Naja, het maakt mij verder ook niet uit.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind dat niet noodzakelijkerwijs in tegenspraak met elkaar.... als het ze niets interesseert dan kan ik me best voorstellen dat ze gezegd hebben; "je doet maar wat je niet laten kunt, maar we betalen er niet voor en helpen ook niet"
Je hebt van die mensen die vinden dat het een jungle moet zijn, maakt niet uit wat er in de tuin groeit, als het maar groeit.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ze komen nooit in hun tuin, die heg interesseert ze om die reden niet, maar als jij een nieuwe schutting gaat plaatsen komen ze ineens wel in de tuin en gaan ze zelfs de moeite nemen om nieuwe klimop te planten en er plantenbakken aan te hangen?
Volgens mij gaat het niet om het verwijderen zonder toestemming, maar maakt de helft van het topic daar een punt van?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, het maakt mij verder ook niet uit.
Maar het is opvallend dat TS daar nu ineens een passage over toevoegt terwijl het al een paar pagina's om het verwijderen zonder toestemming gaat.
Gewoon lekker een heg neer flikkeren dan en netjes jullie kant bijhouden.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:13 schreef _Dizzy_ het volgende:
Nog 1 keer dan:
het geld maakt me geen FUCK uit, nadat we met de buren gesproken hebben maanden geleden was het al lang duidelijk dat we het compleet zelf moesten betalen. Vervelend, maar het is zo.
Het ENIGE dat ik wilde weten is of de buren dan de schutting mogen gebruiken. WANT ze hebben her en der aangegeven dat ze er dan plantenbakken aan gaan hangen, en dat ze er WEER klimop tegen aan gaan planten.
DAT WILLEN WIJ DUS NIET.....
Deze klimop heg staat exact in het midden geplant, op een helling, dus hij helt automatisch naar onze kant, hij staat hier ook al 35 jaar.
Ik ben VOORDAT de heg eruit ging meerdere malen naar de buren geweest, gevraagd of ze hem aub wilden snoeien, kleiner maken, weg doen.... wat dan ook. Steeds 0 op rekest, want ze kwamen nooit buiten (hun tuin is een jungle) dus die heg kon ze niets interesseren. Ook aangegeven dat we graag een schutting wilden plaatsen, hier ook geen interesse naar. Ze wilde eigenlijk gewoon niks, gewoon laten zoals het is. Dat was geen optie voor ons.
Tijdens het laatste gesprek ook aangeven dat wij dan de heg eruit gingen halen, vonden ze best, zolang ze niet hoefde te betalen.
Wat is dus gewoon niet wil is dat er weer klimop tegen aangezet word, want ze snoeien nooit en houden niets bij.
Is dit nu echt zo gek??
Klopt.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet om het verwijderen zonder toestemming, maar maakt de helft van het topic daar een punt van?
Ditquote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon lekker een heg neer flikkeren dan en netjes jullie kant bijhouden.
DAN moet je DIT niet als TOPICTITEL gebruiken:quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:13 schreef _Dizzy_ het volgende:
Nog 1 keer dan:
het geld maakt me geen FUCK uit, nadat we met de buren gesproken hebben maanden geleden was het al lang duidelijk dat we het compleet zelf moesten betalen. Vervelend, maar het is zo.
Het ENIGE dat ik wilde weten is of de buren dan de schutting mogen gebruiken. WANT ze hebben her en der aangegeven dat ze er dan plantenbakken aan gaan hangen, en dat ze er WEER klimop tegen aan gaan planten.
Deze klimop heg staat exact in het midden geplant, op een helling, dus hij helt automatisch naar onze kant, hij staat hier ook al 35 jaar.
Ik ben VOORDAT de heg eruit ging meerdere malen naar de buren geweest, gevraagd of ze hem aub wilden snoeien, kleiner maken, weg doen.... wat dan ook. Steeds 0 op rekest, want ze kwamen nooit buiten (hun tuin is een jungle) dus die heg kon ze niets interesseren. Ook aangegeven dat we graag een schutting wilden plaatsen, hier ook geen interesse naar. Ze wilde eigenlijk gewoon niks, gewoon laten zoals het is. Dat was geen optie voor ons.
Tijdens het laatste gesprek ook aangeven dat wij dan de heg eruit gingen halen, vonden ze best, zolang ze niet hoefde te betalen.
Wat is dus gewoon niet wil is dat er weer klimop tegen aangezet word, want ze snoeien nooit en houden niets bij.
Is dit nu echt zo gek??
Nog even een keer langs gaan wat hun er van vinden, waarschijnlijk boeit het ze niet maar altijd fijn als ze dat zelf zo gezegd hebben.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:42 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dit
Langs de plantenhal of soortgelijks voor wat cheapass snelgroeiende conifeerachtige shit en binnen het jaar is de boel dicht.
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:43 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
DAN moet je DIT niet als TOPICTITEL gebruiken:
Buren willen niet meebetalen aan schutting
quote:Op maandag 28 mei 2018 17:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je kan toch niet verwachten dat ze meebetalen als jullie besluiten de huidige erfafscheiding eruit te slopen.
Precies, maar TS is zelfs nog zo brutaal om geld te gaan "eisen"' bij de buren.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:27 schreef Carlos93 het volgende:
Als ik die buren van je was geweest, had ik om een vergoeding gevraagd bij jullie. Je hebt tenslotte de afscheiding zelf moedwillig verwijderd zonder overleg.
Regel maar dat er weer wat staat, want van wie heb jij de toestemming gekregen om het te verwijderen, als het op de erfafscheiding staat?
Dit lijkt me een perfect advies!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 21:47 schreef Peter het volgende:
TS, paal en draad op de grens zetten als erfafscheiding en dan aan jullie kant daar tegenaan een schutting. Dan is de erfgrens duidelijk en moeten ze van jouw schutting geheel op jouw grond afblijven.
Lijkt mij het meest simpele.
Zet de schutting volledig op je eigen grond, probleem opgelost.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:13 schreef _Dizzy_ het volgende:
Waarom denk je dat een schutting geen onroerende zaak is? Ik denk namelijk van wel en daarom is een woningbouwvereniging deels eigenaar van een schutting als deze op beide percelen staat. Een erfafscheiding hoeft namelijk niet persé duurzaam met de grond verankerd te zijn, maar kan ook onroerend zijn als deze naar de aard en inrichting bedoeld is om duurzaam ter plaatse te blijven. Woningbouwvereniging was dus ook voor de helft eigenaar van de haag die er stond.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:19 schreef quirina het volgende:
[..]
Woningbouwverenigingen zijn nooit eigenaar van een schutting, tenzij ze er zelf eentje van steen diep verankerd in de grond hebben zitten. En zij ervoor betaald hebben.
Hier krijg je van de woningbouw een muurtje van twee meter vanaf het huis de tuin in. De rest is voor de huurder. Je KAN via de woningbouw een schutting laten plaatsen maar dan gaat ook je huur omhoog.quote:Op woensdag 30 mei 2018 09:02 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een schutting geen onroerende zaak is? Ik denk namelijk van wel en daarom is een woningbouwvereniging deels eigenaar van een schutting als deze op beide percelen staat. Een erfafscheiding hoeft namelijk niet persé duurzaam met de grond verankerd te zijn, maar kan ook onroerend zijn als deze naar de aard en inrichting bedoeld is om duurzaam ter plaatse te blijven. Woningbouwvereniging was dus ook voor de helft eigenaar van de haag die er stond.
Daarnaast zou TS de woningbouwstichting kunnen sommeren om de kosten voor erfafscheiding te delen via BW 5:49. TS dient sowieso met de woningbouwstichting te communiceren als ze deze route wil kiezen. Zij zijn namelijk eigenaar van woning en grond, en niet de huurders.
Als die heg op de erfafscheiding stond, kunnen de buren van TS of die woningbouwvereniging dan niet eisen dat hij hem terugplaatst of iets vervangends ervoor terug zet?quote:Op maandag 28 mei 2018 17:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik zou mijn buren ook in hun sop gaar laten koken als ze zonder overleg de schutting weg zouden halen.
Ja, inderdaad! Die paal en draad is ook heel fijn om klimop tegen aan te hangen. Erg lastig te verwijderen dan.quote:
Als het maar niet op de nieuwe schutting van TS groeit, en daar moeten ze van afblijven als deze op de grond van TS staat en niet op de erfgrens.quote:Op woensdag 30 mei 2018 09:57 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ja, inderdaad! Die paal en draad is ook heel fijn om klimop tegen aan te hangen. Erg lastig te verwijderen dan.
Dan nog mag TS een extra erfafscheiding plaatsen op de erfgrens waar de buren tevreden mee zijn. Ik hoop voor TS dat de buren werkelijk zo weinig om hun tuin geven als ze zegt, en niet gaan zeiken om deze ondoordachte en wederrechterlijke actie van TS.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het maar niet op de nieuwe schutting van TS groeit, en daar moeten ze van afblijven als deze op de grond van TS staat en niet op de erfgrens.
TS heeft volgens mij duidelijk gemaakt dat die hele schutting met klimop al een keer of wat bij hen in de tuin gedonderd is. Het interesseert de buren dus idd geen bal, want als je haag bij de buren in de tuin ligt en je bent daar tevreden mee dan geef je niets om je tuin, maar dan ben je ook gewoon een asociaal figuur dat zijn buren met jouw rotzooi laat zitten.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:30 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dan nog mag TS een extra erfafscheiding plaatsen op de erfgrens waar de buren tevreden mee zijn. Ik hoop voor TS dat de buren werkelijk zo weinig om hun tuin geven als ze zegt, en niet gaan zeiken om deze ondoordachte en wederrechterlijke actie van TS.
Dan hadden ze de groene afscheiding die ze hadden maar moeten onderhouden voor het geheel in de tuin van de buren viel, en anders direct nadat dat de eerste keer gebeurd was, om te voorkomen dat dat weer zou gebeuren.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat de buren dan gewoon weer een groene erfafscheiding aan hun kan willen. Ipv een paaltje met een armoedig draadje...
Hoezo wederrechtelijk?quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:30 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dan nog mag TS een extra erfafscheiding plaatsen op de erfgrens waar de buren tevreden mee zijn. Ik hoop voor TS dat de buren werkelijk zo weinig om hun tuin geven als ze zegt, en niet gaan zeiken om deze ondoordachte en wederrechterlijke actie van TS.
Afzeiken? Ik snap TS volledig hoor, en ik vind ook dat die buren niet moeten zeuren. Ik hoop gewoon dat de buren niet moeilijk gaan doen als ze erachter komen dat ze van de schutting af moeten blijven, want dat kunnen ze wel en dan gaan ze waarschijnlijk nog gelijk krijgen ook.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS heeft volgens mij duidelijk gemaakt dat die hele schutting met klimop al een keer of wat bij hen in de tuin gedonderd is. Het interesseert de buren dus idd geen bal, want als je haag bij de buren in de tuin ligt en je bent daar tevreden mee dan geef je niets om je tuin, maar dan ben je ook gewoon een asociaal figuur dat zijn buren met jouw rotzooi laat zitten.
En als jij dan niet zo per ongeluk de klimop van jouw schutting verwijdert kunnen ze daar niets tegen doen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:36 schreef ToT het volgende:
Als die buren echt zulke Tokkies zijn, zou ik wel verdere stappen ondernemen om te voorkomen dat ze weer klimop tegen de schutting zetten. Ik denk dat die 5 cm op eigen grond weinig zal uitmaken; dan zetten ze de klimop gewoon 5 cm van de schutting af, op hun eigen grond. En als dat dan "per ongeluk" tegen de schutting op klimt, tja....
Een huis kopen en dan een escalatie met de buren willen riskeren om 250 euro (hun deel).quote:Op maandag 28 mei 2018 17:17 schreef _Dizzy_ het volgende:
het totaal plaatje is ongeveer 500 Euro, dit is ons eerste koophuis, dus heel breed hebben we het ook niet, dus het had fijn geweest als ze wilde meewerken....
(EDIT) Wij zijn koop, hun zijn huur,
En waarom zou dat alleen het probleem zijn van de buren? Stond op een erfafscheiding, dus dan zou TS ook onderhoud aan die haag moeten plegen. Aan haar kant van de tuin.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan hadden ze de groene afscheiding die ze hadden maar moeten onderhouden voor het geheel in de tuin van de buren viel, en anders direct nadat dat de eerste keer gebeurd was, om te voorkomen dat dat weer zou gebeuren.
Le - zen :quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:40 schreef Justinn het volgende:
Je had al moeten overleggen voordat je oude haag ging verwijderen. Als mijn buren zonder overleg de oude erfafscheiding verwijderen, kunnen ze ook in de stront zakken.
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:13 schreef _Dizzy_ het volgende:
Aan jouw kant van de schutting kun je het gerust afknippen. Om het weg te knippen van de 5 cm grond die aan hun kant van de schutting zit; daarvoor moet je dan weer over hun land lopen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als jij dan niet zo per ongeluk de klimop van jouw schutting verwijdert kunnen ze daar niets tegen doen.
Nou ja, als je TS een wederrechtelijke actie verwijt dan klopt dat gewoon niet, ze stelt dat ze het er met de buren over gehad heeft en dat het hen niet kon schelen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:38 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Afzeiken? Ik snao TS volledig hoor, en ik vind ook dat die buren niet moeten zeuren. Ik hoop gewoon dat de buren niet moeilijk gaan doen als ze erachter komen dat ze van de schutting af moeten blijven, want dat kunnen ze wel en dan gaan ze waarschijnlijk nog gelijk krijgen ook.
Ja, en het gebrek aan onderhoud aan de kant van de buren veroorzaakte het probleem.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
En waarom zou dat alleen het probleem zijn van de buren? Stond op een erfafscheiding, dus dan zou TS ook onderhoud aan die haag moeten plegen. Aan haar kant van de tuin.
Le - zen :quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
En waarom zou dat alleen het probleem zijn van de buren? Stond op een erfafscheiding, dus dan zou TS ook onderhoud aan die haag moeten plegen. Aan haar kant van de tuin.
quote:Op maandag 28 mei 2018 17:25 schreef _Dizzy_ het volgende:
wij bleven hem aan onze kant zo klein mogelijk houden, maar aan hun kant werd het steeds dikker,
Oh, die laatste post heb ik inderdaad gemist. Excuses, TS!quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, als je TS een wederrechtelijke actie verwijt dan klopt dat gewoon niet, ze stelt dat ze het er met de buren over gehad heeft en dat het hen niet kon schelen.
Dat klopt ook helemaal. Ik zou zelf ook niet goed worden van dat soort figuren. Maar ze staan er wel mee in hun recht en ik denk dat TS daar wel rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan hadden ze de groene afscheiding die ze hadden maar moeten onderhouden voor het geheel in de tuin van de buren viel, en anders direct nadat dat de eerste keer gebeurd was, om te voorkomen dat dat weer zou gebeuren.
Dit.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:21 schreef Protoplanet het volgende:
Niet zo gek dat ze niet gaan betalen voor een schutting als ze huren
Heb je wel in overleg die oude eruit gesloopt?
?quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik vermoed dat de buren sowieso al een geschil hadden met de woningbouw over de haag die ze in hun maag gesplitst kregen.
Iedereen gaat er maar doodleuk van uit dat de buren die haag ooit hebben geplant terwijl hun gedrag impliceert dat ze er zelf ook niet blij mee zijn. Verwijderen kost hen geld wat ze wellicht niet hebben.quote:
En er is geen handig neefje met een zaag die het gedrocht aan de onderkant afzaagt?quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Iedereen gaat er maar doodleuk van uit dat de buren die haag ooit hebben geplant terwijl hun gedrag impliceert dat ze er zelf ook niet blij mee zijn. Verwijderen kost hen geld wat ze wellicht niet hebben.
Ehm nee? heb net crtl+F 'haag' gedaan en kom niets van die aard tegen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Iedereen gaat er maar doodleuk van uit dat de buren die haag ooit hebben geplant
Ik denk dat de buren het niet hun taak vinden. Vandaar het geschil met de woningbouw en de totale apathie wat betreft een oplossing.quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
En er is geen handig neefje met een zaag die het gedrocht aan de onderkant afzaagt?
Nah.... het is best een klus om klimop weg te krijgen, maar doodmaken is niet zo heel lastig, zeker niet als de basis in jouw tuin staat.
Ja je zou maar eens een topic lezen hè.quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Ehm nee? heb net crtl+F 'haag' gedaan en kom niets van die aard tegen.
Jij bent dus degene die er vanuit gaat dat men er vanuit gaat dat de buren ooit die haag hebben geplant.
Dat "geschil met de woningbouw" verzin je dus gewoon zelf.....quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik denk dat de buren het niet hun taak vinden. Vandaar het geschil met de woningbouw en de totale apathie wat betreft een oplossing.
Het beste voor TS lijkt mij de optie die al eerder voorbij kwam, een simpele erfafscheiding en dan een schutting op eigen grond.
Volgens mij wil TS vooral dat de buren de nieuwe schutting niet gaan gebruiken of weer meuk aan ophangen (al dan niet om het groeien van planten te ondersteunen), en is dat haar grootste probleem. En gezien de buren ook niet willen meebetalen aan die schutting zoekt ze nu naar manieren om te zorgen dat als zij de schutting toch helemaal moet betalen, de buren er ook geen gebruik van maken.quote:Op woensdag 30 mei 2018 12:01 schreef alopio het volgende:
Maar ik snap het probleem sowieso niet. Het gaat “maar” om 500 euro, en eigenlijk 250 euro die de buren dus niet willen betalen. Als ik het zo lees zijn het niet de makkelijkste buren, wil je daar echt een conflict mee om 250’euro?
En dan nog het plaatsen van die schutting. Je kan hem op eigen grond plaatsen (heb je alle recht toe) maar dan wordt jouw tuin dus kleiner, is dat wat je wil? Alleen maar zodat het dan “jouw schutting” is?
Ik zou gewoon naar de buren stappen, even melden dat je een nieuwe schutting gaat plaatsen op de erfafscheiding, en dat jij de kosten op je neemt (want het is al duidelijk dat zij niet de helft gaan betalen). Zo heb je en meer tuin voor jezelf, en een goede relatie met de buren die waarschijnlijk ook blij zijn dat er iets fatsoenlijks staat ipv die rot haag.
Neem een goede schutting (palen in beton storten) en dan kunnen de buren er gewoon een klimop ofzo tegenaan laten groeien, of bloembakken aan hangen, kan die schutting makkelijk hebben.
Gedaan, maar kan het alsnog niet vinden. Quote het gewoon even dan, anders ga ik er vanuit dat het weer een verzinsel van je is.quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja je zou maar eens een topic lezen hè.
Klopt hoor, maar dan ga je voet bij stuk houden als TS zijnde, en dan plaats je die schutting op je eigen grond zodat de buren er niks aan kunnen hangen. Maar wat schiet je ermee op? Jij een kleinere tuin, en een verstoorde relatie met je buren.quote:Op woensdag 30 mei 2018 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij wil TS vooral dat de buren de nieuwe schutting niet gaan gebruiken of weer meuk aan ophangen (al dan niet om het groeien van planten te ondersteunen), en is dat haar grootste probleem. En gezien de buren ook niet willen meebetalen aan die schutting zoekt ze nu naar manieren om te zorgen dat als zij de schutting toch helemaal moet betalen, de buren er ook geen gebruik van maken.
Scheelt welgeteld 0,6 m2 tuin. Nou, wat een hoop.quote:
In de eerste instantie komt het idd zeer kinderachtig over, maar blijkbaar gaat het om het feit dat de schutting door klimop en de haag van die buren vernaggeld is, en dat die buren dus niet willen meebetalen aan een nieuwe schutting, en ze willen als die nieuwe schutting er eenmaal staat er meteen WEER klimop tegenaan tyfen en er bloembakken aan ophangen. TS is (naast dat het oneerlijk overkomt) er bang voor dat dit de schutting in de loop der tijd langzaam maar zeker WEER naar de tyfus zal helpen. Die buren geven er geen neuk om en TS zit mogelijk over +/- 30 jaar (afhankelijk van de kwaliteit van de schutting) weer met de gebakken peren.quote:Op woensdag 30 mei 2018 14:11 schreef avotar het volgende:
Als je inderdaad zo kinderachtig wil doen, zet je hem een stukje op jullie tuin en mag je ze het verbieden.
Maar pas wel op met het slopen van andermans eigendom.
Ik heb het hier tegen een schutting (groeit bij de buren in de tuin). Ik vind het juist wel mooi als het de schutting helemaal bedekt!quote:Op woensdag 30 mei 2018 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Klimop is wel echt tinnef, hoerenzooi in de tuin. Moet je echt met wortel en tak alles verwijderen anders komt het altijd terug. Groeit ook snel.
In het bos is het wel mooi, hele bomen die verdwenen zijn onder de begroeiing ervan
Tussen twee huurwoningen zit geen kadastrale perceelgrens dus is het juridisch geen erfafscheiding... Houd je daar rekening mee?quote:Op woensdag 30 mei 2018 09:02 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een schutting geen onroerende zaak is? Ik denk namelijk van wel en daarom is een woningbouwvereniging deels eigenaar van een schutting als deze op beide percelen staat. Een erfafscheiding hoeft namelijk niet persé duurzaam met de grond verankerd te zijn, maar kan ook onroerend zijn als deze naar de aard en inrichting bedoeld is om duurzaam ter plaatse te blijven. Woningbouwvereniging was dus ook voor de helft eigenaar van de haag die er stond.
Daarnaast zou TS de woningbouwstichting kunnen sommeren om de kosten voor erfafscheiding te delen via BW 5:49. TS dient sowieso met de woningbouwstichting te communiceren als ze deze route wil kiezen. Zij zijn namelijk eigenaar van woning en grond, en niet de huurders.
Maar ts woont in een koopwoning.quote:Op woensdag 30 mei 2018 18:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Tussen twee huurwoningen zit geen kadastrale perceelgrens dus is het juridisch geen erfafscheiding... Houd je daar rekening mee?
Kan alsnog dat het perceel van een VvE is... Maar daar ga ik nu niet vanuit. Ik wil het wel ff melden voor de mensen die dit topic een-op-een toepassen op alle tuinen..quote:
De woningbouw heeft helemaal geen verplichting om voor erfafscheiding te zorgen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Kan alsnog dat het perceel van een VvE is... Maar daar ga ik nu niet vanuit. Ik wil het wel ff melden voor de mensen die dit topic een-op-een toepassen op alle tuinen..
De woningbouw kan dus simpelweg meebetalen aan de paal-en-draad afscheiding, dan hebben ze aan hun verplichting voldaan. Al hebben zij nooit toestemming verleend voor het weghalen van de oude erfafscheiding..
VVE bij een woonhuis?quote:Op woensdag 30 mei 2018 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Kan alsnog dat het perceel van een VvE is... Maar daar ga ik nu niet vanuit. Ik wil het wel ff melden voor de mensen die dit topic een-op-een toepassen op alle tuinen..
De woningbouw kan dus simpelweg meebetalen aan de paal-en-draad afscheiding, dan hebben ze aan hun verplichting voldaan. Al hebben zij nooit toestemming verleend voor het weghalen van de oude erfafscheiding..
Ik denk dat hij bedoelt dat het een appartementcomplex is (met tuinen voor appartementen op de begane grond), en dat TS en woningbouwcooperatie allebei een appartementsrecht hebben. Er is in dat geval geen kadastrale grens tussen de twee tuinen, maar ik denk wel dat het alsnog afzonderlijke erven zijn waarop het burenrecht van toepassing is.quote:
Als die schutting steeds omvalt op mijn grondgebied en daar dus last heb en de buren doen er niets aan als die op hun erfgrens staat had ik allang de woningbouw verwittigd dat ik last had van die schutting als hij steeds omvalt.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik zou mijn buren ook in hun sop gaar laten koken als ze zonder overleg de schutting weg zouden halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |