abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180359892
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ook nog, soft Brexit is niet genoeg.

Ze wil een soft-soft Brexit wrs.
De EU heeft vanaf dag 1 aangegeven dat wat het VK nu wil niet kan.

May wil een handelsverdrag met allerlei mooie voordeeltjes voor het VK. Dat werkt zo niet. Handelsverdragen bepalen duurt ongeveer zo’n jaar of 10 (zie CETA). Tuurlijk flanst Londen in een paar maanden niet even een deal in elkaar waar de EU ja tegen zegt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180359928
May probeert Ierland en de EU nu tegen elkaar uit te spelen. “De EU moet wel akkoord gaan anders komt er een harde grens tussen Ierland en NI”
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180359943
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De EU heeft vanaf dag 1 aangegeven dat wat het VK nu wil niet kan.

May wil een handelsverdrag met allerlei mooie voordeeltjes voor het VK. Dat werkt zo niet. Handelsverdragen bepalen duurt ongeveer zo’n jaar of 10 (zie CETA). Tuurlijk flanst Londen in een paar maanden niet even een deal in elkaar waar de EU ja tegen zegt.
Ja, 10 jaar ja, en in maart 2019 moet het af zijn, anders zijn ze ook boos bij de EU en gaan ze natrappen. En niemand van the public weet wat die verdragen precies inhouden, ook de politici niet. (Komt trouwens door de Amerikaanse rechtsopvatting dat alles tot zoveel plaatsen na de komma moet worden uitgeschreven hè...)

(Overigens mooie term om te gebruiken ipv Volk: het publiek).
I´m back.
pi_180359962
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:37 schreef Nielsch het volgende:
May probeert Ierland en de EU nu tegen elkaar uit te spelen. “De EU moet wel akkoord gaan anders komt er een harde grens tussen Ierland en NI”
De EU moet helemaal niks, ze heeft geen poot om op staan.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 9 juli 2018 @ 18:40:18 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180359992
Operation Enduring Clusterfuck. :)

Beter hadden ze Lord Buckethead gestemd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 juli 2018 @ 18:43:41 #156
408813 crew  trein2000
pi_180360059
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:30 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dan hebben ze wel Laboursteun nodig.
Die lijkt me er wel te zijn
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180360105
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die lijkt me er wel te zijn
De vraag is wie er dan voor May in de plaats komt.
pi_180360189
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:46 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De vraag is wie er dan voor May in de plaats komt.
Ja, lijkt me dus derhalve niet dat een motie van wantrouwen in the House of Commons de route is die wordt gekozen. Labour zal ook denken liever een soft-Brexit dan een hard-Brexit als er een Brexit komt en stemt een motie van wantrouwen dan af en dan heb je alleen een groepje hard-Brexiteer conservatives die voor stemmen.
Nee, als May gewipt wordt is het via een paleisrevolte en niet via een motie van wantrouwen, als dat überhaupt al mogelijk is. Mijn kennis laat me daarin in de steek. Mens kan niet alles weten.
I´m back.
  maandag 9 juli 2018 @ 18:54:17 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180360250
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, lijkt me dus derhalve niet dat een motie van wantrouwen in the House of Commons de route is die wordt gekozen. Labour zal ook denken liever een soft-Brexit dan een hard-Brexit als er een Brexit komt en stemt een motie van wantrouwen dan af en dan heb je alleen een groepje hard-Brexiteer conservatives die voor stemmen.
Nee, als May gewipt wordt is het via een paleisrevolte en niet via een motie van wantrouwen, als dat überhaupt al mogelijk is. Mijn kennis laat me daarin in de steek. Mens kan niet alles weten.
Het is ook wel erg gemeen/opportuun van Labour om May in zo'n motie weg te stemmen, gezien het feit dat je dan zo mogelijk nog zwakker staat in de EU-onderhandelingen. Weet ook niet of ze daar hun vingers aan durven te branden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 juli 2018 @ 18:54:58 #160
408813 crew  trein2000
pi_180360261
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, lijkt me dus derhalve niet dat een motie van wantrouwen in the House of Commons de route is die wordt gekozen. Labour zal ook denken liever een soft-Brexit dan een hard-Brexit als er een Brexit komt en stemt een motie van wantrouwen dan af en dan heb je alleen een groepje hard-Brexiteer conservatives die voor stemmen.
Nee, als May gewipt wordt is het via een paleisrevolte en niet via een motie van wantrouwen, als dat überhaupt al mogelijk is. Mijn kennis laat me daarin in de steek. Mens kan niet alles weten.
Ja dat kan, via een leadershipchallenge.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180360312
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:54 schreef Falco het volgende:

[..]

Het is ook wel erg gemeen/opportuun van Labour om May in zo'n motie weg te stemmen, gezien het feit dat je dan zo mogelijk nog zwakker staat in de EU-onderhandelingen. Weet ook niet of ze daar hun vingers aan durven te branden.
Ik denk het niet dus. Dan stemmen ze niet mee wrs. Want een motie van wantrouwen komt van de hard Brexiteers en weliswaar zijn ze het er ook niet mee eens, want ze willen überhaupt geen Brexit, maar the lesser evil is een soft Brexit natuurlijk.
En trouwens even afwachten of EU het dus eens is met Mays soft Brexit, ook nog een vraag.
I´m back.
pi_180360318
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:31 schreef remlof het volgende:
Sophie in ‘t Veld maakte net even duidelijk op de BBC dat dit nieuwe voorstel van May onacceptabel is voor de EU.
Tuurlijk, maar de voorstellen die de EU heeft neergelegd zijn voor de britten onacceptabel. Dus dan krijg je de hard brexit waar niemand op zit te wachten.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_180360322
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat kan, via een leadershipchallenge.
Ja, maar dus niet via onze procedure van een motie van wantrouwen in de Kamer?
I´m back.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:01:58 #164
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180360394
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk het niet dus. Dan stemmen ze niet mee wrs. Want een motie van wantrouwen komt van de hard Brexiteers en weliswaar zijn ze het er ook niet mee eens, want ze willen überhaupt geen Brexit, maar the lesser evil is een soft Brexit natuurlijk.
En trouwens even afwachten of EU het dus eens is met Mays soft Brexit, ook nog een vraag.
Nee, het is complete bullshit wat uit die Chequers meeting gekomen is. Bij vrij verkeer van goederen behoort ook vrij verkeer van personen natuurlijk.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 9 juli 2018 @ 19:05:06 #165
104871 remlof
Europees federalist
pi_180360467
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:58 schreef Harlon het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar de voorstellen die de EU heeft neergelegd zijn voor de britten onacceptabel. Dus dan krijg je de hard brexit waar niemand op zit te wachten.
Dat moet dan maar want de EU gaat nooit tornen aan haar grondbeginselen en dat zouden de Britten moeten weten.
pi_180360485
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:01 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee, het is complete bullshit wat uit die Chequers meeting gekomen is. Bij vrij verkeer van goederen behoort ook vrij verkeer van personen natuurlijk.
Ja, akkoord, dat klopt natuurlijk helemaal. Tragische is dat we door de globalisatie natuurlijk in de EU wel cultureel en economisch naar elkaar gegroeid zijn over een periode van 70 jaar. Dat kun je dus niet aborteren, ondanks dat de EU trekjes heeft gekregen die absoluut niet meer te handhaven zijn. Hervormen anders wordt de chaos op den duur niet te overzien meer, denk ik.
(Alleen daar heb ik een hard hoofd in: lijkt alsof ook die Brexit niet de knop heeft omgezet in de rest van de EU).
I´m back.
pi_180360488
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat moet dan maar want de EU gaat nooit tornen aan haar grondbeginselen en dat zouden de Britten moeten weten.
Want dat is natuurlijk het beste voor iedereen right? Betwijfel dat een meerderheid van de staten daar mee akkoord gaan, het gaat bijvoorbeeld nederland flink wat pieken kosten. En dat zijn een paar EU verdragjes me echt niet waard.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 9 juli 2018 @ 19:06:55 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_180360506
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:06 schreef Harlon het volgende:

[..]

Want dat is natuurlijk het beste voor iedereen right? Betwijfel dat een meerderheid van de staten daar mee akkoord gaan, het gaat bijvoorbeeld nederland flink wat pieken kosten. En dat zijn een paar EU verdragjes me echt niet waard.
Nee, dat is het beste voor de EU en haar burgers, die grondbeginselen in stand houden.

Die “paar verdragjes” garanderen al 70 jaar onze vriijheid en welvaart, daar doen wat verliezen door een harde Brexit niets aan af.
pi_180360560
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord, dat klopt natuurlijk helemaal. Tragische is dat we door de globalisatie natuurlijk in de EU wel cultureel en economisch naar elkaar gegroeid zijn over een periode van 70 jaar. Dat kun je dus niet aborteren, ondanks dat de EU trekjes heeft gekregen die absoluut niet meer te handhaven zijn. Hervormen anders wordt de chaos op den duur niet te overzien meer, denk ik.
(Alleen daar heb ik een hard hoofd in: lijkt alsof ook die Brexit niet de knop heeft omgezet in de rest van de EU).
Dat zal inderdaad wel moeten, maar als je bijvoorbeeld ziet dat iets achterlijks als de verhuizing naar straatsburg gewoon niet te regelen is dan kan je zwaardere hervormingen natuurlijk al wel helemaal vergeten.

De EU is enigszins een papieren tijger aan 't worden, hun antwoord op de migratie stroom vanuit Libie was bijvoorbeeld "nou dan verbieden we de export van rubberbootjes naar libie". Tja. Krijgt steeds meer dat lidstaten zelf actie ondernemen of onderling afspraken gaan maken zoals duitsland nu doet met andere landen over migratie.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_180360593
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, dat is het beste voor de EU en haar burgers, die grondbeginselen in stand houden.

Die “paar verdragjes” garanderen al 70 jaar onze vriijheid en welvaart, daar doen wat verliezen door een harde Brexit niets aan af.
De Navo garandeerd onze vrijheid, onze welvaart komt door de handel. Zodra de EU meer handel in de weg staat dient de unie zijn doel niet meer en zal deze dus moeten wijken. Als we daarvoor een paar verdragen moeten aanpassen of wat eurocraten daarvoor hun trots moeten inslikken is toch echt hun probleem
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_180360595
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:10 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad wel moeten, maar als je bijvoorbeeld ziet dat iets achterlijks als de verhuizing naar straatsburg gewoon niet te regelen is dan kan je zwaardere hervormingen natuurlijk al wel helemaal vergeten.

De EU is enigszins een papieren tijger aan 't worden, hun antwoord op de migratie stroom vanuit Libie was bijvoorbeeld "nou dan verbieden we de export van rubberbootjes naar libie". Tja. Krijgt steeds meer dat lidstaten zelf actie ondernemen of onderling afspraken gaan maken zoals duitsland nu doet met andere landen over migratie.
Ja, nu met die laatste deal al weer, die gewoon niet gaat werken, dat voel je meteen al en het gerommel dat toch door gaat in Dld, wijst eigenlijk uit dat we met zijn allen behoorlijk pessimistisch kunnen zijn.
I´m back.
pi_180360625
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mag je zo’n aanvraag anoniem doen? Want als de coup niet slaagt kom je politiek voorlopig niet meer verder binnen de partij.
Zo’n aanvraag mag 1 keer per jaar.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:13:57 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180360635
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:58 schreef Harlon het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar de voorstellen die de EU heeft neergelegd zijn voor de britten onacceptabel. Dus dan krijg je de hard brexit waar niemand op zit te wachten.
Ach het zijn slechts de inzetten voor onderhandelingen. Dus daar kan nog best een compromis uitkomen. Het probleem is vooral dat de Britten niet in staat zijn met een zienswijze te komen die meer dan 2 dagen stand kan houden.
pi_180360649
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat moet dan maar want de EU gaat nooit tornen aan haar grondbeginselen en dat zouden de Britten moeten weten.
Ze hebben zelf die beginselen helpen oprichten. :D
  maandag 9 juli 2018 @ 19:14:52 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180360650
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach het zijn slechts de inzetten voor onderhandelingen. Dus daar kan nog best een compromis uitkomen. Het probleem is vooral dat de Britten niet in staat zijn met een zienswijze te komen die meer dan 2 dagen stand kan houden.
Dat is een strategie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')