Volgens mij wil TS vooral dat de buren de nieuwe schutting niet gaan gebruiken of weer meuk aan ophangen (al dan niet om het groeien van planten te ondersteunen), en is dat haar grootste probleem. En gezien de buren ook niet willen meebetalen aan die schutting zoekt ze nu naar manieren om te zorgen dat als zij de schutting toch helemaal moet betalen, de buren er ook geen gebruik van maken.quote:Op woensdag 30 mei 2018 12:01 schreef alopio het volgende:
Maar ik snap het probleem sowieso niet. Het gaat “maar” om 500 euro, en eigenlijk 250 euro die de buren dus niet willen betalen. Als ik het zo lees zijn het niet de makkelijkste buren, wil je daar echt een conflict mee om 250’euro?
En dan nog het plaatsen van die schutting. Je kan hem op eigen grond plaatsen (heb je alle recht toe) maar dan wordt jouw tuin dus kleiner, is dat wat je wil? Alleen maar zodat het dan “jouw schutting” is?
Ik zou gewoon naar de buren stappen, even melden dat je een nieuwe schutting gaat plaatsen op de erfafscheiding, en dat jij de kosten op je neemt (want het is al duidelijk dat zij niet de helft gaan betalen). Zo heb je en meer tuin voor jezelf, en een goede relatie met de buren die waarschijnlijk ook blij zijn dat er iets fatsoenlijks staat ipv die rot haag.
Neem een goede schutting (palen in beton storten) en dan kunnen de buren er gewoon een klimop ofzo tegenaan laten groeien, of bloembakken aan hangen, kan die schutting makkelijk hebben.
Gedaan, maar kan het alsnog niet vinden. Quote het gewoon even dan, anders ga ik er vanuit dat het weer een verzinsel van je is.quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja je zou maar eens een topic lezen hè.
Klopt hoor, maar dan ga je voet bij stuk houden als TS zijnde, en dan plaats je die schutting op je eigen grond zodat de buren er niks aan kunnen hangen. Maar wat schiet je ermee op? Jij een kleinere tuin, en een verstoorde relatie met je buren.quote:Op woensdag 30 mei 2018 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij wil TS vooral dat de buren de nieuwe schutting niet gaan gebruiken of weer meuk aan ophangen (al dan niet om het groeien van planten te ondersteunen), en is dat haar grootste probleem. En gezien de buren ook niet willen meebetalen aan die schutting zoekt ze nu naar manieren om te zorgen dat als zij de schutting toch helemaal moet betalen, de buren er ook geen gebruik van maken.
Scheelt welgeteld 0,6 m2 tuin. Nou, wat een hoop.quote:
In de eerste instantie komt het idd zeer kinderachtig over, maar blijkbaar gaat het om het feit dat de schutting door klimop en de haag van die buren vernaggeld is, en dat die buren dus niet willen meebetalen aan een nieuwe schutting, en ze willen als die nieuwe schutting er eenmaal staat er meteen WEER klimop tegenaan tyfen en er bloembakken aan ophangen. TS is (naast dat het oneerlijk overkomt) er bang voor dat dit de schutting in de loop der tijd langzaam maar zeker WEER naar de tyfus zal helpen. Die buren geven er geen neuk om en TS zit mogelijk over +/- 30 jaar (afhankelijk van de kwaliteit van de schutting) weer met de gebakken peren.quote:Op woensdag 30 mei 2018 14:11 schreef avotar het volgende:
Als je inderdaad zo kinderachtig wil doen, zet je hem een stukje op jullie tuin en mag je ze het verbieden.
Maar pas wel op met het slopen van andermans eigendom.
Ik heb het hier tegen een schutting (groeit bij de buren in de tuin). Ik vind het juist wel mooi als het de schutting helemaal bedekt!quote:Op woensdag 30 mei 2018 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Klimop is wel echt tinnef, hoerenzooi in de tuin. Moet je echt met wortel en tak alles verwijderen anders komt het altijd terug. Groeit ook snel.
In het bos is het wel mooi, hele bomen die verdwenen zijn onder de begroeiing ervan
Tussen twee huurwoningen zit geen kadastrale perceelgrens dus is het juridisch geen erfafscheiding... Houd je daar rekening mee?quote:Op woensdag 30 mei 2018 09:02 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een schutting geen onroerende zaak is? Ik denk namelijk van wel en daarom is een woningbouwvereniging deels eigenaar van een schutting als deze op beide percelen staat. Een erfafscheiding hoeft namelijk niet persé duurzaam met de grond verankerd te zijn, maar kan ook onroerend zijn als deze naar de aard en inrichting bedoeld is om duurzaam ter plaatse te blijven. Woningbouwvereniging was dus ook voor de helft eigenaar van de haag die er stond.
Daarnaast zou TS de woningbouwstichting kunnen sommeren om de kosten voor erfafscheiding te delen via BW 5:49. TS dient sowieso met de woningbouwstichting te communiceren als ze deze route wil kiezen. Zij zijn namelijk eigenaar van woning en grond, en niet de huurders.
Maar ts woont in een koopwoning.quote:Op woensdag 30 mei 2018 18:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Tussen twee huurwoningen zit geen kadastrale perceelgrens dus is het juridisch geen erfafscheiding... Houd je daar rekening mee?
Kan alsnog dat het perceel van een VvE is... Maar daar ga ik nu niet vanuit. Ik wil het wel ff melden voor de mensen die dit topic een-op-een toepassen op alle tuinen..quote:
De woningbouw heeft helemaal geen verplichting om voor erfafscheiding te zorgen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Kan alsnog dat het perceel van een VvE is... Maar daar ga ik nu niet vanuit. Ik wil het wel ff melden voor de mensen die dit topic een-op-een toepassen op alle tuinen..
De woningbouw kan dus simpelweg meebetalen aan de paal-en-draad afscheiding, dan hebben ze aan hun verplichting voldaan. Al hebben zij nooit toestemming verleend voor het weghalen van de oude erfafscheiding..
VVE bij een woonhuis?quote:Op woensdag 30 mei 2018 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Kan alsnog dat het perceel van een VvE is... Maar daar ga ik nu niet vanuit. Ik wil het wel ff melden voor de mensen die dit topic een-op-een toepassen op alle tuinen..
De woningbouw kan dus simpelweg meebetalen aan de paal-en-draad afscheiding, dan hebben ze aan hun verplichting voldaan. Al hebben zij nooit toestemming verleend voor het weghalen van de oude erfafscheiding..
Ik denk dat hij bedoelt dat het een appartementcomplex is (met tuinen voor appartementen op de begane grond), en dat TS en woningbouwcooperatie allebei een appartementsrecht hebben. Er is in dat geval geen kadastrale grens tussen de twee tuinen, maar ik denk wel dat het alsnog afzonderlijke erven zijn waarop het burenrecht van toepassing is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |