Ja, dat staat dus een paar Posts hierbovenquote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zie: CUL / Baklava voor newbies; voor alles is een eerste keer
Een kameel ja?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een volgende keer:
- Gebruik ik niet gezouten nootjes
- Zoek ik uit of geklaarde boter minder tijdrovend gemaakt kan worden dan ik het nu deed
- Gebruik ik een betere kwast
- Maak ik meer
- Bak ik op iets hogere temperatuur zodat de onderste lagen net iets krokanter zijn voor er siroop bij gaat
- Doe ik een experiment met pistache kruimels om de 2 a 3 lagen, ipv alleen in het midden
- Laat ik de siroop een nachtje intrekken
- Maak ik mijn siroop langer vooraf zodat er meer kameelen anijs in te proeven is, en gebruik ik minder limoen.
Was het te zuur dan? Limoen isquote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een volgende keer:
- Zoek ik uit of geklaarde boter minder tijdrovend gemaakt kan worden dan ik het nu deed
- Maak ik meer
- Bak ik op iets hogere temperatuur zodat de onderste lagen net iets krokanter zijn voor er siroop bij gaat
- Doe ik een experiment met pistache kruimels om de 2 a 3 lagen, ipv alleen in het midden
- Maak ik mijn siroop langer vooraf zodat er meer kameel en anijs in te proeven is, en gebruik ik minder limoen.
Kun je hem niet lager in de oven zetten met boven/onderwarmte. Dat is bij mij meestal de trucquote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een volgende keer:
Nee helaas een brieke heteluchtoven met een fan en temperatuur-bijregeling door het grill element bovenin.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kun je hem niet lager in de oven zetten met boven/onderwarmte. Dat is bij mij meestal de truc
Nee.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 22:17 schreef quirina het volgende:
Baklava is absoluut niet Grieks, de Turken hebben het recept naar Griekenland gebracht toen ze Griekenland veroverden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And so is the past
Nee hoor, zie hier:quote:Op dinsdag 8 mei 2018 22:17 schreef quirina het volgende:
Baklava is absoluut niet Grieks, de Turken hebben het recept naar Griekenland gebracht toen ze Griekenland veroverden.
Gaat eenzelfde discussie worden of je Rendang met kip kunt maken vrees ik.quote:Op woensdag 9 mei 2018 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maakt het uit waar dat gerecht vandaan komt? Gaan we er ooit achter komen?
quote:Op woensdag 9 mei 2018 08:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nee.Dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi toch.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Jij bent een Griek zeker?quote:
liever een enthousiaste amateur dan een verzuurde proquote:
160 graden, wat bij deze oven een variatie is tussen 145 en 165 gradenquote:Op woensdag 9 mei 2018 15:03 schreef Axia het volgende:
Ziet er prachtig uit. Op hoeveel graden had je de oven?
https://en.wikipedia.org/wiki/Filoquote:Op vrijdag 11 mei 2018 00:33 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb dit nog nooit gegeten.
Wat voor deeg is dat, een soort bladerdeeg ofzo?
Heb je ondertussen al kans gezien deze plannen uit te voeren?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een volgende keer:
- Maak ik meer
- Maak ik mijn siroop langer vooraf zodat er meer kameel en anijs in te proeven is, en gebruik ik minder limoen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |