SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2018 uitgelegd
Hopen mag altijd laten we maar zeggenquote:Op maandag 23 juli 2018 15:33 schreef flipsen het volgende:
Stiekem hoop ik toch nog steeds dat er een race hier in Mar del Plata (Argentinie) komt. Was jaren geleden een politiek dingetje natuurlijk, er werd al keihard geroepen dat alles rond was. Nooit gebeurd, duh...
Maar als ik hier in het laagseizoen langs de boulevard en enkele stukken rij, is dat echt een ge-wel-dig circuit (sowieso kan je er in het laagseizoen lekker scheuren, ook al is het gewoon centrum). Zou wel heel tof zijn en ik mag toch gewoon stilletjes blijven hopen?
Best wel, autoracen is erg populair, maar dan met name de tourwagenklasses. Iedere stad heeft wel een autodromoquote:Op maandag 23 juli 2018 15:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
eerst maar een opvolger voor Reutemann Fangio zien te krijgen, wordt er veel geracet in Argentina?
De ChampCar race in 2007 was behoorlijk saai omdat er niet ingehaald kan worden. Daarvoor is de baan veels te smal.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.
Baku werd ook afgedaan als saai en heeft nu al een paar mooie races opgeleverd. Well done F1.
Hyundai Sauber Ferrariquote:Op maandag 23 juli 2018 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
En nog wat zijdelings nieuws: https://www.nu.nl/economi(...)pen-ceo-functie.html
Nog meer onrust daar dus. Hoop voor de F1-tak dat ze er weinig last van ondervinden.
Op dit tempo houdt Williams gewoon op te bestaan, of gaan ze over in het B-team van Mercedes.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:49 schreef Fer het volgende:
De volgende vraag, wie koopt/sponsort Williams volgend jaar?
Dat wordt FI. Dat probeerde Stroll al bij Williams maar kreeg dat niet voor elkaar.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Op dit tempo houdt Williams gewoon op te bestaan, of gaan ze over in het B-team van Mercedes.
Ik denk dat Williams weinig keus heeft om meer met Mercedes samen te werken. Denk dat de Duitsers ook wel willen, omdat de Ferrari-teams nu wel erg nadrukkelijk de Benzen in de schaduw zetten.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Op dit tempo houdt Williams gewoon op te bestaan, of gaan ze over in het B-team van Mercedes.
Ocan en Sainz zullen toch ook pas miv volgend seizoen vertrekken toch? Dus waarom kan Stroll dan niet gewoon naar het stoeltje van Ocon en zou Russell moeten waarnemen?quote:Op maandag 23 juli 2018 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
Lees het net ook. De grote stoelendans zou na de zomerpauze al gaan beginnen.
Zoals ik in het Silly Season topic al zei, gaat Ocon naar Renault en Sainz naar McLaren ten koste van Vandoorne. Russell zou tijdelijk de plaats van Ocon bij FI innemen totdat Stroll volgend jaar daar instapt.
En volgens andere bronnen rijdt Russell volgend jaar dan in plaats van Stroll bij Williams.
Staat in het stuk van Autobild.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ocan en Sainz zullen toch ook pas miv volgend seizoen vertrekken toch? Dus waarom kan Stroll dan niet gewoon naar het stoeltje van Ocon en zou Russell moeten waarnemen?
En dan vanaf 2021 nieuwe banden leveren.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:06 schreef sasquatsch het volgende:
In ander nieuws, Michelin is geïnteresseerd in een terugkeer als bandenleverancier vanaf 2020.
https://www.racefans.net/(...)rmula-1-return-2020/
Denk ook dat ze met een verlies van Stroll EN Martini in serieuze problemen komen. Het eigen ontwerp van Paddy Lowe is ook een gigantische fail. Ik zie die man ook niet op zijn plek in een kleine (arme) organisatie.quote:Op maandag 23 juli 2018 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat Williams weinig keus heeft om meer met Mercedes samen te werken. Denk dat de Duitsers ook wel willen, omdat de Ferrari-teams nu wel erg nadrukkelijk de Benzen in de schaduw zetten.
Dat is wel erg veel speculaas, maar hoopgevend was in ieder geval dat de nieuwe voorvleugel lijkt te werken, want Sirotkin haalde er Q2 meequote:Op maandag 23 juli 2018 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk ook dat ze met een verlies van Stroll EN Martini in serieuze problemen komen. Het eigen ontwerp van Paddy Lowe is ook een gigantische fail. Ik zie die man ook niet op zijn plek in een kleine (arme) organisatie.
Deze zuig ik uit mijn duim, maar het zou mij niks verbazen als net als bij Sauber de banden versterkt worden met Mercedes. Dat familie Wolff de aandelen van Paddy overneemt, Paddy en James Allison wisselen van plek en als Susie Wolff na een jaartje bij Venturi het vak geleerd heeft, neem zij volgende zomer de baan van Claire over.
#TeamSusiequote:Op maandag 23 juli 2018 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk ook dat ze met een verlies van Stroll EN Martini in serieuze problemen komen. Het eigen ontwerp van Paddy Lowe is ook een gigantische fail. Ik zie die man ook niet op zijn plek in een kleine (arme) organisatie.
Deze zuig ik uit mijn duim, maar het zou mij niks verbazen als net als bij Sauber de banden versterkt worden met Mercedes. Dat familie Wolff de aandelen van Paddy overneemt, Paddy en James Allison wisselen van plek en als Susie Wolff na een jaartje bij Venturi het vak geleerd heeft, neem zij volgende zomer de baan van Claire over.
Ok. Maar dan zou Lance een contract hebben van x jaar en een paar races? Of x en een half jaar?quote:Op maandag 23 juli 2018 20:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Staat in het stuk van Autobild.
En dat Stroll niet meteen meegaat zal wel te maken hebben met contracten.
Nee, een contract tot eind dit jaar.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. Maar dan zou Lance een contract hebben van x jaar en een paar races? Of x en een half jaar?
Ocon is een Merc junior toch? Lijkt me niet dat hij dan naar een ander worksteam gaat.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, een contract tot eind dit jaar.
En aangezien Renault graag Ocon wil en McLaren Sainz, zouden zij dus al op Spa kunnen wisselen. Russell zou dan de rest van dit seizoen voor FI gaan rijden.
FI, Renault en McLaren doen hierover denk ik niet zo moeilijk. Ligt er alleen aan wat voor contract Vandoorne heeft.
Paddy Lowe komt bij Mercedes vandaan, daar is hij twee jaar geleden stampvoetend de deur uit gegaan na het akkefietje met Hamilton in Abu Dhabi. Ik zie hem daar niet terugkeren.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk ook dat ze met een verlies van Stroll EN Martini in serieuze problemen komen. Het eigen ontwerp van Paddy Lowe is ook een gigantische fail. Ik zie die man ook niet op zijn plek in een kleine (arme) organisatie.
Deze zuig ik uit mijn duim, maar het zou mij niks verbazen als net als bij Sauber de banden versterkt worden met Mercedes. Dat familie Wolff de aandelen van Paddy overneemt, Paddy en James Allison wisselen van plek en als Susie Wolff na een jaartje bij Venturi het vak geleerd heeft, neem zij volgende zomer de baan van Claire over.
Owh zo. Waarom na de zomerstop al wisselen?!quote:Op maandag 23 juli 2018 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, een contract tot eind dit jaar.
En aangezien Renault graag Ocon wil en McLaren Sainz, zouden zij dus al op Spa kunnen wisselen. Russell zou dan de rest van dit seizoen voor FI gaan rijden.
FI, Renault en McLaren doen hierover denk ik niet zo moeilijk. Ligt er alleen aan wat voor contract Vandoorne heeft.
Als Mercedes junior heeft hij al voor Renault getest twee jaar geleden. En Mercedes en Renault vinden het allebei niet erg.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:46 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ocon is een Merc junior toch? Lijkt me niet dat hij dan naar een ander worksteam gaat.
Waarom niet? Er is geen plek bij Merc zelf. En hoe meer (verschillende) ervaring hoe beter...quote:Op maandag 23 juli 2018 20:46 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ocon is een Merc junior toch? Lijkt me niet dat hij dan naar een ander worksteam gaat.
Bij Ted's Notebook kwam daar wel een leuk feitje over langs:quote:Op maandag 23 juli 2018 20:06 schreef sasquatsch het volgende:
In ander nieuws, Michelin is geïnteresseerd in een terugkeer als bandenleverancier vanaf 2020.
https://www.racefans.net/(...)rmula-1-return-2020/
Klopt. Maar blijkbaar kunnen ze het huidige contract met Pirelli niet zomaar voor een jaar verlengen.quote:Op maandag 23 juli 2018 21:11 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Bij Ted's Notebook kwam daar wel een leuk feitje over langs:
Als je voor 2021 wil instappen met het nieuwe bandenregelement moet je in 2020 instappen; dit zou betekenen dat je voor één jaar banden moet ontwikkelen in het huidige formaat, om een jaar later voor de 18 inch versie te ontwikkelen. Dat zijn een hoop centjes investeren voor banden die je maar één jaar kan gebruiken...
En zo werkt kartelvorming.quote:Op maandag 23 juli 2018 21:11 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Bij Ted's Notebook kwam daar wel een leuk feitje over langs:
Als je voor 2021 wil instappen met het nieuwe bandenregelement moet je in 2020 instappen; dit zou betekenen dat je voor één jaar banden moet ontwikkelen in het huidige formaat, om een jaar later voor de 18 inch versie te ontwikkelen. Dat zijn een hoop centjes investeren voor banden die je maar één jaar kan gebruiken...
Vandoorne is niet zn hoogvlieger, als je hem mist kan je dat prima opvangen, zeker met het geld dat je overhoud als je alonso zn salaris niet meer hoeft te betalen.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
Bij McLaren is het ook wel een risico om Vandoorne eruit te gooien, wetende dat Alonso misschien wel stopt na dit seizoen. Dus vraag me af of er wel zo'n midseason switch komt.
SAI heeft niet zo veel te willen aangezien hij bij RB nu nog lager in de rangorde blijkt te staan dan Gasly, hij behoorlijk onder doet voor Hulkenberg/renault ocon wil hebben en geen van de geruchten over de interresse van mercedes en ferrari een paar jaar geleden waar bleken te zijn.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh zo. Waarom na de zomerstop al wisselen?!
Doe normaal en wissel na het seizoen..
Als ik SAI was zou ik overigens sowieso niet naar McLaren gaan
Doe Russell heeft toch geen super licentie?quote:Op maandag 23 juli 2018 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
Lees het net ook. De grote stoelendans zou na de zomerpauze al gaan beginnen.
Zoals ik in het Silly Season topic al zei, gaat Ocon naar Renault en Sainz naar McLaren ten koste van Vandoorne. Russell zou tijdelijk de plaats van Ocon bij FI innemen totdat Stroll volgend jaar daar instapt.
En volgens andere bronnen rijdt Russell volgend jaar dan in plaats van Stroll bij Williams.
Hij heeft 51 super licentie punten behaald in de afgelopen 3 jaar, dus kwalificeert zich voor een superlicentie.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 12:14 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Doe Russell heeft toch geen super licentie?
Die willen ze nog een jaar laten rijpen. Maakt teveel fouten de laatste tijd.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 12:28 schreef Rossdale het volgende:
Waarom zou McLaren Sainz willen? Ze hebben Norris op de reservebank
En ik heb die hype rond Carlos sowieso nooit echt begrepen. Het is niet de eerste keer dat ik dit zeg: Sainz werd enorm opgehemeld omwille van zijn prestaties in junior klassen. En dat terwijl die nooit dominant is geweest, zeker niet in GP3 en evengoed niet in FR3.5. Nederlandse (social) media en forums deden daar nog een schepje bovenop toen die langs Max reed, om Max zijn prestaties in de STR nóg beter te doen lijken dan ze al waren.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 12:28 schreef Rossdale het volgende:
Waarom zou McLaren Sainz willen? Ze hebben Norris op de reservebank
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso zou Sainz een reden voor Alonso zijn om nog een jaartje te blijven.
Alonso en papa Sainz gaan al ver terug, misschien wel een vriendendienst of om wat grote Spaanse sponsors binnen te krijgenquote:
Als Alonso geen spaanse sponsoren aantrekt, dan doet Sainz dat al helemaal niet. Ja Estrella zal wel meeverhuizen, maar verder...quote:Op dinsdag 24 juli 2018 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alonso en papa Sainz gaan al ver terug, misschien wel een vriendendienst of om wat grote Spaanse sponsors binnen te krijgen
het is ook maar een theorie maar het zou kunnen dat ze een potentiele partner hebben voor meerdere jaren die er zeker van wil zijn dat er een Spanjaard in het team blijft, Santander was er ook niet blij mee dat ze nog aan McLaren vastzaten toen Alonso daar vertrok.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 13:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als Alonso geen spaanse sponsoren aantrekt, dan doet Sainz dat al helemaal niet. Ja Estrella zal wel meeverhuizen, maar verder...
McLaren wil blijkbaar koste wat het kost Alonso behouden en het aantrekken van zijn vriend Carlos Sainz zou daarbij kunnen helpen. Althans, dat is wat ik hoor (want is afgelopen weekend tijdens de kwali/race ook al genoemd).quote:
Ah op die manier. Ik wist niet dat ze vrienden waren.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
McLaren wil blijkbaar koste wat het kost Alonso behouden en het aantrekken van zijn vriend Carlos Sainz zou daarbij kunnen helpen. Althans, dat is wat ik hoor (want is afgelopen weekend tijdens de kwali/race ook al genoemd).
In ieder geval gaat het gerucht dat Sainz naar McLaren gaat al een tijdje en wordt door de huidige geruchten alleen maar versterkt.
Wordt bevestigd door nu.nl:quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sasquatsch het volgende:
Marchionne heeft waarschijnlijk een hersenbeschadiging opgelopen door een embolie tijdens de operatie om een kwaadaardige tumor uit zijn schouder te verwijderen.
http://www.autonews.com/a(...)rgery-italian-report
Vergeet vooral Fiat niet.quote:Op woensdag 25 juli 2018 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Inmiddels opgepikt door andere media, rip
Wat die man heeft bekend voor Ferrari is niet normaal.
RIP, maar voor Ferrari valt toch wel mee die deden het al goed voor hij kwam, maar voor Fiat en de Italiaanse autoindustrie absoluut een godquote:Op woensdag 25 juli 2018 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Inmiddels opgepikt door andere media, rip
Wat die man heeft bekend voor Ferrari is niet normaal.
was wat gecompliceerder dan datquote:Op woensdag 25 juli 2018 12:04 schreef vosss het volgende:
Overigens verwacht je toch niet dat je zomaar ernstig hersenletsel oploopt en/of dood gaat tijdens/na een schouderoperatie
twitter:joesaward twitterde op dinsdag 24-07-2018 om 21:12:35Marchionne’s condition https://t.co/D8bBcA7UoD https://t.co/hPty0imfHi reageer retweet
https://www.motorsportwee(...)t&utm_medium=twitterquote:Sergio Marchionne was suffering from a malignant tumour in a shoulder and was undergoing surgery to remove this when he suffered an embolism
Die kans is er altijd, zelfs bij routineklusjes als amandelen knippenquote:Op woensdag 25 juli 2018 12:10 schreef vosss het volgende:
Nouja ook bij een tumor zou ik niet denken dat de kans aanwezig is dat je het loodje legt.
Dat hebben ze mij vorig jaar gelukkig niet verteld toen ik geopereerd werd aan allebei mijn ogen.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Die kans is er altijd, zelfs bij routineklusjes als amandelen knippen
Never mind.. het is een bericht uit 2015twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 19-08-2015 om 18:13:04Scuderia Ferrari - Raikkonen’s contract extended http://t.co/KMm7SCFgoe #redseason #Kimi7 http://t.co/QybmtlZJJQ reageer retweet
die datumquote:Op woensdag 25 juli 2018 12:32 schreef ondeugend het volgende:
twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 19-08-2015 om 18:13:04Scuderia Ferrari - Raikkonen’s contract extended http://t.co/KMm7SCFgoe #redseason #Kimi7 http://t.co/QybmtlZJJQ reageer retweet
Ja ik kwam er net ook achter. Vond het al een beetje bizar na het trieste nieuwsquote:
Ik verwacht dat ookquote:Op woensdag 25 juli 2018 12:42 schreef vosss het volgende:
Als hij dit jaar zo doorgaat dan verwacht ik dattie gewoon weer een jaar bijtekent eigenlijk.
Ik zie ze echt niet volgend jaar al Leclerc in die auto zetten als ik eerlijk ben.
We lazen het hier het eerst in je post!quote:
je ziet sowieso dat de Ferrari auto's het goed doen, Haas doet ook aardig meequote:Op woensdag 25 juli 2018 12:44 schreef vosss het volgende:
Overigens als Ericcson P9 kan finishen met die auto dan vraag ik mij af hoe groot dat talent van Leclerc dan eigenlijk is. Ik zeg niet dat ie geen talent heeft, maar volgens mij wordt het door de media groter gemaakt dan het is. Die Sauber is gewoon geen slechte auto. En toch roept men elke keer hoe onvoorstelbaar dat het is wat Leclerc er mee doet.
Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen.
Dat is een beste understatement die je daar maaktquote:
We hebben inderdaad te veel in het achterhoofd hoe abominabel de Sauber vorig en begin dit jaar was. Maar hij maakt wel erg veel indruk in zijn eerste jaar, maar hoe groot zijn prestaties zijn is voor het publiekmoeilijk in te schatten. Ik lees er graag over. Er moet toch wel iets zijn?quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:44 schreef vosss het volgende:
Overigens als Ericcson P9 kan finishen met die auto dan vraag ik mij af hoe groot dat talent van Leclerc dan eigenlijk is. Ik zeg niet dat ie geen talent heeft, maar volgens mij wordt het door de media groter gemaakt dan het is. Die Sauber is gewoon geen slechte auto. En toch roept men elke keer hoe onvoorstelbaar dat het is wat Leclerc er mee doet.
Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen.
Met Marchionne had ik het nog wel verwacht. Hij was een groot voorstander van Leclerc.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:42 schreef vosss het volgende:
Als hij dit jaar zo doorgaat dan verwacht ik dattie gewoon weer een jaar bijtekent eigenlijk.
Ik zie ze echt niet volgend jaar al Leclerc in die auto zetten als ik eerlijk ben.
Bekijk maar wat F2 races van Leclerc terug. Wat hij daar doet heeft nog niemand in de GP2/F2 gedaan.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:44 schreef vosss het volgende:
Overigens als Ericcson P9 kan finishen met die auto dan vraag ik mij af hoe groot dat talent van Leclerc dan eigenlijk is. Ik zeg niet dat ie geen talent heeft, maar volgens mij wordt het door de media groter gemaakt dan het is. Die Sauber is gewoon geen slechte auto. En toch roept men elke keer hoe onvoorstelbaar dat het is wat Leclerc er mee doet.
Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen.
Kwam ook door de omstandigheden. Je hebt gezien dat het een kleine periode heeft geregend?quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:44 schreef vosss het volgende:
Overigens als Ericcson P9 kan finishen met die auto dan vraag ik mij af hoe groot dat talent van Leclerc dan eigenlijk is. Ik zeg niet dat ie geen talent heeft, maar volgens mij wordt het door de media groter gemaakt dan het is. Die Sauber is gewoon geen slechte auto. En toch roept men elke keer hoe onvoorstelbaar dat het is wat Leclerc er mee doet.
Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen.
Leclerc.quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:45 schreef twiFight het volgende:
Eriksson heeft al tientallen keren de kans gehad om op te vallen, maar heeft dat nagenoeg nooit gedaan. Dat de Sauber nu stukken beter is is evident, maar alsnog presteert LeClerc beter.
Ik mocht LeClerc nooit, maar sinds hij in de F1 zijn mannetje staat heb ik meer respect voor hem.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:45 schreef twiFight het volgende:
Eriksson heeft al tientallen keren de kans gehad om op te vallen, maar heeft dat nagenoeg nooit gedaan. Dat de Sauber nu stukken beter is is evident, maar alsnog presteert LeClerc beter.
Ik mocht LeClerc nooit, maar sinds hij in de F1 zijn mannetje staat heb ik meer respect voor hem.
En Ericssonquote:
quote:McLaren sign Toro Rosso’s Key as technical chief
The rebuild to bring McLaren back to the top continues with news that Toro Rosso’s James Key will join the British team in the newly-created role of Technical Director.
A McLaren spokesperson confirmed to Formula1.com that Key is to become part of the Woking squad. However, it remains unclear when the 46 year old will begin work. Toro Rosso have declined to comment.
Key has two decades of experience in F1, having begun his career at Jordan in 1998. He remained with the team as it became Midland, Spkyer and Force India, rising to the role of Technical Director. He joined Sauber in 2010 before moving to Toro Rosso two years later.
Meanwhile, Matt Morris has left his role as McLaren's Engineering Director, though this is not connected to Key’s impending arrival.
McLaren are undergoing significant change behind the scenes, with Eric Boullier leaving his role as Racing Director earlier this month as part of a leadership shake-up. Former Indycar champion Gil de Ferran – who had been working at the team as an advisor – is now Sporting Director, with Andrea Stella appointed Performance Director.
McLaren are currently seventh in the constructors’ championship on 48 points, 262 adrift of leaders Mercedes and 28 clear of Toro Rosso. They have not won a race since the Brazilian Grand Prix season finale in 2012. Since 2014, they have managed just two podiums, while their last constructors’ championship was two decades ago in 1998.
Als Vettel rijdt mag hij niet winnen hè. Tevens heeft hij ook wel wat pech gehad.quote:Op donderdag 26 juli 2018 20:44 schreef M.Melandri het volgende:
Zou mij verbazen als Raikkonen weer contractverlenging zou krijgen. Blijft voor mij sowieso een vreemd verhaal dat hij weer bij Ferrari zit. Tijdens zijn eerste periode kreeg hij de zak omdat hij nauwelijks beter was dan Massa. Tijdens zijn tweede periode is hij compleet afgemaakt door Alonso en rijdt nu weer achter Vettel aan. Ook de enige van de top 3 teams die geen race heeft weten winnen.
Arrivabene wil hem graag behouden. En nu Marchionne overleden is, is de kans groot dat Raikkonen blijft. Marchionne wilde graag Leclerc bij Ferrari hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2018 20:44 schreef M.Melandri het volgende:
Zou mij verbazen als Raikkonen weer contractverlenging zou krijgen. Blijft voor mij sowieso een vreemd verhaal dat hij weer bij Ferrari zit. Tijdens zijn eerste periode kreeg hij de zak omdat hij nauwelijks beter was dan Massa. Tijdens zijn tweede periode is hij compleet afgemaakt door Alonso en rijdt nu weer achter Vettel aan. Ook de enige van de top 3 teams die geen race heeft weten winnen.
De vraag is alleen wanneer hij daar aan de slag kan. Volgens Franz Tost heeft hij nog een langlopend contract bij Toro Rosso, dus misschien een ruil met Lando Norris voor volgend jaar?quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:58 schreef ChatGirl het volgende:
James Key gaat van Toro Rosso naar McLaren
[..]
http://www.f1i.com/news/3(...)eys-appointment.htmltwitter:ToroRosso twitterde op donderdag 26-07-2018 om 15:01:33Franz Tost:"James Key has a long term valid contract with the team. The contents of the contract are confidential, therefore we won't comment on any of the details." https://t.co/RUkmdrFtKj reageer retweet
Hij is gewoon niet snel genoeg. Wanneer mocht hij niet winnen?quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als Vettel rijdt mag hij niet winnen hè. Tevens heeft hij ook wel wat pech gehad.
Afgelopen race was er een teamorder.....Is maar 1 voorbeeld.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij is gewoon niet snel genoeg. Wanneer mocht hij niet winnen?
Je hebt het zeker over Bottas.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Afgelopen race was er een teamorder.....Is maar 1 voorbeeld.
Hij zat op een andere strategie en reed Vettel onnodig in de weg. Dat gebeurde ook met Hamilton die in Silverstone Bottas voorbij liet gaan omdat ze op andere strategieën zaten. Kimi is structureel veel te langzaam en maakt te veel fouten, daarom wint hij geen races. Max en Ricciardo winnen races in een auto waarbij je over een heel seizoen veel minder kansen krijgt dan in de huidige Ferrari.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Afgelopen race was er een teamorder.....Is maar 1 voorbeeld.
