Aan de grens met Turkije zijn het inderdaad geen lieverdjesquote:
Ja natuurlijk, dat vrij reizen is er al jaren. Het gaat enkel en alleen om de nutteloze grenscontroles.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stukje uit de onderste link.
Bovendien hebben veel Roemeense en Bulgaarse prostituees hun heil gezocht in andere West-Europese landen sinds zij vrij kunnen reizen.
En dan lees vooral vrij kunnen reizen, de rest doet er niet zo toe.
Intimideren de grenswachters nog de Nederlandse Turken, in deze tijd?
http://forum-fok.digidip.(...)F7%2F25%23p178890379
O jee, die paspoortcontroles. Wat een ramp, hoe hebben we het ooit zonder Schengenzone volgehouden.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Oh. Je snapt het dus écht niet.
Ja, Bulgaren kunnen probleemloos naar Nederland gaan.
Ja, je staat soms uren in de file enkel en alleen om een kutdocumentje te laten zien.
[ afbeelding ]
Dus, wat is één van de grote voordelen van Schengenland zijn? INDERDAAD! Je hoeft niet meer door al die kansloze paspoortcontroles. Goed geraden knul!
Dat ligt denk ik meer aan het feit dat de Grieken niets goed kunnen regelen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Leuk dat je in Bulgarije geweest bent. Ik ga 's zomers zo om de twee weken naar Griekenland en ik heb al te vaak uren in 40 graden moeten wachten.
Er is inmiddels wel iets meer internationaal verkeer en transport dan voor de jaren '90. Alle grenzen worden tegenwoordig iets van 4 miljoen keer per dag gepasseerd.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
O jee, die paspoortcontroles. Wat een ramp, hoe hebben we het ooit zonder Schengenzone volgehouden.
Dat is nou echt een niet bestaand probleem. Want voor hoeveel mensen is de paspoortcontrole nou echt een probleem? De meeste mensen gaan 1 keer per jaar de grens over, is dat probleem echt zo groot? Welnee. Grensoverschrijdend vrachtvervoer kennen we ook al eeuwen, zijn we toch ver mee gekomen ondanks dat er geen Schengenzone was. Tegenwoordig gaan zaken ook nog eens veel sneller met digitale vrachtbrieven ed.
Er wordt een enorm probleem gemaakt van iets wat in praktijk meestal niet meer dan 20 minuten in beslag neemt.
En heel veel dat vroeger met een stempel en een stapel papier ging gaat tegenwoordig digitaal dus dat compenseert elkaar mooi.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Er is inmiddels wel iets meer internationaal verkeer en transport dan voor de jaren '90. Alle grenzen worden tegenwoordig iets van 4 miljoen keer per dag gepasseerd.
Onbegrijpelijk dan, dat alle internationaal chauffeurs fel tegen grenscontroles zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En heel veel dat vroeger met een stempel en een stapel papier ging gaat tegenwoordig digitaal dus dat compenseert elkaar mooi.
Ik kan me niet voorstellen dat jij ze allemaal gesproken hebt.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dan, dat alle internationaal chauffeurs fel tegen grenscontroles zijn.
Is ook niet nodig wanneer hun vakbonden het uitspreken. Maar bon, als we weer op dit punt beland zijn ben ik er wel klaar mee.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat jij ze allemaal gesproken hebt.
Dat zullen eerder de brancheorganisaties en werkgeversorganisaties zijn. Maar die hebben natuurlijk ook de wijsheid niet in pacht. De belangen in het geheel zullen afgewogen moeten worden, niet alleen de belangen van een zeer beperkte groep.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Is ook niet nodig wanneer hun vakbonden het uitspreken. Maar bon, als we weer op dit punt beland zijn ben ik er wel klaar mee.
Schijnbaar. En mensen gingen toen blijkbaar nooit naar Parijs, was veel te duur en tijdrovendquote:Op woensdag 2 mei 2018 11:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe deden we dat voor het Schengenverdrag dan? Gingen we toen nog iedere dag met pijl en boog op zoek naar een avondmaaltijd?
Ik weet eigenlijk wel zeker dat de meerderheid van de Nederlanders (en de Europeanen) daar helemaal niet op zitten te wachten. Als je dat zootje in Brussel nu al ziet graaien, hou ik mijn hart vast bij federalisatie. Nee bedankt.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:39 schreef remlof het volgende:
nstateer juist zelf dat het beveiligen van de buitengrens wel op te lossen is, maar dat kan alleen als alle lidstaten samenwerken en de lasten eerlijk verdelen. En dat kan het makkelijkste in een federatie met een gemeenschappelijk leger en grensverdediging.
Dit dus.quote:Op woensdag 2 mei 2018 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk wel zeker dat de meerderheid van de Nederlanders (en de Europeanen) daar helemaal niet op zitten te wachten. Als je dat zootje in Brussel nu al ziet graaien, hou ik mijn hart vast bij federalisatie. Nee bedankt.
Ik zou graag terug willen naar de EEG zonder dat we die hele poppenkast in Brussel moeten onderhouden.
Ach gossie, mensen hebben een andere mening en die moeten maar gelijk het stemrecht ontnomen worden.quote:Op woensdag 2 mei 2018 15:38 schreef speknek het volgende:
Wat een topic. En dan hebben de meesten nog stemrecht ook. Macht afgeven aan Europese technocraten is zo gek nog niet.
Heil Junckerquote:Op woensdag 2 mei 2018 15:38 schreef speknek het volgende:
Wat een topic. En dan hebben de meesten nog stemrecht ook. Macht afgeven aan Europese technocraten is zo gek nog niet.
In elke wereld waar ze verstand van begrotingen hebben. Als er een plotseling gat ontstaat heb je even wat overbruggingskrediet nodig. Komt heus wel weer terug hoor.quote:Op woensdag 2 mei 2018 15:35 schreef DeParo het volgende:
Ja het VK stapt eruit. Maar in welke wereld betekent dit dat we meer zouden moeten bijdragen aan de EU?
Mening? Probeer sterk beperkte cognitieve functies.quote:Op woensdag 2 mei 2018 15:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ach gossie, mensen hebben een andere mening en die moeten maar gelijk het stemrecht ontnomen worden.
Ik zie dat je ook al weinig van begrijpt. De EU vertegenwoordigt de lidstaten. Als er een lidstaat wegvalt dan vertegenwoordigt de EU dus een lidstaat minder. Dan zit er alleen een gat in je begroting als je begroot voor een land meer. En de EU is van plan te blijven begroten alsof het VK nooit is weggegaan. Maar dat vertellen ze je niet. Maar dat voel je wel. En het interesseert me weinig waar rechtse rukkertjes om hebben gevraagd de EU is een gedrocht geworden en dient gered te worden uit de klauwen van de technocraten en bureaucraten in Brussel en veel Europese hoofdsteden.quote:Op woensdag 2 mei 2018 15:52 schreef speknek het volgende:
[..]
In elke wereld waar ze verstand van begrotingen hebben. Als er een plotseling gat ontstaat heb je even wat overbruggingskrediet nodig. Komt heus wel weer terug hoor.
Daarnaast zijn die extra bewaking van de Europese buitengrenzen en modernisering van de bekostiging nou precies waar alle rechtse rukkertjes al jaren om gevraagd hebben, de Telegraaf voorop. Dan wordt het ingevoerd en is het weer niet goed omdat blijkt dat ze niet verder dan hun neus konden kijken.
Nee, de EU moet steeds meer gaan doen (zoals o.a. die grensbewaking) en dat kost dus meer geld. Zeker als er ook nog eens een lidstaat wegvalt.quote:Op woensdag 2 mei 2018 15:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zie dat je ook al weinig van begrijpt. De EU vertegenwoordigt de lidstaten. Als er een lidstaat wegvalt dan vertegenwoordigt de EU dus een lidstaat minder. Dan zit er alleen een gat in je begroting als je begroot voor een land meer. En de EU is van plan te blijven begroten alsof het VK nooit is weggegaan. Maar dat vertellen ze je niet. Maar dat voel je wel. En het interesseert me weinig waar rechtse rukkertjes om hebben gevraagd de EU is een gedrocht geworden en dient gered te worden uit de klauwen van de technocraten en bureaucraten in Brussel en veel Europese hoofdsteden.
De EU hoeft helemaal niet meer te doen. Het gaat 3x meer uitgeven aan grensbewaking. Je denkt toch niet dat dit allemaal uit het Britse potje zou komen of niet gecompenseerd werd? Lekker hypocriet zeg.quote:Op woensdag 2 mei 2018 16:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, de EU moet steeds meer gaan doen (zoals o.a. die grensbewaking) en dat kost dus meer geld. Zeker als er ook nog eens een lidstaat wegvalt.
Je voelt je wel heel wat hè zo achter je toetsenbordjequote:Op woensdag 2 mei 2018 15:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Mening? Probeer sterk beperkte cognitieve functies.
Zeker. Mijn e-penis is bijna groter dan mijn echte.quote:Op woensdag 2 mei 2018 16:13 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Je voelt je wel heel wat hè zo achter je toetsenbordje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |