abonnement Unibet Coolblue
pi_180435287
Oh ik had pro kopf even over het hoofd gezien en dacht dat het in miljoenen per jaar was :P
Bier.
pi_180436360
De cijfers zijn gebaseerd op de kaartverkoop. Zwartrijders zijn niet meegerekend bij de cijfers
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180437656
Het zwartrijderspercentage is bekend dus lijkt me niet zo'n issue.
Bier.
pi_180440075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
De cijfers zijn gebaseerd op de kaartverkoop. Zwartrijders zijn niet meegerekend bij de cijfers
Kaartverkoop? Gaat toch om overheidsinvesteringen per hoofd van bevolking?
pi_180440160
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 07:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Kaartverkoop? Gaat toch om overheidsinvesteringen per hoofd van bevolking?
Hij heeft het over de reizigersaantallen per station, aap.
Maar ook dan heeft hij het fout want het gaat om ingecheckte OV-shitkaarten, niet om kaartverkoop.
Bier.
pi_180441753
Hoe moet ik dat weten 8)7
Hoe is het daar?
pi_180441796
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 09:57 schreef b2py het volgende:
Hoe moet ik dat weten 8)7
Hoe is het daar?
Er was veel bier vanavond. Zaterdag naar een van de grootste Yards van Noord Amerika <3
Bier.
pi_180442341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:23 schreef dennistd het volgende:
Investering per hoofd van de bevolking in spoor-infrastructuur:

[ afbeelding ]
Op basis van één jaar lijkt me hier weinig zinnigs over te zeggen.
pi_180443678
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wij hebben ook plannormen. Tabellen vol met alle mogelijke conflictsituaties en hoe daar omheen te plannen.
De DVL-er van dienst kon t pad van de goederentrein in een paar seconden op een passende plek slepen.

Een nieuw treinpadje inleggen over een vergelijkbare afstand voor een Donna-er kost ongeveer 2 tot 3 uur werk.
pi_180443723
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 10:31 schreef J.B. het volgende:

[..]

Op basis van één jaar lijkt me hier weinig zinnigs over te zeggen.
Mijn gedachte. Je zou hier uit kunnen afleiden dat in Zwitserland de 20 jaar ervoor geen euro is geinvesteerd en er nu allemaal inhaal is.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:39:40 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180444678
Hetzelfde geldt voor het Verenigd Koninkrijk... op dit moment lopen er een aantal grote infrastructuurprojecten (elektrificatie GWML, Schotland en Blackpool, Thameslink, Crossrail) maar er zijn ook jaren waarin dat er allemaal niet is. Een snapshot van één jaar zegt weinig.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:43:23 #192
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_180444751
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:44 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Mijn gedachte. Je zou hier uit kunnen afleiden dat in Zwitserland de 20 jaar ervoor geen euro is geinvesteerd en er nu allemaal inhaal is.
De afgelopen 19 jaar hebben ze met het NRLA project om de spoor verbetering tussen noord en zuid Zwitserland alleen al 17,9 miljard Frank uitgegeven. Inhaal slag is het in ieder geval dus niet.
pi_180444971
Heeft iemand hier trouwens enig idee waarom de IC Brussel naar Den Haag HS gaat, en niet gewoon naar Den Haag Centraal, gezien hij toch niet door rijdt naar Amsterdam? En waarom gaat er überhaupt een trein naar Den Haag? Het levert niemand reistijdwinst op (hij doet er op Belgie-Den Haag 15 minuten langer over dan de Trein naar Amsterdam met overstap in Breda). De enige die er eventueel baat bij hebben zijn de mensen die specifiek hun reis beginnen in den Haag HS, en dan liever 15 minuten langer onderweg zijn dan moeten overstappen, lijkt me niet dat dit er zoveel zijn dat er speciale treinen moeten worden ingelegd.

[ Bericht 28% gewijzigd door Jappie_Sea op 13-07-2018 13:02:10 ]
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:56:08 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180445027
Logistiek handiger misschien? Vanuit HS kun je in één keer de Binckhorst op, in Centraal moet je keren.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 13-07-2018 13:52:32 ]
pi_180445448
ik ben er al een paar jaar niet meer geweest hoor maar volgens mij moet je vanaf centraal weer terug naar HS voordat je de grote binckhorst op komt
pi_180445821
Nee, is niet nodig. Je kan zowel vanaf HS als vanaf Centraal naar de grote Binckhorst.
De kleine Binckhorst is alleen vanaf Centraal te bereiken.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:47:20 #197
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_180446267
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:52 schreef Jappie_Sea het volgende:
En waarom gaat er überhaupt een trein naar Den Haag? Het levert niemand reistijdwinst op (hij doet er op Belgie-Den Haag 15 minuten langer over dan de Trein naar Amsterdam met overstap in Breda). De enige die er eventueel baat bij hebben zijn de mensen die specifiek hun reis beginnen in den Haag HS, en dan liever 15 minuten langer onderweg zijn dan moeten overstappen, lijkt me niet dat dit er zoveel zijn dat er speciale treinen moeten worden ingelegd.
Het is een compromis. De minister eist dat er 4x dag een trein tussen Den Haag en Brussel rijdt. Of dat nou nuttig is of niet. NS wil geen extra treinen rijden speciaal voor Den Haag, dus rijden er nu 4 treinen naar Den Haag ipv Amsterdam.
pi_180447415
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:39 schreef James1988 het volgende:
Hetzelfde geldt voor het Verenigd Koninkrijk... op dit moment lopen er een aantal grote infrastructuurprojecten (elektrificatie GWML, Schotland en Blackpool, Thameslink, Crossrail) maar er zijn ook jaren waarin dat er allemaal niet is. Een snapshot van één jaar zegt weinig.
Nouja, de grote lijnen heb je wel te pakken want we weten dat Zwitsers enorm veel investeren en de Fransen en Duitsers heel weinig Dusja
pi_180449762
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:44 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Mijn gedachte. Je zou hier uit kunnen afleiden dat in Zwitserland de 20 jaar ervoor geen euro is geinvesteerd en er nu allemaal inhaal is.
Dan zijn jullie kort van memorie want deze cijfers komen vaker voorbij, ook in deze topic, en daarin staat Zwitserland consequent twee keer hoger dan het volgende land, of het nou gaat om totale uitgaven of aan investeringen.
Bier.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 18:56:47 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180452213
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:18 schreef Goverman het volgende:

[..]

Deze foto intrigeerde me. En dan vooral vanwege het sein wat daar staat: dat staat op geel, maar er komt een trein vanuit de andere richting, op hetzelfde spoor. Een vraag voor de machinisten (en andere seinbeeldkenners): wat betekent dit sein op dit moment?
het gele is geen lamp, maar een "plaatje". Als de witte lamp brand, werkt de automatische overwegdetectie. Is de lamp gedoofd, moet er voor de overweg gestopt worden en handmatig "gesleuteld" worden.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:11:02 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180458528
Vandaag reed er een gasketeltrein vanuit België naar de Zeeuwse Sloehaven, en daarna weer één retour naar Kijfhoek. De vervoerder die de trein moest rijden, had problemen met geschikte loks voor het traject Roosendaal-Sloehaven-Kijfhoek te vinden, dus werd Independent Rail Partners ingeschakeld. Echter had IRP geen machinist beschikbaar, maar wel een locomotief.
Zo werd er dus een trein van Lineas aan IRP uitbesteed, die personeel bij Lineas inhuurde. De machinist van Lineas was daarbij ook nog eens een Nederlander.

13 Juli 2018 - De reden dat ik naar de Moerdijkbrug bij de bunker ging, was IRP die met een trein gemeld was vanuit de Zeeuwse Sloehaven naar de Kijfhoek.
Eerder deze dag was IRP, in opdracht van Lineas, al vanaf Roosendaal naar de Sloehaven gereden met een gasketeltrein, en later met een andere set retour naar Kijfhoek.
In het állerlaatste zonlicht (10 minuten later zat de zon achter de bomen) passeert IRP met een zeer fraaie gasketeltrein de fotograaf bij de Moerdijkbrug.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:47:11 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_180459157
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:42 schreef Bitlord het volgende:

[..]

De DVL-er van dienst kon t pad van de goederentrein in een paar seconden op een passende plek slepen.

Een nieuw treinpadje inleggen over een vergelijkbare afstand voor een Donna-er kost ongeveer 2 tot 3 uur werk.
Mja. Donna, daar heb ik wel een mening over... O-)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_180468148
https://imgur.com/VT8oCic
Telt dit ook als trein?
dag
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 14 juli 2018 @ 14:50:10 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180468419
ja hoor :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_180468886
Er is trouwens gisteren ook afgesproken om Nijmegen te gaan verbouwen: https://twitter.com/harri(...)429171218407429?s=21
pi_180470443
Waar ging de Kameel heen?Hij reed door Deventer richting Arnhem of Enschede.
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 16:35:39 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180470750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:24 schreef pitboer het volgende:
Waar ging de Kameel heen?Hij reed door Deventer richting Arnhem of Enschede.
naar de Zwarte Cross?
Zo te zien ook gesignaleerd in Zutphen ;)

https://www.somda.nl/forum/21197/Opvallende+dingen+14+juli/
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 14 juli 2018 @ 16:38:26 #208
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180470789
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:12 schreef b2py het volgende:
Er is trouwens gisteren ook afgesproken om Nijmegen te gaan verbouwen: https://twitter.com/harri(...)429171218407429?s=21
10 minuten minder reistijd? Die ontgaat me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180471124
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

naar de Zwarte Cross?
Zo te zien ook gesignaleerd in Zutphen ;)

https://www.somda.nl/forum/21197/Opvallende+dingen+14+juli/
Dank.Dus kans groot dattie weer door Deventer komt?
pi_180471501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

10 minuten minder reistijd? Die ontgaat me.
Vermoedelijk omdat je niet zoals voorheen kilometers moet afleggen voordat je van trein naar uitgang bent?

En omdat de trein een stuk sneller binnen rijdt.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 17:22:12 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180471564
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:18 schreef Xetran het volgende:

[..]

Vermoedelijk omdat je niet zoals voorheen kilometers moet afleggen voordat je van trein naar uitgang bent?
Je parkeert nu je fiets aan de westzijde, of je auto bij Qpark, loopt de tunnel in, checkt in en bovenaan de trap sta je meteen op perron 3/4 waar bijna alle treinen vertrekken. Alleen als mindervalide is het station inkomen aan de westzijde echt geen optie, maar voor de rest zie ik echt niet hoe het toevoegen van een 'echte' ingang aan die kant tijdswinst oplevert. Laat staan 10 minuten.
quote:
En omdat de trein een stuk sneller binnen rijdt.
Dat zou kunnen, daar heb ik niet zo veel verstand van. Wat nu vooral tijd kost is dat je op de Waalbrug vaak staat te wachten tot de trein richting Arnhem voorlangs gekruist heeft, iets wat volgens mij te voorkomen is als spoor 1a weer meer wordt gebruikt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 17:29:08 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180471696
Dat is momenteel een van de problemen van Nijmegen. Dat je vanuit Den Bosch niet kunt halteren langs spoor 1a. Met een extra wissel kan dat wel en heb je wat meer mogelijkheden. Dat wissel zit volgens mij al in de planning ergens dit jaar of volgend jaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180474017
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is momenteel een van de problemen van Nijmegen.
het is de kerende trein vanuit Arnhem waar je op moet wachten. Overigens heb je daar alleen last van als je baanvaksnelheid doorknalt en de hc van de vertrekkende trein treuzelt en wacht op laatkomers.
pi_180478464
Dat bij Hilversum: na die brand in het onderstation rijden er geen intercity's omdat deze teveel stroom verbruiken. Is dat omdat een optrekkende ICM zoveel meer stroom verbruikt dan een SLT, of is het totaal van stroomverbruik van IC's + stoptreinen samen gewoonte teveel?

Van NS.nl:
quote:
Intercity's gebruiken bij het optrekken veel stroom en kunnen daarom niet stoppen op dit station. De Sprinters kunnen wel rijden. Plan uw reis met de planner van NS.nl
  Redactie Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 23:48:57 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180478624
IC's zijn meestal langer en zullen dus meer energie nodig hebben.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180482757
Ik ben vanavond bij de Bailey Yard geweest in North Platt, Nebraska. De grootste ter wereld. Omg wat een treinenporno. Foto's zijn vanwege het licht niet heel goed gelukt maar zal er een paar uitzoeken als ik ergens langer dan één nacht ben en hier posten. Het geheel is 8 mijl lang en ik meen ergens gelezen te hebben dat het uitgebreid moet worden.

Tevens was ik in South Park, Colorado. Beide bezoeken waren ongepland. Voor degenen die Facebook hebben: foto's staan zoals gewoonlijk op openbaar op mijn account dus je hoeft alleen een account te hebben om ze te kunnen bekijken.
Bier.
pi_180482814
Binnenkort gaat de Noord-Zuid lijn rijden, ik betwijfel of veel mensen weten dat bijvoorbeeld lijn 1 niet meer direct naar CS gaat. Ik denk voor de meeste mensen niet zo een hele grote ramp omdat 17 wel direct blijft rijden, daarnaast zal je nu waarschijnlijk ook meer kwijt zijn omdat de lengte van het traject langer is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 15 juli 2018 @ 09:38:31 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180483584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:43 schreef Fixers het volgende:
Dat bij Hilversum: na die brand in het onderstation rijden er geen intercity's omdat deze teveel stroom verbruiken. Is dat omdat een optrekkende ICM zoveel meer stroom verbruikt dan een SLT, of is het totaal van stroomverbruik van IC's + stoptreinen samen gewoonte teveel?

Van NS.nl:

[..]

Er is maar weinig capaciteit beschikbaar rond Hilversum. IC's hebben over het algemeen meer vermogen nodig om op snelheid te komen en dat is er momenteel niet. Daardoor hebben ze besloten IC's zonder stop in Hilversum te laten rijden en enkel Sprinters te laten stoppen.
  zondag 15 juli 2018 @ 11:17:17 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180485414
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Er is maar weinig capaciteit beschikbaar rond Hilversum. IC's hebben over het algemeen meer vermogen nodig om op snelheid te komen en dat is er momenteel niet. Daardoor hebben ze besloten IC's zonder stop in Hilversum te laten rijden en enkel Sprinters te laten stoppen.
Als er alleen maar stoptreinen hadden gereden, had de helft van de stoptreinen moeten doorrijden. IC of stoptrein maakt niet zo veel uit. Ik heb trouwens foto's gezien en het is een bende.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 juli 2018 @ 11:23:41 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180485523
quote:
Hij vliegt een paar keer behoorlijk uit de bocht. En echt stevig, ook weinig politiek sensitief.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180485637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je parkeert nu je fiets aan de westzijde, of je auto bij Qpark, loopt de tunnel in, checkt in en bovenaan de trap sta je meteen op perron 3/4 waar bijna alle treinen vertrekken. Alleen als mindervalide is het station inkomen aan de westzijde echt geen optie, maar voor de rest zie ik echt niet hoe het toevoegen van een 'echte' ingang aan die kant tijdswinst oplevert. Laat staan 10 minuten.

[..]

Dat zou kunnen, daar heb ik niet zo veel verstand van. Wat nu vooral tijd kost is dat je op de Waalbrug vaak staat te wachten tot de trein richting Arnhem voorlangs gekruist heeft, iets wat volgens mij te voorkomen is als spoor 1a weer meer wordt gebruikt.
Als ik aankom op 4B en naar 35 moet lopen, dan ben ik 5 a 6 minuten onderweg. En dan hebben wij het nog niet eens over de bussen die nog veel verder weg zijn.

Daarnaast rijdt de trein op dit moment al voor aanvang Waalbrug op slakkengang, zeker zo’n 1-2km
  zondag 15 juli 2018 @ 11:36:09 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180485752
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:30 schreef Xetran het volgende:

[..]

Als ik aankom op 4B en naar 35 moet lopen, dan ben ik 5 a 6 minuten onderweg. En dan hebben wij het nog niet eens over de bussen die nog veel verder weg zijn.

Daarnaast rijdt de trein op dit moment al voor aanvang Waalbrug op slakkengang, zeker zo’n 1-2km
Ik zie niet in hoe het bouwen van een ingang aan de westzijde dat probleem oplost, en dat was waar ik in eerste instantie op reageerde. Qua sporenlayout is misschien nog best wat winst te behalen, maar de treinen richting Venlo blijven altijd ver weg en het busstation zie ik ze ook niet erg snel verplaatsen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 15 juli 2018 @ 11:37:09 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180485766
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben vanavond bij de Bailey Yard geweest in North Platt, Nebraska. De grootste ter wereld. Omg wat een treinenporno. Foto's zijn vanwege het licht niet heel goed gelukt maar zal er een paar uitzoeken als ik ergens langer dan één nacht ben en hier posten. Het geheel is 8 mijl lang en ik meen ergens gelezen te hebben dat het uitgebreid moet worden.
Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 juli 2018 @ 11:40:34 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180485804
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:28 schreef Salatrel het volgende:

[..]

het is de kerende trein vanuit Arnhem waar je op moet wachten. Overigens heb je daar alleen last van als je baanvaksnelheid doorknalt en de hc van de vertrekkende trein treuzelt en wacht op laatkomers.
ook dat ja, maar als de treinen uit Den Bosch aan een ander perron kunnen halteren hef je de problemen met de lengetebeperking voor de kerende IC's op of speelt dat niet meer in Nijmegen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 15 juli 2018 @ 11:53:39 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180486020
Ten opzichte van 'vroeger' zijn de tijden van de IC's richting Arnhem een paar minuten verschoven, waardoor de keertijd te kort is om ze meteen terug te laten rijden. Daardoor konden ze eerst allemaal op 1a, en nu niet meer. Alleen - mysterieus genoeg wordt 1a nu helemaal niet meer gebruikt.

Volgens mij moet de binnenkomende IC uit Den Helder naar 1a i.p.v. 4a, en ben je er dan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 15 juli 2018 @ 12:02:04 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180486209
quote:
5s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek? :?
Daarbij is Kijfhoek of Antwerpen vrijwel niks. Meer dan 100 sporen.
pi_180486381
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 juli 2018 @ 12:10:05 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180486404
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:09 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
De tunnels in de Betuweroute schijnen er wel op voorbereid te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180488600
quote:
_O_
Heel goed. Eindelijk eens zeggen waar het op staat.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:19:04 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180489022
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:57 schreef MTL het volgende:

[..]

_O_
Heel goed. Eindelijk eens zeggen waar het op staat.
Onzin, hij kletst een paar keer aardig uit z'n nek. Voorbeeld "Wij vinden het rijden met twee machinisten een goede oplossing, dus dat moet de vervoerder gewoon doen." -> zo werkt het natuurlijk niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 juli 2018 @ 14:19:30 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180489033
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De tunnels in de Betuweroute schijnen er wel op voorbereid te zijn
Dat klopt wel, dacht ik. Dat zou dan ook voor de viaducten moeten gelden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180489177
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onzin, hij kletst een paar keer aardig uit z'n nek. Voorbeeld "Wij vinden het rijden met twee machinisten een goede oplossing, dus dat moet de vervoerder gewoon doen." -> zo werkt het natuurlijk niet.
Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.

Overigens pak je er nu een detail uit. Waar het mij om gaat is dat de media heel snel met een heksenjacht begint (niet alleen bij het spoor) en dat van dingen die vervelend zijn, complete catastrofes gemaakt worden. Als dan ook nog eens je gesprekspartner via de media vanalles gaat lopen uitspugen, dan zou ik er ook wel behoorlijk klaar mee zijn.
Ja, er zijn fouten gemaakt. Nee, die zijn niet levensbedreigend. Ja, we gaan die oplossen, maar dat duurt een tijdje. In die tussentijd hebben we deze oplossing waarmee toch gestopt kan worden op Stadshagen.

[ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 15-07-2018 14:29:54 ]
pi_180489256
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:09 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
Alleen in Nederland of wereldwijd? In het noordoosten van de VS heb ik het gezien, dus daar bestaat het sowieso.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:28:50 #235
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_180489291
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ten opzichte van 'vroeger' zijn de tijden van de IC's richting Arnhem een paar minuten verschoven, waardoor de keertijd te kort is om ze meteen terug te laten rijden. Daardoor konden ze eerst allemaal op 1a, en nu niet meer. Alleen - mysterieus genoeg wordt 1a nu helemaal niet meer gebruikt.

Volgens mij moet de binnenkomende IC uit Den Helder naar 1a i.p.v. 4a, en ben je er dan.
Het probleem is niet de keertijd. Het knelpunt is ontstaan doordat er meer sprinters zijn gaan rijden. De IC uit Den Helder kan in de huidige dienstregeling niet binnenkomen op 1a omdat er ongeveer tegelijkertijd een sprinter van spoor 3 richting Arnhem vertrekt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 15 juli 2018 @ 14:31:26 #236
408813 crew  trein2000
pi_180489366
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:24 schreef MTL het volgende:

[..]

Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.
Ik neem aan geld. En dat snap ik, keolis heeft ingeschreven op die lijn met daarbij bepaalde omstandigheden. Als die dan later anders blijken hoeft keolis dat natuurlijk niet te gaan betalen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180489430
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik neem aan geld. En dat snap ik, keolis heeft ingeschreven op die lijn met daarbij bepaalde omstandigheden. Als die dan later anders blijken hoeft keolis dat natuurlijk niet te gaan betalen.
Uiteraard is het geld, dat weet ik ook wel. Maar dan moeten ze dat gewoon zeggen, en niet lopen schermen met 'de veiligheid'.
pi_180489902
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:27 schreef J.B. het volgende:

[..]

Alleen in Nederland of wereldwijd? In het noordoosten van de VS heb ik het gezien, dus daar bestaat het sowieso.
In nederland hebben we het totaal niet, alleen de betuweroute die een ruimte resvering heeft, dus wereldwijd.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Sport zondag 15 juli 2018 @ 15:45:33 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180491526
Dat brandde wel lekker in Hilversum gisteren: https://twitter.com/ProRail/status/1018484085486968832
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 15 juli 2018 @ 16:07:01 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180492061
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:24 schreef MTL het volgende:

[..]

Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.
Het in mijn ogen fout dat de opdrachtnemer van de provincie (dat is ProRail hier), nu gaat vertellen hoe een andere opdrachtnemer van die provincie (en private reizigersvervoerder) het probleem van ProRail mag oplossen. Ik heb ook nog geen idee van de definitieve oplossing gezien, en zo'n open einde constructie lijkt me terecht onacceptabel.

quote:
Overigens pak je er nu een detail uit. Waar het mij om gaat is dat de media heel snel met een heksenjacht begint (niet alleen bij het spoor) en dat van dingen die vervelend zijn, complete catastrofes gemaakt worden. Als dan ook nog eens je gesprekspartner via de media vanalles gaat lopen uitspugen, dan zou ik er ook wel behoorlijk klaar mee zijn.
Zo sec klopt het wat je zegt, maar waarschijnlijk weten we minder dan de helft van wat er zich achter de schermen afspeelt.

quote:
Ja, er zijn fouten gemaakt. Nee, die zijn niet levensbedreigend. Ja, we gaan die oplossen, maar dat duurt een tijdje. In die tussentijd hebben we deze oplossing waarmee toch gestopt kan worden op Stadshagen.
Het is meten met twee maten. Als een opdrachtnemer van ProRail dit soort fouten maakt, wordt dat ook niet met de mantel der liefde bedekt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')