Je bent continu zelf de enige die er cultuur en ras bij haalt hoor. Het lijkt me wel logisch dat we hier in Nederland een beetje uitgaan van de Nederlandse manieren.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:02 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Niet eens alleen ouderwets, is ook mijn cultuur, mijn normen en waarden. Ik ben beetje verkaasd maar blijf Chinees.
Maar blijkbaar staat niemand hier open voor andere hoe culturen het doen en alleen de typische Nederlandse cultuur is ‘goed’
Sowieso zijn er wel nuttigere dingen om je druk om te maken dan een beetje geld.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is me uiteindelijk een rotzorg wie wat betaalt. Leven is hier toch goedkoop zat
Met z'n tweeën zonder te betalen keihard wegrennen tot je in het park of op de berg bent en daar dan in het gras wilde sex hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:47 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sowieso zijn er wel nuttigere dingen om je druk om te maken dan een beetje geld.
Ik ben er alleen nog niet uit of je nou beter kan betalen of splitten
Ik haal het erbij omdat het dus een rol speelt van hoe ik ben, hoe ik dingen zie.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je bent continu zelf de enige die er cultuur en ras bij haalt hoor.
Ik vind je onafhankelijk van je afkomst een beetje merkwaardig omgaan met het betalen van een date en de verwachting daarin.
Maar goed, dat zal mijn half Hongaarse inslag zijn.
Dat je met mij naar de Efteling gaatquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:49 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik haal het erbij omdat het dus een rol speelt van hoe ik ben, hoe ik dingen zie.
Dat mag je vinden, iedereen is anders toch?
Wat ik niet snap waarom de discussie weer begint terwijl het gister al is afgelopen. Ik accepteer hoe jullie denken, en ik heb daar ook begrip voor. Meningen verschillen nou eenmaal, wat willen jullie verder nog van mij horen?
Dat het je spijt dat je het fout had, dat Krea het altijd goed heeft en dat je het in het vervolg beter zult doen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:49 schreef Angel-Joy het volgende:
wat willen jullie verder nog van mij horen?
Dat is jouw karakter en doen en laten prima, maar cultuur nee.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:49 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik haal het erbij omdat het dus een rol speelt van hoe ik ben, hoe ik dingen zie.
Dat mag je vinden, iedereen is anders toch?
Wat ik niet snap waarom de discussie weer begint terwijl het gister al is afgelopen. Ik accepteer hoe jullie denken, en ik heb daar ook begrip voor. Meningen verschillen nou eenmaal, wat willen jullie verder nog van mij horen?
Wel goed om elkaar te leren kennen in de cel daarna voor diefstal en een zedenmisdrijfquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Met z'n tweeën zonder te betalen keihard wegrennen tot je in het park of op de berg bent en daar dan in het gras wilde sex hebben.
Schrijf je snel in voor die actie dan, misschien worden we aan elkaar gekoppeldquote:
Sure, wat jij zegt hierbovenquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat het je spijt dat je het fout had, dat Krea het altijd goed heeft en dat je het in het vervolg beter zult doen.
Hoezo cultuur nee? Waarom is dat niet cultuurgebonden?quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat is jouw karakter en doen en laten prima, maar cultuur nee.
[..]
Wel goed om elkaar te leren kennen in de cel daarna voor diefstal en een zedenmisdrijf
Geef wat steekwoorden dan. Kunnen we de koppelkans vergrotenquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:54 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Schrijf je snel in voor die actie dan, misschien worden we aan elkaar gekoppeld
[..]
Sure, wat jij zegt hierboven
Sommige zijn het met je eens. Je blijft zelf ook alleen maar focussen op de negatieve reacties. "ermee stoppen" is iets dat ook vanuit jezelf kan komenquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:53 schreef Angel-Joy het volgende:
Is echt typisch fok gedrag soms, met z’n allen iemand bashen omdat diegene anders is/denkt, terwijl wat ik zeg niet eens zo gek is, zat vrouwen en mannen die er ook zo over denken. En ja, ook zat vrouwen en mannen die heel anders denken.
Door 10x jouw mening over mij te herhalen ga je niks veranderen. I’m just saying.
Hashtag fok, hashtag leeftijd is maar een getalquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:55 schreef Faxie het volgende:
[..]
Geef wat steekwoorden dan. Kunnen we de koppelkans vergroten
Ik reageer alleen op de mensen die dingen anders inzien, maar vragen voor mij hebben. Zo lang iedereen maar het op een normale manier doet vind ik het prima.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:56 schreef rival het volgende:
[..]
Sommige zijn het met je eens. Je blijft zelf ook alleen maar focussen op de negatieve reacties. "ermee stoppen" is iets dat ook vanuit jezelf kan komen
Helemaal niks als het goed is.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:59 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik voel me er zelf niet prettig bij als een man alles betaalt, maar wat boeit mij het nou of een ander dat wel prettig vindt?
Ondertussen heb jij in je laatste 10 posts ook telkens hetzelfde gezegd. Dus weet niet of dat nu echt helptquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:53 schreef Angel-Joy het volgende:
Door 10x jouw mening over mij te herhalen ga je niks veranderen. I’m just saying.
Dan zeg ik schoorvoetend en verlegen: Ok dan...quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:00 schreef rival het volgende:
[..]
Helemaal niks als het goed is.
Hoe pak je dat zelf aan wanneer hij erop staat te betalen?
Omdat er binnen culturen zoveel verschillende mensen zijn die er allen een andere keuze op nahouden hoe hij/zij ermee omgaan?quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:55 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Hoezo cultuur nee? Waarom is dat niet cultuurgebonden?
Spanning en sensatie bieden, altijd succesquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat is jouw karakter en doen en laten prima, maar cultuur nee.
[..]
Wel goed om elkaar te leren kennen in de cel daarna voor diefstal en een zedenmisdrijf
Ja idd nu je het zegt. Ga jullie negeren vanaf nuquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ondertussen heb jij in je laatste 10 posts ook telkens hetzelfde gezegd. Dus weet niet of dat nu echt helpt
Welke actie?quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:54 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Schrijf je snel in voor die actie dan, misschien worden we aan elkaar gekoppeld
[..]
Sure, wat jij zegt hierboven
Dan vindt ze hem een conservatieve lul en is het einde datequote:Op donderdag 31 mei 2018 15:00 schreef rival het volgende:
[..]
Helemaal niks als het goed is.
Hoe pak je dat zelf aan wanneer hij erop staat te betalen?
It's a trapquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:00 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik stel altijd voor om te splitten, pas als het wat meer is dan wat dates, mag hij betalen
https://www.efteling.com/nl/specials/sprookjesdatequote:Op donderdag 31 mei 2018 15:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Welke actie?Ik ben eftelingfanaat
Ooit meisje op eerste date meegenomen naar de Efteling. Vliegtuig naar Eindhoven, door naar de Efteling, nachtje overnacht in het eftelinghotel en weer terug naar Bulgarije
Ik haat jequote:Op donderdag 31 mei 2018 15:06 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
https://www.efteling.com/nl/specials/sprookjesdate
Als je aangeeft dat je geïnteresseerd bent in een man, kan je samen met faxie dagje Efteling doen
Artikel 1 Algemeenquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:06 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
https://www.efteling.com/nl/specials/sprookjesdate
Als je aangeeft dat je geïnteresseerd bent in een man, kan je samen met faxie dagje Efteling doen
Pardon. Dagje bromance met Dven is sowieso 100% fun. Date kan vaak verkeerd lopenquote:
Ik denk dat we ruzie gaan krijgenquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:10 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Pardon. Dagje bromance met Dven is sowieso 100% fun. Date kan vaak verkeerd lopen![]()
Plus hij kan jouw wingman zijn
Aan haar reactie te zien snapt ze het gewoon goed.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan vindt ze hem een conservatieve lul en is het einde date
Doe je toch alsof je hier woont. Zo lang je maar zelf jouw vliegticket betaalt lijkt me geen enkel probleemquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Artikel 1 Algemeen
1.1 Elk in Nederland woonachtig persoon die 18 jaar of ouder is, is gerechtigd aan deze Actie deel te nemen.
bepaalde dingen zijn gewoon cultuur.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:02 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Omdat er binnen culturen zoveel verschillende mensen zijn die er allen een andere keuze op nahouden hoe hij/zij ermee omgaan?
In het dagelijks leven ben ik best aangenaam en relaxed al zeg ik het zelf.quote:
Dat gaat tegen mijn goudeerlijke principes in.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:11 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Doe je toch alsof je hier woont. Zo lang je maar zelf jouw vliegticket betaalt lijkt me geen enkel probleem
Heb je dat van mensen gehoord, of is dat je eigen interpretatie van jezelf?quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:12 schreef Dven het volgende:
[..]
In het dagelijks leven ben ik best aangenaam en relaxed al zeg ik het zelf.
Ik ook toevalligquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:12 schreef Dven het volgende:
[..]
In het dagelijks leven ben ik best aangenaam en relaxed al zeg ik het zelf.
Beidequote:Op donderdag 31 mei 2018 15:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Heb je dat van mensen gehoord, of is dat je eigen interpretatie van jezelf?
It's a datequote:
Willen dat de man betaald ook dan? Daar ging het toch over, ze trekt zelf die kaart van cultuur.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:11 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
bepaalde dingen zijn gewoon cultuur.
Ja, dat is cultuur ja.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:17 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Willen dat de man betaald ook dan? Daar ging het toch over, ze trekt zelf die kaart van cultuur.
OT: Zou zoiets als dat van die efteling nooit doen via zon programma, komt een beetje overals je ziel verkopen met al die voorwaarden erbij.
Meld je aan voor die actie danquote:
Lekker makkelijk, "is mijn cultuur" roepen en het is klaar.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:11 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
bepaalde dingen zijn gewoon cultuur.
Het kan toch voor elke cultuur van toepassing zijn. Betalen voor een date is toch niet iets specifiek Chinees.quote:
Nou je bent op een West Europese manier aan het daten want je bent geintegreerd en modern Maar als het op betalen aankomt dan volg je ineens jouw traditionele cultuur.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:37 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoelt met shoppen? Klinkt heel naar. Mannen zijn geen objecten voor zover ik het weet.
Nee, dat staat er niet, het is alleen een cultureel iets, waardoor je een bepaalde voorkeur hebt of bepaalde normen en waarden die in andere culturen minder aanwezig zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:35 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, "is mijn cultuur" roepen en het is klaar.![]()
Jahoor, het https://forum.fok.nl aagje meldt!quote:
Zeggen dat alle Marokkanen/Chinezen/Friezen hetzelfde zijn, is niet hetzelfde als zeggen dat iets bij een bepaalde cultuur hoort.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het kan toch voor elke cultuur van toepassing zijn. Betalen voor een date is toch niet iets specifiek Chinees.
Zelfde als zeggen dat elke Marrokaan crimineel is en dat dat cultuur is. Nee, gewoon nee.
Ik snap je niet helemaal, wat is west Europese manier van daten dan? Dat ik geïntegreerd ben klopt, dat staat los van daten vind ik, moet gewoon gebeuren vind ik als je in een ander land woont voor een lange periode.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou je bent op een West Europese manier aan het daten want je bent geintegreerd en modern Maar als het op betalen aankomt dan volg je ineens jouw traditionele cultuur.
Dat noemen ze shoppen. Kijken welke ingredienten van beide culturen je het beste uitkomen.
In sommige dingen, ook dingen die niet cultuurgebonden zijn, pas je je gemakkelijker aan.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou je bent op een West Europese manier aan het daten want je bent geintegreerd en modern Maar als het op betalen aankomt dan volg je ineens jouw traditionele cultuur.
Dat noemen ze shoppen. Kijken welke ingredienten van beide culturen je het beste uitkomen.
quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of het goed of slecht is, is subjectief. Of het hypocriet is, echter niet.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:02 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Niet eens alleen ouderwets, is ook mijn cultuur, mijn normen en waarden. Ik ben beetje verkaasd maar blijf Chinees.
Maar blijkbaar staat niemand hier open voor andere hoe culturen het doen en alleen de typische Nederlandse cultuur is ‘goed’
Of het hypocriet is is net zo subjectief als of het goed of slecht is...quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:03 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Of het goed of slecht is, is subjectief. Of het hypocriet is, echter niet.
Ik vind het overigens geen enorm probleem of zo.
Sommige mensen moeten gewoon de definities opzoeken van hypocriet, cultuur, en er is keertje echt open staan voor andere culturen, mensen leren kennen van verschillende culturen. Vragen stellen ipv mensen aanvallen. Tuurlijk gaan sommige mensen denken dat alle Marokkanen criminelen zijn omdat ze zelf alleen maar met Nederlanders omgaan en alles op tv of internet zien.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:03 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Of het goed of slecht is, is subjectief. Of het hypocriet is, echter niet.
Ik vind het overigens geen enorm probleem of zo.
'gastjes'? Dat klinkt op de een of andere manier denigrerend. Bedoel je het ook zo, of zit er verder geen waardeoordeel achter?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het voordeel is natuurlijk wel dat je als vrouw alle keuze hebt en dus ook voldoende gastjes die het geen enkel probleem vinden.
Meeste allochtonen vinden het geen problemen hoor. (Aziaten, turken, Marokkanen)quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het voordeel is natuurlijk wel dat je als vrouw alle keuze hebt en dus ook voldoende gastjes die het geen enkel probleem vinden.
Precies wat ik ook dacht. Alsof die mannen wanhopig zijn ofzo omdat ze met mij (of met een vrouw zoals ik) willen datenquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:14 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
'gastjes'? Dat klinkt op de een of andere manier denigrerend. Bedoel je het ook zo, of zit er verder geen waardeoordeel achter?
Sommige mensen moeten zich eens niet zo verstoppen achter cultuurquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:10 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten gewoon de definities opzoeken van hypocriet, cultuur, en er is keertje echt open staan voor andere culturen, mensen leren kennen van verschillende culturen. Vragen stellen ipv mensen aanvallen. Tuurlijk gaan sommige mensen denken dat alle Marokkanen criminelen zijn omdat ze zelf alleen maar met Nederlanders omgaan en alles op tv of internet zien.
Maar hey dat is slechts mijn mening ook.
Maar onder wat valt betalen voor een date dan, daar begon het toch mee. Wat maakt dat Chinese cultuur?quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:44 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Zeggen dat alle Marokkanen/Chinezen/Friezen hetzelfde zijn, is niet hetzelfde als zeggen dat iets bij een bepaalde cultuur hoort.
En ook niet hetzelfde als zeggen dat het niet in andere culturen of bij mensen in wiens cultuur het niet 'normaal' is, voorkomt.
Hoezo verstop ik me achter cultuur? Omdat ik het benoem? Omdat het een deel van mij is?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:16 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten zich eens niet zo verstoppen achter cultuur
De meeste Fok!ers hier lijken wel behoorlijk Penny-wise en Pound-foolish jaquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:15 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Meeste allochtonen vinden het geen problemen hoor. (Aziaten, turken, Marokkanen)
Heel veel Nederlanders overigens ook niet, vooral hier uit randstad, alleen op fok zie ik opeens mensen die er zó fel op tegen zijn
Het valt onder meerdere culturen, niet alleen Chinese. Het valt ook deels onder opvoeding. Niet alles is zwart wit.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:17 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar onder wat valt betalen voor een date dan, daar begon het toch mee. Wat maakt dat Chinese cultuur dan?
Wat denk jij simpel zegquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:16 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten zich eens niet zo verstoppen achter cultuur
Omdat je ermee aan komt zwaaien, en dat de man maar mag betalen en dat je het later (als dat ooit komt en het na date 3 niet afgekapt wordt door jou), wel terug zal betalen. Edit: op een andere manier.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:17 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Hoezo verstop ik me achter cultuur? Omdat ik het benoem? Omdat het een deel van mij is?
Kom met argumenten ipv aannames. Dat je je aangesproken voelt zegt al genoeg
Of iets of iemand hypocriet is kun je gewoon met feiten aantonen, maar leuk geprobeerd hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:07 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Of het hypocriet is is net zo subjectief als of het goed of slecht is...
Ik ga hier niet eens meer op in, hoe jij denkt is té grappig. ‘Terug betalen’. Man man man.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:20 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Omdat je ermee aan komt zwaaien, en dat de man maar mag betalen en dat je het later (als dat ooit komt en het na date 3 niet afgekapt wordt door jou), wel terug zal betalen.
de man betaalt. Hoe leg je uit dat dat bij een cultuur hoort?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:17 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar onder wat valt betalen voor een date dan, daar begon het toch mee. Wat maakt dat Chinese cultuur?
Mannen die niet alles betalen op dates zijn gierig, maar als jij hetzelfde doet ben je dat niet, volgens jou. De definitie van hypocrisie is vrij duidelijk.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:10 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten gewoon de definities opzoeken van hypocriet, cultuur, en er is keertje echt open staan voor andere culturen, mensen leren kennen van verschillende culturen. Vragen stellen ipv mensen aanvallen. Tuurlijk gaan sommige mensen denken dat alle Marokkanen criminelen zijn omdat ze zelf alleen maar met Nederlanders omgaan en alles op tv of internet zien.
Maar hey dat is slechts mijn mening ook.
Sommige dingen zijn simpel, mensen maken het zichzelf alleen verrekte lastig, door allerlei dingen erbij te slepen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:19 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Wat denk jij simpel zeg
Mijn mening
Meer waardeoordeel dan: "zou het zelf niet prettig vinden" zit er niet achter.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:14 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
'gastjes'? Dat klinkt op de een of andere manier denigrerend. Bedoel je het ook zo, of zit er verder geen waardeoordeel achter?
Ik geloof je op je woord.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:15 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Meeste allochtonen vinden het geen problemen hoor. (Aziaten, turken, Marokkanen)
Heel veel Nederlanders overigens ook niet, vooral hier uit randstad, alleen op fok zie ik opeens mensen die er zó fel op tegen zijn
Jij wil beweren dat hypocrisie niet gewoon een mening is?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:20 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Of iets of iemand hypocriet is kun je gewoon met feiten aantonen, maar leuk geprobeerd hoor.
Vrouwen met allerlei traditionele leefregeltjes dat zal met mij sowieso nooit werken dus dat zal ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:59 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]![]()
Als je ook maar iets van de Chinese cultuur kent, weet je dat het voor niemand (nou ja kinderen uitgezonderd) bepaald gratis is qua cultureel voorgeschreven verplichtingen.
Ik ken AJ trouwens niet maar een beetje meer medelevendheid is wel op zijn plaats.![]()
Als je niet kunt opbrengen om je Chinese vriendin een beetje te ontlasten van de Nederlandse financiële lasten (zodat ze haar portie kan doen voor 'chinese verplichtingen') kun je maar beter ver van blijven. Het is in de regel niet zo dat dat optioneel voor ze is (al zouden ze er vanaf willen).
Als partner-zijnde krijg je daar genoeg voor terug als je eenmaal geaccepteerd bent. Je moest bijvoorbeeld eens weten hoeveel gemengde stellen hypotheekvrij zijn omdat de Chinese schoonfamilie flink heeft bijgelegd. Daar krijgt de gemiddelde Hollandse familie de hik van.
Je opmerking komt op mij dan ook een beetje over van "ik date jou, maar die cultuur/normen/waarde van je laat je maar thuis".
Waarom blijf je erop doorgaan als je het nutteloos vindt dan?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:22 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn simpel, mensen maken het zichzelf alleen verrekte lastig, door allerlei dingen erbij te slepen.
En daardoor ontstaat een (in mijn ogen), nutteloze discussie over cultuur én afkomst..
Dat beweer ik inderdaad, ja.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:23 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat hypocrisie niet gewoon een mening is?
Ik wist niet eens dat AJ een Chinees is. Ik vond haar opvatting over wie er moet betalen bij dates en in een relatie vreemd. Vervolgens begint ze zelf over cultuur en trekt de racisme kaart.quote:
Je komt zelf aankakken met dat jij eenmaal in een relatie andere dingen "zal" betalen.. Eerst zien, dan gelovenquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:21 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens meer op in, hoe jij denkt is té grappig. ‘Terug betalen’. Man man man.
Jij bent zeker zo’n eentje die ¤10 terug vraagt na eerste date omdat ze je daarna niet meer wil zien
Maar dat is toch ook het puntquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:21 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
de man betaalt. Hoe leg je uit dat dat bij een cultuur hoort?
Hoezo trek ik perse een kaart? Ik leg jullie juist uit waarom ik zo denk, waarom mijn opvattingen zo zijn, en dat is gerelateerd aan mijn afkomst en cultuur. Mag dat niet benoemd worden ofzo?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat AJ een Chinees is. Ik vond haar opvatting over wie er moet betalen bij dates en in een relatie vreemd. Vervolgens begint ze zelf over cultuur en trekt de racisme kaart.
Wie denkt er nu simpel?
Ik heb niet alles gelezen en ik zeg niets tegen of over jou.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat AJ een Chinees is. Ik vond haar opvatting over wie er moet betalen bij dates en in een relatie vreemd. Vervolgens begint ze zelf over cultuur en trekt de racisme kaart.
Wie denkt er nu simpel?
Uiteindelijk moet iedereen zelf weten hoe men zich gedraagt, of men nou traditioneel of modern is. De vraag is alleen of anderen ermee akkoord gaan.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:25 schreef chroestjov het volgende:
Ik vind dat er een verschil bestaat tussen 'traditionele' vrouwen en 'moderne' vrouwen, voor traditionele vrouwen (als ze zich daar ook daadwerkelijk naar gedragen, niet enkel in woord) vind ik het vrij logisch dat ze niet betalen, maar moderne vrouwen en vrouwen die enkel in woorden traditioneel zijn, horen wat mij betreft gewoon mee te betalen. Vrouwen die erop staan dat anderen alles voor ze betalen terwijl er in hun dagelijkse gedrag weinig traditie is terug te vinden, kunnen deze reactie van mij verwachten:
[ afbeelding ]
Niemand vraagt je ook om met zo’n vrouw te gaan. Waarom betrekt ieder man het gelijk tot zichzelf: ik ga niet met dit en dat.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrouwen met allerlei traditionele leefregeltjes dat zal met mij sowieso nooit werken dus dat zal ook niet gebeuren.
quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:00 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik stel altijd voor om te splitten, pas als het wat meer is dan wat dates, mag hij betalen
Zou met je trouwen!quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:00 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Dan zeg ik schoorvoetend en verlegen: Ok dan...![]()
![]()
Maar dan zeg jij toch gewoon: Ik doe hier niet aan mee?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook het punt
Ik vind, verwachten van een man dat hij standaard betaald als hij je op date vraagt de verkeerde insteek om op date te gaan. Of dat nou cultuur is of niet.
Uiteindelijk is een klik hebben en alles daaromheen veel belangrijker lijkt mij, maar ieder zijn haar ding.
Dat probeer ik al 2 dagen lang uit te leggen, dat iedereen anders is. Iedereen knapt af op verschillende dingen. Maar tevergeefs.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Maar dan zeg jij toch gewoon: Ik doe hier niet aan mee?
Niemand zegt toch dat dat niet mag?
En je kan toch ook afknappen op iemand die niet wil betalen, of die alleen maar goedkope dingen wil doen, omdat geld, of een krent, of iemand die juist heel veel geld uitgeeft.. Je kan overal op afknappen, en dat mag gewoon, zo fijn
het ding is, dat het dat in een individualistische cultuur wel zo is. Dat het verstoppen is want het zijn je eigen keuzes. Dat is ook cultuur, namelijk een individualistische cultuurquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:28 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gelezen en ik zeg niets tegen of over jou.
Ik vind de reactie mbt verstoppen achter cultuur simpel. Dingen die je aangeleerd zijn, leer je niet altijd even gemakkelijk af, of je wil ze niet afleren, prima. Dat je het raar vindt, ook prima, maar gaan roepen dat mensen zich verstoppen achter cultuur terwijl wat ik heb gelezen puur een uitleg is voor waarom ze zo denkt, vind ik vreemd.
Ik heb niet het idee dat ze daar geen begrip voor heeft. Ze doet er niet aan mee, maar dat is toch haar keuze? (Wat ook prima in een individualistische cultuur past, eigen keuzequote:Op donderdag 31 mei 2018 16:32 schreef Allures het volgende:
[..]
het ding is, dat het dat in een individualistische cultuur wel zo is. Dat het verstoppen is want het zijn je eigen keuzes. Dat is ook cultuur, namelijk een individualistische cultuur
Dus als je begrip hebt voor de 'blik' vanuit culturen waarbij het niet optioneel is om sommige dingen los te laten, moet je ook begrip hebben voor de 'blik' vanuit de individualistische cultuur
Je kunt niet cultuurrelativistisch en cultuurabsolutistisch tegelijk zijnsorry ik vind dat dus hilarisch
Yup, iedereen heeft zijn haar voorkeuren. Gewoon een eisenlijstje bij de hand en gaan.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Maar dan zeg jij toch gewoon: Ik doe hier niet aan mee?
Niemand zegt toch dat dat niet mag?
En je kan toch ook afknappen op iemand die niet wil betalen, of die alleen maar goedkope dingen wil doen, omdat geld, of iemand die juist heel veel geld uitgeeft.. Je kan overal op afknappen, stinken, geen kin hebben, altijd het woordje duh gebruiken als je iets zegt dat heel logisch is, je moeder steevast Ma noemen terwijl hij haar drie keer gezien heeft, en dat mag gewoon, zo fijn
Meestal heeft het niets met eisen te maken, maar is het gewoon die klik die mensen maar niet schijnen te begrijpen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:35 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Yup, iedereen heeft zijn haar voorkeuren. Gewoon een eisenlijstje bij de hand en gaan.
Waar heb ik geen begrip voor? Volgens mij heb ik meerdere keren aangegeven bij verschillende users: ik begrijp jouw punt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:32 schreef Allures het volgende:
[..]
het ding is, dat het dat in een individualistische cultuur wel zo is. Dat het verstoppen is want het zijn je eigen keuzes. Dat is ook cultuur, namelijk een individualistische cultuur
Dus als je begrip hebt voor de 'blik' vanuit culturen waarbij het niet optioneel is om sommige dingen los te laten, moet je ook begrip hebben voor de 'blik' vanuit de individualistische cultuur
Je kunt niet cultuurrelativistisch en cultuurabsolutistisch tegelijk zijnsorry ik vind dat dus hilarisch
Dus wij mogen/moeten mee met haar cultuur, alleen met de onze wil ze niet en dan is het ineens wél een keuzequote:Op donderdag 31 mei 2018 16:34 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat ze daar geen begrip voor heeft. Ze doet er niet aan mee, maar dat is toch haar keuze?
ik heb het toch ook tegen jou? (En indirect een aantal anderen maar heb geen zin om een lijstje te gaan maken of zo)quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:34 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat ze daar geen begrip voor heeft. Ze doet er niet aan mee, maar dat is toch haar keuze? (Wat ook prima in een individualistische cultuur past, eigen keuze)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |