Mooie gelegenheid om hem privé aan te spreken over die kutdochter van hem.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:08 schreef MikeyMo het volgende:
Een uur later kreeg ik van de vader/politieagent in kwestie een vriendschapsverzoek op Facebook
quote:Op zondag 6 mei 2018 16:44 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Mooie gelegenheid om hem privé aan te spreken over die kutdochter van hem.
Jeetje zeg, je buren horen leefgeluiden is een rijtjeswoning.. Het is wat.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:06 schreef Hamzoef het volgende:
Offtopic, maar een "muziekje" in de tuin, wanneer je in een rijtjeshuis woont vind ik ook wel aso hoor. Ook al staat je muziek niet zo hard, je buren krijgen het altijd mee.
Ben ik hier bovengemiddeld intolerant in denk je? Moet je voorstellen dat links en rechts van je de buren muziek in de tuin aan hebben staan. Ik zou echt gek worden. Dan kan je toch niet meer rustig in je tuin zitten?quote:Op zondag 6 mei 2018 17:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jeetje zeg, je buren horen leefgeluiden is een rijtjeswoning.. Het is wat.
Dan zoek je toch een huis waar je geen buren hebt?quote:Op zondag 6 mei 2018 17:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ben ik hier bovengemiddeld intolerant in denk je? Moet je voorstellen dat links en rechts van je de buren muziek in de tuin aan hebben staan. Ik zou echt gek worden. Dan kan je toch niet meer rustig in je tuin zitten?
Je begrijpt dat je dit argument altijd kan gebruiken?quote:Op zondag 6 mei 2018 17:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan zoek je toch een huis waar je geen buren hebt?
quote:Op zondag 6 mei 2018 16:08 schreef MikeyMo het volgende:
Nou vraag ik me dus af: in hoeverre valt dit onder belangenverstrengeling? Er was niet eens een melding gedaan via de meldkamer, maar hij komt ons eigenlijk bedreigen (ik geef jullie een boete) in zijn officiële hoedanigheid als politieagent omdat zijn dochter zich stoort aan onze dichtklappende deuren.
Machtsmisbruik.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:08 schreef MikeyMo het volgende:
Nou zat ik vandaag in de tuin met mijn vriendin en we hadden een chill muziekje aanstaan. Normaal volume want je wilt toch een beetje rustig zitten. Op een gegeven moment besloten we naar de winkel te gaan dus alles uit, tassen pakken en naar de auto. Op het moment dat we instapten stond er in ene een politieauto naast ons en stond de buurvrouw direct in de voortuin. Haar vader stapte uit en sprak ons aan: wij moesten de muziek voortaan zachter zetten. Want hij hoorde ons al aan het begin van de straat (de muziek was al enkele minuten uit). Dit was nu een waarschuwing hierna zou een boete volgen. De buurvrouw/Dochter van stond te lachen in in de voortuin. Afgezien van een opmerking a la "wel makkelijk he, een vader als poltieagent" maakten we er verder geen heisa om en gingen we naar de winkel.
Ik zie net dat regen 50 dB is. Lijkt me niet dat mensen op dat volume in de tuin naar muziek luisterenquote:Op zondag 6 mei 2018 18:00 schreef spierbal het volgende:
Muziek in de tuin op een aanvaardbaar niveau +-50 DB is toch prima, als de buren visite hebben en een normaal gesprek hebben is dat vele malen harder en kan je dan ook als storend zien.
Leven en laten leven en elkaar zijn pleziertje gunnen.
Ik wel, niet vaak.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik woon vrijstaand maar zou niet op het idee komen muziek op te zetten in de tuin
Nope, ik doe het ook nooit. Gewoon even deur dicht als ik de muziek aan heb. Mijn buren zitten toch niet op mijn muzieksmaak te wachten?quote:Op zondag 6 mei 2018 17:13 schreef Hamzoef het volgende:
Ben ik hier bovengemiddeld intolerant in denk je?
quote:Op zondag 6 mei 2018 17:06 schreef Hamzoef het volgende:
Offtopic, maar een "muziekje" in de tuin, wanneer je in een rijtjeshuis woont vind ik ook wel aso hoor. Ook al staat je muziek niet zo hard, je buren krijgen het altijd mee.
nou, ik vaak wel. Toevallig laatst met een DB getest. Ik heb een JBL box die ik redelijk dicht bij kan zetten, of gewoon op de tafel van de lounge. Als ik dan lig, beetje bier zuipen en half zit weg te nappen hoeft ie ook niet veel harder.quote:Op zondag 6 mei 2018 19:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik zie net dat regen 50 dB is. Lijkt me niet dat mensen op dat volume in de tuin naar muziek luisteren
Hier moet je gebruik van maken. Dit is een kans om schriftelijk bewijs te verzamelen van zijn handelen. Zorg wel dat je zelf binnen de lijnen van de wet blijft.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:08 schreef MikeyMo het volgende:
Een uur later kreeg ik van de vader/politieagent in kwestie een vriendschapsverzoek op Facebook
Nee, dan niet iddquote:Op zondag 6 mei 2018 20:55 schreef spierbal het volgende:
[..]
nou, ik vaak wel. Toevallig laatst met een DB getest. Ik heb een JBL box die ik redelijk dicht bij kan zetten, of gewoon op de tafel van de lounge. Als ik dan lig, beetje bier zuipen en half zit weg te nappen hoeft ie ook niet veel harder.
Prima toch dan
Klopt. Ik denk dat ik de buurvrouw duidelijk zou maken dat ze haar vader geen tweede keer als politieagent moet inschakelen, maar dat ze dat dan gewoon via het reguliere kanaal moet doen. En waarschuwen dat bij een tweede keer de korpschef wel op de hoogte wordt gesteld.quote:Op zondag 6 mei 2018 20:28 schreef Mrmime het volgende:
Heel verleidelijk om melding van te maken..maar dan is je burenrelatie voor altijd verpest.. ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan
Als je dol bent op een slepende ruzie waarin de beide partijen zich steeds verder gaan ingraven moet je dat vooral doen.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Ik zou er meteen bovenop zitten. Figuurlijk dan hé.
Gewoon contact opnemen met de politie en je verhaal doen. Of de muziek hard stond valt te betwisten (aan beider zijde), maar op Whatsapp de vader vragen of hij even bad cop wil spelen, en dat 'ie daar ook echt gehoor aan geeft klinkt toch als intimidatie. Bij geen gehoor kun je altijd nog de media inschakelen. Geenstijl is vaak gek op deze verhalen.
quote:Op zondag 6 mei 2018 19:12 schreef Faux. het volgende:
Melding van maken. De politie is niet t persoonlijke intimidatieapparaat van je buurvrouw, en als die vader zich daarvoor leent mag ie flink op z'n kop krijgen.
Als we in een of andere politiestaat of bananenland zouden wonen dan zou ik je gelijk geven, maar dit is Nederland. Waar ambtenaren gewoon hun werk moeten doen, en waar corruptie en intimidatie geen voet aan de grond horen te krijgen.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als je dol bent op een slepende ruzie waarin de beide partijen zich steeds verder gaan ingraven moet je dat vooral doen.
Natuurlijk zat die vader fout, maar meer dan een intern woordje 'foei' zal dat hem niet opleveren, dat misschien niet eens gemeend is; zeker als het een al langer daar werkende agent is, die binnen het lokale korps aanzien heeft.
Je 'winst' is eerder zeer gering.
Evengoed kan het de TS wel lokaal de reputatie van een 'lastpak' of een 'klikspaan' opleveren, en als je het dan niet kunt gebruiken kan opeens een andere agent een andere keer je wel te grazen nemen voor iets kleins.
Juist als TS aangeeft verder geen enkele probleem verder met die buren te hebben, behalve dan dat ze elkaar volledig negeren lijkt het me goed dat zo te houden.
Wel duidelijk aan haar aangeven dat de volgende keer als ze geluidsoverlast heeft dat ze gewoon dat eventjes direkt kan vertellen en dat je dan graag luistert, maar ook dat als ze weer eventjes op WA haar vader als agent erbij roept je wel een klacht zou kunnen gaan indienen.
Dan is gewoon duidelijk dat je geen conflict verder zoekt, maar dat zij ook normaal moet doen, en dat jij verder niet over je laat lopen als ze zulke dingen denkt te kunnen uithalen.
Tevens houd je dan je beste troefkaart nog in je zak , en speelt hem niet direkt uit (als je die klacht indient kun je moeilijk nog zomaar terug).
Alles heel leuk enzo...quote:Op maandag 7 mei 2018 04:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als we in een of andere politiestaat of bananenland zouden wonen dan zou ik je gelijk geven, maar dit is Nederland. Waar ambtenaren gewoon hun werk moeten doen, en waar corruptie en intimidatie geen voet aan de grond horen te krijgen.
De boodschap die uit moet gaan van een dergelijk bezoekje aan het politiebureau is heel simpel: Je bent het niet eens met het feit dat agent zijn functie misbruikt. Ook al heeft het niet direct het gewenste effect, als je je stappen duidelijk maakt op het moment dat je daar bent leg je de bal bij hun neer. "Ik ben het niet eens met de gang van zaken, jullie kunnen hem waarschuwen, of ik ga er werk van maken, maar dan blijft er niets meer onder de pet"
Maargoed, ik krijg dan ook (heel voorzichtig uitgedrukt) een heel naar gevoel als mij dit zou overkomen. Fuck de relatie die je eventueel zou verpesten met je buren. Alles beter dan op je tenen lopen en een buurvrouw die haar pa als joker achter de hand heeft. Als je je daar niet druk over zou maken heeft het ook geen zin om iets te beginnen. Je moet immers wel een rechtvaardigheidsgevoel bezitten om je erin vast te bijten, anders blijft er van je heldere boodschap niet veel over. Het is dus vol erin of laten gaan, niet naar het politiebureau met de halve gedachte van we zien wel.
Je doet veel aannames.quote:Op maandag 7 mei 2018 01:30 schreef probeer het volgende:
Leuk en aardig, al die mensen die roepen dat je er melding van moet maken.
Maar wat denk je dan dat er gebeurt? Dat de politie een heel onderzoek in gaat stellen om er achter te komen of die agent daadwerkelijk bij jullie aan de deur geweest is? GPS van de politieauto napluizen? Hooguit vragen ze het hem, en dan zal hij waarschijnlijk ontkennen. En dan heb je dus niet alleen een vervelende buurvrouw, maar ook een politieagent die zich in de zeik genomen voelt omdat hij door zijn baas geconfronteerd werd.
En TS heeft geen bewijs. Die man ging gewoon even bij zijn dochter langs.quote:
Ik ook niet nee, zit dan gewoon met oordopjes in ook.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik woon vrijstaand maar zou niet op het idee komen muziek op te zetten in de tuin
Dat is dan wel weer ongeloofelijk pauper.quote:Op maandag 7 mei 2018 18:47 schreef MichaelScott het volgende:
Zal het goed doen op sites als Dumpert en Geenstijl.
Kun je gewoon prima zelf doen. Scheelt weer 130 euro.quote:Op woensdag 9 mei 2018 10:21 schreef Rockefellow het volgende:
Ik zou mijn advocaat namens mij een klacht laten indienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |