abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180923098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:51 schreef Aure het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje normaal qua tot wanneer kraamvisite langs kan komen? Wij hebben nog tot in de laatste week van mijn verlof afspraken staan. Zijn er mensen die daarna ook nog kraamvisite hebben gehad?
Wij hebben wat vrienden verder weg wonen, dus die kwamen nog wel na mijn verlof. Heb m'n verlof wel als einde van de beschuit met muisjes aangehouden... 😅
pi_180923197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:51 schreef Aure het volgende:
....
Wat is eigenlijk een beetje normaal qua tot wanneer kraamvisite langs kan komen? Wij hebben nog tot in de laatste week van mijn verlof afspraken staan. Zijn er mensen die daarna ook nog kraamvisite hebben gehad?
Geen idee wat normaal is maar ik ben er zelf wel klaar mee :X .
Morgen hebben wij de laatste visite gepland staan, Mars is 3,5 maand (15 weken). Nu kwam het ook zo uit met deze mensen omdat zij eerst op vakantie waren en daarna wijzelf. Dus daarom zo laat.
Van mijn werk willen ze ook nog op kraamvisite komen, maar dat kregen we ook niet goed gepland door de vakanties. Nu hoop ik heel erg dat ze na de vakanties niet alsnog iets willen proberen te plannen :@.
Mars is heul geen newborn meer.

Balen trouwens van de plakdag met deze hitte.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:50:04 #178
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180923304
Hier waren er wel wat mensen die rond 6 maanden nog eens langs wilden komen en het kraamvisite noemden. En mensen die de week voordat mijn verlof afgelopen was nog eens belden voor een afspraak maar dat heb ik afgehouden. Ik was de eerste weken nadat in weer aan het werk was zó moe, dat ik gewoon rust wilde en gewoon sociale afspraken wilde plannen met vrienden ipv mensen die 1x in je leven langs komen om een baby te bekijken..
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:00:51 #179
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180923550
Uhh ik heb in de eerste 2 weken vrienden en familie laten komen wanneer ik daar zin in had en de rest heeft pech.
Vind het heel lief als mensen langs willen komen :P maar ik heb daar helemaal geen zin in.

Vooral niet in onze vakantie & met deze hitte... dan zijn er wel leukere dingen te doen :D

Ik ben overigens makkelijk in nee zeggen... Hij is nu ook paar keer mee geweest naar een verjaardag en dan kies ik èèn iemand uit die hem dan even vast mag hebben en de rest heeft pech :+ geen idee of hij er overprikkelt van zou raken, betwijfel het.. maar geen zin om mijn baby van arm tot arm te laten gaan.
pi_180923680
Ik denk dat ik er na mijn verlof ook gewoon mee op hou. Ik was ook best blij met de mensen die een kraamcadeau per post hadden gestuurd :@ en er zijn ook wat mensen die hebben gezegd dat ze langs willen komen, maar ik heb er nog niks van gehoord, dus dat laat ik gewoon zo denk ik :+
pi_180924173
hier voornamelijk hele verlof wel en na 6 maand nog een keer de collega’s van mijn vriend, ik vond het toen ook wel mooi geweest :P Ik had wel moeite met mensen die in t ziekenhuis al wilden komen (heb ik afgehouden) en alsnog snel kwamen en daarna nooit meer de moeite nemen om te vragen hoe t gaat.
pi_180924661
+1 op Belle, al dan niet over de collega's. Maar die mensen die in het ziekenhuis als eerste wilden komen kijken en nu niet meer bellen of vragen hoe het gaat, of langs komen. Voor de tweede ga ik daar meer op letten en mochten we weer in het ziekenhuis moeten blijven komen alleen de opa's en oma's. Als we thuis zijn zien we wel hoe en wat :)
pi_180924743
N. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180925088
Ze is nu 7 weken en we hebben het meeste wel gehad qua kraamvisite. Nog een verdwaald nichtje en een collega, maar die afspraken waren uitgesteld ivm ziekte. Ik ben er ook wel klaar mee inmiddels. Nabije vrienden en familie vind ik wel gezellig, maar degenen die iets verder weg staan, kosten me veel energie. Maar ik waardeer wel dat mensen belangstelling tonen en heb hier en daar wat visites gecombineerd met mensen die elkaar ook (goed) kennen. Even druk, maar scheelt wel weer een dagdeel ergens.

Lieve foto, Bella!

Pittig dagje zo, Aure. Pikte ie de hangmattransfer? Wij hadden gisteren een soort regeldag denk ik; als ze dan in slaap gedronken was, mocht ik gelukkig wel zitten, maar alsnog gutste het zweet van m’n lijf :') En dan denk je: nu slaapt ze écht Heul Diep, ik kan ‘r wel even wegleggen... gaan die ogen meteen open met een blik van ‘how ‘bout NO’ en *loeiiiii*

Balen van je voorruiten, Malteser. Ik doe met je mee: vorig jaar april nieuwe auto gekocht. In augustus klapte er een append trutje vol achterop bij een rotonde, en een paar weken geleden had ik een black-out tijdens het rijden en ramde ik zelf twee auto’s die keurig stonden te wachten bij een wegversmalling (ik was iets te overmoedig door 2,5 week na de bevalling te gaan diplomaspeechen voor een zaal met een paar honderd man, aldus de huisarts :') ) en een week later heeft iemand de andere kant van m’n auto flink geraakt, maar niks achtergelaten :X Ik heb echt slecht autokarma met deze wagen.

Toffe tas, mini! Volop in training, zeg ik. Zo’n tas moet je niet laten liggen.
  Moderator / Colorchick vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:59:50 #185
382129 crew  Donna
pi_180927260
G is nu ruim 4 maanden en er zijn nog genoeg mensen die willen komen maar niet meer contact opnemen. Ze zijn welkom hoor, maar geen cakeje met muisjes meer.
pi_180927729
Wij hebben nog best wel wat kraamvisite voor de boeg....veel vakanties dus lastiger plannen. Volgende week zit ineens bomvol. Wij plannen wel maar 1 bezoek per dag en het liefst om 11 uur. Eerste 2 weken ook alleen familie gedaan.

Nu hebben we meer energie en duurt visite ook langer, erg gezellig!

Wij hebben een rare avond, J slaapt al sinds 18:00 (in haar eigen bed, voor het eerst in 5 weken niet op mijn arm 's avonds). Ik weet niet wat ik met mezelf aanmoet....;)

Wat een autoproblemen lees ik. Dat is echt balen, hopelijk snel opgelost allemaal!
pi_180930128
Oh wat herkenbaar die baby’s die in coma lijken maar opeens klaarwakker zijn als er ook maar 1 haartje het matras raakt :')

Plakkerdeplak Aure! Ziet er wel gezellig uit. Die van mij wil no way in een draagzak of -doek. Zooo jammer. En dat vindt mijn rug overigens ook :') 5,5 kilo telkens aan 1 kant van mijn rug, au.
Qua werk: mijn contract is niet verlengd vlak voor mijn verlof dus vandaar dat ik weer op zoek ben...

Iemand vroeg hoe oud Flip is, bijna 3 maanden :) Hij slaapt nu op mijn arm terwijl ik de muggen voer :Y) :')

Ik vind nu nog kraamvisite ontvangen wel prima eigenlijk. Ik vond het in het begin zo veeeeel. Nu ben ik wat chiller in het moederschap en niet meer zo moeeee. Nooit gedacht ook dat we toch nog zoveel mensen kenden/vrienden hadden :D

Ik vond kraamborrels eerder wat oneerbiedig ofzo maar ik snap dat nu zoooo goed :+
Dit, dat, alles.
pi_180935100
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 06:58 schreef vencodark het volgende:
Wat eet jij dan, DG? Ik heb ook altijd last van vermoeidheid terwijl ik wel goed slaap.
Ik ben nogal een zoetekauw en denk dat die suikers ook niet helpen. :')
Ik eet voornamelijk onbewerkt en vers eten. Dus geen pakjes en zakjes enzo, we maken alles zelf. En ik eet nu heel veel groenten, geen vlees en vis en amper zuivel. Nu zijn we hier al jaren op en af mee bezig en ben ik gewend om zo te eten. Die omslag had ik nu niet kunnen maken met R.

Voor mij maakt het echt een enorm verschil om gezond te eten, in alles. Ik voel me dan zo positief, fit en helder in mijn hoofd. Het lukt niet altijd hoor, want soms hebben we zin in snel en gemakkelijk. Maar dan merk ik het de volgende dag wel :)

Wat leuk, die ballenbaan Nolita! Ik houd het in gedachten voor onze kleine :D
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:57 schreef exode het volgende:
DG, B heeft het echt lang gehad, bij hem was het zijn manier van alles verwerken. Hij doet het nu met 4,5 jaar nog steeds maar dan zingend of kletsend in bed, op de wc etc.
Hij huilde nooit lang, maar inderdaad ook iets van 15 minuten.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:48 schreef elliebell het volgende:

En bedankt voor de energie tips. Ik zoek niet echt naar een quick fix hoor, weet wel dat het niet zo werkt. Dus meer slapen, gezonder eten en wat maar bewegen toch maar wat meer een prioriteit maken. Ijzer zit al wel in m'n multivitamine, zou genoeg moeten zijn denk ik? Heb ook wel het gevoel dat zelfs als ik langer slaap, ik toch niet helemaal uitgerust wakker word, omdat die slaap wel meerdere malen onderbroken wordt per nacht. Normaal trek ik het ook wel prima, maar had op de een of andere manier een dipje deze week. Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen denk ik maar :P
Nou ja, kan me voorstellen dat je een tip wilt hebben waar je meteen mee aan de slag kan gaan :). Mijn tip kost tijd en energie. Ik herken je situatie wel met de gebroken nachten. Had ook niet het idee dat ik uitgerust kon zijn ook al sliep ik 3x vier uur. Had liever ‘s nachts 1x 5 uur slaap dan 2x vier ofzo. Hopelijk gaat het volgende week beter!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:25 schreef Schanu het volgende:

Dorothy, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt om met R naar Engeland te gaan! Maar jullie zijn bij familie dus dat maakt het denk ik wel makkelijker en voor R misschien ook wat stabieler. Wel lekker vooruitzicht om op vakantie te gaan!
En dat huilen door prikkels is denk ik heel normaal hoor. J is bijna 21 maanden en heeft hier ook nog last van.
Fijn om te horen. Ik ben dan altijd bang dat ik toch teveel heb gedaan. Maar wil hem ook weer niet wereldvreemd opvoeden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:23 schreef Philomijn het volgende:
Woeha! Ik heb bijgelezen maar waar ik tijdens de zwangerschap weinig last had van dementie is het nu wat moeilijker focussen :Y)

Herkenbaar... ik heb na ruim drie maanden nog steeds moeite om bij de juiste bushalte uit te stappen en met de juiste ov chipkaart uit te checken. Of afspraken god te plannen en na te komen. En vooruit kijken kan ik ook nog steeds niet. Gelukkig hoef ik nog niet terug naar werk, want ik denk dat ze niet veel aan mij hebben :P

Hier is het voedingsschema helemaal aan gort sinds het zo heet werd. R. ging in ene heel anders weer drinken, werd heel rusteloos overdag. Natuurlijk door het warme weer. Gister was wel een hele vreemde dag. Naar ons idee had hij heel veel gedronken overdag. Voordat hij in slaap valt rond 21.00 uur komt hij nog een keer. De volgende voeding is dan om 6.15 uur. Maar dat gebeurde gister niet. Dus zijn laatste voeding was om 19.15 uur en om 7.30 uur werd hij pas wakker.

Ik ga het vandaag maar eens goed bijhouden en anders maar om 21.00 uur wakker maken?
pi_180935154
Heeft iemand kadotips voor de eerste verjaardag?
Hij krijgt er natuurlijk niet zoveel van mee dus heb geen idee wat we kunnen vragen.
Kleding, beddengoed of zwembroeken hebben we al.
En laten we zeggen dat de meeste onze smaak niet hebben (8>

Ik heb nu een blokkenkar, watertafel en tipitent op het lijstje en die zijn al afgestreept door de opa’s en oma’s haha.
Van ons krijgt hij een loopfiets.
Nu inspiratieloos voor de rest van de familie :')
pi_180935478
Ik heb een lijstje met linkjes gemaakt naar items die we willen, om te voorkomen dat het onze smaak niet is. Dingen die naast jouw suggesties er nog op staan: pluk van de petteflat boek, rugtas voor naar het kdv/logeren/oppassen, organizer voor in de auto, houten autootjes.
Mijn moeder wilde wel voor hem alvast een winterjas kopen (Dirk is eind september jarig, dan komt de winter er al gauw weer aan), maar die hebben we al. Misschien dat het wel wat voor jullie is. Ik wilde ook nog een slee vragen, maar ik mocht van man niet te optimistisch zijn over sneeuw en winter in NL met deze temperaturen. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180935532
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:37 schreef Flav het volgende:
Hij krijgt er natuurlijk niet zoveel van mee dus heb geen idee wat we kunnen vragen.

Ik heb nu een blokkenkar, watertafel en tipitent op het lijstje en die zijn al afgestreept door de opa’s en oma’s haha.
boekjes,loopauto, instrumentjes, badspeeltjes staan hier op t lijstje, en iets als giftcards van de hema/zara/h&m voor kleding ect kan natuurlijk ook. Of een spaarrekening voor m openen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180935547
Verder wil ik jullie even vertellen dat ik niet snap hoe man en ik zo'n onwijs vrolijk manneke op de wereld hebben gezet. Hij is zo leuk en ondernemend en zo blij. O+
pi_180935582
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:05 schreef Nanuke het volgende:
Verder wil ik jullie even vertellen dat ik niet snap hoe man en ik zo'n onwijs vrolijk manneke op de wereld hebben gezet. Hij is zo leuk en ondernemend en zo blij. O+
O+ tof is dat
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:12:52 #194
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180935664
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:37 schreef Flav het volgende:

Peuterstoeltje? Die kreeg onze dochter met sinterklaas, toen was ze anderhalf en dat was meteen een hit. Heb wel zelf de bekleding uitgezocht :7
Tomy’s verrassingseieren, daar speelt ze (nu 2) nog mee. En wat dingen ‘op de groei’, ze kreeg bv de Duplo trein en die is vanaf anderhalf maar vindt ze nu pas echt leuk. Maar bij zoiets heb je ook iets om aan te bieden wanneer hij wat dichter tegen de 2 aan zit, want op een gegeven moment is ie z’n speelgoed voor 1-jarigen ook wel beu
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:14:18 #195
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180935690
Oh en van die flappenboekjes! Kon dochter aanvankelijk niet veel mee maar ergens tussen anderhalf en 2 ging ze ze snappen en vond ze ze heel leuk.
pi_180935738
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

O+ tof is dat
Echt he. O+ Elke dag meer genieten. O+
pi_180935752
Denk dat ik er indd wat kadokaarten inzet voor kleding :Y
Hij heeft echt al veel, voornamelijk gekregen, dus nog meer speelgoed is eigenlijk niet nodig haha.
Alhoewel houten speelgoed/muziekinstrumenten altijd wel goed zijn O+
pi_180935754
Stoeltje inderdaad! Die krijgen wij ook. :Y
pi_180935803
Vind t ook zo stom dat n groot deel van dat speelgoed maar even leuk is, hier kan n heel groot deel eigenlijk alweer weg (zachte rammeldingen, knisperboekjes ect). Komt er straks als hij een wordt weer zo'n lading tijdelijk spul.. Mn huis slibt dicht joh }:|
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:35:49 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180936102
Mijn tip: kleiner vieren. Dan hoef je ook niet wanhopig op zoek naar meer cadeautips voor de gasten. Ik ben serieus.

edit: houten puzzels zie ik nog niet genoemd, die schijnen ook leuk te worden in jaar 2. Jacob snapt er nog niks van maar wil best met de stukjes spelen. En wat hij tot nu toe het leukste vindt, zijn de schud-eieren van Goki. Hij pakt ze elke dag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')