Nu dat je het zegt, dat is wel waar jaquote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:48 schreef DerekB het volgende:
Wat mij ook altijd opvalt in reclame's is dat vrouwen altijd super en geweldig zijn en de mannen de grootste sukkels.
Let er maar eens op, het klopt elke keer weer.
Ben je ook nog een blanke man?quote:
Ook dat nog jaquote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:58 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ben je ook nog een blanke man?
Want dan ben je de meest gediscrimineerde bevolkingsgroep heb ik gehoord.
Klopt.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:43 schreef Plompzakker het volgende:
Beter maken ze slechte zelfbedachte grappen in reclames
Ik word er ongewild mee geconfronteerd.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:43 schreef Plompzakker het volgende:
Beter maken ze slechte zelfbedachte grappen in reclames
Ja, kennelijk had hij zich bekeerd nadat hij kinderen had gekregen.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
Die reclame van die nieuwe vriend van je vader is wel
Als je pa door een bedrijf uitgescholden wordt voor homo...
Ach knul, teveel realisme voor je?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:48 schreef DerekB het volgende:
Wat mij ook altijd opvalt in reclame's is dat vrouwen altijd super en geweldig zijn en de mannen de grootste sukkels.
Let er maar eens op, het klopt elke keer weer.
Van mij hoeft er soberso geen seksualiteit in.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:59 schreef Leandra het volgende:
Je had liever gehad dat ze in reclames geforceerd bleven doen alsof er alleen maar heteroseksualiteit bestaat?
Juist niet realistisch.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ach knul, teveel realisme voor je?
Lijkt mij wel beter, ja.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:59 schreef Leandra het volgende:
Je had liever gehad dat ze in reclames geforceerd bleven doen alsof er alleen maar heteroseksualiteit bestaat?
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Van mij hoeft er soberso geen seksualiteit in.
Op het moment dat je een gezin neerzet in een reclame krijg je een vorm van seksualiteit.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Van mij hoeft er soberso geen seksualiteit in.
Ja, die waren wel geslaagd.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens.
FA-reclames van vroeger..
Snap ik. Maar ik het erg het idee dat ze ermee willen scoren. Dat is wat me eraan stoort. Zo van "Kijk ons eens ruimdenkend zijn."quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het moment dat je een gezin neerzet in een reclame krijg je een vorm van seksualiteit.
Of ga je erbij vertellen dat die twee vrouwen geen seksuele relatie met elkaar hebben maar zussen zijn van wie de man van de een is overleden en de man van de ander er met zijn secretaresse vandoor ging en ze nu samen de kinderen opvoeden, in het voormalig ouderlijk huis, waar opa en oma nog in een mantelzorgwoning op het erf wonen?
Naar van jou.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voordat ik mij erger aan reclames ben ik al weggezapt.
Prachtig toch.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Naar van jou.
Die arme bedrijven betalen duur geld om een naar hun mening geweldige boodschap over te brengen, kijk jij niet... jij kost dus geld maar zonder resultaat
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Daarom kosten mijn aankopen meer geld.
Dan gebruiken ze maar goedkoop geld. De Venezolaanse Peso bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Naar van jou.
Die arme bedrijven betalen duur geld om een naar hun mening geweldige boodschap over te brengen, kijk jij niet... jij kost dus geld maar zonder resultaat
Misschien zijn ze dat gewoon wel.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Snap ik. Maar ik het erg het idee dat ze ermee willen scoren. Dat is wat me eraan stoort. Zo van "Kijk ons eens ruimdenkend zijn."
Ik betwijfel het. Hun grootste zorg is denk ik om veel te verkopen.quote:
Nee hoor, het is om bekrompen mensen te choqueren zodat ze het over hun product gaan hebben, al dan niet negatief.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Snap ik. Maar ik het erg het idee dat ze ermee willen scoren. Dat is wat me eraan stoort. Zo van "Kijk ons eens ruimdenkend zijn."
Ik weet niet eens welk product het is.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:32 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nee hoor, het is om bekrompen mensen te choqueren zodat ze het over hun product gaan hebben, al dan niet negatief.
Wat dat betreft is het nóóit goed. Alleen maar het klassieke heterobeeld tonen is fout, maar diversiteit tonen eveneens. Tja.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:59 schreef Leandra het volgende:
of waarin de blanke vrouw met een neger samen isquote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:39 schreef Federer-fan het volgende:
Irritant vind ik dat, van die politieke correctheid in reclames. Vandaag weer een van een meisje dat in de kleedkamer een ander meisje ten huwelijk vraagt. Of die ene waarin ze het hebben over "die nieuwe vriend van je vader". Of die waarin een meisje in een bus of trein haar duimen opsteekt naar een pasgetrouwd lesbisch stel. Ik vind het zo geforceerd dat ze dat in reclames verwerken.
Ja, inderdaad. Wat ik grappig vind, is dat mensen over homoseksualiteit en dergelijke vaak zeggen dat ze 'heel tolerant' zijn. Maar dat betekent dat ze zich eraan storen; je 'duldt' het. Dus het woord 'tolerant' is niet van toepassing.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 17:40 schreef Mr.Worldwide het volgende:
[..]
of waarin de blanke vrouw met een neger samen is
Ik weet het niet hoor, volgens mij ligt dit aan jou. Ik ken echt niemand die bij een commercial helemaal zit uit te denken wie met wie het nu gedaan heeft.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het moment dat je een gezin neerzet in een reclame krijg je een vorm van seksualiteit.
Of ga je erbij vertellen dat die twee vrouwen geen seksuele relatie met elkaar hebben maar zussen zijn van wie de man van de een is overleden en de man van de ander er met zijn secretaresse vandoor ging en ze nu samen de kinderen opvoeden, in het voormalig ouderlijk huis, waar opa en oma nog in een mantelzorgwoning op het erf wonen?
Ik snap TS wel. Daarnaast, waarom is de reclamewereld zo traag om homoseksualiteit te verwerken? Kon best wat eerder.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 15:59 schreef Leandra het volgende:
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:20 schreef LXIV het volgende:
Als je reclames kijkt is het alsof er geen 20 normale mensen meer rondlopen in Nederland.
Dit inderdaad. En er moet straks natuurlijk ook een transgender bij.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:34 schreef faf het volgende:
Een bedrijf probeert normaal met reclames in te spelen op ondersteuning van nieuwe ontwikkelingen in de maatschappij ("kijk wij horen erbij" of "kijk wij zijn er ook voor gezinnen").
Of 4/5 van Nederland koopt al bij hun en proberen gekke niche markten te veroveren, of ze proberen echt een gek ideaalbeeld door onze strot te duwen...
Net of er in de provincie zoveel gemixte huwelijken gesupport worden of homo's zo goddelijk worden onthaald..
Je sig.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:22 schreef LXIV het volgende:
Af en toe denk ik wel eens: 'Wordt hier nu reclame voor tandpasta of voor omvolking gemaakt?'
Ik kijk liever niet maar om nou elke keer gedurende het reclameblok de tv uit te zetten, het geluid uit te zetten of weg te lopen vind ik te veel gedoe.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:33 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die anno 2018 nog fucking reclame op fucking tv kijken
Nee, en vooral met als doel dat iedereen de 'juiste' mening heeft.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:36 schreef LelijKnap het volgende:
Reclames, onderwijs, seksuele voorlichting, films, series, muziekvideo's, instructieboekjes, handleidingen, productverpakkingen... geen middel blijft ongebruikt teneinde het gestelde doel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |