abonnement Unibet Coolblue
pi_179724560
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We moeten ervan genieten dat Federer en Nadal vanaf 2004 samen op de tour spelen. Hun resultaten zijn krankzinnig, helemaal omdat zonder een van de twee, de ander nóg veel meer had bereikt. Ik hoop dat ze samen ooit een keer op een Grand Slam gaan dubbelen, maar Federer heeft dat eigenlijk uitgesloten.
Denk dat Federer ook juist gemotiveerd bleef doordat Nadal (en later Djokovic) zichzelf bleven ontwikkelen en hij zichzelf ook steeds opnieuw uit moest vinden. Zou Federer nog steeds tennissen als Nadal er niet was geweest? Ik denk het niet eigenlijk..

En sowieso denk ik dat de topspelers op een Grand Slam nooit gaan dubbelen, daarvoor is het programma te druk en gaat het altijd ten koste van het enkelspel. Dan kan het alleen als ze niet goed genoeg meer zijn om altijd ver te komen in het enkelspel, maar als dat geval is, gaan ze allebei vast niet meer door met tennissen..
pi_179724630
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:35 schreef Marcoss het volgende:
Zou Nadal echt zoveel beter spelen op gravel als in 2008 bijvoorbeeld? Toen verloor hij ook geen set op Roland Garros en blies hij Federer helemaal weg in de finale.. Vond hem op Roland Garros vorig jaar ook beter dan deze editie eigenlijk..

En vraag me af of het nog steeds niet doorbreken van een nieuwe generatie komt omdat die generatie niet goed genoeg is of dat Federer en Nadal zo uniek zijn en niemand daar de komende jaren in de buurt gaat komen. En dat we over 5/6 jaar terugdenken aan deze jaren als we het niveau van dat moment bekijken :D
2008 is overrated. Fed was toen een schim van zichzelf en speelde op gravel service volley tegen Rafa. Rafa was wel goed hoor dat jaar, maar of dat nou de beste Rafa was? Hij was dit jaar wel kwetsbaar, als Delpo die eerste set had gepakt of die regenbreak er met Schwartzmann niet was geweest...wie weet....Rafa is duidelijk niet meer de fitste. Op de AO moest ie ook opgeven in de 5e set; als ie hier in een 5e set was terechtgekomen had ie het denk ik ook niet kunnen bolwerken....

Vorig jaar was wel echt ongelooflijk goed, die vorm wedijvert wel met zijn beste vorm van 2006/2007/2008....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_179725472
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:38 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Denk dat Federer ook juist gemotiveerd bleef doordat Nadal (en later Djokovic) zichzelf bleven ontwikkelen en hij zichzelf ook steeds opnieuw uit moest vinden. Zou Federer nog steeds tennissen als Nadal er niet was geweest? Ik denk het niet eigenlijk..

En sowieso denk ik dat de topspelers op een Grand Slam nooit gaan dubbelen, daarvoor is het programma te druk en gaat het altijd ten koste van het enkelspel. Dan kan het alleen als ze niet goed genoeg meer zijn om altijd ver te komen in het enkelspel, maar als dat geval is, gaan ze allebei vast niet meer door met tennissen..
Denk zeker dat de toppers elkaar ook stimuleren.

mcEnroe verloor die stimulans voor een gedeelte toen Borg stopte, hij smeekte hem bijna om weer te gaan tenissen !
pi_179727118
Erg mooi dat Nadal vandaag zijn elfde Roland Garros titel heeft gewonnen. Het is die sympathieke man van harte gegund
pi_179727149
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:19 schreef Wereldgozer het volgende:
Erg mooi dat Nadal vandaag zijn elfde Roland Garros titel heeft gewonnen. Het is die sympathieke man van harte gegund
Ik hoop dat ie snel Fed weer eens van de baan veegt. Dat is te lang geleden :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 11 juni 2018 @ 16:02:35 #56
32015 suus21
Andre rocks!
pi_179728555
Federer overweegt om nasr Uniqlo over te stappen :r :r
fijn!
  maandag 11 juni 2018 @ 21:06:41 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179733011
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

We moeten ook niet vergeten dat Fed en Rafa er ook wel een hele tijd uit zijn geweest hoor. Rafa is van 2014 tot 2016 eigenlijk slecht geweest, pas vorig jaar op de AO presteerde hij plots weer. Djoko zijn slump is nu 2 jaar, en hij lijkt langzaamaan weer omhoog te klimmen. Ik moet nog zien of Djoko niet ook weer aan de top kan komen zoals Fed en Rafa.
Klopt het dat dat 'niet' weg moet uit je zin?
quote:
Wat betreft Fed ben ik het wel eens; heb niet het gevoel dat hij nou beter speelt dan in 2014 tot 2016, maar Rafa speelt wel echt zijn beste graveltennis ooit. Zo onverstoorbaar en onoverwinnelijk is hij niet vaak geweest.
Vind je dat echt? Ik vond hem tegen Bolelli, Schwartzman, Del Potro en Thiem op meerdere momenten kwetsbaar ogen. Er zijn volgens mij meerdere edities van RG waar ik dat niet had; vooral in 2008 misschien, met die veegfinale tegen Federer.
quote:
En Fed heeft sinds 2012 ook niet veel meer gewonnen, tot vorig jaar. Al was zijn 2015 al wel heel goed. Maar beiden pukken ze wel de vruchten van een vrij waardeloos niveau van de tour en een transitie naar de nieuwe generatie.
Ja, klopt. Het is te bizar dat ze nu samen de laatste zes GS'en hebben gewonnen. Federer en Nadal hebben er samen zevenendertig gewonnen; en met Djokovic erbij zijn het er negenenveertig. Da's niet voor te stellen. vind het trouwens gek dat ze elke keer Murray en Wawrinka in één adem noemen met die twee/drie, omdat ze zo veel minder GS'en hebben gewonnen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 11 juni 2018 @ 21:08:21 #58
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179733035
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:35 schreef Marcoss het volgende:
Zou Nadal echt zoveel beter spelen op gravel als in 2008 bijvoorbeeld? Toen verloor hij ook geen set op Roland Garros en blies hij Federer helemaal weg in de finale.. Vond hem op Roland Garros vorig jaar ook beter dan deze editie eigenlijk..
Dit jaar verloor hij een set van Schwartzman. Ik vind hem volgens mij ook beter vorig jaar maar ook een andere jaren.
quote:
En vraag me af of het nog steeds niet doorbreken van een nieuwe generatie komt omdat die generatie niet goed genoeg is of dat Federer en Nadal zo uniek zijn en niemand daar de komende jaren in de buurt gaat komen. En dat we over 5/6 jaar terugdenken aan deze jaren als we het niveau van dat moment bekijken :D
Is dat niet een beetje hetzelfde?
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:37 schreef jarco1984z het volgende:
Tja ik vind dat nogal moeilijk te zeggen. Ik heb eigenlijk niet het idee dat hij op 32-jarige leeftijd ineens zijn beste graveltennis speelt. Hij oogt ook een stukje trager. Daarnaast verliest hij nu steevast van Fed (ok, op andere ondergronden) en geregeld met duidelijke cijfers. Voor mij een bevestiging dat hij niet de oude is en, net zoals Fed, profiteert van het deelnemersveld. Het deelnemersveld van 2014-2016 waarin hij eigenlijk niks presteerde op gravel en de ultieme test van weleer, een Djokovic in vorm, is er nu niet.
Ik heb het idee dat Federer Nadal nu domineert dankzij zijn aangepaste backhand. Dat is nu een wapen en het betekent voor Nadal dat er geen veilige plaats is om de bal te slaan (behalve op gravel dan misschien).
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:19 schreef Wereldgozer het volgende:
Erg mooi dat Nadal vandaag zijn elfde Roland Garros titel heeft gewonnen. Het is die sympathieke man van harte gegund
Gisteren. o|O
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik hoop dat ie snel Fed weer eens van de baan veegt. Dat is te lang geleden :(
Ja, over vijf weken in de Wimbledonfinale graag.
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:02 schreef suus21 het volgende:
Federer overweegt om nasr Uniqlo over te stappen :r :r
Vreselijke vent. En complimenten voor je kotseygebruik. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_179741293
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:37 schreef jarco1984z het volgende:
Tja ik vind dat nogal moeilijk te zeggen. Ik heb eigenlijk niet het idee dat hij op 32-jarige leeftijd ineens zijn beste graveltennis speelt. Hij oogt ook een stukje trager. Daarnaast verliest hij nu steevast van Fed (ok, op andere ondergronden) en geregeld met duidelijke cijfers. Voor mij een bevestiging dat hij niet de oude is en, net zoals Fed, profiteert van het deelnemersveld. Het deelnemersveld van 2014-2016 waarin hij eigenlijk niks presteerde op gravel en de ultieme test van weleer, een Djokovic in vorm, is er nu niet.
Maar als hij zelfs niet topfit kan winnen is dat juist weer een grote stap in de ontwikkeling van Nadal. In het verleden verloor hij vooral wanneer hij niet topfit was, ook omdat hij mentaal dan wat minder werd.

Ik zie 'em ook wel weer fitter worden, tegenwoordig is 30+ zijn niet meer zo'n probleem voor je spiermassa (insert LeBron James en Cristiano Ronaldo).
pi_179761406
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 10:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar als hij zelfs niet topfit kan winnen is dat juist weer een grote stap in de ontwikkeling van Nadal. In het verleden verloor hij vooral wanneer hij niet topfit was, ook omdat hij mentaal dan wat minder werd.

Of het deelnemersveld is gewoon niet meer wat het was.

Heb vooral het idee dat Nadal mentaal weer de oude is, maar dat kun je ook weiden aan het deelnemersveld natuurlijk.
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:52:38 #61
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_179767120
Persoonlijk sla ik Federer een stukje hoger aan. Hij behaalde 19 slams op ondergronden waar de concurrentie voor hem veel groter is dan voor Nadal op gravel. Nadal heeft op 2, 3 sterke jaren van Djokovic na op gravel nooit noemenswaardige tegenstand gehad. Die 11 titels zijn historisch, maar daarbuiten won hij de 3 overige slams maar 6 keer in totaal. Federer won 3 slams 5, 6 en 8 keer.
De H2H vertekent ook. Van de 23-15 voor Nadal zitten 15 wedstrijden op gravel (13-2). Zowel op gras als op hardcourt won Federer vaker.
Ik vind/vond dat Djokovic als hij terug in vorm komt en een paar slams erbij pakt wél in aanmerking komt om hoger ingeschaald te worden dan Federer. Hij kon Nadal en Federer beiden op hun favoriete ondergrond meermaals kloppen, heeft tegen beiden een positieve H2H. Zijn jaren 2011 en 2015 vind ik daarbij historisch sterk. Maar 12 slams zijn nog een beetje te weinig.
Rini dankjewel.
pi_179770058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Persoonlijk sla ik Federer een stukje hoger aan. Hij behaalde 19 slams op ondergronden waar de concurrentie voor hem veel groter is dan voor Nadal op gravel. Nadal heeft op 2, 3 sterke jaren van Djokovic na op gravel nooit noemenswaardige tegenstand gehad. Die 11 titels zijn historisch, maar daarbuiten won hij de 3 overige slams maar 6 keer in totaal. Federer won 3 slams 5, 6 en 8 keer.
De H2H vertekent ook. Van de 23-15 voor Nadal zitten 15 wedstrijden op gravel (13-2). Zowel op gras als op hardcourt won Federer vaker.
Ik vind/vond dat Djokovic als hij terug in vorm komt en een paar slams erbij pakt wél in aanmerking komt om hoger ingeschaald te worden dan Federer. Hij kon Nadal en Federer beiden op hun favoriete ondergrond meermaals kloppen, heeft tegen beiden een positieve H2H. Zijn jaren 2011 en 2015 vind ik daarbij historisch sterk. Maar 12 slams zijn nog een beetje te weinig.
Ja maar toch.
Federer is the best player in history - no other player has ever had such quality." - Rafael Nadal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')