abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 augustus 2018 @ 19:13:22 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181236060
quote:
15s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:48 schreef rockstah het volgende:
Hij zet zich in voor de Palestijnse zaak, en dan kom je onvermijdelijk in aanraking met mensen die wel eens wat lelijks zeggen over Israël (gek he). Veel meer is er niet aan de hand. Guilt by association.

En dan leg je een krans op een herdenking van de terroristen van de aanslag op de olympische spelen van München. Suuuuuure
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:51:11 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181278464
Patrick Steward wil na 70 jaar lang supporter te zijn geweest nu niets meer met Labour te maken hebben
https://news.sky.com/stor(...)exit-stance-11474870

Jim Sheridan uit de partij gegooid
https://amp.theguardian.c(...)emitism-row-comments

Tabloid the sun is van mening dat corbyn een ban krijgt in het parlement
https://www.thesun.co.uk/(...)n-tunisia-wraps/amp/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:19:10 #205
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181278948
Corbyn boeit me echt geen reet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181278992
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:19 schreef Falco het volgende:
Corbyn boeit me echt geen reet.
Je zou toch haast zeggen dat de LibDems in staat moeten zijn om te profiteren van de staat van de Tories en Labour, maar die lijken een beetje last te hebben van het D66-syndroom. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:23:49 #207
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181279013
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je zou toch haast zeggen dat de LibDems in staat moeten zijn om te profiteren van de staat van de Tories en Labour, maar die lijken een beetje last te hebben van het D66-syndroom. :P
Meer het PvdA syndroom na hun coalitie met de Tories.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181279034
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Meer het PvdA syndroom na hun coalitie met de Tories.
De klappen krijgen na regeringsdeelname was toch altijd meer het kenmerk van D66.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:26:47 #209
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181279039
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

De klappen krijgen na regeringsdeelname was toch altijd meer het kenmerk van D66.
Oh, op die manier, ja, dat was ik even vergeten door de giga klap van de PvdA :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:35:31 #210
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181279151
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je zou toch haast zeggen dat de LibDems in staat moeten zijn om te profiteren van de staat van de Tories en Labour, maar die lijken een beetje last te hebben van het D66-syndroom. :P
Lib Dem had gewoon positie in moeten nemen tegen brexit, maar ook zij waren daar te verdeeld en te laf voor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:36:35 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181279172
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:19 schreef Falco het volgende:
Corbyn boeit me echt geen reet.
Wat zoek je dan in een topic over Britse politiek?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:37:31 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181279186
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zoek je dan in een topic over Britse politiek?
Goed punt, maar veel matiger en tandelozer worden oppositieleiders niet, geef nu toe.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181280483
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, op die manier, ja, dat was ik even vergeten door de giga klap van de PvdA :)
wat voor wonderlijke ideeen heeft Corbyn dan , ideeen die niet uitvoerbaar zijn ?
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:51:39 #214
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181280986
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

wat voor wonderlijke ideeen heeft Corbyn dan , ideeen die niet uitvoerbaar zijn ?
Kort gezegd, Corbyn wil alles nationaliseren en daarmee industrie naar het VK terug brengen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181281386
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kort gezegd, Corbyn wil alles nationaliseren en daarmee industrie naar het VK terug brengen.
is hij een pro of anti brexit, kan ook alles opzoeken trouwens... XD
Oke, lijkt op SP dus hahaha
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:13:48 #216
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181281548
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:08 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

is hij een pro of anti brexit, kan ook alles opzoeken trouwens... XD
Oke, lijkt op SP dus hahaha
Moeilijk te zeggen, Labour steunde Brexit bij de laatste verkiezingen maar het is onduidelijk wat nu de positie is, Corbyn zelf is altijd zeer kritisch geweest over de EU en heeft in het verleden aangegeven voor leave te zijn maar steunde Remain bij het referendum.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181282199
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, Labour steunde Brexit bij de laatste verkiezingen maar het is onduidelijk wat nu de positie is, Corbyn zelf is altijd zeer kritisch geweest over de EU en heeft in het verleden aangegeven voor leave te zijn maar steunde Remain bij het referendum.
ik dacht altijd dat Labour soort van sociaal-democratisch was, nou ja, wat wel zo is is dat engeland nog echt een klassemaatschappij is en daardoor ook meer mensen buiten de boot vallen... Ook als je de dorpen soms ziet.. zou ik wel op hem stemmen als het mocht
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:40:14 #218
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181282369
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:33 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ik dacht altijd dat Labour soort van sociaal-democratisch was, nou ja, wat wel zo is is dat engeland nog echt een klassemaatschappij is en daardoor ook meer mensen buiten de boot vallen... Ook als je de dorpen soms ziet.. zou ik wel op hem stemmen als het mocht
Dat was het onder Blair, onder Corbyn is het een "linksere" weg ingeslagen die meer overeenkomst met de SP, dat krijg je met wat in feite een 2 partijen stelsel is, hier kan je zowel PvdA als SP als GL hebben die allemaal links zijn en eigen stromingen daarin vertegenwoordigen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181282429
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat was het onder Blair, onder Corbyn is het een "linksere" weg ingeslagen die meer overeenkomst met de SP, dat krijg je met wat in feite een 2 partijen stelsel is, hier kan je zowel PvdA als SP als GL hebben die allemaal links zijn en eigen stromingen daarin vertegenwoordigen.
ik ben toch wel blij dat we meer keuze hebben ;)
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:46:32 #220
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181282506
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:42 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ik ben toch wel blij dat we meer keuze hebben ;)
We hebben ook geen FPTP waardoor je een absolute meerderheid kan behalen met minder dan 40% van de stemmen, godzijdank.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181282530
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We hebben ook geen FPTP waardoor je een absolute meerderheid kan behalen met minder dan 40% van de stemmen, godzijdank.
ja idd, veel beter dan district stelsel, op onze manier telt elke stem, waar je je ook bevind. Zal in Engeland vast wel een gereis zijn op verkiezingsdag, de linkse in een regio en de conservatieven in een ander regio
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:09:05 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181283034
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kort gezegd, Corbyn wil alles nationaliseren en daarmee industrie naar het VK terug brengen.
Jaja, hij is ook altijd een groot bewonderaar van Chávez geweest, en die heeft Venezuela ook tot een paradijs gemaakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:48:38 #223
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181298690
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:42 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ik ben toch wel blij dat we meer keuze hebben ;)
Ik vind dat de Nederlandse politiek teveel onbeduidende politieke partijen heeft. Allemaal hebben ze een grote bek terwijl ze amper 10 of zelfs 5 procent van het electoraat hebben. En al die partijleiders met hun meningen die ze zonodig voor de camera ventileren .... zeer irritant. Maar een 2-partijen stelsel is nog slechter.
pi_181391248
quote:
Ook Britten komen nu met plannen voor een no deal-brexit
VANDAAG, 07:18BUITENLAND

GESCHREVEN DOOR
Suse van Kleef
correspondent Groot-Brittannië

Wat gebeurt er als de brexit-onderhandelingen klappen? Een vraag die vaker en vaker gesteld wordt nu de gesprekken tussen het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie muurvast zitten.

De kans op een akkoordloze brexit neemt daardoor toe. De EU publiceerde al eerder een aantal plannen en scenario's in het geval van een no deal, maar de Britten bleven achter. Tot vandaag: om 12.00 uur zet brexit-minister Dominic Raab een deel van de Britse plannen uiteen.

Zo'n zeventig 'technische notities' publiceert de regering in Londen de komende weken om de Britse burgers en bedrijven voor te bereiden op een no deal. De documenten bevatten informatie over allerhande sectoren waarop een akkoordloze brexit impact zal hebben.

Vandaag zou er ongeveer een kwart van die documenten worden vrijgegeven. De krant The Daily Telegraph zei al een notitie in handen te hebben over het lot van de drie miljoen EU-burgers in het Verenigd Koninkrijk. De krant schreef dat zij gewoon kunnen blijven in het geval van een no deal. Ook kunnen ze gebruik blijven maken van de Britse gezondheidszorg en aanspraak blijven maken op uitkeringen en bijstand.

Tekort aan medicijnen

Andere onderwerpen die op het programma staan zijn landbouw, financiële diensten en geneesmiddelen. Dat zijn sectoren die al maanden om duidelijkheid vragen. Boeren willen bijvoorbeeld weten hoe het zit met de import- en export van hun goederen, en wat er gebeurt met hun - vaak buitenlands - seizoenspersoneel.

In de financiële dienstverlening zijn er ook veel vragen, want die sector beslaat 80 procent van de Britse economie. Ook in de gezondheidszorg is de vrees groot. Zo zijn bijvoorbeeld ziekenhuizen nog amper voorbereid, omdat ze geen idee hebben waar ze staan. Die willen graag weten wat er landelijk gedaan wordt om medicijn- en materiaaltekorten te voorkomen, en wat zij zelf kunnen bijdragen.

De Britten importeren veel van hun medicijnen. Van bijvoorbeeld insuline wordt er geen druppel zelf gemaakt, en ook al het plasma komt uit het buitenland; dat maakt het systeem kwetsbaar. Ziekenhuizen hebben vaak maar beperkte ruimte en faciliteiten om medicijnen te bewaren. Die worden bevoorraad volgens het 'just-in-timeprincipe': kleine hoeveelheden, die regelmatig bijgevuld worden.

Als er bij een no deal-brexit lange rijen bij de grenzen ontstaan omdat er geen douaneafspraken meer zijn, dan wordt de toevoer verstoord. Dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen. Als ziekenhuizen grote voorraden moeten gaan aanleggen, dan moeten ze daar ook de faciliteiten voor bouwen. Dat kost tijd.

Onderhandelingstactiek

Volgens minister Raab is het treffen van voorbereidingen gewoon een kwestie van gezond verstand en verantwoordelijkheid. "We moeten de stabiliteit waarborgen, wat de uitslag van de onderhandelingen ook wordt", zal hij vanmiddag in zijn speech zeggen.

Maar het heeft ook een ander doel: dit worstcasescenario is ook gewoon onderdeel van de onderhandelingstactiek van de Britse regering. Die wil hiermee aan de EU laten zien dat het menens is. Dat de Britten zich serieus voorbereiden op een no deal. En dat ze dus bereid zijn van tafel te lopen en de onderhandelingen te laten klappen als de EU zich niet flexibeler en toegeeflijker opstelt in de onderhandelingen.

Hoe groot de kans op een daadwerkelijke no deal is, dat weet niemand. De Britse regering is het er zelfs intern niet over eens. Vorige week schatte Liam Fox, minister van Internationale Handel, de akkoordloze brexit op 60 procent. Dat wijkt af van de officiële lijn die de regering aanhoudt: Downing Street zegt dat een deal met de EU nog steeds de meest waarschijnlijke uitkomst is. Dat gaat brexitminister Raab straks ook weer zeggen, dat hij er alle vertrouwen in heeft dat ze er samen uitkomen.

Maar, het is duidelijk dat hoe langer de huidige impasse in de onderhandelingen duurt, hoe groter de kans wordt op een brexit zonder akkoord.
https://nos.nl/artikel/22(...)-no-deal-brexit.html
  donderdag 23 augustus 2018 @ 07:55:38 #225
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181391335
Wauw, nu al :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_181395568
https://nos.nl/livestream(...)-plannen-brexit.html

Speech van Raab waarin hij zijn plannen bekend maakt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:14:33 #227
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181396816
Britons in EU could lose access to UK bank accounts under no-deal Brexit
quote:
With UK banks likely to lose access to EU payments systems, the financial services paper warns that, “customers (including business using these providers to process euro payments) could face increased costs and slower processing times for euro transactions”.

It added: “The cost of card payments between the UK and EU will likely increase.”

Customers of UK banks living in the EU, “may lose the ability to access lending and deposit services, and insurance contracts”, the paper says.
pi_181400591
Apotheken moeten alvast medicijnen gaan hamsteren. Maar verder is er niks aan de hand mensen! Strong & stable!
pi_181422630
Politico is eens wat dieper op de Britse plannen ingedoken, schijnbaar hangt ook in dat soort scenario nogal een hoop af van de deals die ze op afzonderlijke beleidsterreinen kunnen maken of van de goodwill (briljant om daarvan uit te gaan :')) van de EU.

https://www.politico.eu/a(...)of-mini-deals-uk-eu/
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:59:51 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181423313
Het doet mij hieraan denken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:00:32 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181423328
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181478038
quote:
Van Rompuy: "Een brexit zonder akkoord met Europa kan Verenigd Koninkrijk doen uiteenvallen"

Als het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie verlaat zonder een akkoord, kan dit het einde betekenen van het Verenigd Koninkrijk. Dat zegt Herman Van Rompuy, de voormalige voorzitter van de Europese Raad, in de Britse zondagskrant The Observer.

Judit Verstraete
35 min

"Een Brexit zonder akkoord is niet alleen een probleem voor het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie. Het is ook een existentiële bedreiging voor het Verenigd Koninkrijk zelf", zegt hij. Hij wijst erop dat sommige regio's zich zullen willen afscheuren, zoals Schotland, die wel bij de EU willen blijven.

"Uiteindelijk kan dit leiden tot een situatie, waarbij de Europese Unie dichter tot elkaar komt en het Verenigd Koninkrijk uit elkaar valt. Spreken over een no deal is een soort nationalistische retoriek dat tot een ander tijdperk behoort."

Deal of no deal?
De onderhandelingen over de uitstap van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie schieten niet op. Deze week publiceerde de Britse regering een eerste reeks van "technische opmerkingen" waar Britse bedrijven en openbare diensten rekening moeten mee houden bij een brexit zonder akkoord.

Minister van de Brexit Dominic Raab zei dat hij nog steeds gelooft in een goede deal en beloofde de gesprekken met Brussel te versnellen. Maar hij vindt dat de Britten zich wel al moeten voorbereiden op andere scenario's. Tegen eind oktober zou er een akoord moeten zijn over de voorwaarden waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie gaan scheiden.

De Schotse premier Nicola Sturgeon zei vorige week dat een brexit zonder akkoord een volslagen ramp zou betekenen. De jobs, investeringen en levensstandaard van de Britten zou in gevaar komen. In Schotland stemde 62 procent tegen de brexit in het grote referendum.

Volgens Van Rompuy willen de Britse ministers die over een no deal praten de Europese Unie angst aanjagen en doen toegeven op een akkoord.

Als er geen akkoord komt, kan dit tot nieuwe verkiezingen leiden in het Verenigd Koninkrijk. "Als er geen steun komt vanuit het Lagerhuis voor een no deal, sta je dicht bij nieuwe verkiezingen. Als er nieuwe verkiezingen komen, dan moet de brexit uitgesteld worden", waarschuwt Van Rompuy.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/26/van-rompuy-over-brexit/
  zondag 26 augustus 2018 @ 19:53:25 #233
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181480355
Ik hoop voor de Britten dat ze straks nog wel genoeg te eten hebben.
  zondag 26 augustus 2018 @ 19:57:00 #234
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181480419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:27 schreef Tocadisco het volgende:
Politico is eens wat dieper op de Britse plannen ingedoken, schijnbaar hangt ook in dat soort scenario nogal een hoop af van de deals die ze op afzonderlijke beleidsterreinen kunnen maken of van de goodwill (briljant om daarvan uit te gaan :')) van de EU.

https://www.politico.eu/a(...)of-mini-deals-uk-eu/
Brexit means Brexit and we’re gonna make a mess of it
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_181504032
Het VK is inmiddels begonnen met het vrijmaken van geld voor een eigen alternatief voor Galileo:

https://www.technologyrev(...)wn-satellite-system/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 augustus 2018 @ 20:48:37 #236
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181505086
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:07 schreef Monolith het volgende:
Het VK is inmiddels begonnen met het vrijmaken van geld voor een eigen alternatief voor Galileo:

https://www.technologyrev(...)wn-satellite-system/
gelukkig houden ze bergen geld over dankzij de Brexit

:')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 27 augustus 2018 @ 21:23:45 #237
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181506065
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:07 schreef Monolith het volgende:
Het VK is inmiddels begonnen met het vrijmaken van geld voor een eigen alternatief voor Galileo:

https://www.technologyrev(...)wn-satellite-system/
Millions? That will cost them billions!
pi_181507024
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:23 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Millions? That will cost them billions!
Ja dat staat er ook als je verder leest dan de eerste zin.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181517203
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:07 schreef Monolith het volgende:
Het VK is inmiddels begonnen met het vrijmaken van geld voor een eigen alternatief voor Galileo:

https://www.technologyrev(...)wn-satellite-system/
Enerzijds begrijpelijk maar volgens mij mochten ze nog steeds meedoen aan galileo alleen geen kritieke componenten meer regelen.

Zoveel non eu landen doen er aan mee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181519277
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Enerzijds begrijpelijk maar volgens mij mochten ze nog steeds meedoen aan galileo alleen geen kritieke componenten meer regelen.

Zoveel non eu landen doen er aan mee.
Uiteindelijk krijgen ze zelfs iets beters dan de andere non EU-landen, zij hebben de garantie dat ze altijd het versleutelde signaal kunnen gebruiken:

https://www.theguardian.c(...)-access-after-brexit
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:38:27 #241
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181520010
May: geen brexit-deal beter dan slechte deal

https://www.rtlz.nl/algem(...)ter-dan-slechte-deal
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:47:22 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_181520245
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Uiteindelijk krijgen ze zelfs iets beters dan de andere non EU-landen, zij hebben de garantie dat ze altijd het versleutelde signaal kunnen gebruiken:

https://www.theguardian.c(...)-access-after-brexit
Totdat ze in conflict raken met de EU natuurljk ;)
pi_181520284
[
quote:
Ondanks dat ik altijd gehoopt had dat de Britten zouden blijven, ben ik om na een paar keer wat op die sites van de boulevard kranten rond gekeken te hebben. De mate van haat tegen Europeanen is echt verschrikkelijk. Ik schrok er wel van. ik had altijd een vrij positief beeld van de UK.
Daarom vind ik, ondanks dat het ons ook veel gaat kosten, dat we die mensen moeten geven wat ze graag willen: een no deal brexit waarbij ze naar WTO condities gaan. Want wat ik daar lees is dat ondanks dat ze er allemaal om roepen ze echt geen enkele begrip/ idee hebben wat het zou betekenen.
Toch vind ik de tegenspraak van de Brexiters toch wel grappig: We wanna take back control of our borders. Maar als ze dan geconfronteerd worden met het gegeven dat dat lange rijen worden zeggen ze. we wanna take back control of our borders and then its gonna be our choise not to control them. Ze gaan dus de deuren gewoon wagewijd open zetten. Ja dat is echt waar ze op gestemd haddden :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181520426
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Toch vind ik de tegenspraak van de Brexiters toch wel grappig: We wanna take back control of our borders. Maar als ze dan geconfronteerd worden met het gegeven dat dat lange rijen worden zeggen ze. we wanna take back control of our borders and then its gonna be our choise not to control them. Ze gaan dus de deuren gewoon wagewijd open zetten. Ja dat is echt waar ze op gestemd haddden :')
Hoe lang zou het duren voordat er mensen doodgaan door vergiftigd babymelkpoeder of niet-werkende medicijnen die door louche handelaren uit China zijn geimporteerd?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:56:09 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181520439
Dat is idd de enige manier waarmee je als Europa echt van hun gezeik en gehaat af bent.

Ze keihard geven waar ze om vragen.

Mochten de Britten over een jaar of 10-20 dan denken dat de EU misschien toch de voorkeur heeft dan kunnen ze netjes weer een aanvraag tot lidmaatschap doen. Dit keer zonder alle voordeeltjes die ze eerst hadden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181520781
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe lang zou het duren voordat er mensen doodgaan door vergiftigd babymelkpoeder of niet-werkende medicijnen die door louche handelaren uit China zijn geimporteerd?
Geen idee, ik denk eerder aan de landbouw en alle goederen productie die gedecimeerd zullen worden als de No deal bexiters hun zin krijgen, je hoort vaak dat ze eenzijdig gewoon alle import tarieven op 0 gaan zetten. Mooie onderhandelingspositie houden ze dan over bij het afsluiten van al die FTA's waar ze het steeds over hebben.
Ik zag dat May bezig was met een rondje Afrika om wat te werken aan die FTA's die ze willen afsluiten. Heeft iemand haar wel verteld dat het gezamelijke BNP van heel Afrika net zo groot is als het BNP van Frankrijk, veel succes met het slijten van hun auto's daar.
Verder denken veel mensen daar dat je tarifs per land kunt laten verschillen. En dat tarifs het belangrijkste zijn bij handel onder WTO, ze hebben volgens mij geen flauw benul van de rules of origine regels die er moeten worden nageleefd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181520862
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:56 schreef Perrin het volgende:
Dat is idd de enige manier waarmee je als Europa echt van hun gezeik en gehaat af bent.

Ze keihard geven waar ze om vragen.

Mochten de Britten over een jaar of 10-20 dan denken dat de EU misschien toch de voorkeur heeft dan kunnen ze netjes weer een aanvraag tot lidmaatschap doen. Dit keer zonder alle voordeeltjes die ze eerst hadden.
Volgens mij gaan ze alle ongein die ze over zich heen krijgen gewoon uitleggen als zijnde de schuld van Europa die ze niet gaf wat ze wouden. De haat zal alleen maar groeien helaas.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:15:31 #248
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181520921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze alle ongein die ze over zich heen krijgen gewoon uitleggen als zijnde de schuld van Europa die ze niet gaf wat ze wouden. De haat zal alleen maar groeien helaas.
Nouja, tot nooit meer ziens in dat geval. Vergeet niet dat de grootste Brexiteers zich onder de oudere generatie bevinden.. Die lui sterven vanzelf uit.

Ik hoop zelf wel dat na een noodzakelijke langdurige koude kermis de relaties weer genormaliseerd kunnen worden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181521395
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij volgt duidelijk de Britse pers niet
Ik wel, en het lijkt me een duidelijk gevalletje hetze.

Nu kun je Corbyn best verwijten dat ie in zijn activisme wat te makkelijk een kant lijkt te kiezen, maar dat maakt hem geen antisemiet.

De aanvallen die dat beweren vind ik persoonlijk een stuk ernstiger, temeer daar duidelijk blijkt dat dit niet gaat over Jodenhaat, maar echt over Corbyn's wandel naar een mogelijke verkiezingsoverwinning. Zie bv Margaret Hodge's meelijwekkende verhaal over haar angst voor het Labour onderzoek naar haar persoonlijke aanval op Corbyn. Als er toch iemand is die de holocaust trivialiseert, dan zijn het de antisemitisme roepers in de UK.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:57:48 #250
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181521962
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[

[..]

Ondanks dat ik altijd gehoopt had dat de Britten zouden blijven, ben ik om na een paar keer wat op die sites van de boulevard kranten rond gekeken te hebben. De mate van haat tegen Europeanen is echt verschrikkelijk. Ik schrok er wel van. ik had altijd een vrij positief beeld van de UK.
Daarom vind ik, ondanks dat het ons ook veel gaat kosten, dat we die mensen moeten geven wat ze graag willen: een no deal brexit waarbij ze naar WTO condities gaan. Want wat ik daar lees is dat ondanks dat ze er allemaal om roepen ze echt geen enkele begrip/ idee hebben wat het zou betekenen.
Toch vind ik de tegenspraak van de Brexiters toch wel grappig: We wanna take back control of our borders. Maar als ze dan geconfronteerd worden met het gegeven dat dat lange rijen worden zeggen ze. we wanna take back control of our borders and then its gonna be our choise not to control them. Ze gaan dus de deuren gewoon wagewijd open zetten. Ja dat is echt waar ze op gestemd haddden :')
Dat wordt echt fantastisch en hilarisch als allerlei Indische ITers daar de arbeidsmarkt op stormen _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:02:58 #251
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181522082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe lang zou het duren voordat er mensen doodgaan door vergiftigd babymelkpoeder of niet-werkende medicijnen die door louche handelaren uit China zijn geimporteerd?
The Daily Mail was altijd al een guilty pleasure voor me, vanaf a.s. maart zal ik die website nog wat vaker openen denk ik. Het wachten is inderdaad op dit soort verhalen.
pi_181526528
Het geheel van Engelse voetbalcompetities is onder druk komen te staan doordat het wat minder gaat met de pond. De rijkste clubs van de Premier League kunnen het vast wel behappen omdat ze ook dikke Euro-rekeningen hebben. Voor de laagst genoteerde clubs en de overige divisies zal het steeds moeilijker worden de buitenlanders en getalenteerde Engelse spelers vast te houden.

Premier League-spelers dekken zich in tegen daling pond om Brexit' Foto: AFP
Gepubliceerd: 28-08-18 15:01
Laatste update: 28-08-18 15:10

Internationale voetballers in de Engelse Premier League dekken zich steeds meer in tegen een daling van het Britse pond door Brexit.
Deze spelers ontvangen hun loon in ponden, maar doen aankopen of investeringen in bijvoorbeeld dollars of euro's. Als de koers van het pond daalt, is hun loon minder waard in buitenlandse valuta en sinds het Brexit-referendum is de munt zwakker geworden.

Met speciale financiële producten kunnen die voetballers hun miljoeneninkomen in andere munten vast laten zetten zodat ze geen valutarisico lopen.

Argentex, een bedrijf dat zich specialiseert in valutahandel voor de sportmarkt, ziet een stijging van 45 procent in het volume van deze producten sinds het referendum over het Britse vertrek uit de EU in 2016. Sinds dat jaar heeft het bedrijf voor meer dan 100 miljoen dollar aan inkomen afgedekt van een daling van het pond.

Spelers willen steeds vaker in euro's betaald worden
Jon Goss van het bedrijf zegt tegen The Financial Times dat veel internationale spelers hun salaris naar andere landen overschrijven om er bijvoorbeeld investeringen mee te doen. Ongeveer 70 procent van de spelers in de Premier League komt uit het buitenland, het hoogste percentage ter wereld.

Manchester United, de club met de hoogste omzet ter wereld, zei vorig jaar al dat internationale spelers steeds vaker in euro's in plaats van ponden betaald willen worden. In sommige gevallen krijgen deze spelers nul op het rekest. Cliff Baty, financieel directeur bij de club, zei toen al dat het voor Manchester lastig is om hiermee om te gaan.

Maar waarschijnlijk zorgt een lagere waarde van het pond vooral voor kleinere clubs voor problemen. Organisaties zoals Manchester die internationaal op het hoogste niveau spelen, hebben veel inkomsten in euro's, maar voetbalclubs in de lagere divisies hebben vaak alleen inkomen in ponden.
pi_181527349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze alle ongein die ze over zich heen krijgen gewoon uitleggen als zijnde de schuld van Europa die ze niet gaf wat ze wouden. De haat zal alleen maar groeien helaas.
Dit idd "we worden gestraft door de EU omdat we eruit gingen!1!!!1!"
in a crowd you lose humanity
pi_181527443
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toen brexit net actueel werd was dit de schuimbekkende mentaliteit in dit topic, dat ze zo hard als maar mogelijk gepakt moesten worden. Mooi inzicht in de EU is heilig gekkies hier
Toon dat maar ff aan met quotes. Volgens mij is er namelijk steeds gezegd dat ze niet er op moeten rekenen dat ze hun cake kunnen hebben én eten. Oftewel: dat uit de EU stappen betekent dat je alle voordelen van de EU ook kwijt bent.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:31:49 #255
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181527554
Indien tijd te veel ;) :


quote:
This is just Project Fear propaganda. Britain doesn't need Europe because they can just blockade Hong Kong and get the Chinese addicted to opium again and then install Queen Elizabeth as Empress of India. Problem solved.
^O^

[ Bericht 22% gewijzigd door Hyperdude op 28-08-2018 20:38:24 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181528222
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:34 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Ik wel, en het lijkt me een duidelijk gevalletje hetze.

Nu kun je Corbyn best verwijten dat ie in zijn activisme wat te makkelijk een kant lijkt te kiezen, maar dat maakt hem geen antisemiet.

De aanvallen die dat beweren vind ik persoonlijk een stuk ernstiger, temeer daar duidelijk blijkt dat dit niet gaat over Jodenhaat, maar echt over Corbyn's wandel naar een mogelijke verkiezingsoverwinning. Zie bv Margaret Hodge's meelijwekkende verhaal over haar angst voor het Labour onderzoek naar haar persoonlijke aanval op Corbyn. Als er toch iemand is die de holocaust trivialiseert, dan zijn het de antisemitisme roepers in de UK.
Waarom zou je niet mogen benoemen dat Corbyn een antisemiet is? Antisemitisme heb je in verschillende gradaties, niet elke antisemiet gaat full Der Stürmer, maar dan ben je nog wel antisemiet. Ik ben alles behalve pro-Israël, maar ik voer argumenten aan op basis van meningsverschillen en inhoud. Corbyn blijkt dit te willen betrekken op etniciteit en dat is antisemitisme, simple as that.
Incelfrikandel
pi_181537421
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toen brexit net actueel werd was dit de schuimbekkende mentaliteit in dit topic, dat ze zo hard als maar mogelijk gepakt moesten worden. Mooi inzicht in de EU is heilig gekkies hier
Ach, er is van alles mis met de EU. Maar de single market is nog altijd een groter voordeel als de nadelen van dat regenten zootje in Brussel. Zolang die voordelen groter blijven als de nadelen, blijf ik een voorzichtig voorstander. Hoewel ik nog steeds van mening ben dat de Euro 1 van de slechtste beslissingen ooit is geweest. Die zie ik nog wel klappen in de toekomst en daarmee het Europese project .
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:14:08 #258
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181542132
quote:
Global central banks could sell 100 billion pounds from reserves in case of hard Brexit

LONDON (Reuters) - Central banks holding sterling as part of their forex reserves could sell more than 100 billion pounds should Britain crash out of the European Union without a trade deal, a Bank of America (NYSE:BAC) Merrill Lynch study showed on Tuesday.

The prospect of a no-deal Brexit is becoming increasingly feasible in the eyes of investors who are hedging against the risk of the currency tanking if Britain is left isolated from the EU, its largest trading partner.

Central bank selling could be a major catalyst for a significant sterling downturn should Britain prove unable to secure a deal before next March, BAML told clients, noting that global sterling reserves currently amount to nearly $500 billion (£388 billion).
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181547226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Waarom zou je niet mogen benoemen dat Corbyn een antisemiet is? Antisemitisme heb je in verschillende gradaties, niet elke antisemiet gaat full Der Stürmer, maar dan ben je nog wel antisemiet. Ik ben alles behalve pro-Israël, maar ik voer argumenten aan op basis van meningsverschillen en inhoud. Corbyn blijkt dit te willen betrekken op etniciteit en dat is antisemitisme, simple as that.
Waar haal je dat van etniciteit vandaan?

En in de Britse media en door verschillende personen in media en poltiek wordt toch echt de vergelijking met Duitsland jaren '30 niet geschuwd.
pi_181547673
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Waarom zou je niet mogen benoemen dat Corbyn een antisemiet is? Antisemitisme heb je in verschillende gradaties, niet elke antisemiet gaat full Der Stürmer, maar dan ben je nog wel antisemiet. Ik ben alles behalve pro-Israël, maar ik voer argumenten aan op basis van meningsverschillen en inhoud. Corbyn blijkt dit te willen betrekken op etniciteit en dat is antisemitisme, simple as that.
Omdat Corbyn enkel heeft gezegd dat hij niet wil accepteren dat kritiek op Israël gelijk is aan antisemitisme. Daarin heeft hij natuurlijk 100% gelijk. Dat is conservatief rechts en Israël echter extreem in het verkeerde keelgat geschoten en is deze smeercampagne gestart om Corbyn af te schilderen als een vuige antisemiet met een hekel aan alle joden.

Corbyn komt ook op voor jouw recht om "alles behalve pro-Israël" te zijn, en moet daar nu een lastercampagne voor ondergaan. Als het namelijk aan Israël ligt wordt jouw "alles behalve pro-Israël zijn" namelijk ook gekwalificeerd als antisemitisme.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:58:58 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181547768
quote:
18s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat Corbyn enkel heeft gezegd dat hij niet wil onderkennen dat kritiek op Israël gelijk is aan antisemitisme. Daarin heeft hij natuurlijk 100% gelijk. Dat is conservatief rechts en Israël echter extreem in het verkeerde keelgat geschoten en is deze smeercampagne gestart om Corbyn af te schilderen als een vuige antisemiet met een hekel aan alle joden.

Corbyn komt ook op voor jouw recht om "alles behalve pro-Israël" te zijn, en moet daar nu een lastercampagne voor ondergaan.
Jaja
Daarom legde hij ook een krans ter nagedachtenis aan de terroristen van de olympische spelen in München
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181547902
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaja
Daarom legde hij ook een krans ter nagedachtenis aan de terroristen van de olympische spelen in München
Toch mooi hoe jij de leugens van Israël en de Daily Mail als zoete koek slikt he. Hij heeft een krans gelegd voor de burgerslachtoffers van de aanval van Israël op het hoofdkwartier van de PLO. Een aanval waarop zelfs Ronald Reagan openlijk veel kritiek had.

Toevallig waren de graven van die terroristen in de buurt van de kranslegging. Voor Israël en de Daily Mail genoeg om te liegen en verzinnen dat Corbyn een krans op die graven heeft gelegd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:36:22 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181548803
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toch mooi hoe jij de leugens van Israël en de Daily Mail als zoete koek slikt he. Hij heeft een krans gelegd voor de burgerslachtoffers van de aanval van Israël op het hoofdkwartier van de PLO. Een aanval waarop zelfs Ronald Reagan openlijk veel kritiek had.

Toevallig waren de graven van die terroristen in de buurt van de kranslegging. Voor Israël en de Daily Mail genoeg om te liegen en verzinnen dat Corbyn een krans op die graven heeft gelegd.
jij slikt de spindoctors voor zoete koek, de foto’s laten zien dat hij bij het zwarte september monument staat, een 15 meter bij het PLO monument vandaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:49:36 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_181549224
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jij slikt de spindoctors voor zoete koek, de foto’s laten zien dat hij bij het zwarte september monument staat, een 15 meter bij het PLO monument vandaan.
Dat is wel wat ver voor een eerbetoon, vind je zelf ook niet?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:50:48 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181549260
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is wel wat ver voor een eerbetoon, vind je zelf ook niet?
Lezen blijft moeilijk
Of weet je niet wat zwarte september is?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zwarte_September_(organisatie)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:06:52 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_181549705
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lezen blijft moeilijk
Of weet je niet wat zwarte september is?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zwarte_September_(organisatie)
Objectief blijven is kennelijk te moelijk voor jou. Lekker alle moslims haten is makkelijker.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:09:33 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181549799
quote:
15s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Objectief blijven is kennelijk te moelijk voor jou. Lekker alle moslims haten is makkelijker.
Gebrek aan argumenten verder?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:12:06 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_181549887
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gebrek aan argumenten verder?
Heb er zat, maar het dringt toch niet tot je door, het is als tegen een neonazi volhouden dat joden ook gewoon mensen zijn.
pi_181550449
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jij slikt de spindoctors voor zoete koek, de foto’s laten zien dat hij bij het zwarte september monument staat, een 15 meter bij het PLO monument vandaan.
Braaf de leugens van de Daily Mail herhaald. Heel knap.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181550458
quote:
Japans bedrijfsleven is klaar met onduidelijke Brexit-plannen

Gepubliceerd: 28 augustus 2018 11:04
Laatste update: 28 augustus 2018 11:26

Het Japanse bedrijfsleven heeft genoeg van de onduidelijkheid over de Brexit, meldt een van de grootste werkgeversorganisatie van Japan. Door de verschillende plannen die nog altijd op tafel liggen en de dubbele signalen van de Britse regering, weten bedrijven niet hoe ze met het Britse vertrek uit de EU moeten omgaan.

"We kunnen niks doen. Iedereen is zeer bezorgd", zegt Hiroaki Nakanishi, voorzitter van de Japanse werkgeversorganisatie Keidanren, tegen de The Financial Times. De organisatie vertegenwoordigt een hoop grote bedrijven die ook in het Verenigd Koninkrijk gevestigd zijn, zoals Toyota, Nissan en Honda.

De Japanners hebben een duidelijke mening over wat er moet gebeuren: "Houd het huidige economische klimaat zoals het nu is, voor zover mogelijk. Inclusief de douane-unie." Zo niet, dan zal dat de economische activiteit behoorlijk belemmeren, aldus Nakanishi.

Voor nu zouden de Japanners al blij zijn met duidelijkheid over hoe de Brexit er precies uit zal zien. "Er wordt over meerdere scenario's gesproken: van geen enkele Brexit tot een Brexit zonder enige transitiedeal met de Europese Unie. We zitten nu in een situatie waarin we met elk scenario rekening moeten houden."

Het is niet de eerste keer dat het Japanse bedrijfsleven aan de bel trekt over de Brexit. Twee jaar geleden stuurde Keidanren een brief (pdf) aan de Britse regering waarin het waarschuwde voor de gevolgen van de Brexit: een behoorlijke afname in het aantal directe investeringen en het risico dat bedrijven naar andere EU-landen verhuizen.
https://www.nu.nl/brexit/(...)e-brexit-plannen.amp
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:37:28 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181550579
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Braaf de leugens van de Daily Mail herhaald. Heel knap.
Toon maar aan dat het leugens zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:38:38 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181550603
quote:
Zo lang het niet duidelijk investeren de Japanse bedrijven niet in de UK
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181551561
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toon maar aan dat het leugens zijn.
Ah, werkt het tegenwoordig zo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181551656
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toon maar aan dat het leugens zijn.
8)7 :')
pi_181552155
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toon maar aan dat het leugens zijn.
Gaat ie lekker? |:(
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:51:42 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_181552602
Gewoon iemand beschuldigen en dan moet maar aangetoond worden dat het niet waar is.

Rare wereld leeft Piet in.
pi_181554132
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:34 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Waar haal je dat van etniciteit vandaan?
"One is that they don’t want to study history, and secondly, having lived in this country for a very long time, probably all their lives, they don’t understand English irony either. I think they need two lessons, which we can help them with.”

Duidelijk toch? Hij benoemd hier dus een aantal Joden met wie hij een meningsverschil heeft. In plaats van dat hij op het meningsverschil ingaat begint hij over hun etniciteit.

quote:
En in de Britse media en door verschillende personen in media en poltiek wordt toch echt de vergelijking met Duitsland jaren '30 niet geschuwd.
Ik heb niks gezegd over de media, maar over het ter discussie stellen van Corbyn's uitspraken.

quote:
18s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat Corbyn enkel heeft gezegd dat hij niet wil accepteren dat kritiek op Israël gelijk is aan antisemitisme.
Als dat waar was had ik jou (en Corbyn)volledig gelijk gegeven. Dat is echter niet wat de feiten zijn. Dat is ook zo enorm storend aan het Israëldebat. Als ik het heb over de bezetting van Tibet ga ik daar toch ook niet de Chinese etniciteit bij halen, wat is dat voor flauwekul.
Incelfrikandel
pi_181555632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

"One is that they don’t want to study history, and secondly, having lived in this country for a very long time, probably all their lives, they don’t understand English irony either. I think they need two lessons, which we can help them with.”

Duidelijk toch? Hij benoemd hier dus een aantal Joden met wie hij een meningsverschil heeft. In plaats van dat hij op het meningsverschil ingaat begint hij over hun etniciteit.

Hij sprak over Zionisten, die etniciteit ken ik niet.

quote:
Ik heb niks gezegd over de media, maar over het ter discussie stellen van Corbyn's uitspraken.
Maar dat is wel mede het onderwerp natuurlijk.
pi_181555738
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:26 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Hij sprak over Zionisten, die etniciteit ken ik niet.
Hij begint over de etniciteit van deze zionisten.

quote:
Maar dat is wel mede het onderwerp natuurlijk.
Waarom?
Incelfrikandel
pi_181556025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Hij begint over de etniciteit van deze zionisten.

Hij zinspeelt op het feit dat ze mogelijk (maar waarschijnlijk wel) niet geboren zijn in Engeland - maar hij doelt echt specifiek op die mensen (althans, daar ga ik vanuit, aannemend dat het mensen op zekere leeftijd zijn). Niet op Zionisten in het algemeen en zeker niet op Joden als 'ras' of etniciteit.

quote:
Waarom?
Omdat de context waarin dit soort zaken zo wordt uitgemeten relevant is voor het beoordelen van de boodschappen. En die context komt voornamelijk via de media tot ons.

Wanneer clips als deze een schandaal moeten zijn, maar het trivialiseren van de holocaust bon ton is, evenals het vergelijken van hedendaags GB met Duitsland in de jaren '30 - dan is de vraag of het wel allemaal even oprechte angst voor anti-semitisme betreft, en niet angst voor een verkiezingsuitslag die veel gevestigde belangen kan bedreigen.
pi_181556569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:39 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Hij zinspeelt op het feit dat ze mogelijk (maar waarschijnlijk wel) niet geboren zijn in Engeland -
Zover ik weet wonen al die lui al generaties in Engeland. Waar is zo'n opmerking dan in vredesnaam voor nodig?

quote:
maar hij doelt echt specifiek op die mensen (althans, daar ga ik vanuit, aannemend dat het mensen op zekere leeftijd zijn).
Waarom ga je daarvan uit? Dat kan ik echt niet uit zijn opmerking opmaken.
quote:
Niet op Zionisten in het algemeen en zeker niet op Joden als 'ras' of etniciteit.
Hij begint specifiek over de etniciteit van deze groep. Hij zegt dat ze anders zijn, geen Engelse waarden hebben en nog altijd vreemd zijn in dit land. Dat is gewoon antisemitisme. Waarom komt hij niet gewoon met inhoudelijke argumenten?

quote:
Omdat de context waarin dit soort zaken zo wordt uitgemeten relevant is voor het beoordelen van de boodschappen. En die context komt voornamelijk via de media tot ons.

Wanneer clips als deze een schandaal moeten zijn, maar het trivialiseren van de holocaust bon ton is, evenals het vergelijken van hedendaags GB met Duitsland in de jaren '30 - dan is de vraag of het wel allemaal even oprechte angst voor anti-semitisme betreft, en niet angst voor een verkiezingsuitslag die veel gevestigde belangen kan bedreigen.
Maar de media is puur bezig met een vergelijking maken met Hitler-Duitsland of Corbyn wijzen op een antisemitische uitspraak? Want dat is het evident.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 augustus 2018 @ 22:45:37 #282
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181560990
Channel4News twitterde op dinsdag 28-08-2018 om 20:29:50 "I think you know full well I didn’t go on protests." @Theresa_May is questioned by @MichaelLCrick about her stance on apartheid ahead of her visit to Robben Island, where Mandela was imprisoned. https://t.co/YLM6DiQQR1 reageer retweet
:D _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 30 augustus 2018 @ 08:05:00 #283
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181566496
Een paar keer bij Have I Got News For You geweest de afgelopen 25 jaar. Kwam altijd erg arrogant over. Ian Hislop zegt daar op een van de dvd's ook iets over.

quote:
De voormalige Schotse premier Alex Salmond heeft zijn lidmaatschap van de Schotse Nationale Partij (SNP) opgezegd. De 63-jarige partijprominent raakte in opspraak door beschuldigingen over seksueel wangedrag. Hij ontkent zich schuldig te hebben gemaakt aan strafbare feiten, maar zegt te willen voorkomen dat zijn partij lijdt onder de ophef.

Salmond wordt gezien als de drijvende kracht achter het Schotse onafhankelijkheidsreferendum van 2014. De Schotse kiezers besloten toen binnen het Verenigd Koninkrijk te blijven. Salmond stapte na de volksraadpleging op als premier en verlaat nu dus ook zijn partij.

De Schotse regering zei vorige week dat in januari twee klachten zijn binnengekomen over het gedrag van Salmond. De huidige premier en SNP-leider Nicola Sturgeon kwam daarop vanuit de oppositie onder druk te staan haar voorganger tijdelijk te schorsen. Volgens Salmond zou zo'n besluit voor verdeeldheid kunnen zorgen binnen de partij.

,,Ik ben niet de politiek ingegaan om aanvallen van de oppositie op de SNP te faciliteren'', zegt Salmond, die van 2007 tot 2014 premier was. ,,Ik heb mijn ontslag ingediend om de oppositie deze aanvalsmogelijkheid te ontnemen.'' De oud-premier wil zich weer aanmelden bij de SNP als ,,ik de kans heb gehad mijn naam te zuiveren''.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181566581
Macron dit: “non!”

Toen May hem 1-op-1 vroeg om haar Chequers plan te steunen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181567100
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe hysterie hier schuimbekkend losgaat als er kritiek is op Corbyn
Man man man, wat een faalhaas is die Corbyn. Hoe kan je in godsnaam voor Brexit zijn als Labour zijnde? Het gaat zo enorm destructief zijn voor de Labour achterban.
For great justice!
pi_181567371
quote:
3s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Man man man, wat een faalhaas is die Corbyn. Hoe kan je in godsnaam voor Brexit zijn als Labour zijnde? Het gaat zo enorm destructief zijn voor de Labour achterban.
Dit.
Ik begrijp daar helemaal niets van.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 augustus 2018 @ 09:54:03 #288
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181567910
DillieKeane twitterde op maandag 27-08-2018 om 16:35:28 "I voted Leave, Brexit's a disaster, but there's been a referendum, so let's just get on with it." Like someone diagnosed with terminal cancer booking his trip to Dignitas. The doc then says it's a misdiagnosis." Bloke says, "Too late, I've paid for it, I'm off to kill myself." reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:31:09 #289
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181569579
Panasonic verhuist van Londen naar Amsterdam om Brexit
https://www.nu.nl/economi(...)msterdam-brexit.html
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:51:48 #290
104871 remlof
Europees federalist
pi_181570149
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:31 schreef Voice_Over het volgende:
Panasonic verhuist van Londen naar Amsterdam om Brexit
https://www.nu.nl/economi(...)msterdam-brexit.html
Mooi, dat er nog maar veel bedrijven mogen volgen.
pi_181570228
Guardian meldt dat Barnier hint op een speciale trade deal met de UK.
pi_181570963
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:54 schreef Freak188 het volgende:
Guardian meldt dat Barnier hint op een speciale trade deal met de UK.
Yep, zoals altijd zet de EU haar principes overboord voor economische redenen.
Reuter meldt hetzelfde:
https://www.reuters.com/a(...)macron-idUSKBN1F90H1

Blijkbaar kun je gewoon cherry picking. Ik moet ook maar overwegen om EU kritische partijen te gaan stemmen. Ik vind ook dat wij een bespoke deal moeten hebben waarbij we minder geld aan Brussel betalen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181571287
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Yep, zoals altijd zet de EU haar principes overboord voor economische redenen.
Reuter meldt hetzelfde:
https://www.reuters.com/a(...)macron-idUSKBN1F90H1

Blijkbaar kun je gewoon cherry picking. Ik moet ook maar overwegen om EU kritische partijen te gaan stemmen. Ik vind ook dat wij een bespoke deal moeten hebben waarbij we minder geld aan Brussel betalen.
Je kent nog niet eens de inhoud van een eventuele deal. Lijkt me vooruitlopen op de zaken.
pi_181571311
quote:
3s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Man man man, wat een faalhaas is die Corbyn. Hoe kan je in godsnaam voor Brexit zijn als Labour zijnde? Het gaat zo enorm destructief zijn voor de Labour achterban.
Daar hoopt Corbyn op denk ik. En daarna lekker de schuld van al dat destructiefs in de schoenen van de Tories schuiven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181571317
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181573377
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

beter, welkom!
10 - 20 medewerkers. Maar goed, de mentale schade voor de Britten is een stuk groter.
For great justice!
pi_181573392
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Daar hoopt Corbyn op denk ik. En daarna lekker de schuld van al dat destructiefs in de schoenen van de Tories schuiven.
Ik heb af en toe nog steeds de illusie dat de politiek er voor de burger is.
For great justice!
pi_181573595
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:59 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je kent nog niet eens de inhoud van een eventuele deal. Lijkt me vooruitlopen op de zaken.
In het artikel zie je trouwens ook al dat Macron dezelfde piketpaaltjes overeind houdt die de EU tot nu toe altijd gehanteerd heeft, de enige toezegging (en dat is dan nog een groot woord, er zijn nog tig andere regeringen en parlementen die er ook mee akkoord moeten gaan) die Macron heeft gedaan is dat er misschien wel eens een 'bespoke deal' in zou kunnen zitten.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 18:23:58 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181578637
Nederland zou veel actiever wervingsbeleid moeten voeren de internationale bedrijven naar NL te krijgen. Het zielige bonus bestraffen geneuzel heeft er mede toe geleid dat de banken naar Frankfurt gingen en veel minder naar Nederland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Games donderdag 30 augustus 2018 @ 18:32:58 #300
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_181578986
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederland zou veel actiever wervingsbeleid moeten voeren de internationale bedrijven naar NL te krijgen. Het zielige bonus bestraffen geneuzel heeft er mede toe geleid dat de banken naar Frankfurt gingen en veel minder naar Nederland.
Daar schaffen we de dividendbelasting toch voor af :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator donderdag 30 augustus 2018 @ 18:45:32 #301
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181579456
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederland zou veel actiever wervingsbeleid moeten voeren de internationale bedrijven naar NL te krijgen. Het zielige bonus bestraffen geneuzel heeft er mede toe geleid dat de banken naar Frankfurt gingen en veel minder naar Nederland.
Dat doet men ook, Nederland is echter geen plek waar grote banken zich gaan vestigen. Geeft ook niet, we halen zat andere, vooral Aziatische, bedrijven binnen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')