abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195084270
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:43 schreef Piva het volgende:

[..]

Het is ook grappig om te zien hoe snel ze nog eens 175m kopen! Dat een bedrijf koopt voor de baance sheet gebeurd overigens sneller dan ik had verwacht. Geniale move. Binnen no time gaat de bitcoin stack belangrijker zijn voor het bedrijf dan de orginele activiteiten.. Het wordt eigenlijk gewoon een bitcoin holding ala Berkshire.

Ben benieuwd of een ander bedrijf in 2020 nog gaat volgen. 2021 kan wel eens te laat zijn om even 40k bitcoin van de markt te halen wanneer de hype weer terug is.
Het is ook interessant wat het met de aandelenkoers van het bedrijf heeft gedaan. Veel andere bedrijven zullen daar naar kijken, maar het mooie is dat de meeste bedrijven niet zoveel BTC op hun balance sheet kunnen zetten (tegen die prijs).
Uitvinder van de biersmiley.
pi_195085259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:54 schreef dimmak het volgende:
maar het mooie is dat de meeste bedrijven niet zoveel BTC op hun balance sheet kunnen zetten (tegen die prijs).
Idd, zodra een paar bedrijven gaan volgen komt hyperbitcoinization snel om de hoek kijken..

Ben benieuwd of ze de knoop durven doorhakken terwijl bitcoin in de next bull snel omhoog gaat. Misschien wel omdat als het rond de 50k is we door de 1Trillion mcap gaan en dit weer extra krediet geeft aan bitcoin.
pi_195092983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:26 schreef dimmak het volgende:

[..]

[ twitter ]
En door.
sick
జ్ఞ‌ా
pi_195104123
Kraken Wins Bank Charter Approval

Be your own bank *)
pi_195105171
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:40 schreef Piva het volgende:
Kraken Wins Bank Charter Approval

Be your own bank *)
Shitcoin bank? :P Maar wel heel tof nieuws. Gister een thread op Twitter gelezen maar er zat aardig wat werk in. Wel mooi dat de staat Wyoming zo meehielp. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_195106495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:48 schreef dimmak het volgende:

[..]

Shitcoin bank? :P Maar wel heel tof nieuws. Gister een thread op Twitter gelezen maar er zat aardig wat werk in. Wel mooi dat de staat Wyoming zo meehielp. :)
Waarschijnlijk, Maar wel een goede stap in de juiste richting, zolang de huidige spelers zich niet gaan aanpassen zullen nieuwe bitcoin spelers de huidige markt over gaan nemen. Prachtig om te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2020 11:13:07 ]
pi_195106527

Michael van Microstragies is diep in de rabbit hole overigens damnn.
pi_195109330
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:14 schreef Piva het volgende:

Michael van Microstragies is diep in de rabbit hole overigens damnn.
Zojuist in de auto beluisterd. Ik was al bullish, maar dit is ff next level bullish.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_195110450
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:58 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zojuist in de auto beluisterd. Ik was al bullish, maar dit is ff next level bullish.
Hij denkt precies hetzelfde zoals ik er over denk. Dat zulke mensen ook bij bitcoin uitkomen en dezelde bronnen lezen als ons is alles zeggend.

Zoveel cash geld hebben bedrijven. Nu de inflatie echt begint te komen gaan deze bedrijven daar wel even over nadenken. Er gaan vele mensen zoals dit bedrijff/deze ceo volgen.

Bullisher dan dit kan eigenlijk niet :@
pi_195440142
BTC / [Bitcoin] Hoe sats te stacken zonder geld (voor beginners!)

Ik heb een topic aangemaakt voor beginners om kennis te maken met Bitcoin. Iemand misschien nog aanvullingen?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_195462251
twitter

Strike heeft nu ook onchain ondersteuning én komt binnenkort naar Europa. *O*

Verder heeft Bottlepay Nederlandse Lightning dev Joost Jager toegevoegd aan het team. Dat beloofd een prachtige app te worden voor Bitcoin adoptie.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_195507016
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:26 schreef dimmak het volgende:

[..]

[ twitter ]
En door.
twitter


Én nog meer door.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_195713830
Gebeurt veel.
Kan nog wel eens heel groot worden, dat bitcoin
జ్ఞ‌ా
pi_195762873
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:06 schreef µ het volgende:
Gebeurt veel.
Kan nog wel eens heel groot worden, dat bitcoin
"Kan"? Het gaat gebeuren, deze bull wordt beter dan alle vorige bulls. Real/smart geld is eindelijk ook aan het binnendringen.
pi_195768328
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:26 schreef dimmak het volgende:

[..]

[ twitter ]
En door.
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_195770434
Microstrategy is al zo'n $60 million up in bitcoin. Lol, meer bedrijven gaan deze move kopieren, grappig hoe weak hands eruit geschut worden en zulke partijen tien duizenden bitcoins opkopen.

Corporate fomo samen met retail fomo wordt echt genieten :+ Nog een grote centrale bank die een paar biljoen print en het is vuurwerk.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2020 18:44:13 ]
pi_195792066
$13k
జ్ఞ‌ా
pi_195792078
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:55 schreef Piva het volgende:

[..]

"Kan"? Het gaat gebeuren, deze bull wordt beter dan alle vorige bulls. Real/smart geld is eindelijk ook aan het binnendringen.
troll.jpg
జ్ఞ‌ా
pi_195818724
twitter
pi_195887244
BTC stoomt flink door, > $13.500 nu. De high van juni 2019 ($13.880) is bijna gepasseerd. :7

[ Bericht 4% gewijzigd door Tourniquet op 27-10-2020 17:29:08 ]
pi_195888222
Het verbaast me dat het nog vrij rustig is in dit topic
pi_195889538
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:46 schreef Meneerik3 het volgende:
Het verbaast me dat het nog vrij rustig is in dit topic
Wat er nu aan de hand is, is geen verrassing voor de Bitcoin FOK!ker.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_195902569
Nu een goed moment om te investeren. Of zal de die snel weer wat dalen?
  MOL-held woensdag 28 oktober 2020 @ 12:47:55 #175
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195902816
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:35 schreef Jvanderplas het volgende:
Nu een goed moment om te investeren. Of zal de die snel weer wat dalen?
Als de donder investeren, want de prijs zal niet meer significant dalen.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_195906566
Haha momentje
జ్ఞ‌ా
pi_195932840
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:47 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Als de donder investeren, want de prijs zal niet meer significant dalen.
Thanks. Ik wil gaan investeren omdat ik er door de samenwerking met paypal nu wel echt toekomst in zie. Maar tegelijkertijd is de "koers" nu wel hoog, dus daarom vroeg ik het me af
  MOL-held donderdag 29 oktober 2020 @ 20:42:52 #178
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195933034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:35 schreef Jvanderplas het volgende:

[..]

Thanks. Ik wil gaan investeren omdat ik er door de samenwerking met paypal nu wel echt toekomst in zie. Maar tegelijkertijd is de "koers" nu wel hoog, dus daarom vroeg ik het me af
De prijs is maar op enkele momenten een beetje hoger geweest dan nu (met één hoogtepunt eind 2017), maar hou je vast aan je stoel als je geïnvesteerd hebt.. het gaat volgend jaar een wilde rit omhoog worden! 8-)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_195933405
Iemand die mij kan helpen? Ik wil bitcoins sturen, maar krijg deze melding:

quote:
There was a problem sending your transaction Uneconomical UTXO requested [type: 2 (limit 37380), txOut.val: 16853, required: 162617]
Via Google word ik niet wijzer. De gekochte bitcoins staan nog wel onbevestigd, ligt het daaraan?
  MOL-held donderdag 29 oktober 2020 @ 21:31:34 #180
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195934329
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:56 schreef Mylene het volgende:
Uneconomical UTXO requested
Je wilt waarschijnlijk een heel klein beetje BTC versturen (geen hele bitcoin, maar een paar satoshi)? De melding die je krijgt betekend dat één van de niet-bestede transactieoutputs (UTXO) in je wallet een lagere waarde heeft dan de kosten om deze te versturen.

Op de blockchain worden transacties bijgehouden in de vorm van verschillende transactie-outputs. Bij elke nieuwe transactie wordt er ten minste één nieuwe transactie-output gemaakt. Hoewel in je wallet je saldo als een bedrag wordt weergegeven bestaat het saldo onder de motorkap in feite uit een of meerdere UTXO's. Om een UTXO uit te geven wordt er een input toegevoegd aan een transactie. Transactiekosten worden betaald per byte aan gegevens. Als een invoer bijvoorbeeld 148 bytes zou gebruiken, en het huidige fee is 100 satoshi per byte dan zou het 14.800 satoshi kosten om een UTXO uit te geven. Als de waarde van de UTXO bijvoorbeeld slechts 4.000 satoshi was, kost het meer om het uit te geven dan zijn waarde - het is oneconomisch om het uit te geven.

Mogelijk kunt je de fout omzeilen door een lagere fee mee te geven. Houd er rekening mee dat dit er waarschijnlijk toe leidt dat de bevestiging van de transactie lang duurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door XMN8R op 29-10-2020 21:38:03 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_195937669
quote:
3s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:31 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Je wilt waarschijnlijk een heel klein beetje BTC versturen (geen hele bitcoin, maar een paar satoshi)? De melding die je krijgt betekend dat één van de niet-bestede transactieoutputs (UTXO) in je wallet een lagere waarde heeft dan de kosten om deze te versturen.

Op de blockchain worden transacties bijgehouden in de vorm van verschillende transactie-outputs. Bij elke nieuwe transactie wordt er ten minste één nieuwe transactie-output gemaakt. Hoewel in je wallet je saldo als een bedrag wordt weergegeven bestaat het saldo onder de motorkap in feite uit een of meerdere UTXO's. Om een UTXO uit te geven wordt er een input toegevoegd aan een transactie. Transactiekosten worden betaald per byte aan gegevens. Als een invoer bijvoorbeeld 148 bytes zou gebruiken, en het huidige fee is 100 satoshi per byte dan zou het 14.800 satoshi kosten om een UTXO uit te geven. Als de waarde van de UTXO bijvoorbeeld slechts 4.000 satoshi was, kost het meer om het uit te geven dan zijn waarde - het is oneconomisch om het uit te geven.

Mogelijk kunt je de fout omzeilen door een lagere fee mee te geven. Houd er rekening mee dat dit er waarschijnlijk toe leidt dat de bevestiging van de transactie lang duurt.
Dank je wel voor je uitgebreid antwoord. Dit is het antwoord dat ik kreeg van de klantenservice.

quote:
Thank you for contacting our support team,

If you encountered an error, such as There was a problem sending your transaction Uneconomical UTXO requested [type: 1 (limit 40392), txOut.val: 7000, required: 53187], when you tried to send out BTC, which indicated to you that if you want to send out 7000 satoshi, there will be not less than 53187 satoshi in your wallet under current BTC network fee.
As we known, miners prefer choosing to pack the transaction which owns high fee when you send out BTC to BTC network and wait for confirmation by miners, so there are several recommended transaction fee.
The reason for insufficient amount of UTXO or insufficient balance as below:
1. There are so many small UTXO in your wallet, bringing about construction transaction volume being too large and higher transaction fee.
2. Due to the reduction in hashrate, BTC network is more congested and the transaction fee is higher.
Tips: We recommend that you'd better not send out BTC, if there is smaller balance in your wallet or it is not urgent. If you insist on transfering BTC, please try to reduce the amount of BTC until it's successful.

Best regards,
Linda
BTC.com Technical Support
Het gaat om een bedrag van 120 euro in bitcoins. Dus het 1 een lagere prioriteit? of 2 een lagere bedrag, mogelijk 2 maal 60? Naast het niet verzenden.
  MOL-held vrijdag 30 oktober 2020 @ 05:56:29 #182
44635 XMN8R
mag dat?
pi_195937922
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 03:19 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dank je wel voor je uitgebreid antwoord. Dit is het antwoord dat ik kreeg van de klantenservice.
[..]

Het gaat om een bedrag van 120 euro in bitcoins. Dus het 1 een lagere prioriteit? of 2 een lagere bedrag, mogelijk 2 maal 60? Naast het niet verzenden.
Wat een slecht geschreven stuk door een klantenservice.. maar dat terzijde.

Je hebt in het verleden waarschijnlijk regelmatig voor kleine bedragen in bitcoin gekocht, verschoven of verkocht?
Of je hebt bijvoorbeeld een keer voor 0.00050 BTC gekocht en daarna 0,00045 BTC verkocht (incl. fee)?
Of je houdt na het versturen van die 120 euro maar een miniem beetje bitcoin over?

Jouw wallet staat op de achtergrond waarschijnlijk vol met kleine transacties. Om voor 120 euro te verplaatsen (verkopen) moeten in jouw geval waarschijnlijk veel kleine transacties worden samengevoegd, wat de totale transactie vrij groot maakt en daardoor is er meer fee nodig om je transactie te verzenden (eigenlijk om de miner je transactie te laten accepteren). Uiteindelijk blijven er veel kleine transacties over (dust) die los van elkaar (of zelfs tesamen) te klein zijn voor de fee die het kost om ze te verplaatsen/verkopen.

Ofwel: er zou na deze transactie een dusdanig klein deel aan BTC over blijven dat het met de huidige fee-rate niet rendabel is om dat in de toekomst te versturen.

Oplossingen:
• Verstuur voor een kleiner bedrag, zodat er meer BTC over blijft (minder dust).
• Verlaag de fee, met het risico dat het niet of heel laat wordt geaccepteerd door een miner.
• Wacht met versturen totdat de transaction-fee lager wordt.

Geen oplossingen:
• Twee keer voor 60 euro verkopen; de eerste keer zal misschien wel lukken, maar bij de tweede keer zal je dezelfde foutmelding krijgen. Probeer eerst eens 110 euro te versturen, dan 100 euro.. net zo lang tot het lukt.
• Verhogen van de fee voor het versturen van 120 euro leidt tot dezelfde foutmelding, omdat er dan nóg minder overblijft. En dat restant is dan tegen de huidige fees niet te verkopen, omdat de fee dan hoger zou zijn dan het te versturen volume BTC. (Tenzij je het voor elkaar krijgt om precies op nul uit te komen (te versturen BTC+fee=huidig saldo), maar dat is erg lastig)

[ Bericht 1% gewijzigd door XMN8R op 30-10-2020 06:11:15 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_195944867
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 05:56 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Oplossingen:
• Verstuur voor een kleiner bedrag, zodat er meer BTC over blijft (minder dust).
• Verlaag de fee, met het risico dat het niet of heel laat wordt geaccepteerd door een miner.
• Wacht met versturen totdat de transaction-fee lager wordt.

Geen oplossingen:
• Twee keer voor 60 euro verkopen; de eerste keer zal misschien wel lukken, maar bij de tweede keer zal je dezelfde foutmelding krijgen. Probeer eerst eens 110 euro te versturen, dan 100 euro.. net zo lang tot het lukt.
• Verhogen van de fee voor het versturen van 120 euro leidt tot dezelfde foutmelding, omdat er dan nóg minder overblijft. En dat restant is dan tegen de huidige fees niet te verkopen, omdat de fee dan hoger zou zijn dan het te versturen volume BTC. (Tenzij je het voor elkaar krijgt om precies op nul uit te komen (te versturen BTC+fee=huidig saldo), maar dat is erg lastig)
Ik heb het grotendeels naar een andere wallet geloodst om vanuit daar de betaling te doen. Er staat op mijn BTC wallet nu nog een klein bedrag, iets meer dan 10 euro. Bedankt voor je hulp, erg fijn :).

Ja, en in het verleden vaak kleine betalingen gedaan.
pi_195988871
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:35 schreef Jvanderplas het volgende:

[..]

Thanks. Ik wil gaan investeren omdat ik er door de samenwerking met paypal nu wel echt toekomst in zie. Maar tegelijkertijd is de "koers" nu wel hoog, dus daarom vroeg ik het me af
Wat is hoog? Vergelijk je de totale market waarde van Bitcoin met Apple dan is alleen Apple al 7x groter.

Toch kost een aandeel Apple "slechts" $100.. Je hoeft geen hele bitcoin te kopen. $100 in bitcoin geeft je een 7x zo'n groot stuk van de gehele pizza dan een Apple aandeel je zou geven.

Als je echt naar waarde wilt kijken, dus altijd naar totale marktwaardes kijken en nooit naar gedeeltes, dit geeft een erg vertekend beeld.
pi_196056986
$14.200 :D
pi_196069615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:44 schreef Tourniquet het volgende:
$14.200 :D
$14600,-*
pi_196075426
$15K *O*

In dit tempo hebben we nog dit jaar een nieuwe ATH. En nog doodse stilte in de media...
pi_196075632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:50 schreef Tourniquet het volgende:
$15K *O*

In dit tempo hebben we nog dit jaar een nieuwe ATH. En nog doodse stilte in de media...
Bij de laatste grote stijging kwam de media pas ver na de nieuwe ATH.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196090834
https://tweakers.net/nieu(...)-road-in-beslag.html

Ik werd al een beetje angstig bij het bewegen van die bitcoin. Maar Als de VS ze heeft worden ze toch verkocht dmv een veiling dus geen dump. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196116575
FF kijken of we dit weekend boven die 15k$ blijven :o
జ్ఞ‌ా
pi_196278694
Eerste tekenen van een ekte bitcoin bullrun! Geweldig om te zien hoe gemakkelijk we opeens richting the ATH gaan..

Veel nieuwe interesse vanuit traditional finance opeens.
pi_196280687
twitter


Bull market confirmed.
pi_196282133
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:36 schreef Piva het volgende:
Eerste tekenen van een ekte bitcoin bullrun! Geweldig om te zien hoe gemakkelijk we opeens richting the ATH gaan..

Veel nieuwe interesse vanuit traditional finance opeens.
En de echte hype van media (en familieleden :P) is er nog niet eens.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196285488
En..... we zitten op $17K :7 _O_

En nog steeds geen enkele hype. :P



Wat een rally. :o

[ Bericht 23% gewijzigd door Tourniquet op 17-11-2020 13:59:56 ]
pi_196290015
prachtig om te zien:



18k vandaag nog.
100k dit jaar nog.
pi_196290986
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 18:18 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
prachtig om te zien:

[ afbeelding ]

18k vandaag nog.
100k dit jaar nog.
:) 100k daar geloof ik niet in. Maar als je goed luistert naar het world economisch forum en de global reset dan is bitcoin een veilige haven. En ik was ooit zeer sceptisch en was meer fan van goud als spaarmiddel. Maar ik ben nu wel overtuigd dat crypto de toekomst is.
pi_196308268
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

:) 100k daar geloof ik niet in. Maar als je goed luistert naar het world economisch forum en de global reset dan is bitcoin een veilige haven. En ik was ooit zeer sceptisch en was meer fan van goud als spaarmiddel. Maar ik ben nu wel overtuigd dat crypto de toekomst is.
Dus je gelooft niet in een x5 maar wel dat bitcoin een veilige haven wordt tijdens een global reset.

Bitcoin @$100k is net zoveel waard als uhm de market cap van Amazon... De FED alleen al heeft dit jaar meer geprint dan dat :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:06 schreef dimmak het volgende:

[..]

En de echte hype van media (en familieleden :P) is er nog niet eens.
Ik begin nu weer beetje gesprekken te zien en mensen die waarschijnlijk al jaren holden er weer over durven te praten en beginnen te promoten.

De bull market is deze keer vooral gestimuleerd door big money (Tudor, Pal, Saylor, etc).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2020 19:50:35 ]
pi_196308469
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:48 schreef Piva het volgende:

[..]

Dus je gelooft niet in een x5 maar wel dat bitcoin een veilige haven wordt tijdens een global reset.

Bitcoin @$100k is net zoveel waard als uhm de market cap van Amazon... De FED alleen al heeft dit jaar meer geprint dan dat :')
[..]

Ik begin nu weer beetje gesprekken te zien en mensen die waarschijnlijk al jaren holden er weer over durven te praten en beginnen te promoten.

De bull market is deze keer vooral gestimuleerd door big money (Tudor, Pal, Saylor, etc).
Mogelijk achter 10 jaar. Maar wat kun je dan nog voor 100k kopen? Dat is de vraag.
Maar op korte termijn waar al die YouTube etc. het over hebben is wat mij betreft te euforisch.

Uiteraard het zou erg mooi zijn, maar ik ben op dat gebied erg voorzichtig. Maar net als goud of andere edelmetalen is het voor de lange termijn een prima spaarmiddel en daarmee een veilige haven.
pi_196332905
Ik weet niet of jullie het hebben gevolgd, maar DNB heeft dit voorjaar nieuw beleid ingevoerd rond het toezicht en de eisen die gesteld worden aan cryptobedrijven om te mogen opereren op de Nederlandse markt. Echter pas eind september werd duidelijk dat de voorwaarden voor registratie veel strenger uitpakten dan in de wet staat.

https://bitonic.nl/news/211/registratieproces-bitonic

Op 21 november verloopt de overgangsperiode van 6 maanden. Momenteel hebben 11 bedrijven een goedkeuring gekregen:
https://www.dnb.nl/toezic(...)ter/WWFTAC/index.jsp

Consequentie is dus dat het maken van een account bij een Nederlandse broker of exchange veel intensiever zal zijn en bij transacties extra informatie nodig is, je moet bijv. d.m.v. screenshots of het signen van een transactie kunnen aantonen dat je zelf eigenaar bent van een bitcoinadres.
https://bitonic.nl/news/2(...)registratie-aanvraag

https://bitcoin.nl/nieuws(...)stratieprocedure-516

quote:
DNB gaf echter aan dat óók gecontroleerd moet worden of de klant daadwerkelijk het beheer heeft over de wallet. DNB stelde whitelisting van bitcoinadressen en verificatie van eigenaarschap van de wallet verplicht, bijvoorbeeld via een zogenaamde pennycheck.

Die eis kon op weinig begrip rekenen, omdat dit verder gaat dan de wet en feitelijk weinig toevoegt. De eis is daarbij strenger dan die voor banken, creditcardmaatschappijen, wisselkantoren en andere financiële instellingen. Voor bankoverschrijvingen naar het buitenland hoef je immers niet eerst aan de ontvanger te vragen om een cent over te boeken in verband met een sanctiecontrole.
quote:
DNB wil, zo lijkt het, dat Bitcoinbedrijven in staat zijn om Bitcoinwallets aan enkele identiteiten te koppelen, alsof het een bankrekening is. Aangezien Bitcoin niet op basis van identiteit werkt is dat praktisch en technisch onwerkbaar. Je kan immers nooit écht aantonen of iemand de echte of enige eigenaar is van de toegangscode waarmee een wallet is te beheren.

Witwas-geldezels en criminelen kunnen immers ook bij een systeem van verificatiecodes en whitelisting prima deze controles omzeilen; je vangt er geen boeven mee. Voor normale consumenten werpt het echter drempels op die het gebruik en de mogelijkheden van Bitcoin enorm beperken. Bitcoinwallets werken bovendien dusdanig dat ze voor iedere transactie een nieuw bitcoinadres gebruiken.

De onuitvoerbaarheid van zo'n vergaande verificatie werd in een eerder stadium ook al eens bevestigd door het Ministerie van Financiën, dat de mogelijkheid in de Memorie van Toelichting bij de wet ook van tafel veegde. In de plaats daarvan werd een meer risico gebaseerde benadering beschreven op basis van gebruikersprofielen.

Toch lijkt DNB als uitvoerende toezichthouder het anders te zien. Volgens DNB waren de strenge regels en verificaties altijd al de bedoeling en moeten Bitcoinbedrijven zelf met een gepaste oplossing aankomen, zonder aan te willen geven wat dat precies zou moeten zijn. Bitcoinbedrijven hebben tot 21 november om ergens mee op de proppen te komen en lukt dat niet, dan krijgen ze geen registratie.

De 25 Bitcoinbedrijven die aan de bel trekken zien het somber in. Gezien het korte tijdsbestek om aan de registratie-eisen te voldoen ontstaat er een grote druk op de bedrijven aangezien ze zonder registratie zullen moeten sluiten. De tijd dringt.
De bedrijven zijn het hier niet mee eens en hebben gezamenlijk een open brief opgesteld:
https://bitonic.nl/public/2020-11-02-Fin-VBNL-DNB-MvF.pdf

[ Bericht 3% gewijzigd door Tourniquet op 20-11-2020 13:59:10 ]
pi_196334091
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:01 schreef Tourniquet het volgende:
Ik weet niet of jullie het hebben gevolgd, maar DNB heeft dit voorjaar nieuw beleid ingevoerd rond het toezicht en de eisen die gesteld worden aan cryptobedrijven om te mogen opereren op de Nederlandse markt. Echter pas op eind september werd duidelijk dat de voorwaarden voor registratie veel strenger uitpakten dan in de wet staat.

https://bitonic.nl/news/211/registratieproces-bitonic

Op 21 november verloopt de overgangsperiode van 6 maanden. Momenteel hebben 11 bedrijven een goedkeuring gekregen:
https://www.dnb.nl/toezic(...)ter/WWFTAC/index.jsp

Consequentie is dus dat het maken van een account bij een Nederlandse broker of exchange veel intensiever zal zijn en bij transacties extra informatie nodig is, je moet bijv. d.m.v. screenshots of het signen van een transactie kunnen aantonen dat je zelf eigenaar bent van een bitcoinadres.
https://bitonic.nl/news/2(...)registratie-aanvraag

https://bitcoin.nl/nieuws(...)stratieprocedure-516
[..]

[..]

De bedrijven zijn het hier niet mee eens en hebben gezamenlijk een open brief opgesteld:
https://bitonic.nl/public/2020-11-02-Fin-VBNL-DNB-MvF.pdf
Heel achterlijk en bedrijven plus andere voorvechters zijn er al lang mee bezig zonder resultaat helaas. Regulatie is niet zo'n probleem, maar de manier waarop kan echt niet. Meest schrijnende was het debat in de eerste kamer waar slechts een enkeling kennis van zaken toonde. Een volledig beleid opgezet door onbenullen.

Het enige wat ze met die brief bereikt hebben is overigens meer tijd. :') Thanks alot

[ Bericht 3% gewijzigd door dimmak op 20-11-2020 14:03:31 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196337108
Dit weekend ATH in usd ($20.189) en dan een correctie?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_196350425
Wat een weken <3
జ్ఞ‌ా
pi_196375740
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:18 schreef recursief het volgende:
Dit weekend ATH in usd ($20.189) en dan een correctie?
Weekenddips zijn ook nu weer gewoon aan de orde. ;) Koopmoment in het weekend.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196389372
$19K :Y
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:28:23 #205
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_196389710
Heeeel eventjes aangetikt. Lekker man :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_196390363
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:28 schreef Rossdale het volgende:
Heeeel eventjes aangetikt. Lekker man :D
Inderdaad, ik hoopte op een flinke correctie om nog wat aan te vullen, maar die blijft voor alsnog uit.
pi_196390738
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Inderdaad, ik hoopte op een flinke correctie om nog wat aan te vullen, maar die blijft voor alsnog uit.
Er bloeden nu wat alts. Wellicht dat dat nog voor een volgend sprongetje van BTC gaat zorgen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  dinsdag 24 november 2020 @ 13:19:32 #208
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_196391166
Ik vermoed dat hij de 20k aan gaat tikken en dan knallen er heel veel sellorders in. Correctie naar 18k of lager en dan mogen de altcoins weer een beetje bijtrekken :)
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 13:57:12 #209
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196391635
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:19 schreef Rossdale het volgende:
Ik vermoed dat hij de 20k aan gaat tikken en dan knallen er heel veel sellorders in. Correctie naar 18k of lager en dan mogen de altcoins weer een beetje bijtrekken :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_196391875
Ja de glazen bolletjes zijn weer schoongepoetst.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 24 november 2020 @ 15:53:48 #211
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_196393244
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:16 schreef dimmak het volgende:
Ja de glazen bolletjes zijn weer schoongepoetst.
De waas is weer helemaal verdwenen, want iedereen kan TA in een bullmarkt _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 15:59:09 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196393326
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

Weekenddips zijn ook nu weer gewoon aan de orde. ;) Koopmoment in het weekend.
Ik weet je te vinden als het niet zo is
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_196397437
De doldwaze dagen!
జ్ఞ‌ా
pi_196402087
Mensen die rond de $19k op een dip wachten.

Waar de fuck waren jullie op $4k?
  woensdag 25 november 2020 @ 08:29:42 #215
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196402105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:26 schreef Piva het volgende:
Mensen die rond de $19k op een dip wachten.

Waar de fuck waren jullie op $4k?
Denk aan je bloeddruk vriend.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196402142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Mogelijk achter 10 jaar. Maar wat kun je dan nog voor 100k kopen? Dat is de vraag.
Maar op korte termijn waar al die YouTube etc. het over hebben is wat mij betreft te euforisch.

Uiteraard het zou erg mooi zijn, maar ik ben op dat gebied erg voorzichtig. Maar net als goud of andere edelmetalen is het voor de lange termijn een prima spaarmiddel en daarmee een veilige haven.
Hoe kan je hier niet euforisch over zijn? :


Je verwacht dat het misschien wel x5 gaat in de komende tien jaar? Dit is de log chart van bitcoin in de afgelopen 8 jaar waar het een 6500x deed...

Ik heb geprobeerd goud in de chart te zetten voor een vergelijking, maar aangezien goud 5% over die periode deed fucked het de chart compleet op.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2020 08:36:18 ]
pi_196485135


*O* *O* *O*

  maandag 30 november 2020 @ 15:56:07 #218
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_196485184
Feest *O*
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator maandag 30 november 2020 @ 16:08:30 #219
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196485330
quote:


DAAR GAAN WE MENSEN
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_196486058
quote:
Lockdown investeringen.

Tussen het thuiswerken wat BTC kopen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_196486299
Wauw :D
pi_196486329
19,4% up met mijn portfolio vandaag. It's a good day.
pi_196486520
Fuck we hebben gewoon ATH gehaald vandaag. *O*
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196490715

The moon is close...
pi_196512949
quote:
Bitcoin breekt opnieuw prijsrecords, hoe kan dat?

Na jaren van korte pieken en diepe dalen heeft de belangrijkste cryptomunt bitcoin deze week zijn oude prijsrecord van zo’n 20.000 dollar (16.700 euro) verbroken. Die piek dateert uit december 2017, toen de cryptomanie op zijn hoogst was.

Daarna ging het al snel bergafwaarts met de prijs van de digitale munt. In februari van 2018 - nog geen twee maanden later - crashte bitcoin tot zo’n 6000 dollar. In het daaropvolgende najaar daalde de prijs zelfs tot onder de 4000 dollar. De digitale munt krabbelde snel op, maar ging in de zomer van 2019 en tijdens de uitbraak van de coronacrisis weer hard onderuit.

Uit artikelen op de website Bitcoin Obituaries blijkt dat de munt de afgelopen jaren 265 keer is doodverklaard door de internationale pers. Ook de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en enkele politici in Den Haag waarschuwden voor een zeepbel. Die bubbel knapte inderdaad, maar inmiddels heeft bitcoin zijn allerhoogste punt ooit weer aangetikt en lijkt de cryptowinter definitief voorbij. Wat verklaart die stijging? Drie bitcoinexperts over de ontwikkelingen van de laatste jaren.

Wat is bitcoin?
Bitcoin werd op 3 januari 2009 gelanceerd door de nog altijd anonieme ontwikkelaar Satoshi Nakamoto. Nakamoto creëerde een decentraal en open-source betalingsprotocol. Gebruikers kunnen transacties aangaan met elkaar, zonder dat daar een derde partij tussen kan komen. Deze transacties worden beveiligd met cryptografie en opgeslagen in een blockchain, een speciaal soort database. De transacties worden verwerkt en beveiligd door miners. Deze gebruikers zetten hun computerkracht in voor het netwerk. In ruil daarvoor krijgen zij transactiekosten en nieuwe hoeveelheden bitcoin. In totaal zullen er 21 miljoen bitcoin gecreëerd worden, een gegeven dat de digitale munt tot een schaars goed maakt. De prijs van de digitale munt is behoorlijk speculatief en gaat daarom snel op én neer.

Waarom stijgt de koers van bitcoin weer zo hard?
Het belangrijkste nieuws in de bitcoinwereld is de komst van institutioneel geld, ofwel professionele beleggers en bedrijven die geld investeren in de digitale munt. Dat zien ook ‘bitcoinbroers’ Bert en Peter Slagter, die samen de website LekkerCryptisch beheren en wekelijks de podcast Satoshi Radio maken. Steeds meer bedrijven en andere vermogende partijen voegen een klein deel bitcoin toe aan hun portfolio. ,,En dat doen ze bijna allemaal met dezelfde reden”, vertelt Bert. ,,Bedrijven willen hun vermogen ongeschonden de aankomende crisis doorloodsen, bitcoin kan daar een belangrijke rol in spelen.” Het beste voorbeeld van zo’n partij is het softwarebedrijf Microstrategy. Dit jaar besloot het 425 miljoen dollar van zijn cashreserves om te zetten in bitcoin. Microstrategy zou volgens CEO Michael Saylor jaarlijks meer waarde verliezen aan inflatie dan er binnen zou komen door de werkzaamheden van het bedrijf.

Peter: ,,Je ziet dan ook dat bitcoin steeds vaker digitaal goud wordt genoemd. Traditioneel is goud een veilige haven waar investeerders in onzekere tijden naar kunnen vluchten. Steeds meer grotere partijen herkennen die eigenschappen nu ook in bitcoin.” Daarbij kijken investeerders vooral naar de schaarste van bitcoin. In totaal zullen er maar 21 miljoen bitcoin bestaan, en ook de snelheid waarmee nieuwe munten worden gecreëerd halveert grofweg iedere vier jaar. Ook voor kopers van goud is de schaarste van het edelmetaal een belangrijk argument, al is het niet duidelijk hoeveel goud er nog in de grond zit. Onder meer die schaarsheid zou goud waardevast maken en dus een goede vluchthaven.

Zijn er ook andere partijen die nu bitcoin kopen?
Jazeker. Talloze vermogende instanties durfden het de afgelopen tijd aan om met een klein teentje in bitcoin te stappen. Dat zijn niet alleen jonge softwarebedrijven, maar bijvoorbeeld ook de ervaren belegger Paul Tudor Jones, die met zijn beleggingsfonds miljarden onder beheer heeft. Peter vertelt: ,,Al die partijen zijn simpelweg op zoek naar rendement. Dat was altijd al zo, maar nu begint bitcoin ook een serieuze optie te worden. De digitale munt is veel bekender geworden en heeft in de afgelopen tien jaar van alles overleefd, bijvoorbeeld rond regelgeving. Nu zijn er honderden bedrijven die hun diensten op bitcoin hebben gebouwd en is er al een Amerikaanse staat (Wyoming) die bitcoin met open armen lijkt te ontvangen. De risico’s zijn nu een stuk lager dan zo’n vier jaar geleden. De potentie voor groei is nog steeds enorm.”

Met het aantikken van het hoogste punt ooit op maandag begeeft bitcoin zich de komende tijd mogelijk in een ‘niemandsland’. De koers sprong de afgelopen jaren grofweg op en neer tussen de 4000 en 15.000 dollar. Alles boven de 20.000 dollar is terrein dat voor alle bitcoinbezitters nog onbekend is. Dat kan bijzondere situaties opleveren, stelt Bert. ,,Voor iedereen is het koersdoel nu onbekend. Niemand weet waar de prijs heen gaat. Als je gelooft dat bitcoin evenveel vermogen weet te vangen als goud, dan moet de prijs stijgen met een factor 30. Dan is bitcoin nog steeds significant kleiner dan bijvoorbeeld alle aandelenmarkten. Dat is niet uit den boze.”

,,Alle bedrijven die zich nu al met bitcoin bemoeien, zijn echt pioniers”, vervolgt Bert. ,,Apple heeft bijvoorbeeld zo’n 250 miljard dollar aan cash. Waarom zou zo’n groot bedrijf een risico nemen met het kopen van bitcoin, waar de totale markt zo'n 360 miljard waard is. Het is goed denkbaar dat andere investeerders eerst wachten tot bitcoin weer een stuk groter is.”

Of bitcoin ooit die orde van grootte van goud zal bereiken, blijft gissen. Toch zijn er genoeg analyses die een gouden toekomst voor de digitale munt voorspellen. Een analist van het Amerikaanse Citibank noemde onlangs een prijs van 318.000 dollar per bitcoin aan het eind van 2021 in een gelekt rapport van de bank. De bekendste analyse komt van een Nederlander. Onder het pseudoniem Plan B maakte hij een aantal wiskundige modellen die een verband leggen tussen de schaarste en prijs van bitcoin. Zijn koersdoel ligt ergens tussen de 100.000 en 288.000 dollar per bitcoin in 2021. Bitcoinbezitters hechten veel waarde aan het werk van de Nederlander, deels door de hoopgevende koersdoelen. Of bitcoin deze bedragen ooit haalt, is natuurlijk de vraag.

Hoe zit het met de technologische ontwikkeling van bitcoin?
Ook de techniek van bitcoin heeft de afgelopen jaren niet stilgestaan. Dat weet Sjors Provoost als geen ander. De Nederlander is sinds 2014 in verschillende rollen actief betrokken bij de ontwikkeling van bitcoin. Bitcoin is opensourcesoftware, wat betekent dat iedereen in principe kan bijdragen aan de ontwikkeling van het systeem. Sjors levert zelf nieuwe code aan en bekijkt de bijdragen van anderen. Alleen uitgebreid getoetste toevoegingen worden uiteindelijk doorgevoerd op het netwerk.

De belangrijkste ontwikkeling op technisch vlak is volgens Sjors het ‘lightning network’. Deze techniek maakt het makkelijk om ook buiten de (vaak kostbare en relatief trage) basislaag van bitcoin veilige transacties uit te voeren. Sjors: ,,Betalen met bitcoin wordt op deze manier steeds makkelijker. Vergelijk het gebruik van het lightning network met een bierviltje in de kroeg, waarop je met je vrienden berekent wie elkaar wat verschuldigd is. Na alle onderlinge transacties verwerk je de laatste stand weer op de basislaag van bitcoin, de blockchain. Ook bij een vertrouwensbreuk tussen de twee partijen zorgt het lightning network dat niemand er bedrogen uitkomt.”

Bitcoin is op technisch gebied ook in een stuk rustiger vaarwater gekomen. 2017 stond bijvoorbeeld bol van onderling conflict. Een richtingenstrijd (soms zelfs burgeroorlog genoemd) leidde uiteindelijk tot de afsplitsing van een kleine groep gebruikers. Zij gingen met andere regels door onder de naam bitcoin cash, vertelt Sjors. ,,Inmiddels kunnen we dat project wel als mislukt beschouwen. De markt heeft in ieder geval duidelijk laten zien er geen vertrouwen in te hebben. Bovendien heeft de groep afsplitsers ook onderling weer ruzie gekregen, met nog meer nieuwe munten als gevolg.” Daarmee is bitcoin volgens Sjors weer een stukje sterker geworden. ,,Tot nu toe heeft bitcoin alle gevaren overleefd, maar er kan natuurlijk altijd iets mis zijn met het systeem, dat weet je niet.”

Inmiddels is het dus rustiger rondom bitcoin. Dat blijkt wel uit het enthousiasme voor Taproot, volgens Sjors de belangrijkste verandering aan bitcoin in vele jaren. ,,Met Taproot is het voor gebruikers goedkoper en privacy vriendelijker om extra voorwaarden aan een transactie te stellen. Bijvoorbeeld door aan meerdere partijen toestemming te vragen en de transactie pas te versturen na een bepaalde tijd. Taproot maakt dit een stuk goedkoper en zorgt ervoor dat zo’n transactie niet te onderscheiden is van het overmaken van bitcoin op de reguliere manier. Dat scheelt transactiekosten en is een belangrijke ontwikkeling op het gebied van privacy.” Taproot zou bijna klaar zijn om doorgevoerd te worden in het bitcoinprotocol, mits de gebruikers het daarmee eens zijn.

Of bitcoin met deze ontwikkelingen dan ook een wereldwijd geldsysteem kan worden? ,,In feite is het dat nu al”, stelt Peter Slagter. ,,Maar de kans is klein dat bitcoin het enige geld is dat overblijft. Tegelijkertijd is het niet ondenkbaar dat je straks een digitale wallet hebt met euro’s, bitcoin en andere waardepapieren. Hoe dan ook: Bitcoin wordt steeds belangrijker.”
https://www.ad.nl/tech/bi(...)oe-kan-dat~ab98e9d5/

Heel goed stuk geschreven door het AD.

[ Bericht 95% gewijzigd door dimmak op 02-12-2020 11:02:47 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196572886
Ik kocht voor het eerst bitcoin 100 euro op zijn piek |:( (toen hij 16324 euro was. Had een enorme FOMO.
pi_196594104
Hoogste weekly close ooit _O_



[ Bericht 27% gewijzigd door dimmak op 07-12-2020 08:53:42 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196668615
And another one!

"Massachusetts Mutual Life Insurance Co. bought $100 million of bitcoin"

Man man man, deze bull run gaat echt ziek worden. De ene naar de andere big player stapt in.

Microstrategy begint een geniale strategie om fiat geld te lenen en het in bitcoin te stoppen met honderden miljoenen tegelijk.. Vele partijen zullen deze movie uiteindelijk gaan volgen in de komende twintig jaar totdat de waade van USD totaal naar de klote is.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2020 10:08:32 ]
pi_196668823
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:05 schreef Piva het volgende:
And another one!

"Massachusetts Mutual Life Insurance Co. bought $100 million of bitcoin"

Man man man, deze bull run gaat echt ziek worden. De ene naar de andere big player stapt in.

Microstrategy begint een geniale strategie om fiat geld te lenen en het in bitcoin te stoppen met honderden miljoenen tegelijk.. Vele partijen zullen deze movie uiteindelijk gaan volgen in de komende twintig jaar totdat de waade van USD totaal naar de klote is.
https://www.wsj.com/artic(...)purchase-11607626800

_O_
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196670776
HODL
Alles is aan regels gebonden.
pi_196718577
Het gaat lekker boys, het zou mij niet verbazen als we door de $20k knallen deze week!
pi_196748166
Dit topic zou een stuk drukker moeten zijn dan dat andere topic. Zo zonde.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196755334
twitter


8-)
pi_196758906
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit topic zou een stuk drukker moeten zijn dan dat andere topic. Zo zonde.
Ik zie uit naar je bijdrages dan vanaf nu. 8-)
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:23 schreef Tourniquet het volgende:
[ twitter ]

8-)
Als het zo ver is heeft de dollar geen waarde meer.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196763116
Die $19.8k is toch een flinke horde, maar er wordt flink tegenaan geduwd :)
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_196765060
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit topic zou een stuk drukker moeten zijn dan dat andere topic. Zo zonde.
Welk andere topic?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_196765513
pi_196765592


Happy 20K! *O*

[ Bericht 38% gewijzigd door Tourniquet op 16-12-2020 15:01:12 ]
pi_196766343
Wanneer komt de NOS en andere mainstream met het verhaal over bitcoin. Dat word nog wat.
pi_196766658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:30 schreef Cherni het volgende:
Wanneer komt de NOS en andere mainstream met het verhaal over bitcoin. Dat word nog wat.
Als we op 30k staan. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196767135
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:30 schreef Cherni het volgende:
Wanneer komt de NOS en andere mainstream met het verhaal over bitcoin. Dat word nog wat.
https://www.nu.nl/economi(...)00-dollar-waard.html
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_196767851
quote:
5s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Welk andere topic?
Kijk zo wil ik het horen 8-)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196778551
Goedemorgen
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_196780020
Morgen. Het is weer 17 december. Toch een bizarre datum voor bitcoin. Aangezien het deze datum is twijfel ik of ik wat bitcoin moet verkopen alvorens we weer een behoorlijke correctie krijgen. Maar aangezien er steeds meer grote spelers in bitcoin duiken twijfel ik of die correctie groot zal worden.
pi_196780125
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:17 schreef Cherni het volgende:
Morgen. Het is weer 17 december. Toch een bizarre datum voor bitcoin. Aangezien het deze datum is twijfel ik of ik wat bitcoin moet verkopen alvorens we weer een behoorlijke correctie krijgen. Maar aangezien er steeds meer grote spelers in bitcoin duiken twijfel ik of die correctie groot zal worden.
Behaalde resultaten in het verleden...
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196781009
Guggenheim's Minerd (goeie naam) waardeert Bitcoin op 400K USD.

https://www.bloomberg.com(...)-s-minerd-says-video
pi_196783206
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:34 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Guggenheim's Minerd (goeie naam) waardeert Bitcoin op 400K USD.

https://www.bloomberg.com(...)-s-minerd-says-video
Guggenheim Investments*
Minerd is de naam van die CIO. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196784196
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:20 schreef dimmak het volgende:

[..]

Guggenheim Investments*
Minerd is de naam van die CIO. :P
Zie je de apostrof? En de 's'?
pi_196786552
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:08 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:

[..]

Zie je de apostrof? En de 's'?
Was meer voor als iemand zelf gaat zoeken, ik kon het bijv. zo niet 1,2,3 vinden. ;)
Uitvinder van de biersmiley.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 december 2020 @ 17:51:06 #250
862 Arcee
Look closer
pi_196789793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:51 schreef Arcee het volgende:
Wauw, 23 duizend...
*O*

Nu je hier toch bent, zie je misschien kans het plaatje http://arcee862.com/bitcoin.php in de OP weer werkend te krijgen?
pi_196799627
De wereld is Bitcoin short en de shortsqueeze komt eraan.
Bitcoin komt binnenkort in een gekke feedbackloop. BTC is namelijk interessanter voor bepaalde partijen om te kopen naarmate de koers hoger staat. Er zijn partijen die pas Bitcoin gaan kopen boven de 50k. En voor size.
Ik voorspel een flinke supply shock in 2021 en een koers ruim boven de 100k. Conservatief? Zal best, stap maar in dan. Mooie x4 in het verschiet.
pi_196851013
En wederom...

pi_196851017
BTC right now...

pi_196914319
Mensen moet ik nu al bitcoin kopen? Of wachten op een crash?
  woensdag 23 december 2020 @ 22:46:00 #256
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196914540
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:37 schreef Medusa666 het volgende:
Mensen moet ik nu al bitcoin kopen? Of wachten op een crash?
Periodiek inleggen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196915541
.

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 23:24:11 ]
pi_196918049
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:37 schreef Medusa666 het volgende:
Mensen moet ik nu al bitcoin kopen? Of wachten op een crash?
Wachten is nooit goed. Maar heb je de mogelijkheid, verspreid dan je koopmomenten. (DCA)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196967298
$25.000 *O*
pi_196973631
$26.000 _O_
pi_196973686
moonshot
  MOL-held zondag 27 december 2020 @ 10:43:50 #262
44635 XMN8R
mag dat?
pi_196982834
$27.500 ~O>
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_196983339
Tijdens het kerstdiners heb ik teveel prijspraat gehoord en te weinig inhoud. ;(
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196985601
$28.000 :7
pi_196993303
Kraken gaat trouwens in 2021 ook Lightning integreren en zo zullen er steeds meer exchanges/brokers/walletdiensten volgen. Hiermee kun je dan vrijwel gratis en zonder vertraging Bitcoin heen en weer sturen en is een grote ergenis (BTC is duur en traag om te versturen) voor velen verleden tijd.

https://www.coindesk.com/(...)tcoin-lightning-2021

quote:
One of Bitcoin's most promising new technologies is coming to one of its oldest exchanges.

The Kraken exchange announced today it will add support for the Lightning Network in 2021, which adds it to a small (but growing) list of exchanges that support the scaling technology thus far. Kraken is hiring a team to manage the feature, which it anticipates will be open for client use sometime in the first half of 2021

"The Lightning Network has matured to a level where it can be used by Kraken. It really comes back to what our users are asking for. They want instant and efficient payment - the ability to deposit and withdraw bitcoin without having to wait for confirmations and without high withdraw fee withdrawals," Pierre Rochard told CoinDesk, saying Kraken anticipates that it will behoove traders looking for arbitrage opportunities between exchanges.

Regarding what aspects of Lightning have "matured" to make Kraken comfortable with supporting the technology, Rochard said two Lightning tech advancements in 2020, wumbo channels and multi-path payments (MPPs), paved the way for the integration. Wumbo channels allow users to send larger transactions on the Lighting Network that are larger than a few hundred dollars, while MPPs allow users to break up large payments into smaller amounts to make them easier to send.

[...]
pi_196993822
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 16:09 schreef Tourniquet het volgende:
Kraken gaat trouwens in 2021 ook Lightning integreren en zo zullen er steeds meer exchanges/brokers/walletdiensten volgen. Hiermee kun je dan vrijwel gratis en zonder vertraging Bitcoin heen en weer sturen en is een grote ergenis (BTC is duur en traag om te versturen) voor velen verleden tijd.

https://www.coindesk.com/(...)tcoin-lightning-2021
[..]

Props voor Kraken! Een geweldige stap en mijn go to exchange al een tijdje. Jammer van de shitcoins, maar verder werkt het prima!
pi_197012954
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 16:09 schreef Tourniquet het volgende:
Kraken gaat trouwens in 2021 ook Lightning integreren
Bitfinex had het al een tijdje toch?

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 16:09 schreef Tourniquet het volgende:
en zo zullen er steeds meer exchanges/brokers/walletdiensten volgen.
Kraken was ook 1 van de eerste met segwit, maar de rest volgde niet zo snel haha. Binance heeft het pas net aangekondigd.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197015997
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 08:10 schreef dimmak het volgende:

[..]

Bitfinex had het al een tijdje toch?
[..]
Ja, klopt.

quote:
Kraken was ook 1 van de eerste met segwit, maar de rest volgde niet zo snel haha. Binance heeft het pas net aangekondigd.
Wow, nu pas. :o
pi_197016455
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja, klopt.
[..]

Wow, nu pas. :o
https://www.binance.com/n(...)41a8a8fbfeaf23d0ae01

Sinds 4 dagen actief lees ik net. Dus met tempo hebben we over 4 jaar lightning op Binance. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197051476
twitter


Juist die mensen uit de tweet zouden dit moeten snappen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197052825
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja, klopt.
[..]

Wow, nu pas. :o
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:18 schreef dimmak het volgende:

[..]

https://www.binance.com/n(...)41a8a8fbfeaf23d0ae01

Sinds 4 dagen actief lees ik net. Dus met tempo hebben we over 4 jaar lightning op Binance. :P
Wat betreft LN snap ik het wel. LN was lange tijd nog onstabiel en in experimentele fase. Zelfs de Lightning Labs developers hebben constant er op gehamerd dat je het nog niet voor grote bedragen moest gebruiken. Daarnaast moest dat he eco-systeem nog ontwikkelen qua liqiuiditeit, features en apps (en is ook nu nog lang niet uitontwikkeld en uitgegroeid). Goed moment om nu LN te implementeren denk ik als exchange. LND is technisch gezien nu in beta, maar dat is Bitcoin Core ook nog altijd :P

Wat betreft segwit snap ik het niet. Dat was een relatief overzichtelijke upgrade binnen Bitcoin zonder grote nadelen en risico's maar wellicht dat corporate het wel als een risicovolle upgrade zag, net als LN, dankzij FUD van buitenaf. Ook ligt er bij de meeste exchanges veel nadruk op altcoins en waren er allerlei andere dingen om op te focussen (groeien en de groei bijbenen) waardoor het gewoon geen hoge prioriteit had. Misschien is het voordeel van segwit voor exchanges na doorvoering van transaction batching (wat men massaal ging doen nadat fees de lucht in schoten in 2017) niet zo groot ook.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_197052975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:14 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

Juist die mensen uit de tweet zouden dit moeten snappen.
Ja triest, van die namen zitten er bij die beter zouden moeten weten. "Hoe kan een digitaal nulletje of eentje nu schaars zijn als je het achter de komma kunt opdelen" is echt Bitcoin newbie niveau én rekenkundig basisschool niveau.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_197053221
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:37 schreef Medusa666 het volgende:
Mensen moet ik nu al bitcoin kopen? Of wachten op een crash?
Geen beleggingsadvies; maar als je puur kijkt naar vorige keren dat Bitcoin zijn vorige records haalde kon je er minimaal een nulletje achterzetten qua nieuw record. Dus dat zou in dit geval betekenen $100.000 of hoger. Zeker niet onrealistisch ook gezien het geld wat er in de financiële wereld rondklotst anno 2020 en dat het qua marketcap helemaal niet uit de toon zou vallen. Uiteraard geen enkele garanties maar zeker de gok waard voor geld wat je kunt missen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_197060248
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197063005
quote:
Aan de ene kant tof en gaat wellicht een kettingreactie veroorzaken onder topsporters wat goed is voor publiciteit en adoptie van Bitcoin. Aan de andere kant wordt het pas echt tof als een werkgever daadwerkelijk in BTC uitbetaald. Nu wordt het omgezet in BTC door een tussenpartij (Strike in dit geval) wat al jaren kan (BitWage bijv.). Wat Strike interessant maakt is dat het een fiat betaalapp is met LN integratie. Mijn inziens teveel hype wel... kwestie van tijd voordat andere fiat betaalapps dat ook bieden en dan is de USP van Strike weg.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_197075528
Even twee vragen ben nieuw met binance/ bitcoin. Raden jullie binance ook aan als handelsplatform of welke gebruiken jullie?

1. Binance vraagt voor grotere bedragen inleggen meer dan 240¤/ dag id verificatie(rijbewijs, paspoort), hebben jullie dat gedaan? Ik wil het liever niet, ergens toch bang qua gegevens wat ermee gebeurt..
2. Stel dat je bitcoin uiteindelijk wil verkopen, moet je dat dan ook weer via ID verificatie opnemen? Of kan dat gewoon als je een rekening nummer opgeeft?

Als iemand deze vragen kan beantwoorden heel graag, dank hiervoor
pi_197082749
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Aan de ene kant tof en gaat wellicht een kettingreactie veroorzaken onder topsporters wat goed is voor publiciteit en adoptie van Bitcoin. Aan de andere kant wordt het pas echt tof als een werkgever daadwerkelijk in BTC uitbetaald. Nu wordt het omgezet in BTC door een tussenpartij (Strike in dit geval) wat al jaren kan (BitWage bijv.). Wat Strike interessant maakt is dat het een fiat betaalapp is met LN integratie. Mijn inziens teveel hype wel... kwestie van tijd voordat andere fiat betaalapps dat ook bieden en dan is de USP van Strike weg.
Denk dat iedereen er alleen maar baat bij heeft dat het geen USP van Strike blijft. Behalve Strike zelf dan. :P Bottlepay is volgens mij met precies hetzelfde bezig. Strike komt trouwens volgende week ook met een aankondiging over de launch in Europa.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:57 schreef Turalyon het volgende:
Even twee vragen ben nieuw met binance/ bitcoin. Raden jullie binance ook aan als handelsplatform of welke gebruiken jullie?

1. Binance vraagt voor grotere bedragen inleggen meer dan 240¤/ dag id verificatie(rijbewijs, paspoort), hebben jullie dat gedaan? Ik wil het liever niet, ergens toch bang qua gegevens wat ermee gebeurt..
2. Stel dat je bitcoin uiteindelijk wil verkopen, moet je dat dan ook weer via ID verificatie opnemen? Of kan dat gewoon als je een rekening nummer opgeeft?

Als iemand deze vragen kan beantwoorden heel graag, dank hiervoor
Wil je alleen Bitcoin kopen? In Nederland moeten bedrijven dit jaar voldoen aan strenge KYC regelingen, dus bij kopen en verkopen moet je inderdaad je identificeren. Heb je daar geen problemen mee kijk dan hier waar je de meeste bitcoin kunt kopen voor je geld. Heb je wel moeite met dat soort KYC kun je een dienst als Relai gebruiken. Hiermee kun je in een app bitcoin bestellen, die app dient ook weer als volledige wallet (je krijgt een seed, die je vervolgens ook weer met andere wallets kunt gebruiken). Indien interesse heb ik ook nog een code voor je zodat je minder fee betaald (2,5% ipv 3%). Verder zijn er nog wel meer opties om onder KYC uit te komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door dimmak op 30-12-2020 08:32:50 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197083639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:57 schreef Turalyon het volgende:
Even twee vragen ben nieuw met binance/ bitcoin. Raden jullie binance ook aan als handelsplatform of welke gebruiken jullie?

1. Binance vraagt voor grotere bedragen inleggen meer dan 240¤/ dag id verificatie(rijbewijs, paspoort), hebben jullie dat gedaan? Ik wil het liever niet, ergens toch bang qua gegevens wat ermee gebeurt..
2. Stel dat je bitcoin uiteindelijk wil verkopen, moet je dat dan ook weer via ID verificatie opnemen? Of kan dat gewoon als je een rekening nummer opgeeft?

Als iemand deze vragen kan beantwoorden heel graag, dank hiervoor
Ik gebruik Kraken en is volledig anoniem en lekker goedkoop :)
pi_197083815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 06:44 schreef dimmak het volgende:

[..]

Denk dat iedereen er alleen maar baat bij heeft dat het geen USP van Strike blijft. Behalve Strike zelf dan. :P Bottlepay is volgens mij met precies hetzelfde bezig. Strike komt trouwens volgende week ook met een aankondiging over de launch in Europa.
[..]

Wil je alleen Bitcoin kopen? In Nederland moeten bedrijven dit jaar voldoen aan strenge KYC regelingen, dus bij kopen en verkopen moet je inderdaad je identificeren. Heb je daar geen problemen mee kijk dan hier waar je de meeste bitcoin kunt kopen voor je geld. Heb je wel moeite met dat soort KYC kun je een dienst als Relai gebruiken. Hiermee kun je in een app bitcoin bestellen, die app dient ook weer als volledige wallet (je krijgt een seed, die je vervolgens ook weer met andere wallets kunt gebruiken). Indien interesse heb ik ook nog een code voor je zodat je minder fee betaald (2,5% ipv 3%). Verder zijn er nog wel meer opties om onder KYC uit te komen.
Dank, hebben de meeste van jullie zich gelegitimeerd?
pi_197083837
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 08:55 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik gebruik Kraken en is volledig anoniem en lekker goedkoop :)
Ook als je het weer zou willen opnemen geen legitimatie nodig? Is het net zo veilig als binance? Tot hoeveel euro kan je erop zetten en afhalen zonder legitimatie? Dankjewel

[ Bericht 5% gewijzigd door Turalyon op 30-12-2020 09:22:47 ]
pi_197083879
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:10 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Dank, hebben de meeste van jullie zich gelegitimeerd?
Ja, maar maar het nu is nu zo dat je elke transactie moet legitimeren (als je niet aan address reuse doet). Vandaar dat ik uitgeweken ben naar Relai voor mijn maandelijkse koopmoment. Verkopen doe ik niet. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197083934
Man man man, het gaat echt hard nu!

twitter


Retail wordt er snel uitgeschut met de blijvende groei in Institutional money. Dit is niet veel anders dan de 1995 tech crash waar early adopters van de internet boom eruitgeschut worden door grote spelers. Wat volgede in de jaren erna was de grootste groei ooit.

Ik blijf het bizar vinden hoe het gaat! Bitcoin is inmiddels 0.5T waard, nog steeds heel veel naysayers en veel verder dan het is niet schaars want je kan het altijd opdelen (For fake sakes!) komen ze niet...

Bovendien gaat de SEC nog meer projecten aanpakken. Dus dat creërd meer vraag naar bitcoin en verkoop druk op alle shitcoin.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 09:17:49 ]
pi_197084025
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:16 schreef Piva het volgende:
Man man man, het gaat echt hard nu!

[ twitter ]

Retail wordt er snel uitgeschut met de blijvende groei in Institutional money. Dit is niet veel anders dan de 1995 tech crash waar early adopters van de internet boom eruitgeschut worden door grote spelers. Wat volgede in de jaren erna was de grootste groei ooit.

Ik blijf het bizar vinden hoe het gaat! Bitcoin is inmiddels 0.5T waard, nog steeds heel veel naysayers en veel verder dan het is niet schaars want je kan het altijd opdelen (For fake sakes!) komen ze niet...

Bovendien gaat de SEC nog meer projecten aanpakken. Dus dat creërd meer vraag naar bitcoin en verkoop druk op alle shitcoin.
Veel bullisher kan ik niet worden momenteel. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197085346
Geloven jullie allemaal echt dat bitcoin binnenkortt 100 k waard wordt?
pi_197085752
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:21 schreef Medusa666 het volgende:
Geloven jullie allemaal echt dat bitcoin binnenkort 100 k waard wordt?
DYOR (Do your own research). Dit is een aardig startpunt:
Het is een beetje geloof (in een model), maar er zijn ook kwantitatieve aanwijzingen dat de modellen in ieder geval deels correct zijn. De mystery guest in dit filmpje heeft naam gemaakt met het Stock-to-Flow (S2F) model om de schaarste die ingebakken zit in het Bitcoinprotocol te correleren aan de marktprijs. En dat doet ie op basis van bestaande financieel econometrische theorie. Als je in dat model gelooft, geloof je ook dat BTC ergens in de richting van 100K kan gaan, en uiteindelijk nog heel veel hoger (na een volgende halving cycle). Maar let op: ook deze "Plan B" geeft aan dat hij niet weet of zijn model klopt. De praktijk zal dat moeten uitwijzen.

Als je liever leest ipv een video bekijkt: https://medium.com/@100tr(...)carcity-91fa0fc03e25 is de oorspronkelijke publicatie, en deze gaat over S2FX: https://medium.com/@100tr(...)t-model-50d260feed12
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197085976
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:36 schreef recursief het volgende:

[..]

DYOR (Do your own research). Dit is een aardig startpunt:
Het is een beetje geloof (in een model), maar er zijn ook kwantitatieve aanwijzingen dat de modellen in ieder geval deels correct zijn. De mystery guest in dit filmpje heeft naam gemaakt met het Stock-to-Flow (S2F) model om de schaarste die ingebakken zit in het Bitcoinprotocol te correleren aan de marktprijs. En dat doet ie op basis van bestaande financieel econometrische theorie. Als je in dat model gelooft, geloof je ook dat BTC ergens in de richting van 100K kan gaan, en uiteindelijk nog heel veel hoger (na een volgende halving cycle). Maar let op: ook deze "Plan B" geeft aan dat hij niet weet of zijn model klopt. De praktijk zal dat moeten uitwijzen.

Als je liever leest ipv een video bekijkt: https://medium.com/@:100t(...)carcity-91fa0fc03e25 is de oorspronkelijke publicatie, en deze gaat over S2FX: https://medium.com/@:100t(...)t-model-50d260feed12
Niet alleen het S2F model! Ook de rainbow chart doet lekker mee. :P

twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197086483
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:44 schreef dimmak het volgende:

[..]

Niet alleen het S2F model! Ook de rainbow chart doet lekker mee. :P

[ twitter ]
quote:
The Rainbow Chart is meant to be be a fun way of looking at long term price movements, disregarding the daily volatility “noise”. The color bands follow a logarithmic regression (introduced by Bitcointalk User trolololo in 2014), but are otherwise completely arbitrary and without any scientific basis. In other words: It will only be correct until one day it isn’t anymore.
Ik wil niet zeggen dat PlanB gelijk heeft, maar hij heeft in ieder geval wel zijn best gedaan om aannemelijk te maken dat zijn model niet alleen correlatie laat zien, maar dat er sprake is van covariantie. En covariantie (dat is er als twee correlerende variabelen ook onderlinge samenhang vertonen) is belangrijk. In het interview met Madelon Vos) legt hij dat uit. De onderzoeksmethodiek die hij hanteert, inclusief peer reviews en validatie van aannames, is valide. Dat zegt natuurlijk nog niets over de validiteit van het model, maar het is meer dan een tekeningetje dat er toevallig leuk en aansprekend uitziet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197086857
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:05 schreef recursief het volgende:

[..]

[..]

Ik wil niet zeggen dat PlanB gelijk heeft, maar hij heeft in ieder geval wel zijn best gedaan om aannemelijk te maken dat zijn model niet alleen correlatie laat zien, maar dat er sprake is van covariantie. En covariantie (dat is er als twee correlerende variabelen ook onderlinge samenhang vertonen) is belangrijk. In het interview met Madelon Vos) legt hij dat uit. De onderzoeksmethodiek die hij hanteert, inclusief peer reviews en validatie van aannames, is valide. Dat zegt natuurlijk nog niets over de validiteit van het model, maar het is meer dan een tekeningetje dat er toevallig leuk en aansprekend uitziet.
Uiteraard, was ook bedoeld als grapje. ;)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197087109
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 08:55 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik gebruik Kraken en is volledig anoniem en lekker goedkoop :)
Niet helemaal, Ik gebruik ook Kraken maar voor een tier 2 zul je ook je id etc moeten doorsturen. Blijf je bij het houden bij tier 1 dan blijft het anoniem maar dan kun je bijvoorbeeld geen euro's storten om bitcoin te kunnen kopen of andere munten. En je mag maar per dag voor een max bedrag innen(5000 dollar).
pi_197097773
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:21 schreef Medusa666 het volgende:
Geloven jullie allemaal echt dat bitcoin binnenkortt 100 k waard wordt?
Minimaal, Het zal mij verbazen als we niet minimaal naar $200k gaan volgend jaar.

Edit:

Een iets gecompliceerder antwoord aangezien we in het Bitcoin topic zitten zonder shitcoins.

Het beste is niet om te zoeken naar waar andere mensen denken/voorspellen dat bitcoin heen gaat. Maar om het concept te begrijpen/vertrouwen. Als je vertrouwd dat bitcoin niet gebroken gaat worden (hacks/quantum computing, code errors etc). Dan kan je erop vertrouwen dat bitcoin rond zal blijven zweven op het internet.

En aangezien het nooit echt door iedereen verkocht gaat worden. Komt er naar elke dip weer een nieuwe (grotere) bull run. En daar gaan mensen dan weer op in spelen waardoor het ook daadwerkelijk gebeurd, een ware "self fulfilling prophecy". Een perfecte quote van Satoshi beschrijft het eigenlijk al heel lang geleden: "It might make sense just to get some in case it catches on. If enough people think the same way, that becomes a self fulfilling prophecy."

Bitcoin is ooit bedacht als oplossing voor de manipulatie en oplichting van ons huidige systeem. Aangezien de overheden niet kunnen stoppen met enorme hoeveelheden geld te printen. Dat maakt dat bitcoin uiteindelijk een natuurlijke stijging in fiat bedragen heeft.

Nu lijkt $100k nog heel veel. Over 10 jaar is die $100k een lachtertje en zie je iedereen zeggen "had ik toen maar".(Dit concept van "had ik maar", waait al heel lang rond in bitcoin en dat blijft ook wel zo).

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 16:45:19 ]
pi_197098262
Trololol is anders nog steeds geweldig 6 jaar later



FilbFilb zijn charts zijn ook killer (dit gebruikte ik voor PlanB met zijn model kwam)



  donderdag 31 december 2020 @ 12:24:55 #292
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_197129679
Koers aandeel MicroStrategy doet x 3 sinds hun aankoop van 2 miljard Bitcoins in augustus:

https://u.today/microstra(...)ed-bitcoin-in-august

Lol.
pi_197131464
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:25 schreef Piva het volgende:

[..]

Nu lijkt $100k nog heel veel. Over 10 jaar is die $100k een lachtertje en zie je iedereen zeggen "had ik toen maar".(Dit concept van "had ik maar", waait al heel lang rond in bitcoin en dat blijft ook wel zo).
Dat “had ik maar” heeft iedereen al jaren, heb ik nu ook weer, had ik vorige maand maar wat extra gekocht. Dat blijf je altijd houden. Maar je kan ook denken als ik nu koopt er de koerst stort straks weer flink in, dan ben je wel weer blij dat je maar een klein plukje gekocht had. Tenzij je echt 100% bitcoin fanatiek bent en idd gelooft dat je over een tijd toch weer flink in de plus staat.

Ik heb er te weinig verstand van helaas, dus ga de gok ook niet nemen met grote bedragen.
pi_197137950
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:32 schreef 111210 het volgende:

[..]

Dat “had ik maar” heeft iedereen al jaren, heb ik nu ook weer, had ik vorige maand maar wat extra gekocht. Dat blijf je altijd houden. Maar je kan ook denken als ik nu koopt er de koerst stort straks weer flink in, dan ben je wel weer blij dat je maar een klein plukje gekocht had. Tenzij je echt 100% bitcoin fanatiek bent en idd gelooft dat je over een tijd toch weer flink in de plus staat.


Iedereen lachte van de mensen die de top in 2017 kochten. Hadden ze tot nu gehodled dan hadden ze een beter rendement gemaakt dan waar menig fundmanager alleen van kan dromen.

quote:
Ik heb er te weinig verstand van helaas, dus ga de gok ook niet nemen met grote bedragen.
Lees anders het boek "the bitcoin standard" eens. Zowel in NL als ENG verkrijgbaar en zeker een aanrader om een aantal dingen beter te begrijpen.
pi_197156740
Hier alles verkocht. Kon de stress op de dip niet meer aan :P Toch iets van winst kunnen pakken (238 euro)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:16:18 #296
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_197158265
Hier nu een plan neergezet omdat ik te onrustig werd van 17 keer per dag de koers bekijken.

Onderstaand voorbeeld min of meer overgenomen. Elke maand mijn btc porto met een X bedrag omhoog. Indien niet gelukt, bijkopen tot 0,5x X bedrag.

Indien wel gelukt, alles daarboven omzetten naar euro tot een max van 2x X bedrag.

https://medium.com/huddlo(...)jY291bnRzLmdvb2dsZS5
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_197171197
Verkooporder gehit op bijna 30k. Ik ga het lekker eruit trekken denk ik. Normaal via Binance of is dit beter? https://facks.nl/geld/sta(...)oins-uit-te-betalen/
pi_197171330
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:52 schreef Stefan740 het volgende:
Verkooporder gehit op bijna 30k. Ik ga het lekker eruit trekken denk ik. Normaal via Binance of is dit beter? https://facks.nl/geld/sta(...)oins-uit-te-betalen/
So early..

Maar als je wil verkopen zou ik kijken waar je het meest er voor krijgt, bijvoorbeeld hier. Bl3p staat hier niet tussen, dus daar zou je ook nog even kunnen kijken.
Uitvinder van de biersmiley.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:28:28 #299
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_197171708
30K
pi_197171863
30k mensen. :o
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 13:57:39 #301
18653 crew  D.
pi_197172069
30,7 inmiddels :o
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')