Vreemd, ze zijn mij nooit opgevallen, en ik kom er minimaal 1 keer per week.quote:
Ze hebben er eerder volgens mij een week gehangen (zeker niet al in januari), zijn toen weer weggehaald en nu blijkbaar weer teruggehangen. Maar op die briefjes wordt volgens mij nog steeds met geen woord gerept over de gevolgen van het afleggen van de normale looproute, omdat NS blijkbaar niet wil openlijk wil erkennen dat men een verkeerde (want te hoge) prijs in rekening brengt. De klant moet dit zelf maar ontdekken en vervolgens zelf maar uitzoeken hoe hij het te veel betaalde geld terugkrijgt.quote:Op woensdag 16 mei 2018 09:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vreemd, ze zijn mij nooit opgevallen, en ik kom er minimaal 1 keer per week.
Ik vind Sloterdijk sowieso een ramp geworden, het ziet er niet uit met al die poortjes, wat ik ook storend vind is de inconsequentheid van hoe "poortjes" werken, bij sommige stations poortjes, bij sommige palen op het station, en bij andere weer paaltjes bij de uitgang.quote:Op woensdag 16 mei 2018 09:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze hebben er eerder volgens mij een week gehangen (zeker niet al in januari), zijn toen weer weggehaald en nu blijkbaar weer teruggehangen. Maar op die briefjes wordt volgens mij nog steeds met geen woord gerept over de gevolgen van het afleggen van de normale looproute, omdat NS blijkbaar niet wil openlijk wil erkennen dat men een verkeerde (want te hoge) prijs in rekening brengt. De klant moet dit zelf maar ontdekken en vervolgens zelf maar uitzoeken hoe hij het te veel betaalde geld terugkrijgt.
LNER, was die naam al niet eerder gebruikt? Komt mij vaag bekend voor.quote:Op woensdag 16 mei 2018 13:49 schreef James1988 het volgende:
Virgin Trains East Coast EXIT.
http://www.bbc.com/news/business-44142258
Doe dat je medereizigers niet aan aub, zo'n lomp dingquote:Op woensdag 16 mei 2018 19:30 schreef Kamelenteen het volgende:
Hallo treinenkenners
Kan iemand mij vertellen wat de handigste route is om met een velomobiel per trein van Zwolle naar de randstad te komen (Rotterdam, of Den Haag CS of HS, evt Delft. Hoeft niet de snelste route te zijn, als bijv. een sprinter/stoptrein beter geschikt is.
Welke route is het handigst, als ik een nieuwe sprinter wil treffen met een groot fietsencompartiment. Of, welke trein heeft het grootste treincompartiment?
Op de terugweg wil ik onderstaande fiets mee terugnemen met de trein. Gaat dit passen?
Lengte: 2.85m, breedste punt: 76,5 cm en druppelvorm. Begrepen dat de nieuwste sprinters de grootste compartimenten hebben voor fietsen.
Is er iemand wie weet waar ik een plattegrodn kan vinden van de diverse treinstellen met de fietscompartimenten erop?
[ afbeelding ]
Een beetje normaal fatsoen weet dat je zoiets niet in de trein moet willen zetten omdat je er anderen vreselijk mee tot last bent.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:30 schreef Kamelenteen het volgende:
Hallo treinenkenners
Kan iemand mij vertellen wat de handigste route is om met een velomobiel per trein van Zwolle naar de randstad te komen (Rotterdam, of Den Haag CS of HS, evt Delft. Hoeft niet de snelste route te zijn, als bijv. een sprinter/stoptrein beter geschikt is.
Welke route is het handigst, als ik een nieuwe sprinter wil treffen met een groot fietsencompartiment. Of, welke trein heeft het grootste treincompartiment?
Op de terugweg wil ik onderstaande fiets mee terugnemen met de trein. Gaat dit passen?
Lengte: 2.85m, breedste punt: 76,5 cm en druppelvorm. Begrepen dat de nieuwste sprinters de grootste compartimenten hebben voor fietsen.
Is er iemand wie weet waar ik een plattegrodn kan vinden van de diverse treinstellen met de fietscompartimenten erop?
[ afbeelding ]
gewoon weigeren bij de deurquote:Op woensdag 16 mei 2018 19:41 schreef Maegrim het volgende:
heb je z'n topic niet gezien? fatsoen is niet aanwezig
Als het past, graag ja.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik neem aan dat je het ding zo de trein in wilt rijden en niet op wilt tillen?
Er rijdt SLT tussen Zwolle en Amsterdam. Deze trein rijdt volgens mij na Amsterdam Centraal door naar Den Haag Centraal. Is een omweg, maar het is geheel met SLT. Betekent wel dat je officieel in Amsterdam in- en uit moet checken.
Om dat te voorkomen zou je over moeten stappen in Weesp en daarna in Hoofddorp (bij die laatste moet je de trein nemen waar je in Weesp uit bent gestapt )
Niet tegen racismekaart-trekkers nee en andere jankerds.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:41 schreef Maegrim het volgende:
heb je z'n topic niet gezien? fatsoen is niet aanwezig
Ik heb een screenshotje op mn telefooon staan, waarin een NS-medewerker aangeeft dat ie mee mag. Dus ja, dan ga ik er vanuit dat ie mee mag. En anders, zal ik verder meoten fietsen en de trein ermee moeten verlaten. Jammer, maar het zij zo dan. In een rustige trein, verwacht ik geen problemen eigenlijk, als ruimte voldoende is.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:47 schreef dennistd het volgende:
Zo'n ding mag überhaupt niet mee de trein in.
Ik zal sowieso buiten de spits rijden en het ding moet ook passen EN een fatsoenlijke plaats vinden. Daarom vraag ik ook naar de treinen met de grootste fietscompartimenten, zodat ie vrij kan staan en mensen zo weinig tot last is.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:40 schreef Xetran het volgende:
[..]
Een beetje normaal fatsoen weet dat je zoiets niet in de trein moet willen zetten omdat je er anderen vreselijk mee tot last bent.
Dan heb je dus je antwoord al of je moet na een voetbalwedstrijd reizen en hopen dat de hooligans zo vriendelijk zijn geweest om de stoelen er even voor je uit te halen.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:55 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Belangrijker vind ikdat het ding niet in de weg staat
Specifiek gevraagd of het mocht, inclusief foto en link naar de pagina van de fabrikant met meer en uiteraard ook vooraf op het formaat 'groot' gewezen En dat ie is ook wel, maar als het past en de fietscompartiment is leeg, zie ik geen probleem. Zal gewoon netjes een treinkaartje kopen voor die fiets en dat is het uiteindelijk. Zij het een erg grote fiets.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:08 schreef b2py het volgende:
Je vroeg waarschijnlijk "fiets" niet zo'n log ding
En daarom vraag ik het ookquote:Op woensdag 16 mei 2018 20:19 schreef Salatrel het volgende:
Dat ding gaat niet passen in het fiwtsendeel van intercity treinen en bij de slt staat ook een mooie paal middenin waar je niet omheen kunt met dat apparaat.
Overdwars op het balkon mag niet omdat je de doorlooproute blokkeert.
Ik, als treinpersoneel, zou je al tegenhouden voordat je het probeert de trein in te zetten en dat screenshotje van een webcare zou ik al helemaal geen boodschap aan hebben. Ik heb af en toe het idee dat die mensen net weten dat een trein geel met blauw en af en toe een vleugje wit is...
Maar dan kom ik wel op mn eindbestemming. Als ik terug meot fietsen, heb ik een probleem met de route vinden. Gegarandeerd dat ik 100x verkeerd zal rijden. Om maar even te zwijgen over de afstelling van de trappers. We gaan het zien.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
met de sprinter doe je er bijna net zo lang over als fietsend
Ben gisteren nog even naar het station hier gereden, maar daar reden alleen maar oude sprinters. Kon even snel kijken, maar durfde niet met zekerheid te zeggen of dat zou passen.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
geen idee. Ze hebben gelijkvloerse instap, naar meer heb ik niet gekeken.
Je had zelf prima even naar het station kunnen gaan met een meetlint
Je bent 2.85 lang, dat is bijna net zolang als de trein breed is, no way dat je de bocht kan maken naar het fietsen compartiment.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:31 schreef Kamelenteen het volgende:
De SLT-sprinters, zijn dat de sprinters/treinen met de grootste fietscompartimenten?
Garmin en Mio verkopen prima fiets navigatie/GPS systemenquote:Op woensdag 16 mei 2018 20:31 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Maar dan kom ik wel op mn eindbestemming. Als ik terug meot fietsen, heb ik een probleem met de route vinden.
Geen idee.. precies de reden waarom ik in het andere topic vroeg om een plattegrondje van de treinquote:Op woensdag 16 mei 2018 20:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je bent 2.85 lang, dat is bijna net zolang als de trein breed is, no way dat je de bocht kan maken naar het fietsen compartiment.
Hoe dacht je trouwens door de poortjes heen te gaan?
Edit: sterker nog, je bent langer dan de trein breed is, met alle palen en ander meubilair kan je het wel schudden.
Ik met er ng even naar kijken. Google maps heb ik al bekeken en gebruik ik vaker. Prima om een paar routes te vinden. Moet alleen even kijken of ik dat als navigatie kan gebruiken en hoe. Live bedoel ik dan..quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Garmin en Mio verkopen prima fiets navigatie/GPS systemen
Google Maps kun je ook instellen voor fietspaden.
Ik heb ook wel eens een tweezits bankstel met een VIRM verhuisd zien worden.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, sommigen nemen in de trein een fiets mee, anderen een pony
Of een voordeur:
https://www.nu.nl/opmerke(...)turen-deur-reis.html
Ik heb ooit met een neef van mij een achterklep voor zijn VW Golf 1 in de trein getransporteerd, dat ging zelfs met 2 overstappen best redelijkquote:Op woensdag 16 mei 2018 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, sommigen nemen in de trein een fiets mee, anderen een pony
Of een voordeur:
https://www.nu.nl/opmerke(...)turen-deur-reis.html
De oude 1500-en waren volgens mij van de vroegere LNERquote:Op woensdag 16 mei 2018 14:49 schreef MTL het volgende:
[..]
LNER, was die naam al niet eerder gebruikt? Komt mij vaag bekend voor.
En wordt er nu een apart bedrijf opgezet voor het leiden van de consessie, of wordt een bestaande operator voor zoiets gevraagd?
Ik las net dat het rijdend personeel hier aanwezig het al resoluut weigert.quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:44 schreef Xetran het volgende:
Als je al moet insteken.. Hoeveel geduld denk je dat het rijdend personeel heeft?
Treinen voor personenvervoer zijn in Nederland allemaal zo'n 2.85 breed, meestal zelfs nog ietsje smaller. De SLT/Sprinter Lighttrain (de gene vanwaar je de foto hebt gepost) is de enige trein waarin je nog enigszins naar binnen kan. Bij alle overige treinen past het sowieso niet. Je past dan blokkeer je het hele balkon (de ruimte bij de deuren) en dat is volgens de algemene voorwaarden van de NS niet toegestaan.quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:34 schreef Kamelenteen het volgende:
Geen idee.. precies de reden waarom ik in het andere topic vroeg om een plattegrondje van de trein
Ik denk zomaar van niet. Er staan namelijk palen in het midden van de trein die het voor jouw niet mogelijk maken om de draai te maken. Zie deze foto:quote:Met voorzichtig steken zou het wellicht kunnen lukken. De fiets is druppelvormig.
Optillen dus, niet al rijdend en sturend met de wielen. Schuin beginnen en het lukt misschien wel?
Als ie meegaat, zal ie sowieso in de lengterichting meegaan, niet loodrecht op de looprichting.
Die poortjes gaan uit van een maximale breedte van 70 cm. (bron). Dat doet ook gelijk de volgende vraag rijzen: hoe dacht je op het op het perron te komen? De litften zijn gemaakt op een maximale lengte van 150cm.quote:Betreffende de poortjes. Ik heb geen idee hoe breed die zijn eigenlijk. Dacht dat er altijd wel een bredere is voor rolstoelers en kinderwagens. Of dat past? Wederom geen idee.
32kilo over de poortjes heen tillen... je moet er maar zin in hebben.quote:Weet ook niet of er tourniquest of poortjes staan bij Zwolle? Evt zal ie erover getild meoten worden met twee man. Als het tenminste niet al te hoge poortjes zijn is dat niet zo'n probleem.
Je kan ook vooraf uitzoeken welke LF-routes je kan volgen, dan hoef je alleen maar de bordjes langs het fietspad te volgen: https://www.nederlandfietsland.nl/lf-routes/quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:36 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik met er ng even naar kijken. Google maps heb ik al bekeken en gebruik ik vaker. Prima om een paar routes te vinden. Moet alleen even kijken of ik dat als navigatie kan gebruiken en hoe. Live bedoel ik dan..
Ah, 70cm breed. Wist ik dus niet. Dacht dat er ook bredere waren dus daar zou ik evt. hulp bij nodig hebben, maar 32kg is met twee man goed te doen. De meeste eigenaren nemen de fiets op dakdragers mee. Heb eens geholpen om zo'n zelfde fiets daar op te tillen. Vergt nauwelijks moeite eigenlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2018 22:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Treinen voor personenvervoer zijn in Nederland allemaal zo'n 2.85 breed, meestal zelfs nog ietsje smaller. De SLT/Sprinter Lighttrain (de gene vanwaar je de foto hebt gepost) is de enige trein waarin je nog enigszins naar binnen kan. Bij alle overige treinen past het sowieso niet. Je past dan blokkeer je het hele balkon (de ruimte bij de deuren) en dat is volgens de algemene voorwaarden van de NS niet toegestaan.
Op het balkon van een DDAR/DDM aan de zijde van de locomotief zou het misschien nog kunnen, mits daar een wagon zit met alleen klapstoeltjes. (en je iemand kan vinden die je gaat helpen met het naar binnen tillen)
[..]
Ik denk zomaar van niet. Er staan namelijk palen in het midden van de trein die het voor jouw niet mogelijk maken om de draai te maken. Zie deze foto:
[ afbeelding ]
[..]
Die poortjes gaan uit van een maximale breedte van 70 cm. (bron). Dat doet ook gelijk de volgende vraag rijzen: hoe dacht je op het op het perron te komen? De litften zijn gemaakt op een maximale lengte van 150cm.
[..]
32kilo over de poortjes heen tillen... je moet er maar zin in hebben.
Thanks, hier ga ik vannacht even naar kijken, want ik heb zo het vermoeden dat er iemand een flinke fietsstocht gaat maken morgenquote:Op woensdag 16 mei 2018 22:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan ook vooraf uitzoeken welke LF-routes je kan volgen, dan hoef je alleen maar de bordjes langs het fietspad te volgen: https://www.nederlandfietsland.nl/lf-routes/
Met LF4 en LF9 zit je bijvoorbeeld zo van Den Haag in Zwolle.
Had ik me ook al bedacht. Moet er zo ingeschoven kunnen worden zodat de deuren dicht kunnen. Daarna netjes wegzetten.quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:44 schreef Xetran het volgende:
Als je al moet insteken.. Hoeveel geduld denk je dat het rijdend personeel heeft?
Moet het personeel het wel zienquote:Op woensdag 16 mei 2018 22:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik las net dat het rijdend personeel hier aanwezig het al resoluut weigert.
Terecht overigens, dat ding staat hoe dan ook in de weg en als je pech hebt zorgt hij op het in- dan wel uitstapstation nog voor vertraging ook.
Je bron verwijst naar de buitenmaten voor een verrijdbare brug. Dat hulpstuk dat NS uitklapt zodat jij met je rolstoel de trein in kan rijden. Dat is denk ik een andere maat dan de tourniquets. Daar vind ik 70cm wel erg smal voor eigenlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2018 22:10 schreef FredvZ het volgende:
Die poortjes gaan uit van een maximale breedte van 70 cm. (bron). Dat doet ook gelijk de volgende vraag rijzen: hoe dacht je op het op het perron te komen? De litften zijn gemaakt op een maximale lengte van 150cm.
Kunnen ze me gelijk even helpenquote:Op woensdag 16 mei 2018 23:28 schreef Salatrel het volgende:
Ik vermoed dat op het moment dat je dat ding over het poortje heen probeert te tillen V&S je tegen gaat houden want die staan daar over het algemeen toch wel op het pleintje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |