Dat. Spanning en sensatie. In zijn twee met jengelende motor de berg opklauteren.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:04 schreef Bucketwood het volgende:
Leuk, dat word een echt avontuur.....
Hoeveel denk je dat zo’n 0.9 motortje nog afremt met een volgeladen bak.quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
Moet goedkomen. Vooral op de moter remmen.
Met 39pk in je Panda kwam je ook omhoog.. zo'n C1 is sterker..quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:01 schreef -niemand- het volgende:
Met zo'n auto kom je amper mee in het verkeer
Ik vraag me af hoe het gaat als je met zo'n ding de bergen in gaat..
Toen ik er laatst was zag ik nogal veel van die Citroentjes, Cliootjes, Peugeotjes. Dus denk wel dat ze het kunnen. Zolang je er maar geen 100km. door de heuvels mee aflegt denk ik dan.quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:52 schreef TrippleDistilled het volgende:
Ik ga binnenkort naar Frankrijk met een Citroën C1, 900 kilo. We gaan de bergen in. In totaal 3 personen met veel bagage i.v.m. kamperen. Gaat dit autootje dit wel trekken in de bergen of doe ik er goed aan iets anders te regelen?
Waarom verwarming op het hoogst?quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:54 schreef derLudolf het volgende:
Beter teveel dan te weinig toeren, trap rustig door in de twee en de drie. Airco uit tijdens een stijle klim gaat ook helpen. Kost procentueel gezien veel vermogen.
En mocht het motortje warm worden, airco uit en verwarming op het hoogst.
En waarom niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:12 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Zolang je er maar geen 100km. door de heuvels mee aflegt denk ik dan.
Dan koelt de motor afquote:
Je motor zal oververhit raken. Je rijdt continu bergen in. Dit is al best zwaar voor een wagen. Als je dit dan voor 100km of meer gaat doen dan ga je hem helemaal de pleuris inrijden.quote:
Valt wel mee.. waarom heb je anders kvs.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:26 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je motor zal oververhit raken. Je rijdt continu bergen in. Dit is al best zwaar voor een wagen. Als je dit dan voor 100km of meer gaat doen dan ga je hem helemaal de pleuris inrijden.
Een auto kan prima 100+km in de bergen rijden.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:26 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je motor zal oververhit raken. Je rijdt continu bergen in. Dit is al best zwaar voor een wagen. Als je dit dan voor 100km of meer gaat doen dan ga je hem helemaal de pleuris inrijden.
inderdaad, en dé oorzaak is 'het nieuwe rijden'quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een auto kan prima 100+km in de bergen rijden.
De meeste Belgen en Nederlanders kunnen het echter niet. Onacht de grootte van de auto.
Valt reuze mee. Je rijdt geen 100 km omhoog. Omlaag rem je op de motor en dat gaat dus zonder verbranding.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:26 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je motor zal oververhit raken. Je rijdt continu bergen in. Dit is al best zwaar voor een wagen. Als je dit dan voor 100km of meer gaat doen dan ga je hem helemaal de pleuris inrijden.
Ben je wel eens in de bergen geweest?quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:01 schreef -niemand- het volgende:
Met zo'n auto kom je amper mee in het verkeer
Ik vraag me af hoe het gaat als je met zo'n ding de bergen in gaat..
... met een Frans merk bedoeld voor de chauvinistische Franse markt...quote:
zo'n radiateur kost wel een paar tientjes, nog even wat kvs ook 2 tientjes en een half uurtje werk. ¤40..quote:Op vrijdag 20 juli 2018 08:02 schreef Sigaartje het volgende:
Destijds was bij deze auto’s het meest voorkomende mankement: lekkende radiateur. Die zijn gewoon op na tien jaar. Dan kun je beter niet kopen, want vervanging loopt in de papieren.
Had een keer een oude Volvo: rapport ANWB: radiateur lekt. Rapport was iets van 120 gulden. Offerte garage: 600 gulden. De Volvo 244 kostte 1400 gulden. Koop afgewimpeld. Was begin jaren 80.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 08:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
zo'n radiateur kost wel een paar tientjes, nog even wat kvs ook 2 tientjes en een half uurtje werk. ¤40..
Voor ¤100 zou je klaar moeten zijn.. wat nou in de papieren
toptip,quote:Op vrijdag 20 juli 2018 07:52 schreef Sigaartje het volgende:
Er zijn genoeg grote oude auto’s te vinden voor 3.000 euro die de bergen veel beter aankunnen.
Ik ken voorbeelden van bv een Corsa van 300 euro waar mensen heel ongelukkig van worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
toptip,
Evne een auto kopen voor je vakantie! Slechts 3000 euro!
hoe is dat hier relevant?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:24 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik ken voorbeelden van bv een Corsa van 300 euro waar mensen heel ongelukkig van worden.
Beter huur je voor die prijs tijdens de kampeervakantie en laat je je C1 thuis wachten tot je weer mag forenzen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
toptip,
Evne een auto kopen voor je vakantie! Slechts 3000 euro!
precies. Al gaat het met die c1 primaquote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Beter huur je voor die prijs tijdens de kampeervakantie en laat je je C1 thuis wachten tot je weer mag forenzen.
Welke bergen? On topic: vroeger met de Peugeot 205 ging het redelijk. Niet proberen als eerste boven te komen en gewoon genoeg toeren maken.quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:52 schreef TrippleDistilled het volgende:
Ik ga binnenkort naar Frankrijk met een Citroën C1, 900 kilo. We gaan de bergen in.
Niet geloofwaardig. Tenzij de de Holterberg bedoelt.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 13:49 schreef Apekoek het volgende:
Ik ging vroeger met 1 pk de bergen in, met paard en wagen.
Meer bagage- en zitruimte, dus meer comfort. Maar idd de C1 zal je er ook brengen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
precies. Al gaat het met die c1 prima
Zou qua toeren iets boven het toerental willen zitten waar je motor het max. koppel levert. Even opzoeken dus.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:43 schreef Fer het volgende:
...Op welk moment moet je dan naar 5 of 4? De auto geeft geen krimp en ik zal het puur op aanwijzingen op borden moeten doen of als ik zie dat anderen langzamer gaan.
250nm @ 1500rpm Dus dat gaat hem niet worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou qua toeren iets boven het toerental willen zitten waar je motor het max. koppel levert. Even opzoeken dus.
Verder weet ik het ook niet. Voor dit moeilijke denkwerk heb ik een automaat.
Jeez, wat zijn dat voor toerentallen; ga je per rijnaak?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:58 schreef Fer het volgende:
[..]
250nm @ 1500rpm Dus dat gaat hem niet worden.
Maar ik snap wel dat ik op een gegeven moment terug moet, maar op hellingen tot 6% merk je niet dat hij wat zwaarder moet trekken. Het is dus puur op aanwijzingen, daarom laat ik hem op gegeven moment in 5 staan, om te voorkomen dat hij zich kapot trekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |