abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179787687
Welkom in het Peutertopic!!



... en verder!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_179789479
Jeetje Razz, kan me die wurgneigingen wel voorstellen ja :{w

Wij gaan toevallig morgen bij de eerste school kijken (volgende week nog 3), ben echt benieuwd wat onze Minion er allemaal van vindt! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_179797661
Omg Razz, wat knap dat je er niks vileins uit gegooid hebt :X
Wij zijn na een paar weken stilstand wegens drukte ook weer on track met het school-aanmeld-gebeuren. 5 juli gaan we nog even kijken met L en 10 juli is er een algemene kennismaking van de kindjes met de leerkrachten, zonder ouders. Ben benieuwd!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_179798629
Wij hebben ons vorig jaar ingeschreven bij school in de buurt die samenwerkt met kdv en moeten er nog steeds gaan kijken :') Er zijn superveel scholen maar ik vind het belangrijk dat hij op loopafstand is, wil niet dagelijks voor ik naar mijn werk ga de halve stad doorfietsen, en dat hij kinderen uit de buurt op school ziet. We hebben uiteraard wel gekeken of de kwaliteit oké is obv de inspectierapporten want in geval van matige kwaliteit zou ik toch liever wat verder fietsen.

Onze peuter is van juni, gaat volgend jaar na de zomer naar school, mag hij in die zomer eigenlijk nog naar kdv?
pi_179798662
Knap dat je je hebt ingehouden Razz!

Wat een boel scholen Twist! Ik heb bij 1 school gekeken waar ik meteen een goed gevoel bij had. Waren die andere 3 niets?

A is al dik een half jaar gestopt met haar middagslaapje. Wel prima, aangezien ze zonder middagslaapje om 8u gaat slapen. Maar op t kdv moet ze net als alle andere kinderen verplicht op bed. Dan slaapt ze meestal ook even, maar A is er zo een die na een powernap van 10min is uitgerust alsof ze 2u heeft geslapen. Punt is dat ze dan 's avonds absoluut niet moe is (zo oogt ze ook niet, is ook niet drammerig/huilerig o.i.d.... ze is gewoon niet moe).

Gevolg is dus dat ze pas na een uur of 10 gaat slapen, waardoor de overall nachtrust te kort is (6.30 gaat de wekker en ze wordt wakker als ik op ben). Dan is ze s ochtends erg hangerig ("ben nog een beetje moe mama") en kan ik niet opschieten waardoor we vaak te laat de deur uit gaan.

Oplossing is simpel: niet slapen 's middags. Maar kdv hanteert het beleid dat alle kinderen tot 3.5 op bed gaan van 12.30 tot 14.30 (juffen moeten ook rusten he ;)). Heb het al diverse keren aangegeven dat ik niet wil dat ze slaapt 's middags, maar ze blijven haar op bed leggen. Nu weet ik het ook niet meer...maar als alleenstaande moeder die elke ochtend en avond alles alleen moet fixen breekt het ochtend- en avondgedoe (die ik in t weekend en op maandag (pz-dag) dus niet heb) me wel een beetje op :{
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:06:45 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_179798724
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:01 schreef Aerenia het volgende:
Knap dat je je hebt ingehouden Razz!

Wat een boel scholen Twist! Ik heb bij 1 school gekeken waar ik meteen een goed gevoel bij had. Waren die andere 3 niets?

A is al dik een half jaar gestopt met haar middagslaapje. Wel prima, aangezien ze zonder middagslaapje om 8u gaat slapen. Maar op t kdv moet ze net als alle andere kinderen verplicht op bed. Dan slaapt ze meestal ook even, maar A is er zo een die na een powernap van 10min is uitgerust alsof ze 2u heeft geslapen. Punt is dat ze dan 's avonds absoluut niet moe is (zo oogt ze ook niet, is ook niet drammerig/huilerig o.i.d.... ze is gewoon niet moe).

Gevolg is dus dat ze pas na een uur of 10 gaat slapen, waardoor de overall nachtrust te kort is (6.30 gaat de wekker en ze wordt wakker als ik op ben). Dan is ze s ochtends erg hangerig ("ben nog een beetje moe mama") en kan ik niet opschieten waardoor we vaak te laat de deur uit gaan.

Oplossing is simpel: niet slapen 's middags. Maar kdv hanteert het beleid dat alle kinderen tot 3.5 op bed gaan van 12.30 tot 14.30 (juffen moeten ook rusten he ;)). Heb het al diverse keren aangegeven dat ik niet wil dat ze slaapt 's middags, maar ze blijven haar op bed leggen. Nu weet ik het ook niet meer...maar als alleenstaande moeder die elke ochtend en avond alles alleen moet fixen breekt het ochtend- en avondgedoe (die ik in t weekend en op maandag (pz-dag) dus niet heb) me wel een beetje op :{
Maar slaapt ze dan op het kdv ook maar 10 minuten? Dan heeft het ook weinig toegevoegde waarde voor de juffenrust toch?
Hebben ze op het kdv geen rusthoekjes die niet meteen een bedje zijn waar ze even rustig kan zitten met een boekje ofzo? En wat doen ze dan met de oudere peuters in dat tijdvak?

En is dat na 10 uur pas slapen al heel lang aan de gang? Want hier wordt momenteel ook pas laat geslapen doordat het zo lang licht is en zo warm is.
disclaimer
pi_179798866
Rustuur voor de juffen?
Doe mij ook zo'n werkgever die rustuur inlast voor me :')

Echt serieus daar zou ik niet blij van worden ook zoals je het beschrijft.
Het is ook heel herkenbaar, F heeft tot ongeveer 2,5 nog thuis een middagdutje van max 3 kwartier/uur gedaan, maar die zijn wij ook gaan skippen ivm 'avondgezelligheid'
Het is fijn om even in de middag rust, maar de avond voor jezelf en partner vind ik waardevoller.

En wat ik dit jaar super vind qua slapen, de rolluiken die we in het najaar hebben aangeschaft O+
Scheelt onwijs in de warmte en licht.
Alleen zijn interne klokje van 6u wakker moet nog even uit :X
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:20:52 #8
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179798881
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:56 schreef Minarosa het volgende:
Onze peuter is van juni, gaat volgend jaar na de zomer naar school, mag hij in die zomer eigenlijk nog naar kdv?
Bij ons kon dat gewoon :Y Ik moest het wel even doorgeven bij het kdv dat ze langer ging, maar het was geen probleem.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:01 schreef Aerenia het volgende:
Knap dat je je hebt ingehouden Razz!

Wat een boel scholen Twist! Ik heb bij 1 school gekeken waar ik meteen een goed gevoel bij had. Waren die andere 3 niets?

A is al dik een half jaar gestopt met haar middagslaapje. Wel prima, aangezien ze zonder middagslaapje om 8u gaat slapen. Maar op t kdv moet ze net als alle andere kinderen verplicht op bed. Dan slaapt ze meestal ook even, maar A is er zo een die na een powernap van 10min is uitgerust alsof ze 2u heeft geslapen. Punt is dat ze dan 's avonds absoluut niet moe is (zo oogt ze ook niet, is ook niet drammerig/huilerig o.i.d.... ze is gewoon niet moe).

Gevolg is dus dat ze pas na een uur of 10 gaat slapen, waardoor de overall nachtrust te kort is (6.30 gaat de wekker en ze wordt wakker als ik op ben). Dan is ze s ochtends erg hangerig ("ben nog een beetje moe mama") en kan ik niet opschieten waardoor we vaak te laat de deur uit gaan.

Oplossing is simpel: niet slapen 's middags. Maar kdv hanteert het beleid dat alle kinderen tot 3.5 op bed gaan van 12.30 tot 14.30 (juffen moeten ook rusten he ;)). Heb het al diverse keren aangegeven dat ik niet wil dat ze slaapt 's middags, maar ze blijven haar op bed leggen. Nu weet ik het ook niet meer...maar als alleenstaande moeder die elke ochtend en avond alles alleen moet fixen breekt het ochtend- en avondgedoe (die ik in t weekend en op maandag (pz-dag) dus niet heb) me wel een beetje op :{
Wat een stom beleid! Is dat op meer kdv'en zo?
En ook nog 2 uur :o Moeten ze dan ook echt 2 uur blijven liggen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:45:38 #9
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179799102
Ik zou echt blijven aandringen Aerenia! En anders is een ander kdv zo gevonden ( ik weet er wel een paar ;) ).
Hier is het ook pas 22 uur of later slapen. En dat is al tijden zo, niet alleen door het licht. Ik zou heel graag willen dat ze stopt met slapen, maar dat lukt haar echt nog niet. Wel vervelend, mijn man en ik hebben gewoon nooit tijd samen, dus een normaal gesprek voeren kan ook nooit.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179799591
Maar is dat niet een kwestie van gewoon wakker houden dan? Ze moet nu wel s middags slapen omdat ze anders een te korte nacht maakt natuurlijk, dat moet je op de een of andere manier doorbreken. Ik zou erg ongelukkig worden van jullie situatie, ik was ook erg blij toen de meiden ook rond 7 uur gingen slapen.

Hier dinsdag juist de vraag van de juffen of hij niet meer naar bed hoefde. Hij slaapt thuis de ene keer wel, de andere keer niet, maar na 16:00 uur mag hij niet meer slapen anders is het s avonds te gezellig.

Qua school is de eerste optie twee minuten lopen, de ander vijf. Dat is dus ook niet doorslaggevend. Een school in de buurt was voor mij sowieso belangrijk want hij moet makkelijk langs vriendjes kunnen gaan en ik wil niet gebonden zijn aan auto oid. Maar we gaan heel ouderwets lijstjes maken met voor- en nadelen, hoe belangrijk we alles vinden en het dan gewoon uitrekenen :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_179799694
Meestal ligt ze er wel bijna 2u. Maar omdat ze niet echt moe is, ligt ze zachtjes te zingen en met haar knuffel te praten. Soms gaat ze heel hard de rest wakker maken en mag ze wel eruit :') Maar het gebeurt dus nog veel te vaak dat ze door het liggen in een bedje en de slapende kinderen rondom haar ook even in slaap valt. Dat gebeurt ook makkelijker als ze een korte nacht heeft gemaakt.

Maar dat gedoe met rond 10u slapen is dus al heel lang, was in de late wintermaanden ook zo. Alleen zaterdag, zondag en maandag ligt ze altijd op tijd te slapen. Ik blijf er dus ook bij dat ze 's middags niet hoeft te slapen.
pi_179801282
Goh, ik wil ook wel een rustuurtje ipv elk uur minstens 20 pubers voor mijn neus. :+

Wij hebben hetzelfde met N., als zij overdag slaapt (10 min of 2 uur maakt dan niet uit) ligt ze pas om 10 uur in bed en krijgt ze dus veel te weinig slaap als ze er weer om 7 uur uit moet. Gelukkig hoeft ze op het kdv niet naar bed. Heel soms doet ze op de bank een powernapje, maar so be it.

Scholen: wij zijn er nu echt voor 100% uit:het wordt de school naast mijn eigen nieuwe school. Voor de vorm zijn we nog bij de tweede school in onze wijk geweest vanochtend (eerste school in de wijk was rommelig, chaotisch, sfeer was oké), maar dat wordt hem toch niet. Ook deze school leek vrij chaotisch en ik kreeg geen goed gevoel bij de juffen en directrice. Nu gaan we haar dus inschrijven bij de school een wijk verderop. Jammer wat betreft de afstand, maar alles voelde daar zo perfect. O+ Er gaan ook veel meer kinderen uit onze nieuwe wijk daar naartoe, en anders is het 10 minuten fietsen, dus ook niet het einde van de wereld. :) Daarnaast hoef ik vanaf mijn nieuwe werk dus maar een minuut te lopen om haar op te halen. O+
pi_179803527
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:01 schreef Aerenia het volgende:
Wat een boel scholen Twist! Ik heb bij 1 school gekeken waar ik meteen een goed gevoel bij had. Waren die andere 3 niets?
Die andere 3 gaan we volgende week heen :)

We hebben deze 4 uitgekozen (we hadden nog meer keus) omdat ze allemaal ongeveer even ver weg zijn (binnen 5-10 minuten fietsen) en we afstand sowieso geen doorslaggevende factor vinden.
Maar er is nogal wat keuze qua 'type' school hier, vandaar dat ik wel vergelijkingsmateriaal wil hebben. We hebben nu 1 'gewone' openbare school, 1 katholieke*, 1 Montessori school en 1 Reggio Emilia school.

*Weet vrij zeker dat die katholieke 'm niet gaat worden trouwens. Hij staat erg goed bekend, man heeft op zich niks met het geloof maar wil het ook niet bij voorbaat uitsluiten. Ik heb eigenlijk wel moeite met religieuze scholen, maar er gaan kijken kan weinig kwaad natuurlijk ;)

Vanmorgen de openbare school gehad, was erg leuk :) ik ken de school al een beetje, aangezien de kinderen van m'n zus er ook zitten. Onze Minion gaat 2 dagen per week mee om ze weg te brengen en op te halen (mijn zus is onze gastouder), dus die kent de weg er ook al aardig goed; de vriendinnetjes van m'n nichtje begroetten 'r ook allemaal uitbundig vanmorgen :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_179806234
Ik ga geloof ik niet eens kijken naar scholen. Er zit maar 1 school op loopafstand en dat vind ik het belangrijkst. Er is ook maar een school met een afwijkende methode en daar heb ik stage gelopen, ik kon er niets mee.

S. doet iedere dag nog wel 2-3 uur een dut. En dan om 7 uur weer naar bed. Hij vraagt er ook zelf om, dus is het nog wel echt nodig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 15 juni 2018 @ 17:10:06 #15
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179806478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:35 schreef twist02 het volgende:

[..]


*Weet vrij zeker dat die katholieke 'm niet gaat worden trouwens. Hij staat erg goed bekend, man heeft op zich niks met het geloof maar wil het ook niet bij voorbaat uitsluiten. Ik heb eigenlijk wel moeite met religieuze scholen, maar er gaan kijken kan weinig kwaad natuurlijk ;)


Wordt het katholieke geloof daar ook actief uitgeoefend? Onze school is, zoals veel basisscholen hier in het zuiden, ook RK. Maar in de praktijk wordt daar niet veel meer mee gedaan dan met kerstmis het kerstverhaal vertellen en begeleiding rondom de communie voor de kinderen die dat willen (of hun ouders ;)). Dat is bij veel RK scholen tegenwoordig wel zo.

Misschien wil je dat sowieso niet, maar zou zonde zijn als het zo'n goede school is als je hem links laat liggen omdat je bijv denkt dat ze dagelijks bidden terwijl dat misschien niet zo is ;).
  vrijdag 15 juni 2018 @ 17:31:29 #16
73386 Fazz
onderweg
pi_179806840
Dat beeld heb ik ook over RK scholen Spees :)
Onze school is ook RK maar ik heb dat eigenlijk nog nergens aan gemerkt :+
pi_179807174
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:31 schreef Fazzoletti het volgende:
Dat beeld heb ik ook over RK scholen Spees :)
Onze school is ook RK maar ik heb dat eigenlijk nog nergens aan gemerkt :+
+1.
Lou gaat ook naar een Rooms Katholieke school :)
pi_179811726
Ik heb net voor het eerst een driejarige naar bed gebracht! :o Toch nog even wennen hoor. Mijn kleine ventje! O+ ;( Die langer is dan menig vijfjarige :')

We vieren het morgen pas echt, ben benieuwd wat hij van de slingers en taart zal vinden.
pi_179816131
Gefeliciteerd Luna! Volgens mij is 3 worden wel de eerste keer dat ze er echt bewust mee bezig zijn, ook op andermans verjaardag (of misschien komt dat door het kdv, waardoor hij meer verjaardagen meemaakt).

Heeft ketel 'last' van z'n lengte? Ik heb ook ooit de langste 7-jarige van Nederland in m'n groep gehad en daarvan dachten mensen dat hij tien was en dus dat hij dom was (omdat hij wel het niveau van een 7-jarige had).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 16 juni 2018 @ 01:34:52 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179818113
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wordt het katholieke geloof daar ook actief uitgeoefend? Onze school is, zoals veel basisscholen hier in het zuiden, ook RK. Maar in de praktijk wordt daar niet veel meer mee gedaan dan met kerstmis het kerstverhaal vertellen en begeleiding rondom de communie voor de kinderen die dat willen (of hun ouders ;)). Dat is bij veel RK scholen tegenwoordig wel zo.

Misschien wil je dat sowieso niet, maar zou zonde zijn als het zo'n goede school is als je hem links laat liggen omdat je bijv denkt dat ze dagelijks bidden terwijl dat misschien niet zo is ;).
Hier ook voor de katholieke school gekozen. Ik had best iets meer basiskennis over de bijbel en geloof mee willen geven zoals op de protestantse school, maar deze school beviel op alle punten beter.

Er doen dit jaar 2 kinderen communie uit twee groepen vier.

Weinig katholieks aan dus.
Kwak
pi_179819776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:57 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb net voor het eerst een driejarige naar bed gebracht! :o Toch nog even wennen hoor. Mijn kleine ventje! O+ ;( Die langer is dan menig vijfjarige :')

We vieren het morgen pas echt, ben benieuwd wat hij van de slingers en taart zal vinden.
Gefeliciteerd met Ketel!!
pi_179819787
Wij gaan verhuizen naar nieuwbouw, ik kan niet wachten tot de bouw klaar is. Maar ik moet dus wel een andere basisschool gaan zoeken. Helaas zijn er in dat dorp maar twee -O- een openbare en een protestants-christelijke school. ( in hetzelfde gebouw waar ook de bso zit )

Op alle punten is de obs in mijn ogen beter, tot aan het informatie pakket aan toe.

Jammer want ik had haar best op een christelijke school willen hebben. Eind november zou ze dan naar school gaan. Maar ik twijfel er aan... E moet echt nog uren slapen smiddags. ( soms wel drie uur ) en is nog niet zindelijk. -O-

Wat wel echt top is, is dat ik eindelijk, na maanden zoeken een gastouder heb gevonden die om 6u sochtends open is en kindjes brengt en haalt van en naar school. *O* moet er wel 17 minuten voor autorijden.. maar oké. Zodra we in het nieuwe huis kunnen is het 5 minuten. :)
Is toch echt bizar dat de meeste gastouder hier in de buurt gewoon pas om 7u of 8u open zijn. En op woensdag en vrijdagmiddag vrij zijn. -O- dit was de enige flexibele die vroeg begon en kindjes wegbracht.

Heb het nog met haar erover gehad, ze begreep het niet. Ze is 24/7 gastouder zei ze. Alleen wilt ze niet ieder weekend paraat staan omdat ze ook nog haar eigen leven heeft, logisch. Maar ze vertelde dus dat ze ook echt daadwerkelijk de enige was in de gemeente die het zo doet. :o
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_179819801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 23:39 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft ketel 'last' van z'n lengte? Ik heb ook ooit de langste 7-jarige van Nederland in m'n groep gehad en daarvan dachten mensen dat hij tien was en dus dat hij dom was (omdat hij wel het niveau van een 7-jarige had).
Zelf merkt hij er nog weinig van, maar wij zien al wel dat mensen die hem niet kennen meer van hem verwachten omdat ze hem inderdaad ouder schatten.
pi_179819856
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wordt het katholieke geloof daar ook actief uitgeoefend? Onze school is, zoals veel basisscholen hier in het zuiden, ook RK. Maar in de praktijk wordt daar niet veel meer mee gedaan dan met kerstmis het kerstverhaal vertellen en begeleiding rondom de communie voor de kinderen die dat willen (of hun ouders ;)). Dat is bij veel RK scholen tegenwoordig wel zo.

Misschien wil je dat sowieso niet, maar zou zonde zijn als het zo'n goede school is als je hem links laat liggen omdat je bijv denkt dat ze dagelijks bidden terwijl dat misschien niet zo is ;).
Dat weten we inderdaad nog niet zo goed, vandaar dat we dus wel gaan kijken :Y
Maar ik weet wel dat ik al snel moeite mee heb met religieuze uitingen op school, dus ben wel benieuwd.

Luna gefeliciteerd met Ketel! *G*
Hier was 3 jaar worden ook echt een 'ding' ja, ze was zich er echt van bewust, zo leuk is dat O+

Als gastouder 24/7 beschikbaar zijn vind ik juist vrij bizar eigenlijk... het is niet alsof het zo dik betaald zeg maar ;)
Kan me voorstellen dat 8u net wat aan de late kant is, maar als je ergens vanaf 7u terecht kunt, is dat toch niet zo gek?
En als een gastouder zelf ook kinderen heeft, vind ik het ook niet zo vreemd dat er sommige dagen of tijdstippen geblokt worden voor het eigen gezin eigenlijk...

Oh en het lijkt erop dat onze Minion gewoon echt zindelijk is, op een week tijd ofzo! :o
Eerste dagen nog wel één paar ongelukjes, maar nu al 3 dagen op rij niet meer! Oké, eentje dan, maar dat was in de Efteling en ze gaf het wel aan, maar we redden we net niet, dus die telt niet ;)
Echt bizar hoe snel dat gaat als ze het eenmaal doorhebben :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_179819871
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 07:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Zelf merkt hij er nog weinig van, maar wij zien al wel dat mensen die hem niet kennen meer van hem verwachten omdat ze hem inderdaad ouder schatten.
Lastig lijkt me dat ja! Hoe lang is hij nu dan?
Onze Minion wordt ook al regelmatig ouder geschat (ook omdat ze idioot goed praat), maar die is motorisch dan weer vrij onhandig, waardoor mensen soms ook vreemd kijken als ik 'r moet helpen om ergens op te klimmen ofzo :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_179819875
Oi rwist wat goed! Ik vind het wel dapper van je om een net zindelijk kind zonder luier in de efteling te laten rondlopen :D
Wij doen O strks in t vliegtuig bv en op dagjes weg gewoon een luier om. Heb echt geen zin in ongelukjes dan.
pi_179819930
Natuurlijk is het begrijpelijk, Twist, maar het is ook lastig als je wel iemand nodig hebt op die dagen en tijden. En het helpt dan niet mee als 90% die dagen ook nog vrij heeft en de overige 10% niet "op tijd" begint :')
  zaterdag 16 juni 2018 @ 08:18:16 #28
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_179819959
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 08:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Oi rwist wat goed! Ik vind het wel dapper van je om een net zindelijk kind zonder luier in de efteling te laten rondlopen :D
Wij doen O strks in t vliegtuig bv en op dagjes weg gewoon een luier om. Heb echt geen zin in ongelukjes dan.
Toen mijn peuter net zindelijk was wilde ze ècht geen luier meer om, hoe onhandig ook voor ons :D. Dus dan heb je weinig te kiezen ;)
pi_179819961
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 08:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Oi rwist wat goed! Ik vind het wel dapper van je om een net zindelijk kind zonder luier in de efteling te laten rondlopen :D
Wij doen O strks in t vliegtuig bv en op dagjes weg gewoon een luier om. Heb echt geen zin in ongelukjes dan.
Oh nee, ze liep ook niet zonder luier in de Efteling hoor! :D
Maar ze gaf het wel steeds aan, dus we probeerden dan alsnog zo snel mogelijk naar de wc te gaan. Was dus ook geen echt ongelukje ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_179819975
Skittles: ja dat het lastig is begrijp ik uiteraard! Lijkt me ook oprecht heel irritant ja.
Ik doelde meer op het feit dat zowel Moeraskat als haar gastouder er blijkbaar nogal van staan te kijken, terwijl ik het niet zo vreemd vind, that's all :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_179819976
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 08:02 schreef twist02 het volgende:

[..]

Lastig lijkt me dat ja! Hoe lang is hij nu dan?
Onze Minion wordt ook al regelmatig ouder geschat (ook omdat ze idioot goed praat), maar die is motorisch dan weer vrij onhandig, waardoor mensen soms ook vreemd kijken als ik 'r moet helpen om ergens op te klimmen ofzo :')
Ik heb 'm al een tijd niet meer gemeten, maar hij draagt nu kledingmaat 110/116. Praten doet hij dus juist minder goed, en zaken als samen spelen gaan ook eh, anders dan mensen verwachten. ;)
pi_179820051
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 07:59 schreef twist02 het volgende:

[..]

Als gastouder 24/7 beschikbaar zijn vind ik juist vrij bizar eigenlijk... het is niet alsof het zo dik betaald zeg maar ;)
Kan me voorstellen dat 8u net wat aan de late kant is, maar als je ergens vanaf 7u terecht kunt, is dat toch niet zo gek?
En als een gastouder zelf ook kinderen heeft, vind ik het ook niet zo vreemd dat er sommige dagen of tijdstippen geblokt worden voor het eigen gezin eigenlijk...

Oh en het lijkt erop dat onze Minion gewoon echt zindelijk is, op een week tijd ofzo! :o
Eerste dagen nog wel één paar ongelukjes, maar nu al 3 dagen op rij niet meer! Oké, eentje dan, maar dat was in de Efteling en ze gaf het wel aan, maar we redden we net niet, dus die telt niet ;)
Echt bizar hoe snel dat gaat als ze het eenmaal doorhebben :D
24/7 hoeft van mij ook niet. Ik had dat ook niet verwacht. Maar ik had wel verwacht dat er een opvang was vanaf 6 uur. Want er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld om 7u op het werk moeten zijn. Waar laten zij dan de kinderen? KDV gaat ook pas om 7u open.

Zij komt uit DH en daar was het kennelijk normaal. Ze heeft ook nog geen kinderen, dus dat zal ook wel het verschil maken. Er was echter wel een gastouder dieom 6 uur begon, die zelf 3 kinderen heeft. Maar zij is dus elke woensdag vrij. En dan moet ik gewoon werken :+

Wow knap van de minion zeg *O*

Ik krijg E niet zindelijk voornamelijk door het kdv :@ waar ze haar niet op de wc zetten en gewoon in de luier laten plassen. Heb het al 60 keer aangegeven... -O- Gelukkig kijkt mn nieuwe gastouder er anders tegenaan.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_179820053
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 08:13 schreef Skittles het volgende:
Natuurlijk is het begrijpelijk, Twist, maar het is ook lastig als je wel iemand nodig hebt op die dagen en tijden. En het helpt dan niet mee als 90% die dagen ook nog vrij heeft en de overige 10% niet "op tijd" begint :')
dit dus :@
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_179820060
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 08:20 schreef twist02 het volgende:
Skittles: ja dat het lastig is begrijp ik uiteraard! Lijkt me ook oprecht heel irritant ja.
Ik doelde meer op het feit dat zowel Moeraskat als haar gastouder er blijkbaar nogal van staan te kijken, terwijl ik het niet zo vreemd vind, that's all :)
Ik zou er ook van staan te kijken dat er maar 1 gastouder in de hele gemeente zo flexibel is.
Waar wij voorheen woonden (een kleine gemeente), hadden we 4 gastouders binnen een straal van 5 km die dit konden bieden. Nu wonen we in een grote gemeente en zijn er letterlijk 0 gastouders die überhaupt beginnen op een tijd dat ik ze nodig heb. Ook geen enkele kan mijn dochter van school halen en niemand werkt tot in de avond na 18:00. }:|
pi_179820090
Maar ik heb dus wel de fijnste die ik me wensen kan *O* en ze is super goedkoop. Ik ga nu 2.75 per uur minder betalen. :D
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_179820675
Maar als gastouder zit je toch ook niet te wachten op dergelijke uren? De rotste tijden paraat moeten staan om even voor en na school op te vangen, maar waardoor je geen voltijd kind op kunt vangen en het netto weinig oplevert omdat het zo weinig uurtjes zijn... Gastouder lijkt me sowieso geen leuk werk, maar op zo'n manier heb je er financieel ook niet zoveel aan, ik zou daar zelfs met leuk werk voor passen. Begrijpelijk dus dat 90% dat niet doet en ook een vrije (mid)dag met enkel hun eigen kinderen willen. Maar extra fijn dus dat je er toch een hebt kunnen vinden die dat wel doet!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_179820726
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 08:18 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Toen mijn peuter net zindelijk was wilde ze ècht geen luier meer om, hoe onhandig ook voor ons :D. Dus dan heb je weinig te kiezen ;)
Oi haha.
Nou ben blij voor nu dat de mijnes beetje lui is. Moet er niet aan denken dat er een ongelukje gebeurt hoog in de lucht. Of in een pretpark ofzo.

Maar dat gezegd hebbende ging het supergoed toen we in de bergen aan het wandelen waren. Toen was t heel tof om de plantjes water te geven :D
pi_179821325
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 09:44 schreef FlyingFish het volgende:
Maar als gastouder zit je toch ook niet te wachten op dergelijke uren? De rotste tijden paraat moeten staan om even voor en na school op te vangen, maar waardoor je geen voltijd kind op kunt vangen en het netto weinig oplevert omdat het zo weinig uurtjes zijn... Gastouder lijkt me sowieso geen leuk werk, maar op zo'n manier heb je er financieel ook niet zoveel aan, ik zou daar zelfs met leuk werk voor passen. Begrijpelijk dus dat 90% dat niet doet en ook een vrije (mid)dag met enkel hun eigen kinderen willen. Maar extra fijn dus dat je er toch een hebt kunnen vinden die dat wel doet!
Mijn kind gaat nog niet naar school :D En ik begrijp het best wanneer het zo zou zijn dat ik haar eens per week breng. Maar ik werk gewoon fulltime :+
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_179824689
Razz, die dame van de peuterspeelzaal. Jemig.

Aerenia, wat gek van het slapen op het kdv. Twix slaapt nog minstens 2 uur ‘s middags, ook op het kdv. Maar dat gaat bij ons allemaal in overleg. Bovendien verticale groepen dus ze hebben toch nooit alle kinderen tegelijk in bed.

BlueEyes, dat interne klokje van 6.00 uur heeft onze peuter ook. Als jij weet hoe dat uit moet, geef je me dan even de handleiding door? Hier ook rolluiken dus licht/warmte is het probleem niet. Maar doordeweeks een papa die om 6.00 uur opstaat doet iets met je bioritme blijkbaar. Dus wij maken optimaal gebruik van onze weekenddagen, ze beginnen gewoon lekker op tijd :') .

Selvaria, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat een hoop veranderingen voor jou/jullie de komende tijd. Succes!

Fijn dat je een gastouder gevonden hebt Moeraskat! En je dochter nog niet zindelijk, het duurt nog een tijd voor ze naar school moet. Wie weet gaat ergens de knop een keer om en is ze in notime zindelijk. Zeker als de gastouder dat mee gaat stimuleren! En hoezo doet het kdv dat niet?? Heel gek.

Twist, wat fijn dat peuter zindelijk is!

Luna, wat een grote Ketel heb je! Nu heb ik een hele kleine peuter dus het contrast is nogal groot ook, mijnes zit in maat 86.

Hier dus een kleine peuter. Als mensen hem een tijdje in de gaten houden, zien ze wel dat hij ouder is dan dat zijn lengte doet vermoeden.

Praten gaat goed, steeds meer hele zinnen die ook voor anderen verstaanbaar zijn. Hij knutselt ook al zo leuk met voltooid deelwoorden. Ik vind het zo mooi om te zien hoe dat zich ontwikkelt. Dat ze horen en zich realiseren dat woorden ‘veranderen’ als je ze op een andere manier gebruikt.
Verder krijgt hij zijn laatste kiezen, extreem zure luiers dus en bijbehorend even zo zuur humeur helaas ;( . Dus mijn immer vrolijke en sociale peuter is nu een soort zeurende zwaan-kleef-aan. Tenzij hij zijn fiep krijgt, maar deze mama geeft niet toe. En soms vraag ik me af waarom niet want poeh poeh...
Maar na een ochtend zeuren, speelde hij net nog even heel leuk in de speeltuin met een kindje uit de buurt. Zijn kiezenleed was voor even met vakantie. En nu ligt hij in bed en baby slaapt ook. Dus ik at zojuist een boterham en dronk warme koffie! _O_
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:53:35 #40
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179830484
ja dat met taal spelen is zo leuk! Melba heeft bedacht dat verleden tijd meestal iets met -de is. alleen zegt hij dan:

"dat bedoel ik de"
"dat wou ik de"
" maar papa, dat zei ik de!"

:+ duurde even voor ik het doorhad. Hij doet het alleen met ik vorm trouwens, als het gaat over jij of hij of zij gebruikt hij vaak gewoon de goeie vorm.

hij is natuurlijk ook al een heel eind richting de 4 (vandaag het welkomstgedoe van school gekregen, ook al start hij pas in oktober - ik moest er een paar traantjes van laten, gek genoeg), dus verstaanbaarheid wordt ook beter. Nog wel schattige dingen als

tromfee (trofee)
ik heb het gepobereerd O+

Verder full force gedraak hier ook. Echt een testdingetje, want consequent zijn helpt enorm. helaas is man daar nog slechter in dan ik...
Kwak
pi_179831583
F denkt dat hij jij heet :+ 'Kijk, dat ben jij in de spiegel'.

Warme koffie, een geluksmomentje!

F heeft tot nu toe nog geen drakenbuien gehad, maar die komen vast nog wel.
pi_179833166
Ik heb al een jaar een ‘jijjij’ in huis 8)7
‘Nee mama, is niet van Mijmpie, is van jijjij!’

Oh Malteser, nog steeds kiezenleed? ;( Twix is wel een prachtig kind, ook met humeurtje O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179834204
Die taalspelingen O+ Dat ontdekken is zó leuk.

Ik blijf het bijzonder vinden, die verschillen in lengte/gewicht/ontwikkelingen bij kinderen die ongeveer even oud zijn. Dat de natuur het allemaal (goed) regelt en het toch zo anders kan zijn.

Wij hadden vandaag familiedag. En net zoals vorig jaar was J ziek. }:| Gelukkig nu alleen koorts en hangerig, vorig jaar had hij de waterpokken. Hij heeft wel een hele fijne dag gehad, dus geen spijt dag we toch zijn gegaan.
pi_179836231
Wat jammer Hupje! Maar goed dat jullie toch gegaan zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:36 schreef LeSage het volgende:
Ik heb al een jaar een ‘jijjij’ in huis 8)7
‘Nee mama, is niet van Mijmpie, is van jijjij!’

Oh Malteser, nog steeds kiezenleed? ;( Twix is wel een prachtig kind, ook met humeurtje O+
Jep, na een paar hele goede dagen, kreeg hij weer zure luiers. Ik mocht weer een keer in zijn mond kijken, man man wat een bulten. Sinds gisteren weer een minder gezellig humeur. Zou fijn voor hem zijn als het leed snel geleden is, dan is zijn melkgebit compleet.

Na zijn slaapje gingen we naar een ven een paar dorpen verder. Man droeg Mars in de Tula, ik had alle aandacht voor Twix. We spetterden met takken in het water en trokken schoenen en sokken uit en rolden onze broeken op om door het water te lopen. We gingen vies, nat, moe maar voldaan weer naar huis O+ . Heerlijk zo’n middag! Thuis met Twix samen gedoucht en zijn “het was heel leuk bij de zee lieve mama” deed al zijn gejengel van vanmorgen vergeten.
  maandag 18 juni 2018 @ 18:49:21 #45
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_179876819
https://imgur.com/a/wlonFb7

Hoi, ik mag me hier melden met een meisje dat gisteren een heuse peuter is geworden.. Ze kletst de oren van mn kop, heeft buien waar je u tegen zegt en heeft een sterke eigen wil..

Ik ben in de laatste fase van mn zwangerschap, daarom vind ik de dagen met haar alleen bijzonder vermoeiend, maar ze maakt ze ook zó aan het lachen, dat maakt veel goed O+

Ik was de afgelopen weken al een beetje aan het meelezen en zag dat me er nog genoeg staat te wachten :o :+ Kom maar op! (Maar eerst even die baby eruit en mn energie terug, als het kan graag :D :') )
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_179879873
Welkom Nouk, gefeliciteerd!!
  maandag 18 juni 2018 @ 22:07:36 #47
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179883153
Welkom *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179884465
Welkom Nouk!

Ik moest glimlachen de O+ om melba. Leuke speling!

Jongens er gebeurt hier iets vreemds. Mijn jongens spelen samen :o en W was vandaag voor het eerst een dag droog :o (naakt maar ik reken het zeker goed!). Wordt het beter ja? *O*

Over 2 maanden heb ik 2 peuters :') begint alles weer van voren af aan.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 00:02:17 #49
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179886220
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:48 schreef Crumpette het volgende:
Welkom Nouk!

Ik moest glimlachen de O+ om melba. Leuke speling!

Jongens er gebeurt hier iets vreemds. Mijn jongens spelen samen :o en W was vandaag voor het eerst een dag droog :o (naakt maar ik reken het zeker goed!). Wordt het beter ja? *O*

Over 2 maanden heb ik 2 peuters :') begint alles weer van voren af aan.
Wah! All the speels!

Ik doe maar geen voorspellingen over de toekomst voor je. Word door mijnes ook nog elke dag verrast.

Oh trouwens, voor de mama’s met pittige peuters: ik kreeg via FB drie video’s met tips voor “anders opvoeden”, ik werd getriggerd ondat het ging over wat te doen als je kind juist slecht lijkt te reageren op consequent zijn en streng zijn. Dat herken ik wel, geeft eigenlijk continu strijd...

De tip die bij ons t beste werkt was over ik-boodschappen. Ik dacht dat ik dat al deed, en ken de theorie uit de lerarenopleiding, maar nu ik er echt op let helpt t ENORM. Hij wil het zo graag goed doen en ons helpen, en als we m zo benaderen neemt ie soms wel even een paar tellen om te denken (en dan denk ik al half dat ie niet gaat luisteren) maar dan zie je hem denken en ineens schakelen en uit eigen beweging handelen.

Ben heel benieuwd of t blijft werken :+
Kwak
pi_179888442
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:07 schreef Malteser het volgende:

Fijn dat je een gastouder gevonden hebt Moeraskat! En je dochter nog niet zindelijk, het duurt nog een tijd voor ze naar school moet. Wie weet gaat ergens de knop een keer om en is ze in notime zindelijk. Zeker als de gastouder dat mee gaat stimuleren! En hoezo doet het kdv dat niet?? Heel gek.

Geen idee, teveel kindjes? Teveel juffen? El.in die het niet durft te zeggen? Ik heb het zo vaak aangegeven dat ze het thuis en bij oma goed doet, dat zakt dus meteen weer weg zodra ze een aantal dagen op het KDV is geweest. Zo jammer.. begrijp dat dus écht niet. Maar nog een paar weken. De gastouder stond er in elk geval wel voor open om gewoon concequent te zijn.

Oh dat geknutsel met voltooiddeelwoorden is schattig O+
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_179888500
E. is dus al vanaf dat ze geboren is bang voor water in haar gezicht en bij haar oren. Toen ik met haar ging douchen als mini maakte ze al ''vis op het droge spastische bewegingen'' wanneer het water bij haar in de buurt kwam.

Nu ze 3,5 is krijst ze de hele buurt bij elkaar, ik heb voor mijn gevoel alles al gedaan om het wat te verbeteren. Douchen in de schelpzandbak ( ding in de douche gezet ) met bekertje over dr hoofd gegoten, liedjes gezongen, 4 verschillende douchestralen, verschillende temperaturen, met een handdoek voor haar gezicht laten douchen, haar het zelf laten proberen, etc etc.

Nu is het zo dat E inmiddels Raponsje is geworden, en het gewoon belangrijk is dat haar haren schoon zijn. ( niet minder dan korte kapsels, maar het wassen is lastiger, duurt langer etc ). Op het KDV hebben ze een nieuwe zandbak ( yay ) ik krijg haar elke keer terug met 5 cm zand op haar hoofdhuid want ( naar eigen zeggen ) heeft D. weer met zand gegooid.
Ik begrijp echt wel dat het kindjes zijn, dat ze spelen, dat ze vies worden, dat zand uber tof is... maar heeft iemand de gouden tip om haar van die angst af te krijgen?
Het is niet een ''beetje'' huilen onder de douche, het is serieus als of ze op de martelbank ligt.

Misschien belangrijk: E heeft het afgelopen jaar diverse keren last gehad van oorontsteking ( beide kanten ) en ze is naast water ook enorm panisch over wind.
Ik zie een verband, maar de HA niet echt.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:13:52 #52
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179889628
Wat naar Moeraskat!
Houdt ze wel van zwemmen, of doen jullie dat nooit?
N vindt bad ook niet leuk, maar het zwembad wel. Dus dan was ik daar haar haren. Of ik laat opa en oma het doen, want daar vindt ze het bad wel leuk :?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179889789
Hier gaat het harenspoelen beter sinds we een 'waterfall bath rinser' hebben. Gratis van een bepaald geel babybad-spullen merk, maar ze worden verkocht van skiphop geloof ik. W weet hoe het werkt, rand op zijn voorhoofd en dan hoofd naar achter. Scheelde hier een hoop drama! Zo vervelend als dat steeds zo gillen is }:| . Is een hoedje voor het buitenspelen ook nog een optie tegen het zand?
pi_179889844
Oh, dat gillen is echt vermoeiend inderdaad. Hier was een jaar geleden in bad gaan/douchen ook elke keer groot hysterisch drama. Tot hij een keer bij opa en oma met veel speelgoed in bad ging en dat ineens leuk vond, toen was het ook weer in één klap over. 8)7
pi_179901533
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:24 schreef Crumpette het volgende:
Hier gaat het harenspoelen beter sinds we een 'waterfall bath rinser' hebben. Gratis van een bepaald geel babybad-spullen merk, maar ze worden verkocht van skiphop geloof ik. W weet hoe het werkt, rand op zijn voorhoofd en dan hoofd naar achter. Scheelde hier een hoop drama! Zo vervelend als dat steeds zo gillen is }:| . Is een hoedje voor het buitenspelen ook nog een optie tegen het zand?
Jezus ik las hersenspoelen :’)
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:00:38 #56
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_179905288
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:51 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Jezus ik las hersenspoelen :’)
Dat zou pas echt een toptip zijn :') .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_179913409
Gnorf :')
pi_179915657
Hoi! 8-)
pi_179915839
Wij begonnen de dag met “Papa en mama! Ik ga heel goed smeren voor het zonnetje!”
Waarna ons een enorme mentholwalm tegemoet kwam toen we naar haar kamer liepen. Luuf :')
pi_179916211
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:56 schreef Svane het volgende:
Hoi! 8-)
*O*
pi_179924683
Hoi Svane!

Wij zijn in Nederland *O*
En dus wilde ik even langs het graf van mijn ouders. O vroeg maar door en was super geinteresseerd. Toen plukte ze wat madeliefjes die ze mooi bij het graf neerlegde. S kwam oom met bloempjes aan 💛

En wbt zindelijkheid en uitjes... op de begraafplaats:

Toen vroeg O of ze een luier aan had. Nee dus. Of het kon wachten? Ook niet.
Dus we zochten een veldje zonder stenen en lietwn haar hurken bij de bosjes.
-komt er plas?
Nee wel poep.

Eh oh

-ok nou poepen maar dan. Niet dat ze keus had want hij hing al naar buiten.
Maar we hadden dus gewn doekjes oid bij ons. Gelukkig stonden er paardenbloemen dus konden we met de blaadjes het ergste wegvegen en konden we daarmee de drol de bosjes in scheppen.

We kwamen met een traan maar verlieten de begraafplaats met de slappe lach :D
pi_179925347
Wat mooi van die bloempjes O+

Plassen en poepen is wel een ding ja... Sjaak heeft ondertussen al een paar keer geplast in de zee, op het strand, in Nice in een hoekje, in Cannes in een hoekje, in de bossen, op de bergen... en die laatste twee moest hij ook poepen. Hij voelt het namelijk precies een halve minuut van tevoren aankomen en hier in Frankrijk zijn er wel openbare toiletten, maar die zijn lang niet altijd te halen.
Het maakt de vakantie wel erg avontuurlijk zo!

Room, veel plezier in Nederland op vakantie!

IMA _O- briljant. Maar niet ‘s ochtends vroeg kan ik me voorstellen :')
pi_179926169
Haha Room, mooi wel!

S. was van de week ook ineens bezig met de dood. De hond van mijn ouders is een tijdje geleden plotseling overleden. Zaterdagavond begon S. ineens te vertellen.
S.: ‘Flo-is is dood.’
Ik: ‘Ja, die is dood. Zielig voor Floris, hè?’
S.: ‘Ja..... *bibberlipje* ja....’
Ik: ‘Mis je Floris dan?’
S.: ‘Jaaaaaa.’ :'( :'(
Hij heeft er wel een kwartier dikke tranen om gehuild en ik moest de mijne inslikken. Wat een verdriet ineens bij zo’n peutertje.

IMA, ik keur het goed hoor. Insmeren is insmeren 8-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 20 juni 2018 @ 20:13:07 #64
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179927854
O. Is ook al een tijdje bezig met de dood. En ze begint nu ook bang te worden dat mensen doodgaan. Mijn oma (92) die ze erg vaak ziet lag van de week in het ziekenhuis en toen wilde ze weer weten hoe mijn opa en vader doodgegaan zijn. (oud/ziek)
Ik heb maar eerlijk verteld dat oma wel dood kan gaan omdat ze al wel erg oud is.
En ook van haar opa wilde ze weten hoe oud hij was.
Zo sneu dat ze zo klein daar al zo mee bezig is -O- ze kan zich er ook best wel druk om maken.
Ik vind het lastig mee om gaan, ben erg van het eerlijke wat dit soort dingen betreft al vertel ik haar veel liever dat ze nooit doodgaan
pi_180006447
Nora haar oma was afgelopen december overleden en vooral in het begin was ze er heel erg mee bezig. Ik zal nooit vergeten dat ze in de auto zei: 'Ik hoop dat ik ga dromen van oma. Dan kan ik weer met haar kleuren en kleien'. :'( Nu heeft ze het er sporadisch meer over, maar als ze erover begint, is het altijd van uit het niets.

Het is een moeilijk iets...
pi_180029354
Hai :D
  maandag 25 juni 2018 @ 09:10:08 #67
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180029409
Over de dood uitleg geven is ook erg moeilijk en kan ook zo in die hoofdjes spelen. Is inderdaad moeilijk en zo iets 'groots' om te vatten..

Hé hoi nieuwe peutersz!! Gefeliciteerd! :W

Die verhalen hier van "Op een dag wilde hij gewoon geen luier meer aan en was hij van de ene op andere dag opeens zindelijk" klonken altijd te mooi om waar te zijn....
Maar vorige dinsdag gebeurde dat hier dus ook! Nu is Vv al bijna een week zindelijk :o *O*
Hoe trots kan je zijn op je kind O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 25 juni 2018 @ 09:18:55 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_180029522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij begonnen de dag met “Papa en mama! Ik ga heel goed smeren voor het zonnetje!”
Waarna ons een enorme mentholwalm tegemoet kwam toen we naar haar kamer liepen. Luuf :')
lol :')

Welkom nieuwe peuters!

De dood, Mauw gaat er vooralsnog erg nuchter mee om.
Ze was er bij toen mijn moeder stierf en heeft haar ook meerdere malen gezien en aangeraakt na de dood, maar ja, toen was ze ruim anderhalf, dus kan me niet voorstellen dat daar bewust nog iets van is bijgebleven.
Ze heeft een jaar geleden ook de poes gezien nadat die dood was gegaan (zo stijf als een plank ook). Wat ik wel opvallend vond, een tijdje terug haalde ik haar op bij het kdv en de peuters hadden een dooie muis gevonden. De leidster was net een stoffer en blik aan het pakken om het beest mee op te rapen en riep tegen de kinderen "het muisje slaapt!"
1 van die peuters antwoordt natuurlijk droog "Nee hoor, die is gewoon dood!" en die andere peuters allemaal mee "Die is echt dood hoor!" :') Het lijkt wel alsof wij volwassenen daar meer van onder de indruk zijn dan die kabouters zelf.
disclaimer
pi_180029893
Arja :o is Emmy alweer 2? Gefeliciteerd! O+

Ik vind dat dus ook echt duf, SQ. Om dan te zeggen dat zo’n beestje slaapt. Wat schiet een peuter ermee op dat het onderwerp vermeden wordt?
De hond van mijn ouders is dus niet zo lang geleden heel plotseling dood gegaan en dat weet S. ook. Als ik vertel dat hij slaapt, wil hij hem de volgende keer weer zien en dat kan niet. Het is heel zielig, maar zulk verdriet hoort er toch gewoon bij.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180030129
Wij hadden het laatst juist andersom. De kat had een muis gemolesteerd en achtergelaten in de tuin. Ik was bezig om hem op te ruimen, en laat A nog even kijken (het was niet heel bloederig ofzo hoor, zo gemeen ben ik nu ook weer niet 😂). A onwijs boos dat ik hem weg wilde gooien. “Neeeeeeee!! Muisje slaapt, niet weggooien, ik vind hem zo lief! :( ;(

Maar meestal zijn kinderen heel nuchter in die dingen. Best slecht ook eigenlijk dat een kdv-leidster daarover gaat liegen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 juni 2018 @ 11:37:47 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_180031721
Ik denk dat het vooral onhandigheid was hoor, dat ze overvallen werd door de situatie en even niet wist hoe ze daar op moest reageren. Die meiden zijn ook vaak nog érg jong, die zijn geboren in de tijd dat ik examen deed op de havo zeg maar :')

Haha, die arme A :') Scheelt dat de kat 'm heel had gelaten dan, onze kat laat ze vaak in 8 stukken achter :r
disclaimer
pi_180032406
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het vooral onhandigheid was hoor, dat ze overvallen werd door de situatie en even niet wist hoe ze daar op moest reageren. Die meiden zijn ook vaak nog érg jong, die zijn geboren in de tijd dat ik examen deed op de havo zeg maar :')

Haha, die arme A :') Scheelt dat de kat 'm heel had gelaten dan, onze kat laat ze vaak in 8 stukken achter :r
Whehehe true. Gelukkig zijn ze wel heel lief :+.

Onze katten gaan alleen voor The Kill. Spelen tot het niet meer beweegt. Daarna is de lol er wel af.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 juni 2018 @ 16:14:03 #73
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180037108
Roepen jullie peuters ook de hele dag "wat?" ik word daar echt gestoord van. Ze vraagt iets, ik geef antwoord en het is "wat?" ik heb het idee dat het meer een gewoonte is dan dat ze het echt niet hoort dus vandaar de vraag of meer peuters daar last van hebben
  maandag 25 juni 2018 @ 16:23:21 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_180037282
Nee, de mijne zit nog in de hele dag "mamaaaaa???" fase.
En "wrom?". En ze wil continu "iets anders" maar zegt nóóit wat daar dan is :')
disclaimer
  maandag 25 juni 2018 @ 16:37:37 #75
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180037572
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:14 schreef snoenk het volgende:
Roepen jullie peuters ook de hele dag "wat?" ik word daar echt gestoord van. Ze vraagt iets, ik geef antwoord en het is "wat?" ik heb het idee dat het meer een gewoonte is dan dat ze het echt niet hoort dus vandaar de vraag of meer peuters daar last van hebben
Die van mij doet dat ook, maar wordt daarin wel gecorrigeerd > Wat zeg je mama?
Begint nu zn vruchten af te werpen en de ervaring met kleuter leert dat t wel enigszins blijft hangen. Lange adem wel vereist...

Antwoord geven op een vraag doe ik trouwens maximaal 2 keer, ik word anders ook helemaal simpel. Vooral kleuter heeft er een handje van een vraag te stellen en dan eigenlijk niet te luisteren naar t antwoord. Nou, dan zal de vraag wel niet zo dringend zijn geweest....
pi_180037704
Ik heb een niet-pratende peuter, heel praktisch hoor. *)
  maandag 25 juni 2018 @ 16:57:31 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_180037945
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:44 schreef Svane het volgende:
Ik heb een niet-pratende peuter, heel praktisch hoor. *)
ik denk dat Noud ook die kant op gaat :Y hij heeft nog even, maar voorlopig blijft het Simlish :')
disclaimer
pi_180037978
Wij zitten in een ‘wat voor?’ fase, die is ook leuk.

- Wat is dat?
Dat is een trekker
- Wat voor trekker?
Die gaat het gras maaien
- wat voor gras?
Het gras op het land
- wat voor land?
Het land van de boer
- wat voor boer?
De boer die daar op de boerderij woont
- wat voor boerderij?
Die daar, het huis waar de boer woont en waar de koeien staan.
- wat voor koeien?
De koeien van de boer, die melk geven.
- wat voor melk?
;( :D
  maandag 25 juni 2018 @ 17:11:18 #79
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180038171
Haha nieuwsgierige kinders O+

Na een antwoord van mij zegt hij vaak: "Wat zeg je".
Maar na herhalen blijft hij "Wat zeg je" zeggen..
Vaak is het dan dat hij wat meer uitleg wil hebben.. en mijn antwoord te karig bevonden wordt :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 25 juni 2018 @ 17:24:03 #80
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180038351
Oh ik verbeter het ook altijd tot wat zeg je mama. Maar ik denk dat dat misschien ook zo een voorleven dingetje is :@ al zeg ik meestal iets als mwhuh :@

Maar wel herkenbaar dus en mankeert er waarschijnlijk niets aan haar oren :D

En rady wat goed van Vv!
pi_180038528
Wij hebben maanden lang deze fase gehad:

“Mama, wat ben je aan het doen?”
- koken
“Waarom?”
- zodat we zo kunnen eten
“Hoe moet dat dan?”
- nou, zo, met de pan...

1 minuut later:
“Mama, wat ben je aan het doen?”
Insert hetzelfde praatje. 30x per uur. Gelukkig lijken we er vanaf *O*
  maandag 25 juni 2018 @ 19:26:05 #82
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180041222
Hier al een paar maanden de 'waarom dan?' fase. En ze wil het ook echt weten, tot het punt dat ik ook niet meer weet waarom de lucht ook alweer blauw is of waarom mensen verschillende talen spreken. Of in elk geval niet hoe ik het simpel moet uitleggen ;) Het is wel erg leuk dat ze zo nieuwsgierig is, ook naar de namen van planten en dieren, of als er iets op tv is 'wat doet die meneer? 'wat zegt die mevrouw?' Heerlijk dit, maargoed, ze is sowieso een heerlijk kind O+

Dood vindt ze ook interessant; vanmiddag zagen we nog een dode muis. Dus ik probeerde het wel naar waarheid uit te leggen, al snapt ze het niet omdat ze nog geen tijdsbesef heeft (behalve 'toen ik klein was' en 'als ik groot ben').
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 25 juni 2018 @ 19:46:27 #83
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180041922
Dat snapt O. Juist niet, volgens haar is ze er gewoon altijd geweest O+ je hebt wel baby O. En ze heeft ook een keer in mijn buik gezeten.
Zo leuk hoe peuters denken O+
pi_180042118
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:14 schreef snoenk het volgende:
Roepen jullie peuters ook de hele dag "wat?" ik word daar echt gestoord van. Ze vraagt iets, ik geef antwoord en het is "wat?" ik heb het idee dat het meer een gewoonte is dan dat ze het echt niet hoort dus vandaar de vraag of meer peuters daar last van hebben
Nee maar ze deelt wel bevelen uit. Als ze water wil: Water! En als het niet snel genoeg gaat, lees 1 milliseconde, gevolgd door WATER!!!
Mijn man en ik doen dan het gebaar van een Hitler-snorretje boven onze mond :@
En proberen haar te leren: mag ik water alsjeblieft?

De waarom-fase duurt ook vast niet meer lang.
pi_180042623
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:46 schreef snoenk het volgende:
Dat snapt O. Juist niet, volgens haar is ze er gewoon altijd geweest O+ je hebt wel baby O. En ze heeft ook een keer in mijn buik gezeten.
Zo leuk hoe peuters denken O+
N. snapt ook niet dat ze er ooit niet was. Laatst ging het over China in een tekenfilmpje op tv, en toen ik haar vertelde dat papa en mama daar wel eens geweest waren vroeg ze helemaal teleurgesteld waarom zij dan niet mee mocht. Na wat uitleg was ze nog steeds verontwaardigd. _O- O+
pi_180042635
Oh en gefeliciteerd en welkom nog Arja!
pi_180044377
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:23 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, de mijne zit nog in de hele dag "mamaaaaa???" fase.
En "wrom?". En ze wil continu "iets anders" maar zegt nóóit wat daar dan is :')
Oeh ja, de iets anders is hier ook zo’n irritant zinnetje. ‘Maar wát wil je dan?’ ‘Ietsssss anderssssss!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180044451
Dat commanderen ja :X. JIJ MOET ME HELPEN! NU!!! MAMAAAAAA!! HELPEN!!! HELPEEHEEEN!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180044502
S. was laatst wel even klaar met M. en vroeg of hij weer terug kon in mijn buik. Nah, die 8,5 kilo laten we gewoon lekker erbuiten :')

Dat netjes vragen ben ik hier ook al maanden aan het stampen. ‘Mama, drinken.’ ‘Nee S., eerst netjes vragen.’ ‘Mammmmieeeeee, mag jijjij drinkeeeeeeen?’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180044519
Iemand trouwens nog een tip voor zonnebrandcreme waar geen troep in zit maar wel makkelijk uit te smeren is en geen vlekken achterlaat?

Emmy heeft vaak eczeem en zeker ook na zonnebrand erger
pi_180044599
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:04 schreef Arja het volgende:
Iemand trouwens nog een tip voor zonnebrandcreme waar geen troep in zit maar wel makkelijk uit te smeren is en geen vlekken achterlaat?

Emmy heeft vaak eczeem en zeker ook na zonnebrand erger
La Roche posay?

Schreeuwen jullie weleens tegen jullie kinderen? Of ik schreeuw bof mijn stem verhef, ik ben er nog niet over uit. Maar als ik dat doe voel ik me erna zo schuldig :'(
pi_180044988
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

La Roche posay?

Schreeuwen jullie weleens tegen jullie kinderen? Of ik schreeuw bof mijn stem verhef, ik ben er nog niet over uit. Maar als ik dat doe voel ik me erna zo schuldig :'(
Ja. Het lijkt de laatste weken of alles alleen maar begrepen wordt als het wordt geschreeuwd. Voor alle overige manieren van communicatie zijn ze consequent oostindisch doof.

Theoretisch gezien kan je dan beter even naar ze toelopen, even aanraken en op ooghoogte je verzoek herhalen ;). In de praktijk ben ik er na 4x iets normaal zeggen wel klaar mee. Vooral dat totaal negeren zit heel erg in mijn allergie, dus dan is de beheersing ietsjes minder...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180045109
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

La Roche posay?

Schreeuwen jullie weleens tegen jullie kinderen? Of ik schreeuw bof mijn stem verhef, ik ben er nog niet over uit. Maar als ik dat doe voel ik me erna zo schuldig :'(
Ja, voornamelijk als Sjaak voor de 5e keer niet luistert, of als hij een gevaarlijke situatie tegemoet loopt (wederom zonder naar mijn STOP! Te luisteren). Ik voel me ook altijd schuldig, maar ik kan het niet voorkomen op dit moment. Hij schreeuwt ook vaak genoeg tegen mij gelukkig :{w

Arja, welkom met je lieve Emmy! Van sommige mensen onthoud ik niet wanneer ze zwanger werden/waren en van toen hun kids baby waren etc, maar van jou weet ik veel nog, omdat ik het zo tof voor je vond O+
pi_180045216
Hier wordt niet eens 'wat?' gevraagd, maar 'huh?' :')
Of naar de heel bekende weg gevraagd (zitten we in mama's auto? Dat zie je toch).
Commanderen, check. Ik hoef alleen maar een vragend gebaar te maken met mijn hand of het wordt een keurige 'mama mag ik alsjeblieft x?' Maar hij kan dat niet uit zichzelf vragen, ofzo. Hij kan keurig dankjewel zeggen als hij het bonnetje aanpakt in de supermarkt, maar doei zeggen na een bezoekje aan opa en oma is dan te veel gevraagd.
pi_180045272
Eucerin of Suncover van Jetske Ultee werkt hier prima met eczeemgevoelige huidjes.
pi_180046757
O is ook erg aan het doorvragen nu. Ik vind het juist wel leuk :D Er komen van die heerlijke conclusies uit. Zo is ze nu gefascineerd door de molens hier. Windmolens zijn nieuw en korenmolens oud.
«Mamma - vroeger waren de oude molens ook nieuw»
Maar ook waarom de hemel zo hoog is, waarom de stoplichten rood zijn en waarom we iet te hard mogen rijden. Ze is ineens zo nieuwsgierig. Erg leuk.

Sunshine ik schreeuw nooit. Heel zelden verhef ik mijn stem een beetje maar veel is het niet. Het werkt echt n iet voor O (of S) dus ik doe het niet.
  maandag 25 juni 2018 @ 22:08:41 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_180046867
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja. Het lijkt de laatste weken of alles alleen maar begrepen wordt als het wordt geschreeuwd. Voor alle overige manieren van communicatie zijn ze consequent oostindisch doof.

Theoretisch gezien kan je dan beter even naar ze toelopen, even aanraken en op ooghoogte je verzoek herhalen ;). In de praktijk ben ik er na 4x iets normaal zeggen wel klaar mee. Vooral dat totaal negeren zit heel erg in mijn allergie, dus dan is de beheersing ietsjes minder...
hier werkt niks. Terugschreeuwen ook niet. Toch doe ik het, want menselijk enzo :')
Kutpeuters :P
disclaimer
  maandag 25 juni 2018 @ 22:17:05 #98
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_180047144
Schreeuwen ja, nou ja, vooral heel hard heeeeey roepen als ze elkaar willen slaan/bijten/knijpen etc 🙈.

L singel erg dwingend op dit moment. Gaan we naar de speeltuin. Alsnikndan nee zeg, wordt ze boos. Maar ik wil wel naar de speeltuin + huilen. Van de week sloop ze gewoon de gang in, deed ze de voordeur open 😱. De buurvrouw zat voor en die vroeg gelijk of ze wel de deur open mocht doen. J en ik hadden het gelukkig ook wel door, maar ik zal maar een keer ergens mee bezig zijn en het niet door hebben 🙈.
N wordt woensdag geopereerd. Haar keel- en neusamandelen gaan er uit. Ze stond sinds oktober op de wachtlijst (eerst bij ziekenhuis 1 en toen mocht ze daar niet geholpen worden ivm haar eerdere hartoperatie en toen vanaf februari bij ziekenhuis 2).
  maandag 25 juni 2018 @ 22:22:08 #99
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180047289
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:05 schreef Roomsnoes het volgende:
O is ook erg aan het doorvragen nu. Ik vind het juist wel leuk :D Er komen van die heerlijke conclusies uit. Zo is ze nu gefascineerd door de molens hier. Windmolens zijn nieuw en korenmolens oud.
«Mamma - vroeger waren de oude molens ook nieuw»
Maar ook waarom de hemel zo hoog is, waarom de stoplichten rood zijn en waarom we iet te hard mogen rijden. Ze is ineens zo nieuwsgierig. Erg leuk.

Sunshine ik schreeuw nooit. Heel zelden verhef ik mijn stem een beetje maar veel is het niet. Het werkt echt n iet voor O (of S) dus ik doe het niet.
Die fase vind ik ook heel leuk!

Suus zit echt nog in het stadium daarvoor, wat mij soms ook echt op de zenuwen werkt. Gewoon continu "waarom". Onvoorstelbaar hoe vaak een peuter die vraag stelt en ook in het oneindige :'). Het is echt een reflex ook, ik kan me van haar broer herinneren dat ik hem dan 's avonds een kus kwam geven als ik zelf ging slapen, en dat hij dan in zijn slaap "waarom" zei _O-

Stemverheffing kan ik normaal gesproken meestal wel voorkomen, maar nu hoogzwanger is mijn lontje kort en komt het wat vaker voor. Soms ook echt onredelijk vanuit mijn kant dus dan zeg ik daarna maar snel weer sorry en leg uit dat ik me crappy voel en daarom soms iets harder praat en sneller boos word dan ik zou willen :+
pi_180047376
Schreeuwen heeft tegen mij nooit zin :P Doe het zelf ook nooit.
(Heeft A ook allang door, gelukkig...volgens mij heb ik een zeldzame niet-schreeuwende/krijsende peuter ;) )

Veel sterkte voor N shop! Hoop dat ze er na de operatie weinig last van heeft.

A krijgt donderdag buisjes, omdat ze maandelijks oorontsteking had. Ook bij de controle in mei bleek er vocht achter haar trommelvliezen te zitten.
  maandag 25 juni 2018 @ 22:50:45 #101
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180048008
Schreeuwen doe ik ook vaker dan ik zou willen :@ en soms ook echt onredelijk en dan zeg ik ook sorry met uitleg.
Mama wil je zit er tegenwoordig wel aardig in. De zinnen gaan nu mama je moet ehh wil je...

En het alles willen weten is O+
Dat ik het elke dag weer allemaal opnieuw moet vertellen wat minder

Sterkte en beterschap voor de peuters die geopereerd moet worden :*
pi_180048550
Schreeuwen, het gebeurt, ik heb er spijt van, ik leg het aan S. uit en daarna duurt het weer even voor het weer voor komt.

De ‘Wat doe jij nu, mama?’ is ook heel populair. En nooit genoegen nemen met het antwoord.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180048601
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja. Het lijkt de laatste weken of alles alleen maar begrepen wordt als het wordt geschreeuwd. Voor alle overige manieren van communicatie zijn ze consequent oostindisch doof.

Theoretisch gezien kan je dan beter even naar ze toelopen, even aanraken en op ooghoogte je verzoek herhalen ;). In de praktijk ben ik er na 4x iets normaal zeggen wel klaar mee. Vooral dat totaal negeren zit heel erg in mijn allergie, dus dan is de beheersing ietsjes minder...
Ja hoi. +1. :W
pi_180051825
+1 op soms schreeuwen, net als Phai ben ik ook vréselijk allergisch voor geen enkele reactie krijgen }:|

En het eindeloze ‘wrom?’ ‘Wat dan?’ ‘Wie is dat dan?’ ‘Hoe heet die?’... Ik vind het meestal nog leuk, maar soms.. Geduld, i haz it not

En ‘water’ ‘ik wil water’ of ‘je moet water pakken’ buigen we hier ook 100x per dag om en het gaat steeds soepeler :+

[ Bericht 24% gewijzigd door JufMariska op 26-06-2018 06:54:45 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 26 juni 2018 @ 07:45:01 #105
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_180052190
Aerenia, jij succes donderdag! Hopelijk heeft A ook weinig last van de operatie en zijn de oorontstekingen snel voorbij!

Hier zijn ze vooral in de fase
‘Wie komt er dan?’ en ‘Waar gaan we naar toe?/Waar gaan we straks naar toe?
Heel de dag door. Ook al heb je al 100x gezegd hoe het zit.

En heel de dag door kunnen eten. Ik heb honger. Mag ik druiven/appel/banaan/komkommer? En boos worden als je nee zegt na al zeker 3 stuks fruit + meer dan genoeg boterhammen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 09:33:04 #106
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180053494
Hier helaas ook een periode gehad dat er alleen geluisterd werd als ik (na 10x normaal vragen) boos werd en ging 'schreeuwen'. De laatste tijd kan ik het gelukkig goed voorkomen.. na 3x vragen zeg ik dat ik het niet leuk vind dat hij niet luistert/mij negeert en zeg dan streng zoiets als "ik hoef toch niet hard te gaan praten?". En dan luistert hij wel :)
Dreigen is ook niet leuk.. maar beter dan echt boos hoeven te worden.

Shop sterkte voor N morgen! Mag ze dan dezelfde dag nog naar huis of is het langer in het zh blijven? En veel ijsjes eten? ;)
Aeren ook sterkte voor A donderdag, hopelijk helpt het goed :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:11:08 #107
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_180054047
Als het goed is mag N dezelfde dag nog naar huis. Vandaag even ijsjes ingeslagen. Als N mag, wil L natuurlijk ook. En met die tropische temperaturen in aantocht is dat natuurlijk prima.
pi_180060599
Ja. Ik wil niet schreeuwen, maar soms word ik gewoon zo ontzettend boos. Vooral als er niet naar mij geluisterd wordt. En als ik al zo'n 80 x gezegd heb dat hij niet zijn broer moet slaan of bijten of omrijden met de fiets of op zijn handjes moet gaan staan en hij het toch weer doet.
Ik ken dat niet van mezelf en vind het echt verschrikkelijk.

Nu ben ik zojuist wel eventjes op mijn plaats gezet door mijn collega (met vier puber kinderen, dus van haar kan ik veel verdragen). Ik was namelijk aan het klagen dat ik er niet tegen kan dat wanneer ik zeg dat er niet in zwart zand gespeeld wordt, hij het toch blijft doen. Krijg ik terug: "Waarom mogen ze niet in het zwart zand spelen?". Ik: "........." Ja, weet ik echt niet. Smerig worden ze toch wel. Ik denk dat ik er echt goed aan doe om vaker na te denken over waarom het niet mag. Ik denk dat ik vaak het antwoord niet weet. Het maakt ons leven een stuk leuker denk ik als ik wat minder principieel word
En dat terwijl ik hier op het werk het 5x waarom principe er door wil krijgen.
pi_180061301
Ik moet wel toevoegen dat ik sinds ik aan de ad zit, bergen meer geduld heb. Ze halen mijn irritatiegrens doorgaans niet en daar ben ik blij om.

Hebben die van jullie ook zo’n fantasie?
«Mamma ik heet niet meer O ik heet Kwips»
« nee dat is geen vierkand dat is en grubalaba»
En ze had last van glitters in haar benen 😍 (benen sliepen 🤣)

We zijn nu in NL en zoeken veel pretparken en andere kindergelegenheden op. Wat me opvalt in NL hier is dat er erg veel geblaft wordt op kinderen.
«Doorlopen, meekomen, niet daar, kijk voor je, KIJK VOOR JE, kom nou mee». In de Beekse Bergen zou je toch denken dat men voor hun kind komt, maar zodra die even stil staan ergens worden ze weggesleept omdat ze door moeten. Echt met zo’n toon alsof de kinderen vooral erg irritant zijn. Zo jammer.

Mijn kind heeft 2x spontaan een nederlandse zin gesproken 😍
pi_180061357
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:54 schreef Adrian4 het volgende:
Ja. Ik wil niet schreeuwen, maar soms word ik gewoon zo ontzettend boos. Vooral als er niet naar mij geluisterd wordt. En als ik al zo'n 80 x gezegd heb dat hij niet zijn broer moet slaan of bijten of omrijden met de fiets of op zijn handjes moet gaan staan en hij het toch weer doet.
Ik ken dat niet van mezelf en vind het echt verschrikkelijk.

Nu ben ik zojuist wel eventjes op mijn plaats gezet door mijn collega (met vier puber kinderen, dus van haar kan ik veel verdragen). Ik was namelijk aan het klagen dat ik er niet tegen kan dat wanneer ik zeg dat er niet in zwart zand gespeeld wordt, hij het toch blijft doen. Krijg ik terug: "Waarom mogen ze niet in het zwart zand spelen?". Ik: "........." Ja, weet ik echt niet. Smerig worden ze toch wel. Ik denk dat ik er echt goed aan doe om vaker na te denken over waarom het niet mag. Ik denk dat ik vaak het antwoord niet weet. Het maakt ons leven een stuk leuker denk ik als ik wat minder principieel word
En dat terwijl ik hier op het werk het 5x waarom principe er door wil krijgen.
Mooi is dat he, dat verschil tussen de professoonele ik en de opvoeder ik :’)

Ik heb als «regel» voor mezelf dat als ik iets 2x zeg en het nog niet binnen komt, dat ik dan een andere strategie moet vinden. De 3e keer komt dan niet binnen :’)
  dinsdag 26 juni 2018 @ 19:12:53 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180063386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik moet wel toevoegen dat ik sinds ik aan de ad zit, bergen meer geduld heb. Ze halen mijn irritatiegrens doorgaans niet en daar ben ik blij om.

Hebben die van jullie ook zo’n fantasie?
«Mamma ik heet niet meer O ik heet Kwips»
« nee dat is geen vierkand dat is en grubalaba»
En ze had last van glitters in haar benen 😍 (benen sliepen 🤣)

We zijn nu in NL en zoeken veel pretparken en andere kindergelegenheden op. Wat me opvalt in NL hier is dat er erg veel geblaft wordt op kinderen.
«Doorlopen, meekomen, niet daar, kijk voor je, KIJK VOOR JE, kom nou mee».
In de Beekse Bergen zou je toch denken dat men voor hun kind komt, maar zodra die even stil staan ergens worden ze weggesleept omdat ze door moeten. Echt met zo’n toon alsof de kinderen vooral erg irritant zijn. Zo jammer.

Mijn kind heeft 2x spontaan een nederlandse zin gesproken 😍
Dat viel ons in de Efteling ook zo op laatst! Wat een gesnauw bij veel ouders zeg... Dat je je afvraagt of die mensen voor de lol een dagje uit zijn, en of ze überhaupt wel van plan zijn om er een leuke dag van te maken of zich even in hun kinderen te verplaatsen :X
  dinsdag 26 juni 2018 @ 19:22:24 #112
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180063556
Oh ja ik ben zon ouder sorry. Ik heb gewoon heel weinig geduld. Geen eigenschap waar ik nou bijzonder trots op ben en ook wel bewust van ben, maar na een berg stress om er uberhaupt te komen en dan nog het idee dat we alles moeten zien (ja niks moet, maar zo zen figuur ben ik niet) maakt mij vrij snauwerig.

Oh en 1 snau maakt nog geen verpest uitje of iemand die zich niet verplaatst. Het is ook een momentopname van iemand anders die je ziet he en waar jij iets anders zou doen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_180064303
Soms is snauwen en commanderend praten een vorm van 'cultuur' waar mensen zich nauwelijks van bewust zijn. Ik merk dat bij mijn schoonfamilie. Vooral mijn schoonmoeder praat heel erg snauwend. Ik moest daar ontzettend aan wennen, en nog steeds vind ik dat lastig soms. Maar ik ben er ondertussen wel achter dat ze het zelf gewoon niet zo in de gaten heeft, dat dit een manier van praten is die zij van huis uit heeft meegekregen en waar zij zelf nooit op heeft gereflecteerd. Ik denk dat dat voor veel Nederlanders geldt. We zijn niet zo'n subtiel volkje, geloof ik. Ik zie het bij mijn familie in wat minder sterke mate ook terug. Vooral ook in de vaak wat afzeikerige manier van doen, en de houding van 'doe maar gewoon'. Als kind vond ik dat vreselijk, maar dan werd gezegd dat ik niet zo gevoelig moest doen en ergens tegen moest kunnen. }:| .

Ik merk dat mijn vriend het ook wel kan doen, omdat hij dat dus zo heeft meegekregen. Maar hij heeft al een volwassen zoon en in de opvoeding van hem heeft hij al veel feedback gekregen, van zijn toenmalige partner maar ook van zijn zoon zelf die een keer toen hij een jaar of 8 was zei: 'Papa, ik ben geen hondje.' *) . ^O^ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180064550
Oh daar ben ik me wel van bewust hoor Away.
maar na twee dagen pretpark moet ik toch zeggen dat er dan wel heel veel van dat soort momentopnames zijn. Het is de toon waar ik dan op reageer, niet eens de boodschap. «Kom nou es mee» naar je toe gesnauwd krijgen lijkt me als 4-jarige nou niet zo gezellig. En zo zaten we op een bankje naar giraffen te turen vandaag, en tot 3 keer toe komt er een ander kind lief naast ons staan kijken en toe 3 keer toe snauwen die ouders «daar staat al iemand NIET BIJ DIE MENSEN GAAN STAAN KOM NOU MEE!». Kinderen stonden niet eens voor ons ofzo.

Nou ja. Het viel me op en ik werd er een beetje verdrietig van.
pi_180064608
Ik ga ook niet voor mijn lol met de kinderen uit :')
Snauwen doe ik ook heus. Iemand die me tegenkomt zal me wellicht veroordelen, maar ze weten niet wat er vooraf allemaal voorgevallen is en dat we al een uur doen over een kilometer.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 20:09:02 #116
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180064794
Nou ja ik zeg er nog 1 ding over, want ik kan niet zo veel met deze discussie. We veroordelen onszelf voornamelijk op de intentie achter de boodschap, maar een ander op de manier dat wij de boodschap opvatten.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 20:11:21 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180064843
Nou ja het viel me gewoon op, dan sta je in de rij met kinderen die helemaal excited zijn van de mooie dingen die ze zien en dat dan uitroepen en dan moet werkelijk alles direct worden afgekapt door de ouders, op een snauwende manier. Het viel op omdat we dat heel veel hoorden en ik kan me er dus niet zo goed in verplaatsen. Ik vond het sneu.
pi_180064859
Ik oordeel niet - mensen moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen, maar ik vraag me soms echt af waarom mensen daar zijn als ze alleen op de kinderen kunnen snauwen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 20:15:43 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180065013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:09 schreef AwayTL het volgende:
Nou ja ik zeg er nog 1 ding over, want ik kan niet zo veel met deze discussie. We veroordelen onszelf voornamelijk op de intentie achter de boodschap, maar een ander op de manier dat wij de boodschap opvatten.
Ik denk dat die kinderen van 3-4-5 jaar die zulke reacties op hun enthousiasme krijgen ook niet echt iets kunnen met de intentie van de ouders, die denken niet aan de vermoeiende reis die ze hebben moeten maken om bij het pretpark te komen en zijn hyperblij. Ik kan me rationeel tot op zekere hoogte best inleven in de ouders, maar gevoelsmatig veel meer in het kind.
pi_180065274
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik oordeel niet - mensen moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen, maar ik vraag me soms echt af waarom mensen daar zijn als ze alleen op de kinderen kunnen snauwen.
Wij hebben een abonnement op de dierentuin. Daar gaan we in het weekend meestal heen als ze thuis niet te houden zijn. Druk, elkaar continu irriteren en in de weg zitten, schreeuwen, je kent het wel (toch? ;) ). Dan komen we daar, dan is er dus al een geschiedenis van incidenten geweest de hele ochtend. Niet de beste start van de dag. Vanuit dat oogpunt snap ik het wel een klein beetje... Maar juist omdat we een abonnement hebben, laten we de kinderen lekker zelf rommelen. Kiezen waar ze heen willen en hoe lang ze willen blijven. Maar zodra ze wéér elkaar aan het plagen zijn, dan is onze tolerantie daarvoor niet zo groot. Ik ben bang dat we dan ook wel eens snauwen naar ze :@.

En vorige maand waren we in de Apenheul. Ik vond het dus best irritant dat je daar maar 1 vast rondje kon lopen. Geen mogelijkheid om even iets over te slaan, niet echt handig met kleine kinderen. Godzijdank hadden we de kinderwagen mee, want anders was het laatste uur niet meer leuk geweest denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 26 juni 2018 @ 20:33:16 #121
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180065491
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik denk dat die kinderen van 3-4-5 jaar die zulke reacties op hun enthousiasme krijgen ook niet echt iets kunnen met de intentie van de ouders, die denken niet aan de vermoeiende reis die ze hebben moeten maken om bij het pretpark te komen en zijn hyperblij. Ik kan me rationeel tot op zekere hoogte best inleven in de ouders, maar gevoelsmatig veel meer in het kind.
Oh nee, ik had het ook niet over kinderen die zich moeten invoelen in de ouders. Denk wel dat het gewoon niet bewust of met voorbedachte rade zo gaat. Dan nog heb je twee stromingen, de ene stroming die het gewoon echt niet door heeft en zo door gaat en de stromin die er met hun kinderen over in gesprek gaat.

Ik denk, nee weet, dat veel mensen ook wel schrikken van hoe ik soms kan reageren. Ik weet het zelf ook. Frans heeft het zelf ook en heeft er geen last van V leer ik zijn grenzen aan te geven als ik er overheen ga. Dus ik leer hem ook gewoon aan te geven dat hij schrok van mijn uitbarsting of dat hij er verdrietig van werd. Dat gaat nu wel goed, ik ben dan ook instant niet boos meer.

De keerzijde is dat ik met hem heb afgesproken dat ik probeer aan te geven wanneer mijn grens bijna bereikt is en dat hij mij dan even met rust moet laten. Ook dit gaat met vallen en opstaan en bij uitjes net wat minder soepel.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_180065524
Hm als je inderdaad zo vaak gaat dat is het niet zo bijzonder.
Maar wat ik merk bij de mijnessen is dat er voor elke snauw van mij er 4 terugkomen. En dat is zo sfeerverziekend... maar de mijnessen zijn nog wat kleiner en die vitten nog niet zo op elkaar.
pi_180065696
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm als je inderdaad zo vaak gaat dat is het niet zo bijzonder.
Maar wat ik merk bij de mijnessen is dat er voor elke snauw van mij er 4 terugkomen. En dat is zo sfeerverziekend... maar de mijnessen zijn nog wat kleiner en die vitten nog niet zo op elkaar.
Op sommige dagen kunnen ze elkaar echt geen seconde met rust laten. Elk woord dat ze zeggen is bedoeld om de ander uit de tent te lokken en elke stap is bedoeld om elkaar dwars te zitten. Zo. Vermoeiend :X. Natuurlijk helpt het niet als ze door hebben dat ze ons ermee op de kast krijgen... Enige echt oplossing is iets apart doen. Ene ouder oudste kind mee en andere de jongste. Dan zijn ze weer totally zennnnn :?. Maar goed, niet altijd een optie en vanuit ons als ouders gezien niet de meest gezellige. Als in, ik zie mijn vriend ook graag in het weekend :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 26 juni 2018 @ 20:46:19 #124
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180065884
Volgens mij wordt de discussie nu iets algemener dan de situaties die ik voor me gezien heb en bedoelde :D, als mijn kinderen continu aan het etteren zijn dan kan ik ook heel goed eens snauwen hoor ;).
pi_180065937
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Volgens mij wordt de discussie nu iets algemener dan de situaties die ik voor me gezien heb en bedoelde :D, als mijn kinderen continu aan het etteren zijn dan kan ik ook heel goed eens snauwen hoor ;).
Nou ja, ik deed even aan zelfreflectie ;). En je weet van andere bezoekers natuurlijk niet wat hun achterliggende verhaal is. Maar als het zo vaak voorkomt, denk ik eerder dat het een cultuurding is idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180065985
Ik ben wel ooit 'bang' dat wij onze peuter (te?) veel verwennen. Omdat hij alleen is kunnen we bij zo'n uitstapje ook precies doen wat hij wil. (Hm, dit klinkt fout, hij is geen dictator hoor :7 ) Simpelweg omdat ik het leuk vind om hem te zien genieten en omdat er niemand is die per se iets tegenstrijdigs wil. Het maakt mij niet uit of we 5 seconden of 5 minuten bij de giraffen staan.

Nog een hoogtepuntje vandaag: J heeft (voor het eerst) zijn mond open durven doen bij de tandarts *O*
pi_180066436
Nou Hupje, bij zo’n dag lijkt het mij niet verkeerd om de keuze bij je kind te laten. Zolang het niet zo is dat je kind iedere avond bepaald wat er gegeten gaat worden en hoe laat mama het huishouden mag doen is het toch prima om een eigen mening te ontwikkelen?

Ik heb dat snauwerige (zeker op dagen dat ik zelf moe ben) ook wel ooit, maar kan het steeds beter zien. Dan neem ik bewust een paar seconden om mezelf tot de orde te roepen en het opnieuw te doen.
Sowieso werkt het ook beter om niet te snauwen en mopperen, daar wordt het alleen maar erger van bij ons.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180067575
Als onze peuter de hele dag vervelend is, snauwen we niet op haar maar op elkaar. Ook reuze gezellig :+

Trouwens tegenwoordig als ik uit mijn werk kom en man thuis was, wil ze samen knuffelen met zijn drietjes en dan is ze intens blij O+

En als ik vraag wat zullen we vandaag eens doen? Zegt ze: op vakantie? En anders: naar oma?
Die ze ook wel 3 keer per week ziet.
Morgen gaan we met zijn tweetjes naar de dierentuin met ons abbo.

En ze is ineens onafscheidelijk met haar knuffel. Een stokstaartje. Is stokstaartje nou?

En ze sprak een vloeiend lange zin: mama ik heb een cadeautje voor je.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:19:14 #129
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180069012
Wauw arja ze is wel opeens een peuter he :o

Dagjes uit doen we (meestal) voor de kinderen en doen dus ook meestal hun "zin" waardoor er niet gesnauwd hoeft te worden en ik ben geloof ik ook wel gezegend met een heel makkelijke peuter O+ gelukkig hebben we een dreumes om dat te compenseren :')
pi_180069341
Ik hou heel erg van dagjes uit! Dr jongens ook en dan zijn man en ik heel geduldig.
De jongens zijn dan ook samen heel leuk (behalve de terugkerende buggy ruzie ;) )

Thuis hebben ze een echte haat liefde relatie en dan ben ik niet zo geduldig ;)

Ik kreeg trouwens vandaag een opmerking in de supermarkt...
Js was bij het computertje in de supermarkt en ik wou graag naar huis (had nog niet gegeten). Dus Js zegt: zo mama even afmaken. Nu weet ik dat het afmaken redelijk snel is en dat het mij energie en gesnauw scheelt als ik heel even wacht.
Zegt een vrouw tegen mij: nou, respect dat je zo geduldig bent. Dat gaat je straks echt niet meer lukken met twee kids _O-
pi_180069506
Whahaha Loj, heb je haar in de waan gelaten? :D _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180069696
Ik had achteraf hele mooie opmerkingen terug bedacht zoals: dit wordt al mijn zesde kind of dat komt door mijn fantastische sterke geduldige persoonlijkheid of mannen zijn bij ons thuis de baas...

Maar ik kwam op dat moment niet verder dan: uhhh :D
pi_180096749
Ah, gelukkig schreeuwen er hier meer moeders, een geruststelling wel :)

Dagjes uit, leuk! Ik ga vaak weg met Nora. Ik denk dat als ze straks naar school gaat, ik bergen geld ga overhouden :') We zijn afgelopen zondag naar Plaswijck in Rotterdam geweest. Dat vind ik dus echt een aanrader. Geen poespas attracties, gewoon hele leuke speeltuinen voor kinderen. Entree valt reuze mee, geen parkeerkosten. Fijn dus!
Een maandje geleden ben ik met Nora 2 daagjes weg geweest naar Valkenburg (ik vind dat idee van Franny zo leuk, even weg met je kind!) en hebben we ook de Valkenier aangedaan. Dat is m.i. geen aanrader.

Ik heb het gevoel alsof ik 20 jaar kan slapen. Overdag met kind bezig zijn+weinig tijd voor jezelf=in de avond als kind op bed ligt nog veel te veel willen doen (of veel te weinig) waardoor de tijd voorbij vliegt. Het is elke keer zo elf uur :'( En dan de volgende dag nog voor zessen, 'Mammaaaaa, ik heb weer energieeeeee!!' :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 28-06-2018 09:09:25 ]
pi_180097582
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ah, gelukkig schreeuwen er hier meer moeders, een geruststelling wel :)

Dagjes uit, leuk! Ik ga vaak weg met Nora. Ik denk dat als ze straks naar school gaat, ik bergen geld ga overhouden :') We zijn afgelopen zondag naar Plaswijck in Rotterdam geweest. Dat vind ik dus echt een aanrader. Geen poespas attracties, gewoon hele leuke speeltuinen voor kinderen. Entree valt reuze mee, geen parkeerkosten. Fijn dus!
Een maandje geleden ben ik met Nora 2 daagjes weg geweest naar Valkenburg (ik vind dat idee van Franny zo leuk, even weg met je kind!) en hebben we ook de Valkenier aangedaan. Dat is m.i. geen aanrader.

Ik heb het gevoel alsof ik 20 jaar kan slapen. Overdag met kind bezig zijn+weinig tijd voor jezelf=in de avond als kind op bed ligt nog veel te veel willen doen (of veel te weinig) waardoor de tijd voorbij vliegt. Het is elke keer zo elf uur :'( En dan de volgende dag nog voor zessen, 'Mammaaaaa, ik heb weer energieeeeee!!' :'(
Plaswijck is aan te raden dus? We hebben alleen vandaag en morgen nog in NL en we hebben schandalig veel gedaan. Vandaag naar Kinderdijk en lekker spelen op de camping en dan morgen óf een dagje Amsterdam óf Plaswijck.

Ik zelf wil liefst naar Amsterdam maar Plaswijck is natuurlijk juist leuk met dit weer. Amsterdam kan in de herfst evt weer.

Dan heb je twee weken NL en bomvolle dagen en dan nog sip zijn dat je niet alles kan doen 😢
pi_180097743
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:55 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Plaswijck is aan te raden dus? We hebben alleen vandaag en morgen nog in NL en we hebben schandalig veel gedaan. Vandaag naar Kinderdijk en lekker spelen op de camping en dan morgen óf een dagje Amsterdam óf Plaswijck.

Ik zelf wil liefst naar Amsterdam maar Plaswijck is natuurlijk juist leuk met dit weer. Amsterdam kan in de herfst evt weer.

Dan heb je twee weken NL en bomvolle dagen en dan nog sip zijn dat je niet alles kan doen 😢
Ja, ik vind Plaswijck echt heel leuk voor kinderen. Wel tot een jaartje of 10 denk ik, daarna wordt het misschien een beetje saai. Met dit mooie weer hebben ze een fijn waterpark waar kinderen kunnen rondlopen in badkleding en met water kunnen spelen. Catering vind ik wel prijzig, ik was voor 2 broodjes en 2 drinken rond de 13 euro kwijt.
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:34:06 #136
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180098168
Plaswijck is heel leuk :) N is bijna 3 en vindt het er geweldig. En je kan je eigen eten meenemen, dus de dure catering heb je dan niet nodig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180099118
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:34 schreef SaskiaR het volgende:
Plaswijck is heel leuk :) N is bijna 3 en vindt het er geweldig. En je kan je eigen eten meenemen, dus de dure catering heb je dan niet nodig.
Klopt inderdaad :) Maar met dit weer wordt alles toch wat kleffig... Dan maar wat betalen en een redelijk broodje eten. Want het was best lekker :)
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:47:31 #138
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180103886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik moet wel toevoegen dat ik sinds ik aan de ad zit, bergen meer geduld heb. Ze halen mijn irritatiegrens doorgaans niet en daar ben ik blij om.

Hebben die van jullie ook zo’n fantasie?
«Mamma ik heet niet meer O ik heet Kwips»
« nee dat is geen vierkand dat is en grubalaba»
En ze had last van glitters in haar benen 😍 (benen sliepen 🤣)

Ja! O+
"Nee mama, ik ben niet Vv, ik ben Aa.. en jij bent papa en Aa is Vv"
En oo wee als je even uit je rol gaat :P

Veel plezier nog jullie laatste daagjes in NL!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180106172
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende: en hebben we ook de Valkenier aangedaan. Dat is m.i. geen aanrader.
Waarom niet?
Er staat over een paar weken een uitje naar de Valkenier gepland, dus ben benieuwd.
pi_180107187
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:27 schreef Hupje het volgende:

[..]

Waarom niet?
Er staat over een paar weken een uitje naar de Valkenier gepland, dus ben benieuwd.
Tsja. Voor (kleine) kinderen is het wel leuk, die kijken overal wel doorheen. Ik vond het een smoezelig, maar vooral oud park. Er is niks mis met oud, maar het is naar mijn gevoel totaal niet onderhouden. Wij stonden 2 maal in de rij voor een attractie die opeens kapot ging. Moesten we een kwartier wachten tot het gefixt was. Je stelt je daarom wel vragen bij de veiligheid. Entreebedrag vind ik veel te hoog voor het park. Parkeermunt a 6.50 voor een open vlakte waar alleen maar grotere stenen op gestort zijn, voor de rest staat er niets. Ongezellige binnenkomer voor het park. Eten is gewoon niet te eten. Saucijzenbroodje 1 hap zout, broodje gezond veel te warm waardoor het zompig was. Medewerkers staan bij de attracties alsof ze met een taakstraf bezig zijn. Echt strontchagrijnig.

Dusja, daarom ben ik niet zo positief.
pi_180107723
De Valkenier klinkt als jeugdsentiment O+

Roomsnoes, zo gaat dat he. Zoveel tijd hier in Nederland (of waar dan ook op vakantie) en dan nog niet alles kunnen doen.

Dagjes uit houden wij ook van. We hebben een abonnement op de Efteling en zijn daar wekelijks wel te vinden. Stedentrips hebben we in Nederland nog niet gedaan met Sjaak, maar op vakantie wel. Dan steeds 3 uur in een stad, dat vond Sjaak nog te doen.
Wat doen jullie bijvoorbeeld in Amsterdam of Rotterdam met peuter? Lijkt me wel leuk om eens te proberen.
  donderdag 28 juni 2018 @ 20:00:54 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180108076
Wij zijn vorig jaar naar de Valkenier gegaan en het was idd kneuterig en je vraagt je af of sommige dingen nog wel veilig zijn :+ maar ik vond het hartstikke leuk voor kleine kinderen!
pi_180108143
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dusja, daarom ben ik niet zo positief.
Duidelijk. Ik ga het meemaken.

De Efteling lijkt me ook leuk maar vind ik veel te duur. Ik spaar nu airmiles en wil vlak voor J vier jaar wordt met hem gaan.

Het kdv hield modderdag, heerlijk 8-)
pi_180108174
Bij ons was het de hele week de week van de modder. O+ N. Was zo smerig, echt heerlijk. De dreumes des huizes durfde alleen voorzichtig met haar handjes, maar dat is al een grote verbetering in vergelijking met een paar weken geleden. ^O^
pi_180108924
Wat Spees zegt, voor kids is de Valkenier leuk en daar gaat het uiteindelijk om :) Laat me weten hoe jij het vond Hupje, ben ik wel benieuwd naar :) Hoop wel dat jullie het wat langer volhouden, Nora had het na 3 uurtjes wel gezien :')

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 28-06-2018 20:53:22 ]
pi_180111661
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
De Valkenier klinkt als jeugdsentiment O+

Roomsnoes, zo gaat dat he. Zoveel tijd hier in Nederland (of waar dan ook op vakantie) en dan nog niet alles kunnen doen.

Dagjes uit houden wij ook van. We hebben een abonnement op de Efteling en zijn daar wekelijks wel te vinden. Stedentrips hebben we in Nederland nog niet gedaan met Sjaak, maar op vakantie wel. Dan steeds 3 uur in een stad, dat vond Sjaak nog te doen.
Wat doen jullie bijvoorbeeld in Amsterdam of Rotterdam met peuter? Lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Morgen wordt het Plaswijck! Jammer voor amsterdam maar da’s met die warmte toch ook amper te doen.

Ik ben al vaak met O en S naar een grote stad geweest. Fonteinen kijken, een winkel in, broodje of ijsje eten op een bankje, kerktorens zoeken, of even een kerk in, straatmuziekanten bewonderen. Wij slenteren vooral haha.
Laatst in Breda vond ze de markt erg leuk. Wij hebben dat niet thuis dus ze vond het leuk om te zien wat er allemaal op straat verkocht werd en waar alles voor was.
  donderdag 28 juni 2018 @ 23:10:28 #147
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180112488
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:37 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Morgen wordt het Plaswijck! Jammer voor amsterdam maar da’s met die warmte toch ook amper te doen.

Ik ben al vaak met O en S naar een grote stad geweest. Fonteinen kijken, een winkel in, broodje of ijsje eten op een bankje, kerktorens zoeken, of even een kerk in, straatmuziekanten bewonderen. Wij slenteren vooral haha.
Laatst in Breda vond ze de markt erg leuk. Wij hebben dat niet thuis dus ze vond het leuk om te zien wat er allemaal op straat verkocht werd en waar alles voor was.
Oh ik vind Plaswijck zo leuk!!! O+
Kwak
pi_180115587
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:37 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Morgen wordt het Plaswijck! Jammer voor amsterdam maar da’s met die warmte toch ook amper te doen.

Ik ben al vaak met O en S naar een grote stad geweest. Fonteinen kijken, een winkel in, broodje of ijsje eten op een bankje, kerktorens zoeken, of even een kerk in, straatmuziekanten bewonderen. Wij slenteren vooral haha.
Laatst in Breda vond ze de markt erg leuk. Wij hebben dat niet thuis dus ze vond het leuk om te zien wat er allemaal op straat verkocht werd en waar alles voor was.
Veel plezier!
pi_180118174
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
De Valkenier klinkt als jeugdsentiment O+

Roomsnoes, zo gaat dat he. Zoveel tijd hier in Nederland (of waar dan ook op vakantie) en dan nog niet alles kunnen doen.

Dagjes uit houden wij ook van. We hebben een abonnement op de Efteling en zijn daar wekelijks wel te vinden. Stedentrips hebben we in Nederland nog niet gedaan met Sjaak, maar op vakantie wel. Dan steeds 3 uur in een stad, dat vond Sjaak nog te doen.
Wat doen jullie bijvoorbeeld in Amsterdam of Rotterdam met peuter? Lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Plaswijck dus :D

Ik denk dat er in Rotterdam centrum vrij weinig voor kinderen te doen is. Je hebt de ontdekhoek, maar of dat ook leuk is voor peuters, geen idee. Maritiem museum heb je ook, maar again, geen idee of peuters dat leuk vinden.

Weet niet of jullie ervan houden, maar je kan heerlijk wandelen in het Bergsche bos. Aansluitend kun je lekker wat eten en drinken bij de Bergsche Plas.

Bij mij in de buurt zit er een leuke educatieve tuin, maar is niet middagvullend.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:43:38 #150
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_180118540
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Plaswijck dus :D

Ik denk dat er in Rotterdam centrum vrij weinig voor kinderen te doen is. Je hebt de ontdekhoek, maar of dat ook leuk is voor peuters, geen idee. Maritiem museum heb je ook, maar again, geen idee of peuters dat leuk vinden.

Weet niet of jullie ervan houden, maar je kan heerlijk wandelen in het Bergsche bos. Aansluitend kun je lekker wat eten en drinken bij de Bergsche Plas.

Bij mij in de buurt zit er een leuke educatieve tuin, maar is niet middagvullend.
Maritiem museum, professor plons schijnt wel leuk te zijn. Ontdekhoek pas als ze wat ouder zijn.
Kralingse plas is ook leuk. Wandelen, spelen in het peuterbadje, naar de kinderboerderij.
Ook leuk om te doen is lunchen bij Brasserie Waalhaven. Langs de start/landingsbaan. Verder niks in de buurt alleen.
En Plaswijck inderdaad 💖
pi_180120719
Vanaf 3 jaar kun je ook naar Villa Zebra O+
pi_180120812
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:34 schreef Aure het volgende:
Vanaf 3 jaar kun je ook naar Villa Zebra O+
Die kon ik nog niet. Ziet er leuk uit!
pi_180121328
Alles goed gegaan met de buisjes Aerenia?

Wij gaan morgen naar het Nijntje museum! Met de trein lekker met z'n tweeen (en ter plaatse nog een vriendin + zoon)! Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden, wordt de eerste keer met de trein voor hem.

En hij heeft een nieuwe vaardigheid geleerd! Hij kan nu appelpartjes tussen z'n tenen doen en dan met z'n voeten appel eten. Echt fijn, zo in het 'met blote voeten in de tuin'-seizoen
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180121608
Als wij naar een grote stad gaan, gaan we niet eens naar musea enzo. Gewoon slenteren in de binnenstad.

Plaswijck is goedgekeurd! Niet eens erg druk. Wel kansloos dat ze geen credit cards accepteren. Na alle contanten bij elkaar geschraapt te hebben, hadden we enkel geld over voor 1 frietje.

En er moet me toch iets van het hart. Het is leuk hier, maar echt- zó veel mensen die niet op hun kroost letten. Eerst een schoolreis waarbij de begeleiding aan de koffie zit en de kinderen de boel verstieren. Ik moest tegen ze zeggen dat ze op hun kinderen moesten letten omdat ze de boel verziekwn voor een ander.

Vervolgens wil O 100x van het miniglijbaantje en gaat keurig in de rik staan steeds, maar er wordt echt de helft van de keer voorgepiept door anderen. Geen kleintjes maar kinderen van 3+ zeg maar. Ouders neegens te bekennen dus ik heb daar een half uur staan regelen :’)

Ik vind dat echt lastig. Ik doe zó mijn best om O geduld, recht aardigheid etc bij te brengen. En dat lukt, maar zij ziet dus steeds mensen voorpiepen. Tegen vreemden zal ze niet snel zeggn dat ze dat niet wil (ze verstaan haar ook niet). Ik blijf er dan bij zodat ik haar kan helpen maar als ze dan sip zegt «mmma ze gaan allemaal voor» dan vind ik dat erg sneu. Ik wil haar weerbaarheid meegeven maar in dit soort gelegenhwden ben je als bescheiden meisje haast kansloos.

Ik vind dat echt lastig om mee om te gaan, mijn kind vs het recht van de sterkste/brutaalste.
pi_180122010
Tja, de wereld zit op microniveau en macroniveau niet rechtvaardig in elkaar. Je kunt het als ideaal hebben en zelf het goede voorbeeld geven, wat anderen doen heb je niet in de hand. Dat zal je kind hoe dan ook wel een keer gaan uitvinden. Ik snap wel het gevoel dat het rot is als je je kind dan sip ziet worden en ook dat je daar dan bij gaat staan. Zou ik ook doen. En ik spreek ook wel eens andermans kinderen aan als het nodig is. Maar verder: loslaten.

Mensen denken hier verschillend over, staan er anders in. Waar jij vindt dat je kinderen goed in de gaten moet houden zullen er ook mensen zijn die juist vinden dat je op zulke speelplekken de kinderen het vooral onder elkaar moet laten uitzoeken. En dan inderdaad voor zichzelf moeten leren opkomen. Kun je het niet mee eens zijn natuurlijk, maar ik krijg nu het idee dat jij eigenlijk verwacht/vindt dat iedereen hetzelfde in de opvoeding zou moeten staan als jij, dezelfde normen/waarden moet hanteren. Maar zo werkt het toch niet?

Ik zie het nu bij de school van I ook heel duidelijk: de verschillen. Bij de school zit een heel groot speelveld/plein. Toegankelijk voor iedereen. Er zijn ouders die hun kinderen van 4 - 8 jaar daar al helemaal alleen laten spelen (met andere kinderen weliswaar) zonder hun begeleiding. Zij zitten dan zelf in hun huis aan de overkant van de straat en halen hun kind naar binnen als het etenstijd is. Ik zie die kinderen zich soms misdragen of ruzietjes hebben, pesterijtjes. En zou zelf op die leeftijd altijd wel een oogje in het zeil houden. Maar ja, andere ideeën, andere mensen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Franny_G op 29-06-2018 13:57:00 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180122023
Ik snap wel wat je zegt room, maar tegelijkertijd het leven is ook niet eerlijk. Je kunt je kind wel leren dat het eigen keuzes kan maken en het goede te doen, zelfs als andere kinderen dat niet doen.
pi_180122439
Room, ik herken de frustratie helemaal en moet soms ook echt op mijn handen zitten om niet al te vaak in te grijpen. Ik probeer het de kinderen eerst zelf te laten oplossen, en pas als mijn kinderen al een paar keer hebben aangegeven dat ze iets niet willen of niet leuk vinden, kind gaat door en de eigen ouder is er niet of reageert niet, dan zeg ik er wel wat van. Meestal word ik dan met grote ogen aangekeken (omg een vreemde moeder zegt iets tegen me :o ), maar het werkt wel.

Aan de andere kant mag mijn oudste (6) sinds kort in zijn eentje naar de speeltuin. Het is vlakbij, maar ik heb er geen zicht op. Ik ga ervan uit dat hij het thuis komt melden als er iets is (dat vertellen we ook elke keer). Tot nu toe is hij eigenlijk nooit langer dan 15 min weg, dus ik denk dat het allemaal wel losloopt. Ik ben er ook makkelijker in geworden na dat programma waarbij kleuters gevolgd werden. Ik was ontzettend verbaasd om te zien hoeveel dingen ze echt zelf wel kunnen oplossen als er geen volwassene is die het direct overneemt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180122856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:26 schreef Roomsnoes het volgende:
[...] Het is leuk hier, maar echt- zó veel mensen die niet op hun kroost letten. Eerst een schoolreis waarbij de begeleiding aan de koffie zit en de kinderen de boel verstieren. Ik moest tegen ze zeggen dat ze op hun kinderen moesten letten omdat ze de boel verziekwn voor een ander.
[/...]
Over niet oplettende schoolleiding gesproken :+.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lingen-na-zwempartij
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180123123
Franny ik ben me er van bewust dat anderen het anders doen, en andere normen en waarden hebben. Maar voorpiepen lijkt me iets dat bij iedereen een no-go is. En als je ziet dat je kind tot 5x toe bij kleinere kinderen voorpiept, dan grijp toch in? Daar kan ik dus niet bij, andere waarden of niet. Dan zeg ik er wat van.
En kinderen het zelf op laten lossen? Leuk, op het schoolplein als de kinderen elkaar kennen. Maar als je dan ziet dat het ten koste gaat van anderen dan doe je toch wat als ouder? Magoed. Dan doe ik t wel. En ik heb verder niets met deze koters te maken gelukkig dus loslaten kan ik het heus. Maar het is schijtirritant :P

En als leiding van een school is het je verantwoordelijkheid om op die kids te passen. Je bent toch niet mee op schoolreis om in de zon koffie te leuten?!

Schiet mij maar lek.

Maar dat was een frustratie.

Wat ik dus moelijk vind is hoe ik O hier op voor kan bereiden. Lijkt ze op mij, dan zal ze het als een mak lammetje toelaten, en sorry maar daar is ze te goed voor. Dus ik zal haar iets moeten leren om voor zichzelf op te komen, en als iemand die dat zelf slecht kan, vind ik dat erg lastig.
pi_180123215
Ik snap de frustratie ook wel. Ik vind het bloedirritant dat ouders alleen maar naar hun mobiel aan het gluren zijn en geen idee hebben waar hun kind nou eigenlijk mee bezig is. Een kind lekker alleen laten spelen, prima. Maar er zijn wel grenzen.

Ik heb ook ingegrepen afgelopen zondag, al is het misschien iets van een ander niveau. Mijn kind van 3 werd even verteld door een meisje van een jaar of 8 dat ze niet op de trampoline mocht. Dan verwacht ik niet van een kind van 3 dat ze het zelf oplost.

En schoolleiding... in sommige gevallen een lachertje. Ik kwam vaak in Blijdorp en vaak was er een schoolklas. Echt, hoe die kinderen tegen de dieren deden... En juf en meester stonden erbij en keken ernaar...
pi_180123943
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Franny ik ben me er van bewust dat anderen het anders doen, en andere normen en waarden hebben. Maar voorpiepen lijkt me iets dat bij iedereen een no-go is. En als je ziet dat je kind tot 5x toe bij kleinere kinderen voorpiept, dan grijp toch in? Daar kan ik dus niet bij, andere waarden of niet. Dan zeg ik er wat van.
En kinderen het zelf op laten lossen? Leuk, op het schoolplein als de kinderen elkaar kennen. Maar als je dan ziet dat het ten koste gaat van anderen dan doe je toch wat als ouder? Magoed. Dan doe ik t wel. En ik heb verder niets met deze koters te maken gelukkig dus loslaten kan ik het heus. Maar het is schijtirritant :P

En als leiding van een school is het je verantwoordelijkheid om op die kids te passen. Je bent toch niet mee op schoolreis om in de zon koffie te leuten?!

Schiet mij maar lek.

Maar dat was een frustratie.

Wat ik dus moelijk vind is hoe ik O hier op voor kan bereiden. Lijkt ze op mij, dan zal ze het als een mak lammetje toelaten, en sorry maar daar is ze te goed voor. Dus ik zal haar iets moeten leren om voor zichzelf op te komen, en als iemand die dat zelf slecht kan, vind ik dat erg lastig.
Ja, ik snap die frustratie. Maar ik heb er dan op mijn beurt moeite mee als er zo in het algemeen en generaliserend wordt gespuid over de slechte opvoeding en begeleiding van andere ouders en docenten. Laatst ging het over het snauwen en nu over dit. Andere mensen de maat nemen/de slechte kanten benadrukken die je bij andere mensen ziet.

En als je het hebt over het voorbereiden van je kind hierop is het ook naar mijn gevoel nogal zwart/wit: je zet jezelf en je kind aan de ene kant, aan de kant van 'mak lammetje' en bescheiden en rechtvaardigheidsgevoel tegenover anderen die dat kennelijk niet zijn of hebben? Het voelt erg als good guys versus bad guys. En zo simpel zit het toch allemaal niet echt in elkaar, toch? Misschien voor jou wel, maar mij stuit dat wat tegen de borst.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:54:37 #162
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180124000
Ik laat mijn kinderen het liefst alleen spelen, ik krijg kriebels van gehelicopter. Kleine akkefietjes kan mijn kleuter inmiddels prima zelfstandig oplossen. Peuter heeft daar nog wat hulp bij nodig (die hij dan krijgt van grote broer). Bij 'grote' kinderen die niet geleerd hebben hoe ze zich moeten gedragen grijp ik ook wel in.

Kleuter (ruim 5) mag dan ook rustig alleen naar het speeltuintje in de wijk. Hij komt zichzelf regelmatig melden (met of zonder opgepikt vriendje). Eerlijk gezegd ken ik geen ouder die nog meegaat met haar kind van 5 of ouder naar het wijkspeeltuintje/schoolplein, en ik denk dat een achtjarige je echt uitlacht als je dat suggereert. Peuter mag dit overigens niet, dus dan ga ik mee, zit ik op een bankje.

Edit: Wat Franny zegt dus, alleen verwoordt zij het beter.

[ Bericht 4% gewijzigd door mousemicky op 29-06-2018 16:00:36 ]
pi_180124272
Ik heb het over een driejarige mm. Naast groten kan zij dat niet goed oplossen. Als ze 5 is ga ik ook niet mee mee maar dit is het peutertopic ;)

Ik ken de term helikopteren niet maar ik denk dat je bedoelt dat ouders ergens boven op zitten. Tja, ik laat O echt veel wel uitzoeken, maar in situaties waarin haar het zelf niet lukt, dan helikopter ik.

Franny, jammer dat je dit kennelijk zo persoonlijk opvat, of als algemene op opvoedkritiek. Ik gooi een irritatie de groep in, maar vooral iets wat ik in de opvoeding lastig vind: haar weerbaar maken, iets dat ik echt lastig vind. Dit kwam nu tot uitdrukking in een bezoekje Plaswijck, een volgende keer als het om een verjaardagsfeestje gaat. Dit staat echt los van de snauw-discussie van laatst. Dat viel me laatst op en ik beleef dat als anders dan in Noorwegen. Daarover praten moet toch kunnen?

Ik zie niet waar ik in het algemeen spui over slechte opvoeding, ik heb het over gevallen die ik vandaag tegen kwam. Jammer dat dat met lange tenen ontvangen wordt.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:44:46 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180124630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb het over een driejarige mm. Naast groten kan zij dat niet goed oplossen. Als ze 5 is ga ik ook niet mee mee maar dit is het peutertopic ;)
Dat weet ik. Ik reageerde op onderstaande:

quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:51 schreef Franny_G het volgende:
Er zijn ouders die hun kinderen van 4 - 8 jaar daar al helemaal alleen laten spelen (met andere kinderen weliswaar) zonder hun begeleiding. Zij zitten dan zelf in hun huis aan de overkant van de straat en halen hun kind naar binnen als het etenstijd is. Ik zie die kinderen zich soms misdragen of ruzietjes hebben, pesterijtjes. En zou zelf op die leeftijd altijd wel een oogje in het zeil houden. Maar ja, andere ideeën, andere mensen.
Een kind van 5/6/7/8 moet mi echt gewoon alleen buiten kunnen spelen. Een peuter uiteraard niet. Maar ook een peuter kun je leren voor zichzelf opkomen. Mijn jongste heeft dat iig al heel goed geleerd in de confrontatie met grote broer.
pi_180124751
Weet je dat ik dus wel meega met mijn 5 jarige naar het speeltuintje. Vooral omdat ik weet dat hij niet tegen de meeste andere op kan.

Mijn 3 jarige lost alles nog fysiek op. Dus daar grijp ik in als het nodig is. Maar ik laat het ze zelf ook wel eens oplossen (ja, dat is soms fysiek, maar ik praat dan wel over neefje etc).

Oh en over het schoolreisje. Ik ben zo’n juf die op een terrasje zit en thee drinkt. Maar dat is juist met de reden dat ik kan ingrijpen als het bij groepjes niet lukt of als er ongelukjes zijn. Wel altijd de boodschap die ik hulpouders mee geef. Je bent verantwoordelijk voor de kinderen in je groepje en als ze niet luisteren schakel je mij in :)
pi_180125406
Het ligt er maar net aan waar je woont. Ik laat mijn straks 5 jarige kind hier niet alleen spelen. Puur omdat de buurt er niet naar is. Geen speeltuintje of veldje, weinig kinderen, duistere figuren op parkeerplaatsen hier,....

Fijn dat Plaswijck bevallen is Roomsnoes :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-06-2018 17:53:59 ]
pi_180126050
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:19 schreef Roomsnoes het volgende:

Franny, jammer dat je dit kennelijk zo persoonlijk opvat, of als algemene op opvoedkritiek. Ik gooi een irritatie de groep in, maar vooral iets wat ik in de opvoeding lastig vind: haar weerbaar maken, iets dat ik echt lastig vind. Dit kwam nu tot uitdrukking in een bezoekje Plaswijck, een volgende keer als het om een verjaardagsfeestje gaat. Dit staat echt los van de snauw-discussie van laatst. Dat viel me laatst op en ik beleef dat als anders dan in Noorwegen. Daarover praten moet toch kunnen?

Ik zie niet waar ik in het algemeen spui over slechte opvoeding, ik heb het over gevallen die ik vandaag tegen kwam. Jammer dat dat met lange tenen ontvangen wordt.
Ik voel mij helemaal niet persoonlijk aangesproken. Ik geef alleen aan hoe het op mij overkomt. Spuien staat vrij, maar op mij komt dat dus nu, na een aantal keer, een tikkeltje aanmatigend over. Hoe jij dat dan weer opneemt, is aan jou. Het is mij al vaker opgevallen dat je over andere opvoeders een veroordelende houding kunt aannemen. En verder dus wat ik al schreef: het verhaal van weerbaarheid is naar mijn smaak erg in de rol van slachtoffer versus dader, of good guys versus bad guys, waarbij jij je kind in een van deze rollen (vast)zet. Dat is een manier van naar iets (jezelf/je kind) kijken, en naar anderen. Dat doen we allemaal, en daar zit ook veel subjectiviteit in.

[ Bericht 7% gewijzigd door Franny_G op 29-06-2018 18:21:29 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180126896
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:54 schreef mousemicky het volgende:
Ik laat mijn kinderen het liefst alleen spelen, ik krijg kriebels van gehelicopter. Kleine akkefietjes kan mijn kleuter inmiddels prima zelfstandig oplossen. Peuter heeft daar nog wat hulp bij nodig (die hij dan krijgt van grote broer). Bij 'grote' kinderen die niet geleerd hebben hoe ze zich moeten gedragen grijp ik ook wel in.

Kleuter (ruim 5) mag dan ook rustig alleen naar het speeltuintje in de wijk. Hij komt zichzelf regelmatig melden (met of zonder opgepikt vriendje). Eerlijk gezegd ken ik geen ouder die nog meegaat met haar kind van 5 of ouder naar het wijkspeeltuintje/schoolplein, en ik denk dat een achtjarige je echt uitlacht als je dat suggereert. Peuter mag dit overigens niet, dus dan ga ik mee, zit ik op een bankje.

Ja, ik zie dat dus bij ons in de buurt ook. Maar als ik daar op dat plein dan ben omdat I daar met de BSO ook buiten speelt, zie ik dat die kinderen zonder ouders wel dingen doen die niet zo oké zijn: bloemetjes die zijn aangelegd door kinderen van de school stukmaken, jongere kinderen plagen/pesten. Dan spreek ik ze, als ik vind dat het echt moet, daar op aan, en soms doet een leidster van de BSO dat ook. Maar ik denk dat het wel belangrijk is dat de ouders zulke dingen ook een beetje in de gaten houden (niet de hele tijd er bovenop uiteraard). Maar goed, mijn kind is natuurlijk pas 4. Over een paar jaar sta ik daar wellicht ook weer anders in. Wij hebben het voordeel van een binnentuin/plaats waar I met de buurkinderen speelt, met toezicht 'op afstand'. Er is altijd wel een ouder die een beetje meekijkt. Dat is wel een ideale situatie voor die kleintjes nu.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 29 juni 2018 @ 19:19:58 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180127064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:54 schreef mousemicky het volgende:
Ik laat mijn kinderen het liefst alleen spelen, ik krijg kriebels van gehelicopter. Kleine akkefietjes kan mijn kleuter inmiddels prima zelfstandig oplossen. Peuter heeft daar nog wat hulp bij nodig (die hij dan krijgt van grote broer). Bij 'grote' kinderen die niet geleerd hebben hoe ze zich moeten gedragen grijp ik ook wel in.

Kleuter (ruim 5) mag dan ook rustig alleen naar het speeltuintje in de wijk. Hij komt zichzelf regelmatig melden (met of zonder opgepikt vriendje). Eerlijk gezegd ken ik geen ouder die nog meegaat met haar kind van 5 of ouder naar het wijkspeeltuintje/schoolplein, en ik denk dat een achtjarige je echt uitlacht als je dat suggereert. Peuter mag dit overigens niet, dus dan ga ik mee, zit ik op een bankje.

Edit: Wat Franny zegt dus, alleen verwoordt zij het beter.

Dat is dan echt anders dan hier, ik ken juist geen enkele ouder die zijn kind van 5 al alleen naar de speeltuin laat gaan en ik laat mijn kleuter ook nog niet alleen gaan, dat was nog niet eens in me opgekomen. Denk overigens dat hij dat zelf ook niet wil. We wonen op een (zeer) verkeersluw woonerf in een klein dorp dus daar ligt het niet aan.

Ook veruit de meeste kinderen van 6 zijn hier nog begeleid, vanaf een jaar of 7 veel minder.
pi_180127132
Hier gaan ook de ouders vaak mee naar de speeltuin, ik dus ook. De oudste is nu 6. In het verleden was de oudste ook te verlegen om commentaar te geven als iemand voor kroop. Maar dat is nu wel beter geworden. De jongste van 2 slaat om zich heen als hem iets niet bevalt, dat is ook niet de bedoeling, dus probeer hem dat af te leren.
pi_180127466
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 18:16 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik voel mij helemaal niet persoonlijk aangesproken. Ik geef alleen aan hoe het op mij overkomt. Spuien staat vrij, maar op mij komt dat dus nu, na een aantal keer, een tikkeltje aanmatigend over. Hoe jij dat dan weer opneemt, is aan jou. Het is mij al vaker opgevallen dat je over andere opvoeders een veroordelende houding kunt aannemen. En verder dus wat ik al schreef: het verhaal van weerbaarheid is naar mijn smaak erg in de rol van slachtoffer versus dader, of good guys versus bad guys, waarbij jij je kind in een van deze rollen (vast)zet. Dat is een manier van naar iets (jezelf/je kind) kijken, en naar anderen. Dat doen we allemaal, en daar zit ook veel subjectiviteit in.
Waar komt dit nu ineens vandaan? Dat vind ik erg vervelend om te horen. Als je problemen hebt met mijn uitlatingen dan mag ke me daar direct op aanspreken, liever niet zo «achteraf» op de man.

Ontzettend jammer dat je het zo zwart wit bekijkt. Ik gooi een onzekerheid/opvoedkundige uitdaging voor mij en mijn dochter openbaar en ik vind het jammer dat dit als good guys bad guys weggezet wordt. In dit geval ging het gedrag van anderen ten koste van haar plezier (een gebeurtenis vandaag) en ik vind het lastig om haar te leren om daar zélf een oplossing voor te zoeken.
pi_180128050
Ik denk dat het ook voor een deel het karakter is. Tuurlijk kun je je kind leren om voor zichzelf op te komen (wat ik ook best moeilijk vind) maar het kind moet wel zélf allemaal gaan doen.

Bij sommige kinderen kan Nora prima voor zichzelf opkomen en bij sommigen ook niet. Mijn vriendin heeft een dochtertje van dezelfde leeftijd als Nora en is vrij direct en daardoor intimiderend. Bij zulke kinderen klapt Nora dicht. Dan kan ik wel tegen haar zeggen dat ze bijvoorbeeld ook mag spelen met de bal, ze gaat dan niet op haar strepen staan.

Prima als je kind van zich af kan bijten, maar niet alle kinderen zijn zo...

En helicopteren, ik krijg daar niet eens de kans voor. Vaak als Nora ergens wilt spelen mag ik niet kijken en moet ik op een afstandje blijven staan. Als ze merkt dat ik richting haar loop, dan komen de handgebaren erbij dat ik echt moet blijven staan :')
pi_180128566
Room, als je het bedoelde als 'ik zou mijn kind graag weerbaarder maken' dan komt het er misschien wat ongelukkig uit. Samen met de snauwklacht las ik het toch meer als 'wat maken (nederlandse) ouders er zich toch makkelijk van af'. En ik voel me dan wél aangesproken, want ik ben moeder van zo'n onstuimig kind dat zonder pardon voorkruipt, of ik dat nou wil of niet.
Ik vind het persoonlijk iets te kort door de bocht om te zeggen dat kinderen niet zelfstandig mogen spelen, ook als dat betekent dat ze voorkruipen. Het is een speeltoestel, het zijn peuters. Die van mij gaan ook de verkeerde kant op de glijbaan op en af, hangen aan de zijkant etc. Ik vind dat -zolang ze de boel niet ophouden- prima. Creatief ook! Soms zie ik wel dat T niet zijn beurt opeist vanwege speelgeweld van oudere jongens, maar hij kijkt, en leert - denk ik - daar ook van. W word ook wel eens overwelmd of buitenspel gezet door grotere kinderen; dat hoort er toch gewoon bij?

Ik ben de hele dag bezig met ze, met de energie en wildheid en de testosteron etc, de speeltuin is in mijn optiek bij uitstek de plek om dingen zelf te proberen. Dus ik zit op een bankje, kijk, lees emails, whatever. Uit overtuiging, niet uit luiheid. Er zijn vast mensen die zich er makkelijk vanaf maken, maar ik ben het niet. En mijn kind blijft wild.
pi_180128774
Goede post en uitleg Crumpette, ik heb daar wel wat aan. Als ik jou zo lees, voel ik me een beetje mutserig kwa opvoeding :') Als ik een kind voor zie piepen, denk ik meteen dat hij/zij geen opvoeding heeft gehad om een voorbeeld te noemen. Als Nora aan een glijbaan hangt, corrigeer ik haar, want dat hoort niet. Als ik moeders op bankjes ziet zitten in de speeltuin voor redelijke tijd, vind ik dat al irritant. Dan denk ik serieus, ga gewoon eens wat met je kind doen. Needless tot say dat ik (helaas) een zwart/wit denker ben ik sommige zaken. Ik moet leren los te laten denk ik.

Dusja, goede post dus!
pi_180128984
Ik heb nooit bedoeld te zeggen dat kinderen niet alleen mogen spelen. Ik heb O eerst ook even alleen haar gang laten gaan. Maar als ik dan zie dat ze vaak voor de voeten gelopen wordt, dan heb ik daar gewoon veel moeite mee. Niet omdat ik mijn kind als prinsesje zie, niet omdat de rest van de wereld lelijk en boos is, maar een combi van telefoonlezende ouders, onhandige kinderen, brutale kinderen, voorzichtig kind en veel water en plezier. En dat ze in een half uurtje zeker 20x voorbij is gelopen door verschillende kinderen, is gewoonweg niet tof en maakt voor mij duidelijk dat ik daar iets mee moet voor haar.
En hoe, dat weet ik niet, want ik heb er zelf ook enorm moeite mee om voor mezelf op te komen.

Die episode van vandaag heeft niets met jullie of alle ouders te maken, maar met de ouders en kinderen die rond 13 u in het badje waren.

En ik heb geen snauw gehoord vandaag, om dat maar even toe te voegen. Die observatie van toen staat volledig los van vandaag, dus ik snap eigenlijk niet waarom dat nu naar voren moet komen.
pi_180129096
Lieve room, de verbindende factor aan beide posts in relatief korte tijd, ben jij. Daarom komt die naar voren, omdat jij toevallig twee maal in korte tijd dingen post die - en ik zeg het duidelijk - bijvoorbeeld door mij worden gelezen als kritiek. En kritiek hebben mag he, maar dit is de reden waarom ík die posts in mijn hoofd met elkaar verbind.

En als je zegt 'ouders nergens te bekennen dus ik heb een half uur staan regelen' impliceert dat wel dat je vind dat er iets geregeld moet. Waar ik dat gewoon niet eens ben, mits iedereen kan trapklimmen etc.
pi_180129151
Maar gewoon een vraag he, (want ik zit er best wel mee), wat zou jij dan doen als je kind steeds voorbij gepiept werd en daar verdrietig van werd? Dat dan ook maar op z’n beloop laten?
pi_180129211
Geen idee, dat is me nog nooit gebeurd. Geen optie op vakantie maar: op een minder druk tijdstip gaan? Een vriendinnetje meenemen? Kinderen nemen elkaar ook veel op sleeptouw.

Wat zou jij doen dan als je kind een onstuimige wervelstorm was? Als je niet de godganse dag Nee en Rustig en Zachtjes tegen je zoon wilt zeggen, snauwen en schreeuwen? Het helpt namelijk allemaal geen zak :'). Uitrazen in de speeltuin helpt wel.

Het is niet altijd zo simpel voor een ander, ook als de uitdagingen er anders uitzien dan die van ons.
pi_180129302
Mooie eerlijke post sunshine

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar gewoon een vraag he, (want ik zit er best wel mee), wat zou jij dan doen als je kind steeds voorbij gepiept werd en daar verdrietig van werd? Dat dan ook maar op z’n beloop laten?
Ik zou het waarschijnlijk ook wel "regelen" en zorgen dat het omstebeurten gaat, maar ik zou er van binnen niet zo zwaar aan tillen en denken ach het zijn nog kinderen.
Ondertussen zou ik Emmy stimuleren om ook zelf te zeggen dat zij nu aan de beurt is. Als ik haar te veel bescherm, denkt ze misschien juist dat ze dat niet zelf kan.

Maar ligt er bij jou niet nog oud zeer dat je projecteert op jouw kind? De beste manier om aan je kinderen te laten zien dat ze de moeite waard zijn en hun plekje verdienen is door dit zelf ook te voelen en voor te leven.
pi_180129405
Het was verbazingwekkend rustig :D

Wervelwinden heb ik zelf dan niet maar genoeg op mijn werk. Dat is uiteraard anders maar ik zou hen juist meenemen naar een rustige plek :D kunnen zij hun gang gaan zonder zichzelf en anderen in de weg te zitten en zonder gecorrigeerd te worden. Als mijn kinderen moeite zouden hebben met deze sociale regels, dan zou ik ze figurlijk aan de hand nemen en begeleiden als ik zie dat ze niet op hun beurt kunnen wachten. Samen op het luchtkussen springen ofzo.

En een park als plaswijck is voor mij een plek om samen lol te hebben, echt een uitje. Uitrauzen doen we wel in het speeltuintje om de hoek.


Dat samen leven is zo makkelijk niet maar ik kan niet zo goed tegen dat recht van de sterkste. Zo werkt dat, dat weet ik heus wel, maar dat wil niet zeggen dat ik dat zo maar tof vind ofzo. Ik heb daar op veel fronten moeite mee en ik zou dat voor O graag anders zien.
pi_180129439
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:25 schreef Arja het volgende:
Mooie eerlijke post sunshine

[..]

Ik zou het waarschijnlijk ook wel "regelen" en zorgen dat het omstebeurten gaat, maar ik zou er van binnen niet zo zwaar aan tillen en denken ach het zijn nog kinderen.
Ondertussen zou ik Emmy stimuleren om ook zelf te zeggen dat zij nu aan de beurt is. Als ik haar te veel bescherm, denkt ze misschien juist dat ze dat niet zelf kan.

Maar ligt er bij jou niet nog oud zeer dat je projecteert op jouw kind? De beste manier om aan je kinderen te laten zien dat ze de moeite waard zijn en hun plekje verdienen is door dit zelf ook te voelen en voor te leven.
Raak punt wel hoor. In de opvoeding van mijn ouders was het idee vaak om anderen vooral zo weinig mogelijk last te zijn. Ik ben me er erg van bewust.
Maar als ik dan merk dat O er verdrietig van wordt, dan is het dus niet alleen mijn gevoel. Dan vertel ik haar dat ze stop moet zeggen (internationaal woord :P) maar veel meer weet ik niet. Ik kan het zelf niet namelijk.
pi_180129554
Spreke jouw kinderen eigenlijk Nederlands Roomsnoes?
pi_180129582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Spreke jouw kinderen eigenlijk Nederlands Roomsnoes?
Ze verstaan alles. Praten is lastig. O had van de week voor het eerst spontaan Nederlands gepraat 😍
pi_180129584
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:34 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Raak punt wel hoor. In de opvoeding van mijn ouders was het idee vaak om anderen vooral zo weinig mogelijk last te zijn. Ik ben me er erg van bewust.
Maar als ik dan merk dat O er verdrietig van wordt, dan is het dus niet alleen mijn gevoel. Dan vertel ik haar dat ze stop moet zeggen (internationaal woord :P) maar veel meer weet ik niet. Ik kan het zelf niet namelijk.
Ik vind het ook moeilijk als mijn kind verdriet heeft en grijp soms ook in of moet echt op mijn handen zitten. Maar verdriet hoort ook bij het leven en de kindertijd is ook een tijd om van alles te ontdekken en experimenteren en op je bek te gaan, huilen en leren opstaan en weer doorgaan en vaak 5 minuten later alweer te lachen en intens blij te zijn met iets kleins. Prachtig toch hoe kleintjes emoties ontdekken en ervaren en leren herkennen en reguleren.

Als jij je kind nu wel weet te leren dat het leven eerlijk is en iedereen gelijke porties ellende en geluk krijgt, dan komt het straks echt van een koude kermis thuis en heeft het niet geleerd om te dealen met tegenslag.
pi_180129608
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:43 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ze verstaan alles. Praten is lastig. O had van de week voor het eerst spontaan Nederlands gepraat 😍
wat fijn! Jullie familietaal is noors,neem ik aan? Ooit was er een topic over tweetalig opvoeden, ik ga hem binnenkort maar eens opzoeken want ik heb een vraag!
  vrijdag 29 juni 2018 @ 21:48:15 #186
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180129635
Ik zeg vaak tegen N dat ze dan moet zeggen ‘nu mag ik!’. Of als een kindje haar slaat/plaagt, dat ze moet zeggen dat ze dat niet leuk vindt. En als het kindje dan niet stopt, mag ze mij of de juf halen (op de opvang). Volgens mij werkt dat wel goed, ze wordt niet vaak overbluft.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180129681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Het was verbazingwekkend rustig :D

Wervelwinden heb ik zelf dan niet maar genoeg op mijn werk. Dat is uiteraard anders maar ik zou hen juist meenemen naar een rustige plek :D kunnen zij hun gang gaan zonder zichzelf en anderen in de weg te zitten en zonder gecorrigeerd te worden. Als mijn kinderen moeite zouden hebben met deze sociale regels, dan zou ik ze figurlijk aan de hand nemen en begeleiden als ik zie dat ze niet op hun beurt kunnen wachten. Samen op het luchtkussen springen ofzo.

Wel props dat je nog op een luchtkussen kunt :P ik pis denk ik in mn broek :') .

Verder heb ik net zo veel aan jouw suggesties als jij aan de mijne denk ik _O- .
pi_180129989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar gewoon een vraag he, (want ik zit er best wel mee), wat zou jij dan doen als je kind steeds voorbij gepiept werd en daar verdrietig van werd? Dat dan ook maar op z’n beloop laten?
Ik heb Frits weleens geobserveerd op zo'n moment dat hij telkens voorbij werd gelopen, inclusief sip gezicht (bij hem en ook bij mij). Na een tijdje was hij het beu en vertelde hij aan de grote jongens dat hij nu aan de beurt was en klom naar boven. Ze regelen het vaak zelf.

Ik vond het niet makkelijk, want hij stond er echt even ontredderd bij en ik wil juist zo graag dat hij het naar zijn zin heeft. Hij was het na een minuut weer vergeten, zeker toen de grote jongens hem daarna niet meer voorbij gingen. Als ik er tussen was gekomen, dan had hij niet voor zichzelf kunnen opkomen.
pi_180130031
Absoluut niet bedoeld om weer olie op het spreekwoordelijke vuur te gooien, maar ik herken wel wat Roomsnoes zegt eigenlijk.
Ik erger me ook vrij regelmatig aan het gedrag van andere kinderen en het gebrek van ingrijpen van hun ouders. En nee, ik vind niet dat je als ouder er constant maar bovenop moet zitten en alles maar moet regelen, maar er zit soms nog wel een wereld van verschil tussen.

Ik veroordeel niemand voor het hebben van een wervelwind als kind en het lijkt me ook oprecht heel lastig soms, maar ik zie het wel als taak van de ouder om dat elk kind te leren hoe om te gaan met de rest van de wereld.
Dus als jouw kind wat rustiger is en 100 andere kinderen voorbij 'laat' gaan, ligt daar een taak om je kind weerbaarder te maken. Als jouw kind een kind is wat snel ergens tussendoor schiet en daarmee voorpiept, leer je hem/haar dat dat niet de bedoeling is.

Dat is geenszins veroordelend of vinger-wijzend bedoeld; ik zie dat oprecht als doodsimpel. Als je kind goed is in rekenen, maar minder in taal, help je hem/haar daar toch ook bij? En als je kind toevallig al een kei is in taal, is dat dus niet (/minder) nodig.

En ik geloof echt wel dat het verdomde lastig is om een kind zoiets te leren, maar dat is het in beide gevallen (of het nu gaat om weerbaarder/mondiger worden, of rustiger/minder wild).

Nou ja, /2 cents enzo ;) sowieso wel mooi en leerzaam om hier verschillende perspectieven te lezen! :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_180130154
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:51 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Wel props dat je nog op een luchtkussen kunt :P ik pis denk ik in mn broek :') .

Verder heb ik net zo veel aan jouw suggesties als jij aan de mijne denk ik _O- .
Goed punt wel. Rip aan het onderkantje.

Vervang springkussen maar met skelter ofzo :’)
pi_180130364
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 19:43 schreef Roomsnoes het volgende:

Waar komt dit nu ineens vandaan? Dat vind ik erg vervelend om te horen. Als je problemen hebt met mijn uitlatingen dan mag ke me daar direct op aanspreken, liever niet zo «achteraf» op de man.

Ontzettend jammer dat je het zo zwart wit bekijkt. Ik gooi een onzekerheid/opvoedkundige uitdaging voor mij en mijn dochter openbaar en ik vind het jammer dat dit als good guys bad guys weggezet wordt. In dit geval ging het gedrag van anderen ten koste van haar plezier (een gebeurtenis vandaag) en ik vind het lastig om haar te leren om daar zélf een oplossing voor te zoeken.
Volgens mij heb ik het al wel eens eerder, wat subtieler denk ik, laten blijken. Ik vind het gek dat je het ziet als 'op de man'. Ik geef gewoon terug wat mij opvalt en hoe iets op mij overkomt. Zoals gezegd: doe ermee wat je wilt.

Ik zet ook niets weg. Ik probeer iets uit te leggen van wat me opvalt in hoe jij schrijft over deze dingen. Wat Arja hierover opmerkt, lijkt op wat ik ook wilde duidelijk maken. Ik heb het idee dat je iets problematiseert wat in beginsel niet problematisch is of hoeft te zijn: je kind het vertrouwen geven dat zij zich staande kan houden in deze wereld. Projectie van eigen ervaring, gevoelens etc. De vragen die je kunt stellen: waarom denk je dat jij haar dat moet leren? Geef je die anderen niet veel teveel macht/ruimte dan objectief gezien nodig is als je denkt dat zij echt haar plezier verpesten op het moment dat zij niet die 'rechtvaardigheid' of het naleven van etiquette voelt tijdens het spelen? Is het echt 'het recht van de sterkste', zoals jij het omschrijft, of een proces van aanleren van sociaal gedrag (met alle ups & downs)? Als jij je daar druk over maakt, draag je dat gevoel dan misschien bewust/onbewust op haar over? Als jij haar steeds beschermt, geef je haar dan misschien niet het idee of de bevestiging dat zij het niet alleen aan kan?

Je hoeft niet op deze vragen te antwoorden, het gaat er niet om dat dit hier op het forum helemaal besproken wordt en het gaat mij (ons) ook niet allemaal aan. Maar het is nu eenmaal wel zo dat dingen die je hier post niet in het luchtledige vallen. Ik denk na over je schrijft en geef dan eerlijk weer wat mij opvalt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Franny_G op 29-06-2018 22:56:08 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180130617
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 22:39 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik het al wel eens eerder, wat subtiele denk ik, laten blijken. Ik vind het gek dat je het ziet als 'op de man'. Ik geef gewoon terug wat mij opvalt en hoe iets op mij overkomt. Zoals gezegd: doe ermee wat je wilt.

Ik zet ook niets weg. Ik probeer iets uit te leggen van wat me opvalt in hoe jij schrijft over deze dingen. Wat Arja hierover opmerkt, lijkt op wat ik ook wilde duidelijk maken. Ik heb het idee dat je iets problematiseert wat in beginsel niet problematisch is of hoeft te zijn: je kind het vertrouwen geven dat zij zich staande kan houden in deze wereld. Projectie van eigen ervaring, gevoelens etc. De vraag die je bijvoorbeeld kunt stellen is: waarom denk je dat jij haar dat moet leren?
Wie dan?
Opvoeden is mijn (nou ja - onze) taak. Ik ga dat echt niet aan het toeval overlaten en dan al zeker niet in zo’n pretpark.

Met leren bedoel ik dan de brede zin van het woord. Begeleiden, voorleven, troosten en hulp bieden waar nodig, bepaalde situaties opzoeken of uit de weg gaan.
pi_180130713
Iedereen ergert zich toch soms aan andermans kinderen en hoe andere ouders (niet) opvoeden? Dat lijkt me heel normaal.

Room, ik denk dat in dit specifieke geval taal het wel lastig maakt. Ik zou niet ingrijpen en ze het zelf uit laten zoeken. En haar evt na het glijden even er tussenuit pikken om uit te leggen dat als ze niet wil dat andere kinderen voor gaan, dat ze dat dan zelf moet zeggen. Als ze het niet zegt dan vind ze het blijkbaar prima of is nog niet klaar om die confrontatie op te zoeken. Als ze het zelf zegt en ze dan niet luisteren dan kun je wel besluiten om in te grijpen. Zelf dit soort dingen oplossen is een erg belangrijke vaardigheid om te leren, al is het alleen maar omdat je hier als volwassene ook regelmatig (in een andere vorm) mee te maken krijgt. Als jij dat elke keer voor haar oplost zal ze dat zelf niet leren.

Ik laat mijn O ook zoveel mogelijk zelf spelen in de speeltuin, samen spelen doet hij maar met andere kinderen, daarvoor gaan we naar de speeltuin. Ik houd alleen in de gaten of het veilig is wat hij doet, maar verder mag hij het zelf uitzoeken, ook bij conflicten. Pas als ze er met (gewone) woorden niet meer uit komen zou ik ingrijpen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180130730
Misschien kan ze het zichzelf leren?
Ik bedoel ook niet per se dat je dat in zo'n pretpark en op alle momenten moet doen. Maar als je hierover piekert/je onzeker over voelt/dit lastig vindt, kan het helpen om het proberen los te laten, en vertrouwen te hebben dat het goed gaat komen, ook als jij er minder actief mee bezig bent.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180132063
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:09 schreef FlyingFish het volgende:
Alles goed gegaan met de buisjes Aerenia?

Wij gaan morgen naar het Nijntje museum! Met de trein lekker met z'n tweeen (en ter plaatse nog een vriendin + zoon)! Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden, wordt de eerste keer met de trein voor hem.

En hij heeft een nieuwe vaardigheid geleerd! Hij kan nu appelpartjes tussen z'n tenen doen en dan met z'n voeten appel eten. Echt fijn, zo in het 'met blote voeten in de tuin'-seizoen
Ja! Is goed gegaan! Alleen ik moest huilen :') Maar is ook zo sneu om te zien, dat kleine droppie dat onder narcose moet. Het was binnen 10min gepiept en ze heeft er geen last van gehad ^O^

Veel plezier morgen!
pi_180137804
Dat onder narcose gaan is echt zielig inderdaad :’(
Het werd hier ook echt tien keer gezegd. Fijn dat het goed is gegaan.

Herkent iemand trouwens dit? (Vast niet, maar je weet maar nooit).
Js knijpt regelmatig met zijn ogen. Hij knijpt ze echt helemaal dicht en doet ze dan weer open (een soort knipperen, maar dan heel overdreven). Het ziet eruit als een soort tic, maar goed het zou zomaar iets kunnen zijn met zijn ogen.

Nu is hij aankomende week 3 jaar en 9 maanden en dus kan hij ieder moment (binnen nu en een half jaar ;) ) een afspraak met het cb krijgen (+ ogentest). Ik had bedacht ze even te bellen om de afspraak alvast in te plannen. Of zouden jullie een afspraak met de ha of opticien maken? Opticien kan er trouwens zeker nog niets mee op deze leeftijd, dan is het zeker een verwijzing naar de oogarts? :@
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:50:57 #197
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180138348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb nooit bedoeld te zeggen dat kinderen niet alleen mogen spelen. Ik heb O eerst ook even alleen haar gang laten gaan. Maar als ik dan zie dat ze vaak voor de voeten gelopen wordt, dan heb ik daar gewoon veel moeite mee. Niet omdat ik mijn kind als prinsesje zie, niet omdat de rest van de wereld lelijk en boos is, maar een combi van telefoonlezende ouders, onhandige kinderen, brutale kinderen, voorzichtig kind en veel water en plezier. En dat ze in een half uurtje zeker 20x voorbij is gelopen door verschillende kinderen, is gewoonweg niet tof en maakt voor mij duidelijk dat ik daar iets mee moet voor haar.
En hoe, dat weet ik niet, want ik heb er zelf ook enorm moeite mee om voor mezelf op te komen.

Die episode van vandaag heeft niets met jullie of alle ouders te maken, maar met de ouders en kinderen die rond 13 u in het badje waren.

En ik heb geen snauw gehoord vandaag, om dat maar even toe te voegen. Die observatie van toen staat volledig los van vandaag, dus ik snap eigenlijk niet waarom dat nu naar voren moet komen.
Het dikgedrukte stukje triggert me: ik denk dat we als ouders snel dingen van onszelf projecteren op onze kinderen. Door hoe je het beschrijft klinkt het alsof je er vanuitgaay dat O niet weerbaar zal worden zonder jouw hulp. Ik denk (persoonlijk) dat dat nog helemaal open ligt. Natuurlijk zijn kinderen verschillend van karakter en lijken ze vaak op hun ouders, maar problemen hoeven niet intergenerationeel te zijn.

Voor mezelf: ik neig naar me te snel zorgen maken over Melle’s eetgedrag en of hij dik wordt. En ik weet dat als ik daar teveel mee bezig ben de kans juist groter is dat hij ook een verstoorde relatie met eten ontwikkelt. Dus ik probeer het goede aan te bieden en er verder relaxed over te zijn (en ook voor mezelf mee om te gaan).

In dit geval zou het kunnen dat ze door ovserveren hoe andere kinderen het oplossen zelf ook nieuwe vaardigheid opdoet. Of dat ze de grens bereikt en een keer van zich af bijt. In elk geval is jouw vertrouwen dat ze het zal leren heel belangrijk. En dat vergroot je niet als je dingen uit handen neemt, hoe sip ze ook kijkt.
Kwak
pi_180138408
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:09 schreef Loj het volgende:
Dat onder narcose gaan is echt zielig inderdaad :’(
Het werd hier ook echt tien keer gezegd. Fijn dat het goed is gegaan.

Herkent iemand trouwens dit? (Vast niet, maar je weet maar nooit).
Js knijpt regelmatig met zijn ogen. Hij knijpt ze echt helemaal dicht en doet ze dan weer open (een soort knipperen, maar dan heel overdreven). Het ziet eruit als een soort tic, maar goed het zou zomaar iets kunnen zijn met zijn ogen.

Nu is hij aankomende week 3 jaar en 9 maanden en dus kan hij ieder moment (binnen nu en een half jaar ;) ) een afspraak met het cb krijgen (+ ogentest). Ik had bedacht ze even te bellen om de afspraak alvast in te plannen. Of zouden jullie een afspraak met de ha of opticien maken? Opticien kan er trouwens zeker nog niets mee op deze leeftijd, dan is het zeker een verwijzing naar de oogarts? :@
Ik denk dat ik voor zoiets eerder naar de huisarts zou gaan dan naar het CB. Kwestie van dat ik de mening van een huisarts betrouwbaarder vind dan iemand die bij het CB werkt. En ik denk dat mocht er iets zijn, het CB sowieso wel doorverwijst naar je huisarts.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:57:27 #199
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180138463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar gewoon een vraag he, (want ik zit er best wel mee), wat zou jij dan doen als je kind steeds voorbij gepiept werd en daar verdrietig van werd? Dat dan ook maar op z’n beloop laten?
Bij Melba gebeurt dat ook. Real life voorbeeld:

Ik liet hem begaan. Toen hij het niet meer trok kwak hij bij me, verdrietig. Ik laat hem uitleggen wat er gebeurde. We hadden een gesprekje (oh dat is niet leuk nee, wat zou je kunnen doen? Kan je stop hou op zeggen?). Keuze gegeven: nog een keer proberen of ergens anders naar toe gaan? Toen koos hij ergens anders heen gaan.

Volgende keer in de speeltuin aangehaald: dat hij stop hou op kan zeggen al kindjes voordringen. Hij heeft een poosje geobserveerd en ik zag hem bezig met durf ik of durf ik niet. Op een gegevn moment was er een ander kindje dat ook wat twijfelend keek en toen nam hij zijn plekje in. Helemaal trots.

Gaat t elke keer goed? Nee. Maar ik grijp echt niet in nee.
Kwak
pi_180138583
Kan dat niet iets zijn als droge ogen?
pi_180147716
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Bij Melba gebeurt dat ook. Real life voorbeeld:

Ik liet hem begaan. Toen hij het niet meer trok kwak hij bij me, verdrietig. Ik laat hem uitleggen wat er gebeurde. We hadden een gesprekje (oh dat is niet leuk nee, wat zou je kunnen doen? Kan je stop hou op zeggen?). Keuze gegeven: nog een keer proberen of ergens anders naar toe gaan? Toen koos hij ergens anders heen gaan.

Volgende keer in de speeltuin aangehaald: dat hij stop hou op kan zeggen al kindjes voordringen. Hij heeft een poosje geobserveerd en ik zag hem bezig met durf ik of durf ik niet. Op een gegevn moment was er een ander kindje dat ook wat twijfelend keek en toen nam hij zijn plekje in. Helemaal trots.

Gaat t elke keer goed? Nee. Maar ik grijp echt niet in nee.
:D
Wat goed van M!

Ik weet dat ze met bekenden wel voor zich opkomt, maar ze vindt vreemden wat intimiderend. Zeker als ze het spel of de situatie wat meer «ownen» dan zij.

Wat overig leuk was om te zien de laatste weken was hoe taal wel of niet van invloed is op samenspel, afhankelijk van hoe het klikt met andere kinderen (kinderen van vrienden). Med 1 stel kinderen heeft ze heel lang gespeeld, ieder pratend in hun eigen taaltje. Dat klikte supergoed.
Met andere kinderen ging het stroef en was de taal echt een barrière. Super interessant om te observeren.

Loj, miss idd droge ogen, of milde hooikoorts?

Fijn dat het achter de rug is aerenia!
  zaterdag 30 juni 2018 @ 22:19:27 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_180151089
Loj, dit heeft mijn dochter ook een hele tijd veel gedaan. Vaak aan het eind van de dag, als ze moe was (en dan dus ook vaak tv zat te kijken). Ik denk idd droge ogen door vermoeidheid.

Het is nu iig een stuk minder! En ik heb geen reden om aan te nemen dat ze niet goed ziet. Heb het wel aangekaart bij het laatste cb-bezoek maar het was geen reden voor ongerustheid als ik het kon koppelen aan vermoeidheid en als ik geen andere tekenen van slechtziendheid opmerkte.
pi_180152424
S. doet dat ook vaak, maar die immiteert dan zijn blinde opa :') _O-
Toen ik zo jong was ben ik inderdaad eerst naar de oogarts in het ziekenhuis geweest.

Vandaag een super drukke dag gehad en net een feestje tot half 11 :o en S. was van begin tot eind zo gezellig en lief O+ Net nog aan iedereen een kus gegeven toen we het feestje verlieten. Ik vind dat zo tof!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180166918
Hebben jullie tips voor middeltjes bij waterpokken?
pi_180166979
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:56 schreef Arja het volgende:
Hebben jullie tips voor middeltjes bij waterpokken?
Een hydrofiel washandje vullen met havermout en dat in water leggen. Dan af en toe dat washandje uitknijpen, zodat er wit slijm uit komt. Dat witte slijm werkt briljant tegen de jeuk, zegt men.
pi_180167205
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 18:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Een hydrofiel washandje vullen met havermout en dat in water leggen. Dan af en toe dat washandje uitknijpen, zodat er wit slijm uit komt. Dat witte slijm werkt briljant tegen de jeuk, zegt men.
Die!
En dan meerdere keren per dag
  zondag 1 juli 2018 @ 18:19:55 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180167508
Havermout werkte hier idd ook goed. Mijn zoon was er te ziek bij met hoge koorts dus die wilde na 1 x echt niet meer in bad, bij hem werkte Kidsclin echt heel goed en acuut.
  zondag 1 juli 2018 @ 18:28:20 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180167818
Oh en doe het elastiekje om af te sluiten wel keistrak om het washandje heen want anders wordt het een nogal plakkerige troep ;)
pi_180170511
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 22:19 schreef LadyBlack het volgende:
Loj, dit heeft mijn dochter ook een hele tijd veel gedaan. Vaak aan het eind van de dag, als ze moe was (en dan dus ook vaak tv zat te kijken). Ik denk idd droge ogen door vermoeidheid.

Het is nu iig een stuk minder! En ik heb geen reden om aan te nemen dat ze niet goed ziet. Heb het wel aangekaart bij het laatste cb-bezoek maar het was geen reden voor ongerustheid als ik het kon koppelen aan vermoeidheid en als ik geen andere tekenen van slechtziendheid opmerkte.
Tnx...
Het is hier wel de hele dag door. Ik heb zelf wel veel last van hooikoorts, maar verder ook geen aanwijzingen dat hij slecht ziet. Ik bel dinsdag de huisarts toch wel even voor advies :)

Kidsclin deed hier pijn bij mn jongens ;)
Havermout in een washandje in bad werkte een beetje. Verder was het gewoon veel in bad :)
pi_180171087
Bedankt voor de tips!

Vandaag zat ze met haar knuffels te spelen en zegt: bumba ook een rozijntje? En vervolgens antwoordt ze als bumba met nee, dankje en stopt hem in haar mond.

Mijn opvoeding begint ook zijn vruchten af te werpen, ze schreeuwt nu WATER gevolgd door ALSJEBLIEFT! :')
pi_180172844
Small steps Arja, small steps :+.

Beterschap, waterpokken kunnen echt nasty zijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180173250
Zoiets hadden wij gisteren op het terras. S. noemt zichzelf ‘jijjij’ en kreeg het volgende gesprek met het prikkertje-met-clowntje dat in zijn tosti zat:
‘Dat is mijn mama, dat is mijn oma, dat is mijn Mijmpie en dat is mijn jijjij.’ O+

We hebben net even een ruim half uur aan oprecht verdriet meegemaakt. S. was zijn fiep verloren onderweg van opa en oma naar huis. Dikke tranen en een reservefiep voldeed nu echt niet (uiteraard was hij al veel te moe ook). Gelukkig vond opa hem uiteindelijk op straat en zijn we hem samen gaan halen. En ook bij de hereniging nog grote tranen van opluchting en een stukje onverwerkt verdriet :'(
Needless to say dat wij voorlopig nog geen fiep gaan afbouwen hier _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180180868
Oh heel herkenbaar LeSage, hier ook zo’n speentjes-verslaafde peuter. Dat ding is echt een troost voor haar. Gelukkig heeft opa ‘m gevonden, disaster averted ;).

We kwamen gisteren terug van vakantie (sidenote ik doe voorlopig geen lange autoritten meer met onze peuter - Niet Vast!! Te Strak!! Ik Wil ErUiiiiitt!!! Wil Bij JOU Zitte!!!) en ze liep ineens rechtop de trap op, 1 handje mooi aan de leuning of muur op stukken waar ze er niet bij kon :o. In mijn hoofd is ze heul zo groot nog niet.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180181406
Emmy is ook dol op haar speen.

Weten jullie wat de meest betrouwbare oorthermometer is?
  maandag 2 juli 2018 @ 09:42:11 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180181493
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:35 schreef Arja het volgende:
Emmy is ook dol op haar speen.

Weten jullie wat de meest betrouwbare oorthermometer is?
Braun thermoscan 7. Wel duur. Maar ik had eerst een thermoscan 3 (die van 35 euro) en die is echt een stuk minder betrouwbaar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180181583
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:35 schreef Arja het volgende:
Emmy is ook dol op haar speen.

Weten jullie wat de meest betrouwbare oorthermometer is?
Geen oor maar voorhoofd: de thermo van nokia. Duur maar super. Betrouwbaar en hij stuurt de gegevens naar een app. Super handig als je bij de ha zit en niet meer weet wanneer de koorts nou begon enzo.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:18:29 #217
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180182812
Wij zijn sinds kort verhuisd en wonen nu op 2 minuten lopen van een recreatieplas. Gisteren voor de eerste keer geweest samen met Vv. Oh wat vond hij het prachtig! Lekker spelen in het zand, visjes vangen met zijn nieuwe schepnet (die hij kreeg voor zijn vele gescoorde wc-stickers) en 'zelf' zwemmen met bandjes aan O+

Hij is echt opeens zo groot aan het worden en heeft het erover dat hij ook naar de grote school wil net zoals de andere kindjes van het kdv. Hij gaat zelf naar de wc en is qua doen ook al veel relaxter (voorheen zat hij zichzelf soms in de weg leek het). Mijn grote jongen O+

Vv sprak bij het meertje ook weer iedereen aan met hele verhalen. Hij wilde graag mee spelen met andere (iets grotere) kinderen en in eerst instantie was het 'nee'. Beteuterd kwam hij terug naar me en ik zei dat hij misschien wel naast ze een eigen zandkasteel kon gaan bouwen.. na een minuutje waren ze toch lekker samen bezig, ondanks dat ze het soms oneens waren over de constructie van het zandkasteel :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 2 juli 2018 @ 11:22:24 #218
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180182866
Beterschap Arja! Hier heerst het ook op het kdv hoorde ik vanochtend.. ik hoop eigenlijk dat ze het beide krijgen.. dan zijn we er vanaf :@
(Want ik weet nog goed hoe ziek ik er van ben geweest op mijn 18e)

Aeren fijn dat het zo goed ging ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 2 juli 2018 @ 12:59:20 #219
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_180184419
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:35 schreef Arja het volgende:

Weten jullie wat de meest betrouwbare oorthermometer is?
Wij hebben dezelfde als in onze huisartsenpraktijk. De Braun IRT4520. Inmiddels al ruim 4 jaar of langer in bezit en nog steeds heel blij mee. ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_180184806
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:22 schreef Radyhyn het volgende:
Beterschap Arja! Hier heerst het ook op het kdv hoorde ik vanochtend.. ik hoop eigenlijk dat ze het beide krijgen.. dan zijn we er vanaf :@
(Want ik weet nog goed hoe ziek ik er van ben geweest op mijn 18e)

Aeren fijn dat het zo goed ging ^O^
Hier dezelfde hoop, maar helaas :( incubatietijd is voorbij zonder vlekjes. Volgende keer beter.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 2 juli 2018 @ 15:01:10 #221
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180186391
Bah, N heeft een gat in haar kies :( en ze heeft hem pas een half jaar... nu moet er een kroon op... hopelijk doet het geen pijn :'(
Heeft iemand nog tips voor de behandeling? Of tips om nog meer gaatjes te voorkomen?
In elk geval geen borstvoeding meet na het poetsen, en de duur van de eetmomenten verkorten (ze loopt nu vaak een uur met een appel of boterham in haar hand, dat is dus te lang).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180186570
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:01 schreef SaskiaR het volgende:
Bah, N heeft een gat in haar kies :( en ze heeft hem pas een half jaar... nu moet er een kroon op... hopelijk doet het geen pijn :'(
Heeft iemand nog tips voor de behandeling? Of tips om nog meer gaatjes te voorkomen?
In elk geval geen borstvoeding meet na het poetsen, en de duur van de eetmomenten verkorten (ze loopt nu vaak een uur met een appel of boterham in haar hand, dat is dus te lang).
Wat rot ;( (eehhh no pun intended :* ). Geen tips eigenlijk, vindt ze de tandarts spannend? Het loont de moeite om een speciale kindertandarts te zoeken als je twijfelt of het bij je eigen tandarts goed zou gaan. Ik weet dat mijn nichtje daar veel baat bij heeft gehad, maar zij was echt bang bij de gewone tandarts.

Volgens mij was borstvoeding niet belastend voor de tanden en kiezen. Ik weet dat daar veel discussie over is, maar ik meen me te herinneren dat de melk bij goed aanhappen helemaal niet in contact komt met de tanden. Tandbederf bij kinderen is vaak helaas een kwestie van aanleg.

Eetmomenten beperken (in tijd idd, maar ook in aantal), dat is zeker een goed idee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180188106
Serieus meteen een kroon? Niet gewoon vullen? Was de kies in aanleg dan wel goed? Wel sneu zeg!

Helaas geen tips..
  maandag 2 juli 2018 @ 16:34:39 #224
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180188349
Ze zei wel iets over een ontwikkelingsachterstand, dus ik denk dat de kies niet helemaal goed was.
Het is een soort metalen dakje dat over de echte kies heen gaat. Zo hoeft er juist niet geboord te worden, dus beter voor kleine kindjes. Zo dus: https://www.dentalinfo.nl(...)kronen-bij-kinderen/
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180192889
Bedankt voor de tips. even overleggen met man hoeveel we er aan uit willen geven.
Ik ben ook blij dat ze nu al waterpokken heeft, maar zielig is ze wel.

Geen tips saskia. Klinkt wel goed dat er niet geboord hoeft te worden.
Ik hoop dat Emmy zulke goede tanden als haar vader heeft. Het poetsen gaat moeizaam en met de franse slag.
pi_180206305
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:56 schreef Arja het volgende:
Hebben jullie tips voor middeltjes bij waterpokken?
Hoe gaat het ondertussen met de waterpokken?
pi_180209630
@Radyhyn: wat heerlijk om zo dichtbij het water te wonen! O+ Moest Vv erg wennen aan het nieuwe huis?

@Arja, beterschap voor Emmy! Waterpokken zijn stom :(

@SaskiaR: pfff, wat vervelend van het gat in haar kies zeg! Had N er ook last van, of was het een verrassing? Geen tips tegen gaatjes verder. Voor het verkorten van de duur van de eetmomenten: wij hebben de regel dat eten altijd aan tafel gebeurt (of in de wagen op de terugweg van lange wandelingen ed). Dat voorkomt misschien dat N een uur met iets in de hand loopt?

En: hoi :W Wij hebben net een verhuizing achter de rug en zitten nu in een weekje dozen uitpakken en klussen vakantie voordat ik begin met een (gelukkig korte) stage. Voor Peuter was de verhuizing wel indrukwekkend, vlak voordat we echt over gingen is ze een paar keer 's nachts huilend wakker geworden, "mij ook mee in vrachtwagen mama?" en "mij ook mee naar nieuwe huis???". Het gaat toch allemaal een beetje een eigen leven leiden zoiets, het kwam niet eens in me op dat Peuter misschien zou denken dat ze níet mee zou gaan :D Maar we zitten er nu al even en het bevalt goed. Lekker de ruimte en een tuintje O+
pi_180215072
Die drakenupdate met 3,5 jaar oud he, hoe ziet die eruit? Is dat met heel veel ‘niet luisteren’, ‘weglopen’, ‘ontzettend draken’ enzo? Ik geloof dat wij hem al te pakken hebben namelijk.
pi_180217545
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het ondertussen met de waterpokken?
Lief dat je het vraagt. Ze is een sneu en lief hoopje mens. Heel tammetjes en hangerig met koorts. Gister had ze juist enorm boze buien en nauwelijks slapen de afgelopen nachten.

Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach onom wat sneu en grappig tegelijk

[ Bericht 3% gewijzigd door Arja op 04-07-2018 12:39:17 ]
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:54:59 #230
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180217811
Ach ze ziet er idd heel zielig uit :*

Klinkt als een heerlijk plekje om te wonen rady! Ik vind het altijd leuk om over Vv (en aa) te lezen.

Mvr cactus succes ermee

Ona ook veel woonplezier gewenst in jullie nieuwe huis mét peuter :D
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:34:29 #231
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_180218991
Sjaak is heul nog geen 3,5 ;)
Ik herken het wel. N en L zijn ook opstandiger, luisteren slechter, proberen uit.
N liep vorige week bij J weg in de speeltuin, omdat ze naar een andere wilde 🙈. Eigenwijs.

De operatie vorige week bij N is heel goed gegaan. Keel- en neusamandelen er uit en in de middag rende ze alweer achter L aan alsof er niks was gebeurd. Wel heel fijn. Ze snurk nu ook niet meer. Dat is gek!
pi_180230106
Bij ons uit de update zich vooral in Heel Veel boos geschreeuw. Omdat wij niet willen opstaan om 5.30. Omdat hij niet een ander broodje krijgt als de vorige nog niet eens half op is. Omdat hij naar boven wil, maar niet zelf wil lopen (en ik hem momenteel echt niet kan tillen). Etc etc. Zo boos zijn dat hij iemand anders of zichzelf bijt of knijpt. Weglopen alleen als hij een schone luier moet of ingesmeerd wordt met zonnebrandcreme :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180230166
Vorige week ook erg typisch. We waren op een verjaardag waar we veel mensen niet kenden. Kinderen deden hun ‘ideale engeltjes act’, waren leuk samen aan het spelen en iedereen deed oooh en aaah wat zijn ze schattig met hun blonde haren en mooie ogen. Wat een lieverds! Du moment dat we de deur uit stapten, was het meteen weer mis. Aan elkaar trekken, duwen, ruzie maken, schreeuwen, afpakken. Echt. Altijd. _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180231139
Dat weglopen bij schone luier had ik ook.. en schoppen en gillen als je m dan toch wilde verschonenen..Vond dat zo irritant. Dus op een gegeven moment heb ik m maar zonder luier gelaten.. Dat resulteerde in veel natte broeken (want nog niet echt aan zindelijkheid toe) maar die wilde hij in ieder geval snel uit want vies...
Heeft uiteindelijk wel geleid tot sneller zindelijk.. (s nacht nog niet hoor en dat hou ik grag nog even zo, want lijkt me fijn als ie in de tent straks nog wel een luier aanheeft s nachts)..

L gaat nu in 0,2 seconden van blij naar woedend incl. slaan. Best lastig, want ik zie het vaak aanomen, maar kleuter is gewoon nog niet zo snel.. Dus dan vraagt L aan kleuter of hij er langs mag en vóór de vraag bij haar is aangekomen wordt ze al gemept door een woedende L..Maar het begint al wat beter te gaan..
(al legde kleuter laatst wel uit aan een vriendinnetje: dat is mijn broertje, nee geen vriendje, want hij is eigenlijk gewoon niet zo lief)
pi_180233376
Mijn kind trollt met me :'( Op dagen dat ik vrij ben staat ze om 6 uur naast ons bed en op dagen dat ik moet werken moet ik haar om 6.45 wakker maken :')
pi_180233723
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn kind trollt met me :'( Op dagen dat ik vrij ben staat ze om 6 uur naast ons bed en op dagen dat ik moet werken moet ik haar om 6.45 wakker maken :')
de onze was vanmorgen om 5.30 wakker. Nadat we de halve nacht met baby op waren... Het is eigenlijk verbazingwekkend gezellig hier!

Tevens even opscheppen: mijn nog geen drie jarige maakt tegenwoordig met gemak puzzels van 24 stukjes. Tenminste, als er plaatjes op staan die hij herkent. Met politie en brandweer auto's gaat het goed, met piraten nog niet...
pi_180233752
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

de onze was vanmorgen om 5.30 wakker. Nadat we de halve nacht met baby op waren... Het is eigenlijk verbazingwekkend gezellig hier!

Tevens even opscheppen: mijn nog geen drie jarige maakt tegenwoordig met gemak puzzels van 24 stukjes. Tenminste, als er plaatjes op staan die hij herkent. Met politie en brandweer auto's gaat het goed, met piraten nog niet...
Ik had je een beetje gelezen in het babytopic dat jouw baby niet wilde slapen. Nog steeds niet dus?
pi_180233784
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had je een beetje gelezen in het babytopic dat jouw baby niet wilde slapen. Nog steeds niet dus?
Soms. Het gaat vaak een paar nachten ok, een dan een paar nachten slecht. Ik denk dat de warmte maakt dat we allemaal wat slechter slapen, het is op onze slaapkamer 30 graden....
pi_180233855
Emmy heeft tot 1 uur vannacht geslapen en toen was het klaar ;(
pi_180233874
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:40 schreef Arja het volgende:
Emmy heeft tot 1 uur vannacht geslapen en toen was het klaar ;(
ach gossie, zo'n last van de pokken?
pi_180233972
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ach gossie, zo'n last van de pokken?
Ik denk het. Hoewel ze overdag best vrolijk is en lief. Ik snap er niks van maar deze "nachten" icm werken breken me op
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:52:38 #242
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180236676
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:46 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik denk het. Hoewel ze overdag best vrolijk is en lief. Ik snap er niks van maar deze "nachten" icm werken breken me op
Klinkt zwaar! Hoe lang duurt het nu al?
Toen N ze een paar maanden terug had, waren er 3 echte klote nachten en daarna werd het langzaam beter. Hetzelfde gold 2 weken later voor mijn baby ;(
pi_180241887
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Klinkt zwaar! Hoe lang duurt het nu al?
Toen N ze een paar maanden terug had, waren er 3 echte klote nachten en daarna werd het langzaam beter. Hetzelfde gold 2 weken later voor mijn baby ;(
3 nachten dus ik put hier hoop uit.
Ah de baby daarna ook nog eens dat lijkt me pas zwaar.
pi_180243276
Pfoe, dat is heftig zulke nachten.
S. was vannacht ook om 5 uur wakker en stond aan het traphekje te roepen dat hij naar beneden wilde. Bij ons in bed sliep hij gelukkig nog lekker verder.
Datzelfde gold helaas niet voor de wakker geschreeuwde baby :') }:|

Knap van T, die puzzels! S. begint er de laatste tijd ook lol in te zien, vind ik zo gezellig als we samen aan tafel zitten en hij zingt en puzzelt O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:09:55 #245
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180244322
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:25 schreef Arja het volgende:

[..]

3 nachten dus ik put hier hoop uit.
Ah de baby daarna ook nog eens dat lijkt me pas zwaar.
Dat was heel pittig ja maar vooral heel zielig. Mijn goedlachse baby die alleen maar kon huilen van het ongemak, dat vond ik heel moeilijk om aan te zien.

Bij N was het nog redelijk te doen met een dekentje op de bank en een filmpje aan... En heel vaak smeren met anti jeuk meuk. Ze heeft er wel vrij veel littekens aan overgehouden in haar gezicht, zo zonde :{

Houdt Emmy zich nog een beetje goed?
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:10:58 #246
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180244347
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:26 schreef LeSage het volgende:
Pfoe, dat is heftig zulke nachten.
S. was vannacht ook om 5 uur wakker en stond aan het traphekje te roepen dat hij naar beneden wilde. Bij ons in bed sliep hij gelukkig nog lekker verder.
Datzelfde gold helaas niet voor de wakker geschreeuwde baby :') }:|

Knap van T, die puzzels! S. begint er de laatste tijd ook lol in te zien, vind ik zo gezellig als we samen aan tafel zitten en hij zingt en puzzelt O+
Oh dat is rot... 5 uur is geen tijd hoor..

Puzzelen is leuk ja!
pi_180246147
Ach ono, wat kunnen peuters soms toch nadenken over dingen die voor ons zo logisch zijn dat je ze niet benoemt. Fijn, jullie nieuwe huis met tuin!

Arja, hoe gaat het met Emmy? Helpen de middeltjes een beetje tegen de jeuk? Voelt ze zich nog ziek?

Ach dat opstandige. Ik vind het momenteel wel lastig. J is heel druk met allerlei verbanden leggen, superleuk. Maar daarnaast is het voor zijn doen echt een ongeleid projectiel en verzet bij de meest rare dingen. Al twee avonden drama met inslapen (hij is nu nog wakker en druk).
Gesprek met de kinderarts gehad en we denken dat hij over zijn allergie heen is. Dus zijn heel voorzichtig weer aan het introduceren. Maar dit soort drakengedrag laat me dan weer twijfelen, is het toch een reactie, of gewoon het hete weer of de leeftijd? Aan de andere kant is het einde van het schooljaar nou ook niet echt een stressloze tijd voor mij, dus misschien neemt hij het wel van mij over. Kon je dat soort dingen maar gewoon wéten.
pi_180257348
Och, hoop dat jullie nacht vannacht beter is geweest.

Tips gevraagd. Ik heb een kind dat pertinent niet in bad wil. Eigenlijk is het sinds haar geboorte dat ze niet wil dat ze gewassen wordt, inclusief haren. De laatste maanden hebben we het mooi opgelost met speeltjes bij de wasbak. Terwijl zij speelde, waste ik haar en spoelde haar haar uit met een maatbeker. Ze wil namelijk nog steeds niet onder de douche, dan gaat ze gewoon helemaal door het lint.

Maar nu is het zo dat ik haar met niks nog naar de douche kan lokken. Ze wil.gewoon.niet. Ik heb het in bad doen al beperkt tot maar 1 x per week omdat ik simpelweg geen zin heb in drama, krijsen, gillen. Plus omdat ik niet weet waar ik goed aan doe. Dwingen en toch haren wassen enz? Of het een beetje op zijn beloop laten en er wat makkelijker mee omgaan?
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:27:55 #249
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180257556
Ik vind dat sommige dingen (waaronder douche en/of bad) gewoon moeten of je dat nou wil of niet.

Maar is ze met een mooi (nieuwe) badpak of bikini niet over te halen misschien? Ik bedoel dat ze die dan aan mag onder de douche.
En was je met shampoo? En is dat ook nodig? Of meer voor het idee. Ik heb pas een keer of 5 O. D'r haar gewassen met shampoo en d'r haar ruikt nog steeds erg lekker en is niet vet
pi_180258321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:27 schreef snoenk het volgende:
Ik vind dat sommige dingen (waaronder douche en/of bad) gewoon moeten of je dat nou wil of niet.

Maar is ze met een mooi (nieuwe) badpak of bikini niet over te halen misschien? Ik bedoel dat ze die dan aan mag onder de douche.
En was je met shampoo? En is dat ook nodig? Of meer voor het idee. Ik heb pas een keer of 5 O. D'r haar gewassen met shampoo en d'r haar ruikt nog steeds erg lekker en is niet vet
Oh, ja ik was het elke keer eigenlijk. Meer omdat ik dacht dat het wel zo schoon zou zijn. Het is wel een idee om dat minder te doen :)

Net toevallig zonder al teveel drama haar in bad gedaan. Ze vindt schoonmaken geweldig (wat dat betreft echt geen kind van haar moeder :')), dus had ik haar beloofd dat ze onder het haar wassen de vloer mocht schoonmaken. Zo gezegd zo gedaan. Ze heeft de vloer met mijn Dove douchespul schoongemaakt :') Ik heb gemerkt dat Nora van het onderhandelen is. Als ik zeg dat we nu gaan douchen/aankleden/haar kammen/whatever, dan gaat het mis. Het duurde even voordat ik dat snapte, maar nu gaat het gelukkig steeds beter.
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:26:20 #251
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180258472
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh, ja ik was het elke keer eigenlijk. Meer omdat ik dacht dat het wel zo schoon zou zijn. Het is wel een idee om dat minder te doen :)

Net toevallig zonder al teveel drama haar in bad gedaan. Ze vindt schoonmaken geweldig (wat dat betreft echt geen kind van haar moeder :')), dus had ik haar beloofd dat ze onder het haar wassen de vloer mocht schoonmaken. Zo gezegd zo gedaan. Ze heeft de vloer met mijn Dove douchespul schoongemaakt :') Ik heb gemerkt dat Nora van het onderhandelen is. Als ik zeg dat we nu gaan douchen/aankleden/haar kammen/whatever, dan gaat het mis. Het duurde even voordat ik dat snapte, maar nu gaat het gelukkig steeds beter.
Fijn! Ohja, de dames gebruiken ook graag sop of scheerschuim om zichzelf en de vloer en de rest mee te wassen :') Bij de etos koop ik literflessen van Frozen of Hello kitty voor 3 euro
pi_180258716
Ik moet het haar van S. ook echt iedere keer wassen met shampoo, maar die heeft er dan ook gel in (en regelmatig eten enzo :') ).

Ons jongetje wordt zo’n ander kind ineens. Hij pakt zelf steeds boekjes om voor te lezen, maakt puzzels, zingt de hele dag en knuffelt ineens spontaan O+
Daarnaast heeft ie ook de hele dag drakenstreken waar ik gillend gek van word. Vooral smijten met eten aan tafel }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:34:22 #253
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180261715
O word met de dag groter en wijzer O+ Maar het blijft zo een stralend lief moppie. Nog steeds verliefd op m'n meisje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180263601
Wow Snoek, wat een mooie meid heb jij zeg! Ze lijkt ook echt heel vrolijk en spontaan O+

LeSage, het is maar goed dat S zijn drakenbuien wat compenseert door al dat lieve gebeuren dan ;) Dat is wel ontzettend herkenbaar overigens.

Wassen: lijkt me erg lastig als je kindje niet in bad wil. Ik zou alleen nog kunnen bedenken dat je een andere tijd op de dag probeert, maar dat heb je vast al gedaan.
pi_180264797
Mooi meisje snoenk, ik snap dat je verliefd bent.

Toen ik Emmy vandaag weer zag rondhuppelen en dribbelen in huis en rondscharrelde in de tuin en hoorde schaterlachen wist ik wat ik gemist had de afgelopen dagen en hoe ziek ze zich voelde.
Ze is er nog niet, maar een stuk beter gelukkig.
pi_180265028
Jeee snoenk, wat een prachtig kind!

Arja, fijn dat het wat beter gaat :) Het is niet niks om je kindje zo ziek te zien! Je bent zelf ook gewoon uit je doen.

Nora heeft een fase (hoop ik) dat ze niks van haar vader wilt weten. Naar bed gebracht worden door hem, 1 grote krijs en gilboel. Terwijl als ik haar naar bed brengen, is er niets aan de hand. Op straat ook, ze wil alleen mijn hand, de zijne echt gewoon niet. Ze zegt ook dingen als 'ik hou niet van jou' en (geen idee waar ze dat vandaan heeft) 'ik ben jouw kind niet'. Ik schrik er best wel van en tegelijkertijd is het vermoeiend. Ze wil bij alles dat ik het doe...
  donderdag 5 juli 2018 @ 21:09:54 #257
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180265184
Dank jullie!

Fijn dat het weer wat beter gaat arja!

Sun hier,nouja man is nu weer lange tijd weg voor werk -O- maar als hij thuis is precies hetzelfde verhaal. Wij wisselen elke dag bij eten van plek :') en diegene naast wie je zit droogt je ook af en brengt je naar bed. Zo hoeft ze ook niet meer te zeuren wie haar naar bed brengt want wisselen dus elke dag af.
Afgezien van de triomfantelijke uitspraak om de dag "jij droogt me af he mama" gaat dat nu verder zonder gezeur
pi_180308785
Snoenk wat een mooie meid zeg O+! Nohh.

Die papa/mama-fases zijn niet altijd even leuk nee, hier wisselt het af. Eerst was het alleen-mama, toen een tijd papafan en nu begint ze weer 'nee mama doen / ik wil naar mama toe' dus ik ben weer aan de beurt :'). Maar zulke uitspraken heb ik hier nog niet gehoord, lijkt me best lastig Sunshine. Ze meent het vast niet / heeft vast niet in de gaten wat het teweeg brengt - desalniettemin niet leuk om te horen lijkt me :{.

Dat onderhandelen is trouwens heel herkenbaar, als ik dat maar doe dan krijg ik eigenlijk alles wel gedaan met d'r, zonder gezeur. Of het goed is weet ik niet maar het werkt dusja ;).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180324227
Ik ben hier ook weer eens uit de gratie momenteel. Bij alles wat ik doe: 'nee niet mama doen! Papa doennnnn!! PAPA!!!'

Ik vind het echt niet leuk, maar ik weet wel dat de fase voorbij gaat binnenkort. Dat helpt.
Maar die zinnrn lijken me echt verschrikkelijk om te horen. Pfoe
pi_180327373
5e nacht op rij al dat E op de vloer slaapt. Want ze vind haar bed niet lekker en warm en eng. Steeds leg ik haar terug maar wanneer ik dan stiekem om een hoekje ga kijken ligt ze vaak op het laminaat te slapen.

Ik vind dit zo zielig. ;( -O- Haar peuterbed van Petite Amélie is ook een aanfluiting. E heeft het bed al zowat gesloopt. -O- De schoeven peutert ze er gewoon uit. Het valhekje is niet meer stevig. En aan het voeteneinde heeft ze ook al zo' topbalk eraf te trokken die vervolgens ingescheurd is.

Dus ik denk dat ik na de verhuizing maar een Hemnes bedbank voor haar ga kopen. Dan kan ze die gewoon tot ze volwassen is gebruiken.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180327447
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jeee snoenk, wat een prachtig kind!

Arja, fijn dat het wat beter gaat :) Het is niet niks om je kindje zo ziek te zien! Je bent zelf ook gewoon uit je doen.

Nora heeft een fase (hoop ik) dat ze niks van haar vader wilt weten. Naar bed gebracht worden door hem, 1 grote krijs en gilboel. Terwijl als ik haar naar bed brengen, is er niets aan de hand. Op straat ook, ze wil alleen mijn hand, de zijne echt gewoon niet. Ze zegt ook dingen als 'ik hou niet van jou' en (geen idee waar ze dat vandaan heeft) 'ik ben jouw kind niet'. Ik schrik er best wel van en tegelijkertijd is het vermoeiend. Ze wil bij alles dat ik het doe...
Wow toen ik dit begon met lezen dacht ik, heel herkenbaar dat gaat wel over :* maar die dingen zoals; ''ik hou niet van jou'' en Ik ben jouw kind niet '' zijn wel echt heftig joh -O- dat gaat natuurlijk ook wel over maar.. jeetje, ik kan me echt voorstellen dat je daar erg verdrietig van kan worden en zeker jouw man/vriend (?) Zou ze denk ik van andere kindjes hebben? En dan met name grotere kinderen? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze dit opgevangen heeft uit een kinder tv programma of zo. -O- maar heeft ze dit constant bij hem en hoe lang is het al aan de gang dan? :@

Als E zegt dat ik stom of dom ben dan vind ik dat al verschrikkelijk ;( veel sterke en ik hoop echt dat je het op een of andere manier uit krijgt.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180328095
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:36 schreef Moeraskat het volgende:
5e nacht op rij al dat E op de vloer slaapt. Want ze vind haar bed niet lekker en warm en eng. Steeds leg ik haar terug maar wanneer ik dan stiekem om een hoekje ga kijken ligt ze vaak op het laminaat te slapen.

Ik vind dit zo zielig. ;( -O- Haar peuterbed van Petite Amélie is ook een aanfluiting. E heeft het bed al zowat gesloopt. -O- De schoeven peutert ze er gewoon uit. Het valhekje is niet meer stevig. En aan het voeteneinde heeft ze ook al zo' topbalk eraf te trokken die vervolgens ingescheurd is.

Dus ik denk dat ik na de verhuizing maar een Hemnes bedbank voor haar ga kopen. Dan kan ze die gewoon tot ze volwassen is gebruiken.
Kun je in de tussentijd niet het matras op de grond leggen en er samen een gezellig hoekje van maken met kussens en een lampje dat ze zelf mag uitzoeken ofzo?
pi_180328403
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:33 schreef Arja het volgende:

[..]

Kun je in de tussentijd niet het matras op de grond leggen en er samen een gezellig hoekje van maken met kussens en een lampje dat ze zelf mag uitzoeken ofzo?
Zo dacht ik inderdaad ook :) Ik heb een tipi voor haar met kussens en een dikke deken maar ook daar gaat ze niet liggen. Laatst een lampje met haar gekocht bij ikea ( zo'n egel die diverse kleuren licht geeft, die ze in haar bed kan houden mocht ze dat willen ) die wil ze ineens ook niet meer zien.

Matras op de grond kan ik vanavond wel even doen ja, goed idee. Moet toch haar bed verschonen. Hopelijk kan ze dat dan wel hebben. :)

Ze komt ook elke ochtend nog even bij mij slapen. Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens. Maar liever dit dan dat ze op de grond gaat slapen. Meestal slaapt ze dan nog eventjes en daarna gaat ze netflixen, zachtjes.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180332115
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:41 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Wow toen ik dit begon met lezen dacht ik, heel herkenbaar dat gaat wel over :* maar die dingen zoals; ''ik hou niet van jou'' en Ik ben jouw kind niet '' zijn wel echt heftig joh -O- dat gaat natuurlijk ook wel over maar.. jeetje, ik kan me echt voorstellen dat je daar erg verdrietig van kan worden en zeker jouw man/vriend (?) Zou ze denk ik van andere kindjes hebben? En dan met name grotere kinderen? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze dit opgevangen heeft uit een kinder tv programma of zo. -O- maar heeft ze dit constant bij hem en hoe lang is het al aan de gang dan? :@

Als E zegt dat ik stom of dom ben dan vind ik dat al verschrikkelijk ;( veel sterke en ik hoop echt dat je het op een of andere manier uit krijgt.
We schrikken er ook echt van hoor en we hebben dat ook gezegd. Ik heb op internet gelezen dat het vaker voorkomt en dat je er weinig aandacht aan moet besteden. Overigens kreeg ik gister een lieve selfie van hun tweeën dus het gaat een beetje op en af.
pi_180332146
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We schrikken er ook echt van hoor en we hebben dat ook gezegd. Ik heb op internet gelezen dat het vaker voorkomt en dat je er weinig aandacht aan moet besteden. Overigens kreeg ik gister een lieve selfie van hun tweeën dus het gaat een beetje op en af.
aww *; Komt heus goed ja!
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180332427
Wat een vervelende uitspraken Sunshine, ook al weet je dat het niet gemeend is. Hier ook soms duidelijk een voorkeur voor papa/mama, maar dat wisselt gelukkig vrij regelmatig. En soms moet hij het gewoon maar doen met wat wij willen. Meestal werkt even alleen weg met papa/mama heel goed om die voorkeur weer te laten switchen.

Wij hebben vandaag maar eens de junior-zijde aan het ledikant bevestigd, blijkt dat deze niet boven het matras uitkomt... Niet zo handig met een erg beweeglijk slapende peuter. Ik gok dus op een aantal keer 'boem' de komende tijd. Maar daarna kan hij wel ook gelijk in een normaal bed slapen op vakantie!

Wat zijn de ervaringen met slaaptrainers? Welke zijn fijn en welke niet? Ik twijfel tussen Nijntje en Zazu het schaap.

[ Bericht 2% gewijzigd door FlyingFish op 08-07-2018 17:40:18 ]
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180332822
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:02 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een vervelende uitspraken Sunshine, ook al weet je dat het niet gemeend is. Hier ook soms duidelijk een voorkeur voor papa/mama, maar dat wisselt gelukkig vrij regelmatig. En soms moet hij het gewoon maar doen met wat wij willen. Meestal werkt even alleen weg met papa/mama heel goed om die voorkeur weer te laten switchen.

Wij hebben vandaag maar eens de junior-zijde aan het ledikant bevestigd, blijkt dat deze niet boven het matras uitkomt... Niet zo handig met een erg beweeglijk slapende peuter. Ik gok dus op een aantal keer 'boem' de komende tijd. Maar daarna kan hij wel ook gelijk in een normaal bed slapen op vakantie!

Wat zijn de ervaringen met slaaptrainers? Welke zijn fijn en welke niet? Ik twijfel tussen Nijntje en [rul=https://www.mamaloesbabysjop.nl/slaaptrainer-zazu-sam-schaap-zilver-kinderwekker-limited-edition]Zazu het schaap[/url].
Ik heb dat schaap voor W. en dat werkt perfect. Hij geeft ook verschillende kleuren licht (rood bij slapen, groen bij wakker en oranje kort voor wakker worden) en vooral de kleuren begreep W. supersnel. Je kan hem ook laten rinkelen als wekker, of stil laten zijn (als je kind onverwacht uitslaapt).
  zondag 8 juli 2018 @ 15:59:45 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180333877
J heeft ook Sam het Schaap. Op zijn derde verjaardag gekregen, en snapte hij toen al prima. Er staat er nu eentje ingepakt klaar, alvast voor de derde verjaardag van F (ze waren afgelopen week in de aanbieding bij wehkamp ;))
  zondag 8 juli 2018 @ 16:04:11 #269
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_180333988
Werkt het ook echt die slaaptrainer?
  zondag 8 juli 2018 @ 16:17:43 #270
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180334329
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Werkt het ook echt die slaaptrainer?
Of het werkt zal met name van je eigen peuter afhangen, maar die van ons hebben het al heel lang (de ene heeft het schaap en de ander heeft dat ding van nijntje) en vrijwel elke ochtend blijven ze braaf tot het ingestelde moment op hun kamer. Zoon heeft hem in gebruik sinds hij ergens tussen de 2 en 2,5 was, dochter denk ik nu een jaartje, dus vanaf ruim 2,5.
pi_180335615
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Of het werkt zal met name van je eigen peuter afhangen, maar die van ons hebben het al heel lang (de ene heeft het schaap en de ander heeft dat ding van nijntje) en vrijwel elke ochtend blijven ze braaf tot het ingestelde moment op hun kamer. Zoon heeft hem in gebruik sinds hij ergens tussen de 2 en 2,5 was, dochter denk ik nu een jaartje, dus vanaf ruim 2,5.
Dat dus. De onze negeert het stelselmatig maar ze zit ook in een lang aanhoudende ik-wil-bij-jullie-in-het-grote-bed-slapen fase :+. Als ze soms s’ nachts bij ons in bed kruipt zegt ze ook vaak “Sam oogjes nog dicht”. Zeg ik: “dan mag je niet bij ons komen liggen he”. Zegt ze: “nee. Ikke toch gedaan *)”. Dus ze snappen het idd wel snel :P.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180339262
Haha Feyre :D

M. wisselt ook wel in voorkeur, maar wij gaan er gewoon niet altijd in mee. Wel vragen we regelmatig wie hem in bed mag leggen die avond en dat vindt hij dan heel leuk om te kiezen O+

Wij hebben een valhekje voor het bed, maar op vakantie niet. Daar hoorden we hem dus ook hard vallen. Daarna alles maar beveiligd met kussens en wat handdoeken zodat het matras een ‘kuil’ werd. Dat werkte wel prima gelukkig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180340693
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Werkt het ook echt die slaaptrainer?
Het zal per peuter schelen inderdaad, maar hier wel. Ik heb hem aangeschaft omdat ik er 3x per nacht uit moest voor W omdat ie zat te roepen. Nu weet ‘ie dat mama ook slaapt als het schaap rood is. Hij roept nu enkel nog als er echt wat is (koorts, gespuugd, dat soort dingen), verder hoor ik ‘m soms wel even, maar dan hoor ik hem ook “oh, sjaap slaapt nog” zeggen en dan ist weer stil.
pi_180341805
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Werkt het ook echt die slaaptrainer?
Hier niet want ze gaat dr.bed uit en draait m om, of negeert die beer compleet :')
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 juli 2018 @ 10:44:03 #275
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180350103
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:31 schreef onomatopee het volgende:
@Radyhyn: wat heerlijk om zo dichtbij het water te wonen! O+ Moest Vv erg wennen aan het nieuwe huis?

En: hoi :W Wij hebben net een verhuizing achter de rug en zitten nu in een weekje dozen uitpakken en klussen vakantie voordat ik begin met een (gelukkig korte) stage. Voor Peuter was de verhuizing wel indrukwekkend, vlak voordat we echt over gingen is ze een paar keer 's nachts huilend wakker geworden, "mij ook mee in vrachtwagen mama?" en "mij ook mee naar nieuwe huis???". Het gaat toch allemaal een beetje een eigen leven leiden zoiets, het kwam niet eens in me op dat Peuter misschien zou denken dat ze níet mee zou gaan :D Maar we zitten er nu al even en het bevalt goed. Lekker de ruimte en een tuintje O+
Hoi sorry voor de late reactie ;)
Wat leuk dat jullie ook net verhuisd zijn. Hele onderneming is het en toch erg indrukwekkend voor de kindjes.

Mijn jongens waren gelukkig zo gewend.. voor zover ik heb gemerkt hebben ze 0,0 heimwee. Ze zijn helemaal trots op hun mooie nieuwe kamers.. en omdat er nu een trampoline in de achtertuin staat kan het helemaal niet meer stuk :D
Vorige week ben ik nog met Vv terug geweest in het oude huis om wat post e.d. op te halen.. en dat vond hij wel even leuk.. maar niet dat hij het miste ofzo.
Hij wil wel graag weten of echt al zijn speelgoed en de sproeier uit de tuin en dit of dat meubelstuk wel écht mee verhuisd is ;)

Snoenk wat een schattige foto O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180392658
Ik kom even klagen, want ik ben benieuwd hoe dit soort dingen bij jullie KDV's geregeld zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja, ik ben benieuwd wat jullie ermee zouden doen...
pi_180392679
Ik zou daar heel pissig om worden, sillie. Het mág niet eens, een kind extern bespreken zonder toestemming van de ouders, tenzij anoniem. Dat zou ik als eerste kwijt willen bij de opvang. Pas daarna zou ik het over de inhoud kunnen hebben. En dan zou ik zeker mijn verbazing uiten over het feit dat in april geen bijzonderheden waren en nu ineens grote zorgen.
  woensdag 11 juli 2018 @ 08:34:31 #278
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180392680
Dat is inderdad een vreemde gang van zaken! Ik zou beginnen met bij het kdv navragen waar dit vandaan komt en een gesprek aanvragen wat je er nu verder mee geacht wordt te doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180392726
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:34 schreef Hupje het volgende:
Ik zou daar heel pissig om worden, sillie. Het mág niet eens, een kind extern bespreken zonder toestemming van de ouders, tenzij anoniem. Dat zou ik als eerste kwijt willen bij de opvang. Pas daarna zou ik het over de inhoud kunnen hebben. En dan zou ik zeker mijn verbazing uiten over het feit dat in april geen bijzonderheden waren en nu ineens grote zorgen.
Dit. Ik zou hier echt heel boos om worden.
pi_180392802
Nouja, ik ben dus ook heel boos, maar mijn man pakt het wat milder op en ik ben hartstikke zwanger natuurlijk, dus ik ben sowieso meer emotioneel dan anders nu.

Hupje: Ik heb, destijds bij het tekenen van het opvangcontract, wel toestemming moeten geven voor overleg met het CB, maar daarbij wel expliciet met de aantekening dat ik ten alle tijde eerst ZELF geïnformeerd wil worden over zorgen. Daarnaast weet ik ook dat zo'n algemene toestemming eigenlijk niet afdoende is; formeel moet je voor elk overlegmoment specifiek toestemming vragen. Die stap hebben ze nu gewoon overgeslagen.

Saskia: gesprek heb ik aangevraagd (gisterochtend al) tot op heden nog geen reactie terug (degene die W's mentor is zou bellen).

Wat ze willen dat ik er concreet mee doe: Ik moet nu weer op "gewoon" consult bij het CB zodat de arts kan meekijken (ik had eigenlijk e-consulten, vragenlijsten die ik dan per mail moet invullen en retourneren) en het advies was met klem om een fysiotherapeut te raadplegen omdat de motoriek zo slecht zou zijn. Ik ben eerder met W bij een kinderfysio geweest en ik vind het geen probleem haar mee te laten kijken, maar het voelt zo absurd als ik zelf die zorgen helemaal niet heb. En goed, nieuwe dingen vindt hij inderdaad wel eens spannend, hij is geen kind wat overal op af rent, hij kijkt liever even de kat uit de boom en gaat dan later meedoen. Maar dat vind ik nou niet direct een zorg.
pi_180392885
Laat eerst de mentor maar eens vertellen wat ze zien en waarom dat reden tot zorg is. En hoe dat veranderd is in 3 maanden. Kun je dan alsnog kijken wat je doet.
pi_180393214
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:51 schreef silliegirl het volgende:
Nouja, ik ben dus ook heel boos, maar mijn man pakt het wat milder op en ik ben hartstikke zwanger natuurlijk, dus ik ben sowieso meer emotioneel dan anders nu.

Hupje: Ik heb, destijds bij het tekenen van het opvangcontract, wel toestemming moeten geven voor overleg met het CB, maar daarbij wel expliciet met de aantekening dat ik ten alle tijde eerst ZELF geïnformeerd wil worden over zorgen. Daarnaast weet ik ook dat zo'n algemene toestemming eigenlijk niet afdoende is; formeel moet je voor elk overlegmoment specifiek toestemming vragen. Die stap hebben ze nu gewoon overgeslagen.

Saskia: gesprek heb ik aangevraagd (gisterochtend al) tot op heden nog geen reactie terug (degene die W's mentor is zou bellen).

Wat ze willen dat ik er concreet mee doe: Ik moet nu weer op "gewoon" consult bij het CB zodat de arts kan meekijken (ik had eigenlijk e-consulten, vragenlijsten die ik dan per mail moet invullen en retourneren) en het advies was met klem om een fysiotherapeut te raadplegen omdat de motoriek zo slecht zou zijn. Ik ben eerder met W bij een kinderfysio geweest en ik vind het geen probleem haar mee te laten kijken, maar het voelt zo absurd als ik zelf die zorgen helemaal niet heb. En goed, nieuwe dingen vindt hij inderdaad wel eens spannend, hij is geen kind wat overal op af rent, hij kijkt liever even de kat uit de boom en gaat dan later meedoen. Maar dat vind ik nou niet direct een zorg.
Je ‘moet’ natuurlijk helemaal niet op consult he, vooral niet als jij geen problemen ervaart met W. Ik zou vooral eerst het gesprek met de mentor afwachten en daarna pas eventueel actie ondernemen, maar alleen als jij denkt dat het nodig is.
  woensdag 11 juli 2018 @ 09:56:52 #283
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180393522
Wat een gekke gang van zaken Sillie.... ik zou idd eerst in gesprek gaan met het kdv en evt dan naar het CB als je daar reden toe ziet (al is het maar om daar te horen dathet kdv zich aanstelt en er niks aan de hand is).

Over slapen: slaapschaap werkt hier voor geen meter :P

Standaard hier is proberen vanaf half negen kind in bed te krijgen, ligt vaak met veel moeite en erbij blijven pas te slapen tegen tien uur als t mee zit, de helft van de keren pas tegen elven en een enkele keer pas als wij ook gaan slapen.

SPOILER: slaapklaagzang
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dit is wel een klaagzang zo, maar Melba is verder zo leuk! Er gaat gewoon veel te veel om in dat koppie. Hij lijkt op mij, ik wilde ook nooit slapen (kon het ook echt niet!) vroeger. Dus ik probeer de trucs die bij mij ook werkten... soms lukt dat.

Hij leest ons nu voor s avonds (heeft zichzelf leren lezen inmiddels), is helemaal gek van Lego en roept tegenwoordig de hele dag dat ie van me houdt (na een drie jaar lange fase van eenkennigheid naar papa). En dan nog gebruikt hij het als middel hoor, regelmatig hoor ik “ik hou niet meer van jou. Ik hou 0 van jou. Jij bent niet meer mijn vriend” maar meestal wordt dat nu snel daarna weer ingetrokken O-) met “dat was nep hoor, nu hou ik weer duizend duizend van jou. Ik was maar aan het nep huilen/boos”
Kwak
pi_180393574
Sillie, wat een verhaal. Je hebt alle recht om boos te zijn, want hier heeft het kdv duidelijk een fout gemaakt.

Ik zou nu nog een keer naar het kdv bellen en bij de locatiemanager “eisen” dat je vandaag nog iets hoort van de mentor van W en de zorgen. Ik vind ook dat je hierover echt wel een klacht mag indienen. Leg het verhaal ook even duidelijk uit aan de locatiemanager, want ik ga ervanuit dat deze ook niet blij is met deze “fout” (als zal ze dat natuurlijk nooit bij jou aangegeven).

Verder zou ik bij cb/kdv aangeven dat je ziet dat W niet de snelste is, maar dat je ook ziet dat hij het op zijn eigen tempo doet en dat je dus nu nog geen zorgen hebt. Dat je best over een half jaar even een overleg moment wil.

Gewoon :* voor de rotsituatie!

Wat een heerlijk kind Kwak ;) heel herkenbaar trouwens, opeens “houdt” Js ook van mij roept hij regelmatig (hier was het ook alleen maar papa). Is het geen idee om het ritme nu met de vakantie in zicht even nog een maandje te laten en hem dan uit te leggen dat hij vroeg naar bed moet omdat hij bijna naar school gaat?! En dan rustig een uurtje telkens te vervroegen? Hij is slim genoeg om dat te snappen toch ;)
Trouwens succesverhaal van een vriendin, die had hetzelfde (pas heel laat slapen en laat opstaan). Toen zij naar school ging was het ritme binnen een maand goed (oké, 8 uur slapen is nog wel laat, maar wel te doen).
En nu al lezen :o knap! (Dat had het meisje van de vriendin van hierboven trouwens ook al). Js weet ook al veel letters, getallen en heeft een goed geheugen, maar nog geen begrip ;)

Oh en ik had het nooit meer verwacht, maar mijn kind toont eindelijk interesse in zindelijkheid :D (mag ook wel met 3 jaar en 9 maanden ;) )

[ Bericht 32% gewijzigd door Loj op 11-07-2018 10:10:55 ]
pi_180395266
Kwak, zó herkenbaar. Zowel het slapen als het leuk. Alleen heeft J geen zin om te lezen, te veel moeite ofzo :'). Maar 's avonds om half 11 kan hij rustig de lamp aan doen in zijn kamer en dan wél zelf woordjes gaan zitten lezen...

Die liever lui dan moe mentaliteit stoort me trouwens wel eens, dat heeft vriend ook en ik totaal niet. Hoezo kies je een grote puzzel in de bieb en wil je hem dan niet maken?!
Pick your battles. Hopelijk doet de vakantie hem goed.
pi_180395343
Sillie, ik vind die gang van zaken ook echt heel vreemd. Logisch dat je daar van schrikt en boos bent. Ik zou er een goed gesprek over gaan houden.

Kwak, die slaapzorgen zijn zó herkenbaar en de frustraties er omheen dus ook. Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden, dus ik huil er af en toe maar een keer hard om.

Loj, wat fijn van de zindelijkheid. Zeker als je het eigenlijk niet verwacht.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180396322
Kwak, deels herkenbaar wat betreft slaapstruggles. Hier ook in papamamabed in slaap vallen, ook vrij laat. Ze wil ook niet alleen liggen, dus vrij regelmatig zijn we een uur kwijt aan het naar bed brengen. Wij gaan een luisterboek proberen, misschien gaat het dan wat makkelijker.
pi_180402989
Thanks voor jullie meningen en adviezen! Ben blij dat ik niet de enige ben die hier flink boos om is.

Ik heb inmiddels contact gehad met de leidinggevende binnen de organisatie, en nu staat er voor vrijdag een gesprek gepland. Dan ga ik nog maar is heel erg benadrukken dat dit zo echt niet kan. En wat betreft de genoemde zorgen; ik herken ze gewoon echt niet. Ik hoop dat de ruis door een 3e partij ertussen de boel vertekend, anders word het geen leuk gesprek.
pi_180405326
Ik denk dat ik totaal perplex sta als ik zo'n telefoontje zou krijgen... Goed dat je een gesprek hebt aangevraagd, dit is heel vreemd. Hebben ze van de opvang niks aan jullie laten weten omtrent de zorgen voor jullie kind? Zonee, Dan zou ik het hier denk ik niet bij laten zitten (buiten het gesprek om).
pi_180405364
Nou sillie, dat kdv heeft een paar stappen overgeslagen. Ze hebben écht nooit bij overdracht oid iets aangekaart? Erg kwalijk. Ze hadden het eerst met jou moeten bespreken, dan tegen jou moeten zeggen dat ze het cb ging raadplegen, en dán pas cb bellen.

Fijn dat ze goed naar je kind kijken en evt zorgen hebben, maar dan ben je als ouder de eerste die er over hoort te horen.
pi_180405408
Ik wist niet eens dat het KDV met het cb samenwerkt eigenlijk. Ik zou dat niet eens willen.
pi_180406855
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou sillie, dat kdv heeft een paar stappen overgeslagen. Ze hebben écht nooit bij overdracht oid iets aangekaart? Erg kwalijk. Ze hadden het eerst met jou moeten bespreken, dan tegen jou moeten zeggen dat ze het cb ging raadplegen, en dán pas cb bellen.

Fijn dat ze goed naar je kind kijken en evt zorgen hebben, maar dan ben je als ouder de eerste die er over hoort te horen.
Nee niks. Ik heb ook de gegevens van het gesprek
in april er nog bij gepakt (zo’n Kijk! Registratie) en daarop was alles gemiddeld tot boven gemiddeld gescoord. Alle bijgevoegde commentaar was ook gewoon oké en passend bij hoe wij, als ouders, ons kind zien ontwikkelen. Dus waar nu uberhaupt zorgen vandaan komen is me een raadsel, laat staan de hele waslijst die ik gister telefonisch vanuit het CB kreeg. Maar er is echt NIKS over gezegd. Niet tegen mij (en ik breng W. altijd zelf naar de opvang) en niet tegen man (en die haalt W. altijd op). Ik heb pas notabene nog een halve middag met W’s mentor in overleg gezeten, omdat ik lid ben van de oudercommissie. We hebben het toen ook over W gehad en ook toen heeft ze niks gezegd.
pi_180407024
Sillie, hebben ze niet per ongeluk het ‘dossier’ van een ander aan jouw kind gekoppeld? Als het zo fundamenteel anders is dan drie maanden geleden, dat kan toch sowieso bijna niet? Of nou ja, dan zou er dermate groot verschil moeten zijn dat je dat echt zou hebben gemerkt?
pi_180407065
Hebben ze niet een vergissing gemaakt en de verkeerde gegevens aan het CB doorgegeven? Het is zo'n bizar verhaal zeg. Overigens vind ik dat het Cb ook niet juist heeft gehandeld. Toen duidelijk werd dat jij van niets wist en het kdv dit niet met jou heeft overlegd, had de arts het gesprek moeten staken en direct contact moeten opnemen met het kdv.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180407132
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:34 schreef Franny_G het volgende:
Hebben ze niet een vergissing gemaakt en de verkeerde gegevens aan het CB doorgegeven? Het is zo'n bizar verhaal zeg. Overigens vind ik dat het Cb ook niet juist heeft gehandeld. Toen duidelijk werd dat jij van niets wist en het kdv dit niet met jou heeft overlegd, had de arts het gesprek moeten staken en direct contact moeten opnemen met het kdv.
Precies ja.
pi_180407318
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:34 schreef Franny_G het volgende:
Hebben ze niet een vergissing gemaakt en de verkeerde gegevens aan het CB doorgegeven? Het is zo'n bizar verhaal zeg. Overigens vind ik dat het Cb ook niet juist heeft gehandeld. Toen duidelijk werd dat jij van niets wist en het kdv dit niet met jou heeft overlegd, had de arts het gesprek moeten staken en direct contact moeten opnemen met het kdv.
Dat vind ik zeker ook waar. Nu ging de arts, die W. al in geen tijden gezien heeft, zorgen van een papier oplezen zonder concrete voorbeelden te weten. En dan de manier waarop ook. Zo had ze “sociaal onvaardig” opgeschreven staan als zorg... 8)7

En Svane: eerlijk gezegd had ik dat idee ook al, maar dat zal ik dan vrijdag wel horen. Het is zo’n verschil van dag en nacht dat er ergens iets niet moet kloppen.
Maar zelfs al hebben de kinderen door elkaar gehaald, dan vind ik dat eigenlijk net zo kwalijk; dat moet al helemaal niet kunnen.
pi_180411333
Wat een sociaal onvaardige actie van het kdv/cb Sillie! Ik zou ook woest worden :N Klinkt inderdaad alsof er iets helemaal is misgegaan, want anders is het wel knap kansloos van het kdv dat ze hun "zorgen" nooit tegenover jullie hebben geuit.
pi_180452185
Ik vind het geen stijl van het kdv en zou ook boos zijn sillie. Hoe ging het gesprek vandaag, wat zeiden ze?
pi_180453166
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 18:55 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik vind het geen stijl van het kdv en zou ook boos zijn sillie. Hoe ging het gesprek vandaag, wat zeiden ze?
Het was al een raar verhaal, maar het werd nog gekker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nu vooral opgelucht dat er met W. Verder weing aan de hand lijkt te zijn. Maar het CB heeft wel heel duidelijk meegekregen van me dat dit zo dus echt niet ok is.
pi_180457459
Nou sillie, fijn dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij werd opgediend.
Ik zou vooral ook nog even terugkoppelen naar de opvang hoe het zo gelopen is, wat het CB ermee heeft gedaan. En misschien zelfs aangeven dat je voor een periodieke bespreking eerst wilt horen wat ze over W gaan vertellen.

J was vanmiddag heel gezellig, zat achter in de auto heerlijk denkbeeldige dingen te doen en te kletsen O+
pi_180458771
Ik zou bij een cb wat duidelijk zo incapabel is zelfs de toestemming om het kind te bespreken intrekken eigenlijk... Alleen al dat iemand die niet bij het gesprek was en dus niet weet wat er daadwerkelijk gezegd is contact op neemt en niet degene die er wel daadwerkelijk bij was vind ik al heel vreemd. Hoe kan zij dan antwoord geven op jouw vragen? Dan krijg je dit soort miscommunicatie.

Maar wel fijn dat het overtrokken was. Hier ook een meisjes overload op de opvang btw.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')