abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179191677
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:31 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet, die hangen er al sinds januari
Vreemd, ze zijn mij nooit opgevallen, en ik kom er minimaal 1 keer per week.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_179191910
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vreemd, ze zijn mij nooit opgevallen, en ik kom er minimaal 1 keer per week.
Ze hebben er eerder volgens mij een week gehangen (zeker niet al in januari), zijn toen weer weggehaald en nu blijkbaar weer teruggehangen. Maar op die briefjes wordt volgens mij nog steeds met geen woord gerept over de gevolgen van het afleggen van de normale looproute, omdat NS blijkbaar niet wil openlijk wil erkennen dat men een verkeerde (want te hoge) prijs in rekening brengt. De klant moet dit zelf maar ontdekken en vervolgens zelf maar uitzoeken hoe hij het te veel betaalde geld terugkrijgt.
pi_179193479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze hebben er eerder volgens mij een week gehangen (zeker niet al in januari), zijn toen weer weggehaald en nu blijkbaar weer teruggehangen. Maar op die briefjes wordt volgens mij nog steeds met geen woord gerept over de gevolgen van het afleggen van de normale looproute, omdat NS blijkbaar niet wil openlijk wil erkennen dat men een verkeerde (want te hoge) prijs in rekening brengt. De klant moet dit zelf maar ontdekken en vervolgens zelf maar uitzoeken hoe hij het te veel betaalde geld terugkrijgt.
Ik vind Sloterdijk sowieso een ramp geworden, het ziet er niet uit met al die poortjes, wat ik ook storend vind is de inconsequentheid van hoe "poortjes" werken, bij sommige stations poortjes, bij sommige palen op het station, en bij andere weer paaltjes bij de uitgang.

En dan ook nog leuke op Amstel, waar je als je uit de metro komt weer paaltjes van de NS en het GVB naast elkaar hebt, voor toeristen of sporadische reizigers is dat al helemaal niet te volgen.

Ik had dat ook in Amstelveen, ik kwam daar na een keer of 8 achter dat het "uitcheck paaltje" een saldo checker bleek te zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_179193502
Of deze

Die linker vind ik idioot, ik neem aan dat er UX mensen rondlopen, hoevaak zullen ze de vraag niet hebben gehad wat het nu is?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_179193565
ohjee. drie aanrijdingen in een uur.
tussen Amsterdam Sloterdijk, Wormerveer en Zaandam Kogerveld geen treinverkeer door een aanrijding met een persoon. de website van NS geeft aan dat dit tot 12:30 gaat duren.

ook tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal is een aanrijding met een persoon, daardoor minder intercity's. verwachte eindtijd tevens 12:30

Leiden Centraal en Sloterdijk, zelfde verhaal.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 16 mei 2018 @ 13:49:06 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179196665
Virgin Trains East Coast EXIT.

http://www.bbc.com/news/business-44142258
  woensdag 16 mei 2018 @ 13:58:57 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179196877
Voor snelle overstappers als de trein ietsjes vertraging heeft en je van spoor 7/8 naar 3/4 wil dan ben je gewoon de sjaak. Je gaat dan niet helemaal via spoor 11/12 lopen wat gewoon trap naar andere kant is en dan omdraaien en hele perron over en twee trappen afdalen.

De poortjes zoals ze er nu staan zien er ook afgrijselijk uit, hele station was al lelijk maar nu is het al helemaal een grafbende.
pi_179198114
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 13:49 schreef James1988 het volgende:
Virgin Trains East Coast EXIT.

http://www.bbc.com/news/business-44142258
LNER, was die naam al niet eerder gebruikt? Komt mij vaag bekend voor.
En wordt er nu een apart bedrijf opgezet voor het leiden van de consessie, of wordt een bestaande operator voor zoiets gevraagd?
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:10:59 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179198627
LNER bestond voordat het werd samengevoegd tot British Rail. De naam wordt dus hergebruikt. (https://en.m.wikipedia.org/wiki/London_and_North_Eastern_Railway)

Er is een apart bedrijf opgezet dat deze franchise gaat uitvoeren, onder leiding van management consultants van Arup, SNC-Lavalin en EY.

Elke Britse franchise wordt uitgevoerd door een special purpose vehicle. Zelfs als een franchise faalt heeft dit zo geen gevolgen voor de rest van de groep - dat is met Nederlandse concessies overigens net zo.
  woensdag 16 mei 2018 @ 19:30:54 #160
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179204018
Hallo treinenkenners :)

Kan iemand mij vertellen wat de handigste route is om met een velomobiel per trein van Zwolle naar de randstad te komen (Rotterdam, of Den Haag CS of HS, evt Delft. Hoeft niet de snelste route te zijn, als bijv. een sprinter/stoptrein beter geschikt is.

Welke route is het handigst, als ik een nieuwe sprinter wil treffen met een groot fietsencompartiment. Of, welke trein heeft het grootste treincompartiment?

Op de terugweg wil ik onderstaande fiets mee terugnemen met de trein. Gaat dit passen?

Lengte: 2.85m, breedste punt: 76,5 cm en druppelvorm. Begrepen dat de nieuwste sprinters de grootste compartimenten hebben voor fietsen.

Is er iemand wie weet waar ik een plattegrodn kan vinden van de diverse treinstellen met de fietscompartimenten erop?
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 19:38:03 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179204147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:30 schreef Kamelenteen het volgende:
Hallo treinenkenners :)

Kan iemand mij vertellen wat de handigste route is om met een velomobiel per trein van Zwolle naar de randstad te komen (Rotterdam, of Den Haag CS of HS, evt Delft. Hoeft niet de snelste route te zijn, als bijv. een sprinter/stoptrein beter geschikt is.

Welke route is het handigst, als ik een nieuwe sprinter wil treffen met een groot fietsencompartiment. Of, welke trein heeft het grootste treincompartiment?

Op de terugweg wil ik onderstaande fiets mee terugnemen met de trein. Gaat dit passen?

Lengte: 2.85m, breedste punt: 76,5 cm en druppelvorm. Begrepen dat de nieuwste sprinters de grootste compartimenten hebben voor fietsen.

Is er iemand wie weet waar ik een plattegrodn kan vinden van de diverse treinstellen met de fietscompartimenten erop?
[ afbeelding ]
Doe dat je medereizigers niet aan aub, zo'n lomp ding :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 mei 2018 @ 19:38:26 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179204154
Ik neem aan dat je het ding zo de trein in wilt rijden en niet op wilt tillen?

Er rijdt SLT tussen Zwolle en Amsterdam. Deze trein rijdt volgens mij na Amsterdam Centraal door naar Den Haag Centraal. Is een omweg, maar het is geheel met SLT. Betekent wel dat je officieel in Amsterdam in- en uit moet checken.

Om dat te voorkomen zou je over moeten stappen in Weesp en daarna in Hoofddorp (bij die laatste moet je de trein nemen waar je in Weesp uit bent gestapt ;) )

[ Bericht 76% gewijzigd door Peterselieman op 16-05-2018 19:45:17 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179204181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:30 schreef Kamelenteen het volgende:
Hallo treinenkenners :)

Kan iemand mij vertellen wat de handigste route is om met een velomobiel per trein van Zwolle naar de randstad te komen (Rotterdam, of Den Haag CS of HS, evt Delft. Hoeft niet de snelste route te zijn, als bijv. een sprinter/stoptrein beter geschikt is.

Welke route is het handigst, als ik een nieuwe sprinter wil treffen met een groot fietsencompartiment. Of, welke trein heeft het grootste treincompartiment?

Op de terugweg wil ik onderstaande fiets mee terugnemen met de trein. Gaat dit passen?

Lengte: 2.85m, breedste punt: 76,5 cm en druppelvorm. Begrepen dat de nieuwste sprinters de grootste compartimenten hebben voor fietsen.

Is er iemand wie weet waar ik een plattegrodn kan vinden van de diverse treinstellen met de fietscompartimenten erop?
[ afbeelding ]
Een beetje normaal fatsoen weet dat je zoiets niet in de trein moet willen zetten omdat je er anderen vreselijk mee tot last bent.
pi_179204200
heb je z'n topic niet gezien? fatsoen is niet aanwezig
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 mei 2018 @ 19:46:40 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179204303
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:41 schreef Maegrim het volgende:
heb je z'n topic niet gezien? fatsoen is niet aanwezig
gewoon weigeren bij de deur :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 16 mei 2018 @ 19:47:19 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179204309
Zo'n ding mag überhaupt niet mee de trein in.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179204367
Gewoon gaan fietsen joh, 5 uurtjes ben je er wel vanaf Den Haag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 mei 2018 @ 19:50:40 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179204377
Ach ja, sommigen nemen in de trein een fiets mee, anderen een pony


Of een voordeur:
https://www.nu.nl/opmerke(...)turen-deur-reis.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 16 mei 2018 @ 19:55:07 #169
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179204449
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik neem aan dat je het ding zo de trein in wilt rijden en niet op wilt tillen?

Er rijdt SLT tussen Zwolle en Amsterdam. Deze trein rijdt volgens mij na Amsterdam Centraal door naar Den Haag Centraal. Is een omweg, maar het is geheel met SLT. Betekent wel dat je officieel in Amsterdam in- en uit moet checken.

Om dat te voorkomen zou je over moeten stappen in Weesp en daarna in Hoofddorp (bij die laatste moet je de trein nemen waar je in Weesp uit bent gestapt ;) )
Als het past, graag ja.

Evt de trein in tillen is niet zo'n probleem, kan altijd wel even iemand vragen of deze mee wilt helpen te tillen natuurlijk.

Belangrijker vind ikdat het ding niet in de weg staat, en natuurlijk erin past zonder problemen. Het is een log, groot ding.

Via Amsterdam maakt me niet uit. Ik heb een dagkaart voor de NS. Overstappen ook niet, tenzij.. dr een trap is en ik naar een ander perron moet.
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:02:25 #170
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179204588
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:41 schreef Maegrim het volgende:
heb je z'n topic niet gezien? fatsoen is niet aanwezig
Niet tegen racismekaart-trekkers nee en andere jankerds.
Verder wel hoor, maar geloof jij maar wat je wilt geloven en trek vooral conclusies waar jij gelukkig van wordt :)
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:47 schreef dennistd het volgende:
Zo'n ding mag überhaupt niet mee de trein in.
Ik heb een screenshotje op mn telefooon staan, waarin een NS-medewerker aangeeft dat ie mee mag. Dus ja, dan ga ik er vanuit dat ie mee mag. En anders, zal ik verder meoten fietsen en de trein ermee moeten verlaten. Jammer, maar het zij zo dan. In een rustige trein, verwacht ik geen problemen eigenlijk, als ruimte voldoende is.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:40 schreef Xetran het volgende:

[..]

Een beetje normaal fatsoen weet dat je zoiets niet in de trein moet willen zetten omdat je er anderen vreselijk mee tot last bent.
Ik zal sowieso buiten de spits rijden en het ding moet ook passen EN een fatsoenlijke plaats vinden. Daarom vraag ik ook naar de treinen met de grootste fietscompartimenten, zodat ie vrij kan staan en mensen zo weinig tot last is.

En als ik iemand tot last bent.. Tja, het mag. Ik heb het nagevraagd bij de NS. Het mocht. Als het niet past, of het is vol daar waar ik m kan plaatsen, wacht ik wel tot een trein waar ie wel in past op dat moment.
pi_179204713
Je vroeg waarschijnlijk "fiets" niet zo'n log ding
pi_179204760
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:55 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Belangrijker vind ikdat het ding niet in de weg staat
Dan heb je dus je antwoord al of je moet na een voetbalwedstrijd reizen en hopen dat de hooligans zo vriendelijk zijn geweest om de stoelen er even voor je uit te halen.
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:18:45 #173
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179204919
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:08 schreef b2py het volgende:
Je vroeg waarschijnlijk "fiets" niet zo'n log ding
Specifiek gevraagd of het mocht, inclusief foto en link naar de pagina van de fabrikant met meer en uiteraard ook vooraf op het formaat 'groot' gewezen ;) En dat ie is ook wel, maar als het past en de fietscompartiment is leeg, zie ik geen probleem. Zal gewoon netjes een treinkaartje kopen voor die fiets en dat is het uiteindelijk. Zij het een erg grote fiets.

In het ergste geval, zal de conducteur me kunnen weigeren, heb ik begrepen. Zou jammer zijn, maar als dat zo is, dan is het maar zo en daar heb ik dan begrip voor.
pi_179204949
Dat ding gaat niet passen in het fiwtsendeel van intercity treinen en bij de slt staat ook een mooie paal middenin waar je niet omheen kunt met dat apparaat.

Overdwars op het balkon mag niet omdat je de doorlooproute blokkeert.

Ik, als treinpersoneel, zou je al tegenhouden voordat je het probeert de trein in te zetten en dat screenshotje van een webcare zou ik al helemaal geen boodschap aan hebben. Ik heb af en toe het idee dat die mensen net weten dat een trein geel met blauw en af en toe een vleugje wit is...
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:26:11 #175
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179205093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:19 schreef Salatrel het volgende:
Dat ding gaat niet passen in het fiwtsendeel van intercity treinen en bij de slt staat ook een mooie paal middenin waar je niet omheen kunt met dat apparaat.

Overdwars op het balkon mag niet omdat je de doorlooproute blokkeert.

Ik, als treinpersoneel, zou je al tegenhouden voordat je het probeert de trein in te zetten en dat screenshotje van een webcare zou ik al helemaal geen boodschap aan hebben. Ik heb af en toe het idee dat die mensen net weten dat een trein geel met blauw en af en toe een vleugje wit is...
En daarom vraag ik het ook ;)

Die palen baren me ook zorgen. Zonder die palen zou het makkelijk moeten passen. Nouja, zou ik m zou kunnen plaatsen.

En als het treinpersoneel weigert, tover ik het screenshotje tevoorschijn. En hoop ik dat ie er alsnog in kan. Mag ik niet mee, dan zit er niets op om weer uit te stappen. Fair enough ;)

Ach, we zien wel. Ik ga morgen toch eerst met de trein naar Zwolle en met een beetje geluk, kan ik dan oordelen of ie in de Intercity past. En met behulp van jullie reacties, weet ik dat er nu dus ook een nieuwere sprinter rijdt naar A'dam die doorrijd naar Den Haag. Wat ook prima is. En anders.. wordt het een rit van 175km :D en ben ik erg laat thuis :X

In ieder geval bedankt tot nu toe ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')