Ohja? Nou iemand heeft een thermometer geplaatst in een fusie reactor en die gaf 99999726 graden aan. Dat is pas heet. Alles daaronder is alleen warm voor mietjes.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
officiële record in Kiruna is 87 graden, was wel een thermometer aan de rand van een sauna maar ach
quote:Als de zomerse warmte aanhoudt, wordt dit mogelijk de langste officiële hittegolf sinds 1901. De kans daarop is aanzienlijk, al gaat de temperatuur komend weekend wel omlaag. Volgens berekeningen kan deze hittegolf 24 dagen duren, meldt Weeronline.
:
Klinkt logisch. Ik was overigens in Reykjavik toen het temperatuurrecord daar werd verbroken: 26,2 graden. Was in 2008. Is officieelquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, sensortje tegen de muur aangeplakt in een broeikas. Om die reden zie je die temperaturen. Welke alweer compleet anders zijn dan de temperatuur op die paar meter afstand dat jij er vandaan staat.
Hier in de stad ook al eens 50 op zo'n thermoeter in de stad gezien. Terwijl het record hier 44.2 is.
stelletje flikkersquote:Hitte: ambtenaren mogen eerder naar huis
Ik was hier met het stadsrecord van 44,2 wat maar een graadje beneden het bijna 100 jaar oude landelijk record was. Bewolkt en benauwd dat het wasquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Ik was overigens in Reykjavik toen het temperatuurrecord daar werd verbroken: 26,2 graden. Was in 2008. Is officieel.
Wij willen magnums, klaas.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
stelletje flikkers
die gasten worden betaald van onze belastingcenten waar we hard voor moeten werken en gaan doodleuk eerder naar huis op onze kosten
willen wij dat?
Klinkt heftig. Waar in Bulgarije woon je? Ik heb daar een roadtrip gemaakt twee jaar geleden. Burgas en Plovdiv vond ik erg mooi. Sunny Beach heb ik links laten liggen. Dat was nog treuriger dan Benidorm en Salou.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik was hier met het stadsrecord van 44,2 wat maar een graadje beneden het bijna 100 jaar oude landelijk record was. Bewolkt en benauwd dat het was's avonds grote onweersbuien en dag nadien was de 36 graden echt een verademing
Geen idee of de concentraties ozon/smog, stikstofdioxide en fijnstof her en der verschillend zijn. Gisteren was het ook erg warm en toen had ik geen moment het gevoel van te weinig lucht.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:08 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind het nog steeds niet benauwd. Gewoon warm. Erg warm. En dan is er gevoelsmatig niet veel lucht.
Het klinkt als een broodje aap verhaal. Uit ervaring kan ik zeggen dat rijksambtenaren momenteel gewoon doorwerken. Ik ben zelf wel vrij maar dan alleen omdat ik zelf vrij genomen heb.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
stelletje flikkers
die gasten worden betaald van onze belastingcenten waar we hard voor moeten werken en gaan doodleuk eerder naar huis op onze kosten
willen wij dat?
https://www.luchtmeetnet.nl/quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee of de concentraties ozon/smog, stikstofdioxide en fijnstof her en der verschillend zijn. Gisteren was het ook erg warm en toen had ik geen moment het gevoel van te weinig lucht.
staat gewoon op de telegraaf...quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het klinkt als een broodje aap verhaal. Uit ervaring kan ik zeggen dat rijksambtenaren momenteel gewoon doorwerken. Ik ben zelf wel vrij maar dan alleen omdat ik zelf vrij genomen heb.
Dat zijn ten eerste al gemeenteambtenaren maar ik lees ook iets van een tropenrooster en mensen die al op 6.30 uur beginnen. De Telegraaf lijkt het verhaal wat aan te dikken.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
staat gewoon op de telegraaf...
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-eerder-naar-huis
En sowieso, wat maakt het uit. We zijn geen robots tsongejonge. Laat mensen lekker eerder gaan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zijn ten eerste al gemeenteambtenaren maar ik lees ook iets van een tropenrooster en mensen die al op 6.30 uur beginnen. De Telegraaf lijkt het verhaal wat aan te dikken.
Klaas zijn brein is nog niet voldoende ontwikkeld om dit soort verbanden te leggen.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zijn ten eerste al gemeenteambtenaren maar ik lees ook iets van een tropenrooster en mensen die al op 6.30 uur beginnen. De Telegraaf lijkt het verhaal wat aan te dikken.
Dan drink je niet hard genoegquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Respect. Als ik alcohol drink en lang in de zon sta is dat een recept voor knallende koppijn later die dag.
Dus in 1 gemeente mogen ze eerder naar huis? Nou juj...quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De afgunst onder dat berichtquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik woon in Veliko Tarnovo, in het noorden van het land. Door de ligging erg gevoelig voor zowel hitte in de zomer als koude in de winter.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Klinkt heftig. Waar in Bulgarije woon je? Ik heb daar een roadtrip gemaakt twee jaar geleden. Burgas en Plovdiv vond ik erg mooi. Sunny Beach heb ik links laten liggen. Dat was nog treuriger dan Benidorm en Salou.
En werklozenquote:
Moeten ze niet doen, krijg je het alleen maar warm vanquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:45 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Lekker schuimbekkend de telegraaf lezen.
Dit vind ik een beetje bizar. Ik had geen idee dat jij in Veliko Tarnovo woont (wel in Bulgarije), en ik zag echt drie minuten geleden een reclame/itempje op CNN over Veliko Tarnovo waarna ik er ook nog even naar ging googelen. Toevalquote:
quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:43 schreef Ronzz het volgende:
KNMI heeft de legenda op max 38 gezet inmiddels
Maar wel kankeren over een paar ambtenaren die wat eerder naar huis mogen vanwege diezelfde hitte. Wat een afgunst zeg.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:10 schreef klaasweetalles het volgende:
ik maak iedereen vandaag kapot die zorgt dat ik het nog warmer krijg....
knmi:quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:57 schreef beantherio het volgende:
Rond 16.00 uur zou de piektemperatuur bereikt moeten worden. Ik ben benieuwd waar we op uit komen.![]()
Hier in Zwolle staat de temperatuur al op 32,8. Dat zit al dicht bij de piek van dinsdag aan het eind van de middag (33,1). Oei.
RIP Nederlandquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:58 schreef NaturalScience het volgende:
Nieuwe berekening van GFS voor 8 augustus.
[ afbeelding ]
Plaatke bookmarked voor later misbruikquote:Op donderdag 26 juli 2018 12:58 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Welnee, hier wordt het precies even warm als vandaag.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
RIP Nederland![]()
![]()
Als dit waar wordt dan gaan er echt problemen ontstaan.
Ik zit vooral te denken aan de watervoorziening bij langdurige droogte. Ik linkte al eerder naar een artikel van RTV Oost want in sommige gebieden zijn er al problemen aan het ontstaan. Met nog 2 weken dit soort weer wordt dat echt wel serieus een probleem.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee, hier wordt het precies even warm als vandaag.
Ik sta ook de hele dag buiten. Maar heb er net een eind aan gebreidquote:
Nice...quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:58 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is de naam van dat model eigenlijk? Ik haal ze altijd door elkaar.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nice...
wat zegt het Europese model over die dag?
Klopt.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zit vooral te denken aan de watervoorziening bij langdurige droogte. Ik linkte al eerder naar een artikel van RTV Oost want in sommige gebieden zijn er al problemen aan het ontstaan. Met nog 2 weken dit soort weer wordt dat echt wel serieus een probleem.
ECMWFquote:Op donderdag 26 juli 2018 13:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat is de naam van dat model eigenlijk? Ik haal ze altijd door elkaar.
06Z van de EC moet nog binnenrollen.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nice...
wat zegt het Europese model over die dag?
EC**quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat is de naam van dat model eigenlijk? Ik haal ze altijd door elkaar.
quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Of Pizzabezorger... knap werk als je dat ding nu koud bezorgt...
Gekte.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:58 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:26 schreef beantherio het volgende:
Venlo is de warmste plaats van Nederland vandaag lijkt het. Inmiddels 35,1 daar (of daar in de buurt).
Het zou kunnen mits het niet gaat waaien oid.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:30 schreef spiritusbus het volgende:
Nog een uur of 3 voor 3,5 graad erbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |