Inmiddels wel, maar dat komt omdat Bottas veel pech heeft gehad. Als hij binnen 30 punten had gestaan kreeg hij gewoon een eerlijke kans. Dat was vorig jaar ook zo.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het toch wel een beetje hetzelfde in de zin dat ze duidelijk voor 1 kopman en een 2e rijder hebben gekozen
Proces schijnt mede in gang te zijn gezet door Perez:quote:Force India have gone into administration ahead of a possible takeover.
Deputy team principal Bob Fernley confirmed to BBC Sport that the High Court in London had appointed an administrator.
No further information about the future of the team has been released at this stage.
Earlier on Friday, Force India admitted they faced a "critical period" as financial problems threatened the team.
At least three potential buyers are said to be in the wings considering a purchase of the Silverstone-based outfit.
Chief operating officer Otmar Szafnauer said on Friday that he believed fresh investment in the team was "imminent".
Force India's problems arise from the legal issues of co-owner Vijay Mallya, who is fighting extradition to India on fraud charges, which he denies.
Szafnauer added that he believed that if the team went into administration it would come out of it and survive.
Meanwhile, team driver Esteban Ocon is on the verge of securing a deal to move to Renault for next season as a replacement for Spaniard Carlos Sainz alongside German Nico Hulkenberg.
Sources have told BBC Sport that a deal for the Frenchman to make the switch is agreed and simply needs finalising.
Ocon is effectively on loan to Force India from Mercedes, who own his contract.
Szafnauer said: "It's fine for him to go but we have to agree to that. If it's mutually beneficial [to Force India and Mercedes], that's what we are going to do. We won't stand in his way."
https://www.bbc.com/sport/formula1/44984140
quote:Perez’s legal team told the court on Wednesday that Force India “is or is likely to become unable to pay its debt” and its parent company “are unlikely to be able to provide financial support”, according to documents seen by RaceFans. He is seeking payment of over $4 million (£3 million).
The application for a winding-up order was also supported by the Daimler/Mercedes group, which Force India owes over ¤10.5 million (£9 million), and sponsor BWT. The latter alleges its sponsorship deal with Force India was in the form of a loan.
https://www.racefans.net/(...)ration-over-4m-debt/
Lijkt me een ietwat bizarre statement in sponsorland. En waarom zou de auto roze zijn voor een lening.quote:and sponsor BWT. The latter alleges its sponsorship deal with Force India was in the form of a loan.
Vraag maar eens aan Muermans en Doornbos hoe sponsor-leningen werken.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 02:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Lijkt me een ietwat bizarre statement in sponsorland. En waarom zou de auto roze zijn voor een lening.
Maar ja, het is F1, dus daar zit ongetwijfeld een contract bij van tientallen pagina's. We gaan het zien.
twitter:tgruener twitterde op maandag 30-07-2018 om 11:08:21In order to keep their performance prize money bonus after a takeover by new owners Force India needs agreement by all other teams. But McLaren, Williams & Renault denied that approval and put the rescue at risk.AMuS: https://t.co/2SlTCbwLIX reageer retweet
Dat is toch alleen bij een naamsverandering?quote:Op maandag 30 juli 2018 11:15 schreef Tarado het volgende:
twitter:tgruener twitterde op maandag 30-07-2018 om 11:08:21In order to keep their performance prize money bonus after a takeover by new owners Force India needs agreement by all other teams. But McLaren, Williams & Renault denied that approval and put the rescue at risk.AMuS: https://t.co/2SlTCbwLIX reageer retweet
Die teams hebben gewoon een punt. Vooral in het geval van Williams. Zij hebben 2 paydrivers aangenomen om de boel boven water te houden. Force India kreeg een lening van liberty en het prijzengeld werd naar voren geschoven. Beetje oneerlijke concurrentie tegen een team wat wel de zaken op orde heeft, maar daardoor achteraan rijdt.quote:Op maandag 30 juli 2018 12:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ook een manier om je concurrenten om zeep te helpen
Renault gebruikt het als pressiemiddel tegen de B-teams en Williams was al tegen het vooruitbetalen van het prijzengeld en de lening van Liberty. Is gewoon oneerlijke competitie.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:35 schreef sasquatsch het volgende:
Beetje hypocriet van Renault, aangezien zij in 2015 wel van iedereen toestemming hebben gekregen om Lotus over te nemen. Ook van Williams trouwens, die, als ze niet uitkijken, in dezelfde situatie terecht kunnen komen. Dan hoeven ze dus ook niet op clementie van de anderen te rekenen.
Voor Renault is het A-team ook een probleemquote:Op maandag 30 juli 2018 13:49 schreef trein2000 het volgende:
Ik snap Renault wel. Die b-teams zijn ook een probleem...
quote:Op maandag 30 juli 2018 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor Renault is het A-team ook een probleem
Dan moet Renault bij de FIA en FOM zijn. Zij kunnen door mogelijke regelwijzigingen dit inperken. Gaan een paar jaartjes overheen, maar dan kunnen er eerlijker reglementen op tafel liggen.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]![]()
Het gaat om machtsverhoudingen. Merc/Ferrari zijn al machtig doordat ze motoren leveren. Als die dan ook nog b-teams op de grid gaan krijgen worden ze te machtig.
Ouchquote:Op zaterdag 28 juli 2018 08:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan Muermans en Doornbos hoe sponsor-leningen werken.
https://www.nu.nl/formule(...)gtransplantatie.htmlquote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:49 schreef ondeugend het volgende:
Niki lauda,zou een longtransplantatie hebben ondergaan.
Operatie is geslaagd maar Lauda is in zeer ernstige toestand
Ik las ergens dat hij ook nierpatient is. Dat kan er mee te maken hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:48 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me wel af, enkele weken geleden niet lekker, werd gedacht aan griepje en dan nu een longtransplantatie. Waar komt die long zo snel vandaan? Krijg je soms voorrang als je geld hebt of wat is deze?
Griepje was gewoon een smoes, hij zal al jaren op de transplantatie lijst gestaan hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:48 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me wel af, enkele weken geleden niet lekker, werd gedacht aan griepje en dan nu een longtransplantatie. Waar komt die long zo snel vandaan? Krijg je soms voorrang als je geld hebt of wat is deze?
LOL wotquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:08 schreef ETA het volgende:
Op twitter net bevestigd door RB dat hij weg gaat: https://twitter.com/redbullracing/status/1025336753530523648
RBR heeft bevestigd dat hij vetrekt iig. Dus dat deel zal iig kloppenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:15 schreef Rossdale het volgende:
Ok dan, die zag ik niet aankomen
Op een of andere manier geloof ik er alsnog geen reet vanZou wel een erg late 1 april grap zijn eigenlijk
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
De arts verwacht dat Lauda herstelt: https://www.nu.nl/formule(...)ntatie-herstelt.html
2019quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:22 schreef KingRadler het volgende:
hij gaat dus een stap terug ben benieuwd of Max een stap naar voren kan gaan in 2020 bij RB
2020! is hetquote:
Ah, zo bedoel je.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:36 schreef KingRadler het volgende:
[..]
2020! is het
Horner had aangegeven dat volgend jaar een tussen jaar gaat worden.
De nieuwe Honda motor te leren kennen.
gelul.....quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:25 schreef nils7 het volgende:
Hij moest ook wel, RBR had alle pijlen op Max gericht om hem de jongste WK ooit te maken.
Misschien verwacht hij zo weinig van de combinatie Red Bull en Honda dat hij het alsnog als een stap vooruit ziet voor 2019 (tov blijven bij Red Bull dus), anders is het een hele rare keus...quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:22 schreef KingRadler het volgende:
hij gaat dus een stap terug ben benieuwd of Max een stap naar voren kan gaan in 2020 bij RB
Lijkt me een prima plan, alleen hebben ze dan ineens twee nieuwe junioren nodig voor TRquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:30 schreef ondeugend het volgende:
WTF? Die zag ik ook niet.
Gasly maar in de RB dan en Sainz naar formule E
dankjequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:53 schreef Nattekat het volgende:
F1 / Daniel Ricciardo vertrekt bij RedBull Hier verder
Sowieso meer als Max aangezien hij zichzelf niet als tweede rijder ziet... en RBR heeft al aangegeven dat dat hem niet ging wordenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien verwacht hij zo weinig van de combinatie Red Bull en Honda dat hij het alsnog als een stap vooruit ziet voor 2019 (tov blijven bij Red Bull dus), anders is het een hele rare keus...
Of hij heeft zijn hand overspeeld bij de onderhandelingen met Red Bull en ze hebben zelf besloten dat ze niet met hem verder gaan.. Ricciardo wist natuurlijk ook dat Red Bull voor volgend jaar in principe geen coureur heeft/kan halen met hetzelfde niveau en misschien heeft hij een gigantisch salaris geëist..
Doe er dan een link bij: https://www.gpblog.com/nl(...)tapt-na-30-jaar.htmlquote:
Reactie van McLaren: https://www.gpblog.com/nl(...)-aandeelhouder-.htmlquote:Op maandag 6 augustus 2018 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
Het artikel is volgens mij alweer verwijderd bij The Independent. De link werkt niet meer. Dus de vraag is of het waar is. En sowieso heeft hij zijn aandelen nog.
Waar ik nu even over nadenken en zit te brainstormen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Reactie van McLaren: https://www.gpblog.com/nl(...)-aandeelhouder-.html
"Niets is minder waar" betekent gewoon dat het niet waar is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Waar ik nu even over nadenken en zit te brainstormen..
Ontkennen of erkennen ze nu dat die aandeelhouder is vertrokken met "niets is minder waar..." ?
Natuurlijk is het geschreven door een journalist, maar ik zit er echt hardop over na te denken.
Niets.is.minder.waar.
Dus het klopt gewoon.. het is waar en al het overige wat naar buiten komt, is net zó waar als deze stelling ?
ben je nu echt een vertaling tot op de letter aan het ontleden? Ik denk namelijk niet dat er letterlijk een uitspraak gedaan is geworden als "nothing is less true"....quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Waar ik nu even over nadenken en zit te brainstormen..
Ontkennen of erkennen ze nu dat die aandeelhouder is vertrokken met "niets is minder waar..." ?
Natuurlijk is het geschreven door een journalist, maar ik zit er echt hardop over na te denken.
Niets.is.minder.waar.
Dus het klopt gewoon.. het is waar en al het overige wat naar buiten komt, is net zó waar als deze stelling ?
Gebeurde gewoon bij toeval dat ik er bij nadacht over dat zinnetje. Net als het oude bekende zinnetje "klaar terwijl u wacht". Ik snap de betekenis er van, maar letterlijk zou je de uitspraak ook wel kunnen betwisten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ben je nu echt een vertaling tot op de letter aan het ontleden? Ik denk namelijk niet dat er letterlijk een uitspraak gedaan is geworden als "nothing is lees true"....
Haha, staan ze nog verder achteraanquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gerucht: Williams of FI gaan met Renault motoren rijden in 2019. Lijkt me onzin, maar voor wat het waard is: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18572/.html
Williams lijkt me logischer dan Force India. Ik denk ook dat de onderlinge samenwerking met Renault en McLaren beter zal zijn voor het team.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gerucht: Williams of FI gaan met Renault motoren rijden in 2019. Lijkt me onzin, maar voor wat het waard is: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18572/.html
Juist niet. Dat heeft hij al meerdere keren gezegd. Dat was Stroll, die dat nu waarschijnlijk via Force India gaat proberen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:03 schreef Rossdale het volgende:
Ik dacht dat Paddy Lowe de ziel van Williams juist aan Mercedes wilde verkopen
quote:Williams Chief Technical Officer Paddy Lowe told Formula1.com the team "have our eyes open" to collaboration but reiterated that they have "a strong culture of being an independent, being a constructor".
He added: "Formula 1 is changing. Force India were one of the early ones to abandon the full constructor definition that teams had historically followed of essentially making everything except an engine.
"We've seen more and more teams adopting gearboxes from elsewhere. Now we have the Haas model where you adopt everything that is not listed.
"We have our eyes open to all of those possibilities because we owe it to ourselves. You've got to move with the times and do the best thing for the performance of the team.
"But having said that, Williams has a strong culture of being an independent, being a constructor, not only in the parts we are responsible for but also we are making them in-house.
"We have a capacity of manufacturing on our own site and we've prided ourselves on that. I don't see us moving drastically away from that. But we remain open."
Ik lees het juist als dat Paddy het wel ziet zitten, maar hij heeft de rest van het team nog niet kunnen overtuigen omdat het niet echt in hun aard zit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist niet. Dat heeft hij al meerdere keren gezegd. Dat was Stroll, die dat nu waarschijnlijk via Force India gaat proberen.
Ondanks het feit dat Williams waarschijnlijk meer onderdelen bij Mercedes gaat aanschaffen (zoals een versnellingsbak) willen ze nog steeds een volwaardige constructeur blijven en lang niet zover gaan als Haas en Ferrari.
https://www.formula1.com/(...)l-with-williams.html
[..]
Williams is een beetje een Teletubbie team geworden. Compleet naïef en alles komt wel weer goed.. Gaat er wat fout is "uh oh" en ze zwaaien alles gelijk vrolijk weg. Kansloos en on-Williams waardigquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:34 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik lees het juist als dat Paddy het wel ziet zitten, maar hij heeft de rest van het team nog niet kunnen overtuigen omdat het niet echt in hun aard zit.
blijft moeilijk beleid maken als je in 'survival mode' zitquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Williams is een beetje een Teletubbie team geworden. Compleet naïef en alles komt wel weer goed.. Gaat er wat fout is "uh oh" en ze zwaaien alles gelijk vrolijk weg. Kansloos en on-Williams waardig
Daarin slagen ze prima. Ook bij de McLaren zag je dat wel, als de auto tenminste niet stuk ging of door Alonso in de pits werd geparkeerdquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Honda focust op bestuurbaarheid en stabiliteit: https://www.gpblog.com/nl(...)verancier-honda.html
twitter:craigslatersky twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:38:51@ForceIndiaF1 to exit administration via consortium led by Laurence Stroll more now on @SkySportsNews reageer retweet
twitter:SkySportsNews twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:31:02BREAKING: Formula One team Force India agree deal to come out of administration, saving all 405 jobs at their Silverstone base. #SSN reageer retweet
Nederlandstalige bron:quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:craigslatersky twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:38:51@ForceIndiaF1 to exit administration via consortium led by Laurence Stroll more now on @SkySportsNews reageer retweet
twitter:SkySportsNews twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:31:02BREAKING: Formula One team Force India agree deal to come out of administration, saving all 405 jobs at their Silverstone base. #SSN reageer retweet
Dat klinkt als een reeds bestaand backup plan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog geen nieuws maar morgen wel?
Mogelijk morgen al nieuws over line up RBR en STR:
https://www.gpblog.com/nl(...)heel-snel-rond-.html
Klopt, het nieuws heeft niets met de F! te makenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 00:19 schreef sasquatsch het volgende:
Jake Dennis heeft nog minder punten dan Ticktum, dus lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
twitter:JakeDennis19 twitterde op woensdag 08-08-2018 om 11:30:55Excited to announce that I will be heading to Japan to take part in the Suzuka 10hr with Audi WRT alongside Stuart and Sheldon! Japan, hit me with your finest sushi 🍣🍚🍤🇯🇵 #Suzuka10hr #Japan #Audi https://t.co/v4PXtPEQky reageer retweet
En minimaal 6 maanden niet vliegen. Dus die zien we denk ik dit jaar niet meer op de pitmuur terug gok ik zo.quote:Op zondag 12 augustus 2018 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou iets slechter gaan met Lauda. Artsen zouden bezorgd zijn om zijn nieren en het herstel zou fors langer gaan duren: https://www.gpblog.com/nl(...)er-staat-nieren.html
Dat sowieso niet nee.quote:Op zondag 12 augustus 2018 13:53 schreef vosss het volgende:
[..]
En minimaal 6 maanden niet vliegen. Dus die zien we denk ik dit jaar niet meer op de pitmuur terug gok ik zo.
Dit was al gepost. In het gewone topic (wel andere bron)quote:Op maandag 13 augustus 2018 17:49 schreef Nattekat het volgende:
Renault underestimated rivals' engine development
Manmanman
Het kromme tenen-gehalte in dit artikel is dusdanig hoog dat ik hem maar lekker achter dat linkje laat. Samenvatting: RB heeft een uitstekende keuze gemaakt.
En nu ook in het goede topicquote:Op maandag 13 augustus 2018 18:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit was al gepost. In het gewone topic (wel andere bron)
Vraag me af wat ze met vandoorne doen. Of hij mag blijven of hij wordt ingewisseld voor Norris.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens ESPN wordt SAI nog deze week aangekondigd als vervanger van ALO: http://www.espn.com/f1/st(...)nando-alonso-mclaren
Sainz of Alo?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:55 schreef vosss het volgende:
Ik vind zijn manier van Engels praten wel grappig. Bijna elke zin maakt ie een vraag van. Zou hij dat in het Spaans ook doen?
Je had vroeger een wielrenner, Menchov (of Mentsjov) en die deed dat ook en misschien een graadje erger. Sprak gebrekkig Engels en ik geloof vloeiend Spaans. Waren altijd geniale interviewsquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:55 schreef vosss het volgende:
Ik vind zijn manier van Engels praten wel grappig. Bijna elke zin maakt ie een vraag van. Zou hij dat in het Spaans ook doen?
Sainz. Die eindigt elke zin met ",no?"quote:
het valt me sowieso op dat van origine Spaanstaligen moeite hebben met accentloos Engels, ook acteurs en actrices schijnt dat niet te lukken dus die kunnen niet anders dan een latino/a spelen in Engelstalige fims.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Sainz. Die eindigt elke zin met ",no?"
Buxton grapte er al over dat hij 17 jaar met een nepstemmetje gepraat heeftquote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
het valt me sowieso op dat van origine Spaanstaligen moeite hebben met accentloos Engels, ook acteurs en actrices schijnt dat niet te lukken dus die kunnen niet anders dan een latino/a spelen in Engelstalige fims.
Wat ik wel een afgang vond van dat Alo filmpje is dat hij het zelf niet ingesproken heeft, zoveel moeite is dat toch ook weer niet.
Laat wel het verval bij mclaren zien. Met vandoorne en sainz ga je geen podiums halen, en norris is een onzekerheid. Nu kunnen ze ook al geen topcoureurs meer aantrekken anders hadden ze ric wel gehaald en had alonso wel gebleven. De tijden dat daar wereldkampioenen reden zijn dan nu echt voorbijquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze met vandoorne doen. Of hij mag blijven of hij wordt ingewisseld voor Norris.
Als Norris het wordt, dan heeft Mclaren niets meer te ruilen om Key los te weken bij Toro Rosso en heeft Toro Rosso geen vervanger voor Gasly.
Zou Vandoorne in zo'n constructie aan TR cadeau gedaan worden als stoeltjesvulling?
wel zonde ja al heeft McLaren nog wel een aardig straatautobedrijf, bij Williams is wat dat betreft de situatie nog schrijnenderquote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Laat wel het verval bij mclaren zien. Met vandoorne en sainz ga je geen podiums halen, en norris is een onzekerheid. Nu kunnen ze ook al geen topcoureurs meer aantrekken anders hadden ze ric wel gehaald en had alonso wel gebleven. De tijden dat daar wereldkampioenen reden zijn dan nu echt voorbij
ja als hij enigszins toonbaar zou zijn zouden ze het denk ik niet nalatenquote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Michael Schumacher verhuist naar het schijnt naar Mallorca:
https://www.gpblog.com/nl(...)lie-naar-spanje.html
Optimisme over zijn toestand zoals in het artikel te lezen is, is echter nogal voorbarig. Iemand is al al snel te vervoeren zoals iemand in de comments al zegt.
Geen idee wat je hier zegtquote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja als hij enigszins toonbaar zou zijn zouden ze het denk ik niet nalaten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |