abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2018 @ 05:54:02 #126
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_178927216
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:55 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Marocchinate

hier maar ook een vlag ophangen en het volkslied spelen voor de fantastische marokkaanse goumiers ?
Waar gehakt word vallen er spaanders. Ik ken eigenlijk geen moderne oorlog waarbij de betrokken partijen geen vuile handen gemaakt hebben hier en daar. Maar daarom noemen we het oorlog natuurlijk. De tijd dat er op een net grasveldje wat gevochten werd is al lang voorbij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_178928984
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 05:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waar gehakt word vallen er spaanders. Ik ken eigenlijk geen moderne oorlog waarbij de betrokken partijen geen vuile handen gemaakt hebben hier en daar. Maar daarom noemen we het oorlog natuurlijk. De tijd dat er op een net grasveldje wat gevochten werd is al lang voorbij.
Het is opmerkelijk hoe de Marokkaanse soldaten zo negatief mogelijk moeten worden geframed. Was men maar net zo kritisch over het NL koloniale verleden. Dan had je geen damschreeuwer nodig.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:57:39 #128
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178929585
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is opmerkelijk hoe de Marokkaanse soldaten zo negatief mogelijk moeten worden geframed. Was men maar net zo kritisch over het NL koloniale verleden. Dan had je geen damschreeuwer nodig.
Niemand stelt voor om bij een Indonesische herdenking een Nederlandse vlag op te hangen.
pi_178930289
In mijn woonplaats legt de Turkse gemeenschap ook een krans en hangt de Turkse vlag halfstok bij de moskee.
pi_178930598
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
In mijn woonplaats legt de Turkse gemeenschap ook een krans en hangt de Turkse vlag halfstok bij de moskee.
Dat zal te maken hebben met de Dersim Genocide op Alevieten, Koerden die op 4 mei begon
pi_178930676
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 05:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nogmaals: misdragingen waren er ook bij andere nationaliteiten. Zie mijn vorige bijdrage.
De Nederlanders hebben zich ook behoorlijk misdragen naar de Duitse krijgsgevangenen, sterker nog het Amerikaanse Unlawful combatant is een Nederlandse uitvinging.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178930700
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:05 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Dat zal te maken hebben met de Dersim Genocide op Alevieten, Koerden die op 4 mei begon
Nee hoor. Is gewoon onderdeel vh NL herdenkingsprotocol
pi_178930723
Je hier druk om maken. :') Eer dodenherdenking gewoon lekker voor jezelf en laat anderen in hun waarde.
pi_178930731
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Niemand stelt voor om bij een Indonesische herdenking een Nederlandse vlag op te hangen.
Moet jij op 15 augustus eens kijken welke vlag er op de Rijksgebouwen hangt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178931348
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee hoor. Is gewoon onderdeel vh NL herdenkingsprotocol
Een Turkse vlag? Merkwaardig. Waarom geen Nederlandse vlag?
pi_178931679
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:51 schreef Homey het volgende:

[..]

Bij de moskee hangt de Turkse en Nederlandse vlag naast elkaar halfstok geloof ik Ik ga vanavond kijken.
pi_178931743
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Moet jij op 15 augustus eens kijken welke vlag er op de Rijksgebouwen hangt.
15 aug is geen Indonesische herdenking.
pi_178931977
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:11 schreef Vasilevski het volgende:
Het is een wat zielige jaarlijkse discussie omdat het uiteindelijk gaat om een aardige welzijnswerker (dus geen historicus die opgeleid is om historisch materiaal en getuigenissen objectief op waarde te schatten) die alleen maar een positieve bijdrage wilde leveren. Alleen is deze bijdrage gestoeld op geschiedvervalsing of op z'n minst een twijfelachtige interpretatie van twijfelachtige feiten.

Het zou een puur lokale affaire zijn, ware het niet dat jan en alleman ermee aan de haal zijn gegaan in het kader van propaganda voor het multiculturalisme. En zo beland je ineens in een discussie of 'de' Marokkanen Nederland hebben bevrijd, wat natuurlijk volslagen onzin is en helemaal niet bediscussieerd hoeft te worden. En zo hangt ineens in verschillende wijken de Marokkaanse vlag halfstok op 4 mei, terwijl de nuchtere waarheid daar helemaal geen aanleiding toe biedt. In een normale situatie zou je gewoon kunnen erkennen dat er ook Marokkanen zijn gesneuveld aan de Geallieerde zijde, al dan niet in gevechtshandelingen, zonder dat er een Groot Verhaal aan verbonden moet worden.

De hele controverse zou helemaal niet bestaan zonder de pogingen om allerlei bevolkingsgroepen in Nederland een gefingeerd collectief heldhaftig oorlogsverleden te geven. Je kunt volstaan met te erkennen dat er onder de Franse troepen ook Marokkanen waren, net zoals alle koloniale machten ook koloniale troepen hadden.

Die hele integratie is toch totaal mislukt als je ziet dat een buitenproportioneel groot deel van de in Nederland geboren en getogen jongeren van Marokkaanse afkomst zich totaal niet met Nederland identificeren. Dat ze na 12 jaar in het onderwijssysteem nog niet de taal beheersen van het land waar ze geboren zijn. Dat ze (niet alleen op 4 mei) vooral in negatieve zin opvallen als het gaat om criminaliteit en overlast. En dat de politiek zich geen raad weet en ze maar blijft paaien met een verzonnen oorlogsverleden, gesubsidieerde praatgroepen, gesubsidieerde kickbokslessen en noem maar op. Het zou een leugentje om bestwil waard zijn als deze bevolkingsgroep dan ook dezelfde mentaliteit en opofferingsgezindheid zou tonen als die soldaten in 1940, maar daar zien we ook weinig van terug.
Dit inderdaad.
Lekker boeiend dat er vandaag ergens in Appelscha ook een Marokkaanse vlag halfstok wappert.

We kunnen ons beter om andere Marokkaanse problemen zorgen gaan maken. Ik vind het veel erger dat er morgen waarschijnlijk weer ergens kransen of monumenten vernield gaan worden door die lui. Of de virulente Jodenhaat die bij een hoop van die gasten ingebakken zit.

Als we eens wat aan die problemen zouden doen, dan maken we ons later wel druk om een vlag die statistisch niet verantwoord is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 4 mei 2018 @ 12:31:59 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178932061
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:51 schreef cherrycoke het volgende:
de polen waren er ook moet daarvoor ook een vlag gehesen worden en het volkslied gespeeld worden?

Breda

ook niks mis mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178932846
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Breda

ook niks mis mee
Precies. Heel wrang dat dan uitgerekend op 4 mei een Marokkaanse vlag uitgesloten moet worden.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 13:26:30 #142
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178933325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
sterker nog het Amerikaanse Unlawful combatant is een Nederlandse uitvinging.
Wat een volslagen nonsens weer. _O-
pi_178933514
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wat een volslagen nonsens weer. _O-
Nee, normaal mag je krijgsgevangenen niet voor gevaarlijk werk inzetten, maar omdat de Soldaten formeel onderdeel van een land wat opgeheven was kon dat juridisch, zijn 200 soldaten omgekomen bij het opruimen van de mijnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 4 mei 2018 @ 13:38:08 #144
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178933660
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, normaal mag je krijgsgevangenen niet voor gevaarlijk werk inzetten, maar omdat de Soldaten formeel onderdeel van een land wat opgeheven was kon dat juridisch, zijn 200 soldaten omgekomen bij het opruimen van de mijnen.
Ik heb het eerste stuk niet voor niks van je quote geknipt. :W
  zaterdag 5 mei 2018 @ 06:20:02 #145
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_178947377
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan beter onderwijs op bijvoorbeeld geschiedenis gebied. Elke soldaat die in de WO2 tegen de nazi gevochten hebben los van waar ze vandaan kwamen en binnen welk land ze vochten hebben een bijdrage geleverd aan de bevrijding van Europa en dus ook aan de bevrijding van Nederland. Van een groot (duivels) kwaad.

En dat er in de geschiedenis van een land een aantal zwarte pagina's te vinden zijn klopt. Daar denk ik wel aan maar herdenk dit niet op 4 mei. We herdenken vaak denk ik jonge mensen die al dan niet bewust onder moeilijke omstandigheden hun leven hebben gegeven zodat we bijvoorbeeld op FOK dit soort discussies kunnen voeren in vrijheid en niet onder een dictatuur wat discussies als deze onmogelijk zou maken? Dat is waar ik aan denk op 4 en 5 mei.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 05-05-2018 06:54:18 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_178947461
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Bij de moskee hangt de Turkse en Nederlandse vlag naast elkaar halfstok geloof ik Ik ga vanavond kijken.
Gisteravond gekeken. Nederlandse en Turkse vlag halfstok bij de moskee.
pi_178947485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:51 schreef Homey het volgende:

[..]

Gisteravond bij de stille tocht. Een Nederlandse en Turkse vlag halfstok.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 10:28:59 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178948859
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:16 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het beste is dus als alle Marokkanen vanuit Nederland naar Frankrijk emigreren.

Daar krijgen ze tenminste de waardering die hen toekomt.
Waarvoor ook weer, precies?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178951769
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 10:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarvoor ook weer, precies?
Ze maakten net als de Canadezen, Engelsen en Amerikanen deel uit van de geallieerde troepen.
En wat voor de Marokkanen gold, gold ook voor de Canadezen, Engelsen en Amerikanen.
Een deel heeft zich misdragen.
En een deel deed mee met een motivatie die overeenkomt met die van een huurling.
pi_178951843
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:16 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het beste is dus als alle Marokkanen vanuit Nederland naar Frankrijk emigreren.

Daar krijgen ze tenminste de waardering die hen toekomt.
Datzelfde zeiden de Nazi's in Nazi Duitsland na 1933 over de Joden. Laat ze naar Palestina gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')