abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:04:25 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179488085
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:01 schreef alopio het volgende:
Maar ik snap het probleem sowieso niet. Het gaat “maar” om 500 euro, en eigenlijk 250 euro die de buren dus niet willen betalen. Als ik het zo lees zijn het niet de makkelijkste buren, wil je daar echt een conflict mee om 250’euro?

En dan nog het plaatsen van die schutting. Je kan hem op eigen grond plaatsen (heb je alle recht toe) maar dan wordt jouw tuin dus kleiner, is dat wat je wil? Alleen maar zodat het dan “jouw schutting” is?

Ik zou gewoon naar de buren stappen, even melden dat je een nieuwe schutting gaat plaatsen op de erfafscheiding, en dat jij de kosten op je neemt (want het is al duidelijk dat zij niet de helft gaan betalen). Zo heb je en meer tuin voor jezelf, en een goede relatie met de buren die waarschijnlijk ook blij zijn dat er iets fatsoenlijks staat ipv die rot haag.

Neem een goede schutting (palen in beton storten) en dan kunnen de buren er gewoon een klimop ofzo tegenaan laten groeien, of bloembakken aan hangen, kan die schutting makkelijk hebben.
Volgens mij wil TS vooral dat de buren de nieuwe schutting niet gaan gebruiken of weer meuk aan ophangen (al dan niet om het groeien van planten te ondersteunen), en is dat haar grootste probleem. En gezien de buren ook niet willen meebetalen aan die schutting zoekt ze nu naar manieren om te zorgen dat als zij de schutting toch helemaal moet betalen, de buren er ook geen gebruik van maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:11:38 #202
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_179488234
Njah je kan de buren niet verbieden om er wat op te hangen, ik zou mij daar ook echt geen zorgen over maken.

Wat ik wel zal begrijpen is dat als er weer zo'n haag uit de grond gestampt wordt, dat dat de huidige schutting van TS zal slopen, en dat TS dat liever voorkomt.

Heb je net die zwaar irritante haag eruit gesloopt en een dure schutting geplaatst zonder enige hulp van je buurtjes, groeit er weer zo'n irritante haag bij de buren die je huidige dure schutting weer sloopt.
Ik voorkom zoiets ook liever.
pi_179488479
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja je zou maar eens een topic lezen hè.
Gedaan, maar kan het alsnog niet vinden. Quote het gewoon even dan, anders ga ik er vanuit dat het weer een verzinsel van je is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2018 12:29:07 ]
pi_179488708
Koop een zichtbreeknet, daar kunnen de buren niks aan hangen.
pi_179488752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij wil TS vooral dat de buren de nieuwe schutting niet gaan gebruiken of weer meuk aan ophangen (al dan niet om het groeien van planten te ondersteunen), en is dat haar grootste probleem. En gezien de buren ook niet willen meebetalen aan die schutting zoekt ze nu naar manieren om te zorgen dat als zij de schutting toch helemaal moet betalen, de buren er ook geen gebruik van maken.
Klopt hoor, maar dan ga je voet bij stuk houden als TS zijnde, en dan plaats je die schutting op je eigen grond zodat de buren er niks aan kunnen hangen. Maar wat schiet je ermee op? Jij een kleinere tuin, en een verstoorde relatie met je buren.

Laat ze lekker die bloembakken eraan ophangen (wat ze toch niet doen want ik begrijp dat de buren niet echt van het tuinieren zijn) en plaats dat ding op de erf afscheiding. Scheelt een hoop ruimte en ergernis, want plaats je hem op je eigen grond dan ga je toch elke keer kijken of de buren niks aan je schutting hangen, en doen ze dat wel moet je weer een conflict aangaan met je buren. Nou geeft dat je dan veel woongenot?
  woensdag 30 mei 2018 @ 14:11:27 #206
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_179490356
Als je inderdaad zo kinderachtig wil doen, zet je hem een stukje op jullie tuin en mag je ze het verbieden.
Maar pas wel op met het slopen van andermans eigendom.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_179491004
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:42 schreef alopio het volgende:
Scheelt een hoop ruimte en ergernis
Scheelt welgeteld 0,6 m2 tuin. Nou, wat een hoop.

En ergernis hebben ze nu ook al en zullen ze weer krijgen als de erfafscheiding mandelig is/wordt/blijft. Met een eigen schutting voorkom je dat je in de toekomst weer moet overleggen met je buren, dan mag je geheel doen en laten wat je wilt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_179491223
quote:
6s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:11 schreef avotar het volgende:
Als je inderdaad zo kinderachtig wil doen, zet je hem een stukje op jullie tuin en mag je ze het verbieden.
Maar pas wel op met het slopen van andermans eigendom.
In de eerste instantie komt het idd zeer kinderachtig over, maar blijkbaar gaat het om het feit dat de schutting door klimop en de haag van die buren vernaggeld is, en dat die buren dus niet willen meebetalen aan een nieuwe schutting, en ze willen als die nieuwe schutting er eenmaal staat er meteen WEER klimop tegenaan tyfen en er bloembakken aan ophangen. TS is (naast dat het oneerlijk overkomt) er bang voor dat dit de schutting in de loop der tijd langzaam maar zeker WEER naar de tyfus zal helpen. Die buren geven er geen neuk om en TS zit mogelijk over +/- 30 jaar (afhankelijk van de kwaliteit van de schutting) weer met de gebakken peren.

¤500 naar de klote in 30 jaar tijd is toch wel mooi bijna 5 cent per dag! :P
Dan maar liever in spanning en onmin met de buren leven door de schutting 5 cm op je eigen grond te zetten en hen te verbieden er iets tegenaan te zetten of aan te hangen, maar voor al die spanningen en ellende spaar je wel weer mooi een stuiver per dag uit! *O*

Of eigenlijk een duppie; laten we zeggen dat het onder normale omstandigheden 30 jaar mee zou gaan en nu dus half zo lang.
pi_179491353
Zet zo'n bamboe scherm? Valt weinig aan op te hangen. En een klimop is toch wat anders dan een flinke Haag.

Mocht je geld te veel hebben bouw een muur waar aan weerszijden water van af valt (soort watervalletje) en zet het +/ 30cm op je eigen terrein. :P
  woensdag 30 mei 2018 @ 15:17:53 #210
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_179491446
Ik zou eerst een hekwerk met zichtbreeknet en/of worteldoek op de erfgrens zetten, en de gewenste schutting op eigen grond er naast.
Geen last van klimop of andere prullaria van de buren, en zelf zicht op een mooie schutting.
  woensdag 30 mei 2018 @ 15:20:17 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179491486
Klimop is wel echt tinnef, hoerenzooi in de tuin. Moet je echt met wortel en tak alles verwijderen anders komt het altijd terug. Groeit ook snel.
In het bos is het wel mooi, hele bomen die verdwenen zijn onder de begroeiing ervan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179491873
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Klimop is wel echt tinnef, hoerenzooi in de tuin. Moet je echt met wortel en tak alles verwijderen anders komt het altijd terug. Groeit ook snel.
In het bos is het wel mooi, hele bomen die verdwenen zijn onder de begroeiing ervan
Ik heb het hier tegen een schutting (groeit bij de buren in de tuin). Ik vind het juist wel mooi als het de schutting helemaal bedekt! :Y
Mijn vorige buren hadden het ook door de schutting heen, maar die is helemaal naar de klote gegaan.Ze hebben toen een soort ijzeren roosterwerk geplaatst wat beter bestand is tegen de klimop. Het grootste deel van de oude klimop stierf af na het verwijderen van de schutting en het snoeien van die klimop, maar ze hebben toen weer nieuwe geplant en dat groeide weer redelijk snel door dat rooster. Dat roosterwerk zou volgens hen tientallen jaren kunnen blijven staan met al dat klimop er doorheen. :)

Misschien ook een tip voor TS? :) Als de buren per sé toch klimop willen gaan plaatsen, kun je je er best zo op voorbereiden.
pi_179493764
Sjongejonge....

"Buurman, Buurvrouw, ik heb nog eens nagedacht over de erfafscheiding. Ik weet dat jullie niet mee willen betalen aan een nieuwe schutting en ik wil die kosten best op me nemen maar dan wil ik er absoluut geen klimop meer tegenaan."
"Ow, mag een plantenbakje dan nog wel?"
"Tuurlijk Buurvrouw, zo kinderachtig willen we toch niet met elkaar omgaan?" (!!!) "Hebben jullie misschien binnenkort een dagje vrij om de schutting samen te plaatsen? Sluiten we het af met een gezellige BBQ"

:)
pi_179494840
Ik vind het verhaal van TS iets te vaak aangepast worden. Dat maakt haar niet geloofwaardiger.

Als je een oude schutting hebt met hedera (klimop) blijft die wel staan/hangen op die klimop. Na dertig jaar zijn dat armdikke stammen die uit de grond komen. Als TS rigoureus aan het snoeien is geweest dan heeft ze mogelijk de stevigheid van die hedera ook weggehaald waardoor de schutting kon omvallen naar haar eigen kant toe.

Voor mij blijft het een eigen schuld verhaal. Die toestemming en overleg komt ze ook pas in post nr zoveel mee aan...
  woensdag 30 mei 2018 @ 18:48:22 #215
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_179495320
Kadaster de erfgrens laten afpalen.
IJzerdraad tussen de paaltjes.

Dan weet je zeker dat je op je eigen grond staat.
pi_179495485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:02 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat een schutting geen onroerende zaak is? Ik denk namelijk van wel en daarom is een woningbouwvereniging deels eigenaar van een schutting als deze op beide percelen staat. Een erfafscheiding hoeft namelijk niet persé duurzaam met de grond verankerd te zijn, maar kan ook onroerend zijn als deze naar de aard en inrichting bedoeld is om duurzaam ter plaatse te blijven. Woningbouwvereniging was dus ook voor de helft eigenaar van de haag die er stond.

Daarnaast zou TS de woningbouwstichting kunnen sommeren om de kosten voor erfafscheiding te delen via BW 5:49. TS dient sowieso met de woningbouwstichting te communiceren als ze deze route wil kiezen. Zij zijn namelijk eigenaar van woning en grond, en niet de huurders.
Tussen twee huurwoningen zit geen kadastrale perceelgrens dus is het juridisch geen erfafscheiding... Houd je daar rekening mee? ;)
dag
pi_179495513
Ik snap nu het succes van de Rijdende Rechter ;(
Het is wel een levendig topic.

TO heb je wellicht foto’s van de situatie?
Alius aliud dicit
pi_179495597
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Tussen twee huurwoningen zit geen kadastrale perceelgrens dus is het juridisch geen erfafscheiding... Houd je daar rekening mee? ;)
Maar ts woont in een koopwoning.
  woensdag 30 mei 2018 @ 19:13:21 #219
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_179495678
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dit dus
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_179495689
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Kan alsnog dat het perceel van een VvE is... Maar daar ga ik nu niet vanuit. Ik wil het wel ff melden voor de mensen die dit topic een-op-een toepassen op alle tuinen..

De woningbouw kan dus simpelweg meebetalen aan de paal-en-draad afscheiding, dan hebben ze aan hun verplichting voldaan. Al hebben zij nooit toestemming verleend voor het weghalen van de oude erfafscheiding..
dag
pi_179495938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:14 schreef Peter het volgende:

[..]

Kan alsnog dat het perceel van een VvE is... Maar daar ga ik nu niet vanuit. Ik wil het wel ff melden voor de mensen die dit topic een-op-een toepassen op alle tuinen..

De woningbouw kan dus simpelweg meebetalen aan de paal-en-draad afscheiding, dan hebben ze aan hun verplichting voldaan. Al hebben zij nooit toestemming verleend voor het weghalen van de oude erfafscheiding..
De woningbouw heeft helemaal geen verplichting om voor erfafscheiding te zorgen.
  woensdag 30 mei 2018 @ 19:38:18 #222
104963 ETA
European Travel Author
pi_179496038
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:14 schreef Peter het volgende:

[..]

VVE bij een woonhuis?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_179496096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:38 schreef ETA het volgende:

[..]

VVE bij een woonhuis?
Appertementencomplexje met benedenwoningen met een tuin kan prima.
dag
  woensdag 30 mei 2018 @ 19:41:23 #224
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_179496099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:38 schreef ETA het volgende:

[..]

VVE bij een woonhuis?
Ik denk dat hij bedoelt dat het een appartementcomplex is (met tuinen voor appartementen op de begane grond), en dat TS en woningbouwcooperatie allebei een appartementsrecht hebben. Er is in dat geval geen kadastrale grens tussen de twee tuinen, maar ik denk wel dat het alsnog afzonderlijke erven zijn waarop het burenrecht van toepassing is.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  vrijdag 1 juni 2018 @ 23:49:20 #225
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_179551269
Gewoon zelf de schutting aanschaffen en op de erfgrens zetten.
En verder gewoon de relatie niet verder op scherp zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')