quote:Op zondag 29 juli 2018 00:56 schreef Skeletor. het volgende:
Als ik de auto heb, zal ik wel wat foto's plaatsen.
Jeetje, sterkte. Dat is niet een beetje pech, dat is driedubbele pech en dat dan ook nog gelijktijdig. Top dat je wel doorblijft gaan met autorijden enzo.quote:Op zondag 29 juli 2018 01:01 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dat mag je vragen. Ik ben van de trap gelazer met een dubbele beenbreuk tot gevolg. Ik ben geopereerd, schroeven en draden zijn geplaatst, maar een darmbacteriën gooide roet in het eten. Ik heb namelijk de ziekte van Crohn, een chronische darmontsteking. Deze ziekte was ten tijde van het ongeluk heel actief. De bacteriën zijn door de ontstoken darmwand ontsnapt, zijn via de bloedbaan op de schroeven in mijn been gaan zitten en hebben het hele been van tenen tot de knie verwoest. Ik kon niets meer met het been. De knie was gebogen, ik kon 'm niet meer recht krijgen. Ontstekingen bleven komen. Deze bacteriën hebben ook één van mijn hartkleppen verwoest, dus voor het been eraf ging, kreeg ik ook nog een kunstklep. En zo. Niet cool.
Met elke auto blijft het een gok, zeker als het om tweedehands auto's gaat. Stel dat de drie auto's naar verwachting even duur zijn, naar welke gaat je voorkeur dan uit? En als die leukste auto per jaar 100 euro meer zou kosten, heeft hij dan nog steeds de voorkeur? En hoe zit het bij 500 meer?quote:Op zondag 29 juli 2018 00:47 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Tja, ik wil graag een auto die heel vriendelijk is in het onderhoud. Ik heb ervaring met Toyota. Suzuki staat vandaag de dag hoog aangeschreven. Europeanen bungelen onder deze Japanners in de ranglijst, dus dat is een beetje waarom ik de Beetle leuk vind om naar de kijken, maar twijfel over de prijs-kwaliteitverhouding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Damn, verschrikkelijkquote:Op zondag 29 juli 2018 01:01 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dat mag je vragen. Ik ben van de trap gelazer met een dubbele beenbreuk tot gevolg. Ik ben geopereerd, schroeven en draden zijn geplaatst, maar een darmbacteriën gooide roet in het eten. Ik heb namelijk de ziekte van Crohn, een chronische darmontsteking. Deze ziekte was ten tijde van het ongeluk heel actief. De bacteriën zijn door de ontstoken darmwand ontsnapt, zijn via de bloedbaan op de schroeven in mijn been gaan zitten en hebben het hele been van tenen tot de knie verwoest. Ik kon niets meer met het been. De knie was gebogen, ik kon 'm niet meer recht krijgen. Ontstekingen bleven komen. Deze bacteriën hebben ook één van mijn hartkleppen verwoest, dus voor het been eraf ging, kreeg ik ook nog een kunstklep. En zo. Niet cool.
Dat is mooi.. dan zou ik lekker die Swiffer doenquote:Op zondag 29 juli 2018 00:50 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Is in de Yaris, de Swift en de Beetle mogelijk! Geïnformeerd en wel. Alledrie de garages brengen de auto zelf naar de garage waar het ombouwen plaats zal vinden en haalt 'm ook weer op. Suzuki heeft als extra service ook dat als er iets na het ombouwen iets mis is met het aangepaste deel van de auto, ze de auto zelf naar de ombouwgarage brengen en er weer ophalen. Dat vind ik wel tof.
ik zou dus nooit die yaris kiezen. Word je blijvend invalide, ga je in een auto rijden die er ook meteen als een invalide auto uit zietquote:Op zondag 29 juli 2018 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik moet kiezen tussen de Suzuki Swift en Toyota Yaris dan zou ik kiezen voor een Toyota Yaris, tenminste als je daarvan een hybride versie gaat uitkiezen?
Qua rij-eigenschappen haalt die het niet bij een Suzuki Swift, maar ik denk op alle andere vlakken beter (betere afwerking, meer comfort, zuiniger, nog waardevaster etc).
Een Volkswagen beetle zou ik niet eens overwegen gezien de reputatie van Volkswagen de afgelopen jaren (dan heb ik het niet over hun sjoemelsoftware als wel over de problemen met motoren, distributiekettingen, DSG automaten enz).
Mag ik nog een suggestie aandragen misschien? Heb je ook een nieuw type Mazda 2 overwogen? Naar mijn mening is dat de meest begerenswaardige B-segmenter op dit moment (samen met de Ford Fiesta).
Fijn dat je mijn vragen snapt, wist niet zo heel goed hoe ik het moest verwoorden en gelijkertijd laten merken dat ik oprecht interesse heb in jouw situatie.quote:Op zondag 29 juli 2018 00:56 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Graag gedaan! Mijn vader gaat mee om te rijden.
Rempedaal blijft netjes in het midden. Bij de automaat zit het rempedaal niet links. Alleen het gaspedaal moet naar links. Handbediening of gas links is een kwestie van smaak. Gas links is ruim duizend oeroe goedkoper en er zijn minder rijlessen voor nodig om het aan te leren. Welk systeem veiliger is, is moeilijk te zeggen. Voorstanders van het één vinden het andere systeem onveiliger en vice versa.
Je vragen zijn heel begrijpelijk. Het is ook maf om ineens alles gespiegeld en met één been te moeten doen. Vraag maar raak. Als ik de auto heb, zal ik wel wat foto's plaatsen. Dan is het misschien wat duidelijker.
Dank je welquote:Op zondag 29 juli 2018 01:05 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Jeetje, sterkte. Dat is niet een beetje pech, dat is driedubbele pech en dat dan ook nog gelijktijdig. Top dat je wel doorblijft gaan met autorijden enzo.
quote:Op zondag 29 juli 2018 01:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met elke auto blijft het een gok, zeker als het om tweedehands auto's gaat. Stel dat de drie auto's naar verwachting even duur zijn, naar welke gaat je voorkeur dan uit? En als die leukste auto per jaar 100 euro meer zou kosten, heeft hij dan nog steeds de voorkeur? En hoe zit het bij 500 meer?
Genoeg mensen rijden in een auto die puur rationeel niet te verantwoorden is omdat er betere/goedkopere alternatieven zijn. Toch doen ze het, omdat die auto iets heeft wat ze genoeg waarderen om er meer geld aan uit te geven. Wat meer plezier mag best wat kostenPrecies wat je zegt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je welquote:Op zondag 29 juli 2018 08:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Damn, verschrikkelijk![]()
Dat zo'n relatief klein ongelukje (van de trap vallen is volgens mij het meest voorkomende ongelukje binnenshuis) zulke enorme en ingrijpende gevolgen heeft.
Zo'n breuk is nog tot daar aan toe, maar damn, die infecties daarna![]()
Maar ik heb de indruk dart jij niet een persoon bent die gauw bij de pakken neer gaat zitten.
Hopelijk krijg je veel plezier van je auto.
Automaat bij de Yaris is standaard hybride! Suzuki Swift heeft geen hybride modellen. De Mazda heb ik zeker op de lijst gehad. De Yaris en de Swift hebben het op uiterlijke kenmerken gewonnen...quote:Op zondag 29 juli 2018 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik moet kiezen tussen de Suzuki Swift en Toyota Yaris dan zou ik kiezen voor een Toyota Yaris, tenminste als je daarvan een hybride versie gaat uitkiezen?
Qua rij-eigenschappen haalt die het niet bij een Suzuki Swift, maar ik denk op alle andere vlakken beter (betere afwerking, meer comfort, zuiniger, nog waardevaster etc).
Een Volkswagen beetle zou ik niet eens overwegen gezien de reputatie van Volkswagen de afgelopen jaren (dan heb ik het niet over hun sjoemelsoftware als wel over de problemen met motoren, distributiekettingen, DSG automaten enz).
Mag ik nog een suggestie aandragen misschien? Heb je ook een nieuw type Mazda 2 overwogen? Naar mijn mening is dat de meest begerenswaardige B-segmenter op dit moment (samen met de Ford Fiesta).
Whaha, ik moet lachen om je eerste alinea... De Suzuki-dealer bracht het wat milder. Hij zei dat ik te jong ben voor een ouwelullenbak als de Yaris.quote:Op zondag 29 juli 2018 17:15 schreef reeybehn het volgende:
[..]
ik zou dus nooit die yaris kiezen. Word je blijvend invalide, ga je in een auto rijden die er ook meteen als een invalide auto uit ziet![]()
Zo’n DSG schakelt wel als een trein, en rijdt fantastisch. Bovendien; je wil zelf ook echt plezier van je auto kunnen hebben toch?
Dank je wel! Ik laat het absoluut weten. Het zou wel handig zijn als ik zou weten hoe plaatjes geüpload worden...quote:Op zondag 29 juli 2018 19:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn vragen snapt, wist niet zo heel goed hoe ik het moest verwoorden en gelijkertijd laten merken dat ik oprecht interesse heb in jouw situatie.
Waren ook best wel veel vragen en opmerkingen ineens.....
Maar de oplossing lijkt steeds dichterbij te komen en dat is mooi!
Ben benieuwd naar de foto's, vaak zegt een foto meer dan 1000 woorden.
Succes met het vervolg! Ik hoop dat je er tevreden uit komt.
Dat zou ik ook zeggen als suzukidealer.quote:Op maandag 30 juli 2018 00:58 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Whaha, ik moet lachen om je eerste alinea... De Suzuki-dealer bracht het wat milder. Hij zei dat ik te jong ben voor een ouwelullenbak als de Yaris.
Huh?quote:Op maandag 30 juli 2018 07:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
de yaris station (die hebben mijn ouders).
Auris bedoel ik.quote:
Ja, de Swift heeft betere looks! Het kontje can de Yaris op de Swift, dan zou het plaatje helemaal af zijn. Dank je wel voor de link.quote:Op maandag 30 juli 2018 01:51 schreef apfelstrudel het volgende:
https://www.autoweek.nl/a(...)-swift-toyota-yaris/ staat heel veel informatie in. Misschien is het je de 2 euro waard. Voor de looks moet je zeker voor de swift gaan.
Dank je wel! Goed dat je het formaat auto aanhaalt. Ik heb echter een weloverwogen keuze gemaakt voor deze klasse auto. Vakanties zullen niet plaatsvinden met meer dan drie personen en kinderen krijgen zit er niet in voor mij vanwege andere aandoeningen. Ik heb een auto nodig waar een rolstoel in past en nog drie mensen exclusief ik kunnen plaatsnemen. Zo zit ik belastingtechnisch ook in een gunstigere klasse. Ik ben niet arm, ik ben niet gierig, ik let ook niet obsessief op mijn centen, maar ik smijt niet graag geld over de balk als het me helemaal niets oplevert.quote:Op maandag 30 juli 2018 07:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als suzukidealer.
Dat CVT rijden is wel even wennen, maar daarna merk je er niets meer van. Verder heb ik niet zo veel te melden maar wilde ik je nog even sterkte wensen, heftige gebeurtenis zo!
Ik weet niet hoe je toekomst eruit ziet, maar wellicht is het iets om wat groters uit te kiezen dan de 2 auto's die je noemt, of bijvoorbeeld de yaris station (die hebben mijn ouders). Dan heb je wat meer mogelijkheden voor vakanties/kinderen etc
Of de Pausmobiel, de Yaris Versoquote:Op maandag 30 juli 2018 08:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Auris bedoel ik.
Ik rij er ook weer niet zo vaak in
In theorie is hybride wel weer zuiniger, dus een deel van de extra belasting spaar je weer uit doordat je minder brandstof verbruikt. De vraag is alleen of het genoeg is.quote:Op maandag 13 augustus 2018 00:09 schreef Skeletor. het volgende:
Dat de Yaris hybride is, ik weet niet of ik dat nou een groot voordeel vind. Het is belastingtechnisch niet voordelig. Sterker nog, hybride is zwaarder, dus hogere gewichtsklasse waardoor meer belasting te betalen per kwartaal.
Dus over een maand heb je je nieuwe wheels? Veel plezier!quote:Op maandag 13 augustus 2018 23:39 schreef Skeletor. het volgende: De verwachting is dat ik de auto uiterlijk in week 38 wel heb, dus de week van 17 september.
Ja! Dank je wel. Als ik de auto in bezit heb, plaats ik uiteraard foto's. Van de auto zelf, maar ook van de aanpassingen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 00:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dus over een maand heb je je nieuwe wheels? Veel plezier!
quote:Op maandag 20 augustus 2018 22:57 schreef Skeletor. het volgende:
Hebbes! Ik heb het aangepaste rijbewijs gehaald! Het hele examen duurde een dik kwartier. Normaal staat er een uur voor. Ik dacht echt toen we terug gingen naar het CBR dat ik 'm verneukt had. Nee dus. Ging extreem goed...
Blij voor je dat het allemaal zo snel lukt, ik hoop dat je weer veel plezier mag hebben van het autorijden over een maand.quote:
En wat er me nog allemaal te wachten staatquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 23:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Blij voor je dat het allemaal zo snel lukt, ik hoop dat je weer veel plezier mag hebben van het autorijden over een maand.Hopelijk is dat toch een kleine opsteker na wat er allemaal gebeurd is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |