Maar dan kom ik wel op mn eindbestemming. Als ik terug meot fietsen, heb ik een probleem met de route vinden. Gegarandeerd dat ik 100x verkeerd zal rijden. Om maar even te zwijgen over de afstelling van de trappers. We gaan het zien.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
met de sprinter doe je er bijna net zo lang over als fietsend
Ben gisteren nog even naar het station hier gereden, maar daar reden alleen maar oude sprinters. Kon even snel kijken, maar durfde niet met zekerheid te zeggen of dat zou passen.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
geen idee. Ze hebben gelijkvloerse instap, naar meer heb ik niet gekeken.
Je had zelf prima even naar het station kunnen gaan met een meetlint
Je bent 2.85 lang, dat is bijna net zolang als de trein breed is, no way dat je de bocht kan maken naar het fietsen compartiment.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:31 schreef Kamelenteen het volgende:
De SLT-sprinters, zijn dat de sprinters/treinen met de grootste fietscompartimenten?
Garmin en Mio verkopen prima fiets navigatie/GPS systemenquote:Op woensdag 16 mei 2018 20:31 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Maar dan kom ik wel op mn eindbestemming. Als ik terug meot fietsen, heb ik een probleem met de route vinden.
Geen idee.. precies de reden waarom ik in het andere topic vroeg om een plattegrondje van de treinquote:Op woensdag 16 mei 2018 20:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je bent 2.85 lang, dat is bijna net zolang als de trein breed is, no way dat je de bocht kan maken naar het fietsen compartiment.
Hoe dacht je trouwens door de poortjes heen te gaan?
Edit: sterker nog, je bent langer dan de trein breed is, met alle palen en ander meubilair kan je het wel schudden.
Ik met er ng even naar kijken. Google maps heb ik al bekeken en gebruik ik vaker. Prima om een paar routes te vinden. Moet alleen even kijken of ik dat als navigatie kan gebruiken en hoe. Live bedoel ik dan..quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Garmin en Mio verkopen prima fiets navigatie/GPS systemen
Google Maps kun je ook instellen voor fietspaden.
Ik heb ook wel eens een tweezits bankstel met een VIRM verhuisd zien worden.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, sommigen nemen in de trein een fiets mee, anderen een pony
Of een voordeur:
https://www.nu.nl/opmerke(...)turen-deur-reis.html
Ik heb ooit met een neef van mij een achterklep voor zijn VW Golf 1 in de trein getransporteerd, dat ging zelfs met 2 overstappen best redelijkquote:Op woensdag 16 mei 2018 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, sommigen nemen in de trein een fiets mee, anderen een pony
Of een voordeur:
https://www.nu.nl/opmerke(...)turen-deur-reis.html
De oude 1500-en waren volgens mij van de vroegere LNERquote:Op woensdag 16 mei 2018 14:49 schreef MTL het volgende:
[..]
LNER, was die naam al niet eerder gebruikt? Komt mij vaag bekend voor.
En wordt er nu een apart bedrijf opgezet voor het leiden van de consessie, of wordt een bestaande operator voor zoiets gevraagd?
Ik las net dat het rijdend personeel hier aanwezig het al resoluut weigert.quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:44 schreef Xetran het volgende:
Als je al moet insteken.. Hoeveel geduld denk je dat het rijdend personeel heeft?
Treinen voor personenvervoer zijn in Nederland allemaal zo'n 2.85 breed, meestal zelfs nog ietsje smaller. De SLT/Sprinter Lighttrain (de gene vanwaar je de foto hebt gepost) is de enige trein waarin je nog enigszins naar binnen kan. Bij alle overige treinen past het sowieso niet. Je past dan blokkeer je het hele balkon (de ruimte bij de deuren) en dat is volgens de algemene voorwaarden van de NS niet toegestaan.quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:34 schreef Kamelenteen het volgende:
Geen idee.. precies de reden waarom ik in het andere topic vroeg om een plattegrondje van de trein
Ik denk zomaar van niet. Er staan namelijk palen in het midden van de trein die het voor jouw niet mogelijk maken om de draai te maken. Zie deze foto:quote:Met voorzichtig steken zou het wellicht kunnen lukken. De fiets is druppelvormig.
Optillen dus, niet al rijdend en sturend met de wielen. Schuin beginnen en het lukt misschien wel?
Als ie meegaat, zal ie sowieso in de lengterichting meegaan, niet loodrecht op de looprichting.
Die poortjes gaan uit van een maximale breedte van 70 cm. (bron). Dat doet ook gelijk de volgende vraag rijzen: hoe dacht je op het op het perron te komen? De litften zijn gemaakt op een maximale lengte van 150cm.quote:Betreffende de poortjes. Ik heb geen idee hoe breed die zijn eigenlijk. Dacht dat er altijd wel een bredere is voor rolstoelers en kinderwagens. Of dat past? Wederom geen idee.
32kilo over de poortjes heen tillen... je moet er maar zin in hebben.quote:Weet ook niet of er tourniquest of poortjes staan bij Zwolle? Evt zal ie erover getild meoten worden met twee man. Als het tenminste niet al te hoge poortjes zijn is dat niet zo'n probleem.
Je kan ook vooraf uitzoeken welke LF-routes je kan volgen, dan hoef je alleen maar de bordjes langs het fietspad te volgen: https://www.nederlandfietsland.nl/lf-routes/quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:36 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik met er ng even naar kijken. Google maps heb ik al bekeken en gebruik ik vaker. Prima om een paar routes te vinden. Moet alleen even kijken of ik dat als navigatie kan gebruiken en hoe. Live bedoel ik dan..
Ah, 70cm breed. Wist ik dus niet. Dacht dat er ook bredere waren dus daar zou ik evt. hulp bij nodig hebben, maar 32kg is met twee man goed te doen. De meeste eigenaren nemen de fiets op dakdragers mee. Heb eens geholpen om zo'n zelfde fiets daar op te tillen. Vergt nauwelijks moeite eigenlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2018 22:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Treinen voor personenvervoer zijn in Nederland allemaal zo'n 2.85 breed, meestal zelfs nog ietsje smaller. De SLT/Sprinter Lighttrain (de gene vanwaar je de foto hebt gepost) is de enige trein waarin je nog enigszins naar binnen kan. Bij alle overige treinen past het sowieso niet. Je past dan blokkeer je het hele balkon (de ruimte bij de deuren) en dat is volgens de algemene voorwaarden van de NS niet toegestaan.
Op het balkon van een DDAR/DDM aan de zijde van de locomotief zou het misschien nog kunnen, mits daar een wagon zit met alleen klapstoeltjes. (en je iemand kan vinden die je gaat helpen met het naar binnen tillen)
[..]
Ik denk zomaar van niet. Er staan namelijk palen in het midden van de trein die het voor jouw niet mogelijk maken om de draai te maken. Zie deze foto:
[ afbeelding ]
[..]
Die poortjes gaan uit van een maximale breedte van 70 cm. (bron). Dat doet ook gelijk de volgende vraag rijzen: hoe dacht je op het op het perron te komen? De litften zijn gemaakt op een maximale lengte van 150cm.
[..]
32kilo over de poortjes heen tillen... je moet er maar zin in hebben.
Thanks, hier ga ik vannacht even naar kijken, want ik heb zo het vermoeden dat er iemand een flinke fietsstocht gaat maken morgenquote:Op woensdag 16 mei 2018 22:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan ook vooraf uitzoeken welke LF-routes je kan volgen, dan hoef je alleen maar de bordjes langs het fietspad te volgen: https://www.nederlandfietsland.nl/lf-routes/
Met LF4 en LF9 zit je bijvoorbeeld zo van Den Haag in Zwolle.
Had ik me ook al bedacht. Moet er zo ingeschoven kunnen worden zodat de deuren dicht kunnen. Daarna netjes wegzetten.quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:44 schreef Xetran het volgende:
Als je al moet insteken.. Hoeveel geduld denk je dat het rijdend personeel heeft?
Moet het personeel het wel zienquote:Op woensdag 16 mei 2018 22:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik las net dat het rijdend personeel hier aanwezig het al resoluut weigert.
Terecht overigens, dat ding staat hoe dan ook in de weg en als je pech hebt zorgt hij op het in- dan wel uitstapstation nog voor vertraging ook.
Je bron verwijst naar de buitenmaten voor een verrijdbare brug. Dat hulpstuk dat NS uitklapt zodat jij met je rolstoel de trein in kan rijden. Dat is denk ik een andere maat dan de tourniquets. Daar vind ik 70cm wel erg smal voor eigenlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2018 22:10 schreef FredvZ het volgende:
Die poortjes gaan uit van een maximale breedte van 70 cm. (bron). Dat doet ook gelijk de volgende vraag rijzen: hoe dacht je op het op het perron te komen? De litften zijn gemaakt op een maximale lengte van 150cm.
Kunnen ze me gelijk even helpenquote:Op woensdag 16 mei 2018 23:28 schreef Salatrel het volgende:
Ik vermoed dat op het moment dat je dat ding over het poortje heen probeert te tillen V&S je tegen gaat houden want die staan daar over het algemeen toch wel op het pleintje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |