abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 juli 2018 @ 16:34:36 #201
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_180721520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 15:58 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik heb ook eens plotseling zo'n handige fietser voor mijn wielen gehad. Vol in de ankers, raakte nog precies zijn fietstas. Nog nooit zo geschrokken.
Als automobilist is dat al helemaal schrikken natuurlijk.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 25 juli 2018 @ 17:23:36 #202
163650 Greys
pi_180724485
wtf
pi_180725461
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 15:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zou met een toverstafje willen zwaaien en dat dan vanavond alle oudjes en dieren zo'n matje hebben.

(En ik had provisie moeten regelen _O- )
Ik heb inmiddels ook al zo'n matje gekocht en het was voor Senna even wennen, maar nu ligt ze er regelmatig op. En......het is ook wel heerlijk om even je voeten erop te zetten. Op FB heb ik inmiddels ook al andere mensen enthousiast gemaakt. Dus ja je had zeker provisie moeten regelen :Y *O*
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 25 juli 2018 @ 19:14:07 #205
163650 Greys
pi_180725628
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:05 schreef summer52 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels ook al zo'n matje gekocht en het was voor Senna even wennen, maar nu ligt ze er regelmatig op. En......het is ook wel heerlijk om even je voeten erop te zetten. Op FB heb ik inmiddels ook al andere mensen enthousiast gemaakt. Dus ja je had zeker provisie moeten regelen :Y *O*
Hahaha prachtig :D

De baas van m'n zus kwam haar ook al bedanken voor de tip van het matje voor z'n hond. Blije beestjes blije mensen hoera *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 25 juli 2018 @ 19:26:37 #206
87554 Cee
Welluk?
pi_180725880
Oh mensen ik zit met zo’n dilemma waar alleen ik over kan besluiten. :D :X De schoonzus van mijn zusje is op vakantie en in de tussentijd passen haar ouders op het huis en gaat mijn zusje met haar vriend de kittens iedere dag eten geven en mee spelen. Ze hebben een eigen schuurtje, daar zitten ze samen met hun moeder. Ik ben nooit echt een kattenmens geweest (#teamhond) maar ik ben nu een paar keer mee geweest en ben helemaal verliefd op die beestjes. O+ En nu wil ik misschien ook een kitten (twee dan) of een kat (uit asiel), maar die moet dan wel binnen blijven want ik woon 5 hoog en ik vind dat dan ook weer zielig en ik wil mijn meubels wel een beetje heel houden maar het lijkt me zo leuk, zo’n gezelschap. Het is echt erg, ik blijf maar foto’s van die kittens kijken en ik zit me al dagenlang gek te googelen met “katten in appartement” en net heb ik zelfs wat websites bekeken van asiels in de buurt bekeken en daar moest ik snel mee stoppen want ik begon te huilen bij het lezen van de tekstjes. :@ :’)

“Ja wat mot ik met deze info Cee?” Ja niet veel maar ik moest het even kwijt hier en misschien zijn er mensen met tips of weet ik veel wat.
Het is ook veuls te warm voor emoosies.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 25 juli 2018 @ 19:30:06 #207
163650 Greys
pi_180725961
Overleven ze de hitte in dat schuurtje? :o

En kan me je dilemma zo goed voorstellen! Kan je er idd niet in adviseren want het ene kitten is het andere niet qua meubels heel houden enzo. Moeilijk moeilijk. Maar... O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 25 juli 2018 @ 19:34:11 #208
87554 Cee
Welluk?
pi_180726049
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:30 schreef Greys het volgende:
Overleven ze de hitte in dat schuurtje? :o

En kan me je dilemma zo goed voorstellen! Kan je er idd niet in adviseren want het ene kitten is het andere niet qua meubels heel houden enzo. Moeilijk moeilijk. Maar... O+
M’n zusje is er nu en ze appt net een foto door van een pallet die ze in de deuropening hebben gezet zodat de deur open kan blijven en het geventileerd blijft en ze niet weg kunnen rennen.

Het is echt zo lastig ja.
  woensdag 25 juli 2018 @ 19:36:12 #209
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_180726084
Ik woon ook in een appartement en wil soms ook een kat, maar ik vind toch dat een kat naar buiten moeten kunnen, dus wij doen het niet.

Daar heb je verder niks aan, maar goed :P
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 25 juli 2018 @ 20:14:38 #210
163650 Greys
pi_180727014
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:34 schreef Cee het volgende:

[..]

M’n zusje is er nu en ze appt net een foto door van een pallet die ze in de deuropening hebben gezet zodat de deur open kan blijven en het geventileerd blijft en ze niet weg kunnen rennen.

Het is echt zo lastig ja.
Oh dat is slim ja. O+ Kunnen de kleintjes niet door de kieren? Nah nee dat zal je zus wel perfect geregeld hebben, sorry.

Over het niet naar buiten kunnen hoef je niet echt in te zitten. En anders kan je mss je balkon ooit katproof maken. Maar kittens die niet anders gewend zijn vanaf jong of een asielkat die eerst ook binnenkat was (weten ze meestal wel) moet dat wel mee kunnen. Boor komt ook nooit buiten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator woensdag 25 juli 2018 @ 20:31:33 #211
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_180727411
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:26 schreef Cee het volgende:
Oh mensen ik zit met zo’n dilemma waar alleen ik over kan besluiten. :D :X De schoonzus van mijn zusje is op vakantie en in de tussentijd passen haar ouders op het huis en gaat mijn zusje met haar vriend de kittens iedere dag eten geven en mee spelen. Ze hebben een eigen schuurtje, daar zitten ze samen met hun moeder. Ik ben nooit echt een kattenmens geweest (#teamhond) maar ik ben nu een paar keer mee geweest en ben helemaal verliefd op die beestjes. O+ En nu wil ik misschien ook een kitten (twee dan) of een kat (uit asiel), maar die moet dan wel binnen blijven want ik woon 5 hoog en ik vind dat dan ook weer zielig en ik wil mijn meubels wel een beetje heel houden maar het lijkt me zo leuk, zo’n gezelschap. Het is echt erg, ik blijf maar foto’s van die kittens kijken en ik zit me al dagenlang gek te googelen met “katten in appartement” en net heb ik zelfs wat websites bekeken van asiels in de buurt bekeken en daar moest ik snel mee stoppen want ik begon te huilen bij het lezen van de tekstjes. :@ :’)

“Ja wat mot ik met deze info Cee?” Ja niet veel maar ik moest het even kwijt hier en misschien zijn er mensen met tips of weet ik veel wat.
Het is ook veuls te warm voor emoosies.
Katten O+
Wij wonen ook in een appartementje, en ondanks dat ik het soms wel een beetje zielig vind dat die beestjes opgesloten zitten hebben ze de ruimte en hebben ze het prima naar hun zin O+

Om je echt gerust te stellen zou ik dan voor een asielkat gaan waarbij aangegeven wordt dat het echt een binnenkat is. Een buitenkat tot binnenkat willen vermaken is eigk not-done. En het liefst dan ook een waarvan ze zeggen dat hij niet met andere katten kan zodat je je ook niet schuldig voelt dat hij geen vriendje heeft.
Of natuurlijk een kittentje die dan straks niks anders gewend is. Dan is het wel leuk om bijv. broertjes/zusjes te doen, dan hebben ze elkaar O+

En je balkon goed afsluiten met bijv. gaas zodat ze wel lekker in de frisse buitenlucht kunnen chillen en van het uitzicht kunnen genieten O+ En veel speeltjes en leuke dingen in huis en aandacht voor ze dat ze wel aan hun lichaamsbeweging en plezier komen enzo O+

Oh en met meubels komt het ongetwijfeld goed, zijn wel manieren voor om ze dat af te leren, sommige katten zijn überhaupt niet geïnteresseerd in meubels krabben.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  ESF Reporter woensdag 25 juli 2018 @ 20:57:34 #212
87554 Cee
Welluk?
pi_180728169
Bedankt voor de reacties. O+ Balkon is al ‘dicht’ zeg maar, alleen kan er geen gaas voor dat tot aan de onderkant van het balkon erboven reikt zodat ze er niet af kunnen springen (Greys jij bent op m’n balkon geweest, die is niet echt cat-proof hè?).
Twee katten lijkt me het gezelligst voor zowel de beestjes als voor mij, maar dat zorgt wel voor dubbele waakzaamheid van mij uit, meer geurtjes denk ik, en wellicht lastiger om te regelen waar ze terecht kunnen als ik op vakantie ben. Ik ga wel eens een paar daagjes weg en bij langere vakanties moeten ze ook een goed onderkomen hebben. Zijn van die katten-pensions dan aan te raden? Dit zijn al dingen waar ik me druk over maak voordat ik überhaupt weet of ik een kat wil, maar goed, kan maar beter alle beren op de weg hebben weggeruimd voordat ik mezelf en vooral het dier ergens mee opzadel waar ik spijt van heb omdat ik er niet over nadacht. :P
Als ik iets graag wil dan is mijn methode om zo veel mogelijk redenen te bedenken om het NIET te doen. _O-
pi_180728454
Cee, kunnen je ouders of zusje misschien voor je katten zorgen als je reist? Wonen ze te ver weg om dat 2x per dag te doen? Of wellicht samen, de ene ochtend voeren, de andere doet de avond?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  ESF Reporter woensdag 25 juli 2018 @ 21:18:25 #214
87554 Cee
Welluk?
pi_180728638
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:09 schreef Pisces29 het volgende:
Cee, kunnen je ouders of zusje misschien voor je katten zorgen als je reist? Wonen ze te ver weg om dat 2x per dag te doen? Of wellicht samen, de ene ochtend voeren, de andere doet de avond?
Ze wonen dichtbij en het zijn schatten van mensen maar ik weet zeker dat ze geen katten in huis nemen tijdens mijn afwezigheid. M’n hamster wilden ze met liefde verzorgen, kwestie van kooi verhuizen en eten geven en af en toe wat mee spelen maar dat was echt piece of cake en niet te vergelijken met de zorg voor iets groters (en eigenwijzers).

Of wacht je bedoelt dat ze bij mij thuis de katten checken? Dat kan wel denk ik.
pi_180728886
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:18 schreef Cee het volgende:

[..]

Ze wonen dichtbij en het zijn schatten van mensen maar ik weet zeker dat ze geen katten in huis nemen tijdens mijn afwezigheid. M’n hamster wilden ze met liefde verzorgen, kwestie van kooi verhuizen en eten geven en af en toe wat mee spelen maar dat was echt piece of cake en niet te vergelijken met de zorg voor iets groters (en eigenwijzers).

Of wacht je bedoelt dat ze bij mij thuis de katten checken? Dat kan wel denk ik.
Ja, bij jou thuis. :)
Al weet ik niet of 2 hele jonge katten niet volstrekt losgaan als er net wat minder aanwezigheid in huis is. :D Twee uit één nest en geslacht maakt bv wel uit.
Twee lieve rustige katten uit het asiel O+

Pension ben ik nooit fan van, maar er zijn vast ook wel hele zorgzame.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_180728955
Ik heb vroegah bij veel buren altijd de katten in (hun) huis verzorgd. Vaak bleef ik dan even met ze spelen (lees: op schoot, aaien).
Meestal wel katten die buiten waren, dus die kwamen mauwend voor eten en een aai aanlopen. Maar voor een binnenkat zal dat niet anders zijn.

Over je balkon:
Misschien kunnen ze wel heerlijk op je balkon op een kussentje (op grond of in een stoeltje) liggen O+ Hebben ze alsnog een fris neusje.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_180729029
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:26 schreef Cee het volgende:
Oh mensen ik zit met zo’n dilemma waar alleen ik over kan besluiten. :D :X De schoonzus van mijn zusje is op vakantie en in de tussentijd passen haar ouders op het huis en gaat mijn zusje met haar vriend de kittens iedere dag eten geven en mee spelen. Ze hebben een eigen schuurtje, daar zitten ze samen met hun moeder. Ik ben nooit echt een kattenmens geweest (#teamhond) maar ik ben nu een paar keer mee geweest en ben helemaal verliefd op die beestjes. O+ En nu wil ik misschien ook een kitten (twee dan) of een kat (uit asiel), maar die moet dan wel binnen blijven want ik woon 5 hoog en ik vind dat dan ook weer zielig en ik wil mijn meubels wel een beetje heel houden maar het lijkt me zo leuk, zo’n gezelschap. Het is echt erg, ik blijf maar foto’s van die kittens kijken en ik zit me al dagenlang gek te googelen met “katten in appartement” en net heb ik zelfs wat websites bekeken van asiels in de buurt bekeken en daar moest ik snel mee stoppen want ik begon te huilen bij het lezen van de tekstjes. :@ :’)

“Ja wat mot ik met deze info Cee?” Ja niet veel maar ik moest het even kwijt hier en misschien zijn er mensen met tips of weet ik veel wat.
Het is ook veuls te warm voor emoosies.
Katten kunnen heel goed binnen blijven, maar ik zou wel, wat je ook beslist kittens of een asielkat, 2 "nemen" vooral als ze veel alleen zijn, hebben ze toch gezelschap van elkaar. Wat betreft kittens...het is heel schattig, maar ja ze worden zo snel groot. En er zitten zoveel katten in het asiel die snakken naar een goed tehuis. Maar ik ben nu eenmaal iemand die gaat voor verschoppelingen. Ik heb 1 "eigen" kat (die geboren is met 2 kromme voorpootjes en niemand anders wilde hem hebben dus ja..) en 2 zwerfkatten. Daarnaast heb ik jaren geleden 2 hondjes die gedumpt waren op Marktplaats een tehuis gegeven. Mijn eigen hond had ik in moeten laten slapen en ik wilde gezien mijn leeftijd geen pup meer hebben, dus een buurman attendeerde mij op Marktplaats en daar heb ik toen eerst een Jack Russel uit de buurt van Rotterdam geadopteerd en een paar jaar later nog een Jack Russel uit de buurt van Arnhem. Jammer genoeg is 2 jaar geleden Spikey overleden en heb ik nu alleen Senna nog. Maar het lijkt of je van "tweedehandsjes" veel meer liefde krijgt. Maar iedereen maakt natuurlijk zijn eigen keuze en ik heb natuurlijk gemakkelijk praten want ik heb vroeger ook altijd kittens en pups gehad, en dat is natuurlijk schattig en je kunt ze ook helemaal naar jezelf vormen. Succes met je keuze!
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 21:38:31 #218
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_180729085
Klb is dicht :o en er is een juichbaak voor terug. :o
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_180729139
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
Klb is dicht :o en er is een juichbaak voor terug. :o
:o Wat leuk :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:47:45 #220
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_180729373
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
Klb is dicht :o en er is een juichbaak voor terug. :o
Waarom? :o
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

:o Wat leuk :D
Ik als pessimist en klaagliefhebber vind het niet per se leuk! (Niet dat ik er vaak kwam, heel af en toe lurken, maar het was er natuurlijk van bedenkelijk niveau). :P
Koel en donker bewaren
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:50:34 #221
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_180729450
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
Klb is dicht :o en er is een juichbaak voor terug. :o
Ik zie het :o Positiviteit op FOK! dat is toch wel iets heel erg bijzonders :o
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 21:53:27 #222
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_180729541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:50 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik zie het :o Positiviteit op FOK! dat is toch wel iets heel erg bijzonders :o
Zeg dat wel. Snel maar een topic gemaakt. *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:53:43 #223
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_180729552
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:26 schreef Cee het volgende:
Oh mensen ik zit met zo’n dilemma waar alleen ik over kan besluiten. :D :X De schoonzus van mijn zusje is op vakantie en in de tussentijd passen haar ouders op het huis en gaat mijn zusje met haar vriend de kittens iedere dag eten geven en mee spelen. Ze hebben een eigen schuurtje, daar zitten ze samen met hun moeder. Ik ben nooit echt een kattenmens geweest (#teamhond) maar ik ben nu een paar keer mee geweest en ben helemaal verliefd op die beestjes. O+ En nu wil ik misschien ook een kitten (twee dan) of een kat (uit asiel), maar die moet dan wel binnen blijven want ik woon 5 hoog en ik vind dat dan ook weer zielig en ik wil mijn meubels wel een beetje heel houden maar het lijkt me zo leuk, zo’n gezelschap. Het is echt erg, ik blijf maar foto’s van die kittens kijken en ik zit me al dagenlang gek te googelen met “katten in appartement” en net heb ik zelfs wat websites bekeken van asiels in de buurt bekeken en daar moest ik snel mee stoppen want ik begon te huilen bij het lezen van de tekstjes. :@ :’)

“Ja wat mot ik met deze info Cee?” Ja niet veel maar ik moest het even kwijt hier en misschien zijn er mensen met tips of weet ik veel wat.
Het is ook veuls te warm voor emoosies.
Ik heb zelf geen katten (zou er wel een willen, maar uiteindelijk kies ik er toch steeds niet voor), maar toen ik in Amsterdam woonde hadden wij een huiskat, nou ja een huisgenoot had een kat. En die bleef altijd binnen. Dat beest sloopte bijna nooit wat, had het vaak naar zijn zin en is vrij oud geworden. Verder had een vriendin van mij ook jarenlang een huiskat die het prima naar de zin had in huis.

Dus het kan wel. Qua asiel is het dan vooral vragen naar echte binnenkatten (zoals anderen al aangeven) of van jongs af aan het wennen, dan weten ze niet anders.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:54:22 #224
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_180729571
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:53 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Snel maar een topic gemaakt. *O*
Positief topic: We hoeven deze zomer niet te rillen van de kou *O*
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 21:55:31 #225
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_180729624
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:54 schreef Redefine het volgende:

[..]

Positief topic: We hoeven deze zomer niet te rillen van de kou *O*
^O^
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')