SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2018 uitgelegd
Hopen mag altijd laten we maar zeggenquote:Op maandag 23 juli 2018 15:33 schreef flipsen het volgende:
Stiekem hoop ik toch nog steeds dat er een race hier in Mar del Plata (Argentinie) komt. Was jaren geleden een politiek dingetje natuurlijk, er werd al keihard geroepen dat alles rond was. Nooit gebeurd, duh...
Maar als ik hier in het laagseizoen langs de boulevard en enkele stukken rij, is dat echt een ge-wel-dig circuit (sowieso kan je er in het laagseizoen lekker scheuren, ook al is het gewoon centrum). Zou wel heel tof zijn en ik mag toch gewoon stilletjes blijven hopen?
Best wel, autoracen is erg populair, maar dan met name de tourwagenklasses. Iedere stad heeft wel een autodromoquote:Op maandag 23 juli 2018 15:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
eerst maar een opvolger voor Reutemann Fangio zien te krijgen, wordt er veel geracet in Argentina?
De ChampCar race in 2007 was behoorlijk saai omdat er niet ingehaald kan worden. Daarvoor is de baan veels te smal.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.
Baku werd ook afgedaan als saai en heeft nu al een paar mooie races opgeleverd. Well done F1.
Hyundai Sauber Ferrariquote:Op maandag 23 juli 2018 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
En nog wat zijdelings nieuws: https://www.nu.nl/economi(...)pen-ceo-functie.html
Nog meer onrust daar dus. Hoop voor de F1-tak dat ze er weinig last van ondervinden.
Bron?quote:
Op dit tempo houdt Williams gewoon op te bestaan, of gaan ze over in het B-team van Mercedes.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:49 schreef Fer het volgende:
De volgende vraag, wie koopt/sponsort Williams volgend jaar?
Dat wordt FI. Dat probeerde Stroll al bij Williams maar kreeg dat niet voor elkaar.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Op dit tempo houdt Williams gewoon op te bestaan, of gaan ze over in het B-team van Mercedes.
Ik denk dat Williams weinig keus heeft om meer met Mercedes samen te werken. Denk dat de Duitsers ook wel willen, omdat de Ferrari-teams nu wel erg nadrukkelijk de Benzen in de schaduw zetten.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Op dit tempo houdt Williams gewoon op te bestaan, of gaan ze over in het B-team van Mercedes.
Ocan en Sainz zullen toch ook pas miv volgend seizoen vertrekken toch? Dus waarom kan Stroll dan niet gewoon naar het stoeltje van Ocon en zou Russell moeten waarnemen?quote:Op maandag 23 juli 2018 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
Lees het net ook. De grote stoelendans zou na de zomerpauze al gaan beginnen.
Zoals ik in het Silly Season topic al zei, gaat Ocon naar Renault en Sainz naar McLaren ten koste van Vandoorne. Russell zou tijdelijk de plaats van Ocon bij FI innemen totdat Stroll volgend jaar daar instapt.
En volgens andere bronnen rijdt Russell volgend jaar dan in plaats van Stroll bij Williams.
Staat in het stuk van Autobild.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ocan en Sainz zullen toch ook pas miv volgend seizoen vertrekken toch? Dus waarom kan Stroll dan niet gewoon naar het stoeltje van Ocon en zou Russell moeten waarnemen?
En dan vanaf 2021 nieuwe banden leveren.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:06 schreef sasquatsch het volgende:
In ander nieuws, Michelin is geďnteresseerd in een terugkeer als bandenleverancier vanaf 2020.
https://www.racefans.net/(...)rmula-1-return-2020/
Denk ook dat ze met een verlies van Stroll EN Martini in serieuze problemen komen. Het eigen ontwerp van Paddy Lowe is ook een gigantische fail. Ik zie die man ook niet op zijn plek in een kleine (arme) organisatie.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat Williams weinig keus heeft om meer met Mercedes samen te werken. Denk dat de Duitsers ook wel willen, omdat de Ferrari-teams nu wel erg nadrukkelijk de Benzen in de schaduw zetten.
Dat is wel erg veel speculaas, maar hoopgevend was in ieder geval dat de nieuwe voorvleugel lijkt te werken, want Sirotkin haalde er Q2 meequote:Op maandag 23 juli 2018 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk ook dat ze met een verlies van Stroll EN Martini in serieuze problemen komen. Het eigen ontwerp van Paddy Lowe is ook een gigantische fail. Ik zie die man ook niet op zijn plek in een kleine (arme) organisatie.
Deze zuig ik uit mijn duim, maar het zou mij niks verbazen als net als bij Sauber de banden versterkt worden met Mercedes. Dat familie Wolff de aandelen van Paddy overneemt, Paddy en James Allison wisselen van plek en als Susie Wolff na een jaartje bij Venturi het vak geleerd heeft, neem zij volgende zomer de baan van Claire over.
#TeamSusiequote:Op maandag 23 juli 2018 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk ook dat ze met een verlies van Stroll EN Martini in serieuze problemen komen. Het eigen ontwerp van Paddy Lowe is ook een gigantische fail. Ik zie die man ook niet op zijn plek in een kleine (arme) organisatie.
Deze zuig ik uit mijn duim, maar het zou mij niks verbazen als net als bij Sauber de banden versterkt worden met Mercedes. Dat familie Wolff de aandelen van Paddy overneemt, Paddy en James Allison wisselen van plek en als Susie Wolff na een jaartje bij Venturi het vak geleerd heeft, neem zij volgende zomer de baan van Claire over.
Ok. Maar dan zou Lance een contract hebben van x jaar en een paar races? Of x en een half jaar?quote:Op maandag 23 juli 2018 20:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Staat in het stuk van Autobild.
En dat Stroll niet meteen meegaat zal wel te maken hebben met contracten.
Nee, een contract tot eind dit jaar.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. Maar dan zou Lance een contract hebben van x jaar en een paar races? Of x en een half jaar?
Ocon is een Merc junior toch? Lijkt me niet dat hij dan naar een ander worksteam gaat.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, een contract tot eind dit jaar.
En aangezien Renault graag Ocon wil en McLaren Sainz, zouden zij dus al op Spa kunnen wisselen. Russell zou dan de rest van dit seizoen voor FI gaan rijden.
FI, Renault en McLaren doen hierover denk ik niet zo moeilijk. Ligt er alleen aan wat voor contract Vandoorne heeft.
Paddy Lowe komt bij Mercedes vandaan, daar is hij twee jaar geleden stampvoetend de deur uit gegaan na het akkefietje met Hamilton in Abu Dhabi. Ik zie hem daar niet terugkeren.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk ook dat ze met een verlies van Stroll EN Martini in serieuze problemen komen. Het eigen ontwerp van Paddy Lowe is ook een gigantische fail. Ik zie die man ook niet op zijn plek in een kleine (arme) organisatie.
Deze zuig ik uit mijn duim, maar het zou mij niks verbazen als net als bij Sauber de banden versterkt worden met Mercedes. Dat familie Wolff de aandelen van Paddy overneemt, Paddy en James Allison wisselen van plek en als Susie Wolff na een jaartje bij Venturi het vak geleerd heeft, neem zij volgende zomer de baan van Claire over.
Owh zo. Waarom na de zomerstop al wisselen?!quote:Op maandag 23 juli 2018 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, een contract tot eind dit jaar.
En aangezien Renault graag Ocon wil en McLaren Sainz, zouden zij dus al op Spa kunnen wisselen. Russell zou dan de rest van dit seizoen voor FI gaan rijden.
FI, Renault en McLaren doen hierover denk ik niet zo moeilijk. Ligt er alleen aan wat voor contract Vandoorne heeft.
Als Mercedes junior heeft hij al voor Renault getest twee jaar geleden. En Mercedes en Renault vinden het allebei niet erg.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:46 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ocon is een Merc junior toch? Lijkt me niet dat hij dan naar een ander worksteam gaat.
Waarom niet? Er is geen plek bij Merc zelf. En hoe meer (verschillende) ervaring hoe beter...quote:Op maandag 23 juli 2018 20:46 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ocon is een Merc junior toch? Lijkt me niet dat hij dan naar een ander worksteam gaat.
Bij Ted's Notebook kwam daar wel een leuk feitje over langs:quote:Op maandag 23 juli 2018 20:06 schreef sasquatsch het volgende:
In ander nieuws, Michelin is geďnteresseerd in een terugkeer als bandenleverancier vanaf 2020.
https://www.racefans.net/(...)rmula-1-return-2020/
Klopt. Maar blijkbaar kunnen ze het huidige contract met Pirelli niet zomaar voor een jaar verlengen.quote:Op maandag 23 juli 2018 21:11 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Bij Ted's Notebook kwam daar wel een leuk feitje over langs:
Als je voor 2021 wil instappen met het nieuwe bandenregelement moet je in 2020 instappen; dit zou betekenen dat je voor één jaar banden moet ontwikkelen in het huidige formaat, om een jaar later voor de 18 inch versie te ontwikkelen. Dat zijn een hoop centjes investeren voor banden die je maar één jaar kan gebruiken...
En zo werkt kartelvorming.quote:Op maandag 23 juli 2018 21:11 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Bij Ted's Notebook kwam daar wel een leuk feitje over langs:
Als je voor 2021 wil instappen met het nieuwe bandenregelement moet je in 2020 instappen; dit zou betekenen dat je voor één jaar banden moet ontwikkelen in het huidige formaat, om een jaar later voor de 18 inch versie te ontwikkelen. Dat zijn een hoop centjes investeren voor banden die je maar één jaar kan gebruiken...
Vandoorne is niet zn hoogvlieger, als je hem mist kan je dat prima opvangen, zeker met het geld dat je overhoud als je alonso zn salaris niet meer hoeft te betalen.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
Bij McLaren is het ook wel een risico om Vandoorne eruit te gooien, wetende dat Alonso misschien wel stopt na dit seizoen. Dus vraag me af of er wel zo'n midseason switch komt.
SAI heeft niet zo veel te willen aangezien hij bij RB nu nog lager in de rangorde blijkt te staan dan Gasly, hij behoorlijk onder doet voor Hulkenberg/renault ocon wil hebben en geen van de geruchten over de interresse van mercedes en ferrari een paar jaar geleden waar bleken te zijn.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh zo. Waarom na de zomerstop al wisselen?!
Doe normaal en wissel na het seizoen..
Als ik SAI was zou ik overigens sowieso niet naar McLaren gaan
Doe Russell heeft toch geen super licentie?quote:Op maandag 23 juli 2018 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
Lees het net ook. De grote stoelendans zou na de zomerpauze al gaan beginnen.
Zoals ik in het Silly Season topic al zei, gaat Ocon naar Renault en Sainz naar McLaren ten koste van Vandoorne. Russell zou tijdelijk de plaats van Ocon bij FI innemen totdat Stroll volgend jaar daar instapt.
En volgens andere bronnen rijdt Russell volgend jaar dan in plaats van Stroll bij Williams.
Hij heeft 51 super licentie punten behaald in de afgelopen 3 jaar, dus kwalificeert zich voor een superlicentie.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 12:14 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Doe Russell heeft toch geen super licentie?
Die willen ze nog een jaar laten rijpen. Maakt teveel fouten de laatste tijd.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 12:28 schreef Rossdale het volgende:
Waarom zou McLaren Sainz willen? Ze hebben Norris op de reservebank
En ik heb die hype rond Carlos sowieso nooit echt begrepen. Het is niet de eerste keer dat ik dit zeg: Sainz werd enorm opgehemeld omwille van zijn prestaties in junior klassen. En dat terwijl die nooit dominant is geweest, zeker niet in GP3 en evengoed niet in FR3.5. Nederlandse (social) media en forums deden daar nog een schepje bovenop toen die langs Max reed, om Max zijn prestaties in de STR nóg beter te doen lijken dan ze al waren.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 12:28 schreef Rossdale het volgende:
Waarom zou McLaren Sainz willen? Ze hebben Norris op de reservebank
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso zou Sainz een reden voor Alonso zijn om nog een jaartje te blijven.
Alonso en papa Sainz gaan al ver terug, misschien wel een vriendendienst of om wat grote Spaanse sponsors binnen te krijgenquote:
Als Alonso geen spaanse sponsoren aantrekt, dan doet Sainz dat al helemaal niet. Ja Estrella zal wel meeverhuizen, maar verder...quote:Op dinsdag 24 juli 2018 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alonso en papa Sainz gaan al ver terug, misschien wel een vriendendienst of om wat grote Spaanse sponsors binnen te krijgen
het is ook maar een theorie maar het zou kunnen dat ze een potentiele partner hebben voor meerdere jaren die er zeker van wil zijn dat er een Spanjaard in het team blijft, Santander was er ook niet blij mee dat ze nog aan McLaren vastzaten toen Alonso daar vertrok.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 13:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als Alonso geen spaanse sponsoren aantrekt, dan doet Sainz dat al helemaal niet. Ja Estrella zal wel meeverhuizen, maar verder...
McLaren wil blijkbaar koste wat het kost Alonso behouden en het aantrekken van zijn vriend Carlos Sainz zou daarbij kunnen helpen. Althans, dat is wat ik hoor (want is afgelopen weekend tijdens de kwali/race ook al genoemd).quote:
Ah op die manier. Ik wist niet dat ze vrienden waren.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
McLaren wil blijkbaar koste wat het kost Alonso behouden en het aantrekken van zijn vriend Carlos Sainz zou daarbij kunnen helpen. Althans, dat is wat ik hoor (want is afgelopen weekend tijdens de kwali/race ook al genoemd).
In ieder geval gaat het gerucht dat Sainz naar McLaren gaat al een tijdje en wordt door de huidige geruchten alleen maar versterkt.
Wordt bevestigd door nu.nl:quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sasquatsch het volgende:
Marchionne heeft waarschijnlijk een hersenbeschadiging opgelopen door een embolie tijdens de operatie om een kwaadaardige tumor uit zijn schouder te verwijderen.
http://www.autonews.com/a(...)rgery-italian-report
Vergeet vooral Fiat niet.quote:Op woensdag 25 juli 2018 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Inmiddels opgepikt door andere media, rip
Wat die man heeft bekend voor Ferrari is niet normaal.
RIP, maar voor Ferrari valt toch wel mee die deden het al goed voor hij kwam, maar voor Fiat en de Italiaanse autoindustrie absoluut een godquote:Op woensdag 25 juli 2018 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Inmiddels opgepikt door andere media, rip
Wat die man heeft bekend voor Ferrari is niet normaal.
was wat gecompliceerder dan datquote:Op woensdag 25 juli 2018 12:04 schreef vosss het volgende:
Overigens verwacht je toch niet dat je zomaar ernstig hersenletsel oploopt en/of dood gaat tijdens/na een schouderoperatie
twitter:joesaward twitterde op dinsdag 24-07-2018 om 21:12:35 Marchionne’s condition https://t.co/D8bBcA7UoD https://t.co/hPty0imfHi reageer retweet
https://www.motorsportwee(...)t&utm_medium=twitterquote:Sergio Marchionne was suffering from a malignant tumour in a shoulder and was undergoing surgery to remove this when he suffered an embolism
Die kans is er altijd, zelfs bij routineklusjes als amandelen knippenquote:Op woensdag 25 juli 2018 12:10 schreef vosss het volgende:
Nouja ook bij een tumor zou ik niet denken dat de kans aanwezig is dat je het loodje legt.
Dat hebben ze mij vorig jaar gelukkig niet verteld toen ik geopereerd werd aan allebei mijn ogen.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Die kans is er altijd, zelfs bij routineklusjes als amandelen knippen
Never mind.. het is een bericht uit 2015twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 19-08-2015 om 18:13:04 Scuderia Ferrari - Raikkonen’s contract extended http://t.co/KMm7SCFgoe #redseason #Kimi7 http://t.co/QybmtlZJJQ reageer retweet
die datumquote:Op woensdag 25 juli 2018 12:32 schreef ondeugend het volgende:twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 19-08-2015 om 18:13:04 Scuderia Ferrari - Raikkonen’s contract extended http://t.co/KMm7SCFgoe #redseason #Kimi7 http://t.co/QybmtlZJJQ reageer retweet
Ja ik kwam er net ook achter. Vond het al een beetje bizar na het trieste nieuwsquote:
Ik verwacht dat ookquote:Op woensdag 25 juli 2018 12:42 schreef vosss het volgende:
Als hij dit jaar zo doorgaat dan verwacht ik dattie gewoon weer een jaar bijtekent eigenlijk.
Ik zie ze echt niet volgend jaar al Leclerc in die auto zetten als ik eerlijk ben.
We lazen het hier het eerst in je post!quote:
je ziet sowieso dat de Ferrari auto's het goed doen, Haas doet ook aardig meequote:Op woensdag 25 juli 2018 12:44 schreef vosss het volgende:
Overigens als Ericcson P9 kan finishen met die auto dan vraag ik mij af hoe groot dat talent van Leclerc dan eigenlijk is. Ik zeg niet dat ie geen talent heeft, maar volgens mij wordt het door de media groter gemaakt dan het is. Die Sauber is gewoon geen slechte auto. En toch roept men elke keer hoe onvoorstelbaar dat het is wat Leclerc er mee doet.
Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen.
Dat is een beste understatement die je daar maaktquote:
We hebben inderdaad te veel in het achterhoofd hoe abominabel de Sauber vorig en begin dit jaar was. Maar hij maakt wel erg veel indruk in zijn eerste jaar, maar hoe groot zijn prestaties zijn is voor het publiekmoeilijk in te schatten. Ik lees er graag over. Er moet toch wel iets zijn?quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:44 schreef vosss het volgende:
Overigens als Ericcson P9 kan finishen met die auto dan vraag ik mij af hoe groot dat talent van Leclerc dan eigenlijk is. Ik zeg niet dat ie geen talent heeft, maar volgens mij wordt het door de media groter gemaakt dan het is. Die Sauber is gewoon geen slechte auto. En toch roept men elke keer hoe onvoorstelbaar dat het is wat Leclerc er mee doet.
Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen.
Met Marchionne had ik het nog wel verwacht. Hij was een groot voorstander van Leclerc.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:42 schreef vosss het volgende:
Als hij dit jaar zo doorgaat dan verwacht ik dattie gewoon weer een jaar bijtekent eigenlijk.
Ik zie ze echt niet volgend jaar al Leclerc in die auto zetten als ik eerlijk ben.
Bekijk maar wat F2 races van Leclerc terug. Wat hij daar doet heeft nog niemand in de GP2/F2 gedaan.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:44 schreef vosss het volgende:
Overigens als Ericcson P9 kan finishen met die auto dan vraag ik mij af hoe groot dat talent van Leclerc dan eigenlijk is. Ik zeg niet dat ie geen talent heeft, maar volgens mij wordt het door de media groter gemaakt dan het is. Die Sauber is gewoon geen slechte auto. En toch roept men elke keer hoe onvoorstelbaar dat het is wat Leclerc er mee doet.
Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen.
Kwam ook door de omstandigheden. Je hebt gezien dat het een kleine periode heeft geregend?quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:44 schreef vosss het volgende:
Overigens als Ericcson P9 kan finishen met die auto dan vraag ik mij af hoe groot dat talent van Leclerc dan eigenlijk is. Ik zeg niet dat ie geen talent heeft, maar volgens mij wordt het door de media groter gemaakt dan het is. Die Sauber is gewoon geen slechte auto. En toch roept men elke keer hoe onvoorstelbaar dat het is wat Leclerc er mee doet.
Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen.
Leclerc.quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:45 schreef twiFight het volgende:
Eriksson heeft al tientallen keren de kans gehad om op te vallen, maar heeft dat nagenoeg nooit gedaan. Dat de Sauber nu stukken beter is is evident, maar alsnog presteert LeClerc beter.
Ik mocht LeClerc nooit, maar sinds hij in de F1 zijn mannetje staat heb ik meer respect voor hem.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:45 schreef twiFight het volgende:
Eriksson heeft al tientallen keren de kans gehad om op te vallen, maar heeft dat nagenoeg nooit gedaan. Dat de Sauber nu stukken beter is is evident, maar alsnog presteert LeClerc beter.
Ik mocht LeClerc nooit, maar sinds hij in de F1 zijn mannetje staat heb ik meer respect voor hem.
En Ericssonquote:
quote:McLaren sign Toro Rosso’s Key as technical chief
The rebuild to bring McLaren back to the top continues with news that Toro Rosso’s James Key will join the British team in the newly-created role of Technical Director.
A McLaren spokesperson confirmed to Formula1.com that Key is to become part of the Woking squad. However, it remains unclear when the 46 year old will begin work. Toro Rosso have declined to comment.
Key has two decades of experience in F1, having begun his career at Jordan in 1998. He remained with the team as it became Midland, Spkyer and Force India, rising to the role of Technical Director. He joined Sauber in 2010 before moving to Toro Rosso two years later.
Meanwhile, Matt Morris has left his role as McLaren's Engineering Director, though this is not connected to Key’s impending arrival.
McLaren are undergoing significant change behind the scenes, with Eric Boullier leaving his role as Racing Director earlier this month as part of a leadership shake-up. Former Indycar champion Gil de Ferran – who had been working at the team as an advisor – is now Sporting Director, with Andrea Stella appointed Performance Director.
McLaren are currently seventh in the constructors’ championship on 48 points, 262 adrift of leaders Mercedes and 28 clear of Toro Rosso. They have not won a race since the Brazilian Grand Prix season finale in 2012. Since 2014, they have managed just two podiums, while their last constructors’ championship was two decades ago in 1998.
Als Vettel rijdt mag hij niet winnen hč. Tevens heeft hij ook wel wat pech gehad.quote:Op donderdag 26 juli 2018 20:44 schreef M.Melandri het volgende:
Zou mij verbazen als Raikkonen weer contractverlenging zou krijgen. Blijft voor mij sowieso een vreemd verhaal dat hij weer bij Ferrari zit. Tijdens zijn eerste periode kreeg hij de zak omdat hij nauwelijks beter was dan Massa. Tijdens zijn tweede periode is hij compleet afgemaakt door Alonso en rijdt nu weer achter Vettel aan. Ook de enige van de top 3 teams die geen race heeft weten winnen.
Arrivabene wil hem graag behouden. En nu Marchionne overleden is, is de kans groot dat Raikkonen blijft. Marchionne wilde graag Leclerc bij Ferrari hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2018 20:44 schreef M.Melandri het volgende:
Zou mij verbazen als Raikkonen weer contractverlenging zou krijgen. Blijft voor mij sowieso een vreemd verhaal dat hij weer bij Ferrari zit. Tijdens zijn eerste periode kreeg hij de zak omdat hij nauwelijks beter was dan Massa. Tijdens zijn tweede periode is hij compleet afgemaakt door Alonso en rijdt nu weer achter Vettel aan. Ook de enige van de top 3 teams die geen race heeft weten winnen.
De vraag is alleen wanneer hij daar aan de slag kan. Volgens Franz Tost heeft hij nog een langlopend contract bij Toro Rosso, dus misschien een ruil met Lando Norris voor volgend jaar?quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:58 schreef ChatGirl het volgende:
James Key gaat van Toro Rosso naar McLaren
[..]
http://www.f1i.com/news/3(...)eys-appointment.htmltwitter:ToroRosso twitterde op donderdag 26-07-2018 om 15:01:33 Franz Tost:"James Key has a long term valid contract with the team. The contents of the contract are confidential, therefore we won't comment on any of the details." https://t.co/RUkmdrFtKj reageer retweet
Hij is gewoon niet snel genoeg. Wanneer mocht hij niet winnen?quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als Vettel rijdt mag hij niet winnen hč. Tevens heeft hij ook wel wat pech gehad.
Afgelopen race was er een teamorder.....Is maar 1 voorbeeld.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij is gewoon niet snel genoeg. Wanneer mocht hij niet winnen?
Je hebt het zeker over Bottas.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Afgelopen race was er een teamorder.....Is maar 1 voorbeeld.
Hij zat op een andere strategie en reed Vettel onnodig in de weg. Dat gebeurde ook met Hamilton die in Silverstone Bottas voorbij liet gaan omdat ze op andere strategieën zaten. Kimi is structureel veel te langzaam en maakt te veel fouten, daarom wint hij geen races. Max en Ricciardo winnen races in een auto waarbij je over een heel seizoen veel minder kansen krijgt dan in de huidige Ferrari.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Afgelopen race was er een teamorder.....Is maar 1 voorbeeld.
Dat mensen dat echt gelovenquote:Op donderdag 26 juli 2018 23:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij zat op een andere strategie en reed Vettel onnodig in de weg. Dat gebeurde ook met Hamilton die in Silverstone Bottas voorbij liet gaan omdat ze op andere strategieën zaten. Kimi is structureel veel te langzaam en maakt te veel fouten, daarom wint hij geen races. Max en Ricciardo winnen races in een auto waarbij je over een heel seizoen veel minder kansen krijgt dan in de huidige Ferrari.
In dit geval klopt het wel. Kimi ging extreem vroeg naar binnen en reed op veel oudere banden dan Vettel, die vlak achter Kimi weer de baan op kwam.quote:Op donderdag 26 juli 2018 23:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat mensen dat echt geloven
Volgens mij winnen de Bulls door een goede tactiek tijdens rare situaties. Net als vorige race waar alleen Max van de toppers op inters ging. Als het was gaan regenen zoals na de race was hij de gelukkige. Nu helaas zette de regen niet door tijdens de race. Bij Ferrari zijn ze nu eenmaal wat gereserveerder met het anders doen dan de anderen.
Hij stopte al in ronde 14. Met een beetje logisch nadenken weet je dat hij het nooit tot de finish gered had op softs.quote:Op donderdag 26 juli 2018 23:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat mensen dat echt geloven
Volgens mij winnen de Bulls door een goede tactiek tijdens rare situaties. Net als vorige race waar alleen Max van de toppers op inters ging. Als het was gaan regenen zoals na de race was hij de gelukkige. Nu helaas zette de regen niet door tijdens de race. Bij Ferrari zijn ze nu eenmaal wat gereserveerder met het anders doen dan de anderen.
Precies. Met Kimi probeerden ze Hamilton af te dekken.quote:Op donderdag 26 juli 2018 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In dit geval klopt het wel. Kimi ging extreem vroeg naar binnen en reed op veel oudere banden dan Vettel, die vlak achter Kimi weer de baan op kwam.
Het was überhaupt de vraag of Kimi de race met één stop kon uitrijden.
Bottas heeft dit jaar ook nog niet gewonnen.quote:Op donderdag 26 juli 2018 20:44 schreef M.Melandri het volgende:
Zou mij verbazen als Raikkonen weer contractverlenging zou krijgen. Blijft voor mij sowieso een vreemd verhaal dat hij weer bij Ferrari zit. Tijdens zijn eerste periode kreeg hij de zak omdat hij nauwelijks beter was dan Massa. Tijdens zijn tweede periode is hij compleet afgemaakt door Alonso en rijdt nu weer achter Vettel aan. Ook de enige van de top 3 teams die geen race heeft weten winnen.
Bottas heeft pech gehad en heeft vorig jaar races gewonnen. Mag je absoluut niet vergelijken met Kimi.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 04:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Bottas heeft dit jaar ook nog niet gewonnen.
En ik denk dat kimi de ideale coureur is voor ferrari momenteel. Legt het vuur niet aan de schenen van Vettel en wordt ook zonder al te veel problemen als strategische pion gebruikt. En zn pace is wel eens minder geweest t.o.v Vettel en Alonso de afgelopen jaren. Als ze hem er uit gooien met deze argumenten hadden ze dat veel eerder moeten doen.
Precies. Kimi is veel beter.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:33 schreef M.Melandri het volgende:
Bottas heeft pech gehad en heeft vorig jaar races gewonnen. Mag je absoluut niet vergelijken met Kimi.
ik vind het toch wel een beetje hetzelfde in de zin dat ze duidelijk voor 1 kopman en een 2e rijder hebben gekozenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bottas heeft pech gehad en heeft vorig jaar races gewonnen. Mag je absoluut niet vergelijken met Kimi.
Vind het heel apart dat ze hem weer teruggenomen hebben nadat ze hem eerst de zak hebben gegeven. En voor de neutrale F1 fan is het jammer dat hij een van de 6 topzitjes bezet houdt.
Inmiddels wel, maar dat komt omdat Bottas veel pech heeft gehad. Als hij binnen 30 punten had gestaan kreeg hij gewoon een eerlijke kans. Dat was vorig jaar ook zo.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het toch wel een beetje hetzelfde in de zin dat ze duidelijk voor 1 kopman en een 2e rijder hebben gekozen
Proces schijnt mede in gang te zijn gezet door Perez:quote:Force India have gone into administration ahead of a possible takeover.
Deputy team principal Bob Fernley confirmed to BBC Sport that the High Court in London had appointed an administrator.
No further information about the future of the team has been released at this stage.
Earlier on Friday, Force India admitted they faced a "critical period" as financial problems threatened the team.
At least three potential buyers are said to be in the wings considering a purchase of the Silverstone-based outfit.
Chief operating officer Otmar Szafnauer said on Friday that he believed fresh investment in the team was "imminent".
Force India's problems arise from the legal issues of co-owner Vijay Mallya, who is fighting extradition to India on fraud charges, which he denies.
Szafnauer added that he believed that if the team went into administration it would come out of it and survive.
Meanwhile, team driver Esteban Ocon is on the verge of securing a deal to move to Renault for next season as a replacement for Spaniard Carlos Sainz alongside German Nico Hulkenberg.
Sources have told BBC Sport that a deal for the Frenchman to make the switch is agreed and simply needs finalising.
Ocon is effectively on loan to Force India from Mercedes, who own his contract.
Szafnauer said: "It's fine for him to go but we have to agree to that. If it's mutually beneficial [to Force India and Mercedes], that's what we are going to do. We won't stand in his way."
https://www.bbc.com/sport/formula1/44984140
quote:Perez’s legal team told the court on Wednesday that Force India “is or is likely to become unable to pay its debt” and its parent company “are unlikely to be able to provide financial support”, according to documents seen by RaceFans. He is seeking payment of over $4 million (Ł3 million).
The application for a winding-up order was also supported by the Daimler/Mercedes group, which Force India owes over ¤10.5 million (Ł9 million), and sponsor BWT. The latter alleges its sponsorship deal with Force India was in the form of a loan.
https://www.racefans.net/(...)ration-over-4m-debt/
Lijkt me een ietwat bizarre statement in sponsorland. En waarom zou de auto roze zijn voor een lening.quote:and sponsor BWT. The latter alleges its sponsorship deal with Force India was in the form of a loan.
Vraag maar eens aan Muermans en Doornbos hoe sponsor-leningen werken.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 02:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Lijkt me een ietwat bizarre statement in sponsorland. En waarom zou de auto roze zijn voor een lening.
Maar ja, het is F1, dus daar zit ongetwijfeld een contract bij van tientallen pagina's. We gaan het zien.
twitter:tgruener twitterde op maandag 30-07-2018 om 11:08:21 In order to keep their performance prize money bonus after a takeover by new owners Force India needs agreement by all other teams. But McLaren, Williams & Renault denied that approval and put the rescue at risk.AMuS: https://t.co/2SlTCbwLIX reageer retweet
Dat is toch alleen bij een naamsverandering?quote:Op maandag 30 juli 2018 11:15 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op maandag 30-07-2018 om 11:08:21 In order to keep their performance prize money bonus after a takeover by new owners Force India needs agreement by all other teams. But McLaren, Williams & Renault denied that approval and put the rescue at risk.AMuS: https://t.co/2SlTCbwLIX reageer retweet
Die teams hebben gewoon een punt. Vooral in het geval van Williams. Zij hebben 2 paydrivers aangenomen om de boel boven water te houden. Force India kreeg een lening van liberty en het prijzengeld werd naar voren geschoven. Beetje oneerlijke concurrentie tegen een team wat wel de zaken op orde heeft, maar daardoor achteraan rijdt.quote:Op maandag 30 juli 2018 12:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ook een manier om je concurrenten om zeep te helpen
Renault gebruikt het als pressiemiddel tegen de B-teams en Williams was al tegen het vooruitbetalen van het prijzengeld en de lening van Liberty. Is gewoon oneerlijke competitie.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:35 schreef sasquatsch het volgende:
Beetje hypocriet van Renault, aangezien zij in 2015 wel van iedereen toestemming hebben gekregen om Lotus over te nemen. Ook van Williams trouwens, die, als ze niet uitkijken, in dezelfde situatie terecht kunnen komen. Dan hoeven ze dus ook niet op clementie van de anderen te rekenen.
Voor Renault is het A-team ook een probleemquote:Op maandag 30 juli 2018 13:49 schreef trein2000 het volgende:
Ik snap Renault wel. Die b-teams zijn ook een probleem...
quote:Op maandag 30 juli 2018 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor Renault is het A-team ook een probleem
Dan moet Renault bij de FIA en FOM zijn. Zij kunnen door mogelijke regelwijzigingen dit inperken. Gaan een paar jaartjes overheen, maar dan kunnen er eerlijker reglementen op tafel liggen.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat om machtsverhoudingen. Merc/Ferrari zijn al machtig doordat ze motoren leveren. Als die dan ook nog b-teams op de grid gaan krijgen worden ze te machtig.
Ouch .quote:Op zaterdag 28 juli 2018 08:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan Muermans en Doornbos hoe sponsor-leningen werken.
https://www.nu.nl/formule(...)gtransplantatie.htmlquote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:49 schreef ondeugend het volgende:
Niki lauda,zou een longtransplantatie hebben ondergaan.
Operatie is geslaagd maar Lauda is in zeer ernstige toestand
Ik las ergens dat hij ook nierpatient is. Dat kan er mee te maken hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:48 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me wel af, enkele weken geleden niet lekker, werd gedacht aan griepje en dan nu een longtransplantatie. Waar komt die long zo snel vandaan? Krijg je soms voorrang als je geld hebt of wat is deze?
Griepje was gewoon een smoes, hij zal al jaren op de transplantatie lijst gestaan hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:48 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me wel af, enkele weken geleden niet lekker, werd gedacht aan griepje en dan nu een longtransplantatie. Waar komt die long zo snel vandaan? Krijg je soms voorrang als je geld hebt of wat is deze?
LOL wotquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:08 schreef ETA het volgende:
Op twitter net bevestigd door RB dat hij weg gaat: https://twitter.com/redbullracing/status/1025336753530523648
RBR heeft bevestigd dat hij vetrekt iig. Dus dat deel zal iig kloppenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:15 schreef Rossdale het volgende:
Ok dan, die zag ik niet aankomen
Op een of andere manier geloof ik er alsnog geen reet van Zou wel een erg late 1 april grap zijn eigenlijk
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
De arts verwacht dat Lauda herstelt: https://www.nu.nl/formule(...)ntatie-herstelt.html
2019quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:22 schreef KingRadler het volgende:
hij gaat dus een stap terug ben benieuwd of Max een stap naar voren kan gaan in 2020 bij RB
2020! is hetquote:
Ah, zo bedoel je.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:36 schreef KingRadler het volgende:
[..]
2020! is het
Horner had aangegeven dat volgend jaar een tussen jaar gaat worden.
De nieuwe Honda motor te leren kennen.
gelul.....quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:25 schreef nils7 het volgende:
Hij moest ook wel, RBR had alle pijlen op Max gericht om hem de jongste WK ooit te maken.
Misschien verwacht hij zo weinig van de combinatie Red Bull en Honda dat hij het alsnog als een stap vooruit ziet voor 2019 (tov blijven bij Red Bull dus), anders is het een hele rare keus...quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:22 schreef KingRadler het volgende:
hij gaat dus een stap terug ben benieuwd of Max een stap naar voren kan gaan in 2020 bij RB
Lijkt me een prima plan, alleen hebben ze dan ineens twee nieuwe junioren nodig voor TR Ticktum krijgt geen superlicentie en Hartley willen ze eigenlijk vanaf.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:30 schreef ondeugend het volgende:
WTF? Die zag ik ook niet.
Gasly maar in de RB dan en Sainz naar formule E
dankjequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:53 schreef Nattekat het volgende:
F1 / Daniel Ricciardo vertrekt bij RedBull Hier verder
Sowieso meer als Max aangezien hij zichzelf niet als tweede rijder ziet... en RBR heeft al aangegeven dat dat hem niet ging wordenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien verwacht hij zo weinig van de combinatie Red Bull en Honda dat hij het alsnog als een stap vooruit ziet voor 2019 (tov blijven bij Red Bull dus), anders is het een hele rare keus...
Of hij heeft zijn hand overspeeld bij de onderhandelingen met Red Bull en ze hebben zelf besloten dat ze niet met hem verder gaan.. Ricciardo wist natuurlijk ook dat Red Bull voor volgend jaar in principe geen coureur heeft/kan halen met hetzelfde niveau en misschien heeft hij een gigantisch salaris geëist..
Doe er dan een link bij: https://www.gpblog.com/nl(...)tapt-na-30-jaar.htmlquote:
Reactie van McLaren: https://www.gpblog.com/nl(...)-aandeelhouder-.htmlquote:Op maandag 6 augustus 2018 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
Het artikel is volgens mij alweer verwijderd bij The Independent. De link werkt niet meer. Dus de vraag is of het waar is. En sowieso heeft hij zijn aandelen nog.
Waar ik nu even over nadenken en zit te brainstormen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Reactie van McLaren: https://www.gpblog.com/nl(...)-aandeelhouder-.html
"Niets is minder waar" betekent gewoon dat het niet waar is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Waar ik nu even over nadenken en zit te brainstormen..
Ontkennen of erkennen ze nu dat die aandeelhouder is vertrokken met "niets is minder waar..." ?
Natuurlijk is het geschreven door een journalist, maar ik zit er echt hardop over na te denken.
Niets.is.minder.waar.
Dus het klopt gewoon.. het is waar en al het overige wat naar buiten komt, is net zó waar als deze stelling ?
ben je nu echt een vertaling tot op de letter aan het ontleden? Ik denk namelijk niet dat er letterlijk een uitspraak gedaan is geworden als "nothing is less true"....quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Waar ik nu even over nadenken en zit te brainstormen..
Ontkennen of erkennen ze nu dat die aandeelhouder is vertrokken met "niets is minder waar..." ?
Natuurlijk is het geschreven door een journalist, maar ik zit er echt hardop over na te denken.
Niets.is.minder.waar.
Dus het klopt gewoon.. het is waar en al het overige wat naar buiten komt, is net zó waar als deze stelling ?
Gebeurde gewoon bij toeval dat ik er bij nadacht over dat zinnetje. Net als het oude bekende zinnetje "klaar terwijl u wacht". Ik snap de betekenis er van, maar letterlijk zou je de uitspraak ook wel kunnen betwisten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ben je nu echt een vertaling tot op de letter aan het ontleden? Ik denk namelijk niet dat er letterlijk een uitspraak gedaan is geworden als "nothing is lees true"....
Haha, staan ze nog verder achteraanquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gerucht: Williams of FI gaan met Renault motoren rijden in 2019. Lijkt me onzin, maar voor wat het waard is: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18572/.html
Williams lijkt me logischer dan Force India. Ik denk ook dat de onderlinge samenwerking met Renault en McLaren beter zal zijn voor het team.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gerucht: Williams of FI gaan met Renault motoren rijden in 2019. Lijkt me onzin, maar voor wat het waard is: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18572/.html
Juist niet. Dat heeft hij al meerdere keren gezegd. Dat was Stroll, die dat nu waarschijnlijk via Force India gaat proberen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:03 schreef Rossdale het volgende:
Ik dacht dat Paddy Lowe de ziel van Williams juist aan Mercedes wilde verkopen
quote:Williams Chief Technical Officer Paddy Lowe told Formula1.com the team "have our eyes open" to collaboration but reiterated that they have "a strong culture of being an independent, being a constructor".
He added: "Formula 1 is changing. Force India were one of the early ones to abandon the full constructor definition that teams had historically followed of essentially making everything except an engine.
"We've seen more and more teams adopting gearboxes from elsewhere. Now we have the Haas model where you adopt everything that is not listed.
"We have our eyes open to all of those possibilities because we owe it to ourselves. You've got to move with the times and do the best thing for the performance of the team.
"But having said that, Williams has a strong culture of being an independent, being a constructor, not only in the parts we are responsible for but also we are making them in-house.
"We have a capacity of manufacturing on our own site and we've prided ourselves on that. I don't see us moving drastically away from that. But we remain open."
Ik lees het juist als dat Paddy het wel ziet zitten, maar hij heeft de rest van het team nog niet kunnen overtuigen omdat het niet echt in hun aard zit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist niet. Dat heeft hij al meerdere keren gezegd. Dat was Stroll, die dat nu waarschijnlijk via Force India gaat proberen.
Ondanks het feit dat Williams waarschijnlijk meer onderdelen bij Mercedes gaat aanschaffen (zoals een versnellingsbak) willen ze nog steeds een volwaardige constructeur blijven en lang niet zover gaan als Haas en Ferrari.
https://www.formula1.com/(...)l-with-williams.html
[..]
Williams is een beetje een Teletubbie team geworden. Compleet naďef en alles komt wel weer goed.. Gaat er wat fout is "uh oh" en ze zwaaien alles gelijk vrolijk weg. Kansloos en on-Williams waardigquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:34 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik lees het juist als dat Paddy het wel ziet zitten, maar hij heeft de rest van het team nog niet kunnen overtuigen omdat het niet echt in hun aard zit.
blijft moeilijk beleid maken als je in 'survival mode' zitquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Williams is een beetje een Teletubbie team geworden. Compleet naďef en alles komt wel weer goed.. Gaat er wat fout is "uh oh" en ze zwaaien alles gelijk vrolijk weg. Kansloos en on-Williams waardig
Daarin slagen ze prima. Ook bij de McLaren zag je dat wel, als de auto tenminste niet stuk ging of door Alonso in de pits werd geparkeerdquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Honda focust op bestuurbaarheid en stabiliteit: https://www.gpblog.com/nl(...)verancier-honda.html
twitter:craigslatersky twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:38:51 @ForceIndiaF1 to exit administration via consortium led by Laurence Stroll more now on @SkySportsNews reageer retweet
twitter:SkySportsNews twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:31:02 BREAKING: Formula One team Force India agree deal to come out of administration, saving all 405 jobs at their Silverstone base. #SSN reageer retweet
Nederlandstalige bron:quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 19:42 schreef sasquatsch het volgende:twitter:craigslatersky twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:38:51 @ForceIndiaF1 to exit administration via consortium led by Laurence Stroll more now on @SkySportsNews reageer retweettwitter:SkySportsNews twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:31:02 BREAKING: Formula One team Force India agree deal to come out of administration, saving all 405 jobs at their Silverstone base. #SSN reageer retweet
Dat klinkt als een reeds bestaand backup plan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog geen nieuws maar morgen wel?
Mogelijk morgen al nieuws over line up RBR en STR:
https://www.gpblog.com/nl(...)heel-snel-rond-.html
Klopt, het nieuws heeft niets met de F! te makenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 00:19 schreef sasquatsch het volgende:
Jake Dennis heeft nog minder punten dan Ticktum, dus lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
twitter:JakeDennis19 twitterde op woensdag 08-08-2018 om 11:30:55 Excited to announce that I will be heading to Japan to take part in the Suzuka 10hr with Audi WRT alongside Stuart and Sheldon! Japan, hit me with your finest sushi 🍣🍚🍤🇯🇵 #Suzuka10hr #Japan #Audi https://t.co/v4PXtPEQky reageer retweet
En minimaal 6 maanden niet vliegen. Dus die zien we denk ik dit jaar niet meer op de pitmuur terug gok ik zo.quote:Op zondag 12 augustus 2018 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou iets slechter gaan met Lauda. Artsen zouden bezorgd zijn om zijn nieren en het herstel zou fors langer gaan duren: https://www.gpblog.com/nl(...)er-staat-nieren.html
Dat sowieso niet nee.quote:Op zondag 12 augustus 2018 13:53 schreef vosss het volgende:
[..]
En minimaal 6 maanden niet vliegen. Dus die zien we denk ik dit jaar niet meer op de pitmuur terug gok ik zo.
Dit was al gepost. In het gewone topic (wel andere bron)quote:Op maandag 13 augustus 2018 17:49 schreef Nattekat het volgende:
Renault underestimated rivals' engine development
Manmanman
Het kromme tenen-gehalte in dit artikel is dusdanig hoog dat ik hem maar lekker achter dat linkje laat. Samenvatting: RB heeft een uitstekende keuze gemaakt.
En nu ook in het goede topicquote:Op maandag 13 augustus 2018 18:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit was al gepost. In het gewone topic (wel andere bron)
Vraag me af wat ze met vandoorne doen. Of hij mag blijven of hij wordt ingewisseld voor Norris.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens ESPN wordt SAI nog deze week aangekondigd als vervanger van ALO: http://www.espn.com/f1/st(...)nando-alonso-mclaren
Sainz of Alo?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:55 schreef vosss het volgende:
Ik vind zijn manier van Engels praten wel grappig. Bijna elke zin maakt ie een vraag van. Zou hij dat in het Spaans ook doen?
Je had vroeger een wielrenner, Menchov (of Mentsjov) en die deed dat ook en misschien een graadje erger. Sprak gebrekkig Engels en ik geloof vloeiend Spaans. Waren altijd geniale interviewsquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:55 schreef vosss het volgende:
Ik vind zijn manier van Engels praten wel grappig. Bijna elke zin maakt ie een vraag van. Zou hij dat in het Spaans ook doen?
Sainz. Die eindigt elke zin met ",no?"quote:
het valt me sowieso op dat van origine Spaanstaligen moeite hebben met accentloos Engels, ook acteurs en actrices schijnt dat niet te lukken dus die kunnen niet anders dan een latino/a spelen in Engelstalige fims.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Sainz. Die eindigt elke zin met ",no?"
Buxton grapte er al over dat hij 17 jaar met een nepstemmetje gepraat heeftquote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
het valt me sowieso op dat van origine Spaanstaligen moeite hebben met accentloos Engels, ook acteurs en actrices schijnt dat niet te lukken dus die kunnen niet anders dan een latino/a spelen in Engelstalige fims.
Wat ik wel een afgang vond van dat Alo filmpje is dat hij het zelf niet ingesproken heeft, zoveel moeite is dat toch ook weer niet.
Laat wel het verval bij mclaren zien. Met vandoorne en sainz ga je geen podiums halen, en norris is een onzekerheid. Nu kunnen ze ook al geen topcoureurs meer aantrekken anders hadden ze ric wel gehaald en had alonso wel gebleven. De tijden dat daar wereldkampioenen reden zijn dan nu echt voorbijquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze met vandoorne doen. Of hij mag blijven of hij wordt ingewisseld voor Norris.
Als Norris het wordt, dan heeft Mclaren niets meer te ruilen om Key los te weken bij Toro Rosso en heeft Toro Rosso geen vervanger voor Gasly.
Zou Vandoorne in zo'n constructie aan TR cadeau gedaan worden als stoeltjesvulling?
wel zonde ja al heeft McLaren nog wel een aardig straatautobedrijf, bij Williams is wat dat betreft de situatie nog schrijnenderquote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Laat wel het verval bij mclaren zien. Met vandoorne en sainz ga je geen podiums halen, en norris is een onzekerheid. Nu kunnen ze ook al geen topcoureurs meer aantrekken anders hadden ze ric wel gehaald en had alonso wel gebleven. De tijden dat daar wereldkampioenen reden zijn dan nu echt voorbij
ja als hij enigszins toonbaar zou zijn zouden ze het denk ik niet nalatenquote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Michael Schumacher verhuist naar het schijnt naar Mallorca:
https://www.gpblog.com/nl(...)lie-naar-spanje.html
Optimisme over zijn toestand zoals in het artikel te lezen is, is echter nogal voorbarig. Iemand is al al snel te vervoeren zoals iemand in de comments al zegt.
Geen idee wat je hier zegtquote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja als hij enigszins toonbaar zou zijn zouden ze het denk ik niet nalaten
ze laten hem niet aan de buitenwereld zien dus ik ga er vanuit dat zijn toestand nog steeds deplorabel isquote:
Geen idee, maar ik weet wel dat je niet meerdere Spanjaarden bij elkaar wilt hebben. Dat geeft nogal wat geluidsoverlastquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:55 schreef vosss het volgende:
Ik vind zijn manier van Engels praten wel grappig. Bijna elke zin maakt ie een vraag van. Zou hij dat in het Spaans ook doen?
Dat heb ik ook, ook een bepaald enthousiasme waarmee hij praat, verraad op een positieve manier ook wel zijn eerlijkheid, altijd wel leuk om te volgenquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:55 schreef vosss het volgende:
Ik vind zijn manier van Engels praten wel grappig. Bijna elke zin maakt ie een vraag van. Zou hij dat in het Spaans ook doen?
Toch liever een groep Spanjaarden dan een groep Brazilianen als het om geluidsoverlast gaat (en dat zal Tarado toch met me eens moeten zijn).quote:Op woensdag 15 augustus 2018 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik weet wel dat je niet meerdere Spanjaarden bij elkaar wilt hebben. Dat geeft nogal wat geluidsoverlast
Brazilianen zijn veel gezelligerquote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Toch liever een groep Spanjaarden dan een groep Brazilianen als het om geluidsoverlast gaat (en dat zal Tarado toch met me eens moeten zijn).
FTFYquote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Braziliaansen zijn veel gezelliger
Voor de Engelse variant is hij een audioboek aan het inspreken.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:47 schreef vosss het volgende:
Kimi zn boek is uit:
https://www.gpblog.com/nl(...)we-boek-vandaag.html
Vooralsnog alleen in Fins en Zweeds. Iemand enig idee of dat boek ook naar het Engels komt binnenkort?
Gezien zijn fanbase lijkt me dat slechts een kwestie van tijd.
Zou lezen in elk geval
leeft hij nog dan?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Schumacher gaat niet verhuizen aldus zijn manager: https://www.gpblog.com/nl(...)-naar-mallorca-.html
Bwoah!quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Voor de Engelse variant is hij een audioboek aan het inspreken.
Mwah voor het zelfde geld trololololen ze de boel en hebben ze nergens last van en lekker beetje rentenieren in Zwitserland en nu ook Mallorca.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 14:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is maar wat je onder leven verstaat
ik zou het hem van harte gunnen maar lijkt me sterkquote:Op donderdag 16 augustus 2018 14:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mwah voor het zelfde geld trololololen ze de boel en hebben ze nergens last van en lekker beetje rentenieren in Zwitserland en nu ook Mallorca.
no way, zijn familie heeft zijn wagenpark verkochtquote:Op donderdag 16 augustus 2018 14:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mwah voor het zelfde geld trololololen ze de boel en hebben ze nergens last van en lekker beetje rentenieren in Zwitserland en nu ook Mallorca.
Wanneer was het voor het laatst dat McLaren twee rijders had die nog nooit een overwinning gehaald hadden?quote:
Dat jaar heeft Nigel Mansell ook nog twee races gereden, dus '94, met Häkkinen, Brundle en Alliot.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 14:44 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wanneer was het voor het laatst dat McLaren twee rijders had die nog nooit een overwinning gehaald hadden?
'95 met Blundell en Hakkinen?
Er is nog 1 stoeltje over en kimi en kubica zijn nog niet bevestigd voor volgend jaar maar de kans daar op lijkt heel kleinquote:Op donderdag 16 augustus 2018 14:44 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wanneer was het voor het laatst dat McLaren twee rijders had die nog nooit een overwinning gehaald hadden?
'95 met Blundell en Hakkinen?
bedoel je alleen McLaren?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Er is nog 1 stoeltje over en kimi en kubica zijn nog niet bevestigd voor volgend jaar maar de kans daar op lijkt heel klein
Ja, slechts 1 rijder bevestigd daar en er zijn nog 2 rijders beschikbaar die overwinning achter hun naam hem staan. Maar tis verder gebaseerd op niksquote:
Dat zeker, maar wel erg luidruchtigquote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Brazilianen zijn veel gezelliger
Onverstaanbaarquote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Voor de Engelse variant is hij een audioboek aan het inspreken.
Wordt een kort audioboek dan.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Voor de Engelse variant is hij een audioboek aan het inspreken.
Williams?quote:
twitter:eleanor_ms twitterde op vrijdag 17-08-2018 om 10:40:35 Any Dutch supporters of Valtteri Bottas out there? He will be in Amsterdam on August 22nd at the @IWC store. #IWCracing https://t.co/mPmiZvjOrR reageer retweet
Dat staat in de post boven je jaquote:
Je was me net voor hahaquote:Op maandag 20 augustus 2018 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat staat in de post boven je ja
Verhaal linkt wel logisch. Wel kut voor de sport. Anderzijds zie ik het ook wel gebeuren dat er lastminute nog een oplossing gevonden wordt.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
GERUCHT: Force India mag wellicht niet deelnemen dit weekend: https://www.gpblog.com/nl(...)al&utm_content=Force India%2C problemen%2C juridisch%2C Spa%2C Belgische GP
https://www.f1today.net/n(...)belgische-grand-prix
Hoe gaan ze dat handhaven?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
De Formule 1 introduceert een 'soft' budget cap in 2019, die verplicht wordt in 2021.
https://www.motorsportweek.com/news/id/19559
Las ergens dat het verplicht zou zijn dat de naam vd constructeur ook in de teamnaam voorkomt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:07 schreef sasquatsch het volgende:
Waarom zou je überhaupt nog Force India in de naam willen hebben?
Ja, las hier al een betere uitleg.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Las ergens dat het verplicht zou zijn dat de naam vd constructeur ook in de teamnaam voorkomt.
Dan is het dit seizoen nog Force India Racing Point en volgend seizoen Racing Point.
was met Spyker en Midland identiek, toevallig ook nog eens hetzelfde team als nu, die gingen ook door het leven als Spyker MF1 ipv Midland F1 pre-Monza (of was het Hongarije ) in 2006.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, las hier al een betere uitleg.
Force India is nog voor dit jaar. Het bedrijf dat Force India heeft overgenomen heet Racing Point. Dat was in bovenstaand artikel niet duidelijk.
Ja en het seizoen daarna dus Spyker F1 team. Moesten MF1 er ook in houden in het seizoen vd overname want dat was de constructeur vd wagen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
was met Spyker en Midland identiek, toevallig ook nog eens hetzelfde team als nu, die gingen ook door het leven als Spyker MF1 ipv Midland F1 pre-Monza (of was het Hongarije ) in 2006.
quote:Schumacher reageert weer op prikkels
Na jaren van stilzwijgen rondom de gezondheidssituatie van oud-coureur Michael Schumacher komt er nu toch een update. De Formule 1-winnaar, die na een ski-ongeluk vijf jaar geleden in coma raakte, reageert op prikkels.
Dat stelt een anonieme naaste althans in Paris Match.
In het Franse boulevardblad vertelt de bron dat Schumacher sinds het ongeluk in het Franse Méribel talloze operaties achter de rug heeft. Daarnaast zegt de man hoe de natuur de voormalig autoracer emotioneert. “Wanneer we hem in zijn rolstoel zetten met zicht op het prachtige bergpanorama op het meer, huilt Michael soms.”
Schumacher wordt door een heel team verzorgd in een speciaal voor hem gebouwd kliniekje dat vastzit aan zijn huis. Zijn omgeving is uiterst terughoudend met informatie over zijn toestand. Laatst zei goede vriend en baas van de Internationale Automobielfederatie FIA Jean Todt nog over zijn situatie: “Volgens mij is het tijd om hem zijn leven in rust te laten leiden.”
Dat heb ik een paar jaar geleden al letterlijk zo ergens gelezen volgens mijquote:Daarnaast zegt de man hoe de natuur de voormalig autoracer emotioneert. “Wanneer we hem in zijn rolstoel zetten met zicht op het prachtige bergpanorama op het meer, huilt Michael soms.”
Ow dan heb ik dat destijds gemist. Dit bericht stond vandaag in het ADquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 21:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat heb ik een paar jaar geleden al letterlijk zo ergens gelezen volgens mij
Kan het ook niet terugvinden, denk dat het om dit bericht ging: http://www.dailymail.co.u(...)skiing-accident.htmlquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 21:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow dan heb ik dat destijds gemist. Dit bericht stond vandaag in het AD
link werkt niet.quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
RIC gaat in Monza de c-spec van Renault gebruiken, Max wacht de vrijdagtrainingen af: https://racingnews365.nl/(...)t-motor-bij-gp-italië
Thanks!quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:55 schreef KingRadler het volgende:
[..]
link werkt niet.
deze wel: https://racingnews365.nl/(...)-motor-bij-gp-italie
En weer terug naar dat gedrocht van 2016... zucht.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:20 schreef sasquatsch het volgende:
Over achtervleugels gesproken, die worden volgend jaar 5 cm hoger. ook worden de spiegels aangepast zodat de coureurs een beter zicht hebben naar achter.
https://racingnews365.nl/(...)formule-1-vanaf-2019
5cm hoger nou poeh poeh het is watquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En weer terug naar dat gedrocht van 2016... zucht.
Wat denken ze ermee op te schieten
Vroeger was alles beter...quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En weer terug naar dat gedrocht van 2016... zucht.
Wat denken ze ermee op te schieten
Die van 2016 waren ook pak em beet 30 cm smaller.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En weer terug naar dat gedrocht van 2016... zucht.
Wat denken ze ermee op te schieten
twitter:andrewbensonf1 twitterde op vrijdag 31-08-2018 om 10:00:29 Good news. The Japanese Grand Prix has renewed its contract. So more years of Suzuka. No further details as yet. News conference at 1330 local time (1230 BST) reageer retweet
Bronnen zijn altijd wel fijnquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:59 schreef JayHovah het volgende:
Contract voor de GP van Duitsland is met een jaar verlengd.
https://www.f1today.net/n(...)-deal-overeengekomenquote:
Zie ook SPT / [Junior] Formuleklassen #33 Met vollere zondagenquote:Op woensdag 10 oktober 2018 13:56 schreef BroesWillems het volgende:
Nieuwe "W-Series" als opstart klasse om vrouwen in de F1 in te krijgen : https://www.autoblog.nl/n(...)-voor-vrouwen-115729
quote:1 Australian Grand Prix Mar 15-17
2 Bahrain Grand Prix Mar 29-31
3 Chinese Grand Prix Apr 12-14
4 Azerbaijani Grand Prix Apr 26-28
5 Spanish Grand Prix May 10-12
6 Monaco Grand Prix May 23-26
7 Canadian Grand Prix Jun 7-9
8 French Grand Prix Jun 21-23
9 Austrian Grand Prix Jun 28-30
10 British Grand Prix Jul 12-14
11 German Grand Prix Jul 26-28
12 Hungarian Grand Prix Aug 2-4
13 Belgian Grand Prix Aug 30-Sep 1
14 Italian Grand Prix Sep 6-8
15 Singapore Grand Prix Sep 20-22
16 Russian Grand Prix Sep 27-29
17 Japanese Grand Prix Oct 11-13
18 Mexican Grand Prix Oct 25-27
19 United States Grand Prix Nov 1-3
20 Brazilian Grand Prix Nov 15-17
21 Abu Dhabi Grand Prix Nov 29-Dec 1
twitter:EWdeVlieger twitterde op zondag 14-10-2018 om 23:02:33 Zandvoort en Amsterdam gaan 65 miljoen investeren in een nieuw F1 circuit. Nog geheim dus vertel het niet door anders wordt een prins boos reageer retweet
Hopelijk wel ja, een nieuw circuitquote:
Ben je bekend met de gemeenteraad van Amsterdam?quote:Op maandag 15 oktober 2018 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja, een nieuw circuit
Het zou ook net zo dom zijn als midden in de randstad een nieuw internationaal vliegveld te bouwen.quote:Op maandag 15 oktober 2018 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben je bekend met de gemeenteraad van Amsterdam?
F1 gaat niet naar Assen. Moeten ze niet willen ook.quote:Op maandag 15 oktober 2018 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zou ook net zo dom zijn als midden in de randstad een nieuw internationaal vliegveld te bouwen.
In the middle of nowhere Drente ligt een bijna kant en klaar circuit waar ieder jaar al probleemloos 100.000 toeschouwers worden verwerkt.
Middle of nowherequote:Op maandag 15 oktober 2018 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zou ook net zo dom zijn als midden in de randstad een nieuw internationaal vliegveld te bouwen.
In the middle of nowhere Drente ligt een bijna kant en klaar circuit waar ieder jaar al probleemloos 100.000 toeschouwers worden verwerkt.
Ze willen het wel, dat staat vast. Maar waarom moeten ze dat niet willen volgens jou?quote:Op maandag 15 oktober 2018 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
F1 gaat niet naar Assen. Moeten ze niet willen ook.
Assen wil het wel, maar moeten ze niet willen. Kost ze de MotoGP als ze aan alle nodige aanpassingen gaan voldoen. Doen ze dat niet, dan wordt de F1 een enorme optocht waar niemand op zit te wachten.quote:Op maandag 15 oktober 2018 13:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ze willen het wel, dat staat vast. Maar waarom moeten ze dat niet willen volgens jou?
Vinden ze in Frankrijk geen probleem. De toegang naar Paul Ricard is nog erger dan Zandvoort.quote:Op maandag 15 oktober 2018 16:30 schreef THEFXR het volgende:
wij hoeven toch geen F1 in NL, te weinig infrastructuur
hoeven niet maar zou wel leuk zijn, Assen zou ik ook de betere optie vinden logistiek gezien danquote:Op maandag 15 oktober 2018 16:30 schreef THEFXR het volgende:
wij hoeven toch geen F1 in NL, te weinig infrastructuur
Neeh joh.. das allemaal te fiksenquote:Op maandag 15 oktober 2018 18:38 schreef JayHovah het volgende:
Als de Formule 1 naar Assen komt draaien de de nek om voor de MotoGP in Nederland. Ze rijden het circuit gewoon helemaal stuk voor de MotoGP, bijna alle coureurs klagen over het asfalt dat gaat rullen door de extreme G-krachten waar beide klasses op rijden.
Hoe warm hart ik ook voor Formule 1 heb, de traditie van de TT van Assen moet gewoon blijven.
Het gaat nooit alleen om de baan, maar ook de faciliteiten eromheen. Een vliegveld, treinstation, snelwegen. Maar ook (veel) hotels, kampeergrond, ruimte voor motorhomes, vrachtwagens, helicopterquote:Op maandag 15 oktober 2018 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zou ook net zo dom zijn als midden in de randstad een nieuw internationaal vliegveld te bouwen.
In the middle of nowhere Drente ligt een bijna kant en klaar circuit waar ieder jaar al probleemloos 100.000 toeschouwers worden verwerkt.
British American Racing eigenlijkquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:44 schreef sasquatsch het volgende:
Haas heeft een nieuwe titelsponsor, Rich Energy. Het bedrijf heeft ook geprobeerd Force India over te nemen, maar werd niet credible genoeg geacht. Blijkbaar is dat voor Haas geen probleem. Dus volgend seizoen is het Rich Energy Haas F1 Team.
https://www.skysports.com(...)ign-rich-energy-deal
Eigenlijk alles wat ze op Spa-Francorchamps ook hebben.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 08:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Het gaat nooit alleen om de baan, maar ook de faciliteiten eromheen. Een vliegveld, treinstation, snelwegen. Maar ook (veel) hotels, kampeergrond, ruimte voor motorhomes, vrachtwagens, helicopter
platform en een jachthaven.
Spa is een legendarische baan. Voor de rest is het hartstikke kut allemaal.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Eigenlijk alles wat ze op Spa-Francorchamps ook hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |