Onze buren zijn een jaar of 3-4 naast ons komen wonen. In het begin zorgden ze nogal voor geluidsoverlast door om 12 's nachts door de weeks te klussen en hij was waarschijnlijk aspirant producer want soms hoorde je urenlang hetzelfde loopje op een zondagmiddag.
De huizen zijn hier immers wat gehorig.
Dat hebben we ook kenbaar gemaakt en daarna was het rustig. Al was kennelijk de sfeer wel verstoord want ze zeiden niets tegen ons. Niet dat ze dat wel ooit gedaan hebben oid, zelfs niet eens even voorstellen. Maar goed, dat maakt niet uit.

Wij hebben geen last van hun, en hun ogenschijnlijk van ons want we hebben vrijwel nooit feestjes, laat staan keiharde muziek aan.
Haar ouders wonen één straat verderop. Haar vader is politieagent en kom ik vaak tegen bij het uitlaten van de hond. In het begin zei ik hem nog wel gedag, maar er kwam nooit wat wederzijds uit. Behalve één keer uit het niets: Moet je je hond niet aanlijnen?
Nou zat ik vandaag in de tuin met mijn vriendin en we hadden een chill muziekje aanstaan. Normaal volume want je wilt toch een beetje rustig zitten. Op een gegeven moment besloten we naar de winkel te gaan dus alles uit, tassen pakken en naar de auto. Op het moment dat we instapten stond er in ene een politieauto naast ons en stond de buurvrouw direct in de voortuin. Haar vader stapte uit en sprak ons aan: wij moesten de muziek voortaan zachter zetten. Want hij hoorde ons al aan het begin van de straat (de muziek was al enkele minuten uit). Dit was nu een waarschuwing hierna zou een boete volgen. De buurvrouw/Dochter van stond te lachen in in de voortuin. Afgezien van een opmerking a la "wel makkelijk he, een vader als poltieagent" maakten we er verder geen heisa om en gingen we naar de winkel.
Éénmaal terug van de winkel zijn we verhaal gaan halen bij de buurvrouw. Waarom zij niet naar ons toe kwam wanneer ze zo'n last van de muziek had? En of de muziek nou daadwerkelijk zo hard stond? Nou de muziek stond kennelijk niet eens zo hard, maar zij had wel eens last van ons als de deuren dichtgedaan werden en ze zat met haar vader op Whatsapp en ze had hem gevraagd of hij niet even langs kon rijden.
Nou vraag ik me dus af: in hoeverre valt dit onder belangenverstrengeling? Er was niet eens een melding gedaan via de meldkamer, maar hij komt ons eigenlijk bedreigen (ik geef jullie een boete) in zijn officiële hoedanigheid als politieagent omdat zijn dochter zich stoort aan onze dichtklappende deuren.
Oh ja, en dan nu ook nog een M. Night Shyamalan plottwist: Een uur later kreeg ik van de vader/politieagent in kwestie een vriendschapsverzoek op Facebook
[ Bericht 1% gewijzigd door MikeyMo op 06-05-2018 16:21:08 ]
[b]Op
vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_