niet op! Nu kind eindelijk onder zeil en ikzelf moe. :') :O
Let me see you stripped down to the bone
pi_180907207
Venco, wat ontzettend lief! O+ ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_180915670
Rena ik vond die eerste periode ook traumatisch. Ik kon me ook niet voorstellen dat Banaan zo snel groter zou worden. Toch wil ik wel een tweede, als het kan, want achteraf was die periode ook zo weer voorbij. O+

Wat schattig Venco. *;

Mini dat in slaap wandelen vind ik echt zwaar. Maar een uurtje knuffelen is dan wel weer lekker he. :D

Banaan gaf gisteren netjes aan dat hij moe was al drie kwartier na wakker worden. Poging om hem in slaap te krijgen lukte net niet ondanks enorme moeite aan beide kanten. Daarna toch meegenomen naar beneden en blijkbaar was hij toch goed uitgerust want geen vermoeidheidssignalen meer. ^O^

Hij heeft ook de mierenkolonie ontdekt. Binnenkort zal hij er ongetwijfeld eentje pletten en ik zal proberen dat nog niet te zien als teken dat hij een psychopaat wordt. ;)
Hij bleef gisteren in een cirkeltje kruipen om maar overal te kunnen kijken. Zijn speeljungle zit hij nou rechtop in wachtend tot de lampjes aan gaan. Sommige speeltjes zijn ineens weer leuk maar dan om achteraan te kruipen. Hij is ze echt anders gaan gebruiken.
Eten is (meestal) een feestje. Gisteravond at hij aardappel, geglazuurde beenham en gegrilde paprika. Augurk, tuinkers en aubergine probeerde hij uit.
Ik vind dit een leuke leeftijd. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180915928
Woeha! Ik heb bijgelezen maar waar ik tijdens de zwangerschap weinig last had van dementie is het nu wat moeilijker focussen :Y)

Wat sneu als je kindje sip is op het kdv! Die van mij gaat ook huilen als ie andere baby’s hoort huilen. Arme drollies. Hopelijk gaat het steeds ietsje beter..?

Ik heb al drie dagen een steen in mijn maag vanwege dat baby’tje die is overleden op het kdv. Pfff. Ik vond m’n werk altijd heel belangrijk en oh ik zou wel 32 uur werken bladiebla maar nu ik weer op zoek ben naar werk zou ik 24 ook wel prettig vinden :@ en mijn hart breekt bij de gedachte dat ik m’n kleine vent weg breng. Thank you hormones. :+ Lekker geregeld natuur :D

Even denken ik las nog over een feestje bij exode, maar dan bij de buren. :( Suuuper irritant! Sinds ik een baby heb merk ik nog meer hoeveel lawaai mensen (soms op ongepaste tijden) maken. Houd opppp mijn baby slaapt :( :(

Haha rena heerlijk he als ze zo lachen O+ Mijn baby vindt vnml papa heeeul grappig. :{ :D

Ik zag nog een foto van de dame van venco O+ Wat een fotomodel! En een bos haaaar!

Een kruipende Banaan :o En nu snel alle kabels etc verwijderen? :D Bijzondere mijlpaal zeg!

Aure en krampjes ;( Ik vind dat ze verboden moeten worden :{w Vond ook een van de naarste dingen van de eerste weken. Het huilen is zo intens en je kunt niks doen behalve de pijn proberen te verlichten en troosten. Er komt hopelijk snel een einde aan :*

Hier gisteren vaccinatie nr 2 en net als bij nr 1 heeft Flipje koorts. Zo zielig. Hij was er gisteren heel naar van. Hopelijk snel over. :) Verder gaat het nu heel goed met hem en mij, voor degenen die het vroegen, tnx :*
Dit, dat, alles.
pi_180916931
Fijn dat het met jullie goed gaat Philo! Hoe oud is ie nu?

M. is bijna van de waterpokken af *O*. Meer positiefs heb ik ook niet te melden :') Er is net op het werk iemand tegen mijn auto aangereden en die heeft flinke schade -O- En ik kreeg een mail van de nOeser webshop over iets met sorry en een doorstart en een curator, daar gaat m’n bestelling (en m’n geld) :'(
pi_180917533
Philomijn, balen dat ‘ie koorts heeft door de prikjes.

BelleFleur, wat kak van de auto! En wat is er met nOeser? Ik vind dat een leuk merk!

Verder wel meegelezen maar de beste zeef is er niks bij.

Ik liet vanochtend mijn autoruit vervangen, steenslag veroorzaakt hier altijd direct een dikke scheur, niks sterretje en harsinjectieopties. Het was onze derde voorruit in een half jaar tijd. Soms people have all the luck. Maar goed, bye bye eigen risico en verder lang leve de verzekering.

Nu was ik moed aan het verzamelen voor het doen van weekboodschappen. Maar die bloedhitte icm baby liet me de moed in de schoenen, uh slippers, zakken dus maakte ik een account aan en bestelde ik zojuist voor het eerst in mijn leven de boodschappen online.

Ohja, babytopic hier. Mijn baby is übertof, grijpt naar speeltjes, frot ze in zijn mond, gaat dan gruwelijk kokhalzen wegens teveel/te diep in zijn mond, laat speeltjes weer vallen en repeat. Lieve babysukkel is het O+ .
En morgen de allerlaatste kraamvisite. Hiep hiep hoera! Hij loopt tenslotte bijna ;). Maar goed, ben blij dat dat klaar is.
pi_180917868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:32 schreef Malteser het volgende:

Nu was ik moed aan het verzamelen voor het doen van weekboodschappen. Maar die bloedhitte icm baby liet me de moed in de schoenen, uh slippers, zakken dus maakte ik een account aan en bestelde ik zojuist voor het eerst in mijn leven de boodschappen online.
Gemak dient de mens, en dat geldt x10 met baby heb ik ontdekt 😅 en als je geen zin hebt om met lege bierkratjes te sjouwen nemen ze je statiegeldmeuk ook nog retour bij het bezorgen, ideaal!
pi_180918013
Baby van nog geen zeven maanden alvast lopen leren wegens awesome opgeduikeld miniatuurrugzakje is zeker geen goed plan? :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180918659
Balen van jullie autoproblemen Fleur en Malteser. :*

Haha Malteser nou nog kraamvisite. :D

Philo die kabels is wel een dingetje ja, Banaan weet ze feilloos te vinden. Voordeel van net verhuisd is dat we alles gelijk zo snel mogelijk kindveilig kunnen maken. Maar de stopcontacten zitten laag, dus uiteindelijk heeft hij soms toch een snoer te pakken. }:|
De kattenbak is trouwens ook favoriet om naartoe te kruipen. -O-

Ellie wij zijn binnen de gemeente verplaatst. Met de fiets is het vanaf onze oude woning zelfs om de hoek, na een lange weg. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180918718
Balen van je auto Malteser, dat is ook erg vervelend! Ik las net dat noeser failliet is verklaard deze week (een dag na mijn bestelling :'))
pi_180918732
Minilot, ik zou er een strak trainingsschema op loslaten. Kan best. Want als je zo’n coole rugzak krijgt, moet je er ook wel wat voor terug doen ;).

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:45 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Gemak dient de mens, en dat geldt x10 met baby heb ik ontdekt 😅 en als je geen zin hebt om met lege bierkratjes te sjouwen nemen ze je statiegeldmeuk ook nog retour bij het bezorgen, ideaal!
Ben zeer benieuwd! Morgen komen ze het bezorgen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:20 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Balen van je auto Malteser, dat is ook erg vervelend! En ik las net dat noeser failliet is verklaard deze week (een dag na mijn bestelling :'))
Ach, kan gebeuren. Alleen drie keer in een half jaar is wel wat jammer.
nOeser failliet? Ah oké. Of ja, niet oké dus voor jou. En voor de medewerkers.
pi_180919980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:51 schreef minilot het volgende:
Baby van nog geen zeven maanden alvast lopen leren wegens awesome opgeduikeld miniatuurrugzakje is zeker geen goed plan? :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Aw die is heel lief! Mijn dochtertje van bijna 8 maanden heeft ook een schattig babytasje... Loopt uiteraard ook niet, maar gaan allerlei speelgoedjes in als we ergens heen gaan, en dan gaat ze heel vakkundig zelf d'r tasje leeghalen en kijken wat er allemaal inzit 😍 oftewel, gewoon kopen! 👌
pi_180921533
Pff ik loop al 3 kwartier met J. rondjes door de woonkamer, elke keer als ik denk dat ik wel kan zitten/stil staan is het huilen :')

Maar het is zo waaaarm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180921586
Och Aure dat is klote. Met Banaan heb ik heel lang elk dutje wandelend/dansend moeten doen, anders ook huilen. Dat was zwaar, maar godzijdank niet in de zomer. Sterkte. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180921919
Ik heb nog maar een poging gewaagd en hem voorzichtig overgeheveld naar de hangloose. Hij mekkert wel een beetje, hopelijk gaat ie toch nog even slapen. M'n hele shirt is meteen nat aan de voorkant door dat geplak :P

Venco, wat lief zeg! Ik hoop dat J. ooit ook grote broer mag worden (maar voorlopig nog even niet :D ).

Pkm, dat klinkt ook als een leuke leeftijd! En ja dat rondjes lopen/dansen met je baby is af en toe wel pittig, maar dat lijkt het me ook wel als het niet zo warm is. Soms kan ik me trouwens best goed overgeven aan die hitte en J. zijn geplak, vandaag lukt het me helaas niet zo.

Philo, ik heb dat ook hoor qua werk.. Ik ga ook weer 32 uur werken (ik begin wel met 24 de eerste twee maanden), maar het lijkt opeens zoveel! Maar misschien vind ik het tegen die tijd wel weer helemaal prima. Over 4 weken begin ik alweer :o Wanneer begin jij weer? Of zit je nu even zonder omdat je op zoek bent?

Balen van de auto Fleur. Wel fijn dat M. bijna van de waterpokken af is!

Malteser ook al autopech.. En heerlijk toch, boodschappen online bestellen. Wij doen 1 keer in de maand een grote bestelling online en tussendoor halen we een en ander bij de supermarkt en op de markt. Ik vind het ideaal. Als ik heel lui zou zijn kan ik zelfs boodschappen bestellen via superbuddy, dan komen ze het binnen twee uur brengen, maar de supermarkt zit 50 meter verderop, dus dat gaat me dan weer iets te ver :+

Toffe tas mini! Als O. die ziet loopt ie vast spontaan ;)

Wat is eigenlijk een beetje normaal qua tot wanneer kraamvisite langs kan komen? Wij hebben nog tot in de laatste week van mijn verlof afspraken staan. Zijn er mensen die daarna ook nog kraamvisite hebben gehad?
pi_180923098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:51 schreef Aure het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje normaal qua tot wanneer kraamvisite langs kan komen? Wij hebben nog tot in de laatste week van mijn verlof afspraken staan. Zijn er mensen die daarna ook nog kraamvisite hebben gehad?
Wij hebben wat vrienden verder weg wonen, dus die kwamen nog wel na mijn verlof. Heb m'n verlof wel als einde van de beschuit met muisjes aangehouden... 😅
pi_180923197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:51 schreef Aure het volgende:
....
Wat is eigenlijk een beetje normaal qua tot wanneer kraamvisite langs kan komen? Wij hebben nog tot in de laatste week van mijn verlof afspraken staan. Zijn er mensen die daarna ook nog kraamvisite hebben gehad?
Geen idee wat normaal is maar ik ben er zelf wel klaar mee :X .
Morgen hebben wij de laatste visite gepland staan, Mars is 3,5 maand (15 weken). Nu kwam het ook zo uit met deze mensen omdat zij eerst op vakantie waren en daarna wijzelf. Dus daarom zo laat.
Van mijn werk willen ze ook nog op kraamvisite komen, maar dat kregen we ook niet goed gepland door de vakanties. Nu hoop ik heel erg dat ze na de vakanties niet alsnog iets willen proberen te plannen :@.
Mars is heul geen newborn meer.

Balen trouwens van de plakdag met deze hitte.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:50:04 #178
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180923304
Hier waren er wel wat mensen die rond 6 maanden nog eens langs wilden komen en het kraamvisite noemden. En mensen die de week voordat mijn verlof afgelopen was nog eens belden voor een afspraak maar dat heb ik afgehouden. Ik was de eerste weken nadat in weer aan het werk was zķ moe, dat ik gewoon rust wilde en gewoon sociale afspraken wilde plannen met vrienden ipv mensen die 1x in je leven langs komen om een baby te bekijken..
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:00:51 #179
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180923550
Uhh ik heb in de eerste 2 weken vrienden en familie laten komen wanneer ik daar zin in had en de rest heeft pech.
Vind het heel lief als mensen langs willen komen :P maar ik heb daar helemaal geen zin in.

Vooral niet in onze vakantie & met deze hitte... dan zijn er wel leukere dingen te doen :D


Ik ben overigens makkelijk in nee zeggen... Hij is nu ook paar keer mee geweest naar een verjaardag en dan kies ik ččn iemand uit die hem dan even vast mag hebben en de rest heeft pech :+ geen idee of hij er overprikkelt van zou raken, betwijfel het.. maar geen zin om mijn baby van arm tot arm te laten gaan.
pi_180923680
Ik denk dat ik er na mijn verlof ook gewoon mee op hou. Ik was ook best blij met de mensen die een kraamcadeau per post hadden gestuurd :@ en er zijn ook wat mensen die hebben gezegd dat ze langs willen komen, maar ik heb er nog niks van gehoord, dus dat laat ik gewoon zo denk ik :+
pi_180924173
hier voornamelijk hele verlof wel en na 6 maand nog een keer de collega’s van mijn vriend, ik vond het toen ook wel mooi geweest :P Ik had wel moeite met mensen die in t ziekenhuis al wilden komen (heb ik afgehouden) en alsnog snel kwamen en daarna nooit meer de moeite nemen om te vragen hoe t gaat.
pi_180924661
+1 op Belle, al dan niet over de collega's. Maar die mensen die in het ziekenhuis als eerste wilden komen kijken en nu niet meer bellen of vragen hoe het gaat, of langs komen. Voor de tweede ga ik daar meer op letten en mochten we weer in het ziekenhuis moeten blijven komen alleen de opa's en oma's. Als we thuis zijn zien we wel hoe en wat :)
pi_180924743
N. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180925088
Ze is nu 7 weken en we hebben het meeste wel gehad qua kraamvisite. Nog een verdwaald nichtje en een collega, maar die afspraken waren uitgesteld ivm ziekte. Ik ben er ook wel klaar mee inmiddels. Nabije vrienden en familie vind ik wel gezellig, maar degenen die iets verder weg staan, kosten me veel energie. Maar ik waardeer wel dat mensen belangstelling tonen en heb hier en daar wat visites gecombineerd met mensen die elkaar ook (goed) kennen. Even druk, maar scheelt wel weer een dagdeel ergens.

Lieve foto, Bella!

Pittig dagje zo, Aure. Pikte ie de hangmattransfer? Wij hadden gisteren een soort regeldag denk ik; als ze dan in slaap gedronken was, mocht ik gelukkig wel zitten, maar alsnog gutste het zweet van m’n lijf :') En dan denk je: nu slaapt ze écht Heul Diep, ik kan ‘r wel even wegleggen... gaan die ogen meteen open met een blik van ‘how ‘bout NO’ en *loeiiiii*

Balen van je voorruiten, Malteser. Ik doe met je mee: vorig jaar april nieuwe auto gekocht. In augustus klapte er een append trutje vol achterop bij een rotonde, en een paar weken geleden had ik een black-out tijdens het rijden en ramde ik zelf twee auto’s die keurig stonden te wachten bij een wegversmalling (ik was iets te overmoedig door 2,5 week na de bevalling te gaan diplomaspeechen voor een zaal met een paar honderd man, aldus de huisarts :') ) en een week later heeft iemand de andere kant van m’n auto flink geraakt, maar niks achtergelaten :X Ik heb echt slecht autokarma met deze wagen.

Toffe tas, mini! Volop in training, zeg ik. Zo’n tas moet je niet laten liggen.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:59:50 #185
382129 crew  Donna
pi_180927260
G is nu ruim 4 maanden en er zijn nog genoeg mensen die willen komen maar niet meer contact opnemen. Ze zijn welkom hoor, maar geen cakeje met muisjes meer.
pi_180927729
Wij hebben nog best wel wat kraamvisite voor de boeg....veel vakanties dus lastiger plannen. Volgende week zit ineens bomvol. Wij plannen wel maar 1 bezoek per dag en het liefst om 11 uur. Eerste 2 weken ook alleen familie gedaan.

Nu hebben we meer energie en duurt visite ook langer, erg gezellig!

Wij hebben een rare avond, J slaapt al sinds 18:00 (in haar eigen bed, voor het eerst in 5 weken niet op mijn arm 's avonds). Ik weet niet wat ik met mezelf aanmoet....;)

Wat een autoproblemen lees ik. Dat is echt balen, hopelijk snel opgelost allemaal!
pi_180930128
Oh wat herkenbaar die baby’s die in coma lijken maar opeens klaarwakker zijn als er ook maar 1 haartje het matras raakt :')

Plakkerdeplak Aure! Ziet er wel gezellig uit. Die van mij wil no way in een draagzak of -doek. Zooo jammer. En dat vindt mijn rug overigens ook :') 5,5 kilo telkens aan 1 kant van mijn rug, au.
Qua werk: mijn contract is niet verlengd vlak voor mijn verlof dus vandaar dat ik weer op zoek ben...

Iemand vroeg hoe oud Flip is, bijna 3 maanden :) Hij slaapt nu op mijn arm terwijl ik de muggen voer :Y) :')

Ik vind nu nog kraamvisite ontvangen wel prima eigenlijk. Ik vond het in het begin zo veeeeel. Nu ben ik wat chiller in het moederschap en niet meer zo moeeee. Nooit gedacht ook dat we toch nog zoveel mensen kenden/vrienden hadden :D

Ik vond kraamborrels eerder wat oneerbiedig ofzo maar ik snap dat nu zoooo goed :+
Dit, dat, alles.
pi_180935100
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 06:58 schreef vencodark het volgende:
Wat eet jij dan, DG? Ik heb ook altijd last van vermoeidheid terwijl ik wel goed slaap.
Ik ben nogal een zoetekauw en denk dat die suikers ook niet helpen. :')
Ik eet voornamelijk onbewerkt en vers eten. Dus geen pakjes en zakjes enzo, we maken alles zelf. En ik eet nu heel veel groenten, geen vlees en vis en amper zuivel. Nu zijn we hier al jaren op en af mee bezig en ben ik gewend om zo te eten. Die omslag had ik nu niet kunnen maken met R.

Voor mij maakt het echt een enorm verschil om gezond te eten, in alles. Ik voel me dan zo positief, fit en helder in mijn hoofd. Het lukt niet altijd hoor, want soms hebben we zin in snel en gemakkelijk. Maar dan merk ik het de volgende dag wel :)

Wat leuk, die ballenbaan Nolita! Ik houd het in gedachten voor onze kleine :D
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:57 schreef exode het volgende:
DG, B heeft het echt lang gehad, bij hem was het zijn manier van alles verwerken. Hij doet het nu met 4,5 jaar nog steeds maar dan zingend of kletsend in bed, op de wc etc.
Hij huilde nooit lang, maar inderdaad ook iets van 15 minuten.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:48 schreef elliebell het volgende:

En bedankt voor de energie tips. Ik zoek niet echt naar een quick fix hoor, weet wel dat het niet zo werkt. Dus meer slapen, gezonder eten en wat maar bewegen toch maar wat meer een prioriteit maken. Ijzer zit al wel in m'n multivitamine, zou genoeg moeten zijn denk ik? Heb ook wel het gevoel dat zelfs als ik langer slaap, ik toch niet helemaal uitgerust wakker word, omdat die slaap wel meerdere malen onderbroken wordt per nacht. Normaal trek ik het ook wel prima, maar had op de een of andere manier een dipje deze week. Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen denk ik maar :P
Nou ja, kan me voorstellen dat je een tip wilt hebben waar je meteen mee aan de slag kan gaan :). Mijn tip kost tijd en energie. Ik herken je situatie wel met de gebroken nachten. Had ook niet het idee dat ik uitgerust kon zijn ook al sliep ik 3x vier uur. Had liever ‘s nachts 1x 5 uur slaap dan 2x vier ofzo. Hopelijk gaat het volgende week beter!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:25 schreef Schanu het volgende:

Dorothy, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt om met R naar Engeland te gaan! Maar jullie zijn bij familie dus dat maakt het denk ik wel makkelijker en voor R misschien ook wat stabieler. Wel lekker vooruitzicht om op vakantie te gaan!
En dat huilen door prikkels is denk ik heel normaal hoor. J is bijna 21 maanden en heeft hier ook nog last van.
Fijn om te horen. Ik ben dan altijd bang dat ik toch teveel heb gedaan. Maar wil hem ook weer niet wereldvreemd opvoeden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:23 schreef Philomijn het volgende:
Woeha! Ik heb bijgelezen maar waar ik tijdens de zwangerschap weinig last had van dementie is het nu wat moeilijker focussen :Y)

Herkenbaar... ik heb na ruim drie maanden nog steeds moeite om bij de juiste bushalte uit te stappen en met de juiste ov chipkaart uit te checken. Of afspraken god te plannen en na te komen. En vooruit kijken kan ik ook nog steeds niet. Gelukkig hoef ik nog niet terug naar werk, want ik denk dat ze niet veel aan mij hebben :P

Hier is het voedingsschema helemaal aan gort sinds het zo heet werd. R. ging in ene heel anders weer drinken, werd heel rusteloos overdag. Natuurlijk door het warme weer. Gister was wel een hele vreemde dag. Naar ons idee had hij heel veel gedronken overdag. Voordat hij in slaap valt rond 21.00 uur komt hij nog een keer. De volgende voeding is dan om 6.15 uur. Maar dat gebeurde gister niet. Dus zijn laatste voeding was om 19.15 uur en om 7.30 uur werd hij pas wakker.

Ik ga het vandaag maar eens goed bijhouden en anders maar om 21.00 uur wakker maken?
pi_180935154
Heeft iemand kadotips voor de eerste verjaardag?
Hij krijgt er natuurlijk niet zoveel van mee dus heb geen idee wat we kunnen vragen.
Kleding, beddengoed of zwembroeken hebben we al.
En laten we zeggen dat de meeste onze smaak niet hebben (8>

Ik heb nu een blokkenkar, watertafel en tipitent op het lijstje en die zijn al afgestreept door de opa’s en oma’s haha.
Van ons krijgt hij een loopfiets.
Nu inspiratieloos voor de rest van de familie :')
pi_180935478
Ik heb een lijstje met linkjes gemaakt naar items die we willen, om te voorkomen dat het onze smaak niet is. Dingen die naast jouw suggesties er nog op staan: pluk van de petteflat boek, rugtas voor naar het kdv/logeren/oppassen, organizer voor in de auto, houten autootjes.
Mijn moeder wilde wel voor hem alvast een winterjas kopen (Dirk is eind september jarig, dan komt de winter er al gauw weer aan), maar die hebben we al. Misschien dat het wel wat voor jullie is. Ik wilde ook nog een slee vragen, maar ik mocht van man niet te optimistisch zijn over sneeuw en winter in NL met deze temperaturen. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180935532
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:37 schreef Flav het volgende:
Heeft iemand kadotips voor de eerste verjaardag?
Hij krijgt er natuurlijk niet zoveel van mee dus heb geen idee wat we kunnen vragen.
Kleding, beddengoed of zwembroeken hebben we al.
En laten we zeggen dat de meeste onze smaak niet hebben (8>

Ik heb nu een blokkenkar, watertafel en tipitent op het lijstje en die zijn al afgestreept door de opa’s en oma’s haha.
Van ons krijgt hij een loopfiets.
Nu inspiratieloos voor de rest van de familie :')
boekjes,loopauto, instrumentjes, badspeeltjes staan hier op t lijstje, en iets als giftcards van de hema/zara/h&m voor kleding ect kan natuurlijk ook. Of een spaarrekening voor m openen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180935547
Verder wil ik jullie even vertellen dat ik niet snap hoe man en ik zo'n onwijs vrolijk manneke op de wereld hebben gezet. Hij is zo leuk en ondernemend en zo blij. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180935582
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:05 schreef Nanuke het volgende:
Verder wil ik jullie even vertellen dat ik niet snap hoe man en ik zo'n onwijs vrolijk manneke op de wereld hebben gezet. Hij is zo leuk en ondernemend en zo blij. O+
O+ tof is dat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:12:52 #194
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180935664
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:37 schreef Flav het volgende:
Heeft iemand kadotips voor de eerste verjaardag?
Hij krijgt er natuurlijk niet zoveel van mee dus heb geen idee wat we kunnen vragen.
Kleding, beddengoed of zwembroeken hebben we al.
En laten we zeggen dat de meeste onze smaak niet hebben (8>

Ik heb nu een blokkenkar, watertafel en tipitent op het lijstje en die zijn al afgestreept door de opa’s en oma’s haha.
Van ons krijgt hij een loopfiets.
Nu inspiratieloos voor de rest van de familie :')
Peuterstoeltje? Die kreeg onze dochter met sinterklaas, toen was ze anderhalf en dat was meteen een hit. Heb wel zelf de bekleding uitgezocht :7
Tomy’s verrassingseieren, daar speelt ze (nu 2) nog mee. En wat dingen ‘op de groei’, ze kreeg bv de Duplo trein en die is vanaf anderhalf maar vindt ze nu pas echt leuk. Maar bij zoiets heb je ook iets om aan te bieden wanneer hij wat dichter tegen de 2 aan zit, want op een gegeven moment is ie z’n speelgoed voor 1-jarigen ook wel beu
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:14:18 #195
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180935690
Oh en van die flappenboekjes! Kon dochter aanvankelijk niet veel mee maar ergens tussen anderhalf en 2 ging ze ze snappen en vond ze ze heel leuk.
pi_180935738
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

O+ tof is dat
Echt he. O+ Elke dag meer genieten. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180935752
Denk dat ik er indd wat kadokaarten inzet voor kleding :Y
Hij heeft echt al veel, voornamelijk gekregen, dus nog meer speelgoed is eigenlijk niet nodig haha.
Alhoewel houten speelgoed/muziekinstrumenten altijd wel goed zijn O+
pi_180935754
Stoeltje inderdaad! Die krijgen wij ook. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180935803
Vind t ook zo stom dat n groot deel van dat speelgoed maar even leuk is, hier kan n heel groot deel eigenlijk alweer weg (zachte rammeldingen, knisperboekjes ect). Komt er straks als hij een wordt weer zo'n lading tijdelijk spul.. Mn huis slibt dicht joh }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:35:49 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180936102
Mijn tip: kleiner vieren. Dan hoef je ook niet wanhopig op zoek naar meer cadeautips voor de gasten. Ik ben serieus.

edit: houten puzzels zie ik nog niet genoemd, die schijnen ook leuk te worden in jaar 2. Jacob snapt er nog niks van maar wil best met de stukjes spelen. En wat hij tot nu toe het leukste vindt, zijn de schud-eieren van Goki. Hij pakt ze elke dag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180936318
Houten treinbaan, Flav. Hier al jaren een dikke hit. En je kunt eindeloos uitbreiden met rails, tunnels en bruggen en wissels zonder dat het heel veel extra plek inneemt. Tamelijk onverwoestbaar ook en ook geschikt voor eventuele latere broertjes of zusjes. En zo’n brug of tunnel kost dan iets van een tientje, ook nog acceptabel om te vragen voor een kinderverjaardag (vind ik).

En mijn man en ik vinden het zelf ook zo leuk om mee te spelen :@
pi_180936362
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Vind t ook zo stom dat n groot deel van dat speelgoed maar even leuk is, hier kan n heel groot deel eigenlijk alweer weg (zachte rammeldingen, knisperboekjes ect). Komt er straks als hij een wordt weer zo'n lading tijdelijk spul.. Mn huis slibt dicht joh }:|
Maar dat grote speelgoed staat ook in de weg. Wij hebben hier al de duplo-trein staan sinds Dirks geboorte. En eveneens een tipi-tent. Hebben ze heel lang wat aan, maar staat ook heerlijk in de weg.

Houten puzzels, wat een goede tip nog! *op lijstje zet*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180936406
Nog een kadotip, onze meiden kregen een soort houten zigzag glijbaan waar je simpele houten autootjes mee naar beneden kunt laten rijden. En met 13 maanden konden ze daar allebei zelfstandig mee spelen (auto's pakken en erop zetten). Je moet alleen eens in de zoveel tijd op zoek waar de auto's zijn gebleven.
Plaatje:
https://goo.gl/images/vMvTHL
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_180937018
Ah, nog wat inspiratie voor speelgoed :D :D

S. vindt de foam puzzelmat die hij voor zijn verjaardag kreeg op dit moment helemaal geweldig. Samen ermee bouwen, alle cijfers eruit halen en in de gebouwd kubus doen, de cijfers weer uit de kubus halen, er lekker op knagen enz. Hij speelt er elke dag mee.
Naar het lawaai speelgoed van bv. V-tech (waar ie ook best aardig wat van gehad heeft }:| ), kijkt ie nog relatief weinig om.

Houten puzzel vindt ie ook interessant, alleen de afbeelding zit geplakt met papier, dus na wat knaagwerk verdwijnt het plaatje, dus die leggen we nog even apart tot het knagen weer wat minder geworden is.
We hebben ook een houten activiteitenkubus gegeven, vindt ie ook leuk. Daarnaast hebben we S. ook een zwembadje gegeven, daar heeft ie veel plezier van met dit warme weer.

Die houten treinbaan hebben we ook overwogen, maar we besloten uiteindelijk dat dat nog wat te wijs was en wellicht wat voor zijn 2e verjaardag is.

Vind het ook altijd leuk om te zien hoe hij met andermans speelgoed speelt, als we ergens op bezoek zijn.
pi_180938030
Bella, ik zag de foto nog gisteren, mooie baby!

Jentin, yes hij heeft toch zeker een uurtje in de hangmat geslapen. De rest van de avond was het allemaal weer een beetje mwah mwah, maar 's nachts heeft ie wel goed geslapen.

Philo, balen dat Flip niet in een draagzak of -doek wil. Soms is het er nu wel echt te warm voor, maar op de koelere dagen vind ik het heerlijk om J. te dragen en hij gelukkig ook. Hoe gaat het baanzoeken? Zijn er leuke vacatures te vinden?

Eerste verjaardag perikelen, een ver van mijn bedshow :P Maar J. is wel alweer 9 weken, time flies!
pi_180938751
All dressed up & nowhere to go:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tikkie te warm toch, voor minimaal 4 uur met draagzak in het OV. Tevens diarreeluiers en amper geslapen. :O Aldus thuisviering Pride: straks botenparade in het opblaasbadje ^O^ Volgend jaar beter!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:15:04 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180938830
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:50 schreef FlyingFish het volgende:
Nog een kadotip, onze meiden kregen een soort houten zigzag glijbaan waar je simpele houten autootjes mee naar beneden kunt laten rijden. En met 13 maanden konden ze daar allebei zelfstandig mee spelen (auto's pakken en erop zetten). Je moet alleen eens in de zoveel tijd op zoek waar de auto's zijn gebleven.
Plaatje:
https://goo.gl/images/vMvTHL
Ik wil quote alerts krijgen als jij iets over speelgoed post voortaan. Altijd goede ideeen, deze staat al een jaar in de kast! Tijd om m eruit te halen dus. ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180938919
Houten treinbaan vond B leuk vanaf zijn 2e, mix tussen Lidl en Ikea hier.

Die houten zigzag klinkt leuk! Gaan we onthouden, j is tenslotte al over 10 maanden en 3 weken jarig. ;)

Houten puzzels waren hier vrij snel een hit net zoals stuiterballen en houten speelgoed van de Hema.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:23:44 #209
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180938956
Houten dierenpuzzels waren hier ook een hit. Vooral om dan een paard te laten lopen, tegen de koe aan te gooien, over de kip te laten vliegen. En later aanwijzen welk dier wat is en welk geluid erbij hoort. En dan ver ver daarna bedenken dat je ermee kunt puzzelen. Ben benieuwd of baby 2 dat laatste sneller doorheeft haha
pi_180939044
Inzake speelgoed: O. plukt sinds een week of wat telkens de Ikea-huisjesvormenstoof uit de kast, maar hij heeft de bedoeling nog niet door - hij gaat tot dusver steeds knuffelend met het dak/deksel onder de eettafel liggen :+

Let me see you stripped down to the bone
pi_180939051
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:50 schreef FlyingFish het volgende:
Nog een kadotip, onze meiden kregen een soort houten zigzag glijbaan waar je simpele houten autootjes mee naar beneden kunt laten rijden. En met 13 maanden konden ze daar allebei zelfstandig mee spelen (auto's pakken en erop zetten). Je moet alleen eens in de zoveel tijd op zoek waar de auto's zijn gebleven.
Plaatje:
https://goo.gl/images/vMvTHL
Waar kun je die houten zigzag glijbaan kopen? Ik denk dat S. dat ook wel leuk vindt :)
En hoe groot zijn dat soort autootjes (dat ze niet volledig in zijn mond verdwijnen)?
pi_180939184
Wat een leuke speelgoed ideeën hebben jullie! _O_ Ik heb er heel wat genoteerd voor als Banaan wat ouder is.

Gisteren zijn we naar het bos gewandeld. Lekker hoor zo dichtbij. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180939421
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:38 schreef Pannenkoekenmix het volgende:.

Gisteren zijn we naar het bos gewandeld. Lekker hoor zo dichtbij. O+
Tof zeg! O+ Hoe lang wandelen tot de bosrand?
Let me see you stripped down to the bone
pi_180939438
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Tof zeg! O+ Hoe lang wandelen tot de bosrand?
Acht minuutjes ongeveer. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180939525
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:52 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Acht minuutjes ongeveer. :D
Wat gaaf! Ook dat Banaan daar als -ie groot genoeg is zelf kan gaan spelen. Je zult maar een bos tot je beschikking hebben bij het buitenspelen! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_180939714
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:30 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Waar kun je die houten zigzag glijbaan kopen? Ik denk dat S. dat ook wel leuk vindt :)
En hoe groot zijn dat soort autootjes (dat ze niet volledig in zijn mond verdwijnen)?
Ik vond net op bol.com een aantal. Gezocht op knikkerbaan en auto. Er zijn er heel veel leuke. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180940363
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:30 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Waar kun je die houten zigzag glijbaan kopen? Ik denk dat S. dat ook wel leuk vindt :)
En hoe groot zijn dat soort autootjes (dat ze niet volledig in zijn mond verdwijnen)?
Geen idee, wij hebben hem met wat ander speelgoed gekregen van vrienden met oudere kinderen. Maar je ziet ze regelmatig in speelgoedwinkels.

De auto's passen in de mond, maar niet in de keel, het is echt voor baby's/dreumesen gemaakt. Hier is het eigenlijk alleen peuter die ze volledig in de mond doet.

Qua vormenstoof kan ik die van de Lidl aanraden. Een houten slak met touwtje eraan, en als je die voortrekt dan rollen bewegen de blokjes in zijn huisje. En het huisje los is een vormenstoof die afgesloten wordt door touwtjes die je opzij moet duwen, waardoor blokjes er uit halen niet zomaar per ongeluk kan en je de blokjes dus bij de vormenstoof in de buurt houdt meestal. De Fisher price vormenstoof van een vlinder is wat dat betreft een rotding, die deksel ligt er los op dus spelen ze daar nooit mee en liggen die blokken overal behalve bij het doosje of de deksel. Lala kan er al een paar vormpjes in doen (als ik de goede kant boven zet).
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_180940624
Te merken dat V in een drukke maand is geboren :(
Altijd zijn maat luiers op en nu zijn ook overal de loopfietsen uitverkocht, grrrrr!
pi_180940904
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:09 schreef minilot het volgende:
All dressed up & nowhere to go:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tikkie te warm toch, voor minimaal 4 uur met draagzak in het OV. Tevens diarreeluiers en amper geslapen. :O Aldus thuisviering Pride: straks botenparade in het opblaasbadje ^O^ Volgend jaar beter!
Jammer Minilot! Was al benieuwd hoe je het ging doen met de draagzak in de hitte en drukte. Wat sneu dat O. diarree heeft...
pi_180941296
Bedankt voor het welkom! Bijlezen komt er nog niet echt van..

Vandaag sowieso niet. Zelf last van vrij heavy waterdunne diarree, in combinatie met dit weer en een zuiperdje aan de borst niet zo fijn :{

Iemand ervaring mee? Reactie van m’n darmen op de bevalling?
pi_180941535
Handig idd die speelgoedtips; de auto baan klinkt als onze ballenbaan die idd ook een dikke hit is!
Naast jullie ideeen dacht ik ook nog aan een spaarpot.
Zelf vandaag het cadeau binnen gekregen dat ze van ons krijgt. Een loopscooter (i.p.v. loopauto) heb m meteen in elkaar gezet want ze sliep, ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden over 4 weekjes. :o ben vooral benieuwd of ze met de voetjes aan de grond gaat komen met dr nu nog 69 cm :D

We gaan binnenkort op vakantie en komen net voor haar verjaardag terug dus ik moet alles nu al regelen voor mijn gevoel :X

Vriend ging met N boodschappen doen en zette haar voor de 3de keer in haar leventje in het winkelkarretje. Stuurt hij een foto van N die achterstevoren, rechtop staat in het zitje. Tot zover het zitten in een winkelwagentje :’)

Jammer dat jullie niet kunnen gaan mini, maar jeetje wat een hitte weer vandaag ja.

Aure is idd warm af en toe met dragen. N deze week ook weer een paar keer in de tula gehad. Ze wil niet meer liggend gewiegd worden, alleen rechtop, dat kan in de tula. Kan nu wel iets doen ondertussen, maar weet nog niet wat ik ervan vind.

Pkm heerlijk een bos dichtbij. Hier ook zo, bos (niet supergroot wat wel fijn is voor korte wandelingen) en daarachter een plas ( geen zwemwater helaas) naast het huis liggen. N heeft een prachtig uitzicht erop vanaf haar kamertje.

Wat balen flav, had je een specifieke loopfiets op het oog? Zijn ze ook online nergens meer te krijgen?
pi_180943367
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:05 schreef Nolita het volgende:
Wat balen flav, had je een specifieke loopfiets op het oog? Zijn ze ook online nergens meer te krijgen?
Die van prenatal. Goede prijs en hij is vrij klein, ideaal voor onze kleine jongen haha.
Niet meer in de winkel en online.
Een soort gelijke is ook al online overal uitverkocht }:|
Nu toch maar mijn oog laten vallen op een iets duurdere, de rest vind ik niks aan.
Die ga ik dus meteen bestellen voordat ik weer naast de boot pies :{w
pi_180943772
Even geen tijd om bij te lezen en te schrijven, maar ik zag de vraag voor tips voor verjaardagscadeaus voorbij komen. Geen idee of het voor jullie wat is, maar J kreeg voor haar 1e verjaardag een smoby speelhuisje voor in de tuin en dat is een regelrechte hit. Daarnaast heeft ze een wishbone gekregen die je kan ombouwen van 'hobbelding' naar een soort van loopfietsje. Ook een hit! Verder is de ark van Noach hier populair bij J (als je van speelgoed met geluid houdt :')), en de dansende robot BeatBo (grote versie). Een tipi tent kan ook leuk zijn. Heeft J van mijn moeder gekregen voor haar 1e verjaardag maar daar was ze toen eigenlijk nog wat te jong voor. Die kreeg ze met oog op haar peuterkamer waar we toen mee bezig waren. Nu heeft ze dat ding volgestouwd met knuffels en duikt ze er heel graag in (letterlijk :')), maar ondertussen is ze al bijna 2.

Nog wat ideeën, die vond J met 1 jaar ook heel leuk: loopfietsje (wij hebben er 1 van Puky met 4 wielen dus dat kon prima vanaf 1 jaar), watertafel, zandbak, skippiekoe, groot krijtbord voor aan de muur, voorleesboeken, houten puzzels met groepjes, toet toet auto's.

Meer komt er zo even niet in mij op, maar hopelijk komen jullie er uit :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Schanu op 04-08-2018 19:43:04 ]
pi_180946404
Ik ga even heel veel onthouden van dit :P

Wat ziet O. er geweldig uit met die romper mini O+

Hier is het puntje van tand 3 door *O* Beetje jammer dat ie die ook gelijk wil uittesten op de hondenbrokken van onze logeerhond :') :X
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:16:46 #225
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180950896
Nou :D eerste dagje zonder baby.
Volgens mijn moeder (ex kraamverzorgster) heeft ze nog nooit zo'n relaxed babytje meegemaakt :D O+

Oh en wij hadden het superdruk in Walibi verwacht, maar er was dus geen hond en zijn overal meerdere keren in geweest. :7

En nu eens even rustig bijlezen hier.
pi_180952026
Wat fijn Sacre! :D
pi_180954367
Wij hadden zo’n ding voor A’s eerste verjaardag. Was ook een hit en speelt hij nķg mee. :)
Ik heb trouwens allerjezus veel moeite moeten doen om hier een foto te plaatsen nu met die nieuwe auteurswet. Hoe doe ik dat nu simpel want ik snap er niks meer van. :')

Megabloks dus.

Ik ben trouwens een rompertje kwijt. :? Het moet thuis liggen want ik heb een foto dat ze het op maandag, ná bezoek aan mijn schoonouders, heeft aangehad en het is gewoon verdwenen.
Het is zo’n schattige met Minni Mouse en spaghettibandjes. ;(
Iemand gezien? :P

En gister eerste lichte bijt gehad met haar 2 (!) opkomende tandjes!
Het viel mee maar ik verwacht meer. :')

Oh nice, kom ik net beneden: heeft onze voordeur de hele nacht wagenwijd open gestaan. :o Vandaar die paar pissebedden in de keuken. :')
Hoezo veilige buurt!? *O*

[ Bericht 32% gewijzigd door vencodark op 05-08-2018 08:59:31 ]
pi_180954609
Hmm. Er wordt hier ineens ook weer gebeten. Dat was altijd voorbode voor doorkomende tanden, maar de 1e 8 zijn er allemaal al dus dat lijkt me niet.

Verder heeft hij een update gedraaid afgelopen week. Er wordt ineens getijgerd, en dan ook alleen maar achteruit. Ik vond dat ook wel de logische stap nu hij al maanden kruipt, staat en stapjes doet langs de tafel en de bank. :P Verder kan hij ineens slapen zonder nachtvoeding. :o Geen idee hoe lang dat gaat duren, maar het is echt zo gek! En de geluidjes. O+ Het was altijd dezelfde klanken herhalen, en af en toe afwisselen. Nu komt er ineens helemaal intonatie in. Zo gezellig allemaal. Mijn leuke baby. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180954813
Hier bijt kapitein bij nieuwe tandjes altijd in mn schouder/nek als ik m draag :X kneiterhard ondertussen nu hij boven en onder tandjes heeft. Kleine vampier :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180954864
Eeeeeven een fris neusje halen. :9 :W

Let me see you stripped down to the bone
pi_180954870
Hier nog geen tandjes :) R. Is nu ruim drie maanden en heeft nu een beetje door wat hij met zijn handjes kan doen. Dus ‘s avonds in bed duwt hij zijn duim naast zijn speen :') Of dan gaat de speen uit en duwt hij zijn knuistje in zijn mond en gaat dan heerlijk slurpen :D
pi_180954969
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 08:51 schreef Nanuke het volgende:
Hmm. Er wordt hier ineens ook weer gebeten. Dat was altijd voorbode voor doorkomende tanden, maar de 1e 8 zijn er allemaal al dus dat lijkt me niet.

Verder heeft hij een update gedraaid afgelopen week. Er wordt ineens getijgerd, en dan ook alleen maar achteruit. Ik vond dat ook wel de logische stap nu hij al maanden kruipt, staat en stapjes doet langs de tafel en de bank. :P Verder kan hij ineens slapen zonder nachtvoeding. :o Geen idee hoe lang dat gaat duren, maar het is echt zo gek! En de geluidjes. O+ Het was altijd dezelfde klanken herhalen, en af en toe afwisselen. Nu komt er ineens helemaal intonatie in. Zo gezellig allemaal. Mijn leuke baby. O+
Kijk jou verzot erop klinken! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180955324
Baby’s blijven leuk. Allemaal en zeker vanaf een maand of 5 met al die heerlijke geluiden, gekke lachjes en grappen die ze uithalen en die heerlijke blikken die ze naar je opzetten. O+
Ik zou er wel tig willen wat dat betreft. Maar dan worden ze groot en moeten ze allemaal aandacht tegelijk hebben. Hoe dan!? :')
pi_180955736
Hier wordt in het bed gebeten :')
Zitten nu allemaal slijtplekken van zijn onder tanden in de lak. Als ik hem uit bed haal heeft hij de verfresten rond zijn mond hangen, de kleine rotzak.

Hij heeft nu sinds een week de aanwijs update, die is zooo leuk O+
Als wij oh-oh zeggen doet hij dat binnensmonds na haha. Hij gaat sinds gisteren zelfstandig zitten en hij geeft bewust knuffels!
Het lijkt allemaal opeens zo snel te gaan.
Volgende week wordt hij al 1 ;(
pi_180955784
Wat lekker Mini, zo vroeg op het strand. ^O^ Vandaag ook weer de regenboogromper aan? ;)

Nanuke dat is een fijne volgorde. _O- Lekker genieten zo van je baby. O+

Venco voordeur open is wel goed uittesten of het veilig is. :+

SC ongelofelijk dat baby's zo ontspannen kunnen zijn. :o

Dorothy dat handje ergens bij in de mond steken is ook heel grappig. :D

Och Flav bijna 1 al, waar blijft de tijd. :{

Banaan had gisteren een poepdag, letterlijk en figuurlijk. Wat kan die jongen een klachten hebben als hij nog poepen moet. Wel heel leuk, hij begint babbeltjes tegen de parkieten te houden. Het lijkt sowieso steeds meer alsof hij echt iets wil vertellen. :s)

Na het leren rollen, zitten en kruipen dacht ik dat het heel even rustiger zou zijn. Nou wil Banaan gelijk leren optrekken en valt hij daardoor weer om. Gisteren heeft hij hopelijk geleerd dat optrekken aan een foto niet werkt. -O-

Vanochtend heeft hij ook zijn eerste lade opengetrokken. Ik voel me echt oud, want zo snel aanpassen aan alle verandering kost echt moeite. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180956720
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 09:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Kijk jou verzot erop klinken! O+
Elke dag meer. Ik vind het zo leuk met hem. O+

En het helpt ook dat ik het gevoel heb dat ik echt een stuk van mezelf heb gevonden in het moeder-zijn. Na de alles-op-zijn-kop gevoelens is er nu vooral rust in mezelf. Mijn wereld is zo mooi. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180957794
Volgens mij zit J. in z'n tweede sprong }:| dit is al de derde dag op rij dat ie huilerig en hangerig is. Vermoeiend wel :Z
pi_180960911
Pittig, Aure. En die hitte helpt niet :{

Mijn baby slaapt al sinds 13.15 in haar bedje, mijn peuter wilde ook slapen na een ochtend zwemmen met papa en papa zelf ligt ook even gestrekt. Ik zit maar Call the midwife te bingen op Netflix :D
pi_180961249
Taai Aure, hopelijk snel weer normale dagen. :*

Jentin wat fijn, beetje tijd voor jezelf! :D

Ik had dus echt bewust niet meer gereageerd op dat bijten waar jullie het over hadden, uit hoop dat het mij over zou slaan. Net gingen dus echt de tandjes wel in mijn borst. Drie keer want ik ben hardleers. |:(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180974331
Wat mooi Nanuke, dat je je zo voelt :)

PKM, optrekken aan een foto _O-

En Flav, een baby die het bedje bijt _O-

Pfff... slaap in ene zo slecht door de warmte. Ik kon wel huilen van geluk toen de weersvoorspelling regen aangaf. Nu verschuift dat wel steeds, maar vanaf woensdag kunnen we de koelte omarmen. *)

Ik heb eens alle babykleertjes uitgezocht en amper wat over. De rest is allemaal te klein of amper/niet gedragen. Ik wacht toch even met kopen tot het afkoelt :)
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 08:30:19 #241
382129 crew  Donna
pi_180975222
Zou G. vanochtend wakker maken, ligt ze op haar buik in bedje heerlijk te slapen!
:D

We hebben haar nog nooit zien rollen. Stiekemerd!
pi_180975574
Knappe G! *O*
pi_180975580
Dat rollen is ook wel een mijlpaal Donna *O*

Banaan gaat snel PKM :D

Ja die kleertjes, ik heb ook best wat ongedragen in de kast liggen nu. Maar ik ben gisteren bij Bataviastad geweest en daar heb ik vast wat ingeslagen voor de herfst/winter, ik ga er vanuit dat die warmte dan een keer voorbij is en hij weer kleren draagt :') En ik heb nog een hele mooie jumpsuit van Kidscase hangen, ik kan niet wachten tot hij die aan kan :P O+

Maarreh, is er rond 7 maanden een fase althans, ik hoop écht dat het niet blijvend is :') dat ze HEEL HARD gaan gillen/krijsen ipv huilen? Mijn trommelvliezen trekken dit namelijk niet :')
pi_180976165
Mini wat een fijne foto aan het strand, heerlijk! Woon jij dichtbij het strand eigenlijk? (jaloers!)

Fijn Jentin, even wat tijd voor jezelf.

Boks met alle kleding die ongedragen weggaat, gelukkig hadden we voor de eerste maten niet heel groot ingeslagen. Wat ik wil zonde vind, is dat we wat setjes in 56 van familie hebben gehad en mevrouw past daar dus NU in. Hopelijk na woensdag ook nog (jaaaaa regen!)

We hebben hier rare dagen achter de rug. We begonnen met een hele rustige relaxte dag, J sliep veel, was vrolijk, sliep zelfs 's avonds in haar bed ipv in mijn armen en vervolgens 3 HUIL dagen. De dag na de relax dag was echt heel erg, niets was goed, ik ben met haar gaan lopen, sorry gehele omgeving in een straal van 20 kilometer. :@

Dus Aure sprongetje BOKS! Alhoewel J nog of alweer in haar eerste sprong zit geloof ik.

Gisteren was de derde dag en zijn we naar de M'veense Plassen gegaan. We hebben daar onze vouwwagen staan op de dagcamping en J was heel relaxt, tenzij je haar neer wilde leggen dan was het KRIJSEN.
Wel een hele fijne dag gehad, B heeft daar altijd zo naar zijn zin, zwemmen, met zand spelen, takken zoeken etc. Schoonzus kwam nog met neefje en nichtje en die heeft een deel van het wiegen van J overgenomen O+
Ze heeft ook gewoon echt veel last van haar darmpjes weer. Was een paar dagen minder maar nu weer vol aanwezig, we gaan natuurlijk ook naar de 6 weken toe nu....

En een midweek CP geboekt in oktober, wat een leuke prijs zo buiten de schoolvakantie *O* We zijn nog nooit naar een CP geweest, wel Landal en Roompot met vrienden of familie. Bewust een VIP huisje genomen want met J die dan net 3 maanden is zullen we wel veel tijd in het huisje doorbrengen, dus om maar door met die sauna!

Oh en die interactie tussen B en J O+ O+ O+ Wij moeten alles uit de kast trekken om een glimlach te krijgen, B hoeft maar naar haar te kijken en ze lacht, echt zo'n grote joviale lach. B is nog steeds zo verliefd op zijn zusje.
pi_180976753
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 08:58 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Maarreh, is er rond 7 maanden een fase althans, ik hoop écht dat het niet blijvend is :') dat ze HEEL HARD gaan gillen/krijsen ipv huilen? Mijn trommelvliezen trekken dit namelijk niet :')
Was hier wel ja. :Y

Een truc die eenmaal geleerd af en toe terug komt. HEEL stom.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180976836
DG, wat rot dat je zo ellendig bent van de warmte. Gelukkig wordt het gauw beter!

Knap van G, Donna!

Zware dagen zo, exode. Maar wat klinkt B als een superlieve grote broer O+ En jullie stek aan de plassen klinkt altijd zo heerlijk!

Baby sliep vannacht weer heerlijk (22.00 - 2.30 - 6.30 - 9.00), maar ik heb alsnog geen oog dichtgedaan. Verkeerd gevallen pannenkoek ofzo, en aan 1 kant zo’n stuwing dat ik van ellende om 2.00 boven de wasbak met de hand de ergste druk eraf stond te kolven :') ) Nouja, gelukkig is er cola (ik hou niet van koffie :+ )

Herkent iemand het gevoel dat het zo goed gaat dat je zo langzamerhand zit te wachten op de klap? Zo van ‘Dit kan niet blijven duren?’ Na een goede bevalling, een heerlijke kraamweek met tophulp en nu al 7,5 week een goed slapende en vrijwel krampjesloze baby en een niet-jaloerse, dolverliefde kleuter, kan ik gewoon niet geloven dat dit het is. Raar hoofd 8)7
pi_180976982
Fleur, wat fijn dat M (bijna) van de waterpokken af is! *O* maar wat een ellende dat er iemand tegen je auto is aangereden. Hopelijk heeft diegene wel een briefje achter gelaten?

Malteser, hoe beviel het thuisbezorgen van de boodschappen? Wij zweren erbij, veel relaxter dan met een baby en een dreumes de supermarkt op stelten zetten :')

Minilot, wat een supergave rugzak O+

Aure, jouw J O+ lastig die huilpiekjes waarbij je niet kan gaan zitten, zeker met deze warmte :{

Tot wanneer kraamvisite normaal is, tja eigenlijk een vraag waar ik ook mee worstel. Een nicht van vrouwlief zou langskomen maar had een koortslip dus kon niet. Heel toevallig had ze die ook toen ze langs zou komen voor kraamvisite bij onze oudste 8)7 zegt nu steeds alsnog te zullen komen maar van een datum komt het niet. Ergens denk ik dan, laat maar gewoon. Het is graag of niet, is voor mij geen verplichting. Daarnaast mijn collega's, die zijn ook nog niet geweest. 1 van mijn collega's kan niet komen ivm lichamelijke klachten, maar dan komt de rest dus ook meteen niet. Een collega appte 2 weken terug nog dat ze desnoods wel langs komen als ik weer het werk ben. Dat zal nu dus het geval worden want ik begin over 3 weken weer en ben zelf volgende week op vakantie. Daar zit ik dus echter echt niet op te wachten. Dan zie ik mijn collega's al op het werk, laat staan dat ik dan mijn energie ook tijdens de spaarzame gezinstijd die ik heb in mijn collega's kan steken. Maar ergens wringt dat wel, voelt als een gebrek aan betrokkenheid dat het ze niet eens lukt om binnen 12 weken na de geboorte even langs te komen :{

Bella, prachtige N. O+ O+

Knuffel voor alle mama's met bijtende en tanden doorkomende baby's! :*

Nanuke, wat een super update!! O+

Minilot, wat een heerlijke foto O+

Flav en Pannenkoekenmix, bij jullie ook al een update, wat een knappe baby's toch hier op Fok O+

Exode,wat vervelend dat J zulke huilpieken heeft! Gelukkig is ze verder wel heel vrolijk O+ En fijn een vakantie geboekt, dat is een lekker vooruitzicht!

Fleur, ook hier is J op een bepaald moment begonnen met schreeuwen helaas. Sinds ze haar stem toen goed ontdekte is het nooit meer helemaal overgegaan :')

Voor wat betreft crčche, wij zijn toch nog wat dieper in gesprek gegaan en hebben geconcludeerd dat het op onze huidige crčche niet meer goed voelt daar het een verticale groep is. Toch maar de keuze gemaakt voor een overstap naar een horizontale groep dus. Helaas was er op de door ons gewenste groep op de dinsdagen geen plek dus vrouwlief gaat haar werkrooster zodanig aanpassen dat de crechedag verschoven kan worden naar de maandag. Nu nog even wachten op definitief akkoord van de crčche en hopelijk deze week nog een afspraak voor een kennismaking. Als het meezit kunnen we er dan voor 11 augustus een klap op geven daar we met een opzeg- en annuleringsperiode van 1 maand zitten en N per 11 september naar de crčche zou gaan. Dan kan ze meteen op de nieuwe crčche beginnen, is wel zo rustig. Voor J maakt dat wat minder uit, zij zal aanvangen in de 1 tot 2 jaar groep en over 3 maanden doorgroeien naar de 2 tot 3.5 jaar groep dus zij zal helaas toch in korte tijd aan 2 nieuwe groepen moeten wennen. Voelt wel prettiger zo, helemaal daar we op bepaalde vlakken toch al onze vraagtekens hadden bij onze huidige crčche.
pi_180977284
Vannacht gelukkig weer een prima nacht gehad. Hij sliep van 22.00 tot 04.15 en kwam daarna om 08.15. Daarna wel weer moeilijk te entertainen en niet willen slapen, ben maar gaan wandelen. Hij heeft eventjes geslapen maar werd wel weer wakker net nu ik aan mijn koffie zit c_/ maar hij lijkt zich wel redelijk te entertainen met de wagenspanner.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe straks thuis nog even een bijleespost :*
pi_180977638
Even kriskras hier en daar wat reageren :+

Ik heb de romper niet gezien venco :P Ik verdenk onze wasmachine wel van honger naar sokken. Die verdwijnen soms op mysterieuze wijze.

Banaan die praat regen de parkieten, dat klinkt echt TE LIEF! O+ Ik kan niet wachten tot Flip achter de katten aan gaat tijgeren O+

Wat wordt O al groot minilot!

Tandjes, nog ver-van-bed-show en dat houd ik graag ook nog even zo :’) Net weer een week met sprong en vaccinatie (hoe timen ze het? :() achter de rug, manmanman. Hij heeft vier dagen koorts gehad, arme ziel. Volgens mij is ie vandaag weer de oude.

En ik heb net kleertjes maat 56 opgeruimd. Dus herkenbaar van alle andere opruimperikelen. Sommige kleertjes gaan ook ongedragen in een andere la. So it be. Heb net een verlanglijstje in de Hema-app gemaakt voor de volgende maat. Ze beginnen alweer met herfstkleertjes in donkere kleurtjes en met vosjes enzo.

Nanuke wat spreek je mooi over het moederschap O+

J van Aure in een sprong. #hetiseenfase en #ookditgaatvoorbij... Fijn dat je een goede nacht hebt gehad!
Banenzoektocht gaat redelijk! Vorige week gesolliciteerd op een suuuper leuke baan en ik duim heel erg dat ik uitgenodigd word.

DG met een rollende baby! Hoe oud is die van jou ook alweer?
Dit, dat, alles.
pi_180977658
Hoe denken jullie over/wat zijn jullie ervaringen met een babygym? Iemand wetenschappelijke onderbouwing?

Ik lees: voorstanders: goed voor ontwikkeling, spieren blabla
Tegenstanders: kans op overprikkeling, niet op tijd zien van vermoeidheidsignalen
Dit, dat, alles.
pi_180978327
Dorothy verstandig om nog even te wachten met nieuwe kleertjes kopen. Gelukkig koelt het bijna af naar normale temperaturen. *O*

Donna een roller, leuk! :D

Fleur, Banaan begon rond die tijd ook iets vaker echt te gillen, bij ons was het tijdelijk. Volgens mij las ik toen wel dat het ook bij de leeftijd hoorde.

Zware dagen zo Exode. Wel lekker, Center Parcs, iets om naar uit te kijken. :)

Jentin dat gevoel dat het niet goed kan blijven gaan, is dat niet toch je slaapgebrek van afgelopen nacht? ;)

Schanu die late kraamvisite zou ik ook liever niet hebben. Ik snap je gevoel daarbij. :*
Fijn dat jullie er uit zijn gekomen met de keuze voor de crčche, klinkt als een goed plan zo.

Ziet er goed uit Aure! :D Wat een heerlijk minibaby’tje nog. O+

Philo Banaan vond de babygym fantastisch. Niet teveel speeltjes erin hangen, lampjes niet aanzetten die eerste tijd, geen harde muziekjes, dan is het best te doen. Voor vermoeidheidssignalen kun je gewoon erbij komen zitten op het moment dat Flip meestal moe wordt, zodat je het niet over het hoofd ziet.

Gisteren hadden we een verjaardag met barbecue. Banaan had het best naar zijn zin, ook tot ruim na zijn bedtijd. Ik vind het zo fijn nou hij wat groter is dat het allemaal niet meer zo’n gedoe is. Hij wou vier uur lang niet goed drinken maar uit een waterbakje slobberde hij wel water op. :Y)

Hij blijft trouwens bijten wanneer hij zich in slaap mag drinken. :o En gisteren in bad maakte hij een flinke zuigzoen omdat hij van de borst af bleef glibberen. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180978329
Schanu, fijn dat er wat mogelijk bleek met het wisselen van crčche en dat jullie je hier goed bij voelen. Daar gaat het om!

Goede nacht voor Aura, hoera! Geniet van de koffie :)

Philo, ik heb zo'n houten Ikea ding waar ik M af en toe onder schuif, ze vermaakt zich er goed mee en heb eigenlijk nooit stilgestaan bij kans op overprikkeling.... Zal vast ook per kind verschillen? M geeft heel goed aan wanneer ze moe is en valt dan ook vrij gemakkelijk in slaap, dus ik heb niet het idee dat het 'fout' is. voor haar. Maar, geen wetenschappelijke onderbouwing dus. Wat is je eigen ervaring?

Verder vier nachtvoedingen gehad dus kom maar door met de koffie.

Mijn ouders passen op maandag altijd op mijn oudste, en volgende maand ook op M. Nu krijg ik binnenkort een neefje waar zij ook op gaan passen. Dat betekent dus oppassen op drie kinderen vanaf januari. Dat is natuurlijk heel erg druk maar mijn moeder zal nooit uit zichzelf zeggen dat ze dat niet wil. Voor ons is het geen enkel probleem om M een extra dagje naar de opvang te brengen zodat zij het iets rustiger hebben, en plek hebben voor het kindje van mijn zus. En eerlijk gezegd, ik vind het ook wel prima. Mijn ouders doen het hartstikke goed met T maar het wordt, als hij naar school gaat, wel erg druk; T naar school brengen, M naar mijn ouders die op een half uur rijden werken, T van school halen en M weer ophalen bij mijn ouders. En dan blijft er iets te weinig tijd over om te werken. Dus we gaan vanmiddag het gesprek eens aan met ze, maar manmanman ik weet nu al dat het ongemakkelijk wordt. Iets niet persoonlijk opvatten is niet mijn moeders sterkste punt, zeg maar.
Sorry, heel epistel, ik merk dat het me dwars zit

Iemand ervaring met dit soort situaties?
pi_180978834
OlivialsTaken, geen ervaring mee maar wij hebben te maken met een soortgelijke situatie. Al gaat het hier niet om het opvangen van meerdere kinderen behalve onze twee jongetjes maar ik merk aan mijn moeder en haar man dat het pittig voor ze is met alleen onze oudste en daar komt dus onze jongste binnenkort bij. En waar ze het super doen met onze oudste, merk ik dat ik er geen 100% goed gevoel bij heb als ze straks voor 2 kindjes moeten gaan zorgen. Maar ik weet nu al dat vooral mijn moeder het anders zal zien en heel verdrietig zal worden.
Ik kan je dus geen tips geven maar herken je gevoel heel erg. :*

Jentin, exact dat. Heb het hier ook al eens geschreven. Het gaat zo akelig goed hier dat ik me iedere dag afvraag wanneer het mis gaat.
Laat de cola smaken!

Exode, wat pittig zo met J die zoveel last heeft. Hopelijk voor haar en voor jullie ligt het hoogtepunt echt bij 6 weken en gaat het daarna alleen maar beter. Sterkte voor nu.

Schanu, stom is dat hč. Ergens denk je: laat die kraamvisite dan gewoon maar zitten maar diep van binnen vind je het toch stom want het is net of anderen dan geen interesse hebben.

Donna, een roller voor jou :). Tof!

Philomijn, hier is de babygym een dikke hit. Mars kan zich er heel goed onder vermaken en ramt met alles wat hij in zich heeft tegen de beestjes/speeltjes die eraan hangen.

Pannenkoekenmix, fijn dat de barbecue leuk was en dat Banaan het goed deed.
pi_180979162
Donna, wat leuk een stiekeme roller!

Fleur succes met de krijsfase, dat klinkt als arelaxt voor het gehoor :+

Exode jullie ook veel sterkte met het sprongetje, balen he. Gelukkig gaan ze weer over!

Jentin ik hoop voor jou dat die klap nooit komt ;) lekker toch als je zo'n relaxte baby hebt!

Schanu, het klinkt als een weloverwogen keuze, hopelijk bevalt de nieuwe crčche.

Philo, spannend! En qua babygym, geen idee qua wetenschappelijke onderbouwing, maar als je Flip er niet uren onder laat liggen dan kan dat toch best af en toe?
Vanaf welke leeftijd wordt zoiets eigenlijk interessant?
pi_180980109
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:57 schreef Malteser het volgende:
OlivialsTaken, geen ervaring mee maar wij hebben te maken met een soortgelijke situatie. Al gaat het hier niet om het opvangen van meerdere kinderen behalve onze twee jongetjes maar ik merk aan mijn moeder en haar man dat het pittig voor ze is met alleen onze oudste en daar komt dus onze jongste binnenkort bij. En waar ze het super doen met onze oudste, merk ik dat ik er geen 100% goed gevoel bij heb als ze straks voor 2 kindjes moeten gaan zorgen. Maar ik weet nu al dat vooral mijn moeder het anders zal zien en heel verdrietig zal worden.
Ik kan je dus geen tips geven maar herken je gevoel heel erg. :*
Ah, herkenning! Ga je wel het gesprek aan met je moeder en haar man?
pi_180980592
Even willekeurig:

Philo, Hier vond B de baby gym ook super leuk, vanaf een week of 6 denk ik ofzo gebruikt? Wel heel kort in begin, max 15 min ofzo. Hij vond het echt fascinerend om naar te kijken en later tegen aan te schoppen en slaan. Nu begint hij het wat minder boeiend te vinden.

En Belle, hier ook rond 7 maanden de krijs update :Y Gelukkig doet hij het niet super vaak, maar man wat kan er een geluid uit zo'n klein lijfje komen!

Nieuwste update hier: tijgeren! Hij komt daadwerkelijk vooruit nu, lukte eerst nog niet, of hij ging achteruit :')
pi_180980828
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180981082
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:15:26 #259
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180981765
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik las iets over baby's en sprongetjes... wij hebben ze nog niet gehad (of althans niet gemerkt).
Enige wat mijn baby doet is extreme chillings.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180981916
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:15 schreef SacreCoeur het volgende:
En ik las iets over baby's en sprongetjes... wij hebben ze nog niet gehad (of althans niet gemerkt).
Enige wat mijn baby doet is extreme chillings.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ Kijk nou wat een chillbeer. Heerlijk zeg!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180982070
Oh Sacre, wat een lekker relaxed kind heb je daar O+

Ik besloot vandaag weer met brood te oefenen en die kleine boef at bijna een hele boterham op :9 Had van die spread van Blueband gekocht en ze vond het heerlijk :D Wil na onze vakantie weer een fles gaan laten vallen en als ik zie hoe goed het gaat met brood, water drinken en fruit heb ik er wel vertrouwen in :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180982212
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hé wat leuk Sacre, een plaatje van jouw extreme chillbeeb O+

Leuk Ellie! Hopelijk vindt ie niet net als M. de kabels van stalampen en staande ventilators leuk, dan moet je er de hele dag achteraan namelijk :P

Thanks voor de krijsverhalen! Ik hoop maar dat het dus tijdelijk is. Maar ik vond het vanochtend wel een beetje gęnant namelijk om 05:40 met de ramen open en vrijdagavond hoorde ik 'm een straat verder nog toen ik onze logeerhond uitliet :X 8)7
pi_180982901
Pff dat krijsen heeft kapitein sinds n week of twee, gigahard en hoog. Vooral als ie iets niet mag of als je hem optilt als hij ergens mee bezig is. Krijsen en overtrekken alsof je m probeert te vermoorden :') gisteren waren we op een festivalletje met hem, we kregen n boel meelijdende blikken _O-

Ter illustratie, dit is nog schattig en zachtjes, hier verveelt ie zich gewoon even ofzo :P

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180983051
Hahaha de kapitein _O- Hier gaat het echt in plaats van huilen en nog n tandje harder, wij waren ergens eten en daar kregen we ook medelijdende blikken :') Baby’s zijn leuk he :P
pi_180984154
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:59 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Ah, herkenning! Ga je wel het gesprek aan met je moeder en haar man?
Dat wil ik wel maar heb mijn man nog niet mee. Die zegt dat we genoeg vragen of ze het nog zien zitten en ook of ze het zien zitten met twee kindjes. Dat bevestigen ze.
En eerlijk is eerlijk, ze zorgen goed voor oudste dus ongetwijfeld ook voor jongste. Het is meer mijn gevoel.

Hoe ging het gesprek?
pi_180984284
De kapitein _O- Heel herkenbaar dat gillen, hier is het (nu) nog uit enthousiasme maar ze gaat echt hard :%
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180987110
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:59 schreef Philomijn het volgende:

En ik heb net kleertjes maat 56 opgeruimd. Dus herkenbaar van alle andere opruimperikelen. Sommige kleertjes gaan ook ongedragen in een andere la. So it be. Heb net een verlanglijstje in de Hema-app gemaakt voor de volgende maat. Ze beginnen alweer met herfstkleertjes in donkere kleurtjes en met vosjes enzo.

DG met een rollende baby! Hoe oud is die van jou ook alweer?
Ik denk dat je Donna bedoelt, de mijne vindt het nog niet prettig op de buik en gaat al snel jammeren :D

Ja, de herfstcollectie komt er alweer aan :o Ik heb moeite met wegleggen van de kleertjes omdat R. ons enig kindje zal zijn. En ik vind die kleine kleertjes zooo enorm schattig O+

De babygym is hier een enorm succes. Sinds week acht ramt R. erop los. We hebben hem gewoon eronder gelegd totdat hij zelf aangaf dat hij er genoeg van had. Vaak legden we hem bij ons bed en dan viel hij er ook wel eens onder in slaap. Of als we zagen dat hij gaapte dan legden we hem in zijn bedje. Hij heeft er uren speelplezier van gehad en het was hier een enorme hit. Nu zit hij in een fase waarin hij graag dingen vastpakt en in zijn mond probeert te stoppen. Dat is nu veel interessanter.

Fijn dat je weer een goede nacht hebt gehad Aure en wat een lieve foto weer O+

Wat goed dat je alsnog een bevredigende oplossing hebt kunnen vinden voor het crecheprobleem, Schanu. Dat zal wel een enorme opluchting zijn.

Dat lijkt mij ook heerlijk PKM, dat de zorg wat minder is als de baby wat groter is :Y

Jee, geen sprongetjes of wat dan ook! Heerlijk SC :D

Leuk trouwens om al die updates van alle baby’s te lezen. Soms gewoon niet voor te stellen dat het bij ons ook langs zal komen.

Die blik van de kapitein LDG _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180987312
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat wil ik wel maar heb mijn man nog niet mee. Die zegt dat we genoeg vragen of ze het nog zien zitten en ook of ze het zien zitten met twee kindjes. Dat bevestigen ze.
En eerlijk is eerlijk, ze zorgen goed voor oudste dus ongetwijfeld ook voor jongste. Het is meer mijn gevoel.

Hoe ging het gesprek?
Kom net thuis, heb even kort met mijn moeder gesproken. Ze gaf (na aandringen) wel toe dat het misschien wat te druk wordt, drie kinderen. Maar een oplossing is er nog niet. M gaat in principe vanaf september naar mijn ouders, de baby van mijn zus zou vanaf januari pas gaan. Maar zij weet niet of het überhaupt handig is dat haar baby naar mijn ouders zou gaan (want ook zij moet halen en brengen, en kan dan later op kantoor zijn). Toevallig gaan we woensdag met z'n drieën uit eten dus dan kunnen we het erover hebben. Het is nu ook grotendeels afhankelijk van wat mijn zus wil.
pi_180988756
Zooo die Kapitein :)
Fijne, relaxte foto Sacre!

Hier weer een relaxte dag met J, slaapt prima in eigen bed, net zelfs een flesje helemaal op (2e x flesje nu gehad). Lacht en heeft vandaag 0 keer gehuild. Misschien spaart ze het gewoon op om alles er op 1 dag uit te gooien steeds.
pi_180993211
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Pff dat krijsen heeft kapitein sinds n week of twee, gigahard en hoog. Vooral als ie iets niet mag of als je hem optilt als hij ergens mee bezig is. Krijsen en overtrekken alsof je m probeert te vermoorden :') gisteren waren we op een festivalletje met hem, we kregen n boel meelijdende blikken _O-
Onze jongens zitten steeds in dezelfde fase lijkt wel :D
Soms toeten m’n oren van dat gegil haha.
Krijsen en overstrekken gebeurd hier ook dagelijks, vooral als zijn eten op is _O-
pi_180993278
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:10 schreef Flav het volgende:

[..]

Onze jongens zitten steeds in dezelfde fase lijkt wel :D
Soms toeten m’n oren van dat gegil haha.
Krijsen en overstrekken gebeurd hier ook dagelijks, vooral als zijn eten op is _O-
wij waren tegelijk Uitgerekend he _O- ze zijn mooi in sync onze boefjes
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:50:44 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180993996
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:55 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Kom net thuis, heb even kort met mijn moeder gesproken. Ze gaf (na aandringen) wel toe dat het misschien wat te druk wordt, drie kinderen. Maar een oplossing is er nog niet. M gaat in principe vanaf september naar mijn ouders, de baby van mijn zus zou vanaf januari pas gaan. Maar zij weet niet of het überhaupt handig is dat haar baby naar mijn ouders zou gaan (want ook zij moet halen en brengen, en kan dan later op kantoor zijn). Toevallig gaan we woensdag met z'n drieën uit eten dus dan kunnen we het erover hebben. Het is nu ook grotendeels afhankelijk van wat mijn zus wil.
Wij hadden een soortgelijk dilemma. Ik heb uiteindelijk aan mijn moeder gevraagd of ze op aparte dagen op de baby’s wilde passen, dus niet standaard Jacob en de andere baby op dezelfde dag. Omdat ze het vast zou kunnen maar iedereen dan een minder relaxte dag zou hebben en het idee van de oma als oppas was juist rust voor zowel Jacob als voor mij. Incidenteel is een ander verhaal. Na mijn uitleg wilde ze daar wel in meegaan. Ik vond het ook lastig om te bespreken, maar heb uit elkaar gehaald wat mijn bezwaren waren voor mijzelf/mijn kind en dat het me zwaar leek voor haar - dat laatste leek haar wel meevallen, maar het eerste was gewoon mijn wens/gevoel en daar was gelukkig een mouw aan te passen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180996701
Onze een na laatste BFD ;(
V is zo’n vrolijk en gek mannetje, hij klautert en rolt altijd over de bank gierend van plezier O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Flav op 07-08-2018 10:40:40 ]
pi_180996713
Gefeliciteerd!!! *O* O+
pi_180996716
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180996735
Gefeliciteeerd! *O*
pi_180996758
Flav, ontzettend gefeliciteerd!!!!
pi_180996862
Wow, gefeliciteerd Flav! *O*
pi_180996995
Twee onder twee straks flav, moedig! :o gefeliciteerd!
pi_180997013
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:50 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wij hadden een soortgelijk dilemma. Ik heb uiteindelijk aan mijn moeder gevraagd of ze op aparte dagen op de baby’s wilde passen, dus niet standaard Jacob en de andere baby op dezelfde dag. Omdat ze het vast zou kunnen maar iedereen dan een minder relaxte dag zou hebben en het idee van de oma als oppas was juist rust voor zowel Jacob als voor mij. Incidenteel is een ander verhaal. Na mijn uitleg wilde ze daar wel in meegaan. Ik vond het ook lastig om te bespreken, maar heb uit elkaar gehaald wat mijn bezwaren waren voor mijzelf/mijn kind en dat het me zwaar leek voor haar - dat laatste leek haar wel meevallen, maar het eerste was gewoon mijn wens/gevoel en daar was gelukkig een mouw aan te passen.
Grappig, mijn moeder bood dus zelf aan om op twee dagen op te passen. Op maandag op onze kindjes, op dinsdag op die van mijn zus. Maar mijn moeder werkt ook nog fulltime dus dat leek me een beetje druk worden voor haar. En natuurlijk moet ze dat zelf aangeven en moet ik dat eigenlijk niet voor haar invullen, maar ik ken d'r :')

Wel fijn dat dit voor jullie een goede oplossing is, en dat je het toch bespreekbaar hebt gemaakt! Waar ik van tevoren echt niet bij stil gestaan heb, is dat je relatie met jouw ouders ook verandert als je zelf moeder wordt.
pi_180997022
Wooooaaah Flav, gefeliciteerd! *O* *O*
pi_180997045
Gefeliciteerd Flav! Nog zo'n leukerd :)
pi_180997078
Flav
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180997126
Flav!! Gefeliciteerd, dan ben je over 8 maanden gewoon alweer terug hier in het topic! :D

Wilde alleen even bijlezen, maar moest even reageren op flav.
Hier heeft N koorts; gisteren de hele dag tussen 38,1 en 39,3; vanochtend 38,6. Wss al sinds zondagmiddag na het zwemmen. Toen haalden we haar na een dutje gloeiend uit de maxicosi, maar dachten dat het de warmte was want later voelde ze weer normaal. :@
Ze is wat rustiger dan normaal en gaf gisteren op de opvang een hele fles melk terug, maar niet echt ziek dus. Ben wel van plan om morgenmiddag even langs de huisarts te gaan mocht ze dan nog steeds koorts hebben.
Wilde even checken hoe jullie ermee om zouden gaan? Las op internet bij 3 dagen koorts naar huisarts, dat is morgen dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 07-08-2018 08:45:50 ]
pi_180997256
Flav :o Dubbel gefeliciteerd! *O*
Zonder bijlees want drukke dagen achter de boeg en weer op werk:
Iemand houdt van badtijd! (Wazige foto...)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:56:47 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180997347
Flav! Gefeliciteerd! Wat een maf idee, iemand met een jonger kind dan ik die alweer zwanger is :o.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:08:18 #287
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180997547
Ooooh Flav! Gefeliciteerd! *O* En wat een heerlijke foto O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:25:29 #288
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180997803
Oh, er was nog een pagina :@ :')

Nolita, ik bel dan meestal voor overleg met de assistente ipv meteen een afspraak maken. Zeker als ze verder niet ziek oogt.

DUMAN, wat een heerlijke lach O+ M. vindt douchen helemaal niet zo leuk. Hij ondergaat het meestal gelaten. (We hebben het geleende badje terug moeten geven en zelf geen ligbad, dus hij heeft wel een beetje pech de laatste tijd. Maar opnieuw een babybadje kopen, lijkt me ook weer niet handig met zijn leeftijd dus douchen it is)

M. Heeft sinds een paar dagen rare poep. Tenminste, het is wat breieriger en hij poept ook vaker. Ook heeft hij rode billen, tot huilens aan toe met schoonmaken :'(. Is dit de beruchte tandjespoep? Bij eerdere tandjes had hij daar geen last van.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180998038
Nolita ik zou ook even bellen voor overleg. :) Drinkt ze verder goed, goede plasluiers, wel alert?

DUMAN wat een knappe kerel heb je toch O+ (Je baby, je man kan ik niet beoordelen zo :+) Wat een lachebekkie!

Herkenbaar die oppasperikelen. Mijn schoonmoeder zou 1 dag in de week gaan oppassen, maar dan zijn ook de kinderen van mijn schoonzus er van 3 en 1,5. Ik moet zeggen dat ik zelf al bij wijze van spreken mijn handen vol heb aan Flip, dus ik zie het eerlijk gezegd niet echt voor me hoe ze dat gaat doen. Daarbij moeten we ook nog een stevig gesprekje hebben over laten huilen. Ze zal ‘m niet lang laten huilen maar als je Flip in bed bijv even zijn speen geeft als ie begint te murmelen, ben je het voor, en dat is meer onze manier, terwijl zij ‘m zou laten huilen. Zucht, lastig losmaken die navelstreng. :')

Flav!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bella
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de babygym-ervaringen! Allemaal positief dus :D Ik vergat erbij te zeggen dat Flip nu bijna drie mndn is en dat ie me er zo jong nog voor leek, maar het wordt dus aangeraden vanaf ong 3 maanden. Voelen aan de wagenspanner in de wipstoel vindt ie erg interessant dus een babygym waarschijnlijk ook wel denk ik. Jammer dat de stylish verantwoorde die ik op het oog heb 90 euro kost. :+
Dit, dat, alles.
pi_180998095
Het babybadje is hier ineens een hit. Hij blijft rustig zitten, speelt met het bootje en spattert. Douchen niet meer, dan wil hij alleen maar weg en kruipen en alles uit de kastjes trekken. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180998256
Flav, wat gaaf!! Gefeliciteerd! O+ *O*

Nolita, beterschap voor je kleine meisje! Ik zou ook even bellen als ze morgen nog koorts heeft. Heeft ze nog goede plasluiers verder?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180998349
Geen tips Nolita, maar wel beterschap voor je kleintje :*

Jee, als ik het zo lees dan kunnen we het babybadje toch nog beter bewaren? Staat hier stof te happen sinds week twee.. Douchen vindt R. nu heerlijk en we hebben ook een grotemensenbad :P

Ik wist helemaal niet dat de babygym pas vanaf drie maanden verantwoord is :D Nou ja, we zijn sowieso alle regeltjes een beetje aan het loslaten en kijken meer naar hem waar hij aan toe is :)
pi_180998404
Wij stonden op t punt om m weg te doen, maar gisteren was het douchen niet te doen. Dus man plopt hem in t badje, en dat was ineens een hit. Ik zou hem dus idd nog niet wegdoen. :) Niets zo veranderlijk als een baby, blijkbaar.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180998495
Babybadje is hier ook opeens een grote hit! Vooral mij natspetteren is leuk :')

Ik sluit me aan bij bovenstaande tips Nolita! :) Hopelijk zakt de koorts het snel.

Slechte avond gisteravond. Volgens mij deed M. z’n overgeslagen middagdutje van 19-21u om vervolgens tot 23:45 wakker te blijven :O

BFD! Leuke foto Duman O+

:W

pi_180999495
Flav O+ gefeliciteerd!

Nolita sterkte en beterschap!

Ahw duman, U. is echt zo'n leuke baby!

M. O+ lekkere kliederboel!

Vanochtend rondje markt gedaan met J. Heeeerlijk. En je zou toch zo willen ruilen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_180999585
Oh lol ik zie nu op de foto dat we de bekleding verkeerd hebben gedaan :D J. had laatst tegen de zijkant aan gekotst :+
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:58:24 #297
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180999887
Die beentjes, Aure! O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180999911
O+ voor alle leuke babyfoto's! Duman, wat een vrolijkerd heb je!
Aure, ook al zo'n leukerd mét leuk rompertje!
Belle, beetje jammer van de nacht maar hij ziet er wel blij uit :D

LadyS, klinkt wat mij betreft als babypoep! kan er een kies doorkomen?

DG, mijn peuter van bijna drie zit nog steeds in het babybadje, verkiest dat boven douchen :D
pi_180999940
De lach van Dumans baby. O+
En eet-monster foto van LaBelle!
En wat ligt Aure’s baby heerlijk te slapen. O+
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:00:40 #300
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_180999949
Flav, gefeliciteerd!! *O* Hoe voel je je?


O+ BFF O+
pi_180999971
A heeft ook op zijn 3e nog weleens buiten in zijn babybad gelegen om af te koelen. Benen en armen buiten te rand maar wat had hij plezier. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')