quote:McLaren puts flip-flop manufacturer’s logo on its Halo
McLaren has signed a manufacturer of flip-flops whose logo will appear on its Halo for the season-opening Australian Grand Prix.
Lifestyle brand Gandys will also produce a limited edition range of McLaren-branded flip-flops.
“Today’s announcement means Gandys will become the first brand to take advantage of the unique shape of the new-for-2018 Halo cockpit protection structure, which has frequently been compared to the distinctive upper of a flip-flop,” said McLaren in a statement.
Gandys co-founder Rob Forkan said his company was “thrilled when McLaren came to us with this idea.”
.quote:Toro Rosso sloeg eind vorig jaar de handen ineen met motorleverancier Honda. De eerste tekenen waren positief: de krachtbron bleek tijdens de wintertests behoorlijk betrouwbaar. In de Grand Prix van Australië sloeg het noodlot toch toe, toen Pierre Gasly al vroeg in de race met een motorprobleem moest opgeven.
Toyoharu Tanabe, technisch directeur van het Honda F1-project, bevestigde dat de verbrandingsmotor (ICE) in de motor van Gasly beschadigd was geraakt door een probleem met de turbo en MGU-H. Honda heeft beide componenten voor deze race aangepast om herhaling van het probleem te voorkomen. Beide rijders krijgen de beschikking over de nieuwste specificatie. Gasly moet tevens een nieuwe ICE laten monteren. Alle coureurs moeten dit Formule 1-seizoen volbrengen met maximaal drie versies van de ICE, MGU-H en turbo. Het gebruik van meer componenten resulteert in gridstraffen.
"Het vervangen van componenten voor de tweede race is uiteraard een lastige beslissing en niet ideaal, aangezien het aantal krachtbronnen en aanverwante componenten gelimiteerd is tot drie", zei Tanabe. "We zijn echter van mening dat dit de juiste weg is. We blijven ontwikkelen om er zeker van te zijn dat dit probleem zich niet nogmaals aandient."
Als dat maar geen code is voor "we blijven Ferrari, Mercedes en McLaren sponsoren met belachelijk veel geld".quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
Revenues
F1s unique, historical franchise and value must and will still be recognised.
Ferrari zou nog steeds een bonus krijgen, alleen een stuk minder (ca 40 miljoen) dan nu.quote:Op zaterdag 7 april 2018 02:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als dat maar geen code is voor "we blijven Ferrari, Mercedes en McLaren sponsoren met belachelijk veel geld".
Gaat slechts om de maximale brandstofhoeveelheid die ze mogen meenemen aan de start. De fuel flow limit van 100kg/hr blijft gewoon. Dus zoveel meer kg meenemen zullen ze niet. Waarschijnlijk zullen teams die vooraan kwalificeren nog steeds weinig meenemen om na de start snel een sprintje te trekken en nadat ze buffer van 10s hebben ook weer lift en cruise zullen doen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
Waarschijnlijk geen brandstoflimiet meer in 2019.
https://www.auto-motor-un(...)mit-2019-aufgehoben/
Ik heb het ook nergens over fuel flow. Door de hogere downforce verbruiken ze meer en moeten ze dus meer besparen dan een paar jaar terug. Ik kan me voorstellen dat er teams zijn die wat neer gaan meenemen om langer voluit te kunnen gaan. Ze krijgen nu die mogelijkheid in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 april 2018 20:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Gaat slechts om de maximale brandstofhoeveelheid die ze mogen meenemen aan de start. De fuel flow limit van 100kg/hr blijft gewoon. Dus zoveel meer kg meenemen zullen ze niet. Waarschijnlijk zullen teams die vooraan kwalificeren nog steeds weinig meenemen om na de start snel een sprintje te trekken en nadat ze buffer van 10s hebben ook weer lift en cruise zullen doen.
beetje vreemde constructiequote:Op dinsdag 24 april 2018 16:51 schreef ChatGirl het volgende:
Het is wat vroeg voor een Silly Season topic, maar het gerucht gaat op Twitter dat Ferrari exclusieve contractonderhandelingsrechten heeft gekocht tot 30 juni, zodat ze Ricciardo kunnen vastleggen.
Vettel slaapt slecht de komende wekenquote:
[Weltschmerzmodus]quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:22 schreef Fer het volgende:
Alleen Vettel weet wat het nou was in 2014. Is Ricciardo echt beter, of had Vettel zelfs toen weinig motivatie?
Hij blijft gewoon bij Red Bull, maar wil het zo lang mogelijk rekken om zo veel mogelijk geld te kunnen krijgen. En geef hem eens ongelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:51 schreef ChatGirl het volgende:
Het is wat vroeg voor een Silly Season topic, maar het gerucht gaat op Twitter dat Ferrari exclusieve contractonderhandelingsrechten heeft gekocht tot 30 juni, zodat ze Ricciardo kunnen vastleggen.
Goed mogelijk inderdaad. Of hij wilde na zijn 4 titels een hoger salaris en heeft Horner zijn auto gesaboteerd, zodat hij weg ging.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
[Weltschmerzmodus]
De auto lag hem niet, maar omdat ie Vettel was wist ie wel nog een halve seconde goed te maken structureel. Dat ie vervolgens achter Ricciardo eindigde kwam alleen maar omdat en Lewis keer op keer gematst werd en dat de auto beter bij zn nieuwe teamgenoot paste. Feitelijk gezien heeft Vettel dat jaar gewoon de titel gewonnen
[/Weltschmerzmodus]
Leuke troll !quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:29 schreef sasquatsch het volgende:
Of Ferrari wil in tegenstelling tot Vettel iemand die wel onder druk presteert.
twitter:f1enigma twitterde op woensdag 02-05-2018 om 13:42:05 Formula 1 & Miami Grand Prix Proposal / Statement https://t.co/IqbxI6gz23 reageer retweet
quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:54 schreef Tarado het volgende:twitter:f1enigma twitterde op woensdag 02-05-2018 om 13:42:05 Formula 1 & Miami Grand Prix Proposal / Statement https://t.co/IqbxI6gz23 reageer retweet
OK maar in Miami zal het aardig vol zitten, in Baku was dat natuurlijk een rampquote:Op woensdag 2 mei 2018 15:59 schreef flipsen het volgende:
Kunnen we wel blij zijn met Miami, maar ik zou het toch jammer vinden als Baku alweer van de kalender verdwijnt. Het eerste jaar was niet om aan te gluren, maar vorig jaar en deze race waren toch wel spektakelstukken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | GP Australië 24-03-2019 GP China 07-04-2019 GP Bahrein 21-04-2019 GP Rusland 28-04-2019 GP Spanje 12-05-2019 GP Monaco 26-05-2019 GP Canada 09-06-2019 GP VS Austin 23-06-2019 GP Frankrijk 07-07-2019 GP Oostenrijk 14-07-2019 GP Groot-Brittannië 28-07-2019 GP Hongarije 04-08-2019 GP België 01-09-2019 GP Italië 08-09-2019 GP Singapore 22-09-2019 GP Vietnam 29-09-2019 GP Japan 13-10-2019 GP VS Miami 27-10-2019 GP Mexico 03-11-2019 GP Brazilië 17-11-2019 GP Abu Dhabi 01-12-2019 in season test 14-05-2019 - 15-05-2019 in season test 06-08-2019 - 07-08-2019 |
Dat hield ze 2 jaar geleden ook niet tegen.quote:
Ze hebben afgesproken dat niet meer te doen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat hield ze 2 jaar geleden ook niet tegen.
zouden ze dat doen? Dan is de kans dat Mexicanen naar Miami komen een stuk kleiner lijkt mequote:Op woensdag 2 mei 2018 17:50 schreef sasquatsch het volgende:
Dan wordt Miami dus met Mexico gekoppeld in oktober en wordt de GP in Austin geplaatst naar juni voor of na Canada. En gezien het feit dat Liberty de kalender wat meer regionaal wil indelen om de transportkosten te drukken en minder stressvol voor de teams te maken verwacht ik dat Rusland terug gaat naar april na Bahrein en dat China voor Bahrein geplaatst wordt. Voor zover ik weet zijn ook Vietnam en Argentinië nog in de running voor 2019, dus kan de kalender zomaar ongeveer zoals onderstaand uit gaan zien.
[ code verwijderd ]
Oh ja, niet aan gedacht. Even opnieuw puzzelenquote:
Mexico en Austin kosten elkaar nu al toeschouwers, vandaar dat men Austin en Mexico wil splitsen in de hoop dat daar dan meer toeschouwers komen. Alle drie de races in oktober lijkt me onwaarschijnlijker.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zouden ze dat doen? Dan is de kans dat Mexicanen naar Miami komen een stuk kleiner lijkt me
Dicht bij elkaar? Als we even de wegkilometers pakken:quote:Op woensdag 2 mei 2018 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom er twee races in de VS moeten zijn... zeker als ze zo dicht bij elkaar zitten.
Liberty Mediaquote:Op woensdag 2 mei 2018 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom er twee races in de VS moeten zijn... zeker als ze zo dicht bij elkaar zitten.
Trump springt een gat in de lucht.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zouden ze dat doen? Dan is de kans dat Mexicanen naar Miami komen een stuk kleiner lijkt me
dat was pestgedrag van Ecclestone nadat er een van "zijn F1-coureurs" Le Mans won het jaar ervoor.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat hield ze 2 jaar geleden ook niet tegen.
Well Done Baku
Spa - Hockenheim = 305 kmquote:Op donderdag 3 mei 2018 01:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dicht bij elkaar? Als we even de wegkilometers pakken:
miami - austin = 2170 km
miami - mexico = 3580 km
austin - mexico = 1500 km
Ter vergelijking:
silverstone - spa = 630 km
spa - oostenrijk = 960 km
Tuurlijk, Europa is populairder dan de VS voor F1, maar dicht bij elkaar is onzin.
Tja... iets met bevolkingsdichtheid en het feit dat Mexico en Austin elkaar al in de weg zitten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 09:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Spa - Hockenheim = 305 km
Paul Ricard - Monaco = 187 km
Dus indd, dat Miami en Austin te dicht op elkaar zitten is niet echt objectief
twitter:MassaFelipe19 twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 17:04:11 Hey guys i’m very happy to announce that today i am starting a new phase in my career, i Just Sign with @VenturiGP team to race next season @FIAFormulaE It is a very special day for me and i would like to share with all of you who always have been supporting me. #ABBFormulaE https://t.co/tIcjn5yQ6m reageer retweet
https://www.telegraaf.nl/(...)gevolgd-door-netflixquote:Verstappen op voet gevolgd door Netflix
Max Verstappen waant zich deze week in Monaco de hoofdrolspeler in zijn eigen speelfilm. De Nederlander wordt door een cameraploeg van streamingdienst Netflix zo’n beetje overal gevolgd.
telegraaf.nl
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 31-05-2018 om 11:43:31 Mallya steps down as Director at Force India reageer retweet
Hij zegt dat hij zijn aandelen nog niet wil verkopen. Maar wie weet als iemand (Stroll?) met geld komt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:31 schreef Tarado het volgende:twitter:f1enigma twitterde op donderdag 31-05-2018 om 11:43:31 Mallya steps down as Director at Force India reageer retweet
het wordt wel tijd dat Paddy Lowe ook z'n conclusies gaat trekkenquote:Op donderdag 31 mei 2018 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
En Williams heeft weer afscheid genomen van één van hun chief designers, dit keer Dirk de Beer, hoofd aeodynamica, die sinds vorig jaar in dienst was en overkwam van Ferrari.
https://www.motorsport.co(...)-aero-chief-1043334/
Bron: Racexpressquote:Geruchten in de F1: Robert Kubica de vervanger van Brendon Hartley bij Toro Rosso?
Brendon Hartley staat al een tijdje onder druk bij Toro Rosso en er zijn al enkele mogelijke vervangers de revue gepasseerd. Zo ging het gerucht dat Pascal Wehrlein of Antonio Giovinazzi het plekje van de Nieuw-Zeelander gingen overnemen, nota bene protegés van concurrenten Mercedes en Ferrari. De volgende naam die nu opduikt is Robert Kubica. De testcoureur van Williams.
Williams
“De situatie rond Brendon stelt ons niet tot tevredenheid”, zegt Dr. Helmut Marko tegen Speedweek. “We gaan hier rustig door heen en zien wat we voor de toekomst kunnen doen.” Naast Wehrlein en Giovinazzi is daar nu dus de naam van de Pool bij gekomen. Het Franse Auto Hebdo heeft twee andere opties en dat zijn Jake Dennis of Sean Galael. Beiden beschikken echter niet over een superlicentie, waarover Kubica wel beschikt.
Mogelijk dat de voormalig F1-coureur weg wil met de crisis die er bij zijn team Williams heerst, nadat de technisch directeuren Ed Wood en Dirk de Beer al vertrokken bij het team uit Grove.
Mja, wel een opleidingsteam zonder talenten.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Ja hoor, een opleidingsteam die een gehandicapte routenier in hun wagen gaat zetten
Nee.
Onzin!quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, wel een opleidingsteam zonder talenten.
niets. Er is een reden waarom er 2 teams op heel korte tijd voor andere rijders kiest.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:59 schreef twiFight het volgende:
Wat is in godsnaam de onderbouwing dat Kubica nog potten gaat breken?
Heeft Vergne eigenlijk ooit problemen gehad met Marko en/of Horner en/of Tost?quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:27 schreef Fer het volgende:
Als Hartley terug kon, kunnen ze Vergne ook wel oproepen.
Red Bull was verboden in Frankrijk, en Vergne zijn kop was niet marketingswaardig genoeg om hem door te schuiven. Ricciardo heeft een lachende bek, en Rusland was een grote afzetmarkt.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 09:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Heeft Vergne eigenlijk ooit problemen gehad met Marko en/of Horner en/of Tost?
Hij is destijds 2x gepasseerd voor promotie naar Red Bull; eerst door Ricciardo en later door Kvyat terwijl hij op beide momenten meer punten bij elkaar had gereden dan zijn teamgenoot. Heeft daar meer achter gestoken? Ricciardo had imo eigenlijk nog geen klap laten zien toen Webber er de brui aan gaf en Kvyat eigenlijk idem dito toen Vettel plotsklaps vertrok. Toch werd Vergne beide keren gepasseerd. Kon die niet goed met het team of wat stak daar achter?
Overigens denk ik dat Vergne het sowieso beter gedaan zou hebben dan Kvyat bij Red Bull.
Serieus?quote:
nee, maar wel een semi-soort boycot vanuit de regering dacht ik. Volg dat niet zo, ik drink de zooi niet en kom niet in Frankrijk dus heb er voor de rest ook weinig interesse in.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 13:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus?
Nooit meegekregen. Is dat nog altijd het geval?
Late reactiequote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:59 schreef twiFight het volgende:
Wat is in godsnaam de onderbouwing dat Kubica nog potten gaat breken? Die man had jaren geleden wat leuke races, maar stond toen ook niet direct op de short list bij de teams. En nu moet een soort second coming van een toptalent worden, in F1 wagens die compleet niet meer lijken op de wagens van toen? Steek je tijd in opkomende talenten ipv roze brilletjes van 33 jaar oud.
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:58 schreef sasquatsch het volgende:
Het gerucht blijkt waarheid. Sergio Marchionne is niet langer de baas van Fiat en Ferrari. Wegens ernstige gezondheidsproblemen als gevolg van complicaties van een operatie waardoor hij zijn werk niet kan doen, is besloten hem vervroegd te vervangen.
https://www.motorsport.co(...)i-president-1062429/
Ik begreep dat er longkanker was aangetroffen bij een schouderoperatie. En dat hij na de operatie heel hard achteruit ging en idd in coma zou liggen.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:10 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.
Ik lees dat het zou gaan om uitgezaaide prostaatkanker.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:10 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.
https://www.grandprix247.(...)hockenheim-race-day/quote:Affaritaliani.it were the first to sniff that all was not well with the Fiat Chrysler Automobiles when they reported: “Instead of a simple shoulder operation, it was more complex and required complex clinical procedure. An invasive disease emanating from the prostate had already spread in a devastating manner, but only discovered a short time ago.”
“An evil that could require further medical investigations and more complex surgical interventions. From here the Marchionne family have drastic decisions to make.”
Die hebben we toch ook wel vaak op de circuits gezien. Hopelijk gaat het hem snel beter, maar heel hoopgevend klinkt het allemaal niet.quote:Legendarische topman van Fiat Chrysler onverwachts vervangen
De legendarische baas van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) en Ferrari, Sergio Marchionne, is dit weekeinde onverwachts vervangen nadat zijn gezondheid ineens snel achteruit ging.
Marchionne, 66 jaar, was drie weken geleden opgenomen in een ziekenhuis in Zürich voor wat FCA omschreef als een operatie aan de schouder. De afgelopen dagen is zijn gezondheid dramatisch verslechterd. „Deze situatie was tot een paar uur geleden ondenkbaar en laat ons allemaal met een gevoel van onrecht’’, zei John Elkann zaterdag, president van FCA en kleinzoon van Gianni Agnelli, die in de tweede helft van vorig eeuw aan het hoofd stond van het Fiat-imperium. Medische details heeft het bedrijf niet gegeven.
Na spoedberaad zaterdag werd bekend dat Marchionne als CEO van Fiat Chrysler wordt opgevolgd door de 54-jarige Mike Manley, een Brit. Manley leidde sinds 2009 de Jeep-divisie van FCA en was sinds 2015 ook verantwoordelijk voor de Ram-pickups, de belangrijkste winstmakers van het concern, vooral in de VS. Het is voor het eerst dat de topman van Fiat een niet-Italiaan is.
Marchionne is een fenomeen, visueel herkenbaar omdat hij sinds zijn benoeming tot topman van Fiat in 2004 altijd rondliep in een blauwe of zwarte trui. Hij wist het noodlijdende Fiat uit de rode cijfers te halen; in 2004 leidde de Fiat-groep nog een verlies van 1,5 miljard euro, op een omzet van 47 miljard.
Zijn meesterzet was de fusie met Chrysler, in 2009. Marchionne was al enige tijd op zoek naar samenwerking met een andere autofabrikant. Toen Chrysler in 2009 feitelijk bankroet was, wist hij na moeizame onderhandelingen met de Amerikaanse bonden goedkeuring te krijgen voor een bijzondere deal: twintig procent van de aandelen Chrysler in ruil voor de kennis en technologie van de Italiaanse autofabrikant.
Marchionne herschikte de verschillende onderdelen van de Fiat-groep en van Chrysler. Hij leidde niet alleen FCA, maar ook de CNH-groep voor landbouw- en graafmachines, en Ferrari. Samen boekten deze drie in 2017 4,4 miljard euro winst, op een omzet van 141 miljard euro.
Ferrari en CNH krijgen nu aparte CEO’s. Voor Ferrari is dat Louis Camilleri, een topman van tabaksfabrikant Philip Morris. Camilleri, een Maltees, zat al in de raad van bestuur van Ferrari. John Elkann wordt president van Ferrari.
Marchionne, die op veertienjarige leeftijd met zijn Italiaanse ouders is geëmigreerd naar Canada en ook de Canadese nationaliteit heeft, bracht als topman van de grootste particuliere onderneming van Italië een frisse wind in het Italiaanse economische bestel. Hij gaf jonge managers ruimte, confronteerde de machtige bonden met de realiteit van globalisering, en wist de meeste Fiatfabrieken in Italië open te houden.
Maar een paar posts boven jou.....quote:Op zondag 22 juli 2018 21:35 schreef vosss het volgende:
Geen idee of het al ergens gepost was, maar kwam net dit bericht tegen:
[..]
Die hebben we toch ook wel vaak op de circuits gezien. Hopelijk gaat het hem snel beter, maar heel hoopgevend klinkt het allemaal niet.
Ow, zover had ik niet gelezenquote:
twitter:tgruener twitterde op maandag 23-07-2018 om 09:43:53 We hear rumours Force India might go into administration as early as this week, but will be sold & rescued soon after. Driver market on hold until team future is secured. Looks like Renault already got an option on Ocon.AMuS (in German): https://t.co/Zyz9Sh6yPt reageer retweet
Dat zat er inderdaad aan te komen. Die geruchten gingen al een paar weken en ook dat potentiële kopers hier op wachten om het team voor veel minder dan dat Mallya vraag over te nemen.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:35 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op maandag 23-07-2018 om 09:43:53 We hear rumours Force India might go into administration as early as this week, but will be sold & rescued soon after. Driver market on hold until team future is secured. Looks like Renault already got an option on Ocon.AMuS (in German): https://t.co/Zyz9Sh6yPt reageer retweet
Mallya is een beetje gestoordquote:Op maandag 23 juli 2018 11:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zat er inderdaad aan te komen. Die geruchten gingen al een paar weken en ook dat potentiële kopers hier op wachten om het team voor veel minder dan dat Mallya vraag over te nemen.
Kopengerucht ja. Kubica ernaast weet ik niet. Was iig wel een apart gerucht over.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:28 schreef Karstman het volgende:
Was er niet een gerucht dat papa Stroll FI zou willen kopen en dan Lance met ernaast Kubica als mentor?
Omdat Williams niet mee wil doen om er een Mercedes B team van te maken a la Haas. Als hij FI koopt kan hij dat met FI wel doen.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:19 schreef Rossdale het volgende:
Waarom zou Stroll FI kopen? Hij heeft het al aardig voor het zeggen binnen Williams, ik zie de voordelen niet echt
Begint ook treurig te worden met die B teams. Overigens is het lijntje van FI naar Mercedes al erg kort, want Ocon kreeg in Monaco al een order om Hamilton voorbij te laten.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat Williams niet mee wil doen om er een Mercedes B team van te maken a la Haas. Als hij FI koopt kan hij dat met FI wel doen.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)mule-1-naar-Assen-opquote:ASSEN - Er zijn weer flinke stappen gezet om de Formule 1 naar Assen te halen.
Tijdens de TT blijkt een delegatie van de organisatie van de Formule 1 in het geheim op bezoek te zijn geweest.
En dat heeft een voor het TT Circuit positief rapport opgeleverd. Jos Vaessen hoorde dit tijdens een bezoek aan Hockenheim waar vandaag een Formule 1 wedstrijd was. Vaessen is de man die het voortouw neemt in het naar Assen halen van de Formule 1.
Waarom gaan bezoekers wegblijven van Spa als er een GP in Assen bij komt (ipv de Nürburgring) terwijlquote:Op maandag 23 juli 2018 15:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik blijf erbij: de F1 moet niet naar Assen, gewoon absoluut niet.
Zandvoort of de Nürburgring zal ik met open armen verwelkomen, de rest niet. Vergeet niet dat door een extra GP heel veel bezoekers zullen wegblijven van Spa en Hockenheim. Laat het het waard zijn door een iconische baan erbij te krijgen, niet een suf MotoGP-baantje.
Ik zeg nergens dat het niet gebeurtquote:Op maandag 23 juli 2018 15:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom gaan bezoekers wegblijven van Spa als er een GP in Assen bij komt (ipv de Nürburgring) terwijl
1. de baan zogenaamd zo saai is
2. Assen veel verder weg ligt dan de Ring.
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:16 schreef daNpy het volgende:
Ik wil ze anders wel eens vol door Meeuwenmeer zien gaan. Daar moet je wel ballen hebben want je ziet de ingang van de Geert Timmer chicane helemaal niet.
Heb je zelf wel eens op Assen gereden?
Er was ooit iemand hier die een stratencircuit in Rotterdam had bedacht waarbij ze een stuk van de haven moesten oversteken doormiddel van pontons. Dat zou ik wel zien zitten, dat geeft het wat speciaals en unieks. Nederland is natuurlijk een waterland dus daarmee kun je wat doen en voldoe je ook aan het technologisch hoogstaande imago van de F1.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft.
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft.
Baku is ook saai, het is alleen dat de kans op choas groot is door de smalle stukken. Heeft weinig met het racen zelf te maken, maar meer dat elke fout direct fataal kan zijn zoals in Monaco.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.
Baku werd ook afgedaan als saai en heeft nu al een paar mooie races opgeleverd. Well done F1.
Dan kunnen Stroll en Haas coureurs wel een waterpak aandoen ipv een racepak.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Er was ooit iemand hier die een stratencircuit in Rotterdam had bedacht waarbij ze een stuk van de haven moesten oversteken doormiddel van pontons. Dat zou ik wel zien zitten, dat geeft het wat speciaals en unieks. Nederland is natuurlijk een waterland dus daarmee kun je wat doen en voldoe je ook aan het technologisch hoogstaande imago van de F1.
Lijkt me veel interessanter dan een Assen of Zandvoort.
Ja en dan is het "spannend" in de pit.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Monaco levert echter ook vaak doodsaaie races op totdat er een SC het circuit op komt
Baku werd afgedaan als saai omdat de eerste race daar ook doodsaai was. En stratencircuits zijn per definitie niet saai als poep eenmaal de fan raakt.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.
Baku werd ook afgedaan als saai en heeft nu al een paar mooie races opgeleverd. Well done F1.
Verder is het gewoon een optocht. Wat dat betreft zie ik liever een echt circuit, of iets als Canada wat algemeen wat breder is.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Baku werd afgedaan als saai omdat de eerste race daar ook doodsaai was. En stratencircuits zijn per definitie niet saai als poep eenmaal de fan raakt.
Jep. Afgelopen editie was dankzij Red Bull heerlijk om naar te kijken, maar los van dat gebeurde er geen zak eigenlijk.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verder is het gewoon een optocht. Wat dat betreft zie ik liever een echt circuit, of iets als Canada wat algemeen wat breder is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |