abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 juni 2018 @ 20:55:40 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 20:58:56 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179880367
Tvp
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 18 juni 2018 @ 21:00:23 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179880418
Ja hoi. We zijn verhuisd en hebben om de overgang zo soepel mogelijk te houden de kamers van de jongens qua kleuren en sfeer zo identiek mogelijk gehouden aan het oude huis.
Nou zijn ze intussen wel gewend, en wil ik wat anders, vooral voor Kuiken. Die heeft twee grote IKEA kasten op z'n kamer (een Billy en een Malm), die ik in ons nieuwe huis (jaren 30 woning) vind misstaan. Liefst zou ik daar wat anders voor in de plek zetten, maar ik weet niet zo goed wat voor iets... Ook wil hij graag een (half)hoogslaper. Iemand tips, ideeën en inspiratie voor een beetje retro maar toch stijlvol en passend voor een kleuter?
KuikenGuppy
pi_179889490
Joepie, de babykamer is klaar! (nou ja er komt nog een vogelhuis/muziekmobiel met daarop het behang geplakt en er moet een ander rekje aan de commode, iets wat wel bij de kamer past en ok mijn vrouw wil nog iets aan de muur boven het bed)

Het is een kleine kamer, ruim 2x2 meter en het loopt lekker scheef (jaren 30 huis, hoekwoning). De meubels zijn nog van B, wat roze accenten en het is geschikt voor zijn zusje.

1 foto zo, de rest om enorm doorscrollen te voorkomen in een spoiler.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179893875
Burdie: In een jaren 30 huis vind ik oude meubels het mooist. Mooie meidenkast of spekkast bijvoorbeeld. Rondje marktplaats of kringloopwinkel?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:55:06 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179894607
Wat een fijn kamertje exode!
Dat bloempotje O+.

@Phoebe, Guppy heeft iid een meidenkast op zijn kamer. Voor Kuiken zoek ik meer iets voor zijn boeken en speelgoed, een meidenkast vind ik daarvoor minder geschikt. We vervangen nu zo langzaam maar zeker de meeste IKEA'tjes voor oude meubels. Voor speelgoed dacht ik misschien een buikkastje of een buffetkast maar vind ze al snel zo meisjesachtig worden... Ik wilde een kast okergeel maken, maar hij heeft jade gordijnen en dat vind ik niet erg bij elkaar passen.
KuikenGuppy
pi_179905556
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:17 schreef ReginaFalange het volgende:
Burdie: In een jaren 30 huis vind ik oude meubels het mooist. Mooie meidenkast of spekkast bijvoorbeeld. Rondje marktplaats of kringloopwinkel?
Way of topic maar hartjes voor jou profielnaam!!
pi_179906292
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:55 schreef Burdie het volgende:
Wat een fijn kamertje exode!
Dat bloempotje O+.

@Phoebe, Guppy heeft iid een meidenkast op zijn kamer. Voor Kuiken zoek ik meer iets voor zijn boeken en speelgoed, een meidenkast vind ik daarvoor minder geschikt. We vervangen nu zo langzaam maar zeker de meeste IKEA'tjes voor oude meubels. Voor speelgoed dacht ik misschien een buikkastje of een buffetkast maar vind ze al snel zo meisjesachtig worden... Ik wilde een kast okergeel maken, maar hij heeft jade gordijnen en dat vind ik niet erg bij elkaar passen.
Wij hebben juist al het speelgoed in een Biedermeier. Lekker veel ruimte en hij kan het er zelf uitpakken en in duwen. Deur dicht en je ziet niets meer van de schreeuwerige kleuren.

Misschien een schoolkast of een Deens kastje? Vreselijk mooi. O+
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 12:10:16 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179963767
Bij ons is zojuist de kinderkamer geleverd. Daar wij op de kinderkamer een giga schuifwandkast hebben, hebben we bij de kinderkamer zelf geen kast gekocht. Wij hebben dus alleen maar een bed + commode :) De foto's zijn na het in elkaar zetten, maar voor het stofzuigen + opruimen :P



Breitling - Instruments for Professionals
pi_179963840
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
Bij ons is zojuist de kinderkamer geleverd. Daar wij op de kinderkamer een giga schuifwandkast hebben, hebben we bij de kinderkamer zelf geen kast gekocht. Wij hebben dus alleen maar een bed + commode :) De foto's zijn na het in elkaar zetten, maar voor het stofzuigen + opruimen :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Welke commode is dat?
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 12:16:39 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179963929
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:12 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Welke commode is dat?
Ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik ben niet thuis, mijn vrouw momenteel ook niet, maar als ze straks terug is zal ik het vragen :P Die lades zijn in ieder geval soft close, maar daarmee ben je niet dichter bij welke commode dat is natuurlijk. Ik probeer daar op terug te komen :)

Daarnaast hebben we ook nog (die hebben we al 2 weken) de box voor in de woonkamer + het campingbedje voor naast ons bed staan. Dat campingbedje staat nu ook nog even in de woonkamer, maar gaat natuurlijk 'straks' naar boven toe:

Breitling - Instruments for Professionals
pi_179964252
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik ben niet thuis, mijn vrouw momenteel ook niet, maar als ze straks terug is zal ik het vragen :P Die lades zijn in ieder geval soft close, maar daarmee ben je niet dichter bij welke commode dat is natuurlijk. Ik probeer daar op terug te komen :)

Daarnaast hebben we ook nog (die hebben we al 2 weken) de box voor in de woonkamer + het campingbedje voor naast ons bed staan. Dat campingbedje staat nu ook nog even in de woonkamer, maar gaat natuurlijk 'straks' naar boven toe:

[ afbeelding ]
cosleeper denk ik, geen campingbedje ;)

Maar mooi! O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 12:46:22 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179964511
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

cosleeper denk ik, geen campingbedje ;)

Maar mooi! O+
Een cosleeper dan, ik ben niet echt thuis in die terminologie :P Mijn enige taak was betalen :+ :')

:{
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:50:46 #14
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179964569
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een cosleeper dan, ik ben niet echt thuis in die terminologie :P Mijn enige taak was betalen :+ :')

:{
Ik heb hier ook het kamertje helemaal uitgezocht zonder vriend :P en hij vond het in het begin maar raar...
'huh dat bed heeft een dakframe... waarom? :? '.

En ik had nog foto's beloofd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179964579
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een cosleeper dan, ik ben niet echt thuis in die terminologie :P Mijn enige taak was betalen :+ :')

:{
_O- Ik lollerde :D :') O+

Hier zijn we er over uit hoe de babykamer gaan schilderen; over 2 weken weekendje ingepland. Heb er helemaal zin in :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179964580
:D

De term campingbedje hangt samen met het gebruik op een camping, wat enige flexibiliteit van het meubel vraagt. Daarnaast wordt het zogenaamde campingbedje ook met enige regelmaat gebruikt in situaties waarin van een camping geen sprake is, maar wel van een kortdurende mobiliteit van meubel + kind. Voorbeeld is bijvoorbeeld het logeren bij opa en oma :+
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 12:56:34 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179964664
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb hier ook het kamertje helemaal uitgezocht zonder vriend :P en hij vond het in het begin maar raar...
'huh dat bed heeft een dakframe... waarom? :? '.

En ik had nog foto's beloofd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik was er niet bij. Mijn vrouw was samen met mijn moeder gaan kijken. KIJKEN.

Zit ik op m'n werk, krijg ik een appje zonder tekst of uitleg, en het enige wat dat was was het totaalbedrag van de rekening :') 8)7

Ik stuurde terug van 'ik dacht dat jullie alleen gingen kijken???'. Het antwoord was letterlijk "Dat was ook zo, maar dat veranderde toen we daar stonden".

:{
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:58:59 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_179964716
SacreCoeur wat een mooi kamertje! Stoer, maar toch heel lief O+
pi_179964736
Mooi Sacre!

En exode ook nog, leuk behang zo!
pi_179964738
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb hier ook het kamertje helemaal uitgezocht zonder vriend :P en hij vond het in het begin maar raar...
'huh dat bed heeft een dakframe... waarom? :? '.

En ik had nog foto's beloofd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw O+ Dat behang ook O+
pi_179964828
Jaaa Sacre, dat behang O+

Hier wordt vandaag als het goed is de verf voor peuters nieuwe kast geleverd. Als die kast klaar is kan zijn oude kast naar de babykamer en komt er eindelijk schot in.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:14:30 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179965010
Mooi!

Wij gaan eerst de trip trap en de box verven, kan de laag stuc in de babykamer mooi drogen. Daarna komen er bergen op de muur en een mooie nieuwe lichtgrijze laminaatvloer in. Maar goed, eerst nog even de stopcontacten verleggen en de muur stucen dus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 13:20:00 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179965130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:14 schreef Tink89 het volgende:
Mooi!

Wij gaan eerst de trip trap en de box verven, kan de laag stuc in de babykamer mooi drogen. Daarna komen er bergen op de muur en een mooie nieuwe lichtgrijze laminaatvloer in. Maar goed, eerst nog even de stopcontacten verleggen en de muur stucen dus.
Oeh, lichtgrijs laminaat O+
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179965451
Goed bezig allemaal! Wij hebben onze cosleeper ook staan, en de ladekast die we als commode gaan gebruiken. Weet alleen nog steeds niet zo goed welke lamp ik wil en er moeten nog een paar dingetjes aan de muur en ik weet ook niet zo goed hoe ik dat wil...
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:14:38 #25
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179966289
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Goed bezig allemaal! Wij hebben onze cosleeper ook staan, en de ladekast die we als commode gaan gebruiken. Weet alleen nog steeds niet zo goed welke lamp ik wil en er moeten nog een paar dingetjes aan de muur en ik weet ook niet zo goed hoe ik dat wil...
Ik vond een lamp ook zo moeilijk.
Alles was lelijk, saai of kinderachtig (ja kinderachtig voor een kinderkamer :') ).

Uiteindelijk deze geworden: http://www.xenos.nl/wonen(...)hanglamp-rondo-grijs
Gewoon èèn grote cottonball :P
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:20:08 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179966413
Wij hebben een lamp met sterren, via marktplaats. Je kunt kiezen tussen de lamp, alleen de sterren of allebei.

En aan de muur het wolkje van de Ikea dat iedereen heeft :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179966486
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik vond een lamp ook zo moeilijk.
Alles was lelijk, saai of kinderachtig (ja kinderachtig voor een kinderkamer :') ).

Uiteindelijk deze geworden: http://www.xenos.nl/wonen(...)hanglamp-rondo-grijs
Gewoon èèn grote cottonball :P
Haha, dat ja. En kinderachtig telt hier extra, want het is een hoek in onze slaapkamer. Was inderdaad vandaag ook naar die grote cottonballs aan het kijken! We moeten iets boven de commode, anders sta je zelf in het licht van de grote lamp, maar het moet ook niet te fel dus.
pi_179966507
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:55 schreef Burdie het volgende:
Wat een fijn kamertje exode!
Dat bloempotje O+.

@Phoebe, Guppy heeft iid een meidenkast op zijn kamer. Voor Kuiken zoek ik meer iets voor zijn boeken en speelgoed, een meidenkast vind ik daarvoor minder geschikt. We vervangen nu zo langzaam maar zeker de meeste IKEA'tjes voor oude meubels. Voor speelgoed dacht ik misschien een buikkastje of een buffetkast maar vind ze al snel zo meisjesachtig worden... Ik wilde een kast okergeel maken, maar hij heeft jade gordijnen en dat vind ik niet erg bij elkaar passen.
glazen deurtjes zijn niet erg?

Mijn bejaarde buurvrouw heeft een oudere buffetkast staan Niet meisjes achtig. Moet ik eens een foto voor je maken? Ze moet binnenkort uit huis naar het bejaardetehuis en dan kan toch niet alles mee ;)
west brabant (mocht je dat al afschrikken om op te halen :P )
Schudden voor gebruik
pi_179966513
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:20 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben een lamp met sterren, via marktplaats. Je kunt kiezen tussen de lamp, alleen de sterren of allebei.
die hebben wij ook! Het is alleen minder ideaal dan het lijkt, omdat je de lamp met de knop aan zet en dan met t touwtje pas kan kiezen welke stand zeg maar :+
quote:
En aan de muur het wolkje van de Ikea dat iedereen heeft :@
die hebben we dan weer niet :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:26:35 #30
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179966542
En bedankt voor de complimenten :D ben er ook nog steeds heel blij mee.
Ben pas laat begonnen omdat ik last had van keuze stress door de hormonen haha.

Mijn dochter heeft de meisjesvariant :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Haha, dat ja. En kinderachtig telt hier extra, want het is een hoek in onze slaapkamer. Was inderdaad vandaag ook naar die grote cottonballs aan het kijken! We moeten iets boven de commode, anders sta je zelf in het licht van de grote lamp, maar het moet ook niet te fel dus.
Eigenlijk wilde ik dees: https://www.scandinaviand(...)rEAQYBSABEgI3efD_BwE

Maar die vloekt zo erg bij de honingkleur vloer :'(
pi_179966574
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:55 schreef Burdie het volgende:
Wat een fijn kamertje exode!
Dat bloempotje O+.

@Phoebe, Guppy heeft iid een meidenkast op zijn kamer. Voor Kuiken zoek ik meer iets voor zijn boeken en speelgoed, een meidenkast vind ik daarvoor minder geschikt. We vervangen nu zo langzaam maar zeker de meeste IKEA'tjes voor oude meubels. Voor speelgoed dacht ik misschien een buikkastje of een buffetkast maar vind ze al snel zo meisjesachtig worden... Ik wilde een kast okergeel maken, maar hij heeft jade gordijnen en dat vind ik niet erg bij elkaar passen.
Burd!
Ik rij al 2 weken met een opblaasbare bekerhouder in de vorm van een zwaan in m'n auto, omdat ik dacht dat dat misschien iets voor je was ipv de badzwaan? :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179966575
De lampen in het kamertje van O.:

Lampje boven de commode:


Papieren plafondlamp:
Let me see you stripped down to the bone
pi_179966634
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:26 schreef SacreCoeur het volgende:
En bedankt voor de complimenten :D ben er ook nog steeds heel blij mee.
Ben pas laat begonnen omdat ik last had van keuze stress door de hormonen haha.

Mijn dochter heeft de meisjesvariant :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Eigenlijk wilde ik dees: https://www.scandinaviand(...)rEAQYBSABEgI3efD_BwE

Maar die vloekt zo erg bij de honingkleur vloer :'(
Zelf figuurzagen O+
Schudden voor gebruik
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:31:46 #34
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179966672
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:30 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Zelf figuurzagen O+
:'(

pi_179966688
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:31 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:'(

[ afbeelding ]
Oh nee.. dan is het niet handig :P
Schudden voor gebruik
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:34:23 #36
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179966740
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh nee.. dan is het niet handig :P
Maar je brengt me wel op een idee :D
Misschien is het wel te verven.
pi_179966774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:34 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar je brengt me wel op een idee :D
Misschien is het wel te verven.
Ik zou dan de chinese app even afspeuren voor een goedkopere variant.
70+ euro lampje onderkwasten is ook weer zo...
Schudden voor gebruik
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:43:35 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179966939
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:35 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik zou dan de chinese app even afspeuren voor een goedkopere variant.
70+ euro lampje onderkwasten is ook weer zo...
Ik zou het op zich wel durven :P vriend is schilder.
Maar ik ga sowieso even speuren.
pi_179966967


Lamp in de (toen nog onaffe) kamer van Cas O+



Babykamer van Lou. Ik vind het nog steeds jammer dat de lamp de verhuizing niet heeft overleefd.

[ Bericht 16% gewijzigd door Skittles op 22-06-2018 14:50:27 ]
pi_179968996
Wat een zoete kamers allemaal O+

Wij mogen van het weekend weer klussen. Maan wilde de kamer van de tweeling wit laten en pas meubels halen als de tweeling er was omdat het risico op vroeggeboorte en fulltime werken + fulltime huishouden en zorg voor mij en peuter hem opbrak.
Nou heeft mijn schoonzusje voorgesteld dat peuter een nachtje bij haar blijft slapen zodat man zondag de baby kamer gaat verven. Zondag middag brengt ze G. thuis en onderweg rijden ze langs Ikea om de nieuwe meubels voor G te halen. Zijn commode en kledingkast gaat naar de tweeling.
En mijn schoonouders komen zondag ook om alles in elkaar te zetten, kleding uit te zoeken van zolder etc.

De lamp is al binnen en gordijnen bestel ik na het weekend #happyhormones
pi_179969425
Prachtige kamer sacre!

Wij vonden een lamp ook heel moeilijk. Ik heb geen betere foto maar uiteindelijk zijn we voor deze gegaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die rondjes zijn verplaatsbaar, dus daar kun je een beetje mee spelen. En hij heeft 3 lichtsterktes. We moeten alleen nog een klein zacht lampje voor bij de commode.
pi_179969923
Nou, ik heb ook maar besteld, het wordt een zelfbouw van zo’n cottonball met okergeel snoer. (Hij komt in het stopcontact en dan via een haakje in de balken van het plafond).
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:32:32 #43
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_179971257
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:44 schreef Skittles het volgende:
[ afbeelding ]

Lamp in de (toen nog onaffe) kamer van Cas O+

[ afbeelding ]

Babykamer van Lou. Ik vind het nog steeds jammer dat de lamp de verhuizing niet heeft overleefd.
Ohh waar is die vliegtuiglamp van? O+
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 18:53:03 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179973149
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:12 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Welke commode is dat?
Inmiddels heb ik antwoord voor je :) Het is van Interbaby, en dan de Malibu, net als het bedje :)





Ik heb 'm direct gevonden voor je:

https://www.baby-dump.nl/(...)-deur-malibu/126493/

(De kast die op de 2e foto te zien is heeft niets met de babykamer van doen, maar is een hangkast die op de badkamer moet komen, maar die is nog niet klaar :P )
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179973778
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:02 schreef Aure het volgende:
Prachtige kamer sacre!

Wij vonden een lamp ook heel moeilijk. Ik heb geen betere foto maar uiteindelijk zijn we voor deze gegaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die rondjes zijn verplaatsbaar, dus daar kun je een beetje mee spelen. En hij heeft 3 lichtsterktes. We moeten alleen nog een klein zacht lampje voor bij de commode.
Toffe lamp Aure! Waar komt die vandaan?
pi_179974053
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Toffe lamp Aure! Waar komt die vandaan?
Hiero: https://www.lampenlicht.nl/plafondlamp-rondas-led-zwart.html

Ze hebben ook een witte en een stalen versie!
pi_179974171
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inmiddels heb ik antwoord voor je :) Het is van Interbaby, en dan de Malibu, net als het bedje :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb 'm direct gevonden voor je:

https://www.baby-dump.nl/(...)-deur-malibu/126493/

(De kast die op de 2e foto te zien is heeft niets met de babykamer van doen, maar is een hangkast die op de badkamer moet komen, maar die is nog niet klaar :P )
Super! Ik zal het doorgeven aan mijn zus, die zoekt nog een commode. Ze heeft nu die van mij te leen, maar het wordt zo langzamerhand tijd dat ik die terugkrijg :P

En wat balen dat alles al uitgezocht en gekocht was zonder jouw input. Ik zou dat ook echt niet leuk vinden. Het huwelijk lijkt het wel te overleven?
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 19:54:35 #48
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179974287
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:48 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Super! Ik zal het doorgeven aan mijn zus, die zoekt nog een commode. Ze heeft nu die van mij te leen, maar het wordt zo langzamerhand tijd dat ik die terugkrijg :P

En wat balen dat alles al uitgezocht en gekocht was zonder jouw input. Ik zou dat ook echt niet leuk vinden. Het huwelijk lijkt het wel te overleven?
:D

Ja natuurlijk overleefd het huwelijk dat. Het is totaal geen issue joh. Ik kon niet mee ivm werk en ik heb doorgegeven dat het per se wit moest zijn, en dat heeft ze gedaan. Nee verre van problemen joh, mijn vrouw is geweldig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179974600
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D

Ja natuurlijk overleefd het huwelijk dat. Het is totaal geen issue joh. Ik kon niet mee ivm werk en ik heb doorgegeven dat het per se wit moest zijn, en dat heeft ze gedaan. Nee verre van problemen joh, mijn vrouw is geweldig.
:D Gelukkig maar! En op de commode op jouw foto ligt zo'n opzetstuk om recht van voren te verschonen, is dat een item daar los gekocht moet worden? Ik zag het niet in de link staan.
pi_179974603
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:32 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ohh waar is die vliegtuiglamp van? O+
Bink bedding! Hij is te koop bij o.a. babypark
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 20:11:45 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179974685
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:07 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

:D Gelukkig maar! En op de commode op jouw foto ligt zo'n opzetstuk om recht van voren te verschonen, is dat een item daar los gekocht moet worden? Ik zag het niet in de link staan.
Dat moet inderdaad los gekocht worden, maar mijn vrouw heeft dat er bij gekregen. Dat heet een bladvergroter schijnbaar, en dat staat inderdaad voor 0 euro op de rekening.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 23 juni 2018 @ 19:06:19 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179995096
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:24 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

glazen deurtjes zijn niet erg?

Mijn bejaarde buurvrouw heeft een oudere buffetkast staan Niet meisjes achtig. Moet ik eens een foto voor je maken? Ze moet binnenkort uit huis naar het bejaardetehuis en dan kan toch niet alles mee ;)
west brabant (mocht je dat al afschrikken om op te halen :P )
Als dat kan? Dank je :*.
Ik woon in midden Brabant ;).
KuikenGuppy
pi_180019755
Ons hoekje is wel ongeveer klaar O+

Baby 2 heeft dus geen kamer, maar een hoekje bij ons. Als we weer een bruikbare bovenverdieping hebben gaat zus naar boven en baby 2 waarschijnlijk naar haar kamer.

Dus voor nu gewoon een knus hoekje :) Meeste foto's in spoiler want wat veel foto's :+



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180019851
Prachtig O+
pi_180019971
Wat een mooie kleuren IMA O+ En die mobile! O+
pi_180020090
Oh IMA wat mooi O+ O+ Heb je die kast zelf nog geschilderd of had hij al deze kleur?
pi_180020134
Wow IMA!! O+ O+
  zondag 24 juni 2018 @ 19:23:14 #58
221912 minilot
Nancy boy
pi_180020209
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ons hoekje is wel ongeveer klaar O+

Baby 2 heeft dus geen kamer, maar een hoekje bij ons. Als we weer een bruikbare bovenverdieping hebben gaat zus naar boven en baby 2 waarschijnlijk naar haar kamer.

Dus voor nu gewoon een knus hoekje :) Meeste foto's in spoiler want wat veel foto's :+

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fraai zeg! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180020484
leuk schilderijtje van die leeuw <3
Schudden voor gebruik
pi_180020646
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:19 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh IMA wat mooi O+ O+ Heb je die kast zelf nog geschilderd of had hij al deze kleur?
Die had deze kleur al, nieuwe greepjes opgemaakt :) Is een oudere kleur van Ikea denk ik, want de kast is al een jaar of 6/7 oud denk ik.
pi_180021390
Heel mooi IMA! O+
  zondag 24 juni 2018 @ 21:11:00 #62
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180022378
Mooi geworden! zelfs nijntje blend goed :P
pi_180022619
Wauw IMA het is echt heel mooi geworden! O+
pi_180022954
Wauw ima prachtig O+ van waar komt die mobiel??? O+
pi_180023122
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 21:34 schreef Mabawa. het volgende:
Wauw ima prachtig O+ van waar komt die mobiel??? O+
Laten maken door iemand in de buurt met een eigen webwinkeltje in allerlei gehaakte babydingen, knuffeltjes, enz :)
pi_180023353
Heel mooi ima O+
♥ J & S
  maandag 25 juni 2018 @ 09:19:26 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180029530
Mooi IMA! Niet helemaal mijn smaak, maar wel heel knus en warm hoekje O+ Nu ik die kleur kast zie, heb ik even een vraag:

Onze tripptrapp en box staan inmiddels (dankzij de verfspuit op de compressor van mijn man werkelijk prachtig strak) in de verf en dus is het kamertje aan de beurt. Het is massief hout in ongeveer de kleur van de Ikeakast van Ima. We willen de kleur graag behouden, maar hij is flink beschadigd. Op plekken zie je dus blank hout.

We hebben in de winkel advies gevraagd en daar zeiden ze: helemaal kaal schuren en dan met verdunde verf opnieuw in de juiste kleur 'washen' en dan aflakken met blanke lak.

Heeft er hier nog iemand een andere ervaring? Het is nogal een rotklus om het kamertje helemaal kaal te schuren namelijk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 juni 2018 @ 11:35:48 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180031676
Wat bedoel je met "het kamertje", Tink? De muren?
KuikenGuppy
pi_180031753
IMA wat gaaf O+ O+ Erg leuke kleurtjes en mobiel willen we hier ook door schoonmoeder laten haken :D Ik vind die gehaakte mobieltjes altijd zo leuk *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180031865
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Die had deze kleur al, nieuwe greepjes opgemaakt :) Is een oudere kleur van Ikea denk ik, want de kast is al een jaar of 6/7 oud denk ik.
Ah, ik denk dat ik dezelfde kast in dezelfde kleur heb namelijk, maar hij lijkt bij jou nét eventjes anders. Misschien komt dat door het licht. Was de kleur van de onze zat namelijk, maar nu ik ‘m zo bij jou zie vind ik ‘m ineens weer zo mooi O+ misschien toch maar niet schilderen dan Haha, Thanks!
pi_180032022
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:43 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ah, ik denk dat ik dezelfde kast in dezelfde kleur heb namelijk, maar hij lijkt bij jou nét eventjes anders. Misschien komt dat door het licht. Was de kleur van de onze zat namelijk, maar nu ik ‘m zo bij jou zie vind ik ‘m ineens weer zo mooi O+ misschien toch maar niet schilderen dan Haha, Thanks!
Haha, ja, kleur goed op de foto is altijd lastig! En een ander greepje of de combi met andere kleuren kan veel doen hoor!
  maandag 25 juni 2018 @ 11:57:00 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180032185
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:35 schreef Burdie het volgende:
Wat bedoel je met "het kamertje", Tink? De muren?
Nee, het bedje en de commodekast en de plank voor erboven. Die hebben dus - beschadigd en wel - dezelfde kleur ongeveer als die van Ima. Het is massief hout, geen fineer... en we willen eigenlijk de kleur behouden, maar de meubels wel opknappen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 juni 2018 @ 11:58:21 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_180032209
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nee, het bedje en de commodekast en de plank voor erboven. Die hebben dus - beschadigd en wel - dezelfde kleur ongeveer als die van Ima. Het is massief hout, geen fineer... en we willen eigenlijk de kleur behouden, maar de meubels wel opknappen.
Dat gaat je echt niet mooi lukken vrees ik, zonder veel schuren.
Eigenlijk heb je 3 opties: het laten zoals het is, kaalschuren en opnieuw beitsen, of gewoon helemaal een andere kleur lakken dan het nu is.
disclaimer
  maandag 25 juni 2018 @ 12:01:31 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180032277
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat gaat je echt niet mooi lukken vrees ik, zonder veel schuren.
Eigenlijk heb je 3 opties: het laten zoals het is, kaalschuren en opnieuw beitsen, of gewoon helemaal een andere kleur lakken dan het nu is.
Daar vreesde ik al voor... txs. Dat wordt de schoonpapa vragen om de meubeltjes te schuren. Ik had gehoopt de kale plekken te kunnen bijverven met beits, maar dat wordt wrs echt niet mooi -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 juni 2018 @ 12:05:03 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_180032355
Dat kan alleen als je exact dezelfde beits hebt, maar dan nog ga je het zien.
disclaimer
pi_180511757
Hier afgelopen weekend de babykamer geschilderd. Vorige week had mijn vriend alles gewit; en dit weekend konden de bergjes dan eindelijk op de muur:



Ik ben helemaal blij met het resultaat O+
Kunnen mooi verder met inrichten nu :s)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180511970
Heel mooi geworden priem O+
pi_180512887
Wat gaaf Priem! Mijn peuter wilde een roze kamer. Alleen maar roze mama. :( Later mocht er toch nog iets anders bij en koos ze groen en blauw, dit is het resultaat:



Haar zusje kreeg een indianen/cactusthema met zo'n zelfde soort muur in een andere kleurstelling:

Inmiddels staan de meubels erin en moeten er alleen nog wat posters en muurstickers bij.

Blij mee. O+
pi_180512949
Wat een mooie bergen Priem O+

En wat een superleuke kamers voor je meiden Selvaria! O+

Hier zijn we heel saai themaloos, met alleen een gekleurde muur voor elk.
pi_180513051
Ook heel tof selv!

Die ikearekjes moeten we hier ook nog op de muur monteren, ziet er zo tof uit :)
pi_180513216
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:31 schreef lunapuella het volgende:
Wat een mooie bergen Priem O+

En wat een superleuke kamers voor je meiden Selvaria! O+

Hier zijn we heel saai themaloos, met alleen een gekleurde muur voor elk.
Waren wij ook, maar een verhuizing was een goed excuus voor iets spannenders. :P En toen we met die geblokte muren bezig gingen grapte man dat we ook wel een tipi konden schilderen, en zo geschiedde. :Y)
pi_180513444
Oh my god selv hoe tof!! Erg leuk met die vlakken! Dat ga ik voor S ook doen. Die heeft nog saaie witte muren.
  maandag 23 juli 2018 @ 20:22:57 #83
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180682103
Ik vind die bergen en vakken echt tof O+

Hier ook een bergen thema op Vv's nieuwe kamer in het nieuwe huis.
Hij vindt ze helemaal prachtig :D


De kamer van Aa met diertjesbehang (van Hartendief) O+
Op de grote witte muur komt ook nog een soort vlaggenslinger te hangen.


In beide kinderkamers moeten de maanlampen van Hartendief nog opgehangen worden.
Deze 2 hebben we:
Uit:

Aan:


Uit:

Aan:
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 23 juli 2018 @ 20:49:05 #84
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_180682667
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:22 schreef Radyhyn het volgende:
Ik vind die bergen en vakken echt tof O+

Hier ook een bergen thema op Vv's nieuwe kamer in het nieuwe huis.
Hij vindt ze helemaal prachtig :D
[ afbeelding ]

De kamer van Aa met diertjesbehang (van Hartendief) O+
Op de grote witte muur komt ook nog een soort vlaggenslinger te hangen.
[ afbeelding ]

In beide kinderkamers moeten de maanlampen van Hartendief nog opgehangen worden.
Deze 2 hebben we:
Uit:
[ afbeelding ]
Aan:
[ afbeelding ]

Uit:
[ afbeelding ]
Aan:
[ afbeelding ]
Hartendief lampen, zo tof! O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 23 juli 2018 @ 22:02:18 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180684462
Wij zijn ook goed op weg met onze muur O+

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180688542
Hoe krijgen jullie die lijnen zo strak? Gaat de verf niet onder het afplaktape zitten?
  dinsdag 24 juli 2018 @ 06:28:19 #87
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180690038
Frogtape gebruiken!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 07:45:37 #88
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180690458
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:22 schreef Radyhyn het volgende:
Ik vind die bergen en vakken echt tof O+

Hier ook een bergen thema op Vv's nieuwe kamer in het nieuwe huis.
Hij vindt ze helemaal prachtig :D
[ afbeelding ]

De kamer van Aa met diertjesbehang (van Hartendief) O+
Op de grote witte muur komt ook nog een soort vlaggenslinger te hangen.
[ afbeelding ]

In beide kinderkamers moeten de maanlampen van Hartendief nog opgehangen worden.
Deze 2 hebben we:
Uit:
[ afbeelding ]
Aan:
[ afbeelding ]

Uit:
[ afbeelding ]
Aan:
[ afbeelding ]
O+
De lampen! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_180690628
Ik vind al jullie kamers zo mooi (en die lampen, omg O+) dat ik gewoon de neiging krijg om de babykamer helemaal opnieuw te schilderen en te decoreren :D maar ik geloof niet dat dat goed gaat zijn voor de sfeer in huis :')

Erg leuke kamertjes allemaal O+
pi_180690949
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:33 schreef Regenbui het volgende:
Hoe krijgen jullie die lijnen zo strak? Gaat de verf niet onder het afplaktape zitten?
Idd goeie schilderstape. Niet de standaard beige; wij hadden niet frogtape maar gele van Tesa en die werkte ook perfect :Y

Selv; mooi contrast zo O+ En die vlakken zijn errrrg gaaf! Keer wat anders dan alleen maar beroemde bergjes :D

Oh Radyhyn; erg leuke kleuren ook en die lampen :o : o *; *; *;

Tink; we blijven mooi in het bergen-thema haha; mooi :s)

Hier was er nog wat twijfel over de strandmon stoel van ikea. Mijn vriend wou de multikleur en ik de mintkleur. Dus hebben we een week gewacht voor we de mintkleur gingen halen :+ :D :D O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180691024
Oooh dames O+ Jullie kamertjes. Wauw! Heel erg leuk die bergen en de vlakjes. Ik hou van kleurrijk O+ En die stoel moet ik ook hebben, hij ziet er heel fijn uit. We hebben maar een klein kamertje, dus het is de vraag of het past. Ik ga eens met de man overleggen.

Ik zal later eens een foto plaatsen van ons kamertje tot nu toe. We hebben alleen nog maar geverfd en de meubels staan er in, maar toch... een babykamer O+
pi_180691549
Ik vind het heel mooi om te zien bij anderen, maar zelf zou ik voor muren niet zo kleurrijk gaan. Mijn ervaring nu is dat er in de kinderkamers al vanzelf veel kleur komt, door speelgoed en andere dingen en de basis wil ik daarom rustig en neutraal.

Maar ik wil wel graag even wat tips, als jullie die hebben. Wij gaan verhuizen naar een huis waar we een grote speelkamer willen inrichten. Dat betekent dat de kinderen dan op 1 kamer gaan slapen. We kiezen hiervoor omdat 1 slaapkamer op dezelfde verdieping is als de woon/eetkamer en keuken, waardoor het heel fijn is als we daar een kamer hebben waar al het speelgebeuren kan plaatsvinden en opgeborgen kan worden. Op de verdieping daarboven slapen we dan allemaal. Wel willen we op de speelkamer een gewoon eenpersoonsbedbankje neerzetten, als mogelijk voor middagdutjes, voorleesplek en logeerbed. De kamer is groot, dus er blijft nog steeds veel ruimte over.

Het moet dus een speelplek worden voor een tweejarige en een vijfjarige. De vijfjarige is van de poppen en verkleedpartijtjes, de tweejarige van de duplo, ballen en autootjes. Voordeel is dat de kamer twee ingebouwde kasten heeft: een waar je dingen in kunt ophangen, en eentje met planken. De hangkast lijkt me ideaal voor verkleedkleding, die andere als opbergplek.
Foto's van de kamer nu:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie heeft tips voor het creëren van verschillende speelhoekjes, zoals een poppenhoekje?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:42:37 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_180691631
Wat een luxe, Franny O+

Voor het maken van "hoekjes" zou ik zelf kiezen voor roomdividers. Hoe groot is de kamer qua oppervlak?
Ook met dingen als zitzakjes, tentjes, of bijvoorbeeld een verrijdbaar rek met een doek er overheen (als "kleedhokje" wellicht?) kun je hoekjes creeren.
disclaimer
pi_180691688
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:47 schreef Peacefulll het volgende:
Oooh dames O+ Jullie kamertjes. Wauw! Heel erg leuk die bergen en de vlakjes. Ik hou van kleurrijk O+ En die stoel moet ik ook hebben, hij ziet er heel fijn uit. We hebben maar een klein kamertje, dus het is de vraag of het past. Ik ga eens met de man overleggen.

Ik zal later eens een foto plaatsen van ons kamertje tot nu toe. We hebben alleen nog maar geverfd en de meubels staan er in, maar toch... een babykamer O+
Bij ons was het ook passen en meten want kamertje is ook echt niet groot.. Eerst zou de commode daar staan waar de stoel nu staat namelijk. Maar mijn vriend kwam met het briljante idee om de commode dus om te bouwen over het trappengat heen (die witte 'koof' wat je ziet); zodat er toch een stoel kon staan. Past allemaal nét :D

Hier overigens ook 2 wolkenlampjes besteld:


En een wolkenkussentje:


Oh Franny wow wat een mooie grote kamer. Ja ik dacht ook gelijk aan roomdividers om verschillende hoekjes te creeëren met euh speelthema's ofzo..Met zo'n ruimte kun je wel veel kanten op :Y Succes met inrichten !
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:55:40 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180691830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:33 schreef Regenbui het volgende:
Hoe krijgen jullie die lijnen zo strak? Gaat de verf niet onder het afplaktape zitten?
Eerst afplakken en dan met wit *of de andere achtergrondkleur* er een keer overheen. Wij hebben geen supervlakke muur en dit werkte perfect.

Zo dus:
https://www.gamma.be/nl/d(...)chte-lijn-schilderen
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180934038
Nu ik net uitgevogeld heb hoe ik foto’s kan plaatsen, probeer ik het hier ook maar eens :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het zo leuk om de baby/kinderkamers van andere te zien! Ons kamertje is wat minder creatief maar ik word er wel helemaal blij van O+ Afgelopen weken al meerdere keren er steeds even gaan zitten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Takkie88 op 04-08-2018 07:26:33 ]
pi_180934166
Oooh Takkie, wat een fijne kamer O+ Zo liefdevol en warm!

Strakke bergen, Priem ^O^ Leuk, en wat een goed idee voor de commode :D
pi_180934304
Mooi Takkie! Laat ik ook maak eens een bijdrage ik het topic doen. Ook niet bijzonder creatief, vrij kleine kamer maar wel helemaal zijn kamertje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm kennelijk doe ik iets verkeerd bij Imgur :')

[ Bericht 22% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 04-08-2018 08:25:51 ]
pi_180934842
Wat gaat franny! Speelkamer 😍

Je zou in dezelfde hoek als het bureau nu een hoekbedbank kunnen maken, met bergruimte er onder? Eventueel ikeakastjes met een matras er op?
En dan waar de glazen tafel nu staat een smal, laag bankje met de korte kan naar de muur.
pi_180934918
Mooie kamers Takkie en Fleur! O+
pi_180938964
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:16 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Mooi Takkie! Laat ik ook maak eens een bijdrage ik het topic doen. Ook niet bijzonder creatief, vrij kleine kamer maar wel helemaal zijn kamertje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm kennelijk doe ik iets verkeerd bij Imgur :')
Fleur, waar komt dat plankje met die knoppen op dingen op te hangen vandaan?
Of hoorde die bij de rest van het meubilair?
Ben nog op zoek naar een dergelijk plankje (of meerdere). Hoe diep is dat plankje (diep genoeg voor bv. billendoekjes e.d.)?

Leuk kamertje!!!
pi_180939625
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:22 schreef Radyhyn het volgende:
Ik vind die bergen en vakken echt tof O+

Hier ook een bergen thema op Vv's nieuwe kamer in het nieuwe huis.
Hij vindt ze helemaal prachtig :D
[ afbeelding ]

De kamer van Aa met diertjesbehang (van Hartendief) O+
Op de grote witte muur komt ook nog een soort vlaggenslinger te hangen.
[ afbeelding ]

In beide kinderkamers moeten de maanlampen van Hartendief nog opgehangen worden.
Deze 2 hebben we:
Uit:
[ afbeelding ]
Aan:
[ afbeelding ]

Uit:
[ afbeelding ]
Aan:
[ afbeelding ]
Die lampen zijn mooi! Heb je ze al hangen? Ik zou graag een foto zien van de lampen aan de muur.
Onwijs lief kamertje zo!
pi_180939962
Onze kinderen krijgen in het nieuwe huis elk een eigen kamer *O*

Oudste is dol op treinen en houdt van groen. De kamer is erg groot en hij wil graag een hoogslaper. Ik denk dat ik een muur "oceaan groen" ga schilderen en foto's van treinen op ga hangen (meneer wil graag sws de maglev, shinkansen en ICE aan de muur :X

Voor de meiden zal het roze, glitters en eenhoorns worden vrees ik.

Ik ben wel benieuwd naar de kamers van de grotere kinderen, iemand nog iets te showen ter inspiratie? Of die het leuk vind om mee te pinteresten?
pi_180940608
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:24 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Fleur, waar komt dat plankje met die knoppen op dingen op te hangen vandaan?
Of hoorde die bij de rest van het meubilair?
Ben nog op zoek naar een dergelijk plankje (of meerdere). Hoe diep is dat plankje (diep genoeg voor bv. billendoekjes e.d.)?

Leuk kamertje!!!
Haha dankje! Dat plankje hoort inderdaad bij de rest van het meubilair (komt van babypark) en kon je gewoon los kopen :)

Hij is niet heel diep maar wel diep genoeg voor billendoekjes lijkt me :Y
pi_180941026
Ah, Babypark, daar hebben wij de babykamer ook vandaan :)
Nu herinner ik me weer, waarom wij dat plankje er niet bij hebben gekocht, kostte bij onze kamer uit mijn hoofd zo'n ¤ 60. Absurd voor een simpel plankje.....

Maar misschien toch maar overheen zetten :-)
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:55:32 #106
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180977564
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 14:02 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Die lampen zijn mooi! Heb je ze al hangen? Ik zou graag een foto zien van de lampen aan de muur.
Onwijs lief kamertje zo!
Bedankt! Ze hangen nog niet.. maar de bedoeling is dit te doen vóór de housewarming 1 september :P Dan maak ik nog wel foto's :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:48:11 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180978580
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Ah, Babypark, daar hebben wij de babykamer ook vandaan :)
Nu herinner ik me weer, waarom wij dat plankje er niet bij hebben gekocht, kostte bij onze kamer uit mijn hoofd zo'n ¤ 60. Absurd voor een simpel plankje.....

Maar misschien toch maar overheen zetten :-)
Een beetje handige harrie draait zo'n plankje voor een tientje zelf in elkaar... is dat geen optie?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180996658
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Een beetje handige harrie draait zo'n plankje voor een tientje zelf in elkaar... is dat geen optie?
Precies, dat ben ik dus niet ;) Manlief evenmin :+
pi_180998057
Jeetje, we krijgen de babykamer maar niet tot in de details af. J slaapt er ook nog niet dus haar boeit het niet :D

We zoeken nog: een ouderwets handdoekenrekje of iets dergelijks voor aan de zijkant van de commode. Of een boekenrekje (die Ikea kruidenrekjes als boekenplank hadden we in de babykamer van B, maar dat misstaat best wel in de kamer van J vinden wij)
We zijn alleen bang dat we teveel naar het brocante doorslaan zeg maar.

Ook nog op zoek naar inspiratie voor aan de muur boven haar ledikant. We willen daar een aantal zwart wit foto's ophangen en leuke kaarten waaronder haar geboortekaartje. Ik wil het simpel met Washi tape doen, mijn vrouw heeft liever iets van een slinger.

Om het geheugen op te frissen foto's van de babykamer :P


Hieronder zie je links de bewuste zijkant van de commode waar we een inschattingsfout maakte door er een ijzeren handdoekenstang van de Ikea op te hangen.



Hieronder de lege muur, inmiddels staat op het plankje een vogelhuisje bekleed met het behang van de muur aan de andere kant en er staat een roze nijntje op.



Wie heeft een geniale ingeving? het is een kleine kamer dus het moet allemaal praktisch blijven en we willen dus niet doorslaan naar het brocante maar ook niet naar alleen maar vogels.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:31:34 #110
269689 crew  Viv
pi_181001982
Het was de vraag niet, maar ik vind de hoes van het verschoonkussen te fel/opvallend bij de sfeer van de rest van het mooie kamertje. :)
pi_181002297
Als ik het goed begrijp zoeken jullie een iets voor aan de muur om die foto’s in te verwerken? Ik vind het idee van de slinger wel leuk. En ik zag nog iets van dit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar persoonlijk vind ik foto’s te druk worden met het plankje en zou ik alleen voor de nu nog lege muur gaan als ik het zo kan beoordelen.
pi_181002367


[ Bericht 93% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 07-08-2018 12:48:39 (Per ongeluk mezelf weer eens gequote ) ]
pi_181002671
Exode, zo’n houten kralensnoer met van die knijpertjes is leuk voor bij het bedje. Daar kun je dan die kaarten aan maken.
En eens met Vivi, het roze van het waskussen is misschien wat too much.
pi_181003614
Dank voor het meedenken :)

We hebben ook lichtblauwe hoesjes voor het aankleedkussen maar de gordijnen zijn ook die kleur roze.... (Niet te zien op de foto) Wij vinden het zelf juist heel mooi erbij :) Kan aan de foto's liggen of gewoon aan onze smaak ;)
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:33:54 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181089704
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:56 schreef Roomsnoes het volgende:
<lokquote>
Hai, eeuwen geleden postte je (ik dacht tenminste dat jij het was) een foto van een kast met bakjes met speelgoed, omdat je een manier zocht om het speelgoed te ordenen zonder het in een bak achter een deur te stoppen. Is dat nog gelukt eigenlijk? Ik aarzel tussen ook zoiets maken, of toch driekwart wel in die bak wegstoppen en 1/4 roulerend gewoon op een plank te zetten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181096577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:33 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Hai, eeuwen geleden postte je (ik dacht tenminste dat jij het was) een foto van een kast met bakjes met speelgoed, omdat je een manier zocht om het speelgoed te ordenen zonder het in een bak achter een deur te stoppen. Is dat nog gelukt eigenlijk? Ik aarzel tussen ook zoiets maken, of toch driekwart wel in die bak wegstoppen en 1/4 roulerend gewoon op een plank te zetten.
Zal vanmiddag een foto maken van de speelhoek. Por maar als ik t vergeet haha.
pi_181110339
Lemijn!

Dit zijn de "kastjes" geworden: Eket van Ikea, kleine kubusjes op de grond. Het rieten mandje is een rijsmandje :D Vond ze zo leuk




En als manlief opruimt :(
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:01:18 #118
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181111885
De babykamer begint eindelijk ergens op te lijken. Ik zal het touw aan de zijkanten van de slinger nog wat korter maken :). Krukje blijft daar niet staan. Verder zijn er nog een aantal dingen onderweg. Bijzonder idee dat er straks gewoon een baby in ligt O+.



[ Bericht 15% gewijzigd door Helsinki op 11-08-2018 21:36:06 ]
pi_181112132
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 21:01 schreef Helsinki het volgende:
De babykamer begint eindelijk ergens op te lijken. Ik zal het touw aan de zijkanten van de slinger nog wat korter maken :). Krukje blijft daar niet staan. Verder zijn er nog een aantal dingen onderweg. Bijzonder idee dat er straks gewoon een baby in ligt O+.

[ afbeelding ]
Wat een leuk kamertje! Ik hou van die kleur O+. En wat briljant bedacht zo dat plankje van de IKEA ondersteboven :D
pi_181112139
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ons hoekje is wel ongeveer klaar O+

Baby 2 heeft dus geen kamer, maar een hoekje bij ons. Als we weer een bruikbare bovenverdieping hebben gaat zus naar boven en baby 2 waarschijnlijk naar haar kamer.

Dus voor nu gewoon een knus hoekje :) Meeste foto's in spoiler want wat veel foto's :+

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig! Je weet met je foto’s een prachtige, intieme, kinderboek- waardige sfeer te creëren. O+
Jullie baby heeft maar geluk! Nog gefeliciteerd!
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:36:32 #121
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181112920
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 21:09 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wat een leuk kamertje! Ik hou van die kleur O+. En wat briljant bedacht zo dat plankje van de IKEA ondersteboven :D
Dank :*. Zag ik vaker voorbij komen zo, met die plankjes. Ik vond het ook heel leuk!
pi_181113809
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 21:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Prachtig! Je weet met je foto’s een prachtige, intieme, kinderboek- waardige sfeer te creëren. O+
Jullie baby heeft maar geluk! Nog gefeliciteerd!
Dankje :)

Heel mooi Helsinki!
pi_181121982
Super mooie styling IsabellaMariaAnna! (Op bericht van 24 juni). Heel tof gedaan!

Leuk gedaan met die bergen PriemGirl! (op bericht van 16 juli. :P )

@Selvaria
Strak gedaan met de vlakverdeling! Heel tof!

@Tink
Ook al mooi bezig met die bergen!

Grappig om te zien dat bij zoveel mensen die bergen terug komen. Ik zou dat echt niet zo mooi voor elkaar krijgen! :P

@Takkie88
Mooie kamer!

@Helsinki:
Hele leuke kamer!
  zondag 12 augustus 2018 @ 08:58:44 #124
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181122196
Ik ga ook eens in dit topic meegluren, en dan vooral voor de peuter/ kleuterjongenskamers. Als het allemaal lukt gaan we verhuizen. Kleuter krijgt dan een ruime zolderkamer (met dakkapel en schoorsteen van de open haard er doorheen, waardoor er bv geen normale garderobekast in past), peuter een recht toe recht aan een kamer van 3,5*3,5 met ramen over 1 lengte.

Ideeen zijn alvast welkom. Kleuter houdt heel erg van groen en geel, en is een groot dierenfan (schapen en dolfijnen zijn favoriet), peuter heeft nog niet echt een kleurvoorkeur (varieert van roze tot paars tot rood en blauw). Hij houdt wel heel erg van politieauto’s, graafmachines, brandweerauto’s etc.
pi_181122508
Nou MM, ik hoor het al...
Dat wordt een kopie van de slaapkamers van mijn kleuter en peuter ;)
Ik zal vanavond eens kijken of ik foto’s kan plaatsen :)

Verder supergave kamertjes :) Ik hou ervan :)

Als het lukt om foto’s te plaatsen mogen jullie mij vanavond advies geven ;) . Nog een extra poster of toch niet ;)
  zondag 12 augustus 2018 @ 10:00:51 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_181123118
Ben benieuwd Loj, ik zoek ook inspiratie voor de nieuwe grote jongenskamer (en grote meisjeskamers).
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:03:23 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181125732
Graag Loj :Y. Ik ben hier niet zo goed in, loop vast in standaard dingen, en vriendlief is niet officieel kleurenblind, maar als je het resultaat van zijn keuzes ziet zou je dat wel denken...
pi_181137645
Oke, ik word zo moe van afbeeldingen plaatsen via mobiel en fok! Dus...

Als je ze echt graag wil zien kan het wel via Messenger ;)
pi_181293940
Pffff mijn Google skills nemen af denk ik.

B groeit in no time uit zijn peuterbed. Hij wil heel graag hoogslaper en aangezien zijn kamer klein is, zien wij dat ook zitten. Een hoogslaper vinden we echter te hoog, voor hem maar ook voor ons (verschonen etc)
We kijken dus naar een halfhoogslaper. In principe om juist de ruimte eronder te gebruiken voor opslag en dus niet om te spelen. Zo is de rest van zijn kamer leeg en heeft ie daar juist speelruimte. 2 opmerkingen:

Hij heeft een grote inbouwkast voor zijn kleding (en spullen van ons)
Het is fijn als het een bed is die ook nog goed is als hij een stuk ouder is

Als ik zoek naar bedden met kasten eronder kom ik op Leen Bakker achtige bedden terecht. Dat vinden wij niet bepaald mooi....we wonen in een jaren 30 woning en willen de sfeer wel een beetje behouden.

We twijfelen nu enorm omdat hij dus ook die grote inbouwkast heeft, wordt het zo geen kastenkamer in plaats van een slaapkamer?

Ik zoek naar ervaringen met halfhoogslapers of wie weet heeft iemand hier wel een mooie gezien die ik volledig over het hoofd zie.
We vinden van die steigerhouten exemplaren mooi maar dat is echt een item in zijn kleine kamer denk ik.
pi_181294197
Mijn zus had vroeger een soort bedstee, met eronder louvre-deurtjes met bergruimte erachter. Dat oogt niet zo groot als steigerhout. Is alleen wel handgemaakt vaak zoiets.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181294568
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:58 schreef LeSage het volgende:
Mijn zus had vroeger een soort bedstee, met eronder louvre-deurtjes met bergruimte erachter. Dat oogt niet zo groot als steigerhout. Is alleen wel handgemaakt vaak zoiets.
Ooooh een bedstee!! Maar ik denk dan weer praktisch aan verschonen...
pi_181294987
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:17 schreef exode het volgende:

[..]

Ooooh een bedstee!! Maar ik denk dan weer praktisch aan verschonen...
Hij hoeft natuurlijk niet helemaal dicht hè ;) met deurtjes of gewoon redelijk open. Heel knus ook.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 19 augustus 2018 @ 12:02:32 #133
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181295377
Pinterest al opengeslagen? Daar staan echt tal van ideeën
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 19 augustus 2018 @ 12:03:29 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181295396
Of dus een van de vele varianten op het kura bed van ikea!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181296073
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:02 schreef pinquit het volgende:
Pinterest al opengeslagen? Daar staan echt tal van ideeën
Ja :) maar steeds net niet. Ik vond een leuke variant op de Kura maar mijn vrouw vond hem vreselijk.
Verder zijn we niet lastig ;)
  zondag 19 augustus 2018 @ 12:50:11 #136
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181296183
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:45 schreef exode het volgende:

https://www.saartjeprum.n(...)7EAAYASAAEgJp7vD_BwE

Meer heb je niet nodig :P zit genoeg leuks tussen.
  zondag 19 augustus 2018 @ 12:52:26 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181296216
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

https://www.saartjeprum.n(...)7EAAYASAAEgJp7vD_BwE

Meer heb je niet nodig :P zit genoeg leuks tussen.
Leuke inspiratie! Zijn er serieus mensen die daar spul kopen? :D :') zelfs een bedlade kost al 200eu. Heftig!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 19 augustus 2018 @ 13:05:44 #138
342418 VKV
Plausibel
pi_181296453
- en weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door VKV op 21-08-2018 08:16:40 ]
pi_181297302
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:52 schreef pinquit het volgende:

[..]


Leuke inspiratie! Zijn er serieus mensen die daar spul kopen? :D :') zelfs een bedlade kost al 200eu. Heftig!
Edit:
Had exode willen quoten... :)

Wij hebben bedden van Lifetime. Idee is gewoon eenmalig een goed bed kopen en daar kunnen ze dan mee door tot ze het huis uit gaan.
Wij bouwen nu, ze zijn 5,5, twee bedden van mijn kleuters om tot een hoek stapelbed. Ze hebben ook halfhoogslapers. Of beter, het is het basis bed dat je ombouwd tot half hoog slaper. Dus als je dat beu bent heb je nog wel altijd het gewone bed over. Snap je?

Enige jammere van een halfhoog is dat je er niet meer even lekker bij kunt liggen. Dat vind ik zelf toch altijd wel gezellig.
Met een meidenkwartet
  zondag 19 augustus 2018 @ 13:50:17 #140
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181297345
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:52 schreef pinquit het volgende:

[..]

Leuke inspiratie! Zijn er serieus mensen die daar spul kopen? :D :') zelfs een bedlade kost al 200eu. Heftig!
Ik ben zo iemand :D
Je doet super lang met zulk spul.
  zondag 19 augustus 2018 @ 13:51:43 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181297377
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik ben zo iemand :D
Je doet super lang met zulk spul.
Dat scheelt natuurlijk! Ik hou van verandering, dus doe het zelf liever met ikea of secondhand! Maar ook wel fijn als je echt goed spul hebt natuurlijk :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:03:20 #142
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181297633
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:51 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dat scheelt natuurlijk! Ik hou van verandering, dus doe het zelf liever met ikea of secondhand! Maar ook wel fijn als je echt goed spul hebt natuurlijk :)
Ik houd ook wel van verandering, maar dan meer in de zin van behang :P ik zal dus niet zo snel heel duur behang kopen. En wij hebben ook gewoon heel veel van Ikea, Xenos, Kwantum etc.

Kwantum doet het echt ontzettend goed de laatste tijd.
pi_181297739
We hadden een superbed gezien, exact wat we zochten. Ik hoopte dat er een 0 teveel stond, nee het bed was echt ¤ 4.000...

Bedankt voor de tips, als J vanavond meewerkt, kruip ik weer achter de laptop.
pi_181299963
Wij hebben voor peuter een Flexa bed gekocht, met het idee van duurzaamheid, dat dit een flinke tijd mee kan, een dus inderdaad omgebouwd kan worden tot half hoogslaper, of een stapelbed.

Deze hebben we:

pi_181307392
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben voor peuter een Flexa bed gekocht, met het idee van duurzaamheid, dat dit een flinke tijd mee kan, een dus inderdaad omgebouwd kan worden tot half hoogslaper, of een stapelbed.

Deze hebben we:

[ afbeelding ]
De Flexa zag ik ook inderdaad, die bevalt dus? Hebben jullie hem nu laag?
Ik ben vooral ook op zoek naar inrichting eronder zeg maar. Gezien de hoogte of eigenlijk laagte eronder ben ik bang voor een hoop hoofdstoot ervaringen voor B als hij eronder speelt.
  zondag 19 augustus 2018 @ 20:52:32 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_181307486
Ik vind deze wel handig:

https://goo.gl/images/RT77GG
disclaimer
  zondag 19 augustus 2018 @ 20:54:45 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_181307532
Wat een fijn kamertje zo VKV! O+
disclaimer
pi_181308212
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:48 schreef exode het volgende:

[..]

De Flexa zag ik ook inderdaad, die bevalt dus? Hebben jullie hem nu laag?
Ik ben vooral ook op zoek naar inrichting eronder zeg maar. Gezien de hoogte of eigenlijk laagte eronder ben ik bang voor een hoop hoofdstoot ervaringen voor B als hij eronder speelt.
Tot nu toe tevreden. In elkaar zetten was meer werk dan een IKEA bed, maar ook nog te doen. Ik geloof dat ze ook een verhoogde half hoog slaper hebben!
pi_181308467
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind deze wel handig:

https://goo.gl/images/RT77GG
Eej inderdaad! Dank.
  zondag 19 augustus 2018 @ 23:25:40 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181311620
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:45 schreef exode het volgende:
Pffff mijn Google skills nemen af denk ik.

B groeit in no time uit zijn peuterbed. Hij wil heel graag hoogslaper en aangezien zijn kamer klein is, zien wij dat ook zitten. Een hoogslaper vinden we echter te hoog, voor hem maar ook voor ons (verschonen etc)
We kijken dus naar een halfhoogslaper. In principe om juist de ruimte eronder te gebruiken voor opslag en dus niet om te spelen. Zo is de rest van zijn kamer leeg en heeft ie daar juist speelruimte. 2 opmerkingen:

Hij heeft een grote inbouwkast voor zijn kleding (en spullen van ons)
Het is fijn als het een bed is die ook nog goed is als hij een stuk ouder is

Als ik zoek naar bedden met kasten eronder kom ik op Leen Bakker achtige bedden terecht. Dat vinden wij niet bepaald mooi....we wonen in een jaren 30 woning en willen de sfeer wel een beetje behouden.

We twijfelen nu enorm omdat hij dus ook die grote inbouwkast heeft, wordt het zo geen kastenkamer in plaats van een slaapkamer?

Ik zoek naar ervaringen met halfhoogslapers of wie weet heeft iemand hier wel een mooie gezien die ik volledig over het hoofd zie.
We vinden van die steigerhouten exemplaren mooi maar dat is echt een item in zijn kleine kamer denk ik.
Wij hadden hetzelfde probleem en hebben nu de Kura staan. Kuiken was mee naar de IKEA en vond 'm fantastisch. We gaan er tzt nog een huisje op bouwen denk ik.
KuikenGuppy
pi_181315206
Ik hoor veel goede verhalen over Flexa bedden.
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:18:41 #152
342418 VKV
Plausibel
pi_181315357
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een fijn kamertje zo VKV! O+
Dankjewel! O+
pi_181315915
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:45 schreef exode het volgende:
Pffff mijn Google skills nemen af denk ik.

B groeit in no time uit zijn peuterbed. Hij wil heel graag hoogslaper en aangezien zijn kamer klein is, zien wij dat ook zitten. Een hoogslaper vinden we echter te hoog, voor hem maar ook voor ons (verschonen etc)
We kijken dus naar een halfhoogslaper. In principe om juist de ruimte eronder te gebruiken voor opslag en dus niet om te spelen. Zo is de rest van zijn kamer leeg en heeft ie daar juist speelruimte. 2 opmerkingen:

Hij heeft een grote inbouwkast voor zijn kleding (en spullen van ons)
Het is fijn als het een bed is die ook nog goed is als hij een stuk ouder is

Als ik zoek naar bedden met kasten eronder kom ik op Leen Bakker achtige bedden terecht. Dat vinden wij niet bepaald mooi....we wonen in een jaren 30 woning en willen de sfeer wel een beetje behouden.

We twijfelen nu enorm omdat hij dus ook die grote inbouwkast heeft, wordt het zo geen kastenkamer in plaats van een slaapkamer?

Ik zoek naar ervaringen met halfhoogslapers of wie weet heeft iemand hier wel een mooie gezien die ik volledig over het hoofd zie.
We vinden van die steigerhouten exemplaren mooi maar dat is echt een item in zijn kleine kamer denk ik.
Ik ben een trouwe lurker en reageer nooit😬
Maar toevallig zag ik deze voorbij komen:
https://www.made.com/nl/rubix-hoogslaper-met-opbergsysteem-wit

Geen ervaring met de site verder..
De meeste leven alsof het leven iets is wat nog moet komen maar het leven is wat zich nu afspeelt
pi_181316132
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:18 schreef winnie89 het volgende:

[..]

Ik ben een trouwe lurker en reageer nooit😬
Maar toevallig zag ik deze voorbij komen:
https://www.made.com/nl/rubix-hoogslaper-met-opbergsysteem-wit

Geen ervaring met de site verder..
Oh die is ook mooi. :)
pi_181316187
quote:
10s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:05 schreef VKV het volgende:
Een paar foto's van onze babykamer O+ Beter komt er snel iemand tevoorschijn die hier gebruik van gaat maken :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel mooi VKV O+ Fijn sfeertje hebben jullie gecreëerd.
pi_181316238
Dank voor jullie tips!
Ik ga onder andere de Flexa in de groep gooien thuis, dat die te verbouwen is tot verhoogde halfhoogslaper en zelfs hoogslaper staat mij erg aan. En dat we deze achteraf kunnen uitbreiden met een bureau etc.

Ik ga alles opslaan wat ons meisje heeft een nog kleinere kamer en geen inbouwkast dus die zal sowieso uiteindelijk naar een halfhoogslaper met kastruimte overgaan (die van Made is cool). Maar goed slaapt de komende 2 jaar nog in haar ledikantje.
pi_181333492
Flexa bevalt hier ook goed Exode :) Wij hebben een verhoogde halfhoogslaper onder een peuterbed gemaakt. Dat hoort officieel niet maar met wat zaagwerk paste het prima :7 Ivm schuin dak past er geen 1 persoons in die hoek van de kamer en gezien onze eigen lengte zal het nog wel een aantal jaar duren voordat F uit dit bed groeit :+

Flexa is ook prima 2e hands te krijgen. Wij waren denk 100e kwijt voor het bedje en de set poten om er een hoogslaper van te maken.
pi_181334453
A. kreeg een nieuw bed. De kleur koos ze zelf, en ze wilde graag een bed waar vriendjes en vriendinnetjes makkelijk in konden logeren. Het is dus de Ikea Hemnes geworden, met een laagje Hornbach geel ;)
Kussentjes, tijdschriftenrek en cactuslamp van de action. Nu nog iets bedenken voor al haar boeken en om die lellikke trofast de deur uit te werken





Ze is er blij mee, mn grote kind :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_181334866
Love it Mignonne!! En wat een mooie meid!!

Ik zou willen dat leuke aankleding en decoratie aan mijn oudste dochter besteed zou zijn.... Ze geeft er gewoon niet om. Lijkt me zo leuk als ze er zelf ook wat ideeën over zou hebben. Ach ja. Gelukkig zijn niet al haar zussen hetzelfde.
Met een meidenkwartet
pi_181335207
A. begint het nu steeds leuker te vinden. De kussentjes koos ze zelf uit bijvoorbeeld. Ze wilde er eigenlijk nog wel meer maar het was wel ff goed 😅
:)
pi_181347309
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 21:01 schreef Helsinki het volgende:
De babykamer begint eindelijk ergens op te lijken. Ik zal het touw aan de zijkanten van de slinger nog wat korter maken :). Krukje blijft daar niet staan. Verder zijn er nog een aantal dingen onderweg. Bijzonder idee dat er straks gewoon een baby in ligt O+.

[ afbeelding ]

Geweldig !
Ik dacht even dat ik onze babykamer zag ! precies hetzelfde met die kleur en de commode van ikea :P ziet er leuk uit !
Ik was hier...
pi_181353743
Vandaag was ik in Zara Home. Als ik nog een baby zou krijgen... O+
Mooie dekentjes, spulletjes voor de kamer. Zag ook veel mooie kast knopjes. Ik ga er vaker binnenlopen.
Met een meidenkwartet
pi_181400955
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:36 schreef Franny_G het volgende:

Wel willen we op de speelkamer een gewoon eenpersoonsbedbankje neerzetten, als mogelijk voor middagdutjes, voorleesplek en logeerbed. De kamer is groot, dus er blijft nog steeds veel ruimte over.

Het moet dus een speelplek worden voor een tweejarige en een vijfjarige. De vijfjarige is van de poppen en verkleedpartijtjes, de tweejarige van de duplo, ballen en autootjes. Voordeel is dat de kamer twee ingebouwde kasten heeft: een waar je dingen in kunt ophangen, en eentje met planken. De hangkast lijkt me ideaal voor verkleedkleding, die andere als opbergplek.
Foto's van de kamer nu:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie heeft tips voor het creëren van verschillende speelhoekjes, zoals een poppenhoekje?
Ik zou even een plattegrond in Floorplanner maken, bepalen wat je precies in de kamer wilt voor hoekjes en dan passen en meten. Zelf houd ik niet van roomdividers. Je kunt ook op andere manieren hoekjes creëren, bijv. door niet alle meubels tegen de muren te zetten, door kleedjes te gebruiken of door een stuk muur een andere kleur te geven. Dat laatste heb ik een tijdje geleden voor het eerst gedaan met schoolbordverf en dat is me heel goed bevallen.

Dingen die ik in een speelkamer zou stoppen:
- Een laag bureau/werkblad/bankje voor tekenen/knutselen/hangen/bouwen.





- Een plek met boekjes.



- Een plek voor een tent of hut.





Sommige dingen kun je combineren, bijv. het maken van een 'hut' in een kledingkast met boekjes erbij:



Oh, en ik kijk altijd eindeloos naar de inspiratiekamers van Ikea, niet omdat de inrichting mijn smaak is maar omdat ze bij Ikea zo verdomd handig zijn in indelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 23-08-2018 16:17:05 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181401223
Maar ik kwam hier zelf eigenlijk om inspiratie te vragen voor kamers voor grote kinderen! Ik geloof dat m'n oudste het dierenthema wel ontgroeid is, want die houdt alleen nog maar van voetbal en Fortnite. En ik heb géén zin in posters van Ronaldo en consorten in mijn huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:23:21 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181401277
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 20:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Lemijn!
Helemaal gemist, wat stom! Leuk om te zien, dankjewel.

@Claudia, hoe groot zijn je kinderen inmiddels dan? Ik ben de tel kwijt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181401293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:23 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Helemaal gemist, wat stom! Leuk om te zien, dankjewel.

@Claudia, hoe groot zijn je kinderen inmiddels dan? Ik ben de tel kwijt.
Ze zijn nu 7 en 8. Oh, en de jongste is heel makkelijk, maar ik wil zelf het liefst een niet te zoete kamer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:30:26 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181401455
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze zijn nu 7 en 8. Oh, en de jongste is heel makkelijk, maar ik wil zelf het liefst een niet te zoete kamer.
Dat verdient inderdaad geupdate kamers :Y.

Om nog even ontopic te blijven: Jacob heeft dus niet echt een eigen kamer, het is tegelijk logeerkamer/kastenkamer. Maar ik krijg steeds meer de behoefte om het passend voor hem te maken, en daarom wil ik misschien de gordijnen vervangen. Nu gewoon wit katoen. Hebben jullie bonte kindergordijnen, en word je dan niet helemaal dol in combinatie met alle kleur en onrust die er verder al is?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181401632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat verdient inderdaad geupdate kamers :Y.
Nou ja, we gaan verhuizen dus we moeten wel. :+ Ik heb hun kamers niet zo lang geleden nog wat aangepast, maar met name voor de kamer van de oudste is wel wat nieuws nodig.

quote:
Om nog even ontopic te blijven: Jacob heeft dus niet echt een eigen kamer, het is tegelijk logeerkamer/kastenkamer. Maar ik krijg steeds meer de behoefte om het passend voor hem te maken, en daarom wil ik misschien de gordijnen vervangen. Nu gewoon wit katoen. Hebben jullie bonte kindergordijnen, en word je dan niet helemaal dol in combinatie met alle kleur en onrust die er verder al is?
Wij hebben altijd effen gordijnen gehad voor de kinderkamers. Ik vind het niet nodig om er een bonte boel van te maken. Ik ga nu ook effen beddengoed kopen voor de oudste (waarom heb ik dat niet meteen gedaan?). Juist met accessoires, prenten en eventueel een lik verf kun je veel, dus ik zou niet gauw denken aan zo'n relatief dure wijziging.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181402559
Nee, ik zou zelf ook geen bonte toestanden doen. Effen gordijnen zijn prima.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:18:59 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_181402618
Ik heb extreem druk behang en dus effen gordijnen.
Ik vind sowieso bedrukte gordijnen het allerlelijkst wat je je interieur kunt aandoen, dus dat komt er hier echt nooit in :')
disclaimer
pi_181405634
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat verdient inderdaad geupdate kamers :Y.

Om nog even ontopic te blijven: Jacob heeft dus niet echt een eigen kamer, het is tegelijk logeerkamer/kastenkamer. Maar ik krijg steeds meer de behoefte om het passend voor hem te maken, en daarom wil ik misschien de gordijnen vervangen. Nu gewoon wit katoen. Hebben jullie bonte kindergordijnen, en word je dan niet helemaal dol in combinatie met alle kleur en onrust die er verder al is? het
Teun heeft bonte gordijnen. Ik vind ze lelijk maar hij vond ze zoooooo mooi en is maar een klein raam dus mijn man heeft ze gekocht en ik dacht nou prima vervang ik met 2 jaar voor effen. Dus hij heeft gordijnen met honden er op en kan het is hysterisch
pi_181406106
Onze kinderkamer is juist heel neutraal. Het gordijn (met kleurrijke figuurtjes), een poster en het beddengoed geven juist de kleur aan de kamer.
Leuk dat iedereen het op zijn eigen manier doet O+
pi_181406728
Wij hebben ook effen muren maar gordijnen met print in de kinderkamers. Vind ik juist heel vrolijk staan. :)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:09:34 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181433972
Wat heerlijk weer die verschillende reacties waardoor ik het toch maar lekker zelf moet weten O+ .

Als iemand een foto wil plaatsen van leuke niet-effen gordijnen: graag!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:53:21 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181679924
Hulp gevraagd! Ik wil de kamers van de jongens aanpakken, maar weet niet zo goed hoe. We hebben een jaren 30 huis en proberen qua inrichting het huis een beetje eer aan te doen. Na de verhuizing hebben we ervoor gekozen de slaapkamers van de jongens zoveel mogelijk te laten lijken op hun kamers in het oude huis (zelfde kleuren, zelfde gordijnen, meubels op vergelijkbare plaatsen) maar intussen zijn de jongens wel gewend.

Kamer van Kuiken: ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Het staat vol IKEA (Billy, Malm, Kura), en helaas moet het Kura bed blijven staan :+. Iemand tips om de Kura zo te pimpen dat hij in een retro/vintage jongenskamer past? En zou een (geverfde) buffetkast een leuke vervanging zijn voor een Billy+Malm?

Dan Guppy, die heeft een kamer van 2 bij 3 waar aan de ene korte muur een raam+radiator zit, en aan de andere korte muur de deur + inbouwkast. Er staat nog een fauteuil, een meidenkast en een tafeltje met speelgoed. Als Guppy straks een peuterbedje krijgt ipv het ledikant, moet er iets wieneren. Ik denk de meidenkast, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Iemand leuke inspiratie voor mega kleine vintage kinderkamers?
KuikenGuppy
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:56:29 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181679969
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:09 schreef Lemijn het volgende:
Wat heerlijk weer die verschillende reacties waardoor ik het toch maar lekker zelf moet weten O+ .

Als iemand een foto wil plaatsen van leuke niet-effen gordijnen: graag!



KuikenGuppy
pi_181680242
Kun je het bed verven in een mooie kleur? Lampionnetjes erin hangen of leuke gordijnen?

Qua aankleding vind ik de zelfgehaakte vlaggetjes in de ramen zo schattig hier (ook jaren 30 huis in redelijk originele staat).
Voor de kast hebben we een oude buffetkast geverfd in de kleuren van zijn kamer en daar ben ik wel verliefd op O+
En de oude volkswagenbus is een opbergmeubel, gevonden via marktplaats.
Hier zijn de vlaggetjes van de week naar beneden gekomen en ik moet ze nog terughangen :@

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:47:01 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181682530
Ohhh wat leuk die kast!
Van de Kura wil ik denk ik een huisje maken en de witte panelen eruit halen. Dank je ik krijg weer helemaal inspiratie van je foto's LeSage :D.
Ons huis is een monumentaal herenhuis, dus ik vind het IKEA kamertje wat misstaan nu :P.
KuikenGuppy
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:59:13 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181682715
Weet je toevallig nog welke kleur de verf van die kast is, LeSage?
KuikenGuppy
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:59:13 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181682716
Die kast is prachtig LeSage!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181687744
Ikea Kura pimps:

Lichtsnoer in hangen.


Gordijnen in of over hangen.


En daar een deel bij bekleden of behangen.






Of er zelf een nieuwe ombouw voor maken.


Meer ideeën.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181687930
Voor Ikea Malm:

Verven en/of greepjes maken.










Een ombouw maken.


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 4 september 2018 @ 18:44:35 #183
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181688292
Psst, Kura is nu in de aanbieding :D
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:56:57 #184
171422 LadyBlack
paint it black
pi_181691002
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Psst, Kura is nu in de aanbieding :D
Op de website niet? Heb je het in een van de vestigingen gezien? Want dan kan het een lokale aanbieding zijn.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:47:53 #185
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181692643
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:56 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Op de website niet? Heb je het in een van de vestigingen gezien? Want dan kan het een lokale aanbieding zijn.
Zag het juist op de site :D

Inderdaad toen ik bij bepaalde vestigingen keek, maar kan het nergens meer terug vinden.
Ik vond het interessant om alle manager gezichten bij de filialen te zien :')
Ik zou echt zweren dat het er stond. (volgens mij Utrecht/Amsterdam/Delft of Breda)
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:50:01 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_181694125
Ik krijg het donkerbruine vermoeden dat ie uit het assortiment gaat....... :X

Vraag een collega om het morgen even te checken voor me, en anders ga ik gauw mn slag slaan want hier in Gron zijn er nog ruim voldoende!

Heb t net besproken met mn vriend en wij gaan voor S zo'n huisje ervan bouwen als in het eerste plaatje van Claudia_x *O* En dan tezijnertijd als S omhoog wil maken we er zo'n knus hoekje onder O+
pi_181694569
Oooh, die Ikea hacks O+ Ik heb daar echt een zwak voor.

De buitenkant kleur is een petrol, maar welke precies weet ik niet meer. Binnenkant is okergeel, maar dat zie je niet zo goed op de foto.
Wij kregen de kast van de opa van vriend en ik vond het niets (was teak). Nu hij geschilderd is vind ik het fantastisch O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181694955
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:50 schreef LadyBlack het volgende:
Ik krijg het donkerbruine vermoeden dat ie uit het assortiment gaat....... :X

Vraag een collega om het morgen even te checken voor me, en anders ga ik gauw mn slag slaan want hier in Gron zijn er nog ruim voldoende!

Heb t net besproken met mn vriend en wij gaan voor S zo'n huisje ervan bouwen als in het eerste plaatje van Claudia_x *O* En dan tezijnertijd als S omhoog wil maken we er zo'n knus hoekje onder O+
Uit assortiment? :o Ik ben erg benieuwd!
pi_181784094
Hoi allemaal,

Wat een prachtige dingen zie ik voorbij komen.

Ik ben nu bezig met de jongenskamer, hij is 7 jaar. Kamertje is 7 vierkante meter, komt een kledingkast in en een bed. Wil graag ook een speelhoek/bureau plaatsen. Dacht zelf aan twee ladekastjes (het liefst niet hele diepe) en daarop een plank of iets dergelijks. Dat ie lekker kan spelen, maar ook zijn huis/tekenwerk aan kan doen.

Ik heb plaatjes gezien met stuva onder een plank, maar dat is weer te breed. Dan komt het bijna tegen het bed aan.

Iemand misschien voorbeelden?
  zaterdag 8 september 2018 @ 23:17:23 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_181784870
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Uit assortiment? :o Ik ben erg benieuwd!
Not to worry, het is helemaal niet aan de orde blijkt!! *O*
pi_181789550
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:53 schreef Sandous het volgende:
Hoi allemaal,

Wat een prachtige dingen zie ik voorbij komen.

Ik ben nu bezig met de jongenskamer, hij is 7 jaar. Kamertje is 7 vierkante meter, komt een kledingkast in en een bed. Wil graag ook een speelhoek/bureau plaatsen. Dacht zelf aan twee ladekastjes (het liefst niet hele diepe) en daarop een plank of iets dergelijks. Dat ie lekker kan spelen, maar ook zijn huis/tekenwerk aan kan doen.

Ik heb plaatjes gezien met stuva onder een plank, maar dat is weer te breed. Dan komt het bijna tegen het bed aan.

Iemand misschien voorbeelden?
Misschien een finnvard poot aan een kant?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_181790408
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:53 schreef Sandous het volgende:
Hoi allemaal,

Wat een prachtige dingen zie ik voorbij komen.

Ik ben nu bezig met de jongenskamer, hij is 7 jaar. Kamertje is 7 vierkante meter, komt een kledingkast in en een bed. Wil graag ook een speelhoek/bureau plaatsen. Dacht zelf aan twee ladekastjes (het liefst niet hele diepe) en daarop een plank of iets dergelijks. Dat ie lekker kan spelen, maar ook zijn huis/tekenwerk aan kan doen.

Ik heb plaatjes gezien met stuva onder een plank, maar dat is weer te breed. Dan komt het bijna tegen het bed aan.

Iemand misschien voorbeelden?
Een plank in een nis hangen of zelf een nis creëren door de klerenkast iets van de muur te zetten. Als je dat deel van de muur een andere kleur geeft, versterk je het idee van een apart hoekje:



Zelf een schap ophangen zonder een nis (oogt ruimtelijk doordat het bureautje geen poten heeft):



Een inklapbaar bureautje kopen:



Dit vind ik ook een leuk idee:



Andere tip, geen stoeltje kopen maar een krukje omdat je dat makkelijker onder een blad kunt schuiven:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181790430
Jouw inspiratiefoto’s altijd, Claudia <3
pi_181790450
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 07:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Jouw inspiratiefoto’s altijd, Claudia <3
Dat wilde ik dus net zeggen :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181800077
pi_181818202
Wat een prachtige inspiratiefoto's kom ik hier tegen!

Wij hebben na lang in dubio te hebben gezeten over een cadeautje voor de 2e verjaardag van onze oudste dochter over 2 maanden, besloten een keukentje met daaraan vast een bureautje te laten maken. We hebben nu een kinderhoek met een speelgoedkist, een tafeltje met 2 stoeltjes, een speelgoedzak en een groot krijtbord in de vorm van een huisje. Dat oogt echter al vrij snel rommelig en we wilden er graag een keukentje bij, maar niet met het risico dat het nóg rommeliger zou worden. Dan dus maar alles in 1 :')

Dit wordt em (foto is een voorbeeld van de site hoor, we krijgen hem helaas geleverd zonder al die leuke accessoires):
pi_181827968
Lamb en Claudia, dank voor de tips! En Claudie dan voor de inspiratiefotos! Die laatste zoeits moet het worden, een lange plank en een kruk eronder. Daarboven van die smalle planken voor de boeken. Dank!
pi_181836625
Wauw Schanu, wat een geweldig keukentje/bureau. Als we hier wat meer ruimte hadden, zou ik het wel weten! :D
A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:40:09 #199
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181837581
Tof, Schanu! Volgens mij komen die accessoires van ikea! Dus zo gevuld :)

Onze dreumes verhuist binnenkort naar een grotere kamer. De kamer is ongeveer 3x3, waardoor ik het onhandig vind qua indeling. Ik wil het graag gezellig maken nu ze echt nog een dreumes is, maar waar de aanpassingen niet te groot zijn als ze wat groter is.
Verdere specs: een groot raam (met helaas een heel diepe vensterbank) aan een kant, de deur zit in de tegenovergestelde muur.
Aangezien jullie altijd met toffe dingen komen: iemand tips voor leuke meegroeikamers op deze leeftijd?
pi_181838150
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:40 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Tof, Schanu! Volgens mij komen die accessoires van ikea! Dus zo gevuld :)

Onze dreumes verhuist binnenkort naar een grotere kamer. De kamer is ongeveer 3x3, waardoor ik het onhandig vind qua indeling. Ik wil het graag gezellig maken nu ze echt nog een dreumes is, maar waar de aanpassingen niet te groot zijn als ze wat groter is.
Verdere specs: een groot raam (met helaas een heel diepe vensterbank) aan een kant, de deur zit in de tegenovergestelde muur.
Aangezien jullie altijd met toffe dingen komen: iemand tips voor leuke meegroeikamers op deze leeftijd?
Bedankt voor de tip, dan gaan we even bij de Ikea kijken!

Qua kamer, het hoekje waar ik bij onze dreumes kamer nog altijd het meest blij mee ben, is de hoek waar de tipi tent staat. Een groot succes bij dreumes, ze duikt er altijd vol in.



Beneden hebben we nu o.a. dit staan, ook een groot succes als er niet buiten in de tuin gekrijt kan worden. Dat bord verhuist naar de slaapkamer van J.



Verder hebben we hier een grote kast die ze lang door kan gebruiken (past bij de commode). De commode kan uiteindelijk als lage kast gebruikt worden. we hebben een peuterbed met een lade zodat speelgoed makkelijk uit zicht kan worden opgeborgen, ook een speelgoedbox op wielen, ik ben alleen nog op zoek naar een leuke kinderpoef voor bij het krijtbord naast haar bed.
  dinsdag 11 september 2018 @ 16:01:00 #201
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181838965
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:14 schreef Schanu het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, dan gaan we even bij de Ikea kijken!

Qua kamer, het hoekje waar ik bij onze dreumes kamer nog altijd het meest blij mee ben, is de hoek waar de tipi tent staat. Een groot succes bij dreumes, ze duikt er altijd vol in.

[ afbeelding ]

Beneden hebben we nu o.a. dit staan, ook een groot succes als er niet buiten in de tuin gekrijt kan worden. Dat bord verhuist naar de slaapkamer van J.

[ afbeelding ]

Verder hebben we hier een grote kast die ze lang door kan gebruiken (past bij de commode). De commode kan uiteindelijk als lage kast gebruikt worden. we hebben een peuterbed met een lade zodat speelgoed makkelijk uit zicht kan worden opgeborgen, ook een speelgoedbox op wielen, ik ben alleen nog op zoek naar een leuke kinderpoef voor bij het krijtbord naast haar bed.
Ik ben niet zo goed met linkjes, maar het zijn deze:
https://m2.ikea.com/nl/nl(...)eelkleurig-80130168/
https://m2.ikea.com/nl/nl(...)eelkleurig-90130163/
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/duktig-bord-schaal-70130164/

Tip van flip: koop vooral niet de pannen, die maken heel veel herrie als ze er mee meppen (deksel op pan, pan op grond, pan op tafel...) :X

Ik ben vooral bang dat het saai wordt met de meubels zo langs de muren. En zo'n krijtbord is super leuk maar ook weer langs de muur.. Gelukkig hebben we nog een paar maanden :s)
pi_181839066
Geen pannen van de Ikea, check :')

Wat misschien leuk kan zijn als je niet langs de muren wil bouwen, is een lekker plekje om te lezen of te knuffelen met poefs/kussens/hangstoel? Lastig uitleggen wat ik bedoel, ik zal eens zoeken naar wat foto's ;)
pi_181839302
Zoiets bijvoorbeeld, niet helemaal wat ik bedoel maar je kan er van alles van maken:







[ Bericht 7% gewijzigd door Schanu op 11-09-2018 16:28:06 ]
pi_181848410
Dochter heeft echt n hele kleine kamer, zijn niet veel hoekjes te maken. We willen nog wel wat leuke kussen op dr bed leggen en schapjes erbij etc. Opklapbaar tafeltje of iets dergelijks.

Zoon is niet meer weg te krijgen bij zijn Lego stad op zn kamer. Hij zag vandaag de krukjes en vloog me om de nek, mama dank je O+
pi_181854951
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:50 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dochter heeft echt n hele kleine kamer, zijn niet veel hoekjes te maken. We willen nog wel wat leuke kussen op dr bed leggen en schapjes erbij etc. Opklapbaar tafeltje of iets dergelijks.

Zoon is niet meer weg te krijgen bij zijn Lego stad op zn kamer. Hij zag vandaag de krukjes en vloog me om de nek, mama dank je O+
Ach zo lief O+
  woensdag 12 september 2018 @ 20:16:44 #206
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181866375
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:22 schreef Schanu het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld, niet helemaal wat ik bedoel maar je kan er van alles van maken:


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Die onderste vind ik dus echt heel tof! Ik hoop dat zoiets een beetje te doen is in de kamer (en of ik 'creatief' genoeg ben om het zelf samen te stellen en dat het er nog een beetje leuk uit ziet in plaats van een samengeraapt zooitje :') )
pi_181960918
Babykamer is af; helemaal blij mee O+ Hij mag komen :+









No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181961199
Mooi geworden Priem! En wat hebben jullie de trap-overkapping mooi weggewerkt met de commode!
pi_181961246
Mooi Priem O+ Handig ingedeeld ook zo.
pi_181961344
Heel erg mooi en lief, Priem O+ En die bergjes zijn zo leuk!
  maandag 17 september 2018 @ 13:36:52 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_181962258
Awyiss het bordje hangt er O+
disclaimer
pi_181965185
Thx dames O+ ja takkie ben er zo blij mee; heeft m’n vriend top opgelost en lade kan ik gewoon gebruiken ^O^ Moest wat passen en meten met extra planken en vloer die scheef is (jaren 30 huis) maar uiteindelijk helemaal goed gekomen O+

En natuurlijk hangt het bordje sq *; te leuk :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181980206
Priemgirl, wat een mooie babykamer hebben jullie gemaakt, prachtig O+
pi_181982166
Wauw PriemGirl, wat mooi!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:08:38 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182411277
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 20:18 schreef Roomsnoes het volgende:
lokquote
Terugkomend op de kwestie hoe ruim je het speelgoed op zonder het weg te stoppen wilde ik even laten zien wat hier nu de stand van zaken is:



Kleine bakjes van de Ikea, grote met de duplo uno komt van de Action.
Het sluit goed aan bij zijn grootste behoefte van dit moment: iets ergens uit halen, en weer erin, en met de onderdelen gooien. Nog meer naar rechts staan eerst de boekjes die onsloopbaar/sloopwaardig zijn en dan 2 grote stoffen manden van de hema die helemaal vol zitten en waar hij niet bij kan, waardoor ik kan afwisselen en waardoor ik niet een uur bezig ben om op te ruimen als hij weer eens alles binnen zijn bereik door de kamer heeft verspreid.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182411694
Wat een slimme oplossing! Wij hebben een grotere speelgoedkist met een speelgoedzak ernaast, foto ter illustratie, even in de spoiler want dochterlief staat er zelf ook bij op:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarvoor in de plaats komt nu echter een steigerhouten keuken met speelbank en krijtbord die we Jewel voor haar 2e verjaardag geven. Dat ding is 2.20 meter lang dus wat er nu staat gaat weg, daarmee verliezen we bijna al onze speelgoed-opberg-mogelijkheden, heel goed over nagedacht door ons :')

Daarvoor in de plaats hebben we deze kisten besteld met wieltjes, geen idee hoe slim dat is (want daar gaat ze nu vast de hele woonkamer mee door crossen :')):

Ik vind de bakjes die jij bij de Ikea hebt gekocht echter wel te leuk, misschien moet ik daar ook eens voor kijken O+
pi_182419840
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Terugkomend op de kwestie hoe ruim je het speelgoed op zonder het weg te stoppen wilde ik even laten zien wat hier nu de stand van zaken is:

[ afbeelding ]

Kleine bakjes van de Ikea, grote met de duplo uno komt van de Action.
Het sluit goed aan bij zijn grootste behoefte van dit moment: iets ergens uit halen, en weer erin, en met de onderdelen gooien. Nog meer naar rechts staan eerst de boekjes die onsloopbaar/sloopwaardig zijn en dan 2 grote stoffen manden van de hema die helemaal vol zitten en waar hij niet bij kan, waardoor ik kan afwisselen en waardoor ik niet een uur bezig ben om op te ruimen als hij weer eens alles binnen zijn bereik door de kamer heeft verspreid.
Gaaf! Opgeruimd maar ook inspirerend!
pi_182420967
Schanu, wij hebben 3 van zulke kisten onder het tv meubel gezet, ook met wieltjes. Werkt perfect, de kinderen rijden ze er een stukje uit en halen ze leeg, maar het opruimen gaat heel snel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:54:48 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182607652
Eens kijken of jullie er uit komen.
Guppy heeft een klein kamertje, ongeveer 2x3 meter. Aan de ene smalle kant zitten de deur en daarnaast de deur van een (redelijk diepe) inbouwkast. Aan de andere smalle kant zit het raam met daaronder een radiator.

Gup heeft nu op zijn kamertje staan:
1. Ledikant
2. Fauteuil
3. Meidenkast met daarin zijn kleertjes
4. Tafeltje om aan te spelen
5. Klein, laag kastje met deurtjes met boeken en speelgoed er in, die los in de inbouwkast staat.

De inbouwkast is verder niet efficiënt ingedeeld of ingericht.

Nou gaan we het ledikant vervangen door een peuterbed. Effectief betekent dit dat het tafeltje, dat nu aan het voeteneind van het ledikant staat, daar niet meer past.

De fauteuil en het peuterbed moeten blijven, en dan dacht ik er aan om de inbouwkast anders in te delen zodat daar al zijn kleding + 2 bakken speelgoed in passen.
Dan blijft er naast de fauteuil nog een plekje over waar iets past: het lage kastje, de meidenkast of het tafeltje.
Welk van de drie zouden jullie daar neerzetten?
Op zich zouden we ook alles zo kunnen laten en alleen het tafeltje weg doen, maar ik wil even alle opties bekijken.
Dus. Wat zouden jullie doen?
KuikenGuppy
pi_182607813
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Terugkomend op de kwestie hoe ruim je het speelgoed op zonder het weg te stoppen wilde ik even laten zien wat hier nu de stand van zaken is:

[ afbeelding ]

Kleine bakjes van de Ikea, grote met de duplo uno komt van de Action.
Het sluit goed aan bij zijn grootste behoefte van dit moment: iets ergens uit halen, en weer erin, en met de onderdelen gooien. Nog meer naar rechts staan eerst de boekjes die onsloopbaar/sloopwaardig zijn en dan 2 grote stoffen manden van de hema die helemaal vol zitten en waar hij niet bij kan, waardoor ik kan afwisselen en waardoor ik niet een uur bezig ben om op te ruimen als hij weer eens alles binnen zijn bereik door de kamer heeft verspreid.
Dit is exact hoe er momenteel bij ons is, inclusief de boekjes die niet kapot kunnen of vooral zo niet-boeiend dat het karton ervan opgegeten mag worden *)

Speelgoed in open mandjes op planken waar de uk zelf bij kan: ik kan het iedereen aanraden :Y Kind kan makkelijk kiezen waarmee -ie spelen wil en opruimen is zo gebeurd. O+
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:15:08 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_182608056
Burd, ik zou sowieso het tafeltje weglaten. Bergruimte is mij meer waard en mijn ervaring is dat kinderen doorgaans geen tafeltje nodig hebben om aan te spelen, de grond is meer dan genoeg.
Verder uiteraard de meidenkast houden, omdat meidenkast O+
disclaimer
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:39:24 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182608509
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
Burd, ik zou sowieso het tafeltje weglaten. Bergruimte is mij meer waard en mijn ervaring is dat kinderen doorgaans geen tafeltje nodig hebben om aan te spelen, de grond is meer dan genoeg.
Verder uiteraard de meidenkast houden, omdat meidenkast O+
Nou, Gup speelt dus heel graag met het poppenhuis op dat tafeltje en die zou nergens anders kunnen als het tafeltje weg gaat (zou wel op het lage kastje passen).
De meidenkast zou sowieso niet weg gaan, maar doorschuiven naar Kuikens kamer of naar ons kantoor.
KuikenGuppy
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:41:16 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_182608541
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, Gup speelt dus heel graag met het poppenhuis op dat tafeltje en die zou nergens anders kunnen als het tafeltje weg gaat (zou wel op het lage kastje passen).
De meidenkast zou sowieso niet weg gaan, maar doorschuiven naar Kuikens kamer of naar ons kantoor.
ja, deze essentiele informatie gaf je er niet bij :P

Dan lijkt het antwoord me duidelijk ;)
disclaimer
pi_182610047
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:54 schreef Burdie het volgende:
Eens kijken of jullie er uit komen.
Guppy heeft een klein kamertje, ongeveer 2x3 meter. Aan de ene smalle kant zitten de deur en daarnaast de deur van een (redelijk diepe) inbouwkast. Aan de andere smalle kant zit het raam met daaronder een radiator.

Gup heeft nu op zijn kamertje staan:
1. Ledikant
2. Fauteuil
3. Meidenkast met daarin zijn kleertjes
4. Tafeltje om aan te spelen
5. Klein, laag kastje met deurtjes met boeken en speelgoed er in, die los in de inbouwkast staat.

De inbouwkast is verder niet efficiënt ingedeeld of ingericht.

Nou gaan we het ledikant vervangen door een peuterbed. Effectief betekent dit dat het tafeltje, dat nu aan het voeteneind van het ledikant staat, daar niet meer past.

De fauteuil en het peuterbed moeten blijven, en dan dacht ik er aan om de inbouwkast anders in te delen zodat daar al zijn kleding + 2 bakken speelgoed in passen.
Dan blijft er naast de fauteuil nog een plekje over waar iets past: het lage kastje, de meidenkast of het tafeltje.
Welk van de drie zouden jullie daar neerzetten?
Op zich zouden we ook alles zo kunnen laten en alleen het tafeltje weg doen, maar ik wil even alle opties bekijken.
Dus. Wat zouden jullie doen?
Meidenkast en het lage kastje wegdoen en de inbouwkast efficiënter indelen, zoals je al aangaf. Ook zou ik zorgen voor opbergruimte onder het peuterbed (vaste lade of losse bakken). Het tafeltje zou ik gebruiken om een speelplek te maken met eventueel nog wat opbergruimte aan de muur (neemt dan geen vloerruimte in beslag, maar je kunt er wel weer wat kwijt). Bijvoorbeeld zoiets:







Je kunt ook nog eens kritisch kijken naar hoe je de spullen in huis hebt verdeeld. Ik bewaar bijvoorbeeld het beddengoed van de kinderen niet in hun kamer en de kleding van het vorige seizoen ook niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 19-10-2018 14:05:09 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:40:57 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182610940
Claudia, wil je niet gewoon mijn huis een keer komen herinrichten?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:05:53 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182613797
Bedankt Claudia! Er komen sowieso bakken onder het peuterbed. Gup heeft nog niet zo veel speelgoed op z'n eigen kamertje, ik kan denk ik alles wel kwijt in twee bakken in de inbouwkast, de bakken onder zijn bed zijn dan leeg (dat zal in de toekomst vast veranderen).

Alleen zijn boekjes passen dan nergens, ik denk dat ik daarvoor dan misschien toch het lage kastje ga neerzetten ipv het tafeltje (die kan ik dan gelijk in een kleurtje verven O+). Leuk idee ook om op de muur een huisje te maken! Kuiken is ook erg van de poppen, dus ik hoop nog ergens een plekje over te houden waar een poppenwiegje past O+.

quote:
Je kunt ook nog eens kritisch kijken naar hoe je de spullen in huis hebt verdeeld. Ik bewaar bijvoorbeeld het beddengoed van de kinderen niet in hun kamer en de kleding van het vorige seizoen ook niet.
Dat hadden we in het vorige huis ook niet, nu weer wel omdat het nergens anders past. Op zich hebben we geen (berg)ruimtegebrek op de kinderkamers.
KuikenGuppy
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:56:04 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182735193
De meidenkast paste precies in de inbouwkast, dus die heb ik daar gezet. Mogelijk halen we de deur van de inbouwkast er nog uit, zodat er extra ruimte ontstaat. Het lage kastje uit de inbouwkast staat nu als speeltafeltje naast de fauteuil en het tafeltje is naar zolder gegaan. De kamer lijkt gek genoeg een stuk groter zo en Guppy is er erg blij mee! (Ik zelf ook O+). Ik wil nog een kleurvlak op de muur verven, als dat af is, plaats ik foto's ;).
Bedankt voor het meedenken allemaal *O*.
KuikenGuppy
  donderdag 15 november 2018 @ 16:19:44 #228
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_183165779
Jullie hadden nog foto's tegoed van de kamertjes mét maanlampen. Eigenlijk had ik de lampen andersom bedacht.. maar de jongens wilden het zo (en ze zijn evenueel later te switchen).

Wat mij opviel bij ophangen was de ruimte aan de achterkant, dus dat de afbeelding net wat verder van de muur af is (zie foto). Maar nu ze eenmaal hangen stoort het verder niet.

De jongens vinden ze in elk geval prachtig :)













Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_183166077
Wat ontzettend gaaf Radyhyn O+
pi_183166718
O+ O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_183167911
Oh wow, wat leuk Rady! En die muurschildering O+
pi_183168089
Echt gaaf O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183168256
Verliefd op de muurschildering! O+ Door wie gedaan?
En die kist eronder is ook tof, zeg! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_183168866
Heel tof! En volgens mij is dat behang, ook van hartendief net zoals de lampen :)
  donderdag 15 november 2018 @ 19:21:24 #235
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_183168904
Wow, heel tof Rady!
  donderdag 15 november 2018 @ 22:13:41 #236
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_183173389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:19 schreef Aure het volgende:
Heel tof! En volgens mij is dat behang, ook van hartendief net zoals de lampen :)
Klopt! Het zijn 4 stroken behang :Y

Tnx allemaal :)

De kist is onze speelgoedkist van vroegah O+

Ben ook helemaal blij met de kamertjes. Aa's kamer is aan 1 kant nog best leeg.. daar krijgt hij ook een speeltentje voor zijn verjaardag.

Deze maar dan met dakje van gele ruiten (zoals de zak vooraan).


[ Bericht 9% gewijzigd door Radyhyn op 15-11-2018 22:25:05 ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 15 november 2018 @ 22:23:43 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183173588
Heel mooi, Rady. Ik heb al sinds de vorige keer dat je die lampen liet zien nog een tabblad open om erover te denken, ik zou er best ook een willen. Maar je kind moet er niet recht onder liggen denk ik? Dan kijken ze zo in het peertje.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 15 november 2018 @ 22:28:20 #238
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_183173686
Wel handig leeslampje ;)

Hij hangt vlak boven Vv's hoofd en als hij normaal ligt kan hij er niet in kijken (wel als hij zijn hoofd helemaal omhoog zou kantelen met zijn kin omhoog.. maar dat ligt niet zo lekker :P )
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 29 november 2018 @ 19:48:31 #239
481922 Ferluccia
Psychopatische psycholoog
pi_183445217
Prachtig behang en lamp! @Radyhyn
666
pi_183564421
Ook eens even wat laten zien, al is het nog niet helemaal af.
Na de verhuizing heeft onze zoon ineens een enorme kamer. Aangezien de kamer op dezelfde etage is als de woonkamer en keuken is het idee dat het ook een speelkamer is voor onze dochter. Voorlopig kan dat nog prima, gezien hun leeftijd. Ik ben er blij mee, want ze spelen er al graag.
De kamer van I is een verdieping hoger en echt een meisjespaleis. Ze heeft het door haar gewenste Ikea bed gekregen en ik behang en een kleur voor op de andere muren uitgekozen. Ook een mooie vloer erin. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 6 december 2018 @ 13:42:24 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_183566103
Wat mooi, Franny!
in de haak.
pi_183566455
Wat tof Franny! Dat wolken-behang O+

En dat bed he... Ik blijf het ook tof vinden en wij hebben het hier dan ook staan. Ooit wil ik het hacken, misschien dat Sjaak er dan in gaat slapen.
  maandag 24 december 2018 @ 12:55:34 #243
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183938887
Ik zoek tips en aan de kamers die hier langskomen, kunnen jullie vast helpen.
Voor de babykamer ben ik helemaal verliefd op de 'slaap zacht, kleine ster' - lamp van hartendief O+ Dus nu wil ik een beetje in het sterren/maan-thema blijven. Ik heb een heel mooie, donkerblauwe kleur verf gevonden die ik op één muur wil doen (niet waar de lamp aan komt) en een donkerblauw gordijn met sterren. Maar wat zal ik met de andere muren doen?
De kamer is vrij klein (ruim 2 x nog geen 3),dus één donkere muur is echt max. De ene korte muur heeft een raam, de andere de deur (naar buiten). Verder zijn we echt geen ster in behangen, dus dat wil ik graag voorkomen :')
Iemand briljante ideeën? Leuke kleurcombinaties? Toffe muursticker?

En als er nog iemand een leuke lamp voor aan het plafond weet.. ;)
pi_183939032
Het is niet dezelfde lamp volgens mij, maar ik ging even googelen en ik kwam op deze kamer, met ook donkerblauw en wit. Werd er meteen een beetje verliefd op O+

  maandag 24 december 2018 @ 14:34:59 #245
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183940477
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:03 schreef Schanu het volgende:
Het is niet dezelfde lamp volgens mij, maar ik ging even googelen en ik kwam op deze kamer, met ook donkerblauw en wit. Werd er meteen een beetje verliefd op O+

[ afbeelding ]
Die zag ik dus ook O+ maar ik ben bang dat als de rest van de muren wit zijn, het zo wit is... En wit blijft natuurlijk ook niet lang wit :s)
pi_183940747
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Die zag ik dus ook O+ maar ik ben bang dat als de rest van de muren wit zijn, het zo wit is... En wit blijft natuurlijk ook niet lang wit :s)
Haha, ja dat is waar. Afwasbare verf is een optie, die hebben wij ook :')

Ik vind het lastig, zie mooie designs op google maar het is allemaal zo divers en persoonlijk en ik denk dat je al die plaatjes zelf ook al wel hebt gezien. Creativiteit is niet echt mijn ding dus lang leve google voor mij :')

Ik ben wel benieuwd naar tips van anderen, want ik zie zulke prachtige kamers voorbij komen in dit topic O+
pi_183953807
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Die zag ik dus ook O+ maar ik ben bang dat als de rest van de muren wit zijn, het zo wit is... En wit blijft natuurlijk ook niet lang wit :s)
Wij hebben op de kinderkamers een hele lichte grijs/beige tint. Wordt minder snel vies en de, in ons geval witte meubels, geven een mooi contrast.
Doordat de kleur heel subtiel is blijft het fris ogen maar minder 'steriel' dan wit.
pi_183953956
Wij hebben net een muur groen geschilderd,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de rest van de muren blijft wit. We willen juist dan weer gekleurde meubeltjes voor tegen de witte muren.
  dinsdag 25 december 2018 @ 09:55:22 #249
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183954616
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:06 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Wij hebben op de kinderkamers een hele lichte grijs/beige tint. Wordt minder snel vies en de, in ons geval witte meubels, geven een mooi contrast.
Doordat de kleur heel subtiel is blijft het fris ogen maar minder 'steriel' dan wit.
Hmm, en zou dat een beetje passen bij het donker blauwe? Ik overweeg nu misschien toch wel meerdere muren te doen, maar dan maar tot halverwege (waar pinterest vól mee staat), juist ook omdat de meubeltjes wit zijn.

Ik zag 'm ook in z&g, DE. Mooie kleur, zeg! Welke kleur(en) wil je de meubeltjes hebben?
pi_183954850
Wij hebben in de kinderkamers 1 gekleurde muur(aubergine in de ene en appelgroen in de andere) en de rest wit met wat muurstickers erop. Dat is echt nog prima wit. En dat in zoons kamer zijn witte bed en kast er tegenaan staat stoort ook totaal niet. Z'n kamer zal niet in de VTwonen komen, maar in een kinderkamer is echt al genoeg kleur aanwezig door speelgoed, knuffels (en in zoons geval een ballenbak en tipi naast z'n bed, beide bij het inrichten niet gepland).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_183955242
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:55 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Hmm, en zou dat een beetje passen bij het donker blauwe? Ik overweeg nu misschien toch wel meerdere muren te doen, maar dan maar tot halverwege (waar pinterest vól mee staat), juist ook omdat de meubeltjes wit zijn.

Ik zag 'm ook in z&g, DE. Mooie kleur, zeg! Welke kleur(en) wil je de meubeltjes hebben?
We willen na kerst even bij Ikea kijken of de Sundvik in grijsbruin hierbij combineert. Anders zoeken we nog even door naar mooiere houtpatroontjes.
pi_183955322
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:03 schreef Schanu het volgende:
Het is niet dezelfde lamp volgens mij, maar ik ging even googelen en ik kwam op deze kamer, met ook donkerblauw en wit. Werd er meteen een beetje verliefd op O+

[ afbeelding ]
Oh mooie combi!! Die lamp - weet je waar die vandaan komt..?
pi_183955436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 10:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Oh mooie combi!! Die lamp - weet je waar die vandaan komt..?
Hartendief :Y
  dinsdag 25 december 2018 @ 12:23:40 #254
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183957896
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 10:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Oh mooie combi!! Die lamp - weet je waar die vandaan komt..?
Ja, is inderdaad hartendief! Vind al die lampen zo tof O+ en die combi is inderdaad echt te lief. Ze hebben er ook een van een maan (lamp of behang) met dan de beer/vos/eekhoorns op een ladder om de maan een kus te geven O+ Daar hebben ze ook een voorleesboekje van. Ik vind alles ervan zo leuk, het enige mindere is dat m'n portemonnee er van moet huilen :P

DE, Sundvik zijn fijne meubeltjes, ik ben benieuwd of de kleur past!

FF, dat is natuurlijk ook zo. Wit op wit valt niet meer op als er allemaal speelgoedzooi rondzwerft :') Genoeg om over na te denken in elk geval!
pi_184080933
Ik ben om. Hoe lelijk ik Stuva eerst ook vond - na het met eigen ogen te hebben gezien, ben ik van mening veranderd. Het wint nog steeds geen schoonheidsprijs, maar handig is het wel.

Hoe hebben jullie Stuva gebruikt?
We hebben ongeveer een meter en we willen een bureautje maken.
  zondag 30 december 2018 @ 10:20:03 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_184081078
Haha hier net zo Room, ik vind t fantasieloos lillik spul, maar ben er wel achter dat ik niet handig genoeg ben om mooi spul praktisch in te zetten. Sterk staaltje zelfkennis, eindelijk :')

Die bureautjes zijn 90cm, dan zou je er eventueel nog een ombouw om kunnen maken. Kunnen dan 2 kindjes aan zitten, ziet er heel zoet uit O+ Of een ladekastje van 60 en daar een gestutte plank overheen?

Wij gaan in de kamer van S een ondiepe nis opvullen met de hoge kledingkast en twee lage ladekastjes voor zn kleren en wat speelgoed. Kan ie er lekker aan spelen zoals hij dat nu beneden ook graag doet.
pi_184081473
@stroopwafelmeisje, sundvik ledikant en kast in grijsbruin en een Hennes ladekast wit is het geworden :). Sundvik past er prima bij, vond alleen die commode niks.

En nu op zoek naar leuke knopjes.
pi_184081584
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 10:45 schreef douche-eendje het volgende:

En nu op zoek naar leuke knopjes.
Zara home?
Met een meidenkwartet
  zondag 30 december 2018 @ 10:59:58 #259
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184081696
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

En wit blijft natuurlijk ook niet lang wit :s)
Was ik ook bang voor, maar valt zo mee in een slaapkamer!
Alles is nog steeds wit na 3 jaar :D

Mijn dochter had eerst de kamer waar baby slaapt, er is dus wel aardig geleefd.
pi_184081763
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 10:20 schreef LadyBlack het volgende:
Haha hier net zo Room, ik vind t fantasieloos lillik spul, maar ben er wel achter dat ik niet handig genoeg ben om mooi spul praktisch in te zetten. Sterk staaltje zelfkennis, eindelijk :')

Die bureautjes zijn 90cm, dan zou je er eventueel nog een ombouw om kunnen maken. Kunnen dan 2 kindjes aan zitten, ziet er heel zoet uit O+ Of een ladekastje van 60 en daar een gestutte plank overheen?

Wij gaan in de kamer van S een ondiepe nis opvullen met de hoge kledingkast en twee lage ladekastjes voor zn kleren en wat speelgoed. Kan ie er lekker aan spelen zoals hij dat nu beneden ook graag doet.
Ja we wilden er wel zelf een plank op leggen. Er zijn grenzen natuurlijk :P

Zoiets vind ik wel aardig. Op de muur zit mintgroene verf, dus het is dan niet wit op wit op wit zeg maar.

pi_184081967
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:04 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja we wilden er wel zelf een plank op leggen. Er zijn grenzen natuurlijk :P

Zoiets vind ik wel aardig. Op de muur zit mintgroene verf, dus het is dan niet wit op wit op wit zeg maar.

[ afbeelding ]
Wij hebben er een Ekbacken keukenwerkblad van Ikea op gemaakt. Die was 10 centimeter dieper dan de Stuva serie maar we hebben daarmee het opstaande randje gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens wilden wij uitbreiden maar ik vind de vernieuwde serie van Stuva minder mooi :@.
  zondag 30 december 2018 @ 11:45:24 #262
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184082726
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 10:45 schreef douche-eendje het volgende:
@stroopwafelmeisje, sundvik ledikant en kast in grijsbruin en een Hennes ladekast wit is het geworden :). Sundvik past er prima bij, vond alleen die commode niks.

En nu op zoek naar leuke knopjes.
Leuk! Wij hebben ook de Sundvik kast en ledikant, met de Hemnes ladekast. Die commode vonden wij ook niets :D
Ik heb voor dochter knopjes besteld bij Etsy (lichtroze Star Wars - man mocht meebeslissen :') ), voor zoon ga ik denk ik van die leren lusjes bestellen.
pi_184083831
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij hebben er een Ekbacken keukenwerkblad van Ikea op gemaakt. Die was 10 centimeter dieper dan de Stuva serie maar we hebben daarmee het opstaande randje gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens wilden wij uitbreiden maar ik vind de vernieuwde serie van Stuva minder mooi :@.
Ik vind de nieuwe Stuva ook een stuk minder idd. En baal er ook van dat ze het veranderd hebben, wij hebben juist Stuva gekocht om het later makkelijk uit te kunnen breiden, veranderen ze opeens heel het uiterlijk. Dan heeft Ikea-spul ook weinig meerwaarde meer tov de gewone meubelboer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 30 december 2018 @ 12:54:28 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_184084555
Staat wel veel van op marktplaats he!
pi_184086226
Ik kan vandaag niet naar Ikea, buuhuu.

Degenen die een bureautje hebben gemaakt, hebben jullie die van 50 of 64 hoog? En hoe hoog is het stoeltje dan?

O is 110 dus ik wil dat het nu lekker zit, maar ook een paar jaartjes mee kan. Ik twijfel dus.
pi_184088326
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik kan vandaag niet naar Ikea, buuhuu.

Degenen die een bureautje hebben gemaakt, hebben jullie die van 50 of 64 hoog? En hoe hoog is het stoeltje dan?

O is 110 dus ik wil dat het nu lekker zit, maar ook een paar jaartjes mee kan. Ik twijfel dus.
De kist (rechts op mijn foto) is 50 hoog. Inclusief de dikte van het werkblad kom je hier dus op iets van 52/53 cm uit. Kan even niet meten, ben niet thuis.
De stoeltjes die wij hebben zijn van Vintagelab15, junior Eames. Daarvan is de zithoogte 32 cm. Voor Twix nog wat aan de hoge kant maar die is ook maar 90 cm lang. Maar hij klimt er op en zit dan heerlijk aan zijn bureau te kleuren/spelen. Zijn vriendinnetje is net zo oud maar is al 109 cm en die zit er hartstikke mooi aan. En zij kan er voorlopig ook nog echt wel prima mee vooruit.
pi_184091258
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 15:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

De kist (rechts op mijn foto) is 50 hoog. Inclusief de dikte van het werkblad kom je hier dus op iets van 52/53 cm uit. Kan even niet meten, ben niet thuis.
De stoeltjes die wij hebben zijn van Vintagelab15, junior Eames. Daarvan is de zithoogte 32 cm. Voor Twix nog wat aan de hoge kant maar die is ook maar 90 cm lang. Maar hij klimt er op en zit dan heerlijk aan zijn bureau te kleuren/spelen. Zijn vriendinnetje is net zo oud maar is al 109 cm en die zit er hartstikke mooi aan. En zij kan er voorlopig ook nog echt wel prima mee vooruit.
Yay!
Morgen naar de winkel!!
Oooeh heb er zin in. Verfje kopen en lekker sleutelen.
  zondag 30 december 2018 @ 20:26:43 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_184097666
Er is van STUVA maar 1 bureau, dat is die kist en die is idd 50 cm hoog. De ladekasten zijn wel 64 cm hoog.

Oh en mijn dochter van 1m20 zit er volgens mij ook nog prima aan hoor! Alleen hier zitten de laden er ook onder en zijn het dus twee speelgoedkisten.
pi_184107791
Ik heb niet zoveel moeite met de lelijkheid. Het is gewoon handig spul.

In ons vorige huis hadden we veel verdiepingen en daardoor had ik meerdere speelhoekjes met tafeltjes. Nu dat meer geconcentreerd bij elkaar staat in het nieuwe huis vond ik die verschillende tafels wat rommelig ogen, dus ook maar een stuva bureautje neergezet, aan de kast die we al hadden. Ik vind 'em 'kaal' wel erg laag voor een al groter kind maar door zo'n werkblad zal dat minder zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184131461
De stuva had alleen een grote brede la onder het bankje en dat wil ik niet. Dat wordt dan zo'n bodemloze speelgoedput. Die met de lades waren te hoog.

Tja, die lillikheid vs nut. Ik heb handen vol geld plus veel tijd en liefde aan dit huis (uit)gegeven, dan wil ik liever wat moois én praktisch.

Toen tipte de verkoopster Nordli. Dus die hebben we gekocht (in het zwart), en twee eiken platen. Morgen in elkaar flansen. Ik wilde liever grenen, maar manlief vond dees mooier. Hoop dat het staat.

We hebben ook twee stoeltjes gekocht. De rode delen gaan we zwart spuiten. En bij S de muur nog schilderen. Weet nog niet hoe. Iets geomtrisch. Donkerblauw of mint. Ben er nog niet over uit :P
pi_184131720
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 20:26 schreef LadyBlack het volgende:
Er is van STUVA maar 1 bureau, dat is die kist en die is idd 50 cm hoog. De ladekasten zijn wel 64 cm hoog.

Oh en mijn dochter van 1m20 zit er volgens mij ook nog prima aan hoor! Alleen hier zitten de laden er ook onder en zijn het dus twee speelgoedkisten.
Het fijne van stuva vind ik dat je er als ze groter worden gewpon een ander bureau tussen kan zetten

Er is wel een ander bureau trouwens, maar dat zit vast aan de hoogslaper.
Kwak
pi_184131827
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 21:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het fijne van stuva vind ik dat je er als ze groter worden gewpon een ander bureau tussen kan zetten

Er is wel een ander bureau trouwens, maar dat zit vast aan de hoogslaper.
Dat kan bij andere kasten ook natuurlijk ;)
pi_184131935
Melba heeft in Oktober al een nieuwe kamer gekregen. Hier was voorheen de studeerkamer! Had nog geen foto’s gepost.

Sundvik meegroeibed staat nu op de grootste stand want hij wilde steeds in ons grote bed, stuva kast en ladekast, bureau en bak, trofast kast had hij al, de tipi ook. Nieuwe gordijnen en eindelijk hangt de mobile die ik voor zijn babykamer had gemaakt ook weer!

We hebben nog posters, maar die hangen nog steeds niet :')

Heb op de kasten zelf met krijtstift getekend. Inmiddels heeft Melle er zelf ook bij gekrijt. O+








Kwak
pi_184132186
Wow gave kamer! Wij hebben bijna dezelfde kleur op de muur.
pi_184132958
Mooie kamer Kwak!

quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 21:32 schreef Roomsnoes het volgende:
De stuva had alleen een grote brede la onder het bankje en dat wil ik niet. Dat wordt dan zo'n bodemloze speelgoedput. Die met de lades waren te hoog.

Tja, die lillikheid vs nut. Ik heb handen vol geld plus veel tijd en liefde aan dit huis (uit)gegeven, dan wil ik liever wat moois én praktisch.

Toen tipte de verkoopster Nordli. Dus die hebben we gekocht (in het zwart), en twee eiken platen. Morgen in elkaar flansen. Ik wilde liever grenen, maar manlief vond dees mooier. Hoop dat het staat.

We hebben ook twee stoeltjes gekocht. De rode delen gaan we zwart spuiten. En bij S de muur nog schilderen. Weet nog niet hoe. Iets geomtrisch. Donkerblauw of mint. Ben er nog niet over uit :P
Ze verkopen ook ladeverdelers voor de Stuva!l.

Maar mooie spullen gekozen, ben benieuwd naar het resultaat.
pi_184133515
Wat een gave kamer Kwak! Echt een grote jongenskamer is het zo O+

Sjaak zei altijd dat hij op zijn eigen kamer ging slapen als hij 4 jaar wordt, dus ik keek eigenlijk al uit naar het inrichten van een toffe kamer. Hij komt echter op zijn uitspraak terug en wil gewoon bij ons op de kamer blijven. Ondertussen gebruiken we zijn kamer steeds meer als opslag.
Nu heb ik mijn zinnen maar gezet op een familiebed O+
  dinsdag 1 januari 2019 @ 01:30:43 #277
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_184134705
Melba slaapt sinds nieuwe kamer wel steeds vaker ook gewoon in in zijn eigen bed. En indien niet dan kunnen we hem gelukkig overleggen.

Ik slaap niet met hem erbij...
Kwak
pi_184160051
Middel-in-de-klus-update




Inmiddels ligt het al bezaaid met Playmobil <3

Het is overigens de Nordli geworden. Die lijkt erg op de oude Stuva. Ik vond de handgreepjes niet mooi en de maat was niet goed, van de lade.
pi_184166723
Mooi Room! O+
pi_184167376
Leuk room O+

En een echte melba grote jongens kamer! Leuk!
♥ J & S
pi_184183056
Roomsnoes geweldig!! Ik zoek nog lades die smaller zijn dan 41 cm om daar een bureau van te maken.

Mag ik vragen waar je canvas vandaan komt met de blauwe bergen
pi_184186591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:45 schreef Sandous het volgende:
Roomsnoes geweldig!! Ik zoek nog lades die smaller zijn dan 41 cm om daar een bureau van te maken.

Mag ik vragen waar je canvas vandaan komt met de blauwe bergen
Van Ali geloof ik. Even zoeken of ik de link nog ergens heb

Hier! https://www.aliexpress.co(...)bmUv&addresstype=600

[ Bericht 14% gewijzigd door Roomsnoes op 03-01-2019 19:53:21 ]
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:08:19 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_184199162
Mooi geworden Room!! Hoe heb je de plank aan de kastjes bevestigd, met hoekbeugeltjes oid?

Ik heb in de kamer van S een nis van 1m92 op te vullen. Denk dat daar een hoge STUVA kledingkast + twee ladenkastjes komen te staan. En dan een mooie houten plank erover zodat het 1 speeloppervlak is. Kind is namelijk dol op staand bij de speelhoek in de kamer beneden spelen O+

Wat het bed betreft heeft meneertje zelf ook een mening gekregen :D Zijn lievelingskleuren zijn groen, oranje en zwart en hij heeft een plaatje gezien van een zwart geschilderd KURA bed in een soort junglekamer. Dus no pressure, maar ik mag zoiets gaan maken:
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:11:37 #284
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184199224
Goede smaak S. O+

En succes LB :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184199542
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:08 schreef LadyBlack het volgende:

Wat het bed betreft heeft meneertje zelf ook een mening gekregen :D Zijn lievelingskleuren zijn groen, oranje en zwart en hij heeft een plaatje gezien van een zwart geschilderd KURA bed in een soort junglekamer. Dus no pressure, maar ik mag zoiets gaan maken:

Hartstikke leuk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 15:37:23 #286
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184200916
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:08 schreef LadyBlack het volgende:
Mooi geworden Room!! Hoe heb je de plank aan de kastjes bevestigd, met hoekbeugeltjes oid?

Ik heb in de kamer van S een nis van 1m92 op te vullen. Denk dat daar een hoge STUVA kledingkast + twee ladenkastjes komen te staan. En dan een mooie houten plank erover zodat het 1 speeloppervlak is. Kind is namelijk dol op staand bij de speelhoek in de kamer beneden spelen O+

Wat het bed betreft heeft meneertje zelf ook een mening gekregen :D Zijn lievelingskleuren zijn groen, oranje en zwart en hij heeft een plaatje gezien van een zwart geschilderd KURA bed in een soort junglekamer. Dus no pressure, maar ik mag zoiets gaan maken:

Daar wil ik ook in slapen. Prachtig! Heb je een Pinterest link? Ik wil hem opslaan voor over 2 jaar. Prrrrrr
Hoe maken ze die lades onder de kura?
Heeft iemand een tutorial?
Zonder hoop geen leven.
pi_184201331
Gaaf LB. O+ . Moet wel te doen zijn. Ik vind vooral ook dat behang erachter heel tof.

Ik vind het altijd heel gaaf om te zien wat mensen allemaal met die Kura doen.
I is er ook dolblij mee. Zij heeft 'gewoon' dat roze tentje erop. Die had ze in de Ikea gezien, daar was ze helemaal verliefd op.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184201424
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:37 schreef Sisu het volgende:

[..]

Daar wil ik ook in slapen. Prachtig! Heb je een Pinterest link? Ik wil hem opslaan voor over 2 jaar. Prrrrrr
Hoe maken ze die lades onder de kura?
Heeft iemand een tutorial?
Dit is geen kura maar een ander bed! Even gezocht maar kon ‘m zo snel niet vinden welke het is..

Edit: gevonden! https://www.littledreamers.nl/c-4019753/bedhuisje-finn/
pi_184202278
Voorlopig ligt de plank nog los. Ws gaan we van die houten pinnetjes er in doen (dus gaatjes boreni n de plank en in de kastjes. We hebben de moduulkastjes dus er zit geen bovenkant op.

Ik kwam deze op pinterest tegen! Vond ze erg leuk!

https://pin.it/lhh5towahq43yz
https://pin.it/jh5uvcv5qgqvvz
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:52:55 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_184202470
Niet voor nu, maar ik vond dit ook fantastisch O+

https://pin.it/attcmxkrhijzth
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:54:58 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_184202507
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:37 schreef Sisu het volgende:

[..]

Daar wil ik ook in slapen. Prachtig! Heb je een Pinterest link? Ik wil hem opslaan voor over 2 jaar. Prrrrrr
Hoe maken ze die lades onder de kura?
Heeft iemand een tutorial?
Inderdaad geen KURA bed, maar die ga ik er wel voor gebruiken. Dit is de Pin:

https://pin.it/vmaanokbumhg77
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:25:34 #292
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184296676
Aangezien er hier meerdere mensen zijn met de Strandmon-stoel in de baby-/kinderkamer: heeft er ook iemand een schommelstoel van gemaakt, zoals op ikeahacks staat? Hoe kom je aan de 'schommelpoten'? Ik ben ben bang dat zelf met een decoupeerzaag oid aan de gang gaan eerder leidt tot een wiebelstoel dan een schommelstoel :D
pi_184299042
Heeft iemand ervaring met de kleuter/peuter tafels van Ikea?
Ik zoek een tafeltje wat makkelijk over te schilderen maar veel Ikea spullen hebben een coating waardoor het vaak lelijk of smoezelig wordt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:38:16 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184299416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:25 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Aangezien er hier meerdere mensen zijn met de Strandmon-stoel in de baby-/kinderkamer: heeft er ook iemand een schommelstoel van gemaakt, zoals op ikeahacks staat? Hoe kom je aan de 'schommelpoten'? Ik ben ben bang dat zelf met een decoupeerzaag oid aan de gang gaan eerder leidt tot een wiebelstoel dan een schommelstoel :D
Hier staat uitleg en een link naar die schommelpoten: http://www.interiorsbyken(...)gback-rocking-chair/
Al met al kom je niet goedkoper uit dan wanneer je bijvoorbeeld zoiets koopt: https://kavehome.com/nl/n(...)-schommelstoel-grijs
KuikenGuppy
pi_184299419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:20 schreef ReginaFalange het volgende:
Heeft iemand ervaring met de kleuter/peuter tafels van Ikea?
Ik zoek een tafeltje wat makkelijk over te schilderen maar veel Ikea spullen hebben een coating waardoor het vaak lelijk of smoezelig wordt.
wij hebben een kleutertafeltje die is gewoon van hout met witte verf dus schuren en schilderen het is de sundvik die hier staat. Ik weet niet hoe de kritter is of die over te schilderen is
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:41:38 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184299481
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:20 schreef ReginaFalange het volgende:
Heeft iemand ervaring met de kleuter/peuter tafels van Ikea?
Ik zoek een tafeltje wat makkelijk over te schilderen maar veel Ikea spullen hebben een coating waardoor het vaak lelijk of smoezelig wordt.
Volgens mij is de sundvik te verven.
KuikenGuppy
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:42:31 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184299499
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:38 schreef Goitske het volgende:

[..]

wij hebben een kleutertafeltje die is gewoon van hout met witte verf dus schuren en schilderen het is de sundvik die hier staat. Ik weet niet hoe de kritter is of die over te schilderen is
Oh ik bedenk me dat ik een Kritter stoeltje heb die gewoon geverfd kon worden.
KuikenGuppy
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:44:20 #298
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184299530
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier staat uitleg en een link naar die schommelpoten: http://www.interiorsbyken(...)gback-rocking-chair/
Al met al kom je niet goedkoper uit dan wanneer je bijvoorbeeld zoiets koopt: https://kavehome.com/nl/n(...)-schommelstoel-grijs
^O^
Wat een geld... Dan kun je beter een schommelstoel van marktplaats halen en daar de runners vanaf zagen :X
  donderdag 10 januari 2019 @ 21:25:03 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_184326951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:20 schreef ReginaFalange het volgende:
Heeft iemand ervaring met de kleuter/peuter tafels van Ikea?
Ik zoek een tafeltje wat makkelijk over te schilderen maar veel Ikea spullen hebben een coating waardoor het vaak lelijk of smoezelig wordt.
Met goed schuren en een primer moet het wel te doen zijn om gecoate meubeltjes te schilderen :Y
pi_184335661
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Met goed schuren en een primer moet het wel te doen zijn om gecoate meubeltjes te schilderen :Y
^O^

Ga het proberen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:09:23 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184337021
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:59 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

^O^

Ga het proberen.
Voor Kritter en Sundvik is een primer dus niet nodig :). Wat voor kleur ben je van plan?
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')