SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
• Waar woont iedereen?
---
[ Bericht 6% gewijzigd door Dagoduck op 26-07-2018 11:13:49 ]|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
28 graden in Leiden, hier zijn alleen geen zandgronden.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:04 schreef AQUILA. het volgende:
Gaat echt als een raket omhoog die temperatuur in Deelen, 31 graden al daar om 10:50! Die droge zandgronden zullen ook wel meehelpen.
Neh, dat komt vanmiddag pas. Nu kan de airco het nog aan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:14 schreef Wereldgozer het volgende:
Stop de persen, Nattekat vindt het te warm
Ik werd echt heel naar wakker daardoor ja... pas toen ik een paar minuten in de auto zat met airco was dat gevoel weg.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:18 schreef Greys het volgende:
Guana dat ligt niet aan jou hoor (nog even uit vorige topic) want ik vind het ook een stuk benauwder. Net of er niet genoeg zuurstof in de lucht zit dat gevoel.
We moeten een een nieuwe definitie voor een superhittegolf maken eigenlijk. 5 dagen boven de 30 waarvan 3 boven de 35quote:
Waarom zou je zulk weer willenquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
We moeten een een nieuwe definitie voor een superhittegolf maken eigenlijk. 5 dagen boven de 30 waarvan 3 boven de 35
Als dat de nieuwe norm wordt houd ik mijn hart vast..quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
We moeten een een nieuwe definitie voor een superhittegolf maken eigenlijk. 5 dagen boven de 30 waarvan 3 boven de 35
Ik zeg niet dat ik het wil, maar het gebeurd wel bijna deze week, vandaarquote:
Zelfs bij ons wordt morgen 37 (!) graden voorspeld. Dat heb ik echt nooit gezien.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Als dat de nieuwe norm wordt houd ik mijn hart vast..
Ja ellendequote:Op donderdag 26 juli 2018 11:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het wil, maar het gebeurd wel bijna deze week, vandaar
ik ook niet. Niet gezond meer. Maar we klagen altijd he, echte Hollandersquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zelfs bij ons wordt morgen 37 (!) graden voorspeld. Dat heb ik echt nooit gezien.
Lekker tochquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zelfs bij ons wordt morgen 37 (!) graden voorspeld. Dat heb ik echt nooit gezien.
Dat is voor mij wel een hele aparte manier van mijn werk uitvoeren ..quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lekker toch![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker in een zwembadje liggen
hoe is het met de kleine met dit weerquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat is voor mij wel een hele aparte manier van mijn werk uitvoeren ..
Ik zou het zelfs kunnen doen, ware het niet dat ik geen fuck van het scherm zie als ik buiten ga zitten.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat is voor mij wel een hele aparte manier van mijn werk uitvoeren ..
Haha het kan nog erger. Ik heb in Spanje een paar keer 48 graden meegemaakt. Dan ga je ongeveer dood.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ik ook niet. Niet gezond meer. Maar we klagen altijd he, echte Hollanders
Prima, die kan er beter tegen hoor kan ik je zeggen. En in denk ergens wel dat het goed is dat zij deze temperaturen in haar jonge leven al meemaakt.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:51 schreef KingRoland het volgende:
[..]
hoe is het met de kleine met dit weer
Maar da's toch net even anders, ok 48 graden is wel veel maar 35 graden daar voelt anders.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Haha het kan nog erger. Ik heb in Spanje een paar keer 48 graden meegemaakt. Dan ga je ongeveer dood.
Die van ons drijven hun bed uit, krijg het niet meer voor elkaar het een beetje aangenaam voor ze te makenquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Prima, die kan er beter tegen hoor kan ik je zeggen. En in denk ergens wel dat het goed is dat zij deze temperaturen in haar jonge leven al meemaakt.
Ik ben zelfstandige en heb pas volgende week dinsdag een afspraak om een grote klus binnen te halen. Jouw idee klinkt zeer verleidelijk.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lekker toch![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker in een zwembadje liggen
Spaanse lucht is vaak ontzettend droog. Dat scheelt wel.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Maar da's toch net even anders, ok 48 graden is wel veel maar 35 graden daar voelt anders.
Dat kan ik me wel voorstellen ja. Ik heb airco thuis dus niet echt last vanquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:54 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Die van ons drijven hun bed uit, krijg het niet meer voor elkaar het een beetje aangenaam voor ze te maken
Ja dat is voor mij ook het geval, gaan we maar niet doen dusquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zou het zelfs kunnen doen, ware het niet dat ik geen fuck van het scherm zie als ik buiten ga zitten.
En water en laptops is ook niet zo'n goede combi met mijn onhandigheid
Oja en ik heb geen tuin.
Dat klopt, maar wel in het binnenland. Langs de oostkust kan het net zo klam zijn als hier.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Maar da's toch net even anders, ok 48 graden is wel veel maar 35 graden daar voelt anders.
Mietjes, laatst nog bij 38 graden op Iron Maiden staan beukenquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:04 schreef Eightyone het volgende:
https://www.nu.nl/muziek/(...)urg-onwel-hitte.html
Respect. Als ik alcohol drink en lang in de zon sta is dat een recept voor knallende koppijn later die dag.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Mietjes, laatst nog bij 38 graden op Iron Maiden staan beuken
Maarre, worden er gemiddeld toch al niet zo'n 500 tienermeisjes onwel bij een Sheeran concert?
quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Haha het kan nog erger. Ik heb in Spanje een paar keer 48 graden meegemaakt. Dan ga je ongeveer dood.
Ik heb het vermoeden dat je een beetje overdrijft. Een klein beetje maar hoor. Dit omdat het Europees record 48 graden is en dit in Griekenland was. Spanje ligt het record op 47.2quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Hangt er maar net vanaf waar je zit. Oostkusten zijn redelijk bedrukkend. Sowieso is 'droge mediterrane lucht' een fabel. De hoogste dauwpunten van Europa liggen over het algemeen in Italië en op de Balkan. Jep, mediterraan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Gewenning vrees ikquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Respect. Als ik alcohol drink en lang in de zon sta is dat een recept voor knallende koppijn later die dag.
Hmm officieel wel, maar in de stad kan het echt heter zijn. Ook een keer 49,5 meegemaakt in spanje (in rampjaar 2003). Dit gaven verschillende thermometers (zowel digitaal als analoog) in de stad aan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het vermoeden dat je een beetje overdrijft. Een klein beetje maar hoor. Dit omdat het Europees record 48 graden is en dit in Griekenland was. Spanje ligt het record op 47.2
Ik denk dat hij gevoelstemperatuur bedoeld.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het vermoeden dat je een beetje overdrijft. Een klein beetje maar hoor. Dit omdat het Europees record 48 graden is en dit in Griekenland was. Spanje ligt het record op 47.2
Niet alle thermometertjes die in de stad hangen geloven hequote:Op donderdag 26 juli 2018 12:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmm officieel wel, maar in de stad kan het echt heter zijn. Ook een keer 49,5 meegemaakt in spanje (in rampjaar 2003)
Dat snap ik. Maar wat ik bedoel is dat de lucht waarin je loopt tussen de straten wel degelijk echt heter kan zijn dan officieel is aangegeven. Natuurlijk, je moet geen thermometer bij de warme kant van een koelkast gaan hangen of een ander apparaat oid. Maar dat het in de straten 3 graden warmer is, is best logisch.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet alle thermometertjes die in de stad hangen geloven heOfficiële data gebruiken, die gebruik je immers ook in Nederland. Anders had het record in NL ook ruim boven de 40 geweest en in Griekenland waarschijnlijk tegen de 55
Ik weet niet, maar ik kan nooit zo veel met stadsmetingen. Hebben er hier op kantoor eentje in de schaduw hangen en die geeft 34 graden aan terwijl het deftige station hier 500 meter vandaan 27.2 aangeeft.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gevoelstemperatuur bedoeld.
Wellicht bij een officieel meetstation, maar ik heb in 2007 48 graden gehad in Cuenca en 47 in Córdoba in 2010. Het stond op een thermometer aangegeven in de stad.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Haha, awesomequote:Op donderdag 26 juli 2018 11:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Mietjes, laatst nog bij 38 graden op Iron Maiden staan beuken
Ja, sensortje tegen de muur aangeplakt in een broeikas. Om die reden zie je die temperaturen. Welke alweer compleet anders zijn dan de temperatuur op die paar meter afstand dat jij er vandaan staat.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wellicht bij een officieel meetstation, maar ik heb in 2007 48 graden gehad in Cuenca en 47 in Córdoba in 2010. Het stond op een thermometer aangegeven in de stad.
Maar als je dus gaat staan op die plek waar de thermometer hangt is het dus wel zo heetquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, sensortje tegen de muur aangeplakt in een broeikas. Om die reden zie je die temperaturen. Welke alweer compleet anders zijn dan de temperatuur op die paar meter afstand dat jij er vandaan staat.
Hier in de stad ook al eens 50 op zo'n thermoeter in de stad gezien. Terwijl het record hier 44.2 is.
officiële record in Kiruna is 87 graden, was wel een thermometer aan de rand van een sauna maar achquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar als je dus gaat staan op die plek waar de thermometer hangt is het dus wel zo heet
Ohja? Nou iemand heeft een thermometer geplaatst in een fusie reactor en die gaf 99999726 graden aan. Dat is pas heet. Alles daaronder is alleen warm voor mietjes.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
officiële record in Kiruna is 87 graden, was wel een thermometer aan de rand van een sauna maar ach
quote:Als de zomerse warmte aanhoudt, wordt dit mogelijk de langste officiële hittegolf sinds 1901. De kans daarop is aanzienlijk, al gaat de temperatuur komend weekend wel omlaag. Volgens berekeningen kan deze hittegolf 24 dagen duren, meldt Weeronline.
:
Klinkt logisch. Ik was overigens in Reykjavik toen het temperatuurrecord daar werd verbroken: 26,2 graden. Was in 2008. Is officieelquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, sensortje tegen de muur aangeplakt in een broeikas. Om die reden zie je die temperaturen. Welke alweer compleet anders zijn dan de temperatuur op die paar meter afstand dat jij er vandaan staat.
Hier in de stad ook al eens 50 op zo'n thermoeter in de stad gezien. Terwijl het record hier 44.2 is.
stelletje flikkersquote:Hitte: ambtenaren mogen eerder naar huis
Ik was hier met het stadsrecord van 44,2 wat maar een graadje beneden het bijna 100 jaar oude landelijk record was. Bewolkt en benauwd dat het wasquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Ik was overigens in Reykjavik toen het temperatuurrecord daar werd verbroken: 26,2 graden. Was in 2008. Is officieel.
Wij willen magnums, klaas.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
stelletje flikkers
die gasten worden betaald van onze belastingcenten waar we hard voor moeten werken en gaan doodleuk eerder naar huis op onze kosten
willen wij dat?
Klinkt heftig. Waar in Bulgarije woon je? Ik heb daar een roadtrip gemaakt twee jaar geleden. Burgas en Plovdiv vond ik erg mooi. Sunny Beach heb ik links laten liggen. Dat was nog treuriger dan Benidorm en Salou.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik was hier met het stadsrecord van 44,2 wat maar een graadje beneden het bijna 100 jaar oude landelijk record was. Bewolkt en benauwd dat het was's avonds grote onweersbuien en dag nadien was de 36 graden echt een verademing
Geen idee of de concentraties ozon/smog, stikstofdioxide en fijnstof her en der verschillend zijn. Gisteren was het ook erg warm en toen had ik geen moment het gevoel van te weinig lucht.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:08 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind het nog steeds niet benauwd. Gewoon warm. Erg warm. En dan is er gevoelsmatig niet veel lucht.
Het klinkt als een broodje aap verhaal. Uit ervaring kan ik zeggen dat rijksambtenaren momenteel gewoon doorwerken. Ik ben zelf wel vrij maar dan alleen omdat ik zelf vrij genomen heb.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
stelletje flikkers
die gasten worden betaald van onze belastingcenten waar we hard voor moeten werken en gaan doodleuk eerder naar huis op onze kosten
willen wij dat?
https://www.luchtmeetnet.nl/quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee of de concentraties ozon/smog, stikstofdioxide en fijnstof her en der verschillend zijn. Gisteren was het ook erg warm en toen had ik geen moment het gevoel van te weinig lucht.
staat gewoon op de telegraaf...quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het klinkt als een broodje aap verhaal. Uit ervaring kan ik zeggen dat rijksambtenaren momenteel gewoon doorwerken. Ik ben zelf wel vrij maar dan alleen omdat ik zelf vrij genomen heb.
Dat zijn ten eerste al gemeenteambtenaren maar ik lees ook iets van een tropenrooster en mensen die al op 6.30 uur beginnen. De Telegraaf lijkt het verhaal wat aan te dikken.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
staat gewoon op de telegraaf...
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-eerder-naar-huis
En sowieso, wat maakt het uit. We zijn geen robots tsongejonge. Laat mensen lekker eerder gaan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zijn ten eerste al gemeenteambtenaren maar ik lees ook iets van een tropenrooster en mensen die al op 6.30 uur beginnen. De Telegraaf lijkt het verhaal wat aan te dikken.
Klaas zijn brein is nog niet voldoende ontwikkeld om dit soort verbanden te leggen.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zijn ten eerste al gemeenteambtenaren maar ik lees ook iets van een tropenrooster en mensen die al op 6.30 uur beginnen. De Telegraaf lijkt het verhaal wat aan te dikken.
Dan drink je niet hard genoegquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Respect. Als ik alcohol drink en lang in de zon sta is dat een recept voor knallende koppijn later die dag.
Dus in 1 gemeente mogen ze eerder naar huis? Nou juj...quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De afgunst onder dat berichtquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik woon in Veliko Tarnovo, in het noorden van het land. Door de ligging erg gevoelig voor zowel hitte in de zomer als koude in de winter.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Klinkt heftig. Waar in Bulgarije woon je? Ik heb daar een roadtrip gemaakt twee jaar geleden. Burgas en Plovdiv vond ik erg mooi. Sunny Beach heb ik links laten liggen. Dat was nog treuriger dan Benidorm en Salou.
En werklozenquote:
Moeten ze niet doen, krijg je het alleen maar warm vanquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:45 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Lekker schuimbekkend de telegraaf lezen.
Dit vind ik een beetje bizar. Ik had geen idee dat jij in Veliko Tarnovo woont (wel in Bulgarije), en ik zag echt drie minuten geleden een reclame/itempje op CNN over Veliko Tarnovo waarna ik er ook nog even naar ging googelen. Toevalquote:
quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:43 schreef Ronzz het volgende:
KNMI heeft de legenda op max 38 gezet inmiddels
Maar wel kankeren over een paar ambtenaren die wat eerder naar huis mogen vanwege diezelfde hitte. Wat een afgunst zeg.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:10 schreef klaasweetalles het volgende:
ik maak iedereen vandaag kapot die zorgt dat ik het nog warmer krijg....
knmi:quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:57 schreef beantherio het volgende:
Rond 16.00 uur zou de piektemperatuur bereikt moeten worden. Ik ben benieuwd waar we op uit komen.![]()
Hier in Zwolle staat de temperatuur al op 32,8. Dat zit al dicht bij de piek van dinsdag aan het eind van de middag (33,1). Oei.
RIP Nederlandquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:58 schreef NaturalScience het volgende:
Nieuwe berekening van GFS voor 8 augustus.
[ afbeelding ]
Plaatke bookmarked voor later misbruikquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:58 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Welnee, hier wordt het precies even warm als vandaag.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
RIP Nederland![]()
![]()
Als dit waar wordt dan gaan er echt problemen ontstaan.
Ik zit vooral te denken aan de watervoorziening bij langdurige droogte. Ik linkte al eerder naar een artikel van RTV Oost want in sommige gebieden zijn er al problemen aan het ontstaan. Met nog 2 weken dit soort weer wordt dat echt wel serieus een probleem.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee, hier wordt het precies even warm als vandaag.
Ik sta ook de hele dag buiten. Maar heb er net een eind aan gebreidquote:
Nice...quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:58 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is de naam van dat model eigenlijk? Ik haal ze altijd door elkaar.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nice...
wat zegt het Europese model over die dag?
Klopt.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zit vooral te denken aan de watervoorziening bij langdurige droogte. Ik linkte al eerder naar een artikel van RTV Oost want in sommige gebieden zijn er al problemen aan het ontstaan. Met nog 2 weken dit soort weer wordt dat echt wel serieus een probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |