Nou je bent op een West Europese manier aan het daten want je bent geintegreerd en modern Maar als het op betalen aankomt dan volg je ineens jouw traditionele cultuur.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:37 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoelt met shoppen? Klinkt heel naar. Mannen zijn geen objecten voor zover ik het weet.
Nee, dat staat er niet, het is alleen een cultureel iets, waardoor je een bepaalde voorkeur hebt of bepaalde normen en waarden die in andere culturen minder aanwezig zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:35 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, "is mijn cultuur" roepen en het is klaar.![]()
Jahoor, het https://forum.fok.nl aagje meldt!quote:
Zeggen dat alle Marokkanen/Chinezen/Friezen hetzelfde zijn, is niet hetzelfde als zeggen dat iets bij een bepaalde cultuur hoort.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het kan toch voor elke cultuur van toepassing zijn. Betalen voor een date is toch niet iets specifiek Chinees.
Zelfde als zeggen dat elke Marrokaan crimineel is en dat dat cultuur is. Nee, gewoon nee.
Ik snap je niet helemaal, wat is west Europese manier van daten dan? Dat ik geïntegreerd ben klopt, dat staat los van daten vind ik, moet gewoon gebeuren vind ik als je in een ander land woont voor een lange periode.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou je bent op een West Europese manier aan het daten want je bent geintegreerd en modern Maar als het op betalen aankomt dan volg je ineens jouw traditionele cultuur.
Dat noemen ze shoppen. Kijken welke ingredienten van beide culturen je het beste uitkomen.
In sommige dingen, ook dingen die niet cultuurgebonden zijn, pas je je gemakkelijker aan.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou je bent op een West Europese manier aan het daten want je bent geintegreerd en modern Maar als het op betalen aankomt dan volg je ineens jouw traditionele cultuur.
Dat noemen ze shoppen. Kijken welke ingredienten van beide culturen je het beste uitkomen.
quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of het goed of slecht is, is subjectief. Of het hypocriet is, echter niet.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:02 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Niet eens alleen ouderwets, is ook mijn cultuur, mijn normen en waarden. Ik ben beetje verkaasd maar blijf Chinees.
Maar blijkbaar staat niemand hier open voor andere hoe culturen het doen en alleen de typische Nederlandse cultuur is ‘goed’
Of het hypocriet is is net zo subjectief als of het goed of slecht is...quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:03 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Of het goed of slecht is, is subjectief. Of het hypocriet is, echter niet.
Ik vind het overigens geen enorm probleem of zo.
Sommige mensen moeten gewoon de definities opzoeken van hypocriet, cultuur, en er is keertje echt open staan voor andere culturen, mensen leren kennen van verschillende culturen. Vragen stellen ipv mensen aanvallen. Tuurlijk gaan sommige mensen denken dat alle Marokkanen criminelen zijn omdat ze zelf alleen maar met Nederlanders omgaan en alles op tv of internet zien.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:03 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Of het goed of slecht is, is subjectief. Of het hypocriet is, echter niet.
Ik vind het overigens geen enorm probleem of zo.
'gastjes'? Dat klinkt op de een of andere manier denigrerend. Bedoel je het ook zo, of zit er verder geen waardeoordeel achter?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het voordeel is natuurlijk wel dat je als vrouw alle keuze hebt en dus ook voldoende gastjes die het geen enkel probleem vinden.
Meeste allochtonen vinden het geen problemen hoor. (Aziaten, turken, Marokkanen)quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het voordeel is natuurlijk wel dat je als vrouw alle keuze hebt en dus ook voldoende gastjes die het geen enkel probleem vinden.
Precies wat ik ook dacht. Alsof die mannen wanhopig zijn ofzo omdat ze met mij (of met een vrouw zoals ik) willen datenquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:14 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
'gastjes'? Dat klinkt op de een of andere manier denigrerend. Bedoel je het ook zo, of zit er verder geen waardeoordeel achter?
Sommige mensen moeten zich eens niet zo verstoppen achter cultuurquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:10 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten gewoon de definities opzoeken van hypocriet, cultuur, en er is keertje echt open staan voor andere culturen, mensen leren kennen van verschillende culturen. Vragen stellen ipv mensen aanvallen. Tuurlijk gaan sommige mensen denken dat alle Marokkanen criminelen zijn omdat ze zelf alleen maar met Nederlanders omgaan en alles op tv of internet zien.
Maar hey dat is slechts mijn mening ook.
Maar onder wat valt betalen voor een date dan, daar begon het toch mee. Wat maakt dat Chinese cultuur?quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:44 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Zeggen dat alle Marokkanen/Chinezen/Friezen hetzelfde zijn, is niet hetzelfde als zeggen dat iets bij een bepaalde cultuur hoort.
En ook niet hetzelfde als zeggen dat het niet in andere culturen of bij mensen in wiens cultuur het niet 'normaal' is, voorkomt.
Hoezo verstop ik me achter cultuur? Omdat ik het benoem? Omdat het een deel van mij is?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:16 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten zich eens niet zo verstoppen achter cultuur
De meeste Fok!ers hier lijken wel behoorlijk Penny-wise en Pound-foolish jaquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:15 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Meeste allochtonen vinden het geen problemen hoor. (Aziaten, turken, Marokkanen)
Heel veel Nederlanders overigens ook niet, vooral hier uit randstad, alleen op fok zie ik opeens mensen die er zó fel op tegen zijn
Het valt onder meerdere culturen, niet alleen Chinese. Het valt ook deels onder opvoeding. Niet alles is zwart wit.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:17 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar onder wat valt betalen voor een date dan, daar begon het toch mee. Wat maakt dat Chinese cultuur dan?
Wat denk jij simpel zegquote:Op donderdag 31 mei 2018 16:16 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten zich eens niet zo verstoppen achter cultuur
Omdat je ermee aan komt zwaaien, en dat de man maar mag betalen en dat je het later (als dat ooit komt en het na date 3 niet afgekapt wordt door jou), wel terug zal betalen. Edit: op een andere manier.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:17 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Hoezo verstop ik me achter cultuur? Omdat ik het benoem? Omdat het een deel van mij is?
Kom met argumenten ipv aannames. Dat je je aangesproken voelt zegt al genoeg
Of iets of iemand hypocriet is kun je gewoon met feiten aantonen, maar leuk geprobeerd hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:07 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Of het hypocriet is is net zo subjectief als of het goed of slecht is...
Ik ga hier niet eens meer op in, hoe jij denkt is té grappig. ‘Terug betalen’. Man man man.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:20 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Omdat je ermee aan komt zwaaien, en dat de man maar mag betalen en dat je het later (als dat ooit komt en het na date 3 niet afgekapt wordt door jou), wel terug zal betalen.
de man betaalt. Hoe leg je uit dat dat bij een cultuur hoort?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:17 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar onder wat valt betalen voor een date dan, daar begon het toch mee. Wat maakt dat Chinese cultuur?
Mannen die niet alles betalen op dates zijn gierig, maar als jij hetzelfde doet ben je dat niet, volgens jou. De definitie van hypocrisie is vrij duidelijk.quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:10 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten gewoon de definities opzoeken van hypocriet, cultuur, en er is keertje echt open staan voor andere culturen, mensen leren kennen van verschillende culturen. Vragen stellen ipv mensen aanvallen. Tuurlijk gaan sommige mensen denken dat alle Marokkanen criminelen zijn omdat ze zelf alleen maar met Nederlanders omgaan en alles op tv of internet zien.
Maar hey dat is slechts mijn mening ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |