Dat zijn Suzuki's ook.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 01:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje oude lullen auto.
Suzuki Swift rijder gespotquote:Op vrijdag 27 juli 2018 02:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja die zijn voor de sportieve 65 plusser.
toevallig vorige week mijn Avensis ingeruild voor een 6 sportbreak 2.5 uit 2009quote:Op vrijdag 27 juli 2018 02:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Mijn Mazda 626 wil maar niet kapot, alweer een jaar erbij.
Dat kutding van mij zit ik nu alweer 3 jaar mee.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 02:18 schreef vosss het volgende:
[..]
toevallig vorige week mijn Avensis ingeruild voor een 6 sportbreak 2.5 uit 2009
Weer terug bij mazda nu dus
Suzuki ook, en een Swift ziet er dan nog leuk uit ook. Rijdt ook wat sportiever dan een Yaris.quote:
De vraag is of zo een aangepaste auto ook wel waarde heeft/blijft houden.quote:
Mijn vriendin heeft er ook eentje; 1.5 hybrid uit 2015 met bijna alle opties en ook die CVT. Dat is inderdaad ff wennen, maar an sich is dat een heel prettig sturend autootje. En dingen als spotify en achteruitrijcamera en best een aardig geluidssysteem erin en alles.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Yaris Hybrid van mijn ouders rijdt prima. Alleen een Cvt is wel even wennen bij het optrekken.
Opzich maakt dat toch ook niet uit? Met je rechtervoet ga je toch ook naar het rempedaal dat links zit? Dus dan kan je in principe toch met je linkervoet ook wel naar het rechterpedaal toe gaan?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:46 schreef heyhallodaar het volgende:
Z'n rechterbeen is niet meer. Met het gas rechts en de rem links kun je dan natuurlijk niks met je linkerbeen. Dat moet dus omgedraaid worden.
Daarom kan gewoon proefrijden niet.
Dit zei de verkoper van Suzuki ookquote:Op vrijdag 27 juli 2018 01:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje oude lullen auto.
Thanks! Deze top-3 had ik ook gelzen. De Dacia die goed scoort tussen de Europese auto's, dat is wel mooi. Ik kom oorspronkelijk uit hetzelfde land als de Dacia en heb de late communistische zooi tot en met de Nova nog meegemaakt. Vanaf de Logan is het bergopwaarts gegaan met het automerk, met dank aan de overname door Renault.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 08:17 schreef enlightenedwizza het volgende:
Misschien dat je hier nog iets aan hebt, zonder het uiterlijk mee te nemen in he beoordeling:
https://www.consumentenbo(...)os-meest-betrouwbaar
Dat zijn dan de fossielen die in de Geweldige Yaris rijdenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 07:59 schreef Meike26 het volgende:
Er zijn twee auto's die echt aan de top staan wat betreft trage/irritante/onberekenbare rijders (mijn eigen top 5 dan, de overige 3 wil nog wel eens wisselen)
Toyota Yaris
Opel Corsa
Blijf er uit de buurt, die dingen zijn bezetenDagelijks dat ik met ze te maken heb, van overdreven langzaam door een bocht tot het voorrang verlenen aan herfstblaadjes en mieren..
Het is de eerste automaat die ik zal hebben, dus dat zou je mazzel kunnen noemen. Waarom is CVT wennen?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Yaris Hybrid van mijn ouders rijdt prima. Alleen een Cvt is wel even wennen bij het optrekken.
CVT kan je zo instellen dat je altijd bij het ideale toerental rijdt qua power. Daardoor verandert het geluid niet bij het optrekken of afremmen, waardoor je qua geluid niet het idee hebt dat je sneller of langzamer gaatquote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:08 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Het is de eerste automaat die ik zal hebben, dus dat zou je mazzel kunnen noemen. Waarom is CVT wennen?
Klopt! Er zijn echter wel mensen die een rechter been missen en op zoek zijn naar een occasion, omdat men het vaak een gedoe vindt een nieuwe auto te kopen en deze om te laten bouwen. De omgebouwde auto's behouden hun prijs wel heel goed naar wat ik gezien heb toen ik rondkeek naar de mogelijkheden.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:21 schreef vosss het volgende:
[..]
De vraag is of zo een aangepaste auto ook wel waarde heeft/blijft houden.
Dan moet je net een koper vinden die hetzelfde been niet heeft zegmaar.
Ik heb ook geen idee of het een ingrijpende aanpassing is van de auto in kwestie of dat deze, als TS hem ooit wil verkopen, betrekkelijk eenvoudig weer origineel gemaakt kan worden.
Ik zou zeggen Yaris, om dezelfde reden als jij zegt, maar als het echt een ingrijpende aanpassing is die niet zomaar eventjes weer makkelijk om te draaien is dan lijkt me dat je het stukje waardevastheid eigenlijk wel overboord kan gooien. Dan zou ik voornamelijk kijken naar betrouwbaarheid.
Ik heb jaren in een Corsa gereden, en die wilde gewoon écht niet harder. Hoe hard je dat ook wil als bestuurderquote:Op vrijdag 27 juli 2018 07:59 schreef Meike26 het volgende:
Er zijn twee auto's die echt aan de top staan wat betreft trage/irritante/onberekenbare rijders (mijn eigen top 5 dan, de overige 3 wil nog wel eens wisselen)
Toyota Yaris
Opel Corsa
Blijf er uit de buurt, die dingen zijn bezetenDagelijks dat ik met ze te maken heb, van overdreven langzaam door een bocht tot het voorrang verlenen aan herfstblaadjes en mieren..
Haha, dank je wel voor je reactie! Die Beetle is inderdaad wel heel erg mooi...quote:Op vrijdag 27 juli 2018 10:24 schreef reeybehn het volgende:
Ik zou die Beetle nemen man. Beetje yolo toch, en je wil toch een leuke auto rijden zeker nu je het zonder rechter been gaat moeten doen.
Je kan wel de meest verstandige keus nemen, dat is misschien de yaris, maar word je daar echt gelukkig van? Wat kan jou die paar rottige tientjes aan onderhoud schelen.. die Volkswagen blijft echt wel een goed aantal jaar heel zonder te veel gedoe.
Ik mag mijn linker been niet gebruiken op het conventionele rechter gaspedaal. Dat is bij wet verboden en als ik een ongeluk zou krijgen, zou ik zwaar de lul zijn. Ik kan dus niet in een gewone auto gaan rijden. De aanpassingen zijn gaspedaal links of gas en rem aan het stuur. Ik kies voor het eerste.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 15:33 schreef vannelle het volgende:
Toch ff 1 vraagje:
Waarom zou je niet kunnen proefrijden in een automaat? Kee, je hebt maar 1 been maar meer benen heb je in een automaat ook niet nodig.
En wat voor aanpassing moet er dan gebeuren? Gas en rem bij het stuur misschien?
Serieuze vraag, ik begrijp het echt niet.
Of is dit een eis van het CBR?
Hoeveel euro extra is de Beetle je op jaarbasis waard? Als je per maand zonder probleem graag 20 euro extra uitgeeft om in een Beetle te rijden en het verwachte verschil is 200 euro per jaar, dan kan het min of meer uit...quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:16 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Haha, dank je wel voor je reactie! Die Beetle is inderdaad wel heel erg mooi...
Niks te willen, dit is wettelijk vastgelegd. Ik moet het gaspedaal links hebben, mag uitsluitend in een automaat rijden en kring een aantekening op mijn bestaande rijbewijs dat er het één en ander mankeert aan mijn anatomie, waardoor ik een aangepaste auto moet hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:15 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Opzich maakt dat toch ook niet uit? Met je rechtervoet ga je toch ook naar het rempedaal dat links zit? Dus dan kan je in principe toch met je linkervoet ook wel naar het rechterpedaal toe gaan?
Snap Vannelle zijn vraag dus heel goed. Ben benieuwd
Ook al begrijp ik natuurlijk wel de voorkeur van de TS, die geeft al aan het gaspedaal links te willen hebben.