Dat mensen dat echt gelovenquote:Op donderdag 26 juli 2018 23:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij zat op een andere strategie en reed Vettel onnodig in de weg. Dat gebeurde ook met Hamilton die in Silverstone Bottas voorbij liet gaan omdat ze op andere strategieën zaten. Kimi is structureel veel te langzaam en maakt te veel fouten, daarom wint hij geen races. Max en Ricciardo winnen races in een auto waarbij je over een heel seizoen veel minder kansen krijgt dan in de huidige Ferrari.
In dit geval klopt het wel. Kimi ging extreem vroeg naar binnen en reed op veel oudere banden dan Vettel, die vlak achter Kimi weer de baan op kwam.quote:Op donderdag 26 juli 2018 23:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat mensen dat echt geloven![]()
Volgens mij winnen de Bulls door een goede tactiek tijdens rare situaties. Net als vorige race waar alleen Max van de toppers op inters ging. Als het was gaan regenen zoals na de race was hij de gelukkige. Nu helaas zette de regen niet door tijdens de race. Bij Ferrari zijn ze nu eenmaal wat gereserveerder met het anders doen dan de anderen.
Hij stopte al in ronde 14. Met een beetje logisch nadenken weet je dat hij het nooit tot de finish gered had op softs.quote:Op donderdag 26 juli 2018 23:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat mensen dat echt geloven![]()
Volgens mij winnen de Bulls door een goede tactiek tijdens rare situaties. Net als vorige race waar alleen Max van de toppers op inters ging. Als het was gaan regenen zoals na de race was hij de gelukkige. Nu helaas zette de regen niet door tijdens de race. Bij Ferrari zijn ze nu eenmaal wat gereserveerder met het anders doen dan de anderen.
Precies. Met Kimi probeerden ze Hamilton af te dekken.quote:Op donderdag 26 juli 2018 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In dit geval klopt het wel. Kimi ging extreem vroeg naar binnen en reed op veel oudere banden dan Vettel, die vlak achter Kimi weer de baan op kwam.
Het was überhaupt de vraag of Kimi de race met één stop kon uitrijden.
Bottas heeft dit jaar ook nog niet gewonnen.quote:Op donderdag 26 juli 2018 20:44 schreef M.Melandri het volgende:
Zou mij verbazen als Raikkonen weer contractverlenging zou krijgen. Blijft voor mij sowieso een vreemd verhaal dat hij weer bij Ferrari zit. Tijdens zijn eerste periode kreeg hij de zak omdat hij nauwelijks beter was dan Massa. Tijdens zijn tweede periode is hij compleet afgemaakt door Alonso en rijdt nu weer achter Vettel aan. Ook de enige van de top 3 teams die geen race heeft weten winnen.
Bottas heeft pech gehad en heeft vorig jaar races gewonnen. Mag je absoluut niet vergelijken met Kimi.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 04:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Bottas heeft dit jaar ook nog niet gewonnen.
En ik denk dat kimi de ideale coureur is voor ferrari momenteel. Legt het vuur niet aan de schenen van Vettel en wordt ook zonder al te veel problemen als strategische pion gebruikt. En zn pace is wel eens minder geweest t.o.v Vettel en Alonso de afgelopen jaren. Als ze hem er uit gooien met deze argumenten hadden ze dat veel eerder moeten doen.
Precies. Kimi is veel beter.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:33 schreef M.Melandri het volgende:
Bottas heeft pech gehad en heeft vorig jaar races gewonnen. Mag je absoluut niet vergelijken met Kimi.
ik vind het toch wel een beetje hetzelfde in de zin dat ze duidelijk voor 1 kopman en een 2e rijder hebben gekozenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bottas heeft pech gehad en heeft vorig jaar races gewonnen. Mag je absoluut niet vergelijken met Kimi.
Vind het heel apart dat ze hem weer teruggenomen hebben nadat ze hem eerst de zak hebben gegeven. En voor de neutrale F1 fan is het jammer dat hij een van de 6 topzitjes bezet houdt.
Inmiddels wel, maar dat komt omdat Bottas veel pech heeft gehad. Als hij binnen 30 punten had gestaan kreeg hij gewoon een eerlijke kans. Dat was vorig jaar ook zo.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het toch wel een beetje hetzelfde in de zin dat ze duidelijk voor 1 kopman en een 2e rijder hebben gekozen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |