Kaartverkoop? Gaat toch om overheidsinvesteringen per hoofd van bevolking?quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
De cijfers zijn gebaseerd op de kaartverkoop. Zwartrijders zijn niet meegerekend bij de cijfers
Hij heeft het over de reizigersaantallen per station, aap.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 07:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Kaartverkoop? Gaat toch om overheidsinvesteringen per hoofd van bevolking?
Er was veel bier vanavond. Zaterdag naar een van de grootste Yards van Noord Amerika <3quote:
Op basis van één jaar lijkt me hier weinig zinnigs over te zeggen.quote:Op donderdag 12 juli 2018 19:23 schreef dennistd het volgende:
Investering per hoofd van de bevolking in spoor-infrastructuur:
[ afbeelding ]
De DVL-er van dienst kon t pad van de goederentrein in een paar seconden op een passende plek slepen.quote:Op donderdag 12 juli 2018 07:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wij hebben ook plannormen. Tabellen vol met alle mogelijke conflictsituaties en hoe daar omheen te plannen.
Mijn gedachte. Je zou hier uit kunnen afleiden dat in Zwitserland de 20 jaar ervoor geen euro is geinvesteerd en er nu allemaal inhaal is.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 10:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Op basis van één jaar lijkt me hier weinig zinnigs over te zeggen.
De afgelopen 19 jaar hebben ze met het NRLA project om de spoor verbetering tussen noord en zuid Zwitserland alleen al 17,9 miljard Frank uitgegeven. Inhaal slag is het in ieder geval dus niet.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:44 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mijn gedachte. Je zou hier uit kunnen afleiden dat in Zwitserland de 20 jaar ervoor geen euro is geinvesteerd en er nu allemaal inhaal is.
Het is een compromis. De minister eist dat er 4x dag een trein tussen Den Haag en Brussel rijdt. Of dat nou nuttig is of niet. NS wil geen extra treinen rijden speciaal voor Den Haag, dus rijden er nu 4 treinen naar Den Haag ipv Amsterdam.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:52 schreef Jappie_Sea het volgende:
En waarom gaat er überhaupt een trein naar Den Haag? Het levert niemand reistijdwinst op (hij doet er op Belgie-Den Haag 15 minuten langer over dan de Trein naar Amsterdam met overstap in Breda). De enige die er eventueel baat bij hebben zijn de mensen die specifiek hun reis beginnen in den Haag HS, en dan liever 15 minuten langer onderweg zijn dan moeten overstappen, lijkt me niet dat dit er zoveel zijn dat er speciale treinen moeten worden ingelegd.
Nouja, de grote lijnen heb je wel te pakken want we weten dat Zwitsers enorm veel investeren en de Fransen en Duitsers heel weinig Dusjaquote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:39 schreef James1988 het volgende:
Hetzelfde geldt voor het Verenigd Koninkrijk... op dit moment lopen er een aantal grote infrastructuurprojecten (elektrificatie GWML, Schotland en Blackpool, Thameslink, Crossrail) maar er zijn ook jaren waarin dat er allemaal niet is. Een snapshot van één jaar zegt weinig.
Dan zijn jullie kort van memorie want deze cijfers komen vaker voorbij, ook in deze topic, en daarin staat Zwitserland consequent twee keer hoger dan het volgende land, of het nou gaat om totale uitgaven of aan investeringen.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:44 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mijn gedachte. Je zou hier uit kunnen afleiden dat in Zwitserland de 20 jaar ervoor geen euro is geinvesteerd en er nu allemaal inhaal is.
het gele is geen lamp, maar een "plaatje". Als de witte lamp brand, werkt de automatische overwegdetectie. Is de lamp gedoofd, moet er voor de overweg gestopt worden en handmatig "gesleuteld" worden.quote:Op maandag 9 juli 2018 13:18 schreef Goverman het volgende:
[..]
Deze foto intrigeerde me. En dan vooral vanwege het sein wat daar staat: dat staat op geel, maar er komt een trein vanuit de andere richting, op hetzelfde spoor. Een vraag voor de machinisten (en andere seinbeeldkenners): wat betekent dit sein op dit moment?
Mja. Donna, daar heb ik wel een mening over...quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:42 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De DVL-er van dienst kon t pad van de goederentrein in een paar seconden op een passende plek slepen.
Een nieuw treinpadje inleggen over een vergelijkbare afstand voor een Donna-er kost ongeveer 2 tot 3 uur werk.
naar de Zwarte Cross?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 16:24 schreef pitboer het volgende:
Waar ging de Kameel heen?Hij reed door Deventer richting Arnhem of Enschede.
10 minuten minder reistijd? Die ontgaat me.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 15:12 schreef b2py het volgende:
Er is trouwens gisteren ook afgesproken om Nijmegen te gaan verbouwen: https://twitter.com/harri(...)429171218407429?s=21
Dank.Dus kans groot dattie weer door Deventer komt?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 16:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
naar de Zwarte Cross?
Zo te zien ook gesignaleerd in Zutphen
https://www.somda.nl/forum/21197/Opvallende+dingen+14+juli/
Vermoedelijk omdat je niet zoals voorheen kilometers moet afleggen voordat je van trein naar uitgang bent?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 16:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
10 minuten minder reistijd? Die ontgaat me.
Je parkeert nu je fiets aan de westzijde, of je auto bij Qpark, loopt de tunnel in, checkt in en bovenaan de trap sta je meteen op perron 3/4 waar bijna alle treinen vertrekken. Alleen als mindervalide is het station inkomen aan de westzijde echt geen optie, maar voor de rest zie ik echt niet hoe het toevoegen van een 'echte' ingang aan die kant tijdswinst oplevert. Laat staan 10 minuten.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 17:18 schreef Xetran het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat je niet zoals voorheen kilometers moet afleggen voordat je van trein naar uitgang bent?
Dat zou kunnen, daar heb ik niet zo veel verstand van. Wat nu vooral tijd kost is dat je op de Waalbrug vaak staat te wachten tot de trein richting Arnhem voorlangs gekruist heeft, iets wat volgens mij te voorkomen is als spoor 1a weer meer wordt gebruikt.quote:En omdat de trein een stuk sneller binnen rijdt.
het is de kerende trein vanuit Arnhem waar je op moet wachten. Overigens heb je daar alleen last van als je baanvaksnelheid doorknalt en de hc van de vertrekkende trein treuzelt en wacht op laatkomers.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is momenteel een van de problemen van Nijmegen.
quote:Intercity's gebruiken bij het optrekken veel stroom en kunnen daarom niet stoppen op dit station. De Sprinters kunnen wel rijden. Plan uw reis met de planner van NS.nl
Er is maar weinig capaciteit beschikbaar rond Hilversum. IC's hebben over het algemeen meer vermogen nodig om op snelheid te komen en dat is er momenteel niet. Daardoor hebben ze besloten IC's zonder stop in Hilversum te laten rijden en enkel Sprinters te laten stoppen.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 23:43 schreef Fixers het volgende:
Dat bij Hilversum: na die brand in het onderstation rijden er geen intercity's omdat deze teveel stroom verbruiken. Is dat omdat een optrekkende ICM zoveel meer stroom verbruikt dan een SLT, of is het totaal van stroomverbruik van IC's + stoptreinen samen gewoonte teveel?
Van NS.nl:
[..]
Als er alleen maar stoptreinen hadden gereden, had de helft van de stoptreinen moeten doorrijden. IC of stoptrein maakt niet zo veel uit. Ik heb trouwens foto's gezien en het is een bende.quote:Op zondag 15 juli 2018 09:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Er is maar weinig capaciteit beschikbaar rond Hilversum. IC's hebben over het algemeen meer vermogen nodig om op snelheid te komen en dat is er momenteel niet. Daardoor hebben ze besloten IC's zonder stop in Hilversum te laten rijden en enkel Sprinters te laten stoppen.
Hij vliegt een paar keer behoorlijk uit de bocht. En echt stevig, ook weinig politiek sensitief.quote:Op zondag 15 juli 2018 10:02 schreef Piles het volgende:
Pier is boos: https://www.destentor.nl/(...)perlijntje~ae7d86c5/
Als ik aankom op 4B en naar 35 moet lopen, dan ben ik 5 a 6 minuten onderweg. En dan hebben wij het nog niet eens over de bussen die nog veel verder weg zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je parkeert nu je fiets aan de westzijde, of je auto bij Qpark, loopt de tunnel in, checkt in en bovenaan de trap sta je meteen op perron 3/4 waar bijna alle treinen vertrekken. Alleen als mindervalide is het station inkomen aan de westzijde echt geen optie, maar voor de rest zie ik echt niet hoe het toevoegen van een 'echte' ingang aan die kant tijdswinst oplevert. Laat staan 10 minuten.
[..]
Dat zou kunnen, daar heb ik niet zo veel verstand van. Wat nu vooral tijd kost is dat je op de Waalbrug vaak staat te wachten tot de trein richting Arnhem voorlangs gekruist heeft, iets wat volgens mij te voorkomen is als spoor 1a weer meer wordt gebruikt.
Ik zie niet in hoe het bouwen van een ingang aan de westzijde dat probleem oplost, en dat was waar ik in eerste instantie op reageerde. Qua sporenlayout is misschien nog best wat winst te behalen, maar de treinen richting Venlo blijven altijd ver weg en het busstation zie ik ze ook niet erg snel verplaatsen.quote:Op zondag 15 juli 2018 11:30 schreef Xetran het volgende:
[..]
Als ik aankom op 4B en naar 35 moet lopen, dan ben ik 5 a 6 minuten onderweg. En dan hebben wij het nog niet eens over de bussen die nog veel verder weg zijn.
Daarnaast rijdt de trein op dit moment al voor aanvang Waalbrug op slakkengang, zeker zo’n 1-2km
Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek?quote:Op zondag 15 juli 2018 08:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben vanavond bij de Bailey Yard geweest in North Platt, Nebraska. De grootste ter wereld. Omg wat een treinenporno. Foto's zijn vanwege het licht niet heel goed gelukt maar zal er een paar uitzoeken als ik ergens langer dan één nacht ben en hier posten. Het geheel is 8 mijl lang en ik meen ergens gelezen te hebben dat het uitgebreid moet worden.
ook dat ja, maar als de treinen uit Den Bosch aan een ander perron kunnen halteren hef je de problemen met de lengetebeperking voor de kerende IC's op of speelt dat niet meer in Nijmegen?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 19:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het is de kerende trein vanuit Arnhem waar je op moet wachten. Overigens heb je daar alleen last van als je baanvaksnelheid doorknalt en de hc van de vertrekkende trein treuzelt en wacht op laatkomers.
Daarbij is Kijfhoek of Antwerpen vrijwel niks. Meer dan 100 sporen.quote:Op zondag 15 juli 2018 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek?
De tunnels in de Betuweroute schijnen er wel op voorbereid te zijnquote:Op zondag 15 juli 2018 12:09 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
quote:Op zondag 15 juli 2018 10:02 schreef Piles het volgende:
Pier is boos: https://www.destentor.nl/(...)perlijntje~ae7d86c5/
Onzin, hij kletst een paar keer aardig uit z'n nek. Voorbeeld "Wij vinden het rijden met twee machinisten een goede oplossing, dus dat moet de vervoerder gewoon doen." -> zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 juli 2018 13:57 schreef MTL het volgende:
[..]
Heel goed. Eindelijk eens zeggen waar het op staat.
Dat klopt wel, dacht ik. Dat zou dan ook voor de viaducten moeten gelden.quote:Op zondag 15 juli 2018 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De tunnels in de Betuweroute schijnen er wel op voorbereid te zijn
Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.quote:Op zondag 15 juli 2018 14:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onzin, hij kletst een paar keer aardig uit z'n nek. Voorbeeld "Wij vinden het rijden met twee machinisten een goede oplossing, dus dat moet de vervoerder gewoon doen." -> zo werkt het natuurlijk niet.
Alleen in Nederland of wereldwijd? In het noordoosten van de VS heb ik het gezien, dus daar bestaat het sowieso.quote:Op zondag 15 juli 2018 12:09 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
Het probleem is niet de keertijd. Het knelpunt is ontstaan doordat er meer sprinters zijn gaan rijden. De IC uit Den Helder kan in de huidige dienstregeling niet binnenkomen op 1a omdat er ongeveer tegelijkertijd een sprinter van spoor 3 richting Arnhem vertrekt.quote:Op zondag 15 juli 2018 11:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ten opzichte van 'vroeger' zijn de tijden van de IC's richting Arnhem een paar minuten verschoven, waardoor de keertijd te kort is om ze meteen terug te laten rijden. Daardoor konden ze eerst allemaal op 1a, en nu niet meer. Alleen - mysterieus genoeg wordt 1a nu helemaal niet meer gebruikt.
Volgens mij moet de binnenkomende IC uit Den Helder naar 1a i.p.v. 4a, en ben je er dan.
Ik neem aan geld. En dat snap ik, keolis heeft ingeschreven op die lijn met daarbij bepaalde omstandigheden. Als die dan later anders blijken hoeft keolis dat natuurlijk niet te gaan betalen.quote:Op zondag 15 juli 2018 14:24 schreef MTL het volgende:
[..]
Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.
Uiteraard is het geld, dat weet ik ook wel. Maar dan moeten ze dat gewoon zeggen, en niet lopen schermen met 'de veiligheid'.quote:Op zondag 15 juli 2018 14:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik neem aan geld. En dat snap ik, keolis heeft ingeschreven op die lijn met daarbij bepaalde omstandigheden. Als die dan later anders blijken hoeft keolis dat natuurlijk niet te gaan betalen.
In nederland hebben we het totaal niet, alleen de betuweroute die een ruimte resvering heeft, dus wereldwijd.quote:Op zondag 15 juli 2018 14:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
Alleen in Nederland of wereldwijd? In het noordoosten van de VS heb ik het gezien, dus daar bestaat het sowieso.
Het in mijn ogen fout dat de opdrachtnemer van de provincie (dat is ProRail hier), nu gaat vertellen hoe een andere opdrachtnemer van die provincie (en private reizigersvervoerder) het probleem van ProRail mag oplossen. Ik heb ook nog geen idee van de definitieve oplossing gezien, en zo'n open einde constructie lijkt me terecht onacceptabel.quote:Op zondag 15 juli 2018 14:24 schreef MTL het volgende:
[..]
Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.
Zo sec klopt het wat je zegt, maar waarschijnlijk weten we minder dan de helft van wat er zich achter de schermen afspeelt.quote:Overigens pak je er nu een detail uit. Waar het mij om gaat is dat de media heel snel met een heksenjacht begint (niet alleen bij het spoor) en dat van dingen die vervelend zijn, complete catastrofes gemaakt worden. Als dan ook nog eens je gesprekspartner via de media vanalles gaat lopen uitspugen, dan zou ik er ook wel behoorlijk klaar mee zijn.
Het is meten met twee maten. Als een opdrachtnemer van ProRail dit soort fouten maakt, wordt dat ook niet met de mantel der liefde bedekt.quote:Ja, er zijn fouten gemaakt. Nee, die zijn niet levensbedreigend. Ja, we gaan die oplossen, maar dat duurt een tijdje. In die tussentijd hebben we deze oplossing waarmee toch gestopt kan worden op Stadshagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |