abonnement Unibet Coolblue
pi_180608169


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horeca Crowdfunding Nederland
Waarde voor je Geld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_180608378
Vandaag, half 5, komt online:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18499

Ik denk dat ik hem meepak gezien de 'materiële' dekking van de 2e hypotheek.
De waarde neem ik met een korreltje zout maar al met al betere zekerheid dan menig ander project, en die wordt door aflossingen alleen maar beter.
Pecunia non olet
pi_180609211
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:00 schreef obligataire het volgende:
Vandaag, half 5, komt online:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18499

Ik denk dat ik hem meepak gezien de 'materiële' dekking van de 2e hypotheek.
De waarde neem ik met een korreltje zout maar al met al betere zekerheid dan menig ander project, en die wordt door aflossingen alleen maar beter.
Ik neem hem zeker niet mee. Horeca met categorie 5 tegen slechts 7%. Die projecten zijn te vaak bij mij misgegaan en brand ik mijn vingers niet meer aan. Ik heb de pitch niet eens doorgelezen O-)
pi_180610765
Storno bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_180610918
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:36 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik neem hem zeker niet mee. Horeca met categorie 5 tegen slechts 7%. Die projecten zijn te vaak bij mij misgegaan en brand ik mijn vingers niet meer aan. Ik heb de pitch niet eens doorgelezen O-)
Ik loop er ook met een grote boog omheen. Van de tweede hypotheek blijft waarachijnlijk weinig over, en dan is 7 procent wel erg weinig voor dit risico.
pi_180610994
Toch nog een positief berichtje over Rock & Royal (ik was ze al bijna vergeten)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_180612303
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:00 schreef obligataire het volgende:
Vandaag, half 5, komt online:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18499

Ik denk dat ik hem meepak gezien de 'materiële' dekking van de 2e hypotheek.
De waarde neem ik met een korreltje zout maar al met al betere zekerheid dan menig ander project, en die wordt door aflossingen alleen maar beter.
Ze hebben 2 succesvolle zaken gehad, maar hebben die zaken dan uiteindelijk maar 15.000 opgeleverd? Succes is een relatief begrip.
pi_180612638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 17:54 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Ze hebben 2 succesvolle zaken gehad, maar hebben die zaken dan uiteindelijk maar 15.000 opgeleverd? Succes is een relatief begrip.
15K cash plus 250K overwaarde. Ik ken armere mensen🙂 Maar je hebt een punt.
Pecunia non olet
pi_180625328
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

15K cash plus 250K overwaarde. Ik ken armere mensen🙂 Maar je hebt een punt.
Ik heb er het minimum bedrag ingestopt. Omdat ze behoorlijk wat ervaring hebben en serieuze harde werkers lijken te zijn. Maar het project loopt voor geen meter; ik denk inderdaad ook dat de rente omhoog moet.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 09:41:54 #10
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_180625536
Waarschijnlijk is onderstaand bericht hier al eerder besproken, maar ik zie dat de ondernemer nog steeds maandtermijnen overmaakt ipv het hele bedrag aan aflossing.

Kapitaal Op Maat 9-2-2018 11:52 Verweijen Veehandel
Beste investeerders,
Wij hebben kennis genomen van een nieuwe crowdfund financiering van ondernemer bij onze collega's van Collin Crowdfund. Onderdeel van deze financiering is een aflossing van de bestaande Kapitaal Op Maat lening met inbegrip van aflossing & rente.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 09:48:12 #11
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_180625601
Lappa Books Collin. Hele bedrag is al afgeschreven vanwege schuldsanering wat nog niet verlopen is. Raakt volgens mij gelijk in de put der vergetelheid bij Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180625956
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 09:41 schreef Gijsbertus het volgende:
Waarschijnlijk is onderstaand bericht hier al eerder besproken, maar ik zie dat de ondernemer nog steeds maandtermijnen overmaakt ipv het hele bedrag aan aflossing.

Kapitaal Op Maat 9-2-2018 11:52 Verweijen Veehandel
Beste investeerders
Wij hebben kennis genomen van e
Kiiien nieuwe crowdfund financiering van ondernemer bij onze collega's van Collin Crowdfund. Onderdeel van deze financiering is een aflossing van de bestaande Kapitaal Op Maat lening met inbegrip van aflossing & rente.

Ongeveer zelfde bij Silverline project van GvE. Zou in maart volledig afgelost worden. Tot op heden niet gebeurd.
pi_180627809
Ik zie dat onze 'boekhandel' Nathalie ook weer inkomsten heeft, mogelijk interessant voor Collin, hopelijk lezen ze mee :)

https://www.weespernieuws(...)oekhandel-gaat-dicht
https://www.facebook.com/nathalie.scheffer.75
Pecunia non olet
pi_180628359
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:17 schreef obligataire het volgende:
Ik zie dat onze 'boekhandel' Nathalie ook weer inkomsten heeft, mogelijk interessant voor Collin, hopelijk lezen ze mee :)

https://www.weespernieuws(...)oekhandel-gaat-dicht
https://www.facebook.com/nathalie.scheffer.75
Er is inmiddels een ex werknemer van deze dame die in een ander pand in Weesp haar geluk gaat beproeven met een boekhandel.!?!?
Ben benieuwd hoelang deze nieuwe ster het volhoud.

Heb de link die je plaatste nog even gelezen.Verbaasde me over deze zinsnede op de facebookpagina van mevrouw Scheffer "Heeft ontslag genomen bij Kinderboekhandel De Kleine Prins "
Is wel een hele gecamoufleerde manier om te zeggen dat je je eigen zinkende schip hebt verlaten met achterlating van een paar ton schuld.

Hoop voor je dat ze bij de AKO meer heeft als een parttime baan als boekverkoper zodat er inderdaad nog wat terug komt van de Collin lening.
pi_180628402
'De Kleine Prins' was toch de winstgevende(?) voorganger die ze opgaf om de WB te kunnen beginnen? Achteraf een bijzonder ongelukkige keuze :( Intussen wel het halve dorp en crowdfunders geld uit de zak weten te kloppen, daar was ze beter in dan in boeken verkopen.
Wat me nog het meest intrigeert is waar al die tonnen gebleven zijn in een paar jaar tijd, zó slecht kan het toch niet geweest zijn.....
Pecunia non olet
pi_180628433
Het beleggingspand in Vlissingen is toch naar 6 % gegaan. De leningnemer heeft toch nog naar ons geluisterd! Hoop voor hem dat dit niet te laat is en dat de lening nog vol gestort wordt! Volgens mij is er in de komende 4 dagen nog ruim 30K van de 85K te gaan.
Denk dat ik hem nu wel mee neem. LTV is na enige jaren op een redelijk niveau.


https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18620

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-07-2018 13:13:08 ]
pi_180628585
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:53 schreef obligataire het volgende:
'De Kleine Prins' was toch de winstgevende(?) voorganger die ze opgaf om de WB te kunnen beginnen? Achteraf een bijzonder ongelukkige keuze :( Intussen wel het halve dorp en crowdfunders geld uit de zak weten te kloppen, daar was ze beter in dan in boeken verkopen.
Wat me nog het meest intrigeert is waar al die tonnen gebleven zijn in een paar jaar tijd, zó slecht kan het toch niet geweest zijn.....
De Kleine Prins (kinderboekhandel) en een kleine kantoorboekhandel in twee winkelpanden zijn toendertijd voortgezet in een groot pand onder de naam de Weesperboekhandel.
De naam Kleine Prins werd ook nog steeds gevoerd voor het kinderboekendeel van de Weesper boekhandel.
Het project Weesperboekhandel was een duidelijk geval van overschatting van eigen persoonlijke mogelijkheden en de sales mogelijkheden in die Branche in een plaats als Weesp met zo'n 18k inwoners.
Ze had beter op kleine schaal door kunnen boeren. Had een hoop ellende bespaard.
Waar het geld gebleven is? Verbouwingen, Huur, Privé onttrekkingen, Personeel, en voorraad die met verlies weer verkocht is denk ik............... Heb niet de indruk dat hier fraude gepleegd is.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-07-2018 13:24:55 ]
pi_180630232
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het beleggingspand in Vlissingen is toch naar 6 % gegaan. De leningnemer heeft toch nog naar ons geluisterd! Hoop voor hem dat dit niet te laat is en dat de lening nog vol gestort wordt! Volgens mij is er in de komende 4 dagen nog ruim 30K van de 85K te gaan.
Denk dat ik hem nu wel mee neem. LTV is na enige jaren op een redelijk niveau.

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18620
68K inmiddels, nog 17K te gaan.
Iemand heeft zelfs 10K ingelegd, op zo'n bedrag praat je toch al gauw over 400 euro aan extra rente over de hele looptijd.
Pecunia non olet
pi_180631839
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

68K inmiddels, nog 17K te gaan.
Iemand heeft zelfs 10K ingelegd, op zo'n bedrag praat je toch al gauw over 400 euro aan extra rente over de hele looptijd.
komt vol, maar 8 jaar is voor dit project te lang ….voor mij
pi_180631966
Die 8 jaar zit ik ook beetje tegenaan te hikken.
pi_180632145
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18465

OAMKB 25k 8% , per maand ¤ 506 aflossing + rente, zal weliswaar goed komen met het project, maar ik blijf me echt verbazen, in samenhang met loopbaan, achtergrond, carrière dat men die 25k niet zo op tafel legt als financial. ……..zal wel aan mij liggen. Vestigingsadres oogt evenwel niet verkeerd.....*O* w/
pi_180632242
Al die oamkb projecten doen 25.000 tegen 8% voor 5 jaar. Heb het idee dat dat verplicht is voor ze.
pi_180633233
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:25 schreef crowdiefunder het volgende:
Al die oamkb projecten doen 25.000 tegen 8% voor 5 jaar. Heb het idee dat dat verplicht is voor ze.
Maar de HA zijn wel van morele waarde dus ze hebben het niet zomaar liggen...
pi_180633603
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het beleggingspand in Vlissingen is toch naar 6 % gegaan. De leningnemer heeft toch nog naar ons geluisterd! Hoop voor hem dat dit niet te laat is en dat de lening nog vol gestort wordt! Volgens mij is er in de komende 4 dagen nog ruim 30K van de 85K te gaan.
Denk dat ik hem nu wel mee neem. LTV is na enige jaren op een redelijk niveau.


https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18620
Ik heb hem ook meegenomen.
pi_180633943
Koeriersbedrijf verbouwing en inrichting uit Zwolle op FNC die zojuist openging heb ik meegepakt. De cijfers zien er veel fraaier uit dan de E classificatie doet vermoeden.
pi_180634198
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb hem ook meegenomen.
Ja ik ook maar, komende 8 jaar 3 ijsjes per maand:)
pi_180634538
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het beleggingspand in Vlissingen is toch naar 6 % gegaan. De leningnemer heeft toch nog naar ons geluisterd! Hoop voor hem dat dit niet te laat is en dat de lening nog vol gestort wordt! Volgens mij is er in de komende 4 dagen nog ruim 30K van de 85K te gaan.
Denk dat ik hem nu wel mee neem. LTV is na enige jaren op een redelijk niveau.


https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18620
Ik heb ook m’n bescheiden bijdrage wederom gedaan ;-)
pi_180635243
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:49 schreef CFrealist het volgende:
Koeriersbedrijf verbouwing en inrichting uit Zwolle op FNC die zojuist openging heb ik meegepakt. De cijfers zien er veel fraaier uit dan de E classificatie doet vermoeden.
Ik heb hem ook meegepakt. Mijn ervaring met FnC is dat je op de cijfers maar weinig van op aan kunt en dat het weinig zegt over het verloop en betaling van de lening. Belangrijk is hoe de cashflow zich ontwikkelt, want daar moet de terugbetaling vandaan komen.
pi_180636389
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het beleggingspand in Vlissingen is toch naar 6 % gegaan. De leningnemer heeft toch nog naar ons geluisterd! Hoop voor hem dat dit niet te laat is en dat de lening nog vol gestort wordt! Volgens mij is er in de komende 4 dagen nog ruim 30K van de 85K te gaan.
Denk dat ik hem nu wel mee neem. LTV is na enige jaren op een redelijk niveau.


https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18620
Als GvE nu gewoon met 6% begint, zit zo'n project waarschijnlijk binnen een paar uur vol.
pi_180638331
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:55 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als GvE nu gewoon met 6% begint, zit zo'n project waarschijnlijk binnen een paar uur vol.
En vol.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_180647824
Het jaar 2018 zit er al meer dan voor de helft op en nog publiceert FNC pitches zonder cijfers over 2017! Die soep winkel, om maar een voorbeeld te noemen, zou een gecalculeerd gokje kunnen worden als je de cijfers over 2017 zou hebben. Je kunt investeerders wel een fles cava voorhouden als zij iedere twee dagen in een project investeren dat op jouw platform wordt aangeboden, maar ik zie de laatste tijd gewoon niet zoveel projecten waarin ik nog durf te investeren.
pi_180648456
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:28 schreef Groepfunder het volgende:
Het jaar 2018 zit er al meer dan voor de helft op en nog publiceert FNC pitches zonder cijfers over 2017! Die soep winkel, om maar een voorbeeld te noemen, zou een gecalculeerd gokje kunnen worden als je de cijfers over 2017 zou hebben. Je kunt investeerders wel een fles cava voorhouden als zij iedere twee dagen in een project investeren dat op jouw platform wordt aangeboden, maar ik zie de laatste tijd gewoon niet zoveel projecten waarin ik nog durf te investeren.
Blijkbaar eet de eigenaar uitsluitend zijn eigen soep want zijn privé opnamen waren exact nul.
Kan natuurlijk nooit tenzij hij nog ander inkomen heeft of zijn partner.

Inderdaad schandalig dat er nog geen cijfers over 2017 zijn, kan me dat in januari/februari nog wel voorstellen maar daarna niet meer. Je vraagt je dan af of ze selectief jaren weglaten als dat beter uitkomt. Of dat ze zo krap zitten dat zelfs de boekhouder niet betaald kan worden :)
Een bank zou nooit een kredietaanvraag accepteren zonder recente cijfers en dat zouden wij ook niet moeten doen.

Een incentive o.i.d. mag nooit reden zijn om in een project te investeren. Leuk, maar nooit meer dan dat. Zo kon je bij Fromanteel een horloge krijgen bij een forse inleg. Kon wel eens een pijnlijke herinnering gaan opleveren iedere keer als je kijkt hoe laat het is :)

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 22-07-2018 11:14:52 ]
Pecunia non olet
pi_180648654
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Blijkbaar eet de eigenaar uitsluitend zijn eigen soep want zijn privé opnamen waren exact nul.
Kan natuurlijk nooit tenzij hij nog ander inkomen heeft of zijn partner.

Inderdaad schandalig dat er nog geen cijfers over 2017 zijn, kan me dat in januari/februari nog wel voorstellen maar daarna niet meer. Je vraagt je dan af of ze selectief jaren weglaten als dat beter uitkomt. Of dat ze zo krap zitten dat zelfs de boekhouder niet betaald kan worden :)
Een bank zou nooit een kredietaanvraag accepteren zonder recente cijfers en dat zouden wij ook niet moeten doen.

Een incentive o.i.d. mag nooit reden zijn om in een project te investeren. Leuk, maar nooit meer dan dat. Zo kon je bij Fromanteel een horloge krijgen bij een forse inleg. Kon wel eens een pijnlijke herinnering gaan opleveren iedere keer als je kijkt hoe laat het is :)
Als de waardebon van de keukenboer langer dan 6 maand geldig was geweest, een jaar bijvoorbeeld, dan had ik hier zeker over na willen denken. 21% op de keuken is immers meer dan de investering. Dan wil ik met alle liefde langer naar een keuken kijken terwijl de lening afgeschreven is 😀
pi_180648772
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als de waardebon van de keukenboer langer dan 6 maand geldig was geweest, een jaar bijvoorbeeld, dan had ik hier zeker over na willen denken. 21% op de keuken is immers meer dan de investering. Dan wil ik met alle liefde langer naar een keuken kijken terwijl de lening afgeschreven is 😀
Iemand heeft toch gemeld dat die korting voor iedereen geldt ongeacht crowdfunding? Trouwens als de lening default gaat, komt er van levering van een keuken ook niet veel meer terecht vrees ik :7
Pecunia non olet
pi_180648843
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Blijkbaar eet de eigenaar uitsluitend zijn eigen soep want zijn privé opnamen waren exact nul.
Kan natuurlijk nooit tenzij hij nog ander inkomen heeft of zijn partner.
Het is overigens een B.V. en geen eenmanszaak. Klopt het dat dit project er al wat langer opstaat? Ik zag gisteren dat de resterende duur op 21 dagen stond.
pi_180648992
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:31 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Het is overigens een B.V. en geen eenmanszaak. Klopt het dat dit project er al wat langer opstaat? Ik zag gisteren dat de resterende duur op 21 dagen stond.
Klopt, foutje :@ Dat maakt het verhaal wel anders. Met goede cijfers 2017 was hij interessant geweest.......
Pecunia non olet
pi_180650318
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Iemand heeft toch gemeld dat die korting voor iedereen geldt ongeacht crowdfunding? Trouwens als de lening default gaat, komt er van levering van een keuken ook niet veel meer terecht vrees ik :7
Voor een inbouwkast geld de korting ;-) Niet voor de volledige keuken inclusief inbouwapparatuur. Maar de bon is slechts 6 maand geldig. Daarbij hoeven ze hem niet te plaatsen, gewoon de onderdelen leveren is ook best :P
pi_180650444
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Voor een inbouwkast geld de korting ;-) Niet voor de volledige keuken inclusief inbouwapparatuur. Maar de bon is slechts 6 maand geldig. Daarbij hoeven ze hem niet te plaatsen, gewoon de onderdelen leveren is ook best :P
Wel eerst volledige prijsonderhandeling doen en pas net voor tekenen de waardebon uit je zak halen.
pi_180650457
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wel eerst volledige prijsonderhandeling doen en pas net voor tekenen de waardebon uit je zak halen.
Mwoah die incentive is niet meer zo boeiend met 6 maanden geldigheid
pi_180650866
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wel eerst volledige prijsonderhandeling doen en pas net voor tekenen de waardebon uit je zak halen.
Denk niet dat dat gaat werken :) sigaar uit eigen doos die waardebon.
pi_180651680
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:09 schreef obligataire het volgende:

[..]


Een incentive o.i.d. mag nooit reden zijn om in een project te investeren. Leuk, maar nooit meer dan dat. Zo kon je bij Fromanteel een horloge krijgen bij een forse inleg. Kon wel eens een pijnlijke herinnering gaan opleveren iedere keer als je kijkt hoe laat het is :)
Eens.
Het zou zeker nooit de reden mogen zijn om te investeren, wel kan het mij soms net over de streep trekken om te investeren of een reden zijn om mijn inleg iets te verhogen.
pi_180658983
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt, foutje :@ Dat maakt het verhaal wel anders. Met goede cijfers 2017 was hij interessant geweest.......
Eens, ik laat hem ook lopen. Met deze lening erbij wordt de schuldpositie wel erg hoog: 1,5x de omzet.
pi_180662321
Voor de investeerders in FnC "[1% CB] 2e Vestiging Horecabedrijf"

Ik was afgelopen week een aantal dagen in Zeeland en liep langs de hoofdvestiging in Breskens. Na een praatje met de medewerkers aldaar blijkt dat de vestiging in Middelburg met de naam "Markt 21" al een maandje open is (ZenC is de oude naam). Ze zouden afgelopen week ook nieuw meubilair krijgen. Fijn dat ze, daar ze een groot terras hebben, het lekkere weer van de afgelopen maand hebben meegepakt!
pi_180665363
Misschien hoort dit niet in de categorie crowdfunding thuis, maar toch leuk om te vermelden. Wellicht is dit reeds al behandeld.

Een leuke obligatie voor mensen met een hart voor beleggen.

IEX obligatie
Rente: 7% per jaar (6,3% effectief)
Looptijd: 5 jaar
Uitbetaling rente: per maand
Obligatie: 2500 euro
Doel: De opbrengst van de lening wordt aangewend voor de financiering van de groeiambities van IEX Group.

Info en inschrijving:
https://obligaties.iex.nl/#orderform
Documenten:
https://obligaties.iex.nl/marktplaats/documentatie.aspx
pi_180667585
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:11 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Misschien hoort dit niet in de categorie crowdfunding thuis, maar toch leuk om te vermelden. Wellicht is dit reeds al behandeld.

Een leuke obligatie voor mensen met een hart voor beleggen.

IEX obligatie
Rente: 7% per jaar (6,3% effectief)
Looptijd: 5 jaar
Uitbetaling rente: per maand
Obligatie: 2500 euro
Doel: De opbrengst van de lening wordt aangewend voor de financiering van de groeiambities van IEX Group.

Info en inschrijving:
https://obligaties.iex.nl/#orderform
Documenten:
https://obligaties.iex.nl/marktplaats/documentatie.aspx
Dit hoort hier zeker niet thuis, de documentatie telt veel te veel pagina's, dat zijn wij niet gewend 😋

Alle gekheid op een stokje, ik ben hem even doorlezen 😉
pi_180668261
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 06:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dit hoort hier zeker niet thuis, de documentatie telt veel te veel pagina's, dat zijn wij niet gewend 😋

Alle gekheid op een stokje, ik ben hem even doorlezen 😉
Dat klopt, zulke transparantie kennen ze niet in de crowdfundingwereld. Ze maken het iedergeval niet mooier dan het is.

Ik ben zelf lid van IEX premium en het geeft echt een toegevoegde waarde als je bezig bent met beleggen. Wanneer je 3 obligaties koopt, krijg je 25% korting op het abonnement gedurende de looptijd van de obligatie.

En wie van de beleggers heeft nou nooit te maken gehad met de IEX groep..
pi_180668467
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:49 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

Dat klopt, zulke transparantie kennen ze niet in de crowdfundingwereld. Ze maken het iedergeval niet mooier dan het is.

Ik ben zelf lid van IEX premium en het geeft echt een toegevoegde waarde als je bezig bent met beleggen. Wanneer je 3 obligaties koopt, krijg je 25% korting op het abonnement gedurende de looptijd van de obligatie.

En wie van de beleggers heeft nou nooit te maken gehad met de IEX groep..
Bedankt, maar naar mijn idee heeft dit in dit topic niet echt toegevoegde waarde.
Voor de beursvloer is een apart topic op FOK!
pi_180668497
Ondertussen bij Bondora: 35 lopende investeringen, waarvan 8 zonder problemen, 1 met een achterstand tot 60 dagen en 26! in default. Gelukkig ben ik daar heel beperkt ingestapt want ze hebben het niet voor elkaar.

Volgens bondora haal ik nog 15-20% rendement maar de realiteit is dat ik zeker negatief uit ga komen op deze manier _O-
pi_180668856
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:49 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

Dat klopt, zulke transparantie kennen ze niet in de crowdfundingwereld. Ze maken het iedergeval niet mooier dan het is.

Ik ben zelf lid van IEX premium en het geeft echt een toegevoegde waarde als je bezig bent met beleggen. Wanneer je 3 obligaties koopt, krijg je 25% korting op het abonnement gedurende de looptijd van de obligatie.

En wie van de beleggers heeft nou nooit te maken gehad met de IEX groep..
Het is een bekende naam in die wereld maar dat maakt het niet automatisch een veilige belegging. De obligatie is achtergesteld en er wordt 5 jaar lang niet afgelost. Ik lees de naam Value8, volgens mij is dat de eigenaar van de Holding IEX, deze is lang niet altijd positief in het nieuws (onduidelijkheid over de jaarrekening/accountantsverklaring). Dank voor de tip maar ik stop daar geen 2.5K in.

http://www.value8.com/ondernemingen/

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 23-07-2018 09:50:24 ]
Pecunia non olet
pi_180669041
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:13 schreef Faraday01 het volgende:
Ondertussen bij Bondora: 35 lopende investeringen, waarvan 8 zonder problemen, 1 met een achterstand tot 60 dagen en 26! in default. Gelukkig ben ik daar heel beperkt ingestapt want ze hebben het niet voor elkaar.

Volgens bondora haal ik nog 15-20% rendement maar de realiteit is dat ik zeker negatief uit ga komen op deze manier _O-
Soortgelijke ervaringen, een klein kind kan zien dat daar nooit winst meer uit kan komen, maar ze tellen alleen maar de achterstallige/oninbare reeds vervallen termijnen mee en niet de toekomstige termijnen, die net zo dubieus zijn. Gelukkig maar een klein bedragje ingestopt.
Pecunia non olet
pi_180669174
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is een bekende naam in die wereld maar dat maakt het niet automatisch een veilige belegging. De obligatie is achtergesteld en er wordt 5 jaar lang niet afgelost. Ik lees de naam Value8, volgens mij is dat de eigenaar van de Holding IEX, deze is lang niet altijd positief in het nieuws (onduidelijkheid over de jaarrekening/accountantsverklaring). Dank voor de tip maar ik stop daar geen 2.5K in.

http://www.value8.com/ondernemingen/
iex plaatst ook geen berichten over Value 8 geloof dat dat om een of andere reden niet mag.

Meen dat Rabobank ook iets van certificaten heeft wellicht iets voor je?
  maandag 23 juli 2018 @ 10:05:52 #52
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_180669215
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:13 schreef Faraday01 het volgende:
Ondertussen bij Bondora: 35 lopende investeringen, waarvan 8 zonder problemen, 1 met een achterstand tot 60 dagen en 26! in default. Gelukkig ben ik daar heel beperkt ingestapt want ze hebben het niet voor elkaar.

Volgens bondora haal ik nog 15-20% rendement maar de realiteit is dat ik zeker negatief uit ga komen op deze manier _O-
Kijk, dan zit ik "gunstig". 3 van de 10 betalen nog. :N
pi_180669810
Is dit over alle Bondora beoordelingen gemeten of meer de HR en C? Ik ben onlangs ingestapt daar na het lezen van wat reviews en wilde deze week wat meer overmaken. Dat laatste doe ik nu maar even niet -O-
pi_180669974
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:39 schreef kopersneek het volgende:
Is dit over alle Bondora beoordelingen gemeten of meer de HR en C? Ik ben onlangs ingestapt daar na het lezen van wat reviews en wilde deze week wat meer overmaken. Dat laatste doe ik nu maar even niet -O-
Er zitten een paar A en B leningen tussen. Zelfs een AA lening die elke maand te laat is met betalen :')
pi_180670094
Verhoging rente Overdulve (CCF):
quote:
In samenspraak met de ondernemer wordt het geboden rentepercentage verhoogd van 6,5% naar 7,2%. Volgens de beoordeling die Collin heeft uitgevoerd achten wij het vorige rentepercentage à 6,5% nog steeds passend, maar wordt er bewust gekozen om het rentepercentage te verhogen gezien de opgehaalde investeringen tot op heden.
Ik heb niet eerder een tussentijdse renteverhoging gezien bij CCF
pi_180671274
Cafe In the city (hcn) staat open:
https://horecacrowdfundin(...)y-rotterdam-c08dc753
  maandag 23 juli 2018 @ 13:06:36 #57
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_180672798
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:49 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

Dat klopt, zulke transparantie kennen ze niet in de crowdfundingwereld. Ze maken het iedergeval niet mooier dan het is.

Ik ben zelf lid van IEX premium en het geeft echt een toegevoegde waarde als je bezig bent met beleggen. Wanneer je 3 obligaties koopt, krijg je 25% korting op het abonnement gedurende de looptijd van de obligatie.

En wie van de beleggers heeft nou nooit te maken gehad met de IEX groep..
Ik ben nog aan het twijfelen om IEX Premium te nemen, maar jij bent er dus wel over te spreken?

Ik lees sowieso al jaren het nieuws enz op die site en dat premium lijkt me opzich ook wel iets. Gebruik jij die tips ook om posities in te nemen of juist te verkopen of meer als algemeen iets?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_180673783
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:54 schreef djh77 het volgende:
Verhoging rente Overdulve (CCF):

[..]

Ik heb niet eerder een tussentijdse renteverhoging gezien bij CCF
De rente verhoging helpt wel. Op dit moment nog 135k te gaan om het minimum bedrag van 1000k te halen de komende 12 dagen. Dat moet wel gaan lukken denk ik.

Dat cafe van HCN zit trouwens ook vol. Is snel gegaan op deze tropische dag, maar 4 sterren en deze achtergrond van de eigenaren.
pi_180674043
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De rente verhoging helpt wel. Op dit moment nog 135k te gaan om het minimum bedrag van 1000k te halen de komende 12 dagen. Dat moet wel gaan lukken denk ik.

Dat cafe van HCN zit trouwens ook vol. Is snel gegaan op deze tropische dag, maar 4 sterren en deze achtergrond van de eigenaren.
Inderdaad snel vol. De achtergrond wordt denk ik door de leveranciers wellicht anders ingeschat dan door ons getuige de backing die ze meekrijgen. Dat opgeteld met het eigen vermogen dat ze zelf meenemen heeft mij doen verleiden tot het minimale gokje.... Je moet toch wat als je met dit weer op kantoor zit c_/
pi_180674163
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:00 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Inderdaad snel vol. De achtergrond wordt denk ik door de leveranciers wellicht anders ingeschat dan door ons getuige de backing die ze meekrijgen. Dat opgeteld met het eigen vermogen dat ze zelf meenemen heeft mij doen verleiden tot het minimale gokje.... Je moet toch wat als je met dit weer op kantoor zit c_/
Of de leveranciers komen uit dezelfde scene................. :?
pi_180675361
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Of de leveranciers komen uit dezelfde scene................. :?
Daar dacht ik ook aan, uiteraard met een vraagteken. De normale horecaleveranciers doen deze volumes niet, zeker niet als het niet nodig is. Meer dan een miljoen inrichting voor de oude Sorbonne in combinatie met een hoge lening van leveranciers roept op zijn minst vragen op.
pi_180675471
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het twijfelen om IEX Premium te nemen, maar jij bent er dus wel over te spreken?

Ik lees sowieso al jaren het nieuws enz op die site en dat premium lijkt me opzich ook wel iets. Gebruik jij die tips ook om posities in te nemen of juist te verkopen of meer als algemeen iets?
Persoonlijk ben ik meer van beleggers belangen. Heb een tijdje premium gehad maar vind beleggers belangen toch beter. Ik zit ook bij VEB trouwens.
pi_180675625
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is een bekende naam in die wereld maar dat maakt het niet automatisch een veilige belegging. De obligatie is achtergesteld en er wordt 5 jaar lang niet afgelost. Ik lees de naam Value8, volgens mij is dat de eigenaar van de Holding IEX, deze is lang niet altijd positief in het nieuws (onduidelijkheid over de jaarrekening/accountantsverklaring). Dank voor de tip maar ik stop daar geen 2.5K in.

http://www.value8.com/ondernemingen/
Er zijn nogal wat twijfels over het doel van de obligatielening

https://www.tijd.be/markt(...)lezers/10025357.html
pi_180675725
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De rente verhoging helpt wel. Op dit moment nog 135k te gaan om het minimum bedrag van 1000k te halen de komende 12 dagen. Dat moet wel gaan lukken denk ik.
Nu 175 te gaan??
Pecunia non olet
pi_180675741
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nu 175 te gaan??
108 106

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 23-07-2018 15:35:29 ]
  maandag 23 juli 2018 @ 18:52:06 #66
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_180680037
Er staat weer een project van 1mio open op TRINE
BBOXX 4, Rwanda
¤ 1000000
6,75% (bij ¤ 1000: 8,75%; bij ¤ 50000: 11%)
SIDA Investment Protection van 30% van de oorspronkelijke inleg
pi_180683420
Ik heb eens naar de statistieken van Bondora gekeken. Het gemiddelde rendement is inmiddels gezakt naar 0-5%, terwijl de meeste investeerders nog een vrij jonge portefeuille hebben. Ik zit zelf nog aan de goede kant, maar ik heb besloten dat ik ook de stekker er uit trek. Dit gaan ze zo niet volhouden. Ik ben benieuwd wat er nog terug komt.
pi_180684659
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:17 schreef Benger het volgende:
Ik heb eens naar de statistieken van Bondora gekeken. Het gemiddelde rendement is inmiddels gezakt naar 0-5%, terwijl de meeste investeerders nog een vrij jonge portefeuille hebben. Ik zit zelf nog aan de goede kant, maar ik heb besloten dat ik ook de stekker er uit trek. Dit gaan ze zo niet volhouden. Ik ben benieuwd wat er nog terug komt.
Volgens Bondora heb ik een rendement van 16.4%
Als ik echter het gedeelte van mijn portefeuille in default afhaal van de ontvangen interesten sta ik al op een behoorlijk verlies. Ik vrees echt voor diegene die volgens Bondora een rendement tussen 0-5% hebben.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_180684720
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 22:11 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Volgens Bondora heb ik een rendement van 16.4%
Als ik echter het gedeelte van mijn portefeuille in default afhaal van de ontvangen interesten sta ik al op een behoorlijk verlies. Ik vrees echt voor diegene die volgens Bondora een rendement tussen 0-5% hebben.
Gewoon uit interesse. Hanteer je dan een andere default waarde dan bondora of?
pi_180684920
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 22:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Gewoon uit interesse. Hanteer je dan een andere default waarde dan bondora of?
Ik beschouw alle leningen die meer dan 60 dagen achter lopen in zijn geheel als default. Bondora lijkt uit te gaan van alleen dat gedeelte van een lening dat meer dan 60 dagen achter loopt (dus alleen de aflossingen die reeds gedaan hadden moeten zijn en niet de toekomstige aflossingen) en verder houden ze er volgens mij rekening mee dat een gedeelte van de default loans ook weer terugbetalen.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_180685407
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 22:24 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Ik beschouw alle leningen die meer dan 60 dagen achter lopen in zijn geheel als default. Bondora lijkt uit te gaan van alleen dat gedeelte van een lening dat meer dan 60 dagen achter loopt (dus alleen de aflossingen die reeds gedaan hadden moeten zijn en niet de toekomstige aflossingen) en verder houden ze er volgens mij rekening mee dat een gedeelte van de default loans ook weer terugbetalen.
Volgens mij rekent ook KOM zich op die manier rijk.
Ik heb een project bij KOM wat helemaal niets meer betaald, toch zijn de toekomstige betalingen nog niet afgeboekt.
  maandag 23 juli 2018 @ 23:00:53 #72
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_180685743
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 22:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Volgens mij rekent ook KOM zich op die manier rijk.
Ik heb een project bij KOM wat helemaal niets meer betaald, toch zijn de toekomstige betalingen nog niet afgeboekt.
Vreemd. De palmbomenboer is al wel in z'n geheel afgeschreven.
pi_180686169
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 22:24 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Ik beschouw alle leningen die meer dan 60 dagen achter lopen in zijn geheel als default. Bondora lijkt uit te gaan van alleen dat gedeelte van een lening dat meer dan 60 dagen achter loopt (dus alleen de aflossingen die reeds gedaan hadden moeten zijn en niet de toekomstige aflossingen) en verder houden ze er volgens mij rekening mee dat een gedeelte van de default loans ook weer terugbetalen.
Check, dan snap ik het verschil en jouw methodiek is een stuk beter dan die van hen hehe
pi_180689940
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 22:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Volgens mij rekent ook KOM zich op die manier rijk.
Ik heb een project bij KOM wat helemaal niets meer betaald, toch zijn de toekomstige betalingen nog niet afgeboekt.
KoM heeft hier wel een definitie voor. Mogelijk passen ze deze niet bij alle projecten goed toe. Totaal zijn 14 projecten afgeboekt
quote:
Definitie totaal afgeboekt:
Met het totaal aan afgeboekte bedragen (ook wel: ‘default’) worden alle bedragen bedoeld waarvan redelijkerwijs verwacht wordt dat deze niet meer terugbetaald zullen worden aan de investeerders en dus als afboeking worden gezien, dan wel meer dan 365 dagen achterstand in betaling kennen. Daarbij is gedeeltelijke afboeking van leningen mogelijk indien er gedeeltelijke aflossing heeft plaatsgevonden. Een faillissement hoeft niet per definitie een afboeking te betekenen indien naar redelijke verwachting de lening dankzij uitwinning alsnog kan worden afgelost.
Ik heb 1 project dat is afgeboekt obv 365 dagen niets betaald, en 2 projecten die 8 maanden achterlopen en waarvan af en toe nog een klein beetje betaald wordt.
pi_180693423
Belhamels
quote:
De inspanningen van Rijnland Gerechtsdeurwaarders hebben ertoe geleid dat wij vandaag een termijn aan u hebben kunnen uitbetalen
6 termijnen voldaan, nog 7 termijnen achterstand

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 24-07-2018 12:06:53 ]
pi_180695028
Horeca Schiermonnikoog met 2ehypotheek op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/ambrosijn/
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:26:50 #77
479210 adamnoord
Altijd nieuwsgierig
pi_180696882
Goedemiddag allen!
Ik weet niet zeker of dit helemaal de juiste plaats is om te gaan vragen, maar ik ben tot nu toe nog geen ander forum of überhaupt een plek tegengekomen waar zoveel enthousiaste en ervaren crowdfunders bij elkaar zitten en wil graag om wat advies vragen.

Ik ben bezig met een een start-up in de food retail (online) en wil voor de financiering gedeeltelijk gebruik gaan maken van crowdfunding. De voorkeur hiervoor ipv via een traditionele bank ligt voornamelijk in de investeerders achter de crowdfunding en hoop dat met de exposure die het met zich meeneemt ik direct een flink aantal 'ambassadeurs' aantrek en zodoende de extra kosten zich weer vertalen naar een positievere omzetverloop.

Naast een gedegen en goed dichtgetimmerd businessplan en een beginnende orderportefeuille, moet daar natuurlijk een goed bod liggen voor de investeerders en zodoende kom ik bij jullie terecht.

Op dit moment had ik het volgende in gedachten om te vragen/aan te bieden:

Bedrijfsvorm: BV
Branche: Food retail
Afzetmarkt: Landelijk

Totale investering: ¤ 85.000
Eigen Vermogen: ¤ 25.000
Crowdfunding: ¤ 60.000

Looptijd lening: 60 maanden
Leningsvorm: Groeilening, 12 maanden aflossingsvrij, 48 maanden aflossen
Rente: 8%
Zekerheden: Verpanding inventaris, vaste voorraad en webshop. Persoonlijk meetekenen (morele waarde)

Overig: Goedkeuring begroting door financieel adviseur, superleuke incentives, veel ervaring in de desbetreffende branche, financiële HBO opleiding en werkervaring in de financiële sector, leeftijd 34 en natuurlijk een fantastisch, goed doordacht en uitgewerkt businessplan :)


Is dit, naar jullie mening, een reëel aanbod en hoe schatten jullie de kans in dat een crowdfunding als deze volgeschreven wordt?

Ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden......

(edit: toevoegen incentive)
pi_180697079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:26 schreef adamnoord het volgende:
Op dit moment had ik het volgende in gedachten om te vragen/aan te bieden:

Bedrijfsvorm: BV
Branche: Food retail
Afzetmarkt: Landelijk

Totale investering: ¤ 85.000
Eigen Vermogen: ¤ 25.000
Crowdfunding: ¤ 60.000

Looptijd lening: 60 maanden
Leningsvorm: Groeilening, 12 maanden aflossingsvrij, 48 maanden aflossen
Rente: 8%
Zekerheden: Verpanding inventaris, vaste voorraad en webshop. Persoonlijk meetekenen (morele waarde)

Overig: Goedkeuring begroting door financieel adviseur, superleuke incentives, veel ervaring in de desbetreffende branche, financiële HBO opleiding en werkervaring in de financiële sector, leeftijd 34 en natuurlijk een fantastisch, goed doordacht en uitgewerkt businessplan :)


Is dit, naar jullie mening, een reëel aanbod en hoe schatten jullie de kans in dat een crowdfunding als deze volgeschreven wordt?
Lijkt me in overeenstemming met wat we vaker zien. Bedrag is niet te hoog. Je kan terecht bij Geldvoorelkaar, collincrowdfund, waardevoorjegeld, investormatch, capitalcircle. Bij deze platformen zal je aanvraag wel vol geschreven worden (mocht je geaccepteerd worden door het platform).
pi_180697236
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:26 schreef adamnoord het volgende:
Goedemiddag allen!
Ik weet niet zeker of dit helemaal de juiste plaats is om te gaan vragen, maar ik ben tot nu toe nog geen ander forum of überhaupt een plek tegengekomen waar zoveel enthousiaste en ervaren crowdfunders bij elkaar zitten en wil graag om wat advies vragen.

Ik ben bezig met een een start-up in de food retail (online) en wil voor de financiering gedeeltelijk gebruik gaan maken van crowdfunding. De voorkeur hiervoor ipv via een traditionele bank ligt voornamelijk in de investeerders achter de crowdfunding en hoop dat met de exposure die het met zich meeneemt ik direct een flink aantal 'ambassadeurs' aantrek en zodoende de extra kosten zich weer vertalen naar een positievere omzetverloop.

Naast een gedegen en goed dichtgetimmerd businessplan en een beginnende orderportefeuille, moet daar natuurlijk een goed bod liggen voor de investeerders en zodoende kom ik bij jullie terecht.

Op dit moment had ik het volgende in gedachten om te vragen/aan te bieden:

Bedrijfsvorm: BV
Branche: Food retail
Afzetmarkt: Landelijk

Totale investering: ¤ 85.000
Eigen Vermogen: ¤ 25.000
Crowdfunding: ¤ 60.000

Looptijd lening: 60 maanden
Leningsvorm: Groeilening, 12 maanden aflossingsvrij, 48 maanden aflossen
Rente: 8%
Zekerheden: Verpanding inventaris, vaste voorraad en webshop. Persoonlijk meetekenen (morele waarde)

Overig: Goedkeuring begroting door financieel adviseur, superleuke incentives, veel ervaring in de desbetreffende branche, financiële HBO opleiding en werkervaring in de financiële sector, leeftijd 34 en natuurlijk een fantastisch, goed doordacht en uitgewerkt businessplan :)


Is dit, naar jullie mening, een reëel aanbod en hoe schatten jullie de kans in dat een crowdfunding als deze volgeschreven wordt?

Ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden......

(edit: toevoegen incentive)
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Lijkt me in overeenstemming met wat we vaker zien. Bedrag is niet te hoog. Je kan terecht bij Geldvoorelkaar, collincrowdfund, waardevoorjegeld, investormatch, capitalcircle. Bij deze platformen zal je aanvraag wel vol geschreven worden (mocht je geaccepteerd worden door het platform).
Ik zou met dit voorstel toch wat meer moeite hebben en vraag mij af of dit inderdaad vol zou komen. Het blijft food (hoger risico), eerste 12 maanden aflossingsvrij (nog hoger risico) en geen (echte harde) zekerheden. Ik zou eerder denken aan een rente vergoeding van minimaal 9% en dan moet de incentive wel erg interessant zijn.

Succes en hou ons hier op de hoogte!
pi_180697288
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ik zou met dit voorstel toch wat meer moeite hebben en vraag mij af of dit inderdaad vol zou komen. Het blijft food (hoger risico), eerste 12 maanden aflossingsvrij (nog hoger risico) en geen zekerheden. Ik zou eerder denken aan een rente vergoeding van minimaal 9% en dan moet de incentive wel erg interessant zijn.

Succes en hou ons hier op de hoogte!
Alhoewel ik hier zeker niet in zal investeren, weet ik zeer zeker dat deze vol gaat. Vooral als CCF hem accepteren wil
pi_180697305
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Ik zou met dit voorstel toch wat meer moeite hebben en vraag mij af of dit inderdaad vol zou komen. Het blijft food (hoger risico), eerste 12 maanden aflossingsvrij (nog hoger risico) en geen zekerheden. Ik zou eerder denken aan een rente vergoeding van minimaal 9% en dan moet de incentive wel erg interessant zijn.

Succes en hou ons hier op de hoogte!
Ik zal ook niet snel instappen, maar omdat het bedrag relatief laag is, is er grote kans dat deze volloopt. Grootste uitdaging is door de selectie van het platform te komen denk ik. 2/3 van de aanvragen schijnt te worden afgewezen.
pi_180697640
Ik heb ook geprobeerd te schetsen wanneer investeerders hier op dit platform zouden overwegen te investeren.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 15:09:46 #83
479210 adamnoord
Altijd nieuwsgierig
pi_180697696
wow, jullie reageren snel! Thanks voor de input in ieder geval alvast, hier heb ik echt wat aan. Maar ik vraag nog even door :)

Gisteren een eerste gesprek al met GVE gehad (die website is wel aan een update toe zeg, sodeju wat ouderwets), en die waren positief. Wat ik begreep is dat inderdaad 70% van de aanvragen al niet eens in dit stadium komen. Ik twijfel een beetje over CCF, de kosten liggen daar wel flink hoger dan bij GVE, maar een gesprek starten kan natuurlijk nooit kwaad.

Wat ik nu snel proef is dat jullie vooral naar het risico kijken. Nu is een start up altijd een hoog risico en zijn mijn mogelijkheden beperkt om aan te geven op de platformen zelf hoe ik alle risico's zoveel mogelijk afdek, oftewel het businessplan is zodanig diep uitgewerkt dat dat onmogelijk allemaal in 1 pitch te vangen is. Het is dan ook een beetje 'frustrerend' om zo eigenlijk best wel oppervlakkig te blijven, terwijl je vergeleken wordt met pitches die succes garanderen, omdat ze 'de enige soortgelijke winkel in de omgeving' zijn. Dan snap ik dat met zulke redeneringen het risico hoog is.

Hoe kan ik dit directer bij de investeerder krijgen, of is dat iets wat investeerders in crowdfunding niet heel erg interessant vinden?

Naar 9% verhogen zal inderdaad een mogelijkheid zijn in een situatie als de inschrijving blijft steken, deze mogelijkheid is ook meegenomen in mijn financiële plan.

Enkele van jullie geven aan dat met de vermelde gegevens het niet 'interessant' te vinden om te investeren. Op welke manier zou ik investeerders zoals jij dan wel over de streep kunnen trekken?
pi_180697853
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:09 schreef adamnoord het volgende:
wow, jullie reageren snel! Thanks voor de input in ieder geval alvast, hier heb ik echt wat aan. Maar ik vraag nog even door :)

Gisteren een eerste gesprek al met GVE gehad (die website is wel aan een update toe zeg, sodeju wat ouderwets), en die waren positief. Wat ik begreep is dat inderdaad 70% van de aanvragen al niet eens in dit stadium komen. Ik twijfel een beetje over CCF, de kosten liggen daar wel flink hoger dan bij GVE, maar een gesprek starten kan natuurlijk nooit kwaad.

Wat ik nu snel proef is dat jullie vooral naar het risico kijken. Nu is een start up altijd een hoog risico en zijn mijn mogelijkheden beperkt om aan te geven op de platformen zelf hoe ik alle risico's zoveel mogelijk afdek, oftewel het businessplan is zodanig diep uitgewerkt dat dat onmogelijk allemaal in 1 pitch te vangen is. Het is dan ook een beetje 'frustrerend' om zo eigenlijk best wel oppervlakkig te blijven, terwijl je vergeleken wordt met pitches die succes garanderen, omdat ze 'de enige soortgelijke winkel in de omgeving' zijn. Dan snap ik dat met zulke redeneringen het risico hoog is.

Hoe kan ik dit directer bij de investeerder krijgen, of is dat iets wat investeerders in crowdfunding niet heel erg interessant vinden?

Naar 9% verhogen zal inderdaad een mogelijkheid zijn in een situatie als de inschrijving blijft steken, deze mogelijkheid is ook meegenomen in mijn financiële plan.

Enkele van jullie geven aan dat met de vermelde gegevens het niet 'interessant' te vinden om te investeren. Op welke manier zou ik investeerders zoals jij dan wel over de streep kunnen trekken?
Heel flauw? Een andere tak kiezen dan food. Het blijft mij afschrikken. Ook het aflossingsvrije deel vind ik persoonlijk te lang. Ik vind deze pitch ook te kort/niets zeggend op dit moment om er iets van te roepen dus daar zal ik het uiteindelijke van moeten zien.

Je kan er ook voor kiezen bepaalde info op een andere manier bij je investeerder te krijgen, bijvoorbeeld je plan via een linkje op je website beschikbaar stellen.

Sowieso meer informatie, geen uitgestelde betalingen, een uniek plan en een bijpassend rentetarief.
pi_180697979
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:09 schreef adamnoord het volgende:


Wat ik nu snel proef is dat jullie vooral naar het risico kijken.
Ik denk dat je bij GvE op zich prima zit.

De reden dat wij vooral naar de zekerheden kijken is omdat wij door schade en schande wijzer geworden zijn en onder aan de streep gewoon onze investering terug willen. Dat we hierbij een beperkt risico lopen is natuurlijk evident echter daar moet dan wel een passende vergoeding tegenover staan.
pi_180698274
quote:
De voorkeur hiervoor ipv via een traditionele bank ligt voornamelijk in de investeerders achter de crowdfunding en hoop dat met de exposure die het met zich meeneemt ik direct een flink aantal 'ambassadeurs' aantrek en zodoende de extra kosten zich weer vertalen naar een positievere omzetverloop.
Vergeet het maar

quote:
Zekerheden: Verpanding inventaris, vaste voorraad en webshop. Persoonlijk meetekenen (morele waarde)
Geen zekerheden dus

quote:
Goedkeuring begroting door financieel adviseur,
Ja duh.... (Hij heet toch niet Mendel Chiu?)

quote:
hoe schatten jullie de kans in dat een crowdfunding als deze volgeschreven wordt?
Groot (doe zelf bij deze rente niet mee)
pi_180698723
Beleggingspand zonder hypothecaire zekerheid op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18599
pi_180699208
Paar minuten geleden 2 nieuwen op FNC.
Beiden 19,9%
Eentje 50K voor 4 jaar
Andere 30K voor 3 jaar.
Van een zijn de cijfers prima, van de andere zozo, maar ook weer niet heel erg slecht.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrr.....
De kenners raden het al......
Geen cijfers over 2017

Ja echt!!!!
Eind Juli en géén cijfers voorgaande jaar.

Het zou totaal terecht en verdiend zijn als ze niet vol komen.
pi_180699624
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:
Beleggingspand zonder hypothecaire zekerheid op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18599
Oh en lossen even wat andere leningen er mee af :X
pi_180699692
Ik mis de leeftijd van de aanvragers en de verklaring van de BKR status.

edit: hier staat iets over de BKR status: https://www.geldvoorelkaa(...)kr-is-een-feit!.aspx
pi_180699836
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:29 schreef Red_arrow het volgende:
Ik mis de leeftijd van de aanvragers en de verklaring van de BKR status.

edit: hier staat iets over de BKR status: https://www.geldvoorelkaa(...)kr-is-een-feit!.aspx
BKR is bij andere prive projecten ook niet bijv.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18620

Geloof dat daar een uitzondering op was of zo als het een prive lening betreft had daar al een keer mail contact overgehad, maar kan die zo snel niet vinden.
pi_180699890
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:
Beleggingspand zonder hypothecaire zekerheid op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18599
Lage rente zonder vastgelegde zekerheden.
Ook leuk die 400k 'geschatte' overwaarde.
Op basis van WOZ en open schuld zit je op 300k en er wordt nergens (zover ik zie) gerept over de situatie van het tweede beleggingspand
pi_180700360
Het huisnummer is 91.
pi_180700786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:29 schreef Red_arrow het volgende:
Ik mis de leeftijd van de aanvragers en de verklaring van de BKR status.

edit: hier staat iets over de BKR status: https://www.geldvoorelkaa(...)kr-is-een-feit!.aspx
Geldnemers van deze lening zijn de heer H. Bozkurt (BKR F - gemiddeld risico) en mevrouw L. Bozkurt (BKR D - laag risico).
pi_180702617
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef djh77 het volgende:

[..]

108 106
Nu nog 20K te gaan om de 1000K te halen bij OOS. Er zijn een 10 tal vragen gesteld. De laatse vraag intrigeert mij wel.

23-07-2018 15:47
Is dhr Overdulve zelf prive de huurder van het koetshuis?

Collin Crowdfund
23-07-2018 15:51
Beste Investeerder,
Ja, de heer Overdulve is zelf de privé huurder van het koetshuis.

Met vriendelijke groet,

Collin Crowdfund


Heeft iemand enig idee wat het (belasting) voordeel is om prive te huren van de holding t.o.v. Prive kopen van Koetshuis met (2e) hypotheek van de holding dan wel rechtstreeks via CF?
Kan hier een addertje onder het gras zitten voor de CF investeerder?
pi_180702977
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heeft iemand enig idee wat het (belasting) voordeel is om prive te huren van de holding t.o.v. Prive kopen van Koetshuis met (2e) hypotheek van de holding dan wel rechtstreeks via CF?
Kan hier een addertje onder het gras zitten voor de CF investeerder?
Misschien vervalt dan de monumentensubsidie/-leningen?
Pecunia non olet
pi_180703114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:59 schreef Red_arrow het volgende:
Het huisnummer is 91.
Hier klopt weer eens geen biet van! Gaat GVE SIG achterna?

Uit de pitch:
Beleggingsobject 1:

Appartement A ¤ 101.000,- ¤ 716,- Verhuurd
Appartement B ¤ 105.000,- ¤ 698,- Verhuurd
Appartement C ¤ 103.000,- ¤ 730,- Verhuurd
Appartement D ¤ 63.000,- ¤ 490,- Verhuurd
Appartement E ¤ 79.000,- ¤ 710,- Verhuurd
Horecaruimte ¤ 83.000,- ¤ 1234,- Verhuurd


Volgens het woz waarde loket zijn de woz waarden voor de woon appartementen op basis van 01-01-2017 achtereenvolgens 55K ,64K , 63K,44K en 48K. Dus samen 274K.
De bedrijfsruimte wordt niet met waarde vermeld op het woz loket. Ga voor het gemak even uit van de opgegeven waarde GVE van 83K.
Geeft een overall waarde van 357K i.p.v de in de pitch vermelde 534K voor Beleggingsobject 1 !!
Een verschilletje van 177K!

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-07-2018 20:17:23 ]
pi_180705061
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Op dinsdag 24 juli 2018 16:59 schreef Red_arrow het volgende:

Het huisnummer is 91.
Wat me verder opvalt is dat de WOZ in 2016 fors hoger was (ca +50%), een gevalletje "bezwaar tegen WOZ waardebreekt me nu op"?
pi_180705172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:04 schreef djh77 het volgende:
Horeca Schiermonnikoog met 2ehypotheek op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/ambrosijn/
hik nog aan tegen de looptijd incl aflossingsvrije maanden,
pi_180706152
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:43 schreef peterc het volgende:

[..]

hik nog aan tegen de looptijd incl aflossingsvrije maanden,
De man heeft stevige schulden (2017: 1.144K, 2018: 1.166K, 2019: 1.033K); als alles volgens prognose verloopt.

Hij heeft nu dus al 1,5 x de omzet aan (externe) schuld. Is toch fors. En zonder die overwaarde en lening pa, had hij weinig of misschien zelfs geen of negatief EV in de winkel zitten.

Collin weet het allemaal weer fantastisch te brengen, maar ik laat deze stapelfinanciering met genoegen passeren.
Pecunia non olet
pi_180710669
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:31 schreef obligataire het volgende:
De man heeft stevige schulden
Ik leergraag, hoe kom je tot die cijfers? Als ik met de getallen uit de pitch aan de slag ga kom ik daar in het geheel niet, heb ik ergens nog informatie gemist? (bijv. balans?)
pi_180712645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:48 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik leergraag, hoe kom je tot die cijfers? Als ik met de getallen uit de pitch aan de slag ga kom ik daar in het geheel niet, heb ik ergens nog informatie gemist? (bijv. balans?)
Vanuit de solvabiliteit, als 251K eigen vermogen 18% is van het balanstotaal dan is de schuld 82/18 × 251K.
Pecunia non olet
pi_180712945
Hele hoop nieuwe 13% leningen op mintos met buyback (getbucks)
pi_180712990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:34 schreef Aaroenz0r het volgende:
Hele hoop nieuwe 13% leningen op mintos met buyback (getbucks)
Deze loan originator krijgt alleen een niet al te beste score op http://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

Ze maken al twee jaar op rij verlies en het eigen vermogen van 7.5 procent geeft nou ook niet echt vertrouwen. Dus buyback of niet, dit blijft echt een gok want als de markt inzakt dan valt dit bedrijf om voordat ze je buyback kunnen betalen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mynheer007 op 25-07-2018 10:33:39 ]
pi_180714426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hier klopt weer eens geen biet van! Gaat GVE SIG achterna?

Uit de pitch:
Beleggingsobject 1:

Appartement A ¤ 101.000,- ¤ 716,- Verhuurd
Appartement B ¤ 105.000,- ¤ 698,- Verhuurd
Appartement C ¤ 103.000,- ¤ 730,- Verhuurd
Appartement D ¤ 63.000,- ¤ 490,- Verhuurd
Appartement E ¤ 79.000,- ¤ 710,- Verhuurd
Horecaruimte ¤ 83.000,- ¤ 1234,- Verhuurd


Volgens het woz waarde loket zijn de woz waarden voor de woon appartementen op basis van 01-01-2017 achtereenvolgens 55K ,64K , 63K,44K en 48K. Dus samen 274K.
De bedrijfsruimte wordt niet met waarde vermeld op het woz loket. Ga voor het gemak even uit van de opgegeven waarde GVE van 83K.
Geeft een overall waarde van 357K i.p.v de in de pitch vermelde 534K voor Beleggingsobject 1 !!
Een verschilletje van 177K!
Goed opgemerkt/uitgezocht!
Al een reactie ontvangen van GvE?
  woensdag 25 juli 2018 @ 11:03:02 #106
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180714551
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:48 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik leergraag, hoe kom je tot die cijfers? Als ik met de getallen uit de pitch aan de slag ga kom ik daar in het geheel niet, heb ik ergens nog informatie gemist? (bijv. balans?)
Al je haren moeten sowieso overeind gaan staan met dit soort bedragen. Man man man wat een bedragen worden de horeca ingepompt.
pi_180714583
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Goed opgemerkt/uitgezocht!
Al een reactie ontvangen van GvE?
Ik heb mijn bevindingen gisteravond gemaild naar GvE en feedback gekregen dat men het vanmorgen gaat uitzoeken.
Toch wel handig de website van WOZ waarde loket. :)
pi_180714645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb mijn bevindingen gisteravond gemaild naar GvE en feedback gekregen dat men het vanmorgen gaat uitzoeken.
Toch wel handig de website van WOZ loket. :)
Toch wel opmerkelijk dat ze dit nu nog moeten gaan uitzoeken, want dat betekent dat ze gewoon hun huiswerk niet hebben gedaan.

Begin me nu steeds meer af te vragen in hoeverre we eigenlijk de cijfers die ons door GvE(en ook andere platformen) voorgeschoteld worden kunnen vertrouwen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 11:09:59 #109
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180714652
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:09 schreef Mynheer007 het volgende:

Begin me nu steeds meer af te vragen in hoeverre we eigenlijk de cijfers die ons door GvE(en ook andere platformen) voorgeschoteld worden kunnen vertrouwen.
Niet, dat roepen we hier al 2 jaar.
pi_180714780
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:09 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Toch wel opmerkelijk dat ze dit nu nog moeten gaan uitzoeken, want dat betekent dat ze gewoon hun huiswerk niet hebben gedaan.

Begin me nu steeds meer af te vragen in hoeverre we eigenlijk de cijfers die ons door GvE(en ook andere platformen) voorgeschoteld worden kunnen vertrouwen.
Zou natuurlijk kunnen zijn dat de eigenaar van het pand hier een dubieuze rol speelt. Met bijvoorbeeld woz waarde papieren van voor en na een bezwaar, vastgestelde waarde. Dus GvE niet ingelicht heeft dat de waarde later naar beneden is bijgesteld.
We gaan het horen waar GVE mee komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-07-2018 11:26:36 ]
pi_180715173
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:41 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Deze loan originator krijgt alleen een niet al te beste score op http://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

Ze maken al twee jaar op rij verlies en het eigen vermogen van 7.5 procent geeft nou ook niet echt vertrouwen. Dus buyback of niet, dit blijft echt een gok want als de markt inzakt dan valt dit bedrijf om voordat ze je buyback kunnen betalen.
Thanks, vanochtendvroeg stonden ze allemaal voor -0.7% discount, heb er een hoop van gepakt en nu aan het verkopen voor +0.1% premium (30% is reeds verkocht in 5 minuten). :)
pi_180715408
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zou natuurlijk kunnen zijn dat de eigenaar van het pand hier een dubieuze rol speelt. Met bijvoorbeeld woz waarde papieren van voor en na een bezwaar, vastgestelde waarde. Dus GvE niet ingelicht heeft dat de waarde later naar beneden is bijgesteld.
We gaan het horen waar GVE mee komt.

Ter info: Krijg net bericht dat GvE het project offline haalt tot duidelijk is hoe het zit.
pi_180715476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ter info: Krijg net bericht dat GvE het project offline haalt tot duidelijk is hoe het zit.
Dat vind ik nu wel netjes iig
pi_180715505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Al je haren moeten sowieso overeind gaan staan met dit soort bedragen. Man man man wat een bedragen worden de horeca ingepompt.
De bedragen zeggen me op zich niet zoveel (je hebt nu eenmaal grote en kleine bedrijven), maar in relatie tot de omzet en het Eigen vermogen was dit wel zorgwekkend ja. En dat er zorgvuldig omheen geleuterd wordt door Collin :R
Pecunia non olet
pi_180716252
Vervroegde volledige aflossing van 15158 | Verbouwing woonhuis Haarlem bij GVE (vanaf 23e termijn) - altijd mooi meegenomen!
pi_180716426
zijn hier mensen die al de overstap hebben gemaakt naar Dozarplati @mintos (rub)
pi_180716868
projectmanagement tool op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/smart-rollout/
pi_180717329
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:19 schreef djh77 het volgende:
projectmanagement tool op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/smart-rollout/
Volgens mij is het EV gewoon negatief (na aftrek immaterieel). Volgens Collin is de solvabiliteit voldoende :W
pi_180717435
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:19 schreef djh77 het volgende:
projectmanagement tool op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/smart-rollout/
quote:
SmartRollout is een tool waarmee klanten worden geholpen bij het projectmanagement van brede implementaties (ook wel ‘roll-outs’ genoemd, vandaar de naam SmartRollout).
Na deze zinnen weet je wel hoe laat is.
pi_180717453
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:46 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

[..]

Na deze zinnen weet je wel hoe laat is.
Voor de GVE investeerders te hopen dat deze volkomt:
quote:
Aflossing Geld voor Elkaar
pi_180717624
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor de GVE investeerders te hopen dat deze volkomt:

[..]

Misschien heel cynisch, maar wedden dat de rollout langer gaat duren dan verwacht?

Ik houd ook niet van die bullshit bingo.
pi_180718500
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:19 schreef djh77 het volgende:
projectmanagement tool op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/smart-rollout/
De broers M en R Bloemendaal hebben ook via Crowdaboutnow 126K opgehaald in april 2017 voor een ander project. https://crowdaboutnow.nl/campagnes/denightwatch
Als ik op de projectpagina op de facebook link druk bestaat de pagina niet meer?!? Ben benieuwd of deze smart producten in time geïmplementeerd zijn dan wel de investeerders zoals in de pitch hun geld hebben terug gehad.

Heeft iemand de GvE Pitch van deze heren?
pi_180718749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De broers M en R Bloemendaal hebben ook via Crowdaboutnow 126K opgehaald in april 2017 voor een ander project. https://crowdaboutnow.nl/campagnes/denightwatch
Als ik op de projectpagina op de facebook link druk bestaat de pagina niet meer?!? Ben benieuwd of deze smart producten in time geïmplementeerd zijn dan wel de investeerders zoals in de pitch hun geld hebben terug gehad.

Heeft iemand de GvE Pitch van deze heren?
De website is wel gewoon in de lucht: http://www.nightwatch.nl/
Het enige gekke vind ik dat beide heren niets over dat bedrijf noemen op hun LinkedIn profiel.
pi_180718821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:47 schreef BillieCF het volgende:

[..]

De website is wel gewoon in de lucht: http://www.nightwatch.nl/
Het enige gekke vind ik dat beide heren niets over dat bedrijf noemen op hun LinkedIn profiel.
Ze hadden in de CCF pitch op z'n minst even kunnen melden dat ze ook nog andere CF projecten hebben lopen.
pi_180721500
Biljartcafe met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/cafe-rio-bar/
pi_180721905
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zou natuurlijk kunnen zijn dat de eigenaar van het pand hier een dubieuze rol speelt. Met bijvoorbeeld woz waarde papieren van voor en na een bezwaar, vastgestelde waarde. Dus GvE niet ingelicht heeft dat de waarde later naar beneden is bijgesteld.
We gaan het horen waar GVE mee komt.

En daar is hij weer.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18599

Nu met een WOZ waarde van 442k.

Met als reden: " Dit project is op 24-7 voorgepubliceerd op de website van Geldvoorelkaar.nl. Nadien is bekend geworden dat de genoemde WOZ-waardes zijn gewijzigd per juli 2018. Naar aanleiding van een bezwaarschrift van de eigenaar zijn deze waardes na een hertaxatie verlaagd. De herziene waardes leiden niet tot een aanpassing van de risicoclassificatie. Daarnaast blijft de hoofdelijke aansprakelijkheid in privé van materiële waarde. Bovenstaande tabel laat de nieuwe WOZ-waardes per 1-1-2018 zien"

Ik ga er vanuit dat ze de WOZ waarde per waardepeildatum 1-1-2017 bedoelen aangezien dat gebruikelijk zou zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Horsemen op 25-07-2018 17:27:45 ]
pi_180722889
Beleggingspand 1 = 357k + beleggingspand 2 = 85k
Totaal 442k
pi_180723173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 17:19 schreef djh77 het volgende:
Beleggingspand 1 = 357k + beleggingspand 2 = 85k
Totaal 442k
Aha, mijn fout.
pi_180725310
Holding Overdulve / OOS International bij CCF is zojuist door een inleg van 50k dan eindelijk door ondergrens van 1 Mio. gegaan.
pi_180726047
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:33 schreef djh77 het volgende:
Biljartcafe met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/cafe-rio-bar/
Waarom een inschrijving van 205000 ipv 210000?
Marktwaarde ook precies de gevraagde financiering. Beetje handje klap met taxateur?
Andere kant voor een 1e hypotheek wel behoorlijke rente maar ik vind het wel een flink bedrag voor een verkapt dorpscafe
pi_180726539
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:34 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Waarom een inschrijving van 205000 ipv 210000?
Marktwaarde ook precies de gevraagde financiering. Beetje handje klap met taxateur?
Andere kant voor een 1e hypotheek wel behoorlijke rente maar ik vind het wel een flink bedrag voor een verkapt dorpscafe
205k is een foutje volgens mij. Elders in de pitch staat wel 210k
pi_180728648
Allen,

Als CF-investeerder ben ik pas enkele maanden actief. M.n. CCF (meeste qua euro's), FC (meeste qua aantallen) en verder nog IVM en GVE. Wat me bij FC opvalt, is dat er toch redelijk wat projecten zijn met hoge rentevergoedingen (categorie D en E). De defaults vallen mee. Als je het aantal defaults bekijkt t.o.v. alle financieringen (waarbij dus ook veel D's en E's zitten, waarom zou je dan niet (ik vraag niet om advies, maar misschien om een andere visie hierop) vol investeren in alle D's en E's?
pi_180728794
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:18 schreef Jaco078 het volgende:
Als CF-investeerder ben ik pas enkele maanden actief.
quote:
Wat me bij FC opvalt, is dat er toch redelijk wat projecten zijn met hoge rentevergoedingen (categorie D en E). De defaults vallen mee.
Ik zou het nog even aankijken. Ergens vol ingaan is erg riskant. Spreiden, spreiden, spreiden werkt meestal het beste. Daarnaast ook naar zekerheden kijken, deze zijn bij fnc beperkt.
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:27:55 #134
451041 MacM
De enige echte
pi_180728851
Beste mensen, na heel lang meelezen een berichtje van mijn kant.

Op dit moment bezit ik certificaten in het bekende Lohuis Lighting (125 stuks, aankoopprijs ¤ 2.500) en certificaten in NXT Motors (25 stuks, aankoopprijs ¤ 500). Omdat ik een huis gekocht heb, probeer ik wat beleggingen te verkopen.

Zijn hier mensen met interesse? Ik hoef er niet per se van af. Daarom stel ik in beide gevallen de aankoopprijs voor +15%. Ik denk dat PM's het handigste zijn en kom er vanzelf achter hoe die werken denk ik..
Een handtekening<br />Is niet echt mijn ding<br />Daarom blijft het hier maar bij<br />Iedereen even blij
pi_180728929
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Ik zou het nog even aankijken. Ergens vol ingaan is erg riskant. Spreiden, spreiden, spreiden werkt meestal het beste. Daarnaast ook naar zekerheden kijken, deze zijn bij fnc beperkt.
Stel ik heb 10k te besteden en ik besteed die 10k aan 100 D's en E's (sommigen zijn voorfinancieringen van voorraden of vergelijkbaar en lopen maar 2 jaar). Dan moet het wel heel slecht gaan wil je minder rendement halen dan de A tm C's
pi_180730122
Tsja, ik heb zo’n 15 FNC projecten, eentje daarvan stopte na 2/24 termijnen en daarmee wordt het direct lastig om overall nog een positief rendement te halen.
pi_180730941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:32 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Stel ik heb 10k te besteden en ik besteed die 10k aan 100 D's en E's (sommigen zijn voorfinancieringen van voorraden of vergelijkbaar en lopen maar 2 jaar). Dan moet het wel heel slecht gaan wil je minder rendement halen dan de A tm C's
Ik beleg bij Fnc al op deze wijze en doe m.n. D en E projecten. De kans dat een D/E project tot default leidt is hoger dan bij bv een A project, maar hoeveel hoger die kans is (of wat precies de default rate per risicoklasse A t/m E op dit moment is), is niet bekend of wordt door FnC niet vrijgegeven (met als reden dat er nog te weinig ervaringscijfers zijn vanwege de te korte periode dat men nu bezig is). Dat is jammer anders kun je puur op basis van deze cijfers eens een berekening maken (hoewel je daar geen zekerheid aan kunt ontlenen). Het aantal defaults bij FnC valt momenteel nog wel mee, het gaat nu goed met de economie, dus denk dat het nu een hoger netto rendement geeft door in D/E projecten te investeren. Echter als het slechter gaat met de economie ben ik bang dat veel bedrijfjes die nu een D/E financiering hebben lopen voor bv. overbrugging van debiteuren of aanschaf voorraden, het wel eens zwaar kunnen krijgen en in problemen komen met een hogere kans op defaults. Zolang het echter goed gaat en de betalingen maandelijks binnen komen, bouw je op deze wijze wel een extra reserve op (tov bv A projecten) voor toekomstige defaults.
pi_180731175
Hoera en de vlag kan weer eens uit, vandaag de laatste betaling ontvangen van:

Big Five for Live International
Project:11068 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:0,06
Creditsafe score:75
Kredietbedrag:¤ 50.000
Looptijd: 36 maanden
Rente per jaar:8,0%
pi_180731275
De vestiging van de pizzahut op Utrecht Centraal is al bijna een week dicht. Dit
betreft project 15686 van GVE.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 38% gewijzigd door Remond1977 op 25-07-2018 23:05:40 ]
pi_180732293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:57 schreef Remond1977 het volgende:
De vestiging van de pizzahut op Utrecht Centraal is al bijna een week dicht. Dit
betreft project 15686 van GVE.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zeer benieuwd naar de afloop hiervan.
pi_180732687
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:57 schreef Remond1977 het volgende:
De vestiging van de pizzahut op Utrecht Centraal is al bijna een week dicht. Dit
betreft project 15686 van GVE.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je GvE al op de hoogte gebracht en lopen de betalingen op dit moment nog door?
pi_180733010
Ik heb zelf niet geinvesteerd in dit project, ik liep er afgelopen vrijdag toevallig
langs zag dat hij dicht was en wist dat deze via GVE gelopen is.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Heb je GvE al op de hoogte gebracht en lopen de betalingen op dit moment nog door?
pi_180733179
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:33 schreef djh77 het volgende:
Biljartcafe met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/cafe-rio-bar/
Mijn idee is dat het financieel allemaal vrij krap is. Ook de opmerking "Door gewijzigde huisvestingskosten wordt in 2018 een omzet van ¤ 139.000,- verwacht met een genormaliseerde operationele cashflow van ¤ 33.000,- die ruim toereikend is voor de verplichtingen." is wel bijzonder. Omdat de huisvestingskosten veranderen stijgt de omzet 8)7
Ook de taxatiewaarde is volgens mij te hoog aangezien het pand aangekocht is voor 185k. Ondanks bovenstaande neem ik hem denk ik wel mee. Iemand al een investeerders link?
pi_180733211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 00:10 schreef Remond1977 het volgende:
Ik heb zelf niet geinvesteerd in dit project, ik liep er afgelopen vrijdag toevallig
langs zag dat hij dicht was en wist dat deze via GVE gelopen is.

[..]

Oké, bedankt.
pi_180733314
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 00:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mijn idee is dat het financieel allemaal vrij krap is. Ook de opmerking "Door gewijzigde huisvestingskosten wordt in 2018 een omzet van ¤ 139.000,- verwacht met een genormaliseerde operationele cashflow van ¤ 33.000,- die ruim toereikend is voor de verplichtingen." is wel bijzonder. Omdat de huisvestingskosten veranderen stijgt de omzet 8)7
Ook de taxatiewaarde is volgens mij te hoog aangezien het pand aangekocht is voor 185k. Ondanks bovenstaande neem ik hem denk ik wel mee. Iemand al een investeerders link?
Cafeetjes hebben het anno nu zwaar, rookverbod, veranderende bevolkingssamenstelling etc. Dartteams over de vloer lijkt leuk maar ze stellen hoge eisen. Is een jong ondernemerskoppel zo te zien. Maar die grotendeels dekking door hypotheek maakt veel goed inderdaad.
Pecunia non olet
pi_180733440
Ik lees dat de maandelijkse lasten aan de crowd de huidige huur zullen vervangen. Maar waar gaat dan die slotsom vandaan komen? Die aflossing en rente zou dus wel moeten lukken, maar de slotsom... Klinkt als een herfinanciering tzt. Zonder die slotsom zou ik ook wel mee gaan denk ik, nu denk ik nog even na.
pi_180735991
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 00:35 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik lees dat de maandelijkse lasten aan de crowd de huidige huur zullen vervangen. Maar waar gaat dan die slotsom vandaan komen? Die aflossing en rente zou dus wel moeten lukken, maar de slotsom... Klinkt als een herfinanciering tzt. Zonder die slotsom zou ik ook wel mee gaan denk ik, nu denk ik nog even na.
Inderdaad zal dit waarschijnlijk een herfinanciering worden. De ltv is dan prima te noemen. GvE gaat na de zomer ook zulke leningen aanbieden. M.i. omdat investeerders liever in een project van +/- 60 mnd investeren 1 van 120 mnd.
pi_180736332
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:18 schreef Jaco078 het volgende:
Als je het aantal defaults bekijkt t.o.v. alle financieringen (waarbij dus ook veel D's en E's zitten, waarom zou je dan niet (ik vraag niet om advies, maar misschien om een andere visie hierop) vol investeren in alle D's en E's?
Ik denk dat Crowdfunder99 al een goed antwoord heeft gegeven: het risico is op dit moment niet goed in te schatten. Ik heb bij GVE 39 projecten (gehad), waarvan er inmiddels 10 problemen hebben. Tegen zulke default-percentages helpt geen enkele nominale rente. BIj FNC heb ik nu projecten uit alle categorieën, van A+ tot E. De meeste projecten zijn B en C. Maar jouw strategie zou kunnen werken, als je er vanuit gaat dat projecten die een betalingsprobleem krijgen dat vooral aan het einde van de leentermijn doen. Maar dat strookt niet met de statistieken zouals die hier in de OP staan. Oftewel: het is misschien een gokje waard, maar slechts met een zeer beperkt deel van je spaargeld.
pi_180736396
Op FNC gaat deze pitch om 11 uur open:
Standbouwverhuurder
Gevraagd krediet: ¤100.000
Looptijd: 2 jaar
Nominale rente: 8.99 %
Categorie B

In de pitch staat dat de ondernemer een bancaire financiering à ¤ 30.000 en een rekeningcourant van ¤ 30.000 wil herfinancieren. Totaal: ¤ 60.000. Omdat we pas over de helft van 2018 zijn, ontbreken uiteraard de cijfers over 2017. Wel gegeven is dat de kortlopende schulden in 2016 ¤ 46.200 bedroegen. Ben ik te argwanend als ik daar voor 2017 dan maar ¤60.000 voor in de plaats lees? Met de winst zou de ondernemer in 2016 deze lening overigens niet hebben kunnen betalen. de Current-ratio komt ook niet boven 1 uit, dus ik laat 'm sowieso lopen.

[Edit]
De schilder die om 16.00 uur online komt, vind ik interessanter. De man zal al wat ouder zijn, cijfers over 2017 zijn niet bekend en om te kunnen overleven moet hij nog 3 jaar de cijfers uit 2016 evenaren. Ik zou hem wellicht meegenomen hebben, ware het niet dat ik eigenlijk wel een beetje klaar ben met pitches zonder cijfers uit 2017.

[ Bericht 9% gewijzigd door Groepfunder op 26-07-2018 07:24:34 ]
pi_180736737
Aanpassing woonhuis op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18160

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijke incentive :?
quote:
Als extra dank krijgen alle investeerders een korting bij mijn bedrijf. Meer informatie over deze incentive zal ik na financiering in een persoonlijk bericht aan de investeerders verstrekken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door djh77 op 26-07-2018 08:22:34 ]
pi_180736812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:15 schreef djh77 het volgende:
Aanpassing woonhuis op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18160
Duidelijke incentive :?

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder redelijke zekerheden imho
pi_180736920
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 00:35 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik lees dat de maandelijkse lasten aan de crowd de huidige huur zullen vervangen. Maar waar gaat dan die slotsom vandaan komen? Die aflossing en rente zou dus wel moeten lukken, maar de slotsom... Klinkt als een herfinanciering tzt. Zonder die slotsom zou ik ook wel mee gaan denk ik, nu denk ik nog even na.
Naar mijn mening is er niet zoveel mis met die slotsom. Er wordt tijdens de looptijd stevig afgelost. Het herfinancieringsrisico acht ik klein. En ze kunnen er altijd nog appartementen van maken.
pi_180736952
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:33 schreef djh77 het volgende:
Biljartcafe met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/cafe-rio-bar/
Voor eventueel geïnteresseerden de FoK! investeerderslink:
https://www.collincrowdfu(...)ca119de16923d2fe4d5c
pi_180737043
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:15 schreef djh77 het volgende:
Aanpassing woonhuis op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18160

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijke incentive :?

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De man probeert nogal opzichtig in te spelen op het gevoel met zijn dochtertje dat zo graag buiten wil spelen. Hij gunt investeerders meer dan een bank. Je kunt ook gewoon zeggen dat de bank het niet wil financieren. De toelichting op zijn inkomen is erg mager. Zou er een verband zijn....
pi_180737072
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:43 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

De man probeert nogal opzichtig in te spelen op het gevoel met zijn dochtertje dat zo graag buiten wil spelen. Hij gunt investeerders meer dan een bank. Je kunt ook gewoon zeggen dat de bank het niet wil financieren. De toelichting op zijn inkomen is erg mager. Zou er een verband zijn....
Ik laat deze GvE lekker lopen. Ik denk dat de Collin lening een stuk veiliger is tegen een betere rente/risico verhouding.
pi_180737163
En we kunnen weer de boot in bij GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18403

Naam: MS Simba
Leendoel: Transport
Bedrag: 100.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,11
pi_180737276
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:58 schreef Horsemen het volgende:
En we kunnen weer de boot in bij GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18403

Naam: MS Simba
Leendoel: Transport
Bedrag: 100.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,11
Artikel van 6 jaar geleden, toen zou hij deze stap niet zetten:
https://www.schuttevaer.n(...)_werk_gaan_zien.html

info schip: http://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/10216/

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 26-07-2018 10:20:44 ]
pi_180737620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hier klopt weer eens geen biet van! Gaat GVE SIG achterna?

Uit de pitch:
Beleggingsobject 1:

Appartement A ¤ 101.000,- ¤ 716,- Verhuurd
Appartement B ¤ 105.000,- ¤ 698,- Verhuurd
Appartement C ¤ 103.000,- ¤ 730,- Verhuurd
Appartement D ¤ 63.000,- ¤ 490,- Verhuurd
Appartement E ¤ 79.000,- ¤ 710,- Verhuurd
Horecaruimte ¤ 83.000,- ¤ 1234,- Verhuurd


Volgens het woz waarde loket zijn de woz waarden voor de woon appartementen op basis van 01-01-2017 achtereenvolgens 55K ,64K , 63K,44K en 48K. Dus samen 274K.
De bedrijfsruimte wordt niet met waarde vermeld op het woz loket. Ga voor het gemak even uit van de opgegeven waarde GVE van 83K.
Geeft een overall waarde van 357K i.p.v de in de pitch vermelde 534K voor Beleggingsobject 1 !!
Een verschilletje van 177K!
Even puur informatief, hoe heb jij betreffende adressen achterhaald, deze staan niet in de pitch toch of zie ik iets over het hoofd?
pi_180737716
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:34 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Even puur informatief, hoe heb jij betreffende adressen achterhaald, deze staan niet in de pitch toch of zie ik iets over het hoofd?
Appartementen A t/m E zijn:
• Scharnerweg 91A, 6224JB Maastricht
• Scharnerweg 91B-01, 6224JB Maastricht
• Scharnerweg 91B-02, 6224JB Maastricht
• Scharnerweg 91B-03, 6224JB Maastricht
• Scharnerweg 91C, 6224JB Maastricht
via: https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp

Horecaruimte:
• Scharnerweg 91, 6224JB Maastricht

Beleggingspand 2 = onbekend
pi_180737859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Artikel van 6 jaar geleden, toen zou hij deze stap niet zetten:
https://www.schuttevaer.n(...)_werk_gaan_zien.html
In ieder geval niet overhaast gedaan.
pi_180737965
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik laat deze GvE lekker lopen. Ik denk dat de Collin lening een stuk veiliger is tegen een betere rente/risico verhouding.
Ik loop zelf niet zo warm voor de nieuwe collin. Een horecagelegenheid tegen 7% moet wel hele goede zekerheden bieden en dat is hier niet het geval. Een hypotheek klinkt leuk, maar ik vraag me echt af in hoeverre er markt is voor een horecagelegenheid in een dorp en buiten het centrum.

Ik zou hem eventueel alleen meepakken omdat de echtgenoot ook een inkomen inbrengt.
pi_180737970
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

In ieder geval niet overhaast gedaan.
Wel echt passie voor zijn werk zie ik, de vraag is altijd wel wat zo'n schip oplevert bij executie verkoop. Ik weet niet of ik hem mee pak, heb al 2 bootjes. Die overigens beide nog prima betalen. Wel mooie korte looptijd. Andere bootjes van mij zijn beide wel 8 % maar langere looptijd (72mnd en 84mnd).
pi_180738200
Stel je voor dat Bauke over een jaar zegt "ik wordt toch maar liever conducteur", dan heb je opeens een schip erbij zonder kapitein (en kapiteins schijn je niet zo makkelijk te vinden nu). Dat het schip overigens ook nog een matroos nodig heeft en dus personeelskosten met zich meeneemt kan ik even niet vinden, evenals de bijzonderheden van de Simba. (bouwjaar motor, revisies, staat en onderhoud van vlak etc). Is bij Crowdpartners (als voorbeeld) toch net even beter geregeld....

Ik kan ook de omzetdrop van de afgelopen jaren niet helemaal thuisbrengen. Is dit omdat ze minder voor Allseas varen of is er een andere reden? (mis ik iets?)
pi_180738229
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:55 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik loop zelf niet zo warm voor de nieuwe collin. Een horecagelegenheid tegen 7% moet wel hele goede zekerheden bieden en dat is hier niet het geval. Een hypotheek klinkt leuk, maar ik vraag me echt af in hoeverre er markt is voor een horecagelegenheid in een dorp en buiten het centrum.

Ik zou hem eventueel alleen meepakken omdat de echtgenoot ook een inkomen inbrengt.
werkgever echtgenoot:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 26-07-2018 10:19:04 ]
pi_180738252
dubbel
pi_180738288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:10 schreef kopersneek het volgende:
Stel je voor dat Bauke over een jaar zegt "ik wordt toch maar liever conducteur", dan heb je opeens een schip erbij zonder kapitein (en kapiteins schijn je niet zo makkelijk te vinden nu). Dat het schip overigens ook nog een matroos nodig heeft en dus personeelskosten met zich meeneemt kan ik even niet vinden, evenals de bijzonderheden van de Simba. (bouwjaar motor, revisies, staat en onderhoud van vlak etc). Is bij Crowdpartners (als voorbeeld) toch net even beter geregeld....

Ik kan ook de omzetdrop van de afgelopen jaren niet helemaal thuisbrengen. Is dit omdat ze minder voor Allseas varen of is er een andere reden? (mis ik iets?)
Uit het document;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180738898
Ja, las ik ook, maar ik kan het niet geheel rijmen met dit....

"De laatste jaren maakt Allseas een stevige groei door, waarmee er steeds vaker een beroep gedaan wordt op onze diensten. "

Het lijkt erop dat Allseas beter betaalt dan overige bevrachters, er wordt vaker een beroep gedaan op de schippers, maar ze varen er in concreto minder voor want na 2016 niet meer exclusief...

Bauke is nu zijn matroos, zijn vrouw vaart dus niet mee / heeft geen monsterboekje en waarschijnlijk moet hij dus ook een nieuwe matroos zelf inhuren = extra kosten...

(cijfers eerste helft 2018 zou ook fijn zijn ^O^ )
pi_180739751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:43 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik beleg bij Fnc al op deze wijze en doe m.n. D en E projecten. De kans dat een D/E project tot default leidt is hoger dan bij bv een A project, maar hoeveel hoger die kans is (of wat precies de default rate per risicoklasse A t/m E op dit moment is), is niet bekend of wordt door FnC niet vrijgegeven (met als reden dat er nog te weinig ervaringscijfers zijn vanwege de te korte periode dat men nu bezig is). Dat is jammer anders kun je puur op basis van deze cijfers eens een berekening maken (hoewel je daar geen zekerheid aan kunt ontlenen). Het aantal defaults bij FnC valt momenteel nog wel mee, het gaat nu goed met de economie, dus denk dat het nu een hoger netto rendement geeft door in D/E projecten te investeren. Echter als het slechter gaat met de economie ben ik bang dat veel bedrijfjes die nu een D/E financiering hebben lopen voor bv. overbrugging van debiteuren of aanschaf voorraden, het wel eens zwaar kunnen krijgen en in problemen komen met een hogere kans op defaults. Zolang het echter goed gaat en de betalingen maandelijks binnen komen, bouw je op deze wijze wel een extra reserve op (tov bv A projecten) voor toekomstige defaults.
Je zou kunnen kijken naar FNC UK: daar kun je alleen kiezen voor Balanced of Conservative. Bij Conservative leen je alleen uit aan bedrijven die gezien worden als minder risicovol. Verwacht rendement is 5-5,5%.

Bij Balanced leen je uit aan alle bedrijven, dus ook aan de risicovolle, en dan is het verwachte rendement 6-7%.

Als ik er van uit ga dat risicovol en minder risicovol 50/50 verdeeld zijn, dan zou ik voor het risicovolle stuk (D&E) tussen de 6,5-9% rendement verwachten. En dan moet je ze allemaal meepakken. Doe je dat niet, dan haal je dat rendement waarschijnlijk niet, omdat één default je hele resultaat onderuit kan halen.

Ik zou best wat in de Balanced variant willen stoppen, maar zou zelf nooit alleen maar in de D&E's stappen; als je over een periode van een paar jaar kijkt, denk ik niet dat de ontvangen rente genoeg is om alle defaults op te vangen.

Maar goed, ik ben zelf vrij risico-avers: ik zit alleen in A (tweederde) en B/C (eenderde) en zeer kritisch. In drie jaar tijd maar 27 projecten: 1 default (maar nog wel betalend met grote achterstand), 7 afgerond en 19 on schedule. Behaald rendement (volgens FNC): 4,54%.
pi_180740546
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:38 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Je zou kunnen kijken naar FNC UK: daar kun je alleen kiezen voor Balanced of Conservative. Bij Conservative leen je alleen uit aan bedrijven die gezien worden als minder risicovol. Verwacht rendement is 5-5,5%.

Bij Balanced leen je uit aan alle bedrijven, dus ook aan de risicovolle, en dan is het verwachte rendement 6-7%.

Als ik er van uit ga dat risicovol en minder risicovol 50/50 verdeeld zijn, dan zou ik voor het risicovolle stuk (D&E) tussen de 6,5-9% rendement verwachten. En dan moet je ze allemaal meepakken. Doe je dat niet, dan haal je dat rendement waarschijnlijk niet, omdat één default je hele resultaat onderuit kan halen.

Ik zou best wat in de Balanced variant willen stoppen, maar zou zelf nooit alleen maar in de D&E's stappen; als je over een periode van een paar jaar kijkt, denk ik niet dat de ontvangen rente genoeg is om alle defaults op te vangen.

Maar goed, ik ben zelf vrij risico-avers: ik zit alleen in A (tweederde) en B/C (eenderde) en zeer kritisch. In drie jaar tijd maar 27 projecten: 1 default (maar nog wel betalend met grote achterstand), 7 afgerond en 19 on schedule. Behaald rendement (volgens FNC): 4,54%.
Jou kijk op de zaak is een goed alternatief bij het ontbreken van de default-cijfers per risicocategorie om toch een beetje inzicht te krijgen in het (mogelijke) rendement. Het is wel belangrijk dat je hetzelfde bedrag in elk project stopt, anders kun je alsnog flink nat gaan als net het project met een hoger bedrag default wordt. In het begin heb ik dit helaas niet gedaan, heeft gelukkig nog niet tot problemen geleid maar ik investeer nu een vast bedrag per project.

Als uitgangspunt hanteer ik nu een maximale project investering ter grootte van de helft van de te ontvangen maandrente. Dan kunnen er bij wijze van spreken 2 projecten per maand volledig default gaan en dan heb je nog hetzelfde rendement als op een spaarrekening (0%). Of dit echt zo gaat werken weet ik niet, ben nu een jaar bezig, zit inmiddels in ruim boven de 100 projecten en mis tot nu toe 4 betalingen (over mei/juni), waarvan 1 project nog nooit betaald heeft. Heb dus inmiddels wel een aardige buffer opgebouwd aan ontvangen rente, maar ik realiseer mij heel goed dat het hard kan gaan met defaults als er economische tegenwind komt. En waar het rendement dan op uit komt, misschien dat ik dan achteraf nog wel blij zou zijn met een spaarrekening :)
pi_180740564
Update Simgas LAH
quote:
SimGas heeft wat meer tijd nodig om orde op zaken te stellen. Er zijn veel partijen bij betrokken en het opstellen van de benodigde documenten en contracten duurt langer dan voorzien. De vakantieperiodes in de verschillende landen (Nederland, Frankrijk, Kenia) zorgen ook voor enig oponthoud. Uiteraard melden wij ons direct als er nieuws is.

Rente en fee
Over de verlate aflossingen wordt rente vergoed (+ 2 procentpunt per jaar). Deze rente wordt berekend en uitgekeerd nadat de achterstand is weggewerkt.
De fee die Lendahand normaal gesproken inhoudt op de SimGas terugbetaling, zal volledig naar de rente en aflossingen gaan, zolang er sprake is van een achterstand.

Procedure terugbetalingen
De komende betalingen van SimGas worden, zolang SimGas verwacht aan haar betalingsverplichtingen te kunnen voldoen, eerst gebruikt voor de langst openstaande investeringen in SimGas.

Verwachting
De verwachting is op dit moment dat alle terugbetalingen, inclusief rente, gewoon door SimGas kunnen worden overgemaakt.
pi_180740656
quote:
Over de verlate aflossingen wordt rente vergoed (+ 2 procentpunt per jaar). Deze rente wordt berekend en uitgekeerd nadat de achterstand is weggewerkt.
Het is hier al eerder opgemerkt maar dit is een duidelijke (terechte) verbetering.
pi_180740688
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:34 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Even puur informatief, hoe heb jij betreffende adressen achterhaald, deze staan niet in de pitch toch of zie ik iets over het hoofd?
Een van de leden hier heeft nr 91 gepost, heeft hij/zij blijkbaar opgezocht op maps in combinatie met straatnaam die staat bij de foto in de pitch. Met behulp van die info heb ik het WOZ waarde loket geraadpleegd.

Afijn nu is de woz waarde in de pitch conform het woz waarde loket.
Ik investeer niet daar ik er niet van hou dat lening nemers bewust verkeerde info delen. Het gehonoreerde bezwaar tegen de woz waarde is naar ik stellig de indruk heb bewust achtergehouden door leningnemer om de situatie rooskleuriger voor te stellen.

[ Bericht 9% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-07-2018 12:57:25 ]
pi_180740754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:57 schreef Remond1977 het volgende:
De vestiging van de pizzahut op Utrecht Centraal is al bijna een week dicht. Dit
betreft project 15686 van GVE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pizza Hut Gouda heeft problemen met de welstand:
https://www.ad.nl/gouda/p(...)l-in-gouda~a5b33abf/
Betreft GVE project 18127

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 26-07-2018 12:49:30 ]
pi_180741101
Project Van Lennepstraat 48, 50 en 54 te Rotterdam van SiG ligt al enige dagen nagenoeg stil op ongeveer 50% van het op te halen bedrag. Op zich niet zo vreemd aangezien dit een ongesplitst pand betreft waarover ze in de pitch volgens mij nog steeds niet gecommuniceerd hebben.

Afwachten dus of ze eerdaags weer een grote investeerder uit de hoge hoed gaan toveren O-)
pi_180741324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:15 schreef djh77 het volgende:
Aanpassing woonhuis op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18160

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijke incentive :?

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thnx, iemand bekend in Haarlem vwb het adres van het appartement tbv streetviewn. En het is een appartement...VvE?
pi_180741352
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:58 schreef peterc het volgende:

[..]

thnx, iemand bekend in Haarlem vwb het adres van het appartement tbv streetviewn. En het is een appartement...VvE?
Zie spoiler:
VvE (samen met nr. 69) is in oprichting het beheer wordt ondergebracht bij VvE (-tje.nl)
pi_180741395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Pizza Hut Gouda heeft problemen met de welstand:
https://www.ad.nl/gouda/p(...)l-in-gouda~a5b33abf/
Betreft GVE project 18127
Dan mag GvE blij zijn dat deze mannen in ieder geval afgelopen maanden weer een groot bedrag via Collin hebben opgehaald. Kunnen ze de leningen van GvE tenminste blijven betalen. 2 toko's die (nog) niet of niet meer functioneren is niet goed voor de cashflow!
pi_180741404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dan mag GvE blij zijn dat deze mannen in ieder geval afgelopen maanden weer een groot bedrag via Collin hebben opgehaald. Kunnen ze de leningen van GvE tenminste blijven betalen. 2 toko's die (nog) niet of niet meer functioneren is niet goed voor de cashflow!
CCF pitch is nog niet gepubliceerd (alleen aangekondigd van 13 juli): https://www.collincrowdfund.nl/pizza-hut-nederland/
pi_180741452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

CCF pitch is nog niet gepubliceerd (alleen aangekondigd van 13 juli): https://www.collincrowdfund.nl/pizza-hut-nederland/
Dan staat hij al best lang in de pré-publicatiestand of vergis ik mij?
pi_180741475
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan staat hij al best lang in de pré-publicatiestand of vergis ik mij?
13 dagen
pi_180741493
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

13 dagen
mmm, valt nog mee dus.
pi_180741597
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

mmm, valt nog mee dus.
Ah, Dacht dat ie al langs geweest was maar dat was dus alleen hier op het forum. Dan heeft Collin nu nog tijd om zich te bedenken om tot daadwerkelijke publicatie/openstelling over te gaan.................................
pi_180741605
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor eventueel geïnteresseerden de FoK! investeerderslink:
https://www.collincrowdfu(...)ca119de16923d2fe4d5c
Bedankt voor de link! ^O^
Ik ga investeren.
pi_180741735
biomassa gestookte warmte-installatie op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/energy-outsourcing-solutions-2/
pi_180741763
FNC heeft de Cafa actie uitgebreid met een dinerbon actie. Kennelijk begint men behoorlijk te zweten van de hoeveelheid openstaande projecten bij deze warmte in de zomerperiode. Mij stimuleert deze actie in ieder geval niet om meer te investeren. Betere project informatie zou dat wel doen!

Het is weer zomer en dat willen wij samen met jou, als investeerder, vieren! Met behulp van jouw investeringen worden de dromen van Nederlandse ondernemers ook deze zomer weer gerealiseerd. Als investeerder kun je de komende periode profiteren van onze zomeractie. Hiermee kun je naast een aantrekkelijk rendement ook nog eens leuk cadeau ontvangen!

Investeer je tot en met 31 augustus 2018 in minimaal 15 verschillende projecten? Dan ontvang je van ons een fles Cava cadeau! Investeer je gedurende de actieperiode in 65 verschillende projecten of meer? Dan ontvang je ook nog eens een dinercheque (t.w.v. ¤ 75).
pi_180741805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:
FNC heeft de Cafa actie uitgebreid met een dinerbon actie. Kennelijk begint men behoorlijk te zweten van de hoeveelheid openstaande projecten bij deze warmte in de zomerperiode. Mij stimuleert deze actie in ieder geval niet om meer te investeren. Betere project informatie zou dat wel doen!

Het is weer zomer en dat willen wij samen met jou, als investeerder, vieren! Met behulp van jouw investeringen worden de dromen van Nederlandse ondernemers ook deze zomer weer gerealiseerd. Als investeerder kun je de komende periode profiteren van onze zomeractie. Hiermee kun je naast een aantrekkelijk rendement ook nog eens leuk cadeau ontvangen!

Investeer je tot en met 31 augustus 2018 in minimaal 15 verschillende projecten? Dan ontvang je van ons een fles Cava cadeau! Investeer je gedurende de actieperiode in 65 verschillende projecten of meer? Dan ontvang je ook nog eens een dinercheque (t.w.v. ¤ 75).

Pappen en nathouden noemt men dat.. Laat ze maar eens met 2017 cijfers komen, triest vind ik het..
pi_180741819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:21 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Pappen en nathouden noemt men dat.. Laat ze maar eens met 2017 cijfers komen, triest vind ik het..
Nee, FNC wil je leren hoe je je geld moet spreiden
quote:
Met deze actie willen wij niet alleen jouw zomer nog aangenamer maken maar je ook begeleiden om je geld over meerdere projecten en risicoklassen te spreiden.
pi_180741887
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:17 schreef djh77 het volgende:
biomassa gestookte warmte-installatie op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/energy-outsourcing-solutions-2/
Ziet er op zich wel aardig uit. De problemen zullen alleen komen als de installatie niet de energie oplevert als beloofd en de VVE niet wil betalen voor de energie diensten bij wanprestatie.
Verpanding van de installatie is leuk maar wat kost het om hem elders opnieuw op te bouwen?

Dus op het tweede gezicht zeg ik nee tegen deze investeringskans.
pi_180742017
quote:
Wie zit er in deze eerste lening? Is die installatie al opgeleverd en functioneert die installatie naar behoren?
pi_180742172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee, FNC wil je leren hoe je je geld moet spreiden

[..]

Dan moeten ze ook de keuze geven om naar mijn idee in goede transparante projecten te kunnen spreiden. Waar ik zelf mijn risico kan bepalen en niet op hun deskundigheid hoef te vertrouwen :Y
pi_180742346
En weer een nieuwe OAMKB bij GvE:

Naam: OAMKB Veenendaal
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 25.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18504
pi_180742381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Een van de leden hier heeft nr 91 gepost, heeft hij/zij blijkbaar opgezocht op maps in combinatie met straatnaam die staat bij de foto in de pitch. Met behulp van die info heb ik het WOZ waarde loket geraadpleegd.

Ik heb de foto van het pand van GVE ingezoomd en daaruit de naam van het restaurant kunnen aflezen, googelen op deze naam met de straatnaam kwam op nr 91 uit.
pi_180742468
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:52 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ik heb de foto van het pand van GVE ingezoomd en daaruit de naam van het restaurant kunnen aflezen, googelen op deze naam met de straatnaam kwam op nr 91 uit.
Inspector Red arrow ^O^
pi_180742521
Waarom ze niet gewoon het huisnummer in de pitch erbij vermelden snap ik dan ook niet....
pi_180742602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:59 schreef Red_arrow het volgende:
Waarom ze niet gewoon het huisnummer in de pitch erbij vermelden snap ik dan ook niet....
Eens!
pi_180744516
update Lendahand betreffende recent problem project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180744732
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:46 schreef Horsemen het volgende:
Project Van Lennepstraat 48, 50 en 54 te Rotterdam van SiG ligt al enige dagen nagenoeg stil op ongeveer 50% van het op te halen bedrag. Op zich niet zo vreemd aangezien dit een ongesplitst pand betreft waarover ze in de pitch volgens mij nog steeds niet gecommuniceerd hebben.

Afwachten dus of ze eerdaags weer een grote investeerder uit de hoge hoed gaan toveren O-)
Bij SIG blijken ze keer op keer de investeerder niet serieus te nemen ook al wijs je erop dat er toch echt verbetering nodig is.

Jij had geloof ik ook aangespoord tot het melden v ongesplits zijn vd woning?

Ik ben nu gestopt bij SIG na zoveel fouten en zonder of pas laat vermeldde dingen in de pitches.

De info v SIG wordt hier gedeeld maar in de pitch blijft dit vaak achterwegen wat natuurlijk echt zorgelijk is
pi_180744976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zie spoiler:
VvE (samen met nr. 69) is in oprichting het beheer wordt ondergebracht bij VvE (-tje.nl)
thnx , 1e spoiler over het hoofd gezien, sorry
pi_180745364
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:58 schreef peterc het volgende:

[..]

thnx, iemand bekend in Haarlem vwb het adres van het appartement tbv streetviewn. En het is een appartement...VvE?
Rente beetje mager met deze 'zekerheden' of zie ik dat verkeerd?
pi_180745487
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:39 schreef jsuijker het volgende:

[..]


Jij had geloof ik ook aangespoord tot het melden v ongesplits zijn vd woning?


De info v SIG wordt hier gedeeld maar in de pitch blijft dit vaak achterwegen wat natuurlijk echt zorgelijk is
Klopt, waar ik de volgende reactie op kreeg:
"Misschien een goed idee om dit nog meer te belichten in de pitch."

Inmiddels zijn we weer ruim een week verder en hebben ze geen actie ondernomen, laat staan iets aangepast in de pitch.
pi_180745813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:01 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Rente beetje mager met deze 'zekerheden' of zie ik dat verkeerd?
Klopt helemaal. Pitch vermeld ook niet de waarde na verbouwing. Dit is wel het minimale wat vermeld moet worden.
pi_180746075
Voor de investeerders in APOC, die hebben nog een extra injectie van ABN gekregen (om te groeien):
https://www.abnamro.com/n(...)re-financiering.html
pi_180746447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:28 schreef Red_arrow het volgende:
Voor de investeerders in APOC, die hebben nog een extra injectie van ABN gekregen (om te groeien):
https://www.abnamro.com/n(...)re-financiering.html
Overgestapt van CF naar bankfinanciering?
pi_180746576
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:39 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Bij SIG blijken ze keer op keer de investeerder niet serieus te nemen ook al wijs je erop dat er toch echt verbetering nodig is.

Jij had geloof ik ook aangespoord tot het melden v ongesplits zijn vd woning?

Ik ben nu gestopt bij SIG na zoveel fouten en zonder of pas laat vermeldde dingen in de pitches.

De info v SIG wordt hier gedeeld maar in de pitch blijft dit vaak achterwegen wat natuurlijk echt zorgelijk is
Ik stop voorlopig ook met SIG zolang er geen duidelijke verbetering zichtbaar is op dit punt. Het spreekt voor zich dat investeren risico's met zich meebrengt, maar ik vind het niet acceptabel als de faciliterende partij zelf een risicofactor wordt door herhaaldelijke onzorgvuldigheid en onvolledigheid van informatie. Zeker niet bij dit soort rentepercentages.
pi_180747746
Nog meer concurrentie voor met name kortlopende leningen/projecten:
https://www.swishfund.nl/(...)gEAAYASAAEgJC7vD_BwE
Heeft niets met crowdfunding te maken maar wel concurrentie, ook voor de banken. Het is mij niet duidelijk wie of wat voor organisatie hier achter zit.
pi_180749453
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:50 schreef Horsemen het volgende:
En weer een nieuwe OAMKB bij GvE:

Naam: OAMKB Veenendaal
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 25.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18504
Geen relevante ervaring of begrijp ik het verkeerd?
pi_180749574
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Artikel van 6 jaar geleden, toen zou hij deze stap niet zetten:
https://www.schuttevaer.n(...)_werk_gaan_zien.html

info schip: http://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/10216/
Het info van het schip is heel anders dan op GVE afmetingen en leeftijd komen totaal niet overeen. Als je op Marinetraffic zal je beide schepen vinden, die van jouw als die op GVE, dit is de juiste link:

https://www.marinetraffic(...)5247390/vessel:SIMBA

(hoewel er niet veel meer informatie te vinden is dan in de pitch)
pi_180749732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:10 schreef kopersneek het volgende:
Stel je voor dat Bauke over een jaar zegt "ik wordt toch maar liever conducteur", dan heb je opeens een schip erbij zonder kapitein (en kapiteins schijn je niet zo makkelijk te vinden nu). Dat het schip overigens ook nog een matroos nodig heeft en dus personeelskosten met zich meeneemt kan ik even niet vinden, evenals de bijzonderheden van de Simba. (bouwjaar motor, revisies, staat en onderhoud van vlak etc). Is bij Crowdpartners (als voorbeeld) toch net even beter geregeld....

Ik kan ook de omzetdrop van de afgelopen jaren niet helemaal thuisbrengen. Is dit omdat ze minder voor Allseas varen of is er een andere reden? (mis ik iets?)
Het schip komt uit 1928 niet bepaald de jongste.
En in de pitch staat iets dat Bauke over een paar jaar de Simba over wil gaan nemen. Het zal dus voornamelijk worden zoeken naar matrozen.
pi_180749769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:28 schreef Red_arrow het volgende:
Voor de investeerders in APOC, die hebben nog een extra injectie van ABN gekregen (om te groeien):
https://www.abnamro.com/n(...)re-financiering.html
Van zo`n jubelverhaal van een bank krijg ik altijd jeuk.
pi_180749967
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:22 schreef Horsemen het volgende:
Nog meer concurrentie voor met name kortlopende leningen/projecten:
https://www.swishfund.nl/(...)gEAAYASAAEgJC7vD_BwE
Heeft niets met crowdfunding te maken maar wel concurrentie, ook voor de banken. Het is mij niet duidelijk wie of wat voor organisatie hier achter zit.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:22 schreef Horsemen het volgende:
Nog meer concurrentie voor met name kortlopende leningen/projecten:
https://www.swishfund.nl/(...)gEAAYASAAEgJC7vD_BwE
Heeft niets met crowdfunding te maken maar wel concurrentie, ook voor de banken. Het is mij niet duidelijk wie of wat voor organisatie hier achter zit.
Hoort bij Krediet Vooruit, dat al een tijdje bestaat. Er zit een particuliere investeerder achter, maar ik kan niet zien of er nog grotere partij meedoet. Meestal wel.
pi_180751280
Een blog van een CF investeerder die de afgelopen 3 jaar maar liefst in 7 projecten heeft geïnvesteerd en dan zelfs over spreiden hebben....
https://www.simpelrijklev(...)e-realiteit.html?m=1
pi_180752077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:54 schreef djh77 het volgende:
Een blog van een CF investeerder die de afgelopen 3 jaar maar liefst in 7 projecten heeft geïnvesteerd en dan zelfs over spreiden hebben....
https://www.simpelrijklev(...)e-realiteit.html?m=1
Over hoeveel projecten zal eigenlijk een optimale spreiding zijn? Ik doe tegenwoordig overal hetzelfde bedrag. Zit op n project of 50 uit mn hoofd.
pi_180753038
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:26 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Geen relevante ervaring of begrijp ik het verkeerd?
evenwel borg van morele waarde, zie ook linkedn, wel heul veul verschillende functies, heb nog geen OAMKB er, ga het als het me lukt er eens een meepakken,
Mochten er troubles komen reken ik ook op de franchisegever

[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 26-07-2018 23:29:31 ]
pi_180753678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:54 schreef djh77 het volgende:
Een blog van een CF investeerder die de afgelopen 3 jaar maar liefst in 7 projecten heeft geïnvesteerd en dan zelfs over spreiden hebben....
https://www.simpelrijklev(...)e-realiteit.html?m=1
En dan ook nog eens alle projecten in één sector (horeca).
pi_180753720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:54 schreef djh77 het volgende:
Een blog van een CF investeerder die de afgelopen 3 jaar maar liefst in 7 projecten heeft geïnvesteerd en dan zelfs over spreiden hebben....
https://www.simpelrijklev(...)e-realiteit.html?m=1
Haha, en 6 van de 7 in Cubanita en Bregje, van dezelfde eigenaar. Niet dat ik het niet zou aandurven, maar het heeft weinig met spreiding te maken.
pi_180753780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 21:40 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Haha, en 6 van de 7 in Cubanita en Bregje, van dezelfde eigenaar. Niet dat ik het niet zou aandurven, maar het heeft weinig met spreiding te maken.
Correctie op mezelf: de formules zijn van dezelfde eigenaar. De franchisevestigingen natuurlijk niet.
pi_180754791
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 20:28 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Over hoeveel projecten zal eigenlijk een optimale spreiding zijn? Ik doe tegenwoordig overal hetzelfde bedrag. Zit op n project of 50 uit mn hoofd.
Ik heb ooit een getal van 70 gehoord voor een optimale spreiding.
pi_180756679
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb ooit een getal van 70 gehoord voor een optimale spreiding.
ik meende ergens een analyse gezien te hebben, dat rond de 200 projecten statisch gezien de spreiding optimaal was, met meer projecten nam het risico nagenoeg niet meer af. Tot circa 200 projecten bouwde het risico af, in het begin snel, naarmate de 200 naderde minder.

Van de week eens ff zoeken, zit nu zelf op circa 135 lopende projecten,

Maar goed 7 projecten is geen spreiding, laat dat duidelijk zijn.
pi_180760735
Je zal toch als eigenaar van een ijszaak in maart gestopt zijn met je bedrijf en de investeerders met een restschuld achter te laten....
http://nos.nl/l/2243415
pi_180762146
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juli 2018 23:34 schreef peterc het volgende:

[..]

ik meende ergens een analyse gezien te hebben, dat rond de 200 projecten statisch gezien de spreiding optimaal was, met meer projecten nam het risico nagenoeg niet meer af. Tot circa 200 projecten bouwde het risico af, in het begin snel, naarmate de 200 naderde minder.
Klopt, Funding Circle UK had op hun site een mooie grafiek waar ze de bandbreedte van het gemiddelde rendement van een investeringsportefeuille hadden uitgezet tegen het aantal projecten in de portefeuille, op basis van echte data. Ik meen dat daar uit bleek dat er pas vanaf enkele tientallen projecten sprake was van een duidelijk spreidingseffect (in de vorm van een bandbreedte waarvan de ondergrens duidelijk hoger ligt dan 0%) en dat er vanaf 200 projecten een verzadiging optrad (als in: de bandbreedte neemt niet meer af).
Helaas lijken ze die grafiek niet meer op hun website te hebben staan
pi_180762863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 07:21 schreef djh77 het volgende:
Je zal toch als eigenaar van een ijszaak in maart gestopt zijn met je bedrijf en de investeerders met een restschuld achter te laten....
http://nos.nl/l/2243415
Doel je op een specifieke default? Heb ik iets gemist?
pi_180762936
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:23 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Doel je op een specifieke default? Heb ik iets gemist?
9315 gve
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180764063
En weer een steigerbouwer. Nu op FNC
10K
3 jaar
19,9%
En zowaar cijfers over 2017
pi_180764972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:22 schreef bleyenburg het volgende:
En weer een steigerbouwer. Nu op FNC
10K
3 jaar
19,9%
En zowaar cijfers over 2017
Vraag me af waarom hier E risico op zit, enig idee?
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:11:22 #226
454405 escortmk2
petrolhead
pi_180765028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:08 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Vraag me af waarom hier E risico op zit, enig idee?
Dat is altijd speculeren bij FNC maar die woekerrente is er vast niet voor niets.
pi_180765044
kan zijn wegens <3 jaar operationeel.
pi_180765052
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:11 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Dat is altijd speculeren bij FNC maar die woekerrente is er vast niet voor niets.
Zit wel op een vreemde plek in Rotterdam, naast een café in een of andere winkelstraat..
pi_180765426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:36 schreef djh77 het volgende:
Mode voor de werkende man op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Kharakter-BV#reacties
Dit project heeft zelf de stekker er uit getrokken:

Beste investeerder van KOM,

Via deze weg willen wij jullie graag persoonlijk informeren.

We hebben besloten onze activiteiten stop te zetten. Wij hebben deze moeilijke beslissing moeten nemen, ondanks dat de groei in de eerste 3 seizoenen positief was. We hebben het helaas niet voor elkaar gekregen om verdere financiering te realiseren.

We willen voorkomen dat we ons verder committeren naar leveranciers, klanten en investeerders die we mogelijk niet meer zouden kunnen nakomen. Wij blijven ongetwijfeld werkzaam in deze business en willen het vertrouwen dat we hebben gekregen niet beschamen voor de toekomst.

Wij willen alle investeerders van KOM, die ons het vertrouwen hebben gegeven, enorm bedanken.

Hartelijke Groet,
Stefan Compeer en Melvin Spaargaren
pi_180765519
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:32 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Dit project heeft zelf de stekker er uit getrokken:

Beste investeerder van KOM,

Via deze weg willen wij jullie graag persoonlijk informeren.

We hebben besloten onze activiteiten stop te zetten. Wij hebben deze moeilijke beslissing moeten nemen, ondanks dat de groei in de eerste 3 seizoenen positief was. We hebben het helaas niet voor elkaar gekregen om verdere financiering te realiseren.

We willen voorkomen dat we ons verder committeren naar leveranciers, klanten en investeerders die we mogelijk niet meer zouden kunnen nakomen. Wij blijven ongetwijfeld werkzaam in deze business en willen het vertrouwen dat we hebben gekregen niet beschamen voor de toekomst.

Wij willen alle investeerders van KOM, die ons het vertrouwen hebben gegeven, enorm bedanken.

Hartelijke Groet,
Stefan Compeer en Melvin Spaargaren
Gelukkig, het zou een drama zijn geworden voor de crowdfunding investeerders.
pi_180765897
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:36 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Gelukkig, het zou een drama zijn geworden voor de crowdfunding investeerders.
Het geeft wel te denken dat het project ueberhaupt geplaatst is...
pi_180765914
Project had überhaupt nooit geplaatst mogen worden.
ook KOM mag blij zijn dat dit geen doorgang heeft gevonden.
Was absoluut fout gegaan en had de zoveelste deuk voor KOM opgeleverd.
Wat mij betreft viel deze in dezelfde categorie als de koffieboer destijds.
Disaster waiting to happen.
pi_180765943
Vandaag een mail ontvangen van SiG waarin ze aangaven het aan te geven in de project omschrijving als een woning officieel gesplitst is en dus meerdere kadastrale nummers heeft. Als er dus niets staat, zoals bijvoorbeeld bij het huidige project Van Lennepstraat 48, 50 en 54 te Rotterdam heeft een woning dus maar 1 kadastraal nummer.

Los van dat ik mij afvraag of dit in het verleden altijd goed gegaan is zou het natuurlijk veel duidelijker zijn als ze dit altijd zouden vermelden, liefs inclusief de kadastrale nummer(-s) zodat er geen onduidelijkheden meer over zouden kunnen ontstaan.
pi_180766790
FNC betaling binnen én website overzicht bijgewerkt.
Prima.
Mis er nog wat maar daarvan zullen er ongetwijfeld in de komende week nog van binnenkomen.
pi_180766816
Weer een mailtje van ome Bas van CCF... en vaak brengt dat weinig goeds...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alweer een CCF-investering die vroegtijdig om lijkt te vallen. 15% is afgelost terwijl de Collin deze destijds een score van "ruim voldoende" gaf.
pi_180766879
quote:
Echter uit de door een externe partij uitgevoerde verhaalsrapportage blijkt echter dat er weinig concrete verhaalsmogelijkheden aanwezig zijn op dit moment bij zowel Parbo Food International B.V. als de heer Laigsingh in privé.
Ongelooflijk!!!
Echt na 15% terugbetalen?????
pi_180766997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:36 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

Ongelooflijk!!!
Echt na 15% terugbetalen?????
CCF zijn erg optimistisch de laatste tijd en weten de zaak altijd weer goed te 'schrijven' (lees verdraaien) in de pitches..
pi_180767046
Twee projecten vanmiddag online van GvE;

Verbouwing woonhuis
Verbouwing en herfinanciering

denk dat ik ze beide maar oversla, naar mijn idee te weinig zekerheden.
pi_180767323
Ik pak de Verbouwing en herfinanciering wel mee als het lukt. Ondanks de slechte start van de foutieve WOZ waardes toch wat overwaarde en twee mensen met een inkomen en een herfinanciering waarmee ze in vaste lasten besparen. De verbouwing woonhuis niet, dat is maar een één pitter met een eigen bedrijf welke makkelijk in problemen zou kunnen komen vanwege ziekte of crisis en een hypotheek die hoger is dan de aankoopwaarde.
pi_180768187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:53 schreef Red_arrow het volgende:
Ik pak de Verbouwing en herfinanciering wel mee als het lukt. Ondanks de slechte start van de foutieve WOZ waardes toch wat overwaarde en twee mensen met een inkomen en een herfinanciering waarmee ze in vaste lasten besparen. De verbouwing woonhuis niet, dat is maar een één pitter met een eigen bedrijf welke makkelijk in problemen zou kunnen komen vanwege ziekte of crisis en een hypotheek die hoger is dan de aankoopwaarde.
Idem hier. Verwacht echter niet dat hij in 20 seconden vol is.
pi_180768420
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:27 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Idem hier. Verwacht echter niet dat hij in 20 seconden vol is.
Ik ben hem nog aan het overwegen; denk dat het als ik het zo bekijk inderdaad geen verkeerde is.
pi_180769758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:33 schreef bleyenburg het volgende:
FNC betaling binnen én website overzicht bijgewerkt.
Prima.
Mis er nog wat maar daarvan zullen er ongetwijfeld in de komende week nog van binnenkomen.
Hier ook. Het betalingsoverzicht is inderdaad bijgewerkt en geeft een specificatie welke projecten betaald hebben. In het overzicht Investeringen staat ook (onterecht) bij de projecten die niet betaald hebben de status op Uitbetaald. Dit wordt pas na 31/7 aangepast waardoor je dit overzicht niet kunt gebruiken om in 1 oogopslag te zien welke projecten nog niet tijdig betaald hebben deze maand. Nog even geduld dus...
pi_180770841
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:56 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag een mail ontvangen van SiG waarin ze aangaven het aan te geven in de project omschrijving als een woning officieel gesplitst is en dus meerdere kadastrale nummers heeft. Als er dus niets staat, zoals bijvoorbeeld bij het huidige project Van Lennepstraat 48, 50 en 54 te Rotterdam heeft een woning dus maar 1 kadastraal nummer.

Los van dat ik mij afvraag of dit in het verleden altijd goed gegaan is zou het natuurlijk veel duidelijker zijn als ze dit altijd zouden vermelden, liefs inclusief de kadastrale nummer(-s) zodat er geen onduidelijkheden meer over zouden kunnen ontstaan.
Wat hebben platformen erop tegen om gewoon duidelijkheid te verschaffen?
Voeg gewoon een rij toe in de tabel met kadastrale nummers
pi_180770959
quote:
Wat hebben platformen erop tegen om gewoon duidelijkheid te verschaffen?
Wat denk je?

Bij echte duidelijkheid zou de helft nooit vol komen

_O-
pi_180770990
Sorry Suijker, maar dit was gewoon een inkoppertje.

En helaas maar al te waar.

:Y
pi_180771589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:27 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Idem hier. Verwacht echter niet dat hij in 20 seconden vol is.
bescheiden meegenomen
pi_180771724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:27 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Idem hier. Verwacht echter niet dat hij in 20 seconden vol is.
.

Lol maar wel met 20 min
pi_180772473
Young Coders op Crowdpartners
pi_180772698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:34 schreef Balastico het volgende:
Weer een mailtje van ome Bas van CCF... en vaak brengt dat weinig goeds...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alweer een CCF-investering die vroegtijdig om lijkt te vallen. 15% is afgelost terwijl de Collin deze destijds een score van "ruim voldoende" gaf.
Hopelijk is zijn broer succesvoller!😑😑
Pecunia non olet
pi_180774672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:15 schreef bleyenburg het volgende:
Sorry Suijker, maar dit was gewoon een inkoppertje.

En helaas maar al te waar.

:Y
Klopt ook maar je ziet t hier toch vaak openbaar worden door zoekwerk. Dan vraag je je toch af hoeveel er mis is dat niet gevonden wordt

Het is ook een te ideaal streven maar het zou (zeker nu na zoveel onvolledigheden+fouten bij SIG) ze hun best zouden doen om vertrouwen terug te winnen.

Klotst het geld echt zo tegen de plinten dat platformen er maar weg mee komen omdat de projecten toch wel vol blijven lopen?
pi_180777227
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:14 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Klopt ook maar je ziet t hier toch vaak openbaar worden door zoekwerk. Dan vraag je je toch af hoeveel er mis is dat niet gevonden wordt

Het is ook een te ideaal streven maar het zou (zeker nu na zoveel onvolledigheden+fouten bij SIG) ze hun best zouden doen om vertrouwen terug te winnen.

Klotst het geld echt zo tegen de plinten dat platformen er maar weg mee komen omdat de projecten toch wel vol blijven lopen?
Economisch goede tijden. Iedereen krijgt er maar geld bij. Dus ja, vrees het wel.
pi_180778750
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:14 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Klopt ook maar je ziet t hier toch vaak openbaar worden door zoekwerk. Dan vraag je je toch af hoeveel er mis is dat niet gevonden wordt

Het is ook een te ideaal streven maar het zou (zeker nu na zoveel onvolledigheden+fouten bij SIG) ze hun best zouden doen om vertrouwen terug te winnen.

Klotst het geld echt zo tegen de plinten dat platformen er maar weg mee komen omdat de projecten toch wel vol blijven lopen?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat bij SiG het geld tegen de plinten klotst. Ik begrijp dan ook echt niet waarom ze haar investeerders niet serieus neemt. Keer op keer zijn er allerlei adviezen gegeven en is er gevraagd om meer duidelijkheid en helderheid in de pitches maar keer op keer ontbreekt er informatie, is de informatie onduidelijk of is de informatie niet juist.... o|O :? :'(
pi_180779135
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:36 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Gelukkig, het zou een drama zijn geworden voor de crowdfunding investeerders.
Ik heb hier toch wat vragen overgesteld in Mijn KapitaalOpMaat:
Beste,
Dank voor uw openheid. Kunt u reactie geven op het feit of u dit vooraf al wist? Immers, mocht dit project volgekomen zijn (en er werd al best wel getornd aan het feit dat u niet in privé hoofdelijk aansprakelijk wilde zijn, het lijkt er op dat u e.e.a. bij voorbaat wist), dan had dit mogelijk een default kunnen worden.
Dit is overigens geen beschuldiging, maar ik denk wel een terechte vraag om uitleg. Op de investeerdersfora is dit overigens een vraag die enorm leeft.


Benieuwd of investeerder óf KOM reageert.
pi_180781276
Morgenochtend (nu: vanochtend) gaat de kledingmaker op FNC open. Zowaar met cijfers uit 2017 en die zien er (ondanks Categorie D) niet verkeerd uit. Ik zal proberen hem mee te pakken.
pi_180784049
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:49 schreef Groepfunder het volgende:
Morgenochtend (nu: vanochtend) gaat de kledingmaker op FNC open. Zowaar met cijfers uit 2017 en die zien er (ondanks Categorie D) niet verkeerd uit. Ik zal proberen hem mee te pakken.
Wat zouden die vlottende activa zijn?
Pecunia non olet
pi_180786036
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 07:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat zouden die vlottende activa zijn?
66K is inderdaad veel voor een kledingreparatie bedrijf. Kan me er ook weinig bij voorstellen wat dit kan zijn. Dus laat ik ook deze lopen. De Laatste tijd niet veel soeps met de FNC projecten. Denk dat de krenten uit de pap naar institutionele beleggers gaan.
pi_180787539
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 07:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat zouden die vlottende activa zijn?
Stof, voor het maken van broekzakken, ritsen, naaigaren. Tja, dat zal samen toch geen ¤66.000,- zijn? De locatie van de winkel is wel goed. De Google reviews (slechts 6) zijn ook niet verkeerd, op 1 na.
pi_180788079
Ik zat zelf nog te denken aan de naaimachines, maar die zijn ook niet zo duur. Waarom hebben ze er 12 nodig btw? Winkeltje ziet er niet groot genoeg uit voor een naaiatelier / cursussen etc...
pi_180788243
https://ibb.co/cS6ZuT

Is toch wel iets wat we mee moeten nemen in de evaluatie van cf pitches voor binnenvaartschepen
pi_180788581
De website van FNC heeft problemen. Ik beschouw dat maar als teken en zie bij nader inzien toch maar van die naaimachines af.
pi_180788626
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:33 schreef Mynheer007 het volgende:
Is toch wel iets wat we mee moeten nemen in de evaluatie van cf pitches voor binnenvaartschepen
Inderdaad, je ziet momenteel raffinaderijen ook al investeren om ook de zware stookolie te kunnen verwerken tot "minder vervuilende producten". Ik meen dat in 2020 ook schepen voor de kust te maken krijgen met de nieuwe strengere normen op het gebied van brandstof.
Overigens wordt er in dit kader ook al voorzichtig geroepen dat de dieselprijzen in 2020 weer wel eens flink omhoog zullen gaan om diezelfde reden, zou niet goed zijn voor de (weg)transportsector.
pi_180791566
OAMKB Veenendaal GVE vol, Ik zelf gemist, had weleens een OAMKB;er mee willen pakken, maar ja zat aan koffie met gebak, ook lekker
  zaterdag 28 juli 2018 @ 21:12:46 #263
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_180800196
Is er eigenlijk ene overzicht van de defaults per platform? Dat je in één oogopslag kunt zien welke platforms doorgaans weinig defaults hebben? Heb bijv de indruk dat duurzaaminvesteren.nl geen (?) defaults heeft, hoe zit dat met andere?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_180801837
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:12 schreef darktower het volgende:
Is er eigenlijk ene overzicht van de defaults per platform? Dat je in één oogopslag kunt zien welke platforms doorgaans weinig defaults hebben? Heb bijv de indruk dat duurzaaminvesteren.nl geen (?) defaults heeft, hoe zit dat met andere?
Defaults worden door NRDZ bijgehouden en gepubliceerd op dit forum.
pi_180808271
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Defaults worden door NRDZ bijgehouden en gepubliceerd op dit forum.
Ik keek net nog even door de lijst.
Het viel me op dat bij FNC #4 Glanssa wordt vermeld; is dat (nog) juist, m.i. niets aan de hand, afgelopen week nog een aflossing gehad.
Pecunia non olet
pi_180808437
Ik zit even naar de statistieken van Collin te kijken. De achterstanden >90 dagen bedragen 31% van de uitbetaalde rente. Als je dat af zou boeken kom je op een verwacht rendement van 3,6%.

[ Bericht 23% gewijzigd door Benger op 29-07-2018 10:13:47 (rekenvaud) ]
pi_180810258
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik keek net nog even door de lijst.
Het viel me op dat bij FNC #4 Glanssa wordt vermeld; is dat (nog) juist, m.i. niets aan de hand, afgelopen week nog een aflossing gehad.
NRDZ wacht op regen, dan zal ik weer een update maken. Gelukkig zit dat er de komende weken nog niet in!😎
pi_180810296
Dat denk ik ook :)
Kijk t.z.t. ook even naar de boekhandel uit Weesp, gaat 'm ook niet meer worden.
Pecunia non olet
pi_180831705
Bij Funding Circle is de warmte ook naar de server opgestegen. Investeren niet mogelijk!

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-07-2018 12:30:11 ]
pi_180832050
Biljartcafe op CcF is vol
quote:
Hartelijk gefeliciteerd! De leningaanvraag van Rio Bar waarop u heeft ingeschreven, is volgeschreven. U gaat over deze investering 7,00% rente per jaar ontvangen. Zodra de bedenktermijn van twee weken is verstreken, wordt de lening aan de ondernemer uitbetaald. Wij informeren u dan opnieuw. Tevens wordt dan aangegeven wanneer u de eerste uitbetaling van rente en aflossing kunt verwachten.
pi_180832471
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:31 schreef djh77 het volgende:
Biljartcafe op CcF is vol

[..]

Mail ook ontvangen. Ik heb dit keer trouwens bericht ontvangen dat het project open was gegaan.
pi_180832783
hier idd ook niet mogelijk de FNC website te openen
pi_180833387
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bij Funding Circle is de warmte ook naar de server opgestegen. Investeren niet mogelijk!
Ik voel een nieuw projectje aan komen; aanpassing serverpark FNC :P
pi_180833516
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:27 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ik voel een nieuw projectje aan komen; aanpassing serverpark FNC :P
Triple A, 2%, geen cijfers over 2017 *O*
pi_180834041
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:34 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik heb hier toch wat vragen overgesteld in Mijn KapitaalOpMaat:
Beste,
Dank voor uw openheid. Kunt u reactie geven op het feit of u dit vooraf al wist? Immers, mocht dit project volgekomen zijn (en er werd al best wel getornd aan het feit dat u niet in privé hoofdelijk aansprakelijk wilde zijn, het lijkt er op dat u e.e.a. bij voorbaat wist), dan had dit mogelijk een default kunnen worden.
Dit is overigens geen beschuldiging, maar ik denk wel een terechte vraag om uitleg. Op de investeerdersfora is dit overigens een vraag die enorm leeft.


Benieuwd of investeerder óf KOM reageert.
Ben benieuwd of er een reactie op komt!

Begrijp ik het goed dat ze niet alleen de pitch hebben gestaakt, maar ook het hele bedrijf? Als dat zo is, dan hebben niet alleen de ondernemers maar ook KoM iets uit te leggen. De tent stond dus al op omvallen, maar er werd geschermd met 'versnelling van de groei' blablabla.

Enige lichtpuntje is dat veel investeerders al inzagen dat het niets ging worden; maar 15% geïnvesteerd.
pi_180834311
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:59 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Ben benieuwd of er een reactie op komt!

Begrijp ik het goed dat ze niet alleen de pitch hebben gestaakt, maar ook het hele bedrijf? Als dat zo is, dan hebben niet alleen de ondernemers maar ook KoM iets uit te leggen. De tent stond dus al op omvallen, maar er werd geschermd met 'versnelling van de groei' blablabla.

Enige lichtpuntje is dat veel investeerders al inzagen dat het niets ging worden; maar 15% geïnvesteerd.
Hele bedrijf stopt. CF was laatste redmiddel
quote:
ondernemer: U vraagt of wij dit bijvoorbaat al wisten. Dan ga ik even uit van het feit dat u bedoelt of wij al wisten geen financiering rond te kunnen krijgen. Wij konden onmogelijk weten dat de financiering niet zou gaan lukken. Wij zijn altijd transparant geweest over alle communcatie inclusief alles stukken die ter inzage liggen over het totale investeringsbedrag wat we nodig hadden. Wij zijn met KOM gestart om 130.000 Euro aan doelbedrag op te halen. Dit blijkt helaas niet te lukken gezien het huidge resultaat. Verder hadden wij reeds een investeerder voor een ander deel rond met een LOI en waren we nog bezig met een andere partij om het laatste deel op te vullen. Als die beiden niet lukken (KOM en de andere partij) dan moet je eerlijk zijn en conslusies trekken voordat je wel verdere commitments aangaat
quote:
KoM:Eerder deze week informeerden ondernemers KOM over het genomen besluit om de activiteiten van Kharakter stop te zetten. KOM wil haar respect uitspreken voor dit moeilijke maar ook moedige besluit van ondernemers.

KOM wil benadrukken dat ondernemers altijd open en transparant zijn geweest over de actuele situatie van Kharakter en geen twijfel heeft aan hun intenties. Het voortijdig stopzetten van de campagne onderschrijft dit.

KOM zal het project kort na het weekend van de site halen en wenst ondernemers veel succes met hun toekomstige plannen
pi_180835640
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:00 schreef bleyenburg het volgende:
hier idd ook niet mogelijk de FNC website te openen
FnC inmiddels weer bereikbaar.
pi_180835827
@ crowdfunder99: gezien en bedankt
pi_180835839
En wát een ontzettend slecht verhaal, die mode pitch bij KOM zeg......
pi_180836226
In de financiele analyse van de kledingmannen bij KOM staat balans per 31-12-2018, ik denk dat ze daar een jaartje naast zaten, je kunt nu toch niet niet je balans per 31-12-2018 weten? Of bedoelen ze daar de balans op basis van de prognoses mee?

quote:
4.3 Balans 2018
Op basis van de aangeleverde stukken van de ondernemer was de balans per 31‑12‑2018 als volgt
opgebouwd
pi_180836260
Subway
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder inkomsten zal die openbare verkoop er toch wel komen (vanuit de bank)...
pi_180836526
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hele bedrijf stopt. CF was laatste redmiddel

[..]

[..]

Transparantie blabla; hij omzeilt gewoon de vraag! Natuurlijk kon hij niet weten of het CF project ging slagen. Het gaat erom of hij van tevoren wist dat het bedrijf niet levensvatbaar meer was als het CF project niet doorging. En ik denk dat hij dat dondersgoed wist!

Doet me denken aan Cowboy's Belt, maar gelukkig is het project in dit geval op tijd gestaakt!
pi_180837541
eigenlijk kon je het al weten......als je de klinkers weglaat, wat laat je dan nog meer weg, vraag ik me dan weer af.
affijn, die vraag is inmiddels beantwoord....
  maandag 30 juli 2018 @ 18:16:28 #284
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_180838855
De mannen van Aygodutch zijn helaas niet meer zo punctueel in het publiceren van updates. Via de mail reageren ze nog wel adequaat. Op mijn vraag of er nieuw is over de kabellegger kreeg ik 2 weken terug al dit antwoord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180839249
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:50 schreef bleyenburg het volgende:
eigenlijk kon je het al weten......als je de klinkers weglaat, wat laat je dan nog meer weg, vraag ik me dan weer af.
affijn, die vraag is inmiddels beantwoord....
Heb het nu is een beetje bekeken, nu is het wel een interessante case omdat het niet doorgaat.
wat mij opviel in de pitch ;
Om deze stappen te kunnen zetten is er een totale financieringsbehoefte van ¤ 300.000,- op basis van het worst case scenario. Voor deze eerste ronde via Kapitaal Op Maat is Kharakter BV op zoek naar ¤ 130.000,- met een ondergrens van ¤100.000,
ze hebben het dus over een eerste ronde, als deze vol was gekomen hadden we ieder jaar weer een ronde kunnen hebben (voor inkoop, ontwikkeling, voorraad, etc. niet voor de eigen managementfee, dat zou wel erg wantrouwend van mij zijn)
pi_180844737
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:50 schreef djh77 het volgende:
Subway
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder inkomsten zal die openbare verkoop er toch wel komen (vanuit de bank)...
Over welke vestiging gaat dit?
pi_180844816
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:16 schreef InVestEerder het volgende:
De mannen van Aygodutch zijn helaas niet meer zo punctueel in het publiceren van updates. Via de mail reageren ze nog wel adequaat. Op mijn vraag of er nieuw is over de kabellegger kreeg ik 2 weken terug al dit antwoord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft met de procedure te maken. De investeerders die hieraan direct meedoen hebben aanvullende informatie gekregen. Geduld is een schone zaak in dit soort procedures.
pi_180847927
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 23:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Over welke vestiging gaat dit?
2 zaken in Haarlem
pi_180847956
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 05:50 schreef djh77 het volgende:

[..]

2 zaken in Haarlem
Bedankt.
pi_180850064
Ccf probleemproject
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijkt niet helemaal afgeboekt te worden. Na 13 van de 60 maanden stokte de betalingen in juli 2017, maar inmiddels zijn er toch zeven termijnen extra betaald en is de kans aanwezig dat er meer gaat komen:

quote:
Tevens heeft de ondernemer de verwachting uitgesproken binnen een termijn van twee maanden (een fors gedeelte van) de betalingsachterstand in te lopen, uit een grote betaling uit een afgerond project.
Hopelijk voegt hij de daad bij het woord en loopt mijn enige ccf probleem(op een totaal van 37) op termijn weer op schema.
pi_180850479
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:16 schreef InVestEerder het volgende:
De mannen van Aygodutch zijn helaas niet meer zo punctueel in het publiceren van updates. Via de mail reageren ze nog wel adequaat. Op mijn vraag of er nieuw is over de kabellegger kreeg ik 2 weken terug al dit antwoord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie inderdaad, op FaillissementsDossier, dat de kabellegger door de rechtbank in Rotterdam failliet verklaard is op 19-07-2018. Had eigenlijk nog wel een bericht aan alle investeerders verwacht, misschien als Aygodutch terug van vakantie is.
Hopelijk komt er een andere afloop dan het Duitse faillissement, waar eigenlijk niks meer uit voort is gekomen. Ben wel benieuwd naar het verweer dat dhr nog inbracht op het laatste moment.
pi_180850570
Zoete aardappelhandelaar op crowdpartners
https://mijn.crowdpartner(...)ign=pf0046_agf_fresh

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 31-07-2018 10:56:34 ]
pi_180850904
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:19 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Hopelijk voegt hij de daad bij het woord en loopt mijn enige ccf probleem(op een totaal van 37) op termijn weer op schema.
Ik hoop het met jou, maar heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Er zijn al meerdere keren toezeggingen gedaan die niet zijn nagekomen, en verwachtingen voor verbetering uitgesproken die niet zijn uitgekomen. Elke termijn die terugkomt is meegenomen, zullen we maar zeggen...
pi_180851572
Lendahand naar Intersolve
quote:
Overstap naar Intersolve

Lendahand stapt over van de huidige betaaldienstverlener LemonWay naar de elektronisch geldinstelling (EGI) Intersolve: een financiële instelling gespecialiseerd in het afwikkelen van betalingsverkeer en elektronisch geld, onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Intersolve beschikt over een vergunning als EGI en mag daarmee betaaldiensten verlenen en onbeperkt gelden aanhouden op wallets. Aan de overstap liggen operationele redenen ten grondslag en het stelt ons in staat verder te professionaliseren. De verwachting is dat we in de 2e helft van augustus overgaan
Als dat maar goed gaat gezien de ervaringen met SiG
pi_180851953
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:48 schreef djh77 het volgende:
Lendahand naar Intersolve

[..]

Als dat maar goed gaat gezien de ervaringen met SiG
Als het bij LAH wel soepel blijkt te lopen, dan kan SiG zich daar in het vervolg in ieder geval niet meer achter verschuilen ;)
pi_180852275
Symbid gebruikt ook Intersolve. Ik kom na doorverwijzing naar Intersolve in een loop terecht en kan daardoor niet meer investeren bij Symbid.
pi_180858142
Twino heeft weer iets leuks bedacht: leningen met currency exposure. Dan leen je in Euro's uit, maar loop je wel het risico op fluctuaties van de Roebel koers. Ze lenen uit tegen 14%. De Roebel is de afgelopen 5 jaar met gemiddeld 11% in waarde gedaald. Ik pas.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:35:40 #298
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_180862655
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Defaults worden door NRDZ bijgehouden en gepubliceerd op dit forum.
Maar waarom staat duurzaaminvesteren hier niet bij" https://www.mupload.nl/img/kyy4wj9z9i.jpg
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_180867691
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:35 schreef darktower het volgende:

[..]

Maar waarom staat duurzaaminvesteren hier niet bij" https://www.mupload.nl/img/kyy4wj9z9i.jpg
Moet je aan crowdfundmarkt vragen. Is geen statistiek van dit forum
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:07:16 #300
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180868938
FNC heeft op hun website staan:
quote:
Geen boetes
voor vervroegd aflossen
Daarmee bedoelen ze toch hoop ik niet de rente die van te voren is afgesproken.. toch?
pi_180869142
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:07 schreef xzaz het volgende:
FNC heeft op hun website staan:

[..]

Daarmee bedoelen ze toch hoop ik niet de rente die van te voren is afgesproken.. toch?
Ja hoor, boetevrij vervroegd aflossen is mogelijk bij fnc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')