Proberen kan altijd, maar vrees dat ik moet gaan fietsen.quote:Op donderdag 17 mei 2018 07:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ga het gewoon proberen johwe willen wel een verslag achteraf natuurlijk
succes!
Weet iemand eigenlijk waarom dat is tegenwoordig dat de sprinter naar A'dam niet meer vanaf 1b vertrekt? Voor de overstappers of was er een conflict?quote:Op donderdag 17 mei 2018 12:46 schreef Salatrel het volgende:
Oja en die spr vertrekt in Zwolle niet meer vanaf spoor 1 maar vanaf 3a/5a volgens mij dus zelfs als die de poortjes voorbij komt moet ie ook nog de trap af en op met dat ding
Dat is natuurlijk om een extra hindernis op te werpen voor Kamelenteenquote:Op donderdag 17 mei 2018 13:17 schreef boriq het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk waarom dat is tegenwoordig dat de sprinter naar A'dam niet meer vanaf 1b vertrekt? Voor de overstappers of was er een conflict?
Thanks! ProRail/NS zal er dus wel een gedachte achter hebben. Levert die verlaging van de bovenleiding dan nog last op voor bepaalde materieeltypen?quote:Op donderdag 17 mei 2018 13:25 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk om een extra hindernis op te werpen voor Kamelenteen
Meer serieus, volgens mij is dat het gevolg van de nieuwe routering n.a.v. de Hanzelijn. Misschien dat er nog een relatie is met de verlaagde bovenleiding maar dat denk ik niet. Ook de aanstaande verbouwing van Zwolle (met name aan de oostkant rond begin juli) heeft er niet direct een relatie mee.
rijdt dat ding intussen redelijk volgens dienstregeling?quote:Op donderdag 17 mei 2018 15:25 schreef boriq het volgende:
Meer mensen dan ik had verwacht die net stonden te wachten op Hengelo op de RE naar Bad Bentheim, ruim 20 (zo niet 30) reizigers gok ik. Lijkt dus wel een publiek te bedienen.
Nee, problemen levert het niet op, want de rijdraad (waar de stroomafnemer dus tegen aan zit) hangt altijd op dezelfde hoogte (5,5 meter als ik het wel heb). Een verlaagde bovenleiding betekent dat de ophangdraden lager zitten: de afstand tussen de ophangdraad en de rijdraad is dan korter. Dat is vooral handig wanneer een bovenleiding onder een viaduct hangt. Waarom het dan niet altijd die (korte) afstand is weet ik zo niet. Maar daar zal ongetwijfeld een (technische) reden voor zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2018 15:26 schreef boriq het volgende:
[..]
Thanks! ProRail/NS zal er dus wel een gedachte achter hebben. Levert die verlaging van de bovenleiding dan nog last op voor bepaalde materieeltypen?
Ah, op die manier lager. Dank voor het antwoord!quote:Op donderdag 17 mei 2018 15:38 schreef Goverman het volgende:
[..]
Nee, problemen levert het niet op, want de rijdraad (waar de stroomafnemer dus tegen aan zit) hangt altijd op dezelfde hoogte (5,5 meter als ik het wel heb). Een verlaagde bovenleiding betekent dat de ophangdraden lager zitten: de afstand tussen de ophangdraad en de rijdraad is dan korter. Dat is vooral handig wanneer een bovenleiding onder een viaduct hangt. Waarom het dan niet altijd die (korte) afstand is weet ik zo niet. Maar daar zal ongetwijfeld een (technische) reden voor zijn.
De tijdligging maakt dat deze sprinter niet meer vanaf spoor 1 kan. Hij komt Zwolle binnen op het moment dat de optocht Zwolle uit plaatsvindt, dan kan deze niet door de stroom heen naar spoor 1. Hij vertrekt op het moment dat de treinen aan het binnenkomen zijn, daarvoor wordt de sprinter tussentijds naar spoor 5 gerangeerd zodat die de treinen naar spoor 6/7 niet in de weg zit.quote:Op donderdag 17 mei 2018 13:17 schreef boriq het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk waarom dat is tegenwoordig dat de sprinter naar A'dam niet meer vanaf 1b vertrekt? Voor de overstappers of was er een conflict?
De bovenleiding wordt soms verlaagd, dan wordt de stroomafnemer verder ingedrukt. Ik weet niet zeker wat de minimum hoogte is maar dat is 5,2 of 5,3 meter.quote:Op donderdag 17 mei 2018 15:38 schreef Goverman het volgende:
[..]
Nee, problemen levert het niet op, want de rijdraad (waar de stroomafnemer dus tegen aan zit) hangt altijd op dezelfde hoogte (5,5 meter als ik het wel heb). Een verlaagde bovenleiding betekent dat de ophangdraden lager zitten: de afstand tussen de ophangdraad en de rijdraad is dan korter. Dat is vooral handig wanneer een bovenleiding onder een viaduct hangt. Waarom het dan niet altijd die (korte) afstand is weet ik zo niet. Maar daar zal ongetwijfeld een (technische) reden voor zijn.
Ah, dat kan dus ook. Dank je wel voor de extra uitleg.quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De bovenleiding wordt soms verlaagd, dan wordt de stroomafnemer verder ingedrukt. Ik weet niet zeker wat de minimum hoogte is maar dat is 5,2 of 5,3 meter.
De eisen aan het materieel zijn als volgt:quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De bovenleiding wordt soms verlaagd, dan wordt de stroomafnemer verder ingedrukt. Ik weet niet zeker wat de minimum hoogte is maar dat is 5,2 of 5,3 meter.
quote:Stroomafnemers geīnstalleerd op spoorvoertuigen en geschikt voor 1500 V, voldoen aan de volgende eisen:
a. het dynamisch gedrag van stroomafnemers bevindt zich in een bandbreedte tussen tenminste 4800 mm en ten hoogste 5750 mm gemeten vanaf de bovenzijde van de koppen van de spoorstaven;
In theorie wel, want voor CAO OV stond het er in januari hetzelfde voor... Overigens zit Zwenzwoka op OV en niet op Multimodaal.quote:Op donderdag 17 mei 2018 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
De stakingen op het regionale spoor zijn van de baan, want er is een nieuwe CAO multimodaal afgesloten
https://www.nu.nl/economi(...)bben-nieuwe-cao.html
Vind ik nog wel meevallen. Vroegah hadden trams wel stroomafnemers met een speling van een meter of 3quote:Op donderdag 17 mei 2018 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
De eisen aan het materieel zijn als volgt:
[..]
Aha, dank voor het uitgebreide antwoord!quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De tijdligging maakt dat deze sprinter niet meer vanaf spoor 1 kan. Hij komt Zwolle binnen op het moment dat de optocht Zwolle uit plaatsvindt, dan kan deze niet door de stroom heen naar spoor 1. Hij vertrekt op het moment dat de treinen aan het binnenkomen zijn, daarvoor wordt de sprinter tussentijds naar spoor 5 gerangeerd zodat die de treinen naar spoor 6/7 niet in de weg zit.
In de VS ligt ook een Zwolle, misschien verkeerd in de navigatie gezet?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij is die knakker nog steeds aan het fietsen
Ja, maar da's een tram, geen trein en de snelheid is navenant lager. Waarmee aan het dynamisch gedrag van zo'n ding ook andere eisen gesteld worden.quote:Op donderdag 17 mei 2018 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind ik nog wel meevallen. Vroegah hadden trams wel stroomafnemers met een speling van een meter of 3![]()
[ afbeelding ]
Ja, nee. Als ie dr staat en de conducteur pas 5 haltes verder kaartjes komt controleren zal het mij een zorg zijn als ie mij dr uitzet of een boete uitschrijft. En dat het een tricky formaat is en dat ik afhankelijk ben van de goodwill van de conducteur/treinpersoneel snap ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:17 schreef Salatrel het volgende:
Die instapsteun zoals je het noemt is een goeie indicatie dat dat ding dus überhaupt niet mee mag
Wat is klaar? Mn 'past de quest in een trein'-avontuur wel. Voorlopig hoop ik dat ding niet in de trein te hoeven krijgenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus. Het is nou toch klaar dan? Of wat?
Ik werd vanmiddag in Gouda ingehaald door precies zo'n ding.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:58 schreef Kamelenteen het volgende:
[ afbeelding ]
Wel met een pokke afstand fietsen. Teller staat nu op 199.5km ofzo en ik was om 3.00u snachts pas thuis door tegenwerkende, pijnlijke knietjes, navigatie die uit was gevallen waardoor je maar moest gissen waar ik heen moest (nota bene in Gouda, terwijl ik naar Rdam moest!) waardoor die laatste 15km me misschien al 2 uur hebben gekost
Tempo was ook al flink ingezakt door vermoeidheid en dus pijnlijke knieen.
Dit.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie gewoon een achterlijke kafferhoer die gewoon lak heeft aan die man met die rode vlag. Levensgevaarlijk. Rijontzegging voor 10 jaar minimum. De maatschappij kan veel leed bespaard worden.
Dat zal mede afhangen van je definitie van op tijd en je vertrekstation.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:40 schreef Xetran het volgende:
Hoe vaak is het tegenwoordig nog hommeles in Schiphol qua treinstoring? Red je het om door de ochtendspits heen op tijd te komen?
Autotunnels doen het primaquote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:40 schreef Xetran het volgende:
Hoe vaak is het tegenwoordig nog hommeles in Schiphol qua treinstoring? Red je het om door de ochtendspits heen op tijd te komen?
Utrecht -Hoofddorp met overstap op schiphol. Op tijd ben ik op tijd mits met maximaal 15 minuten vertraging.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat zal mede afhangen van je definitie van op tijd en je vertrekstation.
Mja, zekerheid op maximaal 15 minuten vertraging heb je op geen enkel traject in Nederland, maar op www.ovtijden.com kun je de historie checken.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 21:11 schreef Xetran het volgende:
[..]
Utrecht -Hoofddorp met overstap op schiphol. Op tijd ben ik op tijd mits met maximaal 15 minuten vertraging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |