abonnement Unibet Coolblue
pi_178892342
Thee en zelfgemaakte kletskoppen :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_178892372
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Thee en zelfgemaakte kletskoppen :9
Ik ook koekjes: Noordwijkzeesche spritsen.
pi_178892390
Ik heb net ook lekker zitten spritsen.
Nu lekkere zak Hamkas.
U MAD?
  woensdag 2 mei 2018 @ 15:25:26 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178892416
Vanavond: gebakken kabeljauwhaas, geroosterde coquilles, dun gesneden opgebakken preireepjes met beetje kookroom, fondant aardappeltjes. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Miss SHO woensdag 2 mei 2018 @ 15:34:13 #105
22592 crew  Ole
pi_178892554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:04 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Hier kon ik op wachten. Maar goed, ik heb geen tijd om de hele dag allerlei groentes en kruiden te gaan selecteren. Gemak dient de mens. Ik eet in ieder geval niet uit de muur. Dit is een tussenweg.
Ik snap je opmerking wel, maar ik ben ook een werkend mens met een sociaal leven. Voor een beetje goed gerecht sta je een hele dag in de keuken. Dat is voor mij niet weggelegd. Ook als ik het ZELFS zou willen.
Post je foto's anders hier *O*

CUL / Nasi a la Johannes #4 lekker
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_178892753
Banaan, uiteraard helemaal zelf uit de schil gehaald.
  woensdag 2 mei 2018 @ 15:53:18 #107
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178892894
Mango, ook zelf geschild.
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:22:34 #108
60456 Gesloten
Niet open
pi_178893379
Zoete aardappel, venkel, kippenpoot, knoflook, gember, chili, five spice, honing, sojasaus en sesamolie uit de oven.
pi_178893498
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:22 schreef Gesloten het volgende:
Zoete aardappel, venkel, kippenpoot, knoflook, gember, chili, five spice, honing, sojasaus en sesamolie uit de oven.
Die five spice. Zelf gemengd?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Spellchecker woensdag 2 mei 2018 @ 16:30:01 #110
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_178893523
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:29 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die five spice. Zelf gemengd?
Vast wel; met zo'n mes :D
pi_178893553
Zelfs als je tegenwoordig gewone aardappels eet en geen zoete knollen, tel je niet meer mee. Zelfs een geschaafde venkel moet nog in je vreten zitten, anders kook je nep. ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178893748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:31 schreef Sigaartje het volgende:
Zelfs als je tegenwoordig gewone aardappels eet en geen zoete knollen, tel je niet meer mee. Zelfs een geschaafde venkel moet nog in je vreten zitten, anders kook je nep. ;(
:D

Je kan ook overdrijven
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:40:37 #113
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178893757
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:31 schreef Sigaartje het volgende:
Zelfs als je tegenwoordig gewone aardappels eet en geen zoete knollen, tel je niet meer mee. Zelfs een geschaafde venkel moet nog in je vreten zitten, anders kook je nep. ;(
Valt wel mee joh, dat is eenmaal het verschil tussen normale mensen en de snobs hier.
Je krijgt hier zelfs meer waardering wanneer je een duur gerecht in een restaurant bestelt dan wanneer je voor jouw doen je best staat te doen in je eigen keuken.

Jammer dat we het eindresultaat van je nasi en bami niet kunnen bewonderen.
pi_178894889
Avondeten



Tis woensdag, dus visje met patat en salade en frisje.


Opvolgend


Koffie,cognacje en sigaartje.
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:39:02 #115
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178895058
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:22 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb er spijt van dat ik dit hier heb neer gezet. Ik dacht er mensen mee te helpen. Maar goed, ik heb mijn les geleerd. Op naar de lunch.
Sorry. Ik vond het er best okay uitzien! En nog best veel werk ook!
En zelfs gegaarde kip ipv gebakken kip vind ik geen probleem.
pi_178895230
Vanmiddag thee en puntje citroen-amandel cheesecake :9

Vanavond quiche (met ham, prei, mozzarella, champignons en parmezaan) met daarbij salade (met gegrilde kip, komkommer, tomaat, feta en mosterddressing).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_178896458
quote:
6s.gif Op woensdag 2 mei 2018 17:30 schreef Iwanius het volgende:
Avondeten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tis woensdag, dus visje met patat en salade en frisje.


Opvolgend

[ afbeelding ]
Koffie,cognacje en sigaartje.

Zo hee
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178896474
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:34 schreef Ole het volgende:

[..]

Post je foto's anders hier *O*

CUL / Nasi a la Johannes #4 lekker
Dat is misschien een idee.
Ik moet de bami nog maken maar de moed zakte me in de schoenen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178896656
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 17:39 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Sorry. Ik vond het er best okay uitzien! En nog best veel werk ook!
En zelfs gegaarde kip ipv gebakken kip vind ik geen probleem.
Maar...
Gegaarde kip is toch gebakken kip?
Wat ik bedoelde was dat ik het niet keihard bak of zo, maar smooth.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 2 mei 2018 @ 18:58:31 #120
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178896850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:49 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar...
Gegaarde kip is toch gebakken kip?
Wat ik bedoelde was dat ik het niet keihard bak of zo, maar smooth.
Het is ook niet belangrijk, maar het zag er gewoon niet uit of het bakte. Bakken is per definitie wel hard en dat het sist en bruin wordt enzo. Dus nu ben ik een beetje teleurgesteld dat je het toch bakken noemt. Garen vond ik juist een goed woord in dit geval.
pi_178896882
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:58 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Het is ook niet belangrijk, maar het zag er gewoon niet uit of het bakte. Bakken is per definitie wel hard en dat het sist en bruin wordt enzo. Dus nu ben ik een beetje teleurgesteld dat je het toch bakken noemt. Garen vond ik juist een goed woord in dit geval.
Nee, nee, het is garen. Wat je op de foto zag was het begin. Het siste niet. Er komt water uit de kipfilet en dat vermengt zich met de olie. De temperatuur is aan de lage kant, zodat je het een beetje ziet sudderen. Het vocht is net aan het koken. De kip wordt niet bruin. Daarom is af en toe even snijden belangrijk zodat je kunt zien of ook de kern gaar is.

De nasi goreng is aangepast naar de wensen van eetgasten. Nederlanders houden niet van scherp. Ik proefde voor en het was nog een tikkeltje te scherp voor Nederlandse termen. Verder moest er meer groente in en de kip moest zachter. Heb ik allemaal aangepast. Met succes volgens mij.

Bij de bami ga ik volledig los, die is alleen voor mezelf. Dat is met varkensvleesblokjes, dus de uitdaging veel groter om dat mals te houden. Lukt veel minder dan bij kip. Dan meng ik er wat ham en spekblokjes er doorheen. En flink veel ei, niet van dat gewone en op het laatst Madame Jeanette.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 2 mei 2018 @ 19:36:52 #122
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178897717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:00 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee, nee, het is garen. Wat je op de foto zag was het begin. Het siste niet. Er komt water uit de kipfilet en dat vermengt zich met de olie. De temperatuur is aan de lage kant, zodat je het een beetje ziet sudderen. Het vocht is net aan het koken. De kip wordt niet bruin. Daarom is af en toe even snijden belangrijk zodat je kunt zien of ook de kern gaar is.

De nasi goreng is aangepast naar de wensen van eetgasten. Nederlanders houden niet van scherp. Ik proefde voor en het was nog een tikkeltje te scherp voor Nederlandse termen. Verder moest er meer groente in en de kip moest zachter. Heb ik allemaal aangepast. Met succes volgens mij.

Bij de bami ga ik volledig los, die is alleen voor mezelf. Dat is met varkensvleesblokjes, dus de uitdaging veel groter om dat mals te houden. Lukt veel minder dan bij kip. Dan meng ik er wat ham en spekblokjes er doorheen. En flink veel ei, niet van dat gewone en op het laatst Madame Jeanette.
Klinkt helemaal goed! Lekker kokkerellen en je niet zo op de kast laten jagen. Jij en je gasten zijn de enigen die weten hoe het smaakte en dus dat het goed was. ^O^
pi_178897786
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:36 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Klinkt helemaal goed! Lekker kokkerellen en je niet zo op de kast laten jagen. Jij en je gasten zijn de enigen die weten hoe het smaakte en dus dat het goed was. ^O^
Ik vraag gewoon wat ze er van vonden en dat noteer ik in een kookschrift. Een masterkok zal ik nooit worden, maar ik krijg wel complimenten. Gelukkig zeggen ze wel: ietsje teveel van dit en ietsje te weinig van dat. Dat noteer ik en volgende keer beter.

Wat ik heel jammer vind, maar dat zul je wel herkennen, is dat je soms gerechten hebt, waarbij ik uitroepen krijg als "Subliem!!! Uitmuntend!! Dit is heerrrllijk!", maar het lukt nooit meer om die top te herhalen. Ligt aan meer factoren denk ik. Net de ingredienten of dat minuutje meer of minder op het vuur.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178898127
Sigaartje; kom je weleens in een toko?
De nasi- en bamikruiden van Seah's spices zijn heerlijk pittig. Veel pittiger en lekkerder dan Conimex en zelfde bereidingswijze. Alleen rijst, ei, groenten en evt vis/vlees toevoegen dus. Echt een aanrader gezien je van pittig houdt ^O^

Mijn toetje was hazelnootijs met Hollandse aardbeien :9

Nu een kop thee.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_178898869
Broodje shoarma eerder vnv met salade

Nu thee en een kokoskrans
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')