Lijkt me in overeenstemming met wat we vaker zien. Bedrag is niet te hoog. Je kan terecht bij Geldvoorelkaar, collincrowdfund, waardevoorjegeld, investormatch, capitalcircle. Bij deze platformen zal je aanvraag wel vol geschreven worden (mocht je geaccepteerd worden door het platform).quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:26 schreef adamnoord het volgende:
Op dit moment had ik het volgende in gedachten om te vragen/aan te bieden:
Bedrijfsvorm: BV
Branche: Food retail
Afzetmarkt: Landelijk
Totale investering: ¤ 85.000
Eigen Vermogen: ¤ 25.000
Crowdfunding: ¤ 60.000
Looptijd lening: 60 maanden
Leningsvorm: Groeilening, 12 maanden aflossingsvrij, 48 maanden aflossen
Rente: 8%
Zekerheden: Verpanding inventaris, vaste voorraad en webshop. Persoonlijk meetekenen (morele waarde)
Overig: Goedkeuring begroting door financieel adviseur, superleuke incentives, veel ervaring in de desbetreffende branche, financiële HBO opleiding en werkervaring in de financiële sector, leeftijd 34 en natuurlijk een fantastisch, goed doordacht en uitgewerkt businessplan
Is dit, naar jullie mening, een reëel aanbod en hoe schatten jullie de kans in dat een crowdfunding als deze volgeschreven wordt?
quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:26 schreef adamnoord het volgende:
Goedemiddag allen!
Ik weet niet zeker of dit helemaal de juiste plaats is om te gaan vragen, maar ik ben tot nu toe nog geen ander forum of überhaupt een plek tegengekomen waar zoveel enthousiaste en ervaren crowdfunders bij elkaar zitten en wil graag om wat advies vragen.
Ik ben bezig met een een start-up in de food retail (online) en wil voor de financiering gedeeltelijk gebruik gaan maken van crowdfunding. De voorkeur hiervoor ipv via een traditionele bank ligt voornamelijk in de investeerders achter de crowdfunding en hoop dat met de exposure die het met zich meeneemt ik direct een flink aantal 'ambassadeurs' aantrek en zodoende de extra kosten zich weer vertalen naar een positievere omzetverloop.
Naast een gedegen en goed dichtgetimmerd businessplan en een beginnende orderportefeuille, moet daar natuurlijk een goed bod liggen voor de investeerders en zodoende kom ik bij jullie terecht.
Op dit moment had ik het volgende in gedachten om te vragen/aan te bieden:
Bedrijfsvorm: BV
Branche: Food retail
Afzetmarkt: Landelijk
Totale investering: ¤ 85.000
Eigen Vermogen: ¤ 25.000
Crowdfunding: ¤ 60.000
Looptijd lening: 60 maanden
Leningsvorm: Groeilening, 12 maanden aflossingsvrij, 48 maanden aflossen
Rente: 8%
Zekerheden: Verpanding inventaris, vaste voorraad en webshop. Persoonlijk meetekenen (morele waarde)
Overig: Goedkeuring begroting door financieel adviseur, superleuke incentives, veel ervaring in de desbetreffende branche, financiële HBO opleiding en werkervaring in de financiële sector, leeftijd 34 en natuurlijk een fantastisch, goed doordacht en uitgewerkt businessplan
Is dit, naar jullie mening, een reëel aanbod en hoe schatten jullie de kans in dat een crowdfunding als deze volgeschreven wordt?
Ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden......
(edit: toevoegen incentive)
Ik zou met dit voorstel toch wat meer moeite hebben en vraag mij af of dit inderdaad vol zou komen. Het blijft food (hoger risico), eerste 12 maanden aflossingsvrij (nog hoger risico) en geen (echte harde) zekerheden. Ik zou eerder denken aan een rente vergoeding van minimaal 9% en dan moet de incentive wel erg interessant zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:36 schreef djh77 het volgende:
[..]
Lijkt me in overeenstemming met wat we vaker zien. Bedrag is niet te hoog. Je kan terecht bij Geldvoorelkaar, collincrowdfund, waardevoorjegeld, investormatch, capitalcircle. Bij deze platformen zal je aanvraag wel vol geschreven worden (mocht je geaccepteerd worden door het platform).
Alhoewel ik hier zeker niet in zal investeren, weet ik zeer zeker dat deze vol gaat. Vooral als CCF hem accepteren wilquote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Ik zou met dit voorstel toch wat meer moeite hebben en vraag mij af of dit inderdaad vol zou komen. Het blijft food (hoger risico), eerste 12 maanden aflossingsvrij (nog hoger risico) en geen zekerheden. Ik zou eerder denken aan een rente vergoeding van minimaal 9% en dan moet de incentive wel erg interessant zijn.
Succes en hou ons hier op de hoogte!
Ik zal ook niet snel instappen, maar omdat het bedrag relatief laag is, is er grote kans dat deze volloopt. Grootste uitdaging is door de selectie van het platform te komen denk ik. 2/3 van de aanvragen schijnt te worden afgewezen.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Ik zou met dit voorstel toch wat meer moeite hebben en vraag mij af of dit inderdaad vol zou komen. Het blijft food (hoger risico), eerste 12 maanden aflossingsvrij (nog hoger risico) en geen zekerheden. Ik zou eerder denken aan een rente vergoeding van minimaal 9% en dan moet de incentive wel erg interessant zijn.
Succes en hou ons hier op de hoogte!
Heel flauw? Een andere tak kiezen dan food. Het blijft mij afschrikken. Ook het aflossingsvrije deel vind ik persoonlijk te lang. Ik vind deze pitch ook te kort/niets zeggend op dit moment om er iets van te roepen dus daar zal ik het uiteindelijke van moeten zien.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 15:09 schreef adamnoord het volgende:
wow, jullie reageren snel! Thanks voor de input in ieder geval alvast, hier heb ik echt wat aan. Maar ik vraag nog even door![]()
Gisteren een eerste gesprek al met GVE gehad (die website is wel aan een update toe zeg, sodeju wat ouderwets), en die waren positief. Wat ik begreep is dat inderdaad 70% van de aanvragen al niet eens in dit stadium komen. Ik twijfel een beetje over CCF, de kosten liggen daar wel flink hoger dan bij GVE, maar een gesprek starten kan natuurlijk nooit kwaad.
Wat ik nu snel proef is dat jullie vooral naar het risico kijken. Nu is een start up altijd een hoog risico en zijn mijn mogelijkheden beperkt om aan te geven op de platformen zelf hoe ik alle risico's zoveel mogelijk afdek, oftewel het businessplan is zodanig diep uitgewerkt dat dat onmogelijk allemaal in 1 pitch te vangen is. Het is dan ook een beetje 'frustrerend' om zo eigenlijk best wel oppervlakkig te blijven, terwijl je vergeleken wordt met pitches die succes garanderen, omdat ze 'de enige soortgelijke winkel in de omgeving' zijn. Dan snap ik dat met zulke redeneringen het risico hoog is.
Hoe kan ik dit directer bij de investeerder krijgen, of is dat iets wat investeerders in crowdfunding niet heel erg interessant vinden?
Naar 9% verhogen zal inderdaad een mogelijkheid zijn in een situatie als de inschrijving blijft steken, deze mogelijkheid is ook meegenomen in mijn financiële plan.
Enkele van jullie geven aan dat met de vermelde gegevens het niet 'interessant' te vinden om te investeren. Op welke manier zou ik investeerders zoals jij dan wel over de streep kunnen trekken?
Ik denk dat je bij GvE op zich prima zit.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 15:09 schreef adamnoord het volgende:
Wat ik nu snel proef is dat jullie vooral naar het risico kijken.
Vergeet het maarquote:De voorkeur hiervoor ipv via een traditionele bank ligt voornamelijk in de investeerders achter de crowdfunding en hoop dat met de exposure die het met zich meeneemt ik direct een flink aantal 'ambassadeurs' aantrek en zodoende de extra kosten zich weer vertalen naar een positievere omzetverloop.
Geen zekerheden dusquote:Zekerheden: Verpanding inventaris, vaste voorraad en webshop. Persoonlijk meetekenen (morele waarde)
Ja duh.... (Hij heet toch niet Mendel Chiu?)quote:Goedkeuring begroting door financieel adviseur,
Groot (doe zelf bij deze rente niet mee)quote:hoe schatten jullie de kans in dat een crowdfunding als deze volgeschreven wordt?
Oh en lossen even wat andere leningen er mee afquote:Op dinsdag 24 juli 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:
Beleggingspand zonder hypothecaire zekerheid op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18599
BKR is bij andere prive projecten ook niet bijv.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 16:29 schreef Red_arrow het volgende:
Ik mis de leeftijd van de aanvragers en de verklaring van de BKR status.
edit: hier staat iets over de BKR status: https://www.geldvoorelkaa(...)kr-is-een-feit!.aspx
Lage rente zonder vastgelegde zekerheden.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:
Beleggingspand zonder hypothecaire zekerheid op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18599
Geldnemers van deze lening zijn de heer H. Bozkurt (BKR F - gemiddeld risico) en mevrouw L. Bozkurt (BKR D - laag risico).quote:Op dinsdag 24 juli 2018 16:29 schreef Red_arrow het volgende:
Ik mis de leeftijd van de aanvragers en de verklaring van de BKR status.
edit: hier staat iets over de BKR status: https://www.geldvoorelkaa(...)kr-is-een-feit!.aspx
Nu nog 20K te gaan om de 1000K te halen bij OOS. Er zijn een 10 tal vragen gesteld. De laatse vraag intrigeert mij wel.quote:
Misschien vervalt dan de monumentensubsidie/-leningen?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Heeft iemand enig idee wat het (belasting) voordeel is om prive te huren van de holding t.o.v. Prive kopen van Koetshuis met (2e) hypotheek van de holding dan wel rechtstreeks via CF?
Kan hier een addertje onder het gras zitten voor de CF investeerder?
Hier klopt weer eens geen biet van! Gaat GVE SIG achterna?quote:
Wat me verder opvalt is dat de WOZ in 2016 fors hoger was (ca +50%), een gevalletje "bezwaar tegen WOZ waardebreekt me nu op"?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Op dinsdag 24 juli 2018 16:59 schreef Red_arrow het volgende:
Het huisnummer is 91.
hik nog aan tegen de looptijd incl aflossingsvrije maanden,quote:Op dinsdag 24 juli 2018 13:04 schreef djh77 het volgende:
Horeca Schiermonnikoog met 2ehypotheek op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/ambrosijn/
De man heeft stevige schulden (2017: 1.144K, 2018: 1.166K, 2019: 1.033K); als alles volgens prognose verloopt.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:43 schreef peterc het volgende:
[..]
hik nog aan tegen de looptijd incl aflossingsvrije maanden,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |