Straks drenken in suikersiroop met honing, dat komt goed als het goed isquote:
Hm, ja, blijkbaar. Zie net filmpje op youtube, pas op het laatst bubbelende hete siroop erover.quote:Op zondag 6 mei 2018 14:42 schreef Molo het volgende:
Straks drenken in suikersiroop met honing, dat komt goed als het goed is
jij liever dan ik *schenkt nog maar eens een een witje in met een citroentje en gaat nog even op de bank buiten hangen....quote:
quote:
Dat was puur praktisch; anders moest ik van die akelig moeilijk te snijden scherpe puntjes maken in week, ongebakken boterdoorweekte filoquote:
Ik heb me, omdat het de 1e keer was dat ik dit maakte, in grote lijnen gehouden aan het recept.quote:Op zondag 6 mei 2018 15:09 schreef liedetector het volgende:
nog steeds jammer dat je de noten niet hebt geroosterd..... en ik geloof dat ik tussendoor al siroop en nootjes gedaan had ipv gewoon 15 lagen filo, maar goed jij de baklava ik het glaasje Metaxa, ben niet zo van de zoet
Zou ik ook doen.quote:Op zondag 6 mei 2018 15:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb me, omdat het de 1e keer was dat ik dit maakte, in grote lijnen gehouden aan het recept.
Gehaald van 24 cooking; volgens mij een recept van Rudolf.quote:Op zondag 6 mei 2018 15:18 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Zou ik ook doen.![]()
Ik kende het recept niet.
Geroosterde nootjes "oppiepen" in de oven kan altijd hoor.
Cool denk dat het heerlijk zal zijn.quote:Op zondag 6 mei 2018 15:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gehaald van 24 cooking; volgens mij een recept van Rudolf.
Die zal zijn nootjes niet eerst wassen, lijkt mij.quote:Op zondag 6 mei 2018 15:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gehaald van 24 cooking; volgens mij een recept van Rudolf.
Die heeft iemand die komt hem gepelde ongezouten reeds geroosterde nootjes gratis brengen, met een iets groter labeltje erbij, om in beeld gezet te worden bij alles waarbij de nootjes door handen gaan.....quote:Op zondag 6 mei 2018 15:26 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Die zal zijn nootjes niet eerst wassen, lijkt mij.
Rudolf met de zoute notenquote:Op zondag 6 mei 2018 15:26 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Die zal zijn nootjes niet eerst wassen, lijkt mij.
nee na jou pas...eikel!!!!quote:Op zondag 6 mei 2018 15:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Rudolf met de zoute noten
Bedankt voor deze MI
AH heeft ook gepelde, ongezouten nootjes, alleen best duur. Ze staan bij de bakproducten, niet bij de noten.quote:Op zondag 6 mei 2018 15:27 schreef fietsie het volgende:
Die heeft iemand die komt hem gepelde ongezouten reeds geroosterde nootjes gratis brengen, met een iets groter labeltje erbij, om in beeld gezet te worden bij alles waarbij de nootjes door handen gaan.....
Ik weet dat ze er horen te zijn; helaas stonden ze daar niet, en kon ook het winkelpersoneel ze niet vinden.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
AH heeft ook gepelde, ongezouten nootjes, alleen best duur. Ze staan bij de bakproducten, niet bij de noten.
https://www.ah.nl/product(...)zouten-pistachenoten
dikke kans dat het de smaak flink omhoog trekt iddquote:Op zondag 6 mei 2018 16:08 schreef RobinOok het volgende:
Mij lijkt trouwens helemaal niks mis met baklava van gezouten pistache nootjes. Lekker!
Ik zou ze niet eens afgespoeld hebben, denk ik.
En beide?quote:Op zondag 6 mei 2018 16:29 schreef Postbus100 het volgende:
Met walnoten is ook heerlijk
En verder props voor dit topic.
Nu ook voor suikerziekte.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:29 schreef fietsie het volgende:
Walnoten zijn geen optie; dan had ik vanmiddag een potentieel enkeltje naar het ziekenhuis gehad voor een deel van de voorproevers.
Maar.. hoe smaakt het?quote:Op zondag 6 mei 2018 17:29 schreef fietsie het volgende:
Walnoten zijn geen optie; dan had ik vanmiddag een potentieel enkeltje naar het ziekenhuis gehad voor een deel van de voorproevers.
Geen strak plan dan inderdaad.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:29 schreef fietsie het volgende:
Baklava is Grieks.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:44 schreef Lunatiek het volgende:
Zijn er onder de voorproevers Turken die weten hoe het moet smaken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
quote:Op zondag 6 mei 2018 17:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Baklava is Grieks.vandaar mijn metaxa opmerking eerderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, ik wist niet wat dat was.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:49 schreef liedetector het volgende:
[..]
vandaar mijn metaxa opmerking eerder
Oh. Zo'n AH heb ik ook. Dat je allerlei normale ingrediėnten op je lijstje hebt en het er dan niet isquote:Op zondag 6 mei 2018 16:06 schreef fietsie het volgende:
Ik weet dat ze er horen te zijn; helaas stonden ze daar niet, en kon ook het winkelpersoneel ze niet vinden.
Denk dat ik dat best wel lekker zal vinden ja.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:15 schreef liedetector het volgende:
[..]
denk dat je m nu gegoogled hebt en dat volgende keer ook nuttigt?
quote:Op zondag 6 mei 2018 17:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Baklava is Grieks.Nou, Grieken dan. Of andere Byzantijnen/Romeinen/Hellenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of half om half.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar zou zelf eerlijk gezegd kiezen.
Wel eens opgezocht maar dacht dat ze in dat artikel uiteindelijk dachten Assyriėrs.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nou, Grieken dan. Of andere Byzantijnen/Romeinen/Hellenen.
Staat ook in het recept.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh. Zo'n AH heb ik ook. Dat je allerlei normale ingrediėnten op je lijstje hebt en het er dan niet is
Eindresultaat ziet er goed uitSlim ook om alvast te snijden.
Waar het mij om gaat is of dit recept zo vies zoet is als ze daar in het ontstaansgebied gewend zijn, of dat TS de minder zoete Westerse versie heeft gebruikt.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wel eens opgezocht maar dacht dat ze in dat artikel uiteindelijk dachten Assyriėrs.
Hier ben ik inderdaad ook benieuwd naar!quote:Op zondag 6 mei 2018 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fiets, had je met de kennis van nu iets veranderd aan het recept?
Een volgende keer:quote:Op zondag 6 mei 2018 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fiets, had je met de kennis van nu iets veranderd aan het recept?
Ik zou denk ik ook kijken of het nootjeslaagje er net iets minder.... brokkelig door wordt.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar zou zelf eerlijk gezegd kiezen.
Zie: CUL / Baklava voor newbies; voor alles is een eerste keerquote:Op dinsdag 8 mei 2018 18:39 schreef Smallish het volgende:
[..]
Hier ben ik inderdaad ook benieuwd naar!
Ja, dat staat dus een paar Posts hierbovenquote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zie: CUL / Baklava voor newbies; voor alles is een eerste keer
Een kameel ja?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een volgende keer:
- Gebruik ik niet gezouten nootjes
- Zoek ik uit of geklaarde boter minder tijdrovend gemaakt kan worden dan ik het nu deed
- Gebruik ik een betere kwast
- Maak ik meer
- Bak ik op iets hogere temperatuur zodat de onderste lagen net iets krokanter zijn voor er siroop bij gaat
- Doe ik een experiment met pistache kruimels om de 2 a 3 lagen, ipv alleen in het midden
- Laat ik de siroop een nachtje intrekken
- Maak ik mijn siroop langer vooraf zodat er meer kameelen anijs in te proeven is, en gebruik ik minder limoen.
Was het te zuur dan? Limoen isquote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een volgende keer:
- Zoek ik uit of geklaarde boter minder tijdrovend gemaakt kan worden dan ik het nu deed
- Maak ik meer
- Bak ik op iets hogere temperatuur zodat de onderste lagen net iets krokanter zijn voor er siroop bij gaat
- Doe ik een experiment met pistache kruimels om de 2 a 3 lagen, ipv alleen in het midden
- Maak ik mijn siroop langer vooraf zodat er meer kameel en anijs in te proeven is, en gebruik ik minder limoen.
Kun je hem niet lager in de oven zetten met boven/onderwarmte. Dat is bij mij meestal de trucquote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een volgende keer:
Nee helaas een brieke heteluchtoven met een fan en temperatuur-bijregeling door het grill element bovenin.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kun je hem niet lager in de oven zetten met boven/onderwarmte. Dat is bij mij meestal de truc
Nee.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 22:17 schreef quirina het volgende:
Baklava is absoluut niet Grieks, de Turken hebben het recept naar Griekenland gebracht toen ze Griekenland veroverden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And so is the past
Nee hoor, zie hier:quote:Op dinsdag 8 mei 2018 22:17 schreef quirina het volgende:
Baklava is absoluut niet Grieks, de Turken hebben het recept naar Griekenland gebracht toen ze Griekenland veroverden.
Gaat eenzelfde discussie worden of je Rendang met kip kunt maken vrees ik.quote:Op woensdag 9 mei 2018 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maakt het uit waar dat gerecht vandaan komt? Gaan we er ooit achter komen?
quote:Op woensdag 9 mei 2018 08:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nee.Dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi toch.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Jij bent een Griek zeker?quote:
liever een enthousiaste amateur dan een verzuurde proquote:
160 graden, wat bij deze oven een variatie is tussen 145 en 165 gradenquote:Op woensdag 9 mei 2018 15:03 schreef Axia het volgende:
Ziet er prachtig uit. Op hoeveel graden had je de oven?
https://en.wikipedia.org/wiki/Filoquote:Op vrijdag 11 mei 2018 00:33 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb dit nog nooit gegeten.
Wat voor deeg is dat, een soort bladerdeeg ofzo?
Heb je ondertussen al kans gezien deze plannen uit te voeren?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een volgende keer:
- Maak ik meer
- Maak ik mijn siroop langer vooraf zodat er meer kameel en anijs in te proeven is, en gebruik ik minder limoen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |