abonnement Unibet Coolblue
pi_178998221
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bottoms_up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B.ertha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cygne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AN.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data


In het vorige topic uitgezwaaid:

[ Bericht 1% gewijzigd door Kyara op 07-05-2018 23:34:34 ]
pi_178998249
Mooie afsluiter van het vorige topic is 'helaas' niet meer te quoten, hoeven we daar tenminste niet inhoudelijk op in te gaan :{w
  maandag 7 mei 2018 @ 21:13:00 #3
208890 June.
Seriously?
pi_178999293
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:38 schreef B.ertha het volgende:
Mooie afsluiter van het vorige topic is 'helaas' niet meer te quoten, hoeven we daar tenminste niet inhoudelijk op in te gaan :{w
Inderdaad, negeren is het beste.
Shine bright like a diamond.
  maandag 7 mei 2018 @ 21:14:21 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_178999321
Doe dat dan ook, dan haal ik het wel weg ;)
disclaimer
pi_179002663
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:38 schreef B.ertha het volgende:
Mooie afsluiter van het vorige topic is 'helaas' niet meer te quoten, hoeven we daar tenminste niet inhoudelijk op in te gaan :{w
Wil je mij uit de OP halen? Het is tijd, denk ik.

Veel succes aan alle dames en heren hier :*

En eresh, hoe was de test?
  Moderator maandag 7 mei 2018 @ 23:31:12 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179003302
Jeetje barrel dat is wel heel erg stom :( maar begrijp ik het nu goed dat je daardoor een paar maanden moet wachten? :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 7 mei 2018 @ 23:34:56 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179003381
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:01 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wil je mij uit de OP halen? Het is tijd, denk ik.

done!
pi_179006875
Barrel wat een verhaal :o. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel van begrijp maar de communicatie is in ieder geval echt waardeloos 8)7.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:50:49 #9
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179007386
Heel verhaal geschreven... verkeerd knopje * ploef * alles weg -O-

Anyway, er gaat idd het eea mis met de communicatie, maar voordeel is nu wel dat alles in 1 ziekenhuis is.. we twijfelden om naar leiderdorp te gaan voor deze poging, maar dan was het NOG lastiger geweest want 2 verschillende ziekenhuizen..

Dus , maar even kijken hoe het ziekenhuis dit allemaal oplost. Morgen eerst belafspraak met de gyn.. eens de vragen stellen die ik eerder had moeten stellen, en hoe het nou moet met de hysteroscopie die een beetje nutteloos was..

Dan weet ik wat meer over timing etc.. maar.. pfftt.. zo makkelijk als de eerste 2 pogingen gingen, zo lastig is de 3e geloof ik 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179007477
Barrel, ik vind het ook een heel sneu verhaal zoals het gaat. Als 10+-jarige schildklierpatient snap ik hem ook niet helemaal. Mij is ook verteld dat een TSH van 1 de wens is bij een zwangerschap. Dat ik dus overmedicatie ga krijgen alleen maar om er zeker van te zijn dat ons kindje genoeg schildklierhormoon krijgt, want mijn TSH is regelmatig fiks te hoog. Ook al betekend dat dat mijn FT4 door het dak heen gaat (het hormoon dat voor het 'dagelijks leven'-gevoel zorgt). Dus ik reken op zeker 12 weken bedrust bij zwangerschap, dan kan het alleen maar meevallen ;) Waarschijnlijk gaan we eind dit jaar beginnen met onze kinderwens. Het heeft al die jaren in de kast gestaan, maar mijn schildklier is nog steeds niet stabiel.

Ik heb nog nooit gehoord dat ze bij relatief gezonde mensen zonder schildklierproblemen, medicatie gaan geven om de TSH te verlagen. De normwaarden waren een paar jaar geleden 0,5-5, daarna is het gedaald naar 0,5-3. Mij is ook nog nooit verteld dat vruchtbaarheidsproblemen kunnen ontstaan als je TSH dus in het 3-5 gebied zit. Wel dat je bij een hypo vruchtbaarheidsproblemen kan krijgen, maar dan heb je dus en een verhoogd TSH en een verlaagd FT4 en klachten....
  dinsdag 8 mei 2018 @ 10:05:14 #11
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179007652
Het is bij mij wel zo dat dit , na 6 keer IUI en 2 ICSI/IVF pogingen de 3e ICSI poging wordt he?
Plus dat de vorige ICSI poging uitmondde in een miskraam.. plus ik ben 38.. geen 25 meer

Wij hebben er zelf voor gekozen om alles te laten onderzoeken om deze poging "perfect" te laten verlopen.. we hadden er ook zelf voor kunnen kiezen om deze poging gewoon net als de vorige poging te doen.. dus zonder bloedonderzoeken en hysteroscopy.
dus dat men nu de schildklier waarde omlaag wil krijgen vinden we op zich geen problem hoor.. liever dichter bij het "perfecte plaatje" met wat meer kansen dat het lukt dan weer een poging mislukt.. wij zijn meer van "we willen er alles aan gedaan hebben om het te laten lukken "

De communicatie en gang van zaken is gewoon niet helemaal handig ;) en dat frustreert even en dan is het heerlijk om het hier even van me af te schrijven :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179008301
Heeft iemand nog wat gehoord van RondeRotonde? Laatste wat ze schreef was volgens mij dat het niet goed ging met haar gezondheid aantal weken (maanden?) geleden.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 9 mei 2018 @ 12:07:17 #13
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179038306
Echo was net goed, mag starten met clomid O+. Volgende week controle of er wat rijpt en zo ja hoeveel.
  woensdag 9 mei 2018 @ 13:07:43 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179039325
go go go!! DE!

hier gesprek gehad met de arts,en wat meer duidelijkheid gekregen..
schildklier op zich is geen problem, wel in combi met de kinderwens.. TSH is ook niet het probleem, wel in combi met de antistoffen.. als ik niet meer zwanger wil worden dan kan ik evt stoppen met de medicijnen.. maar vooorlopig voel ik me er best OK bij ;)

hysteroscopy/ scratching is 3 maanden geldeg, mochten we uiteindelijk in augustus uitkomen dan kan een simplele scratch ook voldoen en hoeft er niet helemaal een hysteroscopy plaats te vinden.. dus.. voorlopig goed nieuws.. nu eens kijken of ik volgende week woensdag een afspraakBRIEF in de bus heb :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 9 mei 2018 @ 13:28:46 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179039706
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2018 13:07 schreef Barreltje het volgende:
go go go!! DE!

hier gesprek gehad met de arts,en wat meer duidelijkheid gekregen..
schildklier op zich is geen problem, wel in combi met de kinderwens.. TSH is ook niet het probleem, wel in combi met de antistoffen.. als ik niet meer zwanger wil worden dan kan ik evt stoppen met de medicijnen.. maar vooorlopig voel ik me er best OK bij ;)

hysteroscopy/ scratching is 3 maanden geldeg, mochten we uiteindelijk in augustus uitkomen dan kan een simplele scratch ook voldoen en hoeft er niet helemaal een hysteroscopy plaats te vinden.. dus.. voorlopig goed nieuws.. nu eens kijken of ik volgende week woensdag een afspraakBRIEF in de bus heb :P
Toch de antistoffen dus. Ik vond het al vreemd dat TSH een probleem zou zijn. Fijn dat het helderder geworden is en dat de medicatie goed gaat :) Succes met wachten op je brief...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 9 mei 2018 @ 19:49:13 #16
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179048304
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2018 13:07 schreef Barreltje het volgende:
go go go!! DE!

hier gesprek gehad met de arts,en wat meer duidelijkheid gekregen..
schildklier op zich is geen problem, wel in combi met de kinderwens.. TSH is ook niet het probleem, wel in combi met de antistoffen.. als ik niet meer zwanger wil worden dan kan ik evt stoppen met de medicijnen.. maar vooorlopig voel ik me er best OK bij ;)

hysteroscopy/ scratching is 3 maanden geldeg, mochten we uiteindelijk in augustus uitkomen dan kan een simplele scratch ook voldoen en hoeft er niet helemaal een hysteroscopy plaats te vinden.. dus.. voorlopig goed nieuws.. nu eens kijken of ik volgende week woensdag een afspraakBRIEF in de bus heb :P
Wanneer mogen jullie weer verder? :) En ik duim voor je brief, anders mag je de arts wel even een spoedcursusje hix gaan aanbevelen :P

De eerste clomid zit erin. Kom maar op met de eitjes volgende week 8-)
pi_179049089
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2018 13:07 schreef Barreltje het volgende:
go go go!! DE!

hier gesprek gehad met de arts,en wat meer duidelijkheid gekregen..
schildklier op zich is geen problem, wel in combi met de kinderwens.. TSH is ook niet het probleem, wel in combi met de antistoffen.. als ik niet meer zwanger wil worden dan kan ik evt stoppen met de medicijnen.. maar vooorlopig voel ik me er best OK bij ;)

Fijn dat je je ok voelt! Ik duim voor je dat deze poging gewoon straks wel helemaal succesvol verloopt!
  zondag 13 mei 2018 @ 08:05:26 #18
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_179126547
:* aan alle moeders hier die nog (steeds) geen kindje hebben om hen vandaag in het zonnetje te zetten. Dat dit maar de laatste keer mag zijn zonder baby :* :*
pi_179126561
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
:* aan alle moeders hier die nog (steeds) geen kindje hebben om hen vandaag in het zonnetje te zetten. Dat dit maar de laatste keer mag zijn zonder baby :* :*
Hier sluit ik me graag bij aan. Ook voor jullie een :* op deze moederdag
pi_179126569
Precies wat stroopwafelmeisje zegt lieve dames :*
♥ J & S
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 13 mei 2018 @ 08:23:07 #21
269689 crew  Viv
pi_179126614
Mijn gedachten zijn ook een beetje extra bij jullie vandaag. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 09:10:41 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179126903
Ik vind het heel lief maar voor mij persoonlijk is dit geen moeilijke dag :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179127590
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
:* aan alle moeders hier die nog (steeds) geen kindje hebben om hen vandaag in het zonnetje te zetten. Dat dit maar de laatste keer mag zijn zonder baby :* :*
Daar ben ik het zo mee eens. Ik heb hier niets aan toe te voegen. :*
pi_179128350
+1 op mijn voorgangers :* voor jullie op deze Moederdag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 13 mei 2018 @ 11:56:52 #26
269689 crew  Viv
pi_179129564
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 09:10 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het heel lief maar voor mij persoonlijk is dit geen moeilijke dag :)
In dat geval is het een hart onder de riem op een willekeurige druilerige zondag. :Y)
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 15:50:37 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179134119
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In dat geval is het een hart onder de riem op een willekeurige druilerige zondag. :Y)
Ook dat is niet op mij van toepassing, ik zit heerlijk in de zon in Kroatië ;) O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179135707
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In dat geval is het een hart onder de riem op een willekeurige druilerige zondag. :Y)
Of een mooie zonnige, zoals hier in het Noorden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 13 mei 2018 @ 20:43:51 #29
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179140225
Ik zit de hele dag al te twijfelen, reageren of niet. Maar ik doe het toch, lieve Majo, fijn dat het voor jou geen moeilijke dag is, maar voor mijn gevoel met je laatste antwoorden ben je een beetje aan het muggenziften. Andere doen moeite om hier wat liefs te zeggen voor alle meiden, moeilijk of niet moeilijk hebbend. Ipv zo te reageren, zeg dankjewel en laat het daar bij.

Ik heb dit jaar voor het eerst een Moederdag zonder dat ik instorte, het gemis en het gat zal blijven. Maar dit jaar was het goed zo.

Barreltje, fijn dat er nu meer duidelijkheid is :*

Ik las ergens nog dat kahlie toch ook gaat beginnen. Spannend :*

Eendje :* succes hopelijk snel resultaat met de clomid
Be happy with the little things in life
  zondag 13 mei 2018 @ 21:21:25 #30
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179141171
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
:* aan alle moeders hier die nog (steeds) geen kindje hebben om hen vandaag in het zonnetje te zetten. Dat dit maar de laatste keer mag zijn zonder baby :* :*
*;

Dankje Droomvrouwtje O+

Vandaag de laatste pil clomid ingenomen. Ik merk vooral dat mijn humeur nogal onderhevig is aan hormonen. Ik reageer uhm, fel :')
pi_179142831
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:43 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik zit de hele dag al te twijfelen, reageren of niet. Maar ik doe het toch, lieve Majo, fijn dat het voor jou geen moeilijke dag is, maar voor mijn gevoel met je laatste antwoorden ben je een beetje aan het muggenziften. Andere doen moeite om hier wat liefs te zeggen voor alle meiden, moeilijk of niet moeilijk hebbend. Ipv zo te reageren, zeg dankjewel en laat het daar bij.

Ik heb dit jaar voor het eerst een Moederdag zonder dat ik instorte, het gemis en het gat zal blijven. Maar dit jaar was het goed zo.

Barreltje, fijn dat er nu meer duidelijkheid is :*

Ik las ergens nog dat kahlie toch ook gaat beginnen. Spannend :*

Eendje :* succes hopelijk snel resultaat met de clomid
Thanks to you :*
En fijn dat je voor het eerst niet instortte vandaag.

Voor de anderen ook veel liefs, of je het nou een rotdag vond of niet.
En bedankt voor alle lieve woorden van de velen voor deze dag. Ik waardeerde ze enorm. O+

Ik vond het een waardeloze dag, met een dode moeder, een lege buik en de herinnering aan vorig jaar dat ik positief teste en het al veel te snel weer foute boel bleek.
Maar ook met de afgelopen weken.
Begonnen met hormoonspuiten en alles wat daar bij hoorde. Ik vond het best heftig.
Nu even rust aan mijn lijf - al doet de knoeperd van de blauwe plek me nog herinneren aan afgelopen twee weken.
Morgen weer een nieuwe dag, nieuwe moed.

Voor alle anderen ook veel moed.
Ik lees trouw mee, maar vind het soms nog best lastig mee te praten en aan te haken.
Maar er word meegeleefd. :*
  zondag 13 mei 2018 @ 23:09:01 #32
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179144243
An :* tip voor de blauwe plekken vsm heeft een crème die super werkt. Als je hem in de koelkast legt werkt hij nog heel verkoelend ook. Dat was hier echt een zegen, blauwe plekken van het prikken waren vaak pijnlijk/gevoelig
Be happy with the little things in life
  maandag 14 mei 2018 @ 07:11:54 #33
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179147130
Majo fijne vakantie
Dv en an een dikke :*

Cygne hoe gaat het spuiten? Je was begonnen toch?

Eendje hoop dat de clomid wat doet :*
pi_179147691
Snoenk, ja klopt! Gaat goed. Los van de prikwondjes weinig last tot nu toe.
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 09:05:51 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179147987
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:43 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik zit de hele dag al te twijfelen, reageren of niet. Maar ik doe het toch, lieve Majo, fijn dat het voor jou geen moeilijke dag is, maar voor mijn gevoel met je laatste antwoorden ben je een beetje aan het muggenziften. Andere doen moeite om hier wat liefs te zeggen voor alle meiden, moeilijk of niet moeilijk hebbend. Ipv zo te reageren, zeg dankjewel en laat het daar bij.

Ik heb dit jaar voor het eerst een Moederdag zonder dat ik instorte, het gemis en het gat zal blijven. Maar dit jaar was het goed zo.

Barreltje, fijn dat er nu meer duidelijkheid is :*

Ik las ergens nog dat kahlie toch ook gaat beginnen. Spannend :*

Eendje :* succes hopelijk snel resultaat met de clomid
Ik spreek voor mij persoonlijk hè? Het is heel lief die berichten maar zelf heb ik er gewoon niets mee. Dat anderen het wel fijn vinden staat daar weer los van :)

Wat naar dat deze dag voor jou wel zo rot is :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 14 mei 2018 @ 10:25:34 #36
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179149041
ik had juist gisteren echt een goede dag, ik was er zelf verbaasd over :D
Be happy with the little things in life
pi_179149278
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:43 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik heb dit jaar voor het eerst een Moederdag zonder dat ik instorte, het gemis en het gat zal blijven. Maar dit jaar was het goed zo.

Barreltje, fijn dat er nu meer duidelijkheid is :*

Ik las ergens nog dat kahlie toch ook gaat beginnen. Spannend :*

Eendje :* succes hopelijk snel resultaat met de clomid
Droomvrouwtje, fijn om te horen dat je merkte dat gisteren het verdriet een plekje krijgt/je het niet zo zwaar had.

Ik ga inderdaad beginnen, na augustus. Ik zie er echt heel erg tegen op, omdat de schildklier niet stabiel blijft en tegelijkertijd willen we heel graag. Het is super dubbel. Onze tijd raakt op om nog te blijven wachten en in augustus trouwen we :)
pi_179152014
Wat een lieve berichtjes hier voor Moederdag. Ik heb er zelf ook nog niet zoveel moeite mee, was vooral bezig met mijn eigen moeder. Lijkt me heel gek als Moederdag voor jezelf gevierd wordt, maar hopelijk gaan we dat nog meemaken!

Droomvrouwtje wat fijn dat je een goede dag had. Ik moet best vaak aan je denken, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat de wens echt bij een wens blijft en hoe je daarmee om moet gaan.

Succes prikkers! Ik heb tot nu toe weinig last. Pregnyl wel meer last van dan van de Fostimon. Morgen een echo om te kijken of er iets groeit.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 14 mei 2018 @ 13:02:15 #39
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179152166
Is het normaal dat je bij clomid ineens gewoon je eetlust kwijt bent? Het is niet erg hoor, want er mag nog wel wat gewicht af bij mij. Maar dit is wel heel bizar ineens, ik heb echt nergens meer trek in.
  maandag 14 mei 2018 @ 13:24:58 #40
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179152656
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:55 schreef Kirb het volgende:

Droomvrouwtje wat fijn dat je een goede dag had. Ik moet best vaak aan je denken, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat de wens echt bij een wens blijft en hoe je daarmee om moet gaan.

Eerlijk, ik kan het mij ook nog steeds niet voorstellen dat het dit is. Voor mij staat de deur, zolang ik nog in mijn vruchtbare jaren zit, gewoon nog op een kier. Ik weet nooit wat de toekomst mij nog gaat brengen. Ik probeer gewoon mijn leven te leven zoals ik eigenlijk al deed voordat we bezig waren met het hele ivf gebeuren.
Ik denk dat als ik straks de 40 voorbij ben hier waarschijnlijk heel anders in ga staan. Maar zo ver kijk ik niet.

Eendje, ik heb nooit clomid gebruikt, maar had wel last van bijwerkingen en soms wat dat idd verminderde eetlust en soms ook misselijk

Kirb, spannend.. ben benieuwd hoe het gaat deze ronde. Ik ga voor je duimen :*
Be happy with the little things in life
pi_179171012
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:24 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Eerlijk, ik kan het mij ook nog steeds niet voorstellen dat het dit is. Voor mij staat de deur, zolang ik nog in mijn vruchtbare jaren zit, gewoon nog op een kier. Ik weet nooit wat de toekomst mij nog gaat brengen. Ik probeer gewoon mijn leven te leven zoals ik eigenlijk al deed voordat we bezig waren met het hele ivf gebeuren.
Ik denk dat als ik straks de 40 voorbij ben hier waarschijnlijk heel anders in ga staan. Maar zo ver kijk ik niet.

Eendje, ik heb nooit clomid gebruikt, maar had wel last van bijwerkingen en soms wat dat idd verminderde eetlust en soms ook misselijk

Kirb, spannend.. ben benieuwd hoe het gaat deze ronde. Ik ga voor je duimen :*
Het lijkt me iets wat je nooit helemaal kunt afsluiten zo lang het leeftijdstechnisch wel zou kunnen. Zouden jullie nog overwegen toch nog een IVF poging te gaan doen in de toekomst? Hoef je natuurlijk niet te beantwoorden als 't te persoonlijk of gevoelig is :@ .

Eendje wanneer heb jij je echo?

Ik had vanmorgen een follikelmeting. Heb links een follikel van zo'n 12/13 mm en rechts 1 kleintje. Lijkt er toch weer 1 te worden. Donderdag weer terug.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 10:58:10 #42
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179171910
Kirb, wat willen ze het liefst? 1 of 2 follikels?

Helaas wil mijn man echt niet meer. Die heeft hier best wat klappen van gehad (geestelijk gezien dan) die was er eigenlijk na de 2e poging al klaar mee, maar hij vond het zonde om de vergoede pogingen niet te doen. Bij mijn man is nee ook echt nee, hij gaat daarin niet meer veranderen. Inmiddels vind hij zichzelf ook te oud worden (hij 45 ik 34)
Be happy with the little things in life
  dinsdag 15 mei 2018 @ 11:22:01 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179172304
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 10:05 schreef Kirb het volgende:


Ik had vanmorgen een follikelmeting. Heb links een follikel van zo'n 12/13 mm en rechts 1 kleintje. Lijkt er toch weer 1 te worden. Donderdag weer terug.
jullie zijn nu bezig met ivf/icsi toch?
hoe was de volgende ronde gegaan, ook 1 folikel?
( sorry ik heb het even niet op een rijtje :P )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179172817
Droomvrouwtje, wat jammer maar wel heel begrijpelijk dat je man niet meer wil. Lijkt me heel moeilijk om dan de keuze te maken ermee te stoppen.

Ik maak zelf al 1 eitje netjes elke maand, de bedoeling is dus eigenlijk 2 eitjes. Maar dat is lastig om voor elkaar te krijgen gaven ze in het ZH al aan.

Barreltje wij doen nog 2 IUI's :). Daarna gaan we denk ik door voor IVF (kan volgens mij net met de "score" van mijn vriend, dat horen we dan wel).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:41:37 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179173798
duidelijk Kirb.. ik was in de war omdat ik voor de icsi dezelfde hormonen krijg, vandaar :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179181156
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:50 schreef Kirb het volgende:
Droomvrouwtje, wat jammer maar wel heel begrijpelijk dat je man niet meer wil. Lijkt me heel moeilijk om dan de keuze te maken ermee te stoppen.

Ik maak zelf al 1 eitje netjes elke maand, de bedoeling is dus eigenlijk 2 eitjes. Maar dat is lastig om voor elkaar te krijgen gaven ze in het ZH al aan.

Barreltje wij doen nog 2 IUI's :). Daarna gaan we denk ik door voor IVF (kan volgens mij net met de "score" van mijn vriend, dat horen we dan wel).
Kirb, hoe kan het dan dat je met hormonen niet een paar eitjes extra maakt? Ik hoop voor je dat het deze ronde raak is :)
Het is hier zo stil, zijn er verder helemaal geen dames in een concreet traject nu?
Ik heb zelf deze ronde volgens mij geen eisprong gehad. Vijf dagen heel lichte streepjes op mijn ovulatietesten maar niets dat eruit sprong. Vandaag weer wit.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:51:19 #47
208890 June.
Seriously?
pi_179185327
Voor mij is het nog afwachten tot de afspraak bij de gynaecoloog.

Zojuist weer bloed gezien, opnieuw rond 6 dpo :{ Veels te vroeg dus ;(
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:52:53 #48
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179185361
Droomvrouwtje :* Wat moet dat een moeilijke beslissing zijn geweest om te nemen.

Kirb-eitjes, groei! Kom op *O*. Ik heb morgenochtend mijn echo. Ik ben benieuwd wat het resultaat is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:51 schreef June. het volgende:
Voor mij is het nog afwachten tot de afspraak bij de gynaecoloog.

Zojuist weer bloed gezien, opnieuw rond 6 dpo :{ Veels te vroeg dus ;(
He kak -O-. Dat is niet leuk June.
pi_179186088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:51 schreef June. het volgende:
Voor mij is het nog afwachten tot de afspraak bij de gynaecoloog.

Zojuist weer bloed gezien, opnieuw rond 6 dpo :{ Veels te vroeg dus ;(
He wat shit zeg, June! Gelukkig kun je binnenkort al terecht bij de gynaecoloog.
pi_179190785
Lang leve vroege afspraken in het ziekenhuis :+ 1 follikel van 10 mm en 1 van 8. Vrijdag kijken of ze groter zijn geworden.
pi_179191332
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:39 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Kirb, hoe kan het dan dat je met hormonen niet een paar eitjes extra maakt? Ik hoop voor je dat het deze ronde raak is :)
Het is hier zo stil, zijn er verder helemaal geen dames in een concreet traject nu?
Ik heb zelf deze ronde volgens mij geen eisprong gehad. Vijf dagen heel lichte streepjes op mijn ovulatietesten maar niets dat eruit sprong. Vandaag weer wit.
Nou er groeit nu met hormonen wel meer. De vorige poging begon het heel goed met 1 follikel aan elke kant, uiteindelijk is er echter maar 1 goed door gegroeid. Nu heb ik ook 2 follikels maar is er 1 al significant groter dan de ander, waardoor ik zelf verwacht dat het er uiteindelijk maar weer 1 wordt.
Volgens mijn ZH is het ook heel lastig om precies het juiste aantal hormonen toe te dienen voor 2 eitjes. Al vind ik het wel gek dat ze het dan niet iets ophogen, maar dan loop je weer het risico dat het doorschiet en er meer dan 3 komen waardoor de poging weer niet door kan gaan.

June, dat klinkt heel herkenbaar. Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil ook een korte cyclus (maar rond de 3 weken) met een luteale fase van een dag of 7. Gelukkig is dat over het algemeen wel heel makkelijk op te lossen met medicijnen.

Bertha wat balen :{ hoeveel rondes ben jij nu bezig met clomid?

Eendje 2 eitjes *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 16 mei 2018 @ 19:09:53 #52
208890 June.
Seriously?
pi_179203615
Heb jij nu wel een langere luteale fase dan kirb, met hormonen?

En goed nieuws douche eendje!
Shine bright like a diamond.
pi_179204014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:09 schreef June. het volgende:
Heb jij nu wel een langere luteale fase dan kirb, met hormonen?

En goed nieuws douche eendje!
Pin me er niet op vast, maar voor zover ik weet komt die te korte luteale fase vaak doordat je lijf niet genoeg progesteron aanmaakt. Progesteron kun je vervolgens als medicijn krijgen (utrogestan heet ‘t).

Edit: ja mijn LF is nu zo lang als dat ik utrogestan gebruik, en dan nog een paar dagen uitwerken. Meestal een dag of 16.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kirb op 16-05-2018 19:55:08 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179204334
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:01 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wil je mij uit de OP halen? Het is tijd, denk ik.

Veel succes aan alle dames en heren hier :*

En eresh, hoe was de test?
Sorry voor de late reactie, het is huer thuis even een puinhoop want manlief zit al vanaf maart thuis met een burn-out(aldus huisarts) veel gebeurd in de tussentijd maar burn-out blijkt depressie te zijn uiteindelijk. Dus ben er weinig mee bezig geweest. Anyway, testen bleven negatief maar er kwam ook geen ongesteldheid op zetten uiteindelijk vorige week ongesteld geworden( en hoe dan ook wéér meteen) ben begonnen met 75 ie gonal en zitten inmiddels op dag 9 morgen controle en ben benieuwd wat dit op gaat brengen...we gaan het zien!

Voor iedereen een dikke knuffel en nu ga ik even alles bijlezen
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_179205118
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:14 schreef Kirb het volgende:

[..]

Nou er groeit nu met hormonen wel meer. De vorige poging begon het heel goed met 1 follikel aan elke kant, uiteindelijk is er echter maar 1 goed door gegroeid. Nu heb ik ook 2 follikels maar is er 1 al significant groter dan de ander, waardoor ik zelf verwacht dat het er uiteindelijk maar weer 1 wordt.
Volgens mijn ZH is het ook heel lastig om precies het juiste aantal hormonen toe te dienen voor 2 eitjes. Al vind ik het wel gek dat ze het dan niet iets ophogen, maar dan loop je weer het risico dat het doorschiet en er meer dan 3 komen waardoor de poging weer niet door kan gaan.

June, dat klinkt heel herkenbaar. Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil ook een korte cyclus (maar rond de 3 weken) met een luteale fase van een dag of 7. Gelukkig is dat over het algemeen wel heel makkelijk op te lossen met medicijnen.

Bertha wat balen :{ hoeveel rondes ben jij nu bezig met clomid?

Eendje 2 eitjes *O*
Helder. Ik snap dat je baalt dat ze niet het risico op drie nemen. Desnoods prikken ze er dan een aan ofzo :{
Ik zit in ronde 8
pi_179205746
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:48 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]


Wat klote van de depressie/burn out. En jammer dat het niet gelukt was. Ik hoop dat deze ronde succesvol is :)
pi_179214996
Mijn follikel had een groeispurt, zaterdag inseminatie!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179215257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:07 schreef Kirb het volgende:
Mijn follikel had een groeispurt, zaterdag inseminatie!
Super dat is goed nieuws !
Veel succes :*

Zojuist terug uit het ziekenhuis
Dag 10 dus eerste follikelmeting
Alles zag er nog rustig uit!
Heb meteen besproken dat ik me zo ellendig voel door de utrogestan en nu kan ik deze ronde een alternatief daarvoor proberen
Crinone gel kent iemand dat toevallig?
Zondag terug voor fm
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_179215345
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:23 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Super dat is goed nieuws !
Veel succes :*

Zojuist terug uit het ziekenhuis
Dag 10 dus eerste follikelmeting
Alles zag er nog rustig uit!
Heb meteen besproken dat ik me zo ellendig voel door de utrogestan en nu kan ik deze ronde een alternatief daarvoor proberen
Crinone gel kent iemand dat toevallig?
Zondag terug voor fm
Dankje :). Nooit van gehoord, lijkt me wel heel fijn om een alternatief te hebben voor de utrogestan. Ben benieuwd naar je ervaring!
Wat een nare situatie met je man :* hopelijk gauw een lichtpunt in de vorm van een zwangerschap.

Bertha, jullie zijn ook al weer een tijdje bezig dus. Hoe lang gaan jullie nog op deze manier door met clomid? Wat zou een volgende stap worden?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179225106
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:28 schreef Kirb het volgende:

[..]

Dankje :). Nooit van gehoord, lijkt me wel heel fijn om een alternatief te hebben voor de utrogestan. Ben benieuwd naar je ervaring!
Wat een nare situatie met je man :* hopelijk gauw een lichtpunt in de vorm van een zwangerschap.

Bertha, jullie zijn ook al weer een tijdje bezig dus. Hoe lang gaan jullie nog op deze manier door met clomid? Wat zou een volgende stap worden?
Dat weet ik niet, maar ik hoop eigenlijk IUI. Wij hebben beiden heel weinig vertrouwen in nog langer clomid. Dat maakt het ook echt heel erg lastig om nog drie keer per week zin te maken :X maar we weten ook dat het anders sowieso geen zin heeft

Fijn dat je zaterdag al insiminatie hebt zeg!
  vrijdag 18 mei 2018 @ 09:48:38 #61
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179235855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:07 schreef Kirb het volgende:
Mijn follikel had een groeispurt, zaterdag inseminatie!
Bijna zaterdag *O*

Bertha, 8 rondes clomid al :o. Wanneer bespreek je zoiets met je arts, dat je over wilt op IUI?

Net weer follikelmeting gehad. Die van 8mm is 8mm gebleven. Die van 10 is 14.8 mm 8-). Gemeenschapsadvies gehad, want het kan zijn dat hij zo rond maandag kan springen. Dinsdag weer follikelmeting.
pi_179236053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:07 schreef Kirb het volgende:
Mijn follikel had een groeispurt, zaterdag inseminatie!
Succes Kirb! *O* Ik duim voor mooie zwemmers!

D-E ook spannend. Veel plezier! Maken jullie een Pinksterkindje? O+

Bertha, Ik snap dat jullie met gemak uitkijken naar een andere behandeling. Hebben jullie het al bespreekbaar gemaakt met jullie arts?

Eresh wat naar die burn-out van je man. Dat trekt ook een hele zware wissel op de partner weet ik uit ervaring. Sterkte en ik hoop dat hij snel weer een beetje in evenwicht komt.
  Moderator vrijdag 18 mei 2018 @ 10:10:10 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179236226
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:47 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik hoop eigenlijk IUI. Wij hebben beiden heel weinig vertrouwen in nog langer clomid. Dat maakt het ook echt heel erg lastig om nog drie keer per week zin te maken :X maar we weten ook dat het anders sowieso geen zin heeft

Fijn dat je zaterdag al insiminatie hebt zeg!
Ik vind dat ze jullie wel laten aanmodderen, volgens mij is 6 maanden clomid standaard. Ik heb wel eens gelezen dat het effect daarna ook afneemt. Misschien toch eens een beleidsafspraak maken? Het zaad van je vriend was al wel getest toch?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 18 mei 2018 @ 11:27:04 #64
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179237901
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind dat ze jullie wel laten aanmodderen, volgens mij is 6 maanden clomid standaard. Ik heb wel eens gelezen dat het effect daarna ook afneemt. Misschien toch eens een beleidsafspraak maken? Het zaad van je vriend was al wel getest toch?
Als na 6 cycli geen zwangerschap is opgetreden, heeft verder gebruik van dit middel in het algemeen geen zin. > aldus de bijsluiter. Als bij ons deze cyclus zo blijft gaan dan clomid voor nog 5 maanden in eigen beheer. Maar ik weet niet hoe het bij Bertha zit, ik kan mij indenken dat als je de eerste cyclus een overstimulatie of juist geen follikel aanmaakt,dat je dan nog wat langer doorgaat.

Peacefull, dat zou wel leuk zijn :) Maar ik ga er zelf maar voor mijn eigen gemoedsrust uit dat het waarschijnlijk de eerste ronde niet gelijk raak zal zijn.
pi_179238450
Bij ons was de dosis niet meteen goed. Toen het twee keer goed was gegaan, kreeg ik voor drie maanden mee. Dus eigenlijk doen wij vijf ronden. Meteen daarna (in juli) gaan we evalueren. Wat nou precies de insteek is van die evaluatie en dus wat de volgende stap is, daarvan heb ik geen idee.

Deels ben ik het met jullie eens dat het lang duurt, maar tegelijkertijd hebben ze overal een verklaring/weerwoord voor..
pi_179238509
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 09:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]


Net weer follikelmeting gehad. Die van 8mm is 8mm gebleven. Die van 10 is 14.8 mm 8-). Gemeenschapsadvies gehad, want het kan zijn dat hij zo rond maandag kan springen. Dinsdag weer follikelmeting.
Fijn! Ik zou dat advies zeker opvolgen, maar voor de zekerheid ook de week erna nog regelmatig vrijen. Toen ik testte met ovulatietesten, bleek mijn ei oiv clomid pas met 26 mm te springen. Bij navraag bleek dat dat vaak voorkomt, dat follikels lang doorgroeien bij clomid. Zonde als je hem mist door te vroeg te zijn ;)
pi_179238522
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind dat ze jullie wel laten aanmodderen, volgens mij is 6 maanden clomid standaard. Ik heb wel eens gelezen dat het effect daarna ook afneemt. Misschien toch eens een beleidsafspraak maken? Het zaad van je vriend was al wel getest toch?
Staat dus op de planning :)
Ja, dat was prima.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:40:58 #68
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179239203
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:59 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Fijn! Ik zou dat advies zeker opvolgen, maar voor de zekerheid ook de week erna nog regelmatig vrijen. Toen ik testte met ovulatietesten, bleek mijn ei oiv clomid pas met 26 mm te springen. Bij navraag bleek dat dat vaak voorkomt, dat follikels lang doorgroeien bij clomid. Zonde als je hem mist door te vroeg te zijn ;)
Ja dat heb ik net ook nog besproken. Een normaal ei springt zo rond een follikelgrootte van 20mm, maar onder invloed van clomid zien ze vaker dat dat wat langer kan duren voordat het eitje rijp is. Daarom nu advies om, vanwege de 14.8 mm. Een follikel groeit namelijk zo'n 2 mm per dag, dus zou het kunnen dat hij maandag kan springen. Het zou immers zonde zijn om te wachten tot dinsdag om dat tot de conclusie te komen dat er al een ovulatie heeft plaatsgevonden :P
pi_179240387
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 12:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja dat heb ik net ook nog besproken. Een normaal ei springt zo rond een follikelgrootte van 20mm, maar onder invloed van clomid zien ze vaker dat dat wat langer kan duren voordat het eitje rijp is. Daarom nu advies om, vanwege de 14.8 mm. Een follikel groeit namelijk zo'n 2 mm per dag, dus zou het kunnen dat hij maandag kan springen. Het zou immers zonde zijn om te wachten tot dinsdag om dat tot de conclusie te komen dat er al een ovulatie heeft plaatsgevonden :P
Toen ik in november bij de gyn zat voor de tweede afspraak deed hij een echo en zag dat ik 1 follikel van 23/24 mm had (zonder verdere hormonen, gewoon in eigen cyclus), dus toen werd er die middag nog pregnyl geprikt en mocht ik de volgende ochtend langskomen voor IUI. Mij werd ook verteld dat follikels nog behoorlijk doorgroeien, normaal met IUI is een follikel 18 mm als je pregnyl zet. Dat krijgt hij nog een groeispurt om vervolgens 36 uur later te springen :).

Lang verhaal kort: ze kunnen ook zonder hormonen een stuk groter worden dan 20mm voor ze springen :P.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179259451
IUI gehad :) nu weer twee weken wachten.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 11:48:36 #71
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179259505
Spannend weer kirb. Ga voor je duimen!

D-e veel plezier dit weekend *)
pi_179260033
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:44 schreef Kirb het volgende:
IUI gehad :) nu weer twee weken wachten.
Jippie, fijn dat het goed is gegaan! Zaad was goed genoeg dus?
pi_179263171
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:20 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Jippie, fijn dat het goed is gegaan! Zaad was goed genoeg dus?
Yep, ik begreep t niet helemaal, bleef beetje vaag maar volgens mij rond de 4 miljoen.

En dankje snoenk!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179263532
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:13 schreef Kirb het volgende:

[..]

Yep, ik begreep t niet helemaal, bleef beetje vaag maar volgens mij rond de 4 miljoen.

En dankje snoenk!
Dat is een hele mooie score *O* Zwem zaadjes, zwem!
pi_179264220
Haha thanks Peace :D.

Jongens ik heb me een buikpijn :{. Iemand bekend mee? Hopelijk trekt t gauw weg.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zondag 20 mei 2018 @ 21:28:41 #76
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_179291205
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:50 schreef Kirb het volgende:
Haha thanks Peace :D.

Jongens ik heb me een buikpijn :{. Iemand bekend mee? Hopelijk trekt t gauw weg.
Hoe is het nu met je buikpijn.
Bij mij voelde het als een zeurderige beginnende menstruatie.
Heel irritant maar met een paar uur trok het bij mij weg hopelijk bij jou ook!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_179297319
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:28 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Hoe is het nu met je buikpijn.
Bij mij voelde het als een zeurderige beginnende menstruatie.
Heel irritant maar met een paar uur trok het bij mij weg hopelijk bij jou ook!!
Ik heb t een paar keer gehad inderdaad, maar niet zo erg als nu, uiteindelijk trok het ‘s avonds weg gelukkig.

Hoe was jouw FM gister? Groeit er al iets?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 21 mei 2018 @ 13:26:11 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179300485
Omdat het medicatie op doktersrecept is, kunnen we dit helaas niet toestaan - hoe ontzettend lief bedoeld ook.

[ Bericht 83% gewijzigd door Roomsnoes op 21-05-2018 19:36:12 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179316246
Ik ben begonnen met gonal F. Begin toch wat zenuwen te krijgen. Of er genoeg follikels zijn, of de punctie wel doorgaat, of er wel een gezond embryo is. -O-
  dinsdag 22 mei 2018 @ 10:53:17 #80
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179317187
Cygne :*

Follikel is een mooie 24mm nu. Vrijdag weer meting.
pi_179318365
Wat spannend Cygne :* , wanneer heb je je eerste meting?

Eendje vrijdag is ie hopelijk wel verdwenen! Have fun nog even :7.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179318734
Maandag, kirb.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 12:17:07 #83
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179318810
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:49 schreef Kirb het volgende:
Wat spannend Cygne :* , wanneer heb je je eerste meting?

Eendje vrijdag is ie hopelijk wel verdwenen! Have fun nog even :7.
Ik hoop het ook, dan gooi ik de kijkdoos voorlopig weer even dicht. Die echo's zijn niet echt m'n hobby :')

En ja, even wat extra gezelligheid deze week :9
pi_179323837
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:53 schreef douche-eendje het volgende:
Cygne :*

Follikel is een mooie 24mm nu. Vrijdag weer meting.
Wat fijn dat ze doormeten! Bij mij stoppen ze zodra het follikel een bepaalde grootte heeft omdat "hij dan zeker springt"
Veel plezier deze week :+
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:57:50 #85
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179328066
Cygne :*

Kirb op het wachtbankje, mijn duimen draaien :*

En eendje mag ook bijna op het wachtbankje *go ei* *O*
Be happy with the little things in life
pi_179344322
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:32 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Wat fijn dat ze doormeten! Bij mij stoppen ze zodra het follikel een bepaalde grootte heeft omdat "hij dan zeker springt"
Veel plezier deze week :+
Ja we gaan het even gezellig maken hier :+ Ik had gisteren echt een knaller van een ovulatietest.

Dankje DV :*
  vrijdag 25 mei 2018 @ 09:16:42 #87
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179372333
Wachtbankje. Ei was niet meer te zien met echo, endometrium deed wat het moest doen en het vrije vocht om de eierstok was aanwezig volgens schoolvoorbeeld.
Volgende week nog progesteron laten prikken.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 09:46:43 #88
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179372888
Cygne :*

D-e fijn dat dit iig allemaal is gegaan zoals het moet. Hoop op hele mooie streepjes voor je!
pi_179373711
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:16 schreef douche-eendje het volgende:
Wachtbankje. Ei was niet meer te zien met echo, endometrium deed wat het moest doen en het vrije vocht om de eierstok was aanwezig volgens schoolvoorbeeld.
Volgende week nog progesteron laten prikken.
*O* wij houden van schoolvoorbeeld! Hopelijk 2 streepjes over 2 weken :Y.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179374680
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:16 schreef douche-eendje het volgende:
Wachtbankje. Ei was niet meer te zien met echo, endometrium deed wat het moest doen en het vrije vocht om de eierstok was aanwezig volgens schoolvoorbeeld.
Volgende week nog progesteron laten prikken.
Oh ik ga duimen!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179380924
Ik heb alvast een afspraak over twee weken gemaakt met onze gynaecoloog voor vervolgstappen. Toch wel weer een dingetje, die stap. Ben me een beetje aan het inlezen over IVF, maar poe, wel confronterend allemaal :{. De statistieken zijn allemaal niet zo positief. ;(
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179380988
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:28 schreef Kirb het volgende:
Ik heb alvast een afspraak over twee weken gemaakt met onze gynaecoloog voor vervolgstappen. Toch wel weer een dingetje, die stap. Ben me een beetje aan het inlezen over IVF, maar poe, wel confronterend allemaal :{. De statistieken zijn allemaal niet zo positief. ;(
:* :* Jij doet gewoon een Peacefulll oké? Ik had ook met de afspraak met de gyn gemaakt om IVF in gang te zetten toen ik ineens een positieve test in handen had. Dit wens ik jou ook toe straks. Wanneer is je NOD?

D-E twee weken broeden!
pi_179381165
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:31 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

:* :* Jij doet gewoon een Peacefulll oké? Ik had ook met de afspraak met de gyn gemaakt om IVF in gang te zetten toen ik ineens een positieve test in handen had. Dit wens ik jou ook toe straks. Wanneer is je NOD?

D-E twee weken broeden!
Lief van je :*. Mijn NOD is volgende week zaterdag.

Jij bent zomaar alweer op de helft he :) gaat hard!!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179395199
I hate being right!
Gewoon weer ongesteld dus :{
pi_179398349
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:07 schreef B.ertha het volgende:
I hate being right!
Gewoon weer ongesteld dus :{
Aww shit zeg :( je had ook geen eisprong gevonden dacht je toch?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179402640
Balen Bertha! :*
pi_179402814
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:26 schreef Kirb het volgende:

[..]

Aww shit zeg :( je had ook geen eisprong gevonden dacht je toch?
Nee.. Vijf dagen streepjes wat best lang is, maar geen duidelijk kleurverschil.
pi_179409465
Zijn er overigens meer dames met pcos die zich zorgen maken over hun gezondheid op lange termijn? Ik lees overal dat mijn kansen op diabetes sterk verhoogd zijn en dat ik daar nu nog iets aan kan doen, bijvoorbeeld met een pre-diabetes-dieet of met het medicijn metmorfine. Ook de kans op hartproblemen is groter. Maar de gynaecoloog doet er verder niets mee, dat heb ik al gevraagd. In hun ogen is het irrelevant omdat het niets met vruchtbaarheidsproblemen te maken heeft (ook daarover lees ik trouwens her en der wel andere signalen maar dat is beperkt). Ik voel me gezond maar ben ook fervent voorstander van 'voorkomen is beter dan genezen'.. Moet ik dit pushen bij mijn huisarts? Wat vinden jullie/wat hebben jullie gedaan?
pi_179410273
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:38 schreef Kirb het volgende:

[..]

Lief van je :*. Mijn NOD is volgende week zaterdag.

Jij bent zomaar alweer op de helft he :) gaat hard!!
Ik duim voor je Kirb :*

Bertha wat balen zeg, jeetje -O-.
En ja, ik maak mij ook zorgen over mijn gezondheid op lange termijn. Als ik zie wat voor zichtbare effecten pcos heeft in mijn gelaat, vraag ik mij ook sterk af wat voor gevaren dat nog meer oplevert op de plaatsen die ik niet kan zien. Een hoger risico op hart- en vaatziekten, verhoogd risico op endometrium- en ovariumcarcinoom, verhoogd risico op diabetes, het klinkt niet echt als een pretje.
Daarom vind ik het ook nogal bijzonder dat er nog steeds geen oorzaak is gevonden voor een diagnose die zoveel vrouwen hebben. Al het beleid is gefocust op vruchtbaarheidsbehandeling en voedingsadviezen, terwijl het hormonaal systeem van een vrouw dermate complexe materie is (daar zal het probleem ook wel in zitten :P) waar iets fout lijkt te gaan. Als we mogen aannemen dat 5-10% van de vrouwen dit heeft, dus ook deze verhoogde risico's, dan zou het toch vanuit een financieel-medisch oogpunt ontzettend interessant zijn om al deze risico's te kunnen reduceren?

Ik zei het laatst ook al tegen MrEend, als een man met een syndroom ineens cysteuze testikels, een verhoogde stem en verminderde haargroei en vrouwelijkheidskenmerken als borsten zou krijgen in een syndroom-versie, zal er vast meer onderzoek gedaan worden. Zie bijvoorbeeld ook dit artikel: https://nos.nl/l/2041760

Dit artikel van Eva Jinek vond ik trouwens ook heel treffend hierover (alleen dat gedoe over voedingsadviezen vind ik dan weer wat minder...);
https://evajinek.kro-ncrv(...)de-vrouwen-het-heeft

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 26-05-2018 22:55:18 ]
pi_179416633
Dat laatste gevoel herken ik wel hoor, dat het bij mannen beter opgepakt zou worden. Bij vrouwen wordt nogal snel gezegd: dat hoort er nou eenmaal bij dat je maandelijks ongesteld wordt!

Als ik insulineresistentie heb, wil ik dat graag oplossen. Juist voordat het problemen oplevert. Ik lees daar toch wel goede verhalen over dieetaanpassingen (koolhydraatarm, vetrijk) en over metmorfine. Ik ben tot allebei bereid als het werkt :s)
pi_179427062
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 22:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik duim voor je Kirb :*

Bertha wat balen zeg, jeetje -O-.
En ja, ik maak mij ook zorgen over mijn gezondheid op lange termijn. Als ik zie wat voor zichtbare effecten pcos heeft in mijn gelaat, vraag ik mij ook sterk af wat voor gevaren dat nog meer oplevert op de plaatsen die ik niet kan zien. Een hoger risico op hart- en vaatziekten, verhoogd risico op endometrium- en ovariumcarcinoom, verhoogd risico op diabetes, het klinkt niet echt als een pretje.
Daarom vind ik het ook nogal bijzonder dat er nog steeds geen oorzaak is gevonden voor een diagnose die zoveel vrouwen hebben. Al het beleid is gefocust op vruchtbaarheidsbehandeling en voedingsadviezen, terwijl het hormonaal systeem van een vrouw dermate complexe materie is (daar zal het probleem ook wel in zitten :P) waar iets fout lijkt te gaan. Als we mogen aannemen dat 5-10% van de vrouwen dit heeft, dus ook deze verhoogde risico's, dan zou het toch vanuit een financieel-medisch oogpunt ontzettend interessant zijn om al deze risico's te kunnen reduceren?

Ik zei het laatst ook al tegen MrEend, als een man met een syndroom ineens cysteuze testikels, een verhoogde stem en verminderde haargroei en vrouwelijkheidskenmerken als borsten zou krijgen in een syndroom-versie, zal er vast meer onderzoek gedaan worden. Zie bijvoorbeeld ook dit artikel: https://nos.nl/l/2041760

Dit artikel van Eva Jinek vond ik trouwens ook heel treffend hierover (alleen dat gedoe over voedingsadviezen vind ik dan weer wat minder...);
https://evajinek.kro-ncrv(...)de-vrouwen-het-heeft
Bizar zeg!
Ik herken het wel een beetje, geen pcos maar er is weinig onderzoek gedaan naar de gezondheid van dragers van een gebalanceerde translocatie. Ook niet interessant genoeg of zo.
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 09:07:07 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179441064
Heel veel succes vandaag cygne!

Met mij gaat het helaas niet zo goed, ik ben dit weekend helemaal ingestort. Wat een leuk weekend weg met vriendinnen had moeten zijn mondde uit in paniekaanvallen waarbij mijn man me eerder heeft opgehaald ;( vandaag maar even de psych bellen -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179441573
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 09:07 schreef MaJo het volgende:
Heel veel succes vandaag cygne!

Met mij gaat het helaas niet zo goed, ik ben dit weekend helemaal ingestort. Wat een leuk weekend weg met vriendinnen had moeten zijn mondde uit in paniekaanvallen waarbij mijn man me eerder heeft opgehaald ;( vandaag maar even de psych bellen -O-
Ach Majo :'( wat gebeurde er? Is er iets wat het triggerde of..? Weet niet goed wat ik kan zeggen. Ik hoop dat je gauw bij je psych terecht kan :* dikke knuffel.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 28 mei 2018 @ 11:36:05 #104
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179443532
och Majo..
Wat vervelend.. :*
gek he hoe je denkt dat je er niet mee bezig bent en dat zoiets dan toch ineens aan de oppervlakte kan komen..

Wanneer hadden jullie op de planning staan om weer te gaan beginnen??

sterkte!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 12:55:33 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179445273
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 09:42 schreef Kirb het volgende:

[..]

Ach Majo :'( wat gebeurde er? Is er iets wat het triggerde of..? Weet niet goed wat ik kan zeggen. Ik hoop dat je gauw bij je psych terecht kan :* dikke knuffel.
Ik denk omdat ik even geen controle had over de situatie en zat er al tegenaan te hikken. Ook hou ik me veel te veel te groot. Over de miskraam heb ik nauwelijks willen praten. Ik denk dat het nu via deze weg eruit komt.

Barrel wij gaan in september weer beginnen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 28 mei 2018 @ 12:58:37 #106
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179445328
MaJo :* wat rot voor je. Zijn er in je omgeving wel mensen waar je over je miskraam en alles er omheen kan praten? Of heb je daar geen behoefte aan ook?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179445564
MaJo. :*

Follikelmeting gehad. Het is niet zo denderend. Weinig follikels. Punctie gaat wel door maar veel hoop hebben ze niet.
  maandag 28 mei 2018 @ 13:44:27 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179446291
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:11 schreef Cygne het volgende:
MaJo. :*

Follikelmeting gehad. Het is niet zo denderend. Weinig follikels. Punctie gaat wel door maar veel hoop hebben ze niet.
waarom gaat de punctie wel door dan? :o je mag toch uiteindelijk maar 3 puncties? is dan toch zonde om de punctie door te laten gaan?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 13:51:33 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179446440
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:58 schreef pinquit het volgende:
MaJo :* wat rot voor je. Zijn er in je omgeving wel mensen waar je over je miskraam en alles er omheen kan praten? Of heb je daar geen behoefte aan ook?
Die zijn er wel en ik doe dat ook wel, maar ik merk dat ik ook dingen achterhoudt als het te dicht bij mijn gevoel komt. Ik denk dat zelf wel te kunnen oplossen.

Hoe gaat het met jou? Ik las over de geboorte van Sam. Veel sterkte nog met dit grote verlies :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179446462
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

waarom gaat de punctie wel door dan? :o je mag toch uiteindelijk maar 3 puncties? is dan toch zonde om de punctie door te laten gaan?
Omdat er blijkbaar niet veel meer inzit. En omdat ik bij de eerste poging ook weinig had en dat toch tot een zwangerschap heeft geleid.
  maandag 28 mei 2018 @ 14:51:34 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179447555
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Die zijn er wel en ik doe dat ook wel, maar ik merk dat ik ook dingen achterhoudt als het te dicht bij mijn gevoel komt. Ik denk dat zelf wel te kunnen oplossen.

Hoe gaat het met jou? Ik las over de geboorte van Sam. Veel sterkte nog met dit grote verlies :*
Herkenbaar wel hoor. Maar blijkbaar toch een grens bereikt nu :*

Dank! Het gaat wel eigenlijk :) heftige weken waren het, maar we gaven het de ruimte en een plekje O+ met elkaar redden we het goed.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 16:04:03 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179448825
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:52 schreef Cygne het volgende:

[..]

Omdat er blijkbaar niet veel meer inzit. En omdat ik bij de eerste poging ook weinig had en dat toch tot een zwangerschap heeft geleid.
Je zit ook al aan de maximale dosis Gonal F toch? Dan valt er inderdaad niets meer aan te doen dan hopen dat jullie deze keer weer zo'n geluk hebben :*

quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:51 schreef pinquit het volgende:

[..]

Herkenbaar wel hoor. Maar blijkbaar toch een grens bereikt nu :*

Dank! Het gaat wel eigenlijk :) heftige weken waren het, maar we gaven het de ruimte en een plekje O+ met elkaar redden we het goed.
Cygne verwoordde het net wel goed: ik hou mezelf zelfs groot tegenover mezelf omdat ik weet dat ik anders in zou storten. Maar nu blijkt dat het er toch wel een keer uitkomt en moet ik er echt iets mee doen.

Net de psych gemaild en helaas heb ik weer een verwijzing nodig van de huisarts en kom ik op de wachtlijst -O-

Wat fijn dat jullie het een plekje kunnen geven en het met elkaar kunnen redden. Als je er toch over wil praten staat mijn pm box voor je open :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 28 mei 2018 @ 16:07:21 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179448881
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je zit ook al aan de maximale dosis Gonal F toch? Dan valt er inderdaad niets meer aan te doen dan hopen dat jullie deze keer weer zo'n geluk hebben :*

[..]

Cygne verwoordde het net wel goed: ik hou mezelf zelfs groot tegenover mezelf omdat ik weet dat ik anders in zou storten. Maar nu blijkt dat het er toch wel een keer uitkomt en moet ik er echt iets mee doen.

Net de psych gemaild en helaas heb ik weer een verwijzing nodig van de huisarts en kom ik op de wachtlijst -O-

Wat fijn dat jullie het een plekje kunnen geven en het met elkaar kunnen redden. Als je er toch over wil praten staat mijn pm box voor je open :*
majo, ik weet even niet je achtergrond, maar is een arbo arts een optie?
( al zit er ergens in mijn achterhoofd iets dat je zelfstandige ben,ofzo, toch? :o )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 28 mei 2018 @ 17:49:51 #114
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179450947
Majo :* dat is wel flink balen. Hopelijk is de wachtlijst niet te lang en kan je snel gaan.

Barrel, arbo is handig bij een eventuele ziekmelding, professionele hulp moet je echt zelf in schakelen. De onze had wel de mogelijkheid om met iemand te praten maar was maatschappelijk werk, die gaan niet de diepte in.


Cygne :* spannend... ik hoop dat wat er groeit mooi doorgroeit :*
Be happy with the little things in life
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 17:50:34 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179450970
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]

majo, ik weet even niet je achtergrond, maar is een arbo arts een optie?
( al zit er ergens in mijn achterhoofd iets dat je zelfstandige ben,ofzo, toch? :o )
Ik werk in het bedrijf van mijn ouders en ga dit overnemen :) dus ook dat geeft de nodige stress ;) maar ook wel weer vrijheid omdat ze precies weten wat er speelt :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 28 mei 2018 @ 18:06:27 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179451249
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik werk in het bedrijf van mijn ouders en ga dit overnemen :) dus ook dat geeft de nodige stress ;) maar ook wel weer vrijheid omdat ze precies weten wat er speelt :)
Ja zoiets hing nog ergens in mn hersenen ..

DV , bij ons werd ik idd via de arbo naar maatschappelijk werk gestuurd en dat hielp mij toe der tijd prima om de frustraties en het verdriet rond de ivf een plekje te geven..

Maar dat gaat hier dus niet helemaal op..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 28 mei 2018 @ 18:34:02 #117
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179451756
Maatschappelijkwerk was hier ook geen optie, ik was gewoon mega depressief. Achteraf denk ik wel, had ik niet beter toen moeten stoppen terwijl we nog pogingen over hadden en eerst voor rust in hoofd en lijf te zorgen ipv maar doorgaan?! Maar dat is natuurlijk achteraf praten. De hormonen hielpen ook niet. Maar ben nu wel echt veel meer mijzelf en rustiger in hoofd en ook lichamelijk gaat het gewoon veel beter als toen.
Be happy with the little things in life
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 18:45:20 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179452009
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 18:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
Maatschappelijkwerk was hier ook geen optie, ik was gewoon mega depressief. Achteraf denk ik wel, had ik niet beter toen moeten stoppen terwijl we nog pogingen over hadden en eerst voor rust in hoofd en lijf te zorgen ipv maar doorgaan?! Maar dat is natuurlijk achteraf praten. De hormonen hielpen ook niet. Maar ben nu wel echt veel meer mijzelf en rustiger in hoofd en ook lichamelijk gaat het gewoon veel beter als toen.
Dit inderdaad. Voor sommigen zal maatschappelijk werk voldoende zijn maar ik heb al een geschiedenis van depressie en angststoornissen dus bij mij zal er helaas meer voor nodig zijn. Met psych bedoel ik in mijn geval ook psychiater ;)

Wat ook niet helpt is dat ik van antidepressivum ben veranderd toen we begonnen aan dit traject. Deze ondervangt wel depressie maar niet angsten. Toch eens kijken of hier nog iets aan te doen valt.

Ik snap trouwens heel goed dat je zo denkt maar "Wat als" heeft achteraf weinig zin. Wel fijn dat het nu zoveel beter met je gaat :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179453673
He shit, Majo! Ik begrijp heel goed waarom het gebeurt, maar dat maakt het niet minder k*'t.. Hopelijk kun je snel terecht!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 29 mei 2018 @ 00:28:19 #120
269689 crew  Viv
pi_179458126
MaJo goed dat je aan de bel hebt getrokken, en wat naar dat je dan niet meteen terecht kan terwijl de psych jou al kent. :*
  Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 09:02:43 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179461582
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 00:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
MaJo goed dat je aan de bel hebt getrokken, en wat naar dat je dan niet meteen terecht kan terwijl de psych jou al kent. :*
Helaas is dat gewoon het systeem tegenwoordig. Ik ben teruggeplaatst naar de huisarts omdat het goed ging. Je moet dan weer van vooraf aan beginnen als je het toch weer nodig hebt. Zou mijn zorgverzekeraar ook nog iets kunnen doen aan wachtlijst bemiddeling of is dat alleen met operaties ed?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:21:15 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179461859
ahh Majo, ik wist niet dat de vork zo in de steel zat :*

ik zou iig je zorgverzekering bellen om het te vragen.. nee heb je, ja kan je krijgen toch?
en wat een suf system zo zeg! :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179462492
Majo wil je dan niet sowieso terug naar de psych die je al kent? Want dan heeft wachtlijstbemiddeling ook geen zin toch? Maar een belletje kan geen kwaad om het te checken! En ik vind het waardeloos dat je niet meteen terecht kunt :*.

Cygne hoe is het met je vorige traject gegaan? Was het toen bij poging 1 raak? Ik hoop ook dat wat er zit, in ieder geval mooi doorgroeit. Wanneer mag je weer kijken?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179464124
Kirb, vorige traject waren er 8 grote follikels. Daar zaten 4 eicellen in waarvan 3 rijp. Die zijn wel allemaal bevrucht en gebiopteerd. Een daarvan was gezond.

Nu heb ik 3 grote follikels en 4 wat kleinere. We gaan zien wat de werkelijke opbrengst is. Ik kijk er wel wat positiever tegenaan na een gesprek met Eresh gisteren. O+
  dinsdag 29 mei 2018 @ 11:29:27 #125
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179464343
en ach Cygne..
een hoge eicel opbrengst wil ook niet persee iets zeggen he?
:W -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179464890
Je hebt gelijk, Barrel. Onze eerste IVFpoging had ik 8 follikels, 9 eicellen en 1 goed embryo. De laatste 4/4/4.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 29 mei 2018 @ 12:47:11 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179465749
Tsjah hier de eerste keer 20 folikels, 14 eitjes, 8 bevruchtingen, 2 embryos
De tweede keer 26/15/13/1 -O-

morgen de gyn bellen om te kijken of mijn TSH al gedaald is.. stiekem toch spannend ( al hebben we nog een extra maand de tijd als het nodig is :) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179466500
Cygne, wanneer is je punctie? Ik duim voor je ^O^

Ons evaluatiegesprek staat gepland voor 21 juni. Ik ben benieuwd!
pi_179468534
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:29 schreef Barreltje het volgende:
en ach Cygne..
een hoge eicel opbrengst wil ook niet persee iets zeggen he?
:W -O-
I know. :*
pi_179486490
6 grote follikels vandaag. :o
pi_179486879
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 10:42 schreef Cygne het volgende:
6 grote follikels vandaag. :o
Yes!! *O*
Is de punctie nu ook al gepland?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179487320
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 10:42 schreef Cygne het volgende:
6 grote follikels vandaag. :o
Wat goed! *O* Ik ga heel hard voor je hopen dat die mooi blijven groeien. :*
pi_179487382
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wat goed! *O* Ik ga heel hard voor je hopen dat die mooi blijven groeien. :*
Ze zijn al goed genoeg! :o Ze bellen vanmiddag nog voor tijdstip pregnyl maar waarschijnlijk is de punctie vrijdag.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:38:04 #134
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179487437
Wauw die zijn snel gegroeid Cygne! En 6 klinkt ook als een mooi aantal
pi_179487504
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:38 schreef snoenk het volgende:
Wauw die zijn snel gegroeid Cygne! En 6 klinkt ook als een mooi aantal
Deze arts nam iets meer tijd om te zoeken. _O-
pi_179488286
Ik duim voor een mooie score vrijdag en daarna voor veel bevruchtingen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:34:29 #137
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179488616
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:39 schreef Cygne het volgende:

[..]

Deze arts nam iets meer tijd om te zoeken. _O-
Fijn, denk dat je er zo toch iets positiever ingaat. Veel succes alvast vrijdag en duim voor goede embryo's.

Bij ons ligt het op het moment een beetje stil -O- vorige week een gesprek gehad na mislukte eerste poging. Mogen gelukkig gewoon door en ga nu meedoen aan schratching studie. Alleen ik weet niet wanneer want man vertrekt volgende week voor 4 weken naar Rusland -O- en hij weet ook nog niet hoelang hij daarna weer thuis is en hoevaak hij nog terug naar Rusland moet.
pi_179489252
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 10:42 schreef Cygne het volgende:
6 grote follikels vandaag. :o
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:35 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ze zijn al goed genoeg! :o Ze bellen vanmiddag nog voor tijdstip pregnyl maar waarschijnlijk is de punctie vrijdag.
Woei *O* Wat fijn!
pi_179490853
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:35 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ze zijn al goed genoeg! :o Ze bellen vanmiddag nog voor tijdstip pregnyl maar waarschijnlijk is de punctie vrijdag.
Wat goed! *O*
  Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 16:28:17 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179492736
Wow cygne wat snel ineens :o *O*

Ik heb vandaag een verwijzing van de huisarts gekregen dus het (psychische) traject kan weer in gang gezet worden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 30 mei 2018 @ 17:34:00 #141
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179494076
Cygne wat goed!! *O*

Snoenk.. dat scratching doe ik ook.. hier wordt gezegd dat een scratch 3 maanden effect heeft.. (ik hoef dus deze maand niet weer) misschien dat dat ivm planning iets makkelijker in je hoofd? :*

Hier hebben we vandaag de go gekregen van de gyn voor de volgende ronde.. tsh was gedaald naar 2.2 en de vrije t4 waarden waren niet dramatisch gestegen.. dus.. jee!!
July weer beginnen! *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179494453
Mooie tsh, Barrel!
Vanavond om 23u pregnyl en dan vrijdag om 10u de punctie.
pi_179494626
Majo, een dikke knuffel voor jou hopelijk kun je snel terecht

Cygne: mijn duimen draaien weer overuren...

Barreltje: wat "fijn" dat jullie weer kunnen beginnen

Ik vergeet er weer een heleboel
Dus voor wie het nodig heeft :* :*

Dag 23, week na ophoging gonal en jawel...we hebben een mooie follikel. Van 14 nu
Nu mag ik zelf kiezen of ik de ovitrelle vrijdag of zaterdag zet.
Jullie een idee wanneer ik t beste t kan zetten? Denk zelf vrijdagochtend kwa planning misschien handiger...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 30 mei 2018 @ 18:18:18 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179494902
Eresh.. mogen jullie zelf de bevruchting doen? :9
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179496677
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:18 schreef Barreltje het volgende:
Eresh.. mogen jullie zelf de bevruchting doen? :9
Jup, mn vent moet nu aan de bak ^O^ doen nu alleen aan de follikels stimulatie.druk weekend dus Mocht dit niks worden dan iui. Oudste is alleen met hormonen en jongste is met iui...kan allebei dus..
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_179505573
Fijn, Barreltje ^O^

Nog even terugkomend op mijn vraag van laatst.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 92% gewijzigd door B.ertha op 31-05-2018 09:46:01 ]
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:51:36 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179506877
Bertha.. wat stom!
Je KAN natuurlijk vanzelf al op een KH-arm dieet overstappen.. genoeg menu's etc te vinden op hetzelfde internet.. :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179507038
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:51 schreef Barreltje het volgende:
Bertha.. wat stom!
Je KAN natuurlijk vanzelf al op een KH-arm dieet overstappen.. genoeg menu's etc te vinden op hetzelfde internet.. :*
Ja, dat overweeg ik ook. Ik zit alleen te twijfelen of ik dat nu direct moet doen, aangezien dat in het begin echt heel pittig schijnt te zijn en ik morgen aan een nieuwe baan begin. Misschien wel vast voorzichtig minderen.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:02:26 #149
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179507077
Ik zou gewoon steeds wat minderen... ik weet niet wat je normaal gesproken eet.. maar pasta/rijst/brood minderen is al een makkelijke keus...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:09:57 #150
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179507237
Barreltje fijn dat je weer mag beginnen! En ja, goed om te weten dat het 3 maanden effect heeft. Al weet ik nog niet of ik in de groep zit waarbij de schratching gedaan word.

Majo :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 12:15:45 #151
269689 crew  Viv
pi_179508500
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:59 schreef B.ertha het volgende:
Ja, dat overweeg ik ook. Ik zit alleen te twijfelen of ik dat nu direct moet doen, aangezien dat in het begin echt heel pittig schijnt te zijn en ik morgen aan een nieuwe baan begin. Misschien wel vast voorzichtig minderen.
Dat lijkt me prima, ik zou zelf verder gezien je kinderwens niet aansturen op nu alvast medicijnen slikken. De balans tussen de eventuele risico's van medicatie en de positieve effecten van medicatie (risk/benefit) ligt anders bij zwangeren met diabetes dan bij zwangeren met een mogelijk verhoogd risico op diabetes.
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:29:39 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179522648
Bertha, wat had je graag gewild dat de huisarts had getest? Volgens de huisartsenrichtlijn voor diabetes test je de nuchtere glucosewaarde en eventueel nog de HbA1c, een maat voor de glucose in de afgelopen 6 weken. Meer bepalingen zijn er niet. Een snelle google-actie leerde me over een peptide C-test maar die wordt op mijn betrouwbare bronnen nergens genoemd, behalve in een artikel uit 1993, en dan met een ander doel dan wat jij beschrijft. Overigens is ie ook weer niet zo verschrikkelijk duur, dus dat vind ik geen sterk argument.

Voor kookhydraatarm eten heb je niemands toestemming nodig gelukkig :).

edit: ik heb je spoiler nog eens gelezen, en je schrijft niks over de kosten zie ik nu, sorry. Is het niet een idee om dit aan de gynaecoloog te vragen? Die ziet meer vrouwen met PCOS.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179524741
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:29 schreef Lemijn het volgende:
Bertha, wat had je graag gewild dat de huisarts had getest? Volgens de huisartsenrichtlijn voor diabetes test je de nuchtere glucosewaarde en eventueel nog de HbA1c, een maat voor de glucose in de afgelopen 6 weken. Meer bepalingen zijn er niet. Een snelle google-actie leerde me over een peptide C-test maar die wordt op mijn betrouwbare bronnen nergens genoemd, behalve in een artikel uit 1993, en dan met een ander doel dan wat jij beschrijft. Overigens is ie ook weer niet zo verschrikkelijk duur, dus dat vind ik geen sterk argument.

Voor kookhydraatarm eten heb je niemands toestemming nodig gelukkig :).

edit: ik heb je spoiler nog eens gelezen, en je schrijft niks over de kosten zie ik nu, sorry. Is het niet een idee om dit aan de gynaecoloog te vragen? Die ziet meer vrouwen met PCOS.
Het is ook geen kostenkwestie, het gaat erom dat hij niet wil doortesten omdat hij een eventuele pre-diabetes toch niet zou behandelen. Dat er allerlei redenen (vanuit de medische wetenschap) zijn waarom dat beleid voor vrouwen met pcos anders zou moeten zijn, daar wilde hij niet aan. Alleen echte diabetes zou hij behandelen dus daar test ie wel op.
En mijn gynaecoloog zegt juist "wij lossen enkel het vructbaarheidsdeel van je pcos op, de rest is voor ons niet relevant en kun je naar eigen wens elders verder onderzoeken".

Ik heb nu besloten het qua onderzoek even achterwege te laten tot na de kinderwens, want dan mag ik ook alle eventuele medicijnen slikken.

In reactie op jouw Google actie: ik heb ook geen idee hoe die onderzoeken dan heten maar ik heb ook gelezen dat er wel degelijk bepaalde markers getest kunnen worden. Verder heb ik er ook geen verstand van :P
pi_179529899
Heel veel succes vandaag Cygne! Ik duim voor goede resultaten.

Ik heb vanmorgen helaas negatief getest. Nog 1 IUI te gaan. Donderdag ook gesprek met de gynaecoloog over vervolg. Voor ons zal dat betekenen dat we naar een ander ziekenhuis moeten (ons ZH doet geen ivf). Dus met daar weer een intake en alles zal het wel even duren voor we hopelijk weer kans gaan maken.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179530297
Dankjewel kirb!
En :* voor jou.
pi_179530379
Wat klote Kirb :* :* Kan je niet nu al vast een afspraak maken voor over 1.5 maand terwijl jullie nog 1 IUI doen bij jullie huidige ZH?

Succes vandaag Cygne!
pi_179531022
Dat gaan we wel proberen Peace, even kijken wat de gynaecoloog zegt donderdag. Misschien kunnen we alvast op de wachtlijst o.i.d.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179534117
Succes Cygne en :* voor Kirb.
pi_179534965
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:33 schreef Kirb het volgende:
Dat gaan we wel proberen Peace, even kijken wat de gynaecoloog zegt donderdag. Misschien kunnen we alvast op de wachtlijst o.i.d.
Er was in mijn ZH een korte wachtlijst (6 weken). Dus we hadden al vast vooruitgepland in de richting van april voor het opstarten van IVF. Dat mocht, ondanks dat we nog 2x IUI hadden staan. Hoe dat dit met twee verschillende ZH weet ik niet, Maar misschien zeker het proberen waard. Je moet toch al zo ontzettend lang wachten.

En een :* :* :* voor Majo. Ik heb even een stukje terug gelezen. Wat ontzettend heftig dat alles er zo hard uitgekomen is. Ik denk aan je.
pi_179537964
Punctie achter de rug. Viel gelukkig weer mee. Een kant was wel pijnlijk maar wel te doen. 6 follikels aangeprikt, 6 eitjes gevonden. Ik ben zo blij! *O* :'( Er moeten nog wel wat hordes genomen worden maar dit is iig een goede start zo.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 14:54:27 #161
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179538365
Wat klote kirb :*

En goede score Cygne!
pi_179539145
Fijn Cygne! Krijgen jullie rond dag 3 nog nieuws over bevruchtingen of horen jullie dat pas op dag 5?
pi_179539195
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Fijn Cygne! Krijgen jullie rond dag 3 nog nieuws over bevruchtingen of horen jullie dat pas op dag 5?
Maandag horen we over de bevruchting en woensdag over of er gezonde embryo's zijn.
pi_179539228
Cygne! Daar gaan jullie weer! Ik duim voor goede resultaten O+ :*
♥ J & S
  vrijdag 1 juni 2018 @ 15:47:55 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179539380
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:26 schreef B.ertha het volgende:
Fijn, Barreltje ^O^

Nog even terugkomend op mijn vraag van laatst.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige waar de medische wereld het over eens is is dat kcal in < kcal uit = afvallen. Alle andere onderzoeken zijn ook weer tegenonderzoeken voor te vinden.

Het is volgens mij zo dat bij PCOS/overgewicht/diabetes/hormonale disbalans de link vooral een correlatie is en geen causatie. Ze hangn samen met elkaar maar wat nou van welk ding de oorzaak is... er kan nog een onbekende factor zijn die al deze symptomen veroorzaakt bijvoorbeeld.

Je huisarts heeft wat betreft metformine echt gelijk, en wat betreft KH arm eten ook (het is alleen aangetoond dat het op korte termijn iets beter werkt dan gewoon kcal restrictie, maar dat het voordeel na 5 jaar verdwenen is ten opzichte van de controlegroep). Er zijn wel wat veelbelovende onderzoeken bezig naar bloedsuiker/kh arm eten, vooral bij diabetici. Maar mijn diabetische vader moest bv stoppen met kh arm eten omdat zijn suikers er alleen maar slechter van werden en dat zien ze vaker zei de vpk.

/wegsluipt
Kwak
pi_179539567
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:37 schreef Cygne het volgende:

[..]

Maandag horen we over de bevruchting en woensdag over of er gezonde embryo's zijn.
Fijn wel! Wij hoorden vanuit Brussel altijd pas iets op de dag van de eventuele terugplaatsing. Dat wachten was zo killing, voornamelijk omdat je al wist dat gemiddeld 50% sowieso afvalt. Sterkte met afwachten, ik duim voor een tp én eskimo's. ^O^
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:14:49 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179539945
Cygne ik duim ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179540834
Wat goed Cygne, ik duim mee.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179541744
Wat balen Kirb :*

*O* Cygne, de duimen draaien hier voor a.s. maandag O+
pi_179542996
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het enige waar de medische wereld het over eens is is dat kcal in < kcal uit = afvallen. Alle andere onderzoeken zijn ook weer tegenonderzoeken voor te vinden.

Het is volgens mij zo dat bij PCOS/overgewicht/diabetes/hormonale disbalans de link vooral een correlatie is en geen causatie. Ze hangn samen met elkaar maar wat nou van welk ding de oorzaak is... er kan nog een onbekende factor zijn die al deze symptomen veroorzaakt bijvoorbeeld.

Je huisarts heeft wat betreft metformine echt gelijk, en wat betreft KH arm eten ook (het is alleen aangetoond dat het op korte termijn iets beter werkt dan gewoon kcal restrictie, maar dat het voordeel na 5 jaar verdwenen is ten opzichte van de controlegroep). Er zijn wel wat veelbelovende onderzoeken bezig naar bloedsuiker/kh arm eten, vooral bij diabetici. Maar mijn diabetische vader moest bv stoppen met kh arm eten omdat zijn suikers er alleen maar slechter van werden en dat zien ze vaker zei de vpk.

/wegsluipt
Oh, oké. Goed om een tegengeluid te horen hoor! Ik ben ook niet per se overtuigd van 'mijn' gelijk, alleen ik vond mijn huisarts totaal niet overtuigend klinken, eerder ongeïnformeerd :N Jouw relaas klinkt al beter onderbouwd. Dus dank daarvoor

Fijn zeg Cygne O+
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:54:36 #171
208890 June.
Seriously?
pi_179543772
Bovendien is metformine an sich ook niet zonder bijwerkingen. Relatief veel mensen krijgen maag-, darmklachten zoals misselijkheid en diarree. Op langere termijn kun je een vitamine b12 tekort krijgen en een (hoewel zelfzaam) lactaatacisose ontwikkelen. Dus snap je huisarts ook wel.

#doktermodus uit
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:38:14 #172
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179546679
Cygne :* ik ga voor je duimen, op naar mooie bevruchtingen en gezonde embryo’s :*

Bertha, hier geen ervaringen met pcos, maar wel endometriose, wat kwakzor schrijft is hier ook wel aan de hand. Er zijn groepen patiënten die zweren bij een special endometriose dieet en die daar baat bij blijken te hebben, maar er is een nog grotere groep die daar niks mee kan en ook geen baat bij hebben. De oorzaak is ook nog steeds niet bekend over wat de oorzaak is van het ontstaan van endometriose. Mijn gyn (die helaas met pensioen is) die gespecialiseerd was in endo had het zelfs over een erfelijkheidsfactor, maar tot nu toe zijn er geen onderzoeken die dat ondersteunen.
Bij pcos valt mij vaak op, dat de klinische beschrijving niet altijd klopt bij patiënten, genoeg vrouwen zonder overbeharing bijv, geen overgewicht, dat soort dingen. Problemen met de vruchtbaarheid staat voor mijn gevoel nog best in de kinderschoenen, we weten hoe we je kunnen helpen (iui,ivf/icsi) maar de oorzaken die gezocht moeten worden in de hormonale afwijkingen zoals bijv pcos of endometriose dat is nog niet zo ver. Er word wel steeds meer bekend, maar ik denk dat er nog veel te onderzoeken is en dat ook nog best lang gaat duren voordat er duidelijke oorzaken gevonden worden en goede gerichte eventueel preventieve behandeling gestart kan worden
Be happy with the little things in life
pi_179554551
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
Er zijn wel wat veelbelovende onderzoeken bezig naar bloedsuiker/kh arm eten, vooral bij diabetici. Maar mijn diabetische vader moest bv stoppen met kh arm eten omdat zijn suikers er alleen maar slechter van werden en dat zien ze vaker zei de vpk.

/wegsluipt
Ik, als diabeet type 3 (over een aantal jaar bestaat dat gegarandeerd, het heeft nu nog geen naam....) heb ook geen baat bij KH-arm. De hypo's worden er bepaald niet minder van en het lijkt of ik alleen maar grotere hypers krijg als ik dan wèl een keer meer dan minimale kh binnenkrijg.

Er is natuurlijk wel nog steeds het verschil tussen snelle en langzame kh en daar heb ik wel echt baat bij. Qua kh-arm is de recentste ontwikkeling dat mensen die te strikt zijn ondervoed raken op koolhydraten en dan uiteindelijk elke kh gaan opslaan met tegenovergesteld effect.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 juni 2018 @ 21:49:44 #174
269689 crew  Viv
pi_179567692
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 18:54 schreef June. het volgende:
#doktermodus uit
B.ertha heeft via dit topic input gekregen van 3 dokters, ieder vanuit een eigen invalshoek. En dat zonder verwijzen, wachtlijsten of kosten. :D O+

Cygne wat fijn dat het er 6 waren, ik duim voor verder goed nieuws!
pi_179568418
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 21:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

B.ertha heeft via dit topic input gekregen van 3 dokters, ieder vanuit een eigen invalshoek. En dat zonder verwijzen, wachtlijsten of kosten. :D O+

Cygne wat fijn dat het er 6 waren, ik duim voor verder goed nieuws!
Ja, geniaal O+ en het heeft me ook echt geholpen!
Dat vind ik nou zo mooi aan dit topic ^O^ Er komen vaker dit soort gesprekken langs en er is altijd wel iemand met een antwoord. En als ik er dan persoonlijk toevallig niets aan heb, vind ik het meestal gewoon alsnog wel interessant.
  zondag 3 juni 2018 @ 00:33:05 #176
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179572172
* kwakz0r geendokter is...
Kwak
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 juni 2018 @ 00:38:24 #177
269689 crew  Viv
pi_179572284
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 00:33 schreef kwakz0r het volgende:
* kwakz0r geendokter is...
Ik had jou dan ook niet meegeteld als dokter. ;) Maar ook jouw bijdrage was erg zinvol!
  zondag 3 juni 2018 @ 01:16:19 #178
208890 June.
Seriously?
pi_179572886
Wie is er dan nog meer dokter? Van vivi weet ik het (wat doe jij eigenlijk?) #nieuwsgieirgmaarofftopic
Shine bright like a diamond.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 juni 2018 @ 01:46:12 #179
269689 crew  Viv
  zondag 3 juni 2018 @ 17:47:57 #180
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179583260
Eens met bertha.. zo fijn dat je hier ervaringen en (semi) wijsheden uit kan wisselen..
En ook zo fijn dat de docters af en toe langs komen om van alles nog te onderbouwen.. super fijn ^O^ _O_
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179595218
quote:
7s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:47 schreef Barreltje het volgende:
Eens met bertha.. zo fijn dat je hier ervaringen en (semi) wijsheden uit kan wisselen..
En ook zo fijn dat de docters af en toe langs komen om van alles nog te onderbouwen.. super fijn ^O^ _O_
Helemaal mee eens!

Cygne hoe laat hoor je iets? Vind het zo spannend voor je.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 4 juni 2018 @ 10:02:26 #182
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179595356
}) . Zo maar nieuwe clomid ophalen.
pi_179596110
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:52 schreef Kirb het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Cygne hoe laat hoor je iets? Vind het zo spannend voor je.
2 embryo's gebiopteerd.
pi_179596281
Oef wat spannend. Mijn duimen draaien voor een tp, cygne. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179596373
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:49 schreef Nanuke het volgende:
Oef wat spannend. Mijn duimen draaien voor een tp, cygne. :*
Thanks. :*
Ik ga er maar niet meer vanuit.
pi_179596383
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:56 schreef Cygne het volgende:

[..]

Thanks. :*
Ik ga er maar niet meer vanuit.
Ik ga ook heel hard duimen!
pi_179596444
Ik duim mee, Cygne :*.

Douche-eendje wat jammer! :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179596515
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:56 schreef Cygne het volgende:

[..]

Thanks. :*
Ik ga er maar niet meer vanuit.
Ik herken dit nog zo van onze pogingen. Wij hadden ook steeds een relatief goede eicel-score, rond de 6. Dan viel qua bevruchtingen al ruim de helft af en uiteindelijk 2x een embryo over en de laatste keer geen. Ik vind het zo heftig en verdrietig. ;( Ik duim voor jullie, heel hard. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:08:30 #189
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179596546
D-E balen ! :*

En cygne.. hoeveel gebiopteerden had je vorige keer? Ik duim hoor!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179596647
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:07 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik herken dit nog zo van onze pogingen. Wij hadden ook steeds een relatief goede eicel-score, rond de 6. Dan viel qua bevruchtingen al ruim de helft af en uiteindelijk 2x een embryo over en de laatste keer geen. Ik vind het zo heftig en verdrietig. ;( Ik duim voor jullie, heel hard. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ugh. Lichamelijk vind ik het niet eens zo zwaar. Maar psychisch dus wel. Dat afwachten steeds. En dan heb je een gezonde en dan moet die nog blijven plakken.

Barreltje, vorige keer waren er 3 gebiopteerd, 1 gezond.
pi_179597447
Precies ja. Die onzekerheid. Dan heb je embryo's, dan moet er ook nog maar net een goede tussen zitten, en die moet dan ook nog blijven plakken. Pittig is het.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179597801
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:51 schreef Nanuke het volgende:
Precies ja. Die onzekerheid. Dan heb je embryo's, dan moet er ook nog maar net een goede tussen zitten, en die moet dan ook nog blijven plakken. Pittig is het.
Jup. En zeker bij een translocatie is die kans bij 2 niet zo groot.

Dan vorige keer wel gelukt. Maar dat zegt niks. Toen hadden we ook 100% bevruchting.
pi_179619678
Dit rommelt echt met m'n hoofd. Ik acht de kans niet zo groot dat er morgen een terugplaatsing is want: maar 2 embryo's en daar kan ook nog steeds zóveel misgaan.

Ik hoor ook steeds dat ik gewoon positief moet denken. Kan ik ook niet zoveel mee. -O-
  dinsdag 5 juni 2018 @ 14:35:18 #194
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179619713
Positief denken helpt volgens mij niets Cygne, behalve dat je de tijd makkelijker doorkomt misschien, maar het is gewoon rete-spannend en onzeker en buiten je macht.

En ook al helpt het ook niet: ik duim toch voor je! :Y .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179620075
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 14:35 schreef Lemijn het volgende:
Positief denken helpt volgens mij niets Cygne, behalve dat je de tijd makkelijker doorkomt misschien, maar het is gewoon rete-spannend en onzeker en buiten je macht.

En ook al helpt het ook niet: ik duim toch voor je! :Y .
Inderdaad. Ik probeer gewoon realistisch te zijn. Dan valt het ook niet zo hard tegen.

En dankjewel. :*
  dinsdag 5 juni 2018 @ 14:58:36 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179620095
Cygne :*

nog 1 nachtje slapen.. dan weet je het..
ik duim ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 5 juni 2018 @ 15:40:35 #197
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179620794
Cygne ik haat die zin, je moet gewoon positief denken. Favoriete zin van mijn schoonmoeder wat betreft icsi :(
Ik duim wel heel hard voor je :*
pi_179620834
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:06 schreef Cygne het volgende:

[..]

Jup. En zeker bij een translocatie is die kans bij 2 niet zo groot.

Dan vorige keer wel gelukt. Maar dat zegt niks. Toen hadden we ook 100% bevruchting.
Het zegt ook gewoon allemaal niets, dat is het lastige. Wij hadden 2x en tp van goede kwaliteitsembryo die niets deed, terwijl er ook genoeg verhalen zijn van matige embryo's die wel bleven plakken. Met onze laatste poging hadden we 3 embryo's voor bioptie met 50/50 kans (er werd toen vanuit het ziekenhuis nog gesproken over wel/niet 2 terugplaatsen), uiteindelijk hadden we geen tp. Je weet het gewoon niet. En dat is killing, positief denkend of niet. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179620926
Ja inderdaad killing. In de regel is minimaal 75% van de geteste embryo's aangetast. Dan houdt het voor mijn gevoel al op met 2. Aan de andere kant was M. 1 van de 3 en iemand die ik ken had 0 uit 8.

Nja zo maalt m'n hoofd maar door. :')
  dinsdag 5 juni 2018 @ 15:49:17 #200
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179620948
hoe laat wordt je gebeld Cygne? en dan vandaag of morgen? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179621423
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:49 schreef Barreltje het volgende:
hoe laat wordt je gebeld Cygne? en dan vandaag of morgen? :o
Morgen. Ze bellen zodra zij iets van Maastricht hebben gehoord. Dat kan ergens tussen 9 en 15u zijn. _O-
pi_179621636
Spannend Cygne! Duimen draaien hier ook :*
pi_179621658
Ben zo blij met jullie. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 juni 2018 @ 16:26:41 #204
269689 crew  Viv
pi_179621674
Tussen 9 en 15 :o alsof het nog niet spannend genoeg is! Ik ga voor je duimen Cygne. :*
pi_179621697
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:13 schreef Cygne het volgende:

[..]

Morgen. Ze bellen zodra zij iets van Maastricht hebben gehoord. Dat kan ergens tussen 9 en 15u zijn. _O-
:X Bohh wat een spanning zeg. Hopelijk krijg je gelijk om 9u een telefoontje met positief nieuws :Y.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 17:02:22 #206
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179622352
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:13 schreef Cygne het volgende:

[..]

Morgen. Ze bellen zodra zij iets van Maastricht hebben gehoord. Dat kan ergens tussen 9 en 15u zijn. _O-
o|O
en dan heb je morgen ook ergens tussen 9 en 15 de terugplaatsing :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179622696
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:02 schreef Barreltje het volgende:

[..]

o|O
en dan heb je morgen ook ergens tussen 9 en 15 de terugplaatsing :?
Die is als het doorgaat om 15u.
Daarom kunnen ze op z'n laatst tot 15u bellen.

Kan dus ook zijn dat we om kunnen keren als we al in de auto zitten. :') Ik verwacht dat ze niet heel laat bellen.
pi_179623790
Dat is zenuwslopend :X veel succes morgen cygne! Ik snap je twijfels maar duim toch nog even voor je door!
pi_179626136
Cygne ik duim heel hard voor je. Die zenuwen, ik kan dat gevoel zo weer terughalen, zenuwslopend inderdaad. Ik hoop dat ze gewoon allebei stiekempjes gezond zijn. O+ Heel veel sterkte met wachten. :*
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:57:19 #210
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179628290
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 14:32 schreef Cygne het volgende:

Ik hoor ook steeds dat ik gewoon positief moet denken. Kan ik ook niet zoveel mee. -O-
Is ie al vol? ;)


Cygne, ik duim voor je morgen. Ik hoop op positief nieuws voor je :*
pi_179628860
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is ie al vol? ;)
[ afbeelding ]

Cygne, ik duim voor je morgen. Ik hoop op positief nieuws voor je :*
Ik denk dat ik een heel aardige omgeving heb want ik zit pas op 4 :')
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:45:02 #212
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179629307
Oeh ernstig, ik heb kan ze allemaal afvinken op de "misschien moet je een keer vreemd gaan" na

Mijn duimen draaien voor je Cygne :*
Be happy with the little things in life
pi_179629940
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is ie al vol? ;)
[ afbeelding ]

Cygne, ik duim voor je morgen. Ik hoop op positief nieuws voor je :*
8. *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 juni 2018 @ 08:44:19 #214
269689 crew  Viv
pi_179633088
Oh die bingo.. daar herken ik er ook wel een aantal van ja. Degene waar ik het meest moeite mee heb is mensen (waaronder mijn moeder en een goeie vriendin) die zeggen dat ze zéker weten dat het goed komt :Y. Terwijl hetgeen waar ik zo mee worstel is dat je dat gewoon niet weet. Als ik zeker zou weten dat we met een kindje eindigen vind ik het prima als het nog 3/4/5 jaar duurt bij wijze van spreken.

Cygne hopelijk hoor je gauw goed bericht :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 6 juni 2018 @ 10:58:59 #216
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179634244
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:24 schreef Kirb het volgende:
Oh die bingo.. daar herken ik er ook wel een aantal van ja. Degene waar ik het meest moeite mee heb is mensen (waaronder mijn moeder en een goeie vriendin) die zeggen dat ze zéker weten dat het goed komt :Y. Terwijl hetgeen waar ik zo mee worstel is dat je dat gewoon niet weet. Als ik zeker zou weten dat we met een kindje eindigen vind ik het prima als het nog 3/4/5 jaar duurt bij wijze van spreken.

Cygne hopelijk hoor je gauw goed bericht :*
heel herkenbaar!

en ik heb de zenuwen voor Cygne :o ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179634554
Dat haat ik ook echt, Kirb! Dat weet je gewoon echt niet :{ Als mensen (mijn (schoon)ouders) dat zeggen, reageer ik altijd met "Er is een klein percentage bij wie het gewoon niet goed komt en tegen hen werd dat ook gezegd."

Ik log speciaal in voor cygne, helaas nog geen update
  woensdag 6 juni 2018 @ 11:24:59 #218
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179634583
Ik kwam ook even kijken voor Cygne.
pi_179634978
*O* *O* *O* *O*
pi_179635227
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 11:48 schreef Cygne het volgende:
*O* *O* *O* *O*
Ja?? *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179635246
Ja, we hebben gewoon weer een gezond embryo. :o :'(
pi_179635264
Wauw cygne *O*
E.
pi_179635321
Oh wauw O+
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:18:43 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179635522
O+ *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:19:31 #225
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179635537
Jaaaa Cygne wat fijn O+ . Succes vanmiddag!
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 12:29:27 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179635648
Cygne! Go go go *O* *O* *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:33:35 #227
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179635704
*O* :s) *O* :s) *O*

wat fijn!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179636013
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:01 schreef Cygne het volgende:
Ja, we hebben gewoon weer een gezond embryo. :o :'(
*O* jaaa! Wat fijn! Plak baby, plak! *O*
pi_179636094
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 11:48 schreef Cygne het volgende:
*O* *O* *O* *O*
Yes! Beide? Of 1?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_179636123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:00 schreef McLaura het volgende:

[..]

Yes! Beide? Of 1?
1.
pi_179636128
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:02 schreef Cygne het volgende:

[..]

1.
Super!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_179636138
Fantastisch cygne! O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 6 juni 2018 @ 13:04:07 #233
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_179636158
*O* fantastisch, Cygne!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 juni 2018 @ 13:19:22 #234
269689 crew  Viv
pi_179636384
Wat goed Cygne! Over 2 uurtjes ben je PUPO!! *O*
pi_179636427
Go Cygne! O+
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:00:36 #236
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179637117
*O* jaaaa Cygne *O*
Be happy with the little things in life
pi_179637170
Cygne *O* *O* *O*
pi_179637185
Ik vind het zó bizar dat het gewoon weer zo gaat.

Niet verwacht dat we nog eens zoveel mazzel zouden hebben. :'( O+
pi_179637208
*O* *O* *O*
Cygne *O* *O* *O*
Zo blij
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_179637780
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:01 schreef Cygne het volgende:
Ja, we hebben gewoon weer een gezond embryo. :o :'(
O+ O+ *O*
♥ J & S
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:44:58 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179637820
Ik duim voor een plakker cygne! *O*
pi_179638339
Pupo! *O*

En het was weer net zo'n mooie als twee jaar terug! O+
pi_179638367
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:22 schreef Cygne het volgende:
Pupo! *O*

En het was weer net zo'n mooie als twee jaar terug! O+
O+

Dan duimen we voor weer net zo'n mooi kindje ^O^
pi_179638603
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:25 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

O+

Dan duimen we voor weer net zo'n mooi kindje ^O^
Dit! Groei, embryo, groei. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 6 juni 2018 @ 15:51:41 #245
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179638682
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:22 schreef Cygne het volgende:
Pupo! *O*

En het was weer net zo'n mooie als twee jaar terug! O+
Mijn duimen draaien voor je de komende weken :*
Be happy with the little things in life
pi_179639270
Wat spannend zeg! We duimen hier O+
♥ J & S
pi_179639358
Wat fijn Cygne. Ik duim mee voor een plakker! *O*
pi_179639870
Cygne *O*
Biedt een plakstift aan :*
pi_179640358
Cygne wat goed! *O*
pi_179640717
Ik duim ook voor Cygne! *O*
  woensdag 6 juni 2018 @ 19:00:52 #251
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179641686
Yes!
*O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179641916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:24 schreef Kirb het volgende:
Terwijl hetgeen waar ik zo mee worstel is dat je dat gewoon niet weet. Als ik zeker zou weten dat we met een kindje eindigen vind ik het prima als het nog 3/4/5 jaar duurt bij wijze van spreken.
Heel herkenbaar, daar heb ik ook heel erg mee geworsteld in de ruim 3 jaar niet zwanger :*

En ja Cygne PUPO *O* O+ Wat super fijn! Ik duim zo hard voor een plakker :*
  woensdag 6 juni 2018 @ 20:01:59 #253
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179642748
*O* *O* *O* voor Cygne
pi_179643672
Cygne *O*
pi_179645062
Cygne is PUPO!! Wat tof dat het is gelukt!!
pi_179645079
Cygne, wat goed! *O* plakkerdeplak!!!
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:55:56 #257
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_179645144
Cygne gefeliciteerd
pi_179646231
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Cygne is PUPO!! Wat tof dat het is gelukt!!
Haha nou!
Mevrouw aan de telefoon zei ook 'We hadden er maar 2 en wij hadden dit ook niet verwacht maar we hebben tóch goed nieuws!'

Onze pgd-arts was ook bij de terugplaatsing om de nieuwe fertiliteitsarts te superviseren dus dat was ook wel heel tof. O+
pi_179646304
Tof cygne! En spannend! Hopelijk goed nieuws over 2(?) weken!
pi_179646359
Cygne *O* *O* *O*
pi_179648138
Cygne O+ O+ O+ Dinobaby O+ O+ O+ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 7 juni 2018 @ 08:54:09 #262
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179649782
O+ *O* Wat ontzettend fijn *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_179650754
Hier ontlurk ik even voor.
Wat fijn Cygne! *O* *O*
pi_179655678
Cygne, wat fijn!! *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 7 juni 2018 @ 19:31:57 #265
208890 June.
Seriously?
pi_179659936
Wat fijn. Nu hopen dat hij de komende maanden lekker blijft zitten. O+
Shine bright like a diamond.
pi_179664388
Cygne *O* O+
pi_179668670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:24 schreef Kirb het volgende:
Oh die bingo.. daar herken ik er ook wel een aantal van ja. Degene waar ik het meest moeite mee heb is mensen (waaronder mijn moeder en een goeie vriendin) die zeggen dat ze zéker weten dat het goed komt :Y. Terwijl hetgeen waar ik zo mee worstel is dat je dat gewoon niet weet. Als ik zeker zou weten dat we met een kindje eindigen vind ik het prima als het nog 3/4/5 jaar duurt bij wijze van spreken.

Cygne hopelijk hoor je gauw goed bericht :*
Wat iemand anders al zei: dat is tegen iedereen gezegd. Ook tegen degenen die met lege handen achter zijn gebleven.

Ik hoop dat jij ook aan de goede kant eindigt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_179669875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:25 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wat iemand anders al zei: dat is tegen iedereen gezegd. Ook tegen degenen die met lege handen achter zijn gebleven.

Ik hoop dat jij ook aan de goede kant eindigt.
Dankje :)

Wij hebben gisteren weer een afspraak met onze gynaecoloog gehad en worden nu doorverwezen voor IVF/ICSI. Overstap naar een ander ZH dus nu even afwachten tot we daardoor gebeld worden voor de intake. Hopelijk binnen een paar weken intake en dan weer door met een plan van aanpak. Ik verwacht een beetje dat er best een paar maanden overheen kunnen gaan voor we echt gaan starten, dus automatisch weer een pauze. Ook niet zo erg.
Nu nog maar even richten op de laatste IUI, volgende week een eerste follikelmeting!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:43:22 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179672242
Kirb.. naar aanleiding van mijn eigen verhaal.. laat je schildklier EN de antistoffen ook nog een keer testen in het nieuwe ziekenhuis..

Hoe kijk je ernaar om met de ivf/icsi te gaan beginnen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179673680
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:43 schreef Barreltje het volgende:
Kirb.. naar aanleiding van mijn eigen verhaal.. laat je schildklier EN de antistoffen ook nog een keer testen in het nieuwe ziekenhuis..

Hoe kijk je ernaar om met de ivf/icsi te gaan beginnen?
Dank voor de tip! Mijn schildklierwaarden (TSH en vrije T4) zijn vorig jaar april getest, ook een echo van de schildklier gehad omdat het leek alsof ie iets vergroot was (bevriende arts merkte dit op). Gelukkig bleek alles goed te zijn. Maar ik zal het zeker even vragen in het nieuwe ZH, als er toch geprikt moet worden.
En het beginnen met ivf/icsi, ik vind het retespannend om eerlijk te zijn :X. Je leest zulke wisselende verhalen. Mijn gyn waarschuwde ons ook voorzichtig dat het allemaal zowel fysiek als mentaal echt een stapje zwaarder zal gaan worden. Tot nu toe vind ik het allemaal wel redelijk te doen (beetje ups en downs).

Hoe hebben andere dames hier dat ervaren? Je zit er natuurlijk al even in met al die IUI's, maar hoe hebben jullie de overstap naar IVF ervaren? Ben eigenlijk wel benieuwd.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179675280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:58 schreef Kirb het volgende:

[..]

Hoe hebben andere dames hier dat ervaren? Je zit er natuurlijk al even in met al die IUI's, maar hoe hebben jullie de overstap naar IVF ervaren? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Voor mij voelde het als een eerste echte kans.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_179675463
Ik heb nooit IUI gedaan omdat wij in een PGD/ICSI traject zaten, maar ik heb het lichamelijk nooit als enorm vervelend ervaren. Ik had er eigenlijk niet echt last van. Het was voor ons toen de enige manier om kans te maken op een zwangerschap en vooral mentaal is het een dingetje. Bij mij is dat besef pas na 3 kinderen gekomen overigens. Eenmaal in de mmm had ik geen tijd om erbij stil te staan. Wat ik als het vervelendst heb ervaren was het feit dat je maar 3 pogingen hebt om zwanger te worden. Bij poging 1 speelde dat nog geen rol, maar vanaf poging 2 begon het malen over dat de volgende poging de laatste zou zijn. Zéker toen we voor ons tweede kindje poging 3 moesten gebruiken.
Verder vond ik de behandeling zelf en de punctie goed te doen. Met name de laatste wacht week vond ik altijd lastig. Het is van de 4 pogingen die we deden één keer misgegaan tijdens de eerste 6 weken en één keer was ik niet zwanger. Die momenten en dan het stemmetje in je hoofd dat vindt dat al die moeite voor niets is geweest, dat waren de rot momenten. En ik was soms best een beetje jaloers op mensen die al zwanger waren als de wind van richting veranderde, terwijl wij er zoveel moeite voor moesten doen. Niet zo netjes, maar dat was wel hoe het werkte. :@
Al met al kun je denk ik alles het beste over je heen laten komen. Je wordt tijdens behandel periodes een beetje geleefd en ik denk persoonlijk dat je er het beste doorheen komt als je zoveel mogelijk mee buigt. Succes komende tijd, ik hoop dat jullie heel snel twee streepjes mogen zien. :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 juni 2018 @ 17:08:25 #273
269689 crew  Viv
pi_179676576
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat ik als het vervelendst heb ervaren was het feit dat je maar 3 pogingen hebt om zwanger te worden. Bij poging 1 speelde dat nog geen rol, maar vanaf poging 2 begon het malen over dat de volgende poging de laatste zou zijn. Zéker toen we voor ons tweede kindje poging 3 moesten gebruiken.
Toen Nanuke's traject voorbij was heb ik hier gezegd dat ze bij PGD meer pogingen zouden moeten vergoeden. De kansen bij IVF zijn al niet wat je iedereen zou gunnen en bij jullie gaat daar nog eens een aanzienlijk deel vanaf.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 18:07:56 #274
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179677713
Ik vind de ivf/icsi lichamelijk ook niet echt vervelend.
De limitatief van 3 pogingen vind ik des te vervelender ( zeker vanwege onze " scores "
Ik ben dan ook super blij met onze 5 pogingen verzekering nu..

De komende poging is de 3e en zonder die verzekering zou ik nu compleet in de stress zitten..

Probeer de 1e keer alles gewoon een beetje op je af te laten komen.. er is nergens echt een logica in.. alles is bij iedereen EN in ieder ziekenhuis anders.. en.. hoe suf van de bingo .. probeer er in te blijven geloven :*

Oh.. en gebruik dit topic.. ;) het sleept mij er redelijk doorheen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179678369
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Toen Nanuke's traject voorbij was heb ik hier gezegd dat ze bij PGD meer pogingen zouden moeten vergoeden. De kansen bij IVF zijn al niet wat je iedereen zou gunnen en bij jullie gaat daar nog eens een aanzienlijk deel vanaf.
Ik vind sowieso voor IVF 3 behandelingen aan de magere kant, maar waar leg je dan de grens? Lastig wel, want de kosten zijn natuurlijk ook niet gering.
En wat je zegt klopt inderdaad, bij PGD hoort ICSI, dus minder geschikte eicellen en dan ook nog eens de afvalrace van in veel gevallen 50% gemiddeld, tel daarbij op dat er biopsie plaatsvindt wat weer gevolgen voor de kwaliteit van het embryo kan hebben en er blijft vrij weinig over. Wij hebben nooit een embryo in de vriezer gehad, dus elke punctie was voor ons een hele poging, best frustrerend. Hoewel het ook anders kan met PGD want mijn zus heeft wel 2 keer een ingevroren embryo gehad. De tweede wordt toevallig woensdag teruggeplaatst. O+
  vrijdag 8 juni 2018 @ 18:49:45 #276
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179678411
Hier een andere ervaring. Ik vond ivf echt heel vervelend, maar ik heb wisselende ervaringen. Eerste poging vooral heel veel last van bijwerkingen. Punctie kan ik mij echt niks meer van herinneren. 2e poging minder bijwerkingen, maar een helse punctie, daar heb ik echt angst van ontwikkeld (eendenbek zien als ik onderzocht moet worden vaginaal is tegenwoordig instant een paniek aanval plus huilen) 3e poging ik voelde mij prima, punctie weer erg pijnlijk. Alleen volgens mijn man en collega’s was ik niet te genieten tijdens de periodes van hormoonspuiten, zelf heb ik dat vooral de laatste keer echt niet zo ervaren
Be happy with the little things in life
pi_179678748
Ik trok het lichamelijk ook prima, mentaal een stuk minder. Vooral dat wachten op de uitslag. En nu of het wel plakt.
pi_179680241
Geestelijk herken ik wat nikki zegt, daar kom ik nu pas echt achter. Tijdens het traject ging ik eigenlijk alleen maar door. Tuurlijk was er wel de angst en de twijfel en de enorme klap dat het niet gelukt was en we kinderloos zouden blijven. Wat het echt met ons en met mij gedaan heeft, dat krijgt nu pas langzaamaan een plekje.

Maar voor mij was de impact er ook lichamelijk wel. De hormonen maakten mijn fysieke belasting vrijwel nul. Tel daarbij op dat ik van het oosten van het land naar het noorden van het land moest reizen, om de dag, met de trein. Er was voor mij geen sprake van kunnen werken, of zelfs gezellig afspreken in die tijden. Dan was er alleen maar het traject. Plus dat ik de punctie als erg naar heb ervaren, en mijn man ook. Ik reageerde erg slecht op de verdoving/pijnstilling die ik bij de punctie kreeg. Hierdoor dipte mijn hartslag steeds (de laatste keer zelfs zo dat iemand me moest vertellen wanneer ik moest ademen anders vergat ik dat). Nog los van de pijn, die ruim een week daarna nog doorzeurde. Nouja. Niet gezellig dus.

Maar net als nikki heb ik ook geen ervaring met andere deken van de mmm, dus ik kan niet vergelijken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 21:39:06 #279
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179681939
Dat doorgaan terwijl je in het traject zit herken ik ook wel. Terugkijkend, ik was natuurlijk grotendeels ook zwaar depressief wat eigenlijk ook niet hielp, ik leefde grotendeels steeds in zo’n roes en moest niks meer van de buitenwereld weten. Ik baal nu wel ergens dat we niet eerder gestopt waren, maar dan meer dat ik eerst had gezorgd voor een stabiele en we nog een vergoede poging over hadden. We hebben wel pauzes ingelast en er was nooit echt rust, terugkijken dan. Maar toen wist ik niet beter en kon ik voor mijn gevoel niet anders, het klinkt beetje chaotisch, maar die periode was ook gewoon zo, niet alleen mbt tot de kinderwens maar ook allerlei andere dingen die ons leven zeer beheerste
Be happy with the little things in life
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 22:09:48 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179682560
Ik merk nu pas dat het traject psychisch zn tol eist. Ik ging ook steeds maar door maar merk nu echt dat het ook goed is om af en toe rust te nemen en indien nodig psychische hulp.

De twijfel of het ooit gaat lukken vind ik ook het zwaarst, daar is gewoon geen garantie voor.

Lichamelijk vind ik het allemaal best te doen, alleen die punctie was vreselijk :X volgende keer mag het gelukkig via de dagopname met een roesje dus dat geeft wel weer rust.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179684991
Heftige verhalen hier, ik hoop het nooit mee te hoeven maken :o
pi_179690090
Wauw wat een (heftige) verhalen. En ook zoveel herkenning. Bedankt voor het delen! Ik ga het allemaal stapje voor stapje nemen en vooral niet alleen maar door willen gaan (waar ik wel de neiging toe heb ook..). Waarschijnlijk kunnen we eind juli pas voor de intake terecht, en waar ik eerst toch weer bozig werd houd ik mezelf nu maar voor dat weer even pauze gewoon goed is. Een paar maandjes meer of minder maakt toch niet zoveel uit.

Barreltje dit topic helpt mij ook heel erg. Het is zo fijn om gewoon begrepen te worden. En nu weer het delen van al die ervaringen, echt een enorme meerwaarde. O+

Nikki wat spannend voor je zusje!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 11 juni 2018 @ 10:54:59 #283
208890 June.
Seriously?
pi_179723994
Inderdaad wat een traject. Ik zit nu bij de gynaecologie en het doet me toch ineens meer dan ik dacht. En er is nog niet eens iets gebeurd..
Shine bright like a diamond.
pi_179725943
Ik jompel mee voor Cygne *O*

Mijn zus is PUPO, dit is de laatste kans. Nu na het traject 5 eicellen in bijna 1,5 jaar, 3 bevruchtingen, 2 embryo's niet goed genoeg om in te vriezen... en de laatste was wel super en die zit er in. Ik duim zo dat het raak mag wezen. Ze wil hierna niet meer verder, hoe mijn zwager erin zit weet ik niet, die heeft destijds nog gesproken over donor-eicellen.

18de weten we het, maar dan begint, ongeacht wat de uitkomst is, alsnog een heftig traject. Zo niet, dan is het heel verdrietig, zo wel, met haar achtergrond van miskramen en een kind met een aangeboren afwijking... dan wordt het een paar pittige maanden.
pi_179740590
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 13:03 schreef kahlie het volgende:
Ik jompel mee voor Cygne *O*

Mijn zus is PUPO, dit is de laatste kans. Nu na het traject 5 eicellen in bijna 1,5 jaar, 3 bevruchtingen, 2 embryo's niet goed genoeg om in te vriezen... en de laatste was wel super en die zit er in. Ik duim zo dat het raak mag wezen. Ze wil hierna niet meer verder, hoe mijn zwager erin zit weet ik niet, die heeft destijds nog gesproken over donor-eicellen.

18de weten we het, maar dan begint, ongeacht wat de uitkomst is, alsnog een heftig traject. Zo niet, dan is het heel verdrietig, zo wel, met haar achtergrond van miskramen en een kind met een aangeboren afwijking... dan wordt het een paar pittige maanden.
Wat pittig kahlie, doet ze ook PGD? Ik zal mee duimen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179747543
Dit kwam langs op m'n Facebook. Niet gelezen, maar misschien interessant.

http://www.iflscience.com(...)-and-how-to-cure-it/

Lurkt weer verder
Trotse mama van 2 :)
pi_179749253
Wat ontzettend spannend kahlie.. Ik hoop dat je zus dubbel geluk heeft en een mooi gezond kindje mag krijgen O+
pi_179749296
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:08 schreef Davientje_ het volgende:
Dit kwam langs op m'n Facebook. Niet gelezen, maar misschien interessant.

http://www.iflscience.com(...)-and-how-to-cure-it/

Lurkt weer verder
Ja! Ik las het ook, super interessant! Het zal nog wel even duren voordat het buiten een onderzoekssetting toegepast zal worden, maar het gebruikte middel wordt ook gebruikt tijdens ivf. Dus dat impliceert dat je er uiteindelijk sowieso mee in aanraking komt :s)
pi_179759216
Ik had net een follikelmeting en er zit wéér maar 1 follikel :(. Vraag me echt af waarom ik die fostimon moet blijven spuiten als er toch maar 1 follikel komt die ik ook prima van mezelf maak. Ze hogen de fostimon ook niet op want dan loop ik het risico om meteen te veel follikels te maken.
Nouja. Waarschijnlijk maandag inseminatie (zondag komt waarschijnlijk ideaal uit maar dan zijn ze gesloten :') ). Sorry hoor, even van me af schrijven. Laatste poging en dan weer door met hopelijk meer kansen :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:42:34 #290
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179759312
Kirb :* het zit ook niet mee zo.. zo net wel/net niet
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179759559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 09:42 schreef Kirb het volgende:

[..]

Wat pittig kahlie, doet ze ook PGD? Ik zal mee duimen.
Nee, ze heeft 1 kindje uit de 'normale' derde IVF/ICSI poging, 1 overstimulatie met medische gevolgen gehad en nu hebben ze binnen eigen cylcus elke keer een punctie gehad als de bloedwaarden goed genoeg waren om te proberen 1 of 2 eicellen te verkregen. Daarom duurde het zo lang om 5 eieren te krijgen.

Wat een klote nieuws voor jou weer trouwens :(
Mijn zus vond het ook vreselijk om dan te spuiten en dan 1 ei te hebben, voelt zo oneerlijk om al dat werk te doen (inclusief bijwerkingen) en nog niets daar voor terug te zien.

Dank je wel voor de lieve wensen B.ertha

Davientje_ dat is een interessant onderzoek! Ik ga hem doorsturen naar een dinnetje die PCOS heeft. Dank je wel!
pi_179759678
Het embryo van mijn zus deelt niet verder na ontdooien. Einde verhaal dus, maar omdat het embryo pas op dag 5 wordt ingevroren is de kans op overleven helaas sowieso al minder. ;( Nu hopelijk zo snel mogelijk door met een nieuwe PGD poging, daar horen ze hopelijk vanmiddag meer over.
pi_179759713
Thanks barrel en kahlie. Ik moet gewoon weer even de knop omzetten naar positief denken. Dat de gynaecoloog ook de verwijzing nog niet had doorgestuurd helpt ook niet, zal nu wel augustus worden voor we voor een intake terecht kunnen in het nieuwe ZH. Op naar terrasjes dan maar deze zomer.

Is dat IVF-Mnc, Kahlie? Daar las ik over, en moest toen ook aan barreltje denken. Ze doen dan elke maand een punctie in eigen cyclus. Dan heb je alleen verse terugplaatsingen. Barrel zou dat eventueel ook iets voor jou kunnen zijn?

Oh nikki ;( wat rot zeg..
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:38:02 #294
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179760302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:05 schreef Kirb het volgende:
Thanks barrel en kahlie. Ik moet gewoon weer even de knop omzetten naar positief denken. Dat de gynaecoloog ook de verwijzing nog niet had doorgestuurd helpt ook niet, zal nu wel augustus worden voor we voor een intake terecht kunnen in het nieuwe ZH. Op naar terrasjes dan maar deze zomer.

Is dat IVF-Mnc, Kahlie? Daar las ik over, en moest toen ook aan barreltje denken. Ze doen dan elke maand een punctie in eigen cyclus. Dan heb je alleen verse terugplaatsingen. Barrel zou dat eventueel ook iets voor jou kunnen zijn?

Oh nikki ;( wat rot zeg..
Geen idee of het iets voor ons is.. Ik heb altijd wel genoeg eitjes eigenlijk..
Alleen geen embryos :P dus dat effect is eigenlijk wel hetzelfde..
En eigenlijk weet ik niet of ik het durf om maar 1 eitje te hebben per keer.. want ons afval percentage is zo enorm.. dan moet ik misschien wel een jaar lang iedere maand een punctie .. :N ook al valt het me mee, erg prettig is het ook weer niet..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179760359
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Geen idee of het iets voor ons is.. Ik heb altijd wel genoeg eitjes eigenlijk..
Alleen geen embryos :P dus dat effect is eigenlijk wel hetzelfde..
En eigenlijk weet ik niet of ik het durf om maar 1 eitje te hebben per keer.. want ons afval percentage is zo enorm.. dan moet ik misschien wel een jaar lang iedere maand een punctie .. :N ook al valt het me mee, erg prettig is het ook weer niet..
Oh shoot sorry, ik dacht je telkens wel veel embryo's had maar geen cryo's. Ik dacht dat dan elke keer een verse tp juist positief uit kon pakken.
Wanneer gaan jullie nu weer starten?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 10:59:03 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179760699
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:08 schreef Davientje_ het volgende:
Dit kwam langs op m'n Facebook. Niet gelezen, maar misschien interessant.

http://www.iflscience.com(...)-and-how-to-cure-it/

Lurkt weer verder
Dat is zeker interessant!

Het valt me op dat in Amerika veel serieuzer om wordt gegaan met pcos dan hier. Ik heb nu in diverse real live series gezien dat meiden pcos hebben en daar wordt veel meer mee gedaan dan hier. Hier is het gewoon een diagnose maar daar wordt ook met medicatie gekeken of er iets aan te doen valt (los van clomid).

Daarnaast valt het me op dat er altijd wordt gesproken over die symptomen als haargroei en overgewicht. Als ik kijk naar mezelf en de meiden die ik ken met pcos dan komen die klachten helemaal niet overeen. Het lijkt soms wel of pcos een hele andere ziekte is in de VS dan hier :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 11:00:12 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179760720
Ah balen kirb! Maar hopelijk is dit hem gewoon :*

Cygne hoe gaat het met jou? Wanneer ga je testen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:38:31 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179762159
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:40 schreef Kirb het volgende:

[..]

Oh shoot sorry, ik dacht je telkens wel veel embryo's had maar geen cryo's. Ik dacht dat dan elke keer een verse tp juist positief uit kon pakken.
Wanneer gaan jullie nu weer starten?
Je hebt eigenlijk wel gelijk.. iedere keer wel embryo's maar geen cryos..
Ik heb een beetje een suf hoofd de laatste tijd.. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_179766382
Shit voor je zus _NIKKI_
Aan de ene kant snap ik wel dat ze zijn gaan werken met 5 dagen, omdat invriezen duur is en het ontdooi percentage zo laag was. Dat is nu gestegen, want sterkere embryo's gaan de vriezer in, maar nu is de klap daarvoor weer heel groot.

Slording van het ziekenhuis Kirb, alles duurt al zo lang. Hopelijk kun je toch gewoon snel terecht.
Het is een tussenvorm, want ze wilden wel invriezen en dan pas teruggaan plaatsen als er een groep eieren was. Dat komt omdat er altijd zoveel embryo sterfte was bij mijn zus. Omdat je dan telkens geen terugplaatsing hebt (ook heftig). Heel vaak waren er veel embryo's en dan ook veel sterfte op dag 3-4.
pi_179768335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:59 schreef kahlie het volgende:
Shit voor je zus _NIKKI_
Aan de ene kant snap ik wel dat ze zijn gaan werken met 5 dagen, omdat invriezen duur is en het ontdooi percentage zo laag was. Dat is nu gestegen, want sterkere embryo's gaan de vriezer in, maar nu is de klap daarvoor weer heel groot.

Slording van het ziekenhuis Kirb, alles duurt al zo lang. Hopelijk kun je toch gewoon snel terecht.
Het is een tussenvorm, want ze wilden wel invriezen en dan pas teruggaan plaatsen als er een groep eieren was. Dat komt omdat er altijd zoveel embryo sterfte was bij mijn zus. Omdat je dan telkens geen terugplaatsing hebt (ook heftig). Heel vaak waren er veel embryo's en dan ook veel sterfte op dag 3-4.
Die 5 dagen komt in haar geval door de PGD. Het vervelende is vooral dat ze nu eerst weer een algemene informatiebijeenkomst moet bijwonen voor ze mogen starten met een nieuwe 'echte' poging. Die bijeenkomst is eind juli pas en daarna gaan ze pas een behandeling inplannen. Aangezien mijn zus al een kindje heeft via hetzelfde traject vind ik (en zij en velen met ons denk ik) het behoorlijk overbodig en zonde van de kosten die die bijeenkomst uiteraard met zich meebrengt. Alsof ze niet weten dat je overstimulatie kan krijgen, dat niet elk embryo ingevroren kan worden etc. Maargoed het is nu dus voorlopig afwachten terwijl zij eigenlijk gewoon snel verder willen, met name omdat de ziekte die uitgesloten wordt start rond je 38e levensjaar. Fingers crossed dat de eerste behandeling gewoon lukt.
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:24:25 #301
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179779082
zal ik hem dan maar dicht gooien?? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')