Jij begrijpt hetquote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Doe maar voor de garp eens proberen of je met je verkeerde voet gas kunt geven op koppelen. Kun je vergeten he.
Qua looks zou ik de Swift doen, dat vind ik een leuk ogend karretje met nog een beetje pit, zeker de sporty versie is zeker niet lelijk. Een Yaris vind ik een vrij saai allemansvriendje. Brengt je naar waar je heen moet, en dawast.
Waarom ga je dan niet gewoon voor een Dacia Sandero met easyR automaat?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:53 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Thanks! Deze top-3 had ik ook gelzen. De Dacia die goed scoort tussen de Europese auto's, dat is wel mooi. Ik kom oorspronkelijk uit hetzelfde land als de Dacia en heb de late communistische zooi tot en met de Nova nog meegemaakt. Vanaf de Logan is het bergopwaarts gegaan met het automerk, met dank aan de overname door Renault.
Ja, leuk. Een gerobotiseerde handbak met enkele koppeling. Dan zitten de pedalen ook nog steeds verkeerd om.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:28 schreef balmoralmartijn het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet gewoon voor een Dacia Sandero met easyR automaat?
Gaat het omwisselen van de pedalen dan het gemakkelijkst bij VW Beetle? Lijkt mij niet, omdat die juist, als een van de weinige, een staand gaspedaal heeft.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, leuk. Een gerobotiseerde handbak met enkele koppeling. Dan zitten de pedalen ook nog steeds verkeerd om.
Als het omwisselen van pedalen op iedere auto kan (en de financiėn lukken), pak dan die Beetle met DSG.
Dit. Bij snel optrekken gaat de motor dus naar het toerental met het maximale vermogen en blijft daar op staan. Hou je het gaspedaal wat meer in bedwang, blijft het toerental ook lager.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
CVT kan je zo instellen dat je altijd bij het ideale toerental rijdt qua power. Daardoor verandert het geluid niet bij het optrekken of afremmen, waardoor je qua geluid niet het idee hebt dat je sneller of langzamer gaat
Oké, bedankt voor je uitleg. Ik dacht dus serieus dat het niet uit zou maken omdat je een automaat sowieso maar met 1 been bedient. Tenminste, als je het doet zoals het hoort.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:18 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Ik mag mijn linker been niet gebruiken op het conventionele rechter gaspedaal. Dat is bij wet verboden en als ik een ongeluk zou krijgen, zou ik zwaar de lul zijn. Ik kan dus niet in een gewone auto gaan rijden. De aanpassingen zijn gaspedaal links of gas en rem aan het stuur. Ik kies voor het eerste.
Ik denk dat je aanname verkeerd is want is gebaseerd op een situatie waarin je een "gezond" persoon in de auto zet.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Doe maar voor de garp eens proberen of je met je verkeerde voet gas kunt geven op koppelen. Kun je vergeten he.
Omdat ik geen Fransoos wil.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:28 schreef balmoralmartijn het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet gewoon voor een Dacia Sandero met easyR automaat?
Tja, ik wil graag een auto die heel vriendelijk is in het onderhoud. Ik heb ervaring met Toyota. Suzuki staat vandaag de dag hoog aangeschreven. Europeanen bungelen onder deze Japanners in de ranglijst, dus dat is een beetje waarom ik de Beetle leuk vind om naar de kijken, maar twijfel over de prijs-kwaliteitverhouding.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hoeveel euro extra is de Beetle je op jaarbasis waard? Als je per maand zonder probleem graag 20 euro extra uitgeeft om in een Beetle te rijden en het verwachte verschil is 200 euro per jaar, dan kan het min of meer uit...
Is in de Yaris, de Swift en de Beetle mogelijk! Geļnformeerd en wel. Alledrie de garages brengen de auto zelf naar de garage waar het ombouwen plaats zal vinden en haalt 'm ook weer op. Suzuki heeft als extra service ook dat als er iets na het ombouwen iets mis is met het aangepaste deel van de auto, ze de auto zelf naar de ombouwgarage brengen en er weer ophalen. Dat vind ik wel tof.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 09:17 schreef Sounddragon het volgende:
|k zou sowieso vóórdat je iets gaat kopen, contact opnemen met het bedrijf dat de aanpassing moet gaan doen om te overleggen wat er mogelijk is. Ik denk dat elke auto wel aan te passen is;de aanpassing is denk ik puur mechanisch, maar ik kan me voorstellen dat het in de ene auto makkeljker te doen is als in de andere, dat kan wellicht schelen in de kosten. (geen idee of je vergoeding/subsidie krijgt voor dat soort dingen) ik ga er even vanuit dat je het zelf mag bekostigen.
Graag gedaan! Mijn vader gaat mee om te rijden.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 18:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, bedankt voor je uitleg. Ik dacht dus serieus dat het niet uit zou maken omdat je een automaat sowieso maar met 1 been bedient. Tenminste, als je het doet zoals het hoort.
Kun je dan voor een proefrit niet iemand meenemen die rijdt zodat je zelf kan ervaren hoe de auto is?
[..]
Ik denk dat je aanname verkeerd is want is gebaseerd op een situatie waarin je een "gezond" persoon in de auto zet.
Sowieso gaat er al niet gekoppeld worden want dit topic gaat duidelijk over een automaat.
Buiten dat is het een kwestie van aanleren en wennen.
Waarom zou handgas en de rem op het stuur beter zijn terwijl dat iets is waar je ook duidelijk een leerweg en gewenning voor nodig hebt?
In alle situaties moet hij/zij wennen dus wat dat betreft zie ik het punt absoluut niet.
Ik wist alleen niet dat zonder rechterbeen gas en rem omgedraaid moeten worden in een auto en ik begrijp dat ook niet.
Want beide pedalen zijn te bereiken en juist met je linkerbeen is conventioneel meer kracht te zetten op het rempedaal omdat die meer in lijn zit met het linkerbeen.
Maar blijkbaar kun je daar aan wennen..... Want het is verplicht....... Ik begrijp dat echt niet.
En nee, ik zit niet te trollen of zo. Het is gewoon vreemd vind ik.
Wat ik wél een goeie van je vind is je tip om van tevoren contact op te nemen met het bedrijf die de aanpassing moet doen. Kan een hoop moeilijkheden, gezeur en extra kosten wellicht voorkomen.
Dat mag je vragenquote:Op zaterdag 28 juli 2018 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
Wat was er met je been aan de hand, dat ie geamputeerd moest worden, als ik vragen mag?
quote:Op zondag 29 juli 2018 00:56 schreef Skeletor. het volgende:
Als ik de auto heb, zal ik wel wat foto's plaatsen.
Jeetje, sterkte. Dat is niet een beetje pech, dat is driedubbele pech en dat dan ook nog gelijktijdig. Top dat je wel doorblijft gaan met autorijden enzo.quote:Op zondag 29 juli 2018 01:01 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dat mag je vragen. Ik ben van de trap gelazer met een dubbele beenbreuk tot gevolg. Ik ben geopereerd, schroeven en draden zijn geplaatst, maar een darmbacteriėn gooide roet in het eten. Ik heb namelijk de ziekte van Crohn, een chronische darmontsteking. Deze ziekte was ten tijde van het ongeluk heel actief. De bacteriėn zijn door de ontstoken darmwand ontsnapt, zijn via de bloedbaan op de schroeven in mijn been gaan zitten en hebben het hele been van tenen tot de knie verwoest. Ik kon niets meer met het been. De knie was gebogen, ik kon 'm niet meer recht krijgen. Ontstekingen bleven komen. Deze bacteriėn hebben ook één van mijn hartkleppen verwoest, dus voor het been eraf ging, kreeg ik ook nog een kunstklep. En zo. Niet cool.
Met elke auto blijft het een gok, zeker als het om tweedehands auto's gaat. Stel dat de drie auto's naar verwachting even duur zijn, naar welke gaat je voorkeur dan uit? En als die leukste auto per jaar 100 euro meer zou kosten, heeft hij dan nog steeds de voorkeur? En hoe zit het bij 500 meer?quote:Op zondag 29 juli 2018 00:47 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Tja, ik wil graag een auto die heel vriendelijk is in het onderhoud. Ik heb ervaring met Toyota. Suzuki staat vandaag de dag hoog aangeschreven. Europeanen bungelen onder deze Japanners in de ranglijst, dus dat is een beetje waarom ik de Beetle leuk vind om naar de kijken, maar twijfel over de prijs-kwaliteitverhouding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Damn, verschrikkelijkquote:Op zondag 29 juli 2018 01:01 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dat mag je vragen. Ik ben van de trap gelazer met een dubbele beenbreuk tot gevolg. Ik ben geopereerd, schroeven en draden zijn geplaatst, maar een darmbacteriėn gooide roet in het eten. Ik heb namelijk de ziekte van Crohn, een chronische darmontsteking. Deze ziekte was ten tijde van het ongeluk heel actief. De bacteriėn zijn door de ontstoken darmwand ontsnapt, zijn via de bloedbaan op de schroeven in mijn been gaan zitten en hebben het hele been van tenen tot de knie verwoest. Ik kon niets meer met het been. De knie was gebogen, ik kon 'm niet meer recht krijgen. Ontstekingen bleven komen. Deze bacteriėn hebben ook één van mijn hartkleppen verwoest, dus voor het been eraf ging, kreeg ik ook nog een kunstklep. En zo. Niet cool.
Dat is mooi.. dan zou ik lekker die Swiffer doenquote:Op zondag 29 juli 2018 00:50 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Is in de Yaris, de Swift en de Beetle mogelijk! Geļnformeerd en wel. Alledrie de garages brengen de auto zelf naar de garage waar het ombouwen plaats zal vinden en haalt 'm ook weer op. Suzuki heeft als extra service ook dat als er iets na het ombouwen iets mis is met het aangepaste deel van de auto, ze de auto zelf naar de ombouwgarage brengen en er weer ophalen. Dat vind ik wel tof.
ik zou dus nooit die yaris kiezen. Word je blijvend invalide, ga je in een auto rijden die er ook meteen als een invalide auto uit zietquote:Op zondag 29 juli 2018 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik moet kiezen tussen de Suzuki Swift en Toyota Yaris dan zou ik kiezen voor een Toyota Yaris, tenminste als je daarvan een hybride versie gaat uitkiezen?
Qua rij-eigenschappen haalt die het niet bij een Suzuki Swift, maar ik denk op alle andere vlakken beter (betere afwerking, meer comfort, zuiniger, nog waardevaster etc).
Een Volkswagen beetle zou ik niet eens overwegen gezien de reputatie van Volkswagen de afgelopen jaren (dan heb ik het niet over hun sjoemelsoftware als wel over de problemen met motoren, distributiekettingen, DSG automaten enz).
Mag ik nog een suggestie aandragen misschien? Heb je ook een nieuw type Mazda 2 overwogen? Naar mijn mening is dat de meest begerenswaardige B-segmenter op dit moment (samen met de Ford Fiesta).
Fijn dat je mijn vragen snapt, wist niet zo heel goed hoe ik het moest verwoorden en gelijkertijd laten merken dat ik oprecht interesse heb in jouw situatie.quote:Op zondag 29 juli 2018 00:56 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Graag gedaan! Mijn vader gaat mee om te rijden.
Rempedaal blijft netjes in het midden. Bij de automaat zit het rempedaal niet links. Alleen het gaspedaal moet naar links. Handbediening of gas links is een kwestie van smaak. Gas links is ruim duizend oeroe goedkoper en er zijn minder rijlessen voor nodig om het aan te leren. Welk systeem veiliger is, is moeilijk te zeggen. Voorstanders van het één vinden het andere systeem onveiliger en vice versa.
Je vragen zijn heel begrijpelijk. Het is ook maf om ineens alles gespiegeld en met één been te moeten doen. Vraag maar raak. Als ik de auto heb, zal ik wel wat foto's plaatsen. Dan is het misschien wat duidelijker.
Dank je welquote:Op zondag 29 juli 2018 01:05 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Jeetje, sterkte. Dat is niet een beetje pech, dat is driedubbele pech en dat dan ook nog gelijktijdig. Top dat je wel doorblijft gaan met autorijden enzo.
quote:Op zondag 29 juli 2018 01:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met elke auto blijft het een gok, zeker als het om tweedehands auto's gaat. Stel dat de drie auto's naar verwachting even duur zijn, naar welke gaat je voorkeur dan uit? En als die leukste auto per jaar 100 euro meer zou kosten, heeft hij dan nog steeds de voorkeur? En hoe zit het bij 500 meer?
Genoeg mensen rijden in een auto die puur rationeel niet te verantwoorden is omdat er betere/goedkopere alternatieven zijn. Toch doen ze het, omdat die auto iets heeft wat ze genoeg waarderen om er meer geld aan uit te geven. Wat meer plezier mag best wat kostenPrecies wat je zegt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je welquote:Op zondag 29 juli 2018 08:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Damn, verschrikkelijk![]()
Dat zo'n relatief klein ongelukje (van de trap vallen is volgens mij het meest voorkomende ongelukje binnenshuis) zulke enorme en ingrijpende gevolgen heeft.
Zo'n breuk is nog tot daar aan toe, maar damn, die infecties daarna![]()
Maar ik heb de indruk dart jij niet een persoon bent die gauw bij de pakken neer gaat zitten.
Hopelijk krijg je veel plezier van je auto.
Automaat bij de Yaris is standaard hybride! Suzuki Swift heeft geen hybride modellen. De Mazda heb ik zeker op de lijst gehad. De Yaris en de Swift hebben het op uiterlijke kenmerken gewonnen...quote:Op zondag 29 juli 2018 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik moet kiezen tussen de Suzuki Swift en Toyota Yaris dan zou ik kiezen voor een Toyota Yaris, tenminste als je daarvan een hybride versie gaat uitkiezen?
Qua rij-eigenschappen haalt die het niet bij een Suzuki Swift, maar ik denk op alle andere vlakken beter (betere afwerking, meer comfort, zuiniger, nog waardevaster etc).
Een Volkswagen beetle zou ik niet eens overwegen gezien de reputatie van Volkswagen de afgelopen jaren (dan heb ik het niet over hun sjoemelsoftware als wel over de problemen met motoren, distributiekettingen, DSG automaten enz).
Mag ik nog een suggestie aandragen misschien? Heb je ook een nieuw type Mazda 2 overwogen? Naar mijn mening is dat de meest begerenswaardige B-segmenter op dit moment (samen met de Ford Fiesta).
Whaha, ik moet lachen om je eerste alinea... De Suzuki-dealer bracht het wat milder. Hij zei dat ik te jong ben voor een ouwelullenbak als de Yaris.quote:Op zondag 29 juli 2018 17:15 schreef reeybehn het volgende:
[..]
ik zou dus nooit die yaris kiezen. Word je blijvend invalide, ga je in een auto rijden die er ook meteen als een invalide auto uit ziet![]()
Zo’n DSG schakelt wel als een trein, en rijdt fantastisch. Bovendien; je wil zelf ook echt plezier van je auto kunnen hebben toch?
Dank je wel! Ik laat het absoluut weten. Het zou wel handig zijn als ik zou weten hoe plaatjes geüpload worden...quote:Op zondag 29 juli 2018 19:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn vragen snapt, wist niet zo heel goed hoe ik het moest verwoorden en gelijkertijd laten merken dat ik oprecht interesse heb in jouw situatie.
Waren ook best wel veel vragen en opmerkingen ineens.....
Maar de oplossing lijkt steeds dichterbij te komen en dat is mooi!
Ben benieuwd naar de foto's, vaak zegt een foto meer dan 1000 woorden.
Succes met het vervolg! Ik hoop dat je er tevreden uit komt.
Dat zou ik ook zeggen als suzukidealer.quote:Op maandag 30 juli 2018 00:58 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Whaha, ik moet lachen om je eerste alinea... De Suzuki-dealer bracht het wat milder. Hij zei dat ik te jong ben voor een ouwelullenbak als de Yaris.
Huh?quote:Op maandag 30 juli 2018 07:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
de yaris station (die hebben mijn ouders).
Auris bedoel ik.quote:
Ja, de Swift heeft betere looks! Het kontje can de Yaris op de Swift, dan zou het plaatje helemaal af zijn. Dank je wel voor de link.quote:Op maandag 30 juli 2018 01:51 schreef apfelstrudel het volgende:
https://www.autoweek.nl/a(...)-swift-toyota-yaris/ staat heel veel informatie in. Misschien is het je de 2 euro waard. Voor de looks moet je zeker voor de swift gaan.
Dank je wel! Goed dat je het formaat auto aanhaalt. Ik heb echter een weloverwogen keuze gemaakt voor deze klasse auto. Vakanties zullen niet plaatsvinden met meer dan drie personen en kinderen krijgen zit er niet in voor mij vanwege andere aandoeningen. Ik heb een auto nodig waar een rolstoel in past en nog drie mensen exclusief ik kunnen plaatsnemen. Zo zit ik belastingtechnisch ook in een gunstigere klasse. Ik ben niet arm, ik ben niet gierig, ik let ook niet obsessief op mijn centen, maar ik smijt niet graag geld over de balk als het me helemaal niets oplevert.quote:Op maandag 30 juli 2018 07:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als suzukidealer.
Dat CVT rijden is wel even wennen, maar daarna merk je er niets meer van. Verder heb ik niet zo veel te melden maar wilde ik je nog even sterkte wensen, heftige gebeurtenis zo!
Ik weet niet hoe je toekomst eruit ziet, maar wellicht is het iets om wat groters uit te kiezen dan de 2 auto's die je noemt, of bijvoorbeeld de yaris station (die hebben mijn ouders). Dan heb je wat meer mogelijkheden voor vakanties/kinderen etc
Of de Pausmobiel, de Yaris Versoquote:Op maandag 30 juli 2018 08:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Auris bedoel ik.
Ik rij er ook weer niet zo vaak in
In theorie is hybride wel weer zuiniger, dus een deel van de extra belasting spaar je weer uit doordat je minder brandstof verbruikt. De vraag is alleen of het genoeg is.quote:Op maandag 13 augustus 2018 00:09 schreef Skeletor. het volgende:
Dat de Yaris hybride is, ik weet niet of ik dat nou een groot voordeel vind. Het is belastingtechnisch niet voordelig. Sterker nog, hybride is zwaarder, dus hogere gewichtsklasse waardoor meer belasting te betalen per kwartaal.
Dus over een maand heb je je nieuwe wheels? Veel plezier!quote:Op maandag 13 augustus 2018 23:39 schreef Skeletor. het volgende: De verwachting is dat ik de auto uiterlijk in week 38 wel heb, dus de week van 17 september.
Ja! Dank je wel. Als ik de auto in bezit heb, plaats ik uiteraard foto's. Van de auto zelf, maar ook van de aanpassingen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 00:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dus over een maand heb je je nieuwe wheels? Veel plezier!
quote:Op maandag 20 augustus 2018 22:57 schreef Skeletor. het volgende:
Hebbes! Ik heb het aangepaste rijbewijs gehaald! Het hele examen duurde een dik kwartier. Normaal staat er een uur voor. Ik dacht echt toen we terug gingen naar het CBR dat ik 'm verneukt had. Nee dus. Ging extreem goed...
Blij voor je dat het allemaal zo snel lukt, ik hoop dat je weer veel plezier mag hebben van het autorijden over een maand.quote:
En wat er me nog allemaal te wachten staatquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 23:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Blij voor je dat het allemaal zo snel lukt, ik hoop dat je weer veel plezier mag hebben van het autorijden over een maand.Hopelijk is dat toch een kleine opsteker na wat er allemaal gebeurd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |