abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180758370
Een jaar geleden is mijn rechter been geamputeerd tot boven de knie. Momenteel ben ik bezig met lessen in een aangepaste auto. Mijn bolide moet sowieso een automaat zijn, daar ik geen twee benen meer heb om koppeling en gas tegelijkertijd te bedienen. Ik vind het gaspedaal links een fijnere optie dan handbediening, dus die keuze heb ik ook al gemaakt.

Maar dan! Mijn eerste en huidige auto waar ik niet meer in rijd, was een Toyota Yaris. Ik was helemaal verliefd op dit juweeltje. Het rijden was licht, gemakkelijk, de auto was hartstikke wendbaar, trok goed op en qua onderhoud was er geen omkijken naar. Ik ben zelf erg gevoelig voor de "touch" van een auto. Ik hoef niet sportief te rijden, als het maar lekker rijdt. Ik kan door de amputatie geen proefritten meer maken, dus ik moet nu de volgende auto een beetje op de gok kopen. Het wordt sowieso een spiksplinternieuwe auto. Een automobiel is voor mij een investering voor jaren, want de wagen moet voor mij aangepast worden, zodat ik er ook in kan rijden.

Na oriėntatie heb ik de lijst van kandidaat-auto's geminimaliseerd tot twee favorieten, namelijk de nieuwste Suzuki Swift en de nieuwste Toyota Yaris. Allebei met full options. De New Beetle II is ook prachtig, maar Volkswagen en onderhoud... Volkswagen en de prijs ten opzichte van voorgenoemde Japanse collega's... Mijn vader zal in beide auto's een proefrit maken. Ik zal tijdens deze proefritten er ook bij zijn. Kunnen jullie advies uitbrengen over welke auto nou de beste koop is? Alvast bedankt.
pi_180758440
Toyota altijd goed en houd zijn waarde.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180758444
Die Swift is een wat sportievere en goedkopere Toyota.
pi_180758688
Yaris
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180758693
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 01:40 schreef oranjevogel1 het volgende:
Yaris
Het is natuurlijk wel een beetje oude lullen auto.
pi_180758694
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 01:41 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat zijn Suzuki's ook.
pi_180758825
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 01:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat zijn Suzuki's ook.
Ja die zijn voor de sportieve 65 plusser.
pi_180758874
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 02:00 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja die zijn voor de sportieve 65 plusser.
Suzuki Swift rijder gespot 8-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180758879
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 02:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Suzuki Swift rijder gespot 8-)
Mijn Mazda 626 wil maar niet kapot, alweer een jaar erbij.
pi_180758927
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 02:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Mijn Mazda 626 wil maar niet kapot, alweer een jaar erbij.
toevallig vorige week mijn Avensis ingeruild voor een 6 sportbreak 2.5 uit 2009 :9

Weer terug bij mazda nu dus :)
vosss is de naam,
pi_180758930
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 02:18 schreef vosss het volgende:

[..]

toevallig vorige week mijn Avensis ingeruild voor een 6 sportbreak 2.5 uit 2009 :9

Weer terug bij mazda nu dus :)
Dat kutding van mij zit ik nu alweer 3 jaar mee.
pi_180758937
Was al aan het rondkijken voor 3 of 2 maar helaas moet nog een jaar in die oude bak.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 07:52:25 #13
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_180760959
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 01:13 schreef halfway het volgende:
Suzuki ook, en een Swift ziet er dan nog leuk uit ook. Rijdt ook wat sportiever dan een Yaris.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_180761019
Er zijn twee auto's die echt aan de top staan wat betreft trage/irritante/onberekenbare rijders (mijn eigen top 5 dan, de overige 3 wil nog wel eens wisselen)

Toyota Yaris
Opel Corsa

Blijf er uit de buurt, die dingen zijn bezeten :D Dagelijks dat ik met ze te maken heb, van overdreven langzaam door een bocht tot het voorrang verlenen aan herfstblaadjes en mieren.. :{w
pi_180761122
Misschien dat je hier nog iets aan hebt, zonder het uiterlijk mee te nemen in he beoordeling:
https://www.consumentenbo(...)os-meest-betrouwbaar
pi_180761786
Yaris Hybrid van mijn ouders rijdt prima. Alleen een Cvt is wel even wennen bij het optrekken.
pi_180761837
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 01:13 schreef halfway het volgende:
De vraag is of zo een aangepaste auto ook wel waarde heeft/blijft houden.
Dan moet je net een koper vinden die hetzelfde been niet heeft zegmaar. :X

Ik heb ook geen idee of het een ingrijpende aanpassing is van de auto in kwestie of dat deze, als TS hem ooit wil verkopen, betrekkelijk eenvoudig weer origineel gemaakt kan worden.

Ik zou zeggen Yaris, om dezelfde reden als jij zegt, maar als het echt een ingrijpende aanpassing is die niet zomaar eventjes weer makkelijk om te draaien is dan lijkt me dat je het stukje waardevastheid eigenlijk wel overboord kan gooien. Dan zou ik voornamelijk kijken naar betrouwbaarheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door vosss op 27-07-2018 09:27:56 ]
vosss is de naam,
pi_180761840
En dan alsnog voor de Yaris gaan :+
vosss is de naam,
pi_180761870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Yaris Hybrid van mijn ouders rijdt prima. Alleen een Cvt is wel even wennen bij het optrekken.
Mijn vriendin heeft er ook eentje; 1.5 hybrid uit 2015 met bijna alle opties en ook die CVT. Dat is inderdaad ff wennen, maar an sich is dat een heel prettig sturend autootje. En dingen als spotify en achteruitrijcamera en best een aardig geluidssysteem erin en alles.

1 op 20 is zeer makkelijk haalbaar zonder überhaupt je best te doen. Met een beetje best doen is 1 op 23 ook goed te doen en als je er echt op gaat letten dan is 1 op 25 ook realistisch in de praktijk.

Ze is er erg blij mee in elk geval en ik zou altijd een Toyota verkiezen boven een Suzuki :)
vosss is de naam,
  vrijdag 27 juli 2018 @ 10:24:56 #20
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_180762896
Ik zou die Beetle nemen man. Beetje yolo toch, en je wil toch een leuke auto rijden zeker nu je het zonder rechter been gaat moeten doen.

Je kan wel de meest verstandige keus nemen, dat is misschien de yaris, maar word je daar echt gelukkig van? Wat kan jou die paar rottige tientjes aan onderhoud schelen.. die Volkswagen blijft echt wel een goed aantal jaar heel zonder te veel gedoe.
pi_180764774
Qua betrouwbaarheid zit er weinig verschil in geloof ik. Persoonlijk vind ik de Swift leuker maar dat is niet zo belangrijk. De CVT van de Yaris is wel aardig, maar kan wel veel geluid maken bij hard optrekken. Deze Swift heeft zo te zien een gewone 6 traps automaat, maar ik weet niet hoe die rijdt. Bij een eventuele proefrit zou ik dus vooral letten op het verschil in de automaten, en verder natuurlijk de persoonlijke overwegingen.
pi_180769923
Toch ff 1 vraagje:
Waarom zou je niet kunnen proefrijden in een automaat? Kee, je hebt maar 1 been maar meer benen heb je in een automaat ook niet nodig.
En wat voor aanpassing moet er dan gebeuren? Gas en rem bij het stuur misschien?
Serieuze vraag, ik begrijp het echt niet.
Of is dit een eis van het CBR?
pi_180778088
Z'n rechterbeen is niet meer. Met het gas rechts en de rem links kun je dan natuurlijk niks met je linkerbeen. Dat moet dus omgedraaid worden.

Daarom kan gewoon proefrijden niet.
pi_180778651
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 22:46 schreef heyhallodaar het volgende:
Z'n rechterbeen is niet meer. Met het gas rechts en de rem links kun je dan natuurlijk niks met je linkerbeen. Dat moet dus omgedraaid worden.

Daarom kan gewoon proefrijden niet.
Opzich maakt dat toch ook niet uit? Met je rechtervoet ga je toch ook naar het rempedaal dat links zit? Dus dan kan je in principe toch met je linkervoet ook wel naar het rechterpedaal toe gaan?
Snap Vannelle zijn vraag dus heel goed. Ben benieuwd :)

Ook al begrijp ik natuurlijk wel de voorkeur van de TS, die geeft al aan het gaspedaal links te willen hebben.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 00:03:09 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180779844
Doe maar voor de garp eens proberen of je met je verkeerde voet gas kunt geven op koppelen. Kun je vergeten he.

Qua looks zou ik de Swift doen, dat vind ik een leuk ogend karretje met nog een beetje pit, zeker de sporty versie is zeker niet lelijk. Een Yaris vind ik een vrij saai allemansvriendje. Brengt je naar waar je heen moet, en dawast.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180780164
Een Mazda 2 zou ik ook niet wegstrepen.
pi_180781107
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 01:41 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dit zei de verkoper van Suzuki ook :D.
pi_180781375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:17 schreef enlightenedwizza het volgende:
Misschien dat je hier nog iets aan hebt, zonder het uiterlijk mee te nemen in he beoordeling:
https://www.consumentenbo(...)os-meest-betrouwbaar
Thanks! Deze top-3 had ik ook gelzen. De Dacia die goed scoort tussen de Europese auto's, dat is wel mooi. Ik kom oorspronkelijk uit hetzelfde land als de Dacia en heb de late communistische zooi tot en met de Nova nog meegemaakt. Vanaf de Logan is het bergopwaarts gegaan met het automerk, met dank aan de overname door Renault.
pi_180781506
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 07:59 schreef Meike26 het volgende:
Er zijn twee auto's die echt aan de top staan wat betreft trage/irritante/onberekenbare rijders (mijn eigen top 5 dan, de overige 3 wil nog wel eens wisselen)

Toyota Yaris
Opel Corsa

Blijf er uit de buurt, die dingen zijn bezeten :D Dagelijks dat ik met ze te maken heb, van overdreven langzaam door een bocht tot het voorrang verlenen aan herfstblaadjes en mieren.. :{w
Dat zijn dan de fossielen die in de Geweldige Yaris rijden :D.
pi_180781766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is de eerste automaat die ik zal hebben, dus dat zou je mazzel kunnen noemen. Waarom is CVT wennen?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 28 juli 2018 @ 01:13:57 #31
39237 crew  H_T
2733
pi_180781871
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:08 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Het is de eerste automaat die ik zal hebben, dus dat zou je mazzel kunnen noemen. Waarom is CVT wennen?
CVT kan je zo instellen dat je altijd bij het ideale toerental rijdt qua power. Daardoor verandert het geluid niet bij het optrekken of afremmen, waardoor je qua geluid niet het idee hebt dat je sneller of langzamer gaat
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_180781894
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:21 schreef vosss het volgende:

[..]

De vraag is of zo een aangepaste auto ook wel waarde heeft/blijft houden.
Dan moet je net een koper vinden die hetzelfde been niet heeft zegmaar. :X

Ik heb ook geen idee of het een ingrijpende aanpassing is van de auto in kwestie of dat deze, als TS hem ooit wil verkopen, betrekkelijk eenvoudig weer origineel gemaakt kan worden.

Ik zou zeggen Yaris, om dezelfde reden als jij zegt, maar als het echt een ingrijpende aanpassing is die niet zomaar eventjes weer makkelijk om te draaien is dan lijkt me dat je het stukje waardevastheid eigenlijk wel overboord kan gooien. Dan zou ik voornamelijk kijken naar betrouwbaarheid.
Klopt! Er zijn echter wel mensen die een rechter been missen en op zoek zijn naar een occasion, omdat men het vaak een gedoe vindt een nieuwe auto te kopen en deze om te laten bouwen. De omgebouwde auto's behouden hun prijs wel heel goed naar wat ik gezien heb toen ik rondkeek naar de mogelijkheden.

Een kant en klare aangepaste auto is namelijk toch wel het genakkelijkstemHet mooie aan deze aanpassing ia dat het originele gaspedaal er wel in blijft zitten. Als ik de auto gebruik, klap ik deze oorspronkelijke pedaal naar boven en laat ik het nieuw ingebouwde linker gaspedaal naar beneden komen. Wil iemand met twee benen in mijn auto rijden, klapt hij of zij het linker gaspedaal naar boven, haalt het originele gaspedaal naar beneden en de auto is rijklaar.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 28 juli 2018 @ 01:15:07 #33
39237 crew  H_T
2733
pi_180781901
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 07:59 schreef Meike26 het volgende:

Toyota Yaris
Opel Corsa

Ik heb jaren in een Corsa gereden, en die wilde gewoon écht niet harder. Hoe hard je dat ook wil als bestuurder
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_180781928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:24 schreef reeybehn het volgende:
Ik zou die Beetle nemen man. Beetje yolo toch, en je wil toch een leuke auto rijden zeker nu je het zonder rechter been gaat moeten doen.

Je kan wel de meest verstandige keus nemen, dat is misschien de yaris, maar word je daar echt gelukkig van? Wat kan jou die paar rottige tientjes aan onderhoud schelen.. die Volkswagen blijft echt wel een goed aantal jaar heel zonder te veel gedoe.
Haha, dank je wel voor je reactie! Die Beetle is inderdaad wel heel erg mooi...
pi_180781982
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:33 schreef vannelle het volgende:
Toch ff 1 vraagje:
Waarom zou je niet kunnen proefrijden in een automaat? Kee, je hebt maar 1 been maar meer benen heb je in een automaat ook niet nodig.
En wat voor aanpassing moet er dan gebeuren? Gas en rem bij het stuur misschien?
Serieuze vraag, ik begrijp het echt niet.
Of is dit een eis van het CBR?
Ik mag mijn linker been niet gebruiken op het conventionele rechter gaspedaal. Dat is bij wet verboden en als ik een ongeluk zou krijgen, zou ik zwaar de lul zijn. Ik kan dus niet in een gewone auto gaan rijden. De aanpassingen zijn gaspedaal links of gas en rem aan het stuur. Ik kies voor het eerste.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 28 juli 2018 @ 01:20:04 #36
39237 crew  H_T
2733
pi_180782014
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:16 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Haha, dank je wel voor je reactie! Die Beetle is inderdaad wel heel erg mooi...
Hoeveel euro extra is de Beetle je op jaarbasis waard? Als je per maand zonder probleem graag 20 euro extra uitgeeft om in een Beetle te rijden en het verwachte verschil is 200 euro per jaar, dan kan het min of meer uit...
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_180782017
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:15 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Opzich maakt dat toch ook niet uit? Met je rechtervoet ga je toch ook naar het rempedaal dat links zit? Dus dan kan je in principe toch met je linkervoet ook wel naar het rechterpedaal toe gaan?
Snap Vannelle zijn vraag dus heel goed. Ben benieuwd :)

Ook al begrijp ik natuurlijk wel de voorkeur van de TS, die geeft al aan het gaspedaal links te willen hebben.
Niks te willen, dit is wettelijk vastgelegd. Ik moet het gaspedaal links hebben, mag uitsluitend in een automaat rijden en kring een aantekening op mijn bestaande rijbewijs dat er het één en ander mankeert aan mijn anatomie, waardoor ik een aangepaste auto moet hebben.
pi_180782027
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Doe maar voor de garp eens proberen of je met je verkeerde voet gas kunt geven op koppelen. Kun je vergeten he.

Qua looks zou ik de Swift doen, dat vind ik een leuk ogend karretje met nog een beetje pit, zeker de sporty versie is zeker niet lelijk. Een Yaris vind ik een vrij saai allemansvriendje. Brengt je naar waar je heen moet, en dawast.
Jij begrijpt het ^O^.
pi_180782203
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:53 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Thanks! Deze top-3 had ik ook gelzen. De Dacia die goed scoort tussen de Europese auto's, dat is wel mooi. Ik kom oorspronkelijk uit hetzelfde land als de Dacia en heb de late communistische zooi tot en met de Nova nog meegemaakt. Vanaf de Logan is het bergopwaarts gegaan met het automerk, met dank aan de overname door Renault.
Waarom ga je dan niet gewoon voor een Dacia Sandero met easyR automaat?
  zaterdag 28 juli 2018 @ 01:41:21 #40
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_180782441
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:28 schreef balmoralmartijn het volgende:

[..]

Ja, leuk. Een gerobotiseerde handbak met enkele koppeling. Dan zitten de pedalen ook nog steeds verkeerd om.

Als het omwisselen van pedalen op iedere auto kan (en de financiėn lukken), pak dan die Beetle met DSG _O_.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_180782694
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:41 schreef JDude het volgende:

[..]

Ja, leuk. Een gerobotiseerde handbak met enkele koppeling. Dan zitten de pedalen ook nog steeds verkeerd om.

Als het omwisselen van pedalen op iedere auto kan (en de financiėn lukken), pak dan die Beetle met DSG _O_.
Gaat het omwisselen van de pedalen dan het gemakkelijkst bij VW Beetle? Lijkt mij niet, omdat die juist, als een van de weinige, een staand gaspedaal heeft.
pi_180784643
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

CVT kan je zo instellen dat je altijd bij het ideale toerental rijdt qua power. Daardoor verandert het geluid niet bij het optrekken of afremmen, waardoor je qua geluid niet het idee hebt dat je sneller of langzamer gaat
Dit. Bij snel optrekken gaat de motor dus naar het toerental met het maximale vermogen en blijft daar op staan. Hou je het gaspedaal wat meer in bedwang, blijft het toerental ook lager.

Het is niet zo dat de Cvt altijd maximaal vermogen opzoekt. Het gaspedaal werkt meer als een vermogen-kiezer. Diep intrappen is veel vermogen vragen en bijbehorend toerental krijgen, slechts een stukje intrappen is weinig vermogen vragen en een zuiniger toerental krijgen.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 09:17:36 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180785139
|k zou sowieso vóórdat je iets gaat kopen, contact opnemen met het bedrijf dat de aanpassing moet gaan doen om te overleggen wat er mogelijk is. Ik denk dat elke auto wel aan te passen is;de aanpassing is denk ik puur mechanisch, maar ik kan me voorstellen dat het in de ene auto makkeljker te doen is als in de andere, dat kan wellicht schelen in de kosten. (geen idee of je vergoeding/subsidie krijgt voor dat soort dingen) ik ga er even vanuit dat je het zelf mag bekostigen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180796637
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:18 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Ik mag mijn linker been niet gebruiken op het conventionele rechter gaspedaal. Dat is bij wet verboden en als ik een ongeluk zou krijgen, zou ik zwaar de lul zijn. Ik kan dus niet in een gewone auto gaan rijden. De aanpassingen zijn gaspedaal links of gas en rem aan het stuur. Ik kies voor het eerste.
Oké, bedankt voor je uitleg. Ik dacht dus serieus dat het niet uit zou maken omdat je een automaat sowieso maar met 1 been bedient. Tenminste, als je het doet zoals het hoort.
Kun je dan voor een proefrit niet iemand meenemen die rijdt zodat je zelf kan ervaren hoe de auto is?

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat je aanname verkeerd is want is gebaseerd op een situatie waarin je een "gezond" persoon in de auto zet.
Sowieso gaat er al niet gekoppeld worden want dit topic gaat duidelijk over een automaat.
Buiten dat is het een kwestie van aanleren en wennen.
Waarom zou handgas en de rem op het stuur beter zijn terwijl dat iets is waar je ook duidelijk een leerweg en gewenning voor nodig hebt?
In alle situaties moet hij/zij wennen dus wat dat betreft zie ik het punt absoluut niet.

Ik wist alleen niet dat zonder rechterbeen gas en rem omgedraaid moeten worden in een auto en ik begrijp dat ook niet.
Want beide pedalen zijn te bereiken en juist met je linkerbeen is conventioneel meer kracht te zetten op het rempedaal omdat die meer in lijn zit met het linkerbeen.
Maar blijkbaar kun je daar aan wennen..... Want het is verplicht....... Ik begrijp dat echt niet.
En nee, ik zit niet te trollen of zo. Het is gewoon vreemd vind ik.

Wat ik wél een goeie van je vind is je tip om van tevoren contact op te nemen met het bedrijf die de aanpassing moet doen. Kan een hoop moeilijkheden, gezeur en extra kosten wellicht voorkomen.
pi_180796747
Wat was er met je been aan de hand, dat ie geamputeerd moest worden, als ik vragen mag? :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_180805079
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:28 schreef balmoralmartijn het volgende:

[..]

Omdat ik geen Fransoos wil.
pi_180805147
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Hoeveel euro extra is de Beetle je op jaarbasis waard? Als je per maand zonder probleem graag 20 euro extra uitgeeft om in een Beetle te rijden en het verwachte verschil is 200 euro per jaar, dan kan het min of meer uit...
Tja, ik wil graag een auto die heel vriendelijk is in het onderhoud. Ik heb ervaring met Toyota. Suzuki staat vandaag de dag hoog aangeschreven. Europeanen bungelen onder deze Japanners in de ranglijst, dus dat is een beetje waarom ik de Beetle leuk vind om naar de kijken, maar twijfel over de prijs-kwaliteitverhouding.
pi_180805243
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:17 schreef Sounddragon het volgende:
|k zou sowieso vóórdat je iets gaat kopen, contact opnemen met het bedrijf dat de aanpassing moet gaan doen om te overleggen wat er mogelijk is. Ik denk dat elke auto wel aan te passen is;de aanpassing is denk ik puur mechanisch, maar ik kan me voorstellen dat het in de ene auto makkeljker te doen is als in de andere, dat kan wellicht schelen in de kosten. (geen idee of je vergoeding/subsidie krijgt voor dat soort dingen) ik ga er even vanuit dat je het zelf mag bekostigen.
Is in de Yaris, de Swift en de Beetle mogelijk! Geļnformeerd en wel. Alledrie de garages brengen de auto zelf naar de garage waar het ombouwen plaats zal vinden en haalt 'm ook weer op. Suzuki heeft als extra service ook dat als er iets na het ombouwen iets mis is met het aangepaste deel van de auto, ze de auto zelf naar de ombouwgarage brengen en er weer ophalen. Dat vind ik wel tof.
pi_180805404
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 18:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor je uitleg. Ik dacht dus serieus dat het niet uit zou maken omdat je een automaat sowieso maar met 1 been bedient. Tenminste, als je het doet zoals het hoort.
Kun je dan voor een proefrit niet iemand meenemen die rijdt zodat je zelf kan ervaren hoe de auto is?

[..]

Ik denk dat je aanname verkeerd is want is gebaseerd op een situatie waarin je een "gezond" persoon in de auto zet.
Sowieso gaat er al niet gekoppeld worden want dit topic gaat duidelijk over een automaat.
Buiten dat is het een kwestie van aanleren en wennen.
Waarom zou handgas en de rem op het stuur beter zijn terwijl dat iets is waar je ook duidelijk een leerweg en gewenning voor nodig hebt?
In alle situaties moet hij/zij wennen dus wat dat betreft zie ik het punt absoluut niet.

Ik wist alleen niet dat zonder rechterbeen gas en rem omgedraaid moeten worden in een auto en ik begrijp dat ook niet.
Want beide pedalen zijn te bereiken en juist met je linkerbeen is conventioneel meer kracht te zetten op het rempedaal omdat die meer in lijn zit met het linkerbeen.
Maar blijkbaar kun je daar aan wennen..... Want het is verplicht....... Ik begrijp dat echt niet.
En nee, ik zit niet te trollen of zo. Het is gewoon vreemd vind ik.

Wat ik wél een goeie van je vind is je tip om van tevoren contact op te nemen met het bedrijf die de aanpassing moet doen. Kan een hoop moeilijkheden, gezeur en extra kosten wellicht voorkomen.
Graag gedaan! Mijn vader gaat mee om te rijden.

Rempedaal blijft netjes in het midden. Bij de automaat zit het rempedaal niet links. Alleen het gaspedaal moet naar links. Handbediening of gas links is een kwestie van smaak. Gas links is ruim duizend oeroe goedkoper en er zijn minder rijlessen voor nodig om het aan te leren. Welk systeem veiliger is, is moeilijk te zeggen. Voorstanders van het één vinden het andere systeem onveiliger en vice versa.

Je vragen zijn heel begrijpelijk. Het is ook maf om ineens alles gespiegeld en met één been te moeten doen. Vraag maar raak. Als ik de auto heb, zal ik wel wat foto's plaatsen. Dan is het misschien wat duidelijker :).
pi_180805529
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
Wat was er met je been aan de hand, dat ie geamputeerd moest worden, als ik vragen mag? :@
Dat mag je vragen :). Ik ben van de trap gelazer met een dubbele beenbreuk tot gevolg. Ik ben geopereerd, schroeven en draden zijn geplaatst, maar een darmbacteriėn gooide roet in het eten. Ik heb namelijk de ziekte van Crohn, een chronische darmontsteking. Deze ziekte was ten tijde van het ongeluk heel actief. De bacteriėn zijn door de ontstoken darmwand ontsnapt, zijn via de bloedbaan op de schroeven in mijn been gaan zitten en hebben het hele been van tenen tot de knie verwoest. Ik kon niets meer met het been. De knie was gebogen, ik kon 'm niet meer recht krijgen. Ontstekingen bleven komen. Deze bacteriėn hebben ook één van mijn hartkleppen verwoest, dus voor het been eraf ging, kreeg ik ook nog een kunstklep. En zo. Niet cool.
pi_180805561
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 00:56 schreef Skeletor. het volgende:
Als ik de auto heb, zal ik wel wat foto's plaatsen.
^O^
pi_180805603
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 01:01 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Dat mag je vragen :). Ik ben van de trap gelazer met een dubbele beenbreuk tot gevolg. Ik ben geopereerd, schroeven en draden zijn geplaatst, maar een darmbacteriėn gooide roet in het eten. Ik heb namelijk de ziekte van Crohn, een chronische darmontsteking. Deze ziekte was ten tijde van het ongeluk heel actief. De bacteriėn zijn door de ontstoken darmwand ontsnapt, zijn via de bloedbaan op de schroeven in mijn been gaan zitten en hebben het hele been van tenen tot de knie verwoest. Ik kon niets meer met het been. De knie was gebogen, ik kon 'm niet meer recht krijgen. Ontstekingen bleven komen. Deze bacteriėn hebben ook één van mijn hartkleppen verwoest, dus voor het been eraf ging, kreeg ik ook nog een kunstklep. En zo. Niet cool.
Jeetje, sterkte. Dat is niet een beetje pech, dat is driedubbele pech en dat dan ook nog gelijktijdig. Top dat je wel doorblijft gaan met autorijden enzo. ^O^
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 29 juli 2018 @ 01:15:01 #53
39237 crew  H_T
2733
pi_180805780
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 00:47 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Tja, ik wil graag een auto die heel vriendelijk is in het onderhoud. Ik heb ervaring met Toyota. Suzuki staat vandaag de dag hoog aangeschreven. Europeanen bungelen onder deze Japanners in de ranglijst, dus dat is een beetje waarom ik de Beetle leuk vind om naar de kijken, maar twijfel over de prijs-kwaliteitverhouding.
Met elke auto blijft het een gok, zeker als het om tweedehands auto's gaat. Stel dat de drie auto's naar verwachting even duur zijn, naar welke gaat je voorkeur dan uit? En als die leukste auto per jaar 100 euro meer zou kosten, heeft hij dan nog steeds de voorkeur? En hoe zit het bij 500 meer?

Genoeg mensen rijden in een auto die puur rationeel niet te verantwoorden is omdat er betere/goedkopere alternatieven zijn. Toch doen ze het, omdat die auto iets heeft wat ze genoeg waarderen om er meer geld aan uit te geven. Wat meer plezier mag best wat kosten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_180807316
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 01:01 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Damn, verschrikkelijk -O-

Dat zo'n relatief klein ongelukje (van de trap vallen is volgens mij het meest voorkomende ongelukje binnenshuis) zulke enorme en ingrijpende gevolgen heeft.
Zo'n breuk is nog tot daar aan toe, maar damn, die infecties daarna -O-

Maar ik heb de indruk dart jij niet een persoon bent die gauw bij de pakken neer gaat zitten.

Hopelijk krijg je veel plezier van je auto.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 29 juli 2018 @ 11:45:40 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180809867
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 00:50 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Is in de Yaris, de Swift en de Beetle mogelijk! Geļnformeerd en wel. Alledrie de garages brengen de auto zelf naar de garage waar het ombouwen plaats zal vinden en haalt 'm ook weer op. Suzuki heeft als extra service ook dat als er iets na het ombouwen iets mis is met het aangepaste deel van de auto, ze de auto zelf naar de ombouwgarage brengen en er weer ophalen. Dat vind ik wel tof.
Dat is mooi.. dan zou ik lekker die Swiffer doen ^O^
pi_180811985
Als ik moet kiezen tussen de Suzuki Swift en Toyota Yaris dan zou ik kiezen voor een Toyota Yaris, tenminste als je daarvan een hybride versie gaat uitkiezen?

Qua rij-eigenschappen haalt die het niet bij een Suzuki Swift, maar ik denk op alle andere vlakken beter (betere afwerking, meer comfort, zuiniger, nog waardevaster etc).

Een Volkswagen beetle zou ik niet eens overwegen gezien de reputatie van Volkswagen de afgelopen jaren (dan heb ik het niet over hun sjoemelsoftware als wel over de problemen met motoren, distributiekettingen, DSG automaten enz).

Mag ik nog een suggestie aandragen misschien? Heb je ook een nieuw type Mazda 2 overwogen? Naar mijn mening is dat de meest begerenswaardige B-segmenter op dit moment (samen met de Ford Fiesta).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 29 juli 2018 @ 17:15:34 #57
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_180816814
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik moet kiezen tussen de Suzuki Swift en Toyota Yaris dan zou ik kiezen voor een Toyota Yaris, tenminste als je daarvan een hybride versie gaat uitkiezen?

Qua rij-eigenschappen haalt die het niet bij een Suzuki Swift, maar ik denk op alle andere vlakken beter (betere afwerking, meer comfort, zuiniger, nog waardevaster etc).

Een Volkswagen beetle zou ik niet eens overwegen gezien de reputatie van Volkswagen de afgelopen jaren (dan heb ik het niet over hun sjoemelsoftware als wel over de problemen met motoren, distributiekettingen, DSG automaten enz).

Mag ik nog een suggestie aandragen misschien? Heb je ook een nieuw type Mazda 2 overwogen? Naar mijn mening is dat de meest begerenswaardige B-segmenter op dit moment (samen met de Ford Fiesta).
ik zou dus nooit die yaris kiezen. Word je blijvend invalide, ga je in een auto rijden die er ook meteen als een invalide auto uit ziet ;(

Zo’n DSG schakelt wel als een trein, en rijdt fantastisch. Bovendien; je wil zelf ook echt plezier van je auto kunnen hebben toch?
pi_180819224
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 00:56 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Graag gedaan! Mijn vader gaat mee om te rijden.

Rempedaal blijft netjes in het midden. Bij de automaat zit het rempedaal niet links. Alleen het gaspedaal moet naar links. Handbediening of gas links is een kwestie van smaak. Gas links is ruim duizend oeroe goedkoper en er zijn minder rijlessen voor nodig om het aan te leren. Welk systeem veiliger is, is moeilijk te zeggen. Voorstanders van het één vinden het andere systeem onveiliger en vice versa.

Je vragen zijn heel begrijpelijk. Het is ook maf om ineens alles gespiegeld en met één been te moeten doen. Vraag maar raak. Als ik de auto heb, zal ik wel wat foto's plaatsen. Dan is het misschien wat duidelijker :).
Fijn dat je mijn vragen snapt, wist niet zo heel goed hoe ik het moest verwoorden en gelijkertijd laten merken dat ik oprecht interesse heb in jouw situatie.
Waren ook best wel veel vragen en opmerkingen ineens.....

Maar de oplossing lijkt steeds dichterbij te komen en dat is mooi!
Ben benieuwd naar de foto's, vaak zegt een foto meer dan 1000 woorden. :)

Succes met het vervolg! Ik hoop dat je er tevreden uit komt. :)
pi_180825896
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 01:05 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Jeetje, sterkte. Dat is niet een beetje pech, dat is driedubbele pech en dat dan ook nog gelijktijdig. Top dat je wel doorblijft gaan met autorijden enzo. ^O^
Dank je wel :). Autorijden vond ik heel leuk. Een auto betekent vrijheid en als je invalide bent al helemaal!
pi_180825907
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 01:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Met elke auto blijft het een gok, zeker als het om tweedehands auto's gaat. Stel dat de drie auto's naar verwachting even duur zijn, naar welke gaat je voorkeur dan uit? En als die leukste auto per jaar 100 euro meer zou kosten, heeft hij dan nog steeds de voorkeur? En hoe zit het bij 500 meer?

Genoeg mensen rijden in een auto die puur rationeel niet te verantwoorden is omdat er betere/goedkopere alternatieven zijn. Toch doen ze het, omdat die auto iets heeft wat ze genoeg waarderen om er meer geld aan uit te geven. Wat meer plezier mag best wat kosten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies wat je zegt!
pi_180825913
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2018 08:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Damn, verschrikkelijk -O-

Dat zo'n relatief klein ongelukje (van de trap vallen is volgens mij het meest voorkomende ongelukje binnenshuis) zulke enorme en ingrijpende gevolgen heeft.
Zo'n breuk is nog tot daar aan toe, maar damn, die infecties daarna -O-

Maar ik heb de indruk dart jij niet een persoon bent die gauw bij de pakken neer gaat zitten.

Hopelijk krijg je veel plezier van je auto.
Dank je wel ^O^.
pi_180825935
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:

Automaat bij de Yaris is standaard hybride! Suzuki Swift heeft geen hybride modellen. De Mazda heb ik zeker op de lijst gehad. De Yaris en de Swift hebben het op uiterlijke kenmerken gewonnen...
pi_180825948
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 17:15 schreef reeybehn het volgende:

[..]

ik zou dus nooit die yaris kiezen. Word je blijvend invalide, ga je in een auto rijden die er ook meteen als een invalide auto uit ziet ;(

Zo’n DSG schakelt wel als een trein, en rijdt fantastisch. Bovendien; je wil zelf ook echt plezier van je auto kunnen hebben toch?
Whaha, ik moet lachen om je eerste alinea... De Suzuki-dealer bracht het wat milder. Hij zei dat ik te jong ben voor een ouwelullenbak als de Yaris.
pi_180825971
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 19:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Fijn dat je mijn vragen snapt, wist niet zo heel goed hoe ik het moest verwoorden en gelijkertijd laten merken dat ik oprecht interesse heb in jouw situatie.
Waren ook best wel veel vragen en opmerkingen ineens.....

Maar de oplossing lijkt steeds dichterbij te komen en dat is mooi!
Ben benieuwd naar de foto's, vaak zegt een foto meer dan 1000 woorden. :)

Succes met het vervolg! Ik hoop dat je er tevreden uit komt. :)
Dank je wel! Ik laat het absoluut weten. Het zou wel handig zijn als ik zou weten hoe plaatjes geüpload worden...
pi_180826375
https://www.autoweek.nl/a(...)-swift-toyota-yaris/ staat heel veel informatie in. Misschien is het je de 2 euro waard. Voor de looks moet je zeker voor de swift gaan.
  maandag 30 juli 2018 @ 07:55:42 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180828526
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 00:58 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Whaha, ik moet lachen om je eerste alinea... De Suzuki-dealer bracht het wat milder. Hij zei dat ik te jong ben voor een ouwelullenbak als de Yaris.
Dat zou ik ook zeggen als suzukidealer.

Dat CVT rijden is wel even wennen, maar daarna merk je er niets meer van. Verder heb ik niet zo veel te melden maar wilde ik je nog even sterkte wensen, heftige gebeurtenis zo!

Ik weet niet hoe je toekomst eruit ziet, maar wellicht is het iets om wat groters uit te kiezen dan de 2 auto's die je noemt, of bijvoorbeeld de yaris station (die hebben mijn ouders). Dan heb je wat meer mogelijkheden voor vakanties/kinderen etc :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180828541
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 07:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

de yaris station (die hebben mijn ouders).
Huh?
  maandag 30 juli 2018 @ 08:29:04 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180828787
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 07:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Huh?
Auris bedoel ik.
Ik rij er ook weer niet zo vaak in
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180846121
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 01:51 schreef apfelstrudel het volgende:
https://www.autoweek.nl/a(...)-swift-toyota-yaris/ staat heel veel informatie in. Misschien is het je de 2 euro waard. Voor de looks moet je zeker voor de swift gaan.
Ja, de Swift heeft betere looks! Het kontje can de Yaris op de Swift, dan zou het plaatje helemaal af zijn. Dank je wel voor de link.
pi_180846162
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 07:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als suzukidealer.

Dat CVT rijden is wel even wennen, maar daarna merk je er niets meer van. Verder heb ik niet zo veel te melden maar wilde ik je nog even sterkte wensen, heftige gebeurtenis zo!

Ik weet niet hoe je toekomst eruit ziet, maar wellicht is het iets om wat groters uit te kiezen dan de 2 auto's die je noemt, of bijvoorbeeld de yaris station (die hebben mijn ouders). Dan heb je wat meer mogelijkheden voor vakanties/kinderen etc :+
Dank je wel! Goed dat je het formaat auto aanhaalt. Ik heb echter een weloverwogen keuze gemaakt voor deze klasse auto. Vakanties zullen niet plaatsvinden met meer dan drie personen en kinderen krijgen zit er niet in voor mij vanwege andere aandoeningen. Ik heb een auto nodig waar een rolstoel in past en nog drie mensen exclusief ik kunnen plaatsnemen. Zo zit ik belastingtechnisch ook in een gunstigere klasse. Ik ben niet arm, ik ben niet gierig, ik let ook niet obsessief op mijn centen, maar ik smijt niet graag geld over de balk als het me helemaal niets oplevert.
pi_180846170
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Auris bedoel ik.
Ik rij er ook weer niet zo vaak in
Of de Pausmobiel, de Yaris Verso :D.
pi_181069263
Vandaag proefgereden. De Suzuki Swift was een lekker autootje. Mijn vader heeft gereden. Hij was en is nu nog meer verliefd. Ik ben op een rustig plekje op het industrieterrein óók achter het stuur gekropen en heb ook gereden :D. Gewoon met mijn linkervoet het gaspedaal en de rem bedienen. Ik moet je zeggen dat dat best wel goed ging... Waarom dan verbouwen? Omdat de wet dat eist. Als ik zo achter het stuur zou kruipen en bij een ongeluk betrokken zou raken, zou ik hele grote problemen krijgen. Zaterdag de Yaris. Ik ben benieuwd...
pi_181069750
Die Yaris is in alles saaier maar wel degelijker.
pi_181143514
Donderdag proefritje genaamt in de Swift, gisteren proefritje in de Yaris. Mijn vader reed voor een groot deel. Op het industrieterrein zijn er rustige wegen waar niemand komt. Daar heb ik gereden :D. Gewoon linkerpoot op het gaspedaal dat op de conventionele plaats zit. Zo heb ik toch de touch van beide auto's kunnen voelen.

De voordelen van de Swift:
- Leuk, stoer uiterlijk
- Lage wegenbelasting door laag gewicht
- Adaptive cruise control aanwezig

Nadelen van de Swift:
- Rijdt niet zo lekker als de Yaris
- Afwerking een beetje goedkoop
- Stoelen zitten minder fijn
- Kleinere kofferbak dan de Yaris
- Kleinere auto, vooral passagier op de
achterbank zitten niet zo fijn

Voordelen van de Yaris:
- Voelt als thuiskomen, rijdt geweldig
- Mooie afwerking
- Stoelen zitten lekker
- Ruime kofferbak, rolstoel kan er
zonder veel omhalen in
- Ruime auto, prettig zitten voor
passagiers op de achterbank

Nadelen van de Yaris:
- Zware auto, 1075 kilogram versus circa
850 kilogram van de Swift, dus hogere
wegenbelasting, op jaarbasis ruim 200
euro
- Ouwelullenauto (boeit me verder niet,
maar het is wél zo)
- Geen adaptive cruise control.

Dat de Yaris hybride is, ik weet niet of ik dat nou een groot voordeel vind. Het is belastingtechnisch niet voordelig. Sterker nog, hybride is zwaarder, dus hogere gewichtsklasse waardoor meer belasting te betalen per kwartaal. Nu heb ik twee Yaris occasions in de meest luxueuze uitvoering gezien. Eentje van oktober 2017 met 7.000 kilometer op de teller voor 20.990 euro, antraciet metallic en eentje van januari dit jaar met 89 ( :')) kilometer op de teller en 19.450 euro, koningsblauw metallic. Beide leren bekleding, beide hybride. Ze staan wel aan de andere kant van het land. Ik ga morgen eens een belletje plegen met de betreffende garages en denk dat ik voor die koningsblauwe ga...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 13 augustus 2018 @ 00:47:26 #75
39237 crew  H_T
2733
pi_181144234
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:09 schreef Skeletor. het volgende:

Dat de Yaris hybride is, ik weet niet of ik dat nou een groot voordeel vind. Het is belastingtechnisch niet voordelig. Sterker nog, hybride is zwaarder, dus hogere gewichtsklasse waardoor meer belasting te betalen per kwartaal.
In theorie is hybride wel weer zuiniger, dus een deel van de extra belasting spaar je weer uit doordat je minder brandstof verbruikt. De vraag is alleen of het genoeg is.

Verder wijzen je lijstjes voor jou redelijk in het voordeel van de Yaris. Bellen en mogelijk checken klinkt dus als een goed idee :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_181166707
Nou, de koningsblauwe Yaris was verkocht. De antracietkleurige Yaris bleek bronskleurig te zijn :'). De verkoper wilde de auto liever niet verkopen aan iemand die aan de andere kant van het land woont :')! Even later kwam hij bij zinnen en wilde de auto toch wel verkopen. Zonder inruil alleen de kosten van het rijklaar maken van de auto als korting. Ik heb 'm gezegd dat ik nog even ging nadenken.

De dealer op de thuisbasis kwam met het voorstel om de Active-uitvoering te regelen met gratis navigatie, want het actiemodel dat gratis navigatie heeft, was uitverkocht. De auto zou dan wel pas begin september in mijn bezit zijn, dus ik maakte me al zorgen om de nieuwe BPM. Was niet nodig, ik betaal voor de auto gewoon de prijs met BPM zoals dat nu is. Al met al heb ik ruim 2.500 euro korting gekregen. Wat ook tof is, is dat de garage in mijn woonplaats de Yaris naar de garage brengt waar het ombouwen zal plaatsvinden en de auto weer ophaalt, zodat ik niet zelf naar de plaats hoef te reizen waar de ombouwgarage staat. Niet dat dat nou zo vreselijk ver rijden is, zo'n drie kwartier heen en drie kwartier terug, maar het scheelt toch wel. Als er wat mis is met het nieuwe pedalensysteem, zal de Toyota-garage de Yaris ook netjes naar de ombouwgarage brengen en de auto weer ophalen. Ik vind het een uitstekende service van de garage in mijn woonplaats. Deze hulp levert de garage in Eindhoven waar de bronzen Yaris stond NIET. De verwachting is dat ik de auto uiterlijk in week 38 wel heb, dus de week van 17 september.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 14 augustus 2018 @ 00:31:00 #77
39237 crew  H_T
2733
pi_181167972
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:39 schreef Skeletor. het volgende: De verwachting is dat ik de auto uiterlijk in week 38 wel heb, dus de week van 17 september.
Dus over een maand heb je je nieuwe wheels? Veel plezier! ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_181218507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dus over een maand heb je je nieuwe wheels? Veel plezier! ^O^
Ja! Dank je wel. Als ik de auto in bezit heb, plaats ik uiteraard foto's. Van de auto zelf, maar ook van de aanpassingen.
pi_181218626
Zo, ik heb contact opgenomen met de garage die de aanpassingen doet. We hebben afgesproken dat de volgende aanpassingen worden gedaan:

- Gaspedaal links
- Langere rails voor de bestuurders- en
de bijrijdersstoel, zodat ik de
rolstoel makkelijk in en uit de auto
kan tillen als ik op mijn
chauffeurstroon zit
- Rubberen strip op de dorpel aan mijn
zijde, zodat de dorpel niet beschadigt
als de rolstoel bij het in de auto
tillen ervan tegen 'm aanbotst.

Deze aanpassingen kosten in totaal zo'n 1.400 euro. Valt nog mee...
pi_181336206
Hebbes! Ik heb het aangepaste rijbewijs gehaald! Het hele examen duurde een dik kwartier. Normaal staat er een uur voor. Ik dacht echt toen we terug gingen naar het CBR dat ik 'm verneukt had. Nee dus. Ging extreem goed...
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:52:20 #81
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_181339049
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:57 schreef Skeletor. het volgende:
Hebbes! Ik heb het aangepaste rijbewijs gehaald! Het hele examen duurde een dik kwartier. Normaal staat er een uur voor. Ik dacht echt toen we terug gingen naar het CBR dat ik 'm verneukt had. Nee dus. Ging extreem goed...
^O^ *O*
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_181361273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:52 schreef Kriegel het volgende:

[..]

^O^ *O*
Dank je wel!
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:40:19 #83
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_181361598
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:24 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Dank je wel!
Blij voor je dat het allemaal zo snel lukt, ik hoop dat je weer veel plezier mag hebben van het autorijden over een maand. :) Hopelijk is dat toch een kleine opsteker na wat er allemaal gebeurd is.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_181387156
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:40 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Blij voor je dat het allemaal zo snel lukt, ik hoop dat je weer veel plezier mag hebben van het autorijden over een maand. :) Hopelijk is dat toch een kleine opsteker na wat er allemaal gebeurd is.
En wat er me nog allemaal te wachten staat :')...

Anyway, bright side of life en zo! Dank je wel :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